Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 695 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Ik heb een nieuw zadel gemonteerd, helaas voor mijn gevoel staat de punt van het zadel teveel omhoog.
En mijn zadelpen/seatpost heeft géén verstelschroef oid om dat te verstellen. Slechts één klem om het zadel aan de rails vast te zetten. De enige mogelijkheid die ik zie, is om het zadel zo ver mogelijk naar achter te zetten en zo op het gebogen gedeelte van de rails vast te zetten. Is dat een idee of moet ik gewoon wennen?

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:15:
Ik heb een nieuw zadel gemonteerd, helaas voor mijn gevoel staat de punt van het zadel teveel omhoog.
En mijn zadelpen/seatpost heeft géén verstelschroef oid om dat te verstellen. Slechts één klem om het zadel aan de rails vast te zetten. De enige mogelijkheid die ik zie, is om het zadel zo ver mogelijk naar achter te zetten en zo op het gebogen gedeelte van de rails vast te zetten. Is dat een idee of moet ik gewoon wennen?
Zadelpennen met een enkele bout hebben vaak een soort van ronde klem die gekanteld kan worden. Iets zoals deze: https://www.mantel.com/bo...-cap-20mm-offset-zadelpen. Dus de bout iets losdraaien en dan kun je het zadel iets naar voren kantelen.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:15:
Ik zou gewoon naar de verstelschroef gaan zoeken; ik heb nog nooit een zadelpen gezien waar verstellen niet mogelijk is. Als je een foto stuurt kunnen we hem waarschijnlijk wel aanwijzen. Maar mocht je zadelpen die verstel mogelijkheid echt niet hebben; dan heb je altijd nog de mogelijkheid om je zaakje chirurgisch te laten verwijderen. Doet even pijn, maar daarna kan je klachten vrij fietsen zonder over te moeten gaan op rigoreuze maatregelen als het vervangen van de zadelpen.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoi1234 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Loopt je velg niet gewoon aan? Heb ik namelijk ook met velgremmen. Als de blokjes nieuw zijn, moet ik de remkabel langer maken, omdat ik het wiel er anders geen eens in krijg.

Als je dat niet doet en je blokjes maar net je velg raken, rem je eigenlijk altijd. Als je een beetje doortrapt merk je het misschien geen eens.
Nee aanlopen is zeker niet het probleem. Ik zie wel dat ik links en rechts heb omgedraaid, geen idee waarom. Dat heb ik achter ook en daar slijten de blokjes op normaal tempo..
Het zijn verder ook dezelfde blokjes (SwissStop Black Prince) als die zijn meegeleverd bij de velgen, het enige verschil is dat deze geen FFWD logo erop hebben.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:44
@tiswat Voordeel van carbon rails is niet alleen gewicht, maar vooral het kleine beetje extra comfort dat het biedt. Ik merkte wel verschil bij de 2 voor de rest exact gelijke Fizik zadels (Antares Open R1 en R3). Daarnaast is de R1 iets ruwer wat voorkomt dat je gaat glijden op het zadel (met sommige broeken die ook glad zijn is dat nogal vervelend).

Heb overigens voor beide dezelfde prijs betaald meende ik. De R3 voor €75 in de aanbieding bij Mantel en de R1 nieuw in doos op Marktplaats.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35
Stufferdt schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:48:
Beetje fietsenmaker wil je nog weleens een paar weekjes laten proefrijden op een zadel. Dus heb je toevallig een geschikte fietsenmaker in de buurt met wat keuze? Ik mocht mijn SQlab zadel ook 2 weken testen en schoonvader heeft volgens mij 7 zadels getest via de sportarts.
ISM zadels heeft testen gewoon in de voorwaarden staan, volgens mij tot 3 maanden testen.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-11 13:35
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:52:
@tiswat Voordeel van carbon rails is niet alleen gewicht, maar vooral het kleine beetje extra comfort dat het biedt. Ik merkte wel verschil bij de 2 voor de rest exact gelijke Fizik zadels (Antares Open R1 en R3). Daarnaast is de R1 iets ruwer wat voorkomt dat je gaat glijden op het zadel (met sommige broeken die ook glad zijn is dat nogal vervelend).

Heb overigens voor beide dezelfde prijs betaald meende ik. De R3 voor €75 in de aanbieding bij Mantel en de R1 nieuw in doos op Marktplaats.
Ik zit te wachten op de Antares Adaptive 00 versus Evo in het zwart ipv groen. fizik heeft de power tier modellen net wel in Adaptive zwart uitgebracht, maar die nog niet.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 16:14
Nu het toch over zadels gaat, kent iemand een actueel model met een accentje geel of rood er in? Het lijkt mij allemaal n zwarte eenheidsworst

• Ypuh
Stoffa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Ik zit te wachten op de Antares Adaptive 00 versus Evo in het zwart ipv groen. fizik heeft de power tier modellen net wel in Adaptive zwart uitgebracht, maar die nog niet.
De groene vind ik echt helemaal niks, maar gewoon zwart heb ik ook op het oog. Zag hem overigens als R1 Adaptive voorbij komen. Zo te zien dan zonder carbon rail, dus zou dan nog even wachten tot die ook beschikbaar komt.

Het is me tot nu toe altijd gelukt om Fizik producten voor zo'n 50-60% van de adviesprijs te kopen (nieuw of 1-2x gebruikt). Rij nu een jaar of 2 met alleen maar Antares Open zadels en dat bevalt uitstekend. Durf het straks dus ook wel aan om een keer wat meer te betalen, maar €390 is me echt te gek.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 06-08-2020 13:32 ]

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 08:38
Cranzai schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:27:
Nu het toch over zadels gaat, kent iemand een actueel model met een accentje geel of rood er in? Het lijkt mij allemaal n zwarte eenheidsworst
Mijn fiets kwam met een Giant Contact zadel met rood tintje (https://www.giant-bicycle...-advanced-1-disc-kom-2019). Ik gebruik dit zadel niet (weinig tot niet op gereden) - bij interesse, stuur maar een PM.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 21:47

pro_6or

amateur_60r

Help. Ik zie niks wanneer ik ‘s avonds then de zon in moet rijden, metname als hij net achter bomen of huizen verdwijnt zie je even totaal niks. Ik heb een (zeer goede) polariserende zonnebril. Vind het echt eng. Is hier iets op te vinden?

een treffende spreuk

Verwijderd

Niconing schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Zadelpennen met een enkele bout hebben vaak een soort van ronde klem die gekanteld kan worden. Iets zoals deze: https://www.mantel.com/bo...-cap-20mm-offset-zadelpen. Dus de bout iets losdraaien en dan kun je het zadel iets naar voren kantelen.
Gebanned schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Ik zou gewoon naar de verstelschroef gaan zoeken; ik heb nog nooit een zadelpen gezien waar verstellen niet mogelijk is. Als je een foto stuurt kunnen we hem waarschijnlijk wel aanwijzen. Maar mocht je zadelpen die verstel mogelijkheid echt niet hebben; dan heb je altijd nog de mogelijkheid om je zaakje chirurgisch te laten verwijderen. Doet even pijn, maar daarna kan je klachten vrij fietsen zonder over te moeten gaan op rigoreuze maatregelen als het vervangen van de zadelpen.
Zo ziet het eruit. De onderste helft zit dus vast en kan niet gekanteld of versteld worden.
Uiteraard ook gekeken zonder bout en schroef en zadelrails enz.
Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtHmgaipikj_j44sE8YodA0bNzk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWK1jgYD7jlK3B7owXxm7ORF.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa0MhIISXmjtmU39Emveu4o9pKo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olrhFcccVqpr395pKoGtB0qI.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlphFr1BPyQ4HOujN08g75w3sGw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYEAYcxZjbJXzGkQ9TtDnTB1.jpg?f=fotoalbum_small

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:34
Ik denk dat hij gewoon plakt en niet permanent vast zit. Die ribbels die je in de eerste foto ziet zijn posities waarop je hem kan zetten. Ik zou hem nog eens los halen en kijken of je die halve cirkel met een schroevendraaier oid los kan krijgen, eventueel met een beetje kruipolie/wd40.

Flickr - Strava

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16
pro_6or schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:34:
Help. Ik zie niks wanneer ik ‘s avonds then de zon in moet rijden, metname als hij net achter bomen of huizen verdwijnt zie je even totaal niks. Ik heb een (zeer goede) polariserende zonnebril. Vind het echt eng. Is hier iets op te vinden?
I.p.v. een polariserende lens een bril nemen met een photochromische lens? Deze laat nl. meer licht door naarmate er minder licht buiten is en v.v..

• Ramon 73
Iemand ervaring met de Garmin Vector 3 pedalen? Liefst ook nog in combibatie met een Fenix 6.
Ik wil nieuwe pedalen, rijd nog steeds met ATB pedalen op de racer (schoenen zien er behoorlijk racy uit, ondanks SPD ipv SPD-SL).
De Vector 3 kan ik als volledige set kopen voor €760,- (nieuw, met 2jr garantie) en dat lijkt me wel interessant. Bindingen zijn Look Keo, dus dat moet wel goed zitten.

• Ypuh
Ramon 73 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:03:
Iemand ervaring met de Garmin Vector 3 pedalen? Liefst ook nog in combibatie met een Fenix 6.
Ik wil nieuwe pedalen, rijd nog steeds met ATB pedalen op de racer (schoenen zien er behoorlijk racy uit, ondanks SPD ipv SPD-SL).
De Vector 3 kan ik als volledige set kopen voor €760,- (nieuw, met 2jr garantie) en dat lijkt me wel interessant. Bindingen zijn Look Keo, dus dat moet wel goed zitten.
Look Keo is wel prima. De Vector's 3 naar mijn weten inmiddels ook. Alle kinderziektes de afgelopen 10 jaar zijn er inmiddels wel uit. Pedaalsystemen zijn qua software nog steeds de minst betrouwbare als het op electronica aankomt (er komt nogal wat bij kijken met 2 verschillende sensoren die ook nog pedal smoothness etc. moeten berekenen en dat weer als 1 signaal moeten communiceren), maar technisch gezien geeft het betrouwbare metingen.

Of je een pedaal vermogensmeting wil is een 2e vraag. Ik ben voor een Quarq gegaan, simpel, effectief, foolproof, al 10 jaar hetzelfde. Inmiddels zou ik het ook wel aandurven met een pedaalsysteem behalve dat ik geen voorstander ben van vermogensmeting in je pedalen (slijtage product, kan bij valpartijen defect raken etc).

Maak vooral je eigen afwegingen. Qua techniek en bij deze prijs hoef je het in principe niet te laten. De Favero Assioma's staan als beste van de 3 bekend (Garmin/PowerTap/Favero).

Verwijderd

GWBoes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:57:
Ik denk dat hij gewoon plakt en niet permanent vast zit. Die ribbels die je in de eerste foto ziet zijn posities waarop je hem kan zetten. Ik zou hem nog eens los halen en kijken of je die halve cirkel met een schroevendraaier oid los kan krijgen, eventueel met een beetje kruipolie/wd40.
Je had helemaal gelijk :F ik voel me nu best wel dom. Gelukkig een snel klusje om op te lossen.

• Gebanned
Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Je had helemaal gelijk :F ik voel me nu best wel dom. Gelukkig een snel klusje om op te lossen.
Toch mooi dat een foto op Tweakers een castratie kan voorkomen :+

Mocht je in de toekomst ooit nog een zadelpen willen vervangen; neem er dan één waarbij je je zadel met twee bouten vastzet waardoor je deze traploos kan verstellen.

• Ramon 73
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Look Keo is wel prima. De Vector's 3 naar mijn weten inmiddels ook. Alle kinderziektes de afgelopen 10 jaar zijn er inmiddels wel uit. Pedaalsystemen zijn qua software nog steeds de minst betrouwbare als het op electronica aankomt (er komt nogal wat bij kijken met 2 verschillende sensoren die ook nog pedal smoothness etc. moeten berekenen en dat weer als 1 signaal moeten communiceren), maar technisch gezien geeft het betrouwbare metingen.

Of je een pedaal vermogensmeting wil is een 2e vraag. Ik ben voor een Quarq gegaan, simpel, effectief, foolproof, al 10 jaar hetzelfde. Inmiddels zou ik het ook wel aandurven met een pedaalsysteem behalve dat ik geen voorstander ben van vermogensmeting in je pedalen (slijtage product, kan bij valpartijen defect raken etc).

Maak vooral je eigen afwegingen. Qua techniek en bij deze prijs hoef je het in principe niet te laten. De Favero Assioma's staan als beste van de 3 bekend (Garmin/PowerTap/Favero).
Dank voor de input d:)b
Ik heb onlangs een Rotor Aldhu crankset gekocht omdat het standaard dingetje kraakte als een malle. Dat was niet eenvoudig op te lossen, en dus spur of the moment thing een nieuwe crankset gekocht. Had ik er 3 seconden langer over nagedacht had ik wellicht gelijk een powermeter gekocht. Maar andersom, met de doorlopende wijzigingen in crankstellen/bottom brackets is een crankset met powermeter een dubieuze investering. Koop je een nieuwe fiets, dan kun je de powermeter wellicht niet meer gebruiken. Pedalen zijn dan een betrouwbaardere zaak.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:29
Ik zou voor favero's assioma gaan in dat geval. De DUO kosten je 695. Die staan tot zover ik altijd hoor net wat beter aangeschreven.

edit:
Of je koop een rotor inpower en verkoopt je huidige crankset. Ben je misschien nog wel goedkoper uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Stufferdt op 06-08-2020 14:38 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Ypuh
Ramon 73 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

Dank voor de input d:)b
Ik heb onlangs een Rotor Aldhu crankset gekocht omdat het standaard dingetje kraakte als een malle. Dat was niet eenvoudig op te lossen, en dus spur of the moment thing een nieuwe crankset gekocht. Had ik er 3 seconden langer over nagedacht had ik wellicht gelijk een powermeter gekocht. Maar andersom, met de doorlopende wijzigingen in crankstellen/bottom brackets is een crankset met powermeter een dubieuze investering. Koop je een nieuwe fiets, dan kun je de powermeter wellicht niet meer gebruiken. Pedalen zijn dan een betrouwbaardere zaak.
Bij Power2Max kun je volgens mij ook een losse spider kopen voor een Aldhu crankset. Samen met Quarq schrijf ik die het hoogste aan vanwege hun fit-and-forget gehalte.

Verder heb ik mijn fiets deels om een Quarq heen gebouwd. Voor mij is het gewoon zo simpel dat m'n vermogensmeter op een volgend frame moet passen, anders koop ik liever een ander frame. Ik heb een BB30 en GXP uitvoering (in die zin was je ook redelijk beperkt met Quarq), maar beide passen wel op de meeste fietsen. 30mm assen zie je steeds minder nu DUB er is (die is 28.99mm + 1mm adapter), maar DUB heeft m.i. ook meer nadelen dan voordelen.

Aldhu past volgens mij ook op vrijwel elke fiets, maar vond de Rotor crankstellen niet zo mooi.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
DjVe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:59:

Gisteren heb ik daarom het zadel van mijn daily driver er even op gezet (Brooks Cambium C15 Carved). Hoewel ik er maar 30km mee gereden heb gisteren (en wat aanpassingen heb gedaan tijdens het rondje), zit het wel stukken beter. Ik zit gewoon rustig, minder schuren van benen langs de zijkanten en het is ook wel een stuk comfortabeler (omdat het zadel zelf deels flexibel is). Ook als ik wat dieper ga zitten, zit het prima. Op het gewicht na (bijna een halve kilo) is het zover ik nu heb kunnen testen, een fijn zadel.

Nu ga ik het nog wel even testen op een wat langere afstand, maar als dat bevalt neig ik naar de aanschaf van een Cambium C15 Carved 145 (vooral omdat het een wat lichter zadel is). Is mijn denkwijze een beetje oké of zie ik iets compleet over het hoofd?
Een prettig zittend zadel is goud waard, Ik zou je zeker aanraden die C15 ook op langere en/of intensievere ritten te gebruiken om te zijn of je er content mee bent en dan besluiten al dan niet een Brooks te kopen voor je racer.

Mocht je twijfelen tussen de C15 (staal) en C13 (carbon), uit eigen ervaring kan ik mededelen dat de C15 en de C13 carbon 145 dezelfde 'zit' hebben. Het gewichtsverschil is substantieel: 400 vs. 250gr, het prijsverschil is daarbij relatief klein: €90 vs. €150. Volgens mij kun je nergens zo voordelig (€0,67 / gram) op gewicht besparen.

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een Vector 3S. Sinds het nieuwe batterijklepje geen problemen meer. De oorspronkelijke klepjes hadden speling als de batterij iets van vorm verandert (wat standaard gebeurt als gevolg van het gebruik). Dan had je metingen die kant noch wal raakten. Ineens uitschieters in de duizenden watts (en dat fiets ik echt niet :+ )

Ik zou ze echter met mijn huidige ervaring niet weer kopen. Ik heb namelijk in een bocht weleens de grond geraakt met de trapper: batterijklepje los en ik kon in de berm gaan lopen zoeken. Zoals gezegd: een trapper is een slijtageonderdeel, dus daar moet eigenlijk maar geen elektronica in.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Jojo19
  • Laatst online: 22-03 17:52
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Bij Power2Max kun je volgens mij ook een losse spider kopen voor een Aldhu crankset. Samen met Quarq schrijf ik die het hoogste aan vanwege hun fit-and-forget gehalte.

Verder heb ik mijn fiets deels om een Quarq heen gebouwd. Voor mij is het gewoon zo simpel dat m'n vermogensmeter op een volgend frame moet passen, anders koop ik liever een ander frame. Ik heb een BB30 en GXP uitvoering (in die zin was je ook redelijk beperkt met Quarq), maar beide passen wel op de meeste fietsen. 30mm assen zie je steeds minder nu DUB er is (die is 28.99mm + 1mm adapter), maar DUB heeft m.i. ook meer nadelen dan voordelen.

Aldhu past volgens mij ook op vrijwel elke fiets, maar vond de Rotor crankstellen niet zo mooi.
Bij Power2Max kun je inderdaad een losse spider voor de Aldhu crankset kopen (https://www.power2max.com...r-aldhu-power-meter-road/).

Mijn ervaring met Power2Max is tot nu toe perfect. Dit ding weerstaat al het geweld wat die tegenkomt (van sneeuw tot modder) en support vanuit hen is ook altijd snel en behulpzaam!

• Ramon 73
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Bij Power2Max kun je volgens mij ook een losse spider kopen voor een Aldhu crankset.
Ik heb een Aldhu set zonder spider, dus 1 set met tandwielen. Nu wilde ik iets dat zeer zeker niet gaat kraken. Met spiders heb ik de ervaring (ATB weliswaar) dat het tzt altijd wel een keer gaat kraken. Dan moet ik er ook nog eens nieuwe kettingbladen bijkopen en zit ik met een Rotor set te kijken die ik niet kan gebruiken. Als ik alles van te voren had geweten :(
Aiolos schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb een Vector 3S. Sinds het nieuwe batterijklepje geen problemen meer. De oorspronkelijke klepjes hadden speling als de batterij iets van vorm verandert (wat standaard gebeurt als gevolg van het gebruik). Dan had je metingen die kant noch wal raakten. Ineens uitschieters in de duizenden watts (en dat fiets ik echt niet :+ )

Ik zou ze echter met mijn huidige ervaring niet weer kopen. Ik heb namelijk in een bocht weleens de grond geraakt met de trapper: batterijklepje los en ik kon in de berm gaan lopen zoeken. Zoals gezegd: een trapper is een slijtageonderdeel, dus daar moet eigenlijk maar geen elektronica in.
De set die ik wil gaan kopen is ook naar de laatste stand. En de grond raken met je pedaal is mij al heel lang niet meer gebeurt. En ik las ergens een bericht van iemand die nieuwe batterijklepjes had ontvangen van Garmin (kosteloos) toe hij er 1 verloren was.
Stufferdt schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Ik zou voor favero's assioma gaan in dat geval. De DUO kosten je 695. Die staan tot zover ik altijd hoor net wat beter aangeschreven.

edit:
Of je koop een rotor inpower en verkoopt je huidige crankset. Ben je misschien nog wel goedkoper uit?
Die Favero's bevallen me niet om twee redenen: dikke meet"dop" naast het pedaal, heb een vrij brede voet en de ruimte echt wel nodig. Daarnaast 50 uur batterijduur, moet ik op vakantie ook nog daarvoor een lader meenemen. Nou is dat laatste geen heel groot argument idd.

En een nieuwe crankset kopen was niet het plan. Het hele verhaal begon te rollen met de gedachte om nieuwe pedalen te kopen. Als ik een crankset koop/verkoop/omruil "zit" ik nog steeds met ATB pedalen op een racer. Met Vector/Favero pedalen ben ik daar ineens vanaf.

[ Voor 73% gewijzigd door Ramon 73 op 06-08-2020 19:26 . Reden: Twee redenen ipv drie ]

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

CedricD schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

@murphylee Vandaag dit ritje gedaan in de buurt van de Utrechtse Heuvelrug:
Heb twee dagen rond Maastricht gezeten en wou eens iets anders :P
De hoogtemeters nu al zat? :D
Wel een mooie route door de Limburgse heuvels met flink wat hoogtemeters.

Ik heb uiteindelijk deze route gereden op de 2e dag. Aardig goed bevallen. Was wel wat druk op de weg ivm wielertoeristen maar dat mag de pret niet drukken. Grote/breede fietspaden zijn echt een verademing! Zouden ze in Limburg ook moeten aanleggen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:12
Hij is eindelijk terug! Iets met een frees die besteld moest worden en ik had ook niet zo heel veel haast, maar goed!

Nu nog in elkaar zetten.. ergens volgende week ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0PSulu1aD4s-hd4jJP9IDVOhyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBbba2FhtZPy2TOdFeuBGulY.jpg?f=fotoalbum_large

BetterShifting.com | Strava

• Ypuh
@Salteh Volgende week pas? Hoe slaap jij s'nachts? En wordt je thuis in de weekenden geboeid opgesloten ofzo? :9

Hoe dan ook, ik zie genoeg leuke onderdeeltjes liggen. Zit dicht bij hoe ik zo'n fiets ook op zou bouwen. O.a. dat Easton stuur heb ik nog naar gekeken, maar ben uiteindelijk voor de Zipp SL70 Aero gegaan en absoluut geen spijt van. Heb ook dat Pro zadel geprobeerd, maar voor het eerst kennis gemaakt met zadelpijn en de 2e rit (stugge Fries dat ik ben) werd dat alleen maar slechter.

Veel plezier!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:12
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:17:
@Salteh Volgende week pas? Hoe slaap jij s'nachts? En wordt je thuis in de weekenden geboeid opgesloten ofzo? :9

Hoe dan ook, ik zie genoeg leuke onderdeeltjes liggen. Zit dicht bij hoe ik zo'n fiets ook op zou bouwen. O.a. dat Easton stuur heb ik nog naar gekeken, maar ben uiteindelijk voor de Zipp SL70 Aero gegaan en absoluut geen spijt van. Heb ook dat Pro zadel geprobeerd, maar voor het eerst kennis gemaakt met zadelpijn en de 2e rit (stugge Fries dat ik ben) werd dat alleen maar slechter.

Veel plezier!
Hah, ik heb eerst de AliExpress versie van het zadel geprobeerd een paar weken, samen met een Selle San Marco zadel.. maar goed, we gaan zien hoe het echt bevalt straks ;-).

Slapen... mmmja.. Lastig. Ik wou 'm eigenlijk af hebben voor de groepsrit van zondag, maar daar ga ik niet meer aan beginnen. Dus dan maar volgende week een dagje vrij nemen en lekker rustig aan doen ;-)

BetterShifting.com | Strava

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:23

DjVe

Hatsaflats!

DieAnder schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Een prettig zittend zadel is goud waard, Ik zou je zeker aanraden die C15 ook op langere en/of intensievere ritten te gebruiken om te zijn of je er content mee bent en dan besluiten al dan niet een Brooks te kopen voor je racer.

Mocht je twijfelen tussen de C15 (staal) en C13 (carbon), uit eigen ervaring kan ik mededelen dat de C15 en de C13 carbon 145 dezelfde 'zit' hebben. Het gewichtsverschil is substantieel: 400 vs. 250gr, het prijsverschil is daarbij relatief klein: €90 vs. €150. Volgens mij kun je nergens zo voordelig (€0,67 / gram) op gewicht besparen.
Kijk daar kan ik wat mee :) Thanks voor de input!

• Stoffa
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

De groene vind ik echt helemaal niks, maar gewoon zwart heb ik ook op het oog. Zag hem overigens als R1 Adaptive voorbij komen. Zo te zien dan zonder carbon rail, dus zou dan nog even wachten tot die ook beschikbaar komt.

Het is me tot nu toe altijd gelukt om Fizik producten voor zo'n 50-60% van de adviesprijs te kopen (nieuw of 1-2x gebruikt). Rij nu een jaar of 2 met alleen maar Antares Open zadels en dat bevalt uitstekend. Durf het straks dus ook wel aan om een keer wat meer te betalen, maar €390 is me echt te gek.
Klopt, Fizik is redelijk makkelijk met korting te vinden. Echter, die Adaptive zadels zijn een ander verhaal, die lijk je alleen op de site van Fizik zelf te kunnen kopen.

Ik zie wel dat je 15% korting krijgt als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, scheelt dan weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 06-08-2020 17:10 ]

• Ypuh
Stoffa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

Klopt, Fizik is redelijk makkelijk met korting te vinden. Echter, die Adaptive zadels zijn een ander verhaal, die lijk je alleen op de site van Fizik zelf te kunnen kopen.

Ik zie wel dat je 15% korting krijgt als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, scheelt dan weer.
Blijft nog over €345 :+. Zo rond de €200 heb ik wel interesse. Hoe dan ook, geen haast. Mijn huidige Fizik R1 Open bevalt ook prima.

Lijkt me inderdaad niet dat deze zadels standaard meegeleverd worden op bepaalde fietsen en zo goedkoop op MP belanden.

• Stoffa
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Blijft nog over €345 :+. Zo rond de €200 heb ik wel interesse. Hoe dan ook, geen haast. Mijn huidige Fizik R1 Open bevalt ook prima.

Lijkt me inderdaad niet dat deze zadels standaard meegeleverd worden op bepaalde fietsen en zo goedkoop op MP belanden.
Ik vind 345 wel schappelijk op zich :+

Nee geintje, ik vind het totaal bizar voor een zadel. Gezien ik er echter weer een jaar of tien mee denk te gaan rijden is het wel acceptabel voor me.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:04

Grin

Ride si sapis.

