Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
DDX schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Weinig mis met cosmics toch ?
Ik heb ze inmiddels al ruim 50k in mijn Trek zitten.
In een van mijn andere fietsen heb ik enve wielen zitten, factor 2,5 keer zo duur ofzo en beter tja anders maar echt beter wil ik niet zeggen.

Maar zo'n fiets op marktplaats voor 6k met ultegra di2 klinkt mij nou niet echt als koopje.
Geen idee wat zo'n fiets nieuw kost maar 2e hands zou ik eerder zeggen 4k ofzo ?
Idd niets mis met Cosmics maar als geld toch geen rol speelt zou ik op zo'n fiets ook een wielset verwachten uit een duurdere range :P

W.b.t. pricing. Het zijn gekke tijden nu met die Corona. Begreep dat winkels nog steeds met grote tekorten/levertijden zitten wat ook de 2e hands markt enorm stuwt.

Over een jaar als hopelijk Corona is uitgeraasd voorzie ik veel mooie spulletjes op Marktplaats voor aantrekkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
Dix0r schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Idd niets mis met Cosmics maar als geld toch geen rol speelt zou ik op zo'n fiets ook een wielset verwachten uit een duurdere range :P
Maar dan zou je ook weer dura ace verwachten ;)

Geen idee trouwens of het dezelfde cosmics zijn die ik heb, die van mij heten pro cabon sl ust ofzo, lekker lange naam.
Super wielen iig, zou ze zo weer kopen.
En ik rijd ze icm dura ace di2 :o , terwijl fiets met enve wielen goedkoop chinees frame is met ultegra di2 10 speed.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 23-07-2020 16:20 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Dix0r schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:01:
Heb weinig ervaring met verschillende wielsets, maar in mijn zoektocht voor wielen heb ik nog nooit echt concrete resultaten/ervaringen gelezen waarbij een high-end wielset A beter performed dan B. Lijkt meer een gevoel en marketing kwestie (maar laat me graag overtuigen :) )
Zonder Farsports/Lightbicycle etc. af te willen kraken want ik vind het prima opties voor dat geld, geeft toch vrijwel elke test aan dat de Zipp's en Enve's van deze wereld beter presteren op het gebied van aerodynamica, duurzaamheid, veiligheid, remkracht, garantie, looks etc.

Laat het een paar % zijn voor 3-4x de prijs, maar het is niet dat die gegevens er niet zijn. Merk je er iets van; ja dat ook. Is het een wereldschokkend verschil; nee.

Nogmaals, ik wil ze niet afkraken. Kwalitatief zijn het prima wielen en als er eentje ontploft of er is een lagertje versleten, koop je een 2e set en ben je alsnog goedkoper uit. Ik denk dat je 98% van de prestaties krijgt van de top-end wielen, maar ook tussen Enve's en Zipp's zitten nog wel de nodige verschillen. Het is maar net met welke bril je er naar kijkt. In m'n ouders ogen is elk fietswiel identiek, of die nou onder een stadsfiets, racefiets of rolstoel ligt. Alleen bij een mountainbike zullen ze zeggen dat het een wiel met noppen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand het Let de Stigerpad weleens gefietst op de racefiets (met 25mm banden)? Ben niet bang voor een schelpenpaadje oid, maar het moet wel te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
BreadFan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:26:
Heeft iemand het Let de Stigerpad weleens gefietst op de racefiets (met 25mm banden)? Ben niet bang voor een schelpenpaadje oid, maar het moet wel te doen zijn.
Dat pad kan je zelfs met 23mm fietsen, dat mag de naam gravel niet echt hebben.
Al is het eigenlijk juist wel gravel, geen losse stenen/zand/boomstronken etc iig zoals op veel gravelroutes in Nederland liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 23-07-2020 16:28 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Zonder Farsports/Lightbicycle etc. af te willen kraken want ik vind het prima opties voor dat geld, geeft toch vrijwel elke test aan dat de Zipp's en Enve's van deze wereld beter presteren op het gebied van aerodynamica, duurzaamheid, veiligheid, remkracht, garantie, looks etc.

Laat het een paar % zijn voor 3-4x de prijs, maar het is niet dat die gegevens er niet zijn. Merk je er iets van; ja dat ook. Is het een wereldschokkend verschil; nee.

Nogmaals, ik wil ze niet afkraken. Kwalitatief zijn het prima wielen en als er eentje ontploft of er is een lagertje versleten, koop je een 2e set en ben je alsnog goedkoper uit. Ik denk dat je 98% van de prestaties krijgt van de top-end wielen, maar ook tussen Enve's en Zipp's zitten nog wel de nodige verschillen. Het is maar net met welke bril je er naar kijkt. In m'n ouders ogen is elk fietswiel identiek, of die nou onder een stadsfiets, racefiets of rolstoel ligt. Alleen bij een mountainbike zullen ze zeggen dat het een wiel met noppen is.
Heb je ook een link naar die tests / reviews? Ik kon ze toen niet vinden, zoals gezegd laat me graag overtuigen. Er komt op korte termijn een nieuwe wielset.

Qua garantie afhandeling kan ik er nog inkomen dat aftersales wellicht twijfelachtig is of communicatie anders (geen ervaring mee). Op aërodynamica, duurzaamheid en remkracht vlak heb ik twijfels. En zoals gezegd denk ik dat de portie marketing (overhead) een belangrijke rol speelt.

Oh en mijn Farsports wielen hebben DT Swiss naven, dus dat is hetzelfde qua onderhoud van die lager als iedere andere DT Swiss wielset 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Uit de aerodynamica test van hambini blijkt dat diepte het voornaamste verschil maakt tussen de verschillende wielsets op de markt. Echt grote verschillen tussen chineze merken en de populaire merken vond hij niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL4mrdLVLRb4RUQvUedqG2eKrxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M7IXLfUqRAqo1zqMYc6IkZrh.png?f=fotoalbum_large
https://www.hambini.com/t...e-fastest-bicycle-wheels/

Een andere test liet zien dat ook de rem prestaties van b.v. Farsports wielen niet veel onderdoen voor bekende merken als Zipp: https://weightweenies.sta...um/viewtopic.php?t=161593
Kwaliteit van deze test is misschien iets minder dan die van Hambini maar toch.

Voor een set disc wielen zie ik nog minder nadelen voor een chineze wielset omdat bij deze de rem eigenschappen vrijwel niet belangrijk meer zijn.

Garantie blijkt nog wel redelijk te zijn: YouTube: Carbon Rim Burnout!!, enige probleem is dat het vanuit Nederland natuurlijk een tijdje kan duren en je niet even langs de winkel kan rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door R3vers3 op 23-07-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:39
Mijn volgende fiets wordt m'n droom fiets, dat staat vast.

Maar wat is een droomfiets? Qua rijeigenschappen en bouwkwaliteit zou ik voor een TCR gaan.

Qua waar het bloed sneller van gaat stromen een blauwe Art Decor Colnago C64.
Wat vindt men hier van deze fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51
Dix0r schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:01:

Heb weinig ervaring met verschillende wielsets, maar in mijn zoektocht voor wielen heb ik nog nooit echt concrete resultaten/ervaringen gelezen waarbij een high-end wielset A beter performed dan B. Lijkt meer een gevoel en marketing kwestie (maar laat me graag overtuigen :) )
Ook in de fietswereld doen de elfjes bij maanlicht goede zaken. Haast nog beter dan in de audiofiele wereld, waar men nog zijn best doet om de aankoop van een stukje koperkabel van €1500 en een stekkerdoos van €2000 goed te praten met een flinke dosis pseudowetenschap. 8)7
Bij de aanschaf van velgen die onderhand net zo duur zijn als een middenklasse racefiets, is er geen enkele serieuze onderbouwing die hout snijdt. Dus ik hou het ook op marketing en een duur betaald gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
nomar109 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Ook in de fietswereld doen de elfjes bij maanlicht goede zaken. Haast nog beter dan in de audiofiele wereld, waar men nog zijn best doet om de aankoop van een stukje koperkabel van €1500 en een stekkerdoos van €2000 goed te praten met een flinke dosis pseudowetenschap. 8)7
Bij de aanschaf van velgen die onderhand net zo duur zijn als een middenklasse racefiets, is er geen enkele serieuze onderbouwing die hout snijdt. Dus ik hou het ook op marketing en een duur betaald gevoel.
Zal een kern van waarheid in zitten, maar zo lang je nooit op een stukje koperkabel van €1.500 gereden heb ben je de minst geschikte persoon om daarover te oordelen en zou ik het dus persoonlijk ook niet doen. Dat gezegd hebbende, ieder rationeel weldenkend mens kan geen zinnige verklaring bedenken voor wielen van €1.500 (laat staan de NSW/Enve/Lightweight modellen die gerust naar de €4.000 gaan).

Of je nou een Skoda Citigo of een Ferrari koopt, uiteindelijk moet je stoppen voor hetzelfde rode licht, moet je je aan dezelfde beperkingen houden en doe je er exact even lang over om op je werk te komen (met de Citigo ben je in the real world misschien nog wel een fractie sneller). Als iedereen altijd rationeel bleef denken en prijs/kwaliteit overal op #1 zette, dan zouden we ook wel in een ontzettend saaie wereld terecht komen. Altijd de hand op de knip houden of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is ook maar een (typisch Nederlandse) ziekte hoor. Ik haal meer plezier uit een mooie set hoge wielen dan een Mercedes A180 met 3cyl/110pk te leasen i.p.v. m'n tweedehands Volvo'tje. Wie is er dan spekkoper hoor ik iedereen denken :+?

