[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.044 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:43

basvn

Breezand - NHN

Nyck de vries in beeld bij Williams.

https://www.formule1.nl/n...es-in-beeld-bij-williams/

Zou leuk zijn, 2 nederlanders in de F1, maar denk dat dit 0% kans heeft

[ Voor 46% gewijzigd door basvn op 25-10-2018 14:07 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
B-Real schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:01:
Hoe belabberd Renault er nu ook voor staat (alhoewel toch best of the rest nu), laten we niet vergeten dat Renault in het verleden meermaals kampioen is geweest en dat ze dus wel weten hoe het moet.

Ik heb er ook een hard hoofd in dat het Abiteboul gaat lukken in die paar jaar, maar helemaal afgeschreven heb ik ze niet.
*kuch* Mass Damper *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 20:33

iichel

Gazoooo

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:10:
[...]
Je moet niet vergeten dat Honda nog zo'n 100 miljoen heeft "gekregen" van McLaren door de contractbreuk. Daar kun je wel wat motoren van bouwen :+
$125 miljoen hoor. ;)
Ze betaalde McLaren elk seizoen $100 miljoen, en krijgen nu elk seizoen $25 miljoen van McLaren. :+
iichel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

De blokken zijn de kosten niet, dat is een miljoentje hier en daar. Per jaar jassen ze er honderden miljoenen aan R&D doorheen :P
Ahum. :+
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Ik vermoed dat deze net even wat duurder zijn dan de gemiddelde set. ;)
Verder is het maar de vraag of ze zomaar uitwisselbaar zijn en er geen afmetingen zijn veranderd. Verder vervangt Honda de hele boel als ze toch gridstraffen pakken. Die twee nieuwe PU's zullen weer enkele miljoenen hebben gekost vermoed ik zo. ;)
Blijft staan dat ik geen idee heb wat het volledige budget nu is. Ik zou het namelijk wel eens willen zien naast die van Mercedes of Ferrari. Vermoed dat het wel eens hoger kan zijn. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:27
Tja, ze zijn er toch 2x kampioen mee geworden voordat het eenmaal verboden werd. Een dergelijke uitvinding zou Ricciardo ook zomaar kampioen kunnen maken in 2021 en 2022.

De blown diffusor kwam ook tot stand door Renault i.s.m. Red Bull en heeft Vettel een paar titels opgeleverd.

Dat is hoe het gaat, soms zijn teams onverwacht innovatief (zie bijv. Brawn GP) en hebben ze een voor de concurrentie onoverbrugbare voorsprong en worden ze kampioen.

Nogmaals, ik zie het Renault (o.l.v. Abiteboul) ook niet zomaar doen de komende jaren maar het verleden heeft bewezen dat we ze absoluut niet mogen onderschatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:07:

Ik dacht dat ik laatst ergens las dat Williams toch weer meer naar de kwaliteiten wil kijken, en nu overwegen ze gewoon twee rookies te nemen? 8)7 Ik denk trouwens dat de Vries sowieso beter nog een jaartje Formule 2 kan doen voor z'n ontwikkeling....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

B-Real schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Tja, ze zijn er toch 2x kampioen mee geworden voordat het eenmaal verboden werd. Een dergelijke uitvinding zou Ricciardo ook zomaar kampioen kunnen maken in 2021 en 2022.

De blown diffusor kwam ook tot stand door Renault i.s.m. Red Bull en heeft Vettel een paar titels opgeleverd.

Dat is hoe het gaat, soms zijn teams onverwacht innovatief (zie bijv. Brawn GP) en hebben ze een voor de concurrentie onoverbrugbare voorsprong en worden ze kampioen.

Nogmaals, ik zie het Renault (o.l.v. Abiteboul) ook niet zomaar doen de komende jaren maar het verleden heeft bewezen dat we ze absoluut niet mogen onderschatten
alles komt en gaat; williams mclaren renault, en daar is ineens een ander team wat naboven komt; haas, force india ... ook mercedus zal zijn einde gaan zien.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

alexbl69 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Hij zou er beter aan doen (ook voor het team) om de verwachtingen juist wat te temperen. Een jaartje rust lijkt me nog het beste voor Renault.

De kans dat hij met Renault wereldkampioen wordt lijkt me sowieso nihil. Er staan op dit moment in de pikorde 3 teams mijlenver voor op Renault, zowel qua aero als qua motor. En ook nog eens met 3 verschillende motoren.

De kans dat al die 3 teams tegelijk enorm gaan verzaken de komende jaren én dat bij Renault plotseling alles wel gaat werken is simpelweg nul.
In 2021 gaat het WK erom wie de snelste auto met een kriklogo heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:45
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:15:

[...]

$125 miljoen hoor. ;)
Ze betaalde McLaren elk seizoen $100 miljoen, en krijgen nu elk seizoen $25 miljoen van McLaren. :+

[...]

Ahum. :+

[...]

Blijft staan dat ik geen idee heb wat het volledige budget nu is. Ik zou het namelijk wel eens willen zien naast die van Mercedes of Ferrari. Vermoed dat het wel eens hoger kan zijn. ;)
Ferrari heeft schijnbaar $300 miljoen in de PU geïnvesteerd om tot de huidige spec te komen. Lastig om daar boven te komen. Maar gezien het vertrouwen dat Max heeft in Honda, denk ik niet dat het veel zal schelen.
Zeker aangezien Honda straks 2 teams heeft die kosten wat kost een snelle motor willen. Tegenover 1 team dat $100 miljoen per jaar erbij wilde.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RocketKoen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:27:
[...]

Ferrari heeft schijnbaar $300 miljoen in de PU geïnvesteerd om tot de huidige spec te komen. Lastig om daar boven te komen. Maar gezien het vertrouwen dat Max heeft in Honda, denk ik niet dat het veel zal schelen.
Zeker aangezien Honda straks 2 teams heeft die kosten wat kost een snelle motor willen. Tegenover 1 team dat $100 miljoen per jaar erbij wilde.
Mecedes schijnt in de periode voor 2014 (al sinds 2010 oid) iets van een half miljard in die PU gestoken te hebben, kan dus altijd gekker :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
iichel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Mecedes schijnt in de periode voor 2014 (al sinds 2010 oid) iets van een half miljard in die PU gestoken te hebben, kan dus altijd gekker :P
Mercedes heeft de andere teams gewoon een poets gebakken. Toen de nieuwe motorregels toendertijd werden opgesteld heeft Mercedes de andere teams weten te overtuigen in te stemmen met regels waar Mercedes stiekem (andere teams wisten dat niet) al jaren aan gewerkt had. Daarom hebben/hadden ze zo'n enorme voorsprong, omdat ze al jaren eerder met zo'n motor bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ja, hoewel mercedes initieel geloof ik ingezet had op een inline-4 en niet op een v6. Verder inderdaad beschrijf je het hoe ik het me herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 15:27
Klopt, Mercedes heeft ontzettend goed gelobbyed om de huidige motorregels voor elkaar te krijgen en plukken daar nog steeds de vruchten van. Volgens mij hebben ze het zelfs zo hard gespeeld door te zeggen dat ze anders de F1 zouden verlaten.

Neemt niet weg dat de auto verder ook ontzettend goed is, maar zeker de eerste jaren hebben de Mercedes aangedreven teams er ontzettend veel voordeel van gehad.
Misschien niet helemaal eerlijk, maar op zich niet erg. Het probleem was/is alleen dat door het tokensysteem (een aantal jaren terug) en nu de restrictie van het aantal motoren kunnen de overige fabrikanten maar mondjesmaat dichterbij kruipen. Daar hebben Honda en McLaren ook ontzettend veel hinder van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:06:
Die kans lijkt mij vrij klein. Renault loopt zowel op motor als chassis niveau achter op de concurrent. Wellicht dat Honda Renault qua motor kan concurreren met Honda, maar Renault ligt qua chassis heel ver achter op Red Bull. Om te concurreren met Ferrari, Mercedes en Red Bull moeten ze 2 jaar wel hele grote stappen gaan maken, omdat de andere teams ook niet stil zitten. Tenzij ze hun resources met een factor x verhogen, gaat ze dat niet lukken.
Dat is nu, maar dat alles kan waarschijnlijk in 2021 de kliko in. Want dan krijgen we hele nieuwe regels en motoren. Wie weet zit Renault er dan wel bij, het zou zomaar kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RocketKoen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:27:
[...]

Tja, lopende kosten van Renault of Mercedes zouden iets van €120 miljoen per seizoen zijn. Daar doel ik meer op want ik vraag me af of Honda niet al tegen of over de €200 miljoen zit om het gat maar dicht te ontwikkelen. Honda heeft sinds haar intrede in 2015 ook meer ontwikkeld dan de andere teams. Ze kwamen van een positie van niks, ontwikkelde een PU, gooide die na twee seizoenen weg, kwamen weer met flink wat nieuws en nu lijken ze in te lopen op Mercedes die jaren voorsprong had. Daar moet een enorm kapitaal achter zitten.
ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:32:
[...]
Mercedes heeft de andere teams gewoon een poets gebakken. Toen de nieuwe motorregels toendertijd werden opgesteld heeft Mercedes de andere teams weten te overtuigen in te stemmen met regels waar Mercedes stiekem (andere teams wisten dat niet) al jaren aan gewerkt had. Daarom hebben/hadden ze zo'n enorme voorsprong, omdat ze al jaren eerder met zo'n motor bezig waren.
Niet helemaal. Mercedes was voor zover wij weten al in 2010 bezig met een PU met ERS bestaande uit de MGU-K, MGU-H en natuurlijk een batterij. Mercedes werkte alleen aan een V4. Het was Renault die heel erg moeilijk deed over de voorstellen en perse een V6 wenste met de hybride systemen, anders deden ze niet mee. Dat Renault het systematisch niet voor elkaar krijgt terwijl de reglementen helemaal naar wens waren, tja. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Player1S

Probably out in the dark

what the actual fuck!!
https://www.haasf1team.co...rtGH2aFw5C6UBWhtzoVaAXn20

Dat iemand er mee in zee wil gaan. Hele toko is zo shady als het maar kan.
Lijkt meer een 1 april grap.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Player1S schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:20:
what the actual fuck!!

Volhoudende clubje; dat Rich Energy. Nu is het sponsoren van een team wel iets anders dan een team kopen. Maar titelsponsor wordt je ook niet voor 1 miljoen dollar gok ik?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Wom schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Volhoudende clubje; dat Rich Energy. Nu is het sponsoren van een team wel iets anders dan een team kopen. Maar titelsponsor wordt je ook niet voor 1 miljoen dollar gok ik?
Het is (zeer waarschijnlijk) net zoals Leopard Natural Power Drink. Een fop bedrijf als dekmantel voor witwas praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:07:

Hoe leuk ik het zou vinden, Nyck moet Williams en McLaren gewoon keihard gaan mijden. Lando gaat daar ook niet blij van worden met als enige voordeel dat ie dan niet tegen Alonso hoeft te rijden maar een zwakkere teammaat heeft. En waar vullen ze dan de rest van het budget mee? Of heeft Mercedes het achter de coulissen overgenomen?
what the actual fuck!!

Als ze genoeg doekoe uitgeven (en je je contracten goed vast zet) dan snap ik het wel hoor. Haas heeft ook gewoon geld nodig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Voor dergelijke sponsorcontracten moeten toch ook bankgaranties afgegeven worden? Maw, er moet toch wel enige substantie achter zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
TheBrut3 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Dat is nu, maar dat alles kan waarschijnlijk in 2021 de kliko in. Want dan krijgen we hele nieuwe regels en motoren. Wie weet zit Renault er dan wel bij, het zou zomaar kunnen!
Aan de andere kant, alle rijders hebben door de concorde agreement een contract tot en met maximaal 2020. Dus stel Renault weet dat ze voor 2021 de beste motor en auto hebben, zouden ze dan Ricciardo houden wetende dat ze andere rijders kunnen krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 25-10-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wom schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:49:
Voor dergelijke sponsorcontracten moeten toch ook bankgaranties afgegeven worden? Maw, er moet toch wel enige substantie achter zitten?
Dat zegt niet veel. De hoofdsponsor van NEC is ook op de fles gegaan dus zitten zij nu ook in de problemen als er niet snel een vervanger komt.

Zeker bij zo'n club als Rich Energy zou ik me wel 10x achter de oren krabben voor ik er mee in zee ging.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:07

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:55:
[...]
Dat is nu, maar dat alles kan waarschijnlijk in 2021 de kliko in. Want dan krijgen we hele nieuwe regels en motoren. Wie weet zit Renault er dan wel bij, het zou zomaar kunnen
Voor zover ik weet gaat er (praktisch) niets veranderen aan de motor. Er heeft zich geen nieuwe gegadigde aangemeld, dus hebben de huidige constructeurs geroepen dat ze het beter bij het huidige concept kunnen houden. Misschien dat een paar kleine dingen veranderen, en ze zullen misschien wel een nieuwe motor bouwen, maar het concept blijft hetzelfde: MGU-K, H, V6 turbo, hybrid... Dus ik verwacht niet echt een shake-up.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

what the actual fuck!!

Ze sponsorden al een hele tijd FI.

Waarom is het dan raar dat ze een ander team gaan sponsoren als hun overname mislukt is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

YakuzA schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Waarom is het dan raar dat ze een ander team gaan sponsoren als hun overname mislukt is.
FI word toch gesponsord door Hype Energy en niet Rich Energy?

@Player1S NEC heeft al een nieuwe sponsor :+

[ Voor 7% gewijzigd door TrekDr0p op 25-10-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Ze sponsoren helemaal niemand in de F1. Force India word gesponsord door Hype.

Rich Energy zou wel eventjes Force India overnemen maar dat is nooit van de grond gekomen. Beetje onderzoek wijst ook uit dat het bedrijf op z;n minst twijfelachtig is.
Ze verkopen hun spul in 30 landen maar nog niemand heeft het op de plank zien staan ergens. Hebben geen rode cent op de bank etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TrekDr0p schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

FI word toch gesponsord door Hype Energy en niet Rich Energy?

@Player1S NEC heeft al een nieuwe sponsor :+
Ah, is dan een andere :+
Oepsie :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Nog even en alle teams rijden op energy drink:
RBR & STR: Red Bull (duh!)
Mercedes: Monster
RP/FI: Hype Energy
Haas: Rich Energy

Om nog even terug te komen op de Mercedes velgen truc: er is een nog betere foto gepost:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DqXHufsWsAE3bgy.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door ATS op 25-10-2018 17:07 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

as the centerpiece of its marketing campaign, exploiting the global platform offered by Formula One to increase its market share in the competitive energy drink sector.
Volgens mij is het meer Haas helpt Rich, dan Rich helpt Haas.

Dacht dat Haas 1 van de weinige was die altijd 'self supported' was, dat dit meer een deal andersom is dan een sponsorship zoals een Redbull of Monster.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 02:35
ATS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:04:

Om nog even terug te komen op de Mercedes velgen truc: er is een nog betere foto gepost:
[Afbeelding]
Missen we Gas Monkey nog, die zitten ook in de racerij maar dan voornamelijk in de US

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Aan de andere kant, alle rijders hebben door de concorde agreement een contract tot en met maximaal 2020. Dus stel Renault weet dat ze voor 2021 de beste motor en auto hebben, zouden ze dan Ricciardo houden wetende dat ze andere rijders kunnen krijgen?
Welke betere rijders? Geen enkele rijder van Mercedes, Ferrari en Red Bull (de overgebleven tenminste ;) ) zullen naar Renault gaan, zolang ze nog gezond verstand hebben en van de rest moet je nog maar zien of ze WDC kunnen worden in een winnende auto.
RIC is de veiligste gok voor Renault.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Maasluip schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:30:
[...]

Welke betere rijders? Geen enkele rijder van Mercedes, Ferrari en Red Bull (de overgebleven tenminste ;) ) zullen naar Renault gaan, zolang ze nog gezond verstand hebben en van de rest moet je nog maar zien of ze WDC kunnen worden in een winnende auto.
RIC is de veiligste gok voor Renault.
Als RIC het tegen die tijd al niet heeft opgegeven.
(ik krijg een beetje het idee dat RIC het erg zwaar heeft met de tegenslagen en dan zullen de komende twee jaar hem behoorlijk testen.)
Het is sowieso behoorlijk gokwerk om te zeggen wie waar een zitje heeft over 2 seizoenen natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 02:35
Hippocampus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:01:
[...]

(ik krijg een beetje het idee dat RIC het erg zwaar heeft met de tegenslagen en dan zullen de komende twee jaar hem behoorlijk testen.)
Het is sowieso behoorlijk gokwerk om te zeggen wie waar een zitje heeft over 2 seizoenen natuurlijk. :P
RIC zou toch wel een escape hebben zodat hij in 2020 vrij is mocht het niks worden met Renault?
Anders is het volgens mij de enige coureur die zich definitief heeft vastgelegd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Dat vele rijders een contract tot 2020 hebben komt niet zozeer omdat het Concord akkoord dan afloopt maar omdat er voor 2021 enkele interessante zitjes gaan vrijkomen daar niet zeker is of de grote namen gaan bijtekenen bij hun teams na 2020. Dat zal dan weer afhangen van de nieuwe reglementen. Niemand wil dus een verbintenis voorbij 2020 zodat iedereen een kans heeft om in betere teams terecht te komen.

2020 gaat dan ook een jaar lang van geruchten worden over wie waar zal rijden in 2021.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07

pinda powerrr

Slow down...

ATS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:04:
En straks krijgen we een verbod op suikerreclame (net als met de tabaksreclame) en krijgen we weer een hele nieuwe rits aan liveries.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 11:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokker_1999 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Dat vele rijders een contract tot 2020 hebben komt niet zozeer omdat het Concord akkoord dan afloopt maar omdat er voor 2021 enkele interessante zitjes gaan vrijkomen daar niet zeker is of de grote namen gaan bijtekenen bij hun teams na 2020. Dat zal dan weer afhangen van de nieuwe reglementen. Niemand wil dus een verbintenis voorbij 2020 zodat iedereen een kans heeft om in betere teams terecht te komen.

2020 gaat dan ook een jaar lang van geruchten worden over wie waar zal rijden in 2021.
Das natuurlijk een kip-ei verhaal. Niemand wil bijtekenen voor na 2021 omdat de regels nog niet bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

what the actual fuck!!

Ah, na Coca Cola met McLaren, Hype met Force India nu het derde energiedrankje dat Red Bull kan vernederen. >:) Nee, de Monster sponsoring van Mercedes bestaat niet. O-)

Maar Haas zal het geld wel nodig hebben en betaalgaranties hebben gekregen. Gene Haas komt bij mij niet over als een slecht zakenman. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-10-2018 18:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
pinda powerrr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:31:
[...]

En straks krijgen we een verbod op suikerreclame (net als met de tabaksreclame) en krijgen we weer een hele nieuwe rits aan liveries.
Honda Red Bull Zero sugar racing.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:51
Hippocampus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:01:
[...]
Denk dat RIC het vooral zwaar heeft omdat hij zelf ook wel weet dat hij nog 2 kansen had op een Shoey, in de VS en in Mexico. Dat is nu dus nog maar 1 kans.

Op het moment dat hij besloot bij Renault te tekenen was die keuze achteraf gezien niet eens zo onlogisch.

Bij Red Bull raakte hij steeds meer momentum kwijt aan Verstappen. De Nederlander was hem toen in de kwalificatie al veelal te snel af, in de races ging het redelijk gelijk op. Maar Verstappen leert nog altijd, want sinds de beslissing van Ricciardo is de laatste helemaal nergens meer. Op de laatste Q in de VS na was Verstappen sinds Ricciardo's beslissing hem in elke kwalificatie en race de baas (hoewel RIC natuurlijk wel al die uitvalbeurten had).

De kans dat RIC ten koste van VER bij Red Bull WDC zou kunnen worden was dus nihil. En nog 1 of 2 jaar duidelijk onderpresteren zou hem zelfs zijn stoeltje kunnen kosten, zo is RB dan ook wel weer.

De enige opties om toch WDC te worden waren dus Mercedes of Ferrari. De betere motoren zouden hem het voordeel ten opzichte van Verstappen kunnen geven. Maar ten tijde van die beslissing leken beide teams volledig op slot te zitten, en zou hij - mocht BOT of RAI toch wegvallen - hooguit tweede rijder kunnen worden totdat de nummer 1 ermee zou stoppen. Maar die kans leek op dat moment ook niet al te groot voor de komende jaren.

Renault bood hem meer geld dan hij ooit verdiend heeft, de nummer 1 positie en minder druk. En heel misschien een zeer kleine theoretische kans dat mochten de Fransen voor de verandering een keer goed werk afleveren zelfs een kans op.... (/funny mode off).

Achteraf gezien had hij beter nog even kunnen wachten. Denk dat als hij alsnog beschikbaar was geweest hij het stoeltje van Raikkonen aangeboden had gekregen. Vettel wil dat natuurlijk niet, maar zijn (wan-) prestaties hebben er m.i. wel voor gezorgd dat hij niet meer de macht zou hebben gehad om de komst van Ricciardo te blokkeren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07

pinda powerrr

Slow down...

alexbl69 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:56:

Achteraf gezien had hij beter nog even kunnen wachten. Denk dat als hij alsnog beschikbaar was geweest hij het stoeltje van Raikkonen aangeboden had gekregen. Vettel wil dat natuurlijk niet, maar zijn (wan-) prestaties hebben er m.i. wel voor gezorgd dat hij niet meer de macht zou hebben gehad om de komst van Ricciardo te blokkeren.
Auw....dat is een pijnlijke conclusie om te lezen en ik ben bang dat hij zelf ook al die conclusie heeft gemaakt.
Hoop dan maar dat hij nog een beetje in het middenveld meekomt. Moet RIC ineens tegen een HAAS, Force India gaan racen. Hij zal wel denken in de eerste race: "Blue FLAGS!!!!!" oh nee, shit, ze gaan niet meer voor mij aan de kant.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
pinda powerrr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:07:
[...]

Auw....dat is een pijnlijke conclusie om te lezen en ik ben bang dat hij zelf ook al die conclusie heeft gemaakt.
Hoop dan maar dat hij nog een beetje in het middenveld meekomt. Moet RIC ineens tegen een HAAS, Force India gaan racen. Hij zal wel denken in de eerste race: "Blue FLAGS!!!!!" oh nee, shit, ze gaan niet meer voor mij aan de kant.
Denk je echt dat ze Ricciardo boven hun eigen junior talent Leclerc zouden kiezen? Marchionne (helaas overleden) wilde perse Leclerc, echter wilde Vettel liever Räikkönen behouden. Ricciardo had hoe dan ook geen schijn van kans bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
[...]
Strookt niet met het verhaal dat het een beslissing van Arrivabene was, waarbij RAI plaats moest maken voor LEC.
De volgorde was dus LEC erin, RAI eruit... dat het in omgekeerde volgorde naar buiten kwam zegt niet zoveel.

Ik denk dat RIC er goed aan gedaan heeft, en zelfs dat het voor RBR achteraf goed uitpakt.
Stel dat Honda inderdaad volgend jaar al top is, en RBR mee kan doen om het kampioenschap.. Dan zit je liever met een duidelijke nummer 1 (VER) en een jonge hond die het prima vind om niet direct mee te moeten doen om de knikkers, als nummer 2.(GAS)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
sanderb schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

Strookt niet met het verhaal dat het een beslissing van Arrivabene was, waarbij RAI plaats moest maken voor LEC.
De volgorde was dus LEC erin, RAI eruit... dat het in omgekeerde volgorde naar buiten kwam zegt niet zoveel.

Ik denk dat RIC er goed aan gedaan heeft, en zelfs dat het voor RBR achteraf goed uitpakt.
Stel dat Honda inderdaad volgend jaar al top is, en RBR mee kan doen om het kampioenschap.. Dan zit je liever met een duidelijke nummer 1 (VER) en een jonge hond die het prima vind om niet direct mee te moeten doen om de knikkers, als nummer 2.(GAS)
Hoe je het went of keert. De kans van Ricciardo bij Ferrari was 0%. Het was of RAI die bleef, of LEC (want lieveling van de grote baas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik hoor hier wel een lama sch$%ten.

Voor Leclerc is een 5e plek in eindstand van 2019 al heel wat. Verstappen heeft er vier jaar over gedaan om zijn huidige niveau en medogenloosheid te krijgen, en ik schat hem hoger in dan Lec. Daarbij zie ik sowieso Ham, Bot, Vet, Ver in het WK voor hem eindigen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ome Ernst schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:21:

Voor Leclerc is een 5e plek in eindstand van 2019 al heel wat. Verstappen heeft er vier jaar over gedaan om zijn huidige niveau en medogenloosheid te krijgen, en ik schat hem hoger in dan Lec. Daarbij zie ik sowieso Ham, Bot, Vet, Ver in het WK voor hem eindigen.
Leclerc is toch wel een van de grote talenten hoor. Ik kan bij een GP2 race herinneren, volgens mij vorig seizoen Bahrain. Ergens in het midden zat vooraan reed, door zijn eigen call een pitstop maakte naar nieuwe banden, terug viel naar bijna laatste, en vervolgens iedereen in het veld voorbij reed en won (de sprint race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:24:
Leclerc is toch wel een van de grote talenten hoor.
Punt. Helemaal mee eens.

Maar dan nog. Ham, Vet, Ves, en Bottas als hij weer eens gas gaat geven, zijn niet echt langzaam. :)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:47

Pierre

Van nature lui!

ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:15:
[...]
Het was of RAI die bleef, of LEC (want lieveling van de grote baas).
En die is niet meer onder ons, als hij niet presteert vliegt die er ook uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome Ernst schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:27:
[...]
Punt. Helemaal mee eens.

Maar dan nog. Ham, Vet, Ves, en Bottas als hij weer eens gas gaat geven, zijn niet echt langzaam. :)
Bottas is sloom, die heeft Leclerc al te pakken, makkelijke prooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:24:
[...]
Leclerc is toch wel een van de grote talenten hoor. Ik kan bij een GP2 race herinneren, volgens mij vorig seizoen Bahrain. Ergens in het midden zat vooraan reed, door zijn eigen call een pitstop maakte naar nieuwe banden, terug viel naar bijna laatste, en vervolgens iedereen in het veld voorbij reed en won (de sprint race).
Dus? Max doet dergelijke dingen in de Formule 1 waar inhalen veel moeilijker is. Verder was Max zo goed dat hij net iets meer dan een halfjaar Europese F3 hoefde te rijden voordat hij al naar de F1 mocht. Leclerc kreeg nota bene mede op toespraak van Max zijn zitje bij Van Amersfoort Racing in 2015. Laat Leclerc zich eerst maar eens echt bewijzen tegen wat beters dan een Ericsson. ;)
Het is nog veel erger. Ferrari had helemaal geen interesse in Ricciardo en als Mercedes een nieuwe coureur zoekt om Hamilton te vervangen, dan gaan ze wel naar Max. Verder lijkt niemand bij Ferrari er ook iets politiek te winnen te hebben door Ricciardo naar Ferrari te halen. Niet Marchionne die al jaren bezig was om aan Kimi zijn stoelpoten te zagen, en eigenlijk ook nooit echt tevreden leek met Vettel. Ook niet Arrivabene die een gigantische Kimi fan is en liever Vettel zou willen dumpen dan Kimi. De persdame van Kimi is nota bene Arrivabene zijn echtgenoot. Ze waren aanwezig bij het huwelijk van Kimi etc.

Mattia Binotto zou ik niet weten, maar daar gaan ook alweer geruchten rond. Die zou vertrekken naar Mercedes en James Allison zou teruggaan naar Renault omdat Bob Bell daar een stap terug heeft gedaan. Die zoeken dus iemand, en Renault heeft het ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ome Ernst schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:21:

Hmmm, lama sch$%ten?

Alleen ALS Ferrari volgend seizoen Mercedes voorbij kan steken en ALS VET zijn parade van fouten doorzet dan zie ik hem nog wel kansen maken op de wereldtitel. Maar dat is misschien gewoon hoopvol denkwerk ja.

Dat HAM en VET hem voor kunnen blijven lijkt me gezien het verloop van het huidige seizoen realistisch, HAM is gewoon een topper met het beste materiaal, en bij Ferrari zullen ze LEC misschien nog wel eens opofferen in een race om VET te helpen. Dan is het volgend jaar nog maar de vraag of RBR zich (nog) vaker naar het podium kan rijden om er ook daadwerkelijk mee te strijden in de wk's.

Maar BOT scoort minder dan ik had verwacht en die zie ik dan eigenlijk ook niet als een topper.

Dus als LEC zijn hoofd koel houdt kan ie echt wel 2e of 3e in het wdc worden. (HAM voorbij gassen zie ik niet snel gebeuren zonder pech voor HAM.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

sanderb schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

Nou, ik heb ook het verhaal gehoord dat het juist andersom was: RAI zag de bui hangen is is zelf een deal gaan maken met Sauber, en heeft zelf bij Ferrari aangekondigd weg te gaan. Ik denk dat het Peter Winsor was die die versie vertelde, maar dat weet ik zo even niet meer zeker. Dan had er wellicht inderdaad een kans kunnen liggen voor RIC, hoewel ik betwijfel of Vettel hem wel naast zich had willen hebben gezien hun verleden bij RBR.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 02-10 19:53
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:48:
[...]

Dus? Max doet dergelijke dingen in de Formule 1 waar inhalen veel moeilijker is. Verder was Max zo goed dat hij net iets meer dan een halfjaar Europese F3 hoefde te rijden voordat hij al naar de F1 mocht. Leclerc kreeg nota bene mede op toespraak van Max zijn zitje bij Van Amersfoort Racing in 2015. Laat Leclerc zich eerst maar eens echt bewijzen tegen wat beters dan een Ericsson. ;)
*knip* flame
Maar het valt gewoon niet te ontkennen dat het een groot talent is. En bijv. een derde plaats in het WK volgend jaar is, ook gezien het materiaal waar hij mee gaat rijden, helemaal niet ondenkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 26-10-2018 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Arrne schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:37:
[...]

Rustig maar hoor, niemand heeft nog beweerd dat Leclerc net zo goed of zelfs beter zou kunnen zijn als Max. Wat is dit toch voor gekke reflex. :') Maar het valt gewoon niet te ontkennen dat het een groot talent is. En bijv. een derde plaats in het WK volgend jaar is, ook gezien het materiaal waar hij mee gaat rijden, helemaal niet ondenkbaar.
Ik twijfel nog wel aan zijn groot talent. Zal wel de enige zijn hier.
Hoe vaak spint hij wel niet? Elke race bijna..
Maar goed we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:39:
Ah, na Coca Cola met McLaren, Hype met Force India nu het derde energiedrankje dat Red Bull kan vernederen. >:) Nee, de Monster sponsoring van Mercedes bestaat niet. O-)
Niet?
https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/monster/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Arjantje72 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:17:
[...]

Tsja, dat is de lastige wereld die F1 heet. Leclerc was verschrikkelijk goed in de aanloop naar F1, en heeft in F1 een zwakke teamgenoot waardoor hij er bovenuit steekt.

Een kerel als Vandoorne heeft ook een goede aanloop naar F1 gehad, maar krijgt in de F1 een draak van een auto waar je niets in kunt laten zien en daarnaast een ontzettend sterke teamgenoot waardoor hij ook dat duel verliest.

Als Vandoorne in die andere Sauber had gezeten was het wellicht een compleet ander verhaal geweest.

Wat dat betreft blijft F1 naast talent ook een plek waar geluk je verder kan brengen. Het geluk dat je een juiste teamgenoot treft, het geluk dat de auto die krijgt met het middenveld mee kan komen ipv er achteraan hobbelt etc.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:33:
[...]
Tsja, dat is de lastige wereld die F1 heet. Leclerc was verschrikkelijk goed in de aanloop naar F1, en heeft in F1 een zwakke teamgenoot waardoor hij er bovenuit steekt.

Een kerel als Vandoorne heeft ook een goede aanloop naar F1 gehad, maar krijgt in de F1 een draak van een auto waar je niets in kunt laten zien en daarnaast een ontzettend sterke teamgenoot waardoor hij ook dat duel verliest.

Als Vandoorne in die andere Sauber had gezeten was het wellicht een compleet ander verhaal geweest.

Wat dat betreft blijft F1 naast talent ook een plek waar geluk je verder kan brengen. Het geluk dat je een juiste teamgenoot treft, het geluk dat de auto die krijgt met het middenveld mee kan komen ipv er achteraan hobbelt etc.
Probleem is dat ook in een bagger auto laten mensen soms iets opmerkelijks zien, goede inhaalactie oid.
Kan me van de jaren Stoffel niet 1 opmerkelijk ding herinneren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:17
YakuzA schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Probleem is dat ook in een bagger auto laten mensen soms iets opmerkelijks zien, goede inhaalactie oid.
Soms, als je de kans hebt.

Schumacher had die kans ooit in een Jordan, en hij liet fantastische dingen zien. Maar dat was niet echt een bagger auto (meer middenklasse).

Alonso heb ik vroeger bij Minardi eigenlijk ook nooit iets opmerkelijks zien doen, behalve dan degelijke tijden rijden en sneller zijn dan de teamgenoot. En die teamgenoot herinner ik mij niet meer, het was in elk geval geen dubbele ex wereldkampioen met pakken ervaring.

[ Voor 16% gewijzigd door Giesber op 26-10-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Enige opmerkelijke was misschien de invalbeurt van een paar jaar geleden, maar daarna is het alleen maar bergaf gegaan. Natuurlijk ook lastig inhalen met de langzaamste auto van het veld, maar je zie dat anderen daar toch beter in slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Giesber schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Alonso heb ik vroeger bij Minardi eigenlijk ook nooit iets opmerkelijks zien doen, behalve dan degelijke tijden rijden en sneller zijn dan de teamgenoot. En die teamgenoot herinner ik mij niet meer, het was in elk geval geen dubbele ex wereldkampioen met pakken ervaring.
Marques en Yoong kon je toen niet echt omschrijven als ervaren coureurs inderdaad. :+

Het was vooral de consistentie die Alonso liet zien die opviel. Consequent sneller dan zijn teamgenoot en zijn rondetijden waren heel vlak. Net zoals Schumacher in die tijd opviel omdat hij amper verval had, liet Alonso dit ook zien.
MikeyMan schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Enige opmerkelijke was misschien de invalbeurt van een paar jaar geleden, maar daarna is het alleen maar bergaf gegaan. Natuurlijk ook lastig inhalen met de langzaamste auto van het veld, maar je zie dat anderen daar toch beter in slagen.
Dit, plus het gevoel dat hij te braaf is. Niks of minder afdwingt dan de andere kant van de garage.

[ Voor 24% gewijzigd door Wom op 26-10-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Van Alonso toch ook niet (IIRC)?

Die auto is gewoon tien keer bagger. Daar kan niemand wat mee. Alonso als dubbel WDC met bijna 2 decennia ervaring niet, en Stoffel dus al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

alexbl69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Van Alonso toch ook niet (IIRC)?

Die auto is gewoon tien keer bagger. Daar kan niemand wat mee. Alonso als dubbel WDC met bijna 2 decennia ervaring niet, en Stoffel dus al helemaal niet.
Dus vergelijk je de coureurs met elkaar en zie je dat Alonso vele malen beter presteert dan Stoffel dat doet. Nu mag je van Stoffel ook niet verwachten dat hij op het niveau van een Alonso rondrijdt, maar het verschil is wel heel groot. En daar wordt je dan op afgerekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 14:19

Destruction

(ex-)Automonteur

ATS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:52:
[...]

Nou, ik heb ook het verhaal gehoord dat het juist andersom was: RAI zag de bui hangen is is zelf een deal gaan maken met Sauber, en heeft zelf bij Ferrari aangekondigd weg te gaan. Ik denk dat het Peter Winsor was die die versie vertelde, maar dat weet ik zo even niet meer zeker. Dan had er wellicht inderdaad een kans kunnen liggen voor RIC, hoewel ik betwijfel of Vettel hem wel naast zich had willen hebben gezien hun verleden bij RBR.
Marchionne had kennelijk al een contract voor LEC voor volgend jaar geregeld, wat al ondertekend was. De rest van het team zag dat (nog) niet zitten, maar ze konden er niet onderuit. RAI moest dus weg.

Arrivabene gebruikte niet de letterlijke woorden, maar het was duidelijk dat hij liever Kimi bij het team had gehouden. Als je naar het verloop van dit seizoen kijkt, hadden ze wellicht beter Vettel kunnen bedanken voor zijn diensten. Al zie ik dat nog steeds wel gebeuren, mocht Vettel deze foutenreeks volgend jaar voortzetten. Voor zover nodig lijkt Kimi mij ook een betere "coach" voor LEC. Een relaxter persoon kan nou eenmaal beter informatie overbrengen dan een chaoot :P
Arjantje72 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:17:
[...]

We hebben in zijn begin periode van Max geroepen dat de ruwe diamant nog geslepen moest worden, etc.. Ik schat LEC wel hoger in dan ERI, hoe goed LEC echt is, dat moet nog blijken.
Wom schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

Dus vergelijk je de coureurs met elkaar en zie je dat Alonso vele malen beter presteert dan Stoffel dat doet. Nu mag je van Stoffel ook niet verwachten dat hij op het niveau van een Alonso rondrijdt, maar het verschil is wel heel groot. En daar wordt je dan op afgerekend.
Dit dus. Stoffel heeft het gewoon niet laten zien, waar we Alonso wel kennen als een coureur die hogere resultaten met een auto kan halen dan normaal gesproken mogelijk zou lijken te zijn.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YouTube: How the 2005 US GP became a farce - Chain Bear explains

Mooi filmpje van Chain Bear weer.
Paar nieuwe inzichten, Bridgestone had (via Firestone) wel inzichten in het gedrag van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Er zaten inderdaad elementen in die ik nog niet wist en toont voor mij aan wat een smerige partij de FIA was op dat moment. Elke werkbare oplossing afschieten en dan zelf met een gevaarlijke, onwerkbare oplossing afkomen om uiteindelijk de teams die niet gestart zijn ook nog eens aan te klagen (alsof het hun schuld is dat Bridgestone zijn banden niet goed had kunnen ontwerpen).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:52
...
Probleem van Stoffel is ook dat hij steeds achteraan in het veld te vinden was, waar er nul komma nul TV-exposure is. Ik heb, gewoon om Stoffel te kunnen volgen, F1 TV aangeschaft en volg de races gewoon vanuit zijn cockpit. Dan zie je wel wat voor goeie F1 rijder hij is en dat hij zijn plaats op de grid waard is.

Prachtige acties van Stoffel, zo los uit de pols?
- Hier bvb, vorig jaar in Mexico (kijken vanaf 0:42 https://www.youtube.com/watch?v=-j1Dia_B_S4
- Gevecht met Stroll in China, waar enkel de acties van Alonso in beeld kwamen.
- Race in Hongarije : Rijdt naar Alonso toe, en eenmaal in DRS mag hij deze niet gebruiken van het team?
- Laatste ronden in Azerbeidjan? Stoffel vraagt zelf voor bandenwissel bij laatste safety car en rijdt dan gewoon van de dertiende naar de 9de plaats. Is nooit op TV gekomen en jammer genoeg is het ook niet op F1 TV te zien want die race is om een of andere reden niet beschikbaar.

Eind vorig jaar is Stoffel tot op gelijke hoogte geraakt van Alonso, maar de wissel naar Renault heeft alles teniet gedaan. McLaren heeft een baggerauto ontwikkeld en zelfs nadat Stoffel herhaaldelijk tegen McLaren gezegd heeft dat hij de afstelling van de auto anders wou kon men hem dat simpelweg niet geven.

De MCL33 ligt Stoffel niet en jammer genoeg wordt hij dan door Alonso al 15? keer weggeblazen in de Q. Dit is ook het enige wat door de pers en de fans opgepikt wordt.

De racepace van Stoffel is gelijk of zelfs beter dan Alonso, maar die plaatsen verschil zijn moeilijk goed te maken met de MCL33. Kijk naar de afgelopen COTA-race. Stoffel heeft een heel goeie start, door contact met Sirotkin kunnen Hartley en Gasly hem voorbij. Gasly verremt zich, Hartley ook. Stoffel zou ze weer voorbij zijn, moest hij dan niet net de kreupele Leclerc of Grosjean in zijn pad vinden waardoor hij moest inhouden en Hartley hem terug voorbij kon. Gasly (toptalent? met topHonda-motor) is dan nooit meer in staat geweest om deze 'heeft nooit iets laten zien'-rijder met een ahumRenault-motor met slechtste chassis op de grid voorbij te steken.

Het probleem van Stoffel is dat hij zijn 7-jarig contract met Ron Dennis afgesloten had (2012-2019) en dat Zak Brown hem niet meer moest hebben want papa Norris kwam met de nodige miljoenen en als manager van Lando moest Zak hem een stoeltje geven of hij was weg. En Alonso had Sainz al zijn stoel gegund, dus bye bye Stoffel.

Stoffel heeft de perceptie tegen en heeft ook geen grote sponsor met een zak geld, is geen fils-a-papa en komt uit een land waar de F1 nauwelijks aandacht krijgt.

Nog drie races te gaan en dan is mijn interesse in de F1 ook voorbij. Volgde de F1 al sinds mijn kindertijd (Senna, Prost, Mansell, Boutsen...) maar de interesse kalfde af met de jaren tot Vandoorne die opnieuw aanwakkerde.
De F1 en F1.5 wens ik vanaf volgend jaar het allerbeste, maar aan mij zijn ze een kijker kwijt. ;w

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:13
Ik denk dat we nog niet van Vandoorne af zijn hoor. Een jaartje scoren in formule E en dan terug naar een fatsoenlijk team. Zijn schoonvader zit nog hoog in de boom bij McLaren dus wie weet...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

@lukadad, Begrijp ik het nu goed dat je alle races gezien hebt vanuit perspectief van Vandoorne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:51:
@lukadad, Begrijp ik het nu goed dat je alle races gezien hebt vanuit perspectief van Vandoorne?
is toch mooi dat kan? heb ook geregeld een max-only view op staan, samen met live timing, pit en of live race; maar meer dan 3 schermen wordt het onoverzichtelijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Blokker_1999 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:20:
Er zaten inderdaad elementen in die ik nog niet wist en toont voor mij aan wat een smerige partij de FIA was op dat moment. Elke werkbare oplossing afschieten en dan zelf met een gevaarlijke, onwerkbare oplossing afkomen om uiteindelijk de teams die niet gestart zijn ook nog eens aan te klagen (alsof het hun schuld is dat Bridgestone Michelin zijn banden niet goed had kunnen ontwerpen).
FTFY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@lukadad Hoe doe je dat dan? Zowel in NL als BE is F1TV Pro niet beschikbaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

himlims_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

is toch mooi dat kan? heb ook geregeld een max-only view op staan, samen met live timing, pit en of live race; maar meer dan 3 schermen wordt het onoverzichtelijk
Zeker mooi, wilde geen waardeoordeel vellen met mijn vraag. Maar vind het nogal wat volhardendheid vereisen, vandaar de vraag :) Heb zelf al moeite met de normale feed en de livetimings te volgen, met daarnaast een schuin oog op GoT :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:52
Wom schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:51:
Yep, de tv op La Deux, de F1 TV op Stoffel, geluid op teamradio en volgen maar. Er zit wel ong. een minuut vertraging op de livestream.

Als ik de race niet live kan volgen, dan doe ik gewoon hetzelfde, maar dan kan ik de livestream synchroniseren met de tv-opname.

@MikeyMan In BE is F1 TV gewoon beschikbaar hoor, weliswaar met Frans commentaar. Tis Gaetan van La Deux, dus voor mij maakt dat niet zoveel uit, volg de race ook op La Deux.

Zo viel het me ook op dat Stoffel pas bij zijn derde en laatste waarschuwing door het team verwittigd werd van het overschrijden van de tracklimit in bocht 19. Max werd al direct op de hoogte gebracht door RBR bij zijn eerste verwittiging.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
lukadad schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:56:
[...]
Zo viel het me ook op dat Stoffel pas bij zijn derde en laatste waarschuwing door het team verwittigd werd van het overschrijden van de tracklimit in bocht 19. Max werd al direct op de hoogte gebracht door RBR bij zijn eerste verwittiging.
Voor wat betreft die tracklimit; daar was je toch overheen als je met alle 4 de wielen buiten de binnenste witte lijn kwam?

Kan me herinneren dat het tijdens de race al over gesproken is in het aparte draadje, maar het viel mij (en anderen) op dat Hamilton iedere keer dat hij in beeld was (ver) voorbij die limiet ging. In de live-timing kwam telkens in beeld wie er overheen was gegaan, maar Hamilton heb ik daar geen enkele keer vermeld zien staan.

Kan er ook geen verdere discussie op het internet over vinden, dus het zal allemaal wel kloppen. Maar het zag er wel vreemd uit.

De laatste ronden (toen hij achter Max zat) hield hij zich overigens wel aan de limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:58:
[...]
Kan me herinneren dat het tijdens de race al over gesproken is in het aparte draadje, maar het viel mij (en anderen) op dat Hamilton iedere keer dat hij in beeld was (ver) voorbij die limiet ging. In de live-timing kwam telkens in beeld wie er overheen was gegaan, maar Hamilton heb ik daar geen enkele keer vermeld zien staan.
Er werdt maar bij één bocht streng op gelet. Er waren idd zat bochten waar iedereen over die limiet ging zonder consequenties. Alleen bij #19 (dacht ik) niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
mphilipp schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Er werdt maar bij één bocht streng op gelet. Er waren idd zat bochten waar iedereen over die limiet ging zonder consequenties. Alleen bij #19 (dacht ik) niet.
Bij 19 werd er op gelet, omdat je daar tijdwinst kon pakken (was de redenatie van de FIA).
De grens was met 4 wielen voorbij de kerb.
Dus als je er 2 op de kerb hield was het goed.

Ik ben nogsteeds voorstander van gras voorbij de kerb. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

P.K. schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Ik ben nogsteeds voorstander van gras voorbij de kerb. :+
Die betonnen muur in Canada werkt ook goed. Daar hebben ze nog nooit gedoe gehad met track limits... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mphilipp schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Die betonnen muur in Canada werkt ook goed. Daar hebben ze nog nooit gedoe gehad met track limits... >:)
Elke race wel een paar keer hoor. Alleen dan hoeven de stewards er geen straf voor te geven O-)
Net als in Monaco

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De on board samenvatting van de USA race.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

RocketKoen schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Elke race wel een paar keer hoor. Alleen dan hoeven de stewards er geen straf voor te geven O-)
Net als in Monaco
Nope. Dat is instant DSQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:43

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mercedes-Reifenprobleme geklärt, 50 Kilo aus der Balance

The tire problems of Mercedes are to a large extent clarified. The first suspicion after the race was confirmed. The wheel loads were unevenly distributed. The right side was 50 kilograms heavier than the other.
...
Löcher in Felgen ohne Wirkung?
Holes in rims without effect?
...
Mercedes will only resort to the perforated wheel hubs again if the World Federation confirms in black and white that they are safe from protests. That happened at 5:45 pm on Thursday in Mexico. But only for the solution presented by Mercedes. The race stewards were instructed to consider this rim specification as legal because the primary purpose is improved cooling.

Ferrari's assumption that the new wheel hub design was the key to Mercedes having better control over the temperatures of the rear tires in the second half of the season was repeatedly refuted. Mercedes fought in Spa, in Sochi, Suzuka and Austin with blisters on the rear tire. In Spa, Sochi and Suzuka Mercedes left open.

Het gehele artikel is beslist de moeite van het lezen waard, gooi het even in Google Translate mocht het Duits niet begrijpelijk leesbaar zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Scarbs heeft een schets geplaatst met het verschil tussen het remkoelsysteem van Mercedes en meer conventionele systemen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DqcFOjTXcAAe3yp.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 23:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

ATS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:54:
Scarbs heeft een schets geplaatst met het verschil tussen het remkoelsysteem van Mercedes en meer conventionele systemen.

[Afbeelding]
Juist, dus met de gaatjes koel je de remmen beter, maar warmen de banden minder snel op. Kan zowel een nadeel als voordeel zijn lijkt me, in ieder geval een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zo, die motor van Verstappen is best aan het bonken bij het opkomen van het achterste rechte stuk (in de opwarmronde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Villeneuve laat weer eens van zich horen... :/

Villeneuve: Schumacher niet bij beste coureurs ooit, Hamilton is veel beter

Bron: AD

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Negeer hem gewoon. Heeft iedereen baat bij. ;)

Weer een gridstraf voor Gasly. :P
Beide Toro Rosso's gaan uit voorzorg terug naar spec 2 vanwege de hoogte en extreme druk op de turbo in Mexico. Gasly zijn nieuwe spec 3B van de VS moet alleen terug naar Sakura, waardoor hij nu weer even een nieuwe spec 3 moet incasseren voor Brazilië en Abu Dhabi.
https://www.motorsport.co...ne-gasly-penalty/3202837/

Hartley krijgt dan ook de aerodynamische updates voor Mexico.
https://www.motorsport.co...o-upgrade-mexico/3202224/

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-10-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kan Max ook weer achteraan starten? Dan heeft ie meer kans op winst... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:30:
Op dit baantje niet hoor. Hier heeft hij een kamikaze actie van Vettel op Hamilton nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:42

Was in NL ^_^! Afgaande op het kenteken.

(Wel een paar maandjes oud tho)

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Lion op 26-10-2018 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 15:38

Spotmatic

Ken sent me

Sir_Lion schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:56:
[YouTube: Kimi vs Vettel | Duel driving slalom challenge!]

Was in NL ^_^! Afgaande op het kenteken.

(Wel een paar maandjes oud tho)
Ik zag ergens duidelijk een bord met Spa en ook heuvels in de verte, dus het zal wel in België zijn, met NL auto's :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46

AzzKickah

06-CENSORED

In de allereerste zin zegt Martin gewoon dat ze in Spa zijn, maar maakt niet uit. Zijn jullie niks minder om ;) :* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:42
Enfin, wel een leuk filmpje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:30:
Vanaf plek 17 dan maar? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Een ander beeld van Lewis. Ook wel eens leuk.

Wat ik niet meer terug heb kunnen vinden na Austin was de thumbs up die Ik hem heb zien geven aan Kimi? Kan ik ook rustig gedroomd hebben, het was laat...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

Mja hij was altijd al een zielig ventje, zeker ook naar Schumacher. Heeft ie niet zo'n hoge hoed van op. Net als de rest van het rijdersveld bij hem destijds. Iemand analyseerde ook al dat bij een vraag over beste rijders bij een recente podcast dat ie de vraag daar ook al ombuigde zodat ie niet echt open hoefde te zijn over Schumacher

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ach, laat hem lekker. Hij heeft het gewoon niet op de manier hoe Schumacher zich af en toe van vieze trucjes bediende, en daar is hij echt niet de enige in. Ook al is het is niet bijster professioneel om daar zo lang over door te blijven gaan, maar ja, gekrenkte ego's van topsporters, dat komt zelden goed. ;)

Verder kan je natuurlijk oneindig blijven twisten over wie jij persoonlijk een betere kampioen(en) vind. Dan is zijn top 5 niet eens zo gek. Maar hij zal daar dan ook zijn redenen bij hebben naast het persé niet noemen van Schumacher alleen krijgen we alleen wat meer toelichting bij Hamilton.

Iedere keer weer roepen dat Villeneuve een zielig mannetje is valt in precies hetzelfde straatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

Iemand gister de True of False in het F1 cafe gezien met Kimi? Blijkt best een leuke gozer, en hij kon ook meer dan 2 woorden in 1 zin stoppen _/-\o_ Is natuurlijk allemaal politiek correct maar was wel vermakelijk en leuk om hem (weer?) eens zo te zien.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Crazy D schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:46:
Iemand gister de True of False in het F1 cafe gezien met Kimi? Blijkt best een leuke gozer, en hij kon ook meer dan 2 woorden in 1 zin stoppen _/-\o_ Is natuurlijk allemaal politiek correct maar was wel vermakelijk en leuk om hem (weer?) eens zo te zien.
Rijders worden doorgaans leukere persoonlijkheden als ze bij Ferrari weg gaan.:)

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:34:
[...]
Mja hij was altijd al een zielig ventje, zeker ook naar Schumacher. Heeft ie niet zo'n hoge hoed van op.
Nou ja, hij heeft ergens wel een punt. Schumacher was écht rücksichtlos. Hamilton kan er ook wel wat van, maar ik denk niet dat we hem snel iemand bewust van de baan af zien rossen en er dan nog over liegen ook. Grenzeloze ambitie is prima, maar je moet wel sportief blijven. Maar goed, Senna en Prost konden er ook wat van. Hamilton maakt je liever sportief stuk, door je steeds met een flinke overmacht te verslaan.

Maar goed, columnisten hebben de taak om prikkelend te zijn, anders vallen ze niet op. Dus ze doen bewust uitspraken die de tongen losmaken, chargeren naar hartelust en geven de waarheid vaak een zetje. Maar in wezen heeft hij hier wel een punt. Schumacher is sowieso op dubieuze wijze aan zijn eerste titel gekomen en heeft het met Villeneuve nóg een keer geprobeerd. Dus ja...hij liegt niet.

Pagina: 1 ... 72 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1