[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.040 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Kenhas schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:30:
@B-Real uitgezonderd van Ricciardo stond er voor Mercedes en Ferrari ook meer op het spel. Beetje normaal dat ze dan iets voorzichtiger zijn in het naar voor stormen. En waarom persé in 10 ronden iets doen en je materiaal op de proef stellen, als het in dertig ronden ook lukt
Simpel, vanwege het tijdsverlies.
In het middenveld rijdt je grofweg ook de rondetijden van het middenveld, terwijl de kop misschien wel een seconde of meer sneller rijdt per ronde.
In 10 ronden verlies je dus 10 seconden, in 30 ronden 30 seconden en dat is meer dan de tijd vaan pitstop.

Ik kan mij ook geen moment herinneren dat Max teveel risico of schade heeft opgelopen tijdens zo'n opmars. Het middenveld weet ook dondersgoed dat met hand en tand verdedigen tegen een Red Bull, Mercedes of Ferrari weinig zin heeft op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
u_nix_we_all schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:17:
[...]

Ik weet niet welk team er in 2019 , 2020 de titels gaan pakken in de F1. Het is veel makkelijker om te voorspellen welk team de TDF van 2019 en 2020 gaat winnen, namelijk hetzelfde team als de afgelopen 7 jaar (muv 2014 door een val van Froome) , namelijk Team SKY. Die hebben een budget dat veel groter is dan van de andere teams. Dus als Zonneveld (met een Z ja) wil klagen over het verschil tussen de teams kan hij beter naar zijn eigen sport kijken. Ook daar zal de beste renner niet winnen tenzij hij een team met veel resources achter zich heeft staan.

Edit: quote erbij voor context
Kon het niet beter verwoorden, daarom kwam ik misschien wat aangebrand over. In het wielrennen maakt je team en het budget ook enorm veel uit. Als Dumoulin dit niet beter voor elkaar krijgt, is hij nog altijd kansloos tegen Team SKY. Terwijl Dumoulin toch ook een uitzonderlijk goede renner is.

Dus in dat opzicht verschilt het wielrennen en de formule 1 echt niet zoveel ;)

De verschillen in de teams maakt de sport juist leuker. Geef toe, iedereen is wel een keer klaar met jarenlange dominantie, maar de verschillen in de top worden met het jaar toch weer steeds kleiner. En het maakt het ook leuk om te kijken hoe het allemaal weer staat in de 1ste race van het volgende seizoen. Als je dat allemaal weglaat, wordt het een hele andere sport.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ha! Kijk! Dat zijn nog eens goede foto's van de binnenkant van de velgen. Dank! Dit verheldert een hele boel. Interessant dat er ook allemaal kleine gaatjes tussen die pinnen (want dat het pinnen zijn is hier duidelijk te zien) zitten.

Met deze foto er naast is ook in de foto die bij het artikel zat en die ik gepost had met een cirkeltje er omheen te zien waar het om gaat, maar zonder dat was hij voor mij niet duidelijk genoeg om te zien om welke gaatjes het nu eigenlijk ging. Nu dat ik weet waar ik naar moet kijken zie je ze daar ook vaag, maar duidelijk is anders.

[ Voor 27% gewijzigd door ATS op 23-10-2018 14:49 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Weer de teamradio van Verstappen, wel leuk dit keer, geeft ook goed inzicht hoe pittig de taak van een race engineer is naar mijn mening, veel adviezen betreft fuelsaving, banden/rem temps, etc.
Ook leuk om te horen hoe hij het team bedankt voor de inhaalactie op Bottas (ca 6:50).
https://soundcloud.com/matt-betros/max-team-radio-usgp-2018

Overige worden hier gepost: https://soundcloud.com/matt-betros *Ham en Vet afgelopen GP.

[ Voor 11% gewijzigd door yorkick op 23-10-2018 14:53 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

@hardware-lover niet mijn excel :+
Maar wel treurig een goede coureur die zoveel pech heeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Nu het kampioen schap toch echt wel bijna voorbij is... misschien leuk om de F1.5 te volgen. Dat is de F1, maar dan de punten geteld alsof de 3 topteams niet mee deden! www.f1point5.com Zo zijn er dus nog mooi 6 rijders die kampioen zouden kunnen worden!

www.scinus.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

yorkick schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:51:
Weer de teamradio van Verstappen, wel leuk dit keer, geeft ook goed inzicht hoe pittig de taak van een race engineer is naar mijn mening, veel adviezen betreft fuelsaving, banden/rem temps, etc.
Ook leuk om te horen hoe hij het team bedankt voor de inhaalactie op Bottas (ca 6:50).

Overige worden hier gepost: https://soundcloud.com/matt-betros *Ham en Vet afgelopen GP.
Als dat echt de volledige opname is, is Max wel erg rustig zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik zie een trend:

- van om de race finishen
- naar om de twee races
- naar om de drie races.... :X

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 16:59

Crazy D

I think we should take a look.

rodie83 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:31:
Ik denk alleen dat je nu precies zijn punt een beetje bewijst - bij Formule 1 bepaalt de techniek in hogere mate wie er wint dan de coureur. Bij wielrennen is dat andersom. Dat de voorspelbaarheid wie er gaat winnen dan alsnog hoog ligt omdat een bepaald team de meeste resources en dus beste rijders heeft doet daar niets aan af.
Maar als je dat niet leuk vind, moet je niet kijken. Geldt zowel voor F1 als wielrennen trouwens. Bij F1 is het altijd al geweest dat de techniek een belangrijk aandeel heeft. Niet alleszeggend, een coureur kan wel het verschil maken, maar een HAM zal ook in de McLaren geen kampioen worden dit jaar, terwijl BOT in dezelfde wagen als HAM niet aan het strijden is voor het kampioenschap (tuurlijk, zit wat politiek bij blah blah maar hij ligt gewoon 4e ipv 2e). Maar techniek is zeer belangrijk in de F1, terwijl het bij wielrennen niet zo bar veel uitmaakt op welke fiets je Sky laat rijden. Ook dan geldt dat je er wel moet zijn natuurlijk, in beide sporten kunnen onverwachte dingen gebeuren en je moet uit de ellende blijven, of als degenen voor je pech krijgen moet jij er wel direct achter zitten om ervan te profiteren. Dus Zonneveld moet zich gewoon lekker bij het wielrennen houden :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vergeleken met die van Hamilton die ook beschikbaar is bij hetzelfde Soundcloud account, wordt Lewis nog veel meer ondersteund in het veranderen van verschillende settings en is Lewis ook veel meer aan twijfelen over z'n banden. En wat zal "RS Magic" (ofzo) zijn?

reactie op Yorkik, teamradio max

[ Voor 6% gewijzigd door Quantor op 23-10-2018 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aardappel schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:39:
[...]

[...]

staat in zijn artikel
Wel fijn met een premium.... kan je fijn de eerste ramblings nog nét lezen.
Zoals vaker bij AD, alles wat ze maar bedenken moet neergekalkt worden, sommige 'collumnisten' zijn de titel echt niet waard.
( en al helemaal niet om Premium af te sluiten .. en dan heb ik nog gewoon toegang tot de digiversie van de uitgaves )
Crazy D schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

Maar als je dat niet leuk vind, moet je niet kijken. Geldt zowel voor F1 als wielrennen trouwens. Bij F1 is het altijd al geweest dat de techniek een belangrijk aandeel heeft. Niet alleszeggend, een coureur kan wel het verschil maken, maar een HAM zal ook in de McLaren geen kampioen worden dit jaar, terwijl BOT in dezelfde wagen als HAM niet aan het strijden is voor het kampioenschap (tuurlijk, zit wat politiek bij blah blah maar hij ligt gewoon 4e ipv 2e). Maar techniek is zeer belangrijk in de F1, terwijl het bij wielrennen niet zo bar veel uitmaakt op welke fiets je Sky laat rijden. Ook dan geldt dat je er wel moet zijn natuurlijk, in beide sporten kunnen onverwachte dingen gebeuren en je moet uit de ellende blijven, of als degenen voor je pech krijgen moet jij er wel direct achter zitten om ervan te profiteren. Dus Zonneveld moet zich gewoon lekker bij het wielrennen houden :P
Bottas is een rijder, geen genie, geen echt talent zoals HAM, VET en VER ( e.a )
Maar wat Bottas wel is, is beter dan menig knakenrijders ( Sirotkin, Stroll Doornbos en vd Garde )
BOT weet donders goed hoe hij moet sturen, alleen mist hij een bepaald instinct ( wat Rosberg dan weer wel had, ga ervoor )

Vergist je niet in de kwaliteit van fietsen, ook daarin zit veel techniek om 'winst' te maken, de fiets van rijder één is wel degelijk anders dan van rijder twee.
Settings, gewichten en bandenspanning zijn even zo belangrijk

Zet Hamilton in een McLaren ( daar komt hij vandaan ;) ) in dezelfde condities als nu, en hij zal zeker competatiever zijn dan VanDoorne, alleen al omdat het in zijn 'persoon' zit.

