Ik heb ook een 4-tal carbon bidonhouders van Elite. En 2x de plastic versie van Elite. Daarnaast 2x Elite crystal ombra 500ml bidons.
Qua duurzaamheid niet al te positief over de carbon variant. Op mijn racer is er 1 gescheurd bij een van de boutjes en kwam hij dus tijdens het rijden los. Dat heb ik nu tijdelijk gefixt door een revet toe te voegen.
Op mijn MTB had ik na een ritje of 10 dat deze aan de bovenkant scheurde. Garantie claim gedaan via Mantel en geld terug gekregen. Ben nog aan het twijfelen of ik nu ook niet de plastic variant wil op de MTB, heb het idee dat deze duurzamer zijn.
Tijdje terug postte ik dat ik gevallen was met mijn nieuwe bibs (equipe rs s9) van ASSOS. (@
Ypuh FYI)Inmiddels na 1 maand (!) terugkoppeling ontvangen via de winkel waar ik deze heb aangekocht. Zij stonden weer in contact met ASSOS middels een 'crash policy' procedure.
Heb nu twee opties gekregen:
- Nieuwe bibs met 50% korting.
- Reparatie broek via Zwitserland, lead time ~ 6 weken (o.a. vanwege zomerverlof).
Ben er nog niet helemaal uit wat ik hier hiermee wil. Over 6 weken zit het seizoen immers al bijna aan zijn einde; en gaan ze hem zo herstellen dat je er niets meer van ziet? Wel prima policy iig alleen lead time is dus wat lang.
Verder ook nog gefietst dit weekend:
- Duurritje van 135km op vrijdagmiddag. Lesje nederigheid versus de hitte, niet te doen wanneer je nog niet voldoende geacclimatiseerd bent aan de temp 35+

. Begreep later dat dit de warmste dag ooit was in regio Eindhoven. Blijven drinken is dan het devies, ik had alleen op een gegeven moment een 'waterbuik'.. pff.
- Last minute blauwe lus ronde van Vlaanderen op zondag gereden. Enkel 80km en ~950hm, valt wel mee zou je zeggen. Hier kwam het bijkomende probleem dat zaterdag in Gent iets te gezellig was en @
Dix0r reeds al vele Kwaremonts verorberd had. Die waren op zondag in de benen gaan zitten

. Mezelf ook verkeken op de heftigheid van de kasseien klimmen (Oude Kwaremont, Paterberg, Koppenberg, Taaienberg) . Manmanman

ik tril nu nog na. Vandaag fiets nalopen en boutjes aandraaien. Zelfs Loctite op de bout van mijn HideMyBell heeft het niet gehouden. Wel top georganiseerd in Oudenaarde; eenzelfde soort idee als bij de AGR in Valkenburg.
[
Voor 16% gewijzigd door
Dix0r op 03-08-2020 10:43
]