Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:51

Grin

Ride si sapis.

@Xanderk89 Wellicht is deze gebruikerservaring iets voor jou om te lezen.

[Voor 9% gewijzigd door Grin op 22-05-2020 08:59]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 29-05 23:17
Jochem schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:28:
[...]

Talking about LTD;
Iemand nog een Dirty Kanzelled gepland? 200km ‘on grafful’ (‘gravel’ but than said up son Dutsj).
Volgens mij is de bedoeling 200 mijl...:)

Ik heb een route gemaakt, maar toen ik er gister aan dacht na een km of 200 kreeg ik er toch minder zin in haha

Acties:
  • +5Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 14:09
Grin schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:08:
[...]

Je kan ze prima bestellen bij Wielerkoopjes, ik heb daar ook wel eens geshopt. Ze hebben regelmatig mooie aanbiedingen met wielsets, deze Zipp 302 zijn daar op dit moment erg scherp geprijsd; 90 euro goedkoper dan Mantel.
Bedankt voor het advies, heb ze besteld (al weer even terug) en zo blij mee. Rijdt zoveel beter als de oude wielset. De hogere velg rand was twee ritjes wennen met harde zijwind maar nu voel ik het niet meer. Nadeel was dat de tik/kraak die er af en toe in zat ineens heel erg aanwezig was en vooral tijdens staand aanzetten. Na het vervangen van mijn pedalen (Look Keo Blade) was dit gelukkig weg. Waren sowieso al aan vervanging toe en had het vermoeden dat het daaruit kwam. De nieuwe wielen versterkte het geluid dus.

Voor de nieuwe velgen:

Met de nieuwe:

Weet niet meer of ik het rode stuurlint nog mooi vind staan maar dat zit er pas een maand op.

offtopic:
Dit topic gaat echt snel

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Verrek, ik zat laatst juist te zoeken naar reviews van de SP-01, thanks!
Wat ik zo op internet kon vinden over de SP-01 kwam nogal reclame-achtig over dus dat vertrouwde ik niet echt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Wat betreft de slaapzak. Je moet wel duidelijk je zit botjes op het zadel voelen. Je bekken moeten dus niet voorover kantelen. Daardoor komt er druk op de verkeerde delen. Een juist zadel zal zeker helpen, maar ook houding doet wonderen. Met name bij de rustigere ritjes waarbij er weinig kracht op de pedalen komt (en dus direct meer druk op het zadel komt) echt goed erop letten dat je regelmatig checked of je je zit botjes echt goed kunt voelen. Als je wat meer fietst, dan gaat dit op een gegeven moment vanzelf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@User Graag gedaan. Dit is maar een uitgebreide eerste indruk. Ik fiets er nu nog steeds op, het is echt een topzadel! Waneer we in een groep fietsen krijg ik er nog wel eens een opmerkingen over: waar zit jij op? :) Het is echt een heel bijzonder ding om te zien. Echt een stukje eyecandy. Maar het comfort van zo'n donut met vleugels is echt geniaal! Ik wil nooit meer anders en kan het iedereen aanraden!

Mooie fiets zo! @TheTransporter Goed om te horen dat de Zipp's je bevallen. Als ik je (nog) één tip mag geven, dat stuurlint idd... :)
Wat denk je van zoiets, de Guee black/blue gradient tape:

[Voor 48% gewijzigd door Grin op 22-05-2020 10:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• User
Grin schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:23:
@User Graag gedaan. Dit is maar een uitgebreide eerste indruk. Ik fiets er nu nog steeds op, het is echt een topzadel! Waneer we in een groep fietsen krijg ik er nog wel eens een opmerkingen over: waar zit jij op? :) Het is echt een heel bijzonder ding om te zien. Echt een stukje eyecandy. Maar het comfort van zo'n donut met vleugels is echt geniaal! Ik wil nooit meer anders en kan het iedereen aanraden!
Dit zet me wel aan het twijfelen of ik niet m'n zadel ga inruilen, zit toch nog binnen de 30 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:29
@User Recent ben ik overgestapt van een Fizik Arione naar een Pro Griffon. Moet zeggen dat ik geen last meer heb van een slapende zak. ;) Zadel is wel wat zwaarder, maargoed die 100gr ga je niet merken in het vlakke nederland. :)

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:39
@TheTransporter met jouw nieuwe wielen valt het stuurlint wat mij betreft wat uit de toon. Komt ook doordat het lint op afstand niet echt diep rood is (door het witte werkje in het lint).

Wisselwerking Flickr Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:16
Vanochtend toch een keer extra vroeg opgestaan om m'n vaste ronde (~55km) een keer hard door te kunnen trappen. Had gemikt op 35 km/h, zeker omdat er niet echt veel wind stond. Helaas net niet gehaald (34,7), maar dan heb ik nog een doel om naartoe te streven. Morgen maar weer even een rustiger rondje fietsen, voel het wel flink in m'n benen nog..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• User
@Grin je recensie heeft me geld gekost. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha prachtig! :)
Ik kijk uit naar jouw ervaring/review! @User

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:02
GerbenBK schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Volgens mij is de bedoeling 200 mijl...:)

Ik heb een route gemaakt, maar toen ik er gister aan dacht na een km of 200 kreeg ik er toch minder zin in haha
100 of 200 mijl. Ik ga met een maatje de 100 mijl doen. Echt een mooi gravelrondje Veluwe getekend, uiteindelijk 170km. Ik reken toch wel op 7 a 8 uur netto zadeltijd. Wordt afzien, heb er zin in en ook niet.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wisselwerking
MrAngry schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:46:
[...]

100 of 200 mijl. Ik ga met een maatje de 100 mijl doen. Echt een mooi gravelrondje Veluwe getekend, uiteindelijk 170km. Ik reken toch wel op 7 a 8 uur netto zadeltijd. Wordt afzien, heb er zin in en ook niet.
Herkenbaar. Ik zit ook wel eens op de fiets en dan denk ik "waarom doe ik dit" om vervolgens een dag (of meer) later gewoon weer op de fiets te stappen. Blijft een raar fenomeen dat fietsen wat je ook niet kunt uitleggen aan niet-fietsers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:42
Royenroy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:42:
Vanochtend toch een keer extra vroeg opgestaan om m'n vaste ronde (~55km) een keer hard door te kunnen trappen. Had gemikt op 35 km/h, zeker omdat er niet echt veel wind stond. Helaas net niet gehaald (34,7), maar dan heb ik nog een doel om naartoe te streven. Morgen maar weer even een rustiger rondje fietsen, voel het wel flink in m'n benen nog..
Ik was gisteren al blij dat ik eindelijk 30km in een uur officieel had gemaakt :D moet toch ergens beginnen.
Nu wil ik weer minder focussen op snelheid. Misschien dat ik eens naar een HRM ga kijken om eens wat gerichter te fietsen. Vind focussen op snelheid steeds minder fijn nu ik dit jaar wat meer fiets dan het afgelopen jaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 29-05 16:52
Jochem schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:28:
[...]

Talking about LTD;
Iemand nog een Dirty Kanzelled gepland? 200km ‘on grafful’ (‘gravel’ but than said up son Dutsj).
Ja ik ga hem wel fietsen, denk in Noord-Holland.
Aangezien trein niet echt optie is voorlopig dus gewoon vanuit huis.
Route van 320km staat klaar.
Zitten paar stukjes duinen in de route dus racefiets is dan lastig, maar gravelbike hele dag is ook weer meer weerstand...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:13
(jarig!)
Ach, toen ik net begon moest ik per se hard rijden... nu heb ik dat niet meer zo (niets mis mee als dat wel je ding is natuurlijk)... is het meer rijden voor de lol en wat om me heen kijken of leuke weggetjes ontdekken.

Op een of andere manier ga ik wel steeds harder als ik niet focus op snelheid, dus dat is wel OK..

Di2Center.com | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Royenroy
Southern Sun schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Ik was gisteren al blij dat ik eindelijk 30km in een uur officieel had gemaakt :D moet toch ergens beginnen.
Nu wil ik weer minder focussen op snelheid. Misschien dat ik eens naar een HRM ga kijken om eens wat gerichter te fietsen. Vind focussen op snelheid steeds minder fijn nu ik dit jaar wat meer fiets dan het afgelopen jaar.
Ik fiets welliswaar nog niet zo lang (twee maandjes, wat een toeval) maar heb wel een sportachtergrond die blijkbaar goed overdraagbaar is naar het fietsen: roeien. Daarmee al meer ervaring opgedaan met het effectief trainen in hartslagzones, dus meestal doe ik dat ook. Toch blijft het voor mij leuk om doelen te stellen om mezelf ook te kunnen motiveren om op de fiets te blijven stappen. Natuurlijk zou een vermogensmeter een eerlijker beeld geven van een prestatie om naartoe te werken, maar die krengen zijn bijna 2x zo duur als m'n Marktplaatsfietsje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 30-05 14:01
Royenroy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Ik fiets welliswaar nog niet zo lang (twee maandjes, wat een toeval) maar heb wel een sportachtergrond die blijkbaar goed overdraagbaar is naar het fietsen: roeien. Daarmee al meer ervaring opgedaan met het effectief trainen in hartslagzones, dus meestal doe ik dat ook. Toch blijft het voor mij leuk om doelen te stellen om mezelf ook te kunnen motiveren om op de fiets te blijven stappen. Natuurlijk zou een vermogensmeter een eerlijker beeld geven van een prestatie om naartoe te werken, maar die krengen zijn bijna 2x zo duur als m'n Marktplaatsfietsje.
Voor 200 euro heb je al een enkelzijdige powermeter, dus valt wel mee hoe duur die zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Royenroy
Verona27 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Voor 200 euro heb je al een enkelzijdige powermeter, dus valt wel mee hoe duur die zijn.
M'n fiets is dan ook niet fantastisch; 7-Speed Shimano Tourney en geen klikpedalen. Gelukkig kon ik vanochtend m'n vaders Cannondale een keer uitproberen, anders had ik die 34,7 ook absoluut niet gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 30-05 14:01
Royenroy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:30:
[...]

M'n fiets is dan ook niet fantastisch; 7-Speed Shimano Tourney en geen klikpedalen. Gelukkig kon ik vanochtend m'n vaders Cannondale een keer uitproberen, anders had ik die 34,7 ook absoluut niet gehaald.
Haha okay, dan klopt die 2x zo duur als je fiets wel :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Royenroy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Roeien is inderdaad een uitstekende sport om te hebben beoefend voor het fietsen. Bij de studentenroeiverenigingen zijn er dan ook grote groepen die daarna vrolijk op de fiets springen en toch flink hoge wattages trappen. Dat is natuurlijk niet zo raar, maar ik sta er soms nog steeds van te kijken.

Pas bracht een vriend mij op de hoogte van een studentenroeier uit Utrecht die al jaren op hoog (nationaal) niveau roeit en het op de fiets ook niet slecht doet.. 400km met 33.8km/h, 207km met 38.6km/h en ga zo maar door. Met TT-bars maar toch..

Last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik rijd al vier jaar met veel plezier op mijn Specialized Roubaix SL4 Elite (specs) en ga nu het vijfde seizoen fietsen. Door corona veel meer km's gemaakt in 2020 in verhouding met eerdere jaren. Heb dit voorjaar na 8500 km gebruik voor het eerst iets moeten (laten) vervangen: de ketting en cassette (ben sinds het begin ook een tevreden gebruiker van de Squirt lube trouwens).

Nu heb ik al wel vaker getwijfeld om misschien wat aanpassingen te doen. Lees hierboven eea over zadels, maar heb nul problemen met het huidige zadel, dus denk dat dat geen probleem is.

Twijfel vooral over andere wielen (middelhoge) van 38 tot 50 mm. Ik woon in Groningen en fiets dus ook veel door polders en dus met wind. Ben op zoek naar tips/ervaringen met betrekking tot nieuwe wielen. Qua looks spreekt die hoogte mij het meeste aan, zeker met onopvallende decals. Zit Marktplaats passief in de gaten te houden voor bijvoorbeeld Roval 38/40/50 mm wielen maar weet niet hoe betrouwbaar tweedehands wielen zijn. Daarnaast kan je voor die prijzen ook wielen uit China laten overkomen. Lees daarover op internet goede (en vooral niet per se slechte) dingen maar heb geen ervaring met aanschaf van dure dingen uit China.

Is een dergelijke aanpassing de moeite waard? Ik fiets geen wedstrijden en rijd vooral alleen/met vrienden voor de fun en voor mijn gezondheid. Heb nu Fulcrum S5 wielen, die volgens mij niet heel slecht te boek staan. Wat zijn evt. voordelen van middelhoge carbon (clincher) wielen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 30-05 07:49
Waus26 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:02:
Ik rijd al vier jaar met veel plezier op mijn Specialized Roubaix SL4 Elite (specs) en ga nu het vijfde seizoen fietsen. Door corona veel meer km's gemaakt in 2020 in verhouding met eerdere jaren. Heb dit voorjaar na 8500 km gebruik voor het eerst iets moeten (laten) vervangen: de ketting en cassette (ben sinds het begin ook een tevreden gebruiker van de Squirt lube trouwens).

Nu heb ik al wel vaker getwijfeld om misschien wat aanpassingen te doen. Lees hierboven eea over zadels, maar heb nul problemen met het huidige zadel, dus denk dat dat geen probleem is.

Twijfel vooral over andere wielen (middelhoge) van 38 tot 50 mm. Ik woon in Groningen en fiets dus ook veel door polders en dus met wind. Ben op zoek naar tips/ervaringen met betrekking tot nieuwe wielen. Qua looks spreekt die hoogte mij het meeste aan, zeker met onopvallende decals. Zit Marktplaats passief in de gaten te houden voor bijvoorbeeld Roval 38/40/50 mm wielen maar weet niet hoe betrouwbaar tweedehands wielen zijn. Daarnaast kan je voor die prijzen ook wielen uit China laten overkomen. Lees daarover op internet goede (en vooral niet per se slechte) dingen maar heb geen ervaring met aanschaf van dure dingen uit China.

Is een dergelijke aanpassing de moeite waard? Ik fiets geen wedstrijden en rijd vooral alleen/met vrienden voor de fun en voor mijn gezondheid. Heb nu Fulcrum S5 wielen, die volgens mij niet heel slecht te boek staan. Wat zijn evt. voordelen van middelhoge carbon (clincher) wielen?
Niet veranderen als iets voor je werkt (of je moet makkelijk terug kunnen). En voer een verandering per keer door en check dan een aantal ritjes voordat je een volgende aanpassing doet.

Wat betreft 50mm rims in de polder. Dat ga je zeker merken vanaf windkracht 4, vooral bij windstoten. Heb wel eens meegemaakt dat bijna mijn voorwiel uit mijn handen werd geslagen. Altijd handig om een setje normale clinchers achter de hand te houden (of extra fiets bij andere condities). Zo te zien heb je velgremmen dus voor de bergen sowieso handiger om terug te kunnen grijpen op alu wielen (wel ff remblokjes wisselen).

Qua voordeel:
- looks
- gewicht
- stijfheid
- aerodynamica (boven ~ 40km/h)

Kwaliteit uit China wisselt (er zijn goede verhalen over o.a. Farsports, die maken zelfs UCI goedgekeurde wielen). Ik geloof dat Mantel ook nolabels heeft voor ongeveer 1000 euro. 2e hands wielen.. tsja blijft een gok maar vast mooie deals te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waus26
Dix0r schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Niet veranderen als iets voor je werkt (of je moet makkelijk terug kunnen). En voer een verandering per keer door en check dan een aantal ritjes voordat je een volgende aanpassing doet.

Wat betreft 50mm rims in de polder. Dat ga je zeker merken vanaf windkracht 4, vooral bij windstoten. Heb wel eens meegemaakt dat bijna mijn voorwiel uit mijn handen werd geslagen. Altijd handig om een setje normale clinchers achter de hand te houden (of extra fiets bij andere condities). Zo te zien heb je velgremmen dus voor de bergen sowieso handiger om terug te kunnen grijpen op alu wielen (wel ff remblokjes wisselen).

Qua voordeel:
- looks
- gewicht
- stijfheid
- aerodynamica (boven ~ 40km/h)

Kwaliteit uit China wisselt (er zijn goede verhalen over o.a. Farsports, die maken zelfs UCI goedgekeurde wielen). Ik geloof dat Mantel ook nolabels heeft voor ongeveer 1000 euro. 2e hands wielen.. tsja blijft een gok maar vast mooie deals te vinden.
Dank voor de info! Ik ben ook zeker niet van het veranderen om het veranderen.

Qua wielen: Boven de 40 per uur kom ik alleen met flinke wind mee of wanneer het ergens naar beneden loopt dus het is me niet om de aerodynamica te doen. Bergen doe ik ook niet aan, op zijn hoogst een enkele keer per jaar heuvels in bijvoorbeeld Limburg, België of in Duitsland rondom het Teutoburgerwald. Daarom ook dat ik kijk naar 38/40 mm.

Maar misschien kan ik dan beter kijken naar andere lage wielen. (Tips anyone? DT Swiss wielen bijvoorbeeld schijnen goed te zijn?)

Was sowieso van plan om de huidige wielen te houden, mocht ik ooit wel (echt) gaan klimmen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 30-05 07:49
Waus26 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Qua wielen: Boven de 40 per uur kom ik alleen met flinke wind mee of wanneer het ergens naar beneden loopt dus het is me niet om de aerodynamica te doen. Bergen doe ik ook niet aan, op zijn hoogst een enkele keer per jaar heuvels in bijvoorbeeld Limburg, België of in Duitsland rondom het Teutoburgerwald. Daarom ook dat ik kijk naar 38/40 mm.

Maar misschien kan ik dan beter kijken naar andere lage wielen. (Tips anyone? DT Swiss wielen bijvoorbeeld schijnen goed te zijn?)

Was sowieso van plan om de huidige wielen te houden, mocht ik ooit wel (echt) gaan klimmen.
DT Swiss heeft met name bomb-proof kwaliteit naven (die je dus ook terug kunt vinden bij andere merkwielen/wielbouwers). Daarnaast zijn ze eenvoudig in onderhoud. Verder een mooie vrijloop ratel die te tunen is a.d.h.v. hoeveelheid smering. >:)

[Voor 6% gewijzigd door Dix0r op 22-05-2020 14:47]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:48
@Waus26 Never change a winning team. Een zadel moet gewoon niet in negatieve zin opvallen. Zo lang je niet heen en weer loopt te schuiven, last of irritaties hebt, heb je een goed zadel. Verder valt daar weinig te winnen (hooguit een procentje comfort en paar grammen als je voor carbon kiest).

V.w.b. windgevoeligheid, je moet hoge wielen kopen omdat je ze mooi vind, niet omdat het nou per se lekkerder rijdt of dat je veel sneller bent of omdat het beter remt. Eigenlijk lever je bij hoge wielen van alles wel wat in voor de looks (als ik het zo opschrijf kan ik o.a. mijzelf wel een beetje voor gek verklaren). De echt high end carbon wielen geven alle voordelen (aerodynamica, looks) terwijl de nadelen geminimaliseerd worden (rijkwaliteit, remkracht, windgevoeligheid, gewicht etc).

Met dat in je achterhoofd had ik met 45mm wielen amper last van de wind. Nu met 58mm begint het zo rond windkracht 4/5 wel interessant te worden. Alle voordelen gaan dan wel het raam uit en dan wordt het gewoon een sport op de weg te blijven, maar ik fiets bijna elke dag en kan me dit jaar maar 2 ritjes herinneren dat het écht hard waaide (toen met die stormen zonder naam en harder waaide dan Ciara/Dennis). Als het echt zo hard waait dat je moet wisselen, dan blijf ik toch liever binnen of heb ik mijn winterfiets.

Tweedehands wielen kopen zou ik mee oppassen. De meeste wielen die ik 2e hands wou kopen heb ik tijdens het afhalen laten staan omdat ze niet waren zoals beschreven. Dit gaat vaak hand in hand met high-end carbon wielen die op MP nog enigszins betaalbaar zijn. Sindsdien alleen maar nieuw via of heel jong gebruikt gekocht (dat de warning stickers er nog opzitten bij wijze van). Ik weet niet waarom, wielen vragen in mijn ogen amper onderhoud, maar schijnbaar gebruiken mensen ze toch verkeerd o.i.d?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Bedankt hier heb ik wat aan! Mooie review (y)
Michaelg schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:17:
Wat betreft de slaapzak. Je moet wel duidelijk je zit botjes op het zadel voelen. Je bekken moeten dus niet voorover kantelen. Daardoor komt er druk op de verkeerde delen. Een juist zadel zal zeker helpen, maar ook houding doet wonderen. Met name bij de rustigere ritjes waarbij er weinig kracht op de pedalen komt (en dus direct meer druk op het zadel komt) echt goed erop letten dat je regelmatig checked of je je zit botjes echt goed kunt voelen. Als je wat meer fietst, dan gaat dit op een gegeven moment vanzelf.
Duidelijk verhaal. Geeft mij een openbaring betreft hoe ik op de zadel hoor te zitten. Als ik het zo lees zit ik veel te veel op het midden te leunen! Als ik goed mijn zitbotjes wilt voelen moet ik echter mijn rug flink bol trekken. Dat lijkt mij ook niet gewenst.

Is het nu zo dat je per definitie enkel op je zitbotjes moet zitten? of is er altijd wel meer contact en dus druk op het schaambot?

Vandaag of morgen zal ik een andere zadel bestellen. Zit enkel nog met de breedte maat. Zitbotjes zitten ongeveer op 116mm. Precies tussen small en large zadel in van selle italia. En helaas hebben ze geen medium 8)7

pv:4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-05 11:40
Ik heb een probleem met het importeren van GPX bestanden in de Wahoo app.

Zoals altijd mail ik een gpx bestand naar mezelf en open die met de Wahoo app, dan krijg ik de pop-up waar ik een naam van de route kan invoeren en vervolgens klik ik op OK. Normaal staat de route dan in je lijst maar nu gebeurd er helemaal niks....

Iemand een idee hoe dit komt en, belangrijker, hoe je dit fixt?

Ik heb de laatste versie van de app en de Bolt (ook al maakt dit niks uit lijkt me) is ook up to date.

Het lijkt mij echt een software probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Louislouislouis schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:07:

Zoals altijd mail ik een gpx bestand naar mezelf en open die met de Wahoo app, dan krijg ik de pop-up waar ik een naam van de route kan invoeren en vervolgens klik ik op OK. Normaal staat de route dan in je lijst maar nu gebeurd er helemaal niks....

Ik heb de laatste versie van de app en de Bolt (ook al maakt dit niks uit lijkt me) is ook up to date.

Geen ervaring met wahoo maar standaard software problemen oplossingen:
Uit/aan zetten
Wahoo opnieuw installeren.
Andere Gpx file uitproberen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:07

Dat is een bug ja. Schijnt bij Wahoo al bekend te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-05 22:14
TheTransporter schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:03:
[...]
Weet niet meer of ik het rode stuurlint nog mooi vind staan maar dat zit er pas een maand op.
Grin schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:23:
Mooie fiets zo! @TheTransporter Goed om te horen dat de Zipp's je bevallen. Als ik je (nog) één tip mag geven, dat stuurlint idd... :)
Wat denk je van zoiets, de Guee black/blue gradient tape:
En dan met een witte kabelset, en evt. zelfs witte hoods op je ergopowers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Xanderk89 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:03:
[...]
Duidelijk verhaal. Geeft mij een openbaring betreft hoe ik op de zadel hoor te zitten. Als ik het zo lees zit ik veel te veel op het midden te leunen! Als ik goed mijn zitbotjes wilt voelen moet ik echter mijn rug flink bol trekken. Dat lijkt mij ook niet gewenst.

Is het nu zo dat je per definitie enkel op je zitbotjes moet zitten? of is er altijd wel meer contact en dus druk op het schaambot?

Vandaag of morgen zal ik een andere zadel bestellen. Zit enkel nog met de breedte maat. Zitbotjes zitten ongeveer op 116mm. Precies tussen small en large zadel in van selle italia. En helaas hebben ze geen medium 8)7
@Xanderk89 Graag gedaan.

Waar haal jij dat vandaan? Als ik het bekijk: 116 == S. Zo duidelijk als wat: "S zadels zijn tamelijk smal, met een breedte op het zitpunt van 131 tot 136 mm, terwijl L zadels van 145 mm tot maximaal 150 mm lopen."

Net even opgezocht, ik zit op een maat/model S3 zadel van Selle Italia. Met 118-120mm zitbot-afstand.

[Voor 4% gewijzigd door Grin op 22-05-2020 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• User
Ik heb gewoon mijn zitbotbreedte ingevuld bij Mantel, en die gaf een L3 aan.
Als ik mijn eigenschappen invul op die tool van Selle Italia kom ik op S3 of L3 uit, afhankelijk van of ik mijn lengte wat compenseer door het feit dat ik korte beentjes heb of niet. Om 1 of andere reden vind Selle Italia dat een verschil in lengte ook een verschil in zitbotbreedte oplevert. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:52

Dat is altijd gedoe inderdaad. Mijn workarround bv vanuit strava.
Desktop export gpx file sturen naar mijn eigen e-mail.
Deze mail dan openen op je telefoon en die vraagt dan om deze te openen in de wahoo app. En dan kun je de route eventueel syncen met je wahoo meter

Maar ik zorg ook op de wahoo app dat alle rechten aan staan en de batterij optimalisatie uit.
Soms kan een andere gpx file helpen. Maar meestal werkt strava export wel
Ik werk met Android

[Voor 8% gewijzigd door d-vine op 22-05-2020 17:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waus26

Zoals al aangegeven.. Als dat niet werkt, de GPX in Komoot (of Strava) via de website opslaan en dan je routes syncen met de Wahoo.

Bekende van me heeft dit ook eens gehad met de Bolt. Hij draaide toen een bèta versie van iOS... Zelf had ik toen een reguliere iOS versie en geen problemen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wisselwerking
Volgens mij kunnen jullie beter verder in Het grote fietscomputer topic :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-05 16:07
Aangezien er hier wel de nodige fanatieke Komoot gebruikers zitten en het niet specifiek tot een fietscomputer toebehoord.. ik wil, net als in de Strava route bouwer, gewoon punten achter elkaar klikken waar mijn route naar toe moet gaan. In Komoot zit er een 'intelligente' berekening achter die de route efficient in volgorde zet. Dit wil ik niet.. kon alleen niet echt iets vinden waar ik dit kan wijzigen. Kunnen jullie mij daar bij helpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:54

Galois

1811 - 1832

Ik snap denk ik je vraag niet @la_fusion. Bedoel je dat je de volgorde van de punten die je aanklikt wilt wijzigen?
Dat kan door links in beeld ze te verschuiven naar de plek waar je ze wilt. Is dat je vraag?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:25

Cranzai

IGN: Cranzai

@la_fusion voor een basic maar gedegen en bewezen route-bouwer: afstandmeten.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
@la_fusion Volgens mij is het wat @Galois zegt inderdaad wat jij wil. En anders even kijken bij https://www.komoot.com/help/routeplanner. Daar staat ook aardig wat behulpzame informatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:58
@la_fusion Ik vond het eerst ook verwarrend, maar gebruik nu gewoon telkens de functie "set as new end point", in plaats van "include on route". Dan koppelt hij ze in volgorde achter elkaar.

[Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 22-05-2020 19:55]

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb mijn "nieuwe" fiets! Heb vandaag een kort ritjr gemaakt en bevalt heel goed...

Wel ff kijken hoeveel kilometers ik ga maken komende tijd (vriendin heeft een gecomplicerde beenbreuk door het skeeleren)

Fietsen is me niet gegund...gaat mijn fiets eens niet kapot gaat mijn vriendin kapot :+

[Voor 7% gewijzigd door Nutterd op 22-05-2020 20:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-05 16:07
@Galois @Cranzai @wisselwerking @Pyramiden Bedankt voor de vlotte reacties. Ik wil gewoon steeds verder in de route klikken zonder dat Komoot met de volgorde van mijn klikacties gaat spelen.

Ter verduidelijking, ik heb het volgende scenario:
Klik 1. op Amsterdam
Klik 2. op Maastricht
Klik 3. op Utrecht.

Strava geeft een route van Amsterdam->Maastricht->Utrecht
Komoot geeft een route van Amsterdam->Utrecht->Maastricht.

Wat schuiven met de waypoints is bij 3 prima te doen maar bij 10+ waypoints wordt het onduidelijk.

Voor nu maar begonnen aan de gratis trail van Strava. Komende week de tips van @Pyramiden eens uitproberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 21:16
Zoals enkele posts eerder al aangegeven wil ik een gravelfiets (n+1 :9).
Deze zal gebruikt worden naast m'n mountainbike om op de lokale offroadwegen wat te knallen en af en toe eens een toertocht te rijden als het parcours dat toelaat.
Eisen:
  • €2000 is het maximum, inclusief pedalen, drinkbushouders, zadeltasje,...
  • Mag een sportieve fiets zijn. Normaal zullen de ritjes op de fiets < 3 uur zijn
  • Ik moet er op passen (1m95 groot)
  • Hydraulische schijfremmen
  • Beter dan 'Tiagra' groepset. Ik zet af en toe wat kracht. De aandrijving moet degelijk zijn
Ik heb even bij de merken gekeken waarvan m'n LBS dealer is. Onderstaande shortlist is tot stand gekomen.
Iemand ervaringen/tips/suggesties? Ik hoor het graag!

---------------------

Model: Koga Allroad 2020
Prijs: €1899
Gewicht: 9.1 kg
Groep: Sram Rival1 1x11 (44 / 42x11)
Pluspunten: gewicht, looks, 'snelle fiets' volgens reviews
Minpunten: overstap naar sram (rij nu volledig met shimano), maar 35mm bandjes mogelijk, 1x11 voldoende?

---------------------

Model: Cube Nuroad SL
Prijs: €1749
Gewicht: 9.8 kg
Groep: Shimano GRX 1x11 (40 / 42x11)
Pluspunten: 40mm bandjes mogelijk, goede ervaring met Cube, Shimano, Goedkoper dan de Koga
Minpunten: Iets zwaarder, Looks (Ik vind hem eigenlijk niet mooi), 1x11 voldoende?, minder sportieve geometrie?

---------------------

Model: Ridley Kanzo A 105 Mix
Gewicht: 10.5 kg
Groep: Shimano 105 Mix (48/32 / 30x11)
Pluspunten: Goede ervaring met Ridley, schakelmogelijkheden
Minpunten: Beduidend zwaarder dan de rest, looks vind ik eigenlijk niet mooi, minder sportieve geometrie?

---------------------

Model: Thompson R-9300 Gravel
Prijs: €1799
Gewicht: 9.5 kg
Pluspunten: Gewicht, schakelmogelijkheden
Minpunten: Vind hem nogal donker, geometrie lijkt saaier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:49:
[...]

@Xanderk89 Graag gedaan.

Waar haal jij dat vandaan? Als ik het bekijk: 116 == S. Zo duidelijk als wat: "S zadels zijn tamelijk smal, met een breedte op het zitpunt van 131 tot 136 mm, terwijl L zadels van 145 mm tot maximaal 150 mm lopen."

Net even opgezocht, ik zit op een maat/model S3 zadel van Selle Italia. Met 118-120mm zitbot-afstand.
Ik heb twee dingen door elkaar gehaald zo te zien :> . Ik heb de tool van SI en Mantel zadelkeuzehulp gebruikt. Bij mantel kan je kiezen van 100-114mm en 115-129mm en dan nog 2 maten. Ik doelde dat ik tussen deze twee in viel.
Verder vond ik de tool van selle italia redelijk vaag. Ook je bovenstaande omschrijving vind ik ronduit vaag. Er staat enkel de zadelbreedte terwijl ik eigenlijk een tabel/omschrijving wens waarin de zitbotbreedte staat.
Ik kan niet gokken dat een zadelbreedte van 136mm voldoende is.

Zo te zien promoten ze het dat je de IDmatch service gebruikt in de winkel. Best lastig vanaf een laptop :9
User schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:29:
Ik heb gewoon mijn zitbotbreedte ingevuld bij Mantel, en die gaf een L3 aan.
Als ik mijn eigenschappen invul op die tool van Selle Italia kom ik op S3 of L3 uit, afhankelijk van of ik mijn lengte wat compenseer door het feit dat ik korte beentjes heb of niet. Om 1 of andere reden vind Selle Italia dat een verschil in lengte ook een verschil in zitbotbreedte oplevert. :?
Dit doel ik ook op met redelijk vaag :P

Maar ik weet haast zeker dat ik een S nodig heb. Dus het wordt vermoedelijk deze Ik zou ook nog voor de kortere verzie kunnen kiezen maar ik begrijp nog niet helemaal het nut van een kortere zadel voor regulier gebruik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:43
CedricD schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:11:
Deze zal gebruikt worden naast m'n mountainbike om op de lokale offroadwegen wat te knallen en af en toe eens een toertocht te rijden als het parcours dat toelaat.
Eisen:
  • Mag een sportieve fiets zijn. Normaal zullen de ritjes op de fiets < 3 uur zijn
  • Beter dan 'Tiagra' groepset. Ik zet af en toe wat kracht. De aandrijving moet degelijk zijn
Ik heb even bij de merken gekeken waarvan m'n LBS dealer is. Onderstaande shortlist is tot stand gekomen.

---------------------

[Afbeelding]

Minpunten: overstap naar sram (rij nu volledig met shimano), maar 35mm bandjes mogelijk, 1x11 voldoende?

---------------------

[Afbeelding]

Pluspunten: 40mm bandjes mogelijk, goede ervaring met Cube, Shimano, Goedkoper dan de Koga
Minpunten: Iets zwaarder, Looks (Ik vind hem eigenlijk niet mooi), 1x11 voldoende?, minder sportieve geometrie?

---------------------

[Afbeelding]

Minpunten: Beduidend zwaarder dan de rest, looks vind ik eigenlijk niet mooi, minder sportieve geometrie?

---------------------

[Afbeelding]

Cannondale Topstone? Of heeft die teveel endurance zit voor je? Verder wel 105 en goed binnen budget (€1800).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Eisen:

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

Afgaande op de looks zou ik juist de Ridley :9~ zeggen! Als ik kijk naar de rest vind ik de thompson wel een gave fiets!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Nutterd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:00:
[Afbeelding]

Ik heb mijn "nieuwe" fiets! Heb vandaag een kort ritjr gemaakt en bevalt heel goed...

Wel ff kijken hoeveel kilometers ik ga maken komende tijd (vriendin heeft een gecomplicerde beenbreuk door het skeeleren)

Fietsen is me niet gegund...gaat mijn fiets eens niet kapot gaat mijn vriendin kapot :+
Mooie fiets hoor! Prachtig dat blauw. Dit is dus de fiets van je oom? Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben! Enkel lastig met je thuissituatie zo.. Hoe lang zit ze in het gips?

Ow en een stuurlint met wat blauw er in zou hem goed staan :+

Acties:
  • +6Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-05 09:46
Gisteren heerlijk weer en veel te druk op de weg met grijze dakduiven die niets horen...
Had op me nieuwe fiets dan ook de fietsbel nog niet overgezet. Doet echt afbreuk hé 😬.

Maar aan de hobby gegaan en dit als oplossing bedacht. Aan me k-edge steun voor de Garmin de bel gemonteerd. Vinden jullie van de oplossing. Mijn eigen hidemybell 👌. Deze maakt wel geluid hahaha. Vind de hidemybell namelijk weinig geluid maken. Een goedkope BBB verzagen en monteren met 2 kleine imbusjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Xanderk89 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Mooie fiets hoor! Prachtig dat blauw. Dit is dus de fiets van je oom? Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben! Enkel lastig met je thuissituatie zo.. Hoe lang zit ze in het gips?

Ow en een stuurlint met wat blauw er in zou hem goed staan :+
Yes! Maar hij is echt zo goed als nieuw, maarja is helaas ook amper gebruikt...ben er echt blij mee...ze is vandaag geopereerd (kuitbeen gebroken, enkelbanden gescheurd,enkel uit de kom en gewrichten beschadigd) sowieso 6 weken in het gips...

Ja zijn nog een paar stijldingen die ik wil doen...maar eerst 17 Juni heb ik een Bikefit bij Bikemedical in Geleen zodat hij voor mij perfect is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ypuh
la_fusion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:20:
Aangezien er hier wel de nodige fanatieke Komoot gebruikers zitten en het niet specifiek tot een fietscomputer toebehoord.. ik wil, net als in de Strava route bouwer, gewoon punten achter elkaar klikken waar mijn route naar toe moet gaan. In Komoot zit er een 'intelligente' berekening achter die de route efficient in volgorde zet. Dit wil ik niet.. kon alleen niet echt iets vinden waar ik dit kan wijzigen. Kunnen jullie mij daar bij helpen?
Meestal begin ik mijn route met mijn bestemming in te stellen, dan huidige locatie als start en nog een keer als nieuwe bestemming. Vervolgens kun je makkelijk de volgorde van de waypoints bepalen door ze te slepen.

[Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 22-05-2020 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• User
Xanderk89 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Ik heb twee dingen door elkaar gehaald zo te zien :> . Ik heb de tool van SI en Mantel zadelkeuzehulp gebruikt. Bij mantel kan je kiezen van 100-114mm en 115-129mm en dan nog 2 maten. Ik doelde dat ik tussen deze twee in viel.
Verder vond ik de tool van selle italia redelijk vaag. Ook je bovenstaande omschrijving vind ik ronduit vaag. Er staat enkel de zadelbreedte terwijl ik eigenlijk een tabel/omschrijving wens waarin de zitbotbreedte staat.
Ik kan niet gokken dat een zadelbreedte van 136mm voldoende is.

Zo te zien promoten ze het dat je de IDmatch service gebruikt in de winkel. Best lastig vanaf een laptop :9

[...]

Dit doel ik ook op met redelijk vaag :P

Maar ik weet haast zeker dat ik een S nodig heb. Dus het wordt vermoedelijk deze Ik zou ook nog voor de kortere verzie kunnen kiezen maar ik begrijp nog niet helemaal het nut van een kortere zadel voor regulier gebruik
Als ik uit ga van de opties van Mantel is een S wel een beetje tricky. Met een zitbotbreedte van ~116 zit je dan wel echt op de rand van het zadel. Grote kans dat je dan half op een ronding zit waaardoor je zitbotjes naar buiten gedrukt worden. Dat kan ook flinke zadelpijn opleveren.
De L lijkt me dan een veiligere keuze. Maar dan nog, je kan 30 dagen gebruikt terugsturen dus zo heel spannend is het niet. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 00:43
la_fusion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:10:
@Galois @Cranzai @wisselwerking @Pyramiden Bedankt voor de vlotte reacties. Ik wil gewoon steeds verder in de route klikken zonder dat Komoot met de volgorde van mijn klikacties gaat spelen.

Ter verduidelijking, ik heb het volgende scenario:
Klik 1. op Amsterdam
Klik 2. op Maastricht
Klik 3. op Utrecht.

Strava geeft een route van Amsterdam->Maastricht->Utrecht
Komoot geeft een route van Amsterdam->Utrecht->Maastricht.

Wat schuiven met de waypoints is bij 3 prima te doen maar bij 10+ waypoints wordt het onduidelijk.

Voor nu maar begonnen aan de gratis trail van Strava. Komende week de tips van @Pyramiden eens uitproberen.
Zoals @Pyramiden het schrijft is denk ik het antwoord op je vraag. Dus je doet:

Klik 1. op Amsterdam
Klik 2. op Maastricht
Rechtsklik 3 -> Set as new endpoint (of nieuwe bestemming in NL Komoot) op Utrecht

Dan heb je de volgorde zoals je wil.

Ik doe dat zelf ook vaak zo maar ik denk eerlijk gezegd wel dat dat de "Strava methode is" die we als Strava Route builder (en inderdaad afstandmeten.nl) gebruikers hebben aangeleerd. De methode die @Ypuh beschrijft is waarschijnlijk meer "des Komoots" en efficienter in Komoot.

Strava | PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:00
Eisen:

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

Of de Trek Checkpoint? https://www.trekbikes.com...5/p/24385/?colorCode=grey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:15

Prulleman

a.k.a Nilz

@CedricD op een MTB vind ik 1x (11/12) ideaal, maar op een gravel fiets zou ik liever kleinere stapjes hebben denk ik (geen ervaring..). Je zal wat meer rechte stukken rijden ipv bochtige singletrack, dus heb je wel tijd (en behoefte) voor een ideaal verzet, op de MTB is dit anders.
Maar het ligt er ook aan wat je wilt gaan rijden met een gravelbike..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-05 10:34
Ben van plan morgen in de heuvels rondom Nijmegen te gaan fietsen maar zag ook dat het redelijk hard gaat waaien, kan iemand zeggen of je daar in die omgeving minder last van hebt als in bv de polder?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
TorpedoX_88 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:13:
Ben van plan morgen in de heuvels rondom Nijmegen te gaan fietsen maar zag ook dat het redelijk hard gaat waaien, kan iemand zeggen of je daar in die omgeving minder last van hebt als in bv de polder?
Valt mee, veel klimmen zijn daar redelijk bebost alleen de zevenheuvelenweg en de heuveltjes rond Klein Amerika liggen redelijk in het open. Ik denk dat je weinig last van de wind gaat hebben dus, veel plezier morgen!

Strava | PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:19
chielmi schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Ik heb exact hetzelfde tasje gehad. Het bandje om de zadelpen sleet na enkele tientallen ritten bij mij twee fietsbroeken stuk aan binnenkant van m'n dij.
Het bandje was bij mij absoluut niet ruw en ik raakte het bandje voor mijn gevoel bijna niet. Toch twee broeken vernaggeld. Dure les geweest...

Pas achteraf las ik dat dit veel meer mensen is overkomen met allerlei fietstasjes met bandje om de zadelpen. Voor mij dus geen tasjes meer met zo'n bevestiging.

Misschien iets om in de gaten te houden ;)
Ik heb er nu zo'n 275 km op zitten met het tasje en het lukt mij als ik normaal fiets niet om het bandje te raken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:41
chielmi schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Ik heb exact hetzelfde tasje gehad. Het bandje om de zadelpen sleet na enkele tientallen ritten bij mij twee fietsbroeken stuk aan binnenkant van m'n dij.
Het bandje was bij mij absoluut niet ruw en ik raakte het bandje voor mijn gevoel bijna niet. Toch twee broeken vernaggeld. Dure les geweest...

Pas achteraf las ik dat dit veel meer mensen is overkomen met allerlei fietstasjes met bandje om de zadelpen. Voor mij dus geen tasjes meer met zo'n bevestiging.

Misschien iets om in de gaten te houden ;)
Ha heb ik ook met 2 180€ fietsbroeken en een lange overbroek gehad. Zonde. Ik fiets er nog wel mee maar let er nu wel meer op dat het klittenband goed gedraaid zit. Maar met gaatje aan de binnenzijde dijbeen fietst het broekje natuurlijk niet minder. Alleen maar extra ventilatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
TorpedoX_88 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:13:
Ik weet niet waar je start en hoe ver je wil fietsen. De klimmetjes rond Nijmegen / Berg en Dal liggen allemaal beschut.

Als je richting het oosten fietst pak je wat open wegen mee, lekker infietsen via de ooijpolder en dan via Kleve terug richting het westen (geldernberg, kartenspielerweg, zwarteweg, stekkenberg, 7heuvelen) en dan naar behoefte klimmen op de kuitenbijtertjes en wat rondjes maken (vogelsang, oude kleefsebaan, oude holleweg, van randewijkweg, ubbergseholleweg, etc).

Je kunt ook een route volgen van klimbijnijmegen.com zoals deze https://www.plotaroute.com/mobile/route/1007570?units=km

De stuwwal alleen al kan je je wel een middagje op vermaken ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TorpedoX_88
@Kluus @Reynouts Bedankt voor jullie reacties! Was al van plan een route van klimbijnijmegen.com te doen (top site met al die routes en verhaaltjes erbij), maar heb nog 0,0 klimkilometers in de benen dit jaar dus begin even rustig met de Gironimo van 75km :)

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 30-05 15:43
kwiebus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:53:
[...]

Ik heb er nu zo'n 275 km op zitten met het tasje en het lukt mij als ik normaal fiets niet om het bandje te raken.
Bij mij gebeurde dit ook niet, dacht ik. Maar toch bleek mijn been het bandje af en toe te raken gezien de beschadiging aan de broeken.

Simpelste oplossing: bandje afknippen. Het zadeltasje zit stevig genoeg met alleen de bandjes onder het zadel. Tasje is op deze manier nu nog steeds in gebruik door m'n vriendin.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik wil nog even wat hoogtemeters oefenen voor ik eind juni naar Zuid Limburg ga en had er nooit aan gedacht dat dat dus ook bij Nijmegen kan! Posbank is hier om de hoek, maar is op mooie dagen overdag echt overvol, is dat bij Nijmegen iets beter? Scheelt waarschijnlijk al wel als het niet zulk mooi weer is, denk ik?

Misschien morgenochtend eens een rondje doen. Toptip die klimbijnijmegen.com! Is dat er ook voor zuid Limburg ;)? In return weet ik mooie routes op de Veluwe :).

• niels99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:42
ZieMaar! schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:16:
Ik wil nog even wat hoogtemeters oefenen voor ik eind juni naar Zuid Limburg ga en had er nooit aan gedacht dat dat dus ook bij Nijmegen kan! Posbank is hier om de hoek, maar is op mooie dagen overdag echt overvol, is dat bij Nijmegen iets beter? Scheelt waarschijnlijk al wel als het niet zulk mooi weer is, denk ik?

Misschien morgenochtend eens een rondje doen. Toptip die klimbijnijmegen.com! Is dat er ook voor zuid Limburg ;)? In return weet ik mooie routes op de Veluwe :).
Ik woon zelf in Nijmegen en weet niet hoe de situatie op de Posbank is maar ik denk wel dat Nijmegen wat beter is. Bijvoorbeeld op de Oude Holleweg kom je alleen wat wandelaars en andere wielrenners tegen maar geen geëlectrificeerde ouderen.

Ik zou de smalle, toeristische fietspaden zoveel mogelijk vermijden bij drukte (bijv. Zevendalseweg). Maar dan is het ook met goed weer prima te doen.

• ZieMaar!
niels99 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Ik woon zelf in Nijmegen en weet niet hoe de situatie op de Posbank is maar ik denk wel dat Nijmegen wat beter is. Bijvoorbeeld op de Oude Holleweg kom je alleen wat wandelaars en andere wielrenners tegen maar geen geëlectrificeerde ouderen.

Ik zou de smalle, toeristische fietspaden zoveel mogelijk vermijden bij drukte (bijv. Zevendalseweg). Maar dan is het ook met goed weer prima te doen.
Op de Posbank zijn het, vind ik, vooral veel motoren en bij afdalen bejaardenauto’s. Ebikes valt in mijn beleving ook wel mee. Maar dank je in ieder geval, ik ga eens een mooie route uitzoeken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23:31
@Nutterd ben benieuwd naar je ervaring mbt bikefit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

ZieMaar! schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:16:

Fiets even iets verder richting Oosterbeek, Doorwerth. Ik was daar afgelopen zondag nog, geen kip te vinden. Italiaanseweg, Boersberg, Holleweg, Oude Oosterbeekseweg, Pieterbergseweg, Westerbouwing, er zijn zat klimmetjes daar en lekker rustig.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

RR46 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:26:
@Nutterd ben benieuwd naar je ervaring mbt bikefit.
Zal hier een verhaaltje posten! Ik heb over bikemedical in Geleen iig goeie dingen gehoord dus ben benieuwd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kluus
ZieMaar! schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Op de Posbank zijn het, vind ik, vooral veel motoren en bij afdalen bejaardenauto’s. Ebikes valt in mijn beleving ook wel mee. Maar dank je in ieder geval, ik ga eens een mooie route uitzoeken!
Ik train ook wekelijks op de klimmetjes bij Nijmegen en vwb drukte is het goed te doen. De stuwwal bij Beek en Berg en Dal waar de “echte” klimmen liggen is tot nu altijd rustig te noemen.

