Ik heb Di2 dus merk daar niks vanPrulleman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:34:
[...]
Heel simpel, kabelspanning een tikje off, zou je ook moeten merken met schakelen, makkelijker op dan af of andersom.
Ketting is er niet af geweest, toch even gecheckt en ketting loopt goed.maar ... als je ketting eraf is geweest..
Gecheckt, zat goed vast, maar voor de zekerheid nog wat vaster aangedraaid. Maakte geen verschil.Mistraller schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Check je cassette sluitring eens? Die had ik ook een keer flink los zitten. (Niet met 40Nm vastgedraaid denk ik) Gaf ongeveer het beschreven effect. Ik denk dat ik geen 10 km verder had moeten fietsen, dan was mijn 11je eraf gedonderd....
Dank voor de video, heb deze bekeken en mijn voorderailleur gecheckt, ketting loopt nergens tegenaan.The__Dude schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:26:
[...]
Klinkt als een voorderailleur die niet goed is afgesteld, waardoor als je ketting iets schuiner ligt deze tegen de kettinggeleider aan schuurt. Voor het afstellen: check YouTube.
Ja dat vind ik ook echt raar, ik dacht ook zoiets als wat jij nu zegt, dat er "ergens" meer of minder spanning op komt te staan waardoor het verdwijnt. Maar heb het nog niet inzichtelijk.Wel gek dat het geluid verdwijnt wanneer je op de pedalen staat. Wellicht komt je ketting net genoeg op spanning om niet meer te schuren?
Wat ik overigens niet had gemeld in mijn posting: ik had dit geluid al met mijn 11-34 cassette, deze heb ik een week of 2 geleden vervangen door een gloednieuwe 12-25 cassette. Ketting niet aangepast, gewoon de oude erop laten zitten. Moet ik nu nog iets aanpassen, b.v. in Di2? Micro adjustments? (Geen ervaring mee, eerste fiets met Di2)