Stufferdt schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

@Ramon 73
Even een korte reactie, ben een paar dagen op vakantie. Sluit mij hierbij aan, ik rij sinds enkele maanden met assioma's. Dop tussen pedalen en crank heb je geen last van, je voet zit daar ver boven. Garmin Vector 3 ook naar gekeken maar hebben enkele issues, mijn clubgenoot rijdt met zo'n ding en verliest zijn batterijklepje wel eens. Zou ik niet kopen voor dat geld. Wil je iets goeds? Dan heb je m.i. de keus tussen assioma's of een crank powermeter.

Edit: Er zit geen elektronica in de pedalen, die kan je dus relatief goedkoop vervangen. Alle elektronica zit in die dop. Enige punt is de proprietary lader, makkelijk en degelijk maar je moet hem idd wel meenemen op vakantie. Maar vergis je niet, 50 uur is aardig wat.

Edit2: @pro_6or huh, wat? Dan is er wellicht iets met je ogen of je hebt geen zeer goede zonnebril. Of ik begrijp je post totaal niet...

[ Voor 20% gewijzigd door Grin op 06-08-2020 18:13 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 09:23

racoon

mooowwww

Vraagje, ik wil graag een racefiets aanschaffen, voordat ik dit doe zou ik willen leren erop te fietsen zodat ik straks veilig genoeg kan fietsen, weet er iemand of er dit soort trainingen bestaan?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Grin

Grin

Ride si sapis.

racoon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:03:
Vraagje, ik wil graag een racefiets aanschaffen, voordat ik dit doe zou ik willen leren erop te fietsen zodat ik straks veilig genoeg kan fietsen, weet er iemand of er dit soort trainingen bestaan?
Woon je in de buurt van Groningen? Zo ja, let me know. Ik fiets al sinds mijn zesde, 10+ jaar wedstrijden gereden, regio kampioen tijdrijden geweest (lang lang lang lang geleden). Kan je dus wel iets vertellen, ook voor absolute beginners. Er zijn hier ook voldoende ervaren renners uit andere regio's die je wellicht iets kunnen vertellen over de beginselen.

Ohja, dit doe ik graag en dus voor niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 06-08-2020 18:24 ]

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom zou je een training willen volgen? Ik vind het eerlijk gezegd niet echt nodig. Het fiets inderdaad een beetje anders dan een stadsfiets, maar daar wen je snel genoeg aan.

Ik vond vooral het evenwicht houden anders. Schakelen is ook even wennen, maar dat heb je vrij snel door. Je hebt verschillende systemen om te kunnen schakelen namelijk.

Toen ik net mijn fiets had, heb ik een vriend van mij er op laten fietsen. Dat ging echt meteen goed. Ik moest alleen het schakelen uitleggen. Laatst een andere vriend laten fietsen en dat ging ook prima. Schakelen duurde even bij hem, maar dat is niet erg.

Overigens zou ik eerst beginnen zonder klikpedalen. Dan voel je je veel zekerder. Je kunt makkelijk even stilstaan als er iets is en stilvallen is ook niet erg. En het is natuurlijk niet leuk als je meteen valt. Dat gebeurt wel als je nog moet leren om met klikpedalen te fietsen. Uiteindelijk als je een beetje vertrouwd raakt met de fiets, ga je ook klikpedalen proberen.

Alvast een tip voor klikpedalen:
Zet je fiets tegen een muur. Ik vind het het makkelijkste, om eerst op het zadel te gaan zitten. Dan klik je één voet in. Probeer dan weer uit te klikken. Doe dat een paar keer. Als dat lukt. Probeer je ook de tweede voet in te klikken. Houd je goed vast aan de muur. Klik uit. Als dat een paar keer gelukt is, kun je rustig 100 meter fietsen. Je kunt vallen, maar dat is niet erg. Dat gebeurt iedereen weleens. Als dat lukt, kun je fietstochten gaan maken. Zorg er voor dat je voor een stoplicht op tijd uitklikt. Liever 100m te vroeg, dan 1m te laat. Kijk goed voor je uit. Dan kun je op tijd zien dat je moet remmen en stil gaat vallen en dus minimaal één voet moet uitklikken.

Oja, het is wel prettig om met een ervaren iemand te gaan wielrennen. Die kan je tips geven hoe je ronde, ipv vierkanten bochten maakt, hoe je een heuveltje opfietst e.d. Het is vooral veel doen. En koop een tweedehands fiets. Dan is het niet erg als je wat krassen en deuken maakt en een keertje valt. Zoek eerst maar eens uit wat je prettig vindt fietsen en dan kun je nog altijd een dure fiets kopen. Zo heb ik het ook gedaan en ben blij dat ik geen 1000+ aan een nieuwe fiets heb uitgegeven. Ik heb voor 260 euro een tweedehands fiets gekocht en die doet het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 06-08-2020 18:41 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Woon je in de buurt van Groningen? Zo ja, let me know. Ik fiets al sinds mijn zesde, 10+ jaar wedstrijden gereden, regio kampioen tijdrijden geweest (lang lang lang lang geleden). Kan je dus wel iets vertellen, ook voor absolute beginners. Er zijn hier ook voldoende ervaren renners uit andere regio's die je wellicht iets kunnen vertellen over de beginselen.

Ohja, dit doe ik graag en dus voor niets.
Mocht je een fiets maat 56 te leen hebben houd ik mij aanbevolen

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:59
racoon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Mocht je een fiets maat 56 te leen hebben houd ik mij aanbevolen
Hier heb ik hem gekocht en kan je hem een weekje huren voordat je hem aanschaft.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@racoon Dat niet, ik heb fietsten van 53 cm. Maar dat zijn mijn kindjes waar ik niemand anders op kan laten rijden. Zijn ze (voor mij i.i.g.) ook te kostbaar voor. Tenzij je iets hebt aan lijf of leden komt het wel goed met racefietsen, als je fysiek geen extreme beperkingen hebt kan je wel een poging wagen. Als je een fiets hebt dan wil ik de eerste rit, uitleg vooraf en achteraf, wel met je doen. Ook ritten daarna is uiteraard geen probleem.

• hoi1234
Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:57:
@racoon Dat niet, ik heb fietsten van 53 cm. Maar dat zijn mijn kindjes waar ik niemand anders op kan laten rijden. Zijn ze (voor mij i.i.g.) ook te kostbaar voor. Tenzij je iets hebt aan lijf of leden komt het wel goed met racefietsen, als je fysiek geen extreme beperkingen hebt kan je wel een poging wagen. Als je een fiets hebt dan wil ik de eerste rit, uitleg vooraf en achteraf, wel met je doen. Ook ritten daarna is uiteraard geen probleem.
Ik wil ook een vader hebben, die een dure fiets voor mij koopt :) Ik moest m'n fiets zelf betalen.

• racoon

racoon

mooowwww

Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:57:
Heb geen beperkingen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

https://supersportevents.nl/sportclinics/wielren-clinic/
https://www.start2bike.nl/
http://www.coach2perform.com/wielren-clinic

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 06-08-2020 19:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• racoon

racoon

mooowwww

• Microkid
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

racoon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:23:
[...]
Als ik het goed lees minimaal 10 personen
Dat kan, heb ik niet speciaal op gelet. Maar er zijn ook clinics waar je gewoon kan inschrijven. Even zoeken op internet dus :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:46
Toevallig zag ik gisteren een video : YouTube: My FIRST ROAD CYCLING CLINIC! Teaching Maja and Lukasz NEW SKILLS on...

Hij doet dus sessies in Nederlands/Engels waar hij je dingen kan leren, ziet er wel interessant uit.

Link https://www.strivie.com/s...per-verkuijl-netherlands/

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
murphylee schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

De hoogtemeters nu al zat? :D
Wel een mooie route door de Limburgse heuvels met flink wat hoogtemeters.

Ik heb uiteindelijk deze route gereden op de 2e dag. Aardig goed bevallen. Was wel wat druk op de weg ivm wielertoeristen maar dat mag de pret niet drukken. Grote/breede fietspaden zijn echt een verademing! Zouden ze in Limburg ook moeten aanleggen.
Ik ben die route ook al eens tegengekomen, maar ik kom hier eigenlijk steeds om te mountainbiken, dus de wegfiets blijft op de hotelkamer staan :9. Had hem nu toevallig mee omdat ik van Maastricht kwam.

Hoogtemeters niet echt beu, maar de benen willen ook af en toe wat rust :P.
Wou vandaag 80 km op de MTB (ATB) doorbrengen. Het zijn er uiteindelijk 116 geworden. Had de routes iets verkeerd ingeschat :+

• Ramon 73
Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

@Ramon 73
Even een korte reactie, ben een paar dagen op vakantie. Sluit mij hierbij aan, ik rij sinds enkele maanden met assioma's. Dop tussen pedalen en crank heb je geen last van, je voet zit daar ver boven. Garmin Vector 3 ook naar gekeken maar hebben enkele issues, mijn clubgenoot rijdt met zo'n ding en verliest zijn batterijklepje wel eens. Zou ik niet kopen voor dat geld. Wil je iets goeds? Dan heb je m.i. de keus tussen assioma's of een crank powermeter.
Heeft je clubgenoot ook de laatste versie battery cover? Heb idd wel problemen gelezen daaromtrent maar zou in de laatste versie opgelost zijn. Maar ik mag de pedalen twee weken testen zonder risico, en als dat tegenvalt dan gaan ze direct terug.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tegenvallen lijkt mij sterk, heb ook lang zitten wikken en wegen tussen deze twee pedaalsets. Je wilt bij de Vector's echter een model dat recent is geproduceerd, en geen model uit 2017-2018. Als je je daar van kan vergewissen dan zijn de Vector's ook zeker voldoende. Gewoon even oppassen met stoepjes en bochten nemen.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17
Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:54:
Gewoon even oppassen met stoepjes en bochten nemen.
zelfs dat valt wel mee. Zeker twee keer hard onderuit gegaan met Powertap P1 pedalen. Tweede keer carbon frame afgeschreven. De P1 pedalen zijn wel gepokt en gemazeld maar werken na 5 jaar nog prima.

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:19
@Grin Niet zo kinderachtig doen, laat @racoon gewoon een paar wheelies maken op die Look :D
Hoe is 't in de eifel? Ook zo bloedheet als in Nederland?

@racoon Fietsen op een wielrenfiets is niet moeilijk, niet teveel over nadenken. Het enige wat je moet leren is het in- en uitklikken in de pedalen. Voor de rest is het één ritje wennen aan het sturen/schakelen and that's it.

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Door de warmte ben ik op zoek naar een watertappunt voor onderweg. In het topic heb ik al de zeer handige drinkwaterkaart gevonden, maar spijtig genoeg ben ik woonachtig in België. Nu heb ik wel een initiatief gevonden van de watergroep, maar hier staat gewoon een aantal per gemeente. Geen kaart, daar ben ik dus niets mee. Als ik er wat verder over op zoek vrees ik dat deze ook allen ergens binnen staan.

Hebben jullie nog enige tips voor het verkrijgen van water? Meestal stop ik ergens op een terras, drink daar iets en dan zijn ze meestal wel gewillig om de drinkbus even te vullen. Maar afhankelijk van het uur is dat niet altijd mogelijk en je bent er altijd wel wat tijd met kwijt.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Je hebt https://kraantjes.be/

Is alleen niet heel uitgebreid en zijn niet allemaal intact (zelf moeten ondervinden), maar wie weet heb je er wat aan.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

@Ramon 73

Edit: Er zit geen elektronica in de pedalen, die kan je dus relatief goedkoop vervangen. Alle elektronica zit in die dop. Enige punt is de proprietary lader, makkelijk en degelijk maar je moet hem idd wel meenemen op vakantie. Maar vergis je niet, 50 uur is aardig wat.

Edit2: @pro_6or huh, wat? Dan is er wellicht iets met je ogen of je hebt geen zeer goede zonnebril. Of ik begrijp je post totaal niet...
Nu, deze dagen tegen de zon in fietsen. Metname als je net een schaduw van een bomenrij in rijd, de zon schijnt dan op de een of andere manier nog wat verblindender wanneer je wisselt tussen schaduw en zon. Zal wel aan de manier waarop het licht breekt liggen denk ik. Dan zie ik echt even niks. Hij zit ook wel altijd onder het zweet. Dat helpt ook niet.

Oakley jawbreaker met de polariserende lens (die Tour de France versie is het). Best een aardig brilletje dacht ik zo.

een treffende spreuk

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat is idd een uitstekende bril @pro_6or. Daar zou het niet aan moeten liggen. Het klinkt als een combinatie van factoren die je moeilijk kan verhelpen/voorkomen. Vooral zweet is een lastige, als je daar last van hebt is dat heel moeilijk te verhelpen.
Even jouw bril opgezocht, maar wat ik kan terugvinden is deze. Dit is zeker geen slecht lens maar voor extreem felle zon, zoals deze dagen, kan deze te licht zijn (20% lichtdoorlatend). Ik zeg er nadrukkelijk bij: KAN. Voor felle zon zou ik bij Oakley kijken naar maximaal 16% lichtdoorlatendheid. Aan de andere kant zou je met jouw lens @ 20% niet verblind moeten worden, dat is best wel heftig en wil je zeker niet. Mocht je idd die lens hebben (Prizm Road) dan kan je eens kijken naar een losse donkerdere lens. Maar als het zweet is wat jou verblind dan lost een donkere lens niks op.

@Oelske Hehehe dat vind ik niet zo'n goed idee... :)
Ja prima, 28-31 graden, maar dat vind ik wel lekker met klimmen. De rit van 2760 hoogtemeters hebben we inmiddels gehad. Zal bij thuiskomst een verslagje geven, grote kans dat daar een foto bij zit die dit topic nog van mij tegoed had...* Grin in zijn Look pakje... zal daar een hele kleine tekstlink van maken...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 20:00
CedricD schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:20:
Kan iemand bidonhouders aanraden?

Ik heb nu Vico Carbon bidonhouders. Ze zien er goed uit en drinkbussen vliegen er niet uit als je op kasseien of slechte Belgische betonwegen fietst.
Enig nadeel: heb er in anderhalf jaar tijd (15000 km op die fiets) al 3 gebroken. Ze scheuren gewoon :|.
Ben het beu om steeds garantie aan te vragen dus nu op zoek naar iets anders.
Ik had eerst Tacx Shiva bidons en het probleem is dat deze eigenlijk net iets te groot zijn voor de Vico Carbon bidonhouders waardoor je aardig wat kracht moet zetten om de bidons in en uit de houder te halen en je ook flink strepen in de bidons trekt. Heb nu de Elite Fly Logo gekocht en dat zit als gegoten. Bijkomend voordeel is ook dat water naar water blijft smaken en niet naar een ranzige plastic soep. Bovendien komen ze in kekke kleurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4IQj30M.jpg

Vandaag een stages gen3 power meter op mijn fiets gezet, moet mij nu gaan verdiepen hoe ik deze kan inzetten om vooruitgang te boeken. Ik weet ook niet wat een beetje in de lijn der verwachting ligt voor iemand van mijn leeftijd (48), gewicht (100 kg) die 3 maanden fietst. Vandaag aan het eind van de middag een rondje gedaan met onderstaande resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HMAAYyU.jpg

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58
Ramon 73 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:07:
En een nieuwe crankset kopen was niet het plan. Het hele verhaal begon te rollen met de gedachte om nieuwe pedalen te kopen.
Ik denk dat je eindigt met een nieuwe fiets >:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
Eppux schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:24:
Door de warmte ben ik op zoek naar een watertappunt voor onderweg. In het topic heb ik al de zeer handige drinkwaterkaart gevonden, maar spijtig genoeg ben ik woonachtig in België. Nu heb ik wel een initiatief gevonden van de watergroep, maar hier staat gewoon een aantal per gemeente. Geen kaart, daar ben ik dus niets mee. Als ik er wat verder over op zoek vrees ik dat deze ook allen ergens binnen staan.

Hebben jullie nog enige tips voor het verkrijgen van water? Meestal stop ik ergens op een terras, drink daar iets en dan zijn ze meestal wel gewillig om de drinkbus even te vullen. Maar afhankelijk van het uur is dat niet altijd mogelijk en je bent er altijd wel wat tijd met kwijt.
Ik wil iedereen in dit topic oproepen om actief in zijn of haar regio de tappunten aan te vullen bij www.drinkwaterkaart.nl (hier help je collega fietsers die minder bekend zijn in je regio heel erg mee!).

Weten is zilver, delen is goud. *O*
kwiebus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Ik had eerst Tacx Shiva bidons en het probleem is dat deze eigenlijk net iets te groot zijn voor de Vico Carbon bidonhouders waardoor je aardig wat kracht moet zetten om de bidons in en uit de houder te halen en je ook flink strepen in de bidons trekt. Heb nu de Elite Fly Logo gekocht en dat zit als gegoten. Bijkomend voordeel is ook dat water naar water blijft smaken en niet naar een ranzige plastic soep. Bovendien komen ze in kekke kleurtjes.

[Afbeelding]

Vandaag een stages gen3 power meter op mijn fiets gezet, moet mij nu gaan verdiepen hoe ik deze kan inzetten om vooruitgang te boeken. Ik weet ook niet wat een beetje in de lijn der verwachting ligt voor iemand van mijn leeftijd (48), gewicht (100 kg) die 3 maanden fietst. Vandaag aan het eind van de middag een rondje gedaan met onderstaande resultaat:

[Afbeelding]
2x500, heb je een volgauto? O-)

(Ik zou zelf gek worden als ik iedere 2 uur weer ergens water zou moeten gaan zoeken).

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 22:53
Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:10:
* Grin in zijn Look pakje... zal daar een hele kleine tekstlink van maken...
Die we dan plichtsgetrouw netjes zullen oppakken, uitvergroten en pontificaal in de startpost zullen plaatsen. Desnoods in het kledingtopic, om het toch nog enigzins on topic te houden :+

@kwiebus Lijkt me flink gemiddeld vermogen en ook prima snelheid. Zie dat het een redelijk vlak en kort ritje was. Qua absoluut vermogen prima dus. Vergeet trouwens niet dat je de power meter moet kalibreren voorafgaand aan een rit; ze zijn gevoelig voor temperatuurschommelingen. Dat is eigenlijk enige dat er mis kan gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Morrar op 06-08-2020 22:39 ]

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Stoffa schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Merkte je verschil ja? Ik zit ook te spelen met de gedachte mijn buitenblad te vervangen (staat 31k km op).
Fiets loopt weer als nieuw :)

Oude buitenblad was echt op. Slijtage was goed te zien toen ik het nieuwe en oude buitenblad op elkaar legde. Ik had echt veels te lang gewacht 8)7

De bottom bracket heb ik daarna ook vervangen (had hetzelfde aantal kilometers). Maar dat verschil is minder merkbaar.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 20:00
mhr-zip schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:34:
[...]
2x500, heb je een volgauto? O-)

(Ik zou zelf gek worden als ik iedere 2 uur weer ergens water zou moeten gaan zoeken).
Het is 2x550, scheelt net een slok op een borrel. Ik ben nooit zo dorstig, afgelopen zaterdag zat ik 3 uur op de fiets en had aan net iets meer dan 1 bidon van 500ml genoeg.
Morrar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:35:
[...]
Vergeet trouwens niet dat je de power meter moet kalibreren voorafgaand aan een rit; ze zijn gevoelig voor temperatuurschommelingen. Dat is eigenlijk enige dat er mis kan gaan.
Kalibreren weet ik, heb ik ook gedaan toen ik vertrok.

[ Voor 29% gewijzigd door kwiebus op 06-08-2020 22:44 ]

• mhr-zip
kwiebus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Het is 2x550, scheelt net een slok op een borrel. Ik ben nooit zo dorstig, afgelopen zaterdag zat ik 3 uur op de fiets en had aan net iets meer dan 1 bidon van 500ml genoeg.
Vochtverlies en dorstgevoel zijn 2 aparte dingen.

Probeer je anders eens voor en na de rit te wegen (wel ff meerekenen wat je gegeten hebt).

• Crazy D
  • Laatst online: 26-11 12:54

Crazy D

I think we should take a look.

kwiebus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:41:

De discussie is hier vaker geweest, maar uh 500ml op 3 uur fietsen? 500 ml is gewoon in het dagelijks leven in de zomer in 3 uur tijd al best weinig. Durf wel blind te beweren dat je te weinig drinkt tijdens fietsen, ook al drink je 2 liter water voordat je begint.

Exact expert nodig?

• mhr-zip
Crazy D schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 06:21:
De discussie is hier vaker geweest, maar uh 500ml op 3 uur fietsen?
Dat doen mijn ouders ook, op de elektrische fiets. Op ondersteuningsstandje: "conditie wijkagent".

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 13:24

belblade

Belgian wacko

mensen met een sensa G3 disc (de 105 versie): volgens de fabrikant/website/antwoordformulier is 27 mm de maximaal geteste breedte van de banden. Nu is dat niet meteen een standaard maat en hoopte ik voor de wat ruwere ritjes/ meer comfort af en toe toch 28 mm op te leggen.

Heeft iemand dat al getest? Gaf dat problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door belblade op 07-08-2020 08:49 ]

• Gebanned
belblade schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:48:
mensen met een sensa G3 disc (de 105 versie): volgens de fabrikant/website/antwoordformulier is 27 mm de maximaal geteste breedte van de banden. Nu is dat niet meteen een standaard maat en hoopte ik voor de wat ruwere ritjes/ meer comfort af en toe toch 28 mm op te leggen.

Nee, want dan was 28mm de maximaal geteste breedte. :+

De binnenbreedte van je velg daarin ook een rol spelen een 21C velg met een 27 mm band valt toch echt wat ruimter dan 13C met 28mm en daarnaast vallen sommige merken breder uit dan andere bij dezelfde nominale breedte. Als je de grens op zoekt zal je toch echt zelf moeten testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gebanned op 07-08-2020 09:49 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
hoi1234 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

Wat bedoel je precies met uitrusting?

Kleren koop ik vaak bij mantel en eigen lijn van futurumshop koop ik bij futurumshop. Ik vind ze mooiere kleding hebben dan Decathlon. Bovendien heb ik het idee dat de goedkopere zemen vrijsnel vochtig worden, waardoor je niet meer makkelijk van positie kan veranderen op het zadel. Comfort van een goedkope zeem is vaak nog best aardig. Als je het allemaal eerst wilt aankijken, kun je ook vaak bij de Aldi of Lidl fietskleding kopen. Dan kun je eerst even kijken hoe vaak je het gebruikt.

Verlichting koop je ook bij de Aldi. HEMA heeft voor 17.50 ook een mooi setje. Het enige nadeel is dat het licht te verstrooid is. Dus dat is meer voor erbij.

Een zadeltasje kun je waarschijnlijk overal wel kopen. Zorg er wel voor dat je plastic bandenlichters gebruikt. Metalen slopen je velg. Fietspompje moet je even proberen. Ik heb een sks raceday voor m'n verjaardag gekregen. Redelijk ding. Alleen het beginnetje is moeilijk en het mechaniek wordt snel vies. Ik heb ook een iets duurdere sks, zat bij m'n fietspomp, die werkt fijner.
Uitrusting alles wat er nog bijkomt naast een fiets. Maar helm en broek besteld en verder even bij de Decathlon kijken voor de rest. Ik moet er ook niet te professioneel uitzien.
En je kan toch gewoon CO2-patroon gebruiken om je banden weer te vullen of is dat vloeken :+.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Termi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Uitrusting alles wat er nog bijkomt naast een fiets. Maar helm en broek besteld en verder even bij de Decathlon kijken voor de rest. Ik moet er ook niet te professioneel uitzien.
En je kan toch gewoon CO2-patroon gebruiken om je banden weer te vullen of is dat vloeken :+.
Het kan, maar ik denk dat voor een beginner het misschien beter is om te starten met een gewoon goede pomp. SKS Rennkompressor bijvoorbeeld, of gewoon een eenvoudige die er op lijkt pakken bij de decathlon. Voor onderweg kan je co2 patronen gebruiken, maar het is maar net wat je fijn vind (mijn eerste keer met een co2 patroon ging niet helemaal lekker, en uiteindelijk heb je bijna altijd nog een klein handpompje nodig om hem aan te vullen).

Strava & Untappd - Do not combine!

• rolandos582

Toevallig net zelf een sensa G3 disc gekocht maar wel met DT swiss P1800 velgen, welke wielset maak je gebruik van?

• belblade

belblade

Belgian wacko

rolandos582 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Toevallig net zelf een sensa G3 disc gekocht maar wel met DT swiss P1800 velgen, welke wielset maak je gebruik van?
de standaard supra comp disc wielen: Road racing - aluminium clincher - 25mm high - 18,5mm inner width - 24mm outer width

was eerste racefiets dus wou nog niet meteen teveel investeren in allerlei extra's/duurs :)

• hoi1234
[...]

Dat zou ik niet weten. Ik heb een pompje voor m'n verjaardag gekregen. Daar maak ik heel dankbaar gebruik van, dus heb ik me nooit in CO2 verdiept. Overigens staat het me ook niet echt aan dat je dan weer nieuwe patronen moet kopen.

Wat trouwens nog wel een dingetje schijnt te zijn met CO2: sommige ventielen bestaan uit 2 delen. Als je daar een CO2-pomp op zet, heb je een hele grote kans het ventiel eruit te trekken bij het verwijderen van de pomp. Laat je je daar even goed over adviseren. Ik weet het fijne er niet van, maar ik gebruik deze binnenbanden blijkbaar, dus de wielrenner die vorige week even hielp bij een lekke band, gaf dit aan.

Met Decathlon heb ik geen ervaring. Maar de kleren die ze verkopen zullen vast functioneel zijn. Ik heb ook niet direct dure kleren gekocht. Ik heb een hele tijd in een oude wielrenbroek van m'n vader gefietst. Later kreeg ik ook eentje van m'n zwager die hij te klein besteld heeft. Verder deed ik eigenlijk altijd gewoon een katoenen shirt aan. Voor mijn verjaardag heb ik toen 2 shirts gekregen en omdat er toen een actie was bij futurumshop heb ik ook 2 korte en 1 lang ondershirt gekocht. Zorg er voor dat je iets hebt waar je prettig in kunt fietsen. Als je meer wilt, koop je zo iets nieuws.

• BartNL

gewoon vragen bij de winkel waar je de Sensa hebt gekocht en aangeven dat je het graag zou proberen maar wanneer de 28mm band niet past je deze 28mm band weer wilt retourneren?

• belblade

belblade

Belgian wacko

BartNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

gewoon vragen bij de winkel waar je de Sensa hebt gekocht en aangeven dat je het graag zou proberen maar wanneer de 28mm band niet past je deze 28mm band weer wilt retourneren?
dat was online vanuit BE bij wim de vos fietsen in NL :-)
wielen/banden koop ik online bij futurum/mantel/ en die laten wel toe te retourneren maar ik hoopte dat iemand het eventueel al eens getest had ...

