Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 128 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
DDX schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:57:
Zuid Limburg is naar mijn idee stuk zwaarder doordat er bulten inzitten die (ruim) boven de 10% gaan.
Maar het plezier van fietsen in Limburg is ook veel groter, waardoor het makkelijker lijkt. ;)

Ik rij ook iets anders in Limburg, rij rustiger op de tussen stukken en stevig door op de klimmetjes (zijn toch vaak snel over). Heb met de Criquielion weleens volle bak gereden, ook leuk om te doen, maar dat is een heel andere setting.

Een lange klim rij ik gedoseerd op, in een tempo wat ik weet dat ik vol kan houden. Daarna herstellen in de afdalingen en rustig aan op de tussenstukken.

Als je niet zeker weet of je 120km aankan, kan je ook 8-tjes maken van je routes. Stukje afsnijden in de bergen is niet altijd mogelijk.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:41:
[...]
Die Frank lijkt me ook wel een leuke om bij in het wiel te zitten aan z'n wattages te zien. Die trapt gewoon lekker 450w voor 3-4 minuten. 240w avg en 340w NP zegt ook wel genoeg :+.
@Ypuh Dat trap jij toch ook wel met een FTP van 326?
Ik zit regelmatig 5-10 minuten in powerzone 7 (450+ Watt). En onze FTP's verschillen niet zoveel... :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:54
Salteh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:13:
Jaaaaaaaaaaaaaa. Komt 'ie!
Morgen tijdens het dutje van de kleine het voorwiel spaken, zaterdag het achterwiel en dan volgend weekend de fiets opbouwen :9 O+

[Afbeelding]
Mooie kleur! Stiekem vind ik het wel jammer dat de meeste fietsen tegenwoordig mat zwart zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Pyramiden schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Mooie kleur! Stiekem vind ik het wel jammer dat de meeste fietsen tegenwoordig mat zwart zijn...
Zit ook stiekem een beetje te kijken naar een nieuwe racefiets, maar ben altijd teleurgesteld als ze niet beschikbaar zijn in rood.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:53
DDX schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Haha ja rondje fietsen met @frankknopers is een leuke om jezelf helemaal te slopen idd 8)
En als jij dat zegt, dan zegt dat wel wat 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Salteh Oef wat een kleurtje! Mooi man! d:)b Wel even foto's posten! :Y
@mhr-zip Hoe bevallen je Roeckl's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
Grin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:52:
[...]

@Ypuh Dat trap jij toch ook wel met een FTP van 326?
Ik zit regelmatig 5-10 minuten in powerzone 7 (450+ Watt). En onze FTP's verschillen niet zoveel... :)
Daarom lijkt het me ook wel leuk om bij zo iemand in het wiel te zitten ;). In het wild kom ik zelden renners tegen met wie je een beetje kunt spelen. Het terrein in Limburg helpt daar natuurlijk ook wel bij. Zulke heuveltjes op 120/130% ftp opknallen is mij ook op het lijf geschreven, in tegenstelling tot de Alpe oprijden (wat gister weer eens pijnlijk duidelijk werd in Zwift, heb de eerste 40min alleen maar gedacht aan afstappen).

Betekent overigens niet dat het geen pijn doet. 450w voor 5 minuten heb ik nog nooit gehaald volgens mij, maar wattage zegt niet altijd alles. Bij onze club mis ik die uitdaging wel eens (pakweg 100 leden en gemiddelde leeftijd zal 40-45 zijn). Daar zitten ook wel wat snelle mannen bij, maar als je écht even aanzet na de bocht ben je ze zo kwijt. Het alternatief in de buurt is vaak weer rondjes van een kilometer rijden met het risico op valpartijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh Hehehe oke, mocht je eens plannen hebben in de buurt van Groningen: stuur me een PM! Zal hetzelfde doen als ik in de buurt van Utrecht zit (maar dat zie ik niet snel gebeuren...).

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 09-07-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
joint_me schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Zit ook stiekem een beetje te kijken naar een nieuwe racefiets, maar ben altijd teleurgesteld als ze niet beschikbaar zijn in rood.
Hah, ik heb uit m'n huidige Cube Peloton Pro 2014 al het wit zwart gespoten, maar ben nu zelf wel een beetje klaar met al dat zwart. Er zijn zo veel fietsen zwart he ;-)
Grin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:09:
Thanks! Ga ik doen! :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00
Mistraller schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:39:
[...]

maar vroeg me af hoe anderen dat doen?
Beetje tweaker houdt gewoon een database op een servertje bij natuurlijk, dit is tweakers niet weightweenies.
Ik heb de link in mijn onderschrift staan, daar staat natuurlijk ook mijn ID in.
Ik probeer het een beetje af te schermen, niet iedereen hoeft mijn echte naam te weten. En niet iedereen die mijn echte naam weet, hoeft mijn nickname te weten.

Er zijn wel mensen die het wel weten, dat vind ik prima. En als je zoekt, vind je het misschien via google ook wel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
joint_me schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb een fiets op het oog, maar nog niet gekocht om dat de uitvoering die ik wil alleen in het rood is. Hopelijk is uitvoering 2021 anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:09:
@mhr-zip Hoe bevallen je Roeckl's?
Nog niet getest :$

Ik was ze alweer kwijt, had mijn vrouw ze in dashboardkastje gelegd. *O*
Thx nog lieve schat. -O-

Laatste tijd erg weinig tijd om te fietsen helaas. Dit weekend wordt het weer niks.

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
mhr-zip schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb een fiets op het oog, maar nog niet gekocht om dat de uitvoering die ik wil alleen in het rood is. Hopelijk is uitvoering 2021 anders.
Benieuwd welke fiets het is.

Hello fellow humans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
joint_me schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Benieuwd welke fiets het is.
Dit is dus de fiets die ik niet ga kopen (krijg allemaal plusjes voor deze post).

Afbeeldingslocatie: https://www.focus-bikes.com/media/catalog/product/6/6/66368_fo5080040v2020_2020_28_di_090_pro_barolored_paralane-9-8.png?quality=80&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=&width=&format=jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2020 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Daarom lijkt het me ook wel leuk om bij zo iemand in het wiel te zitten ;). In het wild kom ik zelden renners tegen met wie je een beetje kunt spelen. Het terrein in Limburg helpt daar natuurlijk ook wel bij. Zulke heuveltjes op 120/130% ftp opknallen is mij ook op het lijf geschreven, in tegenstelling tot de Alpe oprijden (wat gister weer eens pijnlijk duidelijk werd in Zwift, heb de eerste 40min alleen maar gedacht aan afstappen).
Dit jaar weinig groepsritjes gedaan en dan mis ik die uitdaging ook wel ja.
Was afgelopen weekend wel weer lekker om met paar sterke mannen te rijden / eraf gereden te worden op aantal klimmetjes.
Denk je dat je zelf best aardig kan fietsen, zie je 2 man gewoon bij je weg rijden 8) (vooral op de stijle bultjes in Limburg kom ik dan niet mee)

Maargoed mijn kracht komt dat ik na 200km nogsteeds hard kan rijden.
Alhoewel ik er op 2e dag laatste 10km echt af moest, zat met 330w in wiel vals plat omhoog terwijl Frank op kop 400w zat te trappen.

Ik in wiel :
https://www.strava.com/ac...0294/analysis/18120/18579

Je kan ook mooi zien wanneer ik het laat lopen.

Frank op kop :
https://www.strava.com/ac...1232/analysis/17690/18109

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:14:
Heb het al eens eerder gepost, maar ik neem onderweg dus altijd een Essentials Case van Rapha mee waar alles inzit. Ik denk dat ik daar 95% van de reparaties mee uit kan voeren en het neemt amper een jersey pocket in beslag (kunnen nog wel wat spullen zoals telefoon en paar gelletjes bij in).

Kortom, geen lelijke zadeltas en makkelijk switchen tussen verschillende fietsen (voor de MTB heb ik een ander setje, maar die gebruik ik niet zo vaak en rij ik ook zelden alleen of lange afstanden).

Heb de multitool ook al meer dan een jaar niet gebruikt gok ik (vaker voor fietsvrienden dan mijzelf). Fietsafstelling is wel redelijk definitief en thuis tijdens het schoonmaken controleer ik meestal wel of alles er nog goed uitziet. Een scheur in de velg bij de nippels of versleten ketting zou dan wel opvallen.
Welke maat van die case heb je dat je er zo veel in kwijt kunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@DDX Haha, geinig. Vermogen zegt niet alles, maar geeft wel een goed beeld van zulke situaties. Hier zie je ook duidelijk het verschil tussen type renners. Die Limburgse klimmetjes zijn mij ook op het lijf geschreven, hoe steiler hoe beter, wetende dat ze eindig zijn. Het is dan meer sprinten/kracht dan klimvermogen. Ik kan best lang diep in het rode rijden (hartslag 195-205), zeker als ik iemand voor of vlak achter me zie rijden en weet dat het hen ook gewoon pijn doet. Een kleine afdaling van 1-2 km is meestal voldoende om op te laden voor een volgende klim en hetzelfde te doen.

Op een Alpe d'Huez of simpelweg het vlakke NL kun je ook wel hoge wattages trappen, maar is de (mentale) belasting anders. Het procentuele verschil in snelheid is lager, je ziet elkaar beter/langer en kunt meestal niet echt een jump maken zonder dat ze in je wiel blijven hangen (of als ze slim zijn laten ze je vervolgens even spartelen en gaan ze samenwerken). Op de Alpe kun je echt naar iemand toe rijden, op de Redoute is dat een stuk lastiger.

@jochy Wel de large volgens mij (die kleinere zou mijn telefoon niet eens inpassen, ook al gebruik ik hem daar niet voor). Ongeveer ter grote van een jersey pocket dus, waarbij hij niet uitsteekt en er nog wel een telefoon en 2-3 gelletjes bij in passen. Verder is het wel compact ingepakt, maar ik open hem eigenlijk ook zelden (alleen voor wat kleingeld op de pond of Scan&Go).

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 09-07-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-08 14:04
Afgelopen week heb ik mezelf getrakteerd op een tweedehands slechtweer fiets, waarmee ik ook met een gerust hart tijdens deze dagen de weg op kan en niet de tranen in m'n ogen staan als ik naar m'n mooie racefiets kijk aan het einde van de rit.

Nu is dit ook gelijk een mooie oefen-klusfiets geworden om een beetje te spelen met versnellingskabels vervangen/stuurlint etc. Verder wil ik graag een andere crankset. Op dit moment zit er een 175mm behoorlijk beschadigde crank op, en ik wil graag naar 172,5. Alleen ik kom er niet uit welke cranksets geschikt zijn voor mijn bottom bracket.

Mijn bottom bracket is een SM-FC6600 - BC1.37 X 24 Road
Mijn huidige crankset is een FSA Gossamer (type nummer nergens meer leesbaar)
Zit nu een 52t/38t kettingblad op 110 BCD
Betreft een 10 speed fiets.

Door alle informatie online zie ik door de bomen het bos niet meer. Het liefst zou ik via Marktplaats een tweedehands crankset kopen of een niet al te dure nieuwe (~€100). Weet iemand waar ik precies rekening mee moet houden of waar ik dat online kan vinden? Op de site van Mantel staat een super uitgebreid artikel, maar daarmee kom ik er niet uit. Als ik beter voor €20 een nieuwe BB kan kopen om mijn zoektocht makkelijker te maken is dat ook prima. Hopelijk heeft iemand wat wijze raad voor mij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CL_CEqHIo8WSkvdAK2zqe5Xie50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NBmvTGoLn8s3yWTDI2R1JkeR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Crazy D schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:34:
[...]

Windkracht 4 a 5 is al voldoende om 'berg wattages' te trappen. Voornaamste verschil is (behalve het mentale stuk dat je die berg tenminste ziet, de wind is onzichtbaar) is de zwaartekracht die bij een berg behoorlijk aan je kan trekken.

2200hm in Limburg op een ritje van 120km? Dan moet je serieus je best doen en echt alles wat omhoog gaat ook pakken.
Afgelopen weekend Lus 3 van AGR vanuit Epen gestart en aangevuld met rondje Camerig/3-landenpunt. Is 95 km met 1600 hoogtemeters. Die laatste 25 km met 500-600 hm hadden we ook nog wel kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:25
Camerig is en blijft toch de favoriet... en het liefst helemaal naar de top (vanaf Slenaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@ocramk Dat is gewoon een standaard Shimano 24mm Hollowtech bottombracket. 8/9/10/11s is allemaal één pot nat als het op crankstellen en bladen aankomt, dus ik zou gewoon een Shimano 105 of Tiagra 50/34t crankstel bestellen. Het verschil tussen 172.5mm en 175mm is verwaarloosbaar (ook ik heb hier vast wel een keer wakker van gelegen), dus als dat de enige reden is zou ik het lekker laten voor wat het is.

Let er even op dat je wel zo'n Hollowtech tooltje meebesteld om het afdekkapje los te draaien. Verder heb je alleen een imbussleutel nodig en is het super simpel. Idealiter bestel je ook even wat lagervet mee (klein potje Galli gaat bij mij al jaren mee) en kun je 1 of 2x per jaar de boel even demonteren, schoonmaken en opnieuw invetten wat een paar minuten werk is. Ik zou voordat je besteld ook even checken of je lagers goed zijn (cranks eruit en even met je hand voelen, dan weet je genoeg).

Bike24 is wel een goede shop die ook die kleinere dingetjes op voorraad heeft voor redelijke prijzen. De Mantels en Futurums van deze wereld zijn ook goed, maar vragen vaak onredelijke prijzen voor zo'n tooltje of potje vet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 09-07-2020 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

jochy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:22:
[...]

Welke maat van die case heb je dat je er zo veel in kwijt kunt?
ik heb deze met vaderdag gekregen :)
https://thepack.cc/?gclid...poLzq3FxbtTgaAn17EALw_wcB

Heb er wat kleingeld inzitten, biba, 3 bandenlichters, 2x co2 patroon, co2 pompje, ventielverlengers, plakstickers.
En dan nog genoeg ruimte over. Heb nog wel een multitool, deze in geen 5 jaar nodig gehad met fietsen. Al zou hij er ook nog wel bij in passen.
Hij past net als die van Rapha ook in een achterzak en hebt dan nog wat ruimte over voor wat dun spul :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:09:
@ocramk Dat is gewoon een standaard Shimano 24mm Hollowtech bottombracket. 8/9/10/11s is allemaal één pot nat als het op crankstellen en bladen aankomt
ocramk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:39:
Mijn bottom bracket is een SM-FC6600 - BC1.37 X 24 Road
Als je ook de lagers wilt / moet vervangen, de triviale naam van de schroefdraad in bracket is "BSA draad"

Dit is één (nee, niet dè) bracket standaard die al een eeuw betsaat. Wat voor @ocramk relevant is: er bestaan voor elk type crankstel en as (okay, wellicht wat moderne oversized varianten daargelaten) wel adapters naar BSA, dus je bent op geen enkele manier beperkt in je keuze tot (zoals de huidige) Shimano-look-a-likes.

Dus denk gerust mijlen outside the box: van budget Praxis Works, hip and happening 1X tot walgelijk dure Campagnolo gevallen.

[ Voor 47% gewijzigd door DieAnder op 09-07-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
DieAnder schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:37:
[...]

[...]

Als je ook de lagers wilt / moet vervangen, de triviale naam van de schroefdraad in bracket is "BSA draad"
Die overigens ook super simpel zelf te vervangen is met het juiste gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Flipmo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:29:
[...]

ik heb deze met vaderdag gekregen :)
https://thepack.cc/?gclid...poLzq3FxbtTgaAn17EALw_wcB

Heb er wat kleingeld inzitten, biba, 3 bandenlichters, 2x co2 patroon, co2 pompje, ventielverlengers, plakstickers.
En dan nog genoeg ruimte over. Heb nog wel een multitool, deze in geen 5 jaar nodig gehad met fietsen. Al zou hij er ook nog wel bij in passen.
Hij past net als die van Rapha ook in een achterzak en hebt dan nog wat ruimte over voor wat dun spul :)
Heb je ook je telefoon erin? Ziet er op de afbeelding toch wat krapjes uit allemaal en zeker krasgevoelig.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:09:
Bike24 is wel een goede shop die ook die kleinere dingetjes op voorraad heeft voor redelijke prijzen. De Mantels en Futurums van deze wereld zijn ook goed, maar vragen vaak onredelijke prijzen voor zo'n tooltje of potje vet.
Ik ben absoluut Bike24 fan, maar de daar onredelijke verzendkosten gooien bij mij ook wel eens roet in het eten. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Ik ben absoluut Bike24 fan, maar de daar onredelijke verzendkosten gooien bij mij ook wel eens roet in het eten. _O-
Gewoon voor meer dan €100 bestellen en de price guarantee gebruiken. Dan betaal je nog maar €3.99 verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-08 14:04
@Ypuh , thanks voor de uitleg. Dat maakt het een stuk helderder. De benodigdheden die je noemt liggen hier gelukkig al in de fietsgereedschapskist :). Net de boel eens uit elkaar gesloopt en ik kreeg niet het idee dat dit 2x per jaar schoongemaakt en opnieuw ingevet is. Zo maar even online shoppen!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Beginner hier! M’n hele leven lang op veel verschillende soorten fietsen gereden maar nog nooit een racefiets aangeraakt, laat staan bereden.

Dus ik heb me wat ingelezen op do’s en don’ts mbt. Het aanschaffen van een racefiets op een karig budget van 250 euro en ben hier op uit gekomen;

Gisteravond nabij Zwolle deze klassieker opgehaald voor €225,-

Giant Cadex CFR, carbon tube frame met aluminium joints. Heerlijk rechte fiets en stuurt mooi direct.

De vorige eigenaar is een redelijke tijd fietsenmaker geweest als bijbaantje en dit was tevens zijn eerste racefiets. Ding is dan ook goed onderhouden en vertoont geen defecten.

Tijdens die eerste paar meters op de weg ging er een hele nieuwe wereld voor mij open, ik was direct verkocht.

Wat vinden jullie van deze vangst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSxdQ7AEXq3ICPn8S-WUot2rpOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g65h4cmW7KxFfTfe8ZIdtcwP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door w4v3g0d op 09-07-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

w4v3g0d schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:46:
Beginner hier! M’n hele leven lang op veel verschillende soorten fietsen gereden maar nog nooit een racefiets aangeraakt, laat staan bereden.

Dus ik heb me wat ingelezen op do’s en don’ts mbt. Het aanschaffen van een racefiets op een karig budget van 250 euro en ben hier op uit gekomen;

Giant Cadex CFR, carbon tube frame met aluminium joints. Heerlijk rechte fiets en stuurt mooi direct.

De vorige eigenaar is een redelijke tijd fietsenmaker geweest als bijbaantje en dit was tevens zijn eerste racefiets. Ding is dan ook goed onderhouden en vertoont geen defecten.

Tijdens die eerste paar meters op de weg ging er een hele nieuwe wereld voor mij open, ik was direct verkocht.

[Afbeelding]
Over de techniek kan ik niets zeggen maar om te zien vind ik hem heel vet!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Betekent overigens niet dat het geen pijn doet. 450w voor 5 minuten heb ik nog nooit gehaald volgens mij, maar wattage zegt niet altijd alles. Bij onze club mis ik die uitdaging wel eens (pakweg 100 leden en gemiddelde leeftijd zal 40-45 zijn). Daar zitten ook wel wat snelle mannen bij, maar als je écht even aanzet na de bocht ben je ze zo kwijt. Het alternatief in de buurt is vaak weer rondjes van een kilometer rijden met het risico op valpartijen.
Geen andere club in de buurt met renners van je niveau? Wat jij beschrijft is de reden waarom ik bij een wielervereniging ben gaan fietsen. Uitgedaagd worden op mijn eigen niveau. Woon je toevallig in de buurt van Utrecht?

Gisteren een rondje volle bak gedaan met mijn club genoten. Iedereen was geloof ik weer blij dat het los mocht. Na 2u fietsen en 76km verder had ik een nieuw FTP... wtf 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@w4v3g0d Leuk toch? Ziet er uit als degelijk spul, en qua rijgevoel doen die oudjes het vaak nog het best. Die 0,5 km/u die je wint met een full on aero bike, kun je ook winnen door je kop naar beneden te houden of een keer vaker te gaan fietsen in de week :).

Zo te zien alleen ff de punt van je zadel verticaal uiteraard horizontaal zetten, die fietspomp netjes in de kliko gooien en eens gaan nadenken over klikschoenen en misschien een vers setje goede banden als eerste upgrades :+. Oh ja, en de drivetrain even goed schoonmaken. Ketting moet er brandschoon uitzien ipv zwart.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 09-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4v3g0d
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:58:
@w4v3g0d Leuk toch? Ziet er uit als degelijk spul, en qua rijgevoel doen die oudjes het vaak nog het best. Die 0,5 km/u die je wint met een full on aero bike, kun je ook winnen door je kop naar beneden te houden of een keer vaker te gaan fietsen in de week :).

Zo te zien alleen ff de punt van je zadel verticaal zetten, die fietspomp netjes in de kliko gooien en eens gaan nadenken over klikschoenen en misschien een vers setje goede banden als eerste upgrades :+. Oh ja, en de drivetrain even goed schoonmaken. Ketting moet er brandschoon uitzien ipv zwart.
De fiets is net voorzien van een nieuwe set binnen & buiten -banden.
Ook kreeg ik het originele setje clips mee, alleen heb ik nog geen klokschoenen.

Ook omdat ik dat nog niet gewend ben leek het mij beter om eerst met kleine pedalen te beginnen om gewend te raken aan de fiets en m'n muscle memory wat in te werken.

Ik heb namelijk zowel mijn stadsfiets als m'n MTB beiden verkocht, ivm. frame maat die bij beide fietsen te klein was en heb deze fiets er voor terug gekocht.

Dus dit zal ook mijn enige fiets zijn voor de komende tijd. Vandaar de keuze voor trappers ook.

Over de ketting; heb hem na de treinreis naar huis even naar de carwash gereden en daar even van een schoonmaakbeurt voorzien, toen zag het er al een stuk beter uit en begon 'ie zowaar een beetje te glimmen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@w4v3g0d Hehehe lekker ding zo! Helemaal periode-authentiek! In mijn jeugdjaren heb ik ook een Giant Cadex gehad, Rigida wielen, geweldig! Zal altijd een duimpje van mij krijgen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Noxa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Geen andere club in de buurt met renners van je niveau? Wat jij beschrijft is de reden waarom ik bij een wielervereniging ben gaan fietsen. Uitgedaagd worden op mijn eigen niveau. Woon je toevallig in de buurt van Utrecht?

Gisteren een rondje volle bak gedaan met mijn club genoten. Iedereen was geloof ik weer blij dat het los mocht. Na 2u fietsen en 76km verder had ik een nieuw FTP... wtf 8)7
Zit nu bij een club van ongeveer 100 leden in de buurt van Utrecht (ca. 25km), maar dat is duidelijk een tourclub. Met een man of 8 hebben we een snelle groep opgezet waar ik m'n plezier wel uithalen kan, maar het moge duidelijk zijn dat ik dat dit jaar mis. Ik ben nog nooit zo fit geweest, maar nog lang niet iedereen is weer aangesloten of zo fit als vorig jaar. Dit hele jaar loopt sowieso een beetje vreemd, dus heb me er maar bij neergelegd.

Zat er wel aan te denken om mee te gaan trainen met de jeugd van Jan van Arckel of trainingskoersjes op de Nedereindse berg. Van mij hoeft het niet iedere week volle bak, maar af en toe de benen testen met mensen van een gelijk niveau zou wel tof zijn. De meest eerlijke wedstrijdjes die ik tot nu toe gedaan heb waren op Zwift wat op zich al een leuk alternatief is. Zo heel snel ben ik overigens ook weer niet hoor (top van de B-categorie, bij de A's wordt ik er ook gewoon afgereden).

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 09-07-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22
w4v3g0d schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:46:

[Afbeelding]
Koel! Was 9 jaar geleden ook mijn eerste racefiets :). Onlangs wegens ruimtegebrek verkocht. € 50 afschrijving na al die jaren :9 .

Fijne fiets om mee te beginnen!

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@w4v3g0d uitstekende bike! Hoeveel tandjes zijn je tandwielen voor en grootste/kleinste achter? En wat hierboven al gezegd werd, schoenen met clip zijn wel echt heel fijn op de fiets 🙂

En die pomp, ik was al bijna vergeten dat dat ooit standaard bij fietsen kwam. Mijn eerste stalen Panasonic had ook een mooie erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
@w4v3g0d Moet gelijk aan de wielerfanaat mijn opa denken :). met zijn 15000km in een jaar op zon fiets :).
En die fietspomp heerlijk aero ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

SirLenncelot schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Heb je ook je telefoon erin? Ziet er op de afbeelding toch wat krapjes uit allemaal en zeker krasgevoelig.
telefoon heb ik er niet in zitten. Wil vanavond wel eens proberen of dat ook past.
er is in ieder geval een apart vakje voor, zodat het niet kan krassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
Ypuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Zit nu bij een club van ongeveer 100 leden in de buurt van Utrecht (ca. 25km), maar dat is duidelijk een tourclub. Met een man of 8 hebben we een snelle groep opgezet waar ik m'n plezier wel uithalen kan, maar het moge duidelijk zijn dat ik dat dit jaar mis. Ik ben nog nooit zo fit geweest, maar nog lang niet iedereen is weer aangesloten of zo fit als vorig jaar. Dit hele jaar loopt sowieso een beetje vreemd, dus heb me er maar bij neergelegd.

Zat er wel aan te denken om mee te gaan trainen met de jeugd van Jan van Arckel of trainingskoersjes op de Nedereindse berg. Van mij hoeft het niet iedere week volle bak, maar af en toe de benen testen met mensen van een gelijk niveau zou wel tof zijn. De meest eerlijke wedstrijdjes die ik tot nu toe gedaan heb waren op Zwift wat op zich al een leuk alternatief is. Zo heel snel ben ik overigens ook weer niet hoor (top van de B-categorie, bij de A's wordt ik er ook gewoon afgereden).
Ik kan me voorstellen dat het misschien net wat ver is, maar kan in Utrecht de club waar Noxa en ik beiden lid zijn, CS030, aanraden op dit gebied. Het is een grote club maar er zijn redelijk vaste groepjes (hoe harder je fietst, hoe hechter de kliekjes ook volgens mij :) ) en er zitten notoire hardrijders bij als ik strava moet geloven (@Noxa is er 1 van :9 ).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Woehoe! Gisteren een heerlijke lange dag in het zadel gezeten. Met dat kutweer?, ja, met dat kutweer.. Het was een tocht voor het goede doel (Stichting Juul en het Prinses Mexima Center) dus het 'moest' op die dag gebeuren. In totaal 221 kilometer gefietst en daarmee m'n eigen record met 6 kilometer aangescherpt. Vanuit Valkenburg ZH vertrokken, via Leiden, Alphen en Woerden naar Utrecht oost, terug via Loosdrecht, Kudelstaart, Spaarnwoude, Haarlem en Zandvoort om daar via Lisse, Sassenheim, Noordwijk en Katwijk weer naar huis te gaan. Oh ja, helemaal alleen... corona = solo

6:45 weg, 18:45 klaar, 9:16 op de fiets gezeten. Ja, het gemiddelde is knudde maar had 25 stops onderweg en de wind en regen hielpen niet mee met de wil om harder te fietsen. Heb wel genoten van de powermeter, tegen de wind in ga je stiekem toch beuken en 240 watt was niet wat ik wilde, de 160-180 watt werkte veel beter en zorgde er voor dat ik nog redelijk fris aan de finish kwam. Al met al persoonlijk ongeveer 1250 euro kunnen bijdragen op het totaal van 32.500 euro, dus meer dan tevreden!

Strava voor de liefhebbers:
https://www.strava.com/activities/3737239930

En nu? De snoep/koek kast leegeten en m'n tere billen rusten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Stufferdt schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het misschien net wat ver is, maar kan in Utrecht de club waar Noxa en ik beiden lid zijn, CS030, aanraden op dit gebied. Het is een grote club maar er zijn redelijk vaste groepjes (hoe harder je fietst, hoe hechter de kliekjes ook volgens mij :) ) en er zitten notoire hardrijders bij als ik strava moet geloven (@Noxa is er 1 van :9 ).
Ben ook een jaartje lid geweest van CS030, erg leuke gezellige club! Dus een aanrader! Ben er zelf na een jaar mee gestopt omdat ik het meestal niet voor elkaar kreeg om aan te sluiten bij de groepsritjes, best lastig met 3 kids thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w4v3g0d
SirLenncelot schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:53:
@w4v3g0d uitstekende bike! Hoeveel tandjes zijn je tandwielen voor en grootste/kleinste achter? En wat hierboven al gezegd werd, schoenen met clip zijn wel echt heel fijn op de fiets 🙂

En die pomp, ik was al bijna vergeten dat dat ooit standaard bij fietsen kwam. Mijn eerste stalen Panasonic had ook een mooie erbij.
Ja geinig he, deze fietspomp is blijkbaar origineel geleverd op de fiets en zit er nog steeds bij.

Deze fiets kwam als een soort compleet starterspakket met clips, extra binnenband, pomp, fietscomputer en zo nog wat onderdelen.

Over de tandwielverhoudingen moet je mij later weer even vragen, het enige wat ik tot nu toe weet is dat het een 105 groepset is met een Tiagra front derailleur. 2x8 versnellingen op een originele Shimano casette.

Toen ik na een uurtje fietsen een beetje heb kunnen wennen begon ik al kleine sprintjes te trekken en ik verbaas me elke keer weer hoe snel, soepel en direct dit ding vooruit komt voor zo’n oude fiets.

Ik ben helemaal in de wolken <3

Na een bezoekje aan de zelf-wasstraat en €2,- investering zie ik pas hoe clean deze fiets eigenlijk is, en het viel me niet eens op tijdens het aankopen dat ie eigenlijk nog wat vies was :+

En ik was voorheen al een sucker voor koolstofvezel constructies van alle soorten, en dat heeft natuurlijk wel geholpen met deze keuze. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAbOJ2Hbeb2C_Rtu1iD9sf2GQSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kc0YOT451w5xBGoLJNrPbOHJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHPU4b8x408zcHm-PX9OREQlBM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jri3M2pgT68mNXZNl8Z4OvUX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCJPRFY6O01U11KlBRrfWWZZBKg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4vIjTkqI6quwb5sYIJaXejK.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 41% gewijzigd door w4v3g0d op 10-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Blik1984 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Ben ook een jaartje lid geweest van CS030, erg leuke gezellige club! Dus een aanrader! Ben er zelf na een jaar mee gestopt omdat ik het meestal niet voor elkaar kreeg om aan te sluiten bij de groepsritjes, best lastig met 3 kids thuis.
Ligt voor mij aan de verkeerde kant van Utrecht, anders had ik weleens willen aansluiten bij CS030.
Voordeel van deze kant is dat de NEB dichterbij is, voor als het veldrit seizoen weer begint.

[ Voor 9% gewijzigd door joint_me op 10-07-2020 12:31 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
joint_me schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Ligt voor mij aan de verkeerde kant van Utrecht, anders had ik weleens willen aansluiten bij CS030.
Voordeel van deze kant is dat de NEB dichterbij is, voor als het veldrit seizoen weer begint.
Start- en eindpunt is tegenwoordig Camping Ganspoort. Ik woon zelf in Overvecht, dus moet ook tijdig vertrekken wil ik optijd zijn. Maar vind het het wel waard, dus slap excuus dit hoor ;)
Blik1984 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Als je neit kan aansluiten is het lastig inderdaad. Ik heb geen kinderen en merk wel dat het me motiveert ook met harde wind of wat minder weer op de fiets te stappen, dus ben wel blij dat ik lid ben geworden toen ik in Utrecht kwam wonen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Ik had ook zoiets in Alkmaar, beetje rond gezocht en uiteindelijk bij TCAV uitgekomen, wel een toerclubje maar wel lekker om op zaterdag de duurritten te doen. Daarnaast zijn er een aantal "wilde groepjes". Op dinsdag heb je een snelle-snelle groep. Verzamelen op een bepaald punt en daarna volgas. Op donderdag heb je een langzame-snelle groep, nog steeds snel, maar bij deze samen uit, samen thuis.

In Heiloo zit Service Koers en die doet sinds een week of 2 ook een "Social Koers" op donderdag, word ook lekker doorgetrapt als ik de Stravalinkjes laatst goed zag.

AGU (hq in Alkmaar) had voorheen eens per maand een social ride, met pizza in de kantine naderhand, maar die is wegens corona (schat ik) nog niet opgestart.

Zo'n club als CS030 mag wat mij betreft ook wel in Alkmaar komen, CS072 ofzo, tcav waar ik dan lid van ben ben ik 1 van de jongste (op m'n 43ste) en dat lijd soms wel tot verschil van inzichten en gebruik van technieken. Wel netjes trouwens dat je gelijk bij je inschrijving een set kleren krijgt bij CS030.

Daarnaast laatst lid geworden van de Randonneurs maar da's toch vaak solo of met een klein groepje fietsen tijdens de georganiseerde ritten.

Is er hier iemand die ervaring met BEAT Cycling heeft en hun ritten etc?

[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 10-07-2020 13:49 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Salteh
De kleine slaapt - hopelijk lang genoeg ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTPVK2hchHt3kmo1CwL7ED_tX9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTIhYogXjAO53k5gFTja8TOc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Bij onze club is de gemiddelde leeftijd ook zo'n 45 gok ik. Met mijn 29 jaar ben ik in ieder geval één van de jongste. Sinds afgelopen zijn daar nog 2 eind twintigers bijgekomen, maar dat is dus op 100 leden. Moet overigens zeggen dat leeftijd niet per se een rol speelt. Er rijdt ook iemand van 59 en tijdens een afvalrace bleven we met z'n tweeën over (bijna 90 km en 38/39 km/u gemiddeld).

Wil sowieso al langere tijd verhuizen naar een grotere stad, mede om ook weer eens leeftijdsgenoten tegen te komen op straat, maar steden als Utrecht zijn gewoon onbetaalbaar geworden voor starters. Ten minste, ik heb het geld er niet voor over (4 ton of €1.200 p/m voor 60m2) en stop het liever in mooie wielerspulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Stufferdt schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Start- en eindpunt is tegenwoordig Camping Ganspoort. Ik woon zelf in Overvecht, dus moet ook tijdig vertrekken wil ik optijd zijn. Maar vind het het wel waard, dus slap excuus dit hoor ;)
Vind 17km toch net iets te ver om "warm" te fietsen, moet ik nog eerder van huis weg en ben ik langer weg. Moet het ook nog thuis kunnen verkopen ;)

Fiets al regelmatig mee met de Maximus Stampers, iets dichter bij huis. Maar ben ben wel nieuwsgierig om eens bij andere fietsclubs me te kijken, zeker als er ook iets aan training gedaan wordt.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Salteh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:54:
De kleine slaapt - hopelijk lang genoeg ;-)

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, succes!
Ik wacht al een tijd met smart op mijn (rode RS4) naven, de rest van de onderdelen ligt al een tijd te wachten. Gelukkig kan ik op mijn 'reserve' wielen rijden, dus ik hoef niet te stressen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
joint_me schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Vind 17km toch net iets te ver om "warm" te fietsen, moet ik nog eerder van huis weg en ben ik langer weg. Moet het ook nog thuis kunnen verkopen ;)

Fiets al regelmatig mee met de Maximus Stampers, iets dichter bij huis. Maar ben ben wel nieuwsgierig om eens bij andere fietsclubs me te kijken, zeker als er ook iets aan training gedaan wordt.
My bad, las dat je aan de andere kant van Utrecht woonde. Maar ik ben mee nu :9
17km is wel wat aan de forse kant ja.
Ypuh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:58:
Bij onze club is de gemiddelde leeftijd ook zo'n 45 gok ik. Met mijn 29 jaar ben ik in ieder geval één van de jongste. Sinds afgelopen zijn daar nog 2 eind twintigers bijgekomen, maar dat is dus op 100 leden. Moet overigens zeggen dat leeftijd niet per se een rol speelt. Er rijdt ook iemand van 59 en tijdens een afvalrace bleven we met z'n tweeën over (bijna 90 km en 38/39 km/u gemiddeld).

Wil sowieso al langere tijd verhuizen naar een grotere stad, mede om ook weer eens leeftijdsgenoten tegen te komen op straat, maar steden als Utrecht zijn gewoon onbetaalbaar geworden voor starters. Ten minste, ik heb het geld er niet voor over (4 ton of €1.200 p/m voor 60m2) en stop het liever in mooie wielerspulletjes.
Binnen CS030 ben ik met mijn 26 ook wel 1 van de jongere leden, gemiddelde leeftijd is ergens 32 ongeveer gok ik, maar het blend wel netjes met elkaar. Ik fiets niet zo hoog (dus langzamer) en daar is de gemiddelde leeftijd hoger.
McMiGHtY schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:46:
Ik had ook zoiets in Alkmaar, beetje rond gezocht en uiteindelijk bij TCAV uitgekomen, wel een toerclubje maar wel lekker om op zaterdag de duurritten te doen. Daarnaast zijn er een aantal "wilde groepjes". Op dinsdag heb je een snelle-snelle groep. Verzamelen op een bepaald punt en daarna volgas. Op donderdag heb je een langzame-snelle groep, nog steeds snel, maar bij deze samen uit, samen thuis.

In Heiloo zit Service Koers en die doet sinds een week of 2 ook een "Social Koers" op donderdag, word ook lekker doorgetrapt als ik de Stravalinkjes laatst goed zag.

AGU (hq in Alkmaar) had voorheen eens per maand een social ride, met pizza in de kantine naderhand, maar die is wegens corona (schat ik) nog niet opgestart.

Zo'n club als CS030 mag wat mij betreft ook wel in Alkmaar komen, CS072 ofzo, tcav waar ik dan lid van ben ben ik 1 van de jongste (op m'n 43ste) en dat lijd soms wel tot verschil van inzichten en gebruik van technieken. Wel netjes trouwens dat je gelijk bij je inschrijving een set kleren krijgt bij CS030.

Daarnaast laatst lid geworden van de Randonneurs maar da's toch vaak solo of met een klein groepje fietsen tijdens de georganiseerde ritten.

Is er hier iemand die ervaring met BEAT Cycling heeft en hun ritten etc?
Begin een eigen chapter :9 Er is al een CS010 in Rotterdam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@Stufferdt 32 zie ik nog als leeftijdsgenoten gelukkig al vind ik het niet erg dat de meeste wat ouder zijn, maar eenmaal boven de 45 is het vlammetje bij de meesten al wel redelijk gedoofd :D.

Blijft toch wel opvallend dat wielrennen als sport de laatste jaren explosief gegroeid is, maar dat het mensen onder de 25 totaal niet lijkt te interesseren. Van de <25ers die fietsen is in 99% van de gevallen de vriend/vader/opa een fanatieke wielrenner (geweest). Een Tom Dumoulin heeft hierover ook al meermaals z'n zorgen uitgesproken en zet zich ook actief in om jonge kinderen op de fiets te krijgen om de toekomst van de sport in leven te houden.

Is de instap qua materiaalkosten gewoon te hoog geworden? Of speelt de jeugd van tegenwoordig liever Fifa? Ikzelf ben ook pas serieus gaan fietsen toen het stappen en gamen minder werd, maar kan me nu geen leven zonder de fiets meer voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
@McMiGHtY
Ik ben lid van BEAT Cycling Club mede voor mijn KNWU basislidmaatschap en de mogelijkheid om via een (online) club relatief goedkoop een licentie te regelen. De licentie had ik gelukkig nog niet aangevraagd. Valt me verder beetje tegen wat ze tot nu toe aanbieden qua rittten, maar dat is uiteraard ook omwille van de corona tijd.

Ik rijd zelf over het algemeen bij vrijbuiter groepjes. Regio Den Bosch is dat CDW (Coudewater), daar sluiten soms ook nog wat beloften bij aan of semi of (ex-)profs (o.a. Lars Boom, Erik Dekker, Coen Vermeltfoort, Puck Moonen (!), Paulina Rooijackers). Als je pech hebt wordt je daar helemaal zoekgereden. Is eigenlijk gewoon semi-koers, want wordt soms echt gereden om mensen eraf te rijden :+

Of half uurtje eerder bij (DDB) De Dungense Brug, dat is wat rustiger.

Sindskort woonachtig in regio Eindhoven en vorige week voor het eerst aangesloten bij ONYVA (ook vrijbuiterclub via Facebook groep, wel semi-georganiseerd; bijv. max groepen van 10 personen).

Zag daar in de allereerste groep ook wat rappe kleppers op Strava m.i. ook continentaal niveau. Zat vorige week in het 2e snelle groepje.. werd netjes gereden a la tijdrit. Kwam op het segment (50km) terug met 40km/u avg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:01
Ypuh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:29:
@Stufferdt 32 zie ik nog als leeftijdsgenoten gelukkig al vind ik het niet erg dat de meeste wat ouder zijn, maar eenmaal boven de 45 is het vlammetje bij de meesten al wel redelijk gedoofd :D.

Blijft toch wel opvallend dat wielrennen als sport de laatste jaren explosief gegroeid is, maar dat het mensen onder de 25 totaal niet lijkt te interesseren. Van de <25ers die fietsen is in 99% van de gevallen de vriend/vader/opa een fanatieke wielrenner (geweest). Een Tom Dumoulin heeft hierover ook al meermaals z'n zorgen uitgesproken en zet zich ook actief in om jonge kinderen op de fiets te krijgen om de toekomst van de sport in leven te houden.

Is de instap qua materiaalkosten gewoon te hoog geworden? Of speelt de jeugd van tegenwoordig liever Fifa? Ikzelf ben ook pas serieus gaan fietsen toen het stappen en gamen minder werd, maar kan me nu geen leven zonder de fiets meer voorstellen.
Ik heb hetzelfde, ben ook eigenlijk pas na het studeren begonnen met wielrennen. Ik ben ook eind 20 en tijdens mijn jeugd was wielrennen gewoon echt veel minder een ding. Kende maar 1 iemand die aan wielrennen deed en dat was als zomertraining voor schaatsen. De afgelopen jaren lijkt het wel veel populairder te worden maar dan toch met name onder onze leeftijdscategorie (ik vraag mij dus af of dit niet altijd al zo was, dat men pas rond de eind 20 ging wielrennen). Het is wel interessant hoe je de jeugd op de fiets gaat krijgen. Ik denk dat het relatief wel een dure sport is. Veel andere sporten hoef je eigenlijk alleen een outfit te kopen (voetbal, volleybal, atletiek, vechtsporten etc). Bij wielrennen gaat er gewoon heel veel geld in het materiaal zitten. Wielrennen heeft ook wel een beetje een oude lullen imago heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daarentegen lijken er tegenwoordig meer dan genoeg meiden en vrouwen op de racefiets te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
Dix0r schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:34:
@McMiGHtY
Ik ben lid van BEAT Cycling Club mede voor mijn KNWU basislidmaatschap en de mogelijkheid om via een (online) club relatief goedkoop een licentie te regelen. De licentie had ik gelukkig nog niet aangevraagd. Valt me verder beetje tegen wat ze tot nu toe aanbieden qua rittten, maar dat is uiteraard ook omwille van de corona tijd.

Ik rijd zelf over het algemeen bij vrijbuiter groepjes. Regio Den Bosch is dat CDW (Coudewater), daar sluiten soms ook nog wat beloften bij aan of semi of (ex-)profs (o.a. Lars Boom, Erik Dekker, Coen Vermeltfoort, Puck Moonen (!), Paulina Rooijackers). Als je pech hebt wordt je daar helemaal zoekgereden. Is eigenlijk gewoon semi-koers, want wordt soms echt gereden om mensen eraf te rijden :+

Of half uurtje eerder bij (DDB) De Dungense Brug, dat is wat rustiger.

Sindskort woonachtig in regio Eindhoven en vorige week voor het eerst aangesloten bij ONYVA (ook vrijbuiterclub via Facebook groep, wel semi-georganiseerd; bijv. max groepen van 10 personen).

Zag daar in de allereerste groep ook wat rappe kleppers op Strava m.i. ook continentaal niveau. Zat vorige week in het 2e snelle groepje.. werd netjes gereden a la tijdrit. Kwam op het segment (50km) terug met 40km/u avg.
Ik zit er ook aan te denken volgend jaar bij BEAT te gaan rijden. Vind het wel toffe community met leuke acties en zo.
Voor kinderen is het materiaal duurder dan bij andere sporten waar je met bv een bal en tenue al klaar bent maar toch kan je het zo duur maken als je wilt. Ik zie weleens jonge kinderen op volledige carbon fietsen rijden met hoge carbon wielen. Dat slaat nergens op.

[ Voor 15% gewijzigd door Willem30 op 10-07-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Qua Community vind ik het zeker een toffe groep, met leuke acties a la https://www.beatcyclingclub.com/pages/dawntodusk zonder dat daar gelijk een hele grote commerciele gedachte ( a la LtD) achter zit..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:51:
Daarentegen lijken er tegenwoordig meer dan genoeg meiden en vrouwen op de racefiets te zitten.
Dat valt mij ook op, maar daar gelijk aan toevoegende dat het vaak wel weer in het kielzog van een vriendin/vader/vriend is. Ik denk ook zeker dat dames als Annemiek van Vleuten, Anna v/d Breggen, Chantal Blaak, Puck Moonen (wie hoort niet in het rijtje thuis) daar een rol in spelen.

Denk dat de meeste mensen het toch als een alternatief voor de sportschool (=saai) of voetbal (=blessures/tijdsgebonden) zien. Zelf heb ik het eigenlijk ook nooit echt als een sport gezien (nu nog steeds niet), en ben pas veel later ook wielrennen op TV gaan kijken en in groepen gaan rijden.

Hink zelf ook op 2 gedachten. Vind het gewoon een leuke activiteit en juich mensen van harte toe om ook te gaan fietsen, of je nou 25 km/u of 35 km/u rijdt, maar heb niet direct de behoefte te gaan koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Denk dat dat ook wel komt door wat je zegt idd.. Alles dicht qua sportmogelijkheden, wellicht al een fietsie hebben staan of via via heel makkelijk aangekomen, en de mazzel hebben dat er best al hele mooie dagen geweest zijn en dan idd met paps/man/broer etc mee.

Mijn vrouw vind het bijvoorbeeld heerlijk om een kilometer of 30~40 te fietsen en ondertussen ook nog ergens een kwartiertje op een bankje te zitten.

In other news..

https://cyclingtips.com/2...ecord-with-time-of-72720/

[ Voor 16% gewijzigd door McMiGHtY op 10-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
Ypuh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Dat valt mij ook op, maar daar gelijk aan toevoegende dat het vaak wel weer in het kielzog van een vriendin/vader/vriend is. Ik denk ook zeker dat dames als Annemiek van Vleuten, Anna v/d Breggen, Chantal Blaak, Puck Moonen (wie hoort niet in het rijtje thuis) daar een rol in spelen.
Ehm lastige vraag, ik denk Anna van de Breggen want die woont als enigste boven de IJssel.

Nee zonder gekkigheid ik snap waar je op doelt, maar voor beginnend vrouwenwielrennen is Puck natuurlijk wel goed. Zij laat immers zien dat iedereen ergens in het wielrennen kan komen en dat het best wel een toegankelijke sport is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Salteh
Even een proefritje maken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soTsXtKlaN336UN6s0czWoKun-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfKyOfLBzQ1lgBJhP33Xx3Xy.jpg?f=fotoalbum_large

(nee grapje natuurlijk O-) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jbsdifN_uHYfzPnzfGe6sprxAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNam9CriqSo4IN5UvkspuTKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
Ypuh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Denk dat de meeste mensen het toch als een alternatief voor de sportschool (=saai) of voetbal (=blessures/tijdsgebonden) zien. Zelf heb ik het eigenlijk ook nooit echt als een sport gezien (nu nog steeds niet), en ben pas veel later ook wielrennen op TV gaan kijken en in groepen gaan rijden.

Hink zelf ook op 2 gedachten. Vind het gewoon een leuke activiteit en juich mensen van harte toe om ook te gaan fietsen, of je nou 25 km/u of 35 km/u rijdt, maar heb niet direct de behoefte te gaan koersen.
Mwah, ik fiets vrijwel altijd in m'n eentje en van Chantal Blaak en Puck Moonen had ik tot nu toe nog niet van gehoord. En dan lijk ik met 33 ook nog onder de gemiddelde leeftijd te zitten. Ik voel me bijna bijzonder 8) Ik heb in 2009 voor het eerst een fiets gekocht om toch eens wat aan m'n conditie te gaan doen. In 2013 is dat eigenlijk grotendeels vervangen door hardlopen, omdat je dat toch wat makkelijker een half uurtje doet. Dus dat doe ik nu 5x per week (ookal zijn alle trainingen inmiddels wel wat langer dan een half uur), en fietsen eigenlijk maar 1 of 2 keer. Ik ga ook niet hard, heb allesbehalve ambities, maar vind het heerlijk om gewoon lekker rond te trappen. M'n fiets is daarvoor eigenlijk wel overdreven.

Het scheelt denk ik ook wel of je tijdens de rit behoefte aan gezelschap hebt. Ik vind het prima om 2 uur in m'n eentje van huis te zijn, maar ik ken genoeg mensen die dat saai vinden. Als ik al met iemand fiets, fiets ik er liever naast voor de gezelligheid.
Salteh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:38:
Even een proefritje maken!
[Afbeelding]

(nee grapje natuurlijk O-) )
[Afbeelding]
He grappig! Ik heb ook Duke velgen met (zilverkleurige) Hope naven op de racer.

[ Voor 15% gewijzigd door hatsa op 10-07-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Prulleman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat je met welke truc dan ook toch eerste de kabelhoedjes uit je frame moet halen
(tenminste ik neem aan dat je nu een gat van formaat binnenkabel hebt waar je blind door heen moet, dat wordt zelfs met een parktool magneet een lastig/onmogelijk) verhaal.

ik ga er dan vanuit dat beide zwarte delen zoals in dit plaatje er nog in zittnen (mogelijk is het grote deel gewoon onderdeel van je frame)
[Afbeelding]
Weet je zeker dat de kabelhoedjes vast zitten? en kan er eventueel nog wat anders los gewipt worden? volgens mij is er geen enkel frame met enkel een binnenkabel formaat doorvoer

oja een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus zet er ff een foto van de doorvoer bij!
Het is inmiddels opgelost, met hulp van mijn lokale FM. De kabelhouder zat vast in het frame. Met enige voorzichtigheid heeft de FM hem los kunnen krijgen. Er zit nu wat nieuwe vet tussen. Daarna was het plaatsen van een nieuwe kabel een fluitje van een cent.
Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben niet zo goed in het schoonmaken van mijn fiets, maar nu mijn crank flink aan het kraken was bij ook maar iets meer dan 150w heb ik besloten om toch maar wat smeerspullen te kopen en mijn hele fiets uit elkaar te halen. Dat was wel nodig ook.. Ik heb veel vuil weggehaald bij de bottom bracket, crank, quick release, zadelpen, binnenkant van het frame waar de zadelpen in gaat, boutjes, die klem voor de zadelpen, balhoofd buis en stuur zelf. En vervolgens alles weer netjes van de juiste smeersels voorzien bij het monteren. Als hij nu nog kraakt ligt het of aan de bottom bracket zelf of het frame (ik kwam wat carbon schade tegen door een dropped chain, best een flinke snee..)

Ook meteen de derailleur wieltjes vervangen want vooral de T-pulley was op.

Ik denk dat mijn fiets nog nooit zo schoon is geweest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Wedden dat je trapas vervangen moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

wisselwerking schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:03:
[...]

En als jij dat zegt, dan zegt dat wel wat 8)7
Waren inderdaad een paar mooie ritten in de heuvels. Stephan is sterk, maar moet het meer hebben van zijn duurvermogen. Na 160 km ongeveer is bij mij het mooiste er wel van af, terwijl hij nog vrijwel hetzelfde tempo kan volhouden. Ik heb hem op de derde dag in de Eifel bij een paar klimmetjes laten gaan, kon ik even krachten sparen (om hem ongezien in te halen op de Loorberg >:) )

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
SirLenncelot schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
Wedden dat je trapas vervangen moet worden ;)
Het voorblad begint aardig te slijten, die zal over een paar duizend km sowieso vervangen moeten worden dus als dat nu al nodig is dan is dat maar zo.. beter dan een kapot frame ;) Hoewel ik mijzelf nog steeds moet inhouden om geen nieuwe fiets te kopen, is het zonde om dat in deze periode te moeten doen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• w4v3g0d
Gisteravond even een mooi testritje gedaan op de nieuwe-oude fiets.
Eerste keer fatsoenlijk weer in dagen.

Strava is niet altijd even goed in het pauzeren van een rit om een of andere reden, dus mijn supermarkt bezoekje onderweg is er doodleuk bij gerekend :X

https://strava.app.link/yKS9reZC17

Wel wat mooie plaatjes kunnen maken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXDulqT-uB83OVpU1ZtkKlwMwW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz88chfr2IiFyTp2yREXGgpc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_fpzUfKQgVl8T1WvbrXJBYz1lk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wk33KK41TUGslTB17wM1bqW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaakLoAl6UXGlvcIOscB5FpLArI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxlHwRtAlvfBaKlXtZMabhYT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rctCAzJXnJSdcNljp3WlZ5MkuBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07HpDgIoseyN6EdKkv9pTIuf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door w4v3g0d op 11-07-2020 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Pimorez Als ik dat zo lees, dan hebben mijn fietsen toch een fantastisch leventje ;).

Probeer gewoon elke keer als je de fiets schoonmaakt ook één onderhouds dingetje er bij op te pakken. Of even je headset smeren, of je crankstel een keer los, of je ketting even goed opmeten/ontvetten en opnieuw invetten, paar schroefjes even bij langslopen en wat anti-seize erop etc.

Op manier zie je heel snel wat er (op termijn) vervangen moet worden en is het nooit heel veel werk.

[ Voor 72% gewijzigd door Ypuh op 11-07-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor invetmiddel is aan te bevelen als je niet speciaal duur spul wilt bestellen bij mantel ed.?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

w4v3g0d schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 06:58:
Gisteravond even een mooi testritje gedaan op de nieuwe-oude fiets.
Eerste keer fatsoenlijk weer in dagen.

Strava is niet altijd even goed in het pauzeren van een rit om een of andere reden, dus mijn supermarkt bezoekje onderweg is er doodleuk bij gerekend :X

https://strava.app.link/yKS9reZC17

Wel wat mooie plaatjes kunnen maken;

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
De positie van je zadel is wel op zijn minst merkwaardig te noemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4v3g0d
Joindry schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:02:
[...]

De positie van je zadel is wel op zijn minst merkwaardig te noemen :)
Ja die begon geleidelijk aan minder lekker te zitten tijdens de rit 😭

Nu eenmaal bij moeder thuis de inbus set maar even er bij gepakt, bleek gewoon wat vuil en vet te zijn + een boutje die niet erg vast zat.

Is ook niet erg gek, ik ben zo’n 30kg zwaarder dan de vorige eigenaar :+

Inmiddels gefixed en staat nu netjes horizontaal, met de achterkant van het zadel, waar een soort curve aanwezig is, iets omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSlYDnP5-wQ-v2BHTXH_AIrAYoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5zMc22rc6oa9nH11mczHMfD.jpg?f=fotoalbum_large

Een aanzienlijke verbetering na het schoonmaken + goed afstellen.
Rechtop ‘handsfree’ rijden gaat nu ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:49:
Wat voor invetmiddel is aan te bevelen als je niet speciaal duur spul wilt bestellen bij mantel ed.?
Gewoon voor metalen? Dus niet voor carbon?
Ik gebruik zelf meestal gewoon lagervet uit een tube. Deze bijvoorbeeld, al kun je vast wel goedkoper vet vinden.
http://www.oliehandel.nl/...rature-grease-400gr-85505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyramiden schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Gewoon voor metalen? Dus niet voor carbon?
Ik gebruik zelf meestal gewoon lagervet uit een tube. Deze bijvoorbeeld, al kun je vast wel goedkoper vet vinden.
http://www.oliehandel.nl/...rature-grease-400gr-85505
Ja ik heb gewoon een alu fiets met carbon voorvork alleen. Bedankt voor de tip; helemaal mooi dat ze geen verzendkosten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ypuh schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:30:
@Pimorez Als ik dat zo lees, dan hebben mijn fietsen toch een fantastisch leventje ;).

Probeer gewoon elke keer als je de fiets schoonmaakt ook één onderhouds dingetje er bij op te pakken. Of even je headset smeren, of je crankstel een keer los, of je ketting even goed opmeten/ontvetten en opnieuw invetten, paar schroefjes even bij langslopen en wat anti-seize erop etc.

Op manier zie je heel snel wat er (op termijn) vervangen moet worden en is het nooit heel veel werk.
Het zou handig zijn als ik dat zou doen ja... Als..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Zijn er al mensen die door de grensstreek met België zijn gereden? Zijn er ondanks de corona nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Wil maandag namelijk vanuit uden (brabant) naar margraten fietsen. En kan een stukje via Maaseik rijden. Maar ben benieuwd of ik ergens rekening mee moet houden. Dan kan ik namelijk de route alvast plannen:-)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:51:
Zijn er al mensen die door de grensstreek met België zijn gereden? Zijn er ondanks de corona nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Wil maandag namelijk vanuit uden (brabant) naar margraten fietsen. En kan een stukje via Maaseik rijden. Maar ben benieuwd of ik ergens rekening mee moet houden. Dan kan ik namelijk de route alvast plannen:-)
Hetzelfde als Nederland eigenlijk. Enige om echt rekening mee te houden is dat mondkapjes sinds dit weekend verplicht zijn in o.a. winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 11-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
pdukers schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Hetzelfde als Nederland eigenlijk. Enige om echt rekening mee te houden is dat mondkapjes sinds dit weekend verplicht zijn in o.a. winkels.
Heb er mondkapje vanuit mijn werkgever ontvangen. (Herwasbaar) neem die mee voor het geval ik ergens een colaatje ofzo wil scoren..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat

Paar weekjes geleden ook gedaan, niets aan de hand. Nu wel die mondkapjes plicht, dat was toen nog niet.

Ik wil morgen een rondje door Flevoland fietsen, liefst ergens rondom Almere (oostkant) starten (of dichter bij Harderwijk), liefst zo’n 80km. Is fietsen langs de Oostvaardersplassen mooi? Andere tips nog? In return heb ik altijd mooie Veluwe routes ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
ZieMaar! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:59:
Is fietsen langs de Oostvaardersplassen mooi?
Saai, afgewisseld met langdradig. Soms ook eentonig.
Althans, dat was het 5 jaar geleden, recenter ben ik er niet meer geweest. Mijn vermoeden is dat het op mooie zondagen ook vergeven is van de Almerense e-bikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vorige week, niet echt bij nagedacht eigenlijk :X

Had sowieso een mondkapje bij me voor het pontje dus wel handig om mee te nemen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
DieAnder schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Althans, dat was het 5 jaar geleden, recenter ben ik er niet meer geweest. Mijn vermoeden is dat het op mooie zondagen ook vergeven is van de Almerense e-bikers.
Ja maar ja, dat is natuurlijk altijd in Flevoland...wij willen alle provincies fietsen en morgen waait het bijna niet, vandaar morgen Flevoland ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Heb sowieso een mondkapje in mijn rugzak zitten, mocht ik in geval van nood niet meer thuis kunnen komen en met OV verder moeten reizen.

Net thuis van een ritje in de avond, voor het eerst in lange tijd, voelde alsof ik aan het eind van de dag een koud drankje nam. Sodeknetter wat was dat even lekker zeg.

Ben vegetariër af door alle vliegjes die ik heb gegeten, maar goed, dat nemen we op de koop toe. :+
Was maar een kleine 40km, maar heerlijk om even uit te waaien. Morgen er weer op uit denk ik, misschien morgen wat langer.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
Vandaag een rondje Flevoland gedaan. (https://strava.app.link/ro0qVsNL27)

Het waaide toch wel harder dan ik aanvankelijk dacht helaas. Heb dan denk ik ook 100km wind tegen/schuin tegen gehad en onderweg helaas ook de nodige regenbui over mij heen gehad. Zelf woon ik al genoeg jaren in Flevoland en wilde dus altijd nog eens een rondje doen, echter na het gefietst te hebben moet ik zeggen dat ik er persoonlijk niet zoveel van vond (al helemaal niet van Almere naar Lelystad).
ZieMaar! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Paar weekjes geleden ook gedaan, niets aan de hand. Nu wel die mondkapjes plicht, dat was toen nog niet.

Ik wil morgen een rondje door Flevoland fietsen, liefst ergens rondom Almere (oostkant) starten (of dichter bij Harderwijk), liefst zo’n 80km. Is fietsen langs de Oostvaardersplassen mooi? Andere tips nog? In return heb ik altijd mooie Veluwe routes ;).
Zelf zou ik Oostvaarderplassen niet aanraden. Het is relatief saai aangezien er niet heel veel te zien is. Als dat soort natuur jouw ding is dan zou je het nog kunnen overwegen opzich.
Ik zou zelf eerder bij Harderwijk beginnen en dan eventueel zoiets https://www.komoot.nl/tour/r217556251?ref=atd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jojo19 op 11-07-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 14:04

sebasd

loopt op espresso

Gisteren een rit in twee etappes. Op bezoek bij het nieuwe huis van mijn schoonouders, dus lekker op de fiets naar Apeldoorn vanuit Amersfoort, daar even rondkijken en bijpraten en aan het einde van de middag weer terug. Mooiste stuk was toch wel het gedeelte rond Hoog Soeren.

Moet nu wel weer nodig poetsen alleen na die regen.. Bijna 100 km op de teller uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
sebasd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:59:
Gisteren een rit in twee etappes. Op bezoek bij het nieuwe huis van mijn schoonouders, dus lekker op de fiets naar Apeldoorn vanuit Amersfoort, daar even rondkijken en bijpraten en aan het einde van de middag weer terug. Mooiste stuk was toch wel het gedeelte rond Hoog Soeren.

Moet nu wel weer nodig poetsen alleen na die regen.. Bijna 100 km op de teller uiteindelijk.
De hei daar is inderdaad onovertroffen, maar rondom Radio Kootwijk is het ook schitterend. Je zou, als je nog eens dit wil doen, ook via Niersen, Gortel, Vierhouten, Elspeet, Uddel, Leuvenum etc terug (of heen) kunnen rijden. Heel mooi, maar wel wat extra kilometers. De klim over de aardhuisweg vanuit Uddel is ook een leuke.

Ik ben, op advies van hierboven, aan het kijken wat komoot aanraadt vanuit Harderwijk, maar dat gaat dan toch vaak deze kant weer op :). Maar goed, ik wil alle provincies (en dan niet vanuit hier even meepakken, maar echt door de provincie zelf)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 14:04

sebasd

loopt op espresso

ZieMaar! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:05:
[...]

De hei daar is inderdaad onovertroffen, maar rondom Radio Kootwijk is het ook schitterend. Je zou, als je nog eens dit wil doen, ook via Niersen, Gortel, Vierhouten, Elspeet, Uddel, Leuvenum etc terug (of heen) kunnen rijden. Heel mooi, maar wel wat extra kilometers. De klim over de aardhuisweg vanuit Uddel is ook een leuke.
Daar rijd ik ook wel eens, heel mooi daar inderdaad!

Volgend weekend maar eens door Flevoland en over de dijk naar West-Friesland. Weer een heel ander ritje..

[ Voor 9% gewijzigd door sebasd op 12-07-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
DieAnder schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Almerense Ebikers, het klinkt echt alsof dat dubbelop gaat en is waarschijnlijk ook zo.

Rondje Flevopolder trekt mij ook absoluut niet. Misschien als ik ooit nog eens voor betaald wordt. Dan liever een rondje Noord-Oost Groningen (wat best wel weer mooi kan zijn door de prachtige historische dorpjes waar het lijkt alsof de tijd stil gestaan heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik lees hier een hoop goede verhalen over Komoot. Wat ik mis is een optie om, met zoals in Garmin zit, een ronde reis te plannen met een ingesteld aantal kilometers. Dus niet handmatig waypoints moeten toevoegen. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Ypuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:38:
[...]

Almerense Ebikers, het klinkt echt alsof dat dubbelop gaat en is waarschijnlijk ook zo.

Rondje Flevopolder trekt mij ook absoluut niet. Misschien als ik ooit nog eens voor betaald wordt. Dan liever een rondje Noord-Oost Groningen (wat best wel weer mooi kan zijn door de prachtige historische dorpjes waar het lijkt alsof de tijd stil gestaan heeft).
Hier regelmatig rondjes vanuit de stad Groningen richting het noorden en noordoosten. Als je van wind houdt is het sowieso prachtig, maar er zijn legio mooie wegen, dorpjes en andere bezienswaardigheden waarbij je geen last hebt van e-bikes (überhaupt weinig ander verkeer). Tips (in willekeurige volgorde) zijn Noordpolderzijl, Doodstil, Oldenzijl, Kantens, Krewerd, Usquert, Westerwijtwerd, Termunterzijl, Huizinge, Westeremden, Leermens, Oosterwijtwerd etc. etc. :+

Als je meer richting het noorden/noordwesten gaat zijn dorpen en plekken als Garnwerd, Aduarderzijl, Ezinge, Saaksum, Schouwerzijl, Eenrum, Ewer, Zoutkamp, Houwerzijl en Pieterburen ook super. Stukje dichter bij de Stad zijn nog Thesinge, Enumatil, Zuidwolde en Niehove, laatstgenoemde is verkozen als mooiste dorp van NL.

Maar vanuit de stad Groningen zijn er sowieso prachtige routes te maken. Wil je wind en uitgestrekte velden met pittoreske dorpjes blijf je in Groningen. Wil je dat combineren met meer water ga je richting Friesland en wil je meer beschutting en bossen dan ga je naar Drenthe. Kortom: Wij rijden veel afwisselende rondjes. Ik probeer veel af te wisselen bij het maken van routes en zoek ook vaak de voor mij nog onbekende wegen op. Inspiratie? Bekijk de routes (50-135 km) op mijn Komoot. Oproep aan iedereen die een route gaat fietsen: Laat een comment achter, zodat ik dingen kan verbeteren of aanpassen. Of de complimenten kan ontvangen haha :)
tjanssen schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:45:
Ik lees hier een hoop goede verhalen over Komoot. Wat ik mis is een optie om, met zoals in Garmin zit, een ronde reis te plannen met een ingesteld aantal kilometers. Dus niet handmatig waypoints moeten toevoegen. Hoe doen jullie dit?
Handmatig waypoints (Highlights!) toevoegen en dan kijken waar de route langs gepland wordt. Dat finetunen met behulp van eigen kennis en Google Street View zodat je de mooiste routes maakt. Ik krijg doorgaans elke keer complimenten over de route 8)

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 12-07-2020 10:15 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik denk niet dat het kan met Komoot, maar ik heb daar eerlijkgezegd ook nooit nood aan gehad.
Dat autoplannen is voor mij nooit meer dan de krijtlijnen van mijn uiteindelijke rit. Ik vind het dan ook niet erg een uur te plannen over een rit van 3u. Ik stop wel eens graag aan een lokaal monumentje enzo. Daar houdt geen enkele planner rekening mee. Dat doe ik dus graag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Ik ben al 2 jaar een zeer tevreden Komoot-gebruiker, maar dat mis ik inderdaad ook. Denk niet dat ik zo’n optie heel vaak zou gebruiken, maar het lijkt mij een makkelijk in te bouwen functie en toch wel erg handig.

Net zoals de optie om aan te geven dat je zoveel mogelijk hoogtemeters wilt bv. Moet ook niet heel moeilijk in te bouwen zijn...

Ook al is Komoot altijd wel enthousiast met die hoogtemeters. Mijn Garmin (met barometrische hoogtemeter) geeft altijd ~20% minder aan.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Waus26 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Hier regelmatig rondjes vanuit de stad Groningen richting het noorden en noordoosten. Als je van wind houdt is het sowieso prachtig, maar er zijn legio mooie wegen, dorpjes en andere bezienswaardigheden waarbij je geen last hebt van e-bikes (überhaupt weinig ander verkeer). Tips (in willekeurige volgorde) zijn Noordpolderzijl, Doodstil, Oldenzijl, Kantens, Krewerd, Usquert, Westerwijtwerd, Termunterzijl, Huizinge, Westeremden, Leermens, Oosterwijtwerd etc. etc. :+

Als je meer richting het noorden/noordwesten gaat zijn dorpen en plekken als Garnwerd, Aduarderzijl, Ezinge, Saaksum, Schouwerzijl, Eenrum, Ewer, Zoutkamp, Houwerzijl en Pieterburen ook super. Stukje dichter bij de Stad zijn nog Thesinge, Enumatil, Zuidwolde en Niehove, laatstgenoemde is verkozen als mooiste dorp van NL.

Maar vanuit de stad Groningen zijn er sowieso prachtige routes te maken. Wil je wind en uitgestrekte velden met pittoreske dorpjes blijf je in Groningen. Wil je dat combineren met meer water ga je richting Friesland en wil je meer beschutting en bossen dan ga je naar Drenthe. Kortom: Wij rijden veel afwisselende rondjes. Ik probeer veel af te wisselen bij het maken van routes en zoek ook vaak de voor mij nog onbekende wegen op.
Agree, vanuit de stad kan je idd alle kanten op: de bossen van Drenthe zijn dichtbij, rondje VAM berg, de open weilanden richting Lauwersmeer zijn PRACHTIG, richting de kust van Delfzijl/Termunten. Vandaag een rondje richting Lauwersmeer gedaan, echt prachtig met deze zon en temperaturen. Niet te warm maar warm genoeg voor kort/kort (met een beetje medium warmup olie op de benen). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmPRsID240MphBvyQuK--FM_2Gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JBQh4G3yPRsL3GkmdBOPRMuZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Mannen, ik zit momenteel in de Alpen. Heb voor mijn vakantie een grotere cassette geïnstalleerd en opnieuw laten afstellen door de fietsenmaker. Alles was goed. Nu echter wil ik in de bergen gaan fietsen en komt mijn achterderailleur niet meer op het grootste tandwiel. Na het een na grootste heb ik geen klikje meer over terwijl ik op het kleinste tandwiel nog een klikje naar beneden verder kan (uiteraard zonder gevolgen).

Wat moet ik nu doen? Feit dat ik het de fietsenmaker heb laten doen is omdat ik er geen verstand van heb. Heb uiteraard wel gereedschap bij me. Iemand een fool proof tip waarbij ik niet mijn hele instellingen opnieuw hoef te doen? Ben nl bang dat ik het daarmee volledig verpest.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is het rondje van @Jojo19 geworden en een ding is zeker; Flevoland is niet de mooiste provincie van Nederland voor wielrenners :). Maar het was leuk om ergens anders te fietsen en rondom Lelystad was het best mooi, maar we begonnen met 15km kaarsrechte en lege wegen. Daar is niet veel aan, maar goed, we moeten bezig blijven met onze provincie challenge :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
coelho schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:56:
Mannen, ik zit momenteel in de Alpen. Heb voor mijn vakantie een grotere cassette geïnstalleerd en opnieuw laten afstellen door de fietsenmaker. Alles was goed. Nu echter wil ik in de bergen gaan fietsen en komt mijn achterderailleur niet meer op het grootste tandwiel. Na het een na grootste heb ik geen klikje meer over terwijl ik op het kleinste tandwiel nog een klikje naar beneden verder kan (uiteraard zonder gevolgen).

Wat moet ik nu doen? Feit dat ik het de fietsenmaker heb laten doen is omdat ik er geen verstand van heb. Heb uiteraard wel gereedschap bij me. Iemand een fool proof tip waarbij ik niet mijn hele instellingen opnieuw hoef te doen? Ben nl bang dat ik het daarmee volledig verpest.
Dit filmpje van Parktool is redelijk foolproof: YouTube: How to Adjust a Rear Derailleur – Limit Screws & Indexing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik wilde net dezelfde gaan posten :)

Als voor vertrek alles goed was en nu niet meer zou ik trouwens wel even goed kijken naar je derailleur en derailleurhanger om te kijken of er niet iets is verbogen ofzo

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Inderdaad, kan zijn dat tijdens vervoer de fiets onbedoeld een tikje heeft gehad. Zeker even de limitscrews checken en controleren.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
coelho schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:56:

Je zou het misschien op kunnen lossen door tonnetje waar de kabel het derailleur gaat iets in te draaien, maar ik zou hem persoonlijk het liefste even opnieuw afstellen. Check eerst even of de hanger niet krom is, en het derailleur netjes in lijn met de tandwielen is.

Opzich is het geen hogere wiskunde. Hiermee zou het moeten lukken:
1. Je zet je versnelling achter in de hoogste versnelling
2. Je maakt de kabel los van het derailleur
3. Je draait aan het "H" schroefje (meestal de onderste), totdat het derailleur exact onder het kleinste tandwiel staat.
4. Je draait langzaam aan je pedalen en drukt met je hand het derailleur richting het grootste tandwiel. Nu stel je het "L" schroefje zo af dat het derailleur niet verder kan bewegen dan het grootste tandwiel. Als je hem dus met de hand in die richting drukt mag hij nooit voorbij de grootste gaan, omdat hij anders de spaken kan raken.
5. Je brengt het derailleur terug naar de rust positie onder het kleinste tandwiel, en draait het plastic tonnetje rondom waar de kabel het derailleur in gaat helemaal in, en vervolgens twee slagen uit.
6. Je trekt nu aan de kabel en maakt hem weer aan het derailleur vast.
7. Je schakelt 1 versnelling terug, en draait net zo lang aan het tonnetje totdat de ketting naar het volgende blad springt.
8. Even kijken of hij netjes naar alle versnellingen schakelt. Meestal is hij nu wel goed, anders moet je nog iets met dat plastic tonnetje spelen.

Park tools heeft ook een goede instructie:
https://www.parktool.com/...ear-derailleur-adjustment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:53
Vandaag een rondje gemaakt op mijn nieuwe setje carbon wielen met tubeless banden. Ik moet zeggen dat is goed bevallen, het rijdt comfortabeler dan mijn oude af fabriek alu wielen met binnenbanden. Ook heb ik met de nieuwe wielen geen aanlopende remschijven meer in bochten, aanzetten of na remmen.

Het omleggen van de banden op de velgen was voor mij niet te doen, heb een uur lopen te klooien maar kreeg de band niet om de velg en ben maar terug naar de winkel gegaan. In de winkel hebben ze uiteindelijk ook met de nodige moeite de banden op de velgen gekregen.

Eenmaal met de band op de velg waren deze ook meteen luchtdicht, kon ze met mijn gewone fietspomp op spanning krijgen. Heb ze een nachtje laten staan en gisteren de sealant toegevoegd. Hopelijk krijg ik onderweg nooit een echt lekke band want als ik er tijdelijk een binnenbandje in moet leggen wordt dat een hele uitdaging.
Pagina: 1 ... 128 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).