Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 129 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12
coelho schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:56:
Mannen, ik zit momenteel in de Alpen. Heb voor mijn vakantie een grotere cassette geïnstalleerd en opnieuw laten afstellen door de fietsenmaker. Alles was goed. Nu echter wil ik in de bergen gaan fietsen en komt mijn achterderailleur niet meer op het grootste tandwiel. Na het een na grootste heb ik geen klikje meer over terwijl ik op het kleinste tandwiel nog een klikje naar beneden verder kan (uiteraard zonder gevolgen).

Wat moet ik nu doen? Feit dat ik het de fietsenmaker heb laten doen is omdat ik er geen verstand van heb. Heb uiteraard wel gereedschap bij me. Iemand een fool proof tip waarbij ik niet mijn hele instellingen opnieuw hoef te doen? Ben nl bang dat ik het daarmee volledig verpest.
Ik denk dat de kans redelijk aanwezig is dat je derailleurpad verbogen is, of de fietsenmaker moet wel een enorme prutser zijn geweest. Want als hij alleen de cassette heeft verwisseld dan was het opnieuw afstellen van de derailleur überhaupt niet nodig (mits deze daarvoor nog goed afgesteld was). De nieuwe cassette heeft de tandwielen op exact dezelfde plek zitten als de oude cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
Probleem; m’n Ultegra Di2 wil niet meer werken..
Na m’n rit in de regen en de schoonmaak nadien is er geen of minimaal contact meer mogelijk. Schakelen werkt niet meer, junction box heeft wat keren wat rode en groene lampjes doen branden maar niet contant herhaalbaar. De crash-detectie reset ook geprobeerd zonder resultaat. Als ik de laptop aansluit vind ie soms de junction box, soms de schakelaars, soms de derailleurs maar eigenlijk nooit de mastereenheid. Ben niet zeker of dit de accu of de junction box is (kan beide volgens het label) en bij de accu kan ik niet bij zonder de pressfit BB eruit te slopen...

Iemand die denkt “he, dat ken ik en dan moet je dat of dit doen”, of iemand die een goede LBS kent in de buurt van Leiden/Katwijk met ervaring in Di2? Morgen maar even communiceren met Canyon voor de garantie, had alleen weinig trek om de fiets op te sturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:10
Raas bikes in Leiden misschien?
Normaal gesproken zou ik de accu en/of Junction aan m'n SM-PCE02 hangen, maar als je niet makkelijk bij de accu kan (Canyon;() dan is dat lastig.

Kan je wel bij de Junction B? Dan zou ik daar alle-1 kabels ook even uit trekken, dan is de accu even los van de rest van het systeem. Soms wil dat ook nog wel eens helpen (ja echt).

Meestal is de Master Unit de accu, in mijn ervaring :)

(Ik zit zelf in Bleiswijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 12-07-2020 17:54 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn vriendin heeft bedacht dat ze ook wilt wielrennen. Nu ben ik eens aan het kijken naar instap fietsjes, maar wat is eigenlijk het verschil tussen een dames en heren racefiets? Waarom zou iemand persé een dames fiets willen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48
SirLenncelot schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:57:
Mijn vriendin heeft bedacht dat ze ook wilt wielrennen. Nu ben ik eens aan het kijken naar instap fietsjes, maar wat is eigenlijk het verschil tussen een dames en heren racefiets? Waarom zou iemand persé een dames fiets willen?
Hoofdzakelijk de kleuren en een ander zadel. Zadel is bij de dames erg specifiek andets tov mannen.

Verder qua geometrie maakt het allemaal niet zoveel uit. Veel merken gebruiken het als een marketing ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

YouTube: Women's Specific Road Bikes: Do You Really Need One?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
ZieMaar! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:05:
Het is het rondje van @Jojo19 geworden en een ding is zeker; Flevoland is niet de mooiste provincie van Nederland voor wielrenners :). Maar het was leuk om ergens anders te fietsen en rondom Lelystad was het best mooi, maar we begonnen met 15km kaarsrechte en lege wegen. Daar is niet veel aan, maar goed, we moeten bezig blijven met onze provincie challenge :).
Ahhh leuk om te horen!

Zoals je zegt bij Lelystad heb je nog een beetje variatie en een leuke omgeving, maar voor de rest is alles kaasrecht (tenzij je kriskras gaat, maar dan nog steeds is het veel recht). Ik probeer ook altijd zo snel mogelijk de provincie uit te komen hahaha. Al met al hoop ik dat je je toch nog een beetje vermaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:46
Gefeliciteerd! Electrische speed pedelec?

Vandaag trouwens ook op pad geweest met mijn 2 dames met de Urban Arrow. Op de racefiets niet echt een uitdaging om ze bij te houden, maar wel lekker dagje uit. Zelf nog een paar lusjes extra gemaakt op een iets sportiever tempo, maar was toch te druk om echt te fietsen. Uiteindelijk 75 km gemaakt, waarvan zo'n 50 samen.

Duidelijk dat de Duitsers en Belgen de weg naar de kust ook weer hebben gevonden. En vergeleken daarmee zijn bejaarden op e-bikes nog goden qua wendbaarheid en verkeersinzicht...

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 12-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Haha, gelukkig heeft ze een paar vriendinnen die fietsen waar ze graag bij wilt aansluiten. Dan komt het sportieve tempo hopelijk wel na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:07
Vaak een ander zadel en soms ook een ander (smaller) stuur. Ik heb me er nog nooit iets van aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29
Wij zijn al maanden aan het zoeken... Alles in de maat van mijn vrouw is op. Vermoedelijk lukt het pas volgend jaar... ;(
Dix0r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Hoofdzakelijk de kleuren en een ander zadel. Zadel is bij de dames erg specifiek andets tov mannen.

Verder qua geometrie maakt het allemaal niet zoveel uit. Veel merken gebruiken het als een marketing ding.
Vanwege de eindeloze zoektocht weet ik er al wel wat van;

Een aantal merken hanteren een echte dameslijn. Beste voorbeeld vind ik de Liv (Giant) die echt heel andere frames voeren. Anderen, zoals de Scott Contessa zit hem inderdaad meer in de kleurtjes etc.
We hebben gemerkt dat er in vrijwel alle gevallen (in het geval van mijn vrouw tenminste) een kortere stuurpen op moet, vaak een smaller stuur, en een ander zadel. Vaak zal ook de crankarm een 170 zijn. (Al vraag ik me vaak af hoeveel verschil die 2,5mm nou echt geeft)
Bij merken die een dameslijn voeren is ook de beschikbaarheid van de kleinere maten iets minder een probleem. Mijn vrouw heeft een 47 of max 49 nodig, en ik heb de indruk dat bv Liv méér van die maten van de band laat rollen dan een merk die geen losse lijnen voeren.
Qua looks moet ik zeggen dat ik de Liv ook echt een mooie damesfiets vind. Afgelopen weekend heeft ze op een Trek Emonda gezeten, ik vond die fiets wat minder bij haar passen omdat het frame wat minder elegant is. Maar goed, dat is natuurlijk een smaakkwestie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:19
Vanmiddag tijdens het fietsen is mij 1 spaak geknapt balen maar kon gelukkig nog verder fietsen rem open en hij liep vrij.

Nu bekijk ik vanavind mijn velg en band en zie het canvas aan de zijkant van de band er al doorheenkomen en denk dat is vreemd, vervolgens mijn frame erbij gepakt en zie dat het wiel toch is aangelopen op het frame er is een behoorlijk stuk alluminium weggesleten zo te zien ik ben bang dat dit een nieuwe fiets betekend of zou ik hier nog rustig mee door kunnen fietsen? Het gaat om een giant tcr advanced 0 uit 2012 het frame is voor een alluminium frame wel behoorlijk licht en stijf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdEnkAwT7RSBfBrfbVgTFaNymR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzTfQC0NVOTYGRSmke2gZeYc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT4GvCm0xlnNKfn_mgGtuRqM0BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnwF4plwU2XNgfSGw2t16Gtm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFSyB6glcoAu5ViXUu6I7x6L01U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cdvCBYUddvoscBWi8Nf5wEd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door H143 op 12-07-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:09
H143 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:19:
Vanmiddag tijdens het fietsen is mij 1 spaak geknapt balen maar kon gelukkig nog verder fietsen rem open en hij liep vrij.

Nu bekijk ik vanavind mijn velg en band en zie het canvas aan de zijkant van de band er al doorheenkomen en denk dat is vreemd, vervolgens mijn frame erbij gepakt en zie dat het wiel toch is aangelopen op het frame er is een behoorlijk stuk alluminium weggesleten zo te zien ik ben bang dat dit een nieuwe fiets betekend of zou ik hier nog rustig mee door kunnen fietsen? Het gaat om een giant tcr advanced 0 uit 2012 het frame is voor een alluminium frame wel behoorlijk licht en stijf

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oeihh dat wordt een nieuwe fiets denk ik >:) >:) .

Nee gekkigheid! Of je wilt natuurlijk heel graag een nieuwe dat kan ook.
Iemand in je vrienden kring die MIG kan lassen? Het frame zal daar nu iets zwakker zijn maar nog zeker niet zo zwak dat het zomaar knapt. Wat je kan laten doen is het rondom de schade iets kaal schuren en op laten vullen met MIG of TIG lassen. Licht opschuren en spuiten. Op de plek van de las is het frame sterker dan de rest van je fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
@Waus26 en @Grin Er zitten nog wel wat onbekende plaatsjes tussen. Woon er al een paar jaar niet meer, maar ben opgegroeid in Friesland en heb lange tijd gestudeerd in Groningen (en nog steeds een beetje heimwee). Het rondje Lauwersmeer is een favoriet en wel bijna 100x gefietst. Toevallig kortgeleden ook naar Noordpolderzijl gefietst met windkracht 5/6 en een flinke kater, maar wel leuk verder :).

Ben binnenkort weer een paar dagen bij m'n ouders en zal dan wel een paar van de plaatsen opzoeken die je schrijft. Grote kans dat ik er al wel eens (onbewust) door heen gereden ben.

Omdat ik helemaal into Veloviewer ben de laatste tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBSGeDFIi7_cxqjxg1sLK7o9huU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M91YYBrMEBVUtPPIJiIWrH2d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 13-07-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:56
Ypuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:32:
@Waus26 en @Grin Er zitten nog wel wat onbekende plaatsjes tussen. Woon er al een paar jaar niet meer, maar ben opgegroeid in Friesland en heb lange tijd gestudeerd in Groningen (en nog steeds een beetje heimwee). Het rondje Lauwersmeer is een favoriet en wel bijna 100x gefietst. Toevallig kortgeleden ook naar Noordpolderzijl gefietst met windkracht 5/6 en een flinke kater, maar wel leuk verder :).

Ben binnenkort weer een paar dagen bij m'n ouders en zal dan wel een paar van de plaatsen opzoeken die je schrijft. Grote kans dat ik er al wel eens (onbewust) door heen gereden ben.

[Afbeelding]
nice. lijkt beetje op het heatmap concept van strava. Is die data van veloviewer ook ergens via een API beschikbaar ? :-)

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:42

Flipmo

OMG !!

koentjuh1987 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:07:
[...]

nice. lijkt beetje op het heatmap concept van strava. Is die data van veloviewer ook ergens via een API beschikbaar ? :-)
op https://www.statshunters.com/ kan je dezelfde kaart zien als veloviewer. Veloviewer heeft alleen nog zoveel extra data.. terwijl je bij statshunters ook al best wat info hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flipmo op 13-07-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:55

[Afbeelding]
Ik zie zeer goede mogelijkheden om een groter vierkant te krijgen. Inkleuren die lege tiles!

Ik ben zelf sinds een paar maanden ook via statshunters bezig om mijn omgeving in te kleuren... begon met 5x5, zit nu op 16x16 en ben aan het uitbreiden _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
@hulkie Ben dus verhuisd een paar jaar geleden. Ben druk bezig met m'n nieuwe square en dit jaar van 14x14 naar 26x26 gegaan met nog voldoende perspectieven. Volgende uitdaging wordt de clusters aan elkaar verbinden :+.

Ben op termijn wel weer van plan terug te verhuizen naar het noorden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEt1NkQFxVWwiHMDvU7imTTrVNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYw3Xxh0JS9ayhZktrBlkeni.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBCwWiUYD11UFRYuopfmwLeX2GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mytBZVkHo9Drad4XlzvPRLbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

hulkie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Ik zie zeer goede mogelijkheden om een groter vierkant te krijgen. Inkleuren die lege tiles!

Ik ben zelf sinds een paar maanden ook via statshunters bezig om mijn omgeving in te kleuren... begon met 5x5, zit nu op 16x16 en ben aan het uitbreiden _/-\o_
same here.. toen de solo corona kilometers kwamen werd ik er net op gewezen.
zat toen al op 20x20,
Toen veel vakjes lopen inkleuren, kon er eerst een flink aantal pakken die in ritjes van 60km passen.
Soms op de zondag met de langere tochten wat grotere vlakken pakken.
Zit nu op 26x26, Nog redelijk eenvoudig om hem iets uit te breiden naar 28x28, daarna worden de ritten te lang om snel uit te kunnen breiden, of je moet met de auto naar de rand van je vierkant gaan en dan gaan fietsen :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9mkrPOjO1PIYUkDoTnwVkUlb6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHefE4qjnC8rgmnHUN36WCxq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo op 13-07-2020 09:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 27-05 19:34

Pelle

🚴‍♂️

Note to self: niet zonder helm op de racefiets stappen.

Ik heb altijd een helm op op de racefiets. Op mijn woon-werk fiets (fitnessbike) niet; daar ga ik 20% minder hard mee. Vanochtend in de garage dacht ik "weet je, ik pak naar mijn werk de racefiets wel even, dat scheelt weer 10 minuten".

Na een klein kwartiertje realiseerde ik me dat ik mijn helm niet op had (ik was verder ook in mijn gewone kloffie: spijkerbroek, t-shirt en sneakers). "Er gebeurt toch nooit wat, is vast geen probleem voor een keertje". Precies, er gebeurt nooit wat. Maar vlak voor ik op m'n werk aankom beland ik op de motorkap van een auto |:(
Frontaal op elkaar geknald, gelukkig remden we allebei hard en is de schade beperkt gebleven. Voor zover ik kan nagaan heb ik met m'n hoofd niks geraakt (gelukkig) en lijkt er afgezien van een paar gekneusde vingers en wat oppervlakkige wondjes lichamelijk niet veel aan de hand. Maar zoiets kan dus ook heel anders aflopen.

Daarnaast even een goede realitycheck: doorgaans heb ik veel aan te merken op andere weggebruikers als ik hier in de stad fiets, maar dit keer was ik zelf ook niet zonder blaam. Ondanks dat de auto uit een uitrit kwam had ik hem wel op moeten merken. Ik zag hem pas op het allerlaatste moment omdat ik te veel gefocust was op 3 andere richtingen waarvandaan verkeer kwam. Al met al blij met de relatief goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:23
Afhankelijk van het merk, zoals hierboven al gezegd, zijn er meer of minder aanpassingen bij een damesfiets. Ik heb me er weinig van aangetrokken en rijd zelf op een Isaac Boson, maar dan wel op mijn maat afgesteld. Ik denk dat vooral dat laatste het belangrijkste is, zorgen dat de maatvoering klopt (en dus de breedte van het stuur, lengte stuurpen, etc.) Wat mij betreft komt het persé willen van een damesfiets met name voort uit de kleurstellingen. En laat ik die nou juist minder mooi vinden....
Qua zadel rijd ik wel op een ‘dameszadel’, maar ik ken genoeg vrouwen die heerlijk op een ‘herenzadel’ zitten. Niets is persoonlijker dan een zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Grin schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Agree, vanuit de stad kan je idd alle kanten op: de bossen van Drenthe zijn dichtbij, rondje VAM berg, de open weilanden richting Lauwersmeer zijn PRACHTIG, richting de kust van Delfzijl/Termunten. Vandaag een rondje richting Lauwersmeer gedaan, echt prachtig met deze zon en temperaturen. Niet te warm maar warm genoeg voor kort/kort (met een beetje medium warmup olie op de benen). [Afbeelding]
Ik ben dus vrijdagavond vanuit Leeuwarden naar Drachten gefietst en zaterdagmiddag vanuit Drachten naar Groningen.

Ook in stad zelf de fiets even op de proef gesteld. Conclusie; niet te doen :+

En vervolgens gisteren vanuit Groningen in 1 streep naar huis gereden, alleen Strava had er een beetje moeite mee om het goed te tracken.
Tevens ben ik onderweg verkeerd gereden, en zo er nog 15km aan toegevoegd.

