Ik meld me ook als beginnende MTB'er in dit topic.
Gisteren dit "monstertje" opgehaald via marktplaats, een Canyon Lux Trail CF6 van vorig jaar, paar hele lichte krasjes op de downtube, maar verder in nieuwstaat, vorige eigenaar had er een andere wielset onder, dropperpost en ander crankstel (met powermeter). amper 800km mee gefietst, was niet helemaal zijn ding.
Normaal ben ik iemand die gelijk het spul goed voor elkaar wil hebben met een goede afmontage etc. nu bewust gekozen voor een "instap" model met een basic afmontage en vanuit daar gewoon de sport te ontdekken. upgrades op deze fiets zijn zeer goed mogelijk, en als ik tegen beperkingen aan ga lopen dan hoop ik genoeg ervaring te hebben over MTB's dat ik wel precies weet wat ik wil.
Want ik kan nu ook wel 5000 euro uitgeven aan een leuke fiets, maar ik kan het beter ontdekken op een fiets die die maar een fractie kost van een top model.
Ik kom zelf van het wielrennen en afgelopen jaren af en toe een keer een MTB geleend of gehuurd om een rondje te fietsen, en nu dus eindelijk mijn eigen fiets.
Pedalen en bidonhouders zijn besteld, die komen morgen binnen, morgenochtend even langs de LBS voor een paar schoenen, want ik wel gelijk fietsen met SPD ipv platte pedalen.
En dan morgenmiddag of zondag hopelijk een paar singletracks onveilig maken hier in de buurt.
Je zult me voornamelijk kunnen vinden op de mtb routes in de regio Twente/Salland.
Ik zal komende dagen wel een betere foto maken als die in zijn element is (op de trails).
[
Voor 6% gewijzigd door
verstappen33 op 11-09-2026 10:32
]