Enige stuk waar het vorige week wel wat druk was was ten zuiden van Groesbeek bij de Sint Jans Berg. Veel motorrijders en andere fietsers daar toen, maar misschien was dat pech. De rest was prima.

Strava | PVOutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ypuh
@ZieMaar! Postbank viel nog wel mee qua drukte rondom Koningsdag/Bevrijdingsdag. Ten minste, het was wel drukker dan je zou verwachten in deze tijd, maar er is ook voldoende ruimte voor fietsers. Het zijn vooral de motorrijders die daar het gas even open trekken, maar ook daar heb je niet echt last van zo lang ze je niet aanrijden.

Die klimmetjes rondom Berg en Dal zijn een aanrader! Niet heel lang, maar wel vermakelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-05 10:20
Eisen:

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

---------------------

[Afbeelding]

Ik heb de voorganger van die Ridley (toen heette ie nog X-trail, maar zo te zien is het exact zelfde fiets) gekocht eind 2018. Erg tevreden over, vind de geometrie fijn, kan er ontspannen op fietsen maar in de beugels ook lekker tempo draaien. Mocht je verdere vragen hebben, stuur maar PM.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ZieMaar!
Overigens hebben de mannen van klimtijd.nl hun site een enorme update gegeven: www.climbfinder.com. Nu nog vooral de Franse Alpen en de Nederlandse klimmetjes, maar wordt vast snel uitgebreid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Waus26 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Na een paar jaar met hoge (60mm) wielen rondgereden te hebben kan ik stellen: leuk voor de looks, maar voor de recreatieve renner is dat ook het enige.

Carbon zou ik niet aan beginnen met velgremmen tenzij je gaat investeren in high-end. Hoge alu wielen hebben eigenlijk geen voordelen. Dan is er nog de tussenvorm: hoge wielen met een alu remrand/velgbed. Als je per se hoog wilt kan dat een goed compromis zijn. HED Jet Black is dan erg mooi, maar ook gewoon duur.

Zelf rijden mijn racers op lage kwalitatief goede alu wielen rond (want velgremmen). Mijn Standert Kreissäge rijdt op DT Swiss PR1400 Dicut Oxic rond (zwarte remrand :9 ) en mijn Storck rolt op Fulcrum Racing Zero (reguliere versie). Beide sets zijn ongeveer even duur en even zwaar (~1450gr). De DT Swiss wielen zijn super stealth en DT naven zijn eenvoudig te servicen. De Fulcrums vind ik nóg beter rollen.

Launching containers into space

• Kluus
ZieMaar! schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:11:
Overigens hebben de mannen van klimtijd.nl hun site een enorme update gegeven: www.climbfinder.com. Nu nog vooral de Franse Alpen en de Nederlandse klimmetjes, maar wordt vast snel uitgebreid.
Wow, dat ziet er inderdaad heel goed uit, ik was een beetje klaar met klimtijd.nl en hun issue met google maps, maar nu ga ik deze weer meer gebruiken! Thanks voor de tip.

Ik hoop wel dat ze het nog een beetje uit gaan breiden ja, mis nog wat mooie klimmen in de Vogezen en ook Provence en Cote-d'Azur staat draait eigenlijk alleen nog om de Mont Ventoux, maar dit gaat de goede kant op.

[Voor 18% gewijzigd door Kluus op 23-05-2020 12:33]

Strava | PVOutput

• Waus26
Whieee schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Na een paar jaar met hoge (60mm) wielen rondgereden te hebben kan ik stellen: leuk voor de looks, maar voor de recreatieve renner is dat ook het enige.

Carbon zou ik niet aan beginnen met velgremmen tenzij je gaat investeren in high-end. Hoge alu wielen hebben eigenlijk geen voordelen. Dan is er nog de tussenvorm: hoge wielen met een alu remrand/velgbed. Als je per se hoog wilt kan dat een goed compromis zijn. HED Jet Black is dan erg mooi, maar ook gewoon duur.

Zelf rijden mijn racers op lage kwalitatief goede alu wielen rond (want velgremmen). Mijn Standert Kreissäge rijdt op DT Swiss PR1400 Dicut Oxic rond (zwarte remrand :9 ) en mijn Storck rolt op Fulcrum Racing Zero (reguliere versie). Beide sets zijn ongeveer even duur en even zwaar (~1450gr). De DT Swiss wielen zijn super stealth en DT naven zijn eenvoudig te servicen. De Fulcrums vind ik nóg beter rollen.
Dank voor je reactie. Zat zelf inderdaad ook al.naar die DT te kijken met zwarte remand. Die is er evt ook nog in 32 mm. Houdt die remrand een beetje de zwarte kleur? Zal eens vergelijken met de Fulcrum Zero's. Heb nu de Fulcrum (S-)five en ben daar ook best tevreden over.

Dan moeten ooit bij de volgende (gravel)fiets met schijfremmen maar de (middel)hoge carbon wielen erin voor de zomers op de weg :+

• TorpedoX_88
Kluus schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Ik train ook wekelijks op de klimmetjes bij Nijmegen en vwb drukte is het goed te doen. De stuwwal bij Beek en Berg en Dal waar de “echte” klimmen liggen is tot nu altijd rustig te noemen.

Enige stuk waar het vorige week wel wat druk was was ten zuiden van Groesbeek bij de Sint Jans Berg. Veel motorrijders en andere fietsers daar toen, maar misschien was dat pech. De rest was prima.
Was vandaag ook heel goed te doen, lijkt me heerlijk als je in bv Nijmegen woont en zo'n omgeving met bijbehorende klimmetjes om de hoek hebt :)

Heb de laatste weken vooral langere duurtrainingen gedaan dus dan is het korte, heftige werk wel weer even wennen. M'n route ging niet over de Oude Holleweg maar over de Van Randwijckweg met aan het eind de Hogeweg, het scheelde niet veel of ik had stil gestaan daar :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• User
Grin schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:44:
Hahaha prachtig! :)
Ik kijk uit naar jouw ervaring/review! @User
Net zadel binnen gekregen en op de fiets gezet, gewoon de afstelling van mijn SLR zadel overgenomen.
Toen ik de recensies allemaal las die zeiden dat het trillingen goed uit het wegdek haalde dacht ik dat het weer zo'n marketingverhaaltje was. Ik was dus erg benieuwd of dat echt zo was of dat het inderdaad kolder was. Gelukkig hebben we hier in het dorp een weg van de echte ouderwetse klinkers. Op een carbon fiets met harde banden is dat echt een verschrikking om op te fietsen. Gister had ik de banden opgepompt naar 7+ bar, en een eind over die weg gefietst. Ondertussen ben ik er wat aan gewend, maar eigenlijk is het niet grappig om een eind op zo'n weg te fietsen.
Net dus zadel op de fiets gezet en een (rustig) rondje gefietst. Met een gangetje van 25-30 km/u de klinkerweg over en... geen centje pijn! Het zadel haalt inderdaad heel goed de scherpe randjes uit het wegdek. De enige trillingen kwam via het stuur en de trappers, het zadel voelde echt rustig aan. Natuurlijk haalt het niet alles uit het wegdek, maar de kleine irritante trilling is nergens meer te bekennen. *O*

• goldmemberf1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:55
Na een ritje van 75KM gisteren heb ik een gevoelloze pink en ringvinger (linkerhand) die nog steeds aanhoudt. Is dit iets om me zorgen over te maken of wel een vaker voorkomend kwaaltje? Ik heb nog niet heel veel ervaring (in totaal 5 keer gefietst), dus wellicht hebben jullie wat meer informatie..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:00
goldmemberf1 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:52:
Na een ritje van 75KM gisteren heb ik een gevoelloze pink en ringvinger (linkerhand) die nog steeds aanhoudt. Is dit iets om me zorgen over te maken of wel een vaker voorkomend kwaaltje? Ik heb nog niet heel veel ervaring (in totaal 5 keer gefietst), dus wellicht hebben jullie wat meer informatie..
Geen zorgen over maken, dat gaat goed komen maar kan misschien even duren. Je hebt een zenuw in je arm/pols op zijn mieter gegeven en daar pluk je nu de vruchten van. Google maar eens op cyclist palsy.

Ga eens kritisch kijken naar je positie op de fiets. Of nog beter, laat een bike fitting doen.
Houd je stuur niet te krampachtig vast en wissel regelmatig van positie. Sommige mensen hebben baat bij een paar handschoenen.

• goldmemberf1
Noxa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:05:
[...]
Geen zorgen over maken, dat gaat goed komen maar kan misschien even duren. Je hebt een zenuw in je arm/pols op zijn mieter gegeven en daar pluk je nu de vruchten van. Google maar eens op cyclist palsy.

Ga eens kritisch kijken naar je positie op de fiets. Of nog beter, laat een bike fitting doen.
Houd je stuur niet te krampachtig vast en wissel regelmatig van positie. Sommige mensen hebben baat bij een paar handschoenen.
Dankjewel, ja meer wisselen moet ik zeker gaan doen. Ik wacht het even af, stap morgen weer op de fiets :)

• kw_nl
  • Laatst online: 00:40
Was het vandaag laat je racefiets thuis dag? Het was super rustig in de regio Delft, Wassenaar, Katwijk.

Stond wel een bak wind, misschien dat daarom veel renners zijn thuisgebleven?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mooi om te horen @User. Welk model uit de SP-01 serie heb je aangeschaft? En wat is je zitbodbreedte (zal ik anders niet snel naar vragen :)) en je zadelmaat (S of L)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• User
Grin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:46:
Mooi om te horen @User. Welk model uit de SP-01 serie heb je aangeschaft? En wat is je zitbodbreedte (zal ik anders niet snel naar vragen :)) en je zadelmaat (S of L)?
SP-01 Boost Ti316 Superflow maat L :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
goldmemberf1 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:08:
[...]

Dankjewel, ja meer wisselen moet ik zeker gaan doen. Ik wacht het even af, stap morgen weer op de fiets :)
En dikker stuurlint kan ook wel fijn zijn.

• goldmemberf1
wisselwerking schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:33:
[...]

En dikker stuurlint kan ook wel fijn zijn.
Ja ik heb dit gisteren ook even met een vriend vergeleken, en zijn stuurlint en grip is veel zachter. Ook een veel duurdere fiets trouwens, maar in mijn geval zie ik zelfs een stukje van het frame op 1 stuk. Is dit iets wat vanuit de fabriek komt of wat de fietsenwinkel doet?

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:16
goldmemberf1 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Ja ik heb dit gisteren ook even met een vriend vergeleken, en zijn stuurlint en grip is veel zachter. Ook een veel duurdere fiets trouwens, maar in mijn geval zie ik zelfs een stukje van het frame op 1 stuk. Is dit iets wat vanuit de fabriek komt of wat de fietsenwinkel doet?
Zit los in de doos en gebeurt bij de FM tijdens opbouw van de fiets. Ik gooi meestal het standaard lint weg, ik rij met lizzard skin 3,2mm.

Let ook op dat je handschoentjes niet knellen. Ik krijg ook last als ik geen XL handschoentjes neem. Heb geen bijzonder grote handen maar het groter handschoentje loste alles op.

• ZieMaar!
kw_nl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:27:
Was het vandaag laat je racefiets thuis dag? Het was super rustig in de regio Delft, Wassenaar, Katwijk.

Stond wel een bak wind, misschien dat daarom veel renners zijn thuisgebleven?
Dat was voor mij wel reden om niet vandaag maar morgen te gaan fietsen.

Dan waait het namelijk niet alleen, maar gaat het ook nog regenen 8)7 .

Anyway: wij hebben het plan opgevat om deze zomer eens in elke provincie een rondje te fietsen. Gelderland en Overijssel hebben we, over een paar weekjes Limburg ook en dan langzaam de rest maar eens gaan plannen :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Waus26 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Dank voor je reactie. Zat zelf inderdaad ook al.naar die DT te kijken met zwarte remand. Die is er evt ook nog in 32 mm. Houdt die remrand een beetje de zwarte kleur? Zal eens vergelijken met de Fulcrum Zero's. Heb nu de Fulcrum (S-)five en ben daar ook best tevreden over.

Dan moeten ooit bij de volgende (gravel)fiets met schijfremmen maar de (middel)hoge carbon wielen erin voor de zomers op de weg :+
De remrand van de PR1400 Dicut Oxic wielen is hier nog vrijwel als nieuw. Wat ik bedoel met ‘vrijwel’? De coating is intact, en dus niet afgesleten. Er zit wel een hele lichte blauwe tint doorheen dankzij de SwissStop remblokken, maar dat zie je eigenlijk alleen als je heel goed oplet ;) Ik heb toevallig gisteren een ritje in de regen gemaakt, en ook dat heeft geen negatieve invloed op de remrand gehad. Wat mij betreft dus goedgekeurd.

(De zwarte remrand op de Racing Zero Nite blijft overigens niet zwart. Vandaar dat ik ook de reguliere Racing Zero wielen heb ;) )

In vergelijking tot je huidige Fulcrum S5 wielen gaan beide opties trouwens een flinke upgrade zijn. De stap van Racing 3 naar Racing Zero vond ik behoorlijk groot. Stijver, lichter, maar vooral smoooooth :P

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ZieMaar! schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Dat was voor mij wel reden om niet vandaag maar morgen te gaan fietsen.

Dan waait het namelijk niet alleen, maar gaat het ook nog regenen 8)7 .

Anyway: wij hebben het plan opgevat om deze zomer eens in elke provincie een rondje te fietsen. Gelderland en Overijssel hebben we, over een paar weekjes Limburg ook en dan langzaam de rest maar eens gaan plannen :).
Gisteren al in de wind én regen gereden. Morgen ongetwijfeld op herhaling :9 Regel 9 enzo..

Tof plan trouwens! (y)

• Xanderk89
  • Niet online
User schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:48:
[...]
Als ik uit ga van de opties van Mantel is een S wel een beetje tricky. Met een zitbotbreedte van ~116 zit je dan wel echt op de rand van het zadel. Grote kans dat je dan half op een ronding zit waaardoor je zitbotjes naar buiten gedrukt worden. Dat kan ook flinke zadelpijn opleveren.
De L lijkt me dan een veiligere keuze. Maar dan nog, je kan 30 dagen gebruikt terugsturen dus zo heel spannend is het niet. :)
Helaas net te laat gelezen.. Ik had hem toen al besteld. Vandaag binnen en uitgeprobeerd. kwa druk richting schaambot is 100% afgenomen. Ik voel nu dus ook inderdaad de zitbotjes veel beter. Echter snap ik wat je bedoelt met een maat breder. Ik voel dat ik riching het randje zit kwa zitvlak. Liever wat ruimte over. Ik ga vanavond de L bestellen en de S gaat waarschijnlijk retour.
User schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:16:
[...]
Net zadel binnen gekregen en op de fiets gezet, gewoon de afstelling van mijn SLR zadel overgenomen.
Toen ik de recensies allemaal las die zeiden dat het trillingen goed uit het wegdek haalde dacht ik dat het weer zo'n marketingverhaaltje was. Ik was dus erg benieuwd of dat echt zo was of dat het inderdaad kolder was. Gelukkig hebben we hier in het dorp een weg van de echte ouderwetse klinkers. Op een carbon fiets met harde banden is dat echt een verschrikking om op te fietsen. Gister had ik de banden opgepompt naar 7+ bar, en een eind over die weg gefietst. Ondertussen ben ik er wat aan gewend, maar eigenlijk is het niet grappig om een eind op zo'n weg te fietsen.
Net dus zadel op de fiets gezet en een (rustig) rondje gefietst. Met een gangetje van 25-30 km/u de klinkerweg over en... geen centje pijn! Het zadel haalt inderdaad heel goed de scherpe randjes uit het wegdek. De enige trillingen kwam via het stuur en de trappers, het zadel voelde echt rustig aan. Natuurlijk haalt het niet alles uit het wegdek, maar de kleine irritante trilling is nergens meer te bekennen. *O*
positief bericht! Ik hoop dit ook zo mee te maken :D

• edwardmila
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-05 18:03
Let ook op dat je handschoentjes niet knellen. Ik krijg ook last als ik geen XL handschoentjes neem. Heb geen bijzonder grote handen maar het groter handschoentje loste alles op.
Ik fiets sinds enkele weken zonder handschoenen ivm slapende handen, nergens meer last van 👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:28
edwardmila schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Ik fiets sinds enkele weken zonder handschoenen ivm slapende handen, nergens meer last van 👍🏻
Als je valt is het een reflex om jezelf op te vangen met je handen. Als je dan geen handschoenen draagt schaven je palmen open over het asfalt. Ik draag juist wel handschoenen om die reden.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:35
User schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:52:
[...]
SP-01 Boost Ti316 Superflow maat L :)

***members only***
Klopt het dan ook dat jij veel beweegt op je zadel? Volgens de site van Mantel is het een Id Match L3. 3 staat dan voor veel bekkenrotatie.

Volgens mij zit ik vrij stil op mijn fiets. Dit zadel klinkt goed maar ik vraag me af het type dat jij beschrijft met L3 of desnoods S3 als categorie iets voor mij is.

Maar het verhaal klinkt erg positief.

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een goed zadel.

Heb een nieuwe Bianchi Infinito XE gekocht. Daarop drie verschillende Fiziks geprobeerd. Had op mijn oude fiets de Fizik Kurve. Een geweldig zadel. Maar wordt niet meer gemaakt helaas.

Door het uitproberen van die andere Fiziks: Antares R3 Versus EVO, Antares R1 en Aliante R1 die allen niet bevielen heb ik nu denk een slijmbeursontsteking rechts. Erg pijnlijk.

Ben nu een SQ Labs 612 aan het proberen. Kreeg van de fietsenmaker een 15 cm terwijl mijn zitbotjes 10,5 cm uit elkaar staan. Volgens SQ Labs zou ik dus 13 cm moeten hebben.

Heb nu nog teveel pijn om het goed uit te kunnen proberen. Maar grijp alles aan voor een goed zadel.

• Salteh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:13
(jarig!)
Noisia schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:16:
[...]

Als je valt is het een reflex om jezelf op te vangen met je handen. Als je dan geen handschoenen draagt schaven je palmen open over het asfalt. Ik draag juist wel handschoenen om die reden.
Dat is voor iedereen om voor zichzelf te bepalen natuurlijk, maar het is zeker een geldig punt.

Zelf draag ik tegenwoordig alleen handschoenen bij toertochten (lees: als er veel onbekende fietsers zijn). Als ik in m'n eentje ga rijden draag ik ze niet.

Op de mountainbike dan weer wel, en dan ook gelijk de hele vingers. Mountainbiken kan ik gewoon niet :X en daar ligt het risico wat mij betreft hoger.. en net als veel andere tweakers heb ik m'n handen wel nodig om te kunnen werken/typen ;).

Di2Center.com | Strava

• User
La1974 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Klopt het dan ook dat jij veel beweegt op je zadel? Volgens de site van Mantel is het een Id Match L3. 3 staat dan voor veel bekkenrotatie.

Volgens mij zit ik vrij stil op mijn fiets. Dit zadel klinkt goed maar ik vraag me af het type dat jij beschrijft met L3 of desnoods S3 als categorie iets voor mij is.

Maar het verhaal klinkt erg positief.

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een goed zadel.

Heb een nieuwe Bianchi Infinito XE gekocht. Daarop drie verschillende Fiziks geprobeerd. Had op mijn oude fiets de Fizik Kurve. Een geweldig zadel. Maar wordt niet meer gemaakt helaas.

Door het uitproberen van die andere Fiziks: Antares R3 Versus EVO, Antares R1 en Aliante R1 die allen niet bevielen heb ik nu denk een slijmbeursontsteking rechts. Erg pijnlijk.

Ben nu een SQ Labs 612 aan het proberen. Kreeg van de fietsenmaker een 15 cm terwijl mijn zitbotjes 10,5 cm uit elkaar staan. Volgens SQ Labs zou ik dus 13 cm moeten hebben.

Heb nu nog teveel pijn om het goed uit te kunnen proberen. Maar grijp alles aan voor een goed zadel.
Voor zover ik zelf kan beoordelen beweeg ik een klein beetje. Als ik de zon achter mij heb zie ik van mijn schaduw mijn schouders iets heen en weer bewegen. Dat is trouwens wel iets anders dan bekkenrotatie, bekkenrotatie is hoe flexibel je bent bij het voorover buigen. Bij Selle Italia kan je alleen maar je flexibiliteit en zitbotbreedte invullen maar Fizik voegt daar ook nog het heen-en-weer schuiven aan toe.

Ik heb ook een Antares R3 Versus EVO gehad, maar daarvan kreeg ik op een gegeven moment echt pijn in mijn kruis van de druk. Net alsof ik constant rondliep met een onderbroek die veel te klein was. Om dat op te lossen heb ik puur gezocht naar het zadel wat (op het oog) de grootste opening had.
Voor mijn gevoel werkt een echt open zadel beter dan een zadel met een deuk, inkeping, whatever er in. Toen ik het SLR zadel aan het afstellen was had ik hem een keer echt compleet verkeerd op de fiets zitten. Hij stond echt een graad of 5 omhoog gericht omdat ik hem op de fietsstandaard verkeerd had afgesteld en zonder te checken op de fiets was gesprongen. Dat zat echt voor geen ene meter, maar totaal geen last gehad van mijn kruis omdat ik zelfs met een belabberd afgesteld zadel nog steeds geen druk op mijn kruis had. Sterker nog, het zat zelfs [i]beter]/i] dan de Antares...
Voor mijn gevoel moet je op zadels met alleen een deuk (zoals die SQ Labs 612) precies direct goed zitten omdat je anders alsnog druk op je kruis uitoefent. Maargoed, dat is mijn theorie. :)

Edit: Nu je bericht nog een keer goed gelezen, en je zitbotbreedte goed gezien. Ik dacht dat je ook op zoek was naar een zadel met uitsparing, maar volgens mij moet jij gewoon een smal zadel hebben. :+

Selle Italia heeft ook een saddle test programma maar ik weet niet hoe die werkt in Nederland. Dan sturen zij je een testzadel op en kan je checken hoe je daar op zit en hem goed afstellen. Als hij naar tevredenheid zit koop je een echte versie van het zadel.

[Voor 3% gewijzigd door User op 23-05-2020 21:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
TorpedoX_88 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 07:43:
@Kluus @Reynouts Bedankt voor jullie reacties! Was al van plan een route van klimbijnijmegen.com te doen (top site met al die routes en verhaaltjes erbij), maar heb nog 0,0 klimkilometers in de benen dit jaar dus begin even rustig met de Gironimo van 75km :)
Hoe heb je het gehad vandaag? Voor herhaling vatbaar?

Nijmegen/Berg en Dal is in mijn beleving (tot voor kort mijn thuisomgeging) erg rustig in vergelijking met de posbank. Als ik naar de posbank ga wordt het toch vaak een deceptie door de drukte met wandelaars, motoren en auto's. En de klimmen rondom Berg en Dal hebben ook zijn charme.

Inmiddels woon ik sinds een maand in de Kempen. Mis de klimmetjes zeker, de stoplichten minder ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 30-05 02:01
Zo, een heel dagje fiets-shoppen achter de rug. Ik was er zelf al wel uit, en door laks geholpen te zijn bij Mantel, de fiets bij de "local" BS besteld, en daar kon ik alles precies kiezen zoals ik het wilde, geen gezeur.
Het is de Scott Addict 20 disc geworden (105 groepset), in het blauw, met grijs/zwarte banden, ultegra remschijven en een zwart zadel. Ik heb de 11-28 cassette gekozen ipv de standaard 11-32, leek me voor vnl. vlakke ritjes verstandiger. Foto's volgen nog :)

Maar nu moest mijn vrouw nog. Veel fietsen zijn inmiddels op en ik baal er best van dat ik 2 maanden geleden niet heb aangedrongen om toch écht naar de winkel te gaan, ze fantaseerde in februari al over een nieuwe fiets. Met veel moeite een Scott Addict 25 disc mt47 naar Mantel weten te krijgen voor een proefritje en er stond nog een Liv Langma Advanced 2 disc in maat S.
Die 2 heeft ze gereden, de Scott viel af (te rechtop), en de liv was een twijfelgeval qua maat. Ze valt net tussen de XS en de S in. Dus we durfden niet voor de S te gaan, maar ook omdat de service nou niet echt goed was, ik wist meer van die fiets dan de verkoper.
We gaan nog wel proberen om een XS te vinden, maar dat lijkt erg moeilijk.

Nu heeft ze ook een Specialized Roubaix gezien... maar het is een beetje zoeken naar de meerwaarde voor haar, want de balhoofd vering is geen harde must, en dan blijft de kleur over. En dan is dik 800 euro wel veel geld voor wat witte lak en een verend balhoofd. (huidige fiets is ook wit)

Ik vind de Liv mooier, qua velgen in elk geval, de look van het frame is ranker en ik vind de 105 crank op de Liv mooier dan de Praxis crank van specialized...
En dan is ook nog eens alles afhankelijk van mogelijkheid tot leveren...pffft. Veel kleinere dealers hebben helaas hun voorraad niet online, en het is ondoenlijk om alle winkels na te bellen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava profile
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:41
Mistraller schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:48:
Zo, een heel dagje fiets-shoppen achter de rug. Ik was er zelf al wel uit, en door laks geholpen te zijn bij Mantel, de fiets bij de "local" BS besteld, en daar kon ik alles precies kiezen zoals ik het wilde, geen gezeur.
Het is de Scott Addict 20 disc geworden (105 groepset), in het blauw, met grijs/zwarte banden, ultegra remschijven en een zwart zadel. Ik heb de 11-28 cassette gekozen ipv de standaard 11-32, leek me voor vnl. vlakke ritjes verstandiger. Foto's volgen nog :)

Maar nu moest mijn vrouw nog. Veel fietsen zijn inmiddels op en ik baal er best van dat ik 2 maanden geleden niet heb aangedrongen om toch écht naar de winkel te gaan, ze fantaseerde in februari al over een nieuwe fiets. Met veel moeite een Scott Addict 25 disc mt47 naar Mantel weten te krijgen voor een proefritje en er stond nog een Liv Langma Advanced 2 disc in maat S.
Die 2 heeft ze gereden, de Scott viel af (te rechtop), en de liv was een twijfelgeval qua maat. Ze valt net tussen de XS en de S in. Dus we durfden niet voor de S te gaan, maar ook omdat de service nou niet echt goed was, ik wist meer van die fiets dan de verkoper.
[Afbeelding]

Nu heeft ze ook een Specialized Roubaix gezien... maar het is een beetje zoeken naar de meerwaarde voor haar, want de balhoofd vering is geen harde must, en dan blijft de kleur over. En dan is dik 800 euro wel veel geld voor wat witte lak en een verend balhoofd. (huidige fiets is ook wit)
[Afbeelding]
Ik vind de Liv mooier, qua velgen in elk geval, de look van het frame is ranker en ik vind de 105 crank op de Liv mooier dan de Praxis crank van specialized...
En dan is ook nog eens alles afhankelijk van mogelijkheid tot leveren...pffft. Veel kleinere dealers hebben helaas hun voorraad niet online, en het is ondoenlijk om alle winkels na te bellen.
Geen idee waar je woont, maar je kunt Giant stores proberen. In Drachten hebben ze vaak vanalles staan, wat naar wat ik weet een prima winkel is.
En liv=Giant.
Giant store ≠ Giant fabriekswinkel: maar een geauthoriseerde verkoper. Ik durf ook niet te beweren dat elke winkel dezelfde service zal bieden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:32
Mistraller schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als de Scott al te rechtop was is de Specialized dat zeker. Dat is een Endurance-frame met een stack/reach-verhouding die nog meer rechtop is dan de Scott. De Tarmac zou dan volgens mij logischer zijn.

Of bijvoorbeeld een Trek Emonda SL5? Of als wit de voorkeur heeft de SL6. Dan krijg je voor 750 ten opzichte van de Langma ook meteen Ultegra.
Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True