"Maar je hebt gelijk hoor ik hoef niet meer overtuigt te worden O-)"Torched schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:29:
[...]
Je kunt natuurlijk altijd een fietspomp meenemen het bos in en zelf gaan testen.
Het blijft gewoon dat door zachtere banden je op onregelmatig terrein meer grip en minder stuiterfactor hebt waardoor je sneller bent.
Dat betekent inderdaad meer rolweerstand, maar ook dat je vanwege meer grip harder de bocht door kunt en minder remt.
Avondritje er op zitten 26 km gefiets met exact een gemiddelde van 20km/h. Niet slecht voor een bijna 120kger vond ik zelf met deze wind. Volgens mij is die met de korte tussenstop bij mijn kameraad een dorp verder omgedraaid qua windrichting en op gaan zetten.
Nu ff lekker bankhangen. Als ik wat fitter was was het gemakkelijker gegaan denk ik
Nu ff lekker bankhangen. Als ik wat fitter was was het gemakkelijker gegaan denk ik
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
It never gets easier, you just go fasterMeneer iCy schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:16:
Dat is in ieder geval mijn ervaring met alleen rijden. Als je met een groepje bent kan het wel eens de andere kant opvallen.
Wat bedoel je precies met andere kant opvallen?ElmarJ16 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:43:
[...]
It never gets easier, you just go faster
Dat is in ieder geval mijn ervaring met alleen rijden. Als je met een groepje bent kan het wel eens de andere kant opvallen.
dat het in een groepje makkelijker is om jezelf te pushen denk ik 
en inderdaad @ElmarJ16 als het makkelijk gaat, dan ga je niet snel genoeg (hoewel dat wel een behoorlijke roadie quote is voor jou doen
)
maar uiteraard breed toepasbaar, zelfs voor downhill
en inderdaad @ElmarJ16 als het makkelijk gaat, dan ga je niet snel genoeg (hoewel dat wel een behoorlijke roadie quote is voor jou doen
maar uiteraard breed toepasbaar, zelfs voor downhill
[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 17-01-2020 11:58 ]
Elmar bedoelt denk ik dat je met een betere conditie in een groepje wel makkelijker wordt omdat je dan niet harder gaat, iedereen moet t tempo kunnen bijbenen
Klopt, zeker bergaf geldt datJampot007 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:08:
Elmar bedoelt denk ik dat je met een betere conditie in een groepje wel makkelijker wordt omdat je dan niet harder gaat, iedereen moet t tempo kunnen bijbenen
Ik heb de camera op zeist weer gespot. Het is een IR teller voor hoeveel mensen er voorbij komen voor onderhoudWillem30 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:13:
[...]
Ik was ook afgelopen zaterdag in Zeist op de route maar dit is me niet opgevallen.

Weer een mysterie de wereld uit
Heb ook een snelheidsensor op mijn voorwiel bevestigd btw. Vind het leuk om strava te kijken maar met GPS mis je zo 5-10% van je afstand en snelheid op singletracks. Heb Garmin Edge 25 van @Prulleman overgenomen en een ali speed sensor geinstalleerd. Heel chill dit.
[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 18-01-2020 15:38 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Na mijn eerste val ervaring bij de allereerste keer fietsen ben ik vandaag niet 1 maar 2x gevallen. 1x over de kop zelfs en 1x omgevallen omdat ik de 1 na laatste heuvel weer eens onderschatte bij de arena (te langzaam omhoog).
Die over de kop heb ik en de fiets geen schade. Alleen mijn helm heeft wat krassen. Wou langzaam een randje van 15cm omhoog wat ik wel vaker deed bij dat stukje. Alleen nu kreeg ik kramp in mijn been en ik stopte met omhoog halen daardoor. Toen lang ik op de grond en de fiets ook 🤣🤣🤣
Een ander dingetje over hoeveelheid lucht in de banden. Heb er nu 2,1 in de achter en 1,9 in de voorband gehad en voor mijn gevoel had ik veeeeeel meer grip op de route bij het fietsen en minder last van de hobbels enzo.
Die over de kop heb ik en de fiets geen schade. Alleen mijn helm heeft wat krassen. Wou langzaam een randje van 15cm omhoog wat ik wel vaker deed bij dat stukje. Alleen nu kreeg ik kramp in mijn been en ik stopte met omhoog halen daardoor. Toen lang ik op de grond en de fiets ook 🤣🤣🤣
Een ander dingetje over hoeveelheid lucht in de banden. Heb er nu 2,1 in de achter en 1,9 in de voorband gehad en voor mijn gevoel had ik veeeeeel meer grip op de route bij het fietsen en minder last van de hobbels enzo.
[ Voor 19% gewijzigd door Meneer iCy op 18-01-2020 16:31 ]
Zo pikte ik afgelopen week net met het uiteinde van het stuur een hekje mee, dan lig je ook ineens lullig op de grond. Beter zo vallen, even lachen en weer door, dan wat ernstigs.
Vanmorgen voor de 4de x gaan fietsen, na een aantal keren in het lokale bos te gaan vond ik het tijd om een aantal bochtjes te pakken...dus...op naar de Schaak in horst. Het zonnetje scheen, fiets achter in de auto en hop hop ernaartoe. Onderweg begon het te regenen en dan niet zomaar regen maar REGEN. Bij de start van de route flink wat modder, eerste bocht heerlijk glibberen en glijden waar mijn vroegere motorcross skillz wel om dd hoek kwamen kijken. De eerste kilometers waren heel vlak en kon ik voor mijn gevoel lekker doortrappen en heerlijk de kombochtjes pakken! Toen begon de "ellende" stijle heuveltjes,bergen kan ik het niet noemen, maar als je omhoog moet moet je ook naar beneden en dat kan ik "wel".
Uiteindelijk de ronde inclusief me verrijden in 1 uur en 22 minuten gedaan (20km)
Was ik tevreden over de tijd? Nee
Verwacht ik me te gaan verbeteren? JA!
Heb ik plezier gehad? JAAAH!
Uiteindelijk de ronde inclusief me verrijden in 1 uur en 22 minuten gedaan (20km)
Was ik tevreden over de tijd? Nee
Verwacht ik me te gaan verbeteren? JA!
Heb ik plezier gehad? JAAAH!
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
@Nutterd Plezier, daar draait het toch allemaal om. Klimmen zie ik zelf ook meer als noodzakelijk kwaad om naar beneden te kunnen, maar voor de ander is dat juist een toptijd naar boven neer zetten.
Handtekening
Ik denk ook dat ik dalen wel echt het leukst blijf vinden, zeker als er ook nog lekkere bochten inzitten. Maar klimmen hoop ik ook wel sneller in te wordem!Balboa schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:33:
@Nutterd Plezier, daar draait het toch allemaal om. Klimmen zie ik zelf ook meer als noodzakelijk kwaad om naar beneden te kunnen, maar voor de ander is juist een toptijd naar boven neer zetten.
Plezier en lekker buiten bezig zijn is zeker het belangrijkst!
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Niks mis met een mooie zware klim hoor! Al ben ik zeker geen klimmer, en met mijn 83kg al aan de zware kant, ik vind het toch wel mooi om helemaal kapot te gaan, 3 keer af willen stappen en toch boven te komen.
Voor de korte klimmen mis ik de explosiviteit, maar op een lange klim kom ik vaak toch redelijk goed boven als ik in mijn ritme kan komen.
Maar de afdaling blijft zeker het mooist.
Voor de korte klimmen mis ik de explosiviteit, maar op een lange klim kom ik vaak toch redelijk goed boven als ik in mijn ritme kan komen.
Maar de afdaling blijft zeker het mooist.
Voor mij hoort het een beetje bij elkaar (hoewel ik van een dagje winterberg ook heb genoten). Op eigen kracht ergens boven komen geeft (mij) veel voldoening. Als je dan nog een tof stuk naar beneden kan is het uiteraard helemaal feest.
In mei kan ik in ieder geval weer helemaal stuk gaan in de Ardennen, ik heb me zojuist ingeschreven voor de 90 km Cimes de Waimes
. Met ~2000 hm wordt dat een pittig dagje en zal ik mijn gearing opties nog eens goed onder de loep moeten nemen... de 30x42 vorig jaar bij de RdhF heeft het me de 2e helft wel (te) zwaar gemaakt denk ik achteraf. Voor kortere of ritten, of in ieder geval geen racepace ritten voldeed het, maar er was nooit een tandje extra zeg maar.. en nu met 30 km extra (en ongeveer dezelfde hm) ga ik wel een extra tandje nodig hebben..
misschien wel de tijd om te upgraden naar 1x12 XT, Als de micro spline hope body op tijd leverbaar is
In mei kan ik in ieder geval weer helemaal stuk gaan in de Ardennen, ik heb me zojuist ingeschreven voor de 90 km Cimes de Waimes
misschien wel de tijd om te upgraden naar 1x12 XT, Als de micro spline hope body op tijd leverbaar is
Ja ja ja we hebben je wel door!Prulleman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:52:
misschien wel de tijd om te upgraden naar 1x12 XT...
Ik heb nu 1x12 een 34 voor en 10-50 achter. Heb 'm in NL nog niet op z'n lichtste gehad volgens mij. Zal binnenkort eens naar Limburg gaan om goed te testen.
Mijn ervaring is dat het verzet waarmee je RdHF goed doorkomt, wel iets zwaarder kan voor CdW. Er zit maar 1 f#cking steile klim in de CdW (onder de skilift). In de RdHF zitten meerdere, vooral aan het einde. De 90Km CdW reed ik 'makkelijk' uit (lees: het had geen km meer moeten zijn), maar tijdens de RdHF van 65Km moest ik de laatste (niet zo steile) klim lopenPrulleman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:52:
Voor mij hoort het een beetje bij elkaar (hoewel ik van een dagje winterberg ook heb genoten). Op eigen kracht ergens boven komen geeft (mij) veel voldoening. Als je dan nog een tof stuk naar beneden kan is het uiteraard helemaal feest.
In mei kan ik in ieder geval weer helemaal stuk gaan in de Ardennen, ik heb me zojuist ingeschreven voor de 90 km Cimes de Waimes. Met ~2000 hm wordt dat een pittig dagje en zal ik mijn gearing opties nog eens goed onder de loep moeten nemen... de 30x42 vorig jaar bij de RdhF heeft het me de 2e helft wel (te) zwaar gemaakt denk ik achteraf. Voor kortere of ritten, of in ieder geval geen racepace ritten voldeed het, maar er was nooit een tandje extra zeg maar.. en nu met 30 km extra (en ongeveer dezelfde hm) ga ik wel een extra tandje nodig hebben..
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik wilde het je net komen melden, gisteren vrijwilligers ride gehad op Zeist (en delen van het nieuwe parcours op Den Treek, dat wordt toch ook wel heel gaaf!) en toen kwam inderdaad de teller ter sprake.JvS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:33:
[...]
Ik heb de camera op zeist weer gespot. Het is een IR teller voor hoeveel mensen er voorbij komen voor onderhoud.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
@zonoskar nou ja.. ik kwam de rdhf dus niet heel lekker door.. na 45 km was het eigenlijk op en heb ik de laatste 1,5 uur echt op de reserve tank moeten rijden. Zal ook een deel met eten en met pacing te maken hebben, maar het nadeel van steile klimmen zonder het juiste verzet is dat je niet meer kan pacen zoals je eigenlijk wil/moet. (snelheid moet dan omhoog om de pedalen rond te kunnen krijgen, maar dit ging op teveel stukken te ver boven mijn threshold, wat voor een rit van 2 uur prima is, maar niet voor 4,5 laat staan voor 6-7 uur die ik waarschijnlijk nodig ga hebben voor de CdW).
Qua training gaat het wel de goed kant op, heb wat in zwift aangerommeld, maar nu bijna 3 weken Trainerroad en merk al wel wat progressie in FTP en VO2Max. (en dat is nog maar de eerste fase
). Belangrijkste de komende tijd is consistent blijven, maar tot nu toe kijk ik er nog uit naar de sessies
Qua training gaat het wel de goed kant op, heb wat in zwift aangerommeld, maar nu bijna 3 weken Trainerroad en merk al wel wat progressie in FTP en VO2Max. (en dat is nog maar de eerste fase
[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2020 11:43 ]
Meer mensen hier, die b.v. de CdW of de MTB Epic 200 (al dan niet de 50/100/200 afstand) hebben gedaan?
Beide lijken mij wel interessant (de 90 en 100 dan ;-) ) . De RdhF is mij (nog) onbekend...
Beide lijken mij wel interessant (de 90 en 100 dan ;-) ) . De RdhF is mij (nog) onbekend...
Mill-Mann trail en Ardennes Trophy zijn ook mooie tochten in de Ardennen.
Afgelopen weekend voor het eerst gemountainbiked.
1,5 uur gefietst, beviel goed! Heb nog nooit aan sport gedaan dus kreeg al snel last van spaghettibenen en zadelpijn.
Uiteraard zo goed als het ging mn fiets, derailleur en ketting etc ontdaan van modder en zand.
Wel kwam ik erachter dat mijn achterderailleur het kleinste tandwiel soms wel en soms niet pakt, en het grootste tandwiel helemaal niet. Ik durf alleen niet zo goed ermee te pielen ondanks vele artikelen en YT filmpjes. Misschien toch langs een fietsenmaker voor de zekerheid.
Wellicht komend weekend weer een stukje fietsen.
Ben van plan om ook routes te fietsen met ondersteuning van GPX kaarten via BikeGPX. Iemand ervaring hiermee?
1,5 uur gefietst, beviel goed! Heb nog nooit aan sport gedaan dus kreeg al snel last van spaghettibenen en zadelpijn.
Uiteraard zo goed als het ging mn fiets, derailleur en ketting etc ontdaan van modder en zand.
Wel kwam ik erachter dat mijn achterderailleur het kleinste tandwiel soms wel en soms niet pakt, en het grootste tandwiel helemaal niet. Ik durf alleen niet zo goed ermee te pielen ondanks vele artikelen en YT filmpjes. Misschien toch langs een fietsenmaker voor de zekerheid.
Wellicht komend weekend weer een stukje fietsen.
Ben van plan om ook routes te fietsen met ondersteuning van GPX kaarten via BikeGPX. Iemand ervaring hiermee?
Op je achterderailleur zitten 3 instelbare schroefjes, 2 ervan naast elkaar. Eentje heet H en de ander L. Ga daar is aan draaien en kijken wat er gebeurt
(nog) geen vergelijkingsmateriaal, want de Raid des Hautes Fagnes vorig jaar was de eerste marathon voor mij, maar die staat wel bekend als een mooie zware marathon, die je zeker een keer gedaan moet hebben. Voor mij was het in ieder geval een hele bewuste keuze om die te doen. De organisatie was prima, heel goed gepijld, genoeg posten en prima verdeling met veel startwaves. Uiteraard druk, maar heb weinig last van andere gehad op een paar steile klimmetjes na, waar iedereen eraf moet (maar die had ik waarschijnlijk ook moeten lopen als het niet druk wasRR46 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:58:
Meer mensen hier, die b.v. de CdW of de MTB Epic 200 (al dan niet de 50/100/200 afstand) hebben gedaan?
vanwege een bruiloft het weekend van de RdhF nu voor de CdW gekozen, anders had ik denk ik de 90 RdHF gedaan dit jaar. Maar wellicht is dit een mooie middenweg om het een beetje rustiger op te bouwen.
Ik ga denk ik ook nog wel op zoek naar een andere mooie marathon dit jaar, zonde om zo te trainen voor maar 1 event
@Lensent 1,5 uur is nogal wat voor een eerste rit, beetje opbouwen houd het wellicht langer leuk.
Wat betreft de tip van @Jampot007 om aan de H/L schroefjes te draaien.... zonder je onnodig bang te maken moet hier wel een kanttekening bij.. Als je deze verkeerd afstelt, dan kan je ketting tussen je cassette en je spaken komen, als dit gebeurd als je net flink op de pedalen staat, kan er een hoop stuk (afgebroken derailleur, pad, of zelfs spaken uit je wiel).
Maar met wat meer context, de H/L schroefjes zijn de limiet schroefjes en zorgen ervoor dat de ketting niet voorbij het grootste of kleinste tandwiel kan komen. Deze zijn uiteraard belangrijk voor de juiste werking, maar hoeven over het algemeen na de (juiste) eerste keer afstellen niet meer bijgesteld te worden. Zomaar hieraan draaien gaat meer problemen geven dan oplossen. Controleren of de limieten een probleem zijn is uiteraard wel een stap die je kan doen. Je kan dan met de hand de derailleur heen en weer duwen om te kijken of de pulleys netjes uitlijnen met de uiterste kransjes, zo niet kan je dit met de H/L voor elkaar krijgen.
Andere potentiële (en eerlijk gezegd meer waarschijnlijke) oorzaken van slecht schakelen:
- vuile of versleten kabels
- verkeerde afstelling van de B-schroef (afhankelijk van hoe precies deze in eerste instantie is afgesteld moet deze na wat slijtage soms bijgesteld worden)
- kromme derailleur pad
- kromme derailleur
Kan absoluut geen kwaad om er zelf mee te gaan rommelen, maar juist die H/L schroeven moet je voorzichtig mee zijn en weten wat ze doen en wanneer ze de boel kunnen slopen
[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2020 12:53 ]
Eens met @Prulleman, maar aan de andere kant, die H en L-limieten zijn nou ook weer geen rocket science. Zorg ervoor dat de maximale stand uitgelijnd is met het grootste en kleinste kransje van je cassette en je zit veilig.
Als ik lees dat de kleinste bijna niet op geschakeld kan worden en de grootste helemaal niet denk ik -vuile of versleten kabels. Klinkt heel erg als een kabel die niet helemaal door z'n bereik kan en ergens blijft klemmen. Verkeerd afgesteld is vaak teveel naar 1 kant, maar beide kanten te kort komen klinkt als 'zit vast'Prulleman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:38:
lange intro
Andere potentiële (en eerlijk gezegd meer waarschijnlijke) oorzaken van slecht schakelen:
- vuile of versleten kabels
- verkeerde afstelling van de B-schroef (afhankelijk van hoe precies deze in eerste instantie is afgesteld moet deze na wat slijtage soms bijgesteld worden)
- kromme derailleur pad
- kromme derailleur
de rest
of misschien ooit kabels door een beun vervangen met te scherpe bochten, met name het laatste stukje naar de achter derailleur, kunnen vreemde knikken in zitten. Toen alles nieuw was misschien geen probleem, maar een stuk gevoeliger voor vuil en slijtage als de weerstand al hoog is door scherpe bochten in de kabels
Thnx voor de info, ik ga eens kijken of ik er zelf mee ga lopen pielen of niet.
Vwb de rit van 1,5 uur, dit was een rit in omgeving Hattem, niks extreems verder qua hoogteklims etc maar leuk genoeg als kennismaking.
Vwb de rit van 1,5 uur, dit was een rit in omgeving Hattem, niks extreems verder qua hoogteklims etc maar leuk genoeg als kennismaking.
Meestal heb je dan geen last als je aan de kabel trekt, ergo naar een groter kettingwiel schakelt. Maar het kan als het echt, echt, heel erg extreem is.
of nadat je teveel hebt zitten compenseren om naar het kleinste kransje te schakelen.Ruud schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:39:
Meestal heb je dan geen last als je aan de kabel trekt, ergo naar een groter kettingwiel schakelt. Maar het kan als het echt, echt, heel erg extreem is.
(anyway, het is in ieder geval een combinatie van factoren, want met alleen kabelspanning ga je dit niet fixen)
[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2020 15:08 ]
Ik twijfel over wat nu het handigste is. Heb nu Strava aan staan (en blijf deze aanhouden), maar wil ook een fietscomputer aanschaffen.
Twijfel om nu eerst een goedkope aan te schaffen zonder GPS en later in de toekomst een betere van +-200 euro.
Budget voor nu is eerst iets van 50 euro, want moet volgende maand ook wat minder warme fietskleding kopen :-)
Twijfel om nu eerst een goedkope aan te schaffen zonder GPS en later in de toekomst een betere van +-200 euro.
Budget voor nu is eerst iets van 50 euro, want moet volgende maand ook wat minder warme fietskleding kopen :-)
Wat verwacht je van een fietscomputer? Ik kan nuttige toepassingen verzinnen voor een simpele computer maar vraag me af wat jij verwacht. Ik moet namelijk wel echt mijn best doen om iets nuttigs te verzinnen om nu 50 euro te verbranden.Meneer iCy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:09:
Ik twijfel over wat nu het handigste is. Heb nu Strava aan staan (en blijf deze aanhouden), maar wil ook een fietscomputer aanschaffen.
De juiste KM's achterhalen voor mijzelf en liefste een synchronisatie met strava, maar dat verwacht ik niet voor 50 euro of minder :-).Ruud schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:12:
[...]
Wat verwacht je van een fietscomputer? Ik kan nuttige toepassingen verzinnen voor een simpele computer maar vraag me af wat jij verwacht. Ik moet namelijk wel echt mijn best doen om iets nuttigs te verzinnen om nu 50 euro te verbranden.
Daarom zit ik voor nu te denken aan de 5 euro fietscomputer van de action of 1 van sigma van 15 euro, puur om het juiste aantal km's te registreren voor mijzelf. De telefoon wijkt namelijk af en ook enigsinds logisch dat dit afwijkt.
Toekomst wil ik er 1 hebben met navigatie er op en synchronisatie naar strava, maar die zijn wat prijziger.
Dan moet je nu die 50 euro zeker in je zak houden en gewoon sparen voor een Wahoo elemnt of Garmin 530 (of een 130 als je broodkruimel navigatie ook ok vind , ipv full map).
(Meer info in het Het grote fietscomputer topic)
(Meer info in het Het grote fietscomputer topic)
[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 21-01-2020 08:29 ]
Thanks, wist niet dat daar een apart topic voor was. Dan haal ik wel tijdelijk zo'n fietscomputer van de Action voor mijn eigen registratie en spaar ik mooi even door voor een fatsoenlijke fietscomputer.
[ Voor 19% gewijzigd door Meneer iCy op 21-01-2020 08:52 ]
Niet zo gek dat ik het niet had gezien.JvS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:33:
[...]
Ik heb de camera op zeist weer gespot. Het is een IR teller voor hoeveel mensen er voorbij komen voor onderhoud.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik gebruik de navi functie eigenlijk nooit op de MTB. Leidt alleen maar af. Op mijn oude Mio was het ook altijd zo lastig te zien. Op mijn Garmin 520 heb ik de functie nog nooit gebruikt dus weet eigenlijk niet of die beter is. Scherm is kleiner dus zal wel nog lastiger af te lezen zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Rudolf op 21-01-2020 10:15 ]
Eindelijk iets waar ik mee kan helpen...of iig advies kan geven ;-)Meneer iCy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:26:
[...]
De juiste KM's achterhalen voor mijzelf en liefste een synchronisatie met strava, maar dat verwacht ik niet voor 50 euro of minder :-).
Daarom zit ik voor nu te denken aan de 5 euro fietscomputer van de action of 1 van sigma van 15 euro, puur om het juiste aantal km's te registreren voor mijzelf. De telefoon wijkt namelijk af en ook enigsinds logisch dat dit afwijkt.
Toekomst wil ik er 1 hebben met navigatie er op en synchronisatie naar strava, maar die zijn wat prijziger.
Ik twijfelde ook tussen een fietscomputer of wachten en een GPS kopen. Heb een fietscomputer gekocht met hartslagmeter en cadansmeter maar heb er spijt van om 2 redenen: geen koppeling met strava en geen navigatie/routes.
Gebruik mijn hardloop horloge met GPS ook voor het fietsen. Kijk sowieso niet naar snelheden of routes, gaat me meer om het loggen. Is dus ook nog een optie als je niet veel wensen hebt.
Das een zeer goede overweging. Want die staat ook nog op een wish list. Heb zelf op dit moment een xiaomi band 3.pjlgt schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:16:
Gebruik mijn hardloop horloge met GPS ook voor het fietsen. Kijk sowieso niet naar snelheden of routes, gaat me meer om het loggen. Is dus ook nog een optie als je niet veel wensen hebt.
Let dan wel op de kwaliteit van de tracking en hartslagsensor. Ik heb horloges gezien die compleet onbruikbaar zijn door brakke optische hartslag-sensor en brakke GPS.Meneer iCy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:40:
[...]
Das een zeer goede overweging. Want die staat ook nog op een wish list. Heb zelf op dit moment een xiaomi band 3.
In normaal gebruik geen enkel probleem met de optische sensor. Maar boven de 140BPM werkt het gewoon echt niet bij sommige horloges. (In mijn geval)
Thanks iig. Uiteraard zal ik daarvoor eerst het e.e.a. uitzoeken en het juiste topic om tips vragen. Voor nu doe ik het gewoon met wat ik heb (en een simpele km tellertje van de action)Ruud schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:43:
[...]
Let dan wel op de kwaliteit van de tracking en hartslagsensor. Ik heb horloges gezien die compleet onbruikbaar zijn door brakke optische hartslag-sensor en brakke GPS.
In normaal gebruik geen enkel probleem met de optische sensor. Maar boven de 140BPM werkt het gewoon echt niet bij sommige horloges. (In mijn geval)
Vanochtend de volledige MTB route in Ede gefietst. Sommige stukken liggen er erg slecht en modderig bij doordat Staatsbosbeheer bezig is met bomen kappen en met hun machines diepe sporen maken.
Like this?

Hier (Pals route in Eersel) lag vorige week nog een smalle singletrack. En bedankt!

Hier (Pals route in Eersel) lag vorige week nog een smalle singletrack. En bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 21-01-2020 13:01 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
zonoskar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:00:
Like this?
[Afbeelding]

Toen ik het plaatje zag wilde ik eerst zeggen "maar dit is geen MTB route, dus niet zeuren". Maar als dit single track was....

zal de onderhouds crew blij mee zijn
Sprintje trekken, heb je de KOM te pakken!zonoskar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:00:
Like this?
[Afbeelding]
Zal wel meevallen. Ik heb nog nooit een onderhoudsploeg kunnen betrappen op deze route. Omgevallen bomen blijven ook makkelijk een maand of 2 liggen. Heck, er ligt er nog eentje sinds begin vorig jaar, maar daar is een leuk paadje omheen ontstaan dat leuker is dan het origineelPrulleman schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:14:
zal de onderhouds crew blij mee zijn
Heb je in elk geval ruimte om in te halenzonoskar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:00:
Like this?
[Afbeelding]
Ik kwam ooit een omgevallen boom op de LDD tegen. Net iets te voor beginners dus een mooi klein stammetje ervoor en het was perfect.zonoskar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:28:
[...]
Zal wel meevallen. Ik heb nog nooit een onderhoudsploeg kunnen betrappen op deze route. Omgevallen bomen blijven ook makkelijk een maand of 2 liggen. Heck, er ligt er nog eentje sinds begin vorig jaar, maar daar is een leuk paadje omheen ontstaan dat leuker is dan het origineel
Volgende rondje (een uur later dus) was ie al opgeruimd
Nog mensen die naar Rad am Ring gaan?
Ik heb net mn eerste mountainbiketochtje achter de rug afgelopen weekend, en heb als autoliefhebber meerdere keren de Nordschleife gereden dus het leek me een leuk doel om naartoe te werken en het met de fiets ook te doen.
Dan wel in het Touristen tijdslot, geen competitie en geen/weinig tijdsdruk. Puur voor de ervaring dus.
Ik heb net mn eerste mountainbiketochtje achter de rug afgelopen weekend, en heb als autoliefhebber meerdere keren de Nordschleife gereden dus het leek me een leuk doel om naartoe te werken en het met de fiets ook te doen.
Dan wel in het Touristen tijdslot, geen competitie en geen/weinig tijdsdruk. Puur voor de ervaring dus.
Nee, nog erger. Die sporen links op je foto maar dan nog wat hoger zodat je er echt in wegzakte,zonoskar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:00:
Like this?
[Afbeelding]
De paarse route, het deel tussen Ede en Lunteren, vanaf de Barteweg, was afgelopen weekend ook onberijdbaar door kapwerkzaamheden.Willem30 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:55:
Vanochtend de volledige MTB route in Ede gefietst. Sommige stukken liggen er erg slecht en modderig bij doordat Staatsbosbeheer bezig is met bomen kappen en met hun machines diepe sporen maken.
Op facebook zag ik wel een bericht langskomen over de route langs Planken-Wambuis die onderhanden zou worden genomen, maar dat deel Barteweg-Peteweg werd niet vermeld.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb dat bericht niet gezien en zag geen verdere omleiding. De route ken ik nog niet helemaal.TheOmen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:56:
[...]
De paarse route, het deel tussen Ede en Lunteren, vanaf de Barteweg, was afgelopen weekend ook onberijdbaar door kapwerkzaamheden.
Op facebook zag ik wel een bericht langskomen over de route langs Planken-Wambuis die onderhanden zou worden genomen, maar dat deel Barteweg-Peteweg werd niet vermeld.
Gewoon soloPrulleman schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:43:
@Lensent de 24 uurs race lijkt me wel leuk, maar dan moet ik eerst nog 3 andere gekken vinden
Is dat voor de ATB? Zo ja, wanneer? (Even te lui om op te zoeken)Prulleman schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:43:
@Lensent de 24 uurs race lijkt me wel leuk, maar dan moet ik eerst nog 3 andere gekken vinden
https://radamring.de/en/disciplines/24h-mtb-race/wisselwerking schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:29:
[...]
Is dat voor de ATB? Zo ja, wanneer? (Even te lui om op te zoeken)
25 juli
Ah, jammer. Midden in de vakantie. Dat gaat niet lukken zonder een echtscheiding te riskeren.
LOL nee passPrulleman schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:43:
Extreme athlete and passable trained amateur racers will enjoy themselves.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
24 delen door 4 is maar 6 uur fietsen. Dat is niet zo spannend toch. Het menselijke lichaam is tot veel in staat hoor.
Grrrr lekke achterband na het avondritje. Gelukkig aan het einde... Zou mijn god niet weten waarvan en zie ook niets.
Ga er morgen wel ff mee naar de fietsenmaker. Wil zaterdag het bos weer in namelijk.
Ga er morgen wel ff mee naar de fietsenmaker. Wil zaterdag het bos weer in namelijk.
@Meneer iCy 
Naar de fietsenmaker voor een lekke band? Enkel voor een binnenband of plakspullen mag ik hopen...;)
Of een mooi moment om te kijken of je velgen en banden tubeless ready zijn.

Naar de fietsenmaker voor een lekke band? Enkel voor een binnenband of plakspullen mag ik hopen...;)
Heb er geen tijd voor, pas na het weekend. Dus kies in dit geval even voor de snelle klap en breng hem. Het is of band lappen of fietsen zaterdag 😎Prulleman schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:46:
@Meneer iCy
Poe.. woon je naast de fietsenmaker? Het kost mij meer tijd om de fiets te brengen en weer te halen.. dan zelf plakken.
Halve km verder op maar. Heb nog niet zoveel ervaring met plakken van banden. Had altijd een lieve pa die dat deed alleen die woont een stuk verder nu. 1 keer eerder gedaan en was toen wel even bezig. 😂Prulleman schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:53:
Poe.. woon je naast de fietsenmaker? Het kost mij meer tijd om de fiets te brengen en weer te halen.. dan zelf plakken.
[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 22-01-2020 21:59 ]
Plakken?
Noem me een verwende milieu onvriendelijke kapitalist, maar een binnenband plakken doe ik nooit (dat is; op de racer want MTB is tubeless), altijd vervangen.
En dat doe ik sneller dan jij heen en terug naar je LBS gaat
Noem me een verwende milieu onvriendelijke kapitalist, maar een binnenband plakken doe ik nooit (dat is; op de racer want MTB is tubeless), altijd vervangen.
Een racefiets is wel wat anders, dan voel je de plakker doordat je bandendruk vele malen hoger is.Holkers schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:01:
Plakken?
Op een stadsfiets/mtb is er geen enkele reden om niet te plakken.
Zelfs plakken doe ik sneller, zelfs in dit geval, dan heen en terug naar de LBS. Onderweg doe ik er een nieuwe binnenband in. Thuis wil ik nog wel eens, afhankelijk van het lek, de band gaan plakken.Holkers schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:01:
Plakken?
Met andere woorden
als je een keer tijd hebt. Verdiep je er eens in en oefen een paar keer om je binnenband te vervangen. Ook erg fijn als je een wat langere rit fietst en je onderweg een band moet vervangen. Het is een eenvoudig klusje welke echt enkele minuten in beslag neemt als je een beetje geoefend bent.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Volgende keer uiteraard wel, maar van het weekend hebben we iemand die overver komt om een stukje met ons mee te rijden.Michaelg schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:24:
Met andere woordenals je een keer tijd hebt. Verdiep je er eens in en oefen een paar keer om je binnenband te vervangen. Ook erg fijn als je een wat langere rit fietst en je onderweg een band moet vervangen. Het is een eenvoudig klusje welke echt enkele minuten in beslag neemt als je een beetje geoefend bent.
Tis dat ik vanavond/morgenavond erg vol zit en de zaterdagochtend zelf ook.
Ben zelf niet vies hoor om iets zelf te doen, alleen tijdgebrek nu en als het wel langer duurt dan verwacht dan zit ik met de stress. Als het zaterdag was gebeurt had ik zondag zelf het e.e.a. gedaan want het is vast geen rocket science.
Kan de fiets gelijk voor de onderhoudsbeurt die ik tegoed heb vanwege aanschaf van de fiets. Moest ook einde van maand gebeuren.
(+ als je toch naar de LBS gaat.. neem gelijk een extra binnenband mee.. die wil je gewoon 1 of 2 in huis hebben, + 1 mee als je langer/verder van huis gaat fietsen)
Om maar even een voorbeeld te noemen.. ik wil niet 100 km met de auto op pad naar de UHR om vervolgens daar lek te rijden, op zondag geen fietsenwinkel kunnen vinden en dan eerst 10km naar de auto lopen en dan maar weer naar huis..
Ook al is de kans klein, kan geen kwaad om een beetje voorbereid op pad te gaan.
(de afgelopen 2,5 jaar heb ik maar 1 x een half lek gehad, ik had toen net tubeless, maar ongeveer de helft van mijn lucht verloren omdat er een glasscherf in mijn band zat en dus een snee van bijna 1 cm. Ik ben toen wel thuis gekomen, maar durfde er niet verder mee het bos in, thuis met secondelijm de buitenkant bij elkaar geplakt en met een binnenband plakker de binnenkant van de buitenband. Verder in die 2,5 jaar 2 binnenbanden uitgedeeld en wat plakkers en lijm. Kortom, je kan maar beter voorbereid zijn, als het niet voor jezelf is, dan wel voor je maten, die kan je namelijk ook niet midden in de Ardennen achterlaten
)
Om maar even een voorbeeld te noemen.. ik wil niet 100 km met de auto op pad naar de UHR om vervolgens daar lek te rijden, op zondag geen fietsenwinkel kunnen vinden en dan eerst 10km naar de auto lopen en dan maar weer naar huis..
Ook al is de kans klein, kan geen kwaad om een beetje voorbereid op pad te gaan.
(de afgelopen 2,5 jaar heb ik maar 1 x een half lek gehad, ik had toen net tubeless, maar ongeveer de helft van mijn lucht verloren omdat er een glasscherf in mijn band zat en dus een snee van bijna 1 cm. Ik ben toen wel thuis gekomen, maar durfde er niet verder mee het bos in, thuis met secondelijm de buitenkant bij elkaar geplakt en met een binnenband plakker de binnenkant van de buitenband. Verder in die 2,5 jaar 2 binnenbanden uitgedeeld en wat plakkers en lijm. Kortom, je kan maar beter voorbereid zijn, als het niet voor jezelf is, dan wel voor je maten, die kan je namelijk ook niet midden in de Ardennen achterlaten
Uiteraard ga ik een voorraadje aanleggen. Wat is het handigste qua pomp om mee te nemen? Gewoon een minipomp of 1 op patronen? Dan schaf ik dat ook gelijk maar aan naast een extra bandenplak setje, want heb er 1 voor de normale fietsen thuis van de action en ga er van uit dat dit ook gewoon kan voor een MTB binnenband?Prulleman schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:15:
(+ als je toch naar de LBS gaat.. neem gelijk een extra binnenband mee.. die wil je gewoon 1 of 2 in huis hebben, + 1 mee als je langer/verder van huis gaat fietsen)
(de afgelopen 2,5 jaar heb ik maar 1 x een half lek gehad, ik had toen net tubeless, maar ongeveer de helft van mijn lucht verloren omdat er een glasscherf in mijn band zat en dus een snee van bijna 1 cm. Ik ben toen wel thuis gekomen, maar durfde er niet verder mee het bos in, thuis met secondelijm de buitenkant bij elkaar geplakt en met een binnenband plakker de binnenkant van de buitenband. Verder in die 2,5 jaar 2 binnenbanden uitgedeeld en wat plakkers en lijm. Kortom, je kan maar beter voorbereid zijn, als het niet voor jezelf is, dan wel voor je maten, die kan je namelijk ook niet midden in de Ardennen achterlaten)
Voor nu fiets ik toch nog enkel in mijn omgeving. Dus qua afstand valt het nog mee.
Ik zie patronen meer als een raceday oplossing of voor een geval met een tubeless probleem waarbij je band niet goed wilt settelen in de velg. Ik heb wel een setje in mijn rugzak, maar heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt.. Ik heb vorig jaar geinvesteerd in een hele goede minipomp met digitale drukmeter en genoeg slagvolume om binnen een acceptabele tijd een MTB band op te pompen..
https://www.lezynestore.n...v+digital+floor&results=4
een flinke investering, maar omdat de druk meting zo accuraat is gebruik ik deze nu zo'n beetje wekelijks om de druk te checken/goed te zetten. Altijd bij de hand, want hij zit in mijn rugzak.
Maar als je een mini pompje gaat kopen let dan op het volgende:
- slagvolume, een high pressure pomp is misschien leuk op de racefiets als je een dun bandje tot 8 bar wilt oppompen, maar op een MTB heb je meer aan volume
- een slang tussen de pomp en je ventiel. Een presta ventiel breekt verbazend snel af als je 80 x pompt.
- beetje kwaliteit..
https://www.lezynestore.n...v+digital+floor&results=4
een flinke investering, maar omdat de druk meting zo accuraat is gebruik ik deze nu zo'n beetje wekelijks om de druk te checken/goed te zetten. Altijd bij de hand, want hij zit in mijn rugzak.
Maar als je een mini pompje gaat kopen let dan op het volgende:
- slagvolume, een high pressure pomp is misschien leuk op de racefiets als je een dun bandje tot 8 bar wilt oppompen, maar op een MTB heb je meer aan volume
- een slang tussen de pomp en je ventiel. Een presta ventiel breekt verbazend snel af als je 80 x pompt.
- beetje kwaliteit..
Zat zelf aan een lager bedrag te denken en heb op het moment ook geen rugzak, maar zal hem denk ik dan aan de fiets monteren.
Denk zelf aan deze: https://www.futurumshop.n...ni-morph-g-minipomp.phtml of https://www.decathlon.nl/...145782?mc=8359384&c=ZWART
Die zijn voor racefietsbandjes. Hoge druk, weinig volume.Meneer iCy schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:06:
[...]
Zat zelf aan een lager bedrag te denken en heb op het moment ook geen rugzak, maar zal hem denk ik dan aan de fiets monteren.
Denk zelf aan deze: https://www.futurumshop.n...ni-morph-g-minipomp.phtml of https://www.decathlon.nl/...145782?mc=8359384&c=ZWART
Daar kun je ook best een MTB-band mee oppompen maar dan ben je echt lang bezig. Je verplaatst te weinig lucht per slag. De drukmeter is waarschijnlijk onbruikbaar voor MTB-banden. Veel te grove schaalverdeling.
Deze is voor de MTB. Zonder drukmetertje maar dat kan prima op gevoel.
https://www.decathlon.nl/...306754?mc=8543432&c=ZWART
Dat verwacht ik ook wel. Desnoods als ik wel ooit een lange route (30 a 40km) op een andere plek ga fietsen dan een losse druk meter, maar hoop dat ik nu de komende 500km niet weer een lekke band ga krijgen.Ruud schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:16:
[...]
Deze is voor de MTB. Zonder drukmetertje maar dat kan prima op gevoel.
https://www.decathlon.nl/...306754?mc=8543432&c=ZWART
Bedankt voor de tip! De 920 stond overigens wel bij de MTB attributen.
Edit: High Volume moet ik op kijken he? Zie bij Mantel dat de binnenbandjes beter zijn van contintel dan van de decathlon en qua prijs vallen die ook wel mee. Zal vast een stuk goedkoepr zijn als bij de LBS (5 stuks 18 euro voor de bandjes).
Daar zie ik dan deze pomp liggen: https://www.mantel.com/bbb-cycling-easyroad-minipomp
[ Voor 23% gewijzigd door Meneer iCy op 23-01-2020 09:37 ]
Wat betekend in dit wereldje de term 'LBS'?
Het is vast een onaardige afkorting voor een fietsenmaker?
Local Bike Shop, meestal zijn LBS'en wel onaardig inderdaadLensent schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:01:
Het is geen onaardige afkorting, maar je gevoel klopt wel. Het staat voor local bike store.Lensent schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:01:
Local Bike Shop, oftewel een willekeurige fietsmaker om de hoek. Voor kleine dingetjes die op internet lasting te vinden zijn als schroeven, boutjes, ringetjes etc. kun je daar vaak wel terecht.Lensent schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:01:
In het kader van binnenbanden uitdelen is het misschien handig om een 26" binnenband mee te nemen. Die past ook wel in een 29" wiel als nood oplossing, maar een 29" binnenband past niet in een 26" wiel.Prulleman schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:15:
(+ als je toch naar de LBS gaat.. neem gelijk een extra binnenband mee..
...
Verder in die 2,5 jaar 2 binnenbanden uitgedeeld en wat plakkers en lijm.
Zou eigenlijk volgend jaar pas met een tourtocht mee gaan doen, maar ik ga er dit jaar 1 doen (30km). Er wordt er 1 namelijk 8 november uitgevoerd :-). Genoeg tijd om te trainen om misschien direct maar de 50km te gaan doen.. Misschien nog een andere tourtocht in de regio van de zomer, maar daar twijfel ik nog over.
@Meneer iCy Gewoon 1 of 2 binnenbanden op voorraad hebben liggen, die dingen kosten geen drol zo doe ik dat.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Tip: start niet te vroeg. Dan mis je al 90% van het Strava-gepeupel in je achterwielMeneer iCy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:21:
Zou eigenlijk volgend jaar pas met een tourtocht mee gaan doen, maar ik ga er dit jaar 1 doen (30km). Er wordt er 1 namelijk 8 november uitgevoerd :-). Genoeg tijd om te trainen om misschien direct maar de 50km te gaan doen.. Misschien nog een andere tourtocht in de regio van de zomer, maar daar twijfel ik nog over.
Niet te zwaar tillen aan toertochten hoor... het is geen wedstrijd. Je hoeft echt niet een jaar te trainen om aan een toertocht van 50 km mee te doen, laat staan 30km.Meneer iCy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:21:
(tuurlijk, als je echt niet fit bent, dan is het misschien zwaar, maar 2-3 (4?) uur (semi) ongetraind op de fiets is niet hetzelfde als ongetraind een marathon lopen.)
Verder zijn toertochten vaak wat minder technisch, soms een stukje singletrack van een route in de buurt, maar ook genoeg stukken over gravelpaden of weilanden. Dit maakt het ook minder zwaar/intensief.
Gewoon meedoen en sterker worden
(ik zie een toertocht meestal om een keer ergens te rijden waar je normaal niet zomaar komt (of zelfs mag komen in sommige gevallen))
[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 24-01-2020 14:48 ]
Als je het leuk vindt, zou ik zo'n tourtocht al veel eerder doenMeneer iCy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:21:
Vaak is de minimale afstand zo'n 25-30 kilometer, die kom je zeker door! Sfeertje bij de meeste tochten is ook wel echt goed, je krijgt best wel wat motivatie van de mensen om je heen.
Top, nou zal er 1tje eerder al doen. Even kijken of ik mijn kameraad of kameraden mee krijg, want dat lijkt mij solo wel wat minder.L0we schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:13:
[...]
Als je het leuk vindt, zou ik zo'n tourtocht al veel eerder doen.
Vaak is de minimale afstand zo'n 25-30 kilometer, die kom je zeker door! Sfeertje bij de meeste tochten is ook wel echt goed, je krijgt best wel wat motivatie van de mensen om je heen.
Normaal gesproken vind ik het niet erg om alleen te fietsen.
Ik heb er zelf een aantal solo gereden, maar onderweg heb je toch wel wat aanspraak. Vond ik niet zo heel vervelend om te doen.Meneer iCy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:21:
[...]
Top, nou zal er 1tje eerder al doen. Even kijken of ik mijn kameraad of kameraden mee krijg, want dat lijkt mij solo wel wat minder.
Normaal gesproken vind ik het niet erg om alleen te fietsen.
misschien overbodig, maar hier vind je een best goeie agenda:
https://www.ntfu.nl/fietsers/kalender
Sja.. als je eigen fiets behoeftes groter zijn dan die van je maten kan je maar beter wennen aan solo ritten
(trust me, I know). Maar eigenlijk vind ik het wel lekker, gewoon eigen tempo en afstand, zonder onnodige pauzes
. Uiteraard afgewisseld met af en toe een social ride met bv wat tweakers.
Dus wanneer en waar is de volgende tweakers ride?
013?
013?
Prima plan! Daar wil ik sowieso nog wel eens rijdenPrulleman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:31:
013?
Fiets zelf ook regelmatig een tourtocht solo, al is dat dan meestal op de racefiets en inderdaad in een onbekende regio. Het komt regelmatig voor dat ik op een vrijdagavond kijk op de NTFU kalender of er in een straal van ~100km wat te doen is (ik woon net onder Utrecht, dus dat is ongeveer heel Nederland). Gooi dan de fiets achterin en de volgende morgen op het gemakkie naar de startplaats.
Rij net zo graag (of liever) met fietsvrienden, maar dat vergt altijd weer de nodige planning/vervoer en op één of andere manier *moeten* we dan altijd extreem vroeg weg. Voor velen is een tocht van pak hem beet 140km ook een hele (mentale) uitdaging. Ook al kunnen ze het fysiek prima aan, ineens komt er dan vanalles bij kijken waarover ze zich druk lijken te maken en dan gaat de spontaniteit van een vrijdagavond idee wel een beetje verloren.
Dit jaar hebben we het anders aangepakt met een vast clubje een planning gemaakt voor een aantal 150km+ tochten. Kunnen ze zich vast mentaal voorbereiden en wel zo gezellig
.
@Prulleman Count me in. Liefst wel op een zaterdag.
Rij net zo graag (of liever) met fietsvrienden, maar dat vergt altijd weer de nodige planning/vervoer en op één of andere manier *moeten* we dan altijd extreem vroeg weg. Voor velen is een tocht van pak hem beet 140km ook een hele (mentale) uitdaging. Ook al kunnen ze het fysiek prima aan, ineens komt er dan vanalles bij kijken waarover ze zich druk lijken te maken en dan gaat de spontaniteit van een vrijdagavond idee wel een beetje verloren.
Dit jaar hebben we het anders aangepakt met een vast clubje een planning gemaakt voor een aantal 150km+ tochten. Kunnen ze zich vast mentaal voorbereiden en wel zo gezellig
@Prulleman Count me in. Liefst wel op een zaterdag.
Ik zal eens kijken in de agenda (en thuis afstemmen
) wanneer het uitkomt.
Om alvast iets te roepen onder voorbehoud: zaterdag 22 feb
@JvS Kom je dan weer deze kant op? Dan zullen we voor de verandering de auto pakken naar de route
dan kunnen we em mooi 2 x rijden (1 rondje = 18 km / ~1 uur)
ter inspiratie: https://www.strava.com/activities/2854799209
segment: https://www.strava.com/segments/20287431
@JvS Kom je dan weer deze kant op? Dan zullen we voor de verandering de auto pakken naar de route
[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 24-01-2020 16:27 ]
Hmm, kans is klein dat ik dan kan... Maar februari is voor mij sowieso een wat lastige maand. Op 1 feb na zit alles al volPrulleman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:24:
Ik zal eens kijken in de agenda (en thuis afstemmen) wanneer het uitkomt.
Bandje is weer klaar inclusief de zadel die wat kraakte. Velglint was de oorzaak. Dus vanaf fabriek niet lekker gezeten verwachten ze.
Weet niet of ik dat direct had gezien.
Weet niet of ik dat direct had gezien.
Als jullie van plan zijn vroeg te gaan, count me in.Prulleman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:24:
Ik zal eens kijken in de agenda (en thuis afstemmen) wanneer het uitkomt.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic