Zeker in Nederland zou ik me hier echt niet druk om maken. Zorg zelf dat ik een telefoon mee neem, dan kan ik iemand bellen mocht het nodig zijn (wat nog nooit gebeurd is) en heb spullen mee dat ik mijn fiets kan repareren (tireplugs, bandenlichters, tool, paar boutjes, quicklink).
Als je meer 'risky' dingen wilt doen kan het een idee zijn het samen met iemand te doen. Zeker in Nederland kom je op zulke plekken vaak toch wel mensen tegen (bijvoorbeeld dat bikeparkje in Spaarnwoude in dat filmpje). Dus lig je echt niet zo snel een nacht in een bos alleen. In de Alpen laat ik weten welke route ik ga doen/waar ik ga rijden als ik alleen ga.
Overal kan wat gebeuren maar zolang je een beetje nadenkt is zeker in Nederland het allemaal niet zo spannend. Thuis kan je ook over een krant struikelen en je nek breken. Dat het misschien niet het beste idee is om ver je grenzen over te gaan alleen aan het eind van de wereld lijkt me logisch maar verder? Denk dat veel mensen zich vooral bang laten maken voor vanalles en nog wat in het leven.
Op de bank blijven zitten, das pas ongezond!
Juist in 9 v/d 10 'echte' Bikeparks (lees met shuttle of lift) zijn er zo veel mensen. Daar ben ik eerder 'bang' om tegen iemand aan te rijden (stilstaan onder een drop, na een blinde bocht...) dan ergens 'niet gevonden' te worden.
[
Voor 25% gewijzigd door
GoldenSample op 18-03-2026 23:20
]