Raar tikje in mijn nog geen jaar oude Neuron CF. Door knie operatie eind vorig jaar nog geen 1400km op gefiets. Eigenlijk is de fiets zo als ik hem uit de doos heb gehaald (ja, wel even de aanhaalmomenten gecontroleerd 😉)
Fiets is al terug geweest naar servicepunt van Canyon, zij hebben paar voordehandliggende zaken gecontroleerd (b.v. zadel en assen opnieuw gemonteerd), maar op de terugweg merkte ik na een paar honder meter al; de tik zit er nog in (was na 17:00h).
Ik ga sowieso even terugbellen of er nog meer aanknooppunten zijn waar ze eventueel naar willen kijken, maar ik dacht; ook even in dit topic posten - mogelijk hebben jullie nog tips of ervaringen.
Het geluid:
/update: direct na het plaatsen van vorige reactie even gebeld, ze hebben het volgende gisteren gecontroleerd / nagelopen (short-listje voor dit model Canyon als ik het goed tussen de regels door vernam

)
- trappers gecontroleerd
- achteras opnieuw gemonteerd en aangedraaid
- dropper zat droog gemonteerd - opnieuw gemonteerd met montage vet
- ring van de dropper zal los
- zadel zat niet helemaal vast op de rails (mijn fout, was aan het experimenteren met de zit positie)
Hierna een proefrit gedaan, en de tik niet meer waar kunnen nemen onder belasting, dus klant gebeld om fiets op te halen.
Servicepunt gaf aan dat ze blij waren dat ik belde en dat ze zeker nog verder kunnen kijken nu blijkt dat de 'tik' er nog in zit - het actielijstje heeft nog meer punten blijkbaar.
Aangegeven dat het mij erom gaat dat er geen tik/barstje in het frame zit. Vorige Neuron uiteindelijk 2x een nieuw frame gehad als gevolg van vage framebreuk problemen. Ik heb toch weer een Neuron gekocht omdat het zo'n ontzettend fijne fiets is, en ik ging er vanuit dat Canyon de problemen met de carbon frames nu onder controle heeft..
Maandag breng ik de fiets weer terug voor verder onderzoek.
[
Voor 42% gewijzigd door
McLambo op 26-02-2026 10:13
]