Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Heel simpel, kabelspanning een tikje off, zou je ook moeten merken met schakelen, makkelijker op dan af of andersom.
Ik heb Di2 dus merk daar niks van ;)
maar ... als je ketting eraf is geweest..
Ketting is er niet af geweest, toch even gecheckt en ketting loopt goed.
Mistraller schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Check je cassette sluitring eens? Die had ik ook een keer flink los zitten. (Niet met 40Nm vastgedraaid denk ik) Gaf ongeveer het beschreven effect. Ik denk dat ik geen 10 km verder had moeten fietsen, dan was mijn 11je eraf gedonderd....
Gecheckt, zat goed vast, maar voor de zekerheid nog wat vaster aangedraaid. Maakte geen verschil.
The__Dude schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Klinkt als een voorderailleur die niet goed is afgesteld, waardoor als je ketting iets schuiner ligt deze tegen de kettinggeleider aan schuurt. Voor het afstellen: check YouTube.
Dank voor de video, heb deze bekeken en mijn voorderailleur gecheckt, ketting loopt nergens tegenaan.
Wel gek dat het geluid verdwijnt wanneer je op de pedalen staat. Wellicht komt je ketting net genoeg op spanning om niet meer te schuren?
Ja dat vind ik ook echt raar, ik dacht ook zoiets als wat jij nu zegt, dat er "ergens" meer of minder spanning op komt te staan waardoor het verdwijnt. Maar heb het nog niet inzichtelijk.

Wat ik overigens niet had gemeld in mijn posting: ik had dit geluid al met mijn 11-34 cassette, deze heb ik een week of 2 geleden vervangen door een gloednieuwe 12-25 cassette. Ketting niet aangepast, gewoon de oude erop laten zitten. Moet ik nu nog iets aanpassen, b.v. in Di2? Micro adjustments? (Geen ervaring mee, eerste fiets met Di2)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Stoffa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:07:
[...]

Gewoon een ddxje pullen en nooit aan vrouw & kinderen beginnen.
En gewoon auto wegdoen en iedere dag met fiets woon-werk doen.
Ookal is het kut weer, als je dan denkt aan alternatief in muffe trein stappen is fietst ook best leuk, ja soms ff schelden als er dan zo'n bui komt maar uiteindelijk valt dat (met de juiste kleding) allemaal ook wel weer mee.

En bijna geen tv kijken hou je ook tijd over.
Als ik op m'n werk hoor wat colelga's allemaal aan series aan het volgen zijn...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
DDX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Ookal is het kut weer, als je dan denkt aan alternatief in muffe trein stappen is fietst ook best leuk, ja soms ff schelden als er dan zo'n bui komt maar uiteindelijk valt dat (met de juiste kleding) allemaal ook wel weer mee.

Als ik op m'n werk hoor wat colelga's allemaal aan series aan het volgen zijn...
Ik denk überhaupt dat jij wel een bijzondere persoonlijkheid moet hebben om zo veel te fietsen, en dat ook vol te houden. Ik ben zelf ook echt dol op deze hobby, maar ik heb af en toe ook fases van verminderde motivatie. Daar lijkt jij geen last van te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Haha klopt, maar ook ik heb wel eens dagje dat ik wat minder zin/fut heb, dan moet ik mezelf wel motiveren om nog ff 'klein' rondje te maken.
En zorgen dat ik woon-werk routes niet te eentonig maak door lekker wat af te wisselen.

Motivatie is nu ook soms ff lastig doordat alle rondjes vanuit huis gestart moeten worden.
Want geen auto dus en trein ergens heen kan voorlopig niet...
Donderdag en vrijdag vrij genomen dus 4 dagen om iets anders te plannen, even kijken wat ik voor leuks ga doen.
Richting de Eifel of misschien richting Frankrijk en dan paar hotel overnachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
Bananeman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:04:

[...]

Wat ik overigens niet had gemeld in mijn posting: ik had dit geluid al met mijn 11-34 cassette, deze heb ik een week of 2 geleden vervangen door een gloednieuwe 12-25 cassette. Ketting niet aangepast, gewoon de oude erop laten zitten. Moet ik nu nog iets aanpassen, b.v. in Di2? Micro adjustments? (Geen ervaring mee, eerste fiets met Di2)
Misschien dat de b-schroef wat bijgesteld moet worden.. hoewel ik zelf op de trainer een 11 34 cassette heb en op mijn wiel een 12-28 en dat ook zonder problemen wisselt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
DDX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:32:
misschien richting Frankrijk en dan paar hotel overnachtingen.
Nog even gauw een Vaderdag cadeautje brengen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Nog even gauw een Vaderdag cadeautje brengen.
Haha nee naar m'n ouders (met de fiets dan) gaat hem dit jaar niet worden.
Trein terug is geen optie.

Ga ik over paar weken wel weer heen met auto (die ik dan huur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Maar dan weer wel internetten.... kost ook tijd

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ankona schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:50:
[...]

Maar dan weer wel internetten.... kost ook tijd
Je moet toch een hobby hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08 20:04
Iemand ervaring met webshop bikeinn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:24
plong schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:15:
Ja, lang wachten en hopen dat het aankomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

[...]

Toen ik voor een sub 3 uur marathon aan het trainen was (en succesvol :)) en dus iets van 5x per week liep en 2x fietste, was ik zeker 10 uur per week kwijt aan sporten (met een fulltime baan en 2 kleine kinderen).

Hoeveel vragen ik toen gekregen heb van 'waar haal je de tijd vandaan?' en hoe vaak ik de wedervraag gesteld heb 'hoeveel uur kijk jij tv?' :)
Vaak kwamen we er wel op uit dat het best meevalt om 1,5 uur per dag weg te halen bij 'zinloze' tijdsbestedingen...
plong schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:15:
Ik heb er driemaal iets besteld. Twee keer kwam het keurig aan volgens de beloofde levertijden en één keer was het product niet voorradig en bleven ze de levertijd uitstellen. Na een paar keer contact gehad te hebben dat ik dan maar wilde annuleren, was dat geen probleem en had ik na een paar dagen mijn geld terug.

De aftersales is niet zo heel goed hoor ik vaak. Maar goed, de enige reden dat je bij zo'n webshop zou bestellen is de prijs. Als het product net zo duur is bij bv. Futurumshop, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Het is ook maar net hoe mensen tijd ervaren volgens mij. Ik ken heel wat mensen die altijd roepen dat ze het druk hebben (schijnt cool te zijn), maar ook hele dagen op de bank kunnen liggen niets doen :P.

Zelf werk ik gewoon minstens 40u per week, in een slechte week heb ik zo'n 15u aan reistijd, fiets zo'n 10-15u per week en heb dan nog genoeg tijd over voor leuke dingen en rustmomenten. Heb ook geen TV thuis, maar ben wel redelijk 'bij' op Netflix :+. Ik zou makkelijk nóg meer kunnen trainen, maar ik fiets puur voor de lol.

Geen gezin uiteraard, maar op de hele jonge fase na wordt dat ook wel eens een beetje overschat en is het vaak ook een excuus volgens mij (kan me wel voorstellen dat de 'alone time' dan anders gebruikt wordt). Als ik de verhalen moet geloven wordt zo'n kind tot z'n 15e elke stap van z'n leven achtervolgd door een ouder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:01:
Het is ook maar net hoe mensen tijd ervaren volgens. Ik ken heel wat mensen die altijd roepen dat ze het druk hebben (schijnt cool te zijn), maar ook hele dagen op de bank kunnen liggen niets doen :P.

Zelf werk ik gewoon minstens 40u per week, in een slechte week heb ik zo'n 15u aan reistijd, fiets zo'n 10-15u per week en heb dan nog genoeg tijd over voor leuke dingen en rustmomenten. Heb ook geen TV thuis, maar ben wel redelijk 'bij' op Netflix :+. Ik zou makkelijk nóg meer kunnen trainen, maar ik fiets puur voor de lol.

Geen gezin uiteraard, maar op de hele jonge fase na wordt dat ook wel eens een beetje overschat en is het vaak ook een excuus volgens mij (kan me wel voorstellen dat de 'alone time' dan anders gebruikt wordt). Als ik de verhalen moet geloven wordt zo'n kind tot z'n 15e elke stap van z'n leven achtervolgd door ouder.
Ik heb hier een peuter van 3,5j (dus de jonge fase die jij noemt), en das echt zeer intensief. Beperkt me fors in m'n trainingstijd. Heb echter wel het idee dat je grotendeels "verlost" wordt als ze naar school gaan, maar we gaan t meemaken. Dday = 14 december :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Hoe bedoel je dat dan precies in de beperking? Want neem aan dat je peuter redelijk op tijd op bed ligt? Dan heb je daarna toch nog veel tijd over om andere zaken te doen?
Hier zijn de kinderen inmiddels al wat ouder, maar ook voorheen was het prima mogelijk om tijd voor jezelf te maken. Uiteraard moet je dan wel een partner hebben die dit ook snapt. Als hij/zij zelf ook een hobby heeft is het een beetje geven en nemen. De ene avond tijd voor hem, de andere avond voor haar en daarnaast natuurlijk tijd voor elkaar maken om samen leuke dingen te doen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb een nieuwe helm besteld, had die van mij in de aanbieding gekocht toen ik nog niet wist of het wielrennen iets voor mij was. ik heb zelf de Abus Stormchaser besteld, de gamechanger zat me echt als gegoten maar vond ik minder mooi dan de Stormchaser dus hoop dat de pasvorm hetzelfde is (ik kon de helm nergens passen).

ik heb hem bij Futurum besteld ivm hun relaxte terugstuur beleid en door de kortingsbon uiteraard. :-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Galois schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Toen ik voor een sub 3 uur marathon aan het trainen was (en succesvol :)) en dus iets van 5x per week liep en 2x fietste, was ik zeker 10 uur per week kwijt aan sporten (met een fulltime baan en 2 kleine kinderen).

Hoeveel vragen ik toen gekregen heb van 'waar haal je de tijd vandaan?' en hoe vaak ik de wedervraag gesteld heb 'hoeveel uur kijk jij tv?' :)
Vaak kwamen we er wel op uit dat het best meevalt om 1,5 uur per dag weg te halen bij 'zinloze' tijdsbestedingen...
in de zomer ben ik het hier wel mee eens, ik sport op dit moment ook 10-15 uur per week (zonder kleine) maar in de winter is dit toch lastiger lijkt mij...ik heb geen zin om in het donker nog een rondje te gaan fietsen en kan me ook niet indenken dat ik daar ooit de motivatie voor krijg. Ik hoop dat Zwift ervoor gaat zorgen dat ik in de winter gewoon min conditie op peil hou/verbeter en dan op zaterdag of zondag mountainbiken maar 10-15 uur sporten zou me in de winter misschien wel moeten lukken maar gaat me niet lukken!

/edit: begin 1 augustus aan een nieuwe baan en zo gauw ik die een beetje op de rit heb bepaal ik zelf wanneer ik 4x9 ga werken...dat gaat me hopenlijk wel ook nog een stuk "ondersteunen" in mijn nieuwe fitte leven 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Nutterd op 24-06-2020 09:37 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:01:
Geen gezin uiteraard, maar op de hele jonge fase na wordt dat ook wel eens een beetje overschat en is het vaak ook een excuus volgens mij (kan me wel voorstellen dat de 'alone time' dan anders gebruikt wordt). Als ik de verhalen moet geloven wordt zo'n kind tot z'n 15e elke stap van z'n leven achtervolgd door ouder.
Met gezin heb je vaak ook een partner en die wil ook soms wat aandacht of 'dingen samen doen' :P Ik kom er echt niet mee weg als ik zeg dat ik 20 uur per week ga sporten in ieder geval...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Crazy D schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:38:
[...]

Met gezin heb je vaak ook een partner en die wil ook soms wat aandacht of 'dingen samen doen' :P Ik kom er echt niet mee weg als ik zeg dat ik 20 uur per week ga sporten in ieder geval...
Same - die van mij is nu 2.5 en doet gelukkig nog wel een dutje op mijn vrije dag, dus dan kan ik nog even op Zwift springen.. bij 25C op het zolderkamertje.

M'n partner is driekwart van het jaar niet helemaal gezond/fit, dus haar de kleine elk weekend laten opvangen terwijl ik een hele dag ga fietsen werkt niet (voor mij).

Nu zijn de avonden lekker lang, dus als 'ie om 19:30 in bed gaat dan vertrek ik om uiterlijk 20:00 en kan ik toch nog 60k-70k rijden op een avond.. dus dat is wel prima. In de winter is het vooral Zwift in de avonduren.

Ik ben nog steeds best wel fit (zeg ik zelf), maar >= 100k rijden doe ik nog maar ~1 keer per maand. Maar goed, die fase duurt ook maar ~3 jaar... per kind ;-)

Maar.. ook nog.. als je heel de dag achter je kind aangerend hebt dan wil je ook wel eens gewoon op de bank liggen :p

[ Voor 5% gewijzigd door Salteh op 24-06-2020 09:48 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ja in dit soort gevallen waardoor je soort van single ouder bent kan ik me zeker voorstellen dat je niet zoveel tijd hebt/ kunt vrijmaken voor je hobby. Dan gaat het zeker schelen als de kinderen wat zelfstandiger zijn :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Nutterd In de winter haal ik die 10-15u ook niet hoor. Zwift is leuk, maar met 3-5u in de week verdeeld over 3-4 ritten ben ik wel redelijk gesloopt. Tel daar nog een weekend rit bij op van zo'n 70-100km en dan kom ik in de winter aan 7-8u denk ik (fiets ook niet in het donker).

In de zomer is het juist weer wat meer. Meestal ga ik wel 2-3 weken op fiets vakantie waarin je een paar duizend kilometer fietst, en ook op doordeweekse avonden kun je prima 100km fietsen. In de zomer periode zit ik op zo'n 12-15u gemiddeld denk ik.

Afgelopen jaar (mede dankzij corona) vond ik het vooral fijn wat vaker te fietsen, ipv langer. Een rit van een krap uurtje kan ook gewoon heel fijn zijn kom ik nu achter, waar ik voorheen voor minder dan 50km de fietskleding niet aan wou trekken. In de toekomst zou ik dan ook gewoon proberen het met woon/werk te combineren zodat je zelfs met kids gewoon je uurtjes kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

in de avond gaan vind ik zelf super relaxed maar het probleem is dan dat ik snachts totaal niet slaap, zelfs als ik rustig aan doe niet...dat maakt het wel wat lastiger. gelukkig kan ik veel schuiven met werk zodat ik overdag kan gaan wat wel erg fijn is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

Het wordt naarmate de kinderen ouder worden wel makkelijker, merk ik.. Die van mijn zijn 6 en 4 en dat geeft toch een stuk meer tijd om te fietsen dan een paar jaar geleden.

Ik fiets doordeweeks meestal 's ochtends vroeg. 5 uur de wekker, even snel broodtrommels voor de kinderen vullen, zelf ontbijten en dan zit ik rond half zes, kwart voor zes op de fiets. Twee uur later weer terug, zie ik de kinderen nog voordat ze naar school gaan. Dat doe ik 2 keer per week of zo, soms 3. En dan in het weekend nog een langere rit, dat is ook veel makkelijker te plannen nu de kinderen veel zelfstandiger zijn.

Ik kijk ook nog niet echt uit naar de herfst en winter wat dat betreft, ik vind het heerlijk zo vroeg fietsen. Weet niet of ik dat in het donker ook zo ervaar (alhoewel, met hardlopen deed ik dat ook en dat was ook lekker).

Wat echt vooral scheelt is dat mijn reistijd van en naar werk is verdwenen.. Dat heeft pas een berg tijd opgeleverd. Kan 's ochtends vroeg 50+ km gaan fietsen en alsnog om 8:30 aan het werk zijn. Dat ging eerder echt niet lukken.. Ik wil niet meer anders ben ik bang.

[ Voor 11% gewijzigd door sebasd op 24-06-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:50:
Hier is nog 25 korting (vanagf 125) voor Futurumshop trouwens:
WLKM-MNQE
Deze kortingscode is geheel verzilverd. Zijn er nog kortingcodes in omloop? De Futurum-Stravachallenge is ook al afgelopen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Lulukai schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Deze kortingscode is geheel verzilverd. Zijn er nog kortingcodes in omloop? De Futurum-Stravachallenge is ook al afgelopen.
SFS-NPc9sc kan je proberen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
Psst hier kan je onbeperkt codes aanmaken: LINK

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:00:
@Nutterd In de winter haal ik die 10-15u ook niet hoor. Zwift is leuk, maar met 3-5u in de week verdeeld over 3-4 ritten ben ik wel redelijk gesloopt. Tel daar nog een weekend rit bij op van zo'n 70-100km en dan kom ik in de winter aan 7-8u denk ik (fiets ook niet in het donker).

In de zomer is het juist weer wat meer. Meestal ga ik wel 2-3 weken op fiets vakantie waarin je een paar duizend kilometer fietst, en ook op doordeweekse avonden kun je prima 100km fietsen. In de zomer periode zit ik op zo'n 12-15u gemiddeld denk ik.

Afgelopen jaar (mede dankzij corona) vond ik het vooral fijn wat vaker te fietsen, ipv langer. Een rit van een krap uurtje kan ook gewoon heel fijn zijn kom ik nu achter, waar ik voorheen voor minder dan 50km de fietskleding niet aan wou trekken. In de toekomst zou ik dan ook gewoon proberen het met woon/werk te combineren zodat je zelfs met kids gewoon je uurtjes kunt maken.
Nu doe je ritjes van 50 in n uur? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
kids zijn hier nu 7 en 9 en ik ben sinds een jaar of 3 weer fanatiek gaan fietsen. Daarvoor ook eigenlijk de puf niet voor ofzo..

Ik kan mijn fiets tijd prima indelen met wat indoor workouts in de avond (gelukkig geen last van slecht slapen na en training). en als het weer mee zit een mooie rit op woensdag (halve dag werken) en in het weekend.
Ik zit nu op gemiddeld 5,5 uur per week ongeveer.

Het meest lastige om te plannen zijn eigenlijk de langere ritten. Om dat in de gezins agenda te krijgen tussen alle andere geplande en ongeplande dingen in het weekend valt niet mee. De meeste ritjes buiten zijn dan ook tussen de 1,5 en de 2 uur. Dat kan altijd wel tussendoor, maar een rit van 4+ uur is gewoon lastig met een gezin (althans voor mij)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de KNWU Fondo app? Benieuwd naar de gebruikerservaringen, en of het niet gewoon informatie is die je ook zelf kan ophalen / vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
goldmemberf1 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:37:
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de KNWU Fondo app? Benieuwd naar de gebruikerservaringen, en of het niet gewoon informatie is die je ook zelf kan ophalen / vinden.
Ik heb 'm gedownload en even snel bekeken, maar vind het geen 7,99 per maand, 17,99 per kwartaal/59,99 per jaar waard.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Stufferdt schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb 'm gedownload en even snel bekeken, maar vind het geen 7,99 per maand, 17,99 per kwartaal/59,99 per jaar waard.
Was ook een beetje mijn afweging, denk dat ik het maar bij Strava houd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Stoffa schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:13:
Heb echter wel het idee dat je grotendeels "verlost" wordt als ze naar school gaan, maar we gaan t meemaken. Dday = 14 december :p
Reken jezelf niet te rijk >:)
Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:00:
Korte ritjes zijn inderdaad prima. D3 is beter trainen dan D2 O-)
Prulleman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:07:
Dat kan altijd wel tussendoor, maar een rit van 4+ uur is gewoon lastig met een gezin (althans voor mij)
Die lange ritten zijn inderdaad lastig, ook omdat ik er nog één heb van 1,5 en als die uit zijn bed is kan je hem echt niet alleen laten. Dus als ik op zaterdagochtend vroeg weg zou willen, moet mijn vrouw gedoucht en aangekleed zijn voordat hij wakker is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blauwester
  • Laatst online: 19-09 05:25
De kogel is door de kerk: ik ga een nieuwe fiets kopen.
De Trek Discovery Channel Editite van 2006 is na 4 jaar intensief gebruik total loss door een stevige klap gisteren met een auto. Gelukkig ben ik er zelf goed vanaf gekomen.

Ik was al van plan een goede sprong te maken met betrekking tot de kwaliteit van mijn fiets. Die zoektocht bragt me op een Isaac Element van 2016 met dura ace di2 in zeer goede staat. De eigenaar wil echter nog € 2750 voor de fiets hebben en ik vraag me af of die fiets dat nog waard is ervan uitgaande dat hij zo netjes is als op de advertentie staat.

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Alvast bedankt voor jullie deskundige mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:17
Prulleman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:07:
kids zijn hier nu 7 en 9 en ik ben sinds een jaar of 3 weer fanatiek gaan fietsen. Daarvoor ook eigenlijk de puf niet voor ofzo..

Ik kan mijn fiets tijd prima indelen met wat indoor workouts in de avond (gelukkig geen last van slecht slapen na en training). en als het weer mee zit een mooie rit op woensdag (halve dag werken) en in het weekend.
Ik zit nu op gemiddeld 5,5 uur per week ongeveer.

Het meest lastige om te plannen zijn eigenlijk de langere ritten. Om dat in de gezins agenda te krijgen tussen alle andere geplande en ongeplande dingen in het weekend valt niet mee. De meeste ritjes buiten zijn dan ook tussen de 1,5 en de 2 uur. Dat kan altijd wel tussendoor, maar een rit van 4+ uur is gewoon lastig met een gezin (althans voor mij)
Ik heb nog jongere kids een van 9 maanden en een van 4 en ook dan is het soms lastig te combineren met gezinsleven of ik heb even minder puf omdat de jongste nog zo nu en dan in de nacht komt en die dagen hakken er wel in.
Ik vermaakt me voorlopig prima me ritjes van 1,5 tot 2 uur. en soms kan ik in het weekend een wat langere rit maken. Consequent is het allemaal niet maar we zijn lekker bezig.
uiteindelijk wordt alles makkelijker hoor ik steeds :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
blauwester schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:
De Trek Discovery Channel Editite van 2006 is na 4 jaar intensief gebruik total loss door een stevige klap gisteren met een auto. Gelukkig ben ik er zelf goed vanaf gekomen.

Ik was al van plan een goede sprong te maken met betrekking tot de kwaliteit van mijn fiets. Die zoektocht bragt me op een Isaac Element van 2016 met dura ace di2 in zeer goede staat. De eigenaar wil echter nog € 2750 voor de fiets hebben en ik vraag me af of die fiets dat nog waard is ervan uitgaande dat hij zo netjes is als op de advertentie staat.

50 cm hoge velgen is wel vrij uniek. Als je dat voor nog geen €3000 kunt krijgen, zou ik 't gewoon doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Ik denk ook dat ik dit wel zou doen. Is overigens wel de vorige generatie Dura-Ace (9050), maar die is ook prima ;-)

[e] maar zou inderdaad ok zeker nieuw overwegen zoals McMiGHtY zegt

[ Voor 24% gewijzigd door Salteh op 24-06-2020 13:52 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Met dat budget zou ik toch echt voor nieuw gaan

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je komt wel langzaamaan in het budget waarbij je wat meer up-to-date koopt, nieuw. Dan niet Dura-Ace Di2, maar mogelijk wel Ultegra Di2.
Bredere velgen, meer ruimte voor brede banden, disc-brakes (als je daar behoefte aan hebt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
McMiGHtY schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:50:
Met dat budget zou ik toch echt voor nieuw gaan
ja en nee.. was eigenlijk ook mijn eerste gedachte, maar voor 3k heb je nooit een vergelijkbare fiets natuurlijk.. niet zulke wielen, geen di2, niet zo'n exclusief frame etc.

De vraag is meer wat je belangrijk vind... nieuw/garantie/modern... of exclusief/high end.
+ kan je dingen zelf fixen die misschien toch minder onderhouden bleken? (of kan je de mogelijke extra onkosten missen..)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
@Smultie @McMiGHtY @Salteh

Bedankt voor de reacties. Het probleem is een betje dat dit ook wel de opgerekte grens van mijn budget is; Eigenlijk was €2500 het absolute maximum dat ik wilde uitgeven. Als ik dan op nieuwe fietsen zoek kan ik bijna niets met ultegra di2 vinden. (de prijzen zijn op dit moment ook zo hoog voor mijn gevoel.)

Ik kan niet echt wachten tot oktober ofzo omdat mijn eigen fiets gewoon helemaal kapot is. Maar mijn gevoel dat dit bedrag voor een tweedehands fiets in het algemeen een beetje veel is klopt dus wel...

@Prulleman
Ja ben wel een beetje verliefd geraakt op de advertentie. als ik dan in mijn nieuwbudget kijk dan wordt ik gewoon minder enthausiast van de nieuwe fietsen die voorbijkomen. Moet eigenlijk zeggen dat voor mij dat hele di2 mij eerder een beetje huiverig maakt qua onderhoud en levensduur dan dat ik er echt blij van wordt. Al is het natuurlijk een gave techniek

[ Voor 25% gewijzigd door blauwester op 24-06-2020 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@blauwester wat mij het meeste tegen staat is dat het een fiets van 2016 is, dat is toch 4 jaar oud. En ook al is ie perfect onderhouden.. er zullen best wat km op zitten, want zo'n fiets koop je (althans dat zou niet ok zijn) niet voor 2000 km per jaar.
Dus misschien blinkt de ketting mooi en zijn de tandwielen pas vervangen.. maar hoe staat het met je balhoofd, bb, wiellagers, freehub, derailleur asjes (op een gegeven moment werkt het ook allemaal iets minder soepel door opgebouwde speling etc).

Dat voorkom je niet met poetsen zeg maar..

Niet om je om te praten, want het zou best een goede deal kunnen zijn (ik ben niet echt op de hoogte van de 2ehands prijzen in deze categorie). Maar wel wat zaken om extra naar te kijken mocht je er langs gaan. Let op speling, ruw lopende lager, lagers die geluid maken, freehub die niet soepel loopt etc.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Zelf ben ik er wel een beetje van teruggekomen, een tweede hands fiets. Bij mijn eigen alu frame welke ik verkocht heb, wist ik dat er niets mis mee was, dus geen probleem om hem verder te verkopen. Maar mijn gekochte frame heb ik nu toch al snel een aantal honderden euro's in moeten stoppen. Reparatie, lagers, tandwielen (wat ik wel kon zien natuurlijk), cassette welke ik anders wilde hebben, en zo nog een paar dingen. Op zich niet erg, want ik heb er een mooie fiets voor terug, maar ik zou de volgende keer gewoon voor nieuw gaan. Zeker in die prijsklasse zou ik ook wel garantie willen hebben. Bij een marktplaats verkoper is het beste wat je mogelijk nog er uit kan krijgen, dat diegene de factuur heeft en het via die persoon loopt wanneer er iets mis is, want zelf heb je niets.

Overigens wilde ik ook di2 en disc en eigenlijk alles er op, maar relativeren is ook handig. De prijzen voor 2e hands is op dit moment absurd. Ik zou persoonlijk voor dat bedrag kijken naar een goed frame, of mooi model voor iets minder, en dan even door sparen zodat je later een di2 upgrade kan uitvoeren.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
@Prulleman @Raznov
Bedankt voor de reminder rrichting de normale slijtage. Als ik lees dat voorste tandwielen vervangen zijn zal er al zeker 20.000 mee gefietst zijn Dus dan gaan ook dingen als lagers enz meespelen.

Stukje voorgeschiedenis.
Ook voor het ongeluk was ikzelf als druk aan het rondkijken in naar een nieuwe fiets (ook omdat de geometrie van mijn huidige fiets te klein is) en zo kwam ik eigenlijk op deze fiets.

https://www.hopmansfietsg...da-sl-6-601479893386.html

Uit meerdere berekening blijk ik echter maat 60 nodig te hebben en die kan ik nergens onder de adviesprijs vinden van €2300.

Ik had me er dus al een beetje bij neergelegd dat ik mijn huidige fiets nog zeker een seizoen zou aanhouden en misschien van het najaar een mooie nieuwe zou kopen. Nu door het ongeluk heb ik dus sowieso een nieuwe fiets nodig, een alternatief is misschien om nog tot het eind van het seisoen een fiets van rond de 200 300 te kopen en dan aan het eind van het seisoen misschien in de uitverkoop iets nieuws.

in ieder geval bedankt voor alle verhelderende adviesen. gewoon een stukje relativeren helpt al voor jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@blauwester of je plan B haalbaar is.... alles is een beetje op, vermoedelijk ook in de 200-300 categorie op marktplaats, maar een beetje aanbod blijft er uiteraard wel, maar als je vraag hoog is.. dan gaan de prijzen ook omhoog. En dan de uitverkoop aan het einde van het seizoen.. volgens mij is het meeste nu al uitverkocht, dus dat wordt ook een uitdaging. :)

/edit, en een goed punt hieronder over vervangen van dure onderdelen.. Don't race* what you can't replace (*of ride)

bedenk dat als je op je derailleur crashed en je zit krap bij kas je er niet even een 105 onder kan hangen.. je moet dan een andere di2 op de kop tikken.. (40 vs 200 euro)

[ Voor 28% gewijzigd door Prulleman op 24-06-2020 14:54 ]

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Ik zou 2e hands alleen aanraden als je gewoon héél goed weet wat je koopt. Ten eerste heb je nul garantie, dus als je twee linkerhanden hebt moet je er nooit aan beginnen, zeker niet in deze prijsklasse.

Tweede reden is dat je (zoals je zelf al aangeeft) voor 2e hands spullen kunt kopen die eigenlijk buiten budget liggen. Realiseer je ook dat het bijbehorende onderhoud etc. ook die high-end prijzen gaat kosten (een Ferrari kopen is één, hem onderhouden als je er dagelijks mee gaat rijden is wat anders dan een Golf). Hier valt wel het nodige te besparen, maar dan kom je eigenlijk weer terug bij punt 1, met twee linkerhanden zou ik er niet aan beginnen.

Laatste en deze is strict persoonlijk/gevoelsmatig; €2.750 blijft gewoon veel geld natuurlijk, zeker voor een 2e hands Isaac met vorige generatie Di2 (technisch mankeert er iets aan, maar doorverkoopwaarde is laag). Ik kies deze optie liever dan een Canyon, maar persoonlijk zit ik in het bootje dat als je eenmaal €2.75k uitgeeft, dat €3.5k ook binnen bereik ligt (zeker als blijkt dat alle lagers en drivetrain versleten zijn) en daar koop je in de winter een leuk overjarig A-merk voor met levenslange garantie, nieuwe slijtagedelen en uDi2.

Normaal gesproken zou ik zeggen; ga eens kijken, maar 9 van de 10 krijgen dan zo'n blinde vlek in hun ogen dat ze hem gewoon meenemen zonder goed te kijken/nadenken. In dat geval zou ik iemand meenemen die er gewoon objectief naar kan kijken en er een nachtje over slapen. Het is nou ook weer niet zo'n super deal dat als je wegloopt en hij morgen verkocht is dat je moet balen.

Edit: Zie op foto 3 trouwens al aardig wat verkleuring op de remranden. Verder is Miche ook totaal geen aansprekend merk meer op het gebied van wielen, en de gouden ketting en GP5000 zijn juist wel weer redelijk recent/hype. Denk dus dat deze fiets gewoon goed gebruikt en ook wel onderhouden is, maar dus ook best wel eens wat meer slijtage of een (verborgen) schade kan hebben die je er op de foto's niet uithaalt.

Nieuw istie met uDi2 voor zo'n €4.500~ te krijgen, en in november waarschijnlijk wel voor zo'n ~€3.800. Deze wielen zijn max. nog €400 waard (en dat is met corona oplage, de FFWD's heeft ie slim genoeg apart te koop gezet), een DA9000 Di2 groep misschien nog ~€700, zadel/stuur/pen/bidonhouders/banden etc. €150, dus dan betaal je voor het 4 jaar oude frame met nauwelijks doorverkoopwaarde pakweg ~€1.5k. Dus nee, ik zou hem nooit kopen.

Voor €2k (of €2.250 voor deze tijd van het jaar en gezien je situatie) is het wel een leuke deal, maar daar gaat de verkoper nooit mee akkoord. Misschien dat er nog een leuke deal valt te maken met de FFWD's erbij in, maar daar rekent hij ook al met de adviesprijzen (zijn regelmatig met 50% korting te krijgen via wielerploegen of de KNWU acties voor licentiehouders etc).

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 24-06-2020 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Met nieuw kopen kun je ook weleens tegen levertijden aanlopen. Al verschilt het heel erg per winkel, maar maar 60 is bij dealers vaak niet op voorraad. Dan heb je nog meer kans bij een Mantel of 12go. 2e hands is vaak wel inpakken en meenemen :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-09 19:59
Stufferdt schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Via https://checkoutpage.co/checkout/knwu/fondo-jaarabonnement kun je 12 maanden toegang krijgen voor (omgerekend) 3,50 per maand. Daarvoor krijg je toegang tot alle trainingsprogramma’s en Garmin-koppeling.
goldmemberf1 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:37:
De informatie wel, de trainingsprogramma’s en Garmin-koppeling niet. Plus je kunt chatten met coaches.

[ Voor 30% gewijzigd door jch88 op 24-06-2020 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

mhr-zip schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Korte ritjes zijn inderdaad prima. D3 is beter trainen dan D2 O-)
Dit klopt trouwens niet.
Je kunt beter in D4/D5 trainen dan D3. D3 is tempo rijden maar niet jezelf uitdagen om beter te worden.
Of je moet juist te langzaam rijden D1/D2 om je duurvermogen te trainen.

Lange afstanden in D1/D2 met ook wel wat D3
Korte afstanden in D4/D5 interval trainen met als basis een goede warming up/cooldown.

Enkel en alleen D3 rijden levert je vrijwel niets op. niet de gainz die je zou willen

wel interessant onderwerp hoor. :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigth
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 09:14
Ligt er wel aan welke zones je gebruikt. Ik gebruik h, d1-d3 en w. Waarbij W richting maximale hartslag gaat. In die zone train ik niet veel.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb 1,5 jaar terug ook een tweedehands fiets gekocht in die prijsklasse. Ik heb er gewoon rekening mee gehouden dat er mogelijk op korte termijn iets vervangen moest worden. Tijdens de afspraak bij de verkoper was duidelijk dat de ketting al bijna vervangen moest worden. Cassette wilde ik sowieso anders hebben en de bladen voor zagen er nog netjes uit. De voorrem had een bleed nodig, maar ook dat is allemaal wel te overzien.

Ik heb uiteindelijk een schitterende gifgroene Cannandale Synapse Di2 Disc (meen 2015 model) met dikke FFWD 50mm velgen en Enve aero stuurtje gekocht voor €2700 en elke keer als ik weer de schuur in loopt denk ik: potdikkie lekkere fiets.

Ik zou zeggen: doe wat goed voelt. Het is uiteindelijk maar een fiets waar op zichzelf weinig mis aan kan gaan (en waarbij je ook een hoop zelf kan doen). Hobby's kosten altijd geld ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wKuxQfh.jpg?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
DjVe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:32:
Ik heb uiteindelijk een schitterende gifgroene Cannandale Synapse Di2 Disc (meen 2015 model) met dikke FFWD 50mm velgen en Enve aero stuurtje gekocht voor €2700 en elke keer als ik weer de schuur in loopt denk ik: potdikkie lekkere fiets.
Ja doh, logisch dat je daar blij van wordt. Je hebt ook 2x zoveel fiets gekregen voor hetzelfde geld dan de Isaac ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22
Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Ja doh, logisch dat je daar blij van wordt. Je hebt ook 2x zoveel fiets gekregen voor hetzelfde geld dan de Isaac ;).
Zeker mooie fiets maar hoezo 2x zo veel? Ik schat in dat de Cannondale geen 8k nieuw kostte in 2016.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GerbenBK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Zeker mooie fiets maar hoezo 2x zo veel? Ik schat in dat de Cannondale geen 8k nieuw kostte in 2016.
De waarde van een fiets wordt niet automatisch bepaald door wat een fabrikant ervoor vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
GerbenBK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:42:
[...]

In tegenstelling tot wat in die Isaac advertentie beweert wordt (adviesprijs €6.5k zonder upgrades, €8k met) denk ik dat dat voor deze Cannondale een stuk realistischer geweest is. Alleen het Enve stuur is al meer waard dan de wielen onder de Isaac.

Daarnaast heb je met Cannondale gewoon een A-merk met discs, wat zowel kwalitatief een stapje hoger is en een generatie nieuwer. De FFWD's in disc uitvoering zijn ook gewoon courant, waar je die Miche's aan de straatstenen niet meer kwijt raakt (alhoewel, er is altijd wel iemand die hoge velgen wil voor bodemprijzen) en de FFWD's die ook door de Isaac verkoper aangeboden worden met alu remranden zijn nieuw voor zo'n €600 op te scharrelen, dus veel succes om een koper te vinden die dat voor 2e handjes betaald (ook al zijn ze ongebruikt). Ter referentie: Ik kocht FFWD's F4R FCC nieuw in doos voor €625 en dat was dan de moderne tubeless/vol carbon variant met 20mm binnenbreedte.

Of het qua rijgevoel/beleving nou allemaal zoveel scheelt maakt misschien niet uit (ik vind van wel), maar als je puur naar de waarde kijkt is de Cannondale voor €2.7k een prima deal geweest. Hij kan er 2-3 jaar op rijden en hem waarschijnlijk voor dezelfde prijs weer doorverkopen, dat gaat je met de Isaac nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Alleen het Enve stuur is al meer waard dan de wielen onder de Isaac.
Hhmm.. meer waard of hogere mark-up? Ik zou mijn keuze wel weten als ik mocht kiezen tussen de wielset en het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:56:
[...]

In tegenstelling tot wat in die Isaac advertentie beweert wordt (adviesprijs €6.5k zonder upgrades, €8k met) denk ik dat dat voor deze Cannondale een stuk realistischer geweest is. Alleen het Enve stuur is al meer waard dan de wielen onder de Isaac.

Daarnaast heb je met Cannondale gewoon een A-merk met discs, wat zowel kwalitatief een stapje hoger is en een generatie nieuwer. De FFWD's in disc uitvoering zijn ook gewoon courant, waar je die Miche's aan de straatstenen niet meer kwijt raakt (alhoewel, er is altijd wel iemand die hoge velgen wil voor bodemprijzen) en de FFWD's die ook door de Isaac verkoper aangeboden worden met alu remranden zijn nieuw voor zo'n €600 op te scharrelen, dus veel succes om een koper te vinden die dat voor 2e handjes betaald (ook al zijn ze ongebruikt). Ter referentie: Ik kocht FFWD's F4R FCC nieuw in doos voor €625 en dat was dan de moderne tubeless/vol carbon variant met 20mm binnenbreedte.

Of het qua rijgevoel/beleving nou allemaal zoveel scheelt maakt misschien niet uit (ik vind van wel), maar als je puur naar de waarde kijkt is de Cannondale voor €2.7k een prima deal geweest. Hij kan er 2-3 jaar op rijden en hem waarschijnlijk voor dezelfde prijs weer doorverkopen, dat gaat je met de Isaac nooit lukken.
Het is zeker een goede deal en ik ben fan van het merk Cannondale maar ik schat zo in dat je die versie voor rond 5k kon kopen inclusief de upgrades. Beter deal? Misschien, maar niet 2x zo goed in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Smultie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Hhmm.. meer waard of hogere mark-up? Ik zou mijn keuze wel weten als ik mocht kiezen tussen de wielset en het stuur.
Laten we het op persoonlijke voorkeur houden.

Als ik droom over een mooie rode sportwagen, dan beeld ik me een moderne Ferrari in. Als je dan thuiskomt met een 15 jaar oude MX-5 met 2.5ton op de teller dan is dat niet helemaal mijn beeld van een rode sportwagen.

Edit: Even los van het feit dat iemand zonder hoge wielen waarschijnlijk geen €300-400 aan een carbon aerostuurtje van Enve uit gaat geven natuurlijk. Als je het stuurtje echter vandaag te koop zet dan is deze morgen verkocht voor een nette prijs, dat gaat je met die wielen niet lukken.

[ Voor 25% gewijzigd door Ypuh op 24-06-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:53:
[...]

De waarde van een fiets wordt niet automatisch bepaald door wat een fabrikant ervoor vraagt.
Maar de prijs die je ervoor betaalt, bepaalt wel de waarde in € op dat moment... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 18:22
Smultie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:47:
[...]

50 cm hoge velgen is wel vrij uniek. Als je dat voor nog geen €3000 kunt krijgen, zou ik 't gewoon doen!
50cm dan heb je gewoon een dicht wiel :p

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blauwester
@Ypuh
Echt super hoe je nog extra goed naar de advertentie hebt gekeken. Bevestigt mijn gevoel ook dat ik een beetje huiverig was.

Trouwens iedereen bedankt voor alle advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
blauwester schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:30:
@Ypuh
Echt super hoe je nog extra goed naar de advertentie hebt gekeken. Bevestigt mijn gevoel ook dat ik een beetje huiverig was.

Welke regio woon je? Je kan kijken of Wim de Vos nog iets heeft staan, zodat je dit jaar nog kan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou zelf ook niet zo snel een fiets kopen van €2500+ zonder disc (tenzij Wilier Superleggera SL, want dat is gewoon porno) en ik zou helemaal nooit een Isaac kopen (ik vind het maar saaie fietsen).

Maar als blauwester bijvoorbeeld altijd al droomde over een Isaac en dat is nu mogelijk is binnen budget, waarom zou je dat dan niet doen?

Ja, het kost wellicht iets meer over de jaren heen wegens lage restwaarde. Mogelijk moet je nog een keer een extra setje wielen kopen (die dan ook weer lekker cheap te krijgen zijn). Fietsen is ook een stukje emotie en binding met je materiaal. Geld is maar geld.

Je zou wel kunnen proberen het even af te wachten. In dit segment wordt niet zo heel veel verkocht, dus mogelijk dat tijd je nog wat euro's kan besparen. Of je gaat hem morgen kopen en het hele weekend shinen op de weg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Even terugkomend op mijn vorige post.
Holy shit wat zijn die Roeckl Alpha's een stel geniale wielerhandschoentjes. Zoek je wat demping/comfort in je handschoenen? Zoek. Niet. Verder.
Mijn eerste gedacht bij deze handschoenen was: het gelkussen zit op de verkeerde plek, net niet helemaal lekker onder je palmen. Maar hé, Duitsche engineering dus die zullen wel weten wat ze doen, toch? Ja dus. Hier kunnen mijn oude Castelli Corsa's gewoon niet tegenop.

Ik kan me niet voorstellen dat de Castelli Rosso Corsa Pro beter zijn dan de Roeckl's maar daar kom ik morgen achter. Mijn oude Corsa's (non Pro) gaan in ieder geval achterin de kledingkast, die raak ik waarschijnlijk nooit meer aan.

Sinds vorige week nog een speeltje, de G8 Performance 2620. Na het lezen van dit artikel, en bekijken van deze video was ik overtuigd. Het is allemaal nog even wennen maar tot zover zeer tevreden. Even aanzien wat de G8's doen over een periode van ~3 maanden.
Na de fietstraining is de spanning op de kuiten in elke geval een stuk minder, echt merkbaar!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
GerbenBK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Maar de prijs die je ervoor betaalt, bepaalt wel de waarde in € op dat moment... :+
Als ik 2000 euro geef voor iets dat 1000 euro waard is, is het dan 2000 waard? Het heeft je dan wel 2000 gekost, dat wel.

Waarde wordt volgens mij door de grote massa bepaald. Papier is niks waard, maar door de grote massa worden briefjes van 50 euro, op 50 euro gewaardeerd.

Een iPhone om te maken is niet extreem duur, toch geeft de grote massa er veel geld voor. Ook voor 2de hands. De kostprijs is laag, de “waarde” is hoog.

Om dit even door te trekken naar die fietsen. De grote meerderheid kent meer waarde toe aan de Cannondale dan aan de Isaac. Dit zie je ook aan de restwaarde en de snelheid waarmee je het verkoopt. Nu door Corona is alles met een kromstuur geld waard maar zodra het aanbod weer stijgt en de vraag neemt af is die Isaac als eerste minder geld waard en daarna pas de Cannondale.

Ik snap ook best dat er mensen zijn die liever een Isaac hebben, maar dit geldt niet voor de meerderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:46:
Holy shit wat zijn die Roeck Alpha's een stel geniale wielerhandschoentjes. Zoek je wat demping/comfort in je handschoenen? Zoek. Niet. Verder.
Mijn eerste gedacht bij deze handschoenen was: het gelkussen zit op de verkeerde plek, net niet helemaal lekker onder je palmen. Maar hé, Duitsche engineering dus die zullen wel weten wat ze doen, toch? Ja dus. Hier kunnen mijn oude Castelli Corsa's gewoon niet tegenop.
Ik heb altijd last dat die handschoentjes gaan trekken tussen me vingers bij lange ritten.

Iig bij een paar Gribgrab’s die ik heb. Daar is de handpalm van leer en dat rekt niet. Ik heb ook een paar hele oude BBB’s en die zijn helemaal van stof. Dat rekt veel beter, alleen die handschoenen verjaren niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Als ik 2000 euro geef voor iets dat 1000 euro waard is, is het dan 2000 waard? Het heeft je dan wel 2000 gekost, dat wel.

Waarde wordt volgens mij door de grote massa bepaald. Papier is niks waard, maar door de grote massa worden briefjes van 50 euro, op 50 euro gewaardeerd.

Een iPhone om te maken is niet extreem duur, toch geeft de grote massa er veel geld voor. Ook voor 2de hands. De kostprijs is laag, de “waarde” is hoog.

Om dit even door te trekken naar die fietsen. De grote meerderheid kent meer waarde toe aan de Cannondale dan aan de Isaac. Dit zie je ook aan de restwaarde en de snelheid waarmee je het verkoopt. Nu door Corona is alles met een kromstuur geld waard maar zodra het aanbod weer stijgt en de vraag neemt af is die Isaac als eerste minder geld waard en daarna pas de Cannondale.

Ik snap ook best dat er mensen zijn die liever een Isaac hebben, maar dit geldt niet voor de meerderheid.
Misschien had ik moeten toevoegen..."voor jou". Blijkbaar was het voor jou op dat moment € 2.000 waard, anders zou je het er niet voor betalen denk ik.

Markt- en of restwaarde nadat je het hebt gekocht wordt inderdaad door hele andere zaken bepaald en kun je wel inschatten maar nooit helemaal zeker weten totdat je het weer daadwerkelijk verkoopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
blauwester schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:30:
@Ypuh

https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-sl-0-red-2019
Zag deze toevallig net langskomen. Tikje boven je budget, en misschien heb je niks met 't merk, maar aardig waar voor je geld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Een giant TCR zou ik nooit nee tegen zeggen (tenzij de andere optie een mooie italiaan is :+ ), toch wel een bewezen model series met de nodige innovatie inbegrepen!

Rijd nu op een oude cannondale caad maar heb in mijn zoektocht ook veel naar tcr's gezocht. Beide unieke/karakteristieke frames met een "merkwaarde".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
Smultie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Zag deze toevallig net langskomen. Tikje boven je budget, en misschien heb je niks met 't merk, maar aardig waar voor je geld :)
Wie weet... Mijn budget blijft wel omhoog gaan. Maar zal heus niet de enige zijn in de wielersport die daar problemen mee heeft. ;)

Ik vindt hem wel echt bizar mooi!

[ Voor 3% gewijzigd door blauwester op 24-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Damn, dat is wel een hele lekkere deal! Extreem veel fiets voor dat geld, lijkt mij (bijna) niet te evenaren. Red eTap, 42mm wieltjes, uitstekend frame, top! d:)b
Te zijner tijd een andere cockpit/stuurpen/stuur d'r op, een stel rode P Zero's d'r om en hij is af, toch? Niks meer aan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:33
[...]

Mooie fiets! Ooit als ik geld teveel heb :+

Vandaag voor het eerst met hartslagmeter gefietst. Snap meteen waarom ik met tegenwind me zo snel kapot fietste. Moet me nog verdiepen in de wereld van de zones, maar dit gaf meteen inzicht dat ik boven een bepaalde drempel duidelijk minder lang kon volhouden. Wel confronterend wat voor snelheid er bij wind tegen bij hoort onder die drempel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Precies!

Als je €2.750 + zo'n €300 aan vervangingsonderdelen rekent dan is het nog maar een relatief 'kleine' stap. Red Etap vind ik zelf ook wel net wat gaver dan zo'n grijze DA9000 groep.

Ik weet niet of je hem dan ook bij een dealer kunt ophalen, maar dan heb je ook direct garantie/aanspreekpunt voor wat klein onderhoud en eventueel een kleine bikefit. Plus gewoon nieuw natuurlijk, dat is me samen die €600-700 extra wel waard.

Ps. TCR heeft wel een vrij lage stack hoogte. Even kijken of dat je past. Van de Isaac kan ik zo snel niet eens een geo tabel vinden, niet eens in hun eigen catalogus, wat op z'n minst bijzonder is.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 24-06-2020 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
blauwester schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:

Persoonlijk vindt ik het dan weer echt een mooie fiets. Een ander vind hem saai maar deze zou ik toch wel kopen als ik al niet voorzien was :).
Ik heb zelf laatst een Isaac Element Team Edition (2017) Dura Ace Di2 over genomen. Frame was ex Roompot. Wel een reserve frame uit de doos dus alleen particulier gebruikt met weinig kilometers. Maximaal 5000. Is mij door de ex eigenaar verteld dan natuurlijk... Maar waar het op neer komt, heb deze fiets overgenomen voor €1200,- dan wel exclusief wielen. Wielset heb ik los gekocht voor 600. Totaal nog steeds minder dan hij vraagt....

Wat de andere ook allemaal aangeven met een budget van €2750 zou ik toch niet gaan kijken. Je mag die van mij overnemen voor €2750 :P

Van Scheijndel in 's-Gravenzande heeft nog voorraad Isaac's met flinke korting, ze gaan als broodjes over de toonbank dus denk wel snel uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
In plaats van nu nog op de fiets zitten voor mijn ronde van Nederland zit ik helaas weer hier :+ Ik kwam er gisteren tijdens de eerste 100 km achter dat ik toch nog altijd enorm veel last van mijn kont + handen had van mijn 330 km rit van 1,5 week geleden en daarom na 100 km richting huis gefietst en thuis met 160 km afgeklokt. Enorm balen maar goed gelukkig zijn er nog meer dagen in het jaar om een tweede poging te gaan doen.

Brengt mij wel direct op het pijnpunt van de tocht(letterlijk/figuurlijk) mijn zitvlak. De afgelopen jaren nooit last van mijn kont gehad, ook niet met andere lange tochten(200-300 km). In de tussentijd wel een aantal keren mijn zadel vervangen zo ook eerder dit jaar. Ik heb echter het zadel naar mijn idee op exact dezelfde manier gemonteerd als het vorige en het is ook exact hetzelfde model. Ik heb nu vooral last van mijn zitbotjes en een soort van schrammen/schaafwonden vanuit de lies naar achter. Zou dan mijn zadel toch iets te ver naar voren zitten waardoor er te veel druk op komt?

Ik ga er overigens vanuit dat de pijn aan mijn handen komt door de manier van zitten waardoor ik extra veel op mijn handen ga leunen. Ik merkte dat ook aan mijn relatief gespannen schouders namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
la_fusion schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:26:
In plaats van nu nog op de fiets zitten voor mijn ronde van Nederland zit ik helaas weer hier :+ Ik kwam er gisteren tijdens de eerste 100 km achter dat ik toch nog altijd enorm veel last van mijn kont + handen had van mijn 330 km rit van 1,5 week geleden en daarom na 100 km richting huis gefietst en thuis met 160 km afgeklokt. Enorm balen maar goed gelukkig zijn er nog meer dagen in het jaar om een tweede poging te gaan doen.

Brengt mij wel direct op het pijnpunt van de tocht(letterlijk/figuurlijk) mijn zitvlak. De afgelopen jaren nooit last van mijn kont gehad, ook niet met andere lange tochten(200-300 km). In de tussentijd wel een aantal keren mijn zadel vervangen zo ook eerder dit jaar. Ik heb echter het zadel naar mijn idee op exact dezelfde manier gemonteerd als het vorige en het is ook exact hetzelfde model. Ik heb nu vooral last van mijn zitbotjes en een soort van schrammen/schaafwonden vanuit de lies naar achter. Zou dan mijn zadel toch iets te ver naar voren zitten waardoor er te veel druk op komt?

Ik ga er overigens vanuit dat de pijn aan mijn handen komt door de manier van zitten waardoor ik extra veel op mijn handen ga leunen. Ik merkte dat ook aan mijn relatief gespannen schouders namelijk.
Gebruik je een andere of juist oude bib? Goed ingevet met crème ook?

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Xanderk89 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Gebruik je een andere of juist oude bib? Goed ingevet met crème ook?
Nooit ingevet met creme dus nu ook niet. Naar mijn idee ook niet nodig daar ik er nooit last van heb gehad. Deze keer bewust voor mijn oudere broek gekozen daar die zich bewezen had, echter zijn ze allemaal van hetzelfde model incl dezelfde zeem dus daarom verwacht ik dat het aan het zadel ligt. Met name door de overige klachten met handen en schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Handen lijkt me ook sowieso een gevolg van. De schaafplekken lijken me de oorzaak (onbewust wil je geen schaafplek, dus ga je anders zitten). Eerste waar ik aan denk is zadelhoogte, maar makkelijker is om na te gaan wat er dan recent veranderd is. Ben je veel meer gaan fietsen (oververmoeidheid kan zorgen dat je wat anders gaat zitten), een paar kilo afgevallen, zadelstand of stuur aangepast? Schoenplaatjes anders.

Heb zelf uiteraard ook wel de kleine vervelende pijntjes gehad, maar meestal had dat te doen met één van de bovenstaande en dan toch stug door blijven fietsen. Het nadeel is dat je lichaam vrij snel went, ook al is het een slechte houding met verkeerde drukpunten als gevolg. Als je het dan weer terug gaat veranderen voelt het ook niet goed, want je lichaam is immers gewend aan een bepaalde houding.

Het blijft een beetje trail en error, want er vanuitgaande dat je houding OK was, gaat een bikefitter je met zulke details ook niet direct kunnen helpen. Het scheelt als je je focust op één ding (de schuurplekken) en dat gericht aan probeert te pakken. Ga geen 2 dingen tegelijkertijd veranderen en ook niet onderweg, maar trek je conclusies aan het einde van een rit voordat je een aanpassing maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:07

Pijn aan de handen is vaak ook een gevolg van een zadel dat te ver naar voren staat. Daardoor komt er meer gewicht op je handen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Ik kwam nog een interessante aanbieding tegen (waar ik zelf gebruik van heb gemaakt) bij 12gobiking:

Schwalbe One Evo v-guard vouwband/, 24,99 in 25mm en 30mm
https://www.12gobiking.nl...vouw-buitenband-racefiets

Schwalbe Pro One Tubeless Easy vouwband, 24,99 in 25mm, 28mm en 30mm
https://www.12gobiking.nl...uw-buitenband-race-118818

Dit is echt een prima prijs voor een echt goede vouwband (met tubeless/TLE heb ik geen ervaring), vergelijkbaar met Gp4000s2/Gp5000.

Schwalbe maakt het zijn klanten niet makkelijk qua naamgeving: sinds 2020 is er een nieuwe Schwalbe One, de toevoeging "Evo" of Evolution is verdwenen en ze maken nu gebruik van het "Addix" rubber compound. Maar, nu komt de crux, dit is een band in een lager marktsegment. Zwaarder, slechtere rolweerstand en niet perse betere antilek.
De 'oude' Schwalbe One Evo is dus een betere band dan de nieuwe 2020 Schwalbe One. Zie ook https://www.bicyclerollin...albe-one-performance-2020

Zelf heb ik 2x 25mm One Evo gekocht en 2x 30m One Evo, kan ik een tijdje vooruit. :)

30mm: 4 bar erin (weeg 73kg), ben benieuwd naar comfort verschil en leuk voor fietsvakantie/lange ritten en voor najaar/winter (breder=meer grip?). (mijn fiets heeft plenty clearance voor 30mm rubber..)
25mm: deze ga ik een dezer dagen erop leggen: 6 bar erin. Mijn gevoel zegt dat het ook sneller zal zijn en strakker stuurt met 19c interne velg.

PS Ik heb nog een code ontvangen voor 10 euro korting bij besteding van 95 euro, als iemand die wil hebben, stuur me een PB.

[ Voor 26% gewijzigd door estorino op 25-06-2020 09:16 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Gebanned schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Pijn aan de handen is vaak ook een gevolg van een zadel dat te ver naar voren staat. Daardoor komt er meer gewicht op je handen.
Ja dat is ook mijn idee, zadel iets naar achter betekend ook dat niet de zitbotjes op het zadel steunen maar 'naast' het zadel. Ook zorgt het ervoor dat de schaafplekken ook naast het zadel zitten en daardoor dat de zeem daarmee mijn kont beschermd.
Ypuh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:44:
Handen lijkt me ook sowieso een gevolg van. De schaafplekken lijken me de oorzaak (onbewust wil je geen schaafplek, dus ga je anders zitten). Eerste waar ik aan denk is zadelhoogte, maar makkelijker is om na te gaan wat er dan recent veranderd is. Ben je veel meer gaan fietsen (oververmoeidheid kan zorgen dat je wat anders gaat zitten), een paar kilo afgevallen, zadelstand of stuur aangepast? Schoenplaatjes anders.

Heb zelf uiteraard ook wel de kleine vervelende pijntjes gehad, maar meestal had dat te doen met één van de bovenstaande en dan toch stug door blijven fietsen. Het nadeel is dat je lichaam vrij snel went, ook al is het een slechte houding met verkeerde drukpunten als gevolg. Als je het dan weer terug gaat veranderen voelt het ook niet goed, want je lichaam is immers gewend aan een bepaalde houding.

Het blijft een beetje trail en error, want er vanuitgaande dat je houding OK was, gaat een bikefitter je met zulke details ook niet direct kunnen helpen. Het scheelt als je je focust op één ding (de schuurplekken) en dat gericht aan probeert te pakken. Ga geen 2 dingen tegelijkertijd veranderen en ook niet onderweg, maar trek je conclusies aan het einde van een rit voordat je een aanpassing maakt.
Enkel het zadel is vervangen maar had op dezelfde manier gemonteerd moeten zitten. Ik ben echter bang dat dat dus niet helemaal het geval is. Verder dus ook geen wijzigingen in de fiets en/of berijder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
la_fusion schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Enkel het zadel is vervangen maar had op dezelfde manier gemonteerd moeten zitten. Ik ben echter bang dat dat dus niet helemaal het geval is. Verder dus ook geen wijzigingen in de fiets en/of berijder.
Misschien niet helemaal waar. Als jij een langere tocht rijdt gebeuren er een paar dingen: je trapt minder vermogen weg waardoor de opwaartse druk van je pedalen minder is. Als gevolg daarvan heb je meer gewicht op je handen en zadel. (Tijdens een intensieve rit heb je daarom veel minder kans op zadelpijn dan bij een rustig rondje).
En als je een paar uur gefietst hebt wordt je moe, de coördinatie van je spieren wordt minder en als gevolg kan je gaan compenseren met spieren die je tot op dat moment minder hebt gebruikt. De krachtverdeling gaat schuiven van de voorkant (quadriceps), naar de achterkant (hamstrings), of juist andersom. En doordat je core vermoeid raakt, zal je positie veranderen en ga je meer schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43

Ik kon een klein gniffeltje niet onder drukken >:) Als ik kijk hoe jij je had voorbereid dacht ik dat het helemaal goed zou moeten komen. Maar blijkbaar is het soms ook goed om minder goed voor te bereiden (zo gek waren mijn korte ritjes dus niet (maar misschien ben ik net zo'n fenomeen als Matthieu :+ )
Maar wel echt jammer dat het niet gelukt is. Volgens mij had je er helemaal naar toegeleefd.

Wat @Gebanned zegt, klinkt wel logisch. Ik weet niet hoe je normaal gesproken fietst, maar ik fietste bewust een stuk langzamer dan mijn normale rondjes. Ik heb bij mijn rondje NL ongeveer 29-30km/u als kruissnelheid aangehouden, terwijl ik normaal gesproken bij een rondje van 100km 36-37+km/u als kruissnelheid "aanhoud" (onbewust). Daarmee is de belasting van het lichaam ook echt anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
wisselwerking schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Ik kon een klein gniffeltje niet onder drukken >:) Als ik kijk hoe jij je had voorbereid dacht ik dat het helemaal goed zou moeten komen. Maar blijkbaar is het soms ook goed om minder goed voor te bereiden (zo gek waren mijn korte ritjes dus niet (maar misschien ben ik net zo'n fenomeen als Matthieu :+ )
Maar wel echt jammer dat het niet gelukt is. Volgens mij had je er helemaal naar toegeleefd.

Wat @Gebanned zegt, klinkt wel logisch. Ik weet niet hoe je normaal gesproken fietst, maar ik fietste bewust een stuk langzamer dan mijn normale rondjes. Ik heb bij mijn rondje NL ongeveer 29-30km/u als kruissnelheid aangehouden, terwijl ik normaal gesproken bij een rondje van 100km 36-37+km/u als kruissnelheid "aanhoud" (onbewust). Daarmee is de belasting van het lichaam ook echt anders
Ja voorbereiding was top. Uitwerking niet.. normaal fiets ik over het algemeen ook wel echt ontspannen en zijn intensieve ritten eerder uitzondering bij mij. Zeker gezien het feit dat ik nog nooit last heb gehad vind ik het zo opvallend. Goed ik ga in ieder geval wat tweaken met de stand van mijn zadel en dan hoop ik binnenkort de voorbereiding gewoon opnieuw te kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Xanderk89 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Goed ingevet met crème ook?
Zweet door deze temperaturen kan erg onaangename bijwerkingen hebben.

Toen ik vroeger wel eens voor mijn werk naar warme landen moest, werd ik door veel collega's gewaarschuwd om "billenzalf" mee te nemen. Door het zweet en de hoeveelheid bewegen kreeg je echt schuurplekken, kwam ik jammer genoeg ook achter.

@la_fusion ik zou wel even verder zoeken dan alleen wat zalfsmeren en nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
[quote]la_fusion schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:26:
/quote]

Same here! Fiets al jaren met hetzelfde zadel, maar dit jaar ineens zadelpijn!
Assos skin repair creme gekocht en een weekje gesmeerd voor de nacht. Na twee weken smeren was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zadelpijn (in de vorm van huid problemen) kan ook een x een toevalstreffer (pech) zijn.. ff een ontstoken haarzakje oid op de verkeerde plek of een andere combinatie van factoren.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:57
Voor de gein ben ik bezig met een fit file parser + dashboardje in Python. Gaat op zich best goed; file uitlezen lukt prima en ben redelijk op weg om alle standaard stats en grafieken op te bouwen.

Grappig is trouwens dat Strava ook af en toe wel vreemde kronkels lijkt te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sua_pirlMAs6ooS1zskwdTkmh80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eDvmxuQQfhQXTM4lk0D0lfLZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFnlHhzZDTazVd9DsY4S7cWZzr0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/L0xRwOpmJJO02RAWNQNVWLsQ.png?f=fotoalbum_tile

Die dip in snelheid bij Strava zit niet in de data; zowel in de Wahoo app als in mijn eigen parser blijkt de data er heel anders uit te zien... Ook andere berekeningen van Strava (vs Wahoo / mijzelf) blijken wel wat af te wijken.

Dan mijn verzoek: ik heb zelf alleen een Wahoo Elemnt Bolt dus krijg alleen fit files van dat formaat. Zou iemand mij welicht een 2-3 files van bijvoorbeeld een Garmin willen toesturen? Het is puur voor eigen gebruik om te zien welke velden wel / niet beschikbaar zijn.

EDIT: Met dank aan @bras heb ik inmiddels wat files binnen. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
Wat ook erg fijn is voor het zitvlak is sudo creme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Laatst online: 04-08 20:04
Grin schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:46:

*knip*

Ik kan me niet voorstellen dat de Castelli Rosso Corsa Pro beter zijn dan de Roeckl's maar daar kom ik morgen achter. Mijn oude Corsa's (non Pro) gaan in ieder geval achterin de kledingkast, die raak ik waarschijnlijk nooit meer aan.

*knip*
Laat gerust weten wat jouw ervaring zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@plong, ik ga vanavond nog 1 keer met de Roeckl Alpha's fietsen. Na twee keer gaan ze bij mij in de was met dit warme weer. En daarbij moet ik vanavond in blauwe clubkleding fietsen (individuele clubtraining), daar horen geen rode handschoenen bij. ;)
Hopelijk dit weekend met de nieuwe Castelli's fietsen, of anders vrijdag. Ik laat het zeker even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:35
Binnenkort ga ik een paar dagen fietsen in de Vogezen, weet iemand goede adresjes om een racefiets te huren in de buurt van Saint Maurice sur Moselle?

Tips voor mooie routes zijn overigens ook meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Louislouislouis schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:39:
Binnenkort ga ik een paar dagen fietsen in de Vogezen, weet iemand goede adresjes om een racefiets te huren in de buurt van Saint Maurice sur Moselle?

Tips voor mooie routes zijn overigens ook meer dan welkom!
Vorig jaar wel een goede fietswinkel bezocht maar die deed geen huur helaas. Verder kun je vanuit daar prachtig fietsen en bijvoorbeeld de Trois Ballons doen zonder de aanloop.

https://cyclosportive.nl/klassieker-trois-ballons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15
Southern Sun schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Mooie fiets! Ooit als ik geld teveel heb :+

Vandaag voor het eerst met hartslagmeter gefietst. Snap meteen waarom ik met tegenwind me zo snel kapot fietste. Moet me nog verdiepen in de wereld van de zones, maar dit gaf meteen inzicht dat ik boven een bepaalde drempel duidelijk minder lang kon volhouden. Wel confronterend wat voor snelheid er bij wind tegen bij hoort onder die drempel :+
Het is heet = hogere hartslag :).
Ik zat gisteren een 20-tal slager hoger gemiddeld voor eenzelfde wattage dan wanneer het 'normaal' weer is.

Normaal is 130W-140W zo'n 100-105 bpm bij me.
Gisteren wat 137W gelijk aan 125 bpm. Toch een serieus verschil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

Ik ben op zich niet zo’n fanaticus wat betreft het uiterlijk van fietsen (één blik op het barrel waar ik mijn rondjes op tijd zegt genoeg..) maar dit is inderdaad wel echt een heel mooi ding.. Die kleur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33

User

S3

Dit is toch net zo cool?!
Afbeeldingslocatie: https://www.helliot-bikes.eu/wp-content/uploads/2020/02/berlin1.jpg
...ja het is echt een foto van de fabrikant. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
het is jammer dat de 'cleanest look ever' verpest wordt door de overdaad aan belettering en lelijkste derailleurs ooit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Ziet er niet verkeer uit maar slechts 40 exemplaren en alleen frame tikt al even de 4K aan...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
Het spijt me, maar er zijn geen woorden die kunnen beschrijven hoe enorm lelijk ik dit gedrocht vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33

User

S3

nomar109 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Het spijt me, maar er zijn geen woorden die kunnen beschrijven hoe enorm lelijk ik dit gedrocht vind.
Nog meer pareltjes, voor degene die durft te kijken. :+
Pagina: 1 ... 120 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).