[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vuvuzela schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:55:
Precies, ben wel benieuwd hoe de carriere van Norris gaat verlopen als hij nu ook 2 jaar hopeloos buiten de punten gaat rijden in de Mcl.
Waarschijnlijk het volgende talent waarvan McLaren de carrière vernietigd. En over twee jaar mag het volgende prospect weer die zeepkist proberen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10

Vuvuzela

My spire is forming

pjottum schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:32:
[...]
Dat is geen geluk, dat is juist zorgen dat je op de juiste plek op het juiste moment zit. Dat is wat we ook zien van die andere Belg op het moment dat hij de WDC voorbij gaat in de eerste bocht.
[...]
DRS hebben ze allemaal, dus als dat zo makkelijk te gebruiken was, zou hij de volgende ronde door dezelfde rijder weer ingehaald worden - wat overigens zeker voorkomt, ook in F1. Dus moet je na de inhaalactie een gat slaan zodat je voor kan blijven.

Nee, jammer dat hij weg gaat, inderdaad jammer dat hij zo weinig in beeld is geweest en jammer voor Norris, die volgend jaar met hetzelfde materiaal moet zien te bewijzen hoe goed hij is.
ik ga happen.. Max is geen Belg.

Wmb is Vandoorne gewoon geen f1 materiaal. Tuurlijk rijden er elk jaar wat jongens mee die dat net niet zijn. Maar zijn tijd is nu gewoon over.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vuvuzela schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

;)
Wmb is Vandoorne gewoon geen f1 materiaal. Tuurlijk rijden er elk jaar wat jongens mee die dat net niet zijn. Maar zijn tijd is nu gewoon over.
Oh, zelfs al was ie wel f1 materiaal: verkeerde team, verkeerde keuzes, verkeerde kansen, einde f1. Er zijn er talloze die dat gebeurd is, en er zijn er talloze bij wie dat nog gaat gebeuren zolang deze klasse bestaat. (we zijn het eens hoor)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Vuvuzela schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

Eerlijk is eerlijk, Max is natuurlijk wel een halve Belg. Waar het om gaat is dat Max onder een Nederlandse racelicentie rijdt, altijd gedaan heeft, en dus ook een Nederlandse vlag bij zijn naam heeft. Dus tijdens het racen is hij gewoon een Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Eerlijk is eerlijk, Max is natuurlijk wel een halve Belg. Waar het om gaat is dat Max onder een Nederlandse racelicentie rijdt, altijd gedaan heeft, en dus ook een Nederlandse vlag bij zijn naam heeft. Dus tijdens het racen is hij gewoon een Nederlander.
Mwa, dan nog is 'ie maar 1/3 Belg. Hij is Nederlander en Belg van afkomst, en Monegask van woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Hmm net even de boardradio beluisterd en lijkt toch echt dat RB via pitwall de motor terug gezet heeft, en volgens mij is dat niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:30
devil-strike schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:30:
Hmm net even de boardradio beluisterd en lijkt toch echt dat RB via pitwall de motor terug gezet heeft, en volgens mij is dat niet toegestaan.
DSQ voor max dus O-)

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Nou als dat echt zo zou zijn, dan hadden Ferrari en Mercedes wel een beklag gedaan, volgens mij krijgt hij op een gegeven moment toch echt een setting door die hijzelf moet doen. Max weet natuurlijk niet die motorsettings uit zijn hoofd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

pjottum schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:41:
[...]
Oh, zelfs al was ie wel f1 materiaal: verkeerde team, verkeerde keuzes, verkeerde kansen, einde f1.
Verkeerde keuzes is natuurlijk onzin. Als je als aspirant F1 coureur een kans krijgt om te rijden, grijp je die aan. Punt. Geen discussie. Kijk naar Frijns wat er met je carrière gebeurt als een kans afwijst.

Je kunt inderdaad pech hebben en op het verkeerde team wedden. Maar dat weet je nooit. Jan Lammers heeft ook een keer de rol van testrijder bij Ferrari afgeslagen voor een racestoeltje. Tsja...dat team ging naar de kloten. Was dat dan een domme move? Met het geschiedenisboek in de hand wel.

Ander onderwerp:
Lees hier over de $2.3mld die Red Bull heeft stukgeslagen in de F1.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:47

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DqwA2LJWkAEErVU.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

mphilipp schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Ander onderwerp:
Beetje een raar niets zeggend verhaal.
Leuk als je wilt weten hoeveel een team runnen kost, maar totaal niet relevant want ze gaan er niet verder op in hoeveel opbrengst hij haalt uit de F1.
Als jij in 13 jaar tijd 2.3 miljard spendeerd is dat maar 176 miljoen per jaar. Als je hiermee 500miljoen per jaar meer omzet haalt/minder reclame kosten dan is het niet stukslaan maar gewoon dik winst maken met de hobby van de grote baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb zelf de boardradio niet beluisterd, maar op Reddit zegt iemand dit en dat lijkt me wel waarschijnlijk dat er dergelijke instructie de motorsettings behelst:
We now know fuel 4 position 2 turns the engine down at RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klopt, in 2016 :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nee, dat is iets anders. Er zijn (blijkbaar) regels dat ze niet vanaf de pitmuur met de auto mogen communiceren (sensoren mogen wel data versturen naar de pitmuur, maar de pitmuur mag niet data/instellingen/... naar de auto sturen, tenzij deze op z'n minst op de pitstop plek staat). Vanaf de pitmuur mogen ze de coureur dus wel instructies geven over welke knopjes ze moeten indrukken/welke standen/... etc. Dat laatste mocht in 2015 inderdaad een tijdje niet, en nu weer wel. Het "op afstand" doen van instellingen mag dus sowieso niet en heeft nooit gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Er even vanuit gaande dat er 2 knoppen met elk 10 cijfers op het stuur zitten. er dus een mogelijkheid is om 99 vooraf ingestelde modi te selecteren. kan het zijn dat ze aan de wall even moesten kijken welke setting het beste is.

Vervolgens zie je Max zelf ( met 2 handen ) de setting inschakelen.

Maar

Het kan ook zo zijn dat er een lege bank is die gevuld wordt vanaf de muur en Max deze vervolgens moet inschakelen , dat zou dit in theorie ook de reglementen omzeilen . in feite schakelt nog steeds de bestuurder naar de betreffende setting.

EDIT : Tenzij ( vorige antwoord ) er echte helemaal niets verzonden mag worden

[ Voor 4% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 30-10-2018 11:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Wat je hoort op die boardradio's is maar een selectie van uitspraken tijdens de race schijnbaar.
Kan goed zijn dat uiteindelijke motorsetting eerder is doorgegeven en wij enkel de bevestinging gehoord hebben.
Voorbeeld:
Zijn engineer heeft op een moment gevraagd om de tijden van HAM te matchen om te kijken hoe dat voelde. Reactie Max was "slow" :+
Bron: Peptalk gisteravond
Die hoorde ik niet terug in die boardradio

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

En dat is 11 jaar zonder WDC ;( ;( ;( ;( ;(

Ik vind het zo zuur voor gasten zoals Alonso en Vettel, hopelijk valt het volgend jaar wel de kant van Ferrari op.

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 30-10-2018 12:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:57:
[...]

Er even vanuit gaande dat er 2 knoppen met elk 10 cijfers op het stuur zitten. er dus een mogelijkheid is om 99 vooraf ingestelde modi te selecteren. kan het zijn dat ze aan de wall even moesten kijken welke setting het beste is.

Maar

Het kan ook zo zijn dat er een lege bank is die gevuld wordt vanaf de muur en Max deze vervolgens moet inschakelen , dat zou dit in theorie ook de reglementen omzeilen . in feite schakelt nog steeds de bestuurder naar de betreffende setting.

De settings zijn allemaal al voorgeprogrammeerd, of ze moeten het tijdens een pitstop veranderen. Het zijn er alleen zoveel, en ze verschillen vaak per circuit, dat de coureur niet altijd meer uit z'n hoofd weet wat elke setting doet. Plus ze kunnen aan de pit wall beter zien welke setting het beste is op dat moment. Ze wisselen tijdens de race ook vaak tussen de modes. Wat zuiniger als je aan het cruisen bent, beetje meer/minder van X als je de batterij gaat opladen, beetje meer/minder van Y als je gaat dicht wilt rijden, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 24-09 10:53
TommyGun schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Ik vind het zo zuur voor gasten zoals Alonso en Vettel, hopelijk valt het volgend jaar wel de kant van Ferrari op.
Alonso reed bijna perfect rond bij Ferrari, maar had de pech dat Red Bull en Vettel extreem goed waren. Vettel was dit seizoen verre van perfect, hij heeft het echt grotendeels zelf laten liggen.

Als Alonso dit jaar in de Ferrari had gezeten dan was Hamilton deze wedstrijd nog geen kampioen geworden vermoed ik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Gaat nog leuk worden als Binotto dadelijk echt vertrekt bij Ferrari...

Ging ook lekker met Ricciardo zijn auto. Ricciardo rijdt weg, steekt zijn middelvinger op en een paar seconden later vliegt de auto gewoon weer in de fik. _O-

https://streamable.com/wdtcu

Zie je nu wel dat je gewoon vriendelijk moet zijn voor je auto. :+

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2018 12:31 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:24:
[...]
Alonso reed bijna perfect rond bij Ferrari, maar had de pech dat Red Bull en Vettel extreem goed waren. Vettel was dit seizoen verre van perfect, hij heeft het echt grotendeels zelf laten liggen.

Als Alonso dit jaar in de Ferrari had gezeten dan was Hamilton deze wedstrijd nog geen kampioen geworden vermoed ik.
Alonso had in 2010 voor aanvang laatste race 8 punten voorsprong op Webber, 15 op Vettel en 24 op Hamilton. Toch heeft Ferrari het die laatste race voor elkaar gekregen om het rijders WK te verliezen (en niet aan Webber).

Vettel heeft dit jaar zelf grotendeels zijn kansen verspeeld door zijn gemaakt fouten, maar op een of andere wijze lukt het de mannen aan de pitmuur ook wel om daar een bijdrage aan te leveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TrekDr0p schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:47:
[...]
Leuk als je wilt weten hoeveel een team runnen kost, maar totaal niet relevant want ze gaan er niet verder op in hoeveel opbrengst hij haalt uit de F1.
Als jij in 13 jaar tijd 2.3 miljard spendeerd is dat maar 176 miljoen per jaar. Als je hiermee 500miljoen per jaar meer omzet haalt/minder reclame kosten dan is het niet stukslaan maar gewoon dik winst maken met de hobby van de grote baas.
Dit is alleen wat Red Bull in de teams pompt als 'sponsoring' zogezegd. Andere sponsorinkomsten staan hier nog niet bij. Het artikel gaat ook niet over wat het kost om een F1 team te runnen, maar wat alleen Red Bull erin kiept.

Heel veel inzicht geeft het niet omdat het droge cijfers zijn. Maar het geeft een beeld van wat men bereid is uit te geven aan een 'hobby'.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
hardware-lover schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:40:
[...]

Alonso had in 2010 voor aanvang laatste race 8 punten voorsprong op Webber, 15 op Vettel en 24 op Hamilton. Toch heeft Ferrari het die laatste race voor elkaar gekregen om het rijders WK te verliezen (en niet aan Webber).

Vettel heeft dit jaar zelf grotendeels zijn kansen verspeeld door zijn gemaakt fouten, maar op een of andere wijze lukt het de mannen aan de pitmuur ook wel om daar een bijdrage aan te leveren.
Ferrari deed strategisch gezien het logische, de strategie van de grootste bedreiging coveren. Dat werkte ook goed, want volgens mij is Alonso die race voor Webber geeindigd. Het was echter de nummer drie in het WK die er met de titel vandoor ging...

Volgens mij schreef Newey in z'n boek ook dat ze echt niet hadden verwacht dat die strategie met Webber zo gigantisch mis zou gaan, en dat ze veel geluk hadden dat Ferrari achter hun aan was geklapt zodat ze met Vettel alsnog de titel pakten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:54
hardware-lover schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:40:
[...]

Alonso had in 2010 voor aanvang laatste race 8 punten voorsprong op Webber, 15 op Vettel en 24 op Hamilton. Toch heeft Ferrari het die laatste race voor elkaar gekregen om het rijders WK te verliezen.

Jij doet het voorkomen dat het een of andere faalactie was van Ferrari maar in die race had Ferrari sowieso duidelijk minder pace dan de concurrenten en het was voor mij ook wel enigszins logisch om toen Webber te coveren ipv Vettel. Zowel Alonso als Webber hadden dikke pech met safety car situaties in die race.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:47

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:02:
[...]
Ferrari deed strategisch gezien het logische, de strategie van de grootste bedreiging coveren. Dat werkte ook goed, want volgens mij is Alonso die race voor Webber geeindigd. Het was echter de nummer drie in het WK die er met de titel vandoor ging...

Volgens mij schreef Newey in z'n boek ook dat ze echt niet hadden verwacht dat die strategie met Webber zo gigantisch mis zou gaan, en dat ze veel geluk hadden dat Ferrari achter hun aan was geklapt zodat ze met Vettel alsnog de titel pakten.
Gezien de "voorkeur" voor Vettel bij Red Bull, mag je je afvragen of het wel per ongeluk is gegaan? Met Alonso op een 7e en Webber op een 8ste plek in de einduitslag heb je het ergens toch wel faliekant verkeerd gedaan als strategist (of verrekte goed als je verkeerd wil denken ;) ).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:57
Ben benieuwd of Ericsson daar wel (wat meer) punten gaat scoren, wat een troosteloze coureur was dat de afgelopen jaren zeg. Ik zal hem geen moment missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Helmut Marko: "Meer kansen voor Red Bull in Abu Dhabi dan in Brazilië"
Als we kijken naar de motor, denk ik dat we kunnen stellen dat Honda aan het begin van het seizoen zo’n tien kilowatt achter Ferrari en Mercedes zal zitten. Iets wat we hopelijk kunnen compenseren met een goed chassis.
Dat is zo'n 14 PK.

Als dit echt zo is doet Red Bull volgend jaar gewoon serieus mee voor het kampioenschap. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Ging ook lekker met Ricciardo zijn auto. Ricciardo rijdt weg, steekt zijn middelvinger op en een paar seconden later vliegt de auto gewoon weer in de fik. _O-
[Embed: title]
https://streamable.com/wdtcu

Zie je nu wel dat je gewoon vriendelijk moet zijn voor je auto. :+
Benieuwd hoe die volgend jaar reageert als hij elke race op minimaal een ronde wordt gezet door deze auto.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
alexbl69 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Benieuwd hoe die volgend jaar reageert als hij elke race op minimaal een ronde wordt gezet door deze auto.
Of als blijkt dat Hülkenberg hem helemaal zoekt rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

warp schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Dat is zo'n 14 PK.

Als dit echt zo is doet Red Bull volgend jaar gewoon serieus mee voor het kampioenschap. :o
Die schaar ik ook maar onder de noemen van "onzin die teambazen zeggen". Beetje hetzelfde niveau als Abitaboul die ook volhoudt dat het verschil maar 10kW is. :+

Natuurlijk mag het van mij, maar ik ga voorlopig uit van een groter gat. Is het 10kW, dan doet RBR in ieder geval vanaf het begin wel mee ja. :P

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2018 13:19 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 16:13

sjaool

Every life should have 9 cats

HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:57:
[...]

Maar

Het is heel simpel er mag alleen maar data van de wagen naar de pitwall gestuurd worden. Omgekeerd is absoluut verboden in de reglementen. Max heeft dus gewoon een setting doorgekregen van zijn engineer. Vervolgens heeft de pitwall waargenomen dat de motor inderdaad minder vermogen levert. Dit geven ze dus weer door aan Max. Max kan in de wagen volgens mij niet zien hoeveel vermogen de motor levert daarom krijgt hij bevestiging van zijn engineer.

Zoals je op de boardradio hoort is het dus niet zo dat Max in zijn uppie rondjes rijdt. Hij wordt continu gecoacht. Dus het is echt teamwork wat ze leveren. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Dan zal Vettel toch eerst zijn fouten moeten erkennen en hieraan werken. Als er iets is gebleken uit dit- en vorig seizoen, is dat Vettel niet goed kan omgaan met druk. Dit is ook precies het verschil tussen hem en Hamilton, hij blijft kalm en berekend, terwijl Vettel denkt dat hij in de eerste bocht de wedstrijd al gewonnen moet hebben.

Als Vettel hier niet aan gaat werken, kan ik wel een voorzichtige voorspelling doen dat het blijft bij die 4 keer WDC (waarbij hij destijds ook het geluk had een zeer goede auto te hebben, de beste van het veld).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
KillerBee schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Dan zal Vettel toch eerst zijn fouten moeten erkennen en hieraan werken. Als er iets is gebleken uit dit- en vorig seizoen, is dat Vettel niet goed kan omgaan met druk. Dit is ook precies het verschil tussen hem en Hamilton, hij blijft kalm en berekend, terwijl Vettel denkt dat hij in de eerste bocht de wedstrijd al gewonnen moet hebben.

Als Vettel hier niet aan gaat werken, kan ik wel een voorzichtige voorspelling doen dat het blijft bij die 4 keer WDC (waarbij hij destijds ook het geluk had een zeer goede auto te hebben, de beste van het veld).
Als er iets is gebleken uit dit en vorig seizoen is het dat Ferrari niet met druk om kan gaan. Jij doet nu net of enkel Vettel fouten heeft gemaakt. Heel Ferrari heeft fouten gemaakt. Zelfs zonder de spins had Vettel heen WDC geworden door fouten in de strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 26-09 19:17
Bastie-88 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Wat je hoort op die boardradio's is maar een selectie van uitspraken tijdens de race schijnbaar.
Kan goed zijn dat uiteindelijke motorsetting eerder is doorgegeven en wij enkel de bevestinging gehoord hebben.
Voorbeeld:
Zijn engineer heeft op een moment gevraagd om de tijden van HAM te matchen om te kijken hoe dat voelde. Reactie Max was "slow" :+
Bron: Peptalk gisteravond
Die hoorde ik niet terug in die boardradio
niet in de uitzending wel op de volledige radio stream die tevinden is op internet.

Maar iemand zei ook al dat het 1 van de engine settings die genoemd word op reddit de motor "trager laat lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

ThomasG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:28:
[...]
Als er iets is gebleken uit dit en vorig seizoen is het dat Ferrari niet met druk om kan gaan. Jij doet nu net of enkel Vettel fouten heeft gemaakt. Heel Ferrari heeft fouten gemaakt. Zelfs zonder de spins had Vettel heen WDC geworden door fouten in de strategie.
Heb je uiteraard een punt, Fer heeft net zo goed fouten gemaakt.
Neemt echter niet weg dat Vettel te veel fouten heeft gemaakt, die op zichzelf al het WDC voor hem onmogelijk hebben gemaakt. Zonder de fouten van zijn team, had hij ook geen WDC geworden (je kunt het dus net zo goed omdraaien).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
KillerBee schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Heb je uiteraard een punt, Fer heeft net zo goed fouten gemaakt.
Neemt echter niet weg dat Vettel te veel fouten heeft gemaakt, die op zichzelf al het WDC voor hem onmogelijk hebben gemaakt. Zonder de fouten van zijn team, had hij ook geen WDC geworden (je kunt het dus net zo goed omdraaien).
Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken. Door fouten van Ferrari wordt de druk op Vettel groter, en door fouten van Vettel wordt de druk op Ferrari weer groter. Als Ferrari geen strategische fouten had gemaakt, had Vettel ongetwijfeld bepaalde acties - met pijnlijke uitkomst voor Vettel - niet gedaan.

Edit: Hetzelfde zie je bij Hamilton als Mercedes zulke fouten maakt. Maar bij Mercedes komt er een jojo op de radio die 12 keer zijn excuses aanbied.

[ Voor 9% gewijzigd door ThomasG op 30-10-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TrekDr0p schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Als je interesse hebt in de jaarcijfers van Redbull Racing, dan heb je hier een linkje naar de pdf met het annual report van 2017.

https://beta.companieshou...ent?format=pdf&download=0

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

KillerBee schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:24:
[...]
(waarbij hij destijds ook het geluk had een zeer goede auto te hebben, de beste van het veld).
En Hamilton nu niet dan? Daarbij is 'ie ook nog eens tig keren geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Speedy55 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Als je interesse hebt in de jaarcijfers van Redbull Racing, dan heb je hier een linkje naar de pdf met het annual report van 2017.

https://beta.companieshou...ent?format=pdf&download=0
En als je die dan doorbladert besef je eigenlijk direct dat de cijfers geen bal zeggen over het geheel. Want totaal "wages and salaries" is bijv. maar een dikke 8 mln, hier zitten de coureurs sowieso niet bij in en ik gok dat Horner en Marko ook niet of slechts deels. Zelfs Mateschitz staat als directeur in het rapport, dus zou feitelijk ook een salaris/vergoeding moeten krijgen.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat bovengenoemde personen maar een miljoen, of wellicht maar een paar miljoen per jaar krijgen.

Een deel van de kosten komt dus ook ergens anders voor rekening, bijv. Red Bull UK o.i.d.

Overigens is het wel goed boeren als werknemer bij Red Bull, de 58 medewerkers krijgen gemiddeld (bruto) 139k pond bijgeschreven jaarlijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
hardware-lover schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Gezien de "voorkeur" voor Vettel bij Red Bull, mag je je afvragen of het wel per ongeluk is gegaan? Met Alonso op een 7e en Webber op een 8ste plek in de einduitslag heb je het ergens toch wel faliekant verkeerd gedaan als strategist (of verrekte goed als je verkeerd wil denken ;) ).
Aangezien het om de eerste WDC titel van Red Bull ging in 2010 kan ik me absoluut niet voorstellen dat ze de grootste kanshebber bewust op een slechte strategie wegsturen.

Overigens is het wel logisch gezien de WK stand dat ze bewust beide coureurs een andere strategie gegeven hebben, zodat mocht de ene strategie compleet fout uitpakken ze ook nog een coureur met een andere strategie rond hebben rijden.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Die schaar ik ook maar onder de noemen van "onzin die teambazen zeggen". Beetje hetzelfde niveau als Abitaboul die ook volhoudt dat het verschil maar 10kW is. :+

Natuurlijk mag het van mij, maar ik ga voorlopig uit van een groter gat. Is het 10kW, dan doet RBR in ieder geval vanaf het begin wel mee ja. :P
10kW op de ICE geloof ik nog wel. Volgens mij zit het grootste verschil tussen de F1 krachtbronnen niet meer in de verbrandingsmotor maar in de hybride onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XyritZz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:52:

10kW op de ICE geloof ik nog wel. Volgens mij zit het grootste verschil tussen de F1 krachtbronnen niet meer in de verbrandingsmotor maar in de hybride onderdelen.
Hybride is beperkt tot 160kW. Het gaat juist om hoe lang je gebruik kan maken van de het extra vermogen van de hybride systemen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/523364/81624120.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:50:
[...]
Overigens is het wel goed boeren als werknemer bij Red Bull, de 58 medewerkers krijgen gemiddeld (bruto) 139k pond bijgeschreven jaarlijks :)
Voor een 40u/week baantje bij jou om de hoek is dat leuk betaald. Maar in de F1 is dat echt niet veel als je naar de uren kijkt en de inspanningen die je moet verrichten. Er blijft bovendien niet veel tijd over om al dat geld op te maken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 12:22
B-Real schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

En als je die dan doorbladert besef je eigenlijk direct dat de cijfers geen bal zeggen over het geheel. Want totaal "wages and salaries" is bijv. maar een dikke 8 mln, hier zitten de coureurs sowieso niet bij in en ik gok dat Horner en Marko ook niet of slechts deels. Zelfs Mateschitz staat als directeur in het rapport, dus zou feitelijk ook een salaris/vergoeding moeten krijgen.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat bovengenoemde personen maar een miljoen, of wellicht maar een paar miljoen per jaar krijgen.

Een deel van de kosten komt dus ook ergens anders voor rekening, bijv. Red Bull UK o.i.d.

Meestal worden op dat niveau geen contracten met fysieke personen afgesloten, maar met een holding/bv (of hoe dat in het desbetreffende land ook mag heten) met het "management" bedrijfje van die persoon.
Oftewel, RBR huurt Max Verstappen BV in. Max Verstappen BV heeft 1 werknemer (M. Verstappen), en misschien nog een paar andere (manager).

Een directeur "moet" trouwens geen salaris krijgen, als hij dat wil mag hij salaris naar zichzelf uitkeren, moet ie dan wel loonbelasting over betalen.

Mocht je ooit een keer zoveel gaan verdienen dat je >52% schaal uitkomt, of een eigen bedrijf gaan runnen is het misschien de moeite waard dat je je hierin verdiept :P

[ Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 30-10-2018 15:11 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
ThaStealth schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Meestal worden op dat niveau geen contracten met fysieke personen afgesloten, maar met een holding/bv (of hoe dat in het desbetreffende land ook mag heten) met het "management" bedrijfje van die persoon.
Oftewel, RBR huurt Max Verstappen BV in. Max Verstappen BV heeft 1 werknemer (M. Verstappen), en misschien nog een paar andere (manager).

Een directeur "moet" trouwens geen salaris krijgen, als hij dat wil mag hij salaris naar zichzelf uitkeren, moet ie dan wel loonbelasting over betalen.

Mocht je ooit een keer zoveel gaan verdienen dat je >52% schaal uitkomt, of een eigen bedrijf gaan runnen is het misschien de moeite waard dat je je hierin verdiept :P
Oh geloof mij, ik kan prima een jaarrekening lezen en heb ook kennis van organisatiestructuren :)
Ik wilde alleen aangeven dat het gelinkte annual report vrij weinig zegt over de totale inkomsten/uitgaven van het F1 team, dit is daar maar een deel van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
In Spa zijn ze lekker aan het slopen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DqvtIGoXQAAcbGr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

alexbl69 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

RIC heeft alle reden om zo gefrustreerd te zijn natuurlijk.

Hij wordt eigenlijk al geruime tijd om de oren gereden door Max en kan daar, ook door pech, niets tegenoverstellen.

Straks bij Renault zal het ook niet direct hosanna zijn, dus ik kan me indenken dat naast de korte termijn teleurstellingen, hij ook op de midden lange termijn nog wel wat verwacht.

Niet echt een prettig vooruitzicht.

Als HUL sneller blijkt te zijn, kan Renault zomaar het laatste "grote" team voor hem zijn.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:52:
[...]
Aangezien het om de eerste WDC titel van Red Bull ging in 2010 kan ik me absoluut niet voorstellen dat ze de grootste kanshebber bewust op een slechte strategie wegsturen.

Overigens is het wel logisch gezien de WK stand dat ze bewust beide coureurs een andere strategie gegeven hebben, zodat mocht de ene strategie compleet fout uitpakken ze ook nog een coureur met een andere strategie rond hebben rijden.

[knip]
Webber had een slechtere startplek (5) t.o.v. Vettel (1), met Alonso op plek 4, kreeg daarbij vroeg problemen met zijn achterbanden en moest (te) vroeg naar binnen. Alonso lag redelijk comfortabel als 4e achter Vettel, Hamilton, Button maar er werd idd besloten dat ze Webber op moesten vangen. Dat lukte ook nét, maar in die tijd reden ze zonder DRS en daardoor kwamen ze de directe voorgangers steeds maar niet voorbij (vooral Kubica niet), en ondertussen spaarde Vettel zijn banden en het lukte hem om na zijn (hele snelle) stop als 2e weer de baan op te komen met een bult vrije ruimte naar voren. Dat was voor hem de championship decider.

Het is sowieso erg vermakelijk om die race nog eens te bekijken en vooral ook om te zien (en horen), dat ook toen Hamilton al regelmatig op de radio zat als het even niet meezat in de race.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

pilskes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:15:

[Afbeelding]
Jup

http://www.speedactiontv...._de_tribunes-24412-1.aspx

Voor de Rallycross dus :)

Wel slecht nieuws voor de capaciteit bij andere events....

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 30-10-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
TommyGun schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

Jup

http://www.speedactiontv...._de_tribunes-24412-1.aspx

Voor de Rallycross dus :)

Wel slecht nieuws voor de capaciteit bij andere events....
Ik neem aan dat daar gewoon een tijdelijke tribune komt tijdens de F1 zoals op andere plekken rond de baan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SnowDude schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Ik neem aan dat daar gewoon een tijdelijke tribune komt tijdens de F1 zoals op andere plekken rond de baan.
F1 ja, maar tijdens de 6hr of 24hr plaatsen ze die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Hybride is beperkt tot 160kW. Het gaat juist om hoe lang je gebruik kan maken van de het extra vermogen van de hybride systemen. ;)
Klopt, maar je ziet nu al dat in gevecht coureurs soms een rondje rustig aan doen om de ronde daarna vol vermogen uit de hybride systemen te hebben.

Volgens mij zit er nog aardig verschil in hoe efficient de energie terug gewonnen wordt, en hoe snel de batterijen dus opladen. Om het rondje vol vermogen hebben, of om de drie rondjes maakt gemiddeld gezien nogal een flink verschil in vermogen van het totale pakket hoewel de piek niet zo ver uit elkaar zal liggen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]
Hoezo slopen? Dit ziet er toch prima uit voor Belgisch asfalt? Niks meer aan doen

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
SnowDude schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

TommyGun schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

F1 ja, maar tijdens de 6hr of 24hr plaatsen ze die niet.
Zoals ik het hier lees komen er nieuwe overdekte tribunes.
https://racingnews365.nl/...kzaamheden-rond-eau-rouge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Verkeerde keuzes is natuurlijk onzin. Als je als aspirant F1 coureur een kans krijgt om te rijden, grijp je die aan. Punt. Geen discussie. Kijk naar Frijns wat er met je carrière gebeurt als een kans afwijst.

Je kunt inderdaad pech hebben en op het verkeerde team wedden. Maar dat weet je nooit. Jan Lammers heeft ook een keer de rol van testrijder bij Ferrari afgeslagen voor een racestoeltje. Tsja...dat team ging naar de kloten. Was dat dan een domme move? Met het geschiedenisboek in de hand wel.

Ander onderwerp:
Artikel neemt 14 jaar aan inkomsten aan prijzengeld en sponsorgeld niet mee, maar neemt alleen de totalen van de uitgaven?

Is dus vooral de clickbait kop die het hem doet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:15:
[...]
Artikel neemt 14 jaar aan inkomsten aan prijzengeld en sponsorgeld niet mee, maar neemt alleen de totalen van de uitgaven?

Is dus vooral de clickbait kop die het hem doet?
Nee, als je de kop leest, staat er precies wat je in het artikel kunt verwachten. Het gaat over hoeveel de frisdrankenfabrikant Red Bull in F1 heeft gegoten. Sponsorbijdragen en inkomsten uit de sport zijn een ander potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50

pro_6or

amateur_60r

*knip* Laten we de discussie over nationaliteit gewoon achterwege laten.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2018 20:48 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
Op die plek heb ik jaren geleden nog gezeten met de V10's, wist niet hoe snel ik m'n oordopjes in moest doen bij de eerste vrije training. Wat een geluid, niet alleen die motor, maar die klappen van de versnellingsbak, deed gewoon pijn. Dat galmde ook lekker rond in die betonnen bak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:25

Wom

Quantor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Op die plek heb ik jaren geleden nog gezeten met de V10's, wist niet hoe snel ik m'n oordopjes in moest doen bij de eerste vrije training. Wat een geluid, niet alleen die motor, maar die klappen van de versnellingsbak, deed gewoon pijn. Dat galmde ook lekker rond in die betonnen bak.
Dat wordt wel eens vergeten inderdaad, die versnellingsbakken. Vond dat nog indrukwekkender denk ik, puur dat je gewoon het terugschakelen kon voelen in de klappen die dat gaf. Indrukwekkend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Hier stopt die uitgekauwde discussie over nationaliteiten. Ik heb een zwik posts naar de prullenbak verwezen.

[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2018 20:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik verveelde me ;-)

Snelste tijd van Qualifying is gebruikt om alle andere qualifying tijden te normaliseren. De zwarte lijn van de boxplot is de median.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1daHVtK.png

[ Voor 47% gewijzigd door DRaakje op 30-10-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

DRaakje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:11:
Ik verveelde me ;-)

Snelste tijd van Qualifying is gebruikt om alle andere qualifying tijden te normaliseren. De zwarte lijn van de boxplot is de median.

[Afbeelding]
Geweldig, echt gaaf dat je de data hebt gevisualiseerd.

De spreiding van Lewis is echt extreem klein in vergelijking met de rest.

Gasly en Alonso springen er ook uit in vergelijking met hun teamgenoot en qua constantie.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 30-10-2018 21:30 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:52
In dat filmpje van de F1 kun je goed zien hoeveel Ballen Stoffel heeft als hij kan racen....vind het jammer dat ie gaat....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
3x3 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Geweldig, echt gaaf dat je de data hebt gevisualiseerd.

Gasly en Alonso springen er ook uit in vergelijking met hun teamgenoot en qua constantie.
Is dat niet logisch omdat lewis het meest ook pole had?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DRaakje Ik snap de schaal van 1 tot 1.055 niet. Zijn dat secondes, procenten, kubieke meters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
lewis en vettel over die meeuwen destijds :P

[YouTube: SEBASTIAN VETTEL'S FUNNIEST MOMENTS 😂]

By the way: sinds wanneer heeft kimi de switch gemaakt om toffe interviews te doen en vrolijk te zijn? :D :P

[ Voor 42% gewijzigd door Paulus07 op 30-10-2018 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:22
Ik ken het verhaal van Lammers bij Ferrari alleen in deze versie:
Nadat in 1982 in België tijdens de kwalificatie Gilles Villeneuve om het leven kwam heeft Enzo Ferrari gevraagd of Jan Lammers in de Ferrari met nummer 27 wilde rijden. Dat wilde Jan uiteraard, maar een week voor zijn eerste Grote Prijs voor de Scuderia brak hij zijn duim tijdens een crash met de Theodore, waardoor ervoor werd gekozen Patrick Tambay in de auto te zetten. Dat was de enige kans die een Nederlander ooit had gehad om een race te winnen.
Link: http://www.paol.nl/jan8089.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36
Leesvoer:
BBC interview met HAM

https://www.bbc.com/sport/formula1/46034380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hippocampus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:21:
@DRaakje Ik snap de schaal van 1 tot 1.055 niet. Zijn dat secondes, procenten, kubieke meters?
Ratio's, x 100 en je hebt procenten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nutteloze statistiek:

Per racetopic links het aantal pagina's aan reacties en rechts het resultaat van Max :P

128 Race 09 - GP van Oostenrijk P1
120 Race 19 - GP van Mexico P1
119 Race 06 - GP van Monaco P9
111 Race 07 - GP van Canada P3
110 Race 08 - GP van Frankrijk P2
105 Race 10 - GP van Groot Brittannië P15
104 Race 04 - GP van Azerbaijan DNF
100 Race 05 - GP van Spanje P3
099 Race 18 - GP van Verenigde Staten P2
098 Race 01 - GP van Australië P6
097 Race 14 - GP van Italië P5
091 Race 17 - GP van Japan P3
090 Race 11 - Gp van Duitsland P4
089 Race 03 - GP van China P5
086 Race 15 - GP van Singapore P2
087 Race 12 - GP van Hongarije DNF
079 Race 16 - GP van Rusland P5
074 Race 13 - GP van België P3
065 Race 02 - GP van Bahrein DNF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Sowieso nutteloos, aangezien ieder een andere pagina instelling kan hebben qua posts per pagina. :p

[ Voor 4% gewijzigd door JohanKupers op 31-10-2018 09:09 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:09:
Sowieso nutteloos, aangezien ieder een andere pagina instelling kan hebben qua posts per pagina. :p
Ik heb 25 posts per pagina dus reken zelf maar uit :P

[ Voor 17% gewijzigd door Jackson6 op 31-10-2018 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Jackson6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:25:
[...]

Ik heb 25 posts per pagina dus reken zelf maar uit :P
Afbeeldingslocatie: https://static7.depositphotos.com/1316534/795/i/950/depositphotos_7959319-stockafbeelding-rekenmachine-syntaxisfout.jpg

Nu weer wachten op de GP van Brazilie over een kleine twee weken, moet wel voor die tijd de deurbel uitzetten omdat anders de Sint Maarten kinderen telkens storen. :p

[ Voor 21% gewijzigd door JohanKupers op 31-10-2018 10:08 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
3x3 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Dat is logisch gegeven de snelste auto.

Ik vind de verschillen binnen teams die je hier ziet interssant. Vooral SAI-HUL waar HUL veel meer outlier heeft.
Kan je hiervan een violin plot & een set overlappende plots van de verdeling maken? Heb het gevoel dat de verdeling niet-normaal is (eerder posson) en dat een CI daardoor weinig zegt.

Als je de relatieve tijd tov teamgenoot kan plotten ben ik benieuwd naar de verdeling daarvan! (Dus x% van tijd van teamgenoot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Quantor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Uh, dit is niet die betonnen bak, die staat er links van (voor de kijker). Dit betreft de niet-overdekte tribunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 00:47
ThomasG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:28:
[...]
Uhm, als Vettel in Hockenheim niet gecrashed was in de regen maar de race gewonnen had, dan lag de strijd voor WDC nu nog vol open. Als Vettel niet gespind was toen hij in aanraking kwam met Hamilton in Monza, Verstappen in Suzuka en Ricciardo in Austin dan had ie zomaar WDC kunnen worden.

Hoe zijn dat fouten van Ferrari?

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 31-10-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
FastFred schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Uhm, als Vettel in Hockenheim niet gecrashed was in de regen maar de race gewonnen had, dan lag de strijd voor WDC nu nog vol open. Als Vettel niet gespind was toen ie in aanraking kwam met Ricciardo had hij hem zelfs nog kunnen winnen.

Verkeerde calls maken bij pitstops, vrije trainingen missen, kwalificatie verpesten door verkeerde banden en calls, in paniek maanden van aero updates weer van de auto afhalen, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:00
ThomasG schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:45:
[...]
Verkeerde calls maken bij pitstops, vrije trainingen missen, kwalificatie verpesten door verkeerde banden en calls, in paniek maanden van aero updates weer van de auto afhalen, e.d.
Hockenheim was volledig de fout van Vettel en niet van Ferrari. Ook de spin met Ricciardo en Verstappen in respectievelijk USA en Japan, zijn volledig aan Vettel zelf te wijten. Natuurlijk heeft Ferrari dingen verkeerd gedaan, maar deze fouten zijn niet de schuld van Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Uhm, als Vettel in Hockenheim niet gecrashed was in de regen maar de race gewonnen had, dan lag de strijd voor WDC nu nog vol open. Als Vettel niet gespind was toen hij in aanraking kwam met Hamilton in Monza, Verstappen in Suzuka en Ricciardo in Austin dan had ie zomaar WDC kunnen worden.

Punt is simpelweg dat beide fouten hebben gemaakt. Als het bij Ferrari niet zo vaak fout was gegaan had de strijd ook nog open gelegen. Uiteindelijk is het dus een combinatie van Ferrari en Vettel waardoor er nu zoveel fouten zijn gemaakt dat ie het WDC heeft verloren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
En zoals zovaak gebleken, door constant te finishen, punten te pakken of zelfs op het podium eindigen maakt je kampioen. Natuurlijk heeft Hamilton ook de meeste races gewonnen, maar vooral de consistentie van Hamilton/Mercedes hebben het voor Vettel/Ferrari een zware dobber gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Uh, dit is niet die betonnen bak, die staat er links van (voor de kijker). Dit betreft de niet-overdekte tribunes.
Kan me goed herinneren dat die tribune eigenlijk een betonnen bak met bankjes was, zeg maar scheef op de heuvel gebouwd. Maar ben al lang niet meer daar geweest.

Op de twitter foto's lijken de gesloopte tribunes toch andere tribunes te zijn, dan ik bedoel.

[ Voor 10% gewijzigd door Quantor op 31-10-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

U123456 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:54:
[...]
Ik ken het verhaal van Lammers bij Ferrari alleen in deze versie:
Geen andere versie, maar een ander verhaal. Het verhaal dat ik ken speelde zich pre-season af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:52:
En zoals zovaak gebleken, door constant te finishen, punten te pakken of zelfs op het podium eindigen maakt je kampioen.
Inderdaad. Als Max niet zoveel ellende had gehad in het begin van het seizoen en punten had gepakt, was ie ook makkelijk voor Bottas geëindigd. Nu staat ie achter hem, terwijl evenveel podia en 2 overwinningen op zijn naam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 00:03
ThomasG schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:45:
[...]
Zover ik begreep heeft Ferrari de aero updates niet "in paniek" van de auto afgehaald maar hebben ze gewoon gemerkt dat de updates niet werkte en zijn ze teruggegaan naar het pakket waar dit wel werkte(rond duitsland) en sindsdien zijn ze weer net zo snel/sneller dan Merc.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Inderdaad. Als Max niet zoveel ellende had gehad in het begin van het seizoen en punten had gepakt, was ie ook makkelijk voor Bottas geëindigd. Nu staat ie achter hem, terwijl evenveel podia en 2 overwinningen op zijn naam heeft.
Vergeet ook niet dat Bottas 25 punten is misgelopen in Baku, en ook een paar keer teamorders heeft gekregen waardoor 7 punten minder kreeg. Maar inderdaad, Verstappen had veel kans om 3e te staan dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 17:53
Martin0 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:08:
Zover ik begreep heeft Ferrari de aero updates niet "in paniek" van de auto afgehaald maar hebben ze gewoon gemerkt dat de updates niet werkte en zijn ze teruggegaan naar het pakket waar dit wel werkte(rond duitsland) en sindsdien zijn ze weer net zo snel/sneller dan Merc.
Maar is het niet vreemd dat ze daar zo lang over doen? De meeste teams zien na 1 of 2 FP's al dat het niet werkt, niet na een aantal races. Misschien (maar daar hebben ze nu niets meer aan) waren die fouten in Monza, Japan en USA niet voorgekomen als Ferrari de juiste aero had. Dan had Vettel misschien al voor die mannen gereden, maar daar zullen we nooit achter komen.

Overigens ben ik het er mee eens dat zowel Ferrari als Vettel fouten hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

China had Vettel nog meer punten kunnen pakken.
En in Japan(?) had Ferrari Kimi en Vettel kunnen wisselen van positie.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Even de ellende van Max daargelaten; als hij niet zo over-ijverig was geweest in het begin van het seizoen, was hij zeker in de top3 geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Quantor schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Kan me goed herinneren dat die tribune eigenlijk een betonnen bak met bankjes was, zeg maar scheef op de heuvel gebouwd. Maar ben al lang niet meer daar geweest.

Op de twitter foto's lijken de gesloopte tribunes toch andere tribunes te zijn, dan ik bedoel.
Dit onoverdekte deel met de groene stoeltjes zijn ze aan het slopen, dus niet de overdekte tribune daarachter;

Afbeeldingslocatie: https://www.tickets2gp.com/img/p/7/9/9/799.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
De discussie waarom ferrari / Vettel geen kampioen geworden is kan je ook bij Mercedes / Hamilton toepassen.

Echter is Hamilton wel kampioen geworden .

En zijn de fouten niet gemaakt door het team, maar Hamilton heeft wel een paar keer zijn kopje laten hangen.
En dat zie je terug in zijn finish plaats.

Daarbij is Bottas nog een keer geoffert, Waar Raikonen dat niet heeft gedaan ( hoeven doen )

En zo zie je dat het ook anders had kunnen aflopen als ferrari gewoon de zaakjes op orde had.
Bij Vettel heb ik niet gezien dat hij het wel goed vond, die kwam bij elke fout goed terug ( ook al was het leed al geleden )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:16
Jackson6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:53:
Nutteloze statistiek:

Per racetopic links het aantal pagina's aan reacties en rechts het resultaat van Max :P

128 Race 09 - GP van Oostenrijk P1
120 Race 19 - GP van Mexico P1
119 Race 06 - GP van Monaco P9
111 Race 07 - GP van Canada P3
110 Race 08 - GP van Frankrijk P2
105 Race 10 - GP van Groot Brittannië P15
104 Race 04 - GP van Azerbaijan DNF
100 Race 05 - GP van Spanje P3
099 Race 18 - GP van Verenigde Staten P2
098 Race 01 - GP van Australië P6
097 Race 14 - GP van Italië P5
091 Race 17 - GP van Japan P3
090 Race 11 - Gp van Duitsland P4
089 Race 03 - GP van China P5
086 Race 15 - GP van Singapore P2
087 Race 12 - GP van Hongarije DNF
079 Race 16 - GP van Rusland P5
074 Race 13 - GP van België P3
065 Race 02 - GP van Bahrein DNF
Hieruit kan ik afleiden dat Max na een DNF de volgende race altijd p5 of hoger eindigt. :*)

(dit seizoen dan he)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HeAdWaVe74 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:58:
De discussie waarom ferrari / Vettel geen kampioen geworden is kan je ook bij Mercedes / Hamilton toepassen.

En zijn de fouten niet gemaakt door het team, maar Hamilton heeft wel een paar keer zijn kopje laten hangen.

Daarbij is Bottas nog een keer geoffert, Waar Raikonen dat niet heeft gedaan ( hoeven doen )

En zo zie je dat het ook anders had kunnen aflopen als ferrari gewoon de zaakjes op orde had.
Bij Vettel heb ik niet gezien dat hij het wel goed vond, die kwam bij elke fout goed terug ( ook al was het leed al geleden )
het ging "op zijn ferrari's" veel ups en downs;
veel briljante tactische acties, veel onhandige amateuristische tactische acties,
veel geluk, en veel pech. Daar waar mercedes veeel constanter is - met tactiek, met drama en temprement :+ Bottas heeft het (in mijn optiek) matig gedaan, prima 2e rijder, maar weinig ballen getoont; daarmee doe ik, je zit in DE auto, en pakt maar minimaal podium (af van lewis). :N mercedes is voor mij de dikke winnaar dit seizoen, op alle vlakken. Ferrari vond ik extreem rommelig en soms amateuristisch. Zet dat eens langs een force-india ....

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Rudolf schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Hieruit kan ik afleiden dat Max na een DNF de volgende race altijd p5 of hoger eindigt. :*)

(dit seizoen dan he)
En als je verdere statistieken kijkt zie je dat Max na op een opeenvolging van 3e, 2e, 1e een race daarna een DNF had -O- . Door de win in Mexico had hij zijn tweede 3,2,1 dit seizoen. Dus nu maar hopen dat Brazilie geen DNF wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
Ik ben heel benieuwd of Bottas nu mag winnen, maar niet te beginnen over Kan winnen.
hij komt inderdaad niet heel sterk over

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

StealthyPeanut schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:48:
[...]
Even de ellende van Max daargelaten; als hij niet zo over-ijverig was geweest in het begin van het seizoen, was hij zeker in de top3 geëindigd.
Dat bedoelde ik ook met de ellende. Hij had pech en zelf-veroorzaakte pech. Maar....uiteindelijk heeft ie ook baat gehad bij die over-ijverigheid. Het is ook voor een groot deel character-building. Iedereen maakt fouten, en dat is niet erg, zolang je er maar van leert. En zo te zien heeft Max ervan geleerd en is ie er een betere racer van geworden (en hopelijk een beter mens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

HeAdWaVe74 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:58:

Volgens mij is Ferrari ook niet vaak in de situatie gekomen dat ze moesten kiezen tussen Raikkonen offeren of niet. Vettel heeft het aan zichzelf te danken dat hij het uiteindelijk heeft moeten afleggen tegen Hamilton met Duitsland als voornaamste voorbeeld wat mij betreft. En het hielp natuurlijk ook niet mee dat Hamilton zo'n beetje het hele seizoen ijzersterk is geweest.

Betreffende Bottas: wel een van de grootste pechvogels dit seizoen. Hoop/verwacht dat ze hem nog wel een overwinning gunnen bij Mercedes als de situatie zich voordoet. Kan me ook voorstellen dat het met zijn zelfvertrouwen niet heel denderend gesteld is na de afgelopen paar races (hoewel ook daar hem wel het e.e.a. te verwijten valt). Zie hem ook nooit meer dan een 2e man worden bij zo'n topteam, daar heeft hij naast de persoonlijkheid ook gewoon de skills niet voor. Zou dan nog meer van Ocon verwachten eigenlijk als ik heel eerlijk ben..

[ Voor 3% gewijzigd door London op 31-10-2018 12:50 ]

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 74 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1