Ypuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:38:
[...]
Almerense Ebikers, het klinkt echt alsof dat dubbelop gaat en is waarschijnlijk ook zo.
Rondje Flevopolder trekt mij ook absoluut niet. Misschien als ik ooit nog eens voor betaald wordt. Dan liever een rondje Noord-Oost Groningen (wat best wel weer mooi kan zijn door de prachtige historische dorpjes waar het lijkt alsof de tijd stil gestaan heeft).
Hier regelmatig rondjes vanuit de stad Groningen richting het noorden en noordoosten. Als je van wind houdt is het sowieso prachtig, maar er zijn legio mooie wegen, dorpjes en andere bezienswaardigheden waarbij je geen last hebt van e-bikes (überhaupt weinig ander verkeer). Tips (in willekeurige volgorde) zijn Noordpolderzijl, Doodstil, Oldenzijl, Kantens, Krewerd, Usquert, Westerwijtwerd, Termunterzijl, Huizinge, Westeremden, Leermens, Oosterwijtwerd etc. etc.
Als je meer richting het noorden/noordwesten gaat zijn dorpen en plekken als Garnwerd, Aduarderzijl, Ezinge, Saaksum, Schouwerzijl, Eenrum, Ewer, Zoutkamp, Houwerzijl en Pieterburen ook super. Stukje dichter bij de Stad zijn nog Thesinge, Enumatil, Zuidwolde en Niehove, laatstgenoemde is verkozen als mooiste dorp van NL.
Maar vanuit de stad Groningen zijn er sowieso prachtige routes te maken. Wil je wind en uitgestrekte velden met pittoreske dorpjes blijf je in Groningen. Wil je dat combineren met meer water ga je richting Friesland en wil je meer beschutting en bossen dan ga je naar Drenthe. Kortom: Wij rijden veel afwisselende rondjes. Ik probeer veel af te wisselen bij het maken van routes en zoek ook vaak de voor mij nog onbekende wegen op. Inspiratie? Bekijk de routes (50-135 km) op mijn
Komoot. Oproep aan iedereen die een route gaat fietsen: Laat een comment achter, zodat ik dingen kan verbeteren of aanpassen. Of de complimenten kan ontvangen haha

tjanssen schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:45:
Ik lees hier een hoop goede verhalen over Komoot. Wat ik mis is een optie om, met zoals in Garmin zit, een ronde reis te plannen met een ingesteld aantal kilometers. Dus niet handmatig waypoints moeten toevoegen. Hoe doen jullie dit?
Handmatig waypoints (Highlights!) toevoegen en dan kijken waar de route langs gepland wordt. Dat finetunen met behulp van eigen kennis en Google Street View zodat je de mooiste routes maakt. Ik krijg doorgaans elke keer complimenten over de route
[
Voor 3% gewijzigd door
MaSw85 op 12-07-2020 10:15
]