@Dix0r Zal wel eens even wat data verzamelen. Voor de duidelijkheid, je koopt 98% van de performance voor 1/3e van de prijs, dus ik probeer je niet te overtuigen ofzo. Aantonen dat er een verschil is (in het voordeel van de A-merken) gaat wel lukken. Nu eerst een rondje fietsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3vers3
[...]

Relevant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Toon dan ook ff die van Zipp (heb ook nog wel een stapeltje andere leuke videos over carbon fabrikanten): YouTube: How A Zipp Carbon Fiber Wheel Is Made – Inside The Zipp Factory

Dat zet de kosten wel wat meer in perspectief. Dat die Chinezen het kunnen voor €500,- met Sapim spaken, DT Swiss naven en door de overheid gesubsidieerde verzendkosten die samen al 2/3e van dat bedrag kosten zet juist wel even in perspectief hoe goedkoop die Chinese wielen zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3vers3
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Toon dan ook ff die van Zipp (heb ook nog wel een stapeltje andere leuke videos over carbon fabrikanten): YouTube: How A Zipp Carbon Fiber Wheel Is Made – Inside The Zipp Factory

Dat zet de kosten wel wat meer in perspectief. Dat die Chinezen het kunnen voor €500,- met Sapim spaken, DT Swiss naven en door de overheid gesubsidieerde verzendkosten die samen al 2/3e van dat bedrag kosten zet juist wel even in perspectief hoe goedkoop die Chinese wielen zijn ;).
De video was meer bedoeld omdat het ook over de vergelijking audiofielen/fietswereld ging.

Zie niet heel veel bijzonders in die video van Zipp. Productieproces zal in China ook wel ongeveer zo verlopen.

Qua carbon lay-up verwacht ik overigens wel dat er redelijke verschillen zijn tussen de fabrikanten. Als ik van mijn eigen ervaringen met verschillende carbon frames uit mag gaan. De vraag is alleen of dat verschil in lay-up even goed te merken is in een wielset in vergelijking met frames. Ik zou zeggen van niet.

[ Voor 17% gewijzigd door R3vers3 op 23-07-2020 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
En uiteindelijk is er altijd iemand die sneller/sterker/beter is en/of beter/duurder/mooier materiaal heeft.

Zelf ben ik vooral blij dat ik vooral voor value for money ga. Daarom ook nog altijd blij met mijn Giant TCR Advanced uit 2016 met DT Swiss RR21 DiCut laag alu wielset. Naar mijn idee geen dure fiets maar wel erg goed aangeschreven, lichtgewicht(mijn maat < 7 kg), goede schakelgroep(Ultegra), relatief lichte wielen(1400 gram), goede naven(DT Swiss 240s) en goede spaken(DT Swiss varianten). Dit alles in aanbiedingen voor zo'n 2000 euro totaal waarbij de normale prijs richting de 3000 euro was gegaan.

Naar mijn idee ook een mooi bedrag voor een fiets voor de wat meer fanatieke fietser. Nog meer uitgeven kan en dat zal ik hoogstwaarschijnlijk ook doen bij een nieuwe fiets maar betwijfel in hoeverre dat echt wat op gaat leveren, behalve tussen de oren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

[...]

Lekker makkelijk over één kam scheren... Dan ken ik er ook één: wat een nonsense.
Er zit meer in en stel wielen dan aero en gewicht. Denk ook een rijeigenschappen (bochtgedrag, stijfheid, remgedrag), kwaliteit van het materiaal (hubs, naven, spaken, binnenwerk), en ja... ook het uiterlijk.
Dat jou die mening is toegedaan: prima. Maar wanneer je op een aantal wielen hebt gereden en uiteindelijk de keuze maakt voor een middensegment wielset (laag: 0 tot 999, midden: 1.000 tot 2.000, hoog: meer dan 2.000). Dan zouden daar zomaar goede redenen voor kunnen zijn. Uiteraard zit er meer marge op duurdere producten en besteden ze een deel daarvan ook aan marketing. Dat ga ik zeker niet ontkennen, maar hier ga je m.i. veel te kort door de bocht.

*kuch* Soms *kuch* zit er ook nog wel wat extra engineering in de iets duurdere producten...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Stoffa schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:31:
Mijn volgende fiets wordt m'n droom fiets, dat staat vast.

Maar wat is een droomfiets? Qua rijeigenschappen en bouwkwaliteit zou ik voor een TCR gaan.

Qua waar het bloed sneller van gaat stromen een blauwe Art Decor Colnago C64.
Wat vindt men hier van deze fiets?
Mooie fiets ruk wielen. Ruk omdat ze sinds 2020 een ‘hookless’ rim design hebben waardoor je eigenlijk alleen maar Giant banden kunt rijden, zowel tubeless als met biba. Voor mij zou dat een No-go zijn, hoe mooi de fiets ook was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:10:
[...]@Dix0r Zal wel eens even wat data verzamelen. Voor de duidelijkheid, je koopt 98% van de performance voor 1/3e van de prijs, dus ik probeer je niet te overtuigen ofzo. Aantonen dat er een verschil is (in het voordeel van de A-merken) gaat wel lukken.
ik zou werkelijk niet weten wat een A-merk dan beter zou doen? Wanneer ze de naven en spaken bij dezelfde fabrikant kopen wordt de marge voor verbetering wel erg smal.
Ik denk persoonlijk dat het verschil is dat je betere service mag verwachten en dat je de wielen kunt bekijken voordat je ze koopt. Dat is mij al veel meer dan jouw 2% in performance waard. Desondanks kocht ik de crash replacement voor mijn DTSwiss wielen in China en zit nu vol ongeduld te wachten O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/032/935/412.jpg

Bij Garmin op dit moment :9
We are currently experiencing an outage that affects Garmin.com and Garmin Connect. This outage also affects our call centers, and we are currently unable to receive any calls, emails or online chats. We are working to resolve this issue as quickly as possible and apologize for this inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@R3vers3 Ik denk dat die video van Zipp wel aangeeft dat ze al met al een uurtje of 4-6 per wiel kwijt zijn voordat deze in elkaar gevouwen is, door de oven gaat, opgespannen, bestickerd en gecontroleerd wordt. Dan moet het treintje van ontwikkeling, testen, verpakken, verschepen, vermarkten, sponsoren en verkopen nog beginnen. Als ik dat naar mijn wereld vertaal(consultancy), dan is duidelijk dat je mij geen dag in kunt huren voor de prijs van een wiel. Er zal vast ook een Indiër rondlopen die het voor de helft van het geld kan.

Ook zie je dat zo'n productieproces uit veel (handmatige) handelingen en onderdelen bestaat, denk aan de orientatie van het carbon, type/dichtheid van de vezels, lagen carbon, samenstelling van de hars, tijd in de oven, (tussentijdse) controles etc. De kostprijs van carbonframes is meende ik iets van $70-150. Dat klinkt niet veel, maar is in China wel het verschil tussen 1 of 2 dagen werk en het is niet lastig om te bedenken waar ze dan op bezuinigen. Het prijs verschil zit hem uiteraard in de markup, die zal een factor 10 zijn, en als je dat door Amerikanen laat doen zal de kostprijs aanzienlijk hoger zijn dan dat je rechtstreeks bij de fabriek besteld.

Tuurlijk kan het goedkoper. Je kunt je kleding bij de H&M, Primark of een gerennomeerd merk kopen. Is de één dan veel beter dan de ander? Vaak niet nee, al gebruiken de premium merken vaak ook wel een fractie betere stoffen en hebben ze hun maatvoering beter afgestemd op hun doelgroep. Het moge duidelijk zijn dat je mij bij de Primark niet ziet (al heb ik met het ethische aspect weinig moeite, als niemand het koopt staan ze met z'n allen op straat).

Anyhow ik probeer niemand te overtuigen, maar in mijn vakgebied (IT consultant bij een ruimtevaart organisatie) raad ik klanten aan verder te kijken als ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Er zal vast iemand voor de helft van de prijs 90% kunnen leveren van wat wij kunnen, maar voor veel klanten is dat niet goed genoeg. We zitten in ieder geval nooit om werk verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Grin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:03:
[...]

Lekker makkelijk over één kam scheren... Dan ken ik er ook één: wat een nonsense.
Er zit meer in en stel wielen dan aero en gewicht. Denk ook een rijeigenschappen (bochtgedrag, stijfheid, remgedrag), kwaliteit van het materiaal (hubs, naven, spaken, binnenwerk), en ja... ook het uiterlijk.
Dat jou die mening is toegedaan: prima. Maar wanneer je op een aantal wielen hebt gereden en uiteindelijk de keuze maakt voor een middensegment wielset (laag: 0 tot 999, midden: 1.000 tot 2.000, hoog: meer dan 2.000). Dan zouden daar zomaar goede redenen voor kunnen zijn. Uiteraard zit er meer marge op duurdere producten en besteden ze een deel daarvan ook aan marketing. Dat ga ik zeker niet ontkennen, maar hier ga je m.i. veel te kort door de bocht.

*kuch* Soms *kuch* zit er ook nog wel wat extra engineering in de iets duurdere producten...
Ik gun iedereen z'n meug hoor en het staat voorop dat iedereen lekker plezier moet maken met z'n fiets, hoe duur of goedkoop deze ook is. Het is wel jammer dat we allebei onze stelling niet kunnen bewijzen. Anders dan in de audiowereld waar je de spullen dubbelblind kunt testen (wat dan plots verrassende resultaten oplevert), is het blind testen van wielsets helaas wat lastiger.
Hopelijk is er verschil in bouwkwaliteit, draaien ze wat soepeler en gaan ze wat langer mee ten opzichte van de standaard setjes. Redelijke prijsverschillen zijn in dat opzicht ook wel uit te leggen. Maar verder is er helemaal niets wat de door jou genoemde betere rijeigenschappen van peperdure velgen kan aantonen en dit kan al helemaal niet gekwantificeerd worden of uitgedrukt worden in een x-factor hogere winkelprijs. Je mag voor het geld hopen dat het een heel klein beetje waar is wat de fabrikant claimt, maar daar moet je het dan ook mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Laat in vooropstellen dat ik *nooit* meer dan 1000 euro voor een paar wielen ga betalen.

Ik wil Carbon even door trekken naar metaal. “Iedere” werkplaats in Nederland kan lassen. De meeste zullen je van een metalen frame kunnen voorzien, zonder dat je zelf aanlevert hoe en wat het moet worden qua sterkte.

Maar als je een metalen frame wil dat niet extreem stijf is, maar juist ook dynamisch mee beweegt om schokken op te vangen, zonder dat het stuk gaat. Dan worden worden de adressen waar je het kan laten maken wel heel beperkt. Niet van metaal, maar een vliegtuigvleugel kan ook bewegen, maar gaat echt niet zomaar kapot.

Als je dit doortrekt (of terugtrekt) naar Carbon, in China zijn ze heel goed met Carbon fabricage. En ze kunnen als de beste designs kopiëren en vast ook nog wel een beetje aanpassen. Carbon weegt weinig en is heel sterk. Dus een frame of wielen zullen anno 2020 echt niet zo 1-2-3 kapot gaan of veel meer wegen dan de concurrentie.

Maar of je ook het beste koopt wat er op de markt is....

En “gevoel” is niet echt meetbaar. Dus moeilijk te vergelijken. Alles wat wel te meten is, is wel te vergelijken. Dus gaan we meten aan de wielen, eigenlijk meet je maar een paar aspecten van een wiel, en ga je die vergelijken. Bijv aërodynamica en stijfheid. Maar zijwind gevoeligheid en demping icm met stijfheid wordt al een different cookie.

Quote wat ik pas geleden hoorde:
Als je niet kan meten wat belangrijk is, maak je wat je kan meten belangrijk.

Als ik een Hyundai koop met een V6, 18 inch wielen en topsnelheid van 220 km/u is dat een betere auto dan een BMW met een 4 cilinder, 17 inch wielen en topsnelheid van 200 km/u. (Nu ff niet gaan zeiken hoe kut je BMW persoonlijk vind, wat dit is maar een voorbeeld).

(Nog een toevoeging, heel veel ‘A’ merken doen ook niks anders dan zomaar wat inkopen bij een Workswell en dit verder vermarkten voor de hoofdprijs. Op zo’n manier wordt het ook niet duidelijker.)

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 23-07-2020 21:58 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@mhr-zip Dat ja. Voel me ook niet heel gemotiveerd om de data er bij te gaan zoeken omdat het toch een non-discussie wordt.

Moet daar ook wel aan toe voegen dat je eerst wat vergelijkingsmateriaal nodig bent voordat je de verschillen merkt. Als de enige auto waarin je ooit gereden hebt een Diahatsu is, dan is dat in jouw ogen de comfortabelste auto die er bestaat. Pas als je daarna in een sportauto of Mercedes stapt, dan zul je merken dat er wel degelijk verschillen zijn en ga je eigen voorkeuren ontwikkelingen die het nóg lastiger maken om objectief te vergelijken of een review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:04:
@mhr-zip
Als de enige auto waarin je ooit gereden hebt een Diahatsu is, dan is dat in jouw ogen de comfortabelste auto die er bestaat. Pas als je daarna in een sportauto of Mercedes stapt, dan zul je merken dat er wel degelijk verschillen zijn en ga je eigen voorkeuren ontwikkelingen die het nóg lastiger maken om objectief te vergelijken of een review te schrijven.
het verschil tussen auto's en fietsen is dat in de fietsindustrie iedereen zijn af montage in koopt bij sram, shimano en campagnolo. Dat zou net zoiets zijn als wanneer je het Mercedes koetswerk op een Daihatsu onderstel zet. Wanneer Daihatsu dat koetswerk van Mercedes dan na maakt zit je denk ik op het vergelijkings niveau van de fiets industrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3vers3
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:46:
@R3vers3 Ik denk dat die video van Zipp wel aangeeft dat ze al met al een uurtje of 4-6 per wiel kwijt zijn voordat deze in elkaar gevouwen is, door de oven gaat, opgespannen, bestickerd en gecontroleerd wordt. Dan moet het treintje van ontwikkeling, testen, verpakken, verschepen, vermarkten, sponsoren en verkopen nog beginnen. Als ik dat naar mijn wereld vertaal(consultancy), dan is duidelijk dat je mij geen dag in kunt huren voor de prijs van een wiel. Er zal vast ook een Indiër rondlopen die het voor de helft van het geld kan.

Ook zie je dat zo'n productieproces uit veel (handmatige) handelingen en onderdelen bestaat, denk aan de orientatie van het carbon, type/dichtheid van de vezels, lagen carbon, samenstelling van de hars, tijd in de oven, (tussentijdse) controles etc. De kostprijs van carbonframes is meende ik iets van $70-150. Dat klinkt niet veel, maar is in China wel het verschil tussen 1 of 2 dagen werk en het is niet lastig om te bedenken waar ze dan op bezuinigen. Het prijs verschil zit hem uiteraard in de markup, die zal een factor 10 zijn, en als je dat door Amerikanen laat doen zal de kostprijs aanzienlijk hoger zijn dan dat je rechtstreeks bij de fabriek besteld.

Tuurlijk kan het goedkoper. Je kunt je kleding bij de H&M, Primark of een gerennomeerd merk kopen. Is de één dan veel beter dan de ander? Vaak niet nee, al gebruiken de premium merken vaak ook wel een fractie betere stoffen en hebben ze hun maatvoering beter afgestemd op hun doelgroep. Het moge duidelijk zijn dat je mij bij de Primark niet ziet (al heb ik met het ethische aspect weinig moeite, als niemand het koopt staan ze met z'n allen op straat).

Anyhow ik probeer niemand te overtuigen, maar in mijn vakgebied (IT consultant bij een ruimtevaart organisatie) raad ik klanten aan verder te kijken als ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Er zal vast iemand voor de helft van de prijs 90% kunnen leveren van wat wij kunnen, maar voor veel klanten is dat niet goed genoeg. We zitten in ieder geval nooit om werk verlegen.
Ja, zoals ik al noemde verwacht ik wel dat de ze qua lay-up verder zijn bij de duurdere merken dan bij een Farsports of Lightbicycle. In hoeverre dit zich vertaalt in betere rij eigenschappen is dan de vraag. Puur qua gewicht/aero/stijfheid/duurzaamheid verwacht ik geen grote verschillen, het zit hem in de kleine subjectieve details. Hoe belangrijk die details zijn mag iedereen zelf bepalen. Voor mij zijn de details te klein om de meerwaarde te verantwoorden.

Oh en als haaienvinnen en kuiltjes in de velgen tellen als ontwikkeling bij Zipp dan sla ik die liever over. Dat is meer marketing dan engineering.

Maar mijn punt is volgens mijn duidelijk: ik vind dat een chinees wiel prima kan concurreren met een wiel van het 'hogere' segment. Qua lay-up zullen ze verschillen maar dat is mijn inziens minder van belang bij een velg. Dus wanneer iemand op zoek is naar een wielset tussen de 600-1000 is een setje farsports wielen een prima optie. Iets controversiëler: voor iedereen prijs segment is dit een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Holk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Mooie fiets ruk wielen. Ruk omdat ze sinds 2020 een ‘hookless’ rim design hebben waardoor je eigenlijk alleen maar Giant banden kunt rijden, zowel tubeless als met biba. Voor mij zou dat een No-go zijn, hoe mooi de fiets ook was
Valt reuze mee; bij mijn weten is alleen de GP5000TL een band waarvan specifiek aangegeven wordt dat deze niet hookless geïnstalleerd mag/kan worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Grin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Daar heb je toch o.a. Fulcrum en Vision voor?
40/50mm carbon Fulcrum's zijn rond de 800-1100 euro, maar ja, doe daar 500-800 euro bij en je hebt het echt goede/mooie spul. Zit nog steeds te kijken naar een stel goede/mooie 35-45 mm wielen, of in ieder geval een voorwiel van die hoogte. Een iets kleiner zeil aan de voorkant is wel prettig voor een rijder van net 70KG @ windkracht > 3...
Ik ben zelf voor een Fulcrum setje van iets boven de 900 gegaan. Dat rijdt voor mijn gevoel echt beduidend beter en sneller dan de Fulcrum wielen die standaard onder mijn fiets zaten. Het kan deels natuurlijk ook psychisch zijn doordat het er sneller uit ziet. Wat zeker meespeelt is dat ik nu tubeless rij wat een stuk comfortabeler is op oneffen ondergrond zoals een klinkerweg of tegelfietspad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bEaOVgC.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
BartNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:12:
[...]

het verschil tussen auto's en fietsen is dat in de fietsindustrie iedereen zijn af montage in koopt bij sram, shimano en campagnolo. Dat zou net zoiets zijn als wanneer je het Mercedes koetswerk op een Daihatsu onderstel zet. Wanneer Daihatsu dat koetswerk van Mercedes dan na maakt zit je denk ik op het vergelijkings niveau van de fiets industrie ;)
Mijn ervaring met Chinezen en kopiëren is dat ze het wel denken te kunnen. Het ziet er ook wel hetzelfde uit, maar door gebrek aan enginering(s kennis) kopiëren ze de net belangrijke details niet mee. (Dit was wel in een andere sector dan in de fietsen wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
mhr-zip schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:55:

Als ik een Hyundai koop met een V6, 18 inch wielen en topsnelheid van 220 km/u is dat een betere auto dan een BMW met een 4 cilinder, 17 inch wielen en topsnelheid van 200 km/u. (Nu ff niet gaan zeiken hoe kut je BMW persoonlijk vind, wat dit is maar een voorbeeld).
Maar dat is nu juist het punt. Je kent verschillende meetbare waarden van deze auto's en daaruit kun je opmaken dat de ene beter moet zijn dan de andere (en dan nog kan de Hyundai lekkerder zitten of fijnere vering hebben en lekkerder schakelen).

De velgenfabrikanten zetten een Hyundai-velg en een BMW-velg op de markt, maar vrijwel zonder meetbare waarden. De ene velg is een paar gram lichter en factor 20 duurder dan de andere, dat is wat je weet. Verder zit er bij de BMW een glanzend foldertje met een verhaal over hoe goed hij wel niet is. En een filmpje met allemaal serieuze mannen die er heel druk mee zijn geweest. Maar je hebt nog steeds geen idee hoe goed die velg is ten opzichte van de andere. Die dure zal wel beter zijn, misschien, maar hoeveel beter? Je koopt een verwachting, een idee en dit bepaalt je oordeel.

Verder: je rijdt er 35 mee over een asfaltweg, soms sla je links- of rechtaf, sprint je een viaduct op, stop je een keer voor een stoplicht en aan het eind van de rit ben je weer thuis. Het is fijn als je een lekker fietsend karretje hebt maar je zit niet in een raket naar Mars waar technisch alles optimaal moet kloppen omdat je het anders niet haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
BartNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Leuke vergelijking, want je ziet tegenwoordig steeds meer merken die meerdere modellen op één platform bouwen. Het MQB platform van de Volkswagen groep rijden inmiddels de volgende modellen op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTRr1qbjQUQG8kAHL4y7ipf6eqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq9uhyGK16V4dA6CqNgEIvnG.jpg?f=fotoalbum_large

Even heel kort door de bocht kun je net zo goed een Ibiza kopen als een Audi SQ3 omdat ze in de basis gelijk zijn. Ietsjes realistischer is de keuze tussen een Ibiza, Fabia, Polo of A1.

Aangezien het hier om auto's gaat zou ik dan gewoon lekker voor de Skoda Fabia kiezen die voor 95%+ levert wat een Audi A1 ook doet, maar dan voor de helft van de prijs. Toch zie je die laatste verrassend veel rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:19:
[...]

Valt reuze mee; bij mijn weten is alleen de GP5000TL een band waarvan specifiek aangegeven wordt dat deze niet hookless geïnstalleerd mag/kan worden.
Op hun site staat/stond een lijst met banden en dat waren alleen giant bandjes. Kan zijn dat die nu is aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Holk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Op hun site staat/stond een lijst met banden en dat waren alleen giant bandjes. Kan zijn dat die nu is aangepast
Wij van WC-Eend... Nogal wiedes dat Giant alleen banden van henzelf adviseert. Wist überhaupt niet dat Giant zelf banden maakt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Holk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Daar heb je gelijk in. Nog niet alles is specifiek getest (nadeel van een 'whitelist').
Vanuit de kant van de band, is (bij mijn weten) alleen de GP5000TL niet compatible met hookless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Je moet weten wat je koopt, dat is met veel zaken zo. Ook met audio. Een stel goed ingespeelde B&W 804's met een leuke Classé versterker en source doen het echt erg goed. Of ze het geld waard zijn t.o.v. andere merken... Beauty is in the eye of the beholder. En of een complete ultra high-end Meridian set (DSP8000, (pre-)amps, source, etc ) van ver over de ton ook daadwerkelijk zoveel beter is... Ik hoor het beide geregeld spelen... Ieder zijn hobby.

Maar een stel goed gemaakte middelsegment wielen kunnen zeker een verschil maken t.o.v. 400-800 wielen. Je moet echter wel weten WAT je koopt. En ook voor het hoogste segment valt zeker wat te zeggen, maar dan moet er m.i. een goede reden zijn, zoals: je hebt een tijdrit/triatlon op regionaal+/landelijk niveau. Dan kan een stel 3-4 spaaks Corima's je zeker helpen. Of jou dat 3.000+ euro waard is... Tsja, kan het me voorstellen maar niet voor mijzelf.

Ik weet wat een stel goede middensegment wielen mij hebben gebracht, ik heb op genoeg ander spul gereden. Daarbij ga ik weloverwogen en grondig te werk. Maar ik begrijp uiteraard ook dat voor veel renners 1.000-2.000 euro veel geld is voor een wielset - voor mij i.i.g. wel. En dat een hele grote groep dat ook helemaal niet nodig heeft, kan betalen, of wil, of het brengt ze niks/te weinig, etc etc enz enz.

Maar ik ben er wel degelijk van overtuigd dat sommige wielsets, in ieder prijssegment, voldoende engineering bevatten voor de gevraagde winkelprijs. Of het iets voor jou is? Dat is een totaal ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@CedricD Oh s*. Die Garmin storing is natuurlijk waarom mijn ritje van vanavond maar niet automatisch uploaden wil |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:39
R3vers3 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Ja, zoals ik al noemde verwacht ik wel dat de ze qua lay-up verder zijn bij de duurdere merken dan bij een Farsports of Lightbicycle. In hoeverre dit zich vertaalt in betere rij eigenschappen is dan de vraag. Puur qua gewicht/aero/stijfheid/duurzaamheid verwacht ik geen grote verschillen, het zit hem in de kleine subjectieve details. Hoe belangrijk die details zijn mag iedereen zelf bepalen. Voor mij zijn de details te klein om de meerwaarde te verantwoorden.

Oh en als haaienvinnen en kuiltjes in de velgen tellen als ontwikkeling bij Zipp dan sla ik die liever over. Dat is meer marketing dan engineering.

Maar mijn punt is volgens mijn duidelijk: ik vind dat een chinees wiel prima kan concurreren met een wiel van het 'hogere' segment. Qua lay-up zullen ze verschillen maar dat is mijn inziens minder van belang bij een velg. Dus wanneer iemand op zoek is naar een wielset tussen de 600-1000 is een setje farsports wielen een prima optie. Iets controversiëler: voor iedereen prijs segment is dit een prima optie.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Als je ziet dat een Zipp zo lang zoveel zand in de ogen van het volk heeft weten te strooien met pure marketing gimmicks, dan kan ik ze niet meer serieus nemen. Zelfde geldt ook voor hun naven, die zullen nu wellicht beter zijn, maar die waren tot voor kort ook berucht.
Ik wil er dan best nog wel in meegaan dat "Hoewel deze zaken inderdaad meer marketing dan engineering waren, we in andere opzichten wel echt de beste zijn hoor", maar dan wil ik wel keihard bewijs zien middels onafhankelijke tests die aantonen dat ik echt een beter wiel krijg voor die enorme meerprijs boven wielen uit China.

Ik rij nu zelf een jaar of twee op Farsports wielen, en ze zijn alles (en meer) dat ik van ze had verwacht. Mijn volgende fiets mag tegen de 10k kosten, maar iets als Enve of Zipp zal er niet snel inkomen, dan kijk ik toch echt weer richting het oosten. Eventueel zou ik trouwens nog een setje Boras overwegen omdat ik die er wel gelikt uit vind zien, ik verwacht echter geen betere rijervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 24-07-2020 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Even m'n eigen quoten...

Garmin Suffers Reported Ransomware Attack
Linkje: https://threatpost.com/ga...ransomware-attack/157698/

[ Voor 9% gewijzigd door CedricD op 24-07-2020 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Die naven gingen stuk omdat mensen geen idee/gevoel hebben voor hoe je preload instelt en de boel te strak aandraaiden waardoor lagers niet vrijuit konden draaien. Als je de 77/177 naven openschroeft (of de manual erbij pakt), dan zie je hoe kinderlijk eenvoudig ze het nu gemaakt hebben. Die opstaande randjes op de as zorgen er voor dat de afstand tussen de lagers nu gefixeerd is waardoor je als gebruiker niet op gevoel de lagers aan hoeft te draaien. Er zijn nog talloze andere merken naven die wel gewoon preload gebruiken (waaronder Bora), maar die laatste hebben een cup and cone systeem wat vergevingsgezinder is.

Die dimples doen misschien niks, ze zien er wel gaaf uit in het echt. Dat is in de basis waar je een hoog wiel voor koopt. Dat er dan weer zo'n marketinglul mee aan de haal gaat is jammer (maar vind ik wel vaker). Hetzelfde geldt overigens voor het G3 spaakpatroon bij Campagnolo. Voegt ook niets toe, maar is wel gewoon gaaf.

Anyhow, ik krijg een beetje het idee alsof ik met hand en tand de grote merken moet verdedigen. Zoals ik aangeef in vrijwel iedere post, whatever floats your boat. Wel bijzonder dat een merk als Primark uitgekost wordt en dat het wel een doodzonde lijkt dat er 'premium' merken in de fietsindustrie bestaan. Dat terwijl we het liefst allemaal wel weer een Mercedes voor de deur hebben staan of een keer in een wat duurder restaurant willen eten. Ik niet begrijp :+.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 24-07-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Ik denk dat de algemene consensus bij iedereen wel is 'whatever floats your boat' @Ypuh . Niettemin is het een interessante discussie.

Je ziet immers veel marketing kreten van diverse merken voorbij komen, daarnaast ook allerlei boute uitspraken van fietsvrienden over merk x en wiel x. Vind de artikelen gepost door @R3vers3 van Hambini en die user op weightweenies zeer interessant.. geven m.i. veel context met hier en daar verrassende resultaten.

Wat je ziet in die analyses is dat men ook benoemd dat ze zich focussen op een eigenschap (aerodynamica/remkracht) en je alle andere eigenschappen (bijv. duurzaamheid, bouwkwaliteit, kostprijs, looks) in overweging moet nemen om voor jezelf een keuze te maken 'whatever floats your boat'.

Ben zelf altijd de persoon die op zoek is naar de bang-for-buck en wil best betalen voor kwaliteit, daarnaast is het hobby en uitermate interessant om meer know-how te vergaren over (potientieel) te vergaren materiaal :-)

En inderdaad soms ervaar je dat echt iets 'beter' is wanneer je het pas gebruikt (ik heb bijv. nog nooit in een Ferrari gereden). Maar visa versa ben ik ook wel eens van een koude kermis thuis gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

kwiebus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:23:
[...]

Ik ben zelf voor een Fulcrum setje van iets boven de 900 gegaan. Dat rijdt voor mijn gevoel echt beduidend beter en sneller dan de Fulcrum wielen die standaard onder mijn fiets zaten. Het kan deels natuurlijk ook psychisch zijn doordat het er sneller uit ziet. Wat zeker meespeelt is dat ik nu tubeless rij wat een stuk comfortabeler is op oneffen ondergrond zoals een klinkerweg of tegelfietspad.

[Afbeelding]
Jammer dat je niet elke aanpassing apart kunnen testen hebt, eerst eens de tubeless en dan de aero wielen. Erna pas de combo van de 2. Volgens mij zit namelijk het grote "gevoel van gewonnen snelheid" in je tubeless setup.
Wil nog altijd niet zeggen dat je niet gewoon mag kiezen wat je onder je fiets zet en dat je het niet mooi mag vinden. Ik vind die Fulcrum set immers ook bloedmooi! Maar met mijn budget, rijprestaties en rij-intenties is zelfs de goedkoopste (farsports, 350naven) onverantwoord duur. Ik rijd nog steeds rond op een setje Fulcrum 5, deze waren al een upgrade tov van originele set. Die set was ook écht versleten eer hij vervangen werd. (remvlak, naven en spaken allemaal op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45
Ypuh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:46:
@R3vers3 ...

Met dat laatste sla je denk ik de spijker op zn kop. Wat wil de klant precies?

Hoe hoger het segment, hoe kleiner de verschillen waarbij vaak de prijs juist meer stijgt. Bijvoorbeeld het verschil tussen een fiets van 8,5 kilo en 7,5 kg kost x. Het verschil tussen een fiets van 7,5 naar 6,5 kost dan vaak 2 a 3x zoveel.

Of je dat als klant wil is een combinatie van smaak, financiele mogelijkheden en de wens of je dat er aan uit wil geven. Daar kan iedereen inderdaad gewoon zn eigen keuzes maken en ervan genieten.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Hebben we hier nog mensen die rijden op een Canyon of Sensa?

Zit te twijfel om een Sensa Giulia G3 Disc lokaal te halen of toch gewoon een Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 online te bestellen.

Met name opzoek naar een Endurance racer voor +/- 100km tochten voor onder de 3k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:21:
Wel bijzonder dat een merk als Primark uitgekost wordt en dat het wel een doodzonde lijkt dat er 'premium' merken in de fietsindustrie bestaan. Dat terwijl we het liefst allemaal wel weer een Mercedes voor de deur hebben staan of een keer in een wat duurder restaurant willen eten. Ik niet begrijp :+.
Nou inderdaad...
Hier op GoT is het nagenoeg altijd de teneur: zo goedkoop mogelijk en overal op besparen.
Als ik dan Chinese (namaak) fietsonderdelen zie, hoe goed het ook mag zijn, het is het allemaal net niet.
Ik wil me ook niet scheel betalen voor onzin, uiteraard niet. Maar aan de andere kant: op mijn vorige Zipp 404 zaten ruim 90.000 KM. Voor een prachtige wielset, die zich perfect hebben gehouden, (laten we afronden) 1.500 euro... Who cares, ik in ieder geval niet. Als je zulke ervaringen hebt dan ga ik niet een paar honderd euro bezuinigen, in de hoop dat het net zo goed is. Maar dat ben ik.
Als je minder te besteden hebt en toch eisen hebt, dan is het tegenwoordig erg gemakkelijk om er toch een mouw aan te passen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 21:55
rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:08:

Zit te twijfel om een Sensa Giulia G3 Disc lokaal te halen of toch gewoon een Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 online te bestellen.

Met name opzoek naar een Endurance racer voor +/- 100km tochten voor onder de 3k
Hier een lurker :w die nu een maandje op een 2de hands Sensa fietst.
Maar ben pas net nieuw in het fietsen dus kan er niet echt over oordelen.
Qua fietsen gaat het wel lekker, gisteren voor de eerste keer wat heuveltjes gepakt.

Oja even mijn eerste fietsje showen
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/proefracer.nl/wp-content/uploads/2020/06/IMG_3010.jpg?fit=4032%2C3024&ssl=1

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ooooh lekker fietsje @Tinusvolkel! Mooie paintjob! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:45
@rolandos582 Hier nog een Sensa rijder. Ik heb een Giuliaero, niet echt een endurance racer waar je naar op zoek bent maar ik ben erg tevreden over de fiets. Het is een "minder" bekend merk die prima prijs/kwaliteit levert imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37

Mijn vriendin en ik rijden beide Canyon's. Zij een alu dames endurace en ik een carbon Ultimate, beide met velgremmen. Keuze was voor ons als studenten redelijke gebaseerd op de relatie bang for your buck, en de mat zwarte paintjob vind ik zelf mooi clean. Wij zijn beide erg tevreden over de fietsen, maar het zijn natuurlijk allebei andere modellen dan de endurace waar jij naar kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
Ypuh schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:21:

Anyhow, ik krijg een beetje het idee alsof ik met hand en tand de grote merken moet verdedigen. Zoals ik aangeef in vrijwel iedere post, whatever floats your boat. Wel bijzonder dat een merk als Primark uitgekost wordt en dat het wel een doodzonde lijkt dat er 'premium' merken in de fietsindustrie bestaan. Dat terwijl we het liefst allemaal wel weer een Mercedes voor de deur hebben staan of een keer in een wat duurder restaurant willen eten. Ik niet begrijp :+.
Fair enough. Verdedigen van de premium merken is helemaal niet nodig en sowieso hoeft niemand hier zijn eigen keuzes te verdedigen. Deze merken hebben ook gewoon bestaansrecht, zolang er mensen zijn die hun spulletjes blijven kopen. Maar net zoals in de audiowereld, matrassenwereld, ski- en andere outdoorsports-wereld etc etc is de bullshit-factor enorm hoog in dat segment. Ik zou iedereen het gunnen om daar heel kritisch op te zijn.
Verder vind ik het een psychologisch interessant fenomeen dat er bij recreanten die hooguit een paar keer per week een rondje fietsen (en dat zijn we vrijwel allemaal) behoefte is aan dit soort excentrieke spullen. Ik vraag me dan af (ik ben zelf gedragswetenschapper) wat het dieper gelegen verlangen is dat men hiermee poogt te stillen. Maar laten we dat pad verder maar niet op gaan :o Lekker fietsen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0xtclKz57uEHFPKc0Y_vfFvWcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vU4tGLnC8OK5lWAWdDqsfQU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gec6CXrW7DDTb5mrmJNNymFtYNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fq1z4vFNaiTfKHSSwR6R2l5z.jpg?f=fotoalbum_large

Jup.. de Giuilia G3 Disc in de mooiste kleur die er is ;)
Heerlijke fiets :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Flipmo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jup.. de Giuilia G3 Disc in de mooiste kleur die er is ;)
Heerlijke fiets :*)
Mooi fietsje inderdaad! Wat was voor jouw de argumentatie om voor de G3 disc te gaan? En hoe zou je de zit omschrijven? Heel agressief of valt dat tegen?

Wat ik me ook afvraag, ik overweeg carbon wielen. Rijden jullie daarmee uiteindelijk ook alleen asfalt of pakken jullie ook wel onverhard/schelpenpaadjes mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Jazeker, een Canyon Aeroad uit 2013 oid. met de ouderwetse zwarte lak met witte bestikkering, Fizik Antares zadel, FFWD F4C wielen.

Dus ik zou je hier niet zoveel mee kunnen helpen :+

Qua onverharde wegen met carbon wielen: ik mijd sowieso zoveel mogelijk niet-geasfalteerde wegen. Ik heb wel een paar kleine stukjes schade op voor of achterwiel, ik vermoed van opschietende steentjes in de bergen of auto's die voorbij rijden :(

[ Voor 17% gewijzigd door Pimorez op 24-07-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Je ziet al zoveel Canyons rond rijden...
(Sensa's ook wel, maar niet de G3).

Die Sensa G3 is echt een hele mooie fiets!

MAAR qua geometrie is de Canyon meer endurance dan de Sensa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
@nomar109
In dat geval kan ik je de leer van Cialdini aanbevelen (of wellicht al bekend mee?) en projecteren op de (guerrilla) marketing heden ten dage.

@rolandos582
Dit jaar relatief veel gravel gepakt in de omgeving Eindhoven (veel heides) en geeft een hogere funfactor t.a.v. het solo rijden gedurende de corona lockdown. Gewoon op carbon, Vittoria Corsas 25mm, gaat prima. Mijn lekfactor ligt hiermee helaas wel wat hoger dan andere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 21:23
Ik heb zelf een Sensa Giulia G2 , ben er zeer tevreden van. ritjes van 100km gaan zeker zonder problemen, het dubbele moet ook wel lukken. Mits de geometrie je goed past en hij goed afgesteld staat natuurlijk. Dat is denk meteen een heel belangrijk punt in je afweging, zoek uit welke fietsen jou qua geometrie goed passen binnen je gestelde budget. Van diegene koop je die jij het mooiste vind, zo voorkom je dat je later toch twijfelt of je niet die mooiere had moeten kopen en mijn ervaring is dat als je blij wordt van je fiets je hem toch eerder uit de schuur haalt voor een ritje😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3vers3
Is deze foto toevallig genomen in de omgeving Baumberge, Noordrijn-Westfalen? Komt me heel bekend voor. Hoe dan ook een mooie omgeving dat. Met een beetje moeite kan je op die kleine heuvelrug zo 1000 hm bij elkaar sparen. Wel veel wandelaars en niet alle wegen zijn top maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
Dix0r schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:09:
@nomar109
In dat geval kan ik je de leer van Cialdini aanbevelen (of wellicht al bekend mee?) en projecteren op de (guerrilla) marketing heden ten dage.
Ik denk niet dat dat het hele verhaal is; het is niet alleen maar dat de consument een behoefte wordt aangepraat of wordt gemanipuleerd om een behoefte te voelen (zodat de behoefte ook écht en waarachtig is). De fabrikant zal wel zeer zeker gebruik maken van dit soort technieken, zonder twijfel. In feite word je de hele dag bestookt met dit soort grotere en kleinere manipulaties.
Maar het is vermoedelijk ook iets wat in de persoon zelf al aanwezig is (of ontbreekt, hoe je het bekijkt) wat hem hiervoor zó gevoelig maakt, dat er zulke extremiteiten nodig zijn om zichzelf enigszins tegemoet te komen (en waarbij hij tragisch genoeg het verzadigingspunt nooit zal bereiken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
nomar109 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Ik denk niet dat dat het hele verhaal is; het is niet alleen maar dat de consument een behoefte wordt aangepraat of wordt gemanipuleerd om een behoefte te voelen (zodat de behoefte ook écht en waarachtig is). De fabrikant zal wel zeer zeker gebruik maken van dit soort technieken, zonder twijfel. In feite word je de hele dag bestookt met dit soort grotere en kleinere manipulaties.
Maar het is vermoedelijk ook iets wat in de persoon zelf al aanwezig is (of ontbreekt, hoe je het bekijkt) wat hem hiervoor zó gevoelig maakt, dat er zulke extremiteiten nodig zijn om zichzelf enigszins tegemoet te komen (en waarbij hij tragisch genoeg het verzadigingspunt nooit zal bereiken).
Dat laatste is dan wel weer gedocumenteerd middels de N+1 (en S-1) #12 regel bij velominati :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Mooi fietsje inderdaad! Wat was voor jouw de argumentatie om voor de G3 disc te gaan? En hoe zou je de zit omschrijven? Heel agressief of valt dat tegen?

Wat ik me ook afvraag, ik overweeg carbon wielen. Rijden jullie daarmee uiteindelijk ook alleen asfalt of pakken jullie ook wel onverhard/schelpenpaadjes mee?
Ik had een aantal fietsen op het oog, waarbij de geometrie mij goed paste.
Heb toen op de bikemotion deze zien staan, en door het glimmende blauw was ik verkocht.
Ik zit er prima op, niet extreem agressief, maar ook niet 100% endurance.
Met mijn carbonnen wielset pak ik gerust schelpenpaden / gravel of fijn puin mee, laatste tijd vaak genoeg moeten doen om wat tegels bij elkaar te scoren (veloviewer / statshunters). Met 28mm tubeless bandjes geeft dit echt 0 problemen.
R3vers3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Is deze foto toevallig genomen in de omgeving Baumberge, Noordrijn-Westfalen? Komt me heel bekend voor. Hoe dan ook een mooie omgeving dat. Met een beetje moeite kan je op die kleine heuvelrug zo 1000 hm bij elkaar sparen. Wel veel wandelaars en niet alle wegen zijn top maar toch.
klopt! Prachtig mooi gebied om te fietsen. Niet alle wegen zijn even strak idd. Maar het merendeel is echt prima. Rijd soms met de auto naar Legden (40 minuutjes rijden) en rijd vanaf daar een rondje Coesfeld, Billerbeck en pak soms Schoppingen erbij.
Op een rit van 80 a 100 pak je dan zo 1000hm idd :)

[ Voor 28% gewijzigd door Flipmo op 24-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
nomar109 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Bij Zipp of welk ander fietsgerelateerd bedrijf zie ik nog niet zo snel de mensen rondlopen die begrijpen wat je hier verteld. Ik denk dat het vaak niet verder gaat dan wat engineers zichzelf opsluiten, een paar testmodellen produceren en vervolgens de afweging maken 'deze wielset rijdt lekker dan die, dus laten we deze gaan produceren'. Zelfs testen en ontwerpen gaat vaak nog analoog, waar ze willekeurig een paar lagen carbon in een tijdelijk mal duwen en vervolgens een rondje om de parkeerplaats rijden om te kijken wat het effect is van een laag meer of minder. Laat staan dat ze er hun marketingstrategie op aanpassen, volgens mij overschat je het type mens en de professionaliteit van de fietsindustrie dan behoorlijk.

Misschien een VanMoof ofzo die een paar van zulke zwevers in dienst hebben, maar de meeste fietsproducenten zijn zéér basic organisaties in vergelijking met bijvoorbeeld de luchtvaart of autoindustrie. Dat ze je vervolgens wijs proberen te maken dat je met 2 knikkers en een lampion vuur kunt maken lijkt me logisch, dat doen we met z'n allen iedere dag voor de bedrijven waar we werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 24-07-2020 12:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 22:03
Hier ook iemand met een Sensa (Trentino SL 105)
Helaas wel wat probleempjes mee gehad, geen idee of dat knulligheden van mij zijn of vanuit de fabriek. Zijn inmiddels wel weer opgelost, maar had wat voeten in de aarde. Fietst wel heel lekker, en kan een stuk meer dan dat ik kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTxSFp_MCmOGdHzinqPbm5HqjQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AE5xnKu0EELBCq8gFQbI2Ono.jpg?f=fotoalbum_large

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rolandos582
Flipmo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Ik had een aantal fietsen op het oog, waarbij de geometrie mij goed paste.
Heb toen op de bikemotion deze zien staan, en door het glimmende blauw was ik verkocht.
Ik zit er prima op, niet extreem agressief, maar ook niet 100% endurance.
Met mijn carbonnen wielset pak ik gerust schelpenpaden / gravel of fijn puin mee, laatste tijd vaak genoeg moeten doen om wat tegels bij elkaar te scoren (veloviewer / statshunters). Met 28mm tubeless bandjes geeft dit echt 0 problemen.

[...]

klopt! Prachtig mooi gebied om te fietsen. Niet alle wegen zijn even strak idd. Maar het merendeel is echt prima. Rijd soms met de auto naar Legden (40 minuutjes rijden) en rijd vanaf daar een rondje Coesfeld, Billerbeck en pak soms Schoppingen erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsECtz78ktRBHjdUKhbhuEibbzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NrB8CDhilsmkoGwghESHgk29.png?f=fotoalbum_large
Ah zo! Top inderdaad, vriend van mij heeft hem ook net een maandje en is daar heel tevreden over, ga dit weekend maar ff proef rijden op zijn fiets. Is wel een mooi exemplaar! En voor de prijs zeker niet verkeerd O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:40

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Met veel plezier een Giulia G2 gehad en nu met net zoveel plezier een Giulia Evo. Ik ben niet zo een 'fijnproever' denk ik mbt geometrie en zit ed. Ik zet net zo lekker op de G2 als op de Evo. Al voelt de Evo iets directer aan ofzo, lastig uit te leggen. Ik probeer elk weekend een rondje van zo rond de 100 te rijden en dat gaat prima op beide fietsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy_OIRQXiCliFubPgYsw40LSgbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdHs75gr52WJHFeuac7yN1bq.jpg?f=fotoalbum_large

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:09:
[...]
[Afbeelding]
Ah zo! Top inderdaad, vriend van mij heeft hem ook net een maandje en is daar heel tevreden over, ga dit weekend maar ff proef rijden op zijn fiets. Is wel een mooi exemplaar! En voor de prijs zeker niet verkeerd O-)
Nette fiets. Zoiets zou ik ook wel willen rijden :-)

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 21:34

Ik heb een Sensa Giulia en ben daar zeer tevreden over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrClELxKvnXXMRlRG2aRIhecWmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FKfa7woEqrcztTJnZiEUlopV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 21:23
djiedjie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:14:
Ik heb zelf een Sensa Giulia G2 , ben er zeer tevreden van. ritjes van 100km gaan zeker zonder problemen, het dubbele moet ook wel lukken. Mits de geometrie je goed past en hij goed afgesteld staat natuurlijk. Dat is denk meteen een heel belangrijk punt in je afweging, zoek uit welke fietsen jou qua geometrie goed passen binnen je gestelde budget. Van diegene koop je die jij het mooiste vind, zo voorkom je dat je later toch twijfelt of je niet die mooiere had moeten kopen en mijn ervaring is dat als je blij wordt van je fiets je hem toch eerder uit de schuur haalt voor een ritje😊.
Plaatje bij het praatje, was ik nog vergeten 😇.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5hEFbJI-uRgzxR4viz2cNc_iJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTfaIBVuLkdrNEYoZ5qzNZC3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Jemig en ik denken dat het leeuwendeel op een Canyon rijdt, komen er alleen maar Sensa’s voorbij :)

Ik heb zelf een Canyon Endurace CF SLX 8.0 Disc (hele bek vol) en geniet er elke keer van als ik erop rij. Geometrie is heerlijk voor relaxed trappen en de fiets is snel / stijf genoeg om hard te willen waar je het wil. Carbon velgen (DT-Swiss ERC1400s) zijn stijf, weinig last van wind en ja elke oneffenheid voel je wel, maar met 28mm banden en 6.5 bar druk gaat het prima zonder je vullingen eruit te rammelen. Achteraf zou ik misschien een Ultimate hebben gekocht, ben iets leniger dan eerder en zit nu vrij rechtop in de wind, maar een paar spacers op het balhoofd minder helpt ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3vers3
Flipmo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Misschien al wel eens gefietst maar de twee klimmetjes vanuit Darup zijn erg mooi: https://www.strava.com/segments/1500098 en https://www.strava.com/segments/3843245.

Schapdetten heeft ook twee goede klimmetjes: https://www.strava.com/segments/1506206 en https://www.strava.com/segments/11720670.

Deze doen mij meestal het meest zeer vandaar dat ik ze post. Zijn natuurlijk nog vele andere te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 13:17
Holk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:52:
Jemig en ik denken dat het leeuwendeel op een Canyon rijdt, komen er alleen maar Sensa’s voorbij :)

Ik heb zelf een Canyon Endurace CF SLX 8.0 Disc (hele bek vol) en geniet er elke keer van als ik erop rij. Geometrie is heerlijk voor relaxed trappen en de fiets is snel / stijf genoeg om hard te willen waar je het wil. Carbon velgen (DT-Swiss ERC1400s) zijn stijf, weinig last van wind en ja elke oneffenheid voel je wel, maar met 28mm banden en 6.5 bar druk gaat het prima zonder je vullingen eruit te rammelen. Achteraf zou ik misschien een Ultimate hebben gekocht, ben iets leniger dan eerder en zit nu vrij rechtop in de wind, maar een paar spacers op het balhoofd minder helpt ook al
Even wat anders dan al dat Sensa geweld hier.. :)

Ontzettend tevreden over mijn Canyon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLcr-1UC521JzUQbkydvjqF2AMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRZj6SWI277oo3YAUOYgKzoj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Nu wil ik ook een blauwe Sensa met discs :( @Flipmo, wat een machtig mooie fiets!
(Mijn vrouw ziet mij aankomen, heb net weer honderden euro's tegen de Bianchi Oltre gegooid vanwege reparaties....)

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Cormo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]
Hebben wij nou serieus dezelfde fiets? Behalve de kleur, die van mij was alleen leverbaar zonder kleur ;) En ik maar denken dat er heel weinig van gemaakt zijn en rondrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

R3vers3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:58:
[...]

Misschien al wel eens gefietst maar de twee klimmetjes vanuit Darup zijn erg mooi: https://www.strava.com/segments/1500098 en https://www.strava.com/segments/3843245.

Schapdetten heeft ook twee goede klimmetjes: https://www.strava.com/segments/1506206 en https://www.strava.com/segments/11720670.

Deze doen mij meestal het meest zeer vandaar dat ik ze post. Zijn natuurlijk nog vele andere te vinden.
Ik ken ze allemaal, de meeste al meerdere malen gepakt. Alleen die rechte vanuit Darup, daar kom ik meestal naar beneden. Die Leopalds hohe is een kreng, en ook nog een andere slingerweg in het bos daar in de buurt :P
Raznov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:33:
Nu wil ik ook een blauwe Sensa met discs :( @Flipmo, wat een machtig mooie fiets!
(Mijn vrouw ziet mij aankomen, heb net weer honderden euro's tegen de Bianchi Oltre gegooid vanwege reparaties....)
Tnx! Ben er ook nog steeds zo gigantisch blij mee!
Al is een Bianchi Oltre ook niet gek ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Flipmo op 24-07-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Flipmo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:38:
[...]
Tnx! Ben er ook nog steeds zo gigantisch blij mee!
Al is een Bianchi Oltre ook niet gek ;)
Eens, maar na een carbon reparatie, weinig support van Bianchi zelf en het vervangen van diverse onderdelen etc, voelt het toch iets minder fijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkZyD2SO03j8aAa2GiLvzKl1LdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/300m9isX8c5aL46unQzvshkj.png?f=fotoalbum_large
Maar voor het plaatje nog altijd niet te klagen.
Mijn volgende fiets gaat toch een nieuwe worden, en geen tweedehands meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
Holk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Hebben wij nou serieus dezelfde fiets? Behalve de kleur, die van mij was alleen leverbaar zonder kleur ;) En ik maar denken dat er heel weinig van gemaakt zijn en rondrijden
Ja blijkbaar..
Zeker met DI2 en in het rood heb ik hem nog niet voorbij zien komen.. Dus valt best mee met de Canyon gekte ;) Heb onlangs ook Dura Ace remschijven erop gezet, dat zwart steekt toch beter af bij de gehele fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Raznov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Eens, maar na een carbon reparatie, weinig support van Bianchi zelf en het vervangen van diverse onderdelen etc, voelt het toch iets minder fijn.
[Afbeelding]
Maar voor het plaatje nog altijd niet te klagen.
Mijn volgende fiets gaat toch een nieuwe worden, en geen tweedehands meer.
Dat zadeltasjes :F :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ook nog iemand die iets anders rijdt dan een Sensa of Canyon 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou8w95pWWsBMSUgHvzwxcHDGXMg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d7e3V0avLUtQ7RsjaQWSu6cW.jpg?f=user_large

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raznov
Ja sorry :-) Voor de volgende foto gaat hij er even af, maar ik ben nou eenmaal diabeet dus moet nogal wat extra meuk meesleuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies, ik sta ook liever onderweg zonder spares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Ja precies, ik sta ook liever onderweg zonder spares.
Je neemt er 10 mee?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
gaan we weer... Ik stel een apart topic voor [zadeltasjes] Het oneindige discussietopic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
djiedjie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Plaatje bij het praatje, was ik nog vergeten 😇.

[Afbeelding]
Tof dat zwart met rood! Zijn ook mijn favoriete kleuren wel!
Cormo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]
Ah er zijn toch nog wat Canyon Endurance vrienden hier, zelf vind ik de DI2 voor nu nog weinig toevoegen maar in feite is het dezelfde fiets! Hoe zit je zelf op je Canyon, vrij relaxed of toch wel behoorlijk sportief?

Canyon heeft natuurlijk een service punt in Eindhoven maar dat is voor mij toch 3 uur rijden. Ik verwacht niet zoveel ellende met mijn fiets maar het is wel iets om mee te nemen in je overweging natuurlijk!

Urgh ben niet zo heel erg weg van zo'n rode Canyon maar god straft gelijk :
https://www.canyon.com/nl...rahmenfarbe=RD&quantity=1 in voorraad op XL natuurlijk :F

[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 24-07-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Dan even heel iets anders - verzekeringen.
Hebben jullie, jullie fiets verzekerd? Via bijv. knwu of dergelijke? Ik heb zelf de laatste tijd redelijk wat issues gehad met mijn fiets, maar vraag mij af wat de ervaringen zijn met verzekeringen (in mijn geval bij een 2e hands, maar ik begreep dat dat niet veel hoeft uit te maken bij bijv de knwu variant).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:01:
Hebben jullie, jullie fiets verzekerd? Via bijv. knwu of dergelijke? Ik heb zelf de laatste tijd redelijk wat issues gehad met mijn fiets, maar vraag mij af wat de ervaringen zijn met verzekeringen (in mijn geval bij een 2e hands, maar ik begreep dat dat niet veel hoeft uit te maken bij bijv de knwu variant).
Ik heb nogal een overtuiging dat je alleen risico's die je niet zelf kunt dragen moet verzekeren zoals WA-auto, ORV op hypotheek etc.. Daar valt voor mij de fiets niet onder en als dat wel zo is dan kun je je afvragen of het verstandig is om voor deze dure hobby te kiezen (imho, niet op uit om over anderen te oordelen). Wordt natuurlijk een ander verhaal als je van je fiets afhankelijk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ik ga mijn nieuwe fiets waarschijnlijk wel verzekeren, als je een fiets koopt voor 3k en er gebeurd wat mee is dat enorm zonde.

- Klaverblad https://www.klaverblad.nl/fietsverzekering.htm
- ANWB https://www.anwb.nl/verze...ring/racefietsverzekering

Zijn opties waar ik naar kijk, voornamelijk diefstal en evt. schade. Mijn stadsfiets bij ANWB verzekerd en al 2x gestolen, ben ik blij dat deze verzekerd was. Volgende dag gewoon nieuwe fiets. Dat zou bij een racefiets iets anders gaan maar ik wil hem uiteindelijk wel verzekerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:53:

[...]

Ah er zijn toch nog wat Canyon Endurance vrienden hier, zelf vind ik de DI2 voor nu nog weinig toevoegen maar in feite is het dezelfde fiets! Hoe zit je zelf op je Canyon, vrij relaxed of toch wel behoorlijk sportief?

Canyon heeft natuurlijk een service punt in Eindhoven maar dat is voor mij toch 3 uur rijden. Ik verwacht niet zoveel ellende met mijn fiets maar het is wel iets om mee te nemen in je overweging natuurlijk!

Urgh ben niet zo heel erg weg van zo'n rode Canyon maar god straft gelijk :
https://www.canyon.com/nl...rahmenfarbe=RD&quantity=1 in voorraad op XL natuurlijk :F
Ik zit iets minder diep dan mijn oude Giant TCR, maar valt ontzettend mee. Het is natuurlijk niet zo dat een endurance fiets bijna dezelfde zit heeft als een stadsfiets. Bij de Canyon Endurace zit het comfort volgens mij vooral in andere dingen zoals, beweegbare zadelpen en 28 mm banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:12:
Ik ga mijn nieuwe fiets waarschijnlijk wel verzekeren, als je een fiets koopt voor 3k en er gebeurd wat mee is dat enorm zonde.
...
Heel erg zonde, maar te veel betalen aan verzekeringen is ook erg zonde. Daarbij zijn dit soort racefiets verzekeringen vaak onbetaalbaar, het is een hoog bedrag (soms zelfs, zoals bij klaverblad zo te zien, te hoog) wat je verzekerd. De fiets heeft geen vast slot en dat vinden verzekeraars ook snel een reden voor een dikke premie verhoging.

Met mijn fiets is nu 5 jaar niets gebeurd, dus ik zou nu een nieuwe fiets betaald hebben aan verzekeringen a 600 euro zonder daar iets voor terug te krijgen. Ik zit hier hetzelfde in als @SirLenncelot, verzekeringen voor je huis en je gezondheid, je auto omdat het moet (en omdat dat ook wel over behoorlijke bedragen gaat), de rest is vervangbaar.

Ik zou zelf ook niet snel een fiets kopen boven de 3000 euro trouwens, al komt mijn huidige fiets daar vwb nieuwwaarde wel boven omdat ik onder garantie ooit een flinke frame-upgrade van Specialized heb gehad. Ik mag graag een (trainings)koersje meepikken en ook cyclo's zijn niet altijd zonder risico's. Er is gelukkig nog nooit iets gebeurd maar ik wil niet in hoeven zitten over de (on)vervangbaarheid van mijn materiaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Holk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:52:
Jemig en ik denken dat het leeuwendeel op een Canyon rijdt..

Ik heb zelf een Canyon Endurace CF SLX 8.0 Disc (
De Endurace en de Ultimate verschillen niet zo heel veel qua geometrie.

Maar als je zou moeten kiezen dan inderdaad toch voor de wat meer race uitgevoerde. :P
Uiteindelijk jeukt het en wil je toch sneller gaan.

Ik heb de disc versie en non disc. Beide Di2.
Als ik zou moeten kiezen (dat hoef ik dus blijkbaar niet) dan zou ik eerder voor een Di2 versie gaan dan voor een mechanische disc versie. En dan woon ik nog in het Heuvelland!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AEDE6I9vpth06KQ7MwIMYd9T5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lC8xzHgj0Ye7hcCAG48zAxrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jsx5VYbuRlAhdk5KYOMWKbSnS_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecnPwE6znCsbqeeSrUqyONsI.jpg?f=fotoalbum_large

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
murphylee schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:35:
[...]

De Endurace en de Ultimate verschillen niet zo heel veel qua geometrie.

Maar als je zou moeten kiezen dan inderdaad toch voor de wat meer race uitgevoerde. :P
Uiteindelijk jeukt het en wil je toch sneller gaan.

Ik heb de disc versie en non disc. Beide Di2.
Als ik zou moeten kiezen (dat hoef ik dus blijkbaar niet) dan zou ik eerder voor een Di2 versie gaan dan voor een mechanische disc versie. En dan woon ik nog in het Heuvelland!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige Canyons! We hebben toch nog wat Canyon's hier! Waarom toch kiezen voor DI2? De DI2 over mechanische set is toch ruim €800 verschil? :X

De endurance sf sl DI2 8.0 is wel op voorraad in XL ( https://www.canyon.com/nl...nfarbe=BU%2FBK&quantity=1 ) zou hem bijna bestellen :P

Het is wel jammer dat we hier in het noorden weinig canyon's zien, anders had ik hem bij iemand kunnen testen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
SirLenncelot schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:46:
Zeker! Specialized! Een Roubaix SL4 Elite uit 2015 om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMlbfKZ4Pm87gS4uVezopijsIcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgnGqry5JXMt8tfBt2TUoWxh.jpg?f=fotoalbum_large
Wel een oude foto (2016) en van de verkeerde kant gefotografeerd maar behalve een paar kleine wijzigingen (ander zadeltasje :+) is ie nog precies hetzelfde.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Iemand al eens over Kuiper wielen gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
99% zeker Chinees met een sticker.

Net heel die wielen discussie achter te rug :+ . Ik zou niet zo snel een set Zipp wielen kopen, maar begrijp dat mensen het doen. Ik snap ook dat je een setje koopt bij farsports.

Maar al die sticker merken word ik een beetje -O- van. Je weet gewoon niet wat je koopt, voor waarschijnlijk veel te veel geld. Ze zijn net zo snel weer weg als ze opgestart zijn. Wat mij betreft :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
Vorige week vrijdag 132,3 km gefietst, woensdag 100, gisteren 60 en vandaag 70.
De laatste twee voor een heen en weertje thuisthuis en studentenkamer. Lekker kilometers gemaakt zo :9

Inmiddels toch wat last van mijn onderrug, niet heel hinderend maar wel een beetje zeurend. Mogelijk dat dit door de rugzak van vandaag/gisteren komt? Hebben jullie hier ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Cranzai op 24-07-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36

[Afbeelding]
Cannondale Synapse! En een Kona Jake the Snake die sinds ik de Cannondale heb alleen nog maar op de Kickr heeft gestaan :’)

Het is in de duinen nu veel te mul voor de crosser (in combinatie met mijn skills), en gravel is hier weinig. Al belandde ik vanmorgen per ongeluk wel op een gravelstrookje met opgedroogde tractorsporen. Dat was minder comfortabel met 6 bar in de racebandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Een Wilier, zal morgen na het schoonmaken eens een nette foto maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Raznov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:01:
don't race what you can't replace

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:20

[Afbeelding]
Absoluut, Cube Agree C:62, voorzien van FFWD F6D wielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgPQShkjhe2gnkkeM_Xl4ujGjgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VG5JdgBltPVjnWTvvuq2kWNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CedricD

[Afbeelding]
Ja hoor, een Ridley Fenix SLX Disc, wel de Ultegra Di2 variant.

Afbeeldingslocatie: https://www.feedthehabit.com/wp-content/uploads/2017/08/ridleyFenixSLXAngle.jpg

Fotootje van het internet, aangezien ik zo niet onmiddelijk een foto van de mijne vind zonder zadeltasje :9

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb nog niet zoveel Giants gezien hier, toch de grootste fietsfabrikant van de wereld :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfHEwWvBlkzv8HoMc3PjGOWV-X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CG5vQEv49FnQdQe5zJ2ceZbE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 24-07-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Heb zelf een De Rosa, zie je ook weinig. Wel cool daarom.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
Smultie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Heb nog niet zoveel Giants gezien hier, toch de grootste fietsfabrikant van de wereld :P

[Afbeelding]
Damn wat een lekkere, das wel mijn favoriete moderne giant kleurstelling!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 16:26
Het zit bij mij in de planning ook te gaan wielrennen. Deze week daarom een 2e hands fiets aangeschaft. Kledij heb ik nog niet deze ga ik morgen aanschaffen.

Hier een foto van de fiets in kwestie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm4NfUHwajeP8IvOUBpzgxMVjW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4az8bdaFlaOOEChLrID2jCcn.jpg?f=fotoalbum_large
De fiets is volgens de eigenaar zo'n 6 a 7 jaar oud. Carbon frame 60cm, ben zelf 1,93 maar past volgensmij aardig. Versnellingen zijn shimano ultegra. Enigste mankement zit hem in de banden, deze zijn uitgedroogt. Ben van plan deze daarom ook te vervangen.
Heeft iemand hier wellicht suggesties voor que band?

Omdat ik niet bekend ben in de wielren wereld heeft iemand wat tips hoe ik ritme kan opbouwen etc.

Edit: foto komt niet erg goed uit z'n verf. Tis een prachtig reflecterend frame als het licht er goed op valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ouwehandje op 24-07-2020 22:12 ]

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• freaky65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 15:02
Hier nog een Giant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YBxjjOQCIvUV0_XcsfC7m5VkXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxKhqVsAZZK0aLPkkHWEbCRm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 133 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).