4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ha dit doe ik dus ook exact!Ypuh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:17:
Fiets zelf ook regelmatig een tourtocht solo, al is dat dan meestal op de racefiets en inderdaad in een onbekende regio. Het komt regelmatig voor dat ik op een vrijdagavond kijk op de NTFU kalender of er in een straal van ~100km wat te doen is (ik woon net onder Utrecht, dus dat is ongeveer heel Nederland). Gooi dan de fiets achterin en de volgende morgen op het gemakkie naar de startplaats.
Rij net zo graag (of liever) met fietsvrienden, maar dat vergt altijd weer de nodige planning/vervoer en op één of andere manier *moeten* we dan altijd extreem vroeg weg. Voor velen is een tocht van pak hem beet 140km ook een hele (mentale) uitdaging. Ook al kunnen ze het fysiek prima aan, ineens komt er dan vanalles bij kijken waarover ze zich druk lijken te maken en dan gaat de spontaniteit van een vrijdagavond idee wel een beetje verloren.
Dit jaar hebben we het anders aangepakt met een vast clubje een planning gemaakt voor een aantal 150km+ tochten. Kunnen ze zich vast mentaal voorbereiden en wel zo gezellig.
@Prulleman Count me in. Liefst wel op een zaterdag.
Kijken of er ergens een leuke toertocht is.
Fiets inderdaad in de auto en gaan.
Helaas geen vrienden die ik zover krijg om te wielrennen😊
Gister nog aangemeld voor de ronde van arnhem.
Was nog niet eerder op de posbank geweest, dus dit kwam mooi uit!
Is trouwens ook begin/eind voorjaarsvakantie
Edit: was al in de prullenbak gesmeten zie ik. 7 maart, ik ga eens de agenda in duiken
[ Voor 19% gewijzigd door Holk op 25-01-2020 09:49 ]
Whatever.
Zuigers terug duwen, nieuwe blokjes erin en dan even een paar keer hard knijpen in de rem om de remmen via het zelfstellende mechanisme goed te krijgen.Harmen schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:57:
Iemand een gouden tip om nieuwe schijfrem blokjes goed af te stellen? Als ik de nieuwe erin zet zitten ze te strak, hoorde van iemand dat je de zuigers naar achter kan duwen. Heb Shimano xt 8000 remmen en g03a blokjes.
XT-M8000 remmen (zoals bijna alle) zijn zelf regulerend. Dat wil zeggen dat de zuigers de mate van slijtage opvangen door verder uit te gaan staan na mate van tijd. Als je de versleten blokken vervangt voor nieuwe moet je wel de zuigers terugzetten naar de meest diepe positie. Doe dit VOORZICHTIG en met een stuk plastic (bandenlichter) zodat je de zuigers niet beschadigd. Kost wel even wat kracht en moeite maar daarna moet alles weer soepel lopenHarmen schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:57:
Iemand een gouden tip om nieuwe schijfrem blokjes goed af te stellen? Als ik de nieuwe erin zet zitten ze te strak, hoorde van iemand dat je de zuigers naar achter kan duwen. Heb Shimano xt 8000 remmen en g03a blokjes.
Als je geen kunststof bandenlichter hebt om ruimte te maken kun je ook je oude, versleten blokjes laten zitten en een schroevendraaier gebruiken.
Maak van te voren het deel van de zuigers dat je ziet even schoon. (Sopje met een tandenborstel) Scheelt mogelijk troep onder de keerringen.
[ Voor 24% gewijzigd door Ruud op 25-01-2020 11:12 ]
Done, ging beter dan gedacht. Heb ze net in geremd.
[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 25-01-2020 16:11 ]
Whatever.
En vergeet niet om ze goed in te remmen om te voorkomen dat je remmen slecht werken en maar kort meegaan.Harmen schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:57:
https://www.mantel.com/blog/schijfremblokken-inremmen
Klinkt variabel, maar hiermee kan ik verschillende schakelgroepen, fully-systemen en voorvorken testen. Ben erg benieuwd
[ Voor 21% gewijzigd door Holk op 25-01-2020 19:30 ]
Vandaag ook de Honzo omgebouwd naar NX en de GX-set gelijk een deep clean gegeven. Viel me op dat er echt een dikke laag vet/vuil was opgehoopt op de zijkanten van de derailleur-wieltjes. Kreeg het er maar moeilijk af, zelfs met ontvetter bleef er toch nog steeds wat zitten, ongeveer de consistentie van koude roomboter zeg maar. Iemand bekend mee, gebruik ik teveel olie, of is het gewoon part of the deal?
Koek op je pulleys kan je wel voorkomen door er vaker een doek langs te halen. Ff met een oude handdoek de wieltjes door je vingers laten draaien (samen met de ketting).Sjoewe schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:15:
De Process is bijna af, begint nu wel serieus te kriebelen. Eigenlijk alleen de wielen nog, en wat klein Aligrut dat nog moet binnenkomen. Ben er nog steeds niet uit wat het moet worden qua velgen, spaken & naven, dus heb de hele opdracht maar bij Cycleworks over de schutting gegooid, die komen hopelijk met een voorstel komende week.
Vandaag ook de Honzo omgebouwd naar NX en de GX-set gelijk een deep clean gegeven. Viel me op dat er echt een dikke laag vet/vuil was opgehoopt op de zijkanten van de derailleur-wieltjes. Kreeg het er maar moeilijk af, zelfs met ontvetter bleef er toch nog steeds wat zitten, ongeveer de consistentie van koude roomboter zeg maar. Iemand bekend mee, gebruik ik teveel olie, of is het gewoon part of the deal?
Wat minder smering kan ook helpen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is met een wax-achtig smeermiddel overigens altijd een stuk lastiger te verwijderen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Canyon Neuron AL 7.0 ( https://www.canyon.com/nl...nfarbe=RD%2FOG&quantity=1 ) en de Canyon Neuron CF 8.0 ( https://www.canyon.com/nl...71_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY )
De carbon versie is 300gram lichter en volgens mij nagenoeg het zelfde afgemonteerd. Scheelt wel 700 euro.
Ik ben overigens 1,89 en ~95kg
Die 300 gram is niet heel veel op 95 kgGrooV schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:31:
Gisteren heeft mijn frame het begeven. Op zich niet erg want ik was toch al aan het kijken naar een nieuwe fiets
Nu zit ik te twijfelen tussen de Canyon Neuron AL 7.0 ( https://www.canyon.com/nl...nfarbe=RD%2FOG&quantity=1 ) en de Canyon Neuron CF 8.0 ( https://www.canyon.com/nl...71_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY )
De carbon versie is 300gram lichter en volgens mij nagenoeg het zelfde afgemonteerd. Scheelt wel 700 euro.
Welke? Oiz?Holkers schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:56:
Ik ben verliefd...
Zitten hele andere wielen en remmen op. Dus niet "alleen 300 gram lichter".GrooV schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:31:
Gisteren heeft mijn frame het begeven. Op zich niet erg want ik was toch al aan het kijken naar een nieuwe fiets
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Al even de weerstand van het pedaal wat harder aangedraaid, maar het 'uittrillen' blijft gebeuren.
Pedalen zelf zijn nog niet zo lang geleden vervangen. Vermoedelijk schoenplaatjes die aan vervanging toe zijn?
Of flatpedals
Dat is een van m'n nieuwe liefdes..
Het was een testdag van de Noordbikers, de lokale MTB vereniging en je kon best veel types, merken en uitvoeringen testen. Cube, Cannondale, Trek, Specialized, Giant etc etc stonden er (grotere bikeshops met deze merken) en je kon de fiets best goed testen op 'deel 2', een vrij lang stuk met veel variatie waaronder een paar leuke klimmen en afdalingen. Ik heb uiteindelijk 4 fietsen kunnen testen en op volgorde van meh naar verliefd:Let wel! dit is nergens een advies voor een ander maar puur mijn eigen gevoel!
Kona Process 134 CR/DL 29. Tweede fiets die ik mee nam, meer een niche fiets en daarom een beetje uit het zicht opgesteld. Stuk over fietspad naar parkoers wat testen qua veerweg, beweging etc. Begon toen al een beetje met bunnyhoppen en spelen. Daar is deze fiets echt een kei in; je wilt gewoon lol maken, elke verhoging of bultje ga je pakken om even over te jumpen. De fiets zelf voelde wat log aan, zwaar bijna terwijl deze dat niet is. Op normale snelheid vond ik de voorkant nerveus, kleine bewegingen. Ondanks dat het stuur breed genoeg was vond ik het wat raar en gaf weinig vertrouwen, maar bij afdalingen was het juist weer weg, toen was alles wel raak. Veerweg prima, schakelgroep (XO) prima, maar mijn eigen GX doet exact hetzelfde, XO is niet echt nodig.. Ik moet zeggen; DE ideale trailbike of als je in het zuiden van Nederland woont want voor mij een no-go. Niet gemaakt voor de XC tracks van Noordwijk waar ik 80-90% van de tijd ben. Leuk? Zeker, maar 6500 euro voor een bike die me niet aanstaat is het gewoon niet waard
Specialized Epic EVO Expert. Bij gebrek aan een 'normale'expert deze genomen. De Fox 34 SC is het verschil tov de RS SID van de normale Expert. Dit tilt de voorkant iets op en daardoor is het iets meer trail dan XC maar valt op zich wel mee. Deze fiets specifiek vanwege het Brain systeem willen testen. Niet mijn ding laat maar zeggen. Mooi dat je geen rekening hoeft te houden met de vering maar de achterkant (voorkant heeft geen Brain, is Fox..) geeft elke keer een kleine tik tegen je billen als het geactiveerd wordt. Voelt heel raar en op een fiets van 5700 euro met een systeem wat al 10+ jaar oud is mag dat niet (denk ik dan). Verder leuke fiets maar miste het gevoel van snelheid. Geometrie gaf wel een goede zit maar het was niet dat het vol XC was, die 20 mm voorkant extra kan daar debet aan zijn maar dat had de volgende fiets wel, was de grote tegenvaller van de dag
Orbea Oiz M10 TR. En dit doet een beetje pijn, maar deze is dus net niet m'n nummer 1 van de dag.. Qua looks een dikke 10, het frame is echt heel mooi, de afwerking, de lijnen alles. De 34 SC (die van hierboven) zat in deze TR (trail) fiets samen met Shimano XT groepset met XTR achter derrie. Ben geen fan van de XT groepset afgezien van de remmen. Gaat zwaar, duurt even voor de ketting pakt maar n=1. Desalniettemin is dit wel een geweldige fiets, de geometrie is precies, reactie precies, elke trap is het waard. Een achternaaf zonder ratel moet ik aan wennen (daar gaat m'n bel) maar het klopte voor de rest. Eigenlijk zou ik de M20 TR moeten testen omdat ik het liefst een GX/XO groep heb op deze fiets, XT remset erop en gaan.
Maar m'n echte eye-opener en liefde gaat naar een Trek Supercaliber 9.8. Wat. Een. Fiets. Zonder moeite vlieg je, de geometrie, de zit, de compactheid (viel me op), in combinatie met de GX groep, de XT remset, smullen. De Fox 32 SC voorvork is het minpuntje, had er liever een RS SID op gehad (Select+), maar alles op deze fiets klopt gewoon. Zou echt met twee vingers in m'n neus PR's gereden hebben, ware het niet dat ik moest wachten op anderen. Maar soms heb je iets waar je op gaat zitten, in gaat zitten, past oid waarbij je direct zegt "ja, dit is hem", nou dat. Wat een fiets.
Spaarpottechnisch is dit gewoon kloten natuurlijk én ik wil eigenlijk nog de Canyon Lux 9.0 testen, scheelt toch 1000 euro... Die hadden ze helaas niet maar maatje heeft een 6.0, dus geometrie en fit kan ik wel testen.
Nogmaals; geheel mijn eigen gevoel van de fietsen en onderdelen, geen verkoopadvies
Ik moet maar eens gaan zoeken of ik er hier nog liggen hebSjoewe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:40:
Dikke kans van wel, sowieso zou ik iedereen aanraden om gewoon 1x per jaar cleats te wisselen.
Of flatpedals
Flats gebruik ik enkel voor downhill, ik 'trek' graag af en toe eens aan mijn pedalen
Sowieso zijn vorken, dempers en linkage design de afgelopen 10 jaar zo ontzettend vooruitgegaan dat je jezelf echt nog moet afvragen of de suspension lock nog van deze tijd is. Vroeger was het misschien een wereld van verschil, maar ik denk dat het op een moderne high end fiets echt nog maar een paar procent aan trap effecientie scheelt.Holkers schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:43:
[...] het Brain systeem [...]
Misschien toch maar eens naar een mooi (stalen) singlespeed frame kijken.
Jezelf testen op klimmetjes is altijd leuk. Je merkt op gegeven moment dat steeds meer lukt en daarna steeds meer kan zonder dat je erbij moet gaan staan.pjlgt schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:16:
Wat een weertje zeg, heerlijk. 2 rondjes op de plaatselijke route gedaan. Eerst even rustig aan, kijken hoe het erbij ligt. En rij sinds kort singlespeed dus was benieuwd of ik de paar klimmetjes op kwam.
Eens! En door je veersysteem win je misschien wel meer dan die paar % die je verliest aan efficiëntie.Sjoewe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:02:
[...]
Sowieso zijn vorken, dempers en linkage design de afgelopen 10 jaar zo ontzettend vooruitgegaan dat je jezelf echt nog moet afvragen of de suspension lock nog van deze tijd is. Vroeger was het misschien een wereld van verschil, maar ik denk dat het op een moderne high end fiets echt nog maar een paar procent aan trap effecientie scheelt.
@Holkers: Stond er een 2020 Fuel Ex 9.x? Ik was aan het twijfelen om erheen te gaan maar kreeg geen reactie op mijn vraag. Plus ik ken Noordwijk niet dus dan is het gevoel tov mijn huidige fiets minder makkelijk te duiden.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Santa Cruz Hightower frame let me know
Ja die stonden er. Meende een 9.8 in het babyblauwRuud schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:55:
[...]
Eens! En door je veersysteem win je misschien wel meer dan die paar % die je verliest aan efficiëntie.
@Holkers: Stond er een 2020 Fuel Ex 9.x? Ik was aan het twijfelen om erheen te gaan maar kreeg geen reactie op mijn vraag. Plus ik ken Noordwijk niet dus dan is het gevoel tov mijn huidige fiets minder makkelijk te duiden.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Santa Cruz Hightower frame let me know.
Nope, YT kan nog wel eens met iets leuks komen dit jaar. Maar ook een Fuel EX 9.x heeft mijn aandacht. Of een blauwe Neuron CF. Mja met een Neuron win ik niet zoveel, dan is een vers kleurtje op mijn huidige frame veel goedkoper.
Ik zit erg in dubio of ik wel iets ga winnen tov mijn huidige fiets. Een moderne trailfiets heeft een luiere stuurhoek en stijlere zadelbuis. Maar dat kan in NL wel eens in de weg gaan zitten tov de Hightower nu.
@Holkers: dat is een gave kleur op een cool frame.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 26-01-2020 18:22 ]
12 km weggetrapt in het Westerveldse Bos in Zwolle.
Supercaliber zag ik op Velofollies, mooi ding ook wel.Holkers schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:43:
[...]
Dat is een van m'n nieuwe liefdes..
Het was een testdag van de Noordbikers, de lokale MTB vereniging en je kon best veel types, merken en uitvoeringen testen. Cube, Cannondale, Trek, Specialized, Giant etc etc stonden er (grotere bikeshops met deze merken) en je kon de fiets best goed testen op 'deel 2', een vrij lang stuk met veel variatie waaronder een paar leuke klimmen en afdalingen. Ik heb uiteindelijk 4 fietsen kunnen testen en op volgorde van meh naar verliefd:Let wel! dit is nergens een advies voor een ander maar puur mijn eigen gevoel!
Kona Process 134 CR/DL 29. Tweede fiets die ik mee nam, meer een niche fiets en daarom een beetje uit het zicht opgesteld. Stuk over fietspad naar parkoers wat testen qua veerweg, beweging etc. Begon toen al een beetje met bunnyhoppen en spelen. Daar is deze fiets echt een kei in; je wilt gewoon lol maken, elke verhoging of bultje ga je pakken om even over te jumpen. De fiets zelf voelde wat log aan, zwaar bijna terwijl deze dat niet is. Op normale snelheid vond ik de voorkant nerveus, kleine bewegingen. Ondanks dat het stuur breed genoeg was vond ik het wat raar en gaf weinig vertrouwen, maar bij afdalingen was het juist weer weg, toen was alles wel raak. Veerweg prima, schakelgroep (XO) prima, maar mijn eigen GX doet exact hetzelfde, XO is niet echt nodig.. Ik moet zeggen; DE ideale trailbike of als je in het zuiden van Nederland woont want voor mij een no-go. Niet gemaakt voor de XC tracks van Noordwijk waar ik 80-90% van de tijd ben. Leuk? Zeker, maar 6500 euro voor een bike die me niet aanstaat is het gewoon niet waard
Specialized Epic EVO Expert. Bij gebrek aan een 'normale'expert deze genomen. De Fox 34 SC is het verschil tov de RS SID van de normale Expert. Dit tilt de voorkant iets op en daardoor is het iets meer trail dan XC maar valt op zich wel mee. Deze fiets specifiek vanwege het Brain systeem willen testen. Niet mijn ding laat maar zeggen. Mooi dat je geen rekening hoeft te houden met de vering maar de achterkant (voorkant heeft geen Brain, is Fox..) geeft elke keer een kleine tik tegen je billen als het geactiveerd wordt. Voelt heel raar en op een fiets van 5700 euro met een systeem wat al 10+ jaar oud is mag dat niet (denk ik dan). Verder leuke fiets maar miste het gevoel van snelheid. Geometrie gaf wel een goede zit maar het was niet dat het vol XC was, die 20 mm voorkant extra kan daar debet aan zijn maar dat had de volgende fiets wel, was de grote tegenvaller van de dag
Orbea Oiz M10 TR. En dit doet een beetje pijn, maar deze is dus net niet m'n nummer 1 van de dag.. Qua looks een dikke 10, het frame is echt heel mooi, de afwerking, de lijnen alles. De 34 SC (die van hierboven) zat in deze TR (trail) fiets samen met Shimano XT groepset met XTR achter derrie. Ben geen fan van de XT groepset afgezien van de remmen. Gaat zwaar, duurt even voor de ketting pakt maar n=1. Desalniettemin is dit wel een geweldige fiets, de geometrie is precies, reactie precies, elke trap is het waard. Een achternaaf zonder ratel moet ik aan wennen (daar gaat m'n bel) maar het klopte voor de rest. Eigenlijk zou ik de M20 TR moeten testen omdat ik het liefst een GX/XO groep heb op deze fiets, XT remset erop en gaan.
Maar m'n echte eye-opener en liefde gaat naar een Trek Supercaliber 9.8. Wat. Een. Fiets. Zonder moeite vlieg je, de geometrie, de zit, de compactheid (viel me op), in combinatie met de GX groep, de XT remset, smullen. De Fox 32 SC voorvork is het minpuntje, had er liever een RS SID op gehad (Select+), maar alles op deze fiets klopt gewoon. Zou echt met twee vingers in m'n neus PR's gereden hebben, ware het niet dat ik moest wachten op anderen. Maar soms heb je iets waar je op gaat zitten, in gaat zitten, past oid waarbij je direct zegt "ja, dit is hem", nou dat. Wat een fiets.
Spaarpottechnisch is dit gewoon kloten natuurlijk én ik wil eigenlijk nog de Canyon Lux 9.0 testen, scheelt toch 1000 euro... Die hadden ze helaas niet maar maatje heeft een 6.0, dus geometrie en fit kan ik wel testen.
Nogmaals; geheel mijn eigen gevoel van de fietsen en onderdelen, geen verkoopadvies
Iets als een Evil Offering niks voor je dan? Daar kan je alle kanten mee op naar gelang wat voor een vork je erin steekt en kwa geo ook wat te tweaken met een flip-chip.Ruud schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:22:
Ik zit erg in dubio of ik wel iets ga winnen tov mijn huidige fiets. Een moderne trailfiets heeft een luiere stuurhoek en stijlere zadelbuis. Maar dat kan in NL wel eens in de weg gaan zitten tov de Hightower nu.
Er staat nog meer op inderdaad, waaronder een Offering maar ook een Following. Een Orbea Occam is ook een optie. Maar inzetbaarheid in NL heeft de aandacht. Ik wil daar niet op verliezen tov de Hightower.Sjoewe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:43:
[...]
Iets als een Evil Offering niks voor je dan? Daar kan je alle kanten mee op naar gelang wat voor een vork je erin steekt en kwa geo ook wat te tweaken met een flip-chip.
Meh, ik wil gewoon iets in een andere kleur eigenlijkSjoewe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:52:
Je wilt dus eigenlijk gewoon een nieuwe Hightower, maar dan met een 130mm veerweg en een 140mm vork
Deze combi doet me wel deugd

Wrappen, geen idee dat dat ook met fietsen kon. Eigenlijk best logisch. Op zich met wat geduld en wat simpele tools moet dat best zelf te doen zijn als ik het orakel van Youtube mag geloven.Ruud schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:16:
[...]
Meh, ik wil gewoon iets in een andere kleur eigenlijkDus ik denk dat een nieuw kleurtje of wrappen het meest handig is.
Deze combi doet me wel deugd![]()
[Afbeelding]
Die is te long and slack. 65.5 graden balhoofd met een 51mm offset vork. Wielbasis is 55mm langer dan de Hightower. Dat ga ik zeker merken.
Wrappen is 50% duurder dan spuiten. Maar scheelt wel weer een invisiframe-kit.Sjoewe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:08:
[...]
Wrappen, geen idee dat dat ook met fietsen kon. Eigenlijk best logisch. Op zich met wat geduld en wat simpele tools moet dat best zelf te doen zijn als ik het orakel van Youtube mag geloven.
Klein voorbehoud, maar waarschijnlijk wel jaPrulleman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:39:
Ik hoor net dat carnaval begint die dag![]()
Aangezien mijn wederhelft dat behoorlijk serieus neemt gaat het de 22e niet worden
Nieuwe poging zaterdag 7 maart. (Start om 10:00?)
@L0we kan deze dag wel
@JvS kan jij dan (inc vrijdag)?
@Michaelg
@Ruud
Bij ontbreken van regen en beschikbaarheid van een net parcours, primaPrulleman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:39:
Ik hoor net dat carnaval begint die dag![]()
Aangezien mijn wederhelft dat behoorlijk serieus neemt gaat het de 22e niet worden
Nieuwe poging zaterdag 7 maart. (Start om 10:00?)
@L0we kan deze dag wel
@JvS kan jij dan (inc vrijdag)?
@Michaelg
@Ruud
Parkeertip:
https://www.google.nl/map...!3d51.5595438!4d5.0367621
En anders hier:
https://www.google.nl/map...!3d51.5639046!4d5.0417892
Van daaruit is het een paar minuten naar de start van de route bij HC Tilburg/Taxi Vermeer. Hier:
https://www.google.nl/map...!3d51.5614264!4d5.0235036
Whuuut.Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:13:
Wrappen is 50% duurder dan spuiten.

Ik heb maar 1 prijs opgevraagd trouwens. Dus misschien kan het goedkoper.
Wrappen van een fully kost minimaal 450 euro in één kleur zonder logo's. Spuiten zit op 300 euro bij degene die ook mijn racefiets gespoten heeft.
Een wrap is flexibel natuurlijk. Terwijl een lak hard is. De stukken zullen er dus niet afspringen.Prulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:33:
poe.... dat wrappen is best prijzig.... hoe goed kan dat tegen steenslag en dat soort dingen? Bij normale lak wil je ook niet dat de stukken eraf vliegen, maar als wrap meer kwetsbaar (zachter) en als beschadigingen makkelijker groter worden en het is duurder..
Dat vinyl kost hooguit €10 per m2, en als je een schoon kaal frame aanlevert dan heeft een ervaren wrapper dat er binnen twee uur wel op zitten.
En toch denk ik dat je onderdelen als dit veel makkelijker kan spuiten dan wrappen. Een MTB heeft nogal wat lastige onderdelen, het is geen motorkapSjoewe schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:45:
Echt idioot, wat een geldwolverij.... Het zijn veel minder handelingen dan spuiten.
Dat vinyl kost hooguit €10 per m2, en als je een schoon kaal frame aanlevert dan heeft een ervaren wrapper dat er binnen twee uur wel op zitten.
het zullen inderdaad andere beschadigingen zijn, maar ik zie het zo voor me dat bij een wrap, als je een keer ergens langs schaaft, je van die kale stukjes + opgerolde wrap krijgt (heb een plaatje geprobeerd te zoeken maar kan niet echt iets vinden). maar ik heb een bepaald soort beschadiging in mijn hoofd.. Misschien gebeurd het helemaal niet hoor met het juiste materiaal.Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:44:
[...]
Een wrap is flexibel natuurlijk. Terwijl een lak hard is. De stukken zullen er dus niet afspringen.
ja, je hebt nergens een plat vlak, waarbij je de randen aan de onderkant kan wegmoffelen.. een fiets is echt alleen maar buizen, het wegwerken van de naden zal veel tijd kosten denk ikBokmaaa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:50:
[...]
En toch denk ik dat je onderdelen als dit veel makkelijker kan spuiten dan wrappen. Een MTB heeft nogal wat lastige onderdelen, het is geen motorkap
[ Voor 32% gewijzigd door Prulleman op 27-01-2020 08:53 ]
De band hoeft ook niet gewrapt te worden heBokmaaa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:50:
[...]
En toch denk ik dat je onderdelen als dit veel makkelijker kan spuiten dan wrappen. Een MTB heeft nogal wat lastige onderdelen, het is geen motorkap
Even in perpectief plaatsen: een racefiets/strandfiets/rigid zit op 300 euro. Een hardtail zit op 370 euro. Waar dat verschil vandaan komt!? Een hardtail scheelt sowieso een vork om te wrappen....
@Prulleman: ik snap wat je bedoelt. En dat zal inderdaad zo zijn maar dan heb je ook de krassen in je lak staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Ruud op 27-01-2020 08:53 ]
Het is ander materiaal dan van die harde vinylstickers. Het is een stuk taaier en het dure materiaal is schijnbaar tot op zekere hoogte ook self healing schijnbaar.Prulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:56:
klopt, maar voor mijn gevoel is een oppervlakkige kras in lak, een wrap die er half af ligt (maar nogmaals dan heb ik een soort goedkoop sticker materiaal in mijn hoofd en misschien is het meer invisiframe met een kleurtje (dan is het natuurlijk heel wat anders). Ik heb namelijk 0 ervaring met wraps (auto's of fietsen)
Naden verstoppen hoeft ook niet perse, bij auto's worden ook stukken aan elkaar gelast, en zeker niet alleen op de naden van de panelen. Op een meter afstand ben je de naden kwijt, ga je er dichter op staan en er echt naar zoeken dan vind je ze wel.
Ik zie op youtube allemaal filmpjes van henkies die dit gewoon met de fohn van hun vriendin in de schuur staan te doen met redelijk succes. Dus ik vraag me echt af of het nou zo moeilijk is...
Je zou de moeilijke delen ook altijd nog kunnen plastidippen.
Ik zou me gaan ergeren aan die naden. Ook al zie je ze op een afstand van een meter niet meer. Dus wrappen is van tafel voor mijn fiets.Sjoewe schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:08:
[...]
Het is ander materiaal dan van die harde vinylstickers. Het is een stuk taaier en het dure materiaal is schijnbaar tot op zekere hoogte ook self healing schijnbaar.
Naden verstoppen hoeft ook niet perse, bij auto's worden ook stukken aan elkaar gelast, en zeker niet alleen op de naden van de panelen. Op een meter afstand ben je de naden kwijt, ga je er dichter op staan en er echt naar zoeken dan vind je ze wel.
Ik zie op youtube allemaal filmpjes van henkies die dit gewoon met de fohn van hun vriendin in de schuur staan te doen met redelijk succes. Dus ik vraag me echt af of het nou zo moeilijk is...
Je zou de moeilijke delen ook altijd nog kunnen plastidippen.
Voorbeeld:

Zonder gekheid.. ik zou het geld eerder in onderhoud of nieuwe onderdelen stoppen. Het 'wow-effect' verdwijnt bij mij persoonlijk altijd vrij snel. Dit heb ik bijvoorbeeld ook bij mijn andere hobby: Gitaren. Altijd op zoek naar de volgende gitaar of modificatie.
Hmm, wat zou een goede volgende upgrade zijn dan?Rudolf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:14:
@Ruud Als je tijd hebt om je fiets te inspecteren tijdens het fietsen, dan rijd je niet hard genoeg!![]()
Zonder gekheid.. ik zou het geld eerder in onderhoud of nieuwe onderdelen stoppen. Het 'wow-effect' verdwijnt bij mij persoonlijk altijd vrij snel. Dit heb ik bijvoorbeeld ook bij mijn andere hobby: Gitaren. Altijd op zoek naar de volgende gitaar of modificatie.
Kak, ik zou wel nieuwe naven willen inderdaad. Maar dan wel Onyx'en. Maar nee, eerste wat ik wil vervangen is de cassette door iets wat niet geklonken is. Maar dan moet ie versleten zijn, anders is het gekkenwerk.Prulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:25:
Setje brede carbon velgen met i9 naven
Godverdegodver, gisteren nieuwe ketting gestoken op m'n cassette, maar ik ben alweer te laat. Ketting slaat door op de helft van de kransjes. Heb keurig met twee kettingen gereden, iedre 5 ritten geswapt.Totdat één van de twee kettingen FUBAR ging in m'n Ardennen-weekend. Misschien daarna nog 200-300 km op één ketting gereden. Kennelijk toch alweer teveel.
Ik ga voor de Process maar met drie kettingen rijden denk ik en iedere 3 ritten swappen ofzo.

Ook mooi spul.Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:36:
[...]
Kak, ik zou wel nieuwe naven willen inderdaad. Maar dan wel Onyx'en. Maar nee, eerste wat ik wil vervangen is de cassette door iets wat niet geklonken is. Maar dan moet ie versleten zijn, anders is het gekkenwerk.
kosten kunnen aardig oplopen als je fancy naven pakt voor een nieuwe wielset, maar het zijn wel dingen waar je van kan genieten en die (normaal gesproken) lang mee gaan.
@Jampot007 AXS eagle is ook mooi, maar echt veel geld... bij shimano is het even afwachten wanneer ze met Di2 12 speed gaan komen.. nu zoveel investeren in 1 of 2x11 zou ik persoonlijk niet doen
Maar ieder voor zich, we moeten ook niet allemaal op dezelfde fiets gaan rijden
Vooral het stuk over de kleur ("it's red") is heel herkenbaar voor mij.Sjoewe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:20:
[YouTube: How to Buy a Mountain Bike]
Veel te herkenbaar
Mijn volgende MTB moet toch echt wel rood zijn
Hello fellow humans
+1, rode fietsen zijn altijd sneller.joint_me schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:58:
[...]
Vooral het stuk over de kleur ("it's red") is heel herkenbaar voor mij.
Mijn volgende MTB moet toch echt wel rood zijn
en in sommige gevallen ook duurder
Hello fellow humans
Ik merkte de laatste tijd dat het rubber ringetje op mijn voorvork (die dus aangeeft hoe diep de voorvork ingeveerd is) na een ritje telkens helemaal bovenin zit. Geen idee of het komt omdat er misschien te weinig lucht in de pomp zit of dat mijn vork toch toe is aan een onderhoudsbeurt (die wil ik in het voorjaar doen, als ik mijn MTB wat langer kan missen omdat ik dan op de racefiets kan).
Hoe vaak pompen jullie bij? En houden jullie je aan de tabelletjes van de fabrikant of proberen jullie wat uit (en dan vaak meer of minder?).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Je kan beter van 20-30% sag uit gaan en vanuit daar finetunen naar gelang smaak/rijstijl. tabelletje is leuk voor de eerste x, een indicatie of voor de dealer als je fiets afgeleverd wordt.
Je rubber ring bovenin is overigens niet erg, je mag elke rit wel een keer of wat een bottom out hebben (tenzij het vergeleken met normaal echt een rustige rit was). Als je bij medium kuilen/stenen/wortels/drops al een bottom out hebt ipv bij die paar grote knotsers, dan heb je te weinig druk (of je moet lucht spacers toevoegen).
Tnx.Prulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:30:
@Galois Bijpompen zou echt heel sporadisch nodig moeten zijn.. als je dat bij wijze van spreke elke maand (of vaker) moet doen dan is er iets lek.
Je kan beter van 20-30% sag uit gaan en vanuit daar finetunen naar gelang smaak/rijstijl. tabelletje is leuk voor de eerste x, een indicatie of voor de dealer als je fiets afgeleverd wordt.
Je rubber ring bovenin is overigens niet erg, je mag elke rit wel een keer of wat een bottom out hebben (tenzij het vergeleken met normaal echt een rustige rit was). Als je bij medium kuilen/stenen/wortels/drops al een bottom out hebt ipv bij die paar grote knotsers, dan heb je te weinig druk (of je moet lucht spacers toevoegen).
Hij is inderdaad door de dealer afgesteld en heb er verder nooit wat mee gedaan (ook omdat ik geen vorkpomp had
(en mocht je een mooie handleiding/YouTube oid weten voor de afstelling... graag).
Dat die ring bovenin zat heb ik overigens nooit gemerkt, alleen na afloop van een rit visueel dus
De vork mag overigens wel een beurt hebben. Heb uitgerekend dat hij zo'n 175 uur gebruikt is (Strava km delen door gemiddelde snelheid op de MTB
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Hoewel Di2 op de weg erg goed is zie ik op de MTB nul voordeel. SRAM Eagle schakelt zo snel, goed en met korte klikken vanaf GX dat ik geen voordeel zie voor een AXS-groep.Jampot007 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:51:
Elektrisch schakelen? (:
Op de weggroepen dus wel, auto trim en minimale schakelweg zijn echt voordelen tov handmatig schakelen.
Helemaal mee eens, maar dat minuscule schakelaartje voor de AXS is wel heel erg bikep0rnRuud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:43:
[...]
Hoewel Di2 op de weg erg goed is zie ik op de MTB nul voordeel. SRAM Eagle schakelt zo snel, goed en met korte klikken vanaf GX dat ik geen voordeel zie voor een AXS-groep.
Op de weggroepen dus wel, auto trim en minimale schakelweg zijn echt voordelen tov handmatig schakelen.
Edit: deze dus: https://www.instagram.com/p/B7RI8TPnynu/?igshid=vl35oayshz0
[ Voor 7% gewijzigd door Holk op 27-01-2020 16:50 ]
Ik zag gisteren toevallig deze video YouTube: Fix and Ride | Installing a new electronic shifter, wheels, and tire...Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:43:
[...]
Hoewel Di2 op de weg erg goed is zie ik op de MTB nul voordeel. SRAM Eagle schakelt zo snel, goed en met korte klikken vanaf GX dat ik geen voordeel zie voor een AXS-groep.
Zelf zou ik ook niet voor elektronisch schakelen gaan, weer een extra onderdeel dat kapot kan.
Moet je de derailleur eens per ongeluk kapot rijden...Jampot007 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:58:
[...]
Ik zag gisteren toevallig deze video YouTube: Fix and Ride | Installing a new electronic shifter, wheels, and tire...
Zelf zou ik ook niet voor elektronisch schakelen gaan, weer een extra onderdeel dat kapot kan.
Hoe zit het met losse onderdelen eigenlijk? Zijn die makkelijk te verkrijgen en is een AXS-derailleur makkelijk uit elkaar te halen?
Pagina 48... Ik zie het somber in
https://www.servicearchiv...pc_-_revg_-_noembargo.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door Ruud op 27-01-2020 17:04 ]
Op mijn achterwiel (Specialized Roval standaard velg) zit wat speling. De naaf zit vast met een moer/contramoer-systeem (als dat zo heet).
Als ik die te strak aandraai, dan draait het wiel niet meer soepel en als ik 'm dus niet strak genoeg aandraai, dan heb ik wat speling.
Zo dus ook nu, hij draait soepel, maar ik heb zo'n 1 mm speling (bij de band). Als ik de band dus horizontaal heen en weer beweeg.
Moet ik deze 1 mm voor lief nemen, of kan ik daar nog wat beter aan afstellen?
Dat. Sowieso vind ik SRAM GX Eagle of Shimano XT 8100 eigenlijk ook wel het duurste qua groep dat ik op m'n MTB zou willen hebben. Met mijn track record is het niet ondenkbaar dat het binnen 2 jaar weer vervangen moet worden.Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:01:
Moet je de derailleur eens per ongeluk kapot rijden...Dan ben je 500 euro verder.

Als de schakelmotor aan stront is, dan hang je volgens mij, maar verder is SRAM best wel okay met het makkelijk verkrijgen van reserve onderdelen.Hoe zit het met losse onderdelen eigenlijk? Zijn die makkelijk te verkrijgen en is een AXS-derailleur makkelijk uit elkaar te halen?
Zou niet moeten. Er zouden twee moeren moeten zijn, dus je hebt twee conus spanners nodig, dat zijn dunne steeksleutels, die moet je tegen elkaar in vastdraaien. Daarbij draai je de buitenste moer naar binnen, dan krijg je inderdaad dat de naaf gaat klemmen, en dan draai je binnenste heel ietsjes terug totdat 'ie niet meer klemt.Galois schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:07:
Even een ander vraagje.
Op mijn achterwiel (Specialized Roval standaard velg) zit wat speling. De naaf zit vast met een moer/contramoer-systeem (als dat zo heet).
Als ik die te strak aandraai, dan draait het wiel niet meer soepel en als ik 'm dus niet strak genoeg aandraai, dan heb ik wat speling.
Zo dus ook nu, hij draait soepel, maar ik heb zo'n 1 mm speling (bij de band). Als ik de band dus horizontaal heen en weer beweeg.
Moet ik deze 1 mm voor lief nemen, of kan ik daar nog wat beter aan afstellen?
[ Voor 39% gewijzigd door Sjoewe op 27-01-2020 17:13 ]
Ik parkeer 'altijd' hier: https://goo.gl/maps/YD6CeWLQZBQtZw1D9 Lekker rustig.Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:07:
[...]
Bij ontbreken van regen en beschikbaarheid van een net parcours, prima
Parkeertip:
https://www.google.nl/map...!3d51.5595438!4d5.0367621
En anders hier:
https://www.google.nl/map...!3d51.5639046!4d5.0417892
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik rij momenteel een Trek Roscoe 8 met aardig wat upgrades (fork naar een Fox Factory 34 140mm met een 44mm offset (tov 51mm die de rockshox had), Stan's wielen, complete cockpit verandert), en rij voornamelijk singletrack/trail. Ik doe wel wat downhill, maar niet super focused op dat gebied al is het wel iets waar ik wat comfortabeler mee wil worden.
In mijn woonplaats heb ik een behoorlijke MTB speeltuin dicht waarbij ik woon: Coler Preserve. Hier in de buurt is sowieso veel te doen qua mountain biken en een overzicht. Tot zover een verkapte brochure waar ik woon (als je een AirBNB zoekt, DM me -lol), maar hoop dat dat wat inzicht geeft in de diversiteit van de trails hier.
Wat mij een beetje tegenhoudt is dat de Ripmo misschien iets teveel travel heeft voor mijn huidige rijstijl, maar biedt mogelijkheden voor groei.
Qua alternatieven zit ik ook een beetje te kijken naar de Ripley, de hierboven genoemde Canyon Neuron (al zie ik 140mm beetje als een ideaal middelpunt) of de Norco Optic (kwam als beste uit de test in op Pinkbike), die iets meer midgravel georiënteerd zijn, maar ik heb mijn budget op $3000 gezet waar de AF precies in past.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Je geeft zelf aan dat je wilt groeien richting DH. Een Neuron kan op de trail van de video prima maar heeft niets over. En heeft niets te zoeken in een DH omgeving.
Ik zou de Ripmo eens proberen. Zeker op die drops kun je in het begin flink wat veerweg gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 27-01-2020 20:11 ]
Dank, ja die Neuron is niet echt een upgrade t.o.v wat ik nu heb (anders dan HT to FS). Ik wil niet teveel opgeven qua klimcapaciteiten, al schijnt de Ripmo met de DW-link behoorlijk goed te klimmen. Een lokale fietsenboer verkoopt Ibis, maar eens even langs.Ruud schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:27:
@Appie:
Je geeft zelf aan dat je wilt groeien richting DH. Een Neuron kan daar prima maar heeft niets over. En heeft niets te zoeken in een DH omgeving.
Ik zou de Ripmo eens proberen. Zeker op die drops kun je in het begin flink wat veerweg gebruiken.
@Ruud als je nog iets speciaals zoekt qua frame, dan zou ik zeker de Revel Rascal overwegen. Schijnt echt een hele capabele fiets te zijn, met het nieuwe suspension design van de canfield brothers.
Dan moet ik wel heul erg snel zijn. 😂
Vandaag rondje gemaakt en voor mijn gevoel gaan de kilometers maken gemakkelijker. Ben alleen gestopt bij 17km omdat mijn hoestbuien niet op hielden. Had achteraf meer last van mijn longen dan benen of armen.
En vandaag iets los gekomen met beide wielen. Dacht dat boven de 115kg je nooit meer los van de aarde kwam.
Edit: Heeft iemand ervaring met de rugtassen van de vrienden van China? Wil er 1 bestellen met een waterzak er bij in om zo wat spullen wat handiger mee te nemen. De pomp heb ik nu vast zitten aan mijn bidon houder, maar denk dat een rugzak wat prettiger is. Heb nog niet gefietst met de pomp vast aan de bidonhouder, want die was gisteren pas binnengekomen. Reserve bandje kan dan ook mooi in de tas.
Zat aan zoiets te denken:
https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_53
of
[ Voor 77% gewijzigd door Meneer iCy op 28-01-2020 08:15 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Mensen ervaring met twist shifters?
https://www.mmrbikes.com/rakish-20.html?version=1666
MMR is vooral in Spanje bekend.
Hello fellow humans
Ik heb die eerste een poosje terug aangeschaft. Nog niet gebruikt tijdens het fietsen... Tasje zag er zeer degelijk uit. Voldoende reflectoren erop ook. Handig is dat je hem kunt oprollen in zichzelf en het een klein pakketje wordt. De 2L waterzak die erbij zat was ook van goede kwaliteit. Bij de Decathlon liggen er die er minder sjiek uitzien. En ik denk dat je voor het geld het best kunt probeeren
Excuus, ik had niet exact dezelfde. Ik heb deze:
https://nl.aliexpress.com/item/32960199687.html
[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 28-01-2020 09:29 ]
Top. Bedankt voor de info. Ga de eerste aanschaffen. Past er een fietspomp van 26,5 cm met gemak in? Daarnaast ook een reserveband of gaat dat krap worden als er een volle waterzak in zit met oog op de warme maanden.Leviathius schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:24:
[...]
Ik heb die eerste een poosje terug aangeschaft. Nog niet gebruikt tijdens het fietsen... Tasje zag er zeer degelijk uit. Voldoende reflectoren erop ook. Handig is dat je hem kunt oprollen in zichzelf en het een klein pakketje wordt. De 2L waterzak die erbij zat was ook van goede kwaliteit.
Ja past echt veel in hoor! Die tasjes zijn verrassend groot vind ik. Volgens mij kun je er naast een 26,5cm fietspomp en reserveband ook nog wel een opgerold t-shirt in kwijt mocht je dat willen. Of dat allemaal nog past als die 2L waterzak er in zit durf ik niet te zeggen. Pompje sowieso wel.Meneer iCy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:26:
[...]
Top. Bedankt voor de info. Ga de eerste aanschaffen. Past er een fietspomp van 26,5 cm met gemak in? Daarnaast ook een reserveband of gaat dat krap worden als er een volle waterzak in zit met oog op de warme maanden.
Had mijn vorige post aangepast trouwens. Ik had blijkbaar een net iets ander model gekocht.
Heb het eerste model nu net gekocht, zit volgens mij niet veel verschil in (2L kleiner dan degene die jij heb gekocht), maar als er een opgerold shirt in past past er ook wel een reserve band in verwacht ik.Leviathius schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:28:
[...]
Ja past echt veel in hoor! Die tasjes zijn verrassend groot vind ik. Volgens mij kun je er naast een 26,5cm fietspomp en reserveband ook nog wel een opgerold t-shirt in kwijt mocht je dat willen. Of dat allemaal nog past als die 2L waterzak er in zit durf ik niet te zeggen. Pompje sowieso wel.
Had mijn vorige post aangepast trouwens. Ik had blijkbaar een net iets ander model gekocht.
Mocht het niet bevallen, dan heb ik nog een mooie reserve tas voor als ik geen waterzak ga gebruiken.
Heb ook nog 2x bidons.
Bedankt in ieder geval.
Denk even na of dit soort dingen echt via AliExpress moeten. De wereld staat al in brandMeneer iCy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:30:
[...]
Dan moet ik wel heul erg snel zijn. 😂
[Afbeelding]
Vandaag rondje gemaakt en voor mijn gevoel gaan de kilometers maken gemakkelijker. Ben alleen gestopt bij 17km omdat mijn hoestbuien niet op hielden. Had achteraf meer last van mijn longen dan benen of armen.
En vandaag iets los gekomen met beide wielen. Dacht dat boven de 115kg je nooit meer los van de aarde kwam.
Edit: Heeft iemand ervaring met de rugtassen van de vrienden van China? Wil er 1 bestellen met een waterzak er bij in om zo wat spullen wat handiger mee te nemen. De pomp heb ik nu vast zitten aan mijn bidon houder, maar denk dat een rugzak wat prettiger is. Heb nog niet gefietst met de pomp vast aan de bidonhouder, want die was gisteren pas binnengekomen. Reserve bandje kan dan ook mooi in de tas.
Zat aan zoiets te denken:
of

Omdat ik zelf nog niet zeker weet of ik een rugtas fijn vind kan ik beter een goedkopere kopenRuud schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:47:
[...]
Denk even na of dit soort dingen echt via AliExpress moeten. De wereld staat al in brand
Zou eventueel ook bij Decathlon kunnen kopen, maar die zal vast hun spul ook ergens in de chineze landen laten maken, want hoe kan het anders relatief goedkoop zijn.
Diverse andere appartuur/kleding/etc wat je komt komt uit de chineze landen dus. Maak me meer druk om mensen die op vakantie zijn geweest ipv kleding/electronica/etc wat via de chineze landen binnen komen.
Totaal andere discussie
Ik denk dan eerder dat je tweedehands kunt proberen. Nu ga je heel de afweging maken op een goedkope tas, waar de dure juist weer uitblinken in comfort.Meneer iCy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:05:
[...]
Omdat ik zelf nog niet zeker weet of ik een rugtas fijn vind kan ik beter een goedkopere kopen
De USWE is wel prettig omdat er maar 1 clip is.
Ooit gekocht om te kijken of ik het überhaupt fijn vond om met een rugtas te fietsen, maar nu al bijna 3 jaar en een paar duizend km verder en alles is nog helemaal prima met de tas.
https://shop.pearlizumi-e...cessoires-rugtassen&pnr=1
Gekocht voor 20 euro in de outlet store in Valkenburg. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal maar vind Pearl Izumi wel een fijn merk en zeker als je in de mogelijkheid bent om naar de outlet store te gaan niet belachelijk duur.
Kijken jullie naar het merk en kopen jullie zoveel mogelijk in de aanbieding?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
https://photos.app.goo.gl/85f2vRQV3tby5KCaA
Kun je nog bij je shifters terwijl je je handvatten vast hebt?Meneer iCy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:53:
Ik heb op aanraden eerder hier de remhendel verschoven en daardoor ook de shifter. Remmen lijkt nu prettiger te voelen, alleen shiften niet. Is dat pure gewenning of moet de shifter aan de binnenzijde nu?
https://photos.app.goo.gl/85f2vRQV3tby5KCaA
Maar i zou ze naar buiten doen.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic