[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.871 views

Onderwerpen

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12 21:39
Ik stel voor dat we in 2020 deze vleugels gaan gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/wing_failure_1968_brabham.jpg

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon al die vleugels eraf slopen, Chaparel 2J systeem eronder hangen, opgelost.
(ja, de X2010 had dat idee ook :P).

Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/2jK1NWPY/s8/f1-f1-airflow-analysis-2017-typical-f1-downforce-distribution.jpg
60% komt dus al uit de onderkant, heb je al die mooie zut bovenop niet nodig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:08

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:45:
60% komt dus al uit de onderkant, heb je al die mooie zut bovenop niet nodig.
Ehhhh...was het idee niet juist dat hoewel die onderkant het meeste downforce genereert, hij dat in samenwerking doet met de voorvleugel. Die stuurt de airflow de goede kant op, tegelijkertijd met het genereren van druk op de voorwielen. Als je de voorvleugel helemaal weghaalt, stuur je niet zo makkelijk in, én heeft de diffuser veel minder lucht om zijn werk goed te doen.
Toch? Of heb ik er niets van begrepen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:24:
[...]

Ehhhh...was het idee niet juist dat hoewel die onderkant het meeste downforce genereert, hij dat in samenwerking doet met de voorvleugel. Die stuurt de airflow de goede kant op, tegelijkertijd met het genereren van druk op de voorwielen. Als je de voorvleugel helemaal weghaalt, stuur je niet zo makkelijk in, én heeft de diffuser veel minder lucht om zijn werk goed te doen.
Voor zover ik het begrijp klopt redelijk ja. :P
Volgens mij genereert de voorvleugel alleen geen druk op de voorwielen. Nee, de functie is om lucht juist binnen (inwash) of buitenom (outwash) de voorwielen te begeleiden en energie te voorzien doormiddel van het opwekken van luchtwervelingen. Het meeste halen de teams uit inwash, maar outwash is ook een factor. Ik betwijfelde een tijd of outwash wel zou blijven werken waar high rake auto's tot op zekere hoogte van afhankelijk zijn, maar na het zien van deze animatie van Sky Italia, is mijn twijfel grotendeels wel. :)

https://streamable.com/fji1s

Ja, ik ga er van uit dat ze bij Sky Italia een beetje kennis hebben ingehuurd en dat die animatie onder toezicht van een aerodynamicus is geproduceerd. Verder genereert de voorvleugel natuurlijk zelf ook downforce. Toch wel een dingetje omdat je zonder die voorvleugel heel wat onderstuur zal krijgen. Maakt bochten nemen wat lastig. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:46:
[...]
Voor zover ik het begrijp klopt redelijk ja. :P
Volgens mij genereert de voorvleugel alleen geen druk op de voorwielen.
[knip]
Verder genereert de voorvleugel natuurlijk zelf ook downforce. Toch wel een dingetje omdat je zonder die voorvleugel heel wat onderstuur zal krijgen. Maakt bochten nemen wat lastig. :+
Is dat niet in tegenspraak met elkaar? Downforce van de voorvleugels betekent toch druk op de voorwielen? Anders kan ik geen onderstuur krijgen lijkt mij.

Die outwash/inwash is toch meer een functie van die turning vanes, wing end plates, karpodasters en emergendizers op de voorvleugels?

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 28-11-2018 16:59 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SinergyX
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mphilipp schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:24:
[...]

Het was ook maar een grapje, de samenwerking ervan is juist hele doel achter het design geweest, het is in zn geheel op elkaar afgestemd. Groundeffect zorgt met name voor downforce op de achterkant (waar de diffuser normaliter zit), voorvleugel zorgt juist voor downforce voor de voorwielen, om te sturen.

Met 1 probleem, het is gemaakt in de focus van enkel die auto, niet auto's achter je of zelf achter een auto te zitten, hench het probleem wat ze nu al lange tijd hebben.

Al vraag ik me af welk doel ze nu willen, betere airflow zodat de ander in minder turbulente lucht zit en dichter erachter kan blijven, of juist een lagere druk achter de auto te willen zodat de wagens beter kunnen slipstreamen (iets wat afaik niet meer gebeurd in F1 - nascar bv juist wel). Logisch zeg ik het eerste, omdat primaire snelheid van F1 wagens uit downforce voor bochtenwerk komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:57:
[...]

Is dat niet in tegenspraak met elkaar? Downforce van de voorvleugels betekent toch druk op de voorwielen? Anders kan ik geen onderstuur krijgen lijkt mij.
Volgens mij zorgen de voorvleugels er voornamelijk ervoor dat de luchtstroom weg van de voorwielen word gestuurd. Daarnaast produceren de voorvleugels downforce. Maar ik ga niet pretenderen een aerodynamisch expert te zijn. Kan aardig betogen of (bronnen)onderzoek verrichten, maar daarbuiten ben ik best waardeloos. :P
Die outwash/inwash is toch meer een functie van die turning vanes, wing end plates, karpodasters en emergendizers op de voorvleugels?
Dat is het ook voor de outwash. Daarom komen die fixed endplates er ook. Betekent niet dat er geen outwash meer is omdat die outwash ervoor zorgt dat de banden geen gigantische aerodynamische barrière vormen. Inwash is Y-250 en dat veranderd niet. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:24:
[...]

maar daarbuiten ben ik best waardeloos. :P

[...]
:(:) Geeft niks, we houden hier toch wel van je! (Zolang je geen races van Max jinxed. }) )

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De straf van de FIA voor Max is ook bekend gemaakt. :+
Taakstraf Max Verstappen bekend: toch nog een jaar rijden met Renault-motor
FIA kiest voor zwaarst mogelijke straf

De FIA heeft de taakstraf van Max Verstappen bekendgemaakt. De Nederlandse coureur moet na zijn misdragingen tegenover Esteban Ocon toch nog een jaar rijden met een Renault-motor.

“We willen dat hij dit keer écht leert van zijn fouten”, zegt FIA-baas Jean Todt. “We hebben daarom gekozen voor de zwaarst mogelijke straf: een Renault-motor.”

Verstappen zelf stelt een alternatief voor. Hij wil liever een jaar eenzaam worden opgesloten in een kerker met alleen water en brood.
https://speld.nl/2018/11/...rijden-met-renault-motor/

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ze konden het bij de Formula 1 niet laten om alsnog Hamilton bovenaan te zetten in de laatste powerranking:
POWER RANKINGS: Hamilton ends his season on a high ahead of Verstappen

After winning the season finale at the Abu Dhabi Grand Prix, it seemed only right for Lewis Hamilton to reclaim P1 from Max Verstappen as the year draws to a close. But who else is up and who else is down as we bring the curtain down on the 2018 Power Rankings? Our panel of judges make their call…

> Lees verder
Is een leuk overzicht, maar heb altijd een idee dat het niet geheel transparant is hoe deze lijst tot stand komt. Wie zijn deze zogenaamde 'experts'? Welke beoordelingscriteria worden er gehanteerd? Is het objectief? Is het meetbaar?

Maar ja, uiteindelijk staat Verstappen wel tweede in deze lijst aan het eind van het seizoen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Wat de…?

HAM heeft zijn eigen ‘brand’ in ‘brand central’ in Gran Turismo Sport staan!!! Talk about advertising zeg.

Wel geinig dat hij hier nog four time world champ is haha. Zal wel met de update veranderd worden begin december.

Edit: ah, ik zie nu dat je via Mercedes ook de W08 EQ power+ kan kopen. Verklaart het een en ander.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 28-11-2018 19:12 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-12 22:48
Jasphur schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:01:
Wat de…?

HAM heeft zijn eigen ‘brand’ in ‘brand central’ in Gran Turismo Sport staan!!! Talk about advertising zeg.
Spuit 11 :+ Ik speel GT Sport al bijna een jaar niet meer en toen had hij dat al.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Woudloper schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:43:
Ze konden het bij de Formula 1 niet laten om alsnog Hamilton bovenaan te zetten in de laatste powerranking:

[...]

Is een leuk overzicht, maar heb altijd een idee dat het niet geheel transparant is hoe deze lijst tot stand komt. Wie zijn deze zogenaamde 'experts'? Welke beoordelingscriteria worden er gehanteerd? Is het objectief? Is het meetbaar?

Maar ja, uiteindelijk staat Verstappen wel tweede in deze lijst aan het eind van het seizoen.
Je kunt over twisten wat een grotere prestatie is, met de Mercedes winnen of...., maar HAM heeft een nagenoeg foutloos seizoen gedraaid.

Verdiend 1e denk ik.
Max 2e is in zeer netjes en gezien zijn recovery misschien ook wel verdiend.

Te koop....

• Jasphur
TheBrut3 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:33:
[...]

Spuit 11 :+ Ik speel GT Sport al bijna een jaar niet meer en toen had hij dat al.
Ik heb het spel pas net :P

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hamilton is ambassadeur van GT sport. Vandaar ook de filmpjes van hem op de Nurburgring. Dat is ook de reden dat hij aanwezig was tijdens de finales van GT sport in Monaco.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

albino71 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:36:
[...]
Je kunt over twisten wat een grotere prestatie is, met de Mercedes winnen of...., maar HAM heeft een nagenoeg foutloos seizoen gedraaid.
Daar zullen de 'deskundigen' het nooit over eens worden. Maar wat zeker een prestatie is, is het niet tweede worden met de zusterwagen van Mercedes...en dan niet in positieve zin. Geeft maar weer aan dat het zeer zeker geen gegeven is dat je in de snelste auto wint. Daarom is de prestatie van Hamilton (al 5x) niet compleet de verdienste van de snelste auto. Tuurlijk, met een Force India was het hem niet gelukt, maar de beste rijder krijgt nu eenmaal de beste auto. Zo gaan die dingen. Wolf gaat geen miljoenenbod doen op Sirotkin of Ericson. Die worden gewoon géén kampioen in die Benz, want dan loopt Ferrari ermee weg. Vettel heeft dan immers minder druk, dus krijgt ie ook geen bibbers :+

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-12 23:23

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:51:
[...]

Daar zullen de 'deskundigen' het nooit over eens worden. Maar wat zeker een prestatie is, is het niet tweede worden met de zusterwagen van Mercedes...en dan niet in positieve zin. Geeft maar weer aan dat het zeer zeker geen gegeven is dat je in de snelste auto wint. Daarom is de prestatie van Hamilton (al 5x) niet compleet de verdienste van de snelste auto. Tuurlijk, met een Force India was het hem niet gelukt, maar de beste rijder krijgt nu eenmaal de beste auto. Zo gaan die dingen. Wolf gaat geen miljoenenbod doen op Sirotkin of Ericson. Die worden gewoon géén kampioen in die Benz, want dan loopt Ferrari ermee weg. Vettel heeft dan immers minder druk, dus krijgt ie ook geen bibbers :+
Natuurlijk speelt ook de coureur mee. Maar zet een Vettel, Verstappen, Alonso, Ricciardo in de auto van Hamilton en ze worden ook kampioen. Hell, ik gok dat Raikkonen, Leclerc, Ocon of Perez dat ook nog wel lukt. Zet Hulkenberg in die Mercedes en hij zal op z'n minst z'n eerste podium ermee halen :P

Ik denk in ieder geval dat er weinig rijders zijn die al ~5 jaar in het middenveld (of hoger) rijden zijn die met een Mercedes niet in de top 5 van het WDC weten te finishen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Kimi in z'n nieuwe Sauber-overall:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2rPE81WI536i4YEmZIhhfEtM/full.jpg

In een interview:

Reporter: "Jammer dat je niet meer in rood rijdt?"
Kimi: mwoah er zit nog steeds rood in, dus dat zit wel goed"

_/-\o_

LinkedIn
Instagram

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
RobertMe schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:00:
[...]
z dat ook nog wel lukt. Zet Hulkenberg in die Mercedes en hij zal op z'n minst z'n eerste podium ermee halen :P
Dat moet ik eerst zien :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

I
[...]

Natuurlijk speelt ook de coureur mee. Maar zet een Vettel, Verstappen, Alonso, Ricciardo in de auto van Hamilton en ze worden ook kampioen. Hell, ik gok dat Raikkonen, Leclerc, Ocon of Perez dat ook nog wel lukt. Zet Hulkenberg in die Mercedes en hij zal op z'n minst z'n eerste podium ermee halen :P

Ik denk in ieder geval dat er weinig rijders zijn die al ~5 jaar in het middenveld (of hoger) rijden zijn die met een Mercedes niet in de top 5 van het WDC weten te finishen.
Makkelijk gezegd maar ik geloof er niks van. Hamilton is gewoon een hele goede coureur.

Ja hij rijdt in een goede auto, maar Bottas heeft dezelfde auto en is geen WDC.

Vettel en Kimi hebben ook een hele goede auto gehad dit seizoen, misschien wel een nog betere zelfs.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
* nachtnet denkt ' ah &%$#@ nu al het einde van 2018...?'

Hoe krijg ik straks het 2019 topic in 2x 214-1 leestekens..?

* nachtnet zet in op een kerstkadootje qua plaatsen topicstart.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12 18:48

TrekDr0p

QR niet scannen

nachtnet schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:56:
* nachtnet denkt ' ah &%$#@ nu al het einde van 2018...?'

Hoe krijg ik straks het 2019 topic in 2x 214-1 leestekens..?

* nachtnet zet in op een kerstkadootje qua plaatsen topicstart.
* TrekDr0p denkt dat @nachtnet een glühwein moet nemen om op te warmen en tot rust te komen :+

Alles komt goed, en soms is kort en bondig beter dan 32.767 leestekens :+

Moet wel toegeven dat dit jaar misschien wel het beste jaar is geweest van het Hybride tijdperk :*)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12 17:35
Was gister rustig op werk :P Dacht reken eens uit wat er was gebeurd als Verstappen geen enkele fout gemaakt had dit jaar. Dus China, Monaco en Brazilie winnen en Monza en Baku op het podium. Had hij dan een kans gemaakt op de titel?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4av1ob0fq7121.jpg

Nee dus. iig niet meer dan Vettel. Had wel een leuke eerste heflt van het seizoen geweest :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 08:48

Tripl3 D

Brother in Arms

Maverick schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:37:
Was gister rustig op werk :P Dacht reken eens uit wat er was gebeurd als Verstappen geen enkele fout gemaakt had dit jaar. Dus China, Monaco en Brazilie winnen en Monza en Baku op het podium. Had hij dan een kans gemaakt op de titel?

[Afbeelding]

Nee dus. iig niet meer dan Vettel. Had wel een leuke eerste heflt van het seizoen geweest :)
Heb je dan ook rekening gehouden met de hoeveelheid punten die HAM en VET dan minder hadden gehad als Max dit zo had gedaan?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12 17:35
Tripl3 D schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:44:
[...]

Heb je dan ook rekening gehouden met de hoeveelheid punten die HAM en VET dan minder hadden gehad als Max dit zo had gedaan?
Ja. Je ziet in de grafiek dan ook dat Hamilton dus minder punten scoort dan hij daadwerkelijk gedaan heeft. Maar dat zijn er niet zo bijster veel. Hij had boven Vettel geëindigd in dit scenario.

[ Voor 10% gewijzigd door Maverick op 29-11-2018 07:53 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:35:
I
[...]

Makkelijk gezegd maar ik geloof er niks van. Hamilton is gewoon een hele goede coureur.

Ja hij rijdt in een goede auto, maar Bottas heeft dezelfde auto en is geen WDC.

Vettel en Kimi hebben ook een hele goede auto gehad dit seizoen, misschien wel een nog betere zelfs.
Natuurlijk is Hamilton een hele goede coureur. En dat hij nu voor het eerst in de historie van de F1 meer dan 400 punten heeft gescoord geeft dat ook wel aan (alhoewel vroeger seizoenen ook korter waren). Ik denk alleen dat andere coureurs (Vettel, Verstappen, Alonso, Ricciardo) in die auto ook wel kampioen zouden worden. Misschien niet met zoveel overmacht als Hamilton doet, maar ik denk wel dat ze in de Mercedes kampioen zouden worden.

Daarnaast schat ik Bottas gewoon echt niet hoog in. Leuke veldvulling en met geluk bij Mercedes gekomen naar mijn idee, maar zeker geen top coureur die het verdient eerste rijder bij een van de topteams te zijn.
Ook als je scorebordjournalistiek gaat doen. Bottas wint 3 races in 2 jaar bij Mercedes, Verstappen wint er in die tijd 4, in een slechtere Red Bull. Daarnaast 21 podiums in zijn Mercedes tijd waar Verstappen er 15 heeft sinds 2017 (7 stuks in 2016 dus niet meegeteld). Waarbij Verstappen dan ook nog 1x van het podium is gesleept in die periode.

Edit:
Nog een leuke stat. Hamilton wint dit seizoen 11 races, Bottas staat maar 8 keer op het podium (Hamilton 17 keer), en wint geen een race (jaja, Sochi had hij moeten winnen). Dat is ook wel bizar. Zelfs Raikkonen en Verstappen hebben respectievelijk 12 en 11 podiums (en 1 en 2 wins).

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 29-11-2018 08:07 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[Afbeelding]

En dan volgend jaar: "Wat als VER met het blok waarmee HUL zo vaak op het podium had gestaan in plaats van die ***** sushi **** uit Japan?!"

Wat als, altijd leuk. Ik denk wel dat het een leuk seizoen 2019 gaat worden, ook omdat het zo lang is. Moeten we niet eens een tijdje pauze nemen, door dit topic te sluiten en aan @nachtnet te vragen mensen uit de topics te taggen in v2019? Dan kunnen we uitrusten tot de na de feestdagen. :)

ping 127.212.23.124

• Jasphur
Pauze?! :o

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:53:
[...]

En dat hij nu voor het eerst in de historie van de F1 meer dan 400 punten heeft gescoord geeft dat ook wel aan (alhoewel vroeger seizoenen ook korter waren).
Je geeft het zelf al aan, maar dit is echt een enorm nutteloze statistiek. Ik heb nog geen gecorrigeerde tabel gevonden (voor duur seizoen en aantal punten per race), maar zie op wiki dat Vettel al een paar seizoenen een hoger percentage van de punten heeft gehaald.

Overigens, max staat al op nr 3 mbt point average :)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
Dat what-if vergelijk tussen Hamilton en Verstappen is leuk, maar die zou ik graag willen zien "als" Vettel zijn foutjes niet had gehad.

Uiteindelijk maakt het ook niet uit. Hamilton is in bloedvorm, ontzettend constant en nagenoeg foutloos. Daarmee heeft de directe concurrent gewoon een zware dobber aan.

Hetzelfde geld voor de auto's. De Mercedes was, zeker in gedeelten van het seizoen, niet sneller dan de Ferrari maar wel ontzettend constant en betrouwbaar. Aan het eind van de rit levert dat meer op dan een auto die wat meer fluctueert qua snelheid en betrouwbaarheid.

Uitvallen betekend maximaal 25 punten mislopen, derde worden betekend nog altijd 15 punten scoren en maximaal 10 punten mislopen. Om een uitvalbeurt te compenseren qua punten moet je dus drie races winnen en moet je directe concurrent dus 3x hooguit 3e worden.

Ik ben nog altijd geen fan van Hamilton, maar ik kan er inmiddels wel van genieten hoe foutloos hij is. De strakheid waarmee hij zijn kwalificatierondjes rijdt is absurd (komt vaak naar voren tussen het 1-op-1 vergelijk in de voorbeschouwing) en kunnen maar weinig coureurs aan tippen.

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Om nog maar te zwijgen van de situatie dat RIC al zijn DNF's niet had gehad. Die had dan ook veel punten van de overige top-6 rijders weggesnoept...

[ Voor 6% gewijzigd door Spotmatic op 29-11-2018 09:14 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:08:
Kimi in z'n nieuwe Sauber-overall:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2rPE81WI536i4YEmZIhhfEtM/full.jpg
Goh, en nu eens niet twee maten te groot zoals hij meestal bij Ferrari had. :+

• Daniel_Elessar
Leuk dat vergelijk tussen Hamilton en beste auto's enzo. Even terug naar '92 waar Williams-Renault WK werd met Mansell. Dat was niet de beste coureur op de grid in die tijd maar wel constant. Kijk maar naar de hoeveelheid poles, 14 van de 16 en won 9 races. 4 keer uitgevallen anders stond hij altijd in de top 2. Dat kwalificatie record werd pas in 2011 verbroken door Vettel. Patresse de teamgenoot van Mansell won maar 1 race dat seizoen. Ja de andere teams hadden geen antwoord op die auto toen. Maar Patresse was zeer capabel en had geen antwoord op Mansell. Dat Seizoen reden enkel Senna(Monaco, Monza), Berger(Canada, Australië) en Schumacher(spa) naar een overwinning buiten de Williams coureurs. Senna viel 7x uit.
Ik schat Patresse hoger in dan Bottas. En zo is het altijd geweest eigenlijk.

Hamilton ben ik ook niet echt een fan van, maar als ik zie hoe hij met kinderen en fans omgaat is het een behoorlijk toffe gast.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel_Elessar op 29-11-2018 09:42 ]

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
warp schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:36:
[...]

Goh, en nu eens niet eens twee maten te groot zoals hij meestal bij Ferrari had. :+
Is dat niet bij iedereen het geval bij die echte race-pakken omdat die ook hittebestendig zijn en dergelijke? Dit is volgens mij geen echte race-kleding.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Stoelpoot schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:40:
[...]

Is dat niet bij iedereen het geval bij die echte race-pakken omdat die ook hittebestendig zijn en dergelijke? Dit is volgens mij geen echte race-kleding.
nee, hij doelt echt op een ferrari ding; al zo lang me kan herinneren, zijn die pakken te groot. Heb nog een life-size poster van massa en schumi. Hilarisch om te zien dat die kleding altijd 2 maten te groot is bij ferrari (op hun officiele foto's)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:44:
[...]

nee, hij doelt echt op een ferrari ding; al zo lang me kan herinneren, zijn die pakken te groot. Heb nog een life-size poster van massa en schumi. Hilarisch om te zien dat die kleding altijd 2 maten te groot is bij ferrari (op hun officiele foto's)
Zal er eens op letten bij Leclerc dan. Die vind ik er altijd al zo smal uit zien, daar zal het goed opvallen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
warp schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:36:
[...]

Goh, en nu eens niet eens twee maten te groot zoals hij meestal bij Ferrari had. :+
Ik heb geloof ik ooit eens ergens gelezen dat sommige coureurs juist een wat grotere maat nemen omdat ze dat prettiger vinden. Dus dat is niet per definitie een "Ferrari-ding" maar meer een persoonlijke voorkeur van rijders. Villeneuve had ook altijd zo'n grote hobbezak aan.

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/54667993e4b024774e988c91/t/54a31de7e4b0ab38fed397fd/1419976168489/Jacques+Villeneuve

Toevallig nog een Reddit topic over: https://www.reddit.com/r/...race_suits_are_too_large/

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 29-11-2018 09:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/static/img/mgl/0/20000/20000/20300/20372/s8/f1-ferrari-f2002-launch-maranello-2002-rubens-barrichello-and-michael-schumacher.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/static/img/mgl/700000/770000/779000/779500/779509/s8/f1-ferrari-f60-launch-maranello-italy-2009-felipe-massa-with-the-new-ferrari-f60.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.motorbox.com/image/scuderia-ferrari/6/0/0/600968/600968-5x2-lg.jpg

• ProudElm
  • Laatst online: 14:22
zo.. die laatste foto lijkt wel een photoshop zeg... Die hoofden...

• warp
  • Niet online
Bij die laatste kun je heel duidelijk zien dat Kimi liever een maatje groter dan Sebastian heeft.

• Jasphur
Daniel_Elessar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:51:
[...]

Hamilton is ambassadeur van GT sport. Vandaar ook de filmpjes van hem op de Nurburgring. Dat is ook de reden dat hij aanwezig was tijdens de finales van GT sport in Monaco.
Ah, dat wist ik niet. Thanks voor de info!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rivanov schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:51:
[...]

Ik heb geloof ik ooit eens ergens gelezen dat sommige coureurs juist een wat grotere maat nemen omdat ze dat prettiger vinden. Dus dat is niet per definitie een "Ferrari-ding" maar meer een persoonlijke voorkeur van rijders. Villeneuve had ook altijd zo'n grote hobbezak aan.

[Afbeelding]

Toevallig nog een Reddit topic over: https://www.reddit.com/r/...race_suits_are_too_large/
uit datzelfde topic:
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2014/12/butt-alon-2002-2.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Natuurlijk speelt ook de coureur mee. Maar zet een Vettel, Verstappen, Alonso, Ricciardo in de auto van Hamilton en ze worden ook kampioen.
Ja, maar dat zijn allen best uitzonderlijke rijders, die het ook in zich hebben om kampioen te worden.
Hell, ik gok dat Raikkonen, Leclerc, Ocon of Perez dat ook nog wel lukt. Zet Hulkenberg in die Mercedes en hij zal op z'n minst z'n eerste podium ermee halen :P
Kampioen worden valt niet mee. Raikkonen zou het wel kunnen, en het is 'm ook een keer gelukt (op het randje). Maar kijk naar een man als Coulthard. Die reed ook best goed, maar halverwege het seizoen zakte het ineens in elkaar. Het blijkt keer op keer dat het nog steeds erg moeilijk is om zelfs in een superieure auto consistent goed te blijven presteren. Zeker bij een topteam is de druk gigantisch. Het is echt niet alleen een kwestie van een snelle kar en wat skills. Het mentale vlak is bijna het belangrijkste. Als je die druk niet aankan, de motivatie, het commitment niet op kunt brengen voor die 9-10 maanden die het seizoen duurt, inclusief de aanloop en de pr-verplichtingen, dan wordt je het niet, ook al doe je in een F16 mee...
We gaan zien of Leclerc en Ocon daar tegen opgewassen zijn. Want dat ze leuk kunnen sturen weten we al. Maar het is ook al gebleken dat 'onze' Max écht eentje uit de buitencategorie is. Niet alleen omdat ik Nederlander ben.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:53:
[...]

Natuurlijk is Hamilton een hele goede coureur. En dat hij nu voor het eerst in de historie van de F1 meer dan 400 punten heeft gescoord geeft dat ook wel aan (alhoewel vroeger seizoenen ook korter waren). Ik denk alleen dat andere coureurs (Vettel, Verstappen, Alonso, Ricciardo) in die auto ook wel kampioen zouden worden. Misschien niet met zoveel overmacht als Hamilton doet, maar ik denk wel dat ze in de Mercedes kampioen zouden worden.

Daarnaast schat ik Bottas gewoon echt niet hoog in. Leuke veldvulling en met geluk bij Mercedes gekomen naar mijn idee, maar zeker geen top coureur die het verdient eerste rijder bij een van de topteams te zijn.
Ook als je scorebordjournalistiek gaat doen. Bottas wint 3 races in 2 jaar bij Mercedes, Verstappen wint er in die tijd 4, in een slechtere Red Bull. Daarnaast 21 podiums in zijn Mercedes tijd waar Verstappen er 15 heeft sinds 2017 (7 stuks in 2016 dus niet meegeteld). Waarbij Verstappen dan ook nog 1x van het podium is gesleept in die periode.

Edit:
Nog een leuke stat. Hamilton wint dit seizoen 11 races, Bottas staat maar 8 keer op het podium (Hamilton 17 keer), en wint geen een race (jaja, Sochi had hij moeten winnen). Dat is ook wel bizar. Zelfs Raikkonen en Verstappen hebben respectievelijk 12 en 11 podiums (en 1 en 2 wins).
Neem ook even het aantal uitvalbeurten mee. Dan zie je helemaal hoe weinig Bottas heeft bereikt. Zelfs als er mensen wegvallen heeft ie dus niet ervan kunnen profiteren. Dat is helemaal bizar. Red Bull kun je bijna een derde van de races wegnemen vanwege uitvalbeurten, bij Mercedes hebben ze de betrouwbaarste auto en mede daardoor hebben ze gewonnen. Ferrari was ook redelijk betrouwbaar maar de coureurs reden er vaker schade mee.

Wat dat betreft moet RBR volgend jaar echt veel verbeteren om een gooi te doen naar het wereldkampioenschap en ik ben dan ook bang dat dit niet gaat lukken vanwege uitvalbeurten en niet vanwege de prestaties op de baan. Nou helpt het wel dat de jongens van Honda wat beter zijn dan die van Renault, als ik het zo hoor en ook dat ze van het management voor die motor vrijwel carte blanche krijgen qua design, maar genoeg uitvalbeurten die niet door de motor zijn veroorzaakt dit jaar. Vooral de versnellingsbak moet echt veel betrouwbaarder.

En Verstappen heeft aan het eind van het seizoen laten zien dat ie ook race na race op het podium kan belanden als de auto goed genoeg is, dus dat zit wel snor. Met als kanttekening dat we nog niet hebben gezien hoe hij vergaat als ie wat meer stress heeft vanwege het kampioenschap en de mogelijke mentale intimidatie die Lewis altijd graag toepast

Ik heb dit trouwens nog niet voorbij zien komen:

OnePlus heeft vandaag samenwerking met McLaren aangekondigd

'OnePlus 6T McLaren Edition heeft 10 GB RAM en 256 GB opslag'

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 29-11-2018 10:26 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:53
Martinspire schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:17:
[...]

Neem ook even het aantal uitvalbeurten mee. Dan zie je helemaal hoe weinig Bottas heeft bereikt. Zelfs als er mensen wegvallen heeft ie dus niet ervan kunnen profiteren. Dat is helemaal bizar. Red Bull kun je bijna een derde van de races wegnemen vanwege uitvalbeurten, bij Mercedes hebben ze de betrouwbaarste auto en mede daardoor hebben ze gewonnen. Ferrari was ook redelijk betrouwbaar maar de coureurs reden er vaker schade mee.

Wat dat betreft moet RBR volgend jaar echt veel verbeteren om een gooi te doen naar het wereldkampioenschap en ik ben dan ook bang dat dit niet gaat lukken vanwege uitvalbeurten en niet vanwege de prestaties op de baan. Nou helpt het wel dat de jongens van Honda wat beter zijn dan die van Renault, als ik het zo hoor en ook dat ze van het management voor die motor vrijwel carte blanche krijgen qua design, maar genoeg uitvalbeurten die niet door de motor zijn veroorzaakt dit jaar. Vooral de versnellingsbak moet echt veel betrouwbaarder.

En Verstappen heeft aan het eind van het seizoen laten zien dat ie ook race na race op het podium kan belanden als de auto goed genoeg is, dus dat zit wel snor. Met als kanttekening dat we nog niet hebben gezien hoe hij vergaat als ie wat meer stress heeft vanwege het kampioenschap en de mogelijke mentale intimidatie die Lewis altijd graag toepast

Daar ben ik ook bang voor. Natuurlijk was de motor niet de allerbeste dit jaar, maar het aantal uitvalbeurten door RB zelf waren ook veel te hoog. Veel te hoog om WK te worden.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-12 10:24

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Met toen al Halo's voor de coureurs. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Pierre
  • Laatst online: 12:50

Pierre

Van nature lui!

Giesber schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
[...]

En de CPU is 3x trager dan die van andere telefoons :+ .
Is wel offtopic dit maar heb je een OnePlus 6T.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Jasphur
@Martinspire En Williams met Orlen

Tijd voor slaap!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKU4xJXoAALV6D?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKU4voXQAANOy3?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKU4xSXcAAWDnc?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKS9RAXcAAayeF?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKU4xKWsAAbiF7?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKTA7KWwAAl4BM?format=jpg&name=large

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.instagram.com...heet&igshid=1sqk4ziiza2b9

^- deze is wel leuk

bij reddit verschenen wat nieuwe visuals voor 2019
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kpjxiiiw88121.png
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zsr1nujw88121.png
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5xaf0ghw88121.png

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 29-11-2018 11:13 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuke rekentruuk. Maar één ding kun je niet meerekenen: het seizoen had zich anders ontwikkeld als Max die problemen niet had gehad en inderdaad die races had gewonnen. Hamilton en Vettel zitten dan in een andere mindset, want Max zou dan een echte bedreiging zijn. Misschien zou dat beter uitgepakt zijn voor Max, maar misschien ook niet. Je zag hoe Vettel instortte, en dat zou zomaar kunnen komen door de druk die ineens van én Mercedes én Red Bull kwam. Tenminste...als dat de oorzaak was.
Ergo: het is moeilijk te zeggen. Het zou zeker een interessanter seizoen zijn geweest voor ons Hollanders... :)

• nachtnet
As part of the agreement, PKN ORLEN will have branding on the rear wing, nose, intake system and both mirrors of the FW42. In addition, their logo will appear on the drivers’ helmets, driver and mechanics overalls and on team kit.
Dus overal stickertjes? Of is dit de grote vis die Martini moet doen vergeten?

• Jasphur
@himlims_ Die laatste afbeelding met die voorspelde tijd na een pitstop lijkt mij wel wat, de andere info schermen hoeven van mij niet zo. Zeker niet die voorspelling over aan welke kant er ingehaald gaat worden.
Ik verwacht overigens dat dit een concept is van een fan. Wel tof gedaan.

@nachtnet Geen idee, wie weet. Ik hoop wel echt dat Williams blijft bestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 29-11-2018 11:22 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:21:
@himlims_ Die laatste afbeelding met die voorspelde tijd na een pitstop lijkt mij wel wat, de andere info schermen hoeven van mij niet zo. Zeker niet die voorspelling over aan welke kant er ingehaald gaat worden.
Ik verwacht overigens dat dit een concept is van een fan. Wel tof gedaan.

@nachtnet Geen idee, wie weet. Ik hoop wel echt dat Williams blijft bestaan.
YouTube: AWS re:Invent 2018 Keynote - Andy Jassy[/URL] bij 1u40m mr ross

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 29-11-2018 11:24 ]

• Jasphur
himlims_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:22:
[...]

[YouTube: AWS re:Invent 2018 Keynote - Andy Jassy]YouTube: AWS re:Invent 2018 Keynote - Andy Jassy[/URL] bij 1u40m mr ross
I stand corrected. Maar dan nog :P Van mij persoonlijk hoeft het niet. Maar begrijp wel dat het bijdraagt aan het toegankelijker maken van het spel bij het groter publiek.

net even snel door die keynote heen gescrolled. Vanmiddag nog eens goed bekijken. Zaten wat toffe dingen in. Ook over het nieuwe aero concept

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:27:
[...]

I stand corrected. Maar dan nog :P Van mij persoonlijk hoeft het niet. Maar begrijp wel dat het bijdraagt aan het toegankelijker maken van het spel bij het groter publiek.

net even snel door die keynote heen gescrolled. Vanmiddag nog eens goed bekijken. Zaten wat toffe dingen in. Ook over het nieuwe aero concept
vond m wel interresant; en brengt meer informatie bij de kijker, die normaliter de pitbox niet uit gaat. die overtake is wel grappig; gebaseerd op eerdere, actuele en historische data, daarmee ene kans berekening of ie links of rechts gaat ,afhankelijk van slijtage, weer etc. best gaaf!

• Jasphur
Die data-analyzes zijn zeker knap gedaan!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Al die info kan mij gestolen worden; dit soort informatie kun je in het heetst van de strijd bijna nooit op hun waarde schatten. Ik heb liever dat de huidige gemonteerde band ALTIJD wordt weergegeven incl. het aantal rondjes dat ze al meegaan, en evt. het aantal pitstops. Al de rest kan mij gestolen worden. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
De juiste band lukt ze al niet :)

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag me af of de teams die car performance data wel op het scherm willen hebben :+

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

Juiste namen ook niet..

Lastname :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• SnowDude
  • Laatst online: 17-12 14:38
ArcticWolf schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:43:
[...]

Vraag me af of de teams die car performance data wel op het scherm willen hebben :+
Ach bij de meeste teams komt die waarde nooit boven de 50

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Voor de liefhebbers vandaag korting op red bull kleding

https://www.aktiesport.nl...t=dagdeal-redbull-racing&

"Beautiful Clean Coal"

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

leekers schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:46:
[...]

We hebben het hier over F1 motoren waar honda bewezen heeft de afgelopen jaren slechte kwaliteit en geen winnende motoren te kunnen bouwen !
Dat komt vooral omdat ze in zee waren gegaan met McLaren, dat een eisen pakket neer had gelegd waar de honden geen brood van lusten. Of zou jij wel 3 liter water in een 1L fles gepropt krijgen? 8)7 McLaren had het altijd over een Works-samenwerking, maar men is op de stoel van klant gaan zitten.. Zo kom je er gewoonweg niet.

De resultaten van STR van het afgelopen seizoen zeggen weinig, het is uitsluitend een testteam geweest waarbij Honda specifiek de opdracht had om elke verbetering gewoon meteen toe te passen, penalties maakten niets uit, het ging om het ontwikkelen van de motor. Ook met het oog op volgend seizoen heeft Red Bull tegen Honda gezegd "Bouw de meest krachtige, betrouwbare motor die jullie kunnen bouwen, wij zorgen wel dat het gaat passen".

Er zal heus wel een kapotte motor tussen zitten, dat hoort erbij als je op dat niveau bezig bent betrouwbaarheid en vermogen te vinden. Om Honda daarmee af te schilderen als een stel prutsers, slaat nergens op.

Trouwens, @leekers, ik heb nogsteeds geen onderbouwingen en/of bewijzen gezien mbt je opmerkingen over een GP in Nederland, die van Assen in het bijzonder waar je het had over verschillende problemen in het noorden... Misschien kun je die nog eens (in het juiste topic) geven?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• leekers
Destruction schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:20:
[...]

Er zal heus wel een kapotte motor tussen zitten, dat hoort erbij als je op dat niveau bezig bent betrouwbaarheid en vermogen te vinden. Om Honda daarmee af te schilderen als een stel prutsers, slaat nergens op.

Trouwens, @leekers, ik heb nogsteeds geen onderbouwingen en/of bewijzen gezien mbt je opmerkingen over een GP in Nederland, die van Assen in het bijzonder waar je het had over verschillende problemen in het noorden... Misschien kun je die nog eens (in het juiste topic) geven?
Nou kun je natuurlijk nog 100 excuses zoeken om het volgend jaar voor verstappen beter te zien maar helaas zo werkt de wereld niet .
Honda als een fabriek van wereld formaat zit in de formule 1 om hun naam en verkopen te verbeteren en misschien pikken ze ook wel iets mee voor in de toekomst voor hun produktie modellen in de toekomst (alhoewel op het moment hoop ik niet dat voor ze dat ze betrouwbaarheid meepakken lol )

Je kunt natuurlijk roepen dat het allemaal mc laren's fout was maar feit blijft dat een zo grote fabriek als honda die zo een grote naam heeft hoog te houden als een mak schaapje achter mc laren aanloopt en te kleine motoren blijft bouwen die werkelijk elke race of training of test wel ontploften of kapot gingen .
Ze hadden natuurlijk ook kunnen stoppen ipv door te rommelen met inferieure en niet genoeg vermogen leverende motoren .

Maar we gaan het zien volgend jaar al staat het bij mij al vast dat rbr van honda geen wereldkampioenschap in f1 moeten verwachten daar is op de race afdeling van honda in japan niet genoeg structuur en geen goede aansturing dat hebben ze de afgelopen jaren wel bewezen .

En over assen heb ik alles al gezegd dus ik zou zeggen lees het nog eens na en zoek eens wat op internet ik ben er van overtuigd dat jij slim genoeg bent om er dan uit te komen :)

"Beautiful Clean Coal"

• warp
  • Niet online
leekers schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:32:
maar feit blijft dat een zo grote fabriek als honda die zo een grote naam heeft hoog te houden als een mak schaapje achter mc laren aanloopt en te kleine motoren blijft bouwen die werkelijk elke race of training of test wel ontploften of kapot gingen .
Welk feit? Dit is gewoon pertinente onzin.

• leekers
warp schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:38:
[...]

Welk feit? Dit is gewoon pertinente onzin.
Kijk eens in de statistieken en historie van de afgelopen 5 jaar
Een klein voorbeeld :

At the Canadian Grand Prix, Honda failed to deliver a promised engine upgrade. McLaren described Honda as "they seem a bit lost" and expressed "serious concerns" over whether Honda would ever be capable of building an engine that could win the world championship. A day later, during first practice, the Honda engine broke down with Alonso commenting that "we are used to it". Alonso's engine failed again during the race. Following the latest engine failure, McLaren racing director Boullier described the Honda power plant as "simply, and absolutely, not good enough".

[ Voor 56% gewijzigd door leekers op 29-11-2018 12:44 ]

"Beautiful Clean Coal"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]Maar we gaan het zien volgend jaar al staat het bij mij al vast dat rbr van honda geen wereldkampioenschap in f1 moeten verwachten daar is op de race afdeling van honda in japan niet genoeg structuur en geen goede aansturing dat hebben ze de afgelopen jaren wel bewezen .
muhahahahah serieus?! ga even heel snel naar; https://hpd.honda.com/History

als er 1 team/fabrikant is waarbij zijn naam bijna synoniem is voor racing, is dat honda wel :Y is wereld kampioen in praktisch ieder event/race waarin ze deelnemen. inderdaad, stelletje prutsers in japan :+

verder ga ik er niet op in want :X

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 29-11-2018 12:49 ]

• warp
  • Niet online
leekers schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:39:
Die cijfers staven jouw boude beweringen niet. Wat je nu doet is een beetje ongefundeerd Honda bashen.

• leekers
himlims_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:45:
[...]

muhahahahah serieus?! ga even heel snel naar; https://hpd.honda.com/History

als er 1 team/fabrikant is waarbij zijn naam bijna synoniem is voor racing, is dat honda wel :N

verder ga ik er niet op in want :X
Dank je met dat artikel toon je excact aan wat er mis is met de honda race afdeling op dit moment !
Kijken naar die historie zou hun goed doen om dingen te veranderen zoals ze waren op weer hun oude niveau te kunnen bereiken ipv van ondermaatste motoren te produceren die duidelijk niet met mercedes mee kunnen iets wat je van een fabriek als honda zou mogen verwachten !

"Beautiful Clean Coal"

• leekers
Laat die sneren naar anderen eens achterwege.

[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-11-2018 13:23 ]

"Beautiful Clean Coal"

• warp
  • Niet online
Niet op reageren. :)

[ Voor 96% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-11-2018 13:24 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mag ik je vragen in het vervolg een topicrapport in te vullen en het daarbij te laten? Op deze manier kunnen topics namelijk verder ontsporen. :)

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-11-2018 13:24 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleGenoeg met het jij bakken...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:21
leekers schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:39:
[...]

Een klein voorbeeld :

At the Canadian Grand Prix, Honda failed to deliver a promised engine upgrade. McLaren described Honda as "they seem a bit lost" and expressed "serious concerns" over whether Honda would ever be capable of building an engine that could win the world championship. A day later, during first practice, the Honda engine broke down with Alonso commenting that "we are used to it". Alonso's engine failed again during the race. Following the latest engine failure, McLaren racing director Boullier described the Honda power plant as "simply, and absolutely, not good enough".
Pak die van 2018 er dan ook even bij als je wilt. Daar was men een stuk positiever. Overigens is McLaren ook het team dat een potje van de Renault-installatie maakte. Ze hebben veel winter testing gemist en eigenlijk waren ze het hele seizoen vrij doelloos.

Gasly over zijn Red Bull test:
Gasly said that he could feel the lack of power by the Renault engine against the Honda in the RBR during the after season test in Abu Dabi.
Nog niet de werkelijke quote kunnen vinden, dit kwam uit de comments op motorsport.com

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jasphur
Over de nieuwe 2019 banden:
Pirelli's F1-baas Mario Isola verklaarde: "Onze eerste indruk is dat de de nieuwe hypersoft een goede band is. Wat betreft de prestaties ligt het niveau redelijk gelijk aan de huidige hypersoft. Het lijkt erop dat we de slijtage wat hebben kunnen beperken en dat was uiteindelijk het doel van deze zachtste compound
Jammer, maar begrijpelijk :P

Artikel

Oh, en voor de Ferrari en Graphic Novel liefhebbers. Klik.
Een toffe We Race Comic serie. Vraag mij alleen wel af of het toeval is dat een hoofdpersoon Max heet :P :7

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 29-11-2018 13:39 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Haha

• B-Real
Señor Sjon schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:26:

Gasly over zijn Red Bull test:

[...]

Nog niet de werkelijke quote kunnen vinden, dit kwam uit de comments op motorsport.com
Dat is dus waar ik wel benieuwd naar ben, maar wat waarschijnlijk lastig uit te drukken is voor de coureurs.

Wat is nou echt het verschil tussen die auto's, zeker als je de dag er voor nog in een andere auto zat op dezelfde baan.

Dus welke verschillen ervaren:
- Raikkonnen: Ferrari >> Sauber
- Leclerc: Sauber >> Ferrari
- Gasly: Toro Rosso >> RBR
- Sainz: Renault >> McLaren
- Stroll: Williams >> FI

Wat zorgt er nou voor dat ze ineens bijv. een halve seconde sneller/langzamer gaan in de ene auto. Natuurlijk weten we dat er verschil in vermogen en downforce zit, maar ik zou van hun wel eens graag wat meer detail willen horen. Dus qua rijtechnieken, driveability etc

En dan vooral van Raikkonen en Leclerc, die ervaringen zou je mooi naast elkaar moeten kunnen leggen natuurlijk.

• Pierre
  • Laatst online: 12:50

Pierre

Van nature lui!

B-Real schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:07:
[...]

Dat is dus waar ik wel benieuwd naar ben, maar wat waarschijnlijk lastig uit te drukken is voor de coureurs.

Wat is nou echt het verschil tussen die auto's, zeker als je de dag er voor nog in een andere auto zat op dezelfde baan.

Dus welke verschillen ervaren:
- Raikkonnen: Ferrari >> Sauber
- Leclerc: Sauber >> Ferrari
- Gasly: Toro Rosso >> RBR
- Sainz: Renault >> McLaren
- Stroll: Williams >> FI

Wat zorgt er nou voor dat ze ineens bijv. een halve seconde sneller/langzamer gaan in de ene auto. Natuurlijk weten we dat er verschil in vermogen en downforce zit, maar ik zou van hun wel eens graag wat meer detail willen horen. Dus qua rijtechnieken, driveability etc

En dan vooral van Raikkonen en Leclerc, die ervaringen zou je mooi naast elkaar moeten kunnen leggen natuurlijk.
Geen idee wat Sainz merkt, ik gok van wtf waar ben ik aan begonnen GP2 engine :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• nachtnet
uhm RIch energy & Haas.

Dit tweet rich energy vandaag:
[Twitter: https://twitter.com/rich_energy/status/1068100695935631371]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtKn5o7WkAAbLTV.jpg

* nachtnet vind het niets

* Het heeft wat van John Player Special, maar dan net niet goed genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 29-11-2018 14:18 . Reden: bron-tweet toegevoegd. ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:07:
[...]
De coureurs zullen inderdaad heel veel kunnen vertellen over de verschillen. Voor ons blijft het een mysterie, zeker als je naar de tijden kijkt. Kubica was op de eerste dag namelijk ongeveer even snel als de andere Williams rijders tijdens FP3 dacht ik. Maar op dag twee ineens veel langzamer. En Leclerc heel snel, maar ik weet niet of dat een gloryrun was met weinig peut en de Partymode enabled. Met andere woorden: wij hebben geen context van die tijden, geen info over de stints enzo. Dus ja, we kunnen wel zien dat Kubica 0,2s sneller was dan Russel, maar reden ze met dezelfde setup? We kunnen in ieder geval wel zien dat de tijd die Kubica in FP1 neerzette (de langzaamste by far) dus niet representatief is voor zijn snelheid.

Ik wou dat Ross Brawn en zijn vrinden dat soort info deelden, ipv vage inhaalprobability. Zien we straks bij een gevecht tussen Max en Bottas dat de kans dat Max voorbij komt 95% is en als Bottas Max wil inhalen dat het -95% is :+
Maar serieus: ik zou wel wat bruikbare info willen zien vwb de FP's. Hoeveel rondjes reden ze per stint en wat was de snelste tijd in die stint en welke banden hebben ze gebruikt. Dát geeft ons meer info. Want als die deskundologen die daar zitten hebben die info, of houden het zelf bij en kunnen zo zeggen wie een goede racepace heeft. Als wij die info ook hebben, kunnen wij onze eigen (deskundige) conclusies trekken.

• B-Real
Pierre schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:13:
[...]

Geen idee wat Sainz merkt, ik gok van wtf waar ben ik aan begonnen GP2 engine :9
Nou dat juist niet.
De Renault en de McLaren hebben een gemeenschappelijke deler, het motorblok. Dan ben ik juist benieuwd naar waar de verschillen dan tussen zitten in die auto.
Het kan best zijn dat, alhoewel de McLaren langzamer is, deze bijv. veel beter remt als de Renault.

Hetzelfde geld dus voor de Ferrari en de Sauber, zal Raikkonen echt het gevoel hebben dat hij in de auto van vorig jaar stapt met al die Ferrari onderdelen in de Sauber?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Nou kun je natuurlijk nog 100 excuses zoeken om het volgend jaar voor verstappen beter te zien maar helaas zo werkt de wereld niet .
Dit zijn feiten, geen excuses.

En Verstappen? Oh, jij denkt dat ik pas F1 kijk sinds Verstappen mee doet? :')

Toen ik begon met kijken was Verstappen Sr. nog actief, reed Häkkinen nog, was Schumacher nog 2-voudig WDC... Reken zelf maar uit hoelang dat dan al is ;)

Ik ben geen fan van een coureur of team, ik ben fan van de sport. Al jaren.
Je kunt natuurlijk roepen dat het allemaal mc laren's fout was maar feit blijft dat een zo grote fabriek als honda die zo een grote naam heeft hoog te houden als een mak schaapje achter mc laren aanloopt en te kleine motoren blijft bouwen die werkelijk elke race of training of test wel ontploften of kapot gingen .
Ze hadden natuurlijk ook kunnen stoppen ipv door te rommelen met inferieure en niet genoeg vermogen leverende motoren .
Zo zijn Japanners, vanuit respect blijven leveren wat er gevraagd wordt, ook al is bekend dat het niet werkt op die manier.
Maar we gaan het zien volgend jaar al staat het bij mij al vast dat rbr van honda geen wereldkampioenschap in f1 moeten verwachten daar is op de race afdeling van honda in japan niet genoeg structuur en geen goede aansturing dat hebben ze de afgelopen jaren wel bewezen .
Meteen volgend jaar is een WK vrijwel uitgesloten, Honda zal nog stappen moeten maken om het echt aan te kunnen tegenover Mercedes en Ferrari en Red Bull zal nog stappen moeten zetten in het verbeteren van de versnellingsbakken.
En over assen heb ik alles al gezegd dus ik zou zeggen lees het nog eens na en zoek eens wat op internet ik ben er van overtuigd dat jij slim genoeg bent om er dan uit te komen :)
Je hebt daarover een aantal totaal ongefundeerde uitspraken gedaan, die met harde bewijzen zijn weerlegd.
leekers schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:49:
[...]

Dank je met dat artikel toon je excact aan wat er mis is met de honda race afdeling op dit moment !
Kijken naar die historie zou hun goed doen om dingen te veranderen zoals ze waren op weer hun oude niveau te kunnen bereiken ipv van ondermaatste motoren te produceren die duidelijk niet met mercedes mee kunnen iets wat je van een fabriek als honda zou mogen verwachten !
Een F1 motor, zeker met de huidige regelgeving, is een extreem ingewikkeld stuk techniek. Mercedes was al jaren voordat de hybride motoren werden ingevoerd bezig met ontwikkelen en heeft daar miljarden in gestoken. Dat zij het de afgelopen seizoenen zo goed hebben kunnen doen, is daar een gevolg van.

Honda begon in 2014 met deze motoren, sinds 2015 zaten ze achterin de McLaren die (nogmaals) op de stoel van de klant ging zitten en met totaal onredelijke eisen kwam, een echte goede samenwerking is daar nooit geweest. Geen wonder dat het fout gaat. Trouwens... Je weet dat McLaren afgelopen seizoen met een Renault motor nog steeds geen deuk in een pakje boter kon rijden? Hang een Ferrari in dat hok, en ik wed dat-ie nog niet mee kan doen voor podiums, omdat ze de laatste jaren een ruk auto hebben.

RBR staat erom bekend een auto te kunnen bouwen die ondanks het gebrek aan vermogen toch dichtbij Mercedes en Ferrari kan blijven, regelmatig mee kan doen om de prijzen. Zij hebben/hadden exact dezelfde motor (ok, RBR heeft ook de spec C renault gebruikt) als McLaren.. Go figure. Honda hoeft niet persé een motor te bouwen die net zoveel vermogen heeft als bijvoorbeeld Mercedes, een klein gaatje in vermogen zal de RB prima overbruggen :)

De heren (en dames?) bij Honda weten heel goed hoe ze een motor moeten bouwen, een goede samenwerking tussen team en motor fabriek is echter ook belangrijk. Dat laatste weet RBR, zie de carte blanche die Honda kreeg om STR in te zetten als testteam, ik verwacht dat dat volgend seizoen gewoon zo doorgaat, echte talenten zijn er momenteel toch niet voor STR, waar voor RBR als topteam betrouwbaarheid en resultaten op de baan wél belangrijk zijn.

Ach.. Veel erger dan motoren die met een gebroken krukas op het circuit aankomen en een gebrek aan reserve onderdelen kan het niet zijn. Honda snapt veel beter hoe dat moet, zij hebben gewoon meerdere motoren bij zich voor elke GP. Geen geklooi met onderdeeltjes in een tas mee smokkelen, zoals Horner een keer een MGU-H (of was het de K?) mee moest nemen in z'n handbagage :+

With that.... i rest my case :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:18:
[...]
Nou dat juist niet.
De Renault en de McLaren hebben een gemeenschappelijke deler, het motorblok. Dan ben ik juist benieuwd naar waar de verschillen dan tussen zitten in die auto.
Het kan best zijn dat, alhoewel de McLaren langzamer is, deze bijv. veel beter remt als de Renault.
Ik denk dat ie nóg meer respect krijgt voor Alonso... :+

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

nachtnet schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:17:
uhm RIch energy & Haas.

Dit tweet rich energy vandaag:
[Twitter]

[Afbeelding]

* nachtnet vind het niets

* Het heeft wat van John Player Special, maar dan net niet goed genoeg.
Het lijkt wel een kerst-livery met die "takken"-achtige meuk erop. :P

Volvotips.com

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik vind de livery wel vet, zwart met goud toch?! Awesome.

• Jasphur
Crashhill schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:31:
Ik vind de livery wel vet, zwart met goud toch?! Awesome.
Er is maar 1 livery die zwart met goud mag zijn. Maar dat mag van de wet niet meer.
Die concept livery van Haas is vreselijk

• Wom
  • Laatst online: 13:21

Wom

Als ik Rich Energy zou heten zou ik in ieder geval mijn naam leesbaar op de auto willen hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Wom schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:36:
Als ik Rich Energy zou heten zou ik in ieder geval mijn naam leesbaar op de auto willen hebben.
Dat zal nu nog wel niet mogen ivm rechten etc. Vandaar alleen de kleurstelling.

• Wom
  • Laatst online: 13:21

Wom

Zahariac schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:37:
[...]

Dat zal nu nog wel niet mogen ivm rechten etc. Vandaar alleen de kleurstelling.
Ze staan er wel op, kijk maar ten hoogte van de vooras. Dat bedoel ik dus met leesbaarheid ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Doet me vooral denken aan de Lotus van een paar jaar terug :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Wom schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:39:
[...]

Ze staan er wel op, kijk maar ten hoogte van de vooras. Dat bedoel ik dus met leesbaarheid ;)
Krijg nou wat je hebt gelijk. Nee dan snap ik er niks van. Ik zou die hele auto dan vol plakken met mijn naam.

• Jasphur
Het enige wat ik wel tof vind aan die livery is dat ze Halo er mooi bij betrekken. Hij valt zo (zeker tegen die zwarte achtergrond) mooi weg. :)

Maar goed, even wachten tot februari denk ik :P

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Bart-Willem schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:26:
[...]

Het lijkt wel een kerst-livery met die "takken"-achtige meuk erop. :P
Tja, logo hè. ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/667303997552726017/73gt9Qtu_400x400.jpg

Btw, dit was een concept die iemand in maart op Twitter gezet heeft.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DX12_WHX0AAnh0e.jpg:large

Bron

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 29-11-2018 15:09 ]

"When you grow up your heart dies"

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12 09:29
Hoewel het verschil niet heel groot is, is het wel 10x mooier

• Daniel_Elessar
Destruction schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:19:

De heren (en dames?) bij Honda weten heel goed hoe ze een motor moeten bouwen, een goede samenwerking tussen team en motor fabriek is echter ook belangrijk. Dat laatste weet RBR, zie de carte blanche die Honda kreeg om STR in te zetten als testteam, ik verwacht dat dat volgend seizoen gewoon zo doorgaat, echte talenten zijn er momenteel toch niet voor STR, waar voor RBR als topteam betrouwbaarheid en resultaten op de baan wél belangrijk zijn.
En daarmee vind ik het ergens onbegrijpelijk dat ze Hartley eruit kicken bij TR. Terwijl Honda hem juist credits geeft over zijn feedback en hoeveel ze daaraan hadden. Zo'n rijder wil je in zo'n situatie dan juist houden lijkt mij. Ja hij is niet de beste formule coureur gebleken terwijl hij met de LMP1's wél hard ging, erg jammer.

Motoren en racerij vragen toch lange termijn visie. Je kunt bijna niet in het eerste jaar direct meedoen om de prijzen. Brawn GP daargelaten met hun loophole, geniaal was dat _/-\o_ Maar zulke verhalen zijn toch op één hand te tellen.

Ik ben erg benieuwd naar de ware snelheid van Kubica volgend jaar en hoe Honda en RB er dan voor staan. Als fan van de sport hoop ik in ieder geval dat er meer kunnen strijden voor het WK.

Da Haas ziet er ook erg goed uit! Ben ook erg benieuwd wat er uit hun rechtszaak gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel_Elessar op 29-11-2018 15:13 ]

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DtLSXd9XgAA1kdx?format=jpg&name=medium

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Is deze hier al voorbij gekomen? Brian Tyler - F1 Theme in Concert.

Het is wachten op een video waarin iemand die gast die de racegeluiden tijdens een grand prix deed hieronder zet. :+

"When you grow up your heart dies"

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De "bromance" bij Grill the Grid. :P

Deze twee, echt, waarom gaan ze uit elkaar? :'(

[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-11-2018 16:24 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1