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
[...]

Wat vaak vergeten wordt bij beginnende fietser is inderdaad alles 'wat er nog bij komt'. Kleding, accessoires/reserve materiaal etc.

Je kunt het je daarmee zo gek (€€€) maken als je zelf wilt. Voor een beginner heeft Decathlon gewoon goed spul.

CO2 kun je prima een dag op rijden / thuiskomen. Na thuiskomst wel even CO2 eruit en oppompen met de normale pomp. Verhalen over ventielkernen die loslaten @hoi1234 heb ik nooit meegemaakt. In een nieuwe biba zit dat gewoon goed vast. Rij zelf al jaren met CO2 pomp en heb ook regelmatig lek gereden. Eigenlijk altijd maar 1 patroon bij. Sindskort vaak aan het gravelen waardoor ik nu meestal 2 patronen bij heb en zelfs een extra biba (kans op lek gewoon groter..).

Let wel op met CO2 en warmte (zeker bij de temperaturen van deze week). Wanneer ze te warm worden en bijv. achter glas kunnen deze ontploffen. Vriend van mij had zijn fiets+zadeltas in de auto liggen en het patroon knalde dwars door zijn achterruit.

• BartNL
belblade schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
dat was online vanuit BE bij wim de vos fietsen in NL :-)
wielen/banden koop ik online bij futurum/mantel/ en die laten wel toe te retourneren maar ik hoopte dat iemand het eventueel al eens getest had ...
gewoon zelf testen, de kans dat het niet past op een modern disc frame is heel klein. Wanneer die niet zou passen kun je die band retourneren of doorverkopen.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dix0r schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Let wel op met CO2 en warmte (zeker bij de temperaturen van deze week). In de volle zon en bijv. achter glas kunnen deze ontploffen. Vriend van mij had zijn fiets+zadeltas in de auto liggen en het patroon knalde dwars door zijn achterruit.
Ohja, ik herinner me zo'n foto.

Ik zou zo'n ding dan niet heel comfortabel in mijn achterzakje hebben met dit weer moet ik zeggen :X

#teampompjeaanhetframe

• hoi1234
Dix0r schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Verhalen over ventielkernen die loslaten @hoi1234 heb ik nooit meegemaakt. In een nieuwe biba zit dat gewoon goed vast.
Ik heb het laatst 2-3x achter elkaar meegemaakt met een handpomp. Nu ik het bedenk, volgens mij bedoel ik dat het metalen ringetje dat je open moet draaien meekomt, in plaats van het gehele ventiel. In ieder geval loopt de band weer leeg. Ik weet het ook niet meer precies. In ieder geval is het eindresultaat dat je band alsnog leeg staat.

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:35

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

hoi1234 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

Ik heb het laatst 2-3x achter elkaar meegemaakt met een handpomp. Nu ik het bedenk, volgens mij bedoel ik dat het metalen ringetje dat je open moet draaien meekomt, in plaats van het gehele ventiel. In ieder geval loopt de band weer leeg. Ik weet het ook niet meer precies. In ieder geval is het eindresultaat dat je band alsnog leeg staat.
Veel ventielen hebben een uitneembare ventielkern, zodat je bijvoorbeeld een ventielverlenger kan monteren als je hoge velgen hebt. Er bestaat een kans dat je deze eruit draait als je een pompje hebt wat je op het ventiel schroeft. Ik draai de kern van mijn reservebandje altijd even extra vast voordat deze in mijn zadeltasje }) gaat. Hiervoor heb je speciale tooltjes maar het kan natuurlijk ook met een punttangetje.

• mhr-zip
ohno_nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:43:
[...]

Veel ventielen hebben een uitneembare ventielkern, zodat je bijvoorbeeld een ventielverlenger kan monteren als je hoge velgen hebt. Er bestaat een kans dat je deze eruit draait als je een pompje hebt wat je op het ventiel schroeft. Ik draai de kern van mijn reservebandje altijd even extra vast voordat deze in mijn zadeltasje }) gaat. Hiervoor heb je speciale tooltjes maar het kan natuurlijk ook met een punttangetje.
Zo’n tooltje is 1 cm bij 4 mm. Dat kan je ook gewoon meenemen. Altijd handig onderweg.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Grin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:10:
Dat is idd een uitstekende bril @pro_6or. Daar zou het niet aan moeten liggen. Het klinkt als een combinatie van factoren die je moeilijk kan verhelpen/voorkomen. Vooral zweet is een lastige, als je daar last van hebt is dat heel moeilijk te verhelpen.
Even jouw bril opgezocht, maar wat ik kan terugvinden is deze. Dit is zeker geen slecht lens maar voor extreem felle zon, zoals deze dagen, kan deze te licht zijn (20% lichtdoorlatend). Ik zeg er nadrukkelijk bij: KAN. Voor felle zon zou ik bij Oakley kijken naar maximaal 16% lichtdoorlatendheid. Aan de andere kant zou je met jouw lens @ 20% niet verblind moeten worden, dat is best wel heftig en wil je zeker niet. Mocht je idd die lens hebben (Prizm Road) dan kan je eens kijken naar een losse donkerdere lens. Maar als het zweet is wat jou verblind dan lost een donkere lens niks op.

@Oelske Hehehe dat vind ik niet zo'n goed idee... :)
Ja prima, 28-31 graden, maar dat vind ik wel lekker met klimmen. De rit van 2760 hoogtemeters hebben we inmiddels gehad. Zal bij thuiskomst een verslagje geven, grote kans dat daar een foto bij zit die dit topic nog van mij tegoed had...* Grin in zijn Look pakje... zal daar een hele kleine tekstlink van maken...
Dit is Idd dezelfde bril, of iig dezelfde lens. Mijn montuur is grijs wit, ouder model. Ja 20%. Die laagstaande zon savonds, die is het probleem. Zweten heb ik al van alles geprobeerd, skull cap, siliconen sweat gutr, niks helpt en beide geven hoofdpijn.

Je zou haast met zonsondergang eerst naar het oosten rijden en dan na ondergang weer naar huis.

een treffende spreuk

• hoi1234
mhr-zip schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Zo’n tooltje is 1 cm bij 4 mm. Dat kan je ook gewoon meenemen. Altijd handig onderweg.
Mijn eigen pompje heeft dat nog nooit gedaan. Het was een pompje die ik moest lenen, omdat ik de mijne vergeten was.

• hoi1234
BreadFan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Ohja, ik herinner me zo'n foto.

Ik zou zo'n ding dan niet heel comfortabel in mijn achterzakje hebben met dit weer moet ik zeggen :X

#teampompjeaanhetframe
Maar zitten ze dan niet voor x% vol net als een gastank bij een auto? Een gastank van een auto mag volgens mij max 80% gevuld worden. Dat doen ze zodat het gas nog altijd kan uitzetten, zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken.

• BartNL
hoi1234 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:33:
[...]

Maar zitten ze dan niet voor x% vol net als een gastank bij een auto? Een gastank van een auto mag volgens mij max 80% gevuld worden. Dat doen ze zodat het gas nog altijd kan uitzetten, zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken.
dikke kans dat de gebruiker het seal (half) heeft verbroken waardoor de patroon daar dan ook lek raakt. Stel dat de vulnippel er ingedraaid is dan kan de druk best zo oplopen dat de nippel er dan afvliegt en de patroon zich zelf lanceert. Dit liojkt dan een geplofte patroon maar is in feite verkeerd gebruik.

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een SQlab 612 150mm zadel welke ik bij een bikefit heb gekregen. Doordat ik hypermobiel ben en vaak problemen heb met mijn bekken/heup stabiliteit, is aangeraden om een zadel te nemen die (tot op zekere hoogte) de bewegingen uit de bekken/heup minimaliseert. De 612 versie heeft een behoorlijke 'deuk' en veel gehoord commentaar daarover is dat het je in een bepaalde houding forceert. Goed voor de stabiliteit, maar dit kan op langere termijn (langere stukken) oncomfortabel worden.

Het zadel bevalt goed en ik ben al lange tijd blessurevrij. Nu ik wat langere stukken fiets dan voorheen merk ik ook dat een andere houding (meer rechtop bijvoorbeeld) niet comfortabel is. Heeft iemand ervaring met zadels om de bekken/heup bewegingen te beperken? Ik heb bijvoorbeeld overwogen om de SQlab 611 te testen, maar andere ervaringen hier hoor ik graag.

• mhr-zip
BartNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

dikke kans dat de gebruiker het seal (half) heeft verbroken waardoor de patroon daar dan ook lek raakt. Stel dat de vulnippel er ingedraaid is dan kan de druk best zo oplopen dat de nippel er dan afvliegt en de patroon zich zelf lanceert. Dit liojkt dan een geplofte patroon maar is in feite verkeerd gebruik.
Die van de Action hadden een terugroepactie, omdat ze spontaan konden ontploffen.

https://www.productwaarsc...et-co2-cartridges-action/

• hoi1234
De EAN codes vindt u op de achterkant van de verpakking, en de batchcode staat daar boven.
Juist ja... Niemand die de verpakking bewaart. Overigens moet je zulke verpakkingen altijd kapot maken, om ze überhaupt te kunnen openen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mhr-zip schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Deze Is ideaal. Frans en auto en inkeping voor ventielverlenger.

https://www.topeak.com/gl...grade-kits/942-valve-tool

Ik heb hoge velgen, en reed laatst lek, moest de ventielverlenger (en de core) er dus onderweg nog op schroeven (vergeten alvast te doen thuis toen ik de binnenband inpakte). Was mooi einde rit inde middle of nowhere (Zyfflich).

een treffende spreuk

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Met de komst van de Tarmac SL7 zit ik nu natuurlijk stiekem te hopen op een goede deal voor de SL6. Als ik de eerste testjes zo her en der lees is de SL7 ook meer de route opgegaan van meer aero/speed, minder comfort.

Voor de Nederlandse wegen lijkt me de SL6 dan iets comfortabeler rijden. Die 45 seconden die ik zou winnen met de Sl7 als ik 1 uur lang 40 rijd neem ik dan maar voor lief.

Maar tot nu toe niet echt goede deals voorbij zien komen. Misschien ook omdat het nu echt hoogseizoen is voor de fietsen en de beste deals in het najaar / winter zijn?

• Cranzai
  • Laatst online: 23-11 16:14
Requiem19 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:29:
Met de komst van de Tarmac SL7 zit ik nu natuurlijk stiekem te hopen op een goede deal voor de SL6. Als ik de eerste testjes zo her en der lees is de SL7 ook meer de route opgegaan van meer aero/speed, minder comfort.

Voor de Nederlandse wegen lijkt me de SL6 dan iets comfortabeler rijden. Die 45 seconden die ik zou winnen met de Sl7 als ik 1 uur lang 40 rijd neem ik dan maar voor lief.

Maar tot nu toe niet echt goede deals voorbij zien komen. Misschien ook omdat het nu echt hoogseizoen is voor de fietsen en de beste deals in het najaar / winter zijn?
Denk dat we dit seizoen sowieso minder najaarsdeals kunnen verwachten omdat de voorraad grotendeels verkocht is, hoewel dit voor de duurdere modellen natuurlijk in mindere mate zal zijn

• Ypuh
Leuk trouwens dat Specialized (what's in the name) er voor kiest om de aero gerichte Venge samen te voegen met de klimfiets Tarmac. Letterlijk het tegenovergestelde van wat ze op hun onderbuis proberen te verkondigen.

Die prijzen ook weer trouwens, en overal uitverkocht...

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29
pro_6or schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Dit is Idd dezelfde bril, of iig dezelfde lens. Mijn montuur is grijs wit, ouder model. Ja 20%. Die laagstaande zon savonds, die is het probleem. Zweten heb ik al van alles geprobeerd, skull cap, siliconen sweat gutr, niks helpt en beide geven hoofdpijn.

Je zou haast met zonsondergang eerst naar het oosten rijden en dan na ondergang weer naar huis.
Klinkt wel herkenbaar hoor. Laagstaande zon is sowieso vervelend. Ik wilde het eerst met een koerspetje gaan proberen, hopelijk helpt de klep van de pet dan tegen de zon wanneer je verder naar beneden kijkt.

PS: Mijn bril (100% Speedtrap met HiPer lens) is 21% doorlatend, wat op zich 's avonds wel prettig is behalve als je tegen de zon in fietst idd.

---

Heb trouwens vandaag voor het warme weer een Camelbak Podium Chill binnen gekregen, een bidon met isolerende werking. Benieuwd hoe goed die het houdt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Komoot

• Stoffa
@Ypuh Lees trouwens net op WW dat je niet al te enthousiast bent over je MAAP bib.

Grappig wel...ik reed een paar dagen een lange tocht met m'n Assos S9, en na een paar uur kreeg ik echt last van m'n zitvlak. Met die MAAP bibshort kan ik de hele dag rijden zonder een centje pijn.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk zoiets is.

Net bij Futurumshop q36.5 PinstripeX jersey en DottoreX bibshort aangeschaft voor 105 euro en 168 euro p/s. Koopje! (Kuch)

Ben wel heel benieuwd naar dit merk. Kan niet wachten t te proberen morgen!

Mmz meer iets voor het fietskleding topic dit. Misschien kan een modje de post even moven.

[ Voor 30% gewijzigd door Stoffa op 07-08-2020 16:06 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Gisteren weer een lekker solo-ritje gedaan. Voor het eerst sinds tijden weer een keer flink boven de 30 gemiddeld (https://www.strava.com/activities/3874811322). Merk nu echt wel dat het beetje fietsen, en dat redelijk constant volhouden, vruchten af aan het werpen is. 27 graden was nog best wel warm, maar ik vind het zelf wel fijn die warmte. Meestal gaan er dan 2 bidons mee, een met suiker inhoud en eentje met sportdrank (suikervrij). Als alles mee zit ergens in September nog een weekendje Vaals, dan ga ik pas echt zien wat de impact is verwacht ik. Want in en rond Almere is de enige vijand de wind (en overstekende niet kijkende mensen die van het strand naar de auto gaan of babyboomende e-bike-specialisten).

Strava & Untappd - Do not combine!

• hoi1234
babyboomende e-bike-specialisten
@Raznov maar die vind je overal... Het mooiste vind ik dat ze altijd zonder te kijken naar links komen als je in wilt halen. Als je dan belt, gaan ze nog meer naar links... Ik kijk er eigenlijk niet meer van op.

Het wordt leuk als je samen gaat fietsen... M'n zwager is heel goed in imitaties na doen. Ik lach me altijd kapot als hij zegt "oeh, dat gaat hard". (Let maar eens op, dat zeggen ze altijd. Ook als je gewoon met 25km/h inhaalt).

Ik had laatst trouwens een bijzondere situatie... Een dame in een gehandicaptevoertuig stak de weg over, ik zag al dat ze niet ging kijken, ik kom aan met 35km/h, moet heel hard remmen, bel dat ik er langs wil, vervolgens gaat ze als ze eindelijk door heeft dat er gebeld wordt, naar links en is ze verbaast dat ze niks in haar rechter spiegel ziet...

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 07-08-2020 16:38 ]

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:44
Ik kom uit de buurt en de routes lijken mij goed. Ik weet niet wat je precies wilt weten. Als je meer gravel wilt dan kan ik je de kroondomeinen aanraden. Wil je heuvels dan het stukje rond hoog soeren, asselt en hoog buurlo.
In route 1 kan he ook via het uiteinde drieerweg binnendoor naar Garderen toe over een heel mooi stuk fietspad. Stuk leuker dan de grote weg waar de route nu langsgaat.

[ Voor 18% gewijzigd door AequitasII op 07-08-2020 16:49 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29
AequitasII schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

Ik kom uit de buurt en de routes lijken mij goed. Ik weet niet wat je precies wilt weten. Als je meer gravel wilt dan kan ik je de kroondomeinen aanraden. Wil je heuvels dan het stukje rond hoog soeren, asselt en hoog buurlo.
In route 1 kan he ook via het uiteinde drieerweg binnendoor naar Garderen toe over een heel mooi stuk fietspad. Stuk leuker dan de grote weg waar de route nu langsgaat.
Dit soort tips ben ik naar op zoek inderdaad, dank! Gravel hoeft niet per se, maar is wel toegevoegde waarde. Ik weet echter niet hoe makkelijk de (sommige) stroken op de Veluwe te rijden zijn op een racefiets met 23-25 mm bandjes.

Met Climbfinder en de Komoot highlights kom ik al een eind dus, dat is fijn om te horen.

Komoot

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:44
Waus26 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Dit soort tips ben ik naar op zoek inderdaad, dank! Gravel hoeft niet per se, maar is wel toegevoegde waarde. Ik weet echter niet hoe makkelijk de (sommige) stroken op de Veluwe te rijden zijn op een racefiets met 23-25 mm bandjes.

Met Climbfinder en de Komoot highlights kom ik al een eind dus, dat is fijn om te horen.
De stroken die je Nu hebt zijn volgens mij prima te rijden. Kroondomeinen zijn de stukken soms iets minder, maar misschien nog net te doen. Wel een heel mooi stuk bos daar waar je ook flink wat zwijnen tegen kan komen als het niet al te druk is.

• rolandos582
belblade schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

de standaard supra comp disc wielen: Road racing - aluminium clincher - 25mm high - 18,5mm inner width - 24mm outer width

was eerste racefiets dus wou nog niet meteen teveel investeren in allerlei extra's/duurs :)
Ah ja, mocht je er 28mm opgooien. Let me know! Ben benieuwd of het uberhaupt kan

• BartNL
mhr-zip schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:12:
[...]
Die van de Action hadden een terugroepactie, omdat ze spontaan konden ontploffen.
https://www.productwaarsc...et-co2-cartridges-action/
en dat zou dus heel goed een pompje kunnen zijn dat de CO2 patroon onbedoeld half opent wat dan daarna uit elkaar klapt
Pagina: 1 ... 139 ... 695 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).