We zullen volgens jaar zien bij Sauber, als Raikonnen daar gaat rijden, wat het verschil maakt in rijdersmentaliteit, helaas is het Giovanazzi die naast hem komt rijden, ook al zo'n warmhoud-kont ..

Ik hou van de F1, en het circus eromheen ( politics en tactics ) maar zou liever de geldhonger zien verminderen.
Teams die mensen zoals Stroll en Perez voorrang geven t.o de echte talenten.
En daarom komen er ook geen vrouwen in die stoeltjes .... helaas, ondanks talent maar minder centen

[ Voor 69% gewijzigd door FreshMaker op 23-10-2018 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

melcon schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:49:
[...]

Ik vind dat wel een interessante, ik denk dat Honda en Renault (zeker de B-Spec) heel weinig van elkaar verschillen. Pure speculatie: als we kijken naar de snelste rondetijden v/d laatste race zien we ruwweg 1,4 seconden verschil tussen de snelste RBR (1:38.246) en de snelste STR (1:39.646). Dan zou het STR chassis/aero 0.8 seconden langzamer zijn als het RBR chassis. Hulkenberg (snelste Renault) rijdt 1:39.548 en is dus 1,3 seconden langzamer als snelste RBR. Met een Honda motor zou het Renault Chassis dus 0,7 seconden langzamer zijn. Ik geloof best dat Renault inmiddels een aardig chassis heeft maar ze zijn echt nog wel een stuk verder verwijderd dan dat. Het STR chassis is moeilijk te peilen omdat het nergens mee te vergelijken is.

Het verschil in Q tussen Ricciardo en Hulkenberg is wel 0,7 seconden maar Hulkenberg stond uiteraard een compound zachter. Met STR valt geen goed vergelijk te maken, gezien die geen Q2/3 gereden hebben.
Ricciardo - 1:33.494 (93.5)
Hulkenberg - 1:34.215 (94.2)
Gasly - 1:34.850 (94.8)

Het is in elk geval duidelijk dat Honda dit jaar grote stappen heeft gemaakt en dat we volgend jaar in Australië echt gaan zien hoe dichtbij ze gekomen zijn. Het zou mooi zijn als ze er staan en ze gelijk de eerste race winnen 8) Abiteboul zou ik sowieso met een korreltje zout nemen trouwens, die loopt alleen maar te zwammen. Voor meer interessante uitspraken die wel serieuzer te nemen zijn zou ik eerder kijken naar wat Bob Bell te melden heeft.
Ik denk eerder dat Honda haar spec 2 en Renault spec B zeer vergelijkbaar waren, terwijl Honda spec 3 de Renault spec C al ruim verslaat. Gat tussen Renault spec B en de warpdrive Mercedes zou ik op 70pk schatten in "party mode". Dat komt ook redelijk overeen met de getallen die AMuS regelmatig verkrijgt en de gebruikelijke schattingen van 10 a 15pk = 0,1sec. Uiteraard afhankelijk per circuit. Top drie auto's zullen ook dicht op elkaar zitten. Misschien wint RBR wat van de vermogensachterstand terug met hun RB14, maar het zal echt niet veel zijn. Zeker die Mercedes is ook heel erg goed in kwalificatie, met Hamilton achter het stuur. ;)

We weten eigenlijk ook alleen maar wat waarschijnlijk vrij accurate inschattingen van piekvermogen. We weten niks concreets over hybride systemen, efficiëntie, mappings, hoeveel brandstof een auto bij zich heeft etc.

0,6 vind ik dus te veel van het goede. Daarmee zou RBR met Honda ruim sneller zijn dan Ferrari of Mercedes in een race. Mag wel van mij hoor, maar ik denk het niet. Ik denk wel dat Honda onderhand Renault heeft gepasseerd. Dat baseer ik op simpele logica. Maakt niet uit hoe giftig de relatie tussen Renault en Honda was, Marko wil de beste PU hebben. Desnoods pakt Marko er een Luger bij en gaat hij achter Horner staan als die tegen de media praat. Een verkeerde opmerking en RBR heeft een nieuwe teambaas nodig. :+

Ik kan dus niet geloven dat die beslissing om naar Honda over te stappen niet is genomen vanuit het oogpunt van pariteit nu, en veel meer potentieel voor later. Dat en die AMuS gegevens doen mij vermoeden dat ze per Canada al vrijwel gelijk waren. Ondertussen heeft Honda haar spec 3 weer een flinke stap gezet, terwijl Renault spec C eigenlijk een mislukking is. Overigens zou ik niet verbaast zijn als zou blijken dat de bron van pk getallen van AMuS, RBR was. RBR heeft alle mogelijkheid en aanleiding om deze te vergaren en te laten "lekken". Zie het Marko ook wel doen toen de beslissing eenmaal was genomen.

Dan STR. Tja ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik die auto in moet delen. Het zal beter zijn dan Williams of McLaren, maar verder geen idee. Wat ook niet helpt is dat je vaak kan kijken naar de langzaamste van de twee coureurs en hieruit de auto een beetje kan inschatten. Ik weet alleen niet of Hartley nou zo zwak presteert, of dat Gasly boven het niveau van de auto presteert.

Qua vergelijkingen kijk ik veel liever naar de laptimes van McLaren. Dat is op het moment ook het enige waar McLaren goed voor is. :P

Zet ik Hartley tegenover Hulkenberg en Gasly tegenover Sainz dan krijg je:
http://en.mclarenf-1.com/...ley&dr2=Nico%20Hulkenberg
http://en.mclarenf-1.com/...y&dr2=Carlos%20Sainz%20Jr.

Respectievelijk 0,850s en 1,181s sneller voor de Renault. Veel, maar in Japan was het al minder. Daarvoor heb ik alleen Gasly gepakt vs. de snelste Renault want lui. :P

0,247s in het voordeel voor Sainz is minder dramatisch. Blijft staan dat de STR-13 nauwelijks te vergelijken is met wat dan ook. Goed is die denk ik niet, maar hoe middelmatig of zelfs slecht is de vraag.

Maar eigenlijk wil ik het daarbij laten. Ben zelf ook eigenlijk wel meer dan klaar met Renault dit en dat. Einde van het seizoen is er bijna en ik ben zeer benieuwd waar RBR begin 2019 staat. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Leuke terugblik van Mercedes op de USGP:

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zet er even een waarschuwing voor koptelefoon gebruikers bij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Nog even terug naar Austin... strange things are happening... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Damagecontrol van Kamp Lewis ;)

Na een weekendje LA of NY kwam het gerucht omhoog dat hij iets met Rihanna zou hebben ...
Door zijn Tommy Hillfiger verplichtingen was hij vaak met haar samen.

Verder is het volgens mij zo'n kindsterretje, nooit van gehoord die MillyBobby

Verder is Lewis echt wel een leuke gast, als hij zo ontspannen kan 'spelen' en praten.

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 23-10-2018 18:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@FreshMaker zij is Eleven een van de hoofdrolspelers uit de serie Stranger Things.

15 minuten teamradio van Max in Austin.

[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 23-10-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ja, klinkt als een goed geregisseerde natuurdocumentaire :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Er zitten en paar leuke stukken in. Ook het moment dat Max Vettel buitenom inhaalde. :D

En de teamradio van Lewis.

Mercedes moet echt een keer met Red Bull gaan praten, Lewis is het meeste van de tijd niet te verstaan terwijl Max gewoon perfect te verstaan is. Lewis heeft ontzettend veel bijgeluiden van de wagen er doorheen.

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 23-10-2018 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Max zegt deze race eigenlijk ook heel weinig. Het is 85% de race engineer ofzo? Vorige race hoorde je meer Max zelf ook volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:21
sjaool schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:29:

Mercedes moet echt een keer met Red Bull gaan praten, Lewis is het meeste van de tijd niet te verstaan terwijl Max gewoon perfect te verstaan is. Lewis heeft ontzettend veel bijgeluiden van de wagen er doorheen.
Dat is al heel lang zo. Continu een bak ruis en gekraak op de radio van Lewis. Ik vermoed dat ze dit bewust doen (is namelijk vrij eenvoudig op te lossen), ik kan alleen geen reden bedenken waarom. Zal niet zijn om te voorkomen dat andere teams makkelijk meeluisteren, want ze moeten hier toch zelf ook last van hebben. :?

Edit: snap ook niet dat de FOM hier nog niks van heeft gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door DJTimo op 23-10-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
DJTimo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:34:
[...]
Dat is al heel lang zo. Continu een bak ruis en gekraak op de radio van Lewis. Ik vermoed dat ze dit bewust doen (is namelijk vrij eenvoudig op te lossen), ik kan alleen geen reden bedenken waarom. Zal niet zijn om te voorkomen dat andere teams makkelijk meeluisteren, want ze moeten hier toch zelf ook last van hebben. :?

Edit: snap ook niet dat de FOM hier nog niks van heeft gezegd.
conspiracy mode aan :9 :+

Het kan prima realtime door Mercedes zelf eruit gefilterd worden aan de pitmuur. Ze hebben notabene Bose als sponsor die bekend staan om hun goede active noise reduction koptelefoons.
Dan horen zij Lewis clean, maar is het voor andere teams toch net even wat lastiger om het goed mee te krijgen.

Ik zou zelfs verwachten dat FOM of Liberty Media hier in de toekomst zeker wat van gaan zeggen of zelfs de apparatuur gaat leveren. Ik zou graag die onboard radio kunnen kiezen tijdens de race.. maakt de beleving toch weer wat leuker.

Ze stellen dan wel weer eisen aan de kwaliteit van de camera's. Schijnt dat Alonso graag met een in helmet camera op ooghoogte wilde rijden, maar dit niet mocht omdat de kwaliteit niet goed genoeg werd bevonden.

Mooi om die radio van Max te horen. Inderdaad vooral coaching en ze laten de keuze vaak aan hem zelf voor beslissingen.
Alleen dat gedoe over eerder liften steeds...stomme fuel saving zou niet nodig moeten zijn.
Zelfde voor de mode 7 die blijkbaar de meest zuipende stand is.. Pas op het allerlaatst krijgt ie te horen dat hij er de volle ronde over kan beschikken...

Misschien een idee om te verplichten dat ze de engine mode waarin de kwalificatie wordt verreden ook tijdens de race minimaal 10% van de tijd moeten rijden?
Zijn we ook af van die party mode die maar kort mag. Ofwel ze helpen de motor om zeep, of ze verbruiken teveel brandstof.
Kleine uitbreiding van parc ferme rules :p

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

sanderb schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

conspiracy mode aan :9 :+

Het kan prima realtime door Mercedes zelf eruit gefilterd worden aan de pitmuur. Ze hebben notabene Bose als sponsor die bekend staan om hun goede active noise reduction koptelefoons.
Dan horen zij Lewis clean, maar is het voor andere teams toch net even wat lastiger om het goed mee te krijgen.
(…)
*zet alu hoedje bovenop de conspiracy mode* O-)

Is het wel daadwerkelijk "willekeurige" ruis? Of zit er een bak illegale data tussen al die kraakjes? :9

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ATS schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:04:
Max zegt dezevrace eigenlijk ook heel weinig. Het is 85% de race engineer ofzo? Vorige race hoorde je meer Max zelf ook volgens mij.
Hij hoeft natuurlijk ook niet veel te zeggen. Zijn engineer is vooral njet coaching bezig en dat is de meest waardevolle info voor Max. Max stelt vooral vragen over de toestand van de wagen.

De opmerking hij het inhalen van Vettel was dan wel weer grappig. Zo van ik mag er niet binnendoor voorbij dan ga ik maar buitenom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:45:
[...]

Hij hoeft natuurlijk ook niet veel te zeggen. Zijn engineer is vooral njet coaching bezig en dat is de meest waardevolle info voor Max. Max stelt vooral vragen over de toestand van de wagen.

De opmerking hij het inhalen van Vettel was dan wel weer grappig. Zo van ik mag er niet binnendoor voorbij dan ga ik maar buitenom. :P
Waar zit dat stuk ergens? Heb het hele stuk al geluisterd, maar die heb ik gemist geloof ik :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

yorkick schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:51:

sjaool schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:03:
@FreshMaker zij is Eleven een van de hoofdrolspelers uit de serie Stranger Things.

sjaool schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:29:

Er zitten en paar leuke stukken in. Ook het moment dat Max Vettel buitenom inhaalde. :D

En de teamradio van Lewis.

sjoool, let eens op zeg. ;) :P
Verder zal Mercedes wel Bose audioapparatuur gebruiken. Dan krijg je kwaliteitsproblemen. Voor de mensen die het niet doorhebben. Menig audiofiel heeft werkelijk niks goeds over Bose te zeggen. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:55:
Verder zal Mercedes wel Bose audioapparatuur gebruiken. Dan krijg je kwaliteitsproblemen. Voor de mensen die het niet doorhebben. Menig audiofiel heeft werkelijk niks goeds over Bose te zeggen. :>
Bose is idd rotzooi voor de ongeïnformeerde consument. Maar ja, dat is net zo waar voor die Renault prullen. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De headsets en noise reduction zijn bij Bose anders wel top hoor. Zou me niks verbazen als ze inderdaad een trucje uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:13

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:19:
De headsets en noise reduction zijn bij Bose anders wel top hoor. Zou me niks verbazen als ze inderdaad een trucje uithalen.
Waarom zouden ze t niet doen?
Alles in F1 is tactiek.

Kom we zetten een ruis in de microfoon, zodat wij jou net kunnen horen, maar de andere teams er last mee hebben. opgelost toch _/-\o_

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
[...]

[...]

[...]

Tja ben geen audoifiel maar zelfs ik vind bose bagger, is bekend alleen wegens naam niet de kwaliteit zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Ik denk eerder dat Honda haar spec 2 en Renault spec B zeer vergelijkbaar waren, terwijl Honda spec 3 de Renault spec C al ruim verslaat. Gat tussen Renault spec B en de warpdrive Mercedes zou ik op 70pk schatten in "party mode". Dat komt ook redelijk overeen met de getallen die AMuS regelmatig verkrijgt en de gebruikelijke schattingen van 10 a 15pk = 0,1sec. Uiteraard afhankelijk per circuit. Top drie auto's zullen ook dicht op elkaar zitten. Misschien wint RBR wat van de vermogensachterstand terug met hun RB14, maar het zal echt niet veel zijn. Zeker die Mercedes is ook heel erg goed in kwalificatie, met Hamilton achter het stuur. ;)

We weten eigenlijk ook alleen maar wat waarschijnlijk vrij accurate inschattingen van piekvermogen. We weten niks concreets over hybride systemen, efficiëntie, mappings, hoeveel brandstof een auto bij zich heeft etc.

0,6 vind ik dus te veel van het goede. Daarmee zou RBR met Honda ruim sneller zijn dan Ferrari of Mercedes in een race. Mag wel van mij hoor, maar ik denk het niet. Ik denk wel dat Honda onderhand Renault heeft gepasseerd. Dat baseer ik op simpele logica. Maakt niet uit hoe giftig de relatie tussen Renault en Honda was, Marko wil de beste PU hebben. Desnoods pakt Marko er een Luger bij en gaat hij achter Horner staan als die tegen de media praat. Een verkeerde opmerking en RBR heeft een nieuwe teambaas nodig. :+

Ik kan dus niet geloven dat die beslissing om naar Honda over te stappen niet is genomen vanuit het oogpunt van pariteit nu, en veel meer potentieel voor later. Dat en die AMuS gegevens doen mij vermoeden dat ze per Canada al vrijwel gelijk waren. Ondertussen heeft Honda haar spec 3 weer een flinke stap gezet, terwijl Renault spec C eigenlijk een mislukking is. Overigens zou ik niet verbaast zijn als zou blijken dat de bron van pk getallen van AMuS, RBR was. RBR heeft alle mogelijkheid en aanleiding om deze te vergaren en te laten "lekken". Zie het Marko ook wel doen toen de beslissing eenmaal was genomen.

Dan STR. Tja ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik die auto in moet delen. Het zal beter zijn dan Williams of McLaren, maar verder geen idee. Wat ook niet helpt is dat je vaak kan kijken naar de langzaamste van de twee coureurs en hieruit de auto een beetje kan inschatten. Ik weet alleen niet of Hartley nou zo zwak presteert, of dat Gasly boven het niveau van de auto presteert.

Qua vergelijkingen kijk ik veel liever naar de laptimes van McLaren. Dat is op het moment ook het enige waar McLaren goed voor is. :P

Zet ik Hartley tegenover Hulkenberg en Gasly tegenover Sainz dan krijg je:
http://en.mclarenf-1.com/...ley&dr2=Nico%20Hulkenberg

Respectievelijk 0,850s en 1,181s sneller voor de Renault. Veel, maar in Japan was het al minder. Daarvoor heb ik alleen Gasly gepakt vs. de snelste Renault want lui. :P

0,247s in het voordeel voor Sainz is minder dramatisch. Blijft staan dat de STR-13 nauwelijks te vergelijken is met wat dan ook. Goed is die denk ik niet, maar hoe middelmatig of zelfs slecht is de vraag.

Maar eigenlijk wil ik het daarbij laten. Ben zelf ook eigenlijk wel meer dan klaar met Renault dit en dat. Einde van het seizoen is er bijna en ik ben zeer benieuwd waar RBR begin 2019 staat. :)
Het blijft toch lastig vergelijken, vooral ook omdat er niet alleen piekvermogen is. Net wat je zegt, er is meer dan - in-accurate schattingen - van piekvermogen, het vermogensverloop is minstens net zo belangrijk, het ERS gedeelte en de rest wat je zelf aan geeft :) Dat is ook een discussie die hier al vele malen gevoerd is. Naar de speed traps kijkende staan de STR's helemaal onderaan (buiten Alonso/Grosjean om uiteraard) afgelopen weekend maar dat is uiteraard niet het hele verhaal.

De beslissing van RBR naar Honda te gaan zal gedreven zijn door meerdere vlakken. Uiteraard willen ze minstens een vergelijkbare motor als wat ze nu hebben zo niet beter, anders ga je niet over. Grootste drijfveer is mijn inziens de verstoorde relatie die gewoon niet meer werkbaar is. Dat begon uiteraard al eind 2015 toen ze afscheid wilden nemen van Renault maar niemand wou/mocht leveren (Mercedes/Ferrari wilden, Honda mocht niet van McLaren). Toen werd Renault gedwongen door de FIA om weer te leveren aan een team wat daarvoor hun motor leverancier door het slijk had gehaald en met grote woorden afscheid had genomen. Dat was wel een strategische blunder, en tuurlijk wat Renault in 2014/2015 leverde was gewoon bagger, zowel op vlak van betrouwbaarheid als vermogen. Om dan elke keer publiekelijk modder te gaan gooien is niet handig voor de relatie. Mooi stuk hier over: https://www.bbc.com/sport/formula1/34404641

STR is inderdaad heel lastig te peilen omdat je niet kan vergelijken. McLaren heeft nog wel wat werk te doen ja :P

Wat mij trouwens wel opviel is dat Hamilton met DRS aanzienlijk meer inliep op Raikkonen als op Verstappen. Nu zullen de versleten Ultras Raikonnen niet geholpen hebben met de exit snelheid maar die Ferrari motor wordt toch redelijk geacht de snelste motor van het moment te zijn. De Super Softs van Max waren ook niet alles meer toen Hamilton een aantal DRS kansen had. Op 1:20 & 2:34:
YouTube: Top 5 Moments | 2018 United States Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

melcon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Wat mij trouwens wel opviel is dat Hamilton met DRS aanzienlijk meer inliep op Raikkonen als op Verstappen. Nu zullen de versleten Ultras Raikonnen niet geholpen hebben met de exit snelheid maar die Ferrari motor wordt toch redelijk geacht de snelste motor van het moment te zijn. De Super Softs van Max waren ook niet alles meer toen Hamilton een aantal DRS kansen had. Op 1:20 & 2:34:
Misschien had Max wel een betere exit het rechte stuk op, of heeft de RBR meer wervelingen achter de auto waardoor de luchtstroom verstoord wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

de Ferrari motor was dr snelste echter sinds de tweede sensor geplaatst is in de auto in ene niet meer. Ze hebben dus een "illegaal" truukje gehad met de batterij om sneller te zijn. Sinds die sensor is het verschil niet zo groot meer als daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

kevlar01 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:04:
Misschien had Max wel een betere exit het rechte stuk op, of heeft de RBR meer wervelingen achter de auto waardoor de luchtstroom verstoord wordt.
Voor zover ik weet hebben meerdere coureurs wel eens gemeld dat de RBR lastiger is in te halen door meer
vuile lucht achter de auto.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:33

iichel

Gazoooo

Of gewoon omdat ie snel is :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:06:
de Ferrari motor was dr snelste echter sinds de tweede sensor geplaatst is in de auto in ene niet meer. Ze hebben dus een "illegaal" truukje gehad met de batterij om sneller te zijn. Sinds die sensor is het verschil niet zo groot meer als daarvoor
Dat viel toevallig ook samen met een paar updates die averechts werkten.
Sinds deze eraf zijn, loopt de auto ineens weer een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Mij viel het ook wel hoeveel de auto's eigenlijk echt schuiven. Er waren verschillende slow motion beelden, vooral van Hamilton om de staat van zijn banden in beeld te brengen. En daar was echt mooi te zien dat de auto niet helemaal de lijn volgt die de auto (volgens de stand van de voorwielen) zou moeten volgen.

over teamradio Hamilton : was er in het begin van de race geen boodschap van de pitwall dat ze vooral engine noise hoorden over de radio en Hamilton niet goed verstonden?
Kan in de fragmenten zitten die hierboven gelinkt zijn maar op het werk is het beetje moeilijk om dat te beluisteren :)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sanderb schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:30:
[...]
Misschien een idee om te verplichten dat ze de engine mode waarin de kwalificatie wordt verreden ook tijdens de race minimaal 10% van de tijd moeten rijden?
Zijn we ook af van die party mode die maar kort mag. Ofwel ze helpen de motor om zeep, of ze verbruiken teveel brandstof.
Kleine uitbreiding van parc ferme rules :p
Dit gebeurt praktisch al: Eerste twee/drie ronden na de start + de laatste ronde = 3-4 ronden (uit 53). Neem wat stukken voor inhalen/strategisch gebruik (pitstop interval) en je zit op 10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

[...]

[...]

De oogjes zitten de laatste paar dagen een beetje dicht. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 24-10-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Kenhas schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:24:
[...]

over teamradio Hamilton : was er in het begin van de race geen boodschap van de pitwall dat ze vooral engine noise hoorden over de radio en Hamilton niet goed verstonden?
Kan in de fragmenten zitten die hierboven gelinkt zijn maar op het werk is het beetje moeilijk om dat te beluisteren :)
De boordradio van Hamilton is al het hele seizoen niet of nauwelijks te verstaan. Zijn Engineer wel, maar Hamilton niet. Dat heef weinig met deze race te maken, al zeiden ze van wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DaMarcus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Ja, klinkt als een goed geregisseerde natuurdocumentaire :+
Deze is ook leuk : Ricardo Patrese met mevrouw Patrese in een Civic Type-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 16:59

Crazy D

I think we should take a look.

FreshMaker schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:53:
Bottas is een rijder, geen genie, geen echt talent zoals HAM, VET en VER ( e.a )
Maar wat Bottas wel is, is beter dan menig knakenrijders ( Sirotkin, Stroll Doornbos en vd Garde )
BOT weet donders goed hoe hij moet sturen, alleen mist hij een bepaald instinct ( wat Rosberg dan weer wel had, ga ervoor )
Precies. Zeker wel een goede rijder, en zeker ook een goede 2e rijder om te hebben, maar geen kampioen. Tenzij er echt van alles geks gebeurt...
Vergist je niet in de kwaliteit van fietsen, ook daarin zit veel techniek om 'winst' te maken, de fiets van rijder één is wel degelijk anders dan van rijder twee.
Ja, de afstelling, maar of Sky nu op een Giant of op een trek rijdt, maakt bar weinig uit (ik fiets op mijn Cube niet harder dan op mijn Bulls, nou ja behalve dan dat ik gewoon meer getraind bent ondertussen en het mentale aspect van een nieuw speeltje). Natuurlijk zal Sky niet op een gazelle van 20 jaar oud met 2 bar in de wieltjes winnen. Maar de huidige fietsen zijn gewoon onderling uitwisselbaar, zadel even hoger of lager en gaan. In de F1 is de techniek daarvoor toch te bepalend, idd een HAM zal het beter doen in de McLaren dan Van Doorne nu, net als Alonso in zijn hoogtijdagen echt wel een plekje extra eruit wist te persen t.o.v. zijn teamgenoten. Maar een Sauber blijft hopeloos dit jaar, welke coureur je er ook in zet.
We zullen volgens jaar zien bij Sauber, als Raikonnen daar gaat rijden, wat het verschil maakt in rijdersmentaliteit, helaas is het Giovanazzi die naast hem komt rijden, ook al zo'n warmhoud-kont ..
Dat is idd wel heel leuk van de wisselingen van volgend jaar, als LeClerc een stuk langzamer is en Raikonnen dik sneller dan z'n teamgenoot maakt het wel heel veel zichtbaar hoeveel de coureur echt uitmaak.
Ik hou van de F1, en het circus eromheen ( politics en tactics ) maar zou liever de geldhonger zien verminderen.
Teams die mensen zoals Stroll en Perez voorrang geven t.o de echte talenten.
En daarom komen er ook geen vrouwen in die stoeltjes .... helaas, ondanks talent maar minder centen
Eens. Maar gezien de commerciële belangen gaat dat gewoon niet gebeuren. En ook een budget cap gaat daar niet bij helpen, links om of rechtsom blijft geld gewoon cruciaal. En dus zijn er altijd pay drivers geweest en die zullen ook altijd blijven. Ik hoop vooral dat de top 3 teams opgerekt wordt tot 4 of 5 teams, en dat daar achter ook een kluit zit die erg aan elkaar gewaagd is. Ik vind het niet erg dat er niet 20 wagens meedoen om de overwinning, maar iets meer variatie (ook als er eens niets geks gebeurt) zou wel leuk zijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Ome Ernst schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Zo had je nu in Suzuka ook die met Toto en Suzie Wolff:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Prachtig ! Haar vond ik niet ontspannend rijden voor een beroeprijder. Gek genoeg was Toto beter als zowel bijrijder als rijder imho.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij totole nep. Susie heeft F3 en DTM geracet. Die kan echt wel rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:06

Edd

Ome Ernst schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Prachtig ! Haar vond ik niet ontspannend rijden voor een beroeprijder. Gek genoeg was Toto beter als zowel bijrijder als rijder imho.
Eigenlijk denk ik dat Toto stiekem even in simulator bij Mercedes is gestapt van te voren om de baan te leren..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Dat viel toevallig ook samen met een paar updates die averechts werkten.
Sinds deze eraf zijn, loopt de auto ineens weer een stuk beter.
Dat de updates niet werken kan ook wel maar de tussen sprint van 100 naar 200 die Ferrari had wat dus puur motor vermogen cq batterij was is wel verdwenen. Ferrari had een hele rare acceleratie verloop bij het rechte stuk. En dat is verdwenen sinds die tweede sensor. Dat voordeel zijn ze wel degelijk kwijt. En de dominantie die ze hadden sinds Canada was daarmee ook snel verdwenen. Nu zit alles veel dichter op elkaar van de 3 top teams. Maar ze waren zelfs Mercedes echt een stap voorbij gegaan op motor gebied waar het nu weer nagenoeg gelijk ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

melcon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Het blijft toch lastig vergelijken, vooral ook omdat er niet alleen piekvermogen is. Net wat je zegt, er is meer dan - in-accurate schattingen - van piekvermogen, het vermogensverloop is minstens net zo belangrijk, het ERS gedeelte en de rest wat je zelf aan geeft :) Dat is ook een discussie die hier al vele malen gevoerd is. Naar de speed traps kijkende staan de STR's helemaal onderaan (buiten Alonso/Grosjean om uiteraard) afgelopen weekend maar dat is uiteraard niet het hele verhaal.

De beslissing van RBR naar Honda te gaan zal gedreven zijn door meerdere vlakken. Uiteraard willen ze minstens een vergelijkbare motor als wat ze nu hebben zo niet beter, anders ga je niet over. Grootste drijfveer is mijn inziens de verstoorde relatie die gewoon niet meer werkbaar is. Dat begon uiteraard al eind 2015 toen ze afscheid wilden nemen van Renault maar niemand wou/mocht leveren (Mercedes/Ferrari wilden, Honda mocht niet van McLaren). Toen werd Renault gedwongen door de FIA om weer te leveren aan een team wat daarvoor hun motor leverancier door het slijk had gehaald en met grote woorden afscheid had genomen. Dat was wel een strategische blunder, en tuurlijk wat Renault in 2014/2015 leverde was gewoon bagger, zowel op vlak van betrouwbaarheid als vermogen. Om dan elke keer publiekelijk modder te gaan gooien is niet handig voor de relatie. Mooi stuk hier over: https://www.bbc.com/sport/formula1/34404641

STR is inderdaad heel lastig te peilen omdat je niet kan vergelijken. McLaren heeft nog wel wat werk te doen ja :P

Het gebash komt nu eigenlijk wel van beide kanten, dus ik ga het niet alleen op RBR afschuiven. Onderhand zijn het gewoon twee groepen kleutertjes die alleen maar ruzie kunnen maken. Dat het steeds bij Ricciardo misgaat gooit alleen maar olie op het vuur en is verder zeer ironisch en pijnlijk te noemen. Nog drie races en dan is het hopelijk voorbij, want het gaat allang nergens meer over. :/

Vervolgens vermoed ik dat die RB14 een dusdanig extreme hoeveelheid luchtwervelingen ontwikkeld dat je veel meer moeite hebt om erbij in de buurt te komen. Zie het als bewuste "Newey magie" ten compensatie voor een gebrek aan vermogen. Verder verdedigt Max natuurlijk wel iets actiever dan Kimi wat niet zal helpen. :P

Aan een "draggy" auto zou ik het niet willen wijten. Alle F1 auto's zijn bewust "draggy" gemaakt omdat downforce veel belangrijker is dan luchtweerstand. Natuurlijk is er een optimum, en ik zie niet in waarom RBR, nog Ferrari of Mercedes niet vrij dicht bij hun optimum zitten gezien de verschillende PU's waar ze over beschikken. De afgelopen races hebben we weer eens een RB14 vrijwel moeiteloos langs vrijwel alle middenveld auto's met Honda, Renault, Ferrari en Mercedes PU's zien gaan. Zeker Max op Hulkenberg in zowel Sochi als Austin was totale vernedering. Max ging er gewoon voorbij alsof er een Mercedes achterin de RB14 ligt.

Qua PU lijken de Mercedes en Ferrari weer gelijkwaardiger te zijn geworden. Sinds die tweede sensor ingebouwd is bij Ferrari in Singapore, lopen ze achter de feiten aan. Er zat ook een slechte aero update bij die eraf is gehaald waarna Ferrari weer echt competitief werd. Dat is alleen veel te laat omdat ze nu al verloren hebben. Naast die aero update lijkt Ferrari hun topsnelheid aan het einde van een recht stuk ook te zijn verloren. Ik zou de Mercedes of Ferrari PU's dus nu redelijk gelijkwaardig inschatten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Maxico, Maxi-hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicoooo:

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Staat er nu wel..

Maar het ging denk meer om : er is een Topic voor GP van mexico

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

:? Waar staat het in de topicstart aldaar?
Maar het ging denk meer om : er is een Topic voor GP van mexico
Je bedoelt eigenlijk kevlar01 in "[F1 2018] Race 19 - GP van Mexico"

Maar dan nog, dit filmpje overstijgt een Mexico topic (m.i.).

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 24-10-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
PcDealer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:33:
[...]
:? Waar staat het in de topicstart aldaar?

[...]

Je bedoelt eigenlijk kevlar01 in "[F1 2018] Race 19 - GP van Mexico"

Maar dan nog, dit filmpje overstijgt een Mexico topic (m.i.).
In welke zin vind je dat het filmpje het Mexico topic overstijgt?
Het is een vooraankondiging van Ziggo op aanstaande GP (tenminste, zo komt het op mij over).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Edd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:49:
Eigenlijk denk ik dat Toto stiekem even in simulator bij Mercedes is gestapt van te voren om de baan te leren..
Dat sluit ik zeker niet uit. Of af en toe een racespel opstarten wil ook zeker helpen. Kan zo maar zijn dat hij dat wel eens doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Edd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Niet vergeten dat Wolff ook een (beperkt) verleden als piloot in rally en endurance heeft. Kan ook geen kwaad...

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

Een nieuwe Beyond the Grid met Nico Rosberg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 02-10 18:42

vhal

ಠ_ಠ

Stond een leuk stukje op het AD over Kimi :)

Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/MeHdgQLP9z4oMy7s8C0bTZH8dUo/diocontent/134685247/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Grand Prix-winnaar Kimi werd groot in Vlaardingen: ‘hard rijden kón hij gewoon’

De Finse autocoureur Kimi Räikkönen straalt na een fabuleuze rit weer als vanouds. Weinigen weten dat hij in Vlaardingen tot professional werd gekneed. Twintig jaar geleden streek hij er neer. ,,Van zijn eerste geld kocht hij een toiletpot.’'

Peter de Bruijn (62) heeft naast de ingang van zijn garage in Vlaardingen een rode kart staan. De fijnproever ontdekt direct het Finse vlaggetje, verscholen tussen de kleurrijke stickers van sponsoren. Ernaast de naam van een racegrootheid.

Niet om te pronken, vertelt de Vlaardinger. ,,Op zolder stond-ie in de weg.’’

Twintig jaar geleden liep The Iceman met zijn ouders de garage binnen. Zestien jaar was hij, een talent op de kartbaan. Internationaal viel hij op vanwege zijn snelheid. De Bruijn, zelf voormalig wereldkampioen karten, wilde ‘die racer in het rooie pakkie’ wel eens ontmoeten. Voor talent maakte hij graag plek in zijn team.

Het werd een bijzondere ontmoeting. De Vlaardinger herinnert zich hoe Räikkönen direct zoek raakte. ,,Na wat zoeken troffen we hem in een lege bandendoos aan. Slapend.’' Met een serieus gezicht voegt hij toe: ,,Later kreeg hij het stempel dat ‘ie lui zou zijn. Dat is onzin, echt. Anders was hij nooit zo ver gekomen. Voor de wereldtop moet je keihard werken. Dan bén je niet lui.‘’
Overigens was het de Fin die het eerste contact met De Bruijn legde. Dat ging via zijn monteur, een oude kennis. Door zich bij een team te voegen, kon Räikkönen - telg van straatarme ouders - alsnog gebruik maken van professioneel materiaal.

Het leidde tot een deal. En zo kwam het dat een toekomstige wereldkampioen Formule 1 neerstreek aan de Oosterstraat 26A in Vlaardingen, een huis dat De Bruijn vaker gebruikte om zijn racers onderdak te bieden. Räikkönen zou daar ongeveer een jaar wonen.

Sleutelen
Over zijn verblijf in Vlaardingen heeft Räikkönen nooit in detail gesproken. De Bruijn: ,,Hij leefde voor zijn sport, deed niet veel meer dan trainen en sleutelen. Spraakzaam is hij sowieso niet.‘’

De Vlaardinger behandelde de tiener zoals ieder ander. Het hield in dat hij eveneens moest sleutelen aan zijn kart. ,,Ook Schumacher zette zijn eigen kart in elkaar. Nuttig. Het helpt je tijdens het racen. Hard rijden kón hij gewoon, dat hoefde ik hem niet te leren.‘’

Van zijn eerste verdiensten kocht de Fin een toiletpot voor zijn ouders. Het tekent volgens De Bruijn het warme karakter van zijn oude pupil, die verder bekend stond als een groot slaper. ,,Hij versliep zich nog wel eens. Eén keer waren we het zat en zijn we zonder hem uit het hotel vertrokken. Na een paar minuten ging de telefoon. Kimi. Waar we waren. Weg, dus. ‘No problem’, zei hij. Na een half uur kwam-ie aanlopen. Meegelift met een ander team. Hij stapte in zijn kart en reed de sterren van de hemel. Geen paniek en direct een oplossing, typisch Kimi.’’

Brand
Tijdens zijn verblijf brak een keer brand uit in het dak van de garage. Het ‘ijskonijn’ reageerde, stoïcijns als hij was. ,,Hij pakte de brandblusser en bluste. Als enige. We waren met best wat - serieuze - mensen maar niemand wist wat te doen.’'
In 2007 werd Räikkönen wereldkampioen in de Formule 1 voor Ferrari. De Bruijn zat op dat moment in een Spaanse huurauto. ,,Ik volgde de wedstrijd via de radio. Ik was zo geconcentreerd dat ik niet meer op de weg lette en verdwaalde.’' Toen de Fin als eerste over de streep kwam, schoot zijn oude mentor vol. In de auto, in zijn eentje. ,,Gelukstranen.’' Uiteindelijk arriveerde hij op zijn bestemming, een vliegveld. ,,Het liefste wilde ik daar in de rij gaan juichen, het aan iedereen vertellen.’'
Contact hebben ze sporadisch. Zo nu en dan zien ze elkaar, vaak op uitnodiging van de Fin, die eens mailde met een adres dat het woord ‘iceman’ bevatte. Dan nodigt hij De Bruijn uit voor het bijwonen van een Grand Prix. ,,Ik heb Kimi eens gevraagd waarom hij nooit eens een sms terugstuurt. ‘Ach, je weet toch hoe ik ben’, zei hij.’'
Kimi is zijn held. Toen hij afgelopen weekend de Grand Prix in Texas won, genoot hij. ,,Mijn favoriet voorop, mooi. Uniek dat hij het waarmaakt. Ik geloof dat hij het niveau vast kan houden. Nu voelt hij meer vrijheid om te racen. Hij blijft een uitzonderlijke coureur.’'

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31
DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Het gebash komt nu eigenlijk wel van beide kanten, dus ik ga het niet alleen op RBR afschuiven. Onderhand zijn het gewoon twee groepen kleutertjes die alleen maar ruzie kunnen maken. Dat het steeds bij Ricciardo misgaat gooit alleen maar olie op het vuur en is verder zeer ironisch en pijnlijk te noemen. Nog drie races en dan is het hopelijk voorbij, want het gaat allang nergens meer over. :/
Precies dit! Het wordt welhaast genant :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zie hierboven :+
ik probeer het iedere keer weer; naar nico luisteren - maar kijk het nooit af, somehow vind ik zijn tonatie/spraak erg vermoeiend om te luisteren. Liever een report van peter;

[YouTube: Kimi and Ferrari! F1 Austin - Peter Windsor in Texas]

lol; dat laatste stukje met magnussen over limiet (en max)

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 24-10-2018 13:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Tech Time Explainer: Mercedes holey rear hubs | Missed Apex Podcast
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/961975457666851564/61C7E7600B440F41C7E5AC477C47B1D05266B947/
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=qrGg_eVbkkE]

[ Voor 16% gewijzigd door powah33 op 24-10-2018 13:24 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ome Ernst schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Kwam toevallig een ondertitelde versie tegen:

De nieuwe F1 power rankings, voor wie dat iets interesseert.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/POWER_RANKINGS/Power%20Rankings.jpg.transform/9col/image.jpg
Another battling afternoon from Verstappen, who in Austin fought back from 18th on the grid to a fantastic second at the flag. That’s two races in the last three that he’s made up at least 14 places on his starting position - and this time he even secured an unlikely podium. Regardless of the competitiveness of the Red Bull, that’s still an astonishing run of form and a remarkable display of measured aggression. That he was able to hold off Hamilton, with the Briton on fresher tyres and with a world championship in his sights, was the icing on the cake. Verstappen has been on the podium in three of the last four races, showing increasing maturity as the days count down to him becoming the team’s star driver.

[ Voor 66% gewijzigd door ATS op 24-10-2018 14:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max Verstappen to his critics: You aren't going to change me, so stop trying

Over zijn fouten aan het begin van het seizoen:
"I think if I had a championship winning car this year those mistakes wouldn't have been there, because you don't always have to drive at 102, 103 percent," Verstappen told ESPN at an event hosted by Red Bull fuel supplier Exxon Mobil in Austin, Texas.

"It's kind of over-driving, you want to get the best out of it, and sometimes it didn't work out. But then also, when you have so much horsepower on the straight you think 'well maybe I'll wait one more corner because I'll take him on the straight'.

"What we have to do is really do-or-die dive into a corner to get past. In terms of defending as well, that has to be done quite aggressively. So you became a completely different driver when you have a championship-winning car."
Bron: ESPN

[ Voor 65% gewijzigd door sjaool op 24-10-2018 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Denk toch dat al het gedoe om hem heen, hem wel heeft veranderd!

Afwachtender, en ook wel iets voorzichtiger.
Hij had zondag ook de deur totaal dicht kunnen gooien voor HAM, maar dat was gewoon een mooie strijd tussen die 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:30:
[...]

Hij had zondag ook de deur totaal dicht kunnen gooien voor HAM, maar dat was gewoon een mooie strijd tussen die 2
Ik verwacht niet eens dat het te maken heeft met het gedoe om hem heen. China was denk ik al een eye opener voor hem. Hij had daar gewoon kunnen moeten winnen, maar door die twee blunders, met Hamilton en Vettel, werd het uiteindelijk Ricciardo die won en stond hij zelfs niet eens op het podium. Dan hoeft echt de pers hem niet uit te leggen dat hij met behoudender rijden op het podium had gestaan.
Monaco hetzelfde, hij is (te) agressief in FP3 en kan niet meedoen in de kwalificatie terwijl hij gewoon P1 of P2 had kunnen kwalificeren en daar had kunnen finishen.

Het feit dat Ricciardo races heeft gewonnen waar hij dat had kunnen/moeten doen was de eye opener voor hem. Niet al dat gedoe er omheen in de pers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@basvn Hij is misschien als persoon veranderd door wat doortastender op situaties te reageren maar zijn rijstijl is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Al het gedoe kan hem denk ik echt worst wezen ;) , het is denk ik eerder dat hij zelf ook baalt van de fouten en van deze periode enorm heeft geleerd.

Afwachtender vind ik eigenlijk ook niet het juiste woord, hij is iets (met nadruk op iets :P ) kalmer en berekender geworden, hij weet hierdoor een situatie beter in te schatten en op te handelen.

Vergeet niet dat we het over situaties hebben waar coureurs vaak slechts 2 seconden de tijd hebben om na te denken / te handelen. Wij (kijkers en media) hebben achteraf altijd zó makkelijk praten hoe iets anders had gemoeten, maar een coureur heeft slechts luttele seconden de tijd voor een 'plan van aanpak' :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
En uiteindelijk heeft hij gewoon geluk dat Red Bull er goed bij zit, maar niet mee kan doen om de titels.
De fouten die hij heeft gemaakt hebben daardoor niet zoveel impact gehad. Tuurlijk heeft hij punten laten liggen, maar hij heeft alsnog dik zijn teamgenoot verslagen dit seizoen.
Wellicht had hij een plekje hoger in het kampioenschap kunnen staan, maar dat maakt allemaal weinig uit. Fouten maken hoort er bij als je nog maar weinig ervaring hebt, maar bij een team dat écht strijd om de titels is die ruimte er vaak niet. Ook niet bij Red Bull als ze wél hadden mee kunnen strijden om de titel.

Kijk naar Vettel, ook hij heeft zijn momenten gehad en dat heeft hem waarschijnlijk/misschien wel de titel gekost. Als de Ferrari van de categorie Red Bull was geweest dan waren die fouten ook minder erg geweest.

Max is gewoon weer ontzettend gegroeid dit seizoen en komt, qua coureurs capaciteiten, steeds dichterbij het niveau van een ware kampioen. Als de auto volgend jaar of het jaar er op voor de titel kan gaan en Max de gemaakte fouten dan niet meer maakt dan staat niets in de weg om kampioen te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:20
sjaool schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:28:
Over zijn fouten aan het begin van het seizoen:

[...]
Hij zei dit weekend precies hetzelfde bij een interview. Volgens mij was dat met Olav.
Op het begin van het jaar wilde hij te veel van/met een auto die dat eigenlijk niet kon. Hierdoor probeerde hij te pushen naar meer dan 100%. Wat slechter was voor de techniek en waardoor de lijnen meer geforceerd werden, wat dus uiteindelijke een minder resultaat/langzamere tijd opleverde.

Nu heeft hij de knop omgezet naar 98% is voldoende, dan doet de auto het ook lekker. Een wijze les vanuit Verstappen senior, zo zei hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Martinspire

Awesomeness

[...]

Ik lees juist dat ie het zo weer had gedaan omdat ze nou eenmaal weinig kansen krijgen om mensen in te halen. Tuurlijk, nu hij weet dat er weinig grip is, doet ie zo laat in de race niet meer zo'n move als op Hamilton, maar kijk bv naar de inhaalactie op Vettel van afgelopen race. Niet wachten maar meteen doen want je weet niet wat er gaat gebeuren. Als ie wacht en Vettel pit niet, dan loopt ie gewoon veel vertraging op. Hamilton weet dat ie er wel voorbij komt, dus die doet het dan ook rustig aan.

Ik denk dat ie zeker gelijk heeft dat Ferrari en Mercedes anders rijden dan Red Bull en meer op safe spelen. Kijk ook naar Ricciardo. Die staat vooral bekend om de dive-bombs van afgelopen jaren, wat ook komt omdat ie weinig andere keus heeft

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

Volgens nu.nl is Lauda uit het ziekenhuis: https://www.nu.nl/formule...e-maanden-ziekenhuis.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:33

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Hij zegt toch precies hoe het zit? Hij heeft zijn stijl niet echt veranderd (hoewel iedereen constant verandert, omdat dingen om je heen veranderen) maar moest in het begin gewoon veel agressiever, veel meer op/over de limiet rijden om nog iets te kunnen bereiken. Helaas pakte dat in een aantal gevallen niet goed uit. Maar nu werkt de auto beter en kan ie zijn momenten beter kiezen, waar hij eerst geen keuze had: elke kans aanpakken. Dus ja, hij is nu afwachtender, maar dat komt omdat de auto hem daartoe in staat stelt. Als ie een Mercedes zou rijden, had ie nóg afwachtender kunnen rijden omdat ie dan nóg meer power heeft.

Dat is volgens mij de crux van zijn verhaal.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Hij zegt toch precies hoe het zit? Hij heeft zijn stijl niet echt veranderd (hoewel iedereen constant verandert, omdat dingen om je heen veranderen) maar moest in het begin gewoon veel agressiever, veel meer op/over de limiet rijden om nog iets te kunnen bereiken. Helaas pakte dat in een aantal gevallen niet goed uit. Maar nu werkt de auto beter en kan ie zijn momenten beter kiezen, waar hij eerst geen keuze had: elke kans aanpakken. Dus ja, hij is nu afwachtender, maar dat komt omdat de auto hem daartoe in staat stelt. Als ie een Mercedes zou rijden, had ie nóg afwachtender kunnen rijden omdat ie dan nóg meer power heeft.

Dat is volgens mij de crux van zijn verhaal.
Alhoewel de strekking gelijk blijft is het volgens mij niet dat de auto toen slechter was. Alleen heeft hij leren inzien dat het geen zin heeft om in een mindere auto op 105% te rijden omdat je dan meer fouten maakt/auto sneller stuk/.... Doordat hij nu veilig op 98% rijdt spelen die problemen niet meer.

Oftewel: in het begin dacht die mee te doen in het kampioenschap, maar dan moest hij wel de gebreken van de auto compenseren met zijn rijden en dus overdriven. Dat doet hij nu niet meer. Waardoor de goede prestaties blijven staan en de fouten niet meer optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ATS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:01:
Kwam toevallig een ondertitelde versie tegen:
Perfekt ! Het maakt het nog inzichtelijker. Zeker doordat ze net had gegeten ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Honda is serious

Toro Rosso is the test lab for Honda. Pierre Gasly and Brendon Hartley were also penalties in Austin. But not because the new Honda Spec3 engines suffered damage on the Suzuka debut. No, because Honda already launched Spec 3B in the US. The Japanese tried out new pistons and modified the maps so that the engine does not use as harsh when upshifting and thus ruined the gearbox.

https://www.auto-motor-un...ahrerlager-gp-usa-austin/

[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 24-10-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

iichel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:57:
Honda is serious

Toro Rosso is the test lab for Honda. Pierre Gasly and Brendon Hartley were also penalties in Austin. But not because the new Honda Spec3 engines suffered damage on the Suzuka debut. No, because Honda already launched Spec 3B in the US. The Japanese tried out new pistons and modified the maps so that the engine does not use as harsh when upshifting and thus ruined the gearbox.

Ze hebben toch al niet meer heel veel te verliezen (of je nou 8e of 9e bent in constructor championship)

En nu is het enige echte moment dat ze het ook op de baan kunnen testen!
Liever dit jaar dan volgend jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Honda is serious

Wel raar, wat ging er nu kapot dan? De bak of de motor? :P uit de laatste zin zou ik zeggen de bak...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ArcticWolf schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Wel raar, wat ging er nu kapot dan? De bak of de motor? :P uit de laatste zin zou ik zeggen de bak...
Post shift oscillation is due to the high torque (effectively a shock load since its duration is very short compared to the period of the system) caused by synchronizing the inertia of the engine to that of the gearbox. The frequency of the oscillation is mainly the first torsional mode of the driveline while the amplitude is of course a function of the torque (which in turn is limited by the torque capacity of the clutch), damping and stiffness (since all of the kinetic energy not dissipated by damping is converted to elastic energy).

Since the clutch dictates the maximum torque as well as being a large source of damping, controlling its preload by means of a hydraulic linear actuator is the main tool for mitigating post shift oscillations.

In theory I think there is an optimum preload for the initial torque spike (a compromise between the loss of performance due to slippage and maximum torque allowed) followed by a second preload setting for maximum damping of subsequent oscillations. In practice I think a single preload setting is used throughout the shift.

https://www.f1technical.n...p?f=4&t=18874&start=14475

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Exact wat Red Bull/Honda een tijdje terug hebben aangegeven, vlak nadat de deal tussen beide bekend werd. De rest van het seizoen 2018 wordt Toro Rosso opgeofferd om zoveel mogelijk uit te proberen door Honda om daarmee zoveel mogelijk progressie te boeken. Gridstraffen worden daarmee voor lief genomen, alles voor 2019 :)

Naast alle uren die worden gespendeerd op een testbank is het testen in de praktijk ontzettend belangrijk. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe ze dan de betrouwbaarheid gaan testen als ze er elke GP een nieuwe spec inhangen (motorblokken moeten uiteindelijke meerdere GP's mee gaan), dat zal dan alsnog op een testbank gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Honda is serious

Ik zou heel graag eens het PU budget van Honda zien zeg. Elke keer hebben ze twee extra, volledig geassembleerde PU's klaarstaan in de pitbox. Vaak wisselen ze gewoon de PU's omdat de auto's in Q1 eruit zijn. Krijgt Tor Rosso nu gewoon even doodleuk een vierde spec, een race na de introductie van spec 3 omdat er wat oscillaties waren.

Compilatie van Vettel zijn laatste paar races. :+

https://streamable.com/rm832

Engine pr0n. ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1nx4vwja1au11.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-10-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Ik zou heel graag eens het PU budget van Honda zien zeg. Elke keer hebben ze twee extra, volledig geassembleerde PU's klaarstaan in de pitbox. Vaak wisselen ze gewoon de PU's omdat de auto's in Q1 eruit zijn. Krijgt Tor Rosso nu gewoon even doodleuk een vierde spec, een race na de introductie van spec 3 omdat er wat oscillaties waren.
Setje zuigers is niet zo duur :P maar ze zijn wel flink op dreef daar idd :o

Compilatie van Vettel zijn laatste paar races. :+
[Embed: title]
https://streamable.com/rm832

Engine pr0n. ;)
[Afbeelding]
Die kerel moet nu toch ook weleens gaan denken, waar ben ik mee bezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Setje zuigers is niet zo duur :P maar ze zijn wel flink op dreef daar idd :o
Ik vermoed dat deze net even wat duurder zijn dan de gemiddelde set. ;)
Verder is het maar de vraag of ze zomaar uitwisselbaar zijn en er geen afmetingen zijn veranderd. Verder vervangt Honda de hele boel als ze toch gridstraffen pakken. Die twee nieuwe PU's zullen weer enkele miljoenen hebben gekost vermoed ik zo. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Ik vermoed dat deze net even wat duurder zijn dan de gemiddelde set. ;)
Verder is het maar de vraag of ze zomaar uitwisselbaar zijn en er geen afmetingen zijn veranderd. Verder vervangt Honda de hele boel als ze toch gridstraffen pakken. Die twee nieuwe PU's zullen weer enkele miljoenen hebben gekost vermoed ik zo. ;)
Je moet niet vergeten dat Honda nog zo'n 100 miljoen heeft "gekregen" van McLaren door de contractbreuk. Daar kun je wel wat motoren van bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:10:
[...]
Je moet niet vergeten dat Honda nog zo'n 100 miljoen heeft "gekregen" van McLaren door de contractbreuk. Daar kun je wel wat motoren van bouwen :+
Die 100 miljoen is toch wat ze "besparen"? McLaren kreeg jaarlijks 100 miljoen van Honda. Die 100 miljoen kunnen ze nu dus weer zelf uitgeven. Maar daarnaast zou McLaren ook nog iets moeten terugbetalen/boete. Maar ik kan me niet indenken dat dat in het geval van terugbetalen de volledige 100 miljoen is, en bij boete zou het ook raar zijn als dat het exacte bedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:33

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:55:
Exact wat Red Bull/Honda een tijdje terug hebben aangegeven, vlak nadat de deal tussen beide bekend werd. De rest van het seizoen 2018 wordt Toro Rosso opgeofferd om zoveel mogelijk uit te proberen door Honda om daarmee zoveel mogelijk progressie te boeken.
Ik denk dat ze stiekem het hele seizoen min of meer hebben opgeofferd. Niet zoals ze dat nu doen door heel veel te wisselen, maar iets voortvarender als je normaal te werk zou gaan ivm straf enzo. Gewoon om RBR een zo goed mogelijke start van het seizoen 2019 te geven. Lijkt me niet meer dan logisch. Als je die mogelijkheid hebt, moet je dat doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

De blokken zijn de kosten niet, dat is een miljoentje hier en daar. Per jaar jassen ze er honderden miljoenen aan R&D doorheen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat ze stiekem het hele seizoen min of meer hebben opgeofferd. Niet zoals ze dat nu doen door heel veel te wisselen, maar iets voortvarender als je normaal te werk zou gaan ivm straf enzo. Gewoon om RBR een zo goed mogelijke start van het seizoen 2019 te geven. Lijkt me niet meer dan logisch. Als je die mogelijkheid hebt, moet je dat doen.
Het is niet alleen goed voor RBR, maar ook voor TR zelf. Of je offert nu een geheel seizoen op, zodat je volgend seizoen op zo'n minst een goede betrouwbare motor hebt. Of je hebt meerdere middelmatige seizoenen. Een heel seizoen op offeren was iets dat McLaren zich niet kon veroorloven, en hadden mede daardoor meerdere slechte seizoenen. Als de geruchten uitkomen, dan kan Toro Rosso volgend jaar misschien actief in gevecht met Renault en McLaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:52
Een onboard + telemetrie compilatie van de Austin GP S-bochten gedurende de snelste kwalificatieronden (2012-2018). In 2018 neemt men voor het eerst bocht 3-4-5 volledig vol gas. Bottas durfde het niet vol gas aan. via f1technical:

[YouTube: F1 USA S-Curves (Turn3-8) Onboard 2012-2018 Compilation]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:00
Volgens mij nog niet voorbij gekomen. Ik wens hem succes.

https://www.nu.nl/formule...n-worden-bij-renault.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik denk inderdaad dat de kans dat Renault (weer) helemaal gaat stoppen als constructeur groter is dan de kans dat zij binnen afzienbare tijd wereldkampioen gaan worden. Maar de tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Die kans lijkt mij vrij klein. Renault loopt zowel op motor als chassis niveau achter op de concurrent. Wellicht dat Honda Renault qua motor kan concurreren met Honda, maar Renault ligt qua chassis heel ver achter op Red Bull. Om te concurreren met Ferrari, Mercedes en Red Bull moeten ze 2 jaar wel hele grote stappen gaan maken, omdat de andere teams ook niet stil zitten. Tenzij ze hun resources met een factor x verhogen, gaat ze dat niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

2021 is prima hoor. Heeft Max een jaartje rust na 2 opeenvolgende WDC's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 16:11
Hij zou er beter aan doen (ook voor het team) om de verwachtingen juist wat te temperen. Een jaartje rust lijkt me nog het beste voor Renault.

De kans dat hij met Renault wereldkampioen wordt lijkt me sowieso nihil. Er staan op dit moment in de pikorde 3 teams mijlenver voor op Renault, zowel qua aero als qua motor. En ook nog eens met 3 verschillende motoren.

De kans dat al die 3 teams tegelijk enorm gaan verzaken de komende jaren én dat bij Renault plotseling alles wel gaat werken is simpelweg nul.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46
Vooral dat ze het bij Renault op de rit krijgen lijkt mij al een wonder :-)
alexbl69 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

De kans dat al die 3 teams tegelijk enorm gaan verzaken de komende jaren én dat bij Renault plotseling alles wel gaat werken is simpelweg nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06:49
ThomasG schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:06:
[...]
Die kans lijkt mij vrij klein. Renault loopt zowel op motor als chassis niveau achter op de concurrent. Wellicht dat Honda qua motor kan concurreren met Honda, maar Renault ligt qua chassis heel ver achter op Red Bull. Om te concurreren met Ferrari, Mercedes en Red Bull moeten ze 2 jaar wel hele grote stappen gaan maken, omdat de andere teams ook niet stil zitten. Tenzij ze hun resources met een factor x verhogen, gaat ze dat niet lukken.
Ik kan het even niet volgen. Honda kan qua motor concurreren met ... Honda? Probeer je eigenlijk te zeggen dat Renault kan concurreren met Honda op motorgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Sir_Lion schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Ik kan het even niet volgen. Honda kan qua motor concurreren met ... Honda? Probeer je eigenlijk te zeggen dat Renault kan concurreren met Honda op motorgebied?
Ik bedoelde Renault met Honda 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hoe belabberd Renault er nu ook voor staat (alhoewel toch best of the rest nu), laten we niet vergeten dat Renault in het verleden meermaals kampioen is geweest en dat ze dus wel weten hoe het moet.

Ik heb er ook een hard hoofd in dat het Abiteboul gaat lukken in die paar jaar, maar helemaal afgeschreven heb ik ze niet.
Pagina: 1 ... 71 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1