Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 665 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:00

Roozzz

Plus ultra

GerbenBK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Mijn punt is dat het CE keurmerk in deze wellicht ook niks zegt. :)
Dat zegt dat het aan de wettelijke minimum standaard voldoet. Ali doet dat misschien ook, of (waarschijnlijk) niet. Niemand die het weet. Ieder zo zijn keuze, maar voor die paar euro minder ga ik geen risico's nemen met mijn ogen.

Dat kan je voor jezelf blijven rechtpraten, maar je neemt willens en wetens een risico.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:01
Als je gewoon accepteert dat die Chinese brillen niet veel meer dan een vliegen/windvanger zijn, dan zal het best prima zijn. De manier waarop Oakleys kleuren en je zicht verbeteren is mij wel iets waard. Als ik in een Chinees frame Oakley lenzen kon monteren, of dat ze geleverd werden met Oakley kwaliteit lenzen, dan zou ik het zeker overwegen. Het nadeel is dat het prijsverschil dan ineens niet meer zo aanwezig is.

Ergens is het ook wel een fijn gevoel dat die Oakley lenzen je bij wijze van voor een kogel van een luchtdrukgeweer kunnen behoeden. Al denk ik dat die Chinese lenzen ook niet direct zullen springen als er een keer een steentje tegenaan komt.

Ps. Mijn eerste/goedkope bril heb ik weggedaan omdat deze steeds van m'n neus gleed. De Aliexpress lenzen voor mijn Oakleys was ik ook snel klaar mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:25
Roozzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Dat zegt dat het aan de wettelijke minimum standaard voldoet. Ali doet dat misschien ook, of (waarschijnlijk) niet. Niemand die het weet. Ieder zo zijn keuze, maar voor die paar euro minder ga ik geen risico's nemen met mijn ogen.

Dat kan je voor jezelf blijven rechtpraten, maar je neemt willens en wetens een risico.
Dat is voor mij juist het issue. Ik wil niets goedpraten, ik heb geen ali express brillen.

Maar het idee dat je met iets veiligs rondloopt als er CE op je zonnebril staat is een schijnveiligheid. Ik ben nogal sceptisch op het gebied van dit soort "keurmerken", zeker als het niet actief gecontroleerd wordt door onafhankelijke instanties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
GerbenBK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Dat is voor mij juist het issue. Ik wil niets goedpraten, ik heb geen ali express brillen.

Maar het idee dat je met iets veiligs rondloopt als er CE op je zonnebril staat is een schijnveiligheid. Ik ben nogal sceptisch op het gebied van dit soort "keurmerken", zeker als het niet actief gecontroleerd wordt door onafhankelijke instanties.
bedenk ook dat china CE gebruikt voor "Chinees Export" met een logo dat erg op ons keurmerk lijkt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8qrQt_jEn7yNW8L4imIospLoWY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wy0P0XUXWk0kNS4YNyBImcdp.png?f=user_large

Iedereen moet vooral zelf de afweging maken wat geschikt is en wat voldoet voor jou persoonlijk. Als je elke week 20+ uur op de fiets zit, zou ik dit niet met een ali brilletje doen, maar rij je 1 ritje van 3 uur in het weekend.. dan zal het wel loslopen met die hoornvlies beschadigingen, genoeg mensen die langer buiten lopen zonder oogbescherming en ik geloof niet dat een ali bril een versterkend negatief effect zal hebben.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:00

Roozzz

Plus ultra

GerbenBK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:38:
[...]
Tja, volgens mij verschillen wij hier heel principieel van inzicht over de waarde van de CE-markering (geen keurmerk!). Laten we die discussie hier niet voeren. Wel vind ik het jammer dat je in jouw posts zonder onderbouwing twijfel zaait en e.e.a. bagatelliseert.

En nu ga ik een rondje fietsen rennen :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Roozzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Tja, volgens mij verschillen wij hier heel principieel van inzicht over de waarde van de CE-markering (geen keurmerk!). Laten we die discussie hier niet voeren. Wel vind ik het jammer dat je in jouw posts zonder onderbouwing twijfel zaait en e.e.a. bagatelliseert.

En nu ga ik een rondje fietsen rennen :)
Dat is niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is om te stimuleren ook zelf na te denken in plaats van blind te vertrouwen op (zelf)certificering. Maar inderdaad geen discussie voor hier.

Enjoy! Fietsen staat hier weer voor het eind vd middag gepland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:29
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:45:
[...]

bedenk ook dat china CE gebruikt voor "Chinees Export" met een logo dat erg op ons keurmerk lijkt :)
[Afbeelding]
Dat verhaal over een officieel logo voor China Export is een broodje aap. Ja, het CE-logo zal best misbruikt worden (eenvoudig na te maken). Maar het China Export logo is geen officieel logo.

https://www.europarl.euro...e=P-2007-5938&language=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
La1974 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Dat verhaal over een officieel logo voor China Export is een broodje aap. Ja, het CE-logo zal best misbruikt worden (eenvoudig na te maken). Maar het China Export logo is geen officieel logo.

https://www.europarl.euro...e=P-2007-5938&language=EN
Ik beweer ook niet dat het officieel is, maar dat betekend zeker niet dat dit niet gebruikt wordt.
Dit is gewoon een onderdeel van de kloon strategie van china, daar hoort ook een (licht aangepast) CE logo bij.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:59
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Ik beweer ook niet dat het officieel is, maar dat betekend zeker niet dat dit niet gebruikt wordt.
Dit is gewoon een onderdeel van de kloon strategie van china, daar hoort ook een (licht aangepast) CE logo bij.
Bij iets wat je zelf uit China haalt is het helemaal niet relevant of er wel of (nep) CE logo of iets dergelijks opstaat, omdat je de fabrikant toch niet verantwoordelijk kunt houden als het product niet aan de regelgeving voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 14:31

Grin

Ride si sapis.

Mijn laatste duit in dit zakje. Wat ik wil zeggen is: denk na voordat je dit soort zaken uit China haalt! Wees je d'r van bewust dat dit niet zonder risico is. Het zijn verdulleme je ogen, wees daar een beetje zuinig op. Wanneer je een veredelde vliegenvanger op je neus zet: prima. Maar wees je daar dan wel van bewust. En met dat goedbedoelde advies ga ik afsluiten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:37
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:12:
Mijn laatste duit in dit zakje. Wat ik wil zeggen is: denk na voordat je dit soort zaken uit China haalt! Wees je d'r van bewust dat dit niet zonder risico is. Het zijn verdulleme je ogen, wees daar een beetje zuinig op. Wanneer je een veredelde vliegenvanger op je neus zet: prima. Maar wees je daar dan wel van bewust. En met dat goedbedoelde advies ga ik afsluiten.
En daar was ik me ook bewust van. Het ziet er uit als de real deal, maar is het absoluut niet. Nu heb ik dus wel de real deal 8)

Gisteravond een rit gedaan, maar op een enkele keer tien seconden lang drie zonnestralen tussen de wolken door eigenlijk de nieuwe lens nog niet goed kunnen testen :+

Wat ik wel merk, is dat de lens druppels beter afstoot/wegwerkt dan de Chinese variant. Waar ik eerder bijna niks meer zag doordat het zweet opdroogt en kristalliseert op de lens, is de afstotende werking van de 100% lens echt een stuk beter. Maar ook daarmee komt de echte test pas als het weer warmer en zonniger is.

TL;DR: Voorlopig erg blij met de nieuwe bril!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:23
Ik twijfel een beetje die Cento Evo aan te schaffen. Ik merk bij mijn S9 RS bib wel dat hij na de twee uur fietsen wat minder comfortabel wordt, dus op zich is een bibshort voor de langere dagen wel welkom ernaast.

@ypuh jij hebt deze toch? Snap dat voor jou de pijpjes te kort waren, maar wat vond je er verder van? Iemand anders ervaring met de Cento Evo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 14:48
Requiem19 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Grappig, woon ook in west :-). Is wel ff stukje de stad door. Segment heet ‘Ronde Hoep met klok mee’. Vdg precies 1 seconde sneller dan vorig jaar, vooral omdat 2 mannen in aanhaakten bij het treintje van mij en mn vriendin.

Erg grappig, die meefietsers die je inhaalt en dan ineens mee gaan draaien in je groepje 😄.
Leuk segment, woon er vlak in de buurt:

Ronde Hoep met klok mee (excl Ouderkerk ad Amstel); 14,20 km; 22:50; 37,3 km/u is mijn PR.
KOM: 47,7km/u :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:25:
Ik twijfel een beetje die Cento Evo aan te schaffen. Ik merk bij mijn S9 RS bib wel dat hij na de twee uur fietsen wat minder comfortabel wordt, dus op zich is een bibshort voor de langere dagen wel welkom ernaast.

@ypuh jij hebt deze toch? Snap dat voor jou de pijpjes te kort waren, maar wat vond je er verder van? Iemand anders ervaring met de Cento Evo?
Heb er maar 1 of 2 ritjes van een uur mee gereden op de Tacx. Prima broek verder, maar geen echte gebruikerservaring dus. De zeem is wel aanzienlijk dikker dan die van de RS S9, geen idee wat voor effect dat heeft. Ook is die KuKu Penthouse wel fijn.

Als ik moest kiezen o.b.v. de 1-2 ritten die ik met beide gereden heb, dan ging ik voor de RS S9 vanwege de bretels die achter aan de zeem vast zitten.

Er zijn overigens een gewone Cento en Cento Evo. Geen idee wat het verschil is (behalve die grijze streep op één van de broekspijpen). Scheelt wel zo'n €70, dus ff opletten als je een leuke aanbieding ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:52
zeeg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Ronde Hoep met klok mee (excl Ouderkerk ad Amstel); 14,20 km; 22:50; 37,3 km/u is mijn PR.
Met die afstand en het weinig verkeer/afslagen klinkt dat wel als een mooi segment voor een FTP-test! Ik heb in de omgeving Zwolle helaas nog geen rustige, brede weg gevonden met genoeg lengte. Laatst met harde wind tegen een poging gedaan maar toen reed ik een stad binnen voordat de 20 minuten om waren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:55
Niet echt ideaal rondje voor ftp test.
Kan druk zijn met andere fietsers of je moet even afremmen voor een auto/tractor.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:23
Luuk741 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Met die afstand en het weinig verkeer/afslagen klinkt dat wel als een mooi segment voor een FTP-test! Ik heb in de omgeving Zwolle helaas nog geen rustige, brede weg gevonden met genoeg lengte. Laatst met harde wind tegen een poging gedaan maar toen reed ik een stad binnen voordat de 20 minuten om waren :F
In de wat wijdere omgeving zit tussen Ommen en Hardenberg over de parallelweg wel een mooi stuk waar vrij ongestoord kunt fietsen. Dit is misschien ook wel het geval tussen Zwolle-Dalfsen-Ommen, maar daar ken ik het niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-07 21:23
Ik heb laatst onderstaande bril bij Futurumshop aangeschaft en ben erg positief. Een aanrader voor ieder die eens wat anders wilt dan de bekende merken (en bijbehorende prijzen).

Bril zit lekker, zicht is top, photochromic lens en heeft niet het uiterlijk van een laskap.

https://www.futurumshop.n...ii-p-r-o-matt-black.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
zeeg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Windje mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
of in een groepje ipv solo, scheelt ook een hoop. Of beide, dan zit je helemaal goed!

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 02-07-2020 12:12 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:12:
[...]

of in een groepje ipv solo, scheelt ook een hoop. Of beide, dan zit je helemaal goed!
Dat scheelt idd enorm veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:42
Dat vergeet ik regelmatig, dat je in je eentje (ik fiets altijd alleen), gewoon nooit zo hard zal gaan als mensen in een groep. Ben allang blij als ik redelijk makkelijk 30+ aan kan houden voor een langere periode.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Exact.

Gisteren reed ik dus met mn vriendin, die rijdt op kop toch iets minder hard. Maar toen haalden we eerst een eenzame fietser in, die mee ging draaien bij ons. Aan het einde van Rondje hoep was er nog een andere fietser die zich ook liet inlopen. En toen omstebeurt met die mannen 35+ gefietst. Op kop is 35+ zonder meewind wel aardig hard werken, maar als je in 3e positie zit en je durft gewoon goed dichter erachter te fietsen, scheelt dat onwijs veel power.

Niet gekeken op mn wattmeter, maar denk dat goed in het wiel fietsen met die snelheden zo 50 watt kan schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:28:
Exact.

Gisteren reed ik dus met mn vriendin, die rijdt op kop toch iets minder hard. Maar toen haalden we eerst een eenzame fietser in, die mee ging draaien bij ons. Aan het einde van Rondje hoep was er nog een andere fietser die zich ook liet inlopen. En toen omstebeurt met die mannen 35+ gefietst. Op kop is 35+ zonder meewind wel aardig hard werken, maar als je in 3e positie zit en je durft gewoon goed dichter erachter te fietsen, scheelt dat onwijs veel power.

Niet gekeken op mn wattmeter, maar denk dat goed in het wiel fietsen met die snelheden zo 50 watt kan schelen.
Is natuurlijk lastig in absolute waardes weer te geven, maar als degene op kop boven de 300 trapt, dan zit je op 3e positie misschien wel 100 watt lager.

Het is ook erg afhankelijk van je snelheid, want de drag wordt niet lineair hoger met de snelheid

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 02-07-2020 12:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Tis een rondje he? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Is natuurlijk lastig in absolute waardes weer te geven, maar als degene op kop boven de 300 trapt, dan zit je op 3e positie misschien wel 100 watt lager.

Het is ook erg afhankelijk van je snelheid, want de drag wordt niet lineair hoger met de snelheid
Dit kan ik beamen, als ik met de club op kop fiets dan zit ik zo aan de 250 a 275 Watt.
Zit je op de 3de rij dan schommelt het tussen de 150 en 200 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
KOM ronde hoep is gereden op tijdritfiets, scheelt ook weer.

Zag trouwens dat KOM ronde hoep 5 keer gewoon gemiddeld 300W getrapt is, dan kan je best doortrappen :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Vandaag zijn dan eindelijk de laatste spullen binnengekomen, alleen het petje en dit shirt ontbraken nog. Alle Look kleding die ik mooi vind hangt hier nu eindelijk(!) in de kast. Verwacht ergens volgende week een foto, het weer is er nu niet geschikt voor...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGoalcGEp2ce23UcHPMxp4_d5Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qh3XzONAgZrz2rdJwm96LhgC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het is een half rondje eigenlijk toch ;).

Gisteren hadden we gelijk vanaf Ouwerkerk flink wind tegen. Had toch het idee dat je dan langer wind tegen hebt dan andersom.

Maar goed... eigenlijk voelt het altijd alsof je meer wind tegen dan wind mee hebt op de fiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Requiem19 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Het is een half rondje eigenlijk toch ;).

Gisteren hadden we gelijk vanaf Ouwerkerk flink wind tegen. Had toch het idee dat je dan langer wind tegen hebt dan andersom.

Maar goed... eigenlijk voelt het altijd alsof je meer wind tegen dan wind mee hebt op de fiets :D
Het is een hoefijzervorm. Ik kijk altijd wel hoe de wind staat: met westenwind, moet je 'm natuurlijk tegen de klok in fietsen, dan heb je veel meer mee. En met (noord- of zuid-)oostenwind, met de klok mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:11:

Zag trouwens dat KOM ronde hoep 5 keer gewoon gemiddeld 300W getrapt is, dan kan je best doortrappen :o
5x hoep KOM
(Gert Jan Kocken 27 apr. 2020 39,9km/u 154bpm 294W 1:58:51)

Net geen 40 gemiddeld, wat zal ie balen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
vanaf de 6x liggen de top 10 plaatsen voor het oprapen overigens, voor de 9 x hoep heb je voor het uitrijden al de 2e plaats te pakken!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Gewoon 20x rijden, dan heb je de KOM wel vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 08:35
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:41:
vanaf de 6x liggen de top 10 plaatsen voor het oprapen overigens, voor de 9 x hoep heb je voor het uitrijden al de 2e plaats te pakken!
Team Tweakers oprichten om die 9x helemaal aan gort te rijden. Kop over kop en op het einde een sprint en moge de beste winnen?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
Morrar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:16:
[...]

Team Tweakers oprichten om die 9x helemaal aan gort te rijden. Kop over kop en op het einde een sprint en moge de beste winnen?
het leuke van wielrennen is juist dat in zo'n situatie niet de beste gaat winnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Morrar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:16:
[...]

:+
rij eigenlijk altijd solo, dus ik heb eigenlijk geen idee wat voor gem ik zou kunnen halen (in een groepje), maar ik ben bang dat dit toch wat verder onder de 40 blijft bij een rit van ruim 3,5 uur..
Die KOM pak je niet zomaar zonder tijdrit materiaal

en zou die gast niet achter een brommertje hebben gepaced ofzo?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Kijk naar deze rit en je weet wat je solo moet trappen :

https://www.strava.com/activities/142650415#3257318482

303w voor 2,5 uur.

Of tijdritfiets en 240w voor 2,5 uur :

https://www.strava.com/activities/2649268930#66364127729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
240w is goed te doen, maar 303w is wel straf hoor. Het rondje zal wel niet helemaal verkeersvrij zijn en het vervelende is dat ze hem tegen de klok inrijden (waar je met de klok mee veelal voorrang zou moeten krijgen op de kruispunten).

Verder boeit dit soort dingen mij niet zo. Te situationeel (brommertje, wind, stukje in het wiel, regen, verkeer, warmte etc).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het nut van een privacy zone in Strava: je kan zelfs zien in welk schuurtje je moet zijn voor deze fiets. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Requiem19 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Grappig, woon ook in west :-). Is wel ff stukje de stad door. Segment heet ‘Ronde Hoep met klok mee’. Vdg precies 1 seconde sneller dan vorig jaar, vooral omdat 2 mannen in aanhaakten bij het treintje van mij en mn vriendin.

Erg grappig, die meefietsers die je inhaalt en dan ineens mee gaan draaien in je groepje 😄.
Het is zeker een mooi stukje fietsen daar. Ik ga vanuit West voor mn vaste korte trainingsrondjes (40 - 60km) meestal direct de stad uit richting Spaarnwoude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Il Maravilla schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Het nut van een privacy zone in Strava: je kan zelfs zien in welk schuurtje je moet zijn voor deze fiets. :F
Het is Amsterdam... Grote kans dat hij daar gewoon woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat trainen met een vermogensmeter begint steeds leuker te worden. De FTP nu bepaald op 325 Watt, zit nog wat ruimte in, ik streef naar een 4.2Watt/KG voor dit seizoen. De hartslagzones ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik kan heel lang rijden op 178-182, dus dat alles boven de 173 een rode zone is vind ik wat vreemd... Eens even kijken of/hoe ik dat nog kan finetunen.

Training van gister:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haFedaVCkwH_gqTuONvqtkim1X8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/smR8NQDsfLSwZgOW29qgB2OH.png?f=fotoalbum_large

Hartslag zone 5: 173 of meer BPM (max is 192)
Z4 is: 154-172 BPM

Vermogenszone 7 is: 450 Watt of meer
Z6 is: 360-449
Z5 is: 315-359

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 08:35
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:22:
[...]

rij eigenlijk altijd solo, dus ik heb eigenlijk geen idee wat voor gem ik zou kunnen halen (in een groepje), maar ik ben bang dat dit toch wat verder onder de 40 blijft bij een rit van ruim 3,5 uur..
Die KOM pak je niet zomaar zonder tijdrit materiaal

en zou die gast niet achter een brommertje hebben gepaced ofzo?
Same here. Jij en ik moeten het dus strategischer spelen Prulleman! Ik zeg @DDX laten we 8.5 ronde op kop en daarna pas vol gas >:) O-)

Edit: Oh ik zie hierboven net dat @Grin ook een goede is om in te voorhoede op te nemen! Mooie getallen hoor (y)

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 02-07-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin 326w hier (I kid you not 8) :+).

Hartslag kijk ik niet echt meer naar, alleen om een gevoel te krijgen voor vorm van de dag/herstel of het pacen van een lange kopbeurt soms omdat ik dat gewend ben.

[ Voor 67% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2020 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Morrar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Same here. Jij en ik moeten het dus strategischer spelen Prulleman! Ik zeg @DDX laten we 8.5 ronde op kop en daarna pas vol gas >:) O-)

Edit: Oh ik zie hierboven net dat @Grin ook een goede is om in te voorhoede op te nemen! Mooie getallen hoor (y)
getallen hier zijn nog wel OK, FTP 295, net geen 4 w/kg en nog steeds rising. Denk dat het aan het materiaal ligt :D.

Maar om 300 watt voor 3,5 uur te rijden moet je FTP toch wel een stukje hoger liggen, eerder 350+ (of je moet zoveel (veel tijd) trainen dat je zolang dicht bij je FTP kan rijden.

FTP wordt ook wel hour power genoemd, maar er zijn maar weinig fietsers die hun FTP een uur kunnen vasthouden. Als ik nu terugdenk aan 20 minuten sweet spot en 20 minuten threshold intervallen.. dat kom ik ook echt niet aan 1 uur, laat staan langer.. een uur 250-260 zou misschien lukken, 3,5 uur.. 220-230..?
Heb geen powermeter buiten dus ik zal het voorlopig niet weten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Ypuh Ja... maar ben jij 70KG of lichter? * Grin is 69-71 KG.
Volgens mij is de Watt/KG uiteindelijk het cijfer om te meten, de KG's moeten in beweging worden gezet.
Zie deze tabel, blauw is voor mannen, roze vrouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgHWxdsSNjOcz1HI-G4sNYHrnzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/31mL3N8YcRNHho4a5byYBbkI.png?f=fotoalbum_large

Daarom wil ik dit seizoen 4.2 aantikken, kan ik mezelf eindelijk eens 'goed' noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-07 19:40

User

S3

Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:11:
Volgens mij is de Watt/KG uiteindelijk het cijfer om te meten, de KG's moeten in beweging worden gezet.
[Afbeelding]

Daarom wil ik dit seizoen 4.2 aantikken, kan ik mezelf eindelijk eens 'goed' noemen. ;)
Met 4,2 W/kg zit je in de Very Good categorie volgens mij, maargoed. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:43:
Dat trainen met een vermogensmeter begint steeds leuker te worden. De FTP nu bepaald op 325 Watt, zit nog wat ruimte in, ik streef naar een 4.2Watt/KG voor dit seizoen. De hartslagzones ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik kan heel lang rijden op 178-182, dus dat alles boven de 173 een rode zone is vind ik wat vreemd... Eens even kijken of/hoe ik dat nog kan finetunen.

Training van gister:
[Afbeelding]

Hartslag zone 5: 173 of meer BPM (max is 192)
Z4 is: 154-172 BPM

Vermogenszone 7 is: 450 Watt of meer
Z6 is: 360-449
Z5 is: 315-359
[Afbeelding]

misschien doe ik iets heel geks, maar met een FTP van 325 en een gewicht van 70 kg.. dan zit je nu op 325/70 = 4,6 w/kg

dus gefeliciteerd, doel ruim behaald _/-\o_

Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-07 21:23
Voldoende voor fietsen, onvoldoende voor rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De laatste tijd heb ik wel een paar keer +/- 3 uur het gas er flink op gehad, maar inderdaad een uur écht op FTP rijden gaat in de buitenlucht niet lukken. Met een ftp van 326w kom ik bij zulke ritten ongeveer tot 250-280w gemiddeld en dan gaat het gemiddeld al 35+ km/u. Met een afgesloten/verkeersluw parcours moet de 300w misschien wel mogelijk zijn voor 2-3u.

Sowieso is het praktisch gezien bijna onmogelijk langere tijd op je FTP te rijden door kruispunten/verkeer/bochten/viaducten/regen/eten/drinken etc. Elke 10 seconden dat je je benen even stil hebt scheelt gewoon 1 watt en die krijg je nooit meer terug. Ik wil het eind deze maand wel een keer gaan proberen om 3u/300w te rijden als ik een weekje in Friesland bij mijn ouders ben. 300w zal wel net niet lukken, maar 285-290w moet te doen zijn (en dan gaat het al 36-37 km/u gemiddeld gok ik).

Op een klim a la de Ventoux zou het een stuk makkelijker zijn om een uur lang je FTP te trappen.

@Grin ik weeg 77/78kg en zit met mijn wiskunde dan op 4,2W/Kg.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha nee, je moet ook nog percentages pakken van die 20min FTP test 20 !=60. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Morrar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Ik ga echt niet 8,5 ronde met 40 per uur volhouden hoor.
Deels motivatie voor zo'n saai rondje, maar ook niet voldoende power in mijn benen dan 8)

Mijn ftp test ik nooit, pas als ik in Frankrijk zit ga ik weer 20 minuten of langer voluit op de klimmen.
In Nederland boeit mij die ftp niet echt zegmaar.
Volgens mij was het vorig jaar iets van 330w ofzo (bij 68kg)
Garmin schat het nu op 300w.
Als ik er echt voor zou trainen zou die wel omhoog kunnen, maar ik vermaak mij meer met lange ritten.
Dus 260W np voor 6 uur ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

Maar je zegt net dat je FTP 325 is?
325 / 70 is al 4.6... ???

Laat maar, ik ben te laat.
Maar goed, je FTP is dus geen 325... je 20m vermogen is 325. Je haalt zelf de nomenclature door elkaar.

20m power naar FTP is meestal * 0.95, dus dan zou je op ~310 uitkomen. Nog steeds meer dan 4.2 w/kg

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 02-07-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:16
Requiem19 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:28:
Exact.

Nog maar eens een schaamteloze repost van een onderzoekje van de TU/e ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0IzwHLODRXdbFnpj5rfwf-BNek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZLHplrtGl9XZYBzWokJYT4y.jpg?f=fotoalbum_large

Let wel, er wordt hier de luchtweerstand genoemd, de note die Volkskrant ernaast heeft gezet vertrouw ik dan weer iets minder...

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 02-07-2020 16:26 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Smultie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Maar je zegt net dat je FTP 325 is?
325 / 70 is al 4.6... ???

Laat maar, ik ben te laat.
Maar goed, je FTP is dus geen 325... je 20m vermogen is 325. Je haalt zelf de nomenclature door elkaar.
FTP test op de Garmin... Naja, hoe het ook zij: heb nog een paar maanden om beter te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:42
Met welke powermeters rijden jullie allemaal (enkel/dubbel/merk/...)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:20:
Hahaha nee, je moet ook nog percentages pakken van die 20min FTP test 20 !=60. ;)
nee, zo zit het ook niet,

nee, uit je 20 minuten all out kan je FTP berekeken, als je 20 minuten 343 watt zou kunnen trappen, dan zou je FTP 343*0,95 = 325 zijn.

Mijn punt was meer dat FTP 325 niet gelijk is aan 60 minuten 325 vol kunnen houden, (dat wordt namelijk vaak zo gesteld, maar dat zou je specifiek moeten trainen, een 40k TT rijder zal dit best halen).

Een FTP test op de garmin pakt gewoon de standaard berekening voor zover ik weet, dus als jij met je garmin 20 minuten gemiddeld 343 hebt getrapt komt garmin met een FTP melding van 325.

maar ook met 20 minuten 325 kom je aan een FTP van 309, 309/70 is 4.4 w/kg, dus ook daar de doelen bereikt :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:26:
[...]

FTP test op de Garmin... Naja, hoe het ook zij: heb nog een paar maanden om beter te worden ;)
Check je ritje in Strava (of willekeurig welke andere app) even.
Als je daadwerkelijk gedurende 20 minuten gemiddeld 325W hebt getrapt, is je FTP nu ~310 (namelijk 95% van 325W). Vrijwel elke bron die ik ken gebruikt die methode om FTP te extrapoleren uit een 20 minuten test.
In dat geval heb je je doel dus al bereikt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-07 16:06

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Leuk die FTP discussie, jammer dat ik vandaag mijn eerste FTP test gedaan heb en uitkwam op:

239W bij 85KG (2.8 w/kg)...ik ga dit topic verlaten en ik kom over een jaar of 3 nog een keer terug :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:35:
Leuk die FTP discussie, jammer dat ik vandaag mijn eerste FTP test gedaan heb en uitkwam op:

239W bij 85KG (2.8 w/kg)...ik ga dit topic verlaten en ik kom over een jaar of 3 nog een keer terug :+
Iedereen begint ergens, 6 maanden terug zat ik op 255, nu 40 watt hoger + een aardige bump in vo2max.
Als je het zo bekijkt is 239 nog niet zo slecht hoor, ik lees op het TR forum ook verhalen van mensen die 120 of zo scoren op hun eerste FTP test, combineer dat met het gewicht van een gemiddelde amerikaan en dan kom je er echt niet slecht vanaf.

(en cijfertjes zijn ook niet alles, persoonlijk hou ik er wel van, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je gewoon voor de lol fietst en hier eigenlijk niet mee bezig wilt zijn, of iets ertussen in :))

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:20:
Mijn beste 20m was in januari 345w.

Sindsdien een goede 8.000km gefietst en denk eerlijk gezegd dat m'n ftp nu misschien wel iets lager is, maar dat ik 80-90% efforts nu wel 3u+ vol kan houden. Dat ligt ook in lijn met hoe ik wou trainen dit jaar; in de winter kort en intensief en dan die intensiteit uitbouwen naar de duur van de Velomediane (doel voor goud is 5:40u volgend jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Mijn beste 20m was in januari 345w.

Sindsdien een goede 8.000km gefietst en denk eerlijk gezegd dat m'n ftp nu misschien wel iets lager is, maar dat ik 80-90% efforts nu wel 3u+ vol kan houden. Dat ligt ook in lijn met hoe ik wou trainen dit jaar; in de winter kort en intensief en dan die intensiteit uitbouwen naar de duur van de Velomediane (doel voor goud is 5:40u volgend jaar).
Dat zou goed kunnen inderdaad, zo zie je ook maar weer dat enkel een FTP (of zelfs w/kg) niet zoveel zegt.

Als je optimaal traint voor een tijdrit, dan fiets je veel in dezelfde zone om bv 40 km lang je FTP watts vol te kunnen houden.

Een MvdP daarentegen moet het van zijn explosiviteit en herstel hebben, die zal echt niet zijn FTP watts een uur vol kunnen houden. Maar zijn threshold ligt zo belachelijk hoog dat ie met 1 uur op 90% nog steeds mee doet met de top tijdrijders die wellicht 1 uur op 100% rijden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:40:
[...]

Iedereen begint ergens, 6 maanden terug zat ik op 255, nu 40 watt hoger + een aardige bump in vo2max.
Als je het zo bekijkt is 239 nog niet zo slecht hoor, ik lees op het TR forum ook verhalen van mensen die 120 of zo scoren op hun eerste FTP test, combineer dat met het gewicht van een gemiddelde amerikaan en dan kom je er echt niet slecht vanaf.

(en cijfertjes zijn ook niet alles, persoonlijk hou ik er wel van, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je gewoon voor de lol fietst en hier eigenlijk niet mee bezig wilt zijn, of iets ertussen in :))
Gezien ik pas serieus fiets sinds ergens eind April (wel al ruim 2000km) mag ik vermoedelijk ook niet klagen idd...maar ik hou ook van cijfertjes dus erover klagen en "betere cijfers" willen houd de motivatie hoog ;)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07 08:27
Uiteindelijk is het ftp natuurlijk een graadmeter om vervolgens je training erop af te stemmen zodat je de juiste systemen in je lichaam kunt aanspreken. Of je dit ook daadwerkelijk een uur vol kunt houden is niet eens zo belangrijk. Net zoals dat alleen ftp testen zonder vervolg niet zo boeiend is.
@Nutterd we zijn allemaal ergens begonnen he. Staar je niet blind op de cijfertjes van alles, maar gebruik het vooral om je eigen prestaties mee te meten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:59:
[...]

Gezien ik pas serieus fiets sinds ergens eind April (wel al ruim 2000km) mag ik vermoedelijk ook niet klagen idd...maar ik hou ook van cijfertjes dus erover klagen en "betere cijfers" willen houd de motivatie hoog ;)
niks mis mee hoor, die 255 start was bij mij overigens het begin van structured indoor training, daarvoor heb ik geen FTP data, maar gezien mijn gemiddeldes/tijden zit ik nu wel op een all time piek maar schat ik dat mijn FTP daarvoor fluctueerde rond die 255, (240-280 denk ik) met 1-4 uur per week buiten hard op de mtb rijden. (voor de afgelopen 2 jaar)

De training nu is 3 TrainerRoad workouts (2x 60 + 1x 90 minuten) en nog ~ 2 uur buiten (soms meer, soms minder, maar mijn week gemiddelde zit nu op ongeveer 5,5 uur.

Dit is wat strava van mijn 2 jaar fitness maakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hhEYXJCINwDXO8A09KGZGQhyWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9WSSuyBLE1aidOWulx94n1fh.png?f=fotoalbum_large
De piek is gebaseerd op een wedstrijd en ik vermoed dat de tijdsduur en gemiddelde hartslag een beetje buiten de boot vallen en daardoor een te hoge piek daar plaatsen.

Wat vooral interessant is, is dat ik dus in januari met trainerroad ben begonnen en je vanaf dat moment een mooie steigende lijn ziet. De lijn begint wat meer te haperen in de vo2max fase van het trainingsplan, dat viel best zwaar en ftp ging eigenlijk niet omhoog, maar vo2 max is wel gestegen, die pieken komen wel weer overeen met recovery weken, dus vergeet niet af en toe een weekje rustig aan te doen, anders blijft de lijn naar beneden zakken. Ik zit nu weer in de sweet spot fase, dus ik ben benieuwd of ik net zo'n steigende lijn ga maken als in het begin van het jaar :D

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ik kijk niet te vaak naar die grafiek, met een lange rit krijg ik er zo 16 fitness punten bij.
En om dat vol te houden moet je week erna ook eigenlijk weer zo'n rit/inspanning doen.
Afgelopen week niet gedaan en meteen fitness -15 deze week.
Goed nog beetje last van val van vorige week maar echt -15 is het niet, ik heb gewoon wat rustiger aan gedaan.

Als ik naar mijn grafiek kijk, kan ik precies de lange ritten eruit halen.
En vorig jaar 3 flinke stijgingen.
Eerste in maart toen ik weekje in zuid spanje zat.
2e toen ik naar zuid frankrijk fietste
en 3e toen ik paar weken in zuid frankrijk aan het fietsen was.
En als je dan weer in Nederland zit en het herfst wordt duikt het naar beneden, als je daar teveel oplet zou je in een depressie kunnen komen :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBGYOc3LCh9MA3_s162NVjjErHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFoEzy2d6inCynqSvCv4cAKg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:23:
Ik kijk niet te vaak naar die grafiek, met een lange rit krijg ik er zo 16 fitness punten bij.
[...]
ja, dat kan wel een vertekend beeld geven, het zal beter werken bij een consistente load.

In mijn geval zijn de 2 wedstrijden de uitschieters, aan de andere kant, dan zie je toch mooi dat je bij een wedstrijd het onderste uit de kan haalt (en wedstrijden zijn dus goed ter herkennen aan de bolletjes)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik wist niet dat je dat kon zien in strava maar ziet er leuk uit, ik wil ook gestructureerde workouts gaan doen via Zwift in eerste instantie en mocht dat niet bevallen wil ik naar trainerroad gaan kijken. Zwift vind ik gewoon leuk en zie mezelf ook wel eens een race doen in mijn `klasse` dus dat heeft in eerste instantie mijn voorkeur.

maar zolang het buiten goed weer is (vergeet deze week even ;) ) wil ik nog niet starten met echte "trainingsprogramma's" aangezien ik zoveel mogelijk buiten wil fietsen op zowel racefiets als mountainbike.

mijn grafiekje ziet er overigens zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVu7lMG13WPxgne9zSgHM4b01d8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sv9x88fo68LmhVwCDSead5zh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Buiten kun je ook prima starten met workouts hoor. Ik fiets buiten 9/10keer altijd wel met een bepaalde workout in gedachte. Of dat nu rustig z2 is of aantal intervallen op sweet spot of threshold. En vanavond op de mtb aantal vo2 intervallen buiten doen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:23:
En om dat vol te houden moet je week erna ook eigenlijk weer zo'n rit/inspanning doen.
Afgelopen week niet gedaan en meteen fitness -15 deze week.
Goed nog beetje last van val van vorige week maar echt -15 is het niet, ik heb gewoon wat rustiger aan gedaan.

Als ik naar mijn grafiek kijk, kan ik precies de lange ritten eruit halen.
En vorig jaar 3 flinke stijgingen.
Eerste in maart toen ik weekje in zuid spanje zat.
2e toen ik naar zuid frankrijk fietste
en 3e toen ik paar weken in zuid frankrijk aan het fietsen was.
En als je dan weer in Nederland zit en het herfst wordt duikt het naar beneden, als je daar teveel oplet zou je in een depressie kunnen komen :o

[Afbeelding]
Met de training load welke jij wegwerkt vraag ik me ook wel af of je inmiddels niet redelijk aan je plateau zit. Of merk je zelf nog steeds dat er groei in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Die van mij klopt ook wel aardig. Alleen vorig jaar Augustus mist toen ik in Noorwegen op fietsvakantie was en m'n Garmin stuk ging. Die 3 weken heb ik ca. 3.000km gefietst, dus baal er wel een beetje van omdat het m'n hele jaarresultaten nogal beinvloed. Sinds september vorig jaar rij ik zowel binnen als buiten met vermogen, dus dat zie ik dan maar als het nieuwe nulpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj8HQGN1ou2CZRN_MWvWhm46Lto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XF65aSMSMibmdEJ0ICbnGUHd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NYqw_0_ht5rjsN5-Z_D2sHKAwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUVuFGmmfzh5Fon8XbYOJwV0.png?f=fotoalbum_large

De Elevate plugin voor Chrome vind ik overigens beter/uitgebreider (maakt o.a. een estimate o.b.v. handmatige invoer en de telefoon app ritjes zonder HR) en is gewoon gratis :).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
[Afbeelding]

W/kg zegt vooral iets over:

- hoe hard je bergop kunt rijden
- hoe efficient je lichaam dat vermogen behaalt.

Op het vlakke maakt W/kg oprecht weinig uit. De beperkende factor is aero.

Als we 2 fietsers hebben:
1) 90kg met FTP van 270 (3 w/kg)
2) 65kg met FTP van 260 (4 w/kg)

Dan zal fietsers 1 op het vlakke weinig tot geen verschil hebben tov fietser 2 lijkt me. Ja, wellicht minder aero vanwege hogere vetgehalte. Mss zal fietser 1 nog wel harder gaan door het absoluut hogere vermogen.

Bergop ander verhaal uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Requiem19 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:25:
[...]

W/kg zegt vooral iets over:

- hoe hard je bergop kunt rijden
- hoe efficient je lichaam dat vermogen behaalt.

Op het vlakke maakt W/kg oprecht weinig uit. De beperkende factor is aero.

Als we 2 fietsers hebben:
1) 90kg met FTP van 270 (3 w/kg)
2) 65kg met FTP van 260 (4 w/kg)

Dan zal fietsers 1 op het vlakke weinig tot geen verschil hebben tov fietser 2 lijkt me. Ja, wellicht minder aero vanwege hogere vetgehalte. Mss zal fietser 1 nog wel harder gaan door het absoluut hogere vermogen.

Bergop ander verhaal uiteraard.
Interessant, ik zou zeggen dat fietser 1 hier toch behoorlijk in het nadeel is. Ik ga even uit dat beide eenzelfde postuur hebben: goed getraind (anders trap je niet die wattages, toch?). Dan moet die renner van 90KG toch veel langer zijn (1.90-1.95) en dus toch veel meer drag hebben? Bij 65KG zal je ongeveer 1.75 zijn met een afgetraind lijf.
Ik zou mijn geld zetten op rennen 2. Maar ik hoor graag als er andere theorieën zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Interessant, ik zou zeggen dat fietser 1 hier toch behoorlijk in het nadeel is. Ik ga even uit dat beide eenzelfde postuur hebben: goed getraind (anders trap je niet die wattages, toch?). Dan moet die renner van 90KG toch veel langer zijn (1.90-1.95) en dus toch veel meer drag hebben? Bij 65KG zal je ongeveer 1.75 zijn met een afgetraind lijf.
Ik zou mijn geld zetten op rennen 2. Maar ik hoor graag als er andere theorieën zijn.
Je zou ook een renner van 1.75 kunnen hebben met een flinke pens, of goed gespierd (met laagje vet erop).

De renner van 1.95 tov 1.75 zal idd aardig meer aero nadeel hebben waardoor de 10 watt extra weinig helpt.

Maar puur gewicht doet op het vlakke vlgs mij verrassend weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Agree, gewicht doet idd weinig op het vlakke.
Ik probeerde dat verschil in gewicht te verklaren, en wat voor eigenschappen daar dan waarschijnlijk bij horen. Ik moet de eerste renner met een flinke pens van 1.75 en 4Watt/KG nog tegenkomen. Laat je horen, want dan wil ik met je op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Puur op het vlakke heeft de hogere pure watt rijder vaker een voordeel. Ja, het kost wat meer energie om op snelheid te komen, maar eenmaal op snelheid maakt het niet meer uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Eensch.
Na elke bocht kost het versnellen van renner 1 aanzienlijk meer arbeid (en dus vermogen) dan renner 2.
Daarnaast kan 1 minder goed uit de wind zitten achter 2 dan andersom.

Ergo conclusio: Grote zware renners moeten meer werk doen en zijn dus Baas. En wie het niet met me eens is mag nooit meer acher mij (196cm, 95kg) uit de wind zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik blij dat ik dit jaar 13kg eraf gefietst heb 😋

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:42
Ik heb geen idee wat mijn ftp is, ik fiets omdat ik het leuk vind... :+

Zonder dollen, ik probeer nu zo te trainen dat ik een redelijke snelheid (zo rond de 30) heel lang vol kan houden, dus meer op conditie dan puur vermogen en kracht. Natuurlijk is het lekker om jezelf het snot voor de ogen te rijden maar hoevaak kom je in een situatie dat je je volle vermogen nodig hebt? Het is natuurlijk wel een wisselwerking, dat snap ik. Maar merk wel dat ik wat meer specifiek wil gaan trainen, gewoon om langere afstanden te kunnen rijden, niet zozeer veel vlugger.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:42:
Agree, gewicht doet idd weinig op het vlakke.
Ik probeerde dat verschil in gewicht te verklaren, en wat voor eigenschappen daar dan waarschijnlijk bij horen. Ik moet de eerste renner met een flinke pens van 1.75 en 4Watt/KG nog tegenkomen. Laat je horen, want dan wil ik met je op de foto :)
Definieer flinke pens :Y) .1m77, 4+w/kg en 80kg. In vergelijking met de meeste andere renners lijk ik bijna obese 😋

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Maarten_E schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:12:
Ik heb geen idee wat mijn ftp is, ik fiets omdat ik het leuk vind... :+

Zonder dollen, ik probeer nu zo te trainen dat ik een redelijke snelheid (zo rond de 30) heel lang vol kan houden, dus meer op conditie dan puur vermogen en kracht. Natuurlijk is het lekker om jezelf het snot voor de ogen te rijden maar hoevaak kom je in een situatie dat je je volle vermogen nodig hebt? Het is natuurlijk wel een wisselwerking, dat snap ik. Maar merk wel dat ik wat meer specifiek wil gaan trainen, gewoon om langere afstanden te kunnen rijden, niet zozeer veel vlugger.
Stel jouw ‘volle vermogen’ wordt hoger, dan wordt ook je rustige vermogen hoger.

50% van 300 watt is 150watt, terwijl 50% van 200 watt = 100.

In beide gevallen rijd je op 50%, maar in het eerste geval ga je een stuk harder. En ws kan je langere ritjes ook makkelijker lang volhouden, aangezien je relatief gezien in lagere zones rijdt.

Kortom, het wordt allemaal makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe @MMUilwijk.
Bij een 'flinke pens' denk ik aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/e8/dc/8a/e8dc8ad6dd7bc9b3cafe3341ebd08758.jpg

Hij zal ongeveer 1.75 zijn? Maar als hij 4Watt/KG kan trappen, petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Michaelg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Met de training load welke jij wegwerkt vraag ik me ook wel af of je inmiddels niet redelijk aan je plateau zit. Of merk je zelf nog steeds dat er groei in zit?
Ja ik heb redelijk de max bereikt in dat grafiekje ja.
Zonder bergen mis ik toch de prikkel om in Nederland echt super diep te gaan op 'korte ritten'
En natuurlijk de tijd om nog hogere load in een week te halen, zonder echt 24/7 op de fiets te zitten :D

Grappig vanavond na mijn rit :
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LtESGaoT_4PtW9spuyWo5GP_iNrK03DGLcZlY9jj5ic-2048x1152.jpg

Peaking in een rustweekje, geen idee wat garmin daar nou weer precies mee bedoelt. (vanmorgen was status nog recovery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Definieer flinke pens :Y) .1m77, 4+w/kg en 80kg. In vergelijking met de meeste andere renners lijk ik bijna obese 😋
Wel grappig dan vergelijk met onze rit van 2 weken gelden, 1m86 en 69kg en 4,6w/kg en meer aero zitten 8)
Beetje wat hier als voorbeeld genoemd werd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Ja ik heb redelijk de max bereikt in dat grafiekje ja.
Zonder bergen mis ik toch de prikkel om in Nederland echt super diep te gaan op 'korte ritten'
En natuurlijk de tijd om nog hogere load in een week te halen, zonder echt 24/7 op de fiets te zitten :D

Grappig vanavond na mijn rit :
[Afbeelding]

Peaking in een rustweekje, geen idee wat garmin daar nou weer precies mee bedoelt. (vanmorgen was status nog recovery)
Die Garmin neem ik niet serieus waar het de trainingsstatus betreft: van niet productief naar piek met 1 training? Dan nog liever vertrouwen op Freshness & Fitness van Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Die Garmin neem ik niet serieus waar het de trainingsstatus betreft: van niet productief naar piek met 1 training? Dan nog liever vertrouwen op Freshness & Fitness van Strava
Meestal gilt de garmin bij mij unproductive, wat opzich wel klopt met mijn onzinnig lange ritten 8)
Maar garmin kijkt teveel naar hartslag die bij mij super laag is door iedere dag fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
plong schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:32:
Met welke powermeters rijden jullie allemaal (enkel/dubbel/merk/...)?
2 keer een 4iiii dubbel, 1 keer quarq 'dubbel' en 1 keer stages enkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Wel grappig dan vergelijk met onze rit van 2 weken gelden, 1m86 en 69kg en 4,6w/kg en meer aero zitten 8)
Beetje wat hier als voorbeeld genoemd werd :o
6 watt minder voor jou idd, en dan heb je 80% van onze rit samen op kop gereden. Wat aerodynamica al niet kan doen ;) Nadeel van breed gebouwd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:26:
Wil over een paar weken eens de lagers van mijn wielen zelf gaan vervangen. Op dit moment nog niet heel dringend, maar ben er 'even' ingedoken wat voor gereedschap je nodig bent. Mijn BB pers is natuurlijk weer net te groot voor de kleinste wiellagers, dus te beginnen met een nieuwe pers.

Heb bij BearingProTools.com de volgende onderdelen besteld:
- Wheel bearing press
- Drifts voor 6802, 6803, 6901, 6902, 6903 lagers (voor 3 verschillende wielsets)
- Pullers voor 12mm, 15mm en 17mm lagers
- DT Swiss ratchet removal tool (Ebay)

Pff, meer mensen hier ervaring mee? Is het normaal dat je zoveel gereedschap nodig bent voor zoiets relatief kleins? Ik weet dat je ook wel met een schroevendraaier de lagers er uit kunt tikken, maar om nou €10 te besparen op een wielset van €1k+ lijkt me niet nodig.
Late reactie maar moest er even aan denken doordat ik die tools ook heb. (alleen dan via ebay maar volgens mij zelfde bedrijf)
Prima spul.
Paar jaar geleden voor mavic voorwiel gebruikt en lagers tikte ik er zo uit en ook de pers werkte erg goed.

Maar paar weken geleden geprobeerd lagers van dtswiss hub eruit te tikken.
1 kant lukte, maar andere kant kreeg ik er met hamer niet uit.
Lager zat door vuil goed vast. (wiel van gravelracer)
Nog bedacht dat ik iets van houtblokken moest neerleggen zodat ik harder kon slaan met hamer. (ipv wiel in de hand)
Maar uiteindelijk deze tool maar besteld ;
https://www.ebay.co.uk/itm/282461490709

Vandaag binnengekomen en daarmee kreeg ik lager er uit, wel aantal keer trekken ipv wat je op filmpjes ziet 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Zucht... Kom er net achter dat ik strava verboden heb mijn HR mee te nemen.. En dat van de laatste twee jaar... Ik gebruikte Suunto app voor de HR gedeelte altijd.

Betekent dus dat mijn Fitness en Freshness trend onvolledig is.. Als ik deze volledig wil krijgen moet ik alles opnieuw uploaden. Ben gek ;)

Overigens geen idee waarom ik dat uitgezet heb

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Als je geen powermeter hebt is die grafiek redelijk onzinnig, werkt met enkel hr data niet echt.
Zou er dus niet al je ritten opnieuw voor gaan uploaden.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 02-07-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:17:
[...]
Vandaag binnengekomen en daarmee kreeg ik lager er uit, wel aantal keer trekken ipv wat je op filmpjes ziet 1 keer.
Ik heb in mijn leven heel veel lagers gedemonteerd. Dat lukt nooit in 1 keer met zo'n ding.
Waren dan wel geen fietslagers, maar een lager is een lager en een passing is een passing.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:23
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:32:
[...]

nee, zo zit het ook niet,

nee, uit je 20 minuten all out kan je FTP berekeken, als je 20 minuten 343 watt zou kunnen trappen, dan zou je FTP 343*0,95 = 325 zijn.

Mijn punt was meer dat FTP 325 niet gelijk is aan 60 minuten 325 vol kunnen houden, (dat wordt namelijk vaak zo gesteld, maar dat zou je specifiek moeten trainen, een 40k TT rijder zal dit best halen).

Een FTP test op de garmin pakt gewoon de standaard berekening voor zover ik weet, dus als jij met je garmin 20 minuten gemiddeld 343 hebt getrapt komt garmin met een FTP melding van 325.

maar ook met 20 minuten 325 kom je aan een FTP van 309, 309/70 is 4.4 w/kg, dus ook daar de doelen bereikt :)
Volgens mij rommel jij nu ook wat met definities. De Coggan definitie van FTP is toch echt gewoon je gemiddelde vermogen bij een uur lang voluit gaan. Nu hebben de meeste mensen geen zin om zich een uur het schompes te rijden dus is er een hele wildgroei ontstaan van methodes om met minder afzien je FTP te bepalen, Dan krijg je bijvoorbeeld de 20 minuten methode van Hunter Allan die de 20 minuten gewoon schaalt naar een uur met de regel van Riegel.

Het probleem van de FTP definitie is alleen de F; het is niet je power op threshold (lactaat evenwicht), terwijl dat laatste eigenlijk is waar je je training op zou willen baseren. Volgens mij is het concept van de Garmin test opgezet om je vermogen op threshold HR te bepalen en dat je FTP te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:16
Ypuh schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:03:
Die 3 weken heb ik ca. 3.000km gefietst, dus baal er wel een beetje van omdat het m'n hele jaarresultaten nogal beinvloed.
Heb je die ritten wel op Strava staan? (maar dan zonder power/HR)? Als je namelijk bij je rit "perceived exertion/ervaren inspanning" invult dan berekent ie wel een inspanningswaarde. Natuurlijk niet zo nauwkeurig als echte data maar het is tenminste iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb in mijn leven heel veel lagers gedemonteerd. Dat lukt nooit in 1 keer met zo'n ding.
Waren dan wel geen fietslagers, maar een lager is een lager en een passing is een passing.
En toch als je de filmpjes ziet zoals deze gaat het erg simpel :

YouTube: YouTube

Ik heb toch ruim 10 keer lopen trekken aan de lager voordat hij los kwam.
Maargoed had dan ook geen cema tool maar goedkope set van ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
DDX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Late reactie maar moest er even aan denken doordat ik die tools ook heb. (alleen dan via ebay maar volgens mij zelfde bedrijf)
Prima spul.
Paar jaar geleden voor mavic voorwiel gebruikt en lagers tikte ik er zo uit en ook de pers werkte erg goed.

Maar paar weken geleden geprobeerd lagers van dtswiss hub eruit te tikken.
1 kant lukte, maar andere kant kreeg ik er met hamer niet uit.
Lager zat door vuil goed vast. (wiel van gravelracer)
Nog bedacht dat ik iets van houtblokken moest neerleggen zodat ik harder kon slaan met hamer. (ipv wiel in de hand)
Maar uiteindelijk deze tool maar besteld ;
https://www.ebay.co.uk/itm/282461490709

Zou goed kunnen, hij (Jim) verkoopt inderdaad ook via Ebay en heeft daar een paar duizend allemaal 5* reviews. Heb een paar keer met hem heen en weer gemaild, want hij twijfelde of ik wel de juiste spullen besteld had. Uiteindelijk wel iets duurder uit, maar kan goede service en een kleine ondernemer altijd wel waarderen.

Die set van Aliexpress had ik inderdaad ook gezien, maar is wel iets universeler zo te zien. Ik moest voor ieder lager (in totaal een stuk of 4-5 verschillende voor m'n 3 verschillende wielsets) een specifieke puller bestellen. Hoop dus dat dat in 1x goed gaat, maar zal nog wel even duren voor ik ze allemaal gebruikt heb. Zal er in ieder geval op letten om de hubs tussentijds een beetje schoon te houden (toen ik ze van de week bekeek waren ze verrassend schoon).

Heb overigens ook gelijk maar een BB30 puller besteld, zo'n zelfde als die Unior. Samen weer €200 lichter, maar kan dan wel weer oprecht blij worden van goed gereedschap en het gaat een waarschijnlijk een leven lang mee :). Als ik nu nieuwe wielen koop met andere lagers ben ik voor een paar euro klaar met alleen een andere drifts.

Dat filmpje van CEMA had ik ook gezien, maar die prijzen van Park Tool, Cema etc. dan was BearingProTools een koopje. Het viel me tegen hoe weinig merken en betaalbare tools er op de markt zijn voor wiellagers.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gebanned schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Volgens mij rommel jij nu ook wat met definities. De Coggan definitie van FTP is toch echt gewoon je gemiddelde vermogen bij een uur lang voluit gaan. Nu hebben de meeste mensen geen zin om zich een uur het schompes te rijden dus is er een hele wildgroei ontstaan van methodes om met minder afzien je FTP te bepalen, Dan krijg je bijvoorbeeld de 20 minuten methode van Hunter Allan die de 20 minuten gewoon schaalt naar een uur met de regel van Riegel.

Het probleem van de FTP definitie is alleen de F; het is niet je power op threshold (lactaat evenwicht), terwijl dat laatste eigenlijk is waar je je training op zou willen baseren. Volgens mij is het concept van de Garmin test opgezet om je vermogen op threshold HR te bepalen en dat je FTP te noemen.
Ik heb ook nog even zitten lezen en je hebt inderdaad gelijk.

In dit topic lopen de meningen ook uiteen, maar ook hoe idioot het is om 1 uur volle bak te gaan.

Punt is wel dat je FTP uit een 20 minuten test of ramp test waarschijnlijk nuttiger is voor training dan een (door foute pacing of gebrek aan commitment) test van een uur. De meeste onder ons zullen toch echt lager testen op een uur.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:23
Prulleman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:06:
[...]

Punt is wel dat je FTP uit een 20 minuten test of ramp test waarschijnlijk nuttiger is voor training dan een (door foute pacing of gebrek aan commitment) test van een uur. De meeste onder ons zullen toch echt lager testen op een uur.
Eens heb betreft de 20 min test. Een uur op threshold gaat de meeste sporters niet lukken; ook bij de meeste serieuze duursporters is de koek na zo'n 40 minuten wel op, terwijl voor sommige mensen zelfs 20 minuten al niet te doen is. Na verloop van tijd raken andere systemen vermoeid, waardoor je vanzelf langzamer gaat: het is nou eenmaal niet zo dat je onder threshold oneindig lang door kan gaan, anomalieën als DDX daargelaten.

Ramptesten vind ik overigens wel tricky, vooral vanwege de afhankelijkheid van hartslag.

Zelf vind ik de cp-w' modellen waar oa. Golden cheetah mee werkt wel interessant, omdat je daarmee de bijdragen van je anaerobe systeem kan kwantificeren. Vraagt alleen een keer een kort (3-5 minuten) interval extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren toch een 'drama' rit :+ :(

Ben op vakantie in Noord Limburg dus route gepland mbv. Google maps.

Na 8KM al stuurde hij me al 1x een tractor pad op en 2 wegomleidingen waarvan de laatste gewoon willekeurig ophield en ik dus kilometers van de veerpont die ik moest hebben over de Maas eindigde. Wel schitterend stukje bos met watervalletjes gezien maar niet echt geschikt voor de racefiets. Ow en het zou droog zijn maar uiteraard gewoon een bui op m'n dak zoals ongeveer elke rit afgelopen maand :(

Uiteindelijk de Wahoo een stuk laten plannen, normaal gaat dat best goed maar nu leek hij er een sport van te maken om me de verharde weg af te laten gaan. Achter elkaar werd ik de meest onmogelijke zand- en bospaadjes opgestuurd. Het hoeft van mij met dit soort ritten echt niet allemaal strak asfalt te zijn, zeker die bosweggetjes met asfalt uit de oorlog zijn vaak schitterend maar dit sloeg nergens meer op en was gewoon niet te doen (Google gaf ze ook aan als onverhard). Op een gegeven moment stuurde hij me het terrein op van de Fontys hogeschool in Tegelen wat afgesloten was en vlak daarna was ik er helemaal klaar mee, 8e keer in 25km dat ik weer moest kijken hoe ik verder/om moest rijden.
Terugweg was ook weer feest, bij de voetveer aangekomen (na 500m gravel/kiezelweg uiteraard) stond een groot bord met alle corona regels, gelukkig had ik dat van ter voren uitgezocht en een mondkapje mee. En helaas was pinnen niet mogelijk terwijl op de website van de lokale VVV stond van wel :( Gelukkig waren er mensen zo vriendelijk om het voor te schieten. Aangekomen bij de overkant, je raad het niet....één grote bouwput en de enige weg naar het dorpje (50m ofzo) geblokkeerd door een shovel die gewoon 15 min zo bleef staan. Wel een leuk gesprek gehad met de mensen die me die €1,50 geleend hadden!
Nadat de showel weg was 50m verder de weg gestremd door een enorm groot gat in de weg met een zut werkbusjes, toen was ik er zo klaar mee en ben ik door iemands voortuin gereden (verhard) om er om heen te gaan.
Uiteindelijk bijna 3u over 54KM gedaan :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Gebanned schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Ramptesten vind ik overigens wel tricky, vooral vanwege de afhankelijkheid van hartslag.
Hoe bedoel je dit precies?

Pagina: 1 ... 124 ... 665 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).