Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 284 285 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:20
Hencksch schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:36:
Waar de meeste zondagsrijders, waar ik zelf ook toe behoor, ergens tussen de 75 en 85 kilo wegen, zou ik me over een kilo meer of minder aan deaud gewicht geen zorgen maken. 1Kg afvallen is goedkoper dan een fiets die 1kg lichter is.
Dat is zeker zo, maar toen ik van een 14+kg fiets naar een 10+kg fiets ging was dat echt een wereld van verschil. Je merkt echt wel dat je veel makkelijker wegrijdt, maar zeker als het parcours een beetje uitdagender wordt heb je veel meer controle over je fiets. Je hoef in eens een stuk minder massa een kant op te gooien en dat merk je heel goed.

Maar om nu een paar duizend euro te betalen voor een 1kg lichtere fiets dat is natuurlijk onzin. Maar een stap van een paar kg helpt echt wel, ook voor de zondagsrijder.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:03
ik merk dat zelf ook altijd goed met mijn woon-werk fiets. Als mijn tas achterop ligt voelt die fiets ook veel lomper en minder stabiel. Zal denk ook over een kilo of 2 á 3 gaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hencksch schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:36:
Waar de meeste zondagsrijders, waar ik zelf ook toe behoor, ergens tussen de 75 en 85 kilo wegen, zou ik me over een kilo meer of minder aan deaud gewicht geen zorgen maken. 1Kg afvallen is goedkoper dan een fiets die 1kg lichter is.
De mentale boost is natuurlijk gigantisch op het moment dat je S-works ipv specialized op je frame hebt staan.

Beetje het zelfde effect dat (niet lekker matchende) goud/bronze stanchions op voorvork, demper en vooral dropper heeft.

Over dempers gesproken; bij snelle Dieppe compressie (Huck to flat bijvoorbeeld) piept mn Float X wat.. Jaar niet op gefietst, toen deed ie dat niet. Toch maar voor een full-service sturen als hij het ook doet bij warmer weer.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:10
Achja, het is maar net waar je wilt fietsen en hoe je wilt fietsen :P
Pagina: 1 ... 284 285 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic