Prulleman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:26:
[...]
mijn punt is, het heeft weinig met de motor te maken. A-sociaal gedrag is altijd vervelend, ook van mensen op een gewone MTB.
Beetje hetzelfde als zeggen dat die "boswielrenners in lycra" of gasten op een s-works of mensen op een hardtail downhill, of zonder dropper, .... , of weet ik veel wat voor onderscheidend iets wat weinig/geen verband heeft met het a-sociale gedrag
De extra snelheid van een eMTB maakt het vooral mogelijk om asociaal (of gewoon olie dom) gedrag langer en breder te etaleren. Schreeuwende idioten die je het liefst de bosjes indrukken merk je vooral als ze (veel) sneller zijn -> een ebike maakt mensen sneller en die doen nog meer rondjes ook.
Je ziet het in mindere mate ook met electrische autos, kon net, toevallig bij Bergschenhoek op de parkeerplaats weer bijna mijn auto afschrijven. Zonder electrische auto had mevrouw waarschijnlijk niet 50 op de parkeerplaats gereden (moet je in de meeste niet electrische autos flink je best voor doen namelijk), mogelijk wel gezien dat iemand van rechts kwam of heeft iig de rest meer tijd om te anticiperen.
Het is inderdaad niet de ebike, fiets, kleding oid, de motor is een enabler voor meer van het shit gedrag dat ze anders ook wel zouden vertonen.
[
Voor 4% gewijzigd door
GoldenSample op 09-03-2026 18:19
]