Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24

Grin

Ride si sapis.

@rolandos582 Voor 11 en 12 speed, koop er een met 0,5 en 0,75% slijtagemeeting. Zo zie je wanneer hij achteruit gaat. Zodra de punt van de meter door de ketting prikt @ 0,75 == vervangen. Ik doe het zelf net iets eerder: zodra hij ook maar enigszins dreigt te passen @ 0,75 dan vervang ik. Een Sram Red cassette kost nogal wat namelijk... Dan is een ketting van 35 euro echt peanuts.

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 01-08-2020 12:06 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
magic_nl schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Werkt dat een beetje?
Ik vraag me altijd af of je niet alsnog kunt gaan wisselen omdat je de oorzaak van het lek niet wegneemt. Of is het om rustig naar huis te fietsen?
Was een tip van m'n vader. Hij gebruikt het voor onze stadsfietsen. M'n zusje had eens 3km van huis een lekke band. Toen is m'n vader naar haar toe gefietst en heeft dat spul in haar band gedaan. Dat werkte prima. Ik heb alleen geen idee wat er gebeurt als je nog 25km of misschien zelfs 50km moet fietsen. Leuke test!

Feit is in ieder geval dat je niet lopend/op de velg naar de fietsenmaker hoeft zoals ik gisteren moest.

Ik ga het eens testen dan. Een keer alleen spul inspuiten en een keer band eruit en met de hand controleren op scherpe voorwerpen.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 01-08-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Grin schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:00:
@rolandos582 Voor 11 en 12 speed, koop er een met 0,5 en 0,75% slijtagemeeting. Zo zie je wanneer hij achteruit gaat. Zodra de punt van de meter door de ketting prikt @ 0,75 == vervangen. Ik doe het zelf net iets eerder: zodra hij ook maar enigszins dreigt te passen @ 0,75 dan vervang ik. Een Sram Red cassette kost nogal wat namelijk... Dan is een ketting van 35 euro echt peanuts.
Hmm, best bijzonder dat die dingen in zoveel verschillende soorten en maten komen.

De orginele van Shimano : https://www.mantel.com/shimano-chain-checker betaal je 27,50 voor.
Bijvoorbeeld Rose https://www.rosebikes.nl/...er-1-tot-12-speed-2677780
Of park tool https://hollandbikeshop.c...ting-meetapparaat-cc-3-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:09
@Grin naar mijn idee moet hij er (of iig bijna) volledig doorheen vallen op de 0.75

Althans dat is het moment wanneer ik wissel.

Anders zou mijn ketting bij 2k nu al moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Dix0r Dat is bijzonder. Ik heb die van mij nu net even opgemeten, ongeveer 3.000 KM mee gefietst. Over de hele ketting gemeten, 10-15 meetpunten, valt hij nog nergens in de 0,5% slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Denk dat dit gewoon persoonlijk is.
De 1 heeft betere ervaringen met het wisselen wanneer die al door de 0.5 heen valt. Het kost je inderdaad maar 35 euro

Wat je ook zou kunnen doen zodra je een nieuwe cassette er op hebt is een ketting vervangen na 1500 km. Ketting bewaren door het jaar heen rouleren met 3 verschillende. Zo slijt je drivetrain weer een stuk minder! :D
Maar hoe ver wil je gaan?

Een andere vraag.

Ik wil aankomende week een paar dagen richting de Utrechtse Heuvelrug. Enkele van jullie een tip mbt routes?

1e dag een kort rondje van 60 max 80km. 2e dag een langere rit max 140km. (Aantal hoogte meters geen preo aangezien ik uit het zuiden kom)
Er zijn wel wat routes te vinden op fietsnetwerk of routeyou.

Maar misschien dat enkele van jullie uit deze omgeving komen en wat tips hebben.

Of het zelfs misschien afraden om te komen en beter is om richting de Eifel te gaan. >:)
(Wil het liefst een paar dagen Nederland)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

.

[ Voor 99% gewijzigd door murphylee op 01-08-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:10
Galois schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Tnx! Ik zal ‘m vervangen: 7000 km is ook wel mooi... 🙂

Maar die kettingslijtagemeter is toch zo gemaakt dat hij er helemaal doorheen moet vallen voor 0,75 slijtage?

De kettingslijtagemeter druk ik er in met een strak gespannen ketting. Dus dat vuil beïnvloedt de meting m.i. niet.

Ik gebruik Squirt Lube en borstel af en toe mijn ketting ‘schoon’, maar meer doe ik er niet mee. (eigenlijk zoals de fabrikant dus voorschrijft)

Jij ontvet ‘m en maakt ‘m regelmatig helemaal vuilvrij dan @Grin?
Ik gebruik ook Squirt. Ik teken voor de dagen dat hij er zo uit ziet, dat ligt niet aan de Squirt trouwens.

Schoonmaken is ook voor mensen die te lui zijn om te trappen >:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
murphylee schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:04:
Denk dat dit gewoon persoonlijk is
nee het is meer met wat voor cassette en ketting je rijdt. Stel dat je cassette €45 kost en je ketting €20 dan is het allemaal niet zo kritisch. Stel dat je SRAM Red cassette €250 kost en je ketting €35 dan kun je je ketting bij twijfel maar beter vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
Trainingsrit gereden: 147km@31km-h gemiddeld. Na volgende week moet ik een hele week in Eindhoven werken (woon in Maastricht). Tocht van kleine 80km uitgezet en dan ga ik een of meer dagen per fiets. Ik kan spullen achterlaten op mijn werkplek, dus kleding, eten en wasspullen breng ik dan op maandag.
Enfin, je gaat veel door België en was dus maar goed ook dat ik even ging testen, veel wegwerkzaamheden....die eeuwig duren ws.

Ook mijn afstandsrecord gevestigd, dat stond op 120km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 21-09 20:21
Kan iemand bidonhouders aanraden?

Ik heb nu Vico Carbon bidonhouders. Ze zien er goed uit en drinkbussen vliegen er niet uit als je op kasseien of slechte Belgische betonwegen fietst.
Enig nadeel: heb er in anderhalf jaar tijd (15000 km op die fiets) al 3 gebroken. Ze scheuren gewoon :|.
Ben het beu om steeds garantie aan te vragen dus nu op zoek naar iets anders.

Iemand suggesties? Belangrijkste is dat bidons goed vast blijven zitten en dat ze er een beetje goed uit zien :9

@murphylee
Ik zit er van woensdag tot zaterdag ook, wel om te mountainbiken normaal, maar mss dat ik ook wel een dagje op de koersfiets doe.
Moet ook nog eens uitzoeken welke routes mogelijk zijn. Als ik eentje gemaakt heb zal ik hem posten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CedricD op 01-08-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Onderstaande plaatje schenkt ook misschien wat duidelijkheid betreft de slijtage meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYTowstWUnPgxqtgsRKmyf1oFOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AtM66kU7L2GlE1Sr8fmLpc4G.png?f=user_large

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pimorez schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:37:
Hmm, de bottom bracket van de Gazelle van mijn vriendin is aan vervanging toe. Aan de buitenkant staat
BC 1.37x24, wat volgens mij gewoon BB52 is. Klopt dit?

Balhoofd lagers zijn ook op, maar goed wat wil je met een fiets uit 2002? Dat wordt alleen even stuur eraf dan zou ik genoeg moeten weten.
Ik dacht de goede BB te hebben gevonden, maar helaas. Heb inmiddels wel een sleutel dus heb de oude eruit gehaald om te kijken wat er op staat. SM-FC7800 zit er nu dus in, maar daar kan ik online niks meer van vinden, enkel wat oude eBay aanbiedingen.

Is deze nog onder een andere naam te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:08
@Galois Ik gebruik sinds kort ook Squirt lube. Jij smeert het erop, laat het opdrogen en vervolgens borstel je de restanten er lichtjes af? Het is de bedoeling dat de wax binnenin de schakels zit, de rest kan je er gewoon met een doek afvegen. Dan krijg je ook niet zo'n smerige ketting als op die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:31
Beter Boeshield T9 gebruiken ipv Squirt. Blijft de boel veel schoner van en smeert minstens even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Pimorez schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Ik dacht de goede BB te hebben gevonden, maar helaas. Heb inmiddels wel een sleutel dus heb de oude eruit gehaald om te kijken wat er op staat. SM-FC7800 zit er nu dus in, maar daar kan ik online niks meer van vinden, enkel wat oude eBay aanbiedingen.

zo te zien Shimano crank met BSA draad. Is door een SM-BBR60 van 68mm te vervangen zie https://www.mantel.com/shimano-sm-bbr60-trapaslager. Wanneer je het typenummer van jouw Shimano crank aan een fietsenmaker / webwinkel doorgeeft kunnen die wel bevestigen of het past.
Van Shimano is zo ongeveer alles online te vinden zie bijvoorbeeld de Shimano 7800 serie manuals https://si.shimano.com/#/...generation=7800&type=ROAD

[ Voor 12% gewijzigd door BartNL op 01-08-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Pimorez schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Misschien heb je aan https://www.mantel.com/bl...bottom-brackets-vervangen nog wat? Ik heb er absoluut geen verstand van, maar die blog lijkt veel uit te leggen. Daarin staat dat je ook gewoon altijd naar de winkel kan komen of contact kan opnemen met hun klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
Oelske schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:17:
@Galois Ik gebruik sinds kort ook Squirt lube. Jij smeert het erop, laat het opdrogen en vervolgens borstel je de restanten er lichtjes af? Het is de bedoeling dat de wax binnenin de schakels zit, de rest kan je er gewoon met een doek afvegen. Dan krijg je ook niet zo'n smerige ketting als op die foto.
In tegenstelling tot velen ben ik niet onder de indruk van squirt. Vieze ketting, ondanks veel zorgen en afvegen. Loopt droog na 100km.
Over naar Boeshield T9, opbrengen, afvegen en twee uur later nogmaals. Een smering houdt het ongeveer 300km vol.
Altijd een vrij schone ketting, beetje wordt altijd naar buiten gedrukt en is niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

murphylee schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:04:
Ik wil aankomende week een paar dagen richting de Utrechtse Heuvelrug. Enkele van jullie een tip mbt routes?
Let er op dat je een vignet nodig hebt om op de Heuvelrug te mogen mtb'en.
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet-2/

Op die site kan je ook de mtb routes vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 01-08-2020 21:11 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 21-09 20:05
Ik heb al een tijdje niets meer in dit topic gepost maar ik lurk nog wel regelmatig in dit topci en ik probeer toch nog altijd 2x/week een rondje te fietsen (pijnvrij :*) ). Helaas niet altijd mogelijk doordat ik 1x per 6 weken storingsdienst heb en telefonisch bereikbaar moet zijn en eventueel inloggen via laptop op online monitoring systemen.

Echter heb ik voor het volgende nog geen oplossing gevonden op internet. Ik wil ook graag tegeltjes gaan rijden à la Veloviewer. Alleen heb ik enkel een Garmin Connect account waar ik al mijn ritten registreer en geen Strava account, hetgeen nodig is om Veloviewer (of statshunters) te voorzien van de nodige data. Is er hier iemand die een gelijkwaardig alternatief weet dat gekoppeld kan worden aan mijn Garmin Connect account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 21:34

Galois

1811 - 1832

Oelske schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:17:
Nee, ik borstel niet vaak en als ik borstel dan vlak voordat ik nieuwe squirt erop smeer... ik vind een vieze ketting niet erg... 😉 Zeker niet als deze geen vlekken op je benen afgeeft...
cordonbleu schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:20:
Beter Boeshield T9 gebruiken ipv Squirt. Blijft de boel veel schoner van en smeert minstens even goed.
Ja, ja, ja, ... daar kunnen duizenden boeken (of pagina’s op GoT) mee volgeschreven worden wat nou echt het beste smeermiddel is... 😎
Ramon 73 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:54:
[...]

In tegenstelling tot velen ben ik niet onder de indruk van squirt. Vieze ketting, ondanks veel zorgen en afvegen. Loopt droog na 100km.
Over naar Boeshield T9, opbrengen, afvegen en twee uur later nogmaals. Een smering houdt het ongeveer 300km vol.
Altijd een vrij schone ketting, beetje wordt altijd naar buiten gedrukt en is niet te voorkomen.
Dat is eigenlijk het enige waar ik minder tevreden over ben met Squirt Lube: dat het vrij snel opdroogt. 100 km is wel erg snel... ik doe er denk ik (bij droog weer) zo’n 200 km mee.
Verder zeer tevreden. En ik heb vele smeermiddelen geprobeerd in de loop der jaren (T9 nog nooit overigens).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

bal130 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:11:
[...]
Echter heb ik voor het volgende nog geen oplossing gevonden op internet. Ik wil ook graag tegeltjes gaan rijden à la Veloviewer. Alleen heb ik enkel een Garmin Connect account waar ik al mijn ritten registreer en geen Strava account, hetgeen nodig is om Veloviewer (of statshunters) te voorzien van de nodige data. Is er hier iemand die een gelijkwaardig alternatief weet dat gekoppeld kan worden aan mijn Garmin Connect account?
Waarom open je geen Strava account, waar je garmin de data naar laat pushen? Link je daar vervolgens weer Veloviewer aan... Werkt als een trein.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:24:
Nu we toch over kettingen bezig zijn; mijn ketting is nog niet versleten maar er zitten wel roestplekjes aan de binnenkant. Reden om te vervangen?
Volgens mij niet, maar roest stopt niet zomaar en dan kan het vervelender worden. Je kan proberen het te verwijderen. Iets als een staaldraadje met een schuurmiddel om het weg te boenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Roozzz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Waarom open je geen Strava account, waar je garmin de data naar laat pushen? Link je daar vervolgens weer Veloviewer aan... Werkt als een trein.
Volgens mij heb je geen betaald strava account nodig. En je kan alles automatisch op “privé” zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Microkid schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Let er op dat je een vignet nodig hebt om op de Heuvelrug te mogen mtb'en.
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet-2/

Op die site kan je ook de mtb routes vinden.
Ik ga met de racefiets. :) dus geen pas nodig.

Hier nog wat routes gevonden. Ik ben benieuwd :P

[ Voor 8% gewijzigd door murphylee op 02-08-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 21-09 20:05
Roozzz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

mhr-zip schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:09:
[...]

Volgens mij heb je geen betaald strava account nodig. En je kan alles automatisch op “privé” zetten.
Via een Strava account werken is inderdaad de gemakkelijkste oplossing. Ik was vooral benieuwd of er nog andere mogelijkheden waren zodat ik niet persée een Strava account moest aanmaken wat ik voor de rest toch niet zou gebruiken omdat ik al Garmin Connect heb. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 22:17
Ik heb al een aantal jaren na een langere tocht spierpijn in mijn hamstrings, richting de buitenkant van mijn been, zowel links als rechts. Meestal is dit na een rit waarbij ik flink kracht heb moeten zetten. Een tijdje heb ik het beschouwd als spierpijn wat er bij hoort, maar ik begin me nu toch af te vragen of het niet te maken heeft met mijn positie. Als ik spierpijn heb als gevolg van het fietsen dan is dit bijna altijd aan de achterkant, dus hamstrings/bil/kuit.

Ik heb vorig jaar een bikefit gedaan en aan de hand daarvan een aantal aanpassingen laten doorvoeren, waar ik tot op heden altijd goed mee heb kunnen fietsen. Zie bijgevoegd plaatje voor de exacte plaats, de aangespannen hamstring spier zoals in het plaatje is exact waar ik spierpijn ontwikkel. Ik beschouw het (nog) niet als een blessure, maar wellicht heeft iemand ervaring met iets soortgelijks?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6buQ3dlDPBEeA9ZrkvagI6SadAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JY4tGHWQ92eECyzeWRD9Mkwx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
BartNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

zo te zien Shimano crank met BSA draad. Is door een SM-BBR60 van 68mm te vervangen zie https://www.mantel.com/shimano-sm-bbr60-trapaslager. Wanneer je het typenummer van jouw Shimano crank aan een fietsenmaker / webwinkel doorgeeft kunnen die wel bevestigen of het past.
Van Shimano is zo ongeveer alles online te vinden zie bijvoorbeeld de Shimano 7800 serie manuals https://si.shimano.com/#/...generation=7800&type=ROAD
Hmm, dan heb ik niet goed gezocht. Die documentatie van Shimano helpt al veel!

Mbt. de SM-BBR60; die had ik ook gevonden alleen omdat de precieze afmetingen van de huidige mij niet bekend waren was dat lastig uitzoeken of die SM-BBR60 zou passen. Thanks!
hoi1234 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Misschien heb je aan https://www.mantel.com/bl...bottom-brackets-vervangen nog wat? Ik heb er absoluut geen verstand van, maar die blog lijkt veel uit te leggen. Daarin staat dat je ook gewoon altijd naar de winkel kan komen of contact kan opnemen met hun klantenservice.
Thanks. Die pagina zelf bevat geen nuttige informatie, maar contact opnemen zou inderdaad kunnen, had ik nieteens aan gedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:53
Hermaniak88 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:11:
Ik heb al een aantal jaren na een langere tocht spierpijn in mijn hamstrings, richting de buitenkant van mijn been, zowel links als rechts. Meestal is dit na een rit waarbij ik flink kracht heb moeten zetten. Een tijdje heb ik het beschouwd als spierpijn wat er bij hoort, maar ik begin me nu toch af te vragen of het niet te maken heeft met mijn positie. Als ik spierpijn heb als gevolg van het fietsen dan is dit bijna altijd aan de achterkant, dus hamstrings/bil/kuit.

Ik heb vorig jaar een bikefit gedaan en aan de hand daarvan een aantal aanpassingen laten doorvoeren, waar ik tot op heden altijd goed mee heb kunnen fietsen. Zie bijgevoegd plaatje voor de exacte plaats, de aangespannen hamstring spier zoals in het plaatje is exact waar ik spierpijn ontwikkel. Ik beschouw het (nog) niet als een blessure, maar wellicht heeft iemand ervaring met iets soortgelijks?

[Afbeelding]
Ook vaak laat van gehad in het verleden. Kwam bijna altijd door een te hoog zadel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 10:01
Johlo schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:19:
[...]
Ach ja, met meer fietsen gaat die snelheid ook wel omhoog, dan houd ik het daar mooi bij.
Anderhalf maandje en wat tochtjes/sportschool avondjes/lekker weertje verder en de snelheid is wat gestegen, eerste 100km ritje met 30+ gemiddeld is een feit :)

Wat was het lekker vandaag! Ik fiets normaal gesproken meer in regio Eindhoven/ter zuiden daarvan, zo eens over de dijken tegen de wind vechten/met de wind samenwerken is prima bevallen. Verandering van spijs doet fietsen, zeg maar! Komende 2 weekjes vakantie, lijkt goed te vallen met het weer als ik het vergelijk met de afgelopen paar weken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52

MJV

CedricD schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:20:

Ik heb nu Vico Carbon bidonhouders. Ze zien er goed uit en drinkbussen vliegen er niet uit als je op kasseien of slechte Belgische betonwegen fietst.
Enig nadeel: heb er in anderhalf jaar tijd (15000 km op die fiets) al 3 gebroken. Ze scheuren gewoon :|.
Ben het beu om steeds garantie aan te vragen dus nu op zoek naar iets anders.

Iemand suggesties? Belangrijkste is dat bidons goed vast blijven zitten en dat ze er een beetje goed uit zien :9
KingCage. Te koop in een goedkope (RVS) en een dure variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:20:
Wat zoek je? Aangezien je nu carbonnen bidonhouders hebt.

Ik heb een paar standaard bidonhouders van Elite, werken voor mij prima.

Ik heb altijd 950ml Elite bidons, en die blijven prima zitten. Ook als het wat meer gravelachtig wordt. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze niet bijzonder genoeg zijn.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p744984/k$590ff9496690762fd130c68933e1ea28/sq/Bidonhouder+racefiets+Custom+zwart.jpg?f=700x700

(Bovenstaande bidonhouder is er ook in Carbon: https://www.elite-it.com/en/products/bottle-cages/carbon )

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 02-08-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:11
mhr-zip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Ik heb altijd 950ml Elite bidons, en die blijven prima zitten. Ook als het wat meer gravelachtig wordt. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze niet bijzonder genoeg zijn.

[Afbeelding]

(Bovenstaande bidonhouder is er ook in Carbon: https://www.elite-it.com/en/products/bottle-cages/carbon )
De elite bidonhouders kan ik ook aanbevelen. Zien er netjes uit en werken naar behoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
Gisteren een tocht gemaakt in het westen van Uganda. De planning was een lange tocht maar ik moest na 95 km opgeven vanwege een zonnesteek. Het was veels te warm en kon het niet aan.

Volgens mij heb ik wel genoeg gedronken, mijn petje onder mijn helm was misschien niet handig, had het idee dat de warmte daar niet door weg kon.

Dit wil ik de volgende keer natuurlijk voorkomen dus... zijn er nog specifieke dingen die jullie doen bij het fietsen in heet weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
mhr-zip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]

950ml bidons :9~
Rij zelf met 1x500 en 1x750 (gewoon wat we hadden liggen), wilde sws wel naar 2x750 maar 2x950 klinkt nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Die Elite bidonhouders met Elite bidons passen prima. Ik heb daarnaast 750 ml Camelbak Podiums, maar die zijn nét iets breder dan de Elite bidons (wordt bij sommige webshops ook voor gewaarschuwd). Gevolg: bidon gaat er maar half in. Door de constructie van de bidonhouder wordt deze wel goed geklemd, maar fraai is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De nieuwe variant van die camelbacks is iets smaller waardoor het waarschijnlijk wel in alle reguliere bidonhouders past. Wel een iets stuggere draaiknop voor het afsluiten van het spruitstuk.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Iemand ervaring met de Canyon bidons? Ze zien er wel nice uit!

https://www.canyon.com/nl...lumen=0.75%20l&quantity=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Cormo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:57:ijn er nog specifieke dingen die jullie doen bij het fietsen in heet weer?
Acclimatiseren
Niet te lang
Niet te ver
Niet midden op de dag

Heel veel drinken
Drinken ook met zouten

Zweetband van Gripgrab ipv een pet.

Sowieso niet langer of verder dan je gewend bent.

Gripgrab:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=140977&w=2000&h=2000&c=1

[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 02-08-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
@Cormo ik zou ook niet midden op de dag gaan wielrennen. Als het echt warm is, zoals de laatste dagen, ga ik vroeg fietsen. Ik ben niet z'n vroege vogel, maar rond 8 uur vertrekken en uiterlijk rond het middaguur terugkomen werkt goed. Het is ook heel ontspannend om 's avonds een uur of 1-2 voor zonsondergang nog even te gaan fietsen. Dat scheelt echt een hoop in de temperatuur.

Het is niet voor niets dat ze in warme landen vaak een siësta houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dinsdag t/m vrijdag in de Eifel, dit wordt onze eerste route. Bekende route, beviel vorig jaar erg goed, nu met een kleine extra lus bij Cochem. Iets meer dan 120 KM en bijna 2800 HM, zal een zware dobber worden met 28 graden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Cranzai schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:34:
[...]

Rij zelf met 1x500 en 1x750 (gewoon wat we hadden liggen), wilde sws wel naar 2x750 maar 2x950 klinkt nog beter
Ik heb Elite Corsa bidons. Maar als ik nieuwe zou bestellen dan worden het waarschijnlijk de Elite Fly's, omdat ik die mooier vind.

Afbeeldingslocatie: https://www.elite-it.com/uploads/product_variant/thumbnail_image/508/thumbnail_image_0102204_Maxi-corsa-950ml_380.pngAfbeeldingslocatie: https://www.elite-it.com/uploads/product_variant/thumbnail_image/499/thumbnail_image_0160907_Fly-black-grey-logo-950-ml_760.png

Waarschijnlijk bestel ik dan de MTB uitvoering van de Fly's dit na aanleiding van dit topic (op ander forum, zie quote hieronder).
Spatborden houden je droger, met name je zeem, en zorgen er voor dat er minder troep op je bidons komt. Troep vooral in de vorm van mest die van het land is gespoeld, mest met lekker veel bacteriën. Statistieken uit 2007 gaven aan dat er minder deelnemers maagproblemen hadden die spatborden gebruikten.
Die MTB uitvoering zijn verder dezelfde bidon's als de gewone Fly's, en die dopjes zullen meestal thuis liggen. Maar ik heb ook nu van die dopjes, en als het dan nat vies weer is en je gaat rijden waar veel vee loopt vind ik het best handig. Ik heb namelijk wel eens een lesje gehad over E-Coli bacterie -O-

Afbeeldingslocatie: https://www.elite-it.com/uploads/product_variant/thumbnail_image/484/thumbnail_image_0160908_Fly-MTB-black-grey-logo-950ml_380.png

Verder heb ik voor in de winter de voorloper van deze, om er voor te zorgen dat mijn water niet bevriest/te koud wordt.
Afbeeldingslocatie: https://www.elite-it.com/uploads/product_variant/thumbnail_image/431/thumbnail_image_0090633_Iceberg_650ml_380.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
mhr-zip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Die MTB uitvoering zijn verder dezelfde bidon's als de gewone Fly's, en die dopjes zullen meestal thuis liggen. Maar ik heb ook nu van die dopjes, en als het dan nat vies weer is en je gaat rijden waar veel vee loopt vind ik het best handig. Ik heb namelijk wel eens een lesje gehad over E-Coli bacterie -O-

[Afbeelding]

Verder heb ik voor in de winter de voorloper van deze, om er voor te zorgen dat mijn water niet bevriest/te koud wordt.
[Afbeelding]
Heb de 950ml versies en de 500 ml versies, zijn zeer dun met een grote drinktuit wat ervoor zorgt dat je makkelijk kunt drinken of het drinken eruit kunt knijpen. En een van de minst lekkende bidons uit de collectie :+. Heb idd ook de mtb versies met de kapjes, niet nodig en je schuift ze er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
saikol schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:54:
[...]

Heb de 950ml versies en de 500 ml versies, zijn zeer dun met een grote drinktuit wat ervoor zorgt dat je makkelijk kunt drinken of het drinken eruit kunt knijpen. En een van de minst lekkende bidons uit de collectie :+. Heb idd ook de mtb versies met de kapjes, niet nodig en je schuift ze er zo af.
Mee eens. En het belangrijkste, ze smaken niet naar plastic.

Vroeger Tacx bidons gehad :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:55
MJV schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:47:
KingCage. Te koop in een goedkope (RVS) en een dure variant.
Oh helemaal mee eens! De kwalitatief hoogwaardigste en meest sexy bidonhouder die er op de markt is. Enig probleem is dat ze eigenlijk alleen smoelen op hele stoere fietsen en dat is ook meteen mijn probleem: geen porem op laffe cabonnen racertjes of fragiele klasiekke stalen fietsen. :(
Cranzai schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:34:
[...]
Ik heb sinds dit seizoen 950 ml bidons van Elite Fly. Ik was bang dat ik ze zou verliezen maar ze blijven net zo goed zitten als de 750ml variant.
mhr-zip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:26:
Maar als ik nieuwe zou bestellen dan worden het waarschijnlijk de Elite Fly's, omdat ik die mooier vind.
Wellicht te overvloede maar ik ken één groot nadeel aan die Fly's, en dat is dat je ze niet in de vaatwasser kunt zetten! Staat in de gebruiksaanwijzing en is ook mijn ervaring. Ze zijn van zulk dun en zacht materiaal dat het plastisch gaat vervormen in een warme vaatwasser. Ook op 55C. Ik heb overigens de doorzichtige variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

DieAnder schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Oh helemaal mee eens! De kwalitatief hoogwaardigste en meest sexy bidonhouder die er op de markt is. Enig probleem is dat ze eigenlijk alleen smoelen op hele stoere fietsen en dat is ook meteen mijn probleem: geen porem op laffe cabonnen racertjes of fragiele klasiekke stalen fietsen. :(
We hebben het wel over dezelfde bidonhouder toch?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bike24.net/i/mb/6e/32/eb/78397-00-d-126156.jpg
Ik vind zo'n klassiek model bidonhouder het enige wat echt staat op een klassieke (stijl) fiets. Op moderne carbonnen kaders staat het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MJV op 02-08-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Fijn deze discussie over bidons. Mijn setje grote bidons beginnen aan vervanging toe te zijn. Had nog niet gezocht maar ik ben blij dat die Elite Fly bidon zo'n zachte tuit heeft net als mijn Zwift bidons. Dat is zoveel prettiger dan die hard plastic dingen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV

MJV

Qua bidons hier prettige ervaringen met de Camelbak Podium bidons in 710ml variant. Ook deze geven i.t.t. vele andere merken geen vieze plasticsmaak af, zitten dicht als ze dicht staan (handig als je ze in een tas vervoert) en kunnen gewoon in de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 22:17
Stoffa schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Ook vaak laat van gehad in het verleden. Kwam bijna altijd door een te hoog zadel.
Interessant, ik heb namelijk het idee dat mijn zadel wat aan de lage kant zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Ik heb sinds dit seizoen 950 ml bidons van Elite Fly. Ik was bang dat ik ze zou verliezen maar ze blijven net zo goed zitten als de 750ml variant.
Het mooie van de Elite bidon/houder combi, is dat er op het juiste plekje een nokje zit op de houder en een inkeping in de bidon.
[...]

Wellicht te overvloede maar ik ken één groot nadeel aan die Fly's, en dat is dat je ze niet in de vaatwasser kunt zetten! Staat in de gebruiksaanwijzing en is ook mijn ervaring. Ze zijn van zulk dun en zacht materiaal dat het plastisch gaat vervormen in een warme vaatwasser. Ook op 55C. Ik heb overigens de doorzichtige variant.
Thx voor dat vaatwasser verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Hmmm, maar die Elites zijn dus wat dunner? Vind zelf de tacx eigenlijk wel fijn qua dikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Cranzai schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:51:
Hmmm, maar die Elites zijn dus wat dunner? Vind zelf de tacx eigenlijk wel fijn qua dikte
Heb je wel eens een Elite geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:53
Hermaniak88 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:26:
[...]

Interessant, ik heb namelijk het idee dat mijn zadel wat aan de lage kant zit.
YouTube: How To Set Your Road Bike's Saddle Height - Tips For Getting Your Sa...

Gebruik de methode vanaf 4:17 eens, en meet t eens na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
mhr-zip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Heb je wel eens een Elite geprobeerd?
Nee dat klopt, n=1 scusi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:55
MJV schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:16:
[...]

We hebben het wel over dezelfde bidonhouder toch?
[Afbeelding]
Ik vind zo'n klassiek model bidonhouder het enige wat echt staat op een klassieke (stijl) fiets. Op moderne carbonnen kaders staat het niet.
Mijn favoriet is het Iris model, fraai op stoere fietsen.
[Afbeelding]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dix0r
Ik heb ook een 4-tal carbon bidonhouders van Elite. En 2x de plastic versie van Elite. Daarnaast 2x Elite crystal ombra 500ml bidons.

Qua duurzaamheid niet al te positief over de carbon variant. Op mijn racer is er 1 gescheurd bij een van de boutjes en kwam hij dus tijdens het rijden los. Dat heb ik nu tijdelijk gefixt door een revet toe te voegen.

Op mijn MTB had ik na een ritje of 10 dat deze aan de bovenkant scheurde. Garantie claim gedaan via Mantel en geld terug gekregen. Ben nog aan het twijfelen of ik nu ook niet de plastic variant wil op de MTB, heb het idee dat deze duurzamer zijn.

Tijdje terug postte ik dat ik gevallen was met mijn nieuwe bibs (equipe rs s9) van ASSOS. (@Ypuh FYI)Inmiddels na 1 maand (!) terugkoppeling ontvangen via de winkel waar ik deze heb aangekocht. Zij stonden weer in contact met ASSOS middels een 'crash policy' procedure.

Heb nu twee opties gekregen:
- Nieuwe bibs met 50% korting.
- Reparatie broek via Zwitserland, lead time ~ 6 weken (o.a. vanwege zomerverlof).

Ben er nog niet helemaal uit wat ik hier hiermee wil. Over 6 weken zit het seizoen immers al bijna aan zijn einde; en gaan ze hem zo herstellen dat je er niets meer van ziet? Wel prima policy iig alleen lead time is dus wat lang.

Verder ook nog gefietst dit weekend:

- Duurritje van 135km op vrijdagmiddag. Lesje nederigheid versus de hitte, niet te doen wanneer je nog niet voldoende geacclimatiseerd bent aan de temp 35+ 8)7 . Begreep later dat dit de warmste dag ooit was in regio Eindhoven. Blijven drinken is dan het devies, ik had alleen op een gegeven moment een 'waterbuik'.. pff.

- Last minute blauwe lus ronde van Vlaanderen op zondag gereden. Enkel 80km en ~950hm, valt wel mee zou je zeggen. Hier kwam het bijkomende probleem dat zaterdag in Gent iets te gezellig was en @Dix0r reeds al vele Kwaremonts verorberd had. Die waren op zondag in de benen gaan zitten :+. Mezelf ook verkeken op de heftigheid van de kasseien klimmen (Oude Kwaremont, Paterberg, Koppenberg, Taaienberg) . Manmanman 8)7 ik tril nu nog na. Vandaag fiets nalopen en boutjes aandraaien. Zelfs Loctite op de bout van mijn HideMyBell heeft het niet gehouden. Wel top georganiseerd in Oudenaarde; eenzelfde soort idee als bij de AGR in Valkenburg. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/O_A8za4zeTZjUPjBuoAGqRRcR6zWbPl_j2fy-vHbbNEkwy9BTcRWWlrVOnVovAirUzxLh0AobJKsB4vXcpnmvgK7b5eHbw23pwAMSIo_gMpItREzs-X6Tsqu_VzcA63axRsrJpUAPnYJWW3vFlrEZja1FHeB9qK3M-w4kt-3KTYhr2MBcLJufneCeTDBxMiQUJAPqAzqn_bZKhUkFBj9yXoLQrT5Sdt212tNNJBUs-rs3-eaHi-EF1VGsqpbDlkGZB3RZi_YbtyVhviyL3-lm0ljttxQThb3eTL8a9BDGPmWtEljV9APmeyMdfTSODTFxV0jpk1Pfy0Yr3w09vAmSkieFLzLWkf6bu-gfoPzsxgGP04G62npRwwftqwoLEVZTtsysXK3AfMivELxqy-5ZuYlyBp8ySZ_9ulyif3BlgQzGH9OLnMgq6U2ngv0a2zIvoqycWgZND-2kR4K8B6PRWlmZgcId-BnK1KuVOjWV5XYmvXBCqqMBPyj8qRa191EX-Ww9XeKgIm1YpMIXEGyc3Xd4ZTI3qlTVgLtArTHX06SKTPiRh3N2sgeWanE6vgfg9whoKD7EKT-Avy74gsi3LUZYRjg6AS6wX_75YsJw083Y6cJcvpQmLf-ZuVEjRvMRMWoGqI28lGqCExYKhZP7ALxfjgt-Tw4XtvI1auhLoUn7OWWuqhdRaZvGoQxYA=w417-h834-no?authuser=0
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Lpk2kdI9iI-yaubBTLk_GPU3skDAtn886KMZW7X5k4Je0oQdFp-d_xj2DN715LwQKGmVSObahrNuZU3yHhkttY2PhIhHgkFzL3ynmp9dT5qKNINciNiTRGTALcWUTEkKTtay1kAQ0xgpHsI3UCs2hIOIsOxgAPFahz7vX2QkdFnm_Ks72Ryf0mSRCEsqrCcuxbRAHrldbDUG945EuBISW42yBLptvkCDcsABLpSGD3DeYt_Uc6kvhBEr9pVWbJAoaY3nTHImvsTO0ft2-bPNdcvGauw8kaeY03NPq3Np6pR-q0eD1JODBCHV5i71GPl20t3md8ZNveQmzkqxGR8ZuFoZFCOytdVvvLag7a-2j6V-Q58H_UbECYQw5DQpR2kPk7zh-MYGzCbMkkfTyi8UMoRsq9dsORB1CFjK6SChFqaSlMy_aOBvz10a9vP7BWdF3IvhTeMnjolWYkjYkJBUYpvekFpjF30tr8JoWAMiyVEXXQ2KctsNadeowzdGlRdsVT-d2Tprk4Z1_YOzipt5rNEOVOmiHWPSY0tR5ljC273fRMrkb4PqDowNLnG_GOgbsZcKrFy_CHDFyGUFfPLsa1kJWZWh5tShHfhEDuhWX1gVki3vYKF8Z2TLlAt5OawBlxZB86wAB3np8r7Rh5a1dpYJQJ3Vr2zaqhYR0hDAlev5in88GOPbU22vJbyfGQ=w442-h883-no?authuser=0
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cb2BrNg/rvv-1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Dix0r op 03-08-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
[...]

Ik heb ze op m’n carbonnen bruinebandenfiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:33
Heren,

Even een situatie schets van een probleem dat ik heb:

Ik heb een probleempje met mijn Scott Addict 10 (Groen), van dit jaar, gekocht op 1 februari.
Bij het poetsen van mijn frame (gewoon sopje), laten de stickers ineens witte randen zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV7G5b2hYgpP6C5MvPh2eh5RvkI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RywQCNWJRGIWUiSg4DjBTQ2Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CUkIdlQzzMQTmhNlGEX_sRZTvs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kkxQBLyHN6NB3cmGEzYSSKSb.jpg?f=user_large

Nu heb ik contact opgenomen met de winkel, waarnaar zij contact hebben opgenomen met Scott. Ze bieden mij €125 compensatie óf een nieuw frame, maar dan blauw. Het groene frame is er schijnbaar niet meer.

Ik wil eigenlijk geen blauw, want ik heb bewust gekozen voor groen. Nu is er naar flink wat mailcontact naar voren gekomen dat ik gewoonweg 'pech' heb gehad dat de sticker een witte rand laten zien, aldus Scott.
Per 1 september zou het frame omgebouwd kunnen worden.

Prima, ik heb mij er bij neer gelegd dat het een blauw frame word. Afgelopen week ontvang ik ineens weer een mail met de mededeling: het wordt geen blauw frame, maar een grijs/zwart frame. De winkel vond het wel zo netjes om dat te melden.

Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Ik krijg dit gewoon door mijn strot geduwd. Ik wilde graag een groene fiets en niet een blauwe of zelfs grijs/zwart. Anders had ik die namelijk zelf wel gekozen.

Aangezien Scott aangeeft dat het 'pech' is, dat de stickers een witte rand laten zien. Ligt de schuld ook buiten mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
@tiswat die andere optie hoef je uiteraard niet mee akkoord te gaan, duidelijk anders dan afgesproken. En het gaat uiteraard om een visueel probleem.
Blijft de 125 euro over...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Prulleman schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:18:
@tiswat die andere optie hoef je uiteraard niet mee akkoord te gaan, duidelijk anders dan afgesproken. En het gaat uiteraard om een visueel probleem.
Blijft de 125 euro over...
Maar daar kan ik mijn frame niet mee over laten spuiten. Het ligt buiten mijn schuld om. Dan is €125 toch niks?
Stel ik zou de fiets weer uiteindelijk door willen verkopen? Dan ben je nu al direct super veel waarde kwijt, terwijl ik er niks aan kan doen. Lijkt mij absoluut niet fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Heb nu een Cube uit 2010 met 105 en ben op zoek naar een upgrade. Ik ben aan het kijken naar een Giant TCR (onder voorbehoud dat het lekker/goed fietst uiteraard).

Maar (en dit geldt eigenlijk voor andere merken) als je de keuze hebt uit een tweedehands (2019 met disc, en hogere afmontage en goed onderhouden) of een nieuwe met grotendeels Shimano 105, waar gaat jullie voorkeur dan naar uit?

Ik weet dat er nog tal van aspecten kunnen zijn die ook doorslaggevend kunnen zijn, maar in grote lijnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
tiswat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Maar daar kan ik mijn frame niet mee over laten spuiten. Het ligt buiten mijn schuld om. Dan is €125 toch niks?
Stel ik zou de fiets weer uiteindelijk door willen verkopen? Dan ben je nu al direct super veel waarde kwijt, terwijl ik er niks aan kan doen. Lijkt mij absoluut niet fair.
Als je de resell waarde belangrijker vind moet je het grijze frame nemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:42
Zijn hier helemaal geen dames?
Ik heb een probleempje met mijn Scott Addict 10 (Groen), van dit jaar, gekocht op 1 februari.
Bij het poetsen van mijn frame (gewoon sopje), laten de stickers ineens witte randen zien.
Maar is duidelijk wat die witte randen dan zijn? Is het residu van het sopje? Of krullen de randen van de stickers op? Het is echt jammer en pijnlijk.
Die groene Scott Addict is een plaatje om te zien, ik heb hem bijna gekocht maar besloot dit seizoen nog uit te rijden met mijn huidige karretje. Nu ik dit zie daalt Scott wel een paar plaatsjes op mijn lijstje met mogelijke kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
tiswat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Kunnen ze niet een nieuw stickersetje leveren/opplakken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
nomar109 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Zijn hier helemaal geen dames?

[...]

Maar is duidelijk wat die witte randen dan zijn? Is het residu van het sopje? Of krullen de randen van de stickers op? Het is echt jammer en pijnlijk.
Die groene Scott Addict is een plaatje om te zien, ik heb hem bijna gekocht maar besloot dit seizoen nog uit te rijden met mijn huidige karretje. Nu ik dit zie daalt Scott wel een paar plaatsjes op mijn lijstje met mogelijke kanshebbers.
Sorry, uiteraard zullen er ook dames zijn. Mijn dame fietst zelf ook ;)
Heb het ook een keer gevraagd aan iemand die dit soort dingen beoordeeld van een ander fietsmerk, die gaf aan dat het waarschijnlijk iets met de blanke lak is. De groene fiets is echt schitterend, maar helaas van hele korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:42
tiswat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:02:
[...]
Heb het ook een keer gevraagd aan iemand die dit soort dingen beoordeeld van een ander fietsmerk, die gaf aan dat het waarschijnlijk iets met de blanke lak is.
Maar wie zegt dat het bij het volgende frame niet gebeurt. Is de fiets echt gezien door een deskundige en is er een diagnose gesteld? Of is er enkel op basis van de foto's geoordeeld dat je 'pech' hebt? Hoe kan de blanke lak nou tevoorschijn komen als je je fiets een keer wast met een sopje. Of lossen de stickers de toplaag op?
Ik vind het zo opmerkelijk allemaal. Als ik de foto's zie dan voel ik ook de neiging om er met een wattenstaafje of een plastic krabbertje langs te gaan. Niet geprobeerd? Het ziet eruit alsof het witte 'op' de lak zit en niet er 'in'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40
Wadam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:30:
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Heb nu een Cube uit 2010 met 105 en ben op zoek naar een upgrade. Ik ben aan het kijken naar een Giant TCR (onder voorbehoud dat het lekker/goed fietst uiteraard).

Maar (en dit geldt eigenlijk voor andere merken) als je de keuze hebt uit een tweedehands (2019 met disc, en hogere afmontage en goed onderhouden) of een nieuwe met grotendeels Shimano 105, waar gaat jullie voorkeur dan naar uit?

Ik weet dat er nog tal van aspecten kunnen zijn die ook doorslaggevend kunnen zijn, maar in grote lijnen?
Ik had ongeveer hetzelfde. Kwam van een bull harrier 2 uit 2010 met 105 en ben voor de nieuwe TCR met 105 gegaan. Voornaamste reden was dat ik een mooie deal kon krijgen en er 2e hands bijna niets te krijgen viel. Overigens is een nieuwe TCR op de kop tikken ook geen makkie, levertijden stonden op januari 2021 (ik ben naar Eindhoven gereden omdat er daar nog 1 op voorraad stond).

Ik rijd trouwens hooguit 100km per week en ben geen hele grote fanatiekeling :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV

MJV

Dix0r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:34:
- Duurritje van 135km op vrijdagmiddag. Lesje nederigheid versus de hitte, niet te doen wanneer je nog niet voldoende geacclimatiseerd bent aan de temp 35+ 8)7 . Begreep later dat dit de warmste dag ooit was in regio Eindhoven. Blijven drinken is dan het devies, ik had alleen op een gegeven moment een 'waterbuik'.. pff.
Bij die temperaturen kun je eigenlijk niet voldoende drinken om het verlies in vocht te compenseren. Het helpt om van te voren al veel/genoeg te drinken zodat je lichaam met maximale reserves aan de inspanning begint.

Verder scheelt water versus Isostar of andere isotone sportdrank op warme dagen bij zware inspanning. Daar zitten vaak ook zouten in, die vul je met alleen water niet aan. Ik ben ook blij met de High5 Zero tabletten, voordeel daarvan is dat je die heel makkelijk in een boterhamzakje duwt en meeneemt, als je gedurende je (lange) rit dan water bijvult mik je er zo'n tablet in ben je klaar. Dat kan met Isostar/poeder ook maar dan moet je weer allemaal verschillende zakjes maken etc, plus dat je waarschijnlijk geen grens- of politiecontrole mee doorkomt ;).

Ook die High5 Energy Source is trouwens een aanrader, dat is niet alleen isotoon maar levert ook weer energie/calorien. Ik zou dat echter nooit in beide bidons meenemen.

[ Voor 6% gewijzigd door MJV op 03-08-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Dix0r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:34:
Nee hoor. Vorig jaar ook twee dagen 40+ net als veel plaatsen in Nederland :)
Neemt niet weg dat het bloedheet was.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
MJV schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Bij die temperaturen kun je eigenlijk niet voldoende drinken om het verlies in vocht te compenseren. Het helpt om van te voren al veel/genoeg te drinken zodat je lichaam met maximale reserves aan de inspanning begint.

Verder scheelt water versus Isostar of andere isotone sportdrank op warme dagen bij zware inspanning. Daar zitten vaak ook zouten in, die vul je met alleen water niet aan. Ik ben ook blij met de High5 Zero tabletten, voordeel daarvan is dat je die heel makkelijk in een boterhamzakje duwt en meeneemt, als je gedurende je (lange) rit dan water bijvult mik je er zo'n tablet in ben je klaar. Dat kan met Isostar/poeder ook maar dan moet je weer allemaal verschillende zakjes maken etc, plus dat je waarschijnlijk geen grens- of politiecontrole mee doorkomt ;).

Ook die High5 Energy Source is trouwens een aanrader, dat is niet alleen isotoon maar levert ook weer energie/calorien. Ik zou dat echter nooit in beide bidons meenemen.
Eens. Isotone sportdrank gaat hier eigenlijk altijd mee in de bidon. Deze keer had ik ook 'navul' zakjes van de Decathlon mee in de achterzak. Bidon per uur en na 2 uur bijgevuld bij een waterpunt. Die tabletten ga ik ook eens kopen, scheelt iig wat ruimte in de achterzak.

Ondanks dat ik de rit reed in mijn duurvermogen voelde het alsof ik op tempo/drempel reed. Denk met name combinatie van factoren: hitte, niet geacclimatiseerd, teveel vocht (wat niet op te nemen was) en relatief zware gym/been sessie dag ervoor.

@coelho je hebt gelijk, lees dat het de warmste 31 juli ooit was.. dat is natuurlijk iets anders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Dix0r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Eens. Isotone sportdrank gaat hier eigenlijk altijd mee in de bidon. Deze keer had ik ook 'navul' zakjes van de Decathlon mee in de achterzak. Bidon per uur en na 2 uur bijgevuld bij een waterpunt. Die tabletten ga ik ook eens kopen, scheelt iig wat ruimte in de achterzak.

Ondanks dat ik de rit reed in mijn duurvermogen voelde het alsof ik op tempo/drempel reed. Denk met name combinatie van factoren: hitte, niet geacclimatiseerd, teveel vocht (wat niet op te nemen was) en relatief zware gym/been sessie dag ervoor.

@coelho je hebt gelijk, lees dat het de warmste 31 juli ooit was.. dat is natuurlijk iets anders ;)
Op sommige dagen helpt er ook gewoon niets ;). Enkele weken terug in Oostenrijk de Hochwurtenspeicher beklommen (op dag 2 van de vakantie); niet gewend aan klimmen, niet gewend aan warme weer. Dag daarna goed beroerd van geweest. Was ook geen soepele/makkelijke klim ook:
Afbeeldingslocatie: https://www.cyclingcols.com/profiles/Hochwurtenspeicher.gif
Wel met de MTB gelukkig, zowel qua lichtste verzet als qua gebrekkige kwaliteit asfalt hielp dat.

[ Voor 4% gewijzigd door MJV op 03-08-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
tiswat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:42:
het is vreemd dat dit a.g.v. het poetsen ontstaat en als dat zo is ben ik het met anderen eens dat het mogelijk op de lak zit i.p.v. er onder. Stel dat het onder de lak zit zou je ook een offerte bij een spuiter kunnen opvragen voor het weghalen van de witte randen en het opnieuw in de (blanke) lak zetten van je fiets. Dit kun je dan voorleggen aan de fietsenmaker waar de fiets gekocht is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Dix0r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:44:
Als je hartslag flink hoger was dan gebruikelijk bij duurvermogen op wattage, was het een flinke uitputtingsslag voor je lichaam en dus niet gek dat je dat wel even voelt :) Op beroerde dagen zit mijn vermogen amper in de rustige duur maar mijn hartslag in tempo. Dan kom ik toch echt flinker verrotter thuis dan wanneer mijn hartslag ook in de rustige duurzone vertoeft. Ook al is het getrapte wattage gelijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
Wadam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:30:

Als het om de euros niet uitmaakt zou ik voor een nieuwe tcr met 105 gaan de r7000 105 is bijna vergelijkbaar met de r8000 ultegra alleen is de 105 een paar gram zwaarder. Voor de rest heb je bij een nieuwe tcr levenslange garantie op het frame deze is helaas niet overdraagbaar bij verkoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Hier ook Camelbak Podium 610/710ml bidons. Drinkt fijn en smaakvrij, maar ze passen helaas niet even goed in alle bidonhouders. De inkepingen zitten niet helemaal op de juiste plaats, maar verder ook nooit problemen mee gehad.

Mijn favoriete houders zijn de Specialized 'sideloader' Zee Cages. Eerst uit nood geboren i.v.m. een frametas op fietsvakantie, maar in de praktijk werkt dit super makkelijk en is het vrijwel onmogelijk dat een bidon er uitvalt (stuiteren is op en neer ipv links/rechts). Op m'n Cervelo ook sideload carbon cages van Supacaz die ook prima zijn, maar misschien wel weer iets té strak (kan ook door de grote Camelbak Podium's komen). Wel rekening mee houden dat je een L+R besteld en dat je dus altijd dezelfde kant moet kiezen om je bidon te pakken (ik doe dit altijd met rechts).

Volgende keer maar eens de Elite Fly bidons meebestellen in Cervelo uitvoering :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
H143 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Als het om de euros niet uitmaakt zou ik voor een nieuwe tcr met 105 gaan de r7000 105 is bijna vergelijkbaar met de r8000 ultegra alleen is de 105 een paar gram zwaarder. Voor de rest heb je bij een nieuwe tcr levenslange garantie op het frame deze is helaas niet overdraagbaar bij verkoop
Bedankt! En is die garantie het ook waard als de tweedehands een Giant TCR Advanced Pro 2 Disc (met ultegra) betreft en een nieuwe een TCR Advanced 2 Disc Pro Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:47
Wadam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Bedankt! En is die garantie het ook waard als de tweedehands een Giant TCR Advanced Pro 2 Disc (met ultegra) betreft en een nieuwe een TCR Advanced 2 Disc Pro Compact?
Hebben we het nu over deze 2 fietsen (voor de zekerheid):

https://www.giant-bicycles.com/int/tcr-advanced-pro-2-disc
https://www.giant-bicycle...d-2-disc-pro-compact-2021

(dus 2020 model vs 2021 model of is de eerste een ouder model)

Zo ja, dan heeft de Pro volgens mij a) een ingebouwde power meter in de crank zitten en b) iets betere wielset (maar nog steeds huismerk). Op zich scheelt die power meter je wel ~400 euro (4IIII Ultegra versie). Verder vind ik die blauwe kleur ook wel wat spannender.

Maaarrrrrr... Ik zou je daar niet blind op staren. Group set is wel te upgraden als je het echt wilt. En qua frame ontloopt het elkaar niet heel veel denk ik.

Zou bij tweedehands wel heel goed opletten qua slijtage, gelopen kilometers en carbon heel goed inspecteren. Als er een keer een goede crash mee geweest is kan er schade zijn die je met het oog amper ziet, maar die wel voor problemen kan zorgen.

Uiteindelijk ook eigen afweging; durf je risico te nemen of heb je liever veilig een nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisteren een aanrijding gehad met een andere fietser. Was tot dat moment echt een heerlijk rondje met een aardig gemiddelde, maar ongelukken kunnen helaas nu eenmaal gebeuren. Nu is echter de velgrand van mijn voorwiel naar binnen ingedeukt, heb even mijn fietsenmaker gebeld en die gaan morgen eens kijken of er wat aan te doen is, maar aan de telefoon waren ze er niet heel zeker over.

Zijn er bepaalde wielsets (onder de 400 euro) waar jullie van onder de indruk zijn? Of gewoon iets goedkoops halen en sparen voor een mooi carbon setje?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
Het ligt er ook maar net aan of je er een beetje kijk/verstand van hebt.
Als je naar de foto's op bijvoorbeeld Marktplaats kijkt kan je meestal wel zien wat voor type rijder het is. Een liefhebber zorgt goed voor zijn fiets en dat is direct aan de foto's te zien. Van die personen durf ik gerust een 2e hands fiets te kopen.
Zie je op de foto's een vieze fiets, versleten tandwielen en allerlei verschillende soorten onderdelen zitten is het meestal zaak om snel verder te kijken.
Er zijn genoeg sites te vinden die uitleg geven waar je op moet letten bij het kopen van een 2e hands carbon fiets (speling BB, scheurtje bij zadelpen e.d.).
Mocht je tzt een mooie fiets zien staan, kan je hem altijd hier even naartoe linken voor een uitgebreide inspectie van de forumleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Yakolev schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:41:
Gisteren een aanrijding gehad met een andere fietser. Was tot dat moment echt een heerlijk rondje met een aardig gemiddelde, maar ongelukken kunnen helaas nu eenmaal gebeuren. Nu is echter de velgrand van mijn voorwiel naar binnen ingedeukt, heb even mijn fietsenmaker gebeld en die gaan morgen eens kijken of er wat aan te doen is, maar aan de telefoon waren ze er niet heel zeker over.

Zijn er bepaalde wielsets (onder de 400 euro) waar jullie van onder de indruk zijn? Of gewoon iets goedkoops halen en sparen voor een mooi carbon setje?
Het is maar net wat je zoekt en wat je ermee wilt doen. Zelf rijd ik met https://www.mantel.com/dt...pline-32-racefiets-wielen en heeft gewoon enorm veel goede reviews online.

Ik wou specifiek ook geen carbon wielen omdat ik ook redelijk wat gravel/kasseien meepak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
Morrar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Hebben we het nu over deze 2 fietsen (voor de zekerheid):

https://www.giant-bicycles.com/int/tcr-advanced-pro-2-disc
https://www.giant-bicycle...d-2-disc-pro-compact-2021

(dus 2020 model vs 2021 model of is de eerste een ouder model)

Zo ja, dan heeft de Pro volgens mij a) een ingebouwde power meter in de crank zitten en b) iets betere wielset (maar nog steeds huismerk). Op zich scheelt die power meter je wel ~400 euro (4IIII Ultegra versie). Verder vind ik die blauwe kleur ook wel wat spannender.

Maaarrrrrr... Ik zou je daar niet blind op staren. Group set is wel te upgraden als je het echt wilt. En qua frame ontloopt het elkaar niet heel veel denk ik.

Zou bij tweedehands wel heel goed opletten qua slijtage, gelopen kilometers en carbon heel goed inspecteren. Als er een keer een goede crash mee geweest is kan er schade zijn die je met het oog amper ziet, maar die wel voor problemen kan zorgen.

Uiteindelijk ook eigen afweging; durf je risico te nemen of heb je liever veilig een nieuwe fiets.
Dank je! Gaat om een 2019 versie, waarbij de powermeter er niet meer op zit. Wel een aantal andere dingen nieuw vervangen, zoals wielen, zadel, ketting, cassette, etc.

Zal je opmerking over het frame meenemen. Met mijn 1.80 lang kan ik (volgens het schema van Giant) op een M of een M/L. Dus het is ook even afwachten of ik op de tweedehandse (M/L) goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Wadam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Dank je! Gaat om een 2019 versie, waarbij de powermeter er niet meer op zit. Wel een aantal andere dingen nieuw vervangen, zoals wielen, zadel, ketting, cassette, etc.

Zal je opmerking over het frame meenemen. Met mijn 1.80 lang kan ik (volgens het schema van Giant) op een M of een M/L. Dus het is ook even afwachten of ik op de tweedehandse (M/L) goed zit.
Of het past lijkt me inderdaad een eerste vereiste; dat is met tweedehands natuurlijk ook nog de vraag. :)

Verder zijn zaken als ketting (~30 euro) en cassette (~55 euro voor 105 is prima) niet heel prijzig om te vervangen; dit zijn slijtage onderdelen. Een (Ultegra) buitenblad is daarentegen meteen alweer 80-90 euro; dus als deze versleten blijkt te zijn heb je meteen kosten te pakken. Zaken als lagers (balhoofd, bottom bracket) kan ook wel oplopen als je het laat doen.

Zadel is heel persoonlijk (qua breedte ivm zitbotjes, pasvorm, hardheid), dus de vraag is of je deze uiteindelijk toch niet gaat vervangen. Blijven de wielen over; welke set zit erin en wat kost deze / iets soortgelijks nieuw ongeveer?

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 03-08-2020 15:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dix0r
rolandos582 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:48:
[...]
Ik wou specifiek ook geen carbon wielen omdat ik ook redelijk wat gravel/kasseien meepak
Waarom kan dat niet op carbon wielen :?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/m3VS5t294dkc9XEYuS1O_DYQTu3KpjdwfO8HXVit7elwyErPuU8X-iX8jF5-OjmUTw-f0_gJVlknijxKIuBNqWM=w750-h500-p-e7

Wat een klasbak (zowel fiets als de renner).. en velgremmen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Dix0r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Tuurlijk kan dat wel maar ik rij ook voor comfort. Ik wil niet helemaal kapot getrild worden en zo goed zal het ook niet zijn voor je carbon wielen. Maar dat is voor iedereen verschillend I guess.

Met een goed carbon setje rijd ik het liefst alleen over asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

ja als je van de sponsor een fiets krijgt kan alles. Ik kan überhaupt niet aanraden om veel over kasseien te rijden, klimmen is nog 1 ding maar regelmatig over vlakke stroken heen jakkeren is echt destructief voor je materiaal.

Daarentegen zie ik mensen tegenwoordig praten over gravel paden waar ik met mijn gewone racefiets zonder omkijken doortrap. Verschilt ook nogal per persoon ;)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Ypuh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:39:
Hier ook Camelbak Podium 610/710ml bidons. Drinkt fijn en smaakvrij, maar ze passen helaas niet even goed in alle bidonhouders. De inkepingen zitten niet helemaal op de juiste plaats, maar verder ook nooit problemen mee gehad.

Mijn favoriete houders zijn de Specialized 'sideloader' Zee Cages. Eerst uit nood geboren i.v.m. een frametas op fietsvakantie, maar in de praktijk werkt dit super makkelijk en is het vrijwel onmogelijk dat een bidon er uitvalt (stuiteren is op en neer ipv links/rechts). Op m'n Cervelo ook sideload carbon cages van Supacaz die ook prima zijn, maar misschien wel weer iets té strak (kan ook door de grote Camelbak Podium's komen). Wel rekening mee houden dat je een L+R besteld en dat je dus altijd dezelfde kant moet kiezen om je bidon te pakken (ik doe dit altijd met rechts).

Volgende keer maar eens de Elite Fly bidons meebestellen in Cervelo uitvoering :+.
Hier ook Camelbak Podiums (710 ml). Heel fijn, lekken niet en je kan dat hele ding demonteren voor het schoonmaken. Ik heb Tacx Deva bidonhouders en daar zijn ze nog niet uit gevallen.

Eerder had ik ook Tacx bidons maar die smaken erg naar plastic en lekken enorm, zeker als je ze wat langer hebt. De Camelbaks zijn wat mij betreft de prijs absoluut waard.

Misschien volgende keer die Elite Fly's proberen, zien er ook goed uit.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

Tuurlijk kan dat wel maar ik rij ook voor comfort. Ik wil niet helemaal kapot getrild worden en zo goed zal het ook niet zijn voor je carbon wielen. Maar dat is voor iedereen verschillend I guess.

Met een goed carbon setje rijd ik het liefst alleen over asfalt.
Daar komt weer een stukje engineering om de hoek kijken, carbon wielen kunnen ook prima comfortabel zijn. Ik heb alu wielen die een stuk meer stuiteren dan m'n carbon wielen. Wanneer je 19-21 mm binnenmaat carbon wielen koopt, van goede makelij, dan ga je zeker comfortabel rondrijden.

En wederom een grote ronde gewonnen op velgremmen... Ik blijf het lachwekkend vinden... Waarom rijden profs toch nog op dat inferieure remsysteem... :? _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Yakolev schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:41:

Ik heb nog een voorvelg voor velgrem liggen. Ik woon in Barendrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Grin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:58:
[...]
En wederom een grote ronde gewonnen op velgremmen... Ik blijf het lachwekkend vinden... Waarom rijden profs toch nog op dat inferieure remsysteem... :? _O- :+
Tja appels en peren... Waarom rijden profs soms bizarre verzetten de heuvel op? Waarom rijden dw profs tering dure frames over de keien en door de bagger? Waarom rijden ze dura ace en niet gewoon 105? Allemaal van die overwegingen hè...

Er zijn voordelen en nadelen aan alle systemen; hoe je die weegt mag je zelf weten. Voor mij persoonlijk:

- extra gewicht schijf maakt me niet veel uit, ik kan beter zelf 3 kilo kwijtraken
- MTB had al schijf, dus qua onderhoud zelfde systeem
- Afstellen is soms ff pielen, maar nooit echt een probleem geweest
- Ik vind het heerlijk hoe gedoseerd je de rem kunt bedienen in alle omstandigheden

Your mileage may vary. Ook kwestie van wat je gewend bent. Maar laten we niet de hele disc vs velg discussie weer opnieuw oprakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Morrar Ik weet het antwoord wel. Maar idd, laten we die discussie niet starten. Er zat nogal wat sarcasme in mijn laatste alinea... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:43
Grin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Daar komt weer een stukje engineering om de hoek kijken, carbon wielen kunnen ook prima comfortabel zijn. Ik heb alu wielen die een stuk meer stuiteren dan m'n carbon wielen. Wanneer je 19-21 mm binnenmaat carbon wielen koopt, van goede makelij, dan ga je zeker comfortabel rondrijden.

Met velgremmen kan je sneller een wiel wisselen, voor profs is dat vrij belangrijk zeker in Strade Bianche. Maar wielrennen is natuurlijk ook een van de meest conservatieve sporten die er bestaat.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Morrar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Maar laten we niet de hele disc vs velg discussie weer opnieuw oprakelen :+
Ja wel, want zadeltasjes hebben we nu al 2 keer achter elkaar gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:08
mhr-zip schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Maar wat gebruik jij eigenlijk om je ketting te smeren?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Binnenkort weekendje in Limburg fietsen. Wat is nu een leuke uitvalsbasis daar qua locatie?

Idee is om wat beklimmingen van AGR te pakken natuurlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:30:
Binnenkort weekendje in Limburg fietsen. Wat is nu een leuke uitvalsbasis daar qua locatie?

Maakt op zich niet zo uit (beetje afhankelijk van hoe ver je fietsen wil op een dag), maar ik zou zeggen hoe dichter bij de Belgische grens hoe beter. Vaals als ideaal startpunt, Valkenburg/Maastricht als je s'avonds ook een biertje en restaurantje wilt doen en anders Eijsden.

Voordeel van Vaals is dat je een dagje Eifel, dagje Ardennen (Redoute ofzo) en dagje AGR kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Er zijn vele goede mogelijkheden, of je nu in de buurt van Epen, of in Sint Geertruid of Gulpen gaat zitten.
Iets zuidelijker kan wel handig zijn voor meerdere dagen, kun je een dag AGR doen, en een dag richting Voerstreek bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:05

Ikzelf (al ken ik de routes daar niet goed) zou, puur omdat het kan, rond het Drielandenpunt fietsen. Gewoon, omdat drie landen bezoeken op de fiets leuker is dan één. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

@Requiem19 routes van de Volta Limburg kan ik overigens ook van harte aanbevelen, heb zelf ooit de 90km gedaan en daar zitten weer prachtige weggetjes in (o.a. in Belgie) die je dan zelfs na 10+ keer Limburg nog nooit hebt gezien.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Morrar
Holk schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Maar wat gebruik jij eigenlijk om je ketting te smeren?

:+
Ik gebruik eigenlijk een mengsel van Squirt Wax met Boeshield, waardoor ik dan ook nog wat Muc Off Ceramic Dry Lube mix; ongeveer in de verhouding 56.7 : 33.1 : 10.2. Om het perfect te krijgen roer ik er dan nog een kwart theelepel vaseline doorheen. Na het grondig ontvetten van de (nieuwe) ketting breng ik het geheel dan aan op precies 40.5 graden celsius. Het opwarmen doe ik overigens wel langzaam in de oven, want de magnetronstraling zou de rechtsdraaiende vet moleculen kunnen aantasten. Met deze methode rij ik eigenlijk 10.000 km op een ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
mhr-zip schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Daar valt toch überhaupt niet zoveel over te discussiëren?
Pagina: 1 ... 137 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).