Gisteren toch een 'drama' rit
Ben op vakantie in Noord Limburg dus route gepland mbv. Google maps.
Na 8KM al stuurde hij me al 1x een tractor pad op en 2 wegomleidingen waarvan de laatste gewoon willekeurig ophield en ik dus kilometers van de veerpont die ik moest hebben over de Maas eindigde. Wel schitterend stukje bos met watervalletjes gezien maar niet echt geschikt voor de racefiets. Ow en het zou droog zijn maar uiteraard gewoon een bui op m'n dak zoals ongeveer elke rit afgelopen maand
Uiteindelijk de Wahoo een stuk laten plannen, normaal gaat dat best goed maar nu leek hij er een sport van te maken om me de verharde weg af te laten gaan. Achter elkaar werd ik de meest onmogelijke zand- en bospaadjes opgestuurd. Het hoeft van mij met dit soort ritten echt niet allemaal strak asfalt te zijn, zeker die bosweggetjes met asfalt uit de oorlog zijn vaak schitterend maar dit sloeg nergens meer op en was gewoon niet te doen (Google gaf ze ook aan als onverhard). Op een gegeven moment stuurde hij me het terrein op van de Fontys hogeschool in Tegelen wat afgesloten was en vlak daarna was ik er helemaal klaar mee, 8e keer in 25km dat ik weer moest kijken hoe ik verder/om moest rijden.
Terugweg was ook weer feest, bij de voetveer aangekomen (na 500m gravel/kiezelweg uiteraard) stond een groot bord met alle corona regels, gelukkig had ik dat van ter voren uitgezocht en een mondkapje mee. En helaas was pinnen niet mogelijk terwijl op de website van de lokale VVV stond van wel

Gelukkig waren er mensen zo vriendelijk om het voor te schieten. Aangekomen bij de overkant, je raad het niet....één grote bouwput en de enige weg naar het dorpje (50m ofzo) geblokkeerd door een shovel die gewoon 15 min zo bleef staan. Wel een leuk gesprek gehad met de mensen die me die €1,50 geleend hadden!
Nadat de showel weg was 50m verder de weg gestremd door een enorm groot gat in de weg met een zut werkbusjes, toen was ik er zo klaar mee en ben ik door iemands voortuin gereden (verhard) om er om heen te gaan.
Uiteindelijk bijna 3u over 54KM gedaan