Beste medetweakers, ik ga de eerste week van juni samen met een maat een weekje naar Saalbach-Hinterglemm en ben heel benieuwd of jullie wat tips hebben voor deze trip.
Wellicht is er hier iemand die hier vaker is geweest en wellicht ook de Big5 Challenge gedaan heeft.
Ter voorbereiding hebben we inmiddels aardig wat ervaring opgedaan in Bikepark BE-mine en Mook, aantal keren trailcenters in Esneux en Spa gedaan.
We zijn eerder ook in bikepark Winterberg en Greenhill Bikepark geweest wat tot nu toe de vetste MTB ervaring was
.
Drops tot anderhalve meter doen we comfortabel, en drops van 2 meter heb ik ook wel gedaan mits er een fijne landing is.
We zullen voornamelijk blauwe en rode trails gaan rijden en wellicht een paar zwarte.
Beiden rijden we een Orbea Rise SL, hebben full-face helmen met goggles en kniebeschermers.
Ons plan is als volgt:
De eerste en laatste dag valt af door reistijd waardoor er 5 dagen overblijven om te shredden
MTB dag 1 zal rustig aan wat trails rijden worden in omgeving Saalbach.
Op de 2e MTB dag willen we de Big5 Challenge gaan doen, tegen de 5000hoogtemeters, hoe vet!
De 3e dag wordt mogelijk een rustdag, wellicht toch nog paar trails als we ons goed voelen.
Dag 4 de hele dag in Bikepark Leogang.
Dag 5 wat trails herhalen die we echt tof vonden.
We verblijven in Pension Eder in Saalbach.
Voor de Big5 heb ik onderstaande timetable gemaakt met ChatGPT aan de hand van deze GPX file:
https://www.bergfex.com/s...0/?utm_source=chatgpt.com
•
[/list]
🚵 BIG‑5 MTB Challenge – Reference Timetable (June, Saalbach)
Time Lift / Trail Notes
09:00 – 10:00 Schattberg X‑press → Hacklberg/Bergstadl First warm-up descents
10:15 – 11:15 12er KOGEL Bahn → 12er Sky-Line / Z-Line Flowy trails, playful
11:30 – 12:15 Reiterkogelbahn → Blue / Pro Line Technical / jumps section
12:15 – 12:45 Pedal / Snack Quick bite in Hinterglemm
13:00 – 13:45 Kohlmaisbahn → Panorama Line Scenic, easy flow
14:00 – 15:15 Asitzbahn (Leogang) → Flow Link / Bikepark Lines Bikepark fun, optional lines
15:30 – 16:30 Schönleitenbahn → Final Descent to Saalbach Easy flow back to base
16:30 – 17:00 Arrival at Pension Eder End of loop
Ik heb begrepen dat de meeste liften om 16:15uur sluiten in deze peroide.
Bij ons verblijf zou een Joker card bij in zitten, heb nog geen idee hoe dat werkt en hoe je aan je liftpas kan komen die alle liften dekt.
Wat vinden jullie van dit plan en hebben jullie tips betreffende voeding, eetgelegenheden, lift passen, wellicht must-see locaties/uitzichten?
Zo niet, hopelijk heeft iemand iets aan de timetable en GPX file
Wellicht is er hier iemand die hier vaker is geweest en wellicht ook de Big5 Challenge gedaan heeft.
Ter voorbereiding hebben we inmiddels aardig wat ervaring opgedaan in Bikepark BE-mine en Mook, aantal keren trailcenters in Esneux en Spa gedaan.
We zijn eerder ook in bikepark Winterberg en Greenhill Bikepark geweest wat tot nu toe de vetste MTB ervaring was
Drops tot anderhalve meter doen we comfortabel, en drops van 2 meter heb ik ook wel gedaan mits er een fijne landing is.
We zullen voornamelijk blauwe en rode trails gaan rijden en wellicht een paar zwarte.
Beiden rijden we een Orbea Rise SL, hebben full-face helmen met goggles en kniebeschermers.
Ons plan is als volgt:
De eerste en laatste dag valt af door reistijd waardoor er 5 dagen overblijven om te shredden
MTB dag 1 zal rustig aan wat trails rijden worden in omgeving Saalbach.
Op de 2e MTB dag willen we de Big5 Challenge gaan doen, tegen de 5000hoogtemeters, hoe vet!
De 3e dag wordt mogelijk een rustdag, wellicht toch nog paar trails als we ons goed voelen.
Dag 4 de hele dag in Bikepark Leogang.
Dag 5 wat trails herhalen die we echt tof vonden.
We verblijven in Pension Eder in Saalbach.
Voor de Big5 heb ik onderstaande timetable gemaakt met ChatGPT aan de hand van deze GPX file:
https://www.bergfex.com/s...0/?utm_source=chatgpt.com
•
[/list]
🚵 BIG‑5 MTB Challenge – Reference Timetable (June, Saalbach)
Time Lift / Trail Notes
09:00 – 10:00 Schattberg X‑press → Hacklberg/Bergstadl First warm-up descents
10:15 – 11:15 12er KOGEL Bahn → 12er Sky-Line / Z-Line Flowy trails, playful
11:30 – 12:15 Reiterkogelbahn → Blue / Pro Line Technical / jumps section
12:15 – 12:45 Pedal / Snack Quick bite in Hinterglemm
13:00 – 13:45 Kohlmaisbahn → Panorama Line Scenic, easy flow
14:00 – 15:15 Asitzbahn (Leogang) → Flow Link / Bikepark Lines Bikepark fun, optional lines
15:30 – 16:30 Schönleitenbahn → Final Descent to Saalbach Easy flow back to base
16:30 – 17:00 Arrival at Pension Eder End of loop
Ik heb begrepen dat de meeste liften om 16:15uur sluiten in deze peroide.
Bij ons verblijf zou een Joker card bij in zitten, heb nog geen idee hoe dat werkt en hoe je aan je liftpas kan komen die alle liften dekt.
Wat vinden jullie van dit plan en hebben jullie tips betreffende voeding, eetgelegenheden, lift passen, wellicht must-see locaties/uitzichten?
Zo niet, hopelijk heeft iemand iets aan de timetable en GPX file