4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja, niemand heeft problemen met die GP5000.Microkid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Gewoon Conti GP 5000 er op gooien. En meteen ook even nieuw binnenbandje.
Hoeveel km is er mee gefietst? Kan het niet goed zien, maar voorblad lijkt versleten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wat een mooie fietsen zijn er langsgekomen zeg. Die blauwe sensa vind ik erg gaaf. Die heb ik nog niet in het wild gezien! Skinwalls staan 'm mi goedrolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:09:
[...]
[Afbeelding]
Ah zo! Top inderdaad, vriend van mij heeft hem ook net een maandje en is daar heel tevreden over, ga dit weekend maar ff proef rijden op zijn fiets. Is wel een mooi exemplaar! En voor de prijs zeker niet verkeerd
Nog een Canyon spammen dan!rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:09:
[...]
Prachtige Canyons! We hebben toch nog wat Canyon's hier! Waarom toch kiezen voor DI2? De DI2 over mechanische set is toch ruim €800 verschil?![]()
De endurance sf sl DI2 8.0 is wel op voorraad in XL ( https://www.canyon.com/nl...nfarbe=BU%2FBK&quantity=1 ) zou hem bijna bestellen
Het is wel jammer dat we hier in het noorden weinig canyon's zien, anders had ik hem bij iemand kunnen testen!
:strip_exif()/f/image/PLcTrcvOzzYnOEh03TsxDSsd.jpg?f=fotoalbum_large)
Lang getwijfeld tussen ultimate en aeroad, maar dit was toen de betere deal. En zou di2 niet meer willen missen, vooral voor microadjusts zelfs als je rijdt en synchro shift.
Overigens een oude foto. Zit tegenwoordig een hidemybell op, wat mij betreft echt een aanrader, én een klein zadeltasje (oh no!!

Is een prima bandje hoor. De halve wereld rijdt er op, en ja, er zijn altijd uitzonderingen of pechgevallen. Ook bij andere merken.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Waarom niet meer zonder DI2? Ben nog steeds niet overtuigd van de perks.Reynouts schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Wat een mooie fietsen zijn er langsgekomen zeg. Die blauwe sensa vind ik erg gaaf. Die heb ik nog niet in het wild gezien! Skinwalls staan 'm mi goed
[...]
Nog een Canyon spammen dan!
[Afbeelding]
Lang getwijfeld tussen ultimate en aeroad, maar dit was toen de betere deal. En zou di2 niet meer willen missen, vooral voor microadjusts zelfs als je rijdt en synchro shift.
Overigens een oude foto. Zit tegenwoordig een hidemybell op, wat mij betreft echt een aanrader, én een klein zadeltasje (oh no!!) en zijn de laatste spacers nog steeds niet weg..
Overigens kan een alledaagse rijder toch niet zonder bel/fietstasje? Lijkt me vrij essentieel/nuttig
Ik vind vooral de 'secret buttons' op de shifters goud waard.rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:57:
[...]
Waarom niet meer zonder DI2? Ben nog steeds niet overtuigd van de perks.
Perfect om te switchen tussen de gps-schermen zonder je handen van het stuur te halen
Daarnaast is het ook gewoon nauwkeuriger in het schakelen merk ik + geen gedoe meer met versnellingskabels die anders regelmatig moeten vervangen worden
Ik vond het vroeger het geld ook niet waard, maar nu ik het zelf heb zou ik het niet graag meer willen missen
Als je nooit problemen hebt met je mechanische groep en zelf kabels kunt vervangen etc, dan is 800 euro een stevige prijs. Overigens was bij mij het verschil tussen mechanisch en di2 veel kleiner doordat deze precieze fiets in de outlet stond.
Het was of schijfremmen of di2 voor mijn budget. Schijfremmen zag ik dan de meerwaarde niet van in voor mij.
Ja ik vind schijven een pure vereiste op dit moment, DI2 is daarintegen optioneel, als ik een outlet model vind tegen een goede prijs, dan zou ik het wel doen. Maar €800 voor alleen DI2 is best een forse prijs, daar heb je ook al bijna een nieuwe setje carbon wielen voor.Reynouts schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:21:
Niet meer zonder is misschien wel overdreven. Je gaat er niet harder van fietsen natuurlijk, maar ik ervaar er meer gemak door. Heb ook niet heel veel "sleutel" talent en heb nog nooit wat aan deze di2 hoeven te doen terwijl ik met mijn mechanische ultegra fiets vaak heb lopen klooien om het goed te krijgen.
Als je nooit problemen hebt met je mechanische groep en zelf kabels kunt vervangen etc, dan is 800 euro een stevige prijs. Overigens was bij mij het verschil tussen mechanisch en di2 veel kleiner doordat deze precieze fiets in de outlet stond.
Het was of schijfremmen of di2 voor mijn budget. Schijfremmen zag ik dan de meerwaarde niet van in voor mij.
Ik had mijn af fabriek wielen tubeless kunnen maken, maar had geen zit om met tubeless velglint aan de slag te gaan. Met de nieuwe wielen was het gewoon meegeleverde ventielen erin, band (met de nodige moeite) erom, sealant er in en klaar.Joindry schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:26:
[...]
Jammer dat je niet elke aanpassing apart kunnen testen hebt, eerst eens de tubeless en dan de aero wielen. Erna pas de combo van de 2. Volgens mij zit namelijk het grote "gevoel van gewonnen snelheid" in je tubeless setup.
Bij mijn fiets model was het prijsverschil tussen Di2 en zonder €500. Ik heb zowel met als zonder Di2 uitgeprobeerd en was eigenlijk meteen verkocht aangezien Di2 zoveel meer gemak biedt. Ik gebruik zelf de buttons bovenop om omhoog en omlaag te schakelen op de cassette.rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:44:
[...]
Ja ik vind schijven een pure vereiste op dit moment, DI2 is daarintegen optioneel, als ik een outlet model vind tegen een goede prijs, dan zou ik het wel doen. Maar €800 voor alleen DI2 is best een forse prijs, daar heb je ook al bijna een nieuwe setje carbon wielen voor.
Wat betreft de zadeltasjes discussie, je zou wellicht ook zoiets als ANWB Wegenwacht Fiets als alternatief voor een zadeltasje kunnen nemen?
Werkt prima.kwiebus schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:09:
Wat betreft de zadeltasjes discussie, je zou wellicht ook zoiets als ANWB Wegenwacht Fiets als alternatief voor een zadeltasje kunnen nemen?
Alleen denk ik dat ik in de winter al gedoucht aan de koffie zit, en het ANWB-lid nog staat te wachten met een lekke band.
ANWB, Fietsned ed. zijn prima voor gescheurde buitenbanden, gebroken kabels etc. maar voor een binnenbandje dat je in 5 min fixed, wil ik echt niet wachten.
Heb ik ook (af en toe). Zelfde band.Xanderk89 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:41:
Misschien heeft iemand hier ervaring mee? gaat om de GP 5000tl bandjes. Er komen draadjes los in van de zijwand van de band. Lijkt mij niet goed!
[Afbeelding]
Ook al wat over gelezen op het weightweenies forum. Mogelijk dat de zijwand er wat flexibeler van wordt.... (met alle voor- en nadelen van dien)
Klik: https://www.bleepingcompu...locker-ransomware-attack/
Als ik zie hoe makkelijk en snel ik kan schakelen dan durf ik te stellen dat het wel degelijk een voorsprong geeft en je dus 'harder' fietst. Ik rij al sinds de introductie met Sram Red eTap en wil echt nooit meer anders. Ik had 100% zeker dezelfde keus gemaakt.Reynouts schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:21:
Niet meer zonder is misschien wel overdreven. Je gaat er niet harder van fietsen natuurlijk, maar ik ervaar er meer gemak door. Heb ook niet heel veel "sleutel" talent en heb nog nooit wat aan deze di2 hoeven te doen terwijl ik met mijn mechanische ultegra fiets vaak heb lopen klooien om het goed te krijgen.
Gebeurt continu bij mij. Ik heb zowel GP 4000 versleten en nu de eerste 5000. Bij de 4000 waren ze een stuk dikker en ik maakte me er ook wat zorgen over in het begin. Gewoon afbranden tot aan de band (of knippen), gewoon niet verder lostrekken. Er zitten voldoende draadjes in dat ééntje het verschil niet gaat maken.Xanderk89 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:41:
Misschien heeft iemand hier ervaring mee? gaat om de GP 5000tl bandjes. Er komen draadjes los in van de zijwand van de band. Lijkt mij niet goed!
[Afbeelding]
Onder het motto pics or it didn't happen:
:strip_exif()/f/image/gNWCcKMEdYtNbyyp4RDErVA1.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zoals je bij mij kunt zien komen die draadjes eigenlijk niet uit de band-band
Maar uit wat overschot dat eigenlijk meer weg heeft van slechte afwerking van je band.
[ Voor 26% gewijzigd door Joindry op 25-07-2020 09:39 ]
@Joindry Die band is ook al redelijk op z'n retour als zelfs het canvas er aan de zijkant doorkomt
Yop, maar hij doet het nog steeds, Op zich zijn die sidewalls altijd al dun geweest, dus ik denk dat die band op zich nog wel even meekan. Maar voor lange ritten heb ik tegenwoordig toch al een nieuwe buitenband mee.Oelske schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:16:
@Joindry Die band is ook al redelijk op z'n retour als zelfs het canvas er aan de zijkant doorkomt
Heeft het nadelen tov mechanisch afgezien van de kosten? Ja, je batterij kan leeg raken halverwege een rit of je accu kan kapot gaan en dan kun je niets meer. Maar de batterij gaat heul lang mee en binnen die tijd hang je hem wel een keer aan de lader. Verder kan ik geen verschil in nadelen zien tov een mechanisch systeem.
Zou ik het aanraden? Ja, maar wel binnen de perken van financiën. Zou eerder een nieuwe fiets met Di2 kopen en mindere velgen dan high end carbon velgen en mechanisch. Velgen kun je makkelijker vervangen dan een groep, zeker omdat menig frame beperking heeft voor elk systeem.
Rij nu met een rijdend lab rond, Di2, Bluetooth module, Garmin die daarop functioneert, powermeter. Allemaal data gimmicks maar je bent wetenschapper of je bent het niet
Functioneert Garmin weer ja?Holk schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:45:
Di2 is typisch zo’n luxe op een fiets waar je met moeite meer geld voor uit geeft als je het nooit hebt gehad en met gemak een paar 100 euro extra voor neerlegt als je ermee gereden hebt. Het schakelt zo soepel, je hoeft niet meer na te denken over chain crossing want het systeem kan zich zelf aanpassen, afstellen is een eitje, kabels gaan niet meer kapot (alleen accu’s...), eigenlijk is het the next level van schakelen.
Heeft het nadelen tov mechanisch afgezien van de kosten? Ja, je batterij kan leeg raken halverwege een rit of je accu kan kapot gaan en dan kun je niets meer. Maar de batterij gaat heul lang mee en binnen die tijd hang je hem wel een keer aan de lader. Verder kan ik geen verschil in nadelen zien tov een mechanisch systeem.
Zou ik het aanraden? Ja, maar wel binnen de perken van financiën. Zou eerder een nieuwe fiets met Di2 kopen en mindere velgen dan high end carbon velgen en mechanisch. Velgen kun je makkelijker vervangen dan een groep, zeker omdat menig frame beperking heeft voor elk systeem.