Dus sinds vorige week woensdag al 200km+ gereden, en nu pijn in m'n reet :)

[ Voor 3% gewijzigd door w4v3g0d op 13-07-2020 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hulkie
Ook ik ben tijdens Corona begonnen met de tegeltjes, het is toch leuker om een doel te hebben als je solo rijdt. In het begin redde ik het nog met ritjes tussen de 30-50 km om uit te breiden, inmiddels heb ik ritjes van rond de 75+ km nodig om mijn vierkant verder uit te breiden. Nog redelijk goed te doen dus, alleen worden de avonden alweer korter, tegen de tijd dat de kids in bed liggen haal ik het dan vaak net niet.

Ik wil mijn cluster ook verbinden met mijn gefietste routes in Noord Holland en Zuid Holland, iets minder ingewikkeld als de uitdaging van @Ypuh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GWtWdP-hzTgV29ac18yZhw-jfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcbCz1sky3KUSe1jQbxtVJcM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
Pelle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:58:

Ik heb altijd een helm op op de racefiets. Op mijn woon-werk fiets (fitnessbike) niet; daar ga ik 20% minder hard mee. Vanochtend in de garage dacht ik "weet je, ik pak naar mijn werk de racefiets wel even, dat scheelt weer 10 minuten".

Na een klein kwartiertje realiseerde ik me dat ik mijn helm niet op had (ik was verder ook in mijn gewone kloffie: spijkerbroek, t-shirt en sneakers). "Er gebeurt toch nooit wat, is vast geen probleem voor een keertje". Precies, er gebeurt nooit wat. Maar vlak voor ik op m'n werk aankom beland ik op de motorkap van een auto |:(
Frontaal op elkaar geknald, gelukkig remden we allebei hard en is de schade beperkt gebleven. Voor zover ik kan nagaan heb ik met m'n hoofd niks geraakt (gelukkig) en lijkt er afgezien van een paar gekneusde vingers en wat oppervlakkige wondjes lichamelijk niet veel aan de hand. Maar zoiets kan dus ook heel anders aflopen.

Daarnaast even een goede realitycheck: doorgaans heb ik veel aan te merken op andere weggebruikers als ik hier in de stad fiets, maar dit keer was ik zelf ook niet zonder blaam. Ondanks dat de auto uit een uitrit kwam had ik hem wel op moeten merken. Ik zag hem pas op het allerlaatste moment omdat ik te veel gefocust was op 3 andere richtingen waarvandaan verkeer kwam. Al met al blij met de relatief goede afloop.
Pfoe, lucky.

Was het nu uiteindelijk zijn fout (niet kijken bij verlaten uitrit) of toch ook deels jouw fout? En hoe hard reed je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26

[Afbeelding]
Nice! Ja, de windkracht 5-6 naar Noordpolderzijl (via Middelstum) is eigenlijk 30 km wind tegen.

Mijn tiles op Statshunters (nieuwe hobby? :+) is ie nu aan het opbouwen, leuke website! De Strava heatmat is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4v6gmg3hBB2adrv5CrBwT8Cl48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kdczbr6G5jl00DuLCISqN1k.jpg?f=fotoalbum_large
Waarbij er een aantal toertochten zijn vanuit Leeuwarden, Surhuisterveen, Scheemda en Haren-Haren voor de buitenste routes.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 27-05 19:34

Pelle

🚴‍♂️

Requiem19 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Pfoe, lucky.

Was het nu uiteindelijk zijn fout (niet kijken bij verlaten uitrit) of toch ook deels jouw fout? En hoe hard reed je?
Ik vind het moeilijk te zeggen wiens fout het is. Ik kruiste voorlangs, hij kwam uit een uitrit.
Dit was de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXsQ9SMfWaErZsrWLh0vSRF6Bpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WYOHh1InLCejPXTFINxbjcy7.png?f=user_large

Ik reed iets meer dan 20 schat ik, toen ik linksaf sloeg. Pas 2 meter voor ik de auto raakte merkte ik hem op, vermoedelijk omdat hij tussen de rij stilstaande auto's vandaan kwam. Had ik hem gezien dan had ik hem voorrang gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 13-07-2020 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Pelle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Ik vind het moeilijk te zeggen wiens fout het is. Ik kruiste voorlangs, hij kwam uit een uitrit.
Dit was de situatie:

[Afbeelding]

Ik reed iets meer dan 20 schat ik, toen ik linksaf sloeg. Pas 2 meter voor ik de auto raakte merkte ik hem op, vermoedelijk omdat hij tussen de rij stilstaande auto's vandaan kwam. Had ik hem gezien dan had ik hem voorrang gegeven.
Gelukkig valt de schade mee, desalniettemin blijft het zuur natuurlijk. Maar... Als je uit een uitrit komt, moet je toch iedereen voorrang geven en dus zat hij fout?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Flipmo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:49:
[...]

same here.. toen de solo corona kilometers kwamen werd ik er net op gewezen.
zat toen al op 20x20,
Toen veel vakjes lopen inkleuren, kon er eerst een flink aantal pakken die in ritjes van 60km passen.
Soms op de zondag met de langere tochten wat grotere vlakken pakken.
Zit nu op 26x26, Nog redelijk eenvoudig om hem iets uit te breiden naar 28x28, daarna worden de ritten te lang om snel uit te kunnen breiden, of je moet met de auto naar de rand van je vierkant gaan en dan gaan fietsen :)[Afbeelding]
Kijk, precies de regio waar we volgende maand een weekendje willen gaan fietsen (Veluwe en Rijk van Nijmegen etc.)! Heb je route tips?

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 27-05 11:44
Waus26 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Nice! Ja, de windkracht 5-6 naar Noordpolderzijl (via Middelstum) is eigenlijk 30 km wind tegen.

Mijn tiles op Statshunters (nieuwe hobby? :+) is ie nu aan het opbouwen, leuke website! De Strava heatmat is als volgt:
[Afbeelding]
Waarbij er een aantal toertochten zijn vanuit Leeuwarden, Surhuisterveen, Scheemda en Haren-Haren voor de buitenste routes.
Krijg weer helemaal heimwee naar Groningen ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oei @Pelle, blij dat het relatief goed afgelopen is! Hoe is het met je fiets?

Qua Veloviewer, ik ben ook mijn cluster aan het uitbreiden danwel invullen. Square wordt daarmee ook vanzelf groter. Dat is nu 14x14, mijn jaarkilometrage is dan ook vrij bescheiden ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ieFuTYV.png

Een lastig vakje gaat het schietterrein bij Harskamp worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 20:48
wackmaniac schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Krijg weer helemaal heimwee naar Groningen ...
Als rasechte Groninger (opgegroeid in zuid-oost Groningen, studeren in Stad) begrijp ik je volledig. Gisteren een dagje in Amsterdam geweest en een poosje staan kijken, wat een lol om daar te fietsen/lopen. Hoe lang kun je daar fietsen zonder een stad tegen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 15:28
Pelle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Dit was de situatie:

[Afbeelding]

Duidelijk plaatje.

'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor', maar inderdaad in dit geval is er sprake van een uitrit. Dus dan moet de auto in alle gevallen voorrang geven aan aankomend verkeer, inclusief jou. Kortom, volledig zijn fout.

Maar dat is de formele kant. Eens met je dat je als fietser ook moet anticiperen op niet-gezien-worden. Wel lastige situatie met al die auto's die daar ook staan en jij let natuurlijk ook op het verkeer van links / rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Holk schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:35:
Probleem; m’n Ultegra Di2 wil niet meer werken..
Na m’n rit in de regen en de schoonmaak nadien is er geen of minimaal contact meer mogelijk. Schakelen werkt niet meer, junction box heeft wat keren wat rode en groene lampjes doen branden maar niet contant herhaalbaar. De crash-detectie reset ook geprobeerd zonder resultaat. Als ik de laptop aansluit vind ie soms de junction box, soms de schakelaars, soms de derailleurs maar eigenlijk nooit de mastereenheid. Ben niet zeker of dit de accu of de junction box is (kan beide volgens het label) en bij de accu kan ik niet bij zonder de pressfit BB eruit te slopen...

Iemand die denkt “he, dat ken ik en dan moet je dat of dit doen”, of iemand die een goede LBS kent in de buurt van Leiden/Katwijk met ervaring in Di2? Morgen maar even communiceren met Canyon voor de garantie, had alleen weinig trek om de fiets op te sturen..
Na een chat met Canyon nu de fiets naar Raas brengen, als ze hem willen maken althans.. Volgens Canyon is het waarschijnlijk de accu, misschien een connector of anders een ralle versie. Hoe dan ook valt het waarschijnlijk onder garantie (1 jaar en 3 maanden). Ook wel goede service, krijg een vergoeding voor de analyse door Raas / LBS en omdat ze de BB eruit moeten halen om bij de accu te komen het dubbele van 'normaal'.

Thanks @Salteh voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Waus26 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Kijk, precies de regio waar we volgende maand een weekendje willen gaan fietsen (Veluwe en Rijk van Nijmegen etc.)! Heb je route tips?
Kom zelf niet uit die buurt, als ik bij mijn schoonouders ben in Duiven dan pak ik wel vaak de Posbank, of soms even richting Nijmegen.

Wellicht dat je uit deze toertocht wat mooie stukken kan pakken.
Ronde van Nijmegen in 2016, vond ik toen erg mooie tocht. veel klimmetjes gepakt.
https://www.strava.com/activities/576957795

Rond de Posbank is eigenlijk alles wel mooi, die bult kan je van veel verschillende kanten opfietsen, richting radio kootwijk is ook leuk om ff heen te fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 21:22
Waus26 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Zelf afgelopen zaterdag dit rondje gereden met de schoonvader als gids:
https://www.strava.com/activities/3745153815

Is niet helemaal de juiste kant op, maar wel Veluwe :)

Zitten ook behoorlijk mooie stukken in met onder andere de Posbank, Radio Kootwijk en het Apeldoorns kanaal (aanrader, enkel fietspad).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
H143 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:19:

Nu bekijk ik vanavind mijn velg en band en zie het canvas aan de zijkant van de band er al doorheenkomen en denk dat is vreemd, vervolgens mijn frame erbij gepakt en zie dat het wiel toch is aangelopen op het frame er is een behoorlijk stuk alluminium weggesleten zo te zien ik ben bang dat dit een nieuwe fiets betekend of zou ik hier nog rustig mee door kunnen fietsen?
Volgens mij kan het geen kwaad, zo dun is het aluminium ook weer niet lijkt me.
Pelle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:58:
Allereerst sterkte; Zelf forens ik bij goed tot redelijk goed weer altijd met de fitnessbike, bij slecht weer pak ik de toerfiets. Maar omdat ik weet dat ik met woon-werk soms wat minder focus heb, over donkere wegen rij (met name 's winters), en mijn schoonvader ooit een hele zware klapper heeft gemaakt (wel hersteld gelukkig), zet ik altijd de helm op, ongeacht snelheid. Bij regen betrap ik mezelf erop om hem niet op te zetten ivm regenjas gedoe, maar dan denk ik even aan mijn schoonvader en dan gaat ie toch weer op.
Alleen bij toerritjes met de kinderen gebruik ik geen helm.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Cranzai schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Als rasechte Groninger (opgegroeid in zuid-oost Groningen, studeren in Stad) begrijp ik je volledig. Gisteren een dagje in Amsterdam geweest en een poosje staan kijken, wat een lol om daar te fietsen/lopen. Hoe lang kun je daar fietsen zonder een stad tegen te komen?
+1

Woon nu denk ik een jaar of 4 net onder Utrecht (gelukkig niet zo druk als midden in de Randstad) en daarvoor nog een jaartje in het buitenland. Kan niet wachten om weer terug te gaan naar Groningen (stad) en denk ook dat dat mijn volgende bestemming gaat worden. Jammer genoeg zit de huizenmarkt niet echt mee voor starters op dit moment.

@hulkie 'T is inderdaad een beetje een uitdaging. De kortste route naar mijn ouders is ca. 210km, maar als ik het een beetje handig wil doen qua vakjes dan kom je eerder op 240-250km. Tijd technisch is dat niet echt te doen (omdat je ook weer terug moet 1-2 dagen later).

Het probleem is dat je er met één rit niet bent om die clusters echt aan elkaar te verbinden. Zat er daarom al aan te denken om misschien wat ritjes vanuit Apeldoorn, Zwolle en Oosterwolde te plannen (of als ik er met de auto langskom als ik naar m'n ouders ga). Denk dat ik dit jaar ga beginnen een brug te slaan, en dan volgend jaar er ook echt een gedeeld cluster van probeer te maken :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Ypuh op 13-07-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 14:18
Stufferdt schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Zelf afgelopen zaterdag dit rondje gereden met de schoonvader als gids:
https://www.strava.com/activities/3745153815

Is niet helemaal de juiste kant op, maar wel Veluwe :)

Zitten ook behoorlijk mooie stukken in met onder andere de Posbank, Radio Kootwijk en het Apeldoorns kanaal (aanrader, enkel fietspad).
Ik kom uit de omgeving A'dam en wil de komende weken wat vaker met de auto ergens heen om te fietsen. Dit lijkt me een gaaf rondje. Je geeft aan 'enkel fietspad', is hij helemaal te doen met de racefiets (25mm) of beter met de 30mm CX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 21:41
Welke kettingolie/wax gebruikt iedereen hier?
Tot nu toe gebruikte ik altijd de standaard Shimano dry lube. Nu dat flesje leeg is wil ik toch wat anders proberen. De ketting is de eerste rit na een schoonmaakbeurt vaak al weer helemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:55
BreadFan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:59:
Oei @Pelle, blij dat het relatief goed afgelopen is! Hoe is het met je fiets?

Qua Veloviewer, ik ben ook mijn cluster aan het uitbreiden danwel invullen. Square wordt daarmee ook vanzelf groter. Dat is nu 14x14, mijn jaarkilometrage is dan ook vrij bescheiden ;)

[Afbeelding]

Een lastig vakje gaat het schietterrein bij Harskamp worden.
Das een herkenbaar probleem. Ik kan mij square helaas ook niet verder naar het westen uitbreiden aangezien er daar een enorm, onbegaanbaar schietterrein ligt. Jammer, aangezien dat wel de richting met mogelijkheden voor veel mooie routes is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
@Ypuh
Ik zag je fiets vanochtend voorbij komen bij Cycling Pulse op Facebook :+

@Oelske
Gebruik eigenlijk al jaren (naar tevredenheid) Morgan Blue kettingolie. Ben sindskort overgestapt op Shimano PTFE Dry Lube. Ben nog niet geheel enthousiast; lijkt erop dat ik vaker moet smeren en dat het meer vuil aantrekt. Reden om over te stappen was dat ik verhalen las over een stillere drive train.

Zijn er ook veel die wax gebruiken, maar ben nog niet geheel overtuigd van de toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Luuk741 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Das een herkenbaar probleem. Ik kan mij square helaas ook niet verder naar het westen uitbreiden aangezien er daar een enorm, onbegaanbaar schietterrein ligt. Jammer, aangezien dat wel de richting met mogelijkheden voor veel mooie routes is :P
Er schijnt hier wel een toertocht (met toestemming :P) overheen te gaan, maar aangezien die dit jaar afgelast is, is de eerstvolgende mogelijkheid september 2021 :P Al las ik ergens dat er wellicht via de achterkant een mogelijkheid is. MTB is daarbij nodig, maar zover kom ik met de MTB normaal gesproken niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:09:
Zijn er ook veel die wax gebruiken, maar ben nog niet geheel overtuigd van de toegevoegde waarde.
Ik heb een fiets permanent binnen op de trainer staan, daar gebruik ik wax. Vermoed als ik daar olie op doe dat de spetters op de witte muur terecht komen.

Buiten gebruik ik Dry Weather Lube van Cyclops, die is net zo goed of slecht als andere droog-weer smeersels imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Dix0r Haha, grappig. Zelf nog niet eens gezien. Tijdje terug inderdaad al eens een plaatje ingestuurd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
@Dix0r Die Shimano PTFE lube gebruik ik nu ook. Heb ook het gevoel dat het erg veel vuil aantrekt, daarom wil ik wat anders proberen.
Wax wil ik opzich ook wel eens testen, lees er nu verhalen over van mensen die niets anders meer willen. Enkel een doekje erover en klaar, als je de reviews van bijvoorbeeld Squirt Lube mag geloven.
Zul je zien dat het mij bij één grote smeerboel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Oelske schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:38:
@Dix0r Die Shimano PTFE lube gebruik ik nu ook. Heb ook het gevoel dat het erg veel vuil aantrekt, daarom wil ik wat anders proberen.
Wax wil ik opzich ook wel eens testen, lees er nu verhalen over van mensen die niets anders meer willen. Enkel een doekje erover en klaar, als je de reviews van bijvoorbeeld Squirt Lube mag geloven.
Zul je zien dat het mij bij één grote smeerboel wordt.
Ik gebruik al jaren de Squirt Lube en dat bevalt prima. Je moet gewoon zorgvuldig de tandjes bij langs, dan blijft het redelijk netjes. Vuil stoot ie af de eerste paar keer, dan lijkt het wat viezer maar het valt daarna reuze mee. Maar er zijn hier ook een aantal tweakers die er niets mee kunnen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SirLenncelot schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
Wedden dat je trapas vervangen moet worden ;)
Vandaag weer gefietst, en het kraken is voor 90% weg, alleen als ik goed aanzet hoor ik een licht gekraak dus is het even kijken of ik kan vinden waar dat vandaan komt. Vooralsnog niet de trapas in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
@Waus26 Met de Shimano PTFE lube druppelde ik ook ieder schakeltje, dus qua extra werk zal het niet veel uitmaken. Ik ben nu wel benieuwd of het werkelijk zo goed werkt als er gezegd wordt.
Gebruik je nog speciaal spul om de ketting te reinigen of maakt dat niet uit bij olie en wax? Nu doe ik het vaak met wasbenzine of Dasty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ypuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:27:
[...]

+1

Woon nu denk ik een jaar of 4 net onder Utrecht (gelukkig niet zo druk als midden in de Randstad) en daarvoor nog een jaartje in het buitenland. Kan niet wachten om weer terug te gaan naar Groningen (stad) en denk ook dat dat mijn volgende bestemming gaat worden. Jammer genoeg zit de huizenmarkt niet echt mee voor starters op dit moment.
Herkenbaar die huizenmarkt en het verlangen naar Groningen (stad). Zelf kijken we naar een mooi (groot) dorp ten zuid(west)en van Groningen, bijvoorbeeld Eelde/Paterswolde, Peize, Roden, Zuidlaren, Annen etc. Huren nu nog in Groningen Zuid, bevalt prima maar iets kopen (met een tuin) is voor nu de volgende stap.

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
ocramk schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Ik kom uit de omgeving A'dam en wil de komende weken wat vaker met de auto ergens heen om te fietsen. Dit lijkt me een gaaf rondje. Je geeft aan 'enkel fietspad', is hij helemaal te doen met de racefiets (25mm) of beter met de 30mm CX?
Dat hele rondje lijkt mij heel goed te doen met 25mm. Volgens mij zit er een paar 100 meter onverhard in (een klein deel tussen Hoenderloo en Radio ?Kootwijk), maar dat fiets praktisch iedereen hier gewoon op de racefiets.

Ik zou overigens een keer extra naar beneden en naar boven gaan bij de Posbank en het klimmetje bij Hoog Soeren erin proberen te stoppen.

Ik wil wel een route op maat (incl parkeerplaats suggestie etc) maken, in ruil voor een rit die typisch Noord Holland is (voor mijn provincie challenge :))

@Waus26 ik heb een route van klimbijnijmegen.nl gedaan een paar weken geleden, was erg de moeite waard!

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 13-07-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Oelske schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:53:
@Waus26 Met de Shimano PTFE lube druppelde ik ook ieder schakeltje, dus qua extra werk zal het niet veel uitmaken. Ik ben nu wel benieuwd of het werkelijk zo goed werkt als er gezegd wordt.
Gebruik je nog speciaal spul om de ketting te reinigen of maakt dat niet uit bij olie en wax? Nu doe ik het vaak met wasbenzine of Dasty.
Een nieuwe ketting gewoon echt goed reinigen is wel belangrijk. Ik heb een fles ontvetter, weet niet meer welk merk... Even de Squirt YouTube filmpjes bekijken heeft mij in ieder geval geholpen.

Als je vervolgens niet in de regen fietst, blijft de wax prima intact en stip ik het één keer in de 50-750 km ofzo even aan.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:07
Dank allen voor de instructies hoe mijn derailleur af te stellen. Gistermiddag aan het prutsen geweest en heb het redelijk voor elkaar. In ieder geval goed genoeg om weer het volledige bereik achter te hebben. Thuis met de fiets in de standaard nog maar een keer fine tunen. Dat draait beter dan keer op keer het achterwiel optillen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 14:18
ZieMaar! schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Dat hele rondje lijkt mij heel goed te doen met 25mm. Volgens mij zit er een paar 100 meter onverhard in (een klein deel tussen Hoenderloo en Radio ?Kootwijk), maar dat fiets praktisch iedereen hier gewoon op de racefiets.

Ik zou overigens een keer extra naar beneden en naar boven gaan bij de Posbank en het klimmetje bij Hoog Soeren erin proberen te stoppen.

Ik wil wel een route op maat (incl parkeerplaats suggestie etc) maken, in ruil voor een rit die typisch Noord Holland is (voor mijn provincie challenge :))

@Waus26 ik heb een route van klimbijnijmegen.nl gedaan een paar weken geleden, was erg de moeite waard!
Top! Met een beetje mazzel ga ik van 't weekend die kant op. Zal zelf wel even gaan puzzelen qua parkeerplaats (met stekker).

Qua rondjes Noord-Holland heb ik niet veel te delen, de meeste rondes die ik maak gaan vanuit Amstelveen naar Leiden/Bodegraven/Utrecht en zijn 30-70km. Deze heb ik laatst gedaan en was wat langer. Route was top, alleen bij Bodegraven even de fout in gegaan vanwege een omleiding.

https://www.strava.com/activities/3460318276

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:15

Grin

Ride si sapis.

Oelske schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:54:
Tot nu toe gebruikte ik altijd de standaard Shimano dry lube. Nu dat flesje leeg is wil ik toch wat anders proberen. De ketting is de eerste rit na een schoonmaakbeurt vaak al weer helemaal zwart.
@Oelske Muc Off en mijn ritueel.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
@Grin Dat schoonmaken van jou is een behoorlijke klus, zo'n fanatieke poetser ben ik ook weer niet :P
Helaas is die Muc-Off C3 lube op het moment niet leverbaar bij Mantel en Futurumshop, had het wel willen testen.
Dan gaan we voor nu de Squirt lube maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Heb inmiddels een haat-liefde verhouding opgebouwd met die Muc-Off Cermic C3 Dry Lube. De afgelopen weken te vaak onverwacht in een buitje terecht gekomen, of alleen een nat wegdek is al genoeg, waardoor de ketting volledig droog loopt en gaat piepen.

Voor de droge dagen helemaal top, smeert goed en ketting blijft een stuk schoner, maar de laatste maand toch zeker 4-5x met een droge ketting gestaan (één keer was écht te erg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 23:31
... een rit die typisch Noord Holland is (voor mijn provincie challenge :))
Ik weet niet aan wat voor afstanden je denkt, maar typisch Noord-Hollands is de route van de Westfriese Omringdijk (bv https://www.rondevandewes...jk.nl/we-gane-de-woid-uit)
Het is een gave tocht, helemaal als je van dijkjes houdt. Helaas worden er 2 typische Noord-Hollandse gebieden niet aangedaan: de duinen en Amsterdam :)

[ Voor 7% gewijzigd door DieAnder op 13-07-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:58
DieAnder schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Ik weet niet aan wat voor afstanden je denkt, maar typisch Noord-Hollands is de route van de Westfriese Omringdijk (bv https://www.rondevandewes...jk.nl/we-gane-de-woid-uit)
Het is een gave tocht, helemaal als je van dijkjes houdt. Helaas worden er 2 typische Noord-Hollandse gebieden niet aangedaan: de duinen en Amsterdam :)
Vergeet de Hilversumse heide niet he.
En Wieringen is ook erg mooi.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49
koentjuh1987 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:51:
Zijn er al mensen die door de grensstreek met België zijn gereden? Zijn er ondanks de corona nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Wil maandag namelijk vanuit uden (brabant) naar margraten fietsen. En kan een stukje via Maaseik rijden. Maar ben benieuwd of ik ergens rekening mee moet houden. Dan kan ik namelijk de route alvast plannen:-)
Sure, afgelopen weekend rondje vanuit Limburg door Ardennen / Eifel gemaakt (https://www.strava.com/activities/3752054456). Is allemaal prima te doen. Neem sowieso een mondkapje mee, voor als je ergens naar binnen moet. In Duitsland op het terras moest je naam en adres achterlaten ivm Corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:58
borft schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:45:
In Duitsland op het terras moest je naam en adres achterlaten ivm Corona.
In Nederland moet dat soms ook.
En vorige week hoefde ik dat weer niet in Duitsland, wel mondkapje op totdat je op plek zat en toen we weer naar buiten wilden gaan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hulkie
Ypuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:27:
[...]
@hulkie 'T is inderdaad een beetje een uitdaging. De kortste route naar mijn ouders is ca. 210km, maar als ik het een beetje handig wil doen qua vakjes dan kom je eerder op 240-250km. Tijd technisch is dat niet echt te doen (omdat je ook weer terug moet 1-2 dagen later).

Het probleem is dat je er met één rit niet bent om die clusters echt aan elkaar te verbinden. Zat er daarom al aan te denken om misschien wat ritjes vanuit Apeldoorn, Zwolle en Oosterwolde te plannen (of als ik er met de auto langskom als ik naar m'n ouders ga). Denk dat ik dit jaar ga beginnen een brug te slaan, en dan volgend jaar er ook echt een gedeeld cluster van probeer te maken :P.
Volgens mij heb je inderdaad minimaal 3 vakjes dik nodig. Met zo'n afstand is opdelen in brokjes helemaal niet gek!

Ik hoef gelukkig maar 60-70km te overbruggen, dus probeer het koppelen met alternatieve routes richting het westen te bereiken.

Maar eerst dat vierkant groter maken! Heb al 4 routes klaarliggen die heel doelgericht het gebied kunnen uitbreiden. Alleen al het maken van de routes is al genieten voor de nerd in mij. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Oelske schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:54:
We roepen nu allemaal dingen naar je wat het beste is.

Aan een krakende ketting hebben we allemaal een hekel.

Maar we rijden niet allemaal in dezelfde omstandigheden (sommige komen alleen buiten met mooi weer, andere rijden zelfs in de pekel).

En sommige vinden het prima om iedere rit “een uur” op hun ketting te staan poetsen zodat hij maar glimt. Andere personen zal het hun reet roesten als hij er wat zwarter uitziet.

Dus zonder bovenstaande is niet alle advies even waardevol.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik ben tevreden met squirt lube en het wordt totaal niet vies. Wel na elke rit even een doekje erover.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
ah, de 'welk smeermiddel gebruik jij' discussie, die hebben we een tijdje niet gehad :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:14

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Holk schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:58:
ah, de 'welk smeermiddel gebruik jij' discussie, die hebben we een tijdje niet gehad :D ;)
Misschien iets voor de OP, klein polletje houden.

Dry lube trouwens van de Decathlon. Zolang het niet regent ideaal.
Wanneer het wel regent, écht niet ideaal. Piept en kraakt meer dan mijn 95 jarige oma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Tja, ga ik m'n vingers niet aan branden :9.

Op het Fiets.nl forum loopt een topic met bijna 50 pagina's over "Welk smeermiddel gebruik jij?".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Daarom hou ik hem kort met alleen wat linkjes; het is nu wel vaak genoeg voorbij gekomen.
mhr-zip schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:50:
[...]
We roepen nu allemaal dingen naar je wat het beste is.
Aan een krakende ketting hebben we allemaal een hekel.
Maar we rijden niet allemaal in dezelfde omstandigheden (sommige komen alleen buiten met mooi weer, andere rijden zelfs in de pekel).
En sommige vinden het prima om iedere rit “een uur” op hun ketting te staan poetsen zodat hij maar glimt. Andere personen zal het hun reet roesten als hij er wat zwarter uitziet.
Dus zonder bovenstaande is niet alle advies even waardevol.
Agree. Het kost me geen uur om alleen de ketting te doen maar 20-30 minuten ben je wel bezig.
Ik doe dit wanneer nodig en wanneer de C3 lube eraf is gespoeld. @Ypuh Het is perfect spul maar niet voor fanatieke regen-/nat wegdek rijders. Ik heb mij de laatste weken niet laten weerhouden door een klein buitje en/of een nat wegdek, maar dat betekende wel dat ik heel vaak moest smeren. De tube's vliegen d'r doorheen! :)
Ik vind het niet erg om te doen, leuk zelfs, maar voor de ander is het autistisch poets-geneuzel. En ook dat laatste begrijp ik prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
@mhr-zip Ik fiets enkel met droog weer, dus de olie/wax zal niet zo snel van de ketting regenen :D
Deze de week wil ik ook nog even de balhoofdlagers vervangen, dus bestellen we dan maar meteen een flesje Squirt lube.
Nu zal ik de smeermiddelen discussie beëindigen voordat de frustraties bij sommige forumleden te hoog oplopen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 21:22
ocramk schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Alles is verhard! Niet helemaal handig uitgedrukt, doelde erop dat het Apeldoorns kanaal autovrij is, buiten enkele stukjes waar je een weggetje over moet steken om het fietspad weer verder te kunnen volgen.

Ik ben 'm zelf gestart in Barneveld omdat m'n schoonouders er wonen. Je zou ook in bijvoorbeeld kootwijkerbroek de lus kunnen sluiten, stukken Barneveld - kootwijkerbroek zijn niet zo spannend. Aanraders in ieder geval:
  • Hoenderloseweg - defensieweg tussen schaarsbergen en Hoenderloo(
  • [i] Radio Kootwijk en het stuk tot weer Hoenderloo [/i]
Maar ik gok dat Komoot ook vol staat met mooie weggetjes en punten, dus lekker experimenteren :)\

edit:
[...]

Helemaal eens. We hadden iemand bij die niet zo lekker ging omhoog, dus stukken Posbank geskipt én we waren al wat laat dus relatief druk (groep van 8).

[ Voor 30% gewijzigd door Stufferdt op 13-07-2020 15:07 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-05 21:50
coelho schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:07:
Dank allen voor de instructies hoe mijn derailleur af te stellen. Gistermiddag aan het prutsen geweest en heb het redelijk voor elkaar. In ieder geval goed genoeg om weer het volledige bereik achter te hebben. Thuis met de fiets in de standaard nog maar een keer fine tunen. Dat draait beter dan keer op keer het achterwiel optillen.
Je fiets op de kop zetten maakt het afstellen van de derailleur zonder standaard ook een stuk makkelijker. Andere mogelijkheid is om je zadel op een buis of iets anders hogers te laten rusten zodat je achterwiel of hele fiets opgetild wordt. Iets meer afhankelijk van de omgeving.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
R3vers3 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Je fiets op de kop zetten maakt het afstellen van de derailleur zonder standaard ook een stuk makkelijker. Andere mogelijkheid is om je zadel op een buis of iets anders hogers te laten rusten zodat je achterwiel of hele fiets opgetild wordt. Iets meer afhankelijk van de omgeving.
Bijvoorbeeld op vakantie in Frankrijk wat creatief geweest:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9VYQJ3F/fiets-afstellen.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Oelske schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:45:
Ik fiets enkel met droog weer,
@Grin ik heb een fietsmaat voor je gevonden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ik heb altijd medelijden met die zadeltasjes bij 130 km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
coelho schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:07:
Zoiets kan ook.

Afbeeldingslocatie: https://www.vrouwentriathlon.nl/wp-content/uploads/2016/02/zadelgehaakt-370x278.jpg

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Salteh
Jaaaaaaaaaa! Lekker kleurtje hoor ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws6DiXqQTdkagfNNa3zX7cnXS84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56PhLoJQPTGc5ZpzrVa9Za3o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LAKEthmgqNxs9nhOwjFGqOzAtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ov01VckqfbTFpPkro4igzKWc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Salteh Gaaf opgespoten hoor. Oranje is altijd goed. Voor de verandering ook eens een fiets waar die tan sidewalls nog best leuk staan, al zou ik alsnog gewoon zwart monteren denk ik.

Heb je al een build in gedachten? Ik dacht al iets van Duke velgen en Hope RS4 naven voorbij te hebben zien komen. Zo te zien kun je hem het beste eerst nog wel even af laten vlakken (verf wegschuren bij het BB).

[ Voor 25% gewijzigd door Ypuh op 13-07-2020 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
Ypuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:04:
@Salteh Gaaf opgespoten hoor. Oranje is altijd goed. Voor de verandering ook eens een fiets waar die tan sidewalls nog best leuk staan, al zou ik alsnog gewoon zwart monteren denk ik.

Heb je al een build in gedachten? Ik dacht al iets van Duke velgen en Hope RS4 naven voorbij te hebben zien komen. Zo te zien kun je hem het beste eerst nog wel even af laten vlakken (verf wegschuren bij het BB).
hah, ja - dat dacht ik ook over de BB - hij gaat morgen even naar Koers, ook voor de flatmounts ;)

Shimano heeft een tijdje geleden wat spulletjes opgestuurd, dus er komt op:

-Ultegra Di2 R8050 / 8070
- PRO Vibe stuurpen
- Easton EC70 stuurtje
- Deda superleggero rs zadelpen
- Een zadel O-)
- De Duke / Hope / Sapim CX Ray/Sprint combinatie
- Tan sidewalls - stond wel aardig op hun eigen foto's namelijk (misschien de keer daarop inderdaad weer terug naar zwart)

[ Voor 4% gewijzigd door Salteh op 13-07-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 12:22

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Ik denk ook dat Moosch mooier is, Willer-sur-thur is de "bekende" kant die het vaakst wordt beklommen in cyclo's en wedstrijden voor zover ik weet. Dat is een beetje de reden dat we eigenlijk automatisch die kant hebben beklommen, plus dat het beter in ons rondje paste, plus dat ik een PR wilde neerzetten. Dat laatste is niet gelukt dus ik heb er best spijt van dat we niet via Moosch zijn gegaan.

Willer-sur-thur valt ook vanaf Col Amic samen met de hoofdweg die erg druk is met motorrijders. Ik denk dat de klim vanuit Moosch een heel stuk rustiger is.
Ik ga ‘m morgen doen via Moosch. Heb een tochtje gemaakt van 140 km met 2600 hm (Komoot hm, in werkelijkheid geeft mijn Garmin, met barometrische hoogtemeter, vaak 20% minder).

Ben benieuwd! Verkeer vind ik hier op sommige wegen wel tegenvallen (en op andere wegen heerlijk rustig). Ik ken al deze wegen niet en volg Komoot.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mhr-zip schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb altijd medelijden met die zadeltasjes bij 130 km/u.
Die haal je toch gewoon van je fiets af als je hem achterop de auto zet?
Of haal jij de 130km/u in een afdaling? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:04:

Agree, hier verwacht ik dat skinwall tyres erg nice gaan staan - en dat zeg ik niet snel(!) bij een moderne fiets.
@Salteh Hou ons op de hoogte van je build, ziet er veelbelovend uit!

* Grin mompelt iets over een P ZERO™ Velo Classic. ;) O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56fgY6NcJHvoVcQQNQdeQ0-Bros=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e63YHooRyWjn5JGkZpkRW1T.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 22% gewijzigd door Grin op 13-07-2020 20:53 . Reden: *mompel* ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Vanavond een rit gedaan van 78 km, waarbij ik een aantal vakjes op Statshunters heb kunnen vullen en waardoor ik van 10x10 inmiddels op 13x13 zit :) Voelde wel gek om expres 'verkeerd' te rijden zodat ik simpel twee extra vakjes kon vincken :+

Mijn solo ritjes hebben hiermee wel weer een extra doel in ieder geval. En sommige ritjes met vrienden stiekem ook, maar dan is het meer bijzaak ;) Ik kan relatief simpel de 19x19 en zelfs 25x25 wel vol maken zo te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 13-07-2020 23:38 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hmm ineens een bericht van mijn zwager op Strava met een 18sexy.xyz linkje. Hij gebruikt Strava al jaren niet meer, maar lijkt er op dat zijn account gekraakt is. Meer mensen dit gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Waus26 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:33:
Vanavond een rit gedaan van 78 km, waarbij ik een aantal vakjes op Statshunters heb kunnen vullen en waardoor ik van 10x10 inmiddels op 13x13 zit :) Voelde wel gek om expres 'verkeerd' te rijden zodat ik simpel twee extra vakjes kon vincken :+

Mijn solo ritjes hebben hiermee wel weer een extra doel in ieder geval. En sommige ritjes met vrienden stiekem ook, maar dan is het meer bijzaak ;) Ik kan relatief simpel de 19x19 en zelfs 25x25 wel vol maken zo te zien.
zo vond ik de solo ritjes ook leuk.. soms een vakje inrijden voor 50 meter, en dan weer omdraaien om je weg te vervolgen :P
ik maak ook de routes voor de club, met de langere zondagtochten probeer ik soms ook wat vakjes mee te pakken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
De combinatie Komoot/Veloviewer is ook wel één van de positieve puntjes van mijn corona periode. Routes maken is best leuk en nieuwe wegen ontdekken nog leuker! Ik weiger nog onze vaste clubrondjes te rijden, met als gevolg dat ik dan ook de route mag verzinnen. Dichtstbijzijnde vakjes liggen nu alleen op routes van zo'n 85-95 km met pondje wat vaak net iets te ver is voor een gewone avondrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Het mooiste zou zijn als je de VeloViewer tiles over de Komoot map zou kunnen leggen. Dan is de Strava routebuilder niet meer nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Over routebuilder van Strava gesproken. Daar ben ik steeds meer tevereden over. Net na de overgang naar premium vond ik de suggesties nogal eens slecht, dat je opeens voor een hek stond. Maar afgelopen weekend een route van Nijmegen naar zuid-Limburg (en terug) gemaakt en gefietst. Alleen begin en eindpunt aangeklikt in Strava. Kreeg zo twee lichtelijke verschillende routes die me ook langs mooie gebieden stuurde ipv het saaie fietspad tussen het spoor en de snelweg die ik drie jaar gelden gefietst heb op die route. Toen liep de route ook nog echt door de kernen van Venlo en Roermond. Daar kon ik nu mooi langs.

Ik heb echt het idee dat die builder op rap tempo intelligenter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pondje meer of minder? :X
SirLenncelot schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:24:
Over routebuilder van Strava gesproken. Daar ben ik steeds meer tevreden over.

Ik heb echt het idee dat die builder op rap tempo intelligenter wordt.
Ik vind hem ook best okee tegenwoordig. Laatst via de app een rondje laten kiezen puur op basis van afstand. Leuke route, onbekende paadjes maar wel supergoed fietsbaar. Ik vind ook de optie in de app wel cool dat je een figuurtje kunt tekenen op de kaart en in enkele seconden heeft ie op basis van die vorm een route bepaald. Zo'n rondje heb ik nog niet gereden, maar ik ga ervanuit dat ook die op basis van heatmaps werkt. Eerlijk gezegd ben ik daarom ook (nog) niet naar Komoot gaan kijken.
Ik pik soms wel eens een route van routeyou. Iemand die dat gebruikt? Staan vaak leuke rondjes op. Zeker in onbekend terrein wel eens handig.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13
Zijn er hier Strava Members nu die al sinds de hele prijswijzigingssituatie een verlenging gehad hebben van hun Summit variant? Bij mij staat namelijk dat ik voor mijn volgende betaling in januari 2021 de prijs betaal van de enkele Summit die ik toen had wat neerkomt op zeg € 24,-. Maar ben benieuwd of ze dan ook echt € 24 afschrijven of toch stiekem € 60? Ben dus benieuwd of er mensen zijn die vanaf 1 juni meen ik hebben verlengd voor hun oude bedrag of dat dat toch werd aangepast naar het nieuwe.

Van het weekend een Tacx Flux (na wat maandjes er een geleend te hebben) voor mezelf gescoord. Vanavond mogelijk even een testritje doen en vergelijken met mijn PM. Zit nog garantie op tot ergens in oktober dus dat is alvast mooi. De jongen van wie ik hem overnam zei dat hij wat lawaaiig kon zijn de eerste 5 minuten maar dat ken ik, denk ik, niet van die andere die ik te leen heb. Maar dat kan ik dus nog wel vergelijken. Misschien heeft hij ook een klein beetje onderhoud nodig ofzo. En anders, als het niet goed blijkt of iets dergelijks kan ik altijd met Tacx nog wel contact opnemen dacht ik :)

[ Voor 37% gewijzigd door orange.x op 14-07-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
orange.x schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:58:
Zijn er hier Strava Members nu die al sinds de hele prijswijzigingssituatie een verlenging gehad hebben van hun Summit variant? Bij mij staat namelijk dat ik voor mijn volgende betaling in januari 2021 de prijs betaal van de enkele Summit die ik toen had wat neerkomt op zeg € 24,-. Maar ben benieuwd of ze dan ook echt € 24 afschrijven of toch stiekem € 60? Ben dus benieuwd of er mensen zijn die vanaf 1 juni meen ik hebben verlengd voor hun oude bedrag of dat dat toch werd aangepast naar het nieuwe.

Van het weekend een Tacx Flux (na wat maandjes er een geleend te hebben) voor mezelf gescoord. Vanavond mogelijk even een testritje doen en vergelijken met mijn PM. Zit nog garantie op tot ergens in oktober dus dat is alvast mooi. De jongen van wie ik hem overnam zei dat hij wat lawaaiig kon zijn de eerste 5 minuten maar dat ken ik, denk ik, niet van die andere die ik te leen heb. Maar dat kan ik dus nog wel vergelijken. Misschien heeft hij ook een klein beetje onderhoud nodig ofzo. En anders, als het niet goed blijkt of iets dergelijks kan ik altijd met Tacx nog wel contact opnemen dacht ik :)
Bij mij staat er ook: Your next bill will be on January 1, 2021 for €23.49, paid with PayPal.

Op zich is automatisch verlengen al een dingetje, maar ineens een hoger bedrag afschrijven lijkt me niet kunnen. Dus ga het wel in de gaten houden... Op zich vind ik het fair als ze 60 euro vragen zoals de bedoeling is, maar ze moeten het wel netjes aangeven vind ik en je de mogelijkheid geven op te zeggen. Zal es checken wat de regels hier omtrent zijn.

En gefeliciteerd met je Tacx! Zeker in de winter / bij slecht weer wel een aanwinst vind ik (Wahoo in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
I am currently subscribed to just one or two packs, what will happen to my subscription?
To make sure our athletes are getting the most value from their subscription, one and two-pack subscribers with an active subscription now have access to all Strava subscription features for three months. You will be able to renew at your current price until August 19th. Your first renewal after August 19th will be at the all-access subscription price.

For athletes who subscribed via the Strava website:
After August 19th, your next renewal will be automatically billed at the all-access subscription price unless you cancel your subscription before your renewal date.
https://support.strava.co...t-Changes-to-Strava-Packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Op zich staat het er, maar zo "verborgen" in een blog is niet voldoende. Persoonlijk denk ik dat je met een screenshot van de accountpage gewoon een "sterke zaak" hebt. Niet dat je voor < 40 euro moeite gaat doen natuurlijk...

Maar ga er inderdaad ook vanuit dat ze het wel zullen aanpassen en het 60 euro wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13
pdukers schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:24:
[...]
I am currently subscribed to just one or two packs, what will happen to my subscription?
To make sure our athletes are getting the most value from their subscription, one and two-pack subscribers with an active subscription now have access to all Strava subscription features for three months. You will be able to renew at your current price until August 19th. Your first renewal after August 19th will be at the all-access subscription price.

https://support.strava.co...t-Changes-to-Strava-Packs
Die eerste zin is dus eigenlijk al "lame" of heel onduidelijk. Want dat zou betekenen dat ik na 3 maanden sinds de wijziging naar Member al opnieuw moet gaan betalen?

Als dat echt zo is dan kap ik gewoon met Strava voor in ieder geval het betaalde deel. Het lijkt me niet allezins eerlijk als ik gewoon het jaar af kan maken voor het bedrag dat ik er destijds voor betaald heb. Anders hadden ze de optie moeten geven om de resterende periode terug te betalen. Als ze nu zomaar verlengen 3 maanden na de wijziging voor het volle pond zonder echte aankondiging dan zou dat echt wel slecht zijn. Ik ben juist Summit member geworden destijds omdat ik de meerwaarde voor de Analysis wel zag zitten en het betaalbaar vond. Ik vind persoonlijk € 60,- wel echt aan de hoge kant voor wat Strava dan biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-05 16:22
Ik heb nieuwe pedaaltjes besteld en wil die eigenlijk zo snel mogelijk er op zetten en een nieuw ritje maken. Nu heb ik helaas geen montagepasta erbij besteld (dom dom dom), ik las echter dat bijvoorbeeld vaseline ook prima werkt als vet. Iemand hier ervaring mee of tips?

Enn om even in te haken op de bovenste discussie die waarschijnlijk al eerder gevoerd is. Zijn er al veel mensen overgestapt naar andere apps dan Strava? Ik gebruik het vooral voor segmentjes en om m'n vorige pogingen te vergelijken om te zien of ik vooruitgang boek. €60,- daarvoor per jaar vind ik echt te veel. Hebben jullie al goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Crazy D

I think we should take a look.

CydexTM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:16:
Enn om even in te haken op de bovenste discussie die waarschijnlijk al eerder gevoerd is. Zijn er al veel mensen overgestapt naar andere apps dan Strava? Ik gebruik het vooral voor segmentjes en om m'n vorige pogingen te vergelijken om te zien of ik vooruitgang boek. €60,- daarvoor per jaar vind ik echt te veel. Hebben jullie al goede alternatieven?
Garmin Connect heeft ook segmenten, al ken ik de ins en outs niet. Maar wellicht moeite waard om te kijken.

Die segmenten boeien me niet zoveel meer sinds ik met slechte benen en een kutdag, maar wel dikke meewind, mijn PR heb kunnen zetten... ik zou er 60 euro per jaar ruimschoots voor over hebben als ze de segmenten koppelen met weer-data. Zodat je niet zuidwest 7 meewind vergelijkt in hetzelfde 'klassement' als met windkracht 8 tegen dat zelfde segment.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:16
Ik heb nieuwe pedaaltjes besteld en wil die eigenlijk zo snel mogelijk er op zetten en een nieuw ritje maken. Nu heb ik helaas geen montagepasta erbij besteld (dom dom dom), ik las echter dat bijvoorbeeld vaseline ook prima werkt als vet. Iemand hier ervaring mee of tips?

Geen idee over vaseline. Ik gebruik daarvoor altijd anti-seize van Shimano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 16:19
Zou kunnen, beetje lager vet of wd40 als je het nog hebt liggen. En anders snel zijn tube er achteraan bestellen en asap even goed insmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:19
Voor tijdelijk gewoon iets vettigs ertussen is prima

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
@CydexTM
Wat vaseline kan voor een paar ritjes geen kwaad. Vet bij de pedalen gebruik je met name om kraken en het vastzitten bij loshalen te voorkomen. Daarna wellicht wel ff opnieuw los maken en montagepasta gebruiken.

Voor Strava (met name sinds de grote wijziging in abo model) is er een ander topic.

Strava - Aanpassingen in voorwaarden en functies

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Waar ik vorige week nog op liep te scheppen over al 15.000km geen lekke banden meer, had ik er afgelopen weekend ineens 3 in 2 ritjes. Eéntje door een dik stuk glas, en die andere 2 stond nog een wielrenner banden te plakken, dus ik denk ook door glas. Hoe dan ook, kwam er achter dat de Turbo's er ook alweer 5.500km oplagen en de indicatoren bijna weggesleten.

Oftewel; new tyre day. Had een setje 23mm P Zero's liggen die op de FFWD 19.5c klimwielen heel mooi als een 26mm vallen, maar op de Zipp's met 16.5c waren ze met 24mm weer aan de smalle kant (meestal zetten ze nog wel wat uit na een paar kilometer). Vond ze daarmee ook vrij stug en met 7 bar niet comfortabel, dus heb een paar Michelin Power Road banden in 25mm bijbesteld (omdat een clubgenoot daar werkt) en die vallen op de Zipp's ook als 26mm. De P Zero's in 25mm waren met 27mm weer net te breed/hoog.

Kortom, na een halve week banden wisselen, passen en meten ben ik er wel weer ff klaar mee. Kan nieuw rubber altijd wel waarderen, dus ben benieuwd hoe ze rijden. Wel opvallend hoeveel keuze in (top)banden er is tegenwoordig, maar dat ze allemaal anders uitvallen dan op de verpakking staan. Conti en Pirelli spannen wel de kroon waar een 25mm band eerder 27-28mm is. Met brede velgen (21mm+) wordt dat nóg breder.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 14-07-2020 17:52 . Reden: GP5000 schijnt dus wel true to size te zijn, i.t.t. GP4KS2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Moet ik straks naast iemand fietsen die niet op Pirelli's rijdt; het zal toch niet waar zijn? -O-

Die P Zero's vallen idd erg breed, hier is de 25mm variant @ 6 bar/19C wielen: bijna 28mm om de velg... Mijn wielen hebben een externe velgbreedte van 26.5mm en daar vallen ze echt nog een stukje buiten.

"Wel opvallend hoeveel keuze in (top)banden er is tegenwoordig, maar dat ze allemaal anders uitvallen dan op de verpakking staan."
Agree, er is een enorme keus aan goed rubber! Slechte banden zijn er maar amper, het is meer welke eigenschappen je het belangrijkste vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Grin op 14-07-2020 14:27 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).