Waarmee hij zeker weet dat de optie op zijn contract niet opgenomen wordt.
Dergelijke zaken staan gewoon in het contract. Je maakt jezelf overigens ook niet echt populair bij potentiele andere teams als je teamorders negeert.
Er zijn uiteraard een paar uitzonderingen. Toen Max keihard 'NO!' zei tegen de order Sainz voor te laten was dat ook terecht. De Spanjaard vond dat ie sneller was, maar dat was alleen in zijn eigen hoofd (net als dat Ricciardo zelf denkt dat ie sneller is dan Max). En toen Vettel teamorders negeerde stelde dat RBR voor een dilemma: ontsla je je Golden Boy om zoiets?
Maar al die mindere goden die de No.1 rijder voor moesten laten gaan piepen achteraf natuurlijk. Terwijl het geld goed was toen ze het contract met een dikke vette No.2 er boven tekenden. Ik heb dus niets met dat gejank van die mannen. F1 is geen spelletje, maar een serieuze business. Winnen is alles en je wil gewoon niet dat kampioenschap missen op die paar rotpunten die je No.2 rijder zo graag wil hebben...
Wat betreft mind games en hoe rijders in het algemeen onder druk presteren:
Het lijkt er inderdaad wel op dat Max daar bijzonder goed mee om kan gaan. Je ziet aan bepaalde rijders dat de druk (zeker bij een topteam) enorm is. Wij zien ze aan de buitenkant lachen of stoïcijns kijken, maar ondertussen borrelt er van alles aan de binnenkant. Alles komt namelijk op jou aan tijdens de race. Maakt niet uit als ze je verkeerde banden meegeven: er staat een slecht resultaat (of dnf) achter JOUW naam. JIJ hebt het gedaan, de smoesjes ten spijt. De pers blijft je erover lastigvallen, op social media wordt je een meme en blijven mensen op je in hakken. Ja, daar kun je je voor afschermen en ik denk dat het gros van die coureurs geen moment op social media, forums of andere F1 gerelateerde websites kijken. Ze zouden er stapelgek van worden. Al die zogenaamde experts zoals wij die wel even uitleggen hoe het zit...
Sommige rijders, en nu zien we het aan Bottas, zijn helemaal niet slecht en kunnen ook heel behoorlijk presteren in de topauto. Maar....als de strijd even wat zwaarder wordt, de druk vanuit de media oploopt, de prestaties een beetje teruglopen, zie je ineens een val in de resulataten. De druk wordt te groot. Ik zag dat ook altijd aan Coulthard. Goede rijder, maar hij hield de vorm niet het hele jaar vol. Halverwege viel ie terug. Het mentale aspect, en ik heb dat vaker gezegd, is welhaast het belangrijkste aan een coureur. Fitheid is een kwestie van trainen. Techniek kun je leren. De een doet er wat langer over dan de ander, en sommigen zijn er ook gewoon beter in (dat noemen we dan talent), maar het blijft een kwestie van oefenen. Maar mentale weerbaarheid, recht blijven staan onder immense druk, je gedachten kunnen blijven ordenen als de vlam in de pan slaat. Nico Rosberg is er niet voor niets mee gekapt. Je zou kunnen zeggen dat ie bang was dat ie door Lewis verpulverd zou worden in 2017, maar ik denk eerder dat het met de mentale druk te maken had. Hij moest heel diep gaan om zijn focus en commitment te blijven houden. Nóg een jaar en zijn privéleven zou er aan onderdoor gaan, en het zou hem persoonlijk denk ik teveel hebben gekost. Ik denk dat dát een realistischere verklaring is dan dat ie bang zou zijn. Tuurlijk, hij weet dat ie een beetje meer geluk heeft gehad dan Lewis, maar hij heeft ook gewoon goed gepresteerd. Bottas staat niet No.2 in het kampioenschap, dus die is duidelijk niet in dezelfde league als Hamilton. Maar om dat te bereiken moet je diep gaan als je niet over dezelfde capaciteiten beschikt als Lewis. Max zou dat nivo iets makkelijker halen, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook voor Max geen walk in the park zou zijn. Max in een Mercedes betekent dat ze beiden aan het einde van het seizoen helemaal stuk zijn denk ik...
[
Voor 52% gewijzigd door
mphilipp op 01-11-2018 08:54
]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.