Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 285 286 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
McLambo schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:04:
Goeie punten allemaal.

Ik dacht eigenlijk dat de meest asociale mountainbikers nu weer op het asfalt zouden zitten, of is dat ook stigmatiserend? 😇
zeker :> , aangezien in de buurt weinig uitdaging heb op de MTB, en meestal geen zin (tijd) heb om eerst lang in de auto te zitten om eens een andere route te zien, maak ik toch ook veel meer km (of uren) op de racefiets. Ook ga ik over een weekje met de racefiets in spanje rijden.

(voor mij is het ook zeker niet een kwestie van zomer/winter sport. Als het weer me niet aanstaat, dan train ik binnen. Verder de racefiets als ik samen met mijn vrouw ga fietsen, en de overige tijd, MTB of racefiets, maar net waar ik zin in heb)

Toch blijft de MTB nr1 :)

Strava

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 16:32
eMTB rijder hier. Maar rijd ook op race en XCmtb. Het ligt echt aan de bestuurder en niet aan de accu kan ik beamen. Ik zit zelf altijd (nog) veel relaxter op mijn eMBT. Ben toch al geen haantje. Ook niet met andere vervoersmiddelen. Ik heb op mijn eMTB geen strava, fietscomputer of andere e-peen vergrotende middelen. Alleen een kilometerteller. (En range... veel belangrijker)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:26:
[...]

mijn punt is, het heeft weinig met de motor te maken. A-sociaal gedrag is altijd vervelend, ook van mensen op een gewone MTB.
Beetje hetzelfde als zeggen dat die "boswielrenners in lycra" of gasten op een s-works of mensen op een hardtail downhill, of zonder dropper, .... , of weet ik veel wat voor onderscheidend iets wat weinig/geen verband heeft met het a-sociale gedrag
De extra snelheid van een eMTB maakt het vooral mogelijk om asociaal (of gewoon olie dom) gedrag langer en breder te etaleren. Schreeuwende idioten die je het liefst de bosjes indrukken merk je vooral als ze (veel) sneller zijn -> een ebike maakt mensen sneller en die doen nog meer rondjes ook.

Je ziet het in mindere mate ook met electrische autos, kon net, toevallig bij Bergschenhoek op de parkeerplaats weer bijna mijn auto afschrijven. Zonder electrische auto had mevrouw waarschijnlijk niet 50 op de parkeerplaats gereden (moet je in de meeste niet electrische autos flink je best voor doen namelijk), mogelijk wel gezien dat iemand van rechts kwam of heeft iig de rest meer tijd om te anticiperen.

Het is inderdaad niet de ebike, fiets, kleding oid, de motor is een enabler voor meer van het shit gedrag dat ze anders ook wel zouden vertonen.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 09-03-2026 18:19 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:13
Prulleman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:14:
[...]

*ik heb geen ebike, voor mij zit de uitdaging ook in het stukje training, maar ik heb totaal geen probleem met ebikes.
Niet jokken, je kan alleen maar zo hard gaan als er een motortje in die Spark van je zit. De naam Spark geeft het al een beetje weg natuurlijk.

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:13
Rudolf schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:32:
eMTB rijder hier. Maar rijd ook op race en XCmtb. Het ligt echt aan de bestuurder en niet aan de accu kan ik beamen. Ik zit zelf altijd (nog) veel relaxter op mijn eMBT. Ben toch al geen haantje. Ook niet met andere vervoersmiddelen. Ik heb op mijn eMTB geen strava, fietscomputer of andere e-peen vergrotende middelen. Alleen een kilometerteller. (En range... veel belangrijker)
Geen fietscomputer ..... maar wel een kilometerteller?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
ZanielGa schreef op maandag 9 maart 2026 @ 18:21:
[...]

Niet jokken, je kan alleen maar zo hard gaan als er een motortje in die Spark van je zit. De naam Spark geeft het al een beetje weg natuurlijk.
De e versie (scott lumen, lightweight, kleine accu, kleine motor) is wel heel incognito.... Zoek de verschillen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb8Jv2qXpAi56FP_hv0Xepo-KZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xW50DrSU0U09hrCnZjOTojRm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI9eaytM9pFpKV3WTPLgUH4hWPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qflNSuqVfT1dBWqygQfGGBSA.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:03
Makkie. Andere kleur.

Hij wil.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

PeaceNlove

Deugleuter

Vergeet de banden niet :+

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:52
mark777 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:30:
Ik had een vraag: Ik heb een Merida Crossway 100 gekocht in 2022 maar nu zijn de tandwielen de ketting versleten. Is het handig om deze te vervangen of kan ik dan beter een nieuwe fiets kopen?
Kun je zelf doen met een paar stukken gereedschap. Eenmalige investering voor de rest van je leven.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:46
GoldenSample schreef op maandag 9 maart 2026 @ 18:17:
[...]

De extra snelheid van een eMTB maakt het vooral mogelijk om asociaal (of gewoon olie dom) gedrag langer en breder te etaleren. Schreeuwende idioten die je het liefst de bosjes indrukken merk je vooral als ze (veel) sneller zijn -> een ebike maakt mensen sneller en die doen nog meer rondjes ook.
Rijdt er hier wel eens eentje rond met ook nog een speaker in z'n rugzak -O-
1 voordeel; je hoort hem komen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 285 286 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic