mphilipp schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:17:
[...]
Ehhh...heeft Williams geen reservercoureur dan? Waarom lenen voor één race bij een heel ander team? Lijkt me heel raar en onwaarschijnlijk. Dat is nu juist de reden dat je een reservecoureur heeft die alle races (zoveel mogelijk) meeloopt, simruns doet, ontwikkelingswerk doet enzo. Dus die passeer je dan voor iemand die voor die ene race helemaal nieuw is in het team en de auto niet kent.
Geen idee of Williams een reservecoureur heeft volgend seizoen eigenlijk, vandaar dat ik Ocon noemde als optie om van Mercedes te lenen

W/e, ik neem aan dat ze wel een plan B hebben voor het geval Kubica het niet op alle circuits redt.
leekers schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:38:
Als ik zie hoe de fabriek honda omgaat met teams die motoren van hun gebruiken (mc laren en ten kate motorsport oa) dan zou ik als max verstappen zo snel mogelijk een team zoeken wat niet afhankelijk is van honda .
Wil hij enige kans maken om wereldkampioen te worden dan is dat zeker niet met een honda waarvan niet alleen het motorblok onbetrouwbaar is maar ook de fabrikant !
Mijn voorspelling voor 2019 ? Honda bakt er helemaal niets van net als ze dit seizoen ook al deden en voor 2020 trekken ze zich weer terug uit de F1 en laten redbull achter zonder motor ermee zorgend dat red bull zich ook terugtrekt !
Hoe ik tot deze conclusie kom ? Eenvoudig , kijk maar eens hoe de honda fabriek rommelt met teams de afgelopen jaren en er gewoon niet in slaagt een goed team en goed motorblok te ontwikkelen .
De stunt die Honda heeft uitgehaald met het team van Ten Kate is inderdaad bijzonder te noemen, maar McLaren heeft Honda een 1L fles gegeven met de eis dat Honda daar 3L in deed. Vindt je het gek dat dat niet lukt?
De resultaten van Toro Rosso dit seizoen zeggen weinig, omdat Honda van Red Bull de "opdracht" kreeg: Hier heb je een testteam. Penalty's? Boeiend, als je een update hebt of denkt vermogen te kunnen winnen, monteren dat spul. Dat team is afgelopen seizoen compleet opgeofferd om de Honda voor '19 zo sterk mogelijk te maken.
Wat Verstappen betreft, ik neem aan dat hij een clausule in z'n contract heeft staan waarmee hij vrij man is als RBR niet kan leveren wat 't hem beloofd heeft danwel Honda zich onverwacht terug trekt.
De betrouwbaarheid van Honda.. Tsja, zoals ik al zei, als je naar het afgelopen seizoen met Toro Rosso kijkt dan zegt dat niet zoveel omdat men als testteam is gebruikt waar resultaten op de baan niet zozeer telden, verbetering van de motor was het doel met het oog om in '19 met Red Bull - Honda te verschijnen (zoals sinds een tijdje officieel bekend is geworden). 100% zeker dat dit is besproken toen Red Bull met Honda in gesprek ging. Red Bull weet ook dat bijvoorbeeld Max de deur uit loopt als ze volgend jaar weer een prut pakket hebben, geen enkele rijder gaat dat jarenlang accepteren. Al zal het ook volgend jaar heus nog wel een keer voorkomen dat er een Honda ploft, helaas hoort dat er een beetje bij.
Het alternatief was bij Renault blijven, waarvan we al een paar jaar weten dat er nauwelijks vooruitgang in zit. Sterker nog, men lijkt bij Renault aan het plafond te zitten op het gebied van motorontwikkeling. Dan kun je beter een sprong in het diepe nemen en gokken op een works deal met Honda. Een worksdeal waarbij je samen werkt, en niet zoals McLaren op de stoel van een klantenteam gaat zitten en (onredelijke) eisen stelt.
Een Mercedes of Ferrari motor zou een betere keuze zijn, ware het niet dat die 2 nooit een motor aan Red Bull gaan leveren, omdat ze bang zijn/weten dat de RB's ze dan om de oren rijden.
RobertMe schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:35:
[...]
Dat is inderdaad het verhaal zoals het al vanaf het begin rond gaat. SFI heeft een licentie om in de F1 te rijden. En VJ Mali of hoe heet ie wou die niet verkopen. Vervolgens heeft RPFI wel de inboedel en alles kunnen kopen maar zonder licentie mochten ze niet rijden. Via handjeklap mocht het toen toch (oude team alle punten kwijt etc), maar het blijft een nieuw team.
Ander ding is ook dat elk team zelf het chassis moet maken. En guess what. RPFI heeft het chassis van SFI gekocht. Dus ook dat is niet volgens de regels.
Voor zover ik begrepen heb wil Haas ook niet dat RPFI bestraft wordt, maar ze willen wel zelf nog met terugwerkende kracht het geld van voorgaande jaren krijgen wat RPFI nu dus ook als inkomsten heeft.
Als ik de verhalen van die periode goed herinner, ging het om Mallya die een bepaald bedrag in z'n handen wilde hebben, los van de verkoopprijs van het team, de FIA inschrijving was in bezit van een ander bedrijf van Mallya, niet van het SFI team zelf.
Het oorspronkelijke plan van overname mislukte volgens mij door tussenkomst van de curator, die de inschrijving niet wilde overhandigen. Het team zelf had men toen al in handen, maar toen had men geen inschrijving.
[
Voor 81% gewijzigd door
Destruction op 27-11-2018 20:13
]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.