Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op zich klopt het natuurlijk wel. De combinatie RBR/Honda is een nu nog onbekende, maar potentieel gevaarlijke tegenstander voor ze.JB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:58:
Mercedes vreest Red Bull in 2019...
https://racingnews365.nl/...or-ziet-er-zeer-sterk-uit
De combinatie RBR/Renault levert al 5 jaar geen noemenswaardige tegenstand en er is geen enkele indicatie dat de Renault motor volgend jaar wel competitief wordt. Wat dat betreft is het logisch dat ze het nieuwe RBR/Honda meer vrezen dan het bekende RBR/Renault.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kortom: één grote sensatiebende
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het leuke hieraan is, is dat de sprint race lekker random is, waardoor het niet automatisch zo is dat Mercedes vooraan staat. Zij zullen dus iets moeten doen aan hun auto omdat ie vaker door het verkeer moet. En je moet als coureur echt aan de bak qua racecraft omdat je moet inhalen zodat je een goed uitgangspunt hebt voor de race op zondag.As is done in downhill skiing, each driver - in reverse championship order - picks a small Pirelli tyre from a Pirelli tyre-shaped tombola. On that is a grid position number for the Saturday race. If you don't turn up, you automatically take last place.
The fans have the opportunity to vote overnight and the driver with the most votes moves up the grid three places, the driver with the second highest number of votes goes up two places and the one with the third level of votes moves up one place.
This is to identify the driver the fans support most, and it gives the drivers an incentive to put a little more into their fan-appreciation efforts.
The race lasts 50 minutes, and the chequered flag is shown to the leader when they complete the first lap after hitting that time. No pitstops are mandatory and you have one set of each of the three compounds available for that circuit available for the race. The choice of which tyre to start on is yours.
The finishing position of this race is the grid position for the grand prix itself, and the cars that are classified finishers go into parc ferme. The others can be repaired and have to start the grand prix in the reverse of the order they stopped running, so the last one to retire is the first behind the cars that actually finished.
Aan de ene kant denk ik dat je uiteindelijk tóch wel Mercedes, Ferrari en Red Bull ergens vooraan krijgt in de uitslag van de sprint race. Dus in the end komen zij toch weer op het podium terecht bij de grand prix. Maar ze moeten er meer voor vechten. De race zal wal wat spannender worden. Misschien een beetje kunstmatig, maar dat is met elke maatregel het geval.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Waiting on the world to change
Leuk idee, maar er is dus 2x een start in een weekend. 2x een potentiële kans om die auto total-loss te rijden..mphilipp schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:03:
Op Autosport.com wordt door Gary Anderson een leuk voorstel gedaan. Geen qualifying meer, maar een soort sprint race die de grid order voor de Grand Prix op zondag bepaalt. De grid voor de sprint race wordt bepaald door loting. Net zoals met Driver Of The Day kunnen fans nog hun favoriet 'upvoten', waarbij de meest populaire rijder 3 plekken vooruit mag, die daarop volgt 2, en dan 1 voor de 3de populaire rijder.
[...]
Het leuke hieraan is, is dat de sprint race lekker random is, waardoor het niet automatisch zo is dat Mercedes vooraan staat. Zij zullen dus iets moeten doen aan hun auto omdat ie vaker door het verkeer moet. En je moet als coureur echt aan de bak qua racecraft omdat je moet inhalen zodat je een goed uitgangspunt hebt voor de race op zondag.
Aan de ene kant denk ik dat je uiteindelijk tóch wel Mercedes, Ferrari en Red Bull ergens vooraan krijgt in de uitslag van de sprint race. Dus in the end komen zij toch weer op het podium terecht bij de grand prix. Maar ze moeten er meer voor vechten. De race zal wal wat spannender worden. Misschien een beetje kunstmatig, maar dat is met elke maatregel het geval.
Denk niet dat de teams hier mee instemmen.
Zeker niet met de hoeveelheid onderdelen ze mogen veranderen nu (motoren ect)
Max altijd 3 plekken naar vorenpinda powerrr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:04:
Ah, da's lullig voor GRO en MAG, dan starten zij nooit verder naar voren.
[ Voor 7% gewijzigd door basvn op 09-10-2018 17:07 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
https://twitter.com/pirellisport/status/1049664485517086720
Mclaren gaat weer voor betonblokken aan de auto.
Ze hebben nu 3 vrije trainingen en 1 qualificatie. Dus dat zijn 4 kansen om een auto af te schrijven. Sommigen hebben maar 1 kans nodig. Quali ruil je in voor een sprint race. Zelfde aantal sessies. Ik zie het verschil niet. In quali gaan ze ook voluit.basvn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:07:
[...]
Leuk idee, maar er is dus 2x een start in een weekend. 2x een potentiële kans om die auto total-loss te rijden..
Denk niet dat de teams hier mee instemmen.
@0xygen500 Nee, want Max kan ook P21 trekken uit de zak. Hij kan dan maximaal naar 18 ge-upvote worden.
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 09-10-2018 17:10 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het verschil is dat je in een race een veel grotere kans hebt om je auto in de prak te rijden (al dan niet door eigen falen)mphilipp schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:09:
[...]
Ze hebben nu 3 vrije trainingen en 1 qualificatie. Dus dat zijn 4 kansen om een auto af te schrijven. Sommigen hebben maar 1 kans nodig. Quali ruil je in voor een sprint race. Zelfde aantal sessies. Ik zie het verschil niet. In quali gaan ze ook voluit.
Maar ik vind het idee an sich best aardig, maar gaat toch niet gebeuren: De F1 is imho veel te conservatief om dergelijke veranderingen door te voeren. Het verandert bovendien eigenlijk best wel het hele principe waar de F1 al jaren op leunt (dat van een Q en een Race).
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 09-10-2018 17:13 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Of ze zijn weer vergeten hun keuze op tijd in te sturen0xygen500 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:07:
@mphilipp dan start max dus altijd P1. Als de Nederlanders weer eens gaan zitten voor DOTD dan is het altijd max die dat wordt.
https://twitter.com/pirellisport/status/1049664485517086720
Mclaren gaat weer voor betonblokken aan de auto.
Dat is waar. Je zou dan de t-car kunnen herintroduceren.naitsoezn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:12:
[...]
Het verschil is dat je in een race een veel grotere kans hebt om je auto in de prak te rijden (al dan niet door eigen falen). Met z'n allen richting de eerste bocht is toch altijd een stuk spannender dan in je ééntje je rondjes rijden.
Daar ben ik ook bang voor. De Q4 die we volgend jaar krijgen is daar een voorbeeld van...Maar ik vind het idee an sich best aardig, maar gaat toch niet gebeuren: De F1 is imho veel te conservatief om dergelijke veranderingen door te voeren. Het verandert bovendien eigenlijk best wel het hele principe waar de F1 al jaren op leunt (dat van een Q en een Race).
Dat laatste lijkt me een verschrikkelijke optie, bij FE doen ze ook zoiets en daar komen heel vaak dezelfde rijders bovendrijven die een extra boost mogen gebruiken.mphilipp schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:03:
Op Autosport.com wordt door Gary Anderson een leuk voorstel gedaan. Geen qualifying meer, maar een soort sprint race die de grid order voor de Grand Prix op zondag bepaalt. De grid voor de sprint race wordt bepaald door loting. Net zoals met Driver Of The Day kunnen fans nog hun favoriet 'upvoten', waarbij de meest populaire rijder 3 plekken vooruit mag, die daarop volgt 2, en dan 1 voor de 3de populaire rijder.
[knip]
Misschien kunnen ze iets met het BTCC format? Niet voor 3 races per weekend maar de een of andere vorm daarvan met een kwalificatie- en zondag race?
http://www.btcc.net/about/key-rules-and-regulations/
Testing, one, two ...
Dat is het gevaar van internet voting. Totaal oncontroleerbaar en makkelijk te frauderen. Als het om gridplekker of boost gaat, zul je zelfs zien dat teams er niet voor terugdeinzen om botnets in te zetten.hardware-lover schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:29:
[...]
Dat laatste lijkt me een verschrikkelijke optie, bij FE doen ze ook zoiets en daar komen heel vaak dezelfde rijders bovendrijven die een extra boost mogen gebruiken.
Misschien Q1 van 18 naar 8 min, Q2 van 15 naar 5 en Q3 van 12 naar 3 min. Outlap, flying lap en misschien een 2de kans, that's it.
EDIT: bedenk me ook meteen dat ze elkaar dan moeten gaan inhalen in de outlap, wordt het ook spannend van.
[ Voor 10% gewijzigd door Kaaswagen op 09-10-2018 17:59 ]
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ook de banen waar ze op rijden zijn een drama.
Geeft mij maar gewoon zoals nu, dan blijven de snelste over, en die mogen het uitvechten.
Het gaat niet om de voorvleugel maar het totaalpakket. Alle drie de topteams hebben wat te verliezen met die nieuwe reglementen. Eerst maar eens snel wat die nieuwe reglementen veranderen.TrekDr0p schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:02:
Misschien is het al eerder besproken, maar heb ik het niet meegekregen.
Maar de nieuwe voorvleugel, welk top team zal daar het meeste last van hebben?
Welk team heeft het meeste baat bij de 2018 voorvleugel? Want als RBR een front end wingplate kwijt raken(max in Spanje) lijkt hij er bijna geen last van te hebben, terwijl als RIC een stuk (vleugeltje voor de Y250) dan zegt hij er veel last van gehad te hebben
Dus met andere woorden, welk team zal het meest profijt hebben van de 2019 voorvleugel?
Ik begin dan maar met Mercedes omdat die denk ik het minste te verliezen hebben. Ik kan helaas even geen betere recente foto's dan dit vinden.

In ieder geval zal duidelijk zijn dat die bargeboards weggegooid kunnen worden en opnieuw ontworpen moeten worden. Verder heeft Mercedes eigenlijk vrij weinig te verliezen. Simpelere voorvleugel, grotere en simpelere achtervleugel en simpelere bargeboards. Ze zullen downforce verliezen ten opzichte van 2018 en dat is het eigenlijk wel.
Zet dat eens af tegen RBR. (Rake Bull Raking
Red Bull rijdt met een auto die moeilijk te vergelijken is met welke andere dan ook. Ze rijden vrij extreme rake angles, circa 1,9 graden op high downforce circuits. Daarmee genereren ze al die downforce. Vervolgens trimt Red Bull ironisch genoeg haar vleugels in een poging om luchtweerstand te verminderen.
Dat zie er zo uit: Ja ja, hij is mooi, maar dat is even niet belangrijk.

Volgend seizoen blijft er bijna niks meer van over...
Die rake angles vragen om een gecontroleerde luchtstroom langs de vloer om deze te verzegelen. Wat je wil bereiken met rake is het Venturi-effect. Dat komt neer op het versnellen van de lucht door de luchtdruk te verlagen onder de vloer. RBR doet dit met luchtwervelingen langs de vloer sturen en de achterkant van de vloer verhogen. Opeens is er meer ruimte voor de luchtstromen onder de vloer, lagere luchtdruk, zijkanten verzegeld dus alles met een hoger tempo naar de diffuser die de auto zowat aan de grond nagelt. Deze wervelingen genereren ze met de voorvleugel endplates, blown axels, en de bargeboards. De eerste twee worden verboden, de derde sterk gereduceerd in complexiteit. Dat gaat Newey voor een flink dillema stellen.
Vervolgens draait RBR bijna het hele seizoen al een veredelde "DRS klep" in plaats van een achtervleugel. De 2019 vleugel moet veel groter en dieper zijn, waardoor je DRS effect groter zal worden, maar als je geen DRS hebt, de achtervleugel meer luchtweerstand zal opwekken. Die achtervleugel kunnen ze dus niet zoveel meer trimmen. Het is maar goed dat ze een flinke upgrade in vermogen lijken te krijgen met Honda, want zonder kwamen ze nog meer in de problemen op de rechte stukken.
Veranderd ook nog eens de PU. De Honda zou lichter zijn, en haar gewicht lager in haar constructie hebben liggen. Dat is gunstig voor gewichtsverdeling, balans en stabiliteit van de auto. Maar de Honda PU zal ook iets verder naar achteren geplaatst moeten worden omdat de compressor voor het motorblok zit. Voor zover ik weet bestaat er ook een technische regel dat de gewichtsbalans tussen de voor en achteras niet te veel mag verschillen. RBR zal de gewichtsverdeling tussen de voor en achteras dus opnieuw moeten berekenen en ontwikkelen. Waarschijnlijk gaat er dus ook wat veranderen aan de lengte van de auto. Hebben we het nog niet gehad over andere dimensies van de PU, andere eisen voor koeling of bedrading.
Het is dus denk ik maar goed dat RBR kennelijk allang de ontwikkeling van de 2018 auto heeft gestaakt en vol op de ontwikkeling van de 2019 auto zal zitten. Ze gaan elke dag nodig hebben want vrijwel alles moeten ze gaan vervangen. Ik verwacht eigenlijk dat RBR de rake angle zal moeten verminderen omdat de de vloer minder goed kunnen verzegelen en meer achtervleugel zullen hebben. Ze kunnen waarschijnlijk niet anders.
Overigens is niet alleen RBR die getroffen gaat worden. Ferrari, McLaren, Torro Rosso en Haas gaan ook met veel van deze problemen geconfronteerd worden. Toeval dat al deze teams naar verluid tegen deze reglementen waren? Ik vermoed zo van niet.
http://f1i.com/news/30249...help-overtaking-2019.html
Daarnaast stemde Renault ook tegen, vermoedelijk omdat ze het te duur vinden. De voorstemmers waren kennelijk Mercedes, Force India, Sauber en Williams. Mercedes kan zo hun twee concurrenten een flinke poot uitdraaien, dus die snap ik wel. Force India idem met Haas, McLaren en Torro Rosso. Sauber en Williams lijken ook geen interesse te hebben in rake, nog een sterke aerodynamische basis te hebben om een dergelijke auto te bouwen. De 2019 reglementen versimpelen de aerodynamica vrij dramatisch waardoor die twee teams wel eens kunnen profiteren van deze nieuwe reglementen. Beiden hebben een uitstekende PU achterin zitten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 09-10-2018 18:40 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Interessante video van Peter Windsor over het incident tussen Vettel en Max (als je door de Lewis lofzang in het begin heen komt), zijn mening: Verstappen (en enkele andere rijders zoals Hamilton) nemen in Spoon (hij noemt het hairpin??) een andere lijn waar meer grip is. Vettel pakt daar de meer traditionele lijn waarbij hij de apex aanraakt. Vettel zou de lijn van Max hebben geïnterpreteerd als "hij mist de bocht, er is een gat".
Aan de andere kant is hij vrij hard in z'n oordeel over het incident met RAI. Ach, ieder z'n mening
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kijk bijvoorbeeld eens naar Long Beach, vind ik echt een mooi circuit, zelfs al zijn praktisch alle bochten 90 graden bochten, maar de flow is gewoon goed, en niet alle bochten zijn hetzelfde qua ruimte, die na de fontein is vreselijk krap, 2 bochten verderop heb je weer alle ruimte.
Mount Panorama is een beetje valsspelen, maar ook dat is natuurlijk een circuit wat om te kwijlen zo mooi is, totaal ongeschikt voor de F1 waarschijnlijk, net als Circuit de la Sarthe.
Dat zijn toch allemaal circuits die ik duizendmaal liever zie dan Yas Marina, COTA, Abu Dhabi en nog allerlei andere Tilkedromes....
Dus tja, als ik moet kiezen tussen een mooi stratencircuit of een bleh normaal baantje, zie ik liever een stratencircuit
People as things, that’s where it starts.
Ga jij maar als eerste want het regent nu.SinergyX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:24:
Ik zeg oude IndyCar systeem, gewoon max 4 man op de baan, 3 rondjes, snelste (of gemiddelde) telt voor je kwalificatie. Dat doe je 5x, ben je in 20 minuten klaar.
Vs
Ik ga nu de baan op want het begint een beetje te miezeren.
Volgend aar nog geen Q4 hoor. De teams zijn het er niet over eens. Ik zeg niet dat het er nooit gaat komen, maar iig niet volgend jaar.mphilipp schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:18:
[...]
Daar ben ik ook bang voor. De Q4 die we volgend jaar krijgen is daar een voorbeeld van...
Google maar eens: Ross Brawn Q4 F1 en e ziet allemaal pagina's met nieuws dat het volgend jaar niet komt
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dat ligt niet aan de klassepilskes schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:28:
De kwali in vorm van een race ofzo vind ik helemaal niks! Ook 2 of 3 races hoeft van mij niet. Kijk naar het WTCR (oude WTCC), die hebben nu ook 3 races en je hoort bijna niemand meer over die raceklasse.
Ik wilde de WTCR dit weekend weer kijken.
Race 1 was nergens te vinden (behalve Eurosport Player), race 2 heb ik het begin van gemist (halve race zowat) door MotoGP podia.
En toen had ik er geen zin meer in! Maar de races die ik half (of illegaal) heb gezien waren wel leuk
Hoop dat Eurosport snel de licenties ervoor verliest!

https://www.motorsport.co...-engine-progress/3192202/Asked if, with the benefit of hindsight, Renault would have been better off taking the C-spec engine as its third power unit, Sainz responded: “If it comes without reliability, no.
“The team is fully sure that with our fuel it is just not reliable enough, so I fully back the team with whatever decision they take.
“The team is fully sure that with our fuel it is just not reliable enough, so I fully back the team with whatever decision they take.
“I just think we need more power, which we don’t have, and we don’t get it for whatever reason. If we wanted to be in Q3 in Japan we just needed more power, and Honda has showed that it is possible.”
Van je eigen Renault coureurs (Sainz) moet je het maar hebben.
edit: Ik had Prost en Hulkenberg helemaal gemist. Die hebben ook vergelijkbare uitspraken gedaan over de Renault PU.
https://www.f1today.net/n...ter-te-lopen-met-de-motor
https://www.f1today.net/n...omen-motorvermogen-tekort
[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-10-2018 10:01 ]
Sainz is een nomade. Die is volgend jaar al weer naar Mclaren.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:30:
Ik zat eens te browsen door wat artikelen en dit viel me wel heel erg op.![]()
[...]
https://www.motorsport.co...-engine-progress/3192202/
Van je eigen Renault coureurs (Sainz) moet je het maar hebben.
Waar hij ook met een Renault PU zal zitten. Maar juist omdat hij eruit geschopt wordt door Renault, hecht ik wat meer waarde aan zijn woord dan als hij was gebleven.0xygen500 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:32:
[...]
Sainz is een nomade. Die is volgend jaar al weer naar Mclaren.
Dat... Ik dacht dat die olie en brandstof van Renault beter op de motor afgestemd was...MikeyMan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:50:
'with our fuel' is Dan natuurlijk wel de beste opmerking van dat stuk...
of deze dan:
Sainz gaat een mooie tijde tegenmoet bij McLaren...“I just think we need more power, which we don’t have, and we don’t get it for whatever reason. If we wanted to be in Q3 in Japan we just needed more power, and Honda has showed that it is possible.
Met dezelfde te trage motor - en zonder visie of zelfs maar een idee- hoe die sneller kan...bij een team met het slechtste chassis van alle Renault teams.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Altijd genieten als ik naar Windsor zijn analyses luister. Welbespraakt en kennis van zaken.Grrrrrene schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:11:
[YouTube: Why Lewis was sooo good in Japan F1 - Peter Windsor]
Interessante video van Peter Windsor over het incident tussen Vettel en Max (als je door de Lewis lofzang in het begin heen komt), zijn mening: Verstappen (en enkele andere rijders zoals Hamilton) nemen in Spoon (hij noemt het hairpin??) een andere lijn waar meer grip is. Vettel pakt daar de meer traditionele lijn waarbij hij de apex aanraakt. Vettel zou de lijn van Max hebben geïnterpreteerd als "hij mist de bocht, er is een gat".
Aan de andere kant is hij vrij hard in z'n oordeel over het incident met RAI. Ach, ieder z'n mening
Geeft ook aan hoeveel ik niet zie of doorgrond. Dat enkele coureurs andere lijnen rijden omdat daar meer grip is, dat Ham beter omgaat met koude mediums dan Bot (hoewel dit af te leiden zou kunnen zijn uit rondetijden Ham/Bot na VSC, vergeleken met de andere rondetijden), hoe Ham enkele bochten kennelijk magistraal neemt...
Tijd voor een masterclass formule 1 kijken
Ja, dat is waar, maar Max heeft ook een andere mening over die motor dan bijvoorbeeld Ricciardo. Max al voordat die naar Honda ging.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:33:
[...]
Waar hij ook met een Renault PU zal zitten. Maar juist omdat hij eruit geschopt wordt door Renault, hecht ik wat meer waarde aan zijn woord dan als hij was gebleven.
Max wist dan ook al maanden dat RBR naar Honda ging terwijl Ricciardo naar de uitweg van RBR zocht.0xygen500 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:20:
[...]
Ja, dat is waar, maar Max heeft ook een andere mening over die motor dan bijvoorbeeld Ricciardo. Max al voordat die naar Honda ging.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Sainz eerder zijn mond opentrekt dan een Ricciardo.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:27:
[...]
Max wist dan ook al maanden dat RBR naar Honda ging terwijl Ricciardo naar de uitweg van RBR zocht.
Verwijderd
Yep maar in 99% van zijn verhalen moet je hem negeren omdat hij alleen aandacht zoekt. Nu geeft hij alleen af omdat ze hem niet (terecht) wilden houden.0xygen500 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:29:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat Sainz eerder zijn mond opentrekt dan een Ricciardo.
Ze wilden hem wel houden maar hij mocht niet van Red Bull. Toen heeft Renault Riciardo gehaald.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:45:
[...]
Yep maar in 99% van zijn verhalen moet je hem negeren omdat hij alleen aandacht zoekt. Nu geeft hij alleen af omdat ze hem niet (terecht) wilden houden.
PSN: Shiver23
Zijn ze bang een 2-stopper te moeten rijden met supersoft en ultrasoft?basvn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:16:
Mclaren heeft deze x wel bandenkeuze gehad. Maar wel weer totaal anders als de rest
Signatures zijn voor boomers.
Van Autosport.com:Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:45:
[...]
Yep maar in 99% van zijn verhalen moet je hem negeren omdat hij alleen aandacht zoekt. Nu geeft hij alleen af omdat ze hem niet (terecht) wilden houden.
Red Bull made it "easier" for Renault to steal Daniel Ricciardo away by blocking the French Formula 1 manufacturer's attempts to permanently sign Carlos Sainz Jr, according to Cyril Abiteboul.
Renault's shock signing of Ricciardo means Sainz's short spell with the team will end after this season, having initially joined on loan from Red Bull with the intention of making it a longer-term deal.
Team boss Abiteboul has now revealed that Renault "pushed massively" to sign Sainz but was blocked by Red Bull, which ultimately allowed Renault to pursue and swoop for Ricciardo.
"It is a bit strange, because finally we've been able to enter into a contract with Daniel easier," Abiteboul told Autosport.
"It was easier to do that with Daniel than with Carlos, because Red Bull was clearly blocking our attempt to do an extension of the contract with Carlos.
90% kans dat het dan slechter wordt0xygen500 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:28:
Het enige wat niet zou moeten veranderen is de kwalificatie.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of ze hebben ondervonden dat hun wagen niet zo goed overweg kan met de supersoft, en daarmee bedoel ik dat de tijden tussen soft en supersoft op de McLaren misschien zo dicht bij elkaar liggen dat supersoft weinig zin heeft voor hun.Maasluip schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:35:
[...]
Zijn ze bang een 2-stopper te moeten rijden met supersoft en ultrasoft?
21 minuten een zeer kalme Max
Zet dat af tegen Vettel:
https://t.co/x19HdEkiF2
Wel een verschil
[ Voor 32% gewijzigd door Wom op 10-10-2018 09:04 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Edoch, waarom hij alle bochten 'hairpin' noemt is wel een raadsel...Grrrrrene schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:11:
[YouTube: Why Lewis was sooo good in Japan F1 - Peter Windsor]
Q1/2/3 daarentegen... en dan zelfs nog een Q4. Dan ga ik pas echt kijken bij Q4 ipv bij Q3.
Er zijn zoveel varianten te verzinnen:
- Start in omgekeerde volgorde van finishen van de vorige race (maar wat doe je dan met de zaterdag)
- Start in omgekeerde volgorde van stand in het WDC
Of leukere varianten:
- Doe een loting en een knock-out systeem. 2 (of 4) auto's die tegelijk een rondje rijden en de snelste(n) gaan door
- Verbind daadwerkelijk punten aan de Q om te voorkomen dat teams er na Q1 mee ophouden
- Maak er 1 Q-sessie van, een (half) uur voor iedereen om de best mogelijke tijd neer te zetten. Maximum tijd en/of maximum aantal auto's op de baan om te voorkomen dat het te druk word, eventueel loten voor wie als eerst mag/moet. Je rijdt verplicht een outlap, hotlap, inlap en dan sluit je weer achteraan in de rij. Geen compleet veld in de pitbox, want hoe langer je in de pitbox staat hoe langer het duurt voordat je weer naar buiten kunt. Goed te combineren met verbod op bandenwarmers

(beetje zoals het Indy concept zoals ik het hierboven las)
Die dude is zo kaal, die heeft nog nooit een 'hairpin' gezien.MikeyMan schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:16:
[...]
Edoch, waarom hij alle bochten 'hairpin' noemt is wel een raadsel...
[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 10-10-2018 09:17 ]
Yes, net zoals in de jaren '90. Gewoon een half uur (want een uur was te lang; helft van de tijd gebeurde er niets...) en een maximum van 12 rondes o.i.d. Heb je last van verkeer/gaat het regenen op het verkeerde moment; jammer dan, pech gehad. Komt het meer aan op goede timing en je hebt continue actie op de baan.Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:16:
- Maak er 1 Q-sessie van, een (half) uur voor iedereen om de best mogelijke tijd neer te zetten. Maximum tijd en/of maximum aantal auto's op de baan om te voorkomen dat het te druk word, eventueel loten voor wie als eerst mag/moet. Je rijdt verplicht een outlap, hotlap, inlap en dan sluit je weer achteraan in de rij. Geen compleet veld in de pitbox, want hoe langer je in de pitbox staat hoe langer het duurt voordat je weer naar buiten kunt. Goed te combineren met verbod op bandenwarmers

Crunched some numbers on Quali head to heads. Took away odd ball sessions like ones with penalties, mixed weather. Interesting to look beyond headline scores: @MercedesAMGF1 , @ForceIndiaF1 , @ToroRosso closer but RBR a bigger gap than I expected. #LoveNumbers #F1Geek #F1 #Stats pic.twitter.com/yAAozz73ns
— Karun Chandhok (@karunchandhok) 9 oktober 2018

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Heb je zijn kapsel de laatste tijd gezien? Dat schaamhaar wat hij op zijn hoofd heeft begint steeds langer te worden.Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:16:
Die dude is zo kaal, die heeft nog nooit een 'hairpin' gezien.
(ja, weer een persoonlijke aanval, ik mag die gast echt niet
Alleen laten voten door gebruikers van de betaalde app helpt dan wel denk ik...mphilipp schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:34:
[...]
Dat is het gevaar van internet voting. Totaal oncontroleerbaar en makkelijk te frauderen. Als het om gridplekker of boost gaat, zul je zelfs zien dat teams er niet voor terugdeinzen om botnets in te zetten.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik ken de hele vent nietMaasluip schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:17:
[...]
Heb je zijn kapsel de laatste tijd gezien? Dat schaamhaar wat hij op zijn hoofd heeft begint steeds langer te worden.
(ja, weer een persoonlijke aanval, ik mag die gast echt niet)
Bovenstaande foto komt uit onderstaand artikel van SKY. Het gaat over de Formule W, die volgend jaar begint. Deze Formule klasse is alleen voor vrouwen, om zo meer vrouwen naar de F1 te krijgen. Ik weet niet of het ze dat lukt, maar het is wel een leuk concept en ga het zeker wel volgen.
https://www.skysports.com...aims-to-find-next-f1-star
[ Voor 59% gewijzigd door Jasphur op 10-10-2018 10:46 ]
Ga dan gewoon racen, óf stap echt uit de F1... and stay out.
Wat je dan ook gauw gaat krijgen met zo'n Renault en zeker Williams, is dat de rijders beiden de max uit de wagen persen. Dan maakt de rijder het verschil niet meer omdat de auto niet harder kan.Soggney schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:16:
Het lijkt me eerder dat Renault, Haas en zeker Williams aan elkaar gewaagd zijn. Daar is de Quali Score wat meer in balans. De time gap is misschien klein, maar Ocon heeft wel vaker de edge van een paar hondersten.
Of dit voor Haas ook geldt weet ik niet.
Kan me er eigenlijk niet aan ergeren. Hij heeft vaak weetjes en inkijk in dingen die andere commentatoren bijvoorbeeld niet hebben. Daarnaast kent hij alle coureurs ook persoonlijk. Niet dat ik een grote fan van hem was/ben als persoon of coureur, maar ik erger me al aan genoeg andere mensen. Dat 'ergenis' potje is dus al leegPathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:38:
Ben ik overigens de enige die zich groen en geel kan ergeren aan Nico Rosberg? Kampioen worden, dan uit de F1 stappen maar wél als wandelende meningpaal overal blaten waar een microfoon te vinden is.
Ja, goed idee. Laten we oud-coureurs van de grid weren en nooit meer commentaar laten geven. Dag DC, dag Webber, dag Herbert, dag Villeneuve, dag Brundle, dag Doornbos, dag Alberts, dag Chandok...Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:38:
Ben ik overigens de enige die zich groen en geel kan ergeren aan Nico Rosberg? Kampioen worden, dan uit de F1 stappen maar wél als wandelende meningpaal overal blaten waar een microfoon te vinden is.

Ik verwelkom de inzichten van oud coureurs. Goed, de een is wat beter te pruimen dan de ander, maar ze hebben meestal heel wat meer inzicht in wat er gebeurt dan een Mol of een Plooi.
Voor wie wél interesse heeft, hier zijn meest recente podcast met een gesprek met Briatore:
[ Voor 14% gewijzigd door ATS op 10-10-2018 10:48 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dag Lauda, dag Wolff, dag Marko, dag Horner.ATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Ja, goed idee. Laten we oud-coureurs van de grid weren en nooit meer commentaar laten geven. Dag DC, dag Webber, dag Herbert, dag Villeneuve, dag Brundle, dag Doornbos, dag Alberts, dag Chandok...![]()
Ik verwelkom de inzichten van oud coureurs. Goed, de een is wat beter te pruimen dan de ander, maar ze hebben meestal heel wat meer inzicht in wat er gebeurt dan een Mol of een Plooi.
Dat hoeft nou ook weer niet, maar ik begrijp de ergenis van @Pathogen. Rosberg hangt mijn inziens de populaire jongen uit en is naar mijn mening niet perse een echt presentator. Misschien dat dat nog wat minder wordt als hij langer presenteert. Hij geeft inderdaad leuke inkijkjes en komt met leuke weetjes over de F1 die veel andere reporters niet hebben.ATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Ja, goed idee. Laten we oud-coureurs van de grid weren en nooit meer commentaar laten geven. Dag DC, dag Webber, dag Herbert, dag Villeneuve, dag Brundle, dag Doornbos, dag Alberts, dag Chandok...![]()
Happy Cake day overigens.
Niks mis met oud-coureurs, maar de deur zo hard achter je dichtgooien en dan een minuut later toch weer aankloppen vind ik gewoon vreemd.ATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Tuurlijk, hij zal er lekker mee verdienen
Dat zijn geen commentatoren maar teambazen/-bobo's natuurlijk, maar strikt genomen heb je gelijk.0xygen500 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:47:
[...]
Dag Lauda, dag Wolff, dag Marko, dag Horner.
Hij had het volgens mij niet zozeer gehad met F1, maar met het leven wat hij moest leven om te presteren op het niveau dat hij wilde in F1. Hij wilde bewijzen kampioen te kunnen worden, en toen dat gelukt was was het voor hem voldoende. Ik vind dat een ontzettend moedige beslissing, en ik heb daar eigenlijk meer respect voor dan het nog jarenlang harken wat je een Alonso hebt zien doen.Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Niks mis met oud-coureurs, maar de deur zo hard achter je dichtgooien en dan een minuut later toch weer aankloppen vind ik gewoon vreemd.
Tuurlijk, hij zal er lekker mee verdienenmaar ik dacht dat ie het zo ontzettend gehad had met de F1?
[ Voor 58% gewijzigd door ATS op 10-10-2018 10:52 ]
Als iemand ongezouten meningen geeft is het Marko en LaudaATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Dat zijn geen commentatoren maar teambazen/-bobo's natuurlijk, maar strikt genomen heb je gelijk.
Alle voorgedragen veranderingen klinken als verslechteringen.Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:16:
Ik vind niet dat de Q een sprintrace moet worden. Met de allersnelste auto's wil je toch weten hoe ontzettend snel je een rondje zou kunnen rijden in ideale omstandigheden? Dat vind ik wel één van de mooie dingen van het Q-systeem.
Q1/2/3 daarentegen... en dan zelfs nog een Q4. Dan ga ik pas echt kijken bij Q4 ipv bij Q3.
Er zijn zoveel varianten te verzinnen:
- Start in omgekeerde volgorde van finishen van de vorige race (maar wat doe je dan met de zaterdag)
- Start in omgekeerde volgorde van stand in het WDC
Of leukere varianten:
- Doe een loting en een knock-out systeem. 2 (of 4) auto's die tegelijk een rondje rijden en de snelste(n) gaan door
- Verbind daadwerkelijk punten aan de Q om te voorkomen dat teams er na Q1 mee ophouden
[...]
Die dude is zo kaal, die heeft nog nooit een 'hairpin' gezien.
- Knock-out systemen zoals in de Formule-E zeikt ook iedereen op dat het klote en oneerlijk is
- 1 sessie is zo ouderwets en saai omdat iedereen binnen blijft tot de laatste seconden
- Punten aan de Q hangen geef je alleen maar Merc een grotere voorsprong mee
- Alle oneerlijke dingen als reverse grid zorgt er alleen maar voor dat meer mensen niet gaan rijden
Het Q1/2/3/4 is vooral bedoeld zodat er meer mensen op de baan rondjes draaien, zodat de toeschouwers wat te zien hebben en iedereen in dezelfde condities een poging kan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2018 10:53 ]
PSN
Ik krijg het idee dat zijn vrouwtje het te gevaarlijk vond om te racen. Alleen geld is geld en brood moet verdient worden. Dus veilig langs de kant mag wel. Zijn dochters mogen ook nooit gaan racen zei die laatst nog.Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Niks mis met oud-coureurs, maar de deur zo hard achter je dichtgooien en dan een minuut later toch weer aankloppen vind ik gewoon vreemd.
Tuurlijk, hij zal er lekker mee verdienenmaar ik dacht dat ie het zo ontzettend gehad had met de F1?

Vind het overigens wel jammer dat ie niet meer rijdt, helemaal naast Lewis. Erg leuk om die twee te zien knokken.
Nou ja, Villeneuve mogen ze wat mij betreft wel weren. Alberts mis ik ook totaal niet... Kunnen we die niet met terugwerkende kracht Belgisch paspoort en racelicentie geven?ATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Ja, goed idee. Laten we oud-coureurs van de grid weren en nooit meer commentaar laten geven. Dag DC, dag Webber, dag Herbert, dag Villeneuve, dag Brundle, dag Doornbos, dag Alberts, dag Chandok...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zei toch ook dat ik een meer te pruimen vond dan de ander?Player1S schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Nou ja, Villeneuve mogen ze wat mij betreft wel weren. Alberts mis ik ook totaal niet... Kunnen we die niet met terugwerkende kracht Belgisch paspoort en racelicentie geven?

jah maar ..... een -echte- sportmanATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Dat zijn geen commentatoren maar teambazen/-bobo's natuurlijk, maar strikt genomen heb je gelijk.
[...]
Hij had het volgens mij niet zozeer gehad met F1, maar met het leven wat hij moest leven om te presteren op het niveau dat hij wilde in F1. Hij wilde bewijzen kampioen te kunnen worden, en toen dat gelukt was was het voor hem voldoende. Ik vind dat een ontzettend moedige beslissing, en ik heb daar eigenlijk meer respect voor dan het nog jarenlang harken wat je een Alonso hebt zien doen.

Op een circuit als Monaco werkt het overigens natuurlijk niet, want inhalen kan je daar wel zo ongeveer vergeten...
Wat is nu het probleem met Q?
1) Dezelfde zes staan bovenaan.
2) Plek 7-10 hebben last van hun zachtste banden in Q2 voor de race.
3) Door grid penalties doen mensen niet mee aan Q2, waardoor sommigen al een toegewezen plek krijgen.
Oplossing:
1) Niet. Het is een open competitie en heeft niks met de Q-format te maken.
2) Afschaffen van het racen op de kwalificatieband. Het is zo simpel, dat F1 het niet doet. Nu hebben al 2-3 races achter elkaar de sterkste middenvelders hier last van in de strategie.
3) Grid penalties sterk reduceren. Je kan 3 man van de baan rijden (GRO in Spanje) en maar 3 plekken straf krijgen. Of iemand blokken in Q (Vettel in Oostenrijk), maar o wee als je een bak (5 plekken) of motoronderdeel (10, elk volgende 5 van de serie) wisselt. Nee, dat moeten we niet hebben.

Dus wat gaan we doen. Q4 introduceren en alles nog gecompliceerder maken. Goed idee Ross.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik kan me er totaal niet aan storen. Als oud-coureur weet hij vaak net wat meer van wat er gebeurt, hij heeft z'n ingangetjes en ik vind het wel een sympathieke gast. Ik snap zijn keuze best: hij is kampioen geworden en is dat slopende F1-leven zat. En nu kan hij op een andere manier z'n geld verdienen. Groot gelijk. Menig fan onderschat wat een last het op je privéleven is om in de F1 te rijden. Volgens mij zei Olav daar bij Peptalk nog wat over, maar dan over de monteurs...?Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:38:
Wat betreft de Formule W. Ik denk dat ik het wel eens ga volgen (gewoon proberen). Fysiek zullen vrouwen het inderdaad afleggen tegen mannen, maar was het ook niet zo dat vrouwen beter tegen G-krachten kunnen? En zouden er op de wereld nergens vrouwen te vinden zijn die net zo sterk zijn als een F1-coureur? Gemiddeld genomen: nee, maar er lopen 3,8 miljard vrouwen rond op aarde...
[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 10-10-2018 12:07 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Maar uh je hoort uh als uh Guido uh naast Olav uhh zit dat uh commentaar geven nog uhh wel een uh vak apart uhh is. Zeg maarATS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:46:
Exact expert nodig?
Zeker eh waar.Crazy D schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:11:
[...]
Maar uh je hoort uh als uh Guido uh naast Olav uhh zit dat uh commentaar geven nog uhh wel een uh vak apart uhh is. Zeg maarJe kan er veel kennis van hebben (ik vond overigens Ho Pin Tung een verademing toen hij een tijdje terug bij de q was toen Robert niet kon) maar voor commentaar geven moet je het ook een soort van boeiend weten te brengen.
Ik denk het. Ik ben nog nooit onbedoeld met de mening van Heer Rosberg geconfronteerd. Ik zie dat Villeneuve veel blaat en dat iedereen zich eraan ergert. Maar ik zoek ze eigenlijk niet op. Sowieso heb ik een broertje dood aan de meeste 'analisten' een 'deskundologen' die het raceweekend doodanalyseren. Ook op autosport.com, waar ik veel kijk, zie je van die artikelen met titels als 'Why so and so fucked himself'. Matig interessant en vaak meer schrijven om het schrijven (ze moeten nu eenmaal elke week een artikel produceren) dan dat het een zinvolle aanvulling is.Pathogen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:38:
Het zou kunnen dat die mannen zinvolle inzichten kunnen geven, maar de meesten kunnen dat niet. Coulthard kan leuk interviewen en is gewoon een likeable chap, net als Brundle. Maar meestal blaten ze maar wat. Ze kunnen vaak wel goed iets als een quali-lap becommentatiëren. Maar het analyseren van een crash wordt vaak gestuurd door een bias voor een bepaalde coureur/team.
Inderdaad, want dat zou er toe leiden dat de F1 zo duur wordt dat de kleinere teams niet meer mee kunnen doen.Señor Sjon schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:46:
maar o wee als je een bak (5 plekken) of motoronderdeel (10, elk volgende 5 van de serie) wisselt. Nee, dat moeten we niet hebben.![]()
Het resultaat daarvan is dat de topteams vrijwel onverslaanbaar zijn omdat ze en een veel pk's hebben en een motor hebben die het uithoudt terwijl de teams met minder geld weinig pk's hebben en die motor gaat ook nog eens elke twee races stuk.
Tamelijk realistische(re) kijk op het waarom Vettel precies daar de aanval plaatste op Verstappen, en niet elders op het circuit.
...
Zu behaupten, Vettel hätte Verstappen später mit DRS und dem Power-Überschuss des Ferrari-Motors an den üblichen Stellen vor der Schikane oder am Ende der Zielgerade überholen können, ist Blödsinn. Gerade dort hätte er Verstappen nie gekriegt. Wenn der Holländer mal darauf eingerichtet ist, dass ihn sein Spezialfreund Vettel überholen will, dann gibt er sich an exakt an diesen Stellen keine Blöße.
Wir wissen ja wie sich der Red Bull-Pilot gegen schnellere Autos verteidigt. Verstappen auf Kampflinie, Vettel dahinter, das hätte den Rückstand auf die Mercedes so dramatisch vergrößert, dass Hamiltons Herausforderer die Silberpfeile nach dem Boxenstopp nie mehr eingeholt hätte.
...
To claim that Vettel could have overtaken Verstappen later with DRS and the power surplus of the Ferrari engine in the usual places before the chicane or at the end of the home straight is nonsense. Just then he would never have got Verstappen. If the Dutchman is set up for him to be overtaken by his special friend Vettel, then he gives himself at exactly these places no nakedness.
We know how the Red Bull driver defends himself against faster cars. Verstappen on battle line, Vettel behind, that would have the backlog of the Mercedes increased so dramatically that Hamilton's challenger would never overtake the silver arrows after the pit stop.
...
Wer fährt den zweiten Toro Rosso neben Daniil Kvyat? Motorsportchef Helmut Marko gibt sich bedeckt: „Wir haben noch Zeit.“ Die Entscheidung soll zwischen Brendon Hartley und Alexander Albon fallen. Albon war früher einmal im Red Bull-Förderprogramm, wurde zwischenzeitlich aber wieder fallengelassen. Der 22-jährige Engländer mit thailändischen Wurzeln liegt derzeit an zweiter Stelle der Formel-2-Meisterschaft. Er ist der einzige Fahrer, der George Russell den Titel noch streitig machen kann.
...
Who drives the second Toro Rosso next to Daniil Kvyat? Motorsport boss Helmut Marko is covered: "We still have time." The decision is between Brendon Hartley and Alexander Albon fall. Albon was once in the Red Bull funding program, has been dropped in the meantime but again. The 22-year-old Englishman with Thai roots is currently in second place in the Formula 2 Championship. He is the only driver who can still challenge George Russell's title.
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 10-10-2018 12:47 ]
Testing, one, two ...
Rosberg is natuurlijk een watje...tenminste, als je vindt dat presteren op topnivo voor watjes is. Ik denk dat het - net als al die andere rijders, inclusief Stroll - bikkels zijn die van alles opofferen om op dit nivo te kunnen presteren. Ja, ik heb ook een mening over Rosberg (en Stroll), maar feitelijk past de benaming 'watje' ze niet.himlims_ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:04:
[...]
jah maar ..... een -echte- sportman![]()
zal ten alle tijden zijn titel willen verdedigen. ik kan me vinden in zijn motivatie; kost te veel van prive leven (maar dat wist je vooraf). Echter, het niet verdedigen van je titel, maakt rosberg voor mij gewoon een watje
En dat ie vooraf wist dat zijn privéleven eraan ging is iets dat iedereen 'weet', maar altijd onderschat. Pas als je het ondergaat weet je wat het inhoudt. Het was bij hem ook meer de mentale tol die hij moest betalen vanwege de 'feud' met Hamilton en de mindgames die over en weer gespeeld werden. Plus de gigantische druk die op de rijders (alle rijders) staat. De een gaat daar makkelijker mee om dan de ander.
Ik heb ook een mening over de betiteling 'echte' dit of dat. Of het nou gaat om sportmensen of andere beroepen/interesses, maar er is geen commissie die bepaalt wie een echte sportman is en wie niet. Rosberg heeft vreselijk veel opgeofferd en er gigantisch veel effort in gestoken. Je mag 'm persoonlijk een minder aardig mens vinden, maar hij is wel degelijk een echte sportman met een passie voor het racen. Anders hou je dat gewoon niet vol. Geld is géén motivatie. niet voor F1 wereldkampioen worden. Dat trekt niemand als geld je enige motivatie is.
Leuk dat ze Albon er weer bij trekken aan zijn haren, maar die had al ergens bij Nissan in de Formule-E getekent pashardware-lover schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:41:
...
Wer fährt den zweiten Toro Rosso neben Daniil Kvyat? Motorsportchef Helmut Marko gibt sich bedeckt: „Wir haben noch Zeit.“ Die Entscheidung soll zwischen Brendon Hartley und Alexander Albon fallen. Albon war früher einmal im Red Bull-Förderprogramm, wurde zwischenzeitlich aber wieder fallengelassen. Der 22-jährige Engländer mit thailändischen Wurzeln liegt derzeit an zweiter Stelle der Formel-2-Meisterschaft. Er ist der einzige Fahrer, der George Russell den Titel noch streitig machen kann.
...
Who drives the second Toro Rosso next to Daniil Kvyat? Motorsport boss Helmut Marko is covered: "We still have time." The decision is between Brendon Hartley and Alexander Albon fall. Albon was once in the Red Bull funding program, has been dropped in the meantime but again. The 22-year-old Englishman with Thai roots is currently in second place in the Formula 2 Championship. He is the only driver who can still challenge George Russell's title.
PSN
Klopt, al zal ie vast gaan als ze hem een stoeltje aanbieden?YakuzA schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
Leuk dat ze Albon er weer bij trekken aan zijn haren, maar die had al ergens bij Nissan in de Formule-E getekent pas
Hangt er vanaf hoe hard Nissan (Renault) hem aan dat FE contract willen houdenMartinspire schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:48:
[...]
Klopt, al zal ie vast gaan als ze hem een stoeltje aanbieden?
PSN
Het zal niet de eerste zijn die iets in zijn contract heeft staan zoals; "Indien..."YakuzA schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
Leuk dat ze Albon er weer bij trekken aan zijn haren, maar die had al ergens bij Nissan in de Formule-E getekent pas
Testing, one, two ...
En vergeet ook niet dat zijn priveleven door de jaren heen verandert is. In de beginjaren heb je niks anders dan je sport en kan je je daar volledig op richten. Maar na een tijd ga/wil je toch een relatie opbouwen, daar tijd in stoppen en als je kinderen krijgt nog een factor erger.mphilipp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
En dat ie vooraf wist dat zijn privéleven eraan ging is iets dat iedereen 'weet', maar altijd onderschat. Pas als je het ondergaat weet je wat het inhoudt. Het was bij hem ook meer de mentale tol die hij moest betalen vanwege de 'feud' met Hamilton en de mindgames die over en weer gespeeld werden. Plus de gigantische druk die op de rijders (alle rijders) staat. De een gaat daar makkelijker mee om dan de ander.
Topsporter zijn is zeker geen cakewalk, maar als ik Hamilton dan een foto zie plaatsen van hem en zijn vrienden die een privéjet instappen om naar #weetikwaar te vliegen om even te gaan feesten, dan vind ik ook niet dat je hard moet klagen dat het zo'n hard leven is.mphilipp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
Rosberg is natuurlijk een watje...tenminste, als je vindt dat presteren op topnivo voor watjes is. Ik denk dat het - net als al die andere rijders, inclusief Stroll - bikkels zijn die van alles opofferen om op dit nivo te kunnen presteren. Ja, ik heb ook een mening over Rosberg (en Stroll), maar feitelijk past de benaming 'watje' ze niet.
En dat ie vooraf wist dat zijn privéleven eraan ging is iets dat iedereen 'weet', maar altijd onderschat. Pas als je het ondergaat weet je wat het inhoudt.
Ik verdien ook liever een miljoen per jaar met dingen doen die ik leuk vind
De podcasts van f1 vind ik juist wel tof omdat ze vaak een interessant achtergrondverhaal vertellen. Meestal beluister ik ze als ik wat anders aan het doen ben. Ik heb er maar een paar beluisterd trouwens.Rudolf schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:30:
Podcasts luister ik niet, maar ik vind de vlogs van Nico best leuk eigenlijk en ben 'm juist meer gaan waarderen dan toen hij nog reed.
In de podcast met Prost vertelde hij veel persoonlijke gebeurtenissen die ik nergens anders heb gelezen. Zowel situaties met Lauda als met Senna vrij diepgaand zelfs. Daarnaast ook vrij open over zijn prost team later waarbij hij eigenlijk geflest werd door de Franse politiek.
De podcast met Gasly was ook wel interessant. Vooral zijn relatie met Ocon dat startte als broeders maar steeds meer verwaterde en nu praten ze in principe niet meer met elkaar door verscheidene gebeurtenissen. Ook zijn relatie en ervaringen met Japan en Honda waren informatief.
Ik denk dat bepaalde podcasts beter zijn dan anderen. Podcasts van de teammanagers interesseren mij bijvoorbeeld niet.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Tsja...zo is het makkelijk oordelen vanaf een fotootje. Je kent hun dagindeling en agenda niet. Mag hij tussendoor ook even ontspannen? Dat ie een keer een zaterdag gaat feesten zegt natuurlijk niets. Bovendien is hij een zelfverklaarde saaie piet op feestjes omdat ie geen alcohol drinkt.Maasluip schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:50:
[...]
Topsporter zijn is zeker geen cakewalk, maar als ik Hamilton dan een foto zie plaatsen van hem en zijn vrienden die een privéjet instappen om naar #weetikwaar te vliegen om even te gaan feesten, dan vind ik ook niet dat je hard moet klagen dat het zo'n hard leven is.
De rest van de tijd is het gewoon om 6u op, sporten, eten, sporten, sponsorverplichtingen, sporten, sim runs, briefings, en dan is het weer bedtijd. Toen Max een keer bij zo'n tv programma was, zetten ze hem ook iets voor dat hij niet nam (frikandel oid), omdat ie dat tijdens het seizoen niet mag/kan eten.
Als jij denkt dat één foto impliceert dat ie een leven als James Hunt leidt, heb je een vreemd beeld van de wereld. Insta en FB zijn geen 100% reflecties van iemands leven.
Vergeet even niet dat ondanks dat hij 'even' ergens anders heen kan hij met elke uiting wel in de gaten moet houden wat hij doet. Dus even hardlopen met een Senheizer koptelefoon kan echt niet. Of rijden in een Aston Martin ook niet, of Ralf Lauren kleding dragen, foei! Denk bijvoorbeeld aan dat filmpje van Max, waarin een persoon een etentje filmt en de camera beweegt naar Max toe en die schrikt zich het apelazerus, want… Hij drinkt Coca Cola!! Nooooo, je moet Red Bull Cola drinken potverdikkie.Maasluip schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:50:
[...]
Topsporter zijn is zeker geen cakewalk, maar als ik Hamilton dan een foto zie plaatsen van hem en zijn vrienden die een privéjet instappen om naar #weetikwaar te vliegen om even te gaan feesten, dan vind ik ook niet dat je hