Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 162 ... 282 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 17:21
djeck schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:02:
Na lange tijd rondgebracht te hebben in Het grote wielrenervaringtopic is het eindelijk zover, gister mijn mountainbike mogen verwelkomen, de Canyon Grand Canyon 8 (M).

Voorheen deed ik veel gravelritjes op mijn carbon racefiets met gravel banden, maar ben er inmiddels toch wel achter dat dat niet ideaal is voor die fiets. Deze is wat robuuster, dus wat ruigere gravel ritjes moeten geen probleem meer zijn, aanstaande zondag gaan de eerste 80km erop :P

En kan ik mij ook weer eens gaan bezighouden met mountainbiken, kids zijn nu eindelijk groot dus meer me time >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraagje; Ben je tevreden over de fiets? Sta namelijk op het punt om er misschien ook een te bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Galois schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:27:
Kans is aanwezig dat ik 'm vanaf nu op ga rijden zonder nog zo'n onderhoudsbeurt :)
Dan zou ik wel een spaarpotje aanleggen voor het geval de vork total loss is over een paar jaar. Lijkt me niks mis mee, zeker omdat de technologie zo snel veranderd. Als de vork over een jaar of 4 afgeschreven is, kun je wellicht voor 800 euro een vork met zo'n flight attendant module erin zetten. Lijkt me erg vet. Nu is dat nog even te duur.
Prulleman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:43:
(en kluus en michael zitten wel in de categorie "sterk" zeg maar, met een 300+ FTP 4+ w/kg)
Ik heb geen idee wat ik hier lees. Ftp is iets voor servers, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 12-10-2021 16:34 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 21:29
Purejet schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:07:
[...]

Vraagje; Ben je tevreden over de fiets? Sta namelijk op het punt om er misschien ook een te bestellen :)
Hey, ja ik ben super tevreden, ik denk voor de 1399 een goeie deal, ik wilde perse een Aluminium fiets, en deze is ook nog met dropper post en mooie fork. Heb inmiddels wel de nobby nic banden eraf gehaald en vervangen voor Thunder Burt's aangezien ik vooral gravel/harde paden rijd. Als ie te bestellen is zou ik niet twijffelen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 16:08

Galois

1811 - 1832

Demo schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:58:
[...]
Als je het laat doen is het wel prijzig ja. Daarom doe ik het zelf, revisieset kost je twee tientjes en je hebt er niet of nauwelijks speciaal gereedschap voor nodig. Dat het er nu nog goed uitziet ondanks gebrekkig onderhoud betekent niet dat bij een opvolger van deze vork er niet na 100 uur een zandkorrel verkeerd kan schieten omdat je seals droog staan en je hele vorkpoot vol krassen trekken. Dat kan natuurlijk ook gebeuren als je je vork wel braaf op de genoemde intervallen (laat) onderhouden, maar de kans is wat kleiner.
Dat was ik eerst ook van plan, het zelf doen. De zgn. 'lower leg service' zou ik zeker wel aandurven. Vele YouTube filmpjes bekeken en dat moet lukken. De 'volledige service' is daarentegen een stuk bewerkelijker. En aangezien de vork dus 2x zoveel uren had gemaakt dan voorgeschreven voor onderhoud, dacht ik wel dat het verstandig was om 'm een volledige beurt te geven.
(kostte overigens 147 euro, incl. verzenden (Reefos)).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:03
Sinds twee weken eigenaar van een een mountainbike naast de "snelle fiets", dit na veel positieve vakantie ervaringen op huur mountainbikes.

Uiteindelijk een Trek Marlin 8 2022 (XXL) kunnen aanschaffen met wat geluk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VHT941JVE6CeTgghNFhFeFMcdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7CZtffVpdDoN0AJpD6btwxx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZkr5AYVzXPeHr22fK8H2-ZAxEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0Fn9qZQ9XfBLZFwOchE7aZx.jpg?f=fotoalbum_large

Heel blij mee! Afgelopen weekend naar "Den Treek" (Routes Leusden/Woudenberg) geweest en 't weekend daarvoor twee rondjes op route Vlaardingen/Broekpolder gereden.

Zijn er hier mensen die recent mountainbike training/clinics hebben gevolgd? Ik zou graag mijn vertrouwen in de fiets en mijzelf verhogen en tips krijgen om mijn techniek te verbeteren, of zou het verstandig zijn om eerst maar is wat meer kilometers te maken? Zou fijn zijn om wat minder vaak ingehaald te worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-08 20:30
nooberke schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:33:
Zijn er hier mensen die recent mountainbike training/clinics hebben gevolgd? Ik zou graag mijn vertrouwen in de fiets en mijzelf verhogen en tips krijgen om mijn techniek te verbeteren, of zou het verstandig zijn om eerst maar is wat meer kilometers te maken? Zou fijn zijn om wat minder vaak ingehaald te worden :9
Wil zelf ook beginnen met mountainbiken en heb daarom 2 weken geleden een beginner clinic gevolgd bij Outdoor Valley in Bergschenhoek. Erg goed bevallen! Van nog nooit op een mountainbike gezeten naar best wat technische stukken kunnen rijden in één dag. Fijne instructeurs ook. Het geeft mij in ieder geval veel vertrouwen om met een beetje basistechniek zelf aan de slag te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ligt aan waar je ingehaald wordt. Als dat op brede stoemppaden is, dan moet je zelf gewoon meer stoempen (of je er bij neerleggen zoals ik). Als dat op technische passages is, dan is een clinic wel leuk.

mooie fiets ook, lijkt helemaal geen gevalletje XXL (dranghek). En eens een kleur anders dan zwart.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 20:40

Rmg

Vorig jaar wel, maar voordeel van meteen een beginner clinic is dat je meteen techniek aanleert die handig is. Als je eerst veel kilometers maakt kan je mogelijk weer dingen gaan afleren.

Sowieso vond ik het wel een boost voor mn zelfvertrouwen vooral als je alleen fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 06:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

d:)b Clinics blijven altijd waardevol. (y)

Afgelopen jaar na jaren weer eens twee clinics gedaan en merkte dat het geen overbodige luxe was om weer eens lekker met drops/jumps en bochten techniek bezig te zijn. O-)

Binnen kort eens kijken of er nog plek is voor een Enduro clinic. En of ik nog twee mensen enthousiast kan krijgen om mee te doen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 12-10-2021 17:21 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:54
Niet recent gedaan (10 jaar geleden), maar ik zou het zeker doen. Al is het alleen maar om bevestiging te krijgen dat je het al goed doet. Techniek is bij MTB echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 22:44
wetgos schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Wil zelf ook beginnen met mountainbiken en heb daarom 2 weken geleden een beginner clinic gevolgd bij Outdoor Valley in Bergschenhoek. Erg goed bevallen! Van nog nooit op een mountainbike gezeten naar best wat technische stukken kunnen rijden in één dag. Fijne instructeurs ook. Het geeft mij in ieder geval veel vertrouwen om met een beetje basistechniek zelf aan de slag te gaan.
Deze heb ik vorig jaar gedaan, beviel mij ook prima! Ik heb m gedaan om te kijken of ik mountainbiken een beetje leuk vond, en dat was zeker het geval! Week later zelf een mountainbike gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Bedankt voor alle reacties, training moet het dus worden :)
wetgos schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Bergschenhoek is vanuit hier ook qua locatie erg interessant, beginner clinic is helaas pas over twee maanden weer ruimte. De "CURSUS I. - TERUG NAAR DE BASIS" heeft al eerder wat ruimte, ik denk dat ik daar is een belletje voor ga geven van de week.
zonoskar schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Ligt aan waar je ingehaald wordt. Als dat op brede stoemppaden is, dan moet je zelf gewoon meer stoempen (of je er bij neerleggen zoals ik). Als dat op technische passages is, dan is een clinic wel leuk.

mooie fiets ook, lijkt helemaal geen gevalletje XXL (dranghek). En eens een kleur anders dan zwart.
't zijn vooral de singletracks waar mijn flow gewoon nog niet zo goed is, ik moet mijzelf echt dwingen om harder te fietsen en niet als een slak over het parcours te gaan. :D

De rode kleur is wat mij betreft een plus punt, ik hou wel van een beetje kleur, ik had al een koersbroek met een rood accent en een rood met zwart fietsshirt dus dat matcht goed :+. Met de huidige schaarste was ik überhaupt al heel blij een fiets te vinden die aansloot op al mijn wensen.
Rmg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:41:
[...]
Sowieso vond ik het wel een boost voor mn zelfvertrouwen vooral als je alleen fietst.
Ik fiets ook alleen, dat maakt het soms ook wat lastiger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45

McLambo

MTB Junky

Kluus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Maar rij je dan juist niet meer op de kransjes die op het "blok" zitten? Ik weet zelf ook nog niet of dat handig is hoor, maar met die dure 12 speed cassettes zou het ook een strategie kunnen zijn om op een gegeven moment losse kransjes te gaan vervangen wanneer ze versleten zijn. Maar dan moet je het blok dus wel een beetje ontzien.

Edit: Volgens mij rij jij eigenlijk gewoon met een 36 omdat dan dat mooie XTR kettingblad beter opvalt. O-)
Precies andersom dan jij schetst; de grotere kransen (niet de 2 grootste, die gebruik je niet zo vaak) zijn van hetzelfde materiaal als de kleinere met het verschil dat ze op het blok zitten (dus veel minder kracht op je body splines per mm2 dan 1 los kransje), Daarbij is het zo dat de kracht op de tanden veel kleiner is dan bij de kleinere kransjes, want: veel meer tanden per krans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kijk eens op https://www.mtbclinic.nl/ zij bieden diverse clinics aan van beginners tot wat meer gevorderd. Zelf positieve ervaring met drop/jump clinic.

Clinic is altijd goed om te doen. En lekker KM-ters gaan maken en plezier hebben. En als iemand je inhaalt? Ach dan is dat zo….

[ Voor 64% gewijzigd door Daan_ op 13-10-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:32
Kluus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:29:
[...]

Ik was toevallig dit weekend nog uitgespint met mijn 34-10, eigenlijk een van de eerste keren dat ik zwaarder wilde schakelen maar er achter kwam dat dat niet meer ging. Maar dat was op een rechte verharde afdaling (verbindingsstuk van de routes Amerongen en Rhenen, Defensieweg), in de praktijk komt dit inderdaad nauwelijks voor, zeker niet in het bos. Ik zou ook zeggen max 34 dus (maar ik heb dus wel een 10 als kleinste ;)).
Nu ben ik wel benieuwd waar het op hield. Ik gebruik dat stukje zelf ook meestal om even gas te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 09:41

Sjod

Ik ben goed luisterend

Prulleman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

speel eens hiermee:
https://www.ritzelrechner...1,24,28,32,37,46&UF2=2328
(cassette is misschien niet precies de juiste, maar je kleine kransjes zijn ongetwijfeld gelijk 11, 13, 15)

bij 90 rpm op je 11T ga je dus 36,6km/u of 38,9km/u met een 34T of 41,1km/u met een 36T voor.

Ik rij zelf met een 34 + 11-42, normaal 8 km van en naar het bos over de weg, maar soms ook langere stukken over de weg, soms naar 013 (22 km) ook een keer naar LDD (28 km) en een keer naar Zeeland heen en terug (2x 107 km). ik moet zeggen dat het allemaal prima te doen op de weg in de 11 of 13.
Als je echt sterk bent EN echt veel op de weg rijd (of altijd in een groepje op de weg rijdt) dan kan ik me voorstellen dat het niet genoeg is, maar voor normale stervelingen is een 32 vaak al genoeg hoor..
Sinds het hier op de Posbank 1 richtingsverkeer is, moet ik nu regelmatig over gravel paden.

Voor die tijd had ik nooit behoefte aan zwaarder, maar nu helaas wel.

Ik ga hier mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 00:19

The_Scarabial

MTB for life!

Sjod schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Sinds het hier op de Posbank 1 richtingsverkeer is, moet ik nu regelmatig over gravel paden.

Voor die tijd had ik nooit behoefte aan zwaarder, maar nu helaas wel.

Ik ga hier mee spelen
Ik kwam hier laatst na lange tijd achter dat ze idd de route op een groot gedeelte 1-richting weer hebben gemaakt, wie dat bedacht heeft spoort ook niet echt, ik ben een groot voorstander van alle routes 2 richtingen, maakt het een stuk interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Daan_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:07:
Binnen kort eens kijken of er nog plek is voor een Enduro clinic. En of ik nog twee mensen enthousiast kan krijgen om mee te doen ;-)
Als het pas over een half jaar gaat plaatsvinden ben ik enthousiast :P Krijg komende vrijdag sleutels van m'n nieuwe huis (en zit nu nog even met geblesseerde knie) dus fietsen moet helaas even op een lager pitje.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Demo voor dit jaar waren er geen clinics meer. Dus het wordt ergens februari/maart ;-)
Nodige mensen gehoord die erg enthousiast waren over deze clinic.

[ Voor 27% gewijzigd door Daan_ op 12-10-2021 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Daan_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:43:
@Demo voor dit jaar waren er geen clinics meer. Dus het wordt ergens februari/maart ;-)
Dan zou ik net in Tiel moeten wonen, dat is qua reistijd naar Kleve ook een stuk aangenamer dan vanuit Utrecht :) Laat maar weten als je nog iemand vindt en concreet iets wil gaan plannen!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 08:19

Kluus

Gang is alles

ZanielGa schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd waar het op hield. Ik gebruik dat stukje zelf ook meestal om even gas te geven.
Laatste afdaling op de terugweg richting Amerongen, ik heb hem nog gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfKtiqjHcB9SSb-EKgpffgxay1A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TtxpvE6BI9JllXORDzK7bLjD.png?f=user_large

Ok, spin-out is misschien overdreven, ik kan best sneller, maar bij 95 rpm krrijg ik wel een impuls om te schakelen. En je moet daar toch alweer afremmen voor de kruising dus veel boeide het ook niet natuurlijk.

Gelijk eens gechecked op https://ritzelrechner.de/ en die blijkt wel aardig te kloppen in ieder geval :D.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 12-10-2021 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McLambo schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Precies andersom dan jij schetst; de grotere kransen (niet de 2 grootste, die gebruik je niet zo vaak) zijn van hetzelfde materiaal als de kleinere met het verschil dat ze op het blok zitten (dus veel minder kracht op je body splines per mm2 dan 1 los kransje), Daarbij is het zo dat de kracht op de tanden veel kleiner is dan bij de kleinere kransjes, want: veel meer tanden per krans
Maar ik heb tegenwoordig erase naven met een titanium body, kom dus maar op met die krachten per mm2 ;).

Sowieso vind ik dat Shimano het invreten wel redelijk heeft opgelost met de microspline bodies, ook op mijn oude wielen (met een alu body) heb ik hier eigenlijk nog geen last van gehad.

Je hebt wel een punt met de tandjes though, ik heb dit ook nog niet zo uitgeprobeert, was vooral een gedachtenspinsel :P.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 12-10-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 09:41

Sjod

Ik ben goed luisterend

The_Scarabial schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Ik kwam hier laatst na lange tijd achter dat ze idd de route op een groot gedeelte 1-richting weer hebben gemaakt, wie dat bedacht heeft spoort ook niet echt, ik ben een groot voorstander van alle routes 2 richtingen, maakt het een stuk interessanter
Ze hebben het gedaan voor de veiligheid. En het geklaag van veel mensen die hier als “Tourist” kwamen fietsen. Door twee richtings verkeer kun je namelijk niet altijd je Strava tijden rijden, want dan moet je rekening houden met elkaar.

Ik hoop stiekem dat ze nu op een paar plekken, nieuwe tracks er bij maken zodat je ook weer terug kan. Want even voor het avondeten 54 km rijden lukt me nog niet elke dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

The_Scarabial schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Gelukkig maar, dat tweerichtingsverkeer op de trails was levensgevaarlijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
TommyGun schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

Gelukkig maar, dat tweerichtingsverkeer op de trails was levensgevaarlijk.
Inderdaad. Tweerichtingsverkeer op alle brede karresporen prima. Maar op een singletrail vond ik het gevaarlijk en gewoon irritant ook eigenlijk.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sjod schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Ze hebben het gedaan voor de veiligheid. En het geklaag van veel mensen die hier als “Tourist” kwamen fietsen. Door twee richtings verkeer kun je namelijk niet altijd je Strava tijden rijden, want dan moet je rekening houden met elkaar.
Denk dat dit niet gedaan is voor de Strava ridders ;-) Eerder dat het op de Single tracks lastig passeren is...

En rekening houden moet je ook met elkaar bij eenrichtingsverkeer. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 07:54
Twee richtingsverkeer op single track is gevaarlijk. Bij mij in de buurt, route Zuidlaren, zat ook een deel in. Maar dat is vanwege de veiligheid net toch maar uitgehaald. Gaf toch te vaak onveilige situaties en ergernissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Kluus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Maar ik heb tegenwoordig erase naven met een titanium body, kom dus maar op met die krachten per mm2 ;).

Sowieso vind ik dat Shimano het invreten wel redelijk heeft opgelost met de microspline bodies, ook op mijn oude wielen (met een alu body) heb ik hier eigenlijk nog geen last van gehad.

Je hebt wel een punt met de tandjes though, ik heb dit ook nog niet zo uitgeprobeert, was vooral een gedachtenspinsel :P.
Hmmmz, ik vind het nog tegenvallen. Heb een dtswiss hub en laatst na 2500km de casette er eens af grhaald voor schoonmaken: kleine kransjes allemaal ingevreten :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McLambo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Hmmmz, ik vind het nog tegenvallen. Heb een dtswiss hub en laatst na 2500km de casette er eens af grhaald voor schoonmaken: kleine kransjes allemaal ingevreten :'(
Ik zal het thuis eens checken op mijn oude wielen, ergens hoop ik dat die inmiddels ook lekker ingevreten zijn dan, heb ik die tita body toch niet voor niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 14:34
Dit is iets voor V&A :)

[ Voor 109% gewijzigd door Outerspace op 13-10-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de opvolgende (offtopic) berichten verplaatst. Mochten jullie wat missen, dan weten jullie daar vanaf.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 09:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Na een tijdje mtb's gehuurd te hebben (met wisselend resultaat... gebrek aan onderhoud hebben we te vaak gezien :X), hebben we besloten om zelf mountainbikes te kopen. Helaas is vraag veel groter dan aanbod, dus de keuze was vrij beperkt.

Voor mezelf gekozen voor de Sensa Alura LTD 2022 19". Goede reviews, goed materiaal en lijkt me een prima ding om mee te beginnen. Morgen komt ie binnen! :Y)

Ook gaaf dat het een Nederlands merk is. Voor m'n vriendin ga ik waarschijnlijk de Bulls Copperhead kopen. Eigenlijk gelijkwaardig aan de Sensa, maar qua uiterlijk wat interessanter voor haar ;)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dennahz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:25:
Eigenlijk gelijkwaardig aan de Sensa, maar qua uiterlijk wat interessanter voor haar ;)
Ik zie 2 vrijwel gelijke, zwarte fietsen, wat is er zo visueel extra aantrekkelijk voor je vriendin aan die Bulls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

zonoskar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Ik zie 2 vrijwel gelijke fietsen, wat is er zo visueel extra aantrekkelijk voor je vriendin aan die Bulls?
Andere kleur, wat lichter. Spreekt haar meer aan.
En aangezien de fietsen toch vrijwel gelijk zijn, kan de keuze best op kleur gemaakt worden dan 🙂

Vanavond even meten om te kijken hoeveel inch ze zou moeten hebben. Huurfietsen waren altijd 17 inch, deze fiets hebben ze alleen in 16 of 18.

Dus ga het even moeten bekijken.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 09:25
@Dennahz Die Bulls is 2x11 waar de Sensa 1x12 is. Kan me voorstellen dat je voor je vriendin ook een fiets zou willen met minder versnellingen voor het gemak, tenzij je expres voor 2x hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Kluus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

Laatste afdaling op de terugweg richting Amerongen, ik heb hem nog gevonden:
[Afbeelding]

Ok, spin-out is misschien overdreven, ik kan best sneller, maar bij 95 rpm krrijg ik wel een impuls om te schakelen. En je moet daar toch alweer afremmen voor de kruising dus veel boeide het ook niet natuurlijk.

Gelijk eens gechecked op https://ritzelrechner.de/ en die blijkt wel aardig te kloppen in ieder geval :D.
Ik zat al te denken, max zal denk wel ergens richting de 150-160 RPM moeten zitten. Dan een 34-10 moet het toch in de buurt van de 65/70km/u hebben gezeten.

Maar kan het wel begrijpen, op gegeven moment wordt het toch fijner om een andere versnelling te trappen.

edit: En de 2022 Unit heeft toch wel een sexy kleurtje gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door ZanielGa op 13-10-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Daan_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:07:
d:)b Clinics blijven altijd waardevol. (y)

Afgelopen jaar na jaren weer eens twee clinics gedaan en merkte dat het geen overbodige luxe was om weer eens lekker met drops/jumps en bochten techniek bezig te zijn. O-)

Ik zal er ook eens over nadenken om hierbij aan te schuiven. Nu is m'n techniek alles behalve slecht, maar ik denk dat er nog een stuk meer uit te halen is. Een specifieke clinic kan nét dat extra beetje boost geven om alles wat sneller op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 06-09 21:36
Kluus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Maar rij je dan juist niet meer op de kransjes die op het "blok" zitten? Ik weet zelf ook nog niet of dat handig is hoor, maar met die dure 12 speed cassettes zou het ook een strategie kunnen zijn om op een gegeven moment losse kransjes te gaan vervangen wanneer ze versleten zijn. Maar dan moet je het blok dus wel een beetje ontzien.

Edit: Volgens mij rij jij eigenlijk gewoon met een 36 omdat dan dat mooie XTR kettingblad beter opvalt. O-)
Volgens mij kun je alleen bij Shimano kransjes vervangen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McLambo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Inmiddels eens de cassette er af gehaald om te checken, maar ik moet zeggen dat het mij na ruim 5000km op mijn DT-Swiss wielen toch wel meevalt. Er is wat aanslag van corrosie te zien en die witte troep is omdat iemand (niet ik!) het ooit nodig heeft gevonden om de cassette met montagevet te monteren. Het is wel zichtbaar waar de kransjes hebben zitten duwen omdat daar wat zilverkleurige vlekjes zitten, maar dat is alleen op de coating van het body, structureel zijn de splines nog zo vlak en recht als ze nieuw waren (voor de duidelijkheid dit zijn dus mijn oude wielen, met aluminium body, ook dt-swiss dus).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r13PCurTGeRdFVk6OFuTvW3OHf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/un7m4c1E9i0Psm4Y26D8rm3B.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kQ6kSFZQTbO_4uVQpyOylqXi2Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NlUKrZS8y9FqUOyNoDbkKUf4.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 14-10-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vraag me altijd af waarom er geen bedrijven zijn die het systeem van American Classic gebruiken. Op hun alu body zat 1 metalen strip die de cassette tegenhield. Zo geniaal. Nu AMC failliet/gestopt is kunnen andere het patent wellicht gebruiken, of niet?

Afbeeldingslocatie: https://capemulti.co.za/wp-content/uploads/2019/08/AC_15014363.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

zonoskar schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:13:
Ik vraag me altijd af waarom er geen bedrijven zijn die het systeem van American Classic gebruiken. Op hun alu body zat 1 metalen strip die de cassette tegenhield. Zo geniaal. Nu AMC failliet/gestopt is kunnen andere het patent wellicht gebruiken, of niet?

[Afbeelding]
Volgens mij deed edco dat ook, maar helaas, ook failliet...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=21753&w=760&h=570

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 14-10-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even snel gekeken op road.cc naar recente wielset-reviews, aangezien ik ze nog steeds wel eens tegen kom.

Hier wat wielsets die een anti-bite strip in hun freehub hebben zitten:
https://road.cc/content/review/scribe-duty-d-wheelset-285951
https://road.cc/content/r...bon-spoke-wheelset-284491

Toegegeven, ik moest er flink voor zoeken, maar ze bestaan nog wel degelijk.
Daarnaast in de zoektocht nog wel wat wielsets tegengekomen waarbij de freehub van staal was gemaakt. Die hebben dan dus het probleem van invreten van de cassette ook aanzienlijk minder.

[ Voor 19% gewijzigd door Smultie op 14-10-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:35
Die krachten moeten toch ergens heen. Misschien legt het teveel stress op de cassette anders?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:50:
Die krachten moeten toch ergens heen. Misschien legt het teveel stress op de cassette anders?
Eeuh, gewoon richting voorwaartse motie van de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op mijn huidige MTB zitten en stel goedkope pedaaltjes (gok van de action ofzo door de vorige eigenaar erop geschroeft). Die wil ik vervangen door: https://www.amazon.nl/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Gisteren ook een Cube 24" voor mijn zoontje (+/- 1:36cm lang) gekocht. Die pedalen zijn ook redelijk op. Zijn er ook zoiets als bovenstaande maar dan in een kinderfiets formaat? Of gaan er op kinderfietsen dezelfde maat pedalen op? Bij Cube op de site kan ik er niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 16:10

Meneer iCy

swarma

Xavier schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:15:
Op mijn huidige MTB zitten en stel goedkope pedaaltjes (gok van de action ofzo door de vorige eigenaar erop geschroeft). Die wil ik vervangen door: https://www.amazon.nl/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Gisteren ook een Cube 24" voor mijn zoontje (+/- 1:36cm lang) gekocht. Die pedalen zijn ook redelijk op. Zijn er ook zoiets als bovenstaande maar dan in een kinderfiets formaat? Of gaan er op kinderfietsen dezelfde maat pedalen op? Bij Cube op de site kan ik er niks over vinden.
Ik denk dat small pedals van diverse bedrijven passen. Kan vanavond wel ff koekeleren bij de orbea mx dirt van mijn zoontje. Handvatten heb ik een esi look a like van ali express op maat gesneden. Die zijn wel kleiner namelijk.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Crankbrothers Stamp 1 kent twee maten. Zijn wel iets duurder.
Maat S is geschikt voor maat 37-43 en heeft een afmeting van 100 x 100 mm
Maat L is geschikt voor maat 44-47 en heeft een afmeting van 114 x 111 mm

Er zijn meer merken die flat pedals aanbieden in verschillende maten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 14:27
Ben op zoek naar een tijdelijke quickfix. Zondag heb ik een toertochtje gereden en voor mijn gevoel reed ik met de rem erop. Tijdens de pauze een keer m'n wielen rond laten gaan, maar niks aan de hand. Dacht dat het dus gewoon aan de benen lag ;) Gisterenavond mijn vaste trainingsrondje gereden en hoorde regelmatig kraken en af en toe wat piepjes ergens bij de trapas vandaan komen wat steeds heviger werd. Bij nader onderzoek thuis denk ik dat de BB gewoon op is. Ik heb dit weekend een clubweekendje. Vervangen kan ik zelf niet want ik heb geen press fit tool en ik kan de fiets voor het weekend ook niet meer wegbrengen. Hoe kan ik de levensduur nog een beetje verlengen zodat ik er dit weekend nog mee weg kan? Volspuiten met WD40 of met een smeermiddel misschien en *fingers crossed*? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Rudolf dan zou ik beginnen met crank eraf halen en de BB controleren. Crank/BB etc. schoonmaken en voorzien van nieuw vet. En werkt dit niet dan kun je altijd nog verder kijken of je seal van lagers eraf kunt halen en lagers schoonmaken. Maar dit is iets wat makkelijker gaat als lager uit het frame is ;-)

Tijd geleden bij kennis soort gelijk iets gehad. Toen was er van de BB het kokertje kapot. Deze zat los tussen de lagers in en verwijderd en alles draaide weer soepel ;-) Het kan dus verschillende oorzaken hebben, waarom je crank stroef rond draait.

[ Voor 29% gewijzigd door Daan_ op 14-10-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 10:49
Wat voor een zadeltasje is dat? Ik heb alleen nog exemplaren gevonden die aan de zadelpen vastzitten en die zitten mijn dropperpost in de weg.

Ik heb trouwens ook een XXL Marlin, Fietst lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:03
zonoskar schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:13:

[Afbeelding]
Naast bovenstaande reacties, Novatec gebruikt wat zij noemen de Anti-Bite-Guard. Ook een stalen strip op een Shimano body.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ergon heeft bij diverse zadels een systeem, waarmee je zadel tasje aan zadel kunt klikken met behulp van Toppeak adapter. Die worden bij de meeste Ergon zadels meegeleverd.
https://www.ergonbike.com...00&s=smmtb&a=saettel#info

[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 14-10-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Kluus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Inmiddels eens de cassette er af gehaald om te checken, maar ik moet zeggen dat het mij na ruim 5000km op mijn DT-Swiss wielen toch wel meevalt. Er is wat aanslag van corrosie te zien en die witte troep is omdat iemand (niet ik!) het ooit nodig heeft gevonden om de cassette met montagevet te monteren. Het is wel zichtbaar waar de kransjes hebben zitten duwen omdat daar wat zilverkleurige vlekjes zitten, maar dat is alleen op de coating van het body, structureel zijn de splines nog zo vlak en recht als ze nieuw waren (voor de duidelijkheid dit zijn dus mijn oude wielen, met aluminium body, ook dt-swiss dus).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou... bij mij ziet het er niet meer zo fris uit helaas. Hoop dat dit een los verkrijgbaar onderdeel is bij DT Swiss.

Overigens monteer ik de casette ook met vet om te zorgen dat dat hij demonteerbaar blijft en er geen vocht tussen kruipt was in de winter kan bevriezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 09:25
@justinb81 Mocht je nog een compact zadeltasje zoeken die niet aan de zadelpen vastzit.
Deze heb ik op mijn mtb met dropperpost zitten en deze op mijn racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 07:30

Mystikal

It never hurts to help!

Sinds twee weken eigenaar van een een mountainbike naast de "snelle fiets", dit na veel positieve vakantie ervaringen op huur mountainbikes.

Uiteindelijk een Trek Marlin 8 2022 (XXL) kunnen aanschaffen met wat geluk:
justinb81 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Wat voor een zadeltasje is dat? Ik heb alleen nog exemplaren gevonden die aan de zadelpen vastzitten en die zitten mijn dropperpost in de weg.

Sinds gisteren ook een Trek Marlin 8 2022 XXL in mijn bezit. Ik had hiervoor een 21 jaar oude Bulls fiets, maar die heb ik door geschoven naar mijn zoontje. Ik fiets niet veel, maar vind het wel leuk om af en toe te fietsen. Tot nu toe meestal op verhard, met af en toe een zandpad.

Heb er wel meteen licht en een telefoon houder opgezet. Vind ik wel zo veilg. En nog een standaard besteld.Kan hem anders niet makkelijk kwijt in de garage. Het extra gewicht nemen we maar op de koop toe.... :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

NewbieNeo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:37:
@justinb81 Mocht je nog een compact zadeltasje zoeken die niet aan de zadelpen vastzit.
Deze heb ik op mijn mtb met dropperpost zitten en deze op mijn racefiets.
Met al die zadeltasjes, doe jezelf wel een plezier en check even of je niet je achterwiel raakt bij het voeding inveren met je dropper omlaag. Je zal niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
GoldenSample schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Met al die zadeltasjes, doe jezelf wel een plezier en check even of je niet je achterwiel raakt bij het voeding inveren met je dropper omlaag. Je zal niet de eerste zijn.
Let ook beetje op hoeveel gewicht je erin stopt. Laatst nog een mede MTB-er geholpen met zijn dropper die na een tijdje niet meer volledig omhoog kwam. Fietstas leeg, ding deed het weer zoals het hoorde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
justinb81 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Dit is een Topeak Wedge Pack II:
https://www.12gobiking.nl/topeak-wedge-pack-ii-zadeltas
https://www.topeak.com/gl...le-Bags/361-WEDGE-PACK-II

Ik heb een X-small (op deze foto) en een small (op mijn andere foto), de small gaat ook om de zadelpen maar als je hem niet te zwaar maakt lukt zonder ook wel ;)
Mystikal schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

[...]

Sinds gisteren ook een Trek Marlin 8 2022 XXL in mijn bezit. Ik had hiervoor een 21 jaar oude Bulls fiets, maar die heb ik door geschoven naar mijn zoontje. Ik fiets niet veel, maar vind het wel leuk om af en toe te fietsen. Tot nu toe meestal op verhard, met af en toe een zandpad.

Heb er wel meteen licht en een telefoon houder opgezet. Vind ik wel zo veilg. En nog een standaard besteld.Kan hem anders niet makkelijk kwijt in de garage. Het extra gewicht nemen we maar op de koop toe.... :P
Gefeliciteerd, mooie fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
McLambo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Nou... bij mij ziet het er niet meer zo fris uit helaas. Hoop dat dit een los verkrijgbaar onderdeel is bij DT Swiss.

Overigens monteer ik de casette ook met vet om te zorgen dat dat hij demonteerbaar blijft en er geen vocht tussen kruipt was in de winter kan bevriezen
uiteraard zijn bodies los te krijgen, zeker bij DT, maar meestal ook nog wel voor huismerk naven.

Hoe het eruit ziet maakt overigens niet zoveel uit, zolang de cassette er nog op en af gaat en er geen extra speling ontstaat is er niks aan de hand. (uitstulpingen op de splines kan je ook wegvijlen).

Over vet of droog monteren zijn de meningen verdeeld, ik geloof niet dat het nodig is om vastrotten te voorkomen, ook bevriezend vocht in de winter doet eigenlijk niks, het staat los van je ratchet of pallen, dus je vrijloop zal niet beter blijven werken. Zelf doe ik er overigens wel een dun laagje vet op, om corrosie te voorkomen.
Ik geloof dat de belangrijkste reden om het niet te doen, aantrekken van vuil en daarmee gekraak is..

in de praktijk maakt het volgens mij niet veel uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
Nieuw in de wereld van MTB, fiets altijd op de weg, maar ik zou graag in het najaar/winter de bossen willen verkennen op de MTB. Op de site van Canyon kwam ik een fiets tegen die mij wel aansprak (kleur,groep,prijs) namelijk de Grand Canyon 6. Op de weg overigens ook altijd Canyon gereden dus lijkt me dat ze ook wel degelijke MTB's maken :P

Nu zag ik in de omschrijving dat deze wordt geleverd met een een 27,5" en een 29" wiel. Nu is mij ooit eens vertelt dat een 29" wiel stabieler is want groter etc. Vraag me af of je dit echt gaat merken en waarom ze dit doen? Duurdere modellen als GC 7 (+200,-) en GC 8(+400,-) hebben wel twee 29" wielen. Echter heeft de 7 een SRAM SX Eagle groep en weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot Shimano welke ik op de weg altijd heb gefietst, en is de 8 enkel leverbaar in grijs wat ik niet echt super vind.

Iemand een idee waarom ze bij het goedkopere model twee verschillende wielmaten gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Kadketz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:48:
Nieuw in de wereld van MTB, fiets altijd op de weg, maar ik zou graag in het najaar/winter de bossen willen verkennen op de MTB. Op de site van Canyon kwam ik een fiets tegen die mij wel aansprak (kleur,groep,prijs) namelijk de Grand Canyon 6. Op de weg overigens ook altijd Canyon gereden dus lijkt me dat ze ook wel degelijke MTB's maken :P

Nu zag ik in de omschrijving dat deze wordt geleverd met een een 27,5" en een 29" wiel. Nu is mij ooit eens vertelt dat een 29" wiel stabieler is want groter etc. Vraag me af of je dit echt gaat merken en waarom ze dit doen? Duurdere modellen als GC 7 (+200,-) en GC 8(+400,-) hebben wel twee 29" wielen. Echter heeft de 7 een SRAM SX Eagle groep en weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot Shimano welke ik op de weg altijd heb gefietst, en is de 8 enkel leverbaar in grijs wat ik niet echt super vind.

Iemand een idee waarom ze bij het goedkopere model twee verschillende wielmaten gebruiken? :?
ze gebruiken 27.5 voor de XS en de S maten

SRAM SX/NX verhoud zich tot shimano Deore, waarbij SX de versie is die in principe alleen voor framebouwers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Tweakers, misschien weten jullie dit wel.

Ik heb een Nukeproof Scout (2021) met 12 speed Deore cranks. Ik wil er graag een Stages powermeter opzetten. Deze zijn te vinden voor SLX, XT en XTR.

Om zeker te weten dat het past heb ik de ruimte tussen crank en chainstay gechecked. Deze is 8 mm ipv de benodigde 10mm. Nu vraag ik me dus af, zijn SLX en of XT cranks smaller? Als ze dezelfde Q factor hebben en 2 mm smaller zouden zijn zou dit de 10mm ruimte geven die ik nodig heb.

Echter kan ik nergens vinden hoe breed 12speed SLX of XT cranks zijn... Aangezien alles niet op voorraad is kan ik ook niet even de winkel in met een schuifmaat :(.

Is er iemand met SLX of XT cranks die dat voor me zou willen opmeten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
Rmg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

SRAM SX/NX verhoud zich tot shimano Deore, waarbij SX de versie is die in principe alleen voor framebouwers is.
Bedankt voor je reactie. Dat las ik idd ook op hun site. Toch zie ik bij het 7 en 8 model geen 27,5" wielmaat in de omschrijving, wellicht onbewust niet vermeld.

Maar op een MTB heb je dus altijd voor en achter een gelijke wielmaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Kadketz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat las ik idd ook op hun site. Toch zie ik bij het 7 en 8 model geen 27,5" wielmaat in de omschrijving, wellicht onbewust niet vermeld.

Het is hip tegenwoordig om een mullet (voor groter) setup te nemen, en dan kleinere wielen achter. Maar dat zie je uit fabriek niet op fietsen in die prijsklasses

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vq1exW8I03NoWR30zENROgzEj5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eyIvRrpJKLAmhu8vKiyQh8zF.png?f=fotoalbum_large
ook de grand canyon 7 en 8 hebben 27.5 op de XS en de S modellen

[ Voor 73% gewijzigd door Rmg op 15-10-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kadketz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Als je een maat selecteert bij geometrie van onderdelen zie je de specifieke onderdelen per maat (stuurpen lengte, stuur breedte etc kan afwijken per maat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kW-kiSnADAyZIilnKxMyMZgh1fI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQcai9nI6jFc6iN7BbTPtscY.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zijn bij een kleine GC7 dus ook 27.5

/Edit, te laat voor de edit hierboven :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadketz
Thanks dat maakt veel duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

kleur van de fiets vind ik persoonlijk nooit zo heel erg belangrijk. Belangrijkste is dat je er lekker mee kunt crossen.

SRAM vs Shimano. Beide merken die zich wel bewezen hebben. Het is kwestie van persoonlijke voorkeur. ;-)

27,5 vs 29, 29inch is wel beetje de standaard geworden. Bij kleinere frames (XS/) kom je nog geregeld 27,5inch tegen. Persoonlijk verkies ik 29inch. Meer gangbaar.

Des ter hoge je komt in serie nummers des ter beter ze zijn afgemonteerd. De 8 is weer net iets beter dan de 7. Het is aan je zelf om te bepalen of je dit wenst/nodig hebt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rmg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Qua pricing wel ja, qua peformance ben ik het daar echt niet mee eens (buiten gewicht). De Deore 1x12 loopt bij vrienden in de praktijk stabieler/met minder moeten/tweaking/onderhoud dan mijn GX Eagle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Daan_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:55:
kleur van de fiets vind ik persoonlijk nooit zo heel erg belangrijk. Belangrijkste is dat je er lekker mee kunt crossen.
De maat/geometrie van de fiets lijkt me het allerbelangrijkste, (delen van de) afmontage komt daarna.
Maar ook kleur vind ik belangrijk. Ik moet wel blij worden van mijn fiets en iets wat er gaaf uit ziet helpt ook.
Ik geef gerust een paar euro meer uit voor een goeie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GoldenSample schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Qua pricing wel ja, qua peformance ben ik het daar echt niet mee eens (buiten gewicht). De Deore 1x12 loopt bij vrienden in de praktijk stabieler/met minder moeten/tweaking/onderhoud dan mijn GX Eagle.
qua instap zou ik deore ook boven SX/NX zetten, GX zou op papier eerder vergelijkbaar moeten zijn met XT..
Heb zelf te weinig ervaring om er echt iets over te zeggen, maar wat ik her en der lees en hoor (betrouwbare en onbetrouwbare bronnen) is de nieuwe 12 speed deore echt erg goed, en ga je bij NX toch eerder tegen wat problemen aanlopen. GX vs Deore is een lastige.. misschien zit dat dichter bij elkaar dan je op papier zou verwachten.

Wel laatst iemand gehoord die bewust voor XT heeft gekozen boven XO1 na een ritje met XT

@Daan_ heeft ook ervaring met high end spul van beide merken, zou jij een high end SRAM groep boven Shimano kiezen? of andersom? (en dan even mechanisch vs mechannish, want shimano heeft nog niks om met AXS te concureren)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SRAM als Shimano hebben zich beide wel bewezen. SRAM XO1/XX1 als Shimano XT/XTR schakelen gewoon weg top. Het is meer wat je eigen voorkeur is. Op de HT gebruik ik zelfs combinatie SRAM/Shimano zonder problemen.

Enige reden dat ik SRAM verkies boven Shimano is het gebrek aan 1x12 wireless shifting van Shimano. De 1x11 DI van Shimano is niet echt wireless. Nog steeds nodige kabels. (Extra onderhoud)

HT: SRAM AXS xx1 derailleur en Shimano XTR cassette/ketting en AB HG+ ovaal. En dat schakelt net zo goed als op de fully die volledig xx1 is. Wel vind ik afstellen (B- tension / fijnafstelling) van SRAM iets prettiger.

Nadeel van SRAM. Onderdelen zijn wel iets duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 15-10-2021 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kadketz
Zojuist de knoop doorgehakt en de Grand Canyon 6 besteld! Levering wordt begin/half december verwacht dus het aftellen kan beginnen..

Lijkt me een prima fiets om mee te beginnen en waar ik de komende jaren ook zeker wel mee uit de voeten kan. Bedankt voor alle input vanmorgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:35
Kadketz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
Zojuist de knoop doorgehakt en de Grand Canyon 6 besteld! Levering wordt begin/half december verwacht dus het aftellen kan beginnen..

Lijkt me een prima fiets om mee te beginnen en waar ik de komende jaren ook zeker wel mee uit de voeten kan. Bedankt voor alle input vanmorgen _/-\o_
Absoluut. Als je daar zuinig op bent heb je niet snel wat anders nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

qua instap zou ik deore ook boven SX/NX zetten, GX zou op papier eerder vergelijkbaar moeten zijn met XT..
Heb zelf te weinig ervaring om er echt iets over te zeggen, maar wat ik her en der lees en hoor (betrouwbare en onbetrouwbare bronnen) is de nieuwe 12 speed deore echt erg goed, en ga je bij NX toch eerder tegen wat problemen aanlopen. GX vs Deore is een lastige.. misschien zit dat dichter bij elkaar dan je op papier zou verwachten.

Wel laatst iemand gehoord die bewust voor XT heeft gekozen boven XO1 na een ritje met XT

@Daan_ heeft ook ervaring met high end spul van beide merken, zou jij een high end SRAM groep boven Shimano kiezen? of andersom? (en dan even mechanisch vs mechannish, want shimano heeft nog niks om met AXS te concureren)
Tja daar ga je ook hè, GX is qua prijs (ook qua gewicht trouwens) te vergelijken met XT niet met Deore. Verder krijg ik zelfs m'n GX gewoon niet helemaal foutloos (beste uitkomst is uit eindelijk een setup waar af en toe van het naar het één na grootste en dan weer terug naar de 3na grootste tandwiel schakelen niet altijd gaat). Wat me bij zowel de Deore als de Deore/SLX/XT mix van de 2 waarmee ik het meeste mountainbike echt niet gebeurd. De NX waar een andere kennis van me rijd is wel echt veel gezeur. Nu is dit natuurlijk N=Weinig maar online lijk ik toch meer de zelfde sentimenten te zien, zit vast ook wel iets Bias in omdat Eagle langer bestaat dan de Shimano 1x12 series maar toch, van Shimano naar SRAM zie ik bij 1x12 eigenlijk amper gebeuren terwijl andersom echt niet uniek is.

Anyway de vraag is toch meer wat je kan krijgen en het is niet zo alsof alle ervaringen echt waardeloos zijn, bad luck kan je altijd hebben though. Zou met een SX derailleur er alleen wel van uit gaan dat een upgrade sneller een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

GoldenSample schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Anyway de vraag is toch meer wat je kan krijgen en het is niet zo alsof alle ervaringen echt waardeloos zijn, bad luck kan je altijd hebben though. Zou met een SX derailleur er alleen wel van uit gaan dat een upgrade sneller een ding is.
Voordeel van SRAM is dan wel dat je zo ongeveer alles kan mixen en matchen. :+ een GX Eagle AXS past prima op je NX casette :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
Dat is bij Shimano niet anders hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rmg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Voordeel van SRAM is dan wel dat je zo ongeveer alles kan mixen en matchen. :+ een GX Eagle AXS past prima op je NX casette :+
mja.. niet echt een argument, want shimano 11 speed kan ook alles door elkaar, en bij shimano 12 speed in principe ook, enkel bij upgraden vanaf 11 speed moet je dan rekening houden met eventueel een third party cassette (zoals een NX of sunrace, koop je een nieuwe fiets met 12 speed shimano zit er altijd een microspline freehub op en kan je dus cassettes van deore tot XTR monteren)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:31
Nog 1.5 uur en dan weer een nieuwe Red Bull Rampage.
Hoog op mijn bucket list om daar een keer bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Lijkt erop dat ik een pech gevalletje heb met mijn Neuron.

Vanmiddag de route EDE gefietst, en die was behoorlijk zwaar met het weer van de afgelopen dagen.

Na zo'n 30 km viel het me op dat de fiets kraakte bij in- / uitveren. Rustig uitgefietst en thuis afgespoten (zag er niet uit)

Na even zoeken kwam ik op een verbinding in de achterbrug ophanging uit. Er lijkt een kapje stuk, wat meer speling tussen de in elkaar verende onderdelen en barsten in het onderdeel waar de shock aan vast zit.

Maar weer een mail gestuurd naar Canyon. Ik heb dit frame pas net 6 maanden, en doe er helemaal niks geks mee. Beetje singletrakcs fietsen hier op de Veluwe. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjJmCartxfoT-0ipC2m2kaoDc1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9jY5uYzWHPdn6fybeFOGQzc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E041MyKgep0HoWc5WVQjiH9e8WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2uYJDCrSoWmMwhTMcrDRQnT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door McLambo op 15-10-2021 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sjoewe schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:20:
Dat is bij Shimano niet anders hoor.
Klopt cassettes, derailleurs, kettingen, kettingbladen gaat dit prima bij 1x12, maar uitdaging bij Shimano zit hem bij de Shimano I-Spec A, B, II en EV. Integratie van de shifters,remotes met de remmen. Dit is nauwelijks tot niet te mixen. En dan heb je nog shifter met clamp en I-Spec. Je moet van te voren de (juiste) keuze maken. Clamp is niet te verwijderen om bijvoorbeeld shifter aan rem te monteren. Dus dat wordt dan nieuwe shifter.

Dit heeft SRAM toch net iets beter voor elkaar met haar matchmaker. ;-).

Edit:
@McLambo dit komt helaas wel eens vaker voor bij Canyon en andere fullies. Verwacht dat dit wel opgelost wordt door Canyon. Wel vervelend als dit gebeurd. Zeker als je er geen gekke dingen mee doet.

Neuron blijf ik persoonlijk toch fijne speel fiets vinden (y) Benieuwd hoe Canyon dit oplost voor je.

[ Voor 43% gewijzigd door Daan_ op 16-10-2021 13:49 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc0fmhJFrXUcohVdQCm1i6MxHZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVPnKBWkx1eHL7Y2UPJId8Rg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAkI8-H2RtpLobQ0hm8-FMK6_O4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BIjD3YzpZGTH8lTd4Lqtm9n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG7v6HuCMtKfK9YoFuyALqKH1bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkqxcZtTqnyF5TZLNVppLECK.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo, daar issie dan :) M'n Sensa Alura LTD. Benieuwd hoe hij het gaat doen op de tracks! Hier in de buurt is het redelijk vlak (Zeeland), dus dat zijn meer gravelroutes dan echt MTB.

M'n vriendin krijgt dezelfde, maar dan de 17" variant. Eindelijk van die brakke huurfietsen af ;)

Er komen natuurlijk nog bidonhouders e.d. op.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:15
Dennahz schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:42:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Zo, daar issie dan :) M'n Sensa Alura LTD. Benieuwd hoe hij het gaat doen op de tracks! Hier in de buurt is het redelijk vlak (Zeeland), dus dat zijn meer gravelroutes dan echt MTB.

M'n vriendin krijgt dezelfde, maar dan de 17" variant. Eindelijk van die brakke huurfietsen af ;)

Afhankelijk van waar je woont in Zeeland, hier op Walcheren hebben we niets te klagen. Je staat ook zo in Westenschouwen. Zeeuws Vlaanderen valt mij wel erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennahz schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:42:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Leuke aanwinst :)

17” wielen is wel een kinderfiets, neem aan dat je 27,5” bedoeld? ;)

(Ik heb ook wel eens bij de fietsen maker gestaan met de vraag om een 16” binnen band toen ik nog een 26” had :D )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

R0y. schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Afhankelijk van waar je woont in Zeeland, hier op Walcheren hebben we niets te klagen. Je staat ook zo in Westenschouwen. Zeeuws Vlaanderen valt mij wel erg tegen.
Zeeuws-Vlaanderen dus ;) De andere kant ga ik nog even moeten bekijken qua tracks. Bedankt voor de tip :)
Tot nu toe hebben we vooral in het noorden gefietst. Appelscha, Rolde, Lauwersoog, ...

De tracks in Kaatsheuvel hebben we ook gedaan. Enorm vet daar ook! Zo mooi om te zien wat ze allemaal kunnen maken in verschillende omgevingen.
YakuzA schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Leuke aanwinst :)

17” wielen is wel een kinderfiets, neem aan dat je 27,5” bedoeld? ;)

(Ik heb ook wel eens bij de fietsen maker gestaan met de vraag om een 16” binnen band toen ik nog een 26” had :D )
Ik bedoelde eigenlijk een 17" frame :D Qua maat beviel dat altijd het beste bij huurfietsen. Natuurlijk ook even opgemeten en het paste het best bij haar. Denk dat we beide wel even een bikefitting gaan doen ook.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:15
Dennahz schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Zeeuws-Vlaanderen dus ;) De andere kant ga ik nog even moeten bekijken qua tracks. Bedankt voor de tip :)
Tot nu toe hebben we vooral in het noorden gefietst. Appelscha, Rolde, Lauwersoog, ...

De tracks in Kaatsheuvel hebben we ook gedaan. Enorm vet daar ook! Zo mooi om te zien wat ze allemaal kunnen maken in verschillende omgevingen.

[...]

Ik bedoelde eigenlijk een 17" frame :D Qua maat beviel dat altijd het beste bij huurfietsen. Natuurlijk ook even opgemeten en het paste het best bij haar. Denk dat we beide wel even een bikefitting gaan doen ook.
Aan die kant van het water (de overkant..) is de route van Axel bijv gewoon traktorsporen volgens naast het asfalt.. het bos daar is nog het meest interessant al is dat veel rechtdoor.. Er is wel een kleine pumptrack.

De route van Vlissingen is leuk tot en met Biggekerke (vast rondje voor mij) en de Belt in Middelburg. Erg jammer dat ze de klim (de horrortrap) richting Zoutelande er uit hebben gehaald. Veere heeft ook leuke routes maar Westenschouwen is toch wel het leukste om een middag naar toe te gaan!

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 16-10-2021 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:55:
Zo.. vanochtend vroeg was het echt super mooi en heerlijk fietsweer. Lekker ochtend zonnetje door de mist heen maakte de omgeving prachtig. Was uiteraard wel fris, maar 1e rondje 013 met @Michaelg volle bak en je krijgt het vanzelf warm :9

Maar 013 onder de 50 minuten kunnen we ook afstrepen.. nou nog LDD onder het uur
Vorige keer niet gelukt vanwege chaindrops en vervelende voorliggers, maar vandaag ruimschoots goed gemaakt met 57:09.
Met dank aan @Michaelg voor een strakke pacing op kop d:)b

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Vorige keer niet gelukt vanwege chaindrops en vervelende voorliggers, maar vandaag ruimschoots goed gemaakt met 57:09.
Met dank aan @Michaelg voor een strakke pacing op kop d:)b
Nette tijd hoor, ik ben er jaloers op! Nu op naar < 55 minuten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Nette tijd hoor, ik ben er jaloers op! Nu op naar < 55 minuten! :)
Dat zal niet meevallen... Ik zag dat @edoappelhof het is gelukt, maar die heeft toch wel een ander niveau..

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Dat zal niet meevallen... Ik zag dat @edoappelhof het is gelukt, maar die heeft toch wel een ander niveau..
Klopt wij werden gisteren toevallig ook ingehaald door iemand die er 53:28 over heeft gedaan, die probeerde ik nog wel even te volgen maar dat was voor mij onbegonnen werk. Naast Edo volg ik er nog wel een paar op strava die rond die koers zitten maar het is echt wel heel erg hard ja. Maar je moet toch een nieuw doel hebben, dusja... :9

Mijn nieuwe doel hebben jullie vanmorgen gezet! >:) (Al zal dat ook al niet meevallen hoor...)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 16-10-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
Ja voor nu is dit redelijk de grens voor mij en me fiets. Denk dat er misschien nog wat secondes te winnen zijn met wat schoonheidsfoutjes maar zal verder toch echt moeten komen van een hoger w/kg 😅😅.
Op naar de 5... Haha

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 13:05
Prulleman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Nice, strakke tijd! Die tijd heb ik een tijdje terug gereden zie ik. Als binnenkort de omstandigheden het toelaten zal ik ook nog eens een hot lap doen, ben wel benieuwd hoe ik nu uitkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
Volgens mij zou LDD wel een mooie route kunnen zijn voor de volgende Tweakers ride. (Ook totaal niet omdat het nog 1 van die routes is die ik echt nog nooit heb gereden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ZanielGa schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:14:
Volgens mij zou LDD wel een mooie route kunnen zijn voor de volgende Tweakers ride. (Ook totaal niet omdat het nog 1 van die routes is die ik echt nog nooit heb gereden.)
Zeker, het is wel een racebaan, verwacht niet te veel technische uitdaging, je kan daar een rondje rijden (zeker de zwarte route) zonder een keer je remmen aan te raken, zo flowy is het. Maar voor een gemengd gezelschap is dat misschien juist wel goed en er zijn wel wat kleine dropjes een schansjes langs de route mee te pikken als je dat leuk vind.

Sowieso zijn er ten minste twee goede horeca gelegenheden met ruime parkeerplaatsen aan de route die kunnen dienen als uitvalsbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 13:44
Iemand een tip waar ik de auto kan parkeren als ik Gulpen & Vijlen in 1 dag wil doen?

Ben totaal niet bekend in die regio maar ben er nu vlakbij dus wil er komende week een dag voor uit trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-07 00:42
Hijgend hert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Daar zou ik ook zeker even de lunch genieten 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hijgend hert is een toppertje ja, zelf nooit geparkeert daar maar wel lekker gelunched inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 13:44
Check. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-09 16:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag weer op pad geweest, combinatie van route Gieten, Borger, Exloo en Hunzebos. Lekker fietsweer! Weinig tot geen blubber. Goed voor 66km á 21,5 km/u gemiddeld :7
Laatste kilometers kreeg ik wel last van kramp in m'n bovnbenen, nog niet eerder gehad, iemand een idee waar dit vandaan kan komen?

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kon wel weer merken dat het goede weer veel fietsers richting het bos trok.

Blijf mij verbazen over hoeveel mensen zonder helm aan het mountainbiken zijn. Weer nodige pannenkoeken tegengekomen….

[ Voor 81% gewijzigd door Daan_ op 18-10-2021 05:49 ]

Pagina: 1 ... 162 ... 282 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic