Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 123 ... 126 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:57

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Oelske schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:43:
Zijn er nog "kraakjes" experts in de zaal?
Na zo'n 10-20km (in het begin is het er 100% niet) begint het gekraak. Het lijkt vanuit de crank te komen, maar met een carbon frame kan het in principe overal vandaan komen.
Wat ik al heb geprobeerd:
- zadelpen opnieuw ingevet (leek me onwaarschijnlijk aangezien het gekraak er ook is wanneer ik op de pedalen sta)
- schoenplaatboutjes ingevet
- stuurpen gedemonteerd en alles opnieuw ingevet
- snelspanners opnieuw ingevet
- pedalen opnieuw ingevet
Zijn er nog andere mogelijke veelvoorkomende boosdoeners die ik ben vergeten op de crank na dan? Anders moet ik even zo'n tooltje bestellen om de crankbout los te draaien.
Je cassette even loshalen, schoonmaken en weer vastzetten. Dat heeft het bij mij een keer opgelost :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • +4Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: december 2010

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Goede keuze :).

Wij hadden twee Sensa Giulia G2 fietsen. Eentje met schijfremmen en eentje met velgremmen. Helaas zijn deze pas geleden uit de schuur gejat... Inmiddels heb ik de afweging gemaakt tussen een G3 en en Evo. Het is uiteindelijk de Evo geworden. Deze voelt iets directer aan dan de G2 en dat vind ik persoonlijk fijner. Ik heb wel de schijfrem variant uitgekozen. Ik merkte dat ik dat toch fijner vond dan velgremmen, zeker met een carbon wielset erin. Ik zou dus voor de Evo gaan :)!

[Voor 5% gewijzigd door retlaw op 29-06-2020 21:32]

Battle.net || Strava

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:12
Grin schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Onevenredig? Dat is dus persoonlijk. Wat voor jou onevenredig is - vanwege moeite, tijd, budget, etc - kan voor mij prima te beargumenteren zijn.
ben het voor een groot deel met je eens dat je alles in de context moet zien en in mijn geval ben ik een toerrijder en geen wedstrijdrijder.
Los daarvan wordt elke % / gram / kmh winst steeds duurder. Dat is in die zin onevenredig. Waar het voor eenieder acceptabel is om voor die onevenredigheid te betalen zal van vele factoren afhangen waar jij er terecht wat van noemt.

20TB+

Acties:
  • +9Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:44
Vanavond weer eens Alpe du Zwift opgereden. Trainer difficulty staat op 100%.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:36
Salteh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Nee. De FC-R8000 en de FC-6800 hebben een andere vorm.

FC-6750:
[Afbeelding]

FC-R8000
[Afbeelding]

(Daarnaast lijken FC-6800 en FC-R8000 op elkaar, maar ook die buitenbladen zijn niet uitwisselbaar. Tenminste, een 6870 buitenblad past niet op de FC-R8000... ik heb het geprobeerd O-) )
Dat had ik zelf ook nog kunnen zien, overduidelijk het verschil!

Verder overweeg ik op een korte kooi 6700 derraileur een wat groter (11-30) cassette te leggen met een 50/34 verhouding voor. Zal dat soepel werken of zal ik de derrailleur moeten vervangen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
ThijsM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:48:
[...]

Dat had ik zelf ook nog kunnen zien, overduidelijk het verschil!

Verder overweeg ik op een korte kooi 6700 derraileur een wat groter (11-30) cassette te leggen met een 50/34 verhouding voor. Zal dat soepel werken of zal ik de derrailleur moeten vervangen?
11-30 past ook nog wel op een korte kooi. Die heb ik net ook besteld voor m'n tripje naar de Dolomieten (11-28 zit op de Tacx en de 11-32 past niet met een korte kooi). Hou er wel rekening mee dat je een langere ketting nodig bent.

[Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 29-06-2020 21:52]

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
retlaw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:27:
[...]

Goede keuze :).

Wij hadden twee Sensa Giulia G2 fietsen. Eentje met schijfremmen en eentje met velgremmen. Helaas zijn deze pas geleden uit de schuur gejat... Inmiddels heb ik de afweging gemaakt tussen een G3 en en Evo. Het is uiteindelijk de Evo geworden. Deze voelt iets directer aan dan de G2 en dat vind ik persoonlijk fijner. Ik heb wel de schijfrem variant uitgekozen. Ik merkte dat ik dat toch fijner vond dan velgremmen, zeker met een carbon wielset erin. Ik zou dus voor de Evo gaan :)!

[Afbeelding]
Mooie fiets, fotografeer volgende keer ff van de goeie kant :>

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Ypuh
Heeft iemand ervaring met Vredestein banden?

Rij nu al jaren met S-Works Turbo's en zeker 4-5 sets van versleten. Super tevreden mee en kan ze iedereen aanraden, maar wil graag weer eens wat verschillende banden uitproberen. Eerst de P Zero's die klaarliggen en wil als volgende set een paar Vredestein's. Hoop zo de lokale banden boer ook een beetje te kunnen steunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:26
@GerbenBK @Prulleman @retlaw Bedankt voor het meedenken! Ik ga jullie suggesties eens uitvoeren en dan zal ik het laten weten :)

• BartNL
Ypuh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:06:
wil als volgende set een paar Vredestein's. Hoop zo de lokale banden boer ook een beetje te kunnen steunen.
Indiase bandenboer die van z'n Nederlandse personeel af wil bedoel je denk ik ;)

20TB+

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
coelho schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Mooie fiets!
Wat ik me vaker afvraag als ik een fiets afgesteld zie staan als de jouwe, met zo'n hele lange zadelbuis zichtbaar, had je dan niet beter een (paar) maatje(s) groter kunnen nemen? Dat zal vast consequenties hebben voor de rest van de geometrie, maar nu oogt het voor mij als leek een beetje uit verhouding.
Ik heb daar ook mee geworsteld. Ik vond mijn zadel ook aan de hoge kant. Maar ik heb blijkbaar lange benen voor mijn lengte (bbl 89,5 bij 181), dus een grotere maat fiets paste dan weer net niet lekker. Ik heb nu zelfs een kortere stuurpen erop gezet (9 ipv 11 cm). En dit is framemaat 61 dus @_Giulietta_ zou zomaar eens langer dan 195 kunnen zijn denk ik.
Ik denk dat langebenen-rijders over het algemeen best vaak uitkomen met een zadel dat naar verhouding hoog staat tov de rest.

Rij nu al jaren met S-Works Turbo's en zeker 4-5 sets van versleten. Super tevreden mee en kan ze iedereen aanraden, maar wil graag weer eens wat verschillende banden uitproberen. Eerst de P Zero's die klaarliggen en wil als volgende set een paar Vredestein's. Hoop zo de lokale banden boer ook een beetje te kunnen steunen.
Mijn vrouw rijdt al jaren op budget vredestein bandjes. Belachelijk hoe slijtvast die dingen waren, ook gewoon mee getacxed. Qua rijeigenschappen kan ik er verder niet over oordelen.

[Voor 26% gewijzigd door Mistraller op 29-06-2020 23:18]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava profile
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 06-07 13:25

Yes, VREDESTEIN FORTEZZA SENSO ALL WEATHER bevallen prima (al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel vergeljkingsmateriaal heb op de racefiets).

Prima band voor prijs/kwaliteit. Achterband is nu wel echt op aan het raken, zit nu op een kleine 5500km. Voorband gaat nog wel enkele duizenden kilometers mee (inschatting). Moet afkloppen, maar 0 x lek. Waarbij ik ook wel wat km's gravel heb mee gepakt.

Voor een nog lagere rolweerstand is er nog een ander type, maar dit merk je uiteraard weer in levensduur (en prijs!).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:52

Flipmo

OMG !!

Vredestein senso all weather heb ik ook op mijn giant tcr gehad. prima bandjes. weinig tot geen lek mee gereden. ook zo'n 5000km met een achterband gereden. Zou ze zo weer kopen als ik de Giant nog had ;)

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
Mistraller schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Ik heb daar ook mee geworsteld. Ik vond mijn zadel ook aan de hoge kant. Maar ik heb blijkbaar lange benen voor mijn lengte (bbl 89,5 bij 181), dus een grotere maat fiets paste dan weer net niet lekker. Ik heb nu zelfs een kortere stuurpen erop gezet (9 ipv 11 cm). En dit is framemaat 61 dus @_Giulietta_ zou zomaar eens langer dan 195 kunnen zijn denk ik.
Ik denk dat langebenen-rijders over het algemeen best vaak uitkomen met een zadel dat naar verhouding hoog staat tov de rest.

[...]

Mijn vrouw rijdt al jaren op budget vredestein bandjes. Belachelijk hoe slijtvast die dingen waren, ook gewoon mee getacxed. Qua rijeigenschappen kan ik er verder niet over oordelen.
Ik ben 1,94 lang, het zadel staan inmiddels iets lager, want op de foto zie je nog de afstelling van de vorige eigenaar en hij is 2,04 lang. :)

Strava Garmin 245

• Smultie
  • Niet online
Flipmo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:23:
Zou ze zo weer kopen als ik de Giant nog had ;)
Je nieuwe fiets slikt geen 700c banden?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Smultie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Je nieuwe fiets slikt geen 700c banden?
hij slikt schwalbe doc blue ;)

Rijd nu tubeless op mijn scope wielset (werd tubeless geleverd). Dit bevalt erg goed, dus nu ligt achter de nieuwe schalbe pro one erop.

Al blijft die steeds lucht verliezen, een paar miniscule gaatjes in de zijwang blijft lucht uitkomen, en bij de aansluiting met de velg ook heel minimaal. Maar genoeg om de volgende dag de band weer leeg aan te treffen. Zelfs na 4 ritten van 60km is hij nog niet helemaal dicht. Denk dat ik er te weinig vloeistof in gedaan heb (30ml). vanavond nog even 30ml erbij in doen en dan hem vlak wegleggen (op beide kanten een keer)

• Ypuh
Zat dan vooral naar de Fortezza Senso Superiore te kijken, niet de All Weather (die staan inderdaad wel goed bekend). Het is mijn mooi weer fiets, ook al heb ik de laatste weken vaker mee door de regen gereden dan me lief is.

Volgens mij zijn die Senso Superiore's wel flinter dun net als de Schwalbe Pro One's. Misschien hou ik het wel gewoon bij de Turbo's als de P Zero's niet bevallen.
BartNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Indiase bandenboer die van z'n Nederlandse personeel af wil bedoel je denk ik ;)
In dat geval, stik er maar in :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Flipmo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:40:
[...]

hij slikt schwalbe doc blue ;)

Rijd nu tubeless op mijn scope wielset (werd tubeless geleverd). Dit bevalt erg goed, dus nu ligt achter de nieuwe schalbe pro one erop.

Al blijft die steeds lucht verliezen, een paar miniscule gaatjes in de zijwang blijft lucht uitkomen, en bij de aansluiting met de velg ook heel minimaal. Maar genoeg om de volgende dag de band weer leeg aan te treffen. Zelfs na 4 ritten van 60km is hij nog niet helemaal dicht. Denk dat ik er te weinig vloeistof in gedaan heb (30ml). vanavond nog even 30ml erbij in doen en dan hem vlak wegleggen (op beide kanten een keer)
Ik had met de GP 5000 TL dat deze telkens 1-2 bar verloor in een nacht. Van 40ml naar 60 gegaan en de druk zakt "maar" 1 bar in 5 dagen ofzo.

overigens heb ik het idee dat mijn vorige set, toevallig ook de pro one(oud model) veeeeel langer op druk bleef met maar 45ml.

pv:4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Xanderk89 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Ik had met de GP 5000 TL dat deze telkens 1-2 bar verloor in een nacht. Van 40ml naar 60 gegaan en de druk zakt "maar" 1 bar in 5 dagen ofzo.

overigens heb ik het idee dat mijn vorige set, toevallig ook de pro one(oud model) veeeeel langer op druk bleef met maar 45ml.
mijn voorband is nog de oude pro one, daar zakt hij net als bij jou ongeveer 1 bar per week.
achterband pomp ik op tot 5.5 bar om 18:30, ga 60km fietsen en de volgende ochtend om 07:30 kan ik hem met gemak induwen tot op de velg.
Gaan het zien als er ik wat vloeistof erbij doe..

• Xanderk89
  • Niet online
Flipmo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:41:
[...]

mijn voorband is nog de oude pro one, daar zakt hij net als bij jou ongeveer 1 bar per week.
achterband pomp ik op tot 5.5 bar om 18:30, ga 60km fietsen en de volgende ochtend om 07:30 kan ik hem met gemak induwen tot op de velg.
Gaan het zien als er ik wat vloeistof erbij doe..
Even uit nieuwsgierigheid.. Heb je de banden met een bandenlichter er op moeten leggen(zowel de oude pro one als de GP?). Ik vermoed dat de rand mogelijk lichtjes beschadigd raakt waardoor de band ook meer gaat lekken. Maar kan ook dat dat niks uit maakt natuurlijk

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Xanderk89 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid.. Heb je de banden met een bandenlichter er op moeten leggen(zowel de oude pro one als de GP?). Ik vermoed dat de rand mogelijk lichtjes beschadigd raakt waardoor de band ook meer gaat lekken. Maar kan ook dat dat niks uit maakt natuurlijk
De oude pro ones zaten er al op toen ik mijn wielset kreeg. Daar heb ik niks aan gedaan.
Mijn achterwiel zit nu de nieuwe pro one op, en daar is geen bandenlichter aan te pas gekomen. kreeg hem zonder problemen op de velg.

Mocht onverhoopt de rand toch iets beschadigt zijn (wat niet te zien was toen er geen band op lag) dan moet de latex die miniscule gaatjes toch vullen? (zijn echt speldenprikjes, kleiner zelfs nog :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-07 17:11
Ypuh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:46:
Zat dan vooral naar de Fortezza Senso Superiore te kijken, niet de All Weather (die staan inderdaad wel goed bekend).

Volgens mij zijn die Senso Superiore's wel flinter dun net als de Schwalbe Pro One's.
Ik heb de Superiores op een fiets zitten. Het zijn de soepelste bandjes die ik heb (in vgl. met b.v. gewone Senso all weather of Conti's GP 4000S II). Twee keer lek in een paar k km, maar dat was steeds bij regen, en dat telt niet.
Er is een zwarte variant en een 'skinwall'. Mocht je die overwegen, wees gewaarschuwd dat die een beetje naar geel/oranje neigt en niet naar bruin.

• Jojo19
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:12
Xanderk89 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Moet toegeven dat mijn GP 5000 TL redelijk op druk blijven de laatste tijd. Echter, was het wel een pure hel om die banden erop te krijgen zeg.

Ohh en als iemand ooit beweerd dat tape niet van belang is dan ga ik graag met deze persoon in discussie, want ervaring heeft mij geleerd dat het zo'n beetje het belangrijkste is.

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Jojo19 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Moet toegeven dat mijn GP 5000 TL redelijk op druk blijven de laatste tijd. Echter, was het wel een pure hel om die banden erop te krijgen zeg.
Ik mag dat plezier binnenkort ook gaan ervaren als ik mijn (af-fabriek) banden moet vervangen. Nog tips om de ellende wat te verminderen?

Motormedia.nl Motor-forum.nl

• ThijsM
Ypuh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:52:
[...]

11-30 past ook nog wel op een korte kooi. Die heb ik net ook besteld voor m'n tripje naar de Dolomieten (11-28 zit op de Tacx en de 11-32 past niet met een korte kooi). Hou er wel rekening mee dat je een langere ketting nodig bent.
Thanks.

Gezien de aanpassingen die ik aan de fiets moet doen om het gewenste resultaat te krijgen toch besloten om van 10sp naar 11sp te gaan, met een beperkt budget. Om vriendinlief maar zo makkelijk mogelijk de berg op te laten rijden.

Huidige situatie:
FC6750 compact 50 - 34
6700 shifters 10sp
6700 10sp cassette 11-25
Ultegra 6700 korte kooi
Wiel met 10sp body

Aanpassen naar:
FC6750 met nieuwe 5750 kettingbladen 50-34
5800 shifters 11 sp
5800 11-32 cassette (heb ik nog liggen)
R7000 gs derraileur
Wiel met 11sp body (heb ik nog liggen)

Volgens mij moet dat goed op elkaar aansluiten en kan ze weer even vooruit. Zie ik iets ik over het hoofd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-07 16:26
Bananeman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Ik mag dat plezier binnenkort ook gaan ervaren als ik mijn (af-fabriek) banden moet vervangen. Nog tips om de ellende wat te verminderen?
YouTube: YouTube
Die heb ik gevolgd en ging prima.

Oppompen is de crux. Ik haal de ventiel kern er helemaal uit een pomp hem dan zo snel en hard als ik kan, pompen als en dwaas. Als dat lukt zet je band zich in de velg rand, dan nog even doorpompen zodat hij overal goed zit. Dan pas verder gaan met je vloeistof.

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Ik sop de banden helemaal goed in voordat ik hem oppomp. Dit zorgt ervoor dat eventuele lucht niet kan ontsnappen en op deze manier is het makkelijker om de band op te pompen. (en hoef je ook echt niet als een malle te gaan pompen :P)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:49

Prulleman

a.k.a Nilz

Noxa schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Oppompen is de crux. Ik haal de ventiel kern er helemaal uit een pomp hem dan zo snel en hard als ik kan, pompen als en dwaas. Als dat lukt zet je band zich in de velg rand, dan nog even doorpompen zodat hij overal goed zit. Dan pas verder gaan met je vloeistof.
core eruit scheelt inderdaad veel, ik heb het ook wel eens met en zonder geprobeert, maar met core kwam de lucht er gewoon niet snel genoeg in om de band op zijn plaats te krijgen, zonder core ging het eigenlijk vrij soepel

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-07 16:26
Michaelg schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:04:
Ik sop de banden helemaal goed in voordat ik hem oppomp. Dit zorgt ervoor dat eventuele lucht niet kan ontsnappen en op deze manier is het makkelijker om de band op te pompen. (en hoef je ook echt niet als een malle te gaan pompen :P)
Ga ik volgende keer proberen. Maar heb je dan niet een mengsel van zeep, water en sealant in je ban zitten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06-07 11:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik kocht deze van Schwalbe, waarmee je ineens een hoop lucht erin kunt schieten, sindsdien krijg ik eigenlijk alles erop:

Eventueel een tweede persoon de 'probleem-plekken' laten induwen op de band, of als ie echt niet gaat een tweede laag tape erop.

Als de band weer los plopt als je de ventielkern erin wilt draaien: snel tankje eraf en vinger ervoor, als je dan weer snel genoeg de ventielkern erin draait zit ie dicht voordat alle overdruk weer uit de band is.

• BartNL
ThijsM schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:43:
[...]
Zie ik iets ik over het hoofd?
wanneer het vooral gaat om lichte versnelling, mogelijk haalt je korte kooi Ultegra ook wel 32T? Ik rijd al jaren 11-32 met Ultegra 6800 korte kooi.

20TB+

• Bananeman
  • Niet online
[...]

Dank! Heb ervaring met tubeless op m'n mtb, ik hoor alleen van verschillende mensen dat straatbanden een enorme ramp zijn om te monteren op de racer. Stuk lastiger dan mtb-banden blijkbaar.
MartijnGizmo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:01:
Ik kocht deze van Schwalbe, waarmee je ineens een hoop lucht erin kunt schieten, sindsdien krijg ik eigenlijk alles erop:

[Afbeelding]
Deze heb ik ook laatst gekocht, voorheen gebruikte ik altijd co2-patronen. Met beide oplossingen gaat het uitstekend, wel ventielkern verwijderen idd.

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:04
Heeft iemand recent gefietst in de Eifel? Problemen met corona? We zijn van plan om zondag vanuit Limburg een rondje te gaan doen in die regio.

• Jojo19
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:12
[...]

De band op lucht krijgen was het probleem niet zozeer. Het was eerder de band op de velg krijgen wat een hel was. Kreeg soms het idee dat ik een half wiel te kort kwam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RR46
maxoss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:37:
Heeft iemand recent gefietst in de Eifel? Problemen met corona? We zijn van plan om zondag vanuit Limburg een rondje te gaan doen in die regio.
Ja... geen problemen ervaren. Ja goed, wat drinken bij een tankstation = mondkapje dragen... (sommige handhaven dit zeer strict, andere zijn hier weer wat soepeler in, was mijn ervaring).

Waar ga je exact heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 07:39
Bananeman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Dank! Heb ervaring met tubeless op m'n mtb, ik hoor alleen van verschillende mensen dat straatbanden een enorme ramp zijn om te monteren op de racer. Stuk lastiger dan mtb-banden blijkbaar.
Nee hoor, ligt aan je band velg combinatie. Ik heb Mavic Yksion Pro UST bandjes. Die leg ik met de hand om mijn DTswiss wiel. Dit zou zelfs in de winter buiten nog lukken zonder frustratie.

Daarna ff 3 keer pompen met gewone pomp, zegt tie plop even spul toevoegen en klaar.

Maar de halve wereld wil perse met GP5000 banden rijden, en ja dan is de kans groter dat je mag tobben >:)

Wat iedereen wil rijden moet diegene zelf weten. Maar als je je banden er al op moet krijgen met een bandenlichter, hoe ga je dat doen als je in de winter lek rijdt en er moet een binnenband in?

https://www.bicyclerollin...mavic-yksion-pro-ust-2018 (ik blijf ze spammen tot heel tweakers om is >:) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
maxoss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:37:
Ik ga vrijdag met een maatje die kant op vanuit Limburg. 4 weken terug reden er ook alweer volop Nederlanders, dus moet gewoon kunnen lijkt me.

• Bananeman
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Nee hoor, ligt aan je band velg combinatie. Ik heb Mavic Yksion Pro UST bandjes. Die leg ik met de hand om mijn DTswiss wiel. Dit zou zelfs in de winter buiten nog lukken zonder frustratie.

Daarna ff 3 keer pompen met gewone pomp, zegt tie plop even spul toevoegen en klaar.

Maar de halve wereld wil perse met GP5000 banden rijden, en ja dan is de kans groter dat je mag tobben >:)

Wat iedereen wil rijden moet diegene zelf weten. Maar als je je banden er al op moet krijgen met een bandenlichter, hoe ga je dat doen als je in de winter lek rijdt en er moet een binnenband in?
Heb altijd bandenlichters en een binnenband bij me, en daarnaast rijd ik in de winter niet maar Zwift en mtb ik ;)
https://www.bicyclerollin...mavic-yksion-pro-ust-2018 (ik blijf ze spammen tot heel tweakers om is >:) )
Die banden liggen er nu op :) Standaard geleverd op m'n Canyon. Geen klachten over tot dusver, maar ook weinig bijzondere dingen mee gedaan.

Ik hoor bij die halve wereld en heb dus GP5000's klaarliggen idd :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:47
Ik vind die GP5000 maar niets, nog twee weken met pijn aan mijn duim rondgelopen na het erop leggen. Ze zaten al bij de fiets maar denk wel dat ik ze ga vervangen voor iets anders, zie het niet zitten om deze straks in de stromende regen langs de weg te moeten vervangen.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
@mhr-zip Ik ben anti-Mavic, dus dat gaat hem niet worden.

Vond de GP4000 ook maar niets omdat ze zo snel vierkant worden, dus weiger ook de GP5k te kopen. De verschillen aan de top zijn niet heel groot, maar er zijn dus ook genoeg alternatieven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:48:
@mhr-zip Ik ben anti-Mavic, dus dat gaat hem niet worden.
Dat snap ik. Ik ben ook niet zo pro Frans(e auto's etc). Het helpt Mavic ook niet dat ze veel goedkope wielsets maken, die vaak kapot gaan.

Aan de andere kant onder je auto is met een Michelin bandje niks mis. En de banden van Mavic worden gemaakt bij Hutchinson met een Mavic logo.

• mhr-zip
Bananeman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Heb altijd bandenlichters en een binnenband bij me, en daarnaast rijd ik in de winter niet maar Zwift en mtb ik ;)
Monteren met bandenlichters terwijl er ook een binnenband in zit heb ik niet zulke goede ervaringen mee.
Die banden liggen er nu op :) Standaard geleverd op m'n Canyon. Geen klachten over tot dusver, maar ook weinig bijzondere dingen mee gedaan.
Ze zijn ook niet bijzonder, als ze maar doen waar ze voor gemaakt zijn

• maxoss
RR46 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Ja... geen problemen ervaren. Ja goed, wat drinken bij een tankstation = mondkapje dragen... (sommige handhaven dit zeer strict, andere zijn hier weer wat soepeler in, was mijn ervaring).

Waar ga je exact heen?
Ik begreep dat er wat dorpen in lockdown waren vanwege die uitbraak in die slachterijen. Zal hier wel meevallen idd.

Is zo'n fietssjaal ook voldoende?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:47

Grin

Ride si sapis.

Noisia schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:44:
Ik vind die GP5000 maar niets, nog twee weken met pijn aan mijn duim rondgelopen na het erop leggen. Ze zaten al bij de fiets maar denk wel dat ik ze ga vervangen voor iets anders, zie het niet zitten om deze straks in de stromende regen langs de weg te moeten vervangen.
Agree, als ik de mensen van mijn wielergroepen zie worstelen met die dingen... Waar-de-loos! Ik blijf bij m'n Pirelli P Zero's. Die gaan d'r om als boter, de makkelijkste band die ik ooit heb gehad. Nu 1 keer lek gereden en dat was echt een fluitje van een cent. Ook als nieuwe band leg je ze moeiteloos om de velg, en ik heb de handkracht van een natte krant.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
@maxoss Heeft wel iets weg van de route die wij gepland hebben: https://www.komoot.nl/tour/203544591

Jullie hebben iets noordelijker nog meer hoogtemeters weten te vinden zo te zien ;).
Heyster schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:40:
[...]

Jouw route staat op privé. "Wij" kunnen hem niet zien.
Gefikst. Stomme setting.

[Voor 34% gewijzigd door Ypuh op 30-06-2020 18:48]

• Heyster
  • Registratie: januari 2003
Ypuh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:32:
@maxoss Heeft wel iets weg van de route die wij gepland hebben: https://www.komoot.nl/tour/203544591

Jullie hebben iets noordelijker nog meer hoogtemeters weten te vinden zo te zien ;).
Jouw route staat op privé. "Wij" kunnen hem niet zien.

a backup is a man's best friend

• Hyperdunk_15
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-07 05:34
@borft Bedankt voor je reactie! Ik ga deze week even kijken bij een zaak die ze allebei heeft staan. Ik hoor vaker dat de Evo best een belasting kan zijn voor de rug, dus ook even kijken hoe de Superleggera is.

Beide heb ik voor een mooie prijs gevonden,maar dan zijn ze nog wel helemaal standaard (de G3 alleen nog voor de orginele prijs gevonden). Het is inderdaad mooi dat ze nog te configureren zijn maar dat zal voor mij nu met name de casette en de kettingbladen zijn. Wielen en eventueel stuur/ zadelpen kan ik later nog doen.

@retlaw Ik las inderdaad in je eerdere post al dat ze gestolen waren. Ontzettend zuur (n.a.v. die post ook maar eens naar de privacy instellingen van Strava gekeken). Wel een erg mooie fiets die je nu hebt! Hoe vind je deze zitten? Komt er veel druk op de rug? Ik heb niet de allerbeste rug maar zit op mijn huidige fiets ook best laag..

• FrankyD86
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:22
Noisia schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:44:
Herkenbaar die zere duimen, sinds dit jaar onderstaand in huis, de gp5000 er binnen een minuut op en geen centje pijn, tip vd week!

https://www.futurumshop.n...andenoplegger-zwart.phtml

• mhr-zip
FrankyD86 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Herkenbaar die zere duimen, sinds dit jaar onderstaand in huis, de gp5000 er binnen een minuut op en geen centje pijn, tip vd week!

Neem je die ook mee als je een rondje gaat fietsen O-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:51
Daarvoor hebben ze deze bedacht :

https://www.tyrekey.com/

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FrankyD86
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:22
Jep, past prima in een achterzak van de jersey! 😁

Bovenstaand is nog handiger, bedankt voor de tip, ga ik direct bestellen!

[Voor 42% gewijzigd door FrankyD86 op 30-06-2020 22:25]

• The_Thijs©
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06-07 18:50
FrankyD86 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Ik had deze ook besteld, maar m'n (carbon) velgen kwamen niet ongeschonden uit de strijd... Krasjes :X uiteindelijk met wat blaren op de handen de banden erop gekregen.

daag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Op zich leuke tools, maar ik heb stiekem liever gewoon banden die ik met mijn handen erop kan leggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:55

GWBoes

Rik B.

Ypuh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:24:
[...]

Ik ga vrijdag met een maatje die kant op vanuit Limburg. 4 weken terug reden er ook alweer volop Nederlanders, dus moet gewoon kunnen lijkt me.
Hoop het ook, voor volgende week met m'n broer een huisje gehuurd om wat te fietsen en bij de Ring te kijken.
Als iemand nog leuke routes heeft in de Eifel hou ik mij aangeraden :9 , zitten redelijk centraal dus kunnen alle kanten wel op.

Diablo3 - Flickr

• Noisia
Ik kan de Eiffel gangers wel aanraden om een mondkapje mee te nemen voor de tankstations. Toevallig vorige week over de grens bij Nijmegen even gestopt bij een Duits tankstation om naar m’n derailleur te kijken. Kwam al een man naar me toe om me de les te lezen dat ik geen mondkapje had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RR46
@Maxxos ja, is ook voldoende een fietssjaal, zolang je mond + neus maar bedekt is.

@Ypuh : perfecte uitvalsbasis en hele mooie route! : ) Ben je meerdere dagen in het Zuiden?

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
Dat is toch alleen voor in het tankstation denk ik toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:29
GWBoes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Hoop het ook, voor volgende week met m'n broer een huisje gehuurd om wat te fietsen en bij de Ring te kijken.
Als iemand nog leuke routes heeft in de Eifel hou ik mij aangeraden :9 , zitten redelijk centraal dus kunnen alle kanten wel op.
https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=6870 En dan op een van de laatste pagina’s. Als je een account hebt daar, wordt een berichtje volgens mij wel gewaardeerd.

• Ypuh
@RR46 We rijden op en neer, of plakken er een hotelovernachting achteraan. We proberen ieder jaar 2-3 van zulke ritjes te doen vanuit Maastricht/Valkenburg/Eijsden, maar dit wordt de eerste keer richting de Eifel.

Misschien dat ik deze zomer nog een keer een paar dagen op eigen gelegenheid er naar toe ga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-07 17:58
Hmm ziet er handig uit. Denk overigens dat de velg-band combinatie erg veel uitmaakt. Ik rijd ook op de bekende gp5000's, op dt-swiss wielen, en ik krijg ze er makkelijk met de hand op. Zorg dat de band goed in de velg rand zit, en dan is er eigenlijk geen probleem.

Niks vervelender dan langs de weg je band er niet op krijgen overigens.... ;) (meestal gaat het dan ook nog regenen om de een of andere reden)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb m'n duim even uit de kom geduwd toen ik de GP5000TL op m'n Giant SLR-1 velgen legde....

• Xanderk89
  • Niet online
borft schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Hmm ziet er handig uit. Denk overigens dat de velg-band combinatie erg veel uitmaakt. Ik rijd ook op de bekende gp5000's, op dt-swiss wielen, en ik krijg ze er makkelijk met de hand op. Zorg dat de band goed in de velg rand zit, en dan is er eigenlijk geen probleem.

Niks vervelender dan langs de weg je band er niet op krijgen overigens.... ;) (meestal gaat het dan ook nog regenen om de een of andere reden)
Ik rijd met pacenti sl23 velgen.. stonden destijds bekend als horrorvelgen betreft banden er op krijgen..
1x lekker band gehad met normale bandjes. Kreeg de buitenband er enkel met banden lepels er op.. Nu met tubeless is het nog erger :+ 8)7

Hoe makkelijk een buitenband er op gaat ligt aan drie dingen imo.
Diameter velg.
Diameter 'dal' in je velg.
Binnendiameter band.
Ik denk wel hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Prulleman

Prulleman

a.k.a Nilz

Bij tubeless velgen moet je er vooral op letten dat de band goed in het midden (in het kanaal) zit rondom, dat scheelt een heel stuk met de laatste centimeters over de rand wippen.
.

Het verschil tussen tubeless velgen en niet tubeless velgen heeft niks met wel of geen hooks te maken (beide is mogelijk, hoewel je meer hookless ziet tegenwoordig).
Bij tubeless gaat het er om het velgbed een profiel heeft met een soort golf patroon, waardoor de bead van je band beter tegen de opstaande randjes wordt gehouden. Bij niet tubeless velgen zou je eerst last kunnen hebben van beads die lospoppen in bochten bv.
Dit betekend wel dat je bij het monteren (met of zonder binnenband maakt niet echt uit, tubeless buitenband of niet maakt ook niet uit) van een band op een tubeless velg de band echt even bewust over het hobbeltje moet duwen in het midden kanaal.

Dit is al eerder gezegd hier, maar bij deze de verklaring, en met plaatjes erbij wordt het wellicht duidelijk waar je op moet letten als je tubeless ready velgen hebt waar je banden lastig opgaan :)

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:09
maxoss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:25:
[...]

Ik begreep dat er wat dorpen in lockdown waren vanwege die uitbraak in die slachterijen. Zal hier wel meevallen idd.

[Afbeelding]
Ben wel geïnteresseerd in de route

Steun ook Klimmen tegen MS

• maxoss

• Smultie
  • Niet online
Je linkje werkt niet

edit:
en nu wel!

[Voor 5% gewijzigd door Smultie op 01-07-2020 11:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
@Prulleman Ik lees nogal wisselende verhalen over hookless rims bij racefiets wielen (bij MTB's en auto's wordt het toegejuicht).

In het kort komen de reacties op het volgende neer:
- Het is een kostenbesparing, omdat het productieproces simpeler is en minder materiaal vereist (dit hoeft niet slecht te zijn, want prijzen gaan ook omlaag)
- De randen worden sterker
- Het is iets lichter vanwege het simpelere design/minder materiaal
- Band krijgt een iets mooier profiel door effectief meer binnenbreedte
- Kan alleen met TL banden gebruikt worden, ook al gebruik je een binnenband
- Het systeem is niet geschikt voor hoge druk omdat de band in theorie makkelijker van de velg afloopt
- Banden zijn daardoor moeilijker op de velg te leggen want de randen zijn hoger

Er valt wel wat van het systeem te zeggen, maar die hoge druk is wel een puntje. De nieuwe Zipp 303's zijn wel een goed voorbeeld hiervan, die zijn een stuk breder (23mm intern), lichter (1.399g t.o.v. iets van 1.550g voor de eerdere versie) en goedkoper/met levenslange garantie/geadviseerd voor gravel.

Is het gewoon conservatief gedrag om 'bang' te zijn voor de veiligheid? Of is het gewoon een ordinaire kosten besparing?

Ps. ze passen niet in mijn frame, dus hoef het zelf niet serieus te overwegen.

[Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 01-07-2020 11:15]

• Prulleman

Prulleman

a.k.a Nilz

Ypuh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:13:
@Prulleman Ik lees nogal wisselende verhalen over hookless rims bij racefiets wielen (bij MTB's en auto's wordt het toegejuicht).

In het kort komen de reacties op het volgende neer:
- Het is een kostenbesparing, omdat het productieproces simpeler is en minder materiaal vereist (dit hoeft niet slecht te zijn, want prijzen gaan ook omlaag)
- De randen worden sterker
- Het is iets lichter vanwege het simpelere design/minder materiaal
- Band krijgt een iets mooier profiel door effectief meer binnenbreedte
- Kan alleen met TL banden gebruikt worden, ook al gebruik je een binnenband
- Het systeem is niet geschikt voor hoge druk omdat de band in theorie makkelijker van de velg afloopt
- Banden zijn daardoor moeilijker op de velg te leggen want de randen zijn hoger

Er valt wel wat van het systeem te zeggen, maar die hoge druk is wel een puntje. De nieuwe Zipp 303's zijn wel een goed voorbeeld hiervan, die zijn een stuk breder (23mm intern), lichter (1.399g t.o.v. iets van 1.550g voor de eerdere versie) en goedkoper/met levenslange garantie/geadviseerd voor gravel.

Is het gewoon conservatief gedrag om 'bang' te zijn voor de veiligheid? Of is het gewoon een ordinaire kosten besparing?

Ps. ze passen niet in mijn frame, dus hoef het zelf niet serieus te overwegen.
ja.. mijn ervaring zit ook in de mtb hoek, op de racefiets heb ik enkel ouderwets spul..
kan me inderdaad voorstellen dat hookless minder goed met hoge druk om kan gaan, maar misschien wordt het meer toegepast op bredere velgen, bedoeld voor 28 mm banden of breder, met een relatief lage druk.
Misschien iets waar fabrikanten zelf ook rekening mee houden en voornamelijk hookless bij de bredere velgen toe te passen. (en zo niet kan je als consument zelf die beslissing maken)

• ThijsM

Tijdens een onderhoudsbeurt kwam ik dit tegen.
Betreft een Sensa Lombardia Ultimo.

Lokale FM schrijft het frame nog niet of, maar durft geen garantie te geven dat het goed is. Geen scheur voelbaar, geen gekraak tijdens het fietsen en de fiets heeft ook geen valpartijen meegemaakt.
Het zit alleen in de witte lak en stopt bij de zwarte lak.

Wat zeggen we, paintcrack of scheur?

[Voor 10% gewijzigd door ThijsM op 01-07-2020 12:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-07 14:26
ThijsM schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:17:
[Afbeelding]

Tijdens onderhoudsbeurt kwam ik dit tegen.

Lokale FM schrijft het frame nog niet of, maar durft geen garantie te geven dat het goed is. Geen scheur voelbaar, geen gekraak tijdens het fietsen en de fiets heeft ook geen valpartijen meegemaakt.

Wat zeggen we paintcrack of scheur?
Ik ben geen expert oid, maar het valt mij op dat de scheurtjes niet in 1 lijn lopen maar allemaal verschillende, losstaande scheurtjes zijn. Het lijkt mij daarmee aannemelijker dat het schade aan de lak is. Zeker als je zegt dat ie nooit gevallen/gecrasht is.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Geen idee of hij nog werkt (krijg dit zojuist nog in de mail, ondanks de genoemde datum), maar iemand mag z'n voordeel er mee doen als het lukt:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waus26
  • Laatst online: 22:27
BreadFan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:
Geen idee of hij nog werkt (krijg dit zojuist nog in de mail, ondanks de genoemde datum), maar iemand mag z'n voordeel er mee doen als het lukt:

[Afbeelding]
Iedereen kan trouwens zo'n code aanmaken via https://www.futurumshop.nl/125-strava-beloning-fs :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ja, dat heb ik tijdens dat proces ook gedacht ja :D 8)7

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 19:25
[Afbeelding]

Dit zijn duidelijk scheurtjes in de lak. Maar het patroon met meerdere scheurtjes in de lak, netjes op 1 lijn doet mij wel vermoeden dat er een onderliggend probleem is.

Ik heb op een vergelijkbare manier ook een half jaar lang een scheurtje in de lak van mijn voorvork gehad, en had toen ook het idee dat het alleen een lakscheurtje was aangezien de scheur stopte bij de overgang naar de zwarte lak.

Tot ik op een dag mijn rem iets hoorde aanlopen en merkte dat de poot van mijn voorvork niet zo stijf was als je zou mogen verwachten ;) . Lang verhaal kort: een paar weken later had ik (onder garantie van Giant) een nieuwe voorvork.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-07 16:29
MartijnGizmo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:01:

[Afbeelding]

Eventueel een tweede persoon de 'probleem-plekken' laten induwen op de band, of als ie echt niet gaat een tweede laag tape erop.

Als de band weer los plopt als je de ventielkern erin wilt draaien: snel tankje eraf en vinger ervoor, als je dan weer snel genoeg de ventielkern erin draait zit ie dicht voordat alle overdruk weer uit de band is.
Nogal een dure oplossing :+

Ik heb gisteren nog een nieuw MTB bandje tubeless gemaakt. Ik gebruik hier een tuinsproeier drukspuit voor. Online wel te vinden rond de 10 euro en dus multi-inzetbaar. 8)

Even het slangetje uit het reservoir halen en op de lucht uitlaat plaatsen, andere kant vervolgens op je ventiel (kern verwijderen). Reservoir op druk zetten en ploppen maar (over het algemeen 1 tot 3 pogingen noodzakelijk).

Voor de eifelgangers. Inderdaad even een mondkapje mee. Was er vorige week (welliswaar niet met de fiets), over het algemeen wordt verwacht dat je bij het betreden van terrassen en binnenkomst van horeca gelegenheden een mondkapje draagt. Regisratie is tevens verplicht. Op het terras mag na plaatsnemen het mondkapje weer af.

[Voor 12% gewijzigd door Dix0r op 01-07-2020 13:34]

• Mistraller
[Afbeelding]

Paint; dan zou er behoorlijke flex moeten zitten in je achterbrug zou ik zeggen. De scheur links loopt al vrij ver door. Of het stopt bij de zwarte lak kan je denk ik niet zeggen zo, want wellicht is het de carbon kleur die doorschijnt, en is de blanke lak nog intact, omdat je zegt dat je het niet voelt. Dat ga je het idd op het zwarte niet zien. Lampje erop gehad?
Nu ben ik ook geen expert. Maar tik er eens op met een muntje oid? Mag geen klank verschil geven volgens mij.

---------------

• Waus26
Waus26 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Ik heb dus ook een Oakley Radar kopie en een 100% Speedtrap kopie, beide van Ali. Zit op zich prima. Siroko heb ik vorig jaar eens besteld maar retour gestuurd, zat niet lekker op mijn hoofd en vond het wat minder qua model...

Zal bij de LBS eens de Agu Bold checken. Zag ook een Bollé (Light) Shifter als mogelijke optie, iemand daar ervaring mee?

En bij Sport4it.com is een een 20% kortingscode (20xtra) waardoor de 100% Speedcraft of Speedtrap nu 108/142€ is. Twijfel of dat de meerprijs waard is. Een Radar kost op z'n goedkoopst ook zo'n €130/135 euro...
Nou, de knoop doorgehakt en een Speedtrap gekocht met de kortingscode. Zoek de verschillen met de Ali lookalike:

Voor het blote oog amper verschillen... De bouwkwaliteit van het Chinese frame is best goed, verder zit er vooral verschil in de lens. Vanavond maar een rit maken om te kijken hoe de HiPer lens het doet.

• ThijsM
Mistraller schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Paint; dan zou er behoorlijke flex moeten zitten in je achterbrug zou ik zeggen. De scheur links loopt al vrij ver door. Of het stopt bij de zwarte lak kan je denk ik niet zeggen zo, want wellicht is het de carbon kleur die doorschijnt, en is de blanke lak nog intact, omdat je zegt dat je het niet voelt. Dat ga je het idd op het zwarte niet zien. Lampje erop gehad?
Nu ben ik ook geen expert. Maar tik er eens op met een muntje oid? Mag geen klank verschil geven volgens mij.
Heb er nog is goed naar gekeken. Het loopt nog wel een klein stukje door op het zwarte, 2 kleine scheurtjes.
Met een muntje hoor ik ook geen verschil. Voelt verder stevig en geen flex merkbaar als ik het probeer te bewegen.

• Ypuh
@Waus26 Zie geen verschil, maar het verschil zal dan ook in de lens zitten. Als je daar geen verschillen ziet dan is 100% geen goed merk óf de Ali variant wordt héél interessant.

Laatst ook al een keer gepost, de losse lenzen bij Oakley zijn maar een paar tientjes goedkoper dan een complete bril in de sale. Het is dat ik niet zo van spullen weggooien hou, anders zou ik gewoon elke keer een leuk nieuw framepje bestellen.

• Waus26
Ypuh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:04:
@Waus26 Zie geen verschil, maar het verschil zal dan ook in de lens zitten. Als je daar geen verschillen ziet dan is 100% geen goed merk óf de Ali variant wordt héél interessant.

Laatst ook al een keer gepost, de losse lenzen bij Oakley zijn maar een paar tientjes goedkoper dan een complete bril in de sale. Het is dat ik niet zo van spullen weggooien hou, anders zou ik gewoon elke keer een leuk nieuw framepje bestellen.
De linker is de echte, de rechter komt van Ali. Je ziet het op de foto vooral aan het logo (witte stickers op zwart plastic geplakt). De lens zit wel echt verschil in bij het binnenshuis testen. Ben erg benieuwd vanavond on the road.

Heb voor de lol ook even de bijgeleverde clear lens geprobeerd in het Chinese frame te krijgen, dat lukt niet :+ Mede omdat de lens twee keer zo dik is, alsook dat de vorm van de lens (voornamelijk bij de ventilatiegaten) anders is.

• boerenlater
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:40
ThijsM schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Heb er nog is goed naar gekeken. Het loopt nog wel een klein stukje door op het zwarte, 2 kleine scheurtjes.
Met een muntje hoor ik ook geen verschil. Voelt verder stevig en geen flex merkbaar als ik het probeer te bewegen.
Lijkt mij toch geen fijn idee als je over een hobbel of een put oid gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartNL
Waus26 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:11:
[...]De linker is de echte, de rechter komt van Ali. Je ziet het op de foto vooral aan het logo (witte stickers op zwart plastic geplakt). De lens zit wel echt verschil in bij het binnenshuis testen. Ben erg benieuwd vanavond on the road.
het is zoals @Ypuh aangeeft de lens waar de AliExpress imitaties falen. Dat ze de looks prima nabouwen is al jaren bekend. Ik heb zelf ook een fake Oakley en die is bijna niet te onderscheiden van een echte maar de lenzen zijn een wereld van verschil. Ik heb daarna een losse Oakley lens bijgekocht en die in de nepper geplaatst en dat past ook perfect.

20TB+

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:52
Zijn er nog meer Ronde Hoep fietsers in dit topic?

Ja true, misschien klein beetje overrated, maar blijft toch wel handig stuk dat je even volgas kunt fietsen zonder stoplichten of echte kruispunten. Zit net even op m'n Strava te kijken:

10 juli 2019: 26:20 (32.4 km/h - 212watt)
27 juli 2019: 25.48 (33,0 km/h - 225 watt)

5 mei 2020: 28:29 (29,9 km/h - 199 watt)

Heeft iemand anders ook z'n Strava tijden voor deze kom? :P. Straks weer een ritje.. verwacht na fietsweekje in Italië toch wel minstens mijn 2019 niveau te halen :D.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb zelf de indruk dat je vaak beter af bent met een "gewoon" Chinees product, ipv een lookalike?

Zelf heb ik deze gekocht en die vind ik eerlijk gezegd prima. https://nl.aliexpress.com/item/4000054831621.html

---------------

• GerbenBK
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:44:
Zijn er nog meer Ronde Hoep fietsers in dit topic?

Ja true, misschien klein beetje overrated, maar blijft toch wel handig stuk dat je even volgas kunt fietsen zonder stoplichten of echte kruispunten. Zit net even op m'n Strava te kijken:

10 juli 2019: 26:20 (32.4 km/h - 212watt)
27 juli 2019: 25.48 (33,0 km/h - 225 watt)

5 mei 2020: 28:29 (29,9 km/h - 199 watt)

Heeft iemand anders ook z'n Strava tijden voor deze kom? :P. Straks weer een ritje.. verwacht na fietsweekje in Italië toch wel minstens mijn 2019 niveau te halen :D.
Niet zo vaak. Woon in West. Welke segment precies? Ik rijd em zelden helemaal, meestal maar een gedeelte.

Blijft leuk stukje fietsen, maar wel erg druk geworden de laatste jaren :)

• GerbenBK
  • Nu online
Waus26 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Nou, de knoop doorgehakt en een Speedtrap gekocht met de kortingscode. Zoek de verschillen met de Ali lookalike:
[Afbeelding]
Voor het blote oog amper verschillen... De bouwkwaliteit van het Chinese frame is best goed, verder zit er vooral verschil in de lens. Vanavond maar een rit maken om te kijken hoe de HiPer lens het doet.
Maakt naast de lens (hoop ik) het gewicht nog uit? En het materiaal bij de oren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

En laat de lens nu met afstand het belangrijkste zijn van een bril, tenminste voor mij wel.
Zitten er keurmerken op deze lenzen? En wat zijn de specs?

Maar hé, het zijn gelukkig maar je ogen. Kan je prima mee experimenteren! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salteh
  • Laatst online: 22:52
Fietsen doe je met de benen he!

Di2Center.com | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:52
GerbenBK schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Niet zo vaak. Woon in West. Welke segment precies? Ik rijd em zelden helemaal, meestal maar een gedeelte.

Blijft leuk stukje fietsen, maar wel erg druk geworden de laatste jaren :)
Grappig, woon ook in west :-). Is wel ff stukje de stad door. Segment heet ‘Ronde Hoep met klok mee’. Vdg precies 1 seconde sneller dan vorig jaar, vooral omdat 2 mannen in aanhaakten bij het treintje van mij en mn vriendin.

Erg grappig, die meefietsers die je inhaalt en dan ineens mee gaan draaien in je groepje 😄.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• KW25
  • Laatst online: 22:15
Grin schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:48:
En laat de lens nu met afstand het belangrijkste zijn van een bril, tenminste voor mij wel.

Nog nooit iets gehoord dat er iets met chinese lenzen is. Ben benieuwd of je een bron hebt?

MBPr 13" 2015 256GB  iPhone XS 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
Grin schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:48:

Da's al best vaak getest :X

https://www.consumentenbo...ng-met-goedkope-zonnebril

---------------

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salteh
  • Laatst online: 22:52
Ik zou me niet per se zorgen maken om de UV bescherming, maar meer wat er gebeurt als je een wat groter steentje op je lens krijgt.

[Voor 3% gewijzigd door Salteh op 01-07-2020 22:11]

Di2Center.com | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
Salteh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Ik zou me niet per se zorgen maken om de UV bescherming, maar meer wat er gebeurt als je een wat groter steentje op je lens krijgt.
Maar dan heb ik liever een bril met plastic glazen, dan een echte bril met geslepen glas...? Als je een steentje op je bril krijgt dat dusdanig schade aanbrengt, dan zou je daar ook een bloedend voorhoofd van kunnen krijgen lijkt me. Dat is iets waar ikzelf in elk geval nog nooit iemand over heb gehoord...

Ik ben zelf van mening dat je gewoon vooral moet kijken naar wat je zelf mooi en fijn vindt. Als er al iets zwak is bij chinese brillen is het eerder het frame. Tenminste, dat was bij de Lidl brillen altijd die ik eerder kocht. Die waren veel goedkoper nog als de Rockbros van deze wereld. Lidl zou wel gek zijn als de vermeldde specs niet kloppen, en er wordt altijd naar de lens gekeken in dat opzicht. En als Lidl ze voor zo weinig geld (3 euro was dat geloof ik) op de markt weet te brengen, dan denk ik dat een bril van 12 euro qua lens ook wel ok is.
De lidl brillen vertekenden aan de randen wel iets doordat de dikte van de lens niet overal gelijk was, maar ik moet zeggen dat de rockbros die ik heb daar geen last van lijken te hebben.

---------------

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waus26
GerbenBK schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Maakt naast de lens (hoop ik) het gewicht nog uit? En het materiaal bij de oren?
Toevallig had ik ze gewogen. De originele is 38 gram en de Chinese 35. De lens is wel de helft dunner. Materiaal bij de oren lijkt erg op elkaar, beide zitten stevig genoeg.

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:38
maxoss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]
Hey, volgens mij is dat “mijn” route die ik eind mei gemaakt heb voor ons groepje en die we toen gefietst hebben. (https://www.strava.com/activities/3488374041) :)

Wij hebben toen (al) “gewoon” een terrasje gepakt, binnen moest je wel een mondkapje maar er werd niet daar niet echt streng over gedaan toen we even naar het toilet gingen. Ik vond het maar een wassen neus als je zag hoe de duitsers er zelf mee omgingen, de lapjes stof kwamen uit de grote hoop uit de rugzakken en gingen daar ook weer terug na gebruik. Lijkt mij dat zo’n fietssjaaltje ook volstaat.

Veel plezier in ieder geval! Wij gaan dit weekend naar de Vogezen, kijken hoe het daar nu is, zin in! :)

[Voor 5% gewijzigd door Kluus op 01-07-2020 23:44]

Strava | PVOutput

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:44
Ypuh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Had de broek 2 weken geleden besteld en ontving deze code via de nieuwsbrief. Ik weet dat jij ook Assos-adept bent dus vandaar dat ik hem even specifiek plaats. De Cento.s7 en RS9 had ik eerder dit jaar gekocht, maar beide weer verkocht omdat ik de broekspijpen te kort vond of deze omhoog kropen (heb zowel de XL als XLG geprobeerd). Ondanks dat het prima broeken zijn, beter dan de vorige generatie (heb een stuk of 5-6 Assos broeken verzameld over de jaren) vind ik het stom dat ze de pijpen ingekort hebben en ga ik voor 150 euro niet in een hotpants lopen.

De Q36.5 nu slechts één ritje mee op de Tacx gedaan, dus nog niet helemaal representatief, maar de eerste indruk is goed. De zeem is gewoon a la Assos topkwaliteit, maar de broek zelf is van een totaal andere stof. Het is lastig uit te leggen, maar het geheel is een soort merino achtig compressie model wat te vergelijken valt met een buff, i.p.v. dat het losse panelen zijn.

In ieder geval weer eens een keer wat anders. Bij Assos zijn de prijzen wel aardig gestegen (mijn eerste en meest favoriete FI.Uno S5 kocht ik voor <€75, de RS9 kost toch al snel €150+). Wat de RS9 wel geniaal heeft gedaan zijn de bretels aan de zeem vast maken voor een perfecte fit in fietshouding.
Heb de Cento Evo vandaag besteld met kortingscode bij Futurumshop. Vind zelf mijn drie FI.Uno S5 ook de fijnste broeken die ik heb (gehad). Ben benieuwd of de Cento Evo me kan bekoren.

Kost nu €180,- inclusief de korting die hierboven genoemd is.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

KW25 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Nog nooit iets gehoord dat er iets met chinese lenzen is. Ben benieuwd of je een bron hebt?
Goedkoop is hier niet het criterium. De Consumentenbond test uiteraard geen brillen zonder Europese/CE keurmerk. Die mogen hier namelijk niet verkocht worden. Spullen uit China hebben niet altijd de vereiste keurmerken en daarom zou het zo kunnen zijn dat ze niet voldoen aan onze regelgeving (mbt UVA/UVB bescherming).

• GerbenBK
  • Nu online
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:03:
[...]

[...]

Goedkoop is hier niet het criterium. De Consumentenbond test uiteraard geen brillen zonder Europese/CE keurmerk. Die mogen hier namelijk niet verkocht worden. Spullen uit China hebben niet altijd de vereiste keurmerken en daarom zou het zo kunnen zijn dat ze niet voldoen aan onze regelgeving (mbt UVA/UVB bescherming).
Over de waarde van een CE "keurmerk" is al veel geschreven op tweakers. Is er überhaupt Europese regelgeving waar een zonnebril aan moet voldoen op gebied van bescherming en wordt dat daadwerkelijk gecontroleerd?

Ik begrijp dat een Chinese knock-off zonnebrillen vanwege meerdere redenen niet wenselijk kunnen zijn. Maar op het vlak van veiligheid zou ik me hier persoonlijk niet veel zorgen over maken. In mn jeugd liep ik de hele tijd rond met goedkope zonnebrilletjes gekocht op een griekse markt voor 3000 drachme 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mijn eerste Google zoekopdracht, letterlijk het eerste resultaat.
GerbenBK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:12:
[...]
Ik begrijp dat een Chinese knock-off zonnebrillen vanwege meerdere redenen niet wenselijk kunnen zijn. Maar op het vlak van veiligheid zou ik me hier persoonlijk niet veel zorgen over maken. In mn jeugd liep ik de hele tijd rond met goedkope zonnebrilletjes gekocht op een griekse markt voor 3000 drachme 8)
Dat is voor mij geen manier van redeneren. Dat jij zo rondliep zal zo zijn, maar dat zegt (mij) niks.

[Voor 60% gewijzigd door Grin op 02-07-2020 09:24]

• GerbenBK
  • Nu online
Grin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:22:
Mijn eerste Google zoekopdracht, letterlijk het eerste resultaat.

[...]

Dat is voor mij geen manier van redeneren. Dat jij zo rondliep zal zo zijn, maar dat zegt (mij) niks.
Mijn punt is dat het CE keurmerk in deze wellicht ook niks zegt. :)
Pagina: 1 ... 123 ... 126 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True