Rij nu met een rijdend lab rond, Di2, Bluetooth module, Garmin die daarop functioneert, powermeter. Allemaal data gimmicks maar je bent wetenschapper of je bent het niet
Verder ook bijna allemaal nog een spacer stack aanwezig. Wil niemand een rugprobleem adviseren maar een fiets op de foto / in het echt is slammed nou eenmaal mooier.
Bij deze mijn no nonsense ragbak (Canyon Ultimate CF DI2 met 50mm Farsports wielset); vorig jaar 2e hands aangeschaft om met name crits te rijden (soort wegwerp fiets). Hij bevalt alleen zo goed dat ik mijn Bianchi begin dit jaar verkocht heb. Helaas dit jaar weinig wedstrijden.
Nog wel wat zaken op de to-do:
1. Linker DI2 shifter vervangen (door crash in crit sluit rubber niet meer netjes aan)
2. Supacaz gold stuurlintje zodat er toch wat kleurstelling is i.c.m. de Vittoria skinwall
3. Poldercasette weer monteren, nu tijdelijk een 11-30 (vakantie gehad) en eigenlijk is ketting net iets te lang.
4. Volgend jaar wellicht of frame overspuiten of doe ik deze fiets weer van de hand. Zitten hier en daar toch al flink wat krassen op. Ben normaal gesproken wel van wat kekke kleurstelling (zie eerder bezit Bianchi) en moet zeggen dat Canyon veelal toch niet echt 'spannende fietsen' aflevert als het gaat om details.
5. Zadel positie tuning, laatste tijd wat last van schuurplekken.

Dan heb ik nog een combinatie, een blauwe Canyon Endurace CF SL Disc 7.0:Dix0r schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:16:
Veel foto's van bikes, moet zeggen dat ik die Sensa's in blauw kleurstelling echt mooi vind.
:strip_exif()/f/image/j6eqeNWRlFfdjsFe8cVVj6Ob.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel afgesteld door een bikefit (https://bikemedical.nl), dus voorzien van spacers. Als stramme ICT'er kan ik niet te aero zitten
Heb daar ook al aan zitten denken namelijk
Durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee.CedricD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:00:
@Dix0r Heb je een idee van kostprijs om een fiets opnieuw te laten spuiten?
Nice nice, blauw is wel uitverkocht in de 8.0Speed24 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:51:
[...]
Dan heb ik nog een combinatie, een blauwe Canyon Endurace CF SL Disc 7.0:
[Afbeelding]
Wel afgesteld door een bikefit (https://bikemedical.nl), dus voorzien van spacers. Als stramme ICT'er kan ik niet te aero zitten

Toch meer Canyon's als ik had gedacht! Uiteindelijk natuurlijk top prijs/kwaliteit verhouding
Niet dat mijn fiets zo oud is (hij is zit in zijn derde seizoen), helaas
Nu is dat op zich met al die vakantie boomers hier wel handig, maar toch is het irritant. Iemand nog een goede tip voor ik hem toch naar de lbs breng?
Holy moly wat een drop (zadelhoogte t.o.v. stuurhoogte)!Dix0r schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:16:
Veel foto's van bikes, moet zeggen dat ik die Sensa's in blauw kleurstelling echt mooi vind. Enige jammere is dat ik veelal Sensa's zie zonder aerocockpit. Zo'n frame/fiets verdiend m.i. wel zo'n stuurtje om het af te maken.
Verder ook bijna allemaal nog een spacer stack aanwezig. Wil niemand een rugprobleem adviseren maar een fiets op de foto / in het echt is slammed nou eenmaal mooier.
Bij deze mijn no nonsense ragbak (Canyon Ultimate CF DI2 met 50mm Farsports wielset); vorig jaar 2e hands aangeschaft om met name crits te rijden (soort wegwerp fiets). Hij bevalt alleen zo goed dat ik mijn Bianchi begin dit jaar verkocht heb. Helaas dit jaar weinig wedstrijden.
Nog wel wat zaken op de to-do:
1. Linker DI2 shifter vervangen (door crash in crit sluit rubber niet meer netjes aan)
2. Supacaz gold stuurlintje zodat er toch wat kleurstelling is i.c.m. de Vittoria skinwall
3. Poldercasette weer monteren, nu tijdelijk een 11-30 (vakantie gehad) en eigenlijk is ketting net iets te lang.
4. Volgend jaar wellicht of frame overspuiten of doe ik deze fiets weer van de hand. Zitten hier en daar toch al flink wat krassen op. Ben normaal gesproken wel van wat kekke kleurstelling (zie eerder bezit Bianchi) en moet zeggen dat Canyon veelal toch niet echt 'spannende fietsen' aflevert als het gaat om details.
5. Zadel positie tuning, laatste tijd wat last van schuurplekken.
[Afbeelding]
Tel ik daar nu 4 gevelstenen verschil? 40-50 CM... Ik zou daar eens even naar kijken.
Hahaha check, je zou bijna een slangenmens zijn met zo'n drop. Dan zou iedereen schuurplekken krijgen
Twee jaar geleden heb ik voor 70 Euro een frame opnieuw laten poedercoaten. Maar dat was puur het poedercoaten, dus zonder het opnieuw aanbrengen van merknaam etc.CedricD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:00:
@Dix0r Heb je een idee van kostprijs om een fiets opnieuw te laten spuiten?
Goed gezien @BreadFan
Gok dat de drop 15 a 20cm is (?), nooit gemeten. Foto geeft in die zin wellicht vertekend beeld. Slammed rijden werkt in principe prima voor mij, zeker geen slangenmens.
Mits in de winter wel paar keer per week stretch oefeningen. Nu hou ik het bij ~ 1x in de week onderhoud; kracht (deadlift, goed voor de hamstrings en squats) + stretches.
Schuurplekken is gewoon klote maar te behandelen. E.e.a. is veroorzaakt door een 3e bal paar weken terug (wat veel erger is). Uiteraard (tegen beter weten in) gewoon doorgefietst om m'n fitness op te bouwen en met wat middeltjes en second skin pleisters + lichte aanpassing zadelijk uiteindelijk vanaf gekomen. Combineer dat nog met een nieuwe fiets waarbij ik op zoek was naar een juiste positie en een versleten zeem en het feest is compleet.
Welk frame is dit en waar is hij gespoten?Niconing schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:21:
Dan wil ik ook even showen. Geen merk maar "zielloos" Chinees plastic. Gelukkig rijdt het wel fantatisch en heeft de hele fiets net iets meer dan 1000 euro gekost.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is een FM066, al een aantal jaartjes oud nu, ikzelf heb het frame in 2017 besteld. Gekocht bij tantancycling en daar ook laten spuiten voor destijds 70 dollar voor twee kleuren. Ze verkopen ook een eigen merk, Seraph te vinden op aliexpress.
[ Voor 8% gewijzigd door Niconing op 25-07-2020 15:46 ]
Zolang dat je zadeltasje goedgekeurd wordt door de soigneer politie. Mag jij meenemen wat jezelf wiltJoindry schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:29:
Maar voor lange ritten heb ik tegenwoordig toch al een nieuwe buitenband mee.
Prettige bijkomstigheid is dat het dan super rustig is op de fiets wegen. Geen e-bikers die in de weg rijden etc....
Wel een irri mountainbiker in het wiel gehad. Die deed alsof hij mij niet begreep dat hij niet in mijn wiel mocht rijden.
Versnellingen in het vlakke hield hij slipstreamend natuurlijk wel vol, helaas. Even gewacht op een helling naar boven en hem daar redelijk los gereden en in de afdaling was hij nergens meer te zien. Ik had ook mijn neus even flink kunnen leven maar dat is me toch net iets té not-done.
Draaien al heel lang mee (10+ jaar). Goed maar niet bijzonder. De eigenaar is ook wel vrij actief online en levert altijd wel goede support. Inmiddels hebben de Farsports en Mantel's van deze wereld het wel een beetje overgenomen tegen lagere prijzen.
@Reynouts Zit je noobie disc er nog op?
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 25-07-2020 16:38 ]
Kijk, dat is nou een fiets/banden combo waar ik heel blij van wordt! Mooi apparaat!Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:48:
[Afbeelding]
Niet zo'n dure als de meeste mensen hier. Ik gok 2014-2015 model.
Onlangs vroeg ik hoe je precies kan zien wat je groepset is, dus onder de shifter gekeken en daar staat Shimano ST-4700.
Zwart/rood stuurlintje, zwarte bidonhouders en hij is helemaal af.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 25-07-2020 17:00 ]
Verwijderd
Wit stuurlint wil ik niet meer, wordt veel te vies.Grin schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:59:
[...]
Kijk, dat is nou een fiets/banden combo waar ik heel blij van wordt! Mooi apparaat!
Zwart/rood stuurlintje, zwarte bidonhouders en hij is helemaal af.
Met een sopje en een spons heb je die zo weer blinkend wit.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:03:
[...]
Wit stuurlint wil ik niet meer, wordt veel te vies.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
:strip_exif()/f/image/51d3FXf7PZwqnamT9cPcK1L1.jpg?f=fotoalbum_large)
Als iedereen z’n fiets plaatst kan ik niet achter blijven. Ik ben in maart weer begonnen na 25 jaar niet gereden te hebben. Ondertussen bijna 1000km hiermee gemaakt. Destijds reed ik op een Batavus Equipe. Nu een wat modernere Batavus, hoewel het ondertussen ook een klassieker wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 25-07-2020 19:04 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Reden voor de vraag is de Garmin 530 (?) fietscomputer op je fiets. Wellicht is deze qua marktwaarde even veel waard
Wil daarmee niet zeggen dat het geen prima fiets is. Ziet er optisch keurig uit en doet wss qua prestaties niet onder voor een nieuwe alu fiets anno 2020.
Even opgezocht. Hier om de hoek zit M-Level. Qua referenties kan je niet veel beter vinden zo te ziennogeeninlog schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:15:
[...]
Twee jaar geleden heb ik voor 70 Euro een frame opnieuw laten poedercoaten. Maar dat was puur het poedercoaten, dus zonder het opnieuw aanbrengen van merknaam etc.
http://www.m-level.be/nl/referenties/
Prijzen vallen ook nog mee, maar wel een stukje meer dan €70
http://www.m-level.be/nl/info/prijzen/
Poedercoaten is wat anders dan spuiten!!CedricD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:05:
[...]
Even opgezocht. Hier om de hoek zit M-Level. Qua referenties kan je niet veel beter vinden zo te zien.
http://www.m-level.be/nl/referenties/
Prijzen vallen ook nog mee, maar wel een stukje meer dan €70
http://www.m-level.be/nl/info/prijzen/
Poedercoaten gaat volgens mij alleen als je frame stroom geleid.
Ik heb wel eens een set velgen laten poedercoaten, voordeel/nadeel van poedercoat is dat het echt knalhard is. Het kan veel hebben, maar geen beweging.
Ik heb jaren terug de 50mm carbon clinchers gehad. Die waren toentertijd voor de prijs, €650, wel interessant. Prima wieltjes, maar niks bijzonders. Voor de prijzen die hij nu vraagt, niet meer zo interessant.
Scherp! Was al benieuwd of iemand het zou zien
Dit was mijn eerste ritje met de fiets. Die disc heb ik er daarna snel afgehaald. Inmiddels ook lweer een paar cassettes verder.. Ohja, en die stickertjes zijn er ook allemaal af
Foto!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GEYEzgsbIkJeoD8FnyT725Pf.jpg?f=user_large)
Inmiddels is ze bijna 4 jaar oud en heb ik uitzicht op een nieuwe Trek, dus wie weet binnenkort te koop.
Een Kuota Kryon met Sram Force en velgremmen.
:strip_exif()/f/image/rE3pEf0vNcyKoG6DqI6X9Bmc.jpg?f=fotoalbum_large)
Fiets aangeschaft ruim een jaar terug, op basis van een bikefit. Door aanhoudende klachten een andere bikefit laten doen en daarom de spacers onder het stuur. Zou met de huidige kennis een fiets kiezen met een andere geometrie, maar verder prima tevreden met de fiets
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
De waarde op marktplaats is lastig. Ik zie dit model amper tot nooit voorbij komen. Ik weet ook niet hoe oud ie is. Ik schat dat ie uit 2003 komt. Deze heb ik zo goed als nieuw uit de garage bij mijn vader opgehaald, vandaar dat ie er zo goed uit ziet.Dix0r schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:56:
Hoeveel zou die Batuvus opbrengen op Marktplaats? Of is het in die zin inmiddels een oldtimer dat ze alweer in waarde stijgen?
Reden voor de vraag is de Garmin 530 (?) fietscomputer op je fiets. Wellicht is deze qua marktwaarde even veel waard
Wil daarmee niet zeggen dat het geen prima fiets is. Ziet er optisch keurig uit en doet wss qua prestaties niet onder voor een nieuwe alu fiets anno 2020.
Had hij mooi een excuus om een Trek Domane SLR7 etap te kopen.
En ja, ik ben een gadgetfreak, dus moest er een fatsoenlijke fietscomputer met sensoren op.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Ik zie het merendeel hier wel rijden op dikke carbon wielen, ben wel benieuwd hoelang jullie met zo'n setje doen doorgaans.
Een FD-6700 (10sp) is toch goed te gebruiken op een 11sp setup met een 10sp FC6750 crank, 5800 cassette, r7000 derraileur (50/34 11-32)?
Volgens mij zou dit probleemloos moeten werken nadat het juist is afgesteld?
[ Voor 29% gewijzigd door ThijsM op 26-07-2020 22:04 ]
Midden in Drenthe, staat hier een Endurace 2XL...rolandos582 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:19:
Mocht iemand in de noordelijke provincies rijden op een Canyon in XL/XXL, let me know! Ik zit tussen beide maten in en een ritje naar Koblenz is ook wat ver![]()
Ik zie het merendeel hier wel rijden op dikke carbon wielen, ben wel benieuwd hoelang jullie met zo'n setje doen doorgaans.
Foto is niet conform Velominati, maar had geen puf meer toen ie gemaakt werd:
:strip_exif()/f/image/2yln3gtEVrLW09DAyW3oc8qz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik rij er sinds een paar jaar op, de FCC45. Prima all round wielen, voor mij goede prijs-kwaliteit verhouding destijds. Inmiddels naar schatting 20k op gereden. Lekker stijf en bollen goed. Ogen ook mooi, goed afgewerkt. Alleen sinds laatste tijd kraak in het achterwiel. Denk lager of in de body oid. Daar moet ik eens naar (laten) kijken.
Komen inderdaad uit China (Taiwan?) en worden hier in NL in elkaar gezet. Niet zeker of hij nog steeds bezig is. Op het forum van de buren van fiets.nl is er een topic over https://www.fiets.nl/foru...cb88b37c62e31c2b4ec2f06e1. Is een zzp-er en op het forum nog wel eens klachten over communicatie. Behalve wat lange levertijd waarover niet zo duidelijk werd gecommuniceerd was dat bij mij verder geen probleem. Indertijd de set bij hem opgehaald in de buurt van Den Haag.
[ Voor 1% gewijzigd door GerbenBK op 26-07-2020 12:08 . Reden: type toegevoegd ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ben nog een beetje aan het customizen, zadel staat op deze foto niet ok, etc.
In elk geval wel heel blij met de looks. En ja, er komt een gereedschapskoffer onder het zadel....
:strip_exif()/f/image/aZTlOLesSj70HXlK4Pmut5dZ.jpg?f=fotoalbum_large)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Op het begin word je vooral begraven onder heel veel plots en, veelal vermogens gerelateerde, statistieken. Maar nu ik het een beetje onder de knie begin te krijgen lijkt het me echt een ideale tool om vermogensdata te analyseren. Heb tot nu toe nog niet super veel power data dus de grote trends worden hopelijk de komende weken duidelijker. De afgelopen tijd heb ik vooral gekeken naar TSS, IF, NP, W' balance, CP, Max Power (1sec/5m/10m/20m, absoluut & w/kg) voor elke rit en CTL, ATL, TSB over meerdere ritten. Eigenlijk de standaard waardes.
Zijn er meer mensen hier die deze software gebruiken voor analyse? Nog tips over bepaalde waardes/plots die nuttig zijn om toe te voegen?
Toen ik zocht binnen dit topic zag ik vooral dat veel mensen het wilde gaan gebruiken. Voor de mensen die het ooit geprobeerd hebben/willen proberen maar er niet echt uitkwamen, kan ik de videos van deze man aanraden: YouTube: Golden Cheetah: Analyzing your Ride. Hebben mij erg geholpen om een beeld te krijgen van de software.
De kracht van GoldenCheetah is eigenlijk hetgeen wat het ook moeilijk maakt: de customizability. Wanneer je het programma een beetje doorkrijgt is dit echter super. Kwam er bijvoorbeeld achter dat het zelfs mogelijk is om je eigen plots via R of Python te maken en deze dan te integreren in GoldenCheetah.
[ Voor 4% gewijzigd door R3vers3 op 26-07-2020 19:32 ]
goldencheetah ken ik (nog) niet, maar doet intervals.icu niet iets soortgelijks?R3vers3 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:07:
Bij gebrek aan Garmin Connect en mijn recente aanschaf van een vermogensmeter (Power2Max) heb ik GoldenCheetah afgelopen week geïnstalleerd.
Op het begin word je vooral begraven onder heel veel plots en, veelal vermogens gerelateerde, statistieken. Maar nu ik het een beetje onder de knie begin te krijgen lijkt het me echt een ideale tool om vermogensdata te analyseren. Heb tot nu toe nog niet super veel power data dus de grote trends worden hopelijk de komende weken duidelijker. De afgelopen tijd heb ik vooral gekeken naar TSS, IF, NP, W' balance, CP, Max Power (1sec/5m/10m/20m, absoluut & w/kg) voor elke rit en CTL, ATL, TSB over meerdere ritten. Eigenlijk de standaard waardes.
Zijn er meer mensen hier die deze software gebruiken voor analyse? Nog tips over bepaalde waardes/plots die nuttig zijn om toe te voegen?
Toen ik zocht binnen dit topic zag ik vooral dat veel mensen het wilde gaan gebruiken. Voor de mensen die het ooit geprobeerd hebben/willen proberen maar er niet echt uitkwamen, kan ik de videos van deze man aanraden: YouTube: Golden Cheetah: Analyzing your Ride. Hebben mij erg geholpen om een beeld te krijgen van de software.
De kracht van GoldenCheetah is eigenlijk hetgeen wat het ook moeilijk maakt: de customizability. Wanneer je het programma een beetje doorkrijgt is dit echter super. Kwam er bijvoorbeeld achter dat het zelfs mogelijk is om je eigen plots via R of Python te maken en deze dan te integreren in GoldenCheetah.
BC 1.37x24, wat volgens mij gewoon BB52 is. Klopt dit?
Balhoofd lagers zijn ook op, maar goed wat wil je met een fiets uit 2002? Dat wordt alleen even stuur eraf dan zou ik genoeg moeten weten.
Intervals.icu heb ik wel een paar keer voorbij zien komen. Uiteindelijk kan je een aantal basis analyses/metrics uit GC ook wel via intervals.icu krijgen. Grote verschil is dat intervals.icu hier tot beperkt is en GC veel meer geavanceerd mogelijkheden biedt. Bijvoorbeeld het maken van eigen plots/metrics, R intergratie en de mogelijkheid om bijna alles te customizen.ZieMaar! schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:33:
[...]
goldencheetah ken ik (nog) niet, maar doet intervals.icu niet iets soortgelijks?
Daarnaast staat het open-source idee mij meer aan dan een closed-source intervals.icu met 1 enkele maker. Ook heeft GC compleet offline alle functionaliteiten en is het niet afhankelijk van Strava.
Dus: ja er is overlap maar in de basis zijn het twee sterk verschillende programma's.
Ik gebruik GC af en toe voor de uitgebreidere analyse. CP-W' is voor mij de standaard om trainingsprogressie te meten door om de 6-8 weken een test sessie te houden; 5 min voluit en daarna een 20 min test; tussendoor volledig herstel. Voor normale ritten kijk ik af en toe naar W' bal. Deze naar 0 kunnen rijden is een teken dat je voldoende uitgerust bent, onder 0 een teken dat het tijd is voor een nieuwe testR3vers3 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:07:
Bij gebrek aan Garmin Connect en mijn recente aanschaf van een vermogensmeter (Power2Max) heb ik GoldenCheetah afgelopen week geïnstalleerd.
Voor trainingload pak ik doorgaans Elevate omdat ik daar wat laagdrempeliget naar kan kijken en gebruik k GC alleen voor de check voor de verdeling aerobe en anaerobe trainingload.
En tot slot kan ik je de Quadrant Analyse nog aanraden. Daarmee ook plot je je cadans tegen de kracht op je pedalen. Met de QA wordt je je er bewust van dat het goed is om af en toe eens een andere versnelling te kiezen.
QA is inderdaad ook een interessante plot. Geeft een veel beter beeld van de candans dan alleen de rpm. Na een aantal jaar gefietst is mijn cadans op de meeste solo routes vrij stabiel boven de 90. Ben wel benieuwd hoe deze grafiek er uit gaat zien met wat steilere klimmetjes of een groepsrit.Gebanned schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:44:
[...]
Ik gebruik GC af en toe voor de uitgebreidere analyse. CP-W' is voor mij de standaard om trainingsprogressie te meten door om de 6-8 weken een test sessie te houden; 5 min voluit en daarna een 20 min test; tussendoor volledig herstel. Voor normale ritten kijk ik af en toe naar W' bal. Deze naar 0 kunnen rijden is een teken dat je voldoende uitgerust bent, onder 0 een teken dat het tijd is voor een nieuwe test.
Voor trainingload pak ik doorgaans Elevate omdat ik daar wat laagdrempeliget naar kan kijken en gebruik k GC alleen voor de check voor de verdeling aerobe en anaerobe trainingload.
En tot slot kan ik je de Quadrant Analyse nog aanraden. Daarmee ook plot je je cadans tegen de kracht op je pedalen. Met de QA wordt je je er bewust van dat het goed is om af en toe eens een andere versnelling te kiezen.
Het betreft een Harrier uit 2014.

Dat stukje BC... geeft alleen aan dat het om een trapas met zgn BSA draad gaat. Trapassen zijn er in allerhande soorten en maten, van vierkant tot Shimano octalink. Beste hier even studeren: https://www.parktool.com/...standards-and-terminologyPimorez schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:37:
Hmm, de bottom bracket van de Gazelle van mijn vriendin is aan vervanging toe. Aan de buitenkant staat
BC 1.37x24, wat volgens mij gewoon BB52 is. Klopt dit?
Balhoofd lagers zijn ook op, maar goed wat wil je met een fiets uit 2002? Dat wordt alleen even stuur eraf dan zou ik genoeg moeten weten.
Voor balhoofden geldt ook dat ze er in vele soorten en maten zijn. Beste ook even kijken bij Parktool. Met een beetje geluk is dit nog voor het geïntegreerde balhoofdtijdperk en kun je gewoon een standaard ahead balhoofd erin stoppen.
Afgelopen weekend voor het eerst de 'bergen' gezien, lang getwijfeld aan de geometrie (want endurance) maar nu toch echt overtuigd, heerlijke fiets!
Wel een aantal upgrades gedaan (wielen, schijven, cockpit) tot ie perfect was
Niet origineel, wel heel mooi:
:strip_exif()/f/image/ROcQsYay1ZPJnYYpCQ0QLnuA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door FunkyBro op 27-07-2020 10:20 ]
Cities aren't loud, cars are loud
Nice inderdaad! Ik sta zelf een beetje in hetzelfde schuitje op dit moment, als ik een mooie Canyon kan krijgen n de outlet met paar honderd euro korting bestel ik hem gelijk. Hopelijk blauwe endurance met schijven/di2FunkyBro schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:16:
Ik was in de race voor zo'n prachtig blauwe Sensa die hier ook voorbij is gekomen, heb altijd Sensa gereden en is toch wel een beetje een zwak voor me geworden. Maar toen ik met veel geluk een aardige korting kreeg op deze Canyon was ik verkocht.. en nog steeds![]()
Afgelopen weekend voor het eerst de 'bergen' gezien, lang getwijfeld aan de geometrie (want endurance) maar nu toch echt overtuigd, heerlijke fiets!
Wel een aantal upgrades gedaan (wielen, schijven, cockpit) tot ie perfect was![]()
Niet origineel, wel heel mooi:
[Afbeelding]

En anders word het een Sensa G3 waarschijnlijk, blijft wel mooi spul
Details:
Merckx San Remo 76 XXL 2017
Groepset: Di2 (ST-9070, FD-6870, RD-R8050-GS) FC-r9100 dual stages gen3, BR-6800
Wielen: Scope R5C of pacenti SL23 met hope naven
Foto van 2 jaar terug:
:strip_exif()/f/image/YyapOoDhIKY5mWGLEwWDfY5H.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Ik houd zelf ook meer van subtiel, liefst 'stealth' decals of helemaal geen. Bij mijn Visions over getwijfeld om ze eraf te halen maar vind ik ergens ook wel weer zonde van de wielen, hoort erbij en niet echt fijn voor de verkoopwaarde. Vind het grijze ook wel weer passenkoentjuh1987 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:21:
Mooie fietsen maar persoonlijk vind ik die stickers op de hoge velgen er niet echt uitzien... iets te aanwezig. Bij de vision wielen zijn ze dan toch wat subtieler...
Cities aren't loud, cars are loud
Je kant altijd nog replacement stickers kopen in een andere kleur.
Ik heb nu een compact (op de crank staat FC-6800, gok dat de derailleur dan ook uit de 6800 serie is), wat betekent dat je in Groningen 90% van de tijd op de 50 rijdt. Wil dat vervangen met een normale dubbel, en dan switchen als ik richting heuvels / bergen ga.
Raar... Is zo gek nog niet
Ik rijd met een FC-r9100 icm een FD-6870 (Di2) en heb nog geen problemen ondervonden. Als je switcht tussen voorbladen moet je wel je derailleur opnieuw afstellen, stukje omlaag van 53 naar 50 en vice versa.Tsjilp schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:56:
Weet iemand of je dit crankstel kunt gebruiken icm een shimano di2 derailleur? Volgens de site van mantel zijn er wat compatibiliteits issues met oudere derailleurs.
Ik heb nu een compact (op de crank staat FC-6800, gok dat de derailleur dan ook uit de 6800 serie is), wat betekent dat je in Groningen 90% van de tijd op de 50 rijdt. Wil dat vervangen met een normale dubbel, en dan switchen als ik richting heuvels / bergen ga.
Tnx, ik kon het me ook niet voorstellen. Dat verticaal afstellen had ik wel verwacht idd. Moet je na wisselen ook di2 laten weten dat je andere bladen gemonteerd hebt?ohno_nl schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:07:
[...]
Ik rijd met een FC-r9100 icm een FD-6870 (Di2) en heb nog geen problemen ondervonden. Als je switcht tussen voorbladen moet je wel je derailleur opnieuw afstellen, stukje omlaag van 53 naar 50 en vice versa.
Je hoeft Di2 niet per se te laten weten dat je andere bladen gemonteerd hebt (er zijn zat mensen met oudere groepen die niet eens hun fiets aan de computer kunnen hangen), maar het kan zeker geen kwaad.
Zorgt er in ieder geval dat de verhoudingen op het synchro shift schermpje goed staan en dat, bij nieuwere groepen, Gear Position control werkt zoals het bedoeld is ;-).
Volgens de Shimano documentatie kan het trouwens niet, maar De R8000 werkte wel op mijn fiets.. en De R9100 dus ook op @ohno_nl 's fiets.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BRkKv9UWN1BiSNiofYNnNNn0.jpg?f=user_large)
https://productinfo.shima...com/?cid=C-453&acid=C-455
Ik wil het vanavond nog wel even testen trouwens.. mocht je dat fijn vinden
[ Voor 44% gewijzigd door Salteh op 27-07-2020 15:15 ]
Zou je ook alleen het kleine blad kunnen wisselen, zodat je 39/50 krijgt? Of gaat dat niet werken?
Ik weet wel dat in ieder geval het grote blad van FC-r8000 niet op FC-6800 past en andersom (i.v.m. de vorm van het crankstel zelf.. BCD is volgens mij wel gelijk..). Hoe het met het kleine blad zit weet ik niet, maar als je dit van plan bent zou ik een 6800 39T proberen te bestellen ;-).
Dat moet ik ook nog proberen, ik heb een nu een 52/36 gemonteerd maar in de NH polders is een 39 binnenblad fijner, het ligt al klaar moet het alleen nog even installeren.Tsjilp schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:09:
@Salteh Bevestiging kan nooit kwaad!
Zou je ook alleen het kleine blad kunnen wisselen, zodat je 39/50 krijgt? Of gaat dat niet werken?
Met mijn oude Shimano 105 (5700) groep heb ik vrij lang rondgereden met een 50/39. Is volgens Shimano officieel niet compatibel maar dat betekent niet dat er niet mee te fietsen valt. Was overigens een 110BCD FSA Omega.Tsjilp schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:09:
@Salteh Bevestiging kan nooit kwaad!
Beviel me erg goed op het vlakke. Net wat meer stapjes rondom de 30km/h in vergelijking met 50/34.
[ Voor 13% gewijzigd door R3vers3 op 27-07-2020 16:43 ]
Voor het eerst heuvels op de fiets, was wel erg leuk
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
volgens mij wel en dan met name de 'motieweg' (kort steil) en 'de diepe hel' (net iets langer dan je denkt) Strava segmenten.Cranzai schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:43:
Vroeg me alleen wel af, is de richting zuid-noord en dan met name de Holterberg niet steiler?
Geen Canyon en ook niet in Noord NL, maar in de regel kun je beter op een iets te kleine fiets rijden dan op een iets te grote fiets. Spacer onder het balfhood hier, centimeter langere stuurpen daar, andersom is niet alles mogelijk. Bovendien is een kleinere fiets lichter (maar dat is eerder bonus dan dat dat echt een argument is om een te kleine fiets te kopenrolandos582 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:19:
Mocht iemand in de noordelijke provincies rijden op een Canyon in XL/XXL, let me know! Ik zit tussen beide maten in en een ritje naar Koblenz is ook wat ver![]()
Ik heb verder goede ervaringen gehoord (van anderen) met advies op dit gebied vanuit Canyon via de chat daar, wellicht ook een poging waard.
[ Voor 15% gewijzigd door MJV op 27-07-2020 20:20 ]
Het verschil tussen de XXS en de XL versie van de fiets waar ik mee rij is 50 gram. Tussen een L en XL maar 10 gram verschilMJV schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:18:
[...]
Bovendien is een kleinere fiets lichter (maar dat is eerder bonus dan dat dat echt een argument is om een te kleine fiets te kopen).
Daarvoor moet je het dus echt niet doen
Nu het zadel met zadelpen en al verwijderd. Geen scheurtje in de pen, of de rails te bekennen. De schroef stond ook netjes op het juiste moment, snap er niks van
Iemand een idee?
Nou ben eruit denk ik: Scott geeft bij de zadelschroef (of hoe dat ook heet) 12Nm aan, maar Prologo geeft voor hun zadel (vanwege de carbon rails) een veel lagere waarde aan (naar ik dacht 6Nm). Die laatste heb ik aangehouden, omdat ik de carbon rails niet wilde beschadigen.Stoffa schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:26:
Reed net met 250 watt over een drempel heen (dus met redelijke snelheid) toen ik een BAM-geluid hoorde, en m'n zadel wat maar achteren voelde kantelen. Ben maar terug gegaan want vertrouwde t niet meer.
Nu het zadel met zadelpen en al verwijderd. Geen scheurtje in de pen, of de rails te bekennen. De schroef stond ook netjes op het juiste moment, snap er niks van
Ziet er nu naar uit dat dat toch te weinig was, en het zadel daardoor toen er kracht op kwam naar achter kantelde.
Gelukkig! Ik zou ook niet met vol vertrouwen doorfietsen na zoiets. Goed dat je er nu achter bent.Stoffa schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:10:
[...]
Nou ben eruit denk ik: Scott geeft bij de zadelschroef (of hoe dat ook heet) 12Nm aan, maar Prologo geeft voor hun zadel (vanwege de carbon rails) een veel lagere waarde aan (naar ik dacht 6Nm). Die laatste heb ik aangehouden, omdat ik de carbon rails niet wilde beschadigen.
Ziet er nu naar uit dat dat toch te weinig was, en het zadel daardoor toen er kracht op kwam naar achter kantelde.
Ik heb zoiets ook gehad met mijn fiets. Probleem was dat de pin van de cassette removal tool in het midden in de weg zat. Uiteindelijk hem los gekregen met een andere tool zonder pin.inztigator schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:27:
Verwijderen van de voorste schijfrem op de originele velgen (DT Swiss R21vdicut) an m'n Endurace lukt niet met een standaard cassette removal tool, is een fractie van een milimeter te groot. Vreemd, want achteraan geen probleem.
Iemand een idee?
Daarna de lockring vervangen voor een externe lockring, deze kan je bottom bracket tool los krijgen.
https://www.parktool.com/...otor-removal-installation
Bij hoofdstuk 3 zie je de 2 verschillende lockrings.
[ Voor 10% gewijzigd door Cormo op 28-07-2020 20:28 ]
Heb ik ook ooit gehad vlak na het opbouwen van mijn racefiets. Mijn Ritchey zadelklem gaf ook 12NM aan. Had het eerst op gevoel aangedraaid omdat bij de meeste schroefjes op de racefiets eigenlijk het principe vast = vast opgaat. Maar omdat zowel het kantelen als fore-aft met dezelfde schroef gaan moet hij echt wel 12NM om niet te gaan kantelen bij een drempel oid. Ben geen groot fan van deze methode en schaf daarom binnenkort ook een nieuwe aan.Stoffa schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:10:
[...]
Nou ben eruit denk ik: Scott geeft bij de zadelschroef (of hoe dat ook heet) 12Nm aan, maar Prologo geeft voor hun zadel (vanwege de carbon rails) een veel lagere waarde aan (naar ik dacht 6Nm). Die laatste heb ik aangehouden, omdat ik de carbon rails niet wilde beschadigen.
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic