Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGIROX3URHL9tJAVNVkc1GBiv4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0n2KO00zS0uPUEqmlWeZkrTR.jpg?f=fotoalbum_large
Omdat er van alles is langs gekomen behalve een Rose. Mijn Rose Reveal Four op de foto is een crash replacement van een Xeon CGF Di2 waarbij zo'n beetje alles behalve het zadel nieuw is 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08

Grin

Ride si sapis.

Hoe het ook zij, ik heb precies een andere mount nodig dan de originele die erbij zit. Ik zal vanavond een passende bestellen dankzij @rolandos582 (y)
Thanks @Nutterd :)
@R3vers3 "Met een hoog frontend bedoel je de stack?"
Het hele frontgebouw. Aan de voorkant is het voor een 53cm (size M) echt een bizar grote fiets. Als ik hem naast de Chapter2 zet dan lijkt die wel een maat kleiner. Het is niet zozeer de hoogte an sich, maar het gevoel is echt alsof je op een oude eenwieler zit. Ik kan het ook niet echt onderbouwen verder, moet er eens even goed naar kijken (waar dit vandaan komt). De fiets is met een bikefit samengesteld, dus de maat/geometrie zou voor mij moeten kloppen. Enfin, het is maar een gevoel maar wel iets dat duidelijk in mijn hoofd zit, en dus noemenswaardig. Koop dit frame niet zonder een bikefit, dan zou je je wel eens lelijk kunnen vergissen.

"Hoe bevallen 60mm wielen trouwens in het noorden?" Tot en met windkracht 3 is er niks aan de hand, bij 4 moet je op je hoede zijn en bij 5 vind ik het simpelweg link. Maar wanneer je rond de 80-85 KG bent dan heb je daar een stuk minder last van (wat ik om mij heen hoor). Als ik heel eerlijk ben, met de kennis van nu, waren 50mm Bora's waarschijnlijk een betere koop geweest...
Ik heb gewoon te weinig in de melk te brokkelen met mijn 69-71 KG... Dit jaar nog een stel 45mm Bora's en dan ben ik echt klaar met die stomme rot fiets. ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
BartNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:01:
[Afbeelding]
Omdat er van alles is langs gekomen behalve een Rose. Mijn Rose Reveal Four op de foto is een crash replacement van een Xeon CGF Di2 waarbij zo'n beetje alles behalve het zadel nieuw is 😇
Fraaie bak!
Toch wel grappig, vaak is het zadel één van de eerste dingen die men vervangt, aangezien deze niet past bij de persoonlijke voorkeur. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
Ookal heb ik ‘m al vaker gespamd, mijn stomme rotfiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-dtkyxEoMUdYi8M00miNPM3Y2Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ny4hPlmcoMiUDuLF5rLOYcQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Met bruine banden! Hij moet op zeer korte termijn voor z’n gratis eerste beurt, en dan kunnen ze meteen de stuurpen afzagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Maarten_E schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:09:
[...]
Toch wel grappig, vaak is het zadel één van de eerste dingen die men vervangt, aangezien deze niet past bij de persoonlijke voorkeur. :)
haha in mijn geval het zadel gehouden en de fiets vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het komt vast door de foto, maar hier werken de bruine banden gewoon... Zit nu al 2 minuten naar die foto te kijken... Maar ja, echt... Goedgekeurd.

HA, nu zie ik het! Valsspeler! Dat zijn Pirelli's! BAAS! d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Grin op 29-07-2020 21:20 . Reden: Cheat! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Weet iemand of de GP5000 28mm echt duidelijk breder vallen dan de GP4000S2 25mm? Ik weet dat de 5000 smaller vallen dan de 4000. Ik ben op zoek naar bandjes die hetzelfde vallen als de 25mm 4000's. Die vallen namelijk perfect op mijn wielen met externe breedte van 25mm. De banden vallen dan namelijk even breed als de velg. Maarja de 4000 zijn niet meer verkrijgbaar. Ik ben eventueel ook aan het kijken naar Pirelli's 25mm of S-Works turbo's 24/26mm, maar daarvan weet ik ook niet goed hoe ze vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Gelieve niet te lezen als je niet van onzin houdt: :+

spoiler:
Vraagje.

Bij die Pirelli P-Zerobanden Colour Edition heb je de keuze tussen rode, gele of witte kleur. Nu moet je natuurlijk minstens één van elk nemen zodat je voor de rit kan kiezen, maar hoe bepaal je de beste strategie om wanneer welke band gebruiken?

Kan mij voorstellen dat je de rode gebruikt voor een splash en dash sprintje naar het volgende plaatsnaambordje, maar het verschil tussen geel en wit wordt wat lastiger. Maakt het uit of je op een Italiaanse rode fiets rijdt? (Meer kans onderuit te gaan in een bocht.)

Hoe doen jullie dat kiezen?

:+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Maarten_E schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:43:

spoiler:
Vraagje.

Bij die Pirelli P-Zerobanden Colour Edition heb je de keuze tussen rode, gele of witte kleur. Nu moet je natuurlijk minstens één van elk nemen zodat je voor de rit kan kiezen, maar hoe bepaal je de beste strategie om wanneer welke band gebruiken?

Kan mij voorstellen dat je de rode gebruikt voor een splash en dash sprintje naar het volgende plaatsnaambordje, maar het verschil tussen geel en wit wordt wat lastiger. Maakt het uit of je op een Italiaanse rode fiets rijdt? (Meer kans onderuit te gaan in een bocht.)

Ik zou voor de nieuwe Goodyear gaan...iedereen weet dat het rubber in de jaren 90 beter was, daar kon je tenminste nog meerdere rondes mee achter elkaar aan jagen zonder dat de banden aan flarden gingen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Nutterd op 29-07-2020 21:53 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:46
hoi1234 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:22:
Ik heb nog een vraag inzake mijn ketting. Ik heb er nu ruim 2k mee gereden sinds ik deze heb vervangen (samen met de cassettes) in maart dit jaar. Ik heb gelezen dat rond de 3k een ketting vervangen moet worden. Ik weet vrijwel zeker dat ik nog 1-3k erbij fiets dit jaar. Wat zal betekenen dat de ketting met 3-5k de winter in gaat.

In de winter fiets ik eens per week 40km naar m'n werk ( heen 20, terug 20) en bij redelijk weer fiets ik ook naar school (12km per dag). Soms fiets ik in het weekend nog een rondje van 25km.

Zal ik de ketting nu vervangen, zodat ik tot de winter met een nieuwe ketting rijd en in de winter mijn huidige ketting op kan rijden om de nieuw te kopen ketting in het voorjaar weer te gaan gebruiken? Of kan ik gerust wachten tot het voorjaar? Ik wil landelijk voorkomen dat ik in de winter moet gaan vervangen, omdat door alle rotzooi en zout je ketting dan snel slijt.

Ik snap dat het ook wel aan de huidige slijtage zal liggen, maar hoe kan ik de slijtage meten? Ik ben op de hoogte van kettingtesters, maar deze meten volgens mij alleen of de ketting nog goed is en niet de procentuele slijtage.
Je loopt met jouw methode het risico dat je (te) lang doorrijdt met een ketting die te ver versleten is en waarmee je de cassette en voorbladen ook extra verslijt.
Kilometers zeggen niet alles. Rijd je in slecht weer of in een gebied met veel zand (bv de duinen of op gravel-zandwegen) dan slijt de ketting sneller dan wanneer mooiweer fietser bent en de boel goed schoon houdt.
Die kettingmeters hebben 2 kanten. 1 meet of de ketting op 0,5 zit en de ander op 0,75. Een 11 speed vervang je het beste al als de 0,5 tussen de schakels valt.
Om een idee te geven, op mijn slechtweerfiets haal ik de 2000 km niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
cordonbleu schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:38:
Weet iemand of de GP5000 28mm echt duidelijk breder vallen dan de GP4000S2 25mm? Ik weet dat de 5000 smaller vallen dan de 4000. Ik ben op zoek naar bandjes die hetzelfde vallen als de 25mm 4000's. Die vallen namelijk perfect op mijn wielen met externe breedte van 25mm. De banden vallen dan namelijk even breed als de velg. Maarja de 4000 zijn niet meer verkrijgbaar. Ik ben eventueel ook aan het kijken naar Pirelli's 25mm of S-Works turbo's 24/26mm, maar daarvan weet ik ook niet goed hoe ze vallen.
ik vraag me dan wel af hoe jij dat weet? Net even nagemeten en mijn 25mm GP5000 vallen als 26,7mm op mijn 25mm velgen terwijl de 28mm GP5000 exact 28mm breed vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hoi1234 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Ik zie je reactie nu pas. Maar m'n vader heeft eentje die er op lijkt. Volgens mij met 70 of 75 lux. Ook oplaadbaar. Prima ding. Ik zou er alleen geen 20 euro (excl. verzenden) voor betalen. Als je nu nog even geduldig wacht, liggen ze straks voor 10 euro in de schappen of als restpartij voor 5 euro.

Overigens Aldi en Lidl ook wel volgens mij, doen niet heel moeilijk met garantie. Vaak krijg je erg makkelijk je geld terug. Koop je dus gewoon weer een nieuwe met nieuwe garantie mocht de lamp al kapot gaan.
Het is natuurlijk wel net zo goed Chinees. Maar ik weet wel dat je in China ook gewoon heel prima spullen kunt kopen. Je moet alleen niet het goedkoopste van het goedkoopste willen.
Het nieuwe setje lidl lampjes zit al heel wat maanden in het assortiment, en het wil nog niet echt goedkoper worden. Dat gebeurt pas aan het eind van het fietsseizoen verwacht ik. Ik vind het op zich de prijs zeker wel waard. Batterylife is gewoon in orde, en ik durf er zeker een onverlichte buitenweg mee te rijden. Bij lidl is garantie of 30 dagen retour nooit een probleem, ik heb het niet vaak nodig gehad, ze weten natuurlijk zelf ook donders goed dat je niet met rommel aan moet komen als je 3 jaar garantie op spullen geeft.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
BartNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:05:
[...]

ik vraag me dan wel af hoe jij dat weet? Net even nagemeten en mijn 25mm GP5000 vallen als 26,7mm op mijn 25mm velgen terwijl de 28mm GP5000 exact 28mm breed vallen.
Het is bekend dat de 5000 smaller valt dan de 4000 op een velg met dezelfde binnenbreedte.
Ik wil graag dezelfde breedte als die ik nu met de 4000 heb. Smaller wil ik niet, want minder comfortabel en veel breder kan ook niet, omdat ik nog weinig ruimte over heb in m'n frame daar deze alweer van 2012 is. De 4000 die ik nu heb valt ongeveer als 26,5/27mm op mijn velgen met 17mm binnenbreedte. Denk dat ik hooguit nog clearance voor 1/1,5mm extra heb bij de achtervork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45
Grin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:03:
Hoe het ook zij, ik heb precies een andere mount nodig dan de originele die erbij zit. Ik zal vanavond een passende bestellen dankzij @rolandos582 (y)
Thanks @Nutterd :)
@R3vers3 "Met een hoog frontend bedoel je de stack?"
Het hele frontgebouw. Aan de voorkant is het voor een 53cm (size M) echt een bizar grote fiets. Als ik hem naast de Chapter2 zet dan lijkt die wel een maat kleiner. Het is niet zozeer de hoogte an sich, maar het gevoel is echt alsof je op een oude eenwieler zit. .. Dit jaar nog een stel 45mm Bora's en dan ben ik echt klaar met die stomme rot fiets. ;)
Ik ben ook rond 70kg en kan met de 45mm wielen die ik heb inderdaad goed fietsen tm een kleine windkracht 6. Daarboven wordt het link, met name bij zijwind. Voor mij de ideale allround maat.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Swedish_Chef schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Je loopt met jouw methode het risico dat je (te) lang doorrijdt met een ketting die te ver versleten is en waarmee je de cassette en voorbladen ook extra verslijt.
Kilometers zeggen niet alles. Rijd je in slecht weer of in een gebied met veel zand (bv de duinen of op gravel-zandwegen) dan slijt de ketting sneller dan wanneer mooiweer fietser bent en de boel goed schoon houdt.

Die kettingmeters hebben 2 kanten. 1 meet of de ketting op 0,5 zit en de ander op 0,75. Een 11 speed vervang je het beste al als de 0,5 tussen de schakels valt.
Om een idee te geven, op mijn slechtweerfiets haal ik de 2000 km niet.
Ik heb 2x 9 speed als dat wat uitmaakt. Ik fiets vooral met mooi weer, maar onderhoud de ketting dan wel weer heel slecht. Als de ketting minder begint te lopen, maak ik deze eens schoon en gaat er weer een druppel olie op.

Maar ik zal eens kijken in welke staat de ketting verkeert. Een nieuwe ketting kost 17 euro. Dat is ook de wereld niet, ook niet als ik deze door slecht weer voortijdig moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Het is natuurlijk wel net zo goed Chinees. Maar ik weet wel dat je in China ook gewoon heel prima spullen kunt kopen. Je moet alleen niet het goedkoopste van het goedkoopste willen.
Het nieuwe setje lidl lampjes zit al heel wat maanden in het assortiment, en het wil nog niet echt goedkoper worden. Dat gebeurt pas aan het eind van het fietsseizoen verwacht ik. Ik vind het op zich de prijs zeker wel waard. Batterylife is gewoon in orde, en ik durf er zeker een onverlichte buitenweg mee te rijden. Bij lidl is garantie of 30 dagen retour nooit een probleem, ik heb het niet vaak nodig gehad, ze weten natuurlijk zelf ook donders goed dat je niet met rommel aan moet komen als je 3 jaar garantie op spullen geeft.
Nou ja, bij AliExpress krijg ik al dan niet terecht toch vaak een "Action-gevoel", een beetje vocht in de lamp (wat snel gebeurt) zorgt al voor een onbetrouwbare lamp die het soms wel, maar vaak ook niet goed doet. En dan de garantie uiteraard. Het is China, daar is elke vorm van garantie mooi meegenomen. Tenslotte je geeft zelf aan dat retourneren bij de Lidl geen probleem is. Bij AliExpress loop je -als retourneren al mogelijk is- tegen hoge retourkosten aan.

De garantie maar ook vooral de zekerheid dat een lamp voldoet en ook veilig is vind ik prettig.

Iedereen moet zelf bepalen of 20 euro het waard is. Als je nog even kunt wachten zou ik dat zeker doen. Ja, het kan een half jaar duren, maar als je toch de tijd hebt, scheelt dat zo 50%. Je loopt het risico dat je naast het net vist, maar er komt altijd wel weer een andere lamp beschijbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Daarom één fiets met rood en één met wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Grin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:58:
[...]

Daarom één fiets met rood en één met wit.
Of kleur van de banden aanpassen nagelang je frame. Of voorband en achterband anders, als dat kan.

De ultrasports 2 die ik had hadden een gekleurde streep. Dat konden prima 2 verschillende banden zijn. Ik had geel voor en zwart achter. Zwart was vooral goedkoper (via Amazon). De gele band moest ik snel bij Mantel kopen. Overigens is het geel geworden, omdat m'n frame geel met blauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:46
hoi1234 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb 2x 9 speed als dat wat uitmaakt. Ik fiets vooral met mooi weer, maar onderhoud de ketting dan wel weer heel slecht. Als de ketting minder begint te lopen, maak ik deze eens schoon en gaat er weer een druppel olie op.

Maar ik zal eens kijken in welke staat de ketting verkeert. Een nieuwe ketting kost 17 euro. Dat is ook de wereld niet, ook niet als ik deze door slecht weer voortijdig moet vervangen.
9 speed is al wat minder gevoelig dan 11 speed. Op de kettingslijtagemeter kan je dan de ruimste stand nemen. Als die er in valt dan is het advies de ketting te vervangen. En inderdaad, een ketting is wel flink goedkoper dan een cassette en kettingbladen. Mijn advies is een kettingchecker mee te bestellen, dan weet ke dat je binnen de marges blijft. Kost misschien een tientje, dat verdient zichzelf weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
cordonbleu schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:23:
[...]Het is bekend dat de 5000 smaller valt dan de 4000 op een velg met dezelfde binnenbreedte.
check https://www.bicyclerollin...-pirelli-p-zero-velo-2017 en probeer een paar banden. De GP5000 wordt daar inderdaad 1m smaller gemeten en de Pirelli is even breed als de GP4000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Vanuit mijn kant ook nog een niet veel voorbij gekomen merk... Ik heb een aantal maanden geleden een Isaac Element Team Edition (reserve frame Roompot) mogen overnemen. Let niet op de stuurpen deze zat op de foto nog ondersteboven. Had de fit van me oude fiets overgenomen. Onderhand omgedraaid en zit hij weer zoals hij hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmfDmrTL7EfjnadIynmwXM2qeUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DELYIZ0hskYddynvcc8rRwM0.jpg?f=fotoalbum_large

Oké Oké, Nu het zien van mijn zadeltasje op deze foto gaat hij er van de week echt vanaf. Ik heb zojuist deze besteld :) : https://thepack.cc/

[ Voor 9% gewijzigd door tinusterror op 30-07-2020 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
Grin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:19:
Het komt vast door de foto, maar hier werken de bruine banden gewoon... Zit nu al 2 minuten naar die foto te kijken... Maar ja, echt... Goedgekeurd.

HA, nu zie ik het! Valsspeler! Dat zijn Pirelli's! BAAS! d:)b
Haha, ik had er echt net zo goed Schwalbe One’s onder kunnen doen :+

Ik vind bruine banden bij best veel fietsen gewoon tof. Onder die blauwe Scott Addict had ik ze ook zeker laten zitten. Mijn fiets vond ik met zwarte banden ook wel weer heel erg zwart (zelfs een beetje saai).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

spoiler:
Vraagje.

Heb je de handleiding niet gelezen? Geel en rood combineren dan krijg je extra sprintvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-09 17:20
Wat vinden jullie van de onderstaande fiets?
https://link.marktplaats.nl/m1581666904

Ik zie wel wat puntjes:
- Stuur zit vreemd, wellicht is het vertekend door de 2 witte spacers
- Rem zit niet helemaal onder het balhoofd, op foto's van andere Madone's op internet wel
- Verkoper heeft het over nagenoeg wielen, als ik op de foto's kijk zijn de spaken flink beschadigd
- Ik vind de spaken er vreemd uitzien in de naven, op andere foto's met deze naven zitten ze in een soort kap
- Weet iemand het bouwjaar? (2016?)

Heb ik nog iets gemist?

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

tinusterror schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:15:
Vanuit mijn kant ook nog een niet veel voorbij gekomen merk... Ik heb een aantal maanden geleden een Isaac Element Team Edition (reserve frame Roompot) mogen overnemen. Let niet op de stuurpen deze zat op de foto nog ondersteboven. Had de fit van me oude fiets overgenomen. Onderhand omgedraaid en zit hij weer zoals hij hoort.

[Afbeelding]

Oké Oké, Nu het zien van mijn zadeltasje op deze foto gaat hij er van de week echt vanaf. Ik heb zojuist deze besteld :) : https://thepack.cc/
Mooie fiets wel, houd alleen niet zo van die grijze Dura Ace kleur :P
Ik heb ook zo'n "etui" van the pack, de rood gele met driehoekjes, en zodoende ook geen zadeltasje ;)
Past genoeg in, zit mooi in een zakje van je shirt en is niet uber dik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

spoiler:
Vraagje.

Ik pas deze toe op alle aspecten van mijn leven, dus ook op de fiets.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pimorez schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Heb je de handleiding niet gelezen? Geel en rood combineren dan krijg je extra sprintvermogen.
Welnee, groen is de kleur van de sprint!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0iZ2x6.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
@Kenny73
Eerst wat me opvalt is de remranden op de wielen. Daarnaast zijn het tubes; zou aannemelijk kunnen zijn (vraagje voor de verkoper) dat ermee gekoerst is.

Wat krasjes op de chainstays, maar dat kan gebeuren.. blijft een gebruiksvoorwerp.

Specialized stuurtje, shimano voorrem. Inmiddels sram groepset. Lijkt me dat de verkoper in de jaren flink gesleuteld heeft aan deze bolide. Hoeft natuurlijk niets mis mee te zijn, maar zou voor mij niet direct een pluspunt zijn. Wanneer ik voor een 2e hands fiets ga zie ik hem het liefst met zo veel mogelijk fabriek specificaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 30-07-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Kenny73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:22:

Ik zie wel wat puntjes:
- Rem zit niet helemaal onder het balhoofd, op foto's van andere Madone's op internet wel
- Verkoper heeft het over nagenoeg wielen, als ik op de foto's kijk zijn de spaken flink beschadigd
- Ik vind de spaken er vreemd uitzien in de naven, op andere foto's met deze naven zitten ze in een soort kap

Heb ik nog iets gemist?
Hij heeft het over een upgrade naar etap, misschien toen ook de rem geupgraded en past die nu niet meer in het aero design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Flipmo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Mooie fiets wel, houd alleen niet zo van die grijze Dura Ace kleur :P
Ik heb ook zo'n "etui" van the pack, de rood gele met driehoekjes, en zodoende ook geen zadeltasje ;)
Past genoeg in, zit mooi in een zakje van je shirt en is niet uber dik.
Hahaha die kleur van de dura ace vind ik ook niet :). Stiekem zoek ik ook nog naar een vervang exemplaar voor niet al te veel geld. Toch de nieuwe R9100 crankstel + voorbladen kost als snel €440,-
Vriendin verklaard me voor gek als ik iets goeds vervang wat alleen maar in haar ogen een andere kleur heeft :)
De Achter derrie vervang ik wel een keer tussendoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 14:41
@Kenny73
Beetje rommelig. SRAM met een Ultegra Cranck. Spaken zijn naar mijn idee zelf wit geverfd. Specialized stuur. Misschien vertekend beeld, maar cassette lijkt me klein. Misschien wel 9 speed, dus oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
Daarom heb ik dus ook zo mijn twijfels.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51

[Afbeelding]

Mooi ding hoor. Zijn dit de Trimax30 KB velgen van Vision? Hoe bevallen die? Ben zelf ook op zoek naar velgen met een een donkere (liefst zwarte remrand). Naast de Visions vind ik ook de DTSwiss PR1400 32 Oxic wel wat.

Naast behoorlijk functioneren ben ik dus opzoek naar een velg waarvan de remrand lang zwart blijft (is mooi bij mijn zwarte frame). Iemand nog andere suggesties?

Edit: ja ben dus op zoek naar alu velgen, geen carbon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, zadeltasje is toch uiteindelijk ook voor praktisch nut?

Waar ik wel op zoek naar ben is een soort waterdicht zadeltasje, voorkeur voor een hardcover oid maar dat lijkt toch lastig te gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
rolandos582 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, zadeltasje is toch uiteindelijk ook voor praktisch nut?

Waar ik wel op zoek naar ben is een soort waterdicht zadeltasje, voorkeur voor een hardcover oid maar dat lijkt toch lastig te gaan worden.
Precies. Ik zou z'n etui gegarandeerd eens vergeten (uiteraard de enige keer dat je lek rijdt). Dat een tasje mogelijk niet helemaal bij je frame past zou ik in ieder geval niet oplossen met een etui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26
Als het waterdicht moet zijn, zou je die spullen naar mijn idee ook in een afsluitbaar plastic zakje kunnen doen. Het zijn gripzakjes met zo'n hersluitbare drukstrip.

[ Voor 26% gewijzigd door EdwinW op 30-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
EdwinW schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:21:
Als het waterdicht moet zijn, zou je die spullen naar mijn idee ook in een afsluitbaar plastic zakje kunnen doen. Het zijn gripzakjes met zo'n hersluitbare drukstrip.
Ja maar ik vergeet dan gegarandeerd weer iets, ik vind zo'n tasje praktisch gezien een stuk makkelijker. Het hangt op je fiets en kun je niet vergeten.

Ik ben verder ook geen top wielrenner oid dus ik maak me geen zorgen over aerodynamica of wat dan ook, meer over het praktisch stukje ervan.

https://www.futurumshop.n...-ii-s-clip-zadeltas.phtml zoiets zoek ik dan maar dan het liefst in hardcover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Ik bedoelde eigenlijk dat je de spullen in het afsluitbare zakje doet en die vervolgens in een zadeltasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/p/...ike-mtb/9200000095748553/

Zoiets?

Deze is dan niet leverbaar, maar Rockbros is all over op Ali te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
rolandos582 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Ja maar ik vergeet dan gegarandeerd weer iets, ik vind zo'n tasje praktisch gezien een stuk makkelijker. Het hangt op je fiets en kun je niet vergeten.

Ik ben verder ook geen top wielrenner oid dus ik maak me geen zorgen over aerodynamica of wat dan ook, meer over het praktisch stukje ervan.

https://www.futurumshop.n...-ii-s-clip-zadeltas.phtml zoiets zoek ik dan maar dan het liefst in hardcover.
Maar wat zit er dan in dat beter niet nat wordt? Ik heb er alleen een binnenband en twee plastic bandenlichters inzitten. Pompje zit op het frame en zal ook veel te groot zijn voor welke zadeltas dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45
rolandos582 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:16:
[...]

zonder mega grote foto te plaatsen, voor de gevoeligen onder ons: https://www.ortlieb.com/nl/micro-two+F9662

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
hoi1234 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Maar wat zit er dan in dat beter niet nat wordt? Ik heb er alleen een binnenband en twee plastic bandenlichters inzitten. Pompje zit op het frame en zal ook veel te groot zijn voor welke zadeltas dan ook.
CO2 pompje met 2 patronen, toolsetje, 3 bandenlichters en een losse binnenband. En daarnaast nog een slotje voor fiets/soms mijn sleutels oid. Ik zoek ook geen mega tasje, maar gewoon makkelijk om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Waarom twee co2 patronen en maar 1 binnenband? Lijkt me niet goed op elkaar afgestemd of mis ik iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:45

Ik zie wel wat puntjes:

Heb ik nog iets gemist?
Dit lijkt me het model dat in 2015 op de markt is gekomen, daar zat de rem nog voor de voorvork: https://www.roadbikerevie...-team-bikes-now-available
De banden lijken me inderdaad tubes, waar ik al geen fan van ben.
De remranden zien er ook al behoorlijk gehavend uit.
Aangezien hij meerdere fietsen verkoopt zal het me niet verbazen als het een handelaar is. Als dit het geval is zal ik er niet aan beginnen. Just my 2 cents.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36

Ik zie wel wat puntjes:

Heb ik nog iets gemist?
Te veel vraagtekens, zou ik nooit aan beginnen. Sowieso ben ik erg terughoudend geworden met 2e hands, maar deze advertentie heeft wel heel veel vaagheid. Ook "Nieuwprijs van de hele set was +/- 7000 euro dus geen standaard fiets".
Ja, prima, zo ken ik er nog een paar, maakt prijs iets standaard of speciaal?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
jochy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Mooi ding hoor. Zijn dit de Trimax30 KB velgen van Vision? Hoe bevallen die? Ben zelf ook op zoek naar velgen met een een donkere (liefst zwarte remrand). Naast de Visions vind ik ook de DTSwiss PR1400 32 Oxic wel wat.

Naast behoorlijk functioneren ben ik dus opzoek naar een velg waarvan de remrand lang zwart blijft (is mooi bij mijn zwarte frame). Iemand nog andere suggesties?

Nee dit zijn de Trimax carbon 40 LTD. Stickers eraf gehaald vond ik te druk :) Maar ze bollen goed! Lekker stijf en met 40mm hoog niet heel veel last van zijwind winkracht 5 en 73 kilo.

Velgranden die lang zwart blijven met aluminium is wel een lastige zoektocht denk ik. Dan zou ik toch voor carbonnen velgen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Ben zelf ook op zoek naar velgen met een een donkere (liefst zwarte remrand). Naast de Visions vind ik ook de DTSwiss PR1400 32 Oxic wel wat.

Ik denk dat je jezelf voor een onmogelijke opgave stelt.
Ik heb wel een suggestie, maar dat is niet wat je wilt horen: Vergeet het, het bestaat niet, zoek iets anders. Elke velgrand wordt aangetast door de remblokjes dus mettertijd zal een gekleurde laag wegslijten. Bij de ene velg sneller dan de andere (afhanelijk van kwaliteit, weer, stof/zand, type remblokjes, niet te vergeten gebruik) maar ze gaan allemaal slijten.
In mijn ogen is een wegslijtende remrand lelijker dan een remrand die al is vanaf fabriek is kaalgefreesd.
Andere alternatieven: geheel zilverkleurige velgen, schijfremmen, of een setje extra showwielen die je in je fiets zet zodra je er naast staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:13
Kenny73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:13:
Daarom heb ik dus ook zo mijn twijfels.
Twijfel? Ik laat hem sowieso staan.

Als er veel aan gesleuteld is, is vaker een slecht dan een goed teken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GerbenBK schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:33:
[...]

zonder mega grote foto te plaatsen, voor de gevoeligen onder ons: https://www.ortlieb.com/nl/micro-two+F9662
Ik heb lelijkere tasjes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49
GerbenBK schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:54:
[...]
Ik zal dat eens proberen, ik heb de spaakkruising al eens een beetje gesmeerd, maar dat hielp niet. Waar lag het bij jouw spaken aan?
Ik heb nu zelf ook een geluid erbij op de fiets :o Maar dat komt echt van de body. Als ik het achterwiel langzaam draai dan hoor/voel ik weerstand. Ik ga uitzoeken of ik dat kan oplossen door de body uit elkaar te halen en opnieuw te vetten of er een nieuwe op moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
mhr-zip schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Twijfel? Ik laat hem sowieso staan.

Als er veel aan gesleuteld is, is vaker een slecht dan een goed teken.
Thanks all, hij is al uit mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 20:44

emzed

*

BartNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:01:
[Afbeelding]
Nice, je hebt 'm! En hoe rijdt dit frame, is er een groot verschil tov de Xeon?
Ik haal de mijne a.s. zaterdag op. Hij zou 4 weken geleden al komen, maar de bekerhouders bidonhouders waren niet leverbaar 8)7 (joh, had me ff gebeld Rose)

edit: "bekerhouders", dat is zo'n aliexpress woord ;)

[ Voor 4% gewijzigd door emzed op 30-07-2020 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
emzed schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Nice, je hebt 'm! En hoe rijdt dit frame, is er een groot verschil tov de Xeon?
Ik haal de mijne a.s. zaterdag op. Hij zou 4 weken geleden al komen, maar de bekerhouders waren niet leverbaar 8)7 (joh, had me ff gebeld Rose)
Bekerhouders? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oelske
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kMFR0fVhHn2z9r7sc9uo8qfSnY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rOpI7oExTI8dsMvrg7hqeC10.jpg?f=user_large

@emzed Tenzij je deze "bekerhouders" bedoelt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Oelske schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:30:
[Afbeelding]

@emzed Tenzij je deze "bekerhouders" bedoelt :')
Lekker bakkie ook onderweg is niks mis mee. Ff je fietsmaten jaloers maken *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
SirLenncelot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:58:
Waarom twee co2 patronen en maar 1 binnenband? Lijkt me niet goed op elkaar afgestemd of mis ik iets?
Patroontje schieten gaat nog wel eens mis, of anders bij het loshalen van het ventiel. Ik heb zelf ook 2 patronen bij me en maar één binnenband, maar dan nog wel een paar zelfklevende plakkertjes voor het geval dat.

Zie ik overigens nou weer de hele zadeltas discussie voorbij komen? Het houdt gewoon niet op, niet vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Patroontje schieten gaat nog wel eens mis, of anders bij het loshalen van het ventiel. Ik heb zelf ook 2 patronen bij me en maar één binnenband, maar dan nog wel een paar zelfklevende plakkertjes voor het geval dat.

Zie ik overigens nou weer de hele zadeltas discussie voorbij komen? Het houdt gewoon niet op, niet vanzelf.
https://www.travelbags.nl/dakine-eq-duffle-70l-carbon.html
ik kwam net deze tegen.. Past wel bij mijn frame denk ik :+ Met twee tyraps moet het wel lukken deze goed te monteren.

Kan ik eindelijk mijn 20 BiBa, 40 CO2 patronen. 3 stel bandenlichters. 4 nieuwe remblokjes, zowel winter als zomer outfits inclusief tent in het geval dat ik mijn band niet geplakt krijg en ik ergens moet overnachten.
Iemand nog toevoegingen? :o

(was toevallig op zoek naar tassen voor in de kofferbak van mijn auto voor de volgende vakantie)

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
emzed schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:31:
[...]Nice, je hebt 'm! En hoe rijdt dit frame, is er een groot verschil tov de Xeon?
Ik haal de mijne a.s. zaterdag op. Hij zou 4 weken geleden al komen, maar de bekerhouders bidonhouders waren niet leverbaar 8)7 (joh, had me ff gebeld Rose)
Ja thanks, de Reveal bevalt erg goed maar een direct vergelijk met de Xeon vind ik moeilijk. Het is een doorontwikkeling van hetzelfde concept. Voordelen zie ik in de meer praktische plaatsing van de achterrem (zat bij Xeon onder de achterbrug) en meer ruimte voor bredere banden. Ik rij nu met een 28mm achterband en de lagere bandendruk vind ik de grootste vooruitgang qua comfort. De Xeon was ik ook al erg tevreden over dus vandaar dat ik ook voor de Rose opvolger heb gekozen. Ik vind het een erg fijne fiets en ben er heel tevreden over.
De communicatie bij Rose is dit jaar wat minder. Ook bij mijn fiets moest ik er regelmatig achteraan mailen. Doorlooptijd viel mij erg mee gezien de drukte in de winkel en algemene berichtgeving over fietsenverkoop.

Zaterdag ook even een foto posten, jij had zo'n paars blauwe gekocht zoals in de winkel stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 20:44

emzed

*

@BartNL Ja klopt, ik heb de kleur shiny aurora / matt black. Ik ga er van uit dat hij goed rijdt, zo niet dan kan hij binnen 30 dagen nog retour. In deze review staan wat meer foto's bij gewoon daglicht en bij studiolicht. Dit seizoen zijn nog wel wat meer merken die zo'n verlopende kleur op het frame hebben. O.a. Trek op de Domane, purple flip noemen ze dat. Ik heb die Domane nog overwogen.

Overigens nog wel lastig om een endurance fiets zoeken in een grote maat die niet uit proporties is getrokken. Al die merken hebben fotos van een maatje 55/57 op hun sites staan. Maar bij de grotere frames zijn de verhoudingen vaak minder fraai.

[ Voor 7% gewijzigd door emzed op 30-07-2020 22:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkRMbskfqdAh-aKuiDuKNwBvAM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uoBFndd0IyU5ZYq8P4ade4m.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie avondrit gehad op mijn gravelbike, blijft toch leuk die bospaadjes/gravel ritjes.

Kan overigens niet wachten op mijn racefiets, maar ligt een beetje aan de levertijden van Canyon/Sensa modellen, maar dit jaar moet nog lukken.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Vandaag mijn alternatieve vierdaagse gereden. Alle routes van de 50 achter elkaar geplakt. Moe maar voldaan nu :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdJSUytrvQGjZq6h6qRDiXLKv1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UFHIzUxdnM4XxMUgZn1ZxLi.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:37:
Vandaag mijn alternatieve vierdaagse gereden. Alle routes van de 50 achter elkaar geplakt. Moe maar voldaan nu :)
[Afbeelding]
Hoeveel kilometer is dat? En heb je ook een route, kan ik ook eens die route fietsen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Hoeveel kilometer is dat? En heb je ook een route, kan ik ook eens die route fietsen.
Vierdaagse.
Alle routes van 50 kilometer.

Goh, hoe ver zou het zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:37:
[Afbeelding]
Tof! 4 keer op de Wedren terecht gekomen (of hoe dat park normaal dan heet)? Zit ook al een jaar of 2 in mijn hoofd, sinds ik zelf de 4daagse liep, maar het komt er door de afstand tot Nijmegen maar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
hoi1234 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:44:
[...]

HEn heb je ook een route, kan ik ook eens die route fietsen.
Downloaden van GPS bestanden kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
rolandos582 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Is dit mischien iets? Heb er klein tooltje in, plakkers van Lezyne, CO2 inflator (alleen kopje) met 3 patronen, Tubolito binnenbandje (klein!) en plakkers.

jajaja, drie CO2 patronen maar liefst. Heb al eens meerdere keren op een rit lek gereden. Zo vaak dat ik onderweg nog extra patronen heb moeten kopen. Dan ben je blij dat je op zaterdag bent gaan fietsen en niet te ver buiten de bewoonde wereld. Weliswaar geen middle of nowhere in NL, maar zelfs 3km lopen met fiets ad hand is vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 19:37

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

@Ramon 73 Ik heb een lezyne micro caddy m, die heeft ook 300ml inhoud. Ik kan daar een normale binnenband, 2 patronen + inflator, 2 bandenlichters en pakje plakkers in kwijt, voor het tooltje heeft dit tasje een speciaal vakje aan de onderkant. Ik heb voor deze gekozen omdat de lezyne geen zadelpenbevestiging heeft, in het verleden heb ik een paar dure assos broeken af kunnen schrijven omdat ik er met mijn turbodijen langs scheurde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

Afbeeldingslocatie: https://www.aanbiedingenfolders.nl/images/uploads/070818/dubbele-fietstas.jpg

Denk dat de streepjes wel mooi zullen staan, wat vinden jullie?

O-)
(heb over een uur vakantie heren.. neem het met een korreltje zout :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 31-07-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Flipmo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:17:
[Afbeelding]

O-)
Ik zou voor de bloemetjes gaan, maar passen hier wel de co2 capsules in én de bandjes?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[Afbeelding]

O-)
Hoezo? De tassen die ik van m'n moeder heb gekregen zijn nog veel erger... Voordeel is wel dat je altijd direct je fiets vindt. Zonder fietstassen ben ik altijd 5 minuten aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 19:37

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

[Afbeelding]

O-)
Ik heb tot mei altijd zonder tasje gereden, alleen een biba en pompje mee. Totdat ik in korte tijd 2 voor en achter lek had en mijn vriendin moest bellen voor een lift. Sindsdien mijn ijdelheid maar even naast mij neergelegd en een tasje gekocht voor wat extra ruimte onderweg, vooral op de dagen dat mijn vriendin niet in de buurt is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Il Maravilla schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Tof! 4 keer op de Wedren terecht gekomen (of hoe dat park normaal dan heet)? Zit ook al een jaar of 2 in mijn hoofd, sinds ik zelf de 4daagse liep, maar het komt er door de afstand tot Nijmegen maar niet van.
De Wedren is gewoon de parkeerplaats. Daar had ik de auto neergezet, om wat te kunnen eten, en een jerrycan water om bij te kunnen tanken, dan hoefde ik daar niet over na te denken verder :)
Het park wat je bedoelt is het Julianapark. Dat is overigens niet altijd de start geweest, vroeger was het bij de Vereeniging, toen stonden er nog geen kantoren naast, toen waren er ook nog lang niet zoveel deelnemers.
Ik heb hem al meer dan 20x gelopen maar normaal hoef ik die routes de rest van het jaar niet te zien :P
Maar dit was voor dit jaar wel leuk. Toch een echte uitdaging. En ik voelde wel een bepaalde gaarheid zoals ook na een dag lopen, maar dan zonder zere voeten. Ik heb niet eens een zere kont nu :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
EdwinW schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Downloaden van GPS bestanden kan hier.
Ik had gewoon mijn wandelroutes uit strava van 2019 genomen maar dit kan natuurlijk ook. Ik had ze ook niet als 1 track, maar op de wedren gewoon steeds de volgende track inladen. Viel me op dat ik op verschillende plekken langs een hek of afzetting moest klimmen, ben benieuwd hoe dat eigenlijk was gegaan als de vierdaagse wel door was gegaan. Omrijden was niet de bedoeling want dan klopte de track natuurlijk niet 8)
Als je de officiele route wilt rijden heb je vier keer een stukje gravel: dag 2 vlak voor Niftrik, dag 3 voordat je Mook binnenrijdt, vlak na Milsbeek en Genneperhuis. Ik vond het zelf heel goed te doen maar ik rij wel op 30mm.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
[...]

Ben ik ook lang naar op zoek geweest en heb de Vision Trimax 35KB. Deze hebben een PEO rand. Ik was sceptisch maar wilde net als jij een visueel mooi setje. Inmiddels zo een 5000km mee gereden en remrand is nog steeds intact. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik niet vaak in de regen fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 09:58

Roozzz

Plus ultra

In de categorie `dat overkomt me niet nog een keer´.
Vanmiddag lekker stukje gefietst met de misses, op 15k voor huis op een stukje onverhard terecht gekomen en helaas lek. Geen probleem, achterwiel eruit, binnenbandje eruit, binnenbandje erin, band weer netjes op de velg, pompje pakken, oh shit er steekt wel heel weinig van het ventiel boven de velg uit: ik krijg de pomp er niet op geschroefd -O-

Met een hoop gepiel uiteindelijk net genoeg lucht erin weten te krijgen om heel voorzichtig naar het eerstvolgende dorpje met fietsenwinkel te rijden (2k), voor een nieuwe binnenband of ventielverlenger. Daar aangekomen blijkt de toko gesloten te zijn i.v.m. vakantie :')
Uiteraard in de verre omtrek verder geen fietsenmakers, dus dan nog maar een poging doen om er meer lucht in te krijgen. Na nog het nodige gekloot zat er wat meer lucht (bar of 3?) en konden we voorzichtig naar huis fietsen. Gelukkig bekend terrein, dus ik heb het gladste asfalt genomen dat ik kon verzinnen...

Waarom ik 2 binnenbanden bij me had met te korte ventielen, terwijl thuis zowel ventielverlengers en binnenbanden met lange ventielen lagen zal altijd een raadsel blijven. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit me ooit nog een keer overkomt :$

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Roozzz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:19:
In de categorie `dat overkomt me niet nog een keer´.
Vanmiddag lekker stukje gefietst met de misses, op 15k voor huis op een stukje onverhard terecht gekomen en helaas lek. Geen probleem, achterwiel eruit, binnenbandje eruit, binnenbandje erin, band weer netjes op de velg, pompje pakken, oh shit er steekt wel heel weinig van het ventiel boven de velg uit: ik krijg de pomp er niet op geschroefd -O-

Met een hoop gepiel uiteindelijk net genoeg lucht erin weten te krijgen om heel voorzichtig naar het eerstvolgende dorpje met fietsenwinkel te rijden (2k), voor een nieuwe binnenband of ventielverlenger. Daar aangekomen blijkt de toko gesloten te zijn i.v.m. vakantie :')
Uiteraard in de verre omtrek verder geen fietsenmakers, dus dan nog maar een poging doen om er meer lucht in te krijgen. Na nog het nodige gekloot zat er wat meer lucht (bar of 3?) en konden we voorzichtig naar huis fietsen. Gelukkig bekend terrein, dus ik heb het gladste asfalt genomen dat ik kon verzinnen...

Waarom ik 2 binnenbanden bij me had met te korte ventielen, terwijl thuis zowel ventielverlengers en binnenbanden met lange ventielen lagen zal altijd een raadsel blijven. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit me ooit nog een keer overkomt :$
Haha, we kunnen elkaar de hand schudden. Ik heb vandaag binnen 50km 2x lek gereden. Uiteraard geen 2de band mee, want hoe groot is de kans dat je die nodig hebt?

Die fietsenmaker was trouwens wel een smiecht. Ik vroeg wat het zou kosten om even te kijken waarom ik zo vaak lek rijd (3x in 1 week/250km met nieuwe voorband) en een nieuw bandje te monteren. Ik mocht zo de fiets pakken, bleek het later 20 euro te kosten... Altijd goed doorvragen dus, ook als je niet direct een antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
hoi1234 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:28:
[...]Die fietsenmaker was trouwens wel een smiecht.....bleek het later 20 euro te kosten..
lijkt mij een koopje om zo weer verder te kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Altijd zorgen dat je ventielverlengers bij je hebt. Als ik je tegen was gekomen had je ook een bandje van mij gemogen. Maar ik heb ook korte ventielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:28:
[...]

Haha, we kunnen elkaar de hand schudden. Ik heb vandaag binnen 50km 2x lek gereden. Uiteraard geen 2de band mee, want hoe groot is de kans dat je die nodig hebt?
Je hebt ook van die zelfplakkende plakkers.

https://www.lezynestore.n...t-bandenplakset-2071.html

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 31-07-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 09:58

Roozzz

Plus ultra

mhr-zip schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:43:
[...]

Altijd zorgen dat je ventielverlengers bij je hebt. Als ik je tegen was gekomen had je ook een bandje van mij gemogen. Maar ik heb ook korte ventielen.
Ja, bandje ed is normaal geen probleem. Maar kennelijk waren deze ventielen net iets korter dan degene die ik normaal heb. Die ventielverlengers heb ik inderdaad per direct richting de fietsspullen gegooid. :X
Dat was mijn laatste oplossing geworden als ik er niet genoeg lucht in kreeg. Goeie tip. Weegt niets en neemt geen enkele ruimte in (y) Alleen een beetje naar om het lek te vinden langs de weg, maar goed het is beter dan niets :)

[ Voor 33% gewijzigd door Roozzz op 31-07-2020 21:01 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BartNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:42:
[...]

lijkt mij een koopje om zo weer verder te kunnen?
Zeker niet. Volgens mij is het overal 15 euro. Dus sprake van "een koopje" is er absoluut niet. Er is wel sprake van een normale prijs. Het gaat er overigens vooral om dat er geen antwoord op mijn vraag naar de kosten komt en vervolgens het voordeel (zeker weten, dat een fietsenmaker ook geen directe oorzaak kan vinden) niet aanwezig is.

Als ik van de prijs op de hoogte was geweest, had ik het risico genomen en had ik nog een keer goed de velg + buitenband gecontroleerd en dan zelf even een nieuw bandje in de buitenband gedaan. Dan had ik later iemand wel gevraagd om even mee te kijken.

Ja, de fietsenmaker kan er weinig aan doen dat ik niet tevreden ben, maar hij had in ieder geval een prijs kunnen noemen en niet zulke praktijken hanteren. Hij weet ook wel dat ik niet moeilijk ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik ga even kijken wat ik doe. Dat is op zich wel een goede tip. Ik neem voortaan ook gewoon z'n busje van de Action mee. Dat spuit je in je ventiel en dan is het lek opgelost. Z'n band gooi je meestal toch direct weg, als ik dan thuiskom is z'n busje wel prettig.

Overigens, nog tips om een lek op te sporen? Ik gebruik altijd een emmer met water. Maar om m'n bidon daar nou voor te gebruiken, vind ik een beetje voor. Dus gewoon oppompen en luisteren waar het gesis bandana komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21-09 21:34

Galois

1811 - 1832

Voorheen maakte ik de fout dat ik te lang met mijn ketting doorreed met onnodige slijtage aan de cassette en bladen tot gevolg.

Een paar jaar geleden heb ik een kettingslijtagemeter gekocht en ik zal mijn ketting vervangen als de meter 0.75 slijtage aangeeft.

Momenteel ziet het er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6IquGnhbn8JLH4F9_E-IqBwgOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LobtgXjObvK4vWGKOBynpF3.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom: nog niet versleten (??)

Maar deze ketting heeft 6777 km gereden en ik lees dat een ketting tussen de 3000 en maximaal 5000 km mee gaat. Uiteraard afhankelijk van vele factoren. Ik ben niet zwaar (70 kg), rijd graag in een hogere cadans (90-100) en mijn meeste km zijn hier in het vlakke NL (max 20% vakantie in de bergen).

De ‘ketting-optillen-check’ laat wel zien dat de ketting behoorlijk (??) van de bladen opgetild kan worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTde2rUPUZ6jrYDo59_cLBsMcww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yW6lgPMzQpCArXQmgoa8kTL1.jpg?f=fotoalbum_large

Wie heeft een mening? Vervangen of nog niet nodig?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:07:
Voorheen maakte ik de fout dat ik te lang met mijn ketting doorreed met onnodige slijtage aan de cassette en bladen tot gevolg.

Een paar jaar geleden heb ik een kettingslijtagemeter gekocht en ik zal mijn ketting vervangen als de meter 0.75 slijtage aangeeft.

[Afbeelding]

Maar deze ketting heeft 6777 km gereden en ik lees dat een ketting tussen de 3000 en maximaal 5000 km mee gaat. Uiteraard afhankelijk van vele factoren. Ik ben niet zwaar (70 kg), rijd graag in een hogere cadans (90-100) en mijn meeste km zijn hier in het vlakke NL (max 20% vakantie in de bergen).

De ‘ketting-optillen-check’ laat wel zien dat de ketting behoorlijk (??) van de bladen opgetild kan worden:

[Afbeelding]

Op basis van hoe je ketting er op de eerste foto uitziet zou deze nog wel eventjes door kunnen.
Ik neem altijd dat tooltje mee om mijn ventielverlengers eventueel om te zetten naar een nieuw binnenbandje.
Ik heb alleen al sinds voor ik deze wielen heb gekocht (april 2019) niet meer lek gereden..

[ Voor 15% gewijzigd door Pimorez op 31-07-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Pimorez schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Op basis van hoe je ketting er op de eerste foto uitziet zou deze nog wel eventjes door kunnen.

[...]

Ik neem altijd dat tooltje mee om mijn ventielverlengers eventueel om te zetten naar een nieuw binnenbandje.
Ik heb alleen al sinds voor ik deze wielen heb gekocht (april 2019) niet meer lek gereden..
Inderdaad

@Roozzz doe ook gelijk zo’n plastic tooltje bij je spullen.

Of koop een bandenlichter als dit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0023/4654/9360/products/BIB_1.00_02_54_08.Still016_1024x1024@2x.jpg?v=1578642532

https://cleverstandard.com/products/clever-standard-flatout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
@Galois
Nog niet versleten. Welk merk/type ketting?

@Roozzz
'Klassieke' fout, althans zolang wordt er nog niet met hoge velgen gereden. Laatst had een fietsmaat van me hetzelfde probleem op een geplande rit van 130km. Hij heeft twee fietsen en rijdt altijd met het zelfde reparatiesetje, was alleen niet zo slim geweest om voor zijn fiets met hogere wielset bibas met langer ventiel mee te nemen.

W.b.t. ventielverlengers:
Bij Mantel / Schwalbe hebben ze 2 stuks inc. tooltje om ventielkern te verwijderen. Hou er wel rekening mee dat er ook bibas zijn waarbij de ventielkern niet te verwijderen is. Meest veilige is dus zorgen voor bibas met juiste ventiellengte en als nood ventielverlengers wanneer je een biba moet lenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
Galois schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

10 speed of 11 speed? Met mijn 10 speed kettingen heb ik ook wel eens meer dan 6000 gefietst.

Kwam er wel achter dat het belangrijk is om die kettingcheckers op meerdere delen van de ketting te proberen. Ook duw ik de checker meestal een beetje aan. Bij mijn allereerste ketting heb ik dat niet gedaan. Toen zat ik ver boven de 6000 en begon de nieuwe ketting wel over te slaan.

Ik vind de 0.5-0.75 kettingchecker ook iets praktischer. Kan je beter inschatten hoe dichtbij of ver weg de 0.75 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dix0r schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:52:
@Galois
Nog niet versleten. Welk merk/type ketting?
Deze ketting is Shimano HG-701 Ultegra 11 speed (en heb exact dit type al klaar liggen als deze aan vervanging toe is).
Nee, leek mij ook nog niet versleten, maar omdat ik op zoveel plekken lees dat een ketting maximaal 5000 km meegaat en ik al bijna op 7000 zit...
Ik gebruik wel Squirt Lube en zij beweren dat dit smeermiddel slijtage vertraagt... (??)

@R3vers3 ik meet inderdaad op meerdere plekken en trek de ketting goed strak.

Ik zal nog 1000 km wachten... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Bij het juiste onderhoud / omstandigheden kan die idd lang mee. KMC daarentegen heb ik andere ervaringen mee.

Heb ook een Shimano ketting gehad met 8k+ . Veelal met droog weer gereden en fiets op de rollen gehad. Voor mij niets anders dan Shimano kettingen meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Dix0r schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:46:
Bij het juiste onderhoud / omstandigheden kan die idd lang mee. KMC daarentegen heb ik andere ervaringen mee.

Heb ook een Shimano ketting gehad met 8k+ . Veelal met droog weer gereden op en fiets op de rollen gehad. Voor mij niets anders dan Shimano kettingen meer _/-\o_
Is KMC dan zo veel slechter? Ik vind de quicklink wel prettig op zich en zo ver ik weet is dat een systeem van KMC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
hoi1234 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:52:
[...]

Is KMC dan zo veel slechter? Ik vind de quicklink wel prettig op zich en zo ver ik weet is dat een systeem van KMC.
Shimano heeft ook quick-link. Al waren ze daar wel vrij laat mee.

KMC is niet slecht. Ik ga liever na wat ervaringen voor genuine Shimano spul. Met KMC had ik een luidere drivetrain en ketting ging 'maar' 4 a 5k mee. Heb nog een KMC ketting liggen, wellicht monteer ik die nog eens op mijn MTB, maar op mijn racer echt een no-go.

Op al mijn fietsen draait Shimano, volg waar nodig ook hun aanbevelingen. Mijn ervaring met Shimano (ook na een eerdere reis naar Japan, en de hele ethiek van die Japanners ansich) dat ze vrij conservatief (bijv. nog geen 12 speed voor racer) zijn maar wel oerdegelijk spul weten te produceren. Ze leveren pas wat af als ze ergens 100% zeker van zijn dat het fluisterstil / soepel / duurzaam kan functioneren.

[ Voor 8% gewijzigd door Dix0r op 01-08-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:56:
[...]
Volgens mij is het overal 15 euro.
Dat je dit überhaupt weet >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Galois 11 speed, hij valt in de 0,75 == zo snel mogelijk vervangen. Deze moet je dus vervangen. Naja, je moet niks uiteraard, maar wil je de cassette sparen voor de volgende ketting dan moet je nu vervangen. Eigenlijk al iets eerder want hij valt wel heel ver in de 0,75.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oelske
De tool valt nog niet door de ketting heen, dus lijkt mij dat ie nog niet op 0.75 slijtage zit.
Je begint soft te worden @Grin, ik had op z'n minst een tirade verwacht over de vuiligheid van die ketting :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Oelske Het puntje van deze meter valt door de ketting. Dat hij niet helemaal paralel loopt doet daar weinig (niets?) aan af. Helemaal niet als je kijkt hoeveel vuil er nog tussenzit - wat de meting waarschijnlijk ook beïnvloed. Deze ketting is in mijn ogen versleten, geen 1.000 KM meer op rijden maar vervangen.

Het is nog vroeg, nog maar 1 bakkie decaf gehad, mijn maag is nog niet op volle sterkte. Wellicht dat ik later op de dag in staat ben om deze ketting te bespreken. ;) :+

[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 01-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Grin schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:45:
@Oelske Het puntje van deze meter valt door de ketting. Dat hij niet helemaal paralel loopt doet daar weinig (niets?) aan af. Helemaal niet als je kijkt hoeveel vuil er nog tussenzit - wat de meting waarschijnlijk ook beïnvloed. Deze ketting is in mijn ogen versleten, geen 1.000 KM meer op rijden maar vervangen.

Het is nog vroeg, nog maar 1 bakkie decaf gehad, mijn maag is nog niet op volle sterkte. Wellicht dat ik later op de dag in staat ben om deze ketting te bespreken. ;) :+
Tnx! Ik zal ‘m vervangen: 7000 km is ook wel mooi... 🙂

Maar die kettingslijtagemeter is toch zo gemaakt dat hij er helemaal doorheen moet vallen voor 0,75 slijtage?

De kettingslijtagemeter druk ik er in met een strak gespannen ketting. Dus dat vuil beïnvloedt de meting m.i. niet.

Ik gebruik Squirt Lube en borstel af en toe mijn ketting ‘schoon’, maar meer doe ik er niet mee. (eigenlijk zoals de fabrikant dus voorschrijft)

Jij ontvet ‘m en maakt ‘m regelmatig helemaal vuilvrij dan @Grin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

hoi1234 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Ik neem voortaan ook gewoon z'n busje van de Action mee. Dat spuit je in je ventiel en dan is het lek opgelost.
Werkt dat een beetje?
Ik vraag me altijd af of je niet alsnog kunt gaan wisselen omdat je de oorzaak van het lek niet wegneemt. Of is het om rustig naar huis te fietsen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch over kettingen bezig zijn; mijn ketting is nog niet versleten maar er zitten wel roestplekjes aan de binnenkant. Reden om te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Galois Nee ik hou niet zo van m'n fietsen schoonmaken en heb ook totaal geen CDO. *kuch, proest*
Mag ik inbrengen: bewijsstuk 1 en bewijsstuk 2? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Zo'n kettingslijtagemeter ziet er wel grappig uit, ik zie veel verschillende soorten. Iemand een aanrader voor een goede?
Grin schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:31:
Vandaag even lekker aan het poetsen geweest, 2 uur bezig om alles schoon te spoelen en in het vet te zetten. Dit verhaal heb ik al eens eerder gepost, hierbij nogmaals mijn schoonmaakritueel.

Ik gebruik alleen schoonmaakspullen van Muc-Off.
Alleen wanneer de fiets echt smerig is pak ik Muc-Off Bike Cleaner (inspuiten, 5min. wachten) en een emmer water+spons. Daarna afdrogen, voor het vervolg zie de volgende alinea. Wanneer de fiets niet zo smerig is gebruik ik babydoekjes (Toeten Boeners, heten die van mij). Zorg dat het geen papieren babydoekjes zijn, zoals die van Huggies; dat werkt voor geen meter (overal papier tussen en ze breken...). Daarna volgt:

Muc-Off Bio Drivetrain Cleaner (750ML), giet dat in een glas en gebruik een tandenborstel voor de ketting, de cassettes en de derailleurs. Laten inwerken voor 10min. Afspoelen met een drukspuit op de laagste stand, spoel de ketting goed schoon, er mag geen Drivetrain Cleaner achterblijven! Hierna alles droogmaken met een goede droogdoek, evt met een föhn. Wanneer alles droog is dan behandel ik de ketting, tandwielen en derailleurs met Muc-Off Bike Protect, dit drijft het water weg en voorkomt het aankoeken van vuil. Dit weer een beetje oppoetsen met een schone droge doek, je wilt alle onderdelen zo droog mogelijk in het vet zetten. Hoe meer vet, hoe sneller het weer aankoekt. De Bike Protect goed laten inwerken, 2-3 uren later de ketting smeren met Muc-Off C3 Dry Ceramic Lube. Klaar! d:)b

Tussendoor, ~1 keer per 10 dagen, smeren met C3 lube voor een soepele ketting. Daarbij trek ik soms een aantal babydoekjes over het frame en door de onderdelen; maar nooit over de drive train.
Dit is dan het eindresultaat:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik gebruik hetzelfde! Ik gebruik de https://muc-off.com/products/ultimate-bicycle-cleaning-kit , mooie kit waar alles gelijk in zit! Werkt inderdaad echt top :o

[ Voor 92% gewijzigd door rolandos582 op 01-08-2020 12:43 ]

Pagina: 1 ... 136 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).