Daan_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 08:45:
Nieuw huis en nieuwe mogelijkheden om de fietsen te stallen en werkplaats in te richren.Dit topic weer eens door gebladerd voor inspiratie en tips :-)
Uiteindelijk uitgekomen bij Steadyrack ProFlex wide. Hier aantal van besteld samen met aantal ABUS Grond/muur ankers. Zodat alle fietsen netjes hangen, maar ook goed gezekerd zijn tegen diefstal. Helaas hoor/lees je nog net iets te vaak dat mensen hun handjes niet van andermans spulletjes kunnen blijven.
Tips zijn altijd welkom ;-)
[
Afbeelding]
Net als met willekeurige andere fiets opslot zetten is het altijd een goed idee om te zorgen dat er niet echt goed een lange hevel gebruikt kan worden om met spanning het slot open te laten schieten. Door het wiel met spaken heen is daarom een extra goed idee. Ook zorgen dat het slot niet bij de grond kan helpt veel (voorkomt kunnen leunen met het volle gewicht op een betonschaar maar maakt ook het strak/gefixeerd houden van een ketting lastiger bij doorslijpen).
LinuxMan schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:11:
Wat nemen jullie mee aan gereedschap en onderdelen als je een rondje gaat mountainbiken? Ik neem nooit wat mee, maar ik zie ook mensen met een hele gereedschapset en onderdelen. Als je bijvoorbeeld een reserveband mee neemt, dan moet je ook al bandenlichters en een pomp mee hebben neem ik aan. Dus wat neemt iedereen mee?
Verschilt waar ik heen ga en of ik onderhoud aan m'n fiets gedaan heb/weet dat er mogelijk iets niet helemaal in de haak zit.
Altijd mee en zit op de fiets: Binnenband (zit in/aan mijn frame), bandenlichters (zitten in m'n hippack), Pomp met daarin: oa: multitool, tubeless plugs, kettingpons & quicklink
Mee in de auto als ik verder weg ga (uurtje or meer rijden met de auto) of weet dat iets misschien niet helemaal jovel is: Standaard gereedschapskist met fiets meuk. Oa: Imbussleutels, reserve ketting, derailleurhanger, wat boutjes, remblokken, bleedkit (en remolie), schoonmaak alcohol, shockpump en nog veel meer. Dat ding is bij sleutelen altijd mijn default dus dat is een makkelijke handeling. Leeft vaak ook gewoon in mijn kofferbak. In mijn auto ligt sowieso een 12v compressor.
Op vakantie/bikepark: Bovenstaande met afhankelijke hoe/wat/waar andere band(en), sealant & tyrebooster om tubeless banden te kunnen monteren + dingen waarvan ik weet dat ze mogelijk problemen geven (wel eens extra rem mee genomen, demper, cassette & ketting).
Over het algemeen allemaal niet nodig maar vind rijden met een mankement erg irritant & die gereedschapskist staat toch ingepakt dus is 0 moeite.
[
Voor 40% gewijzigd door
GoldenSample op 08-02-2026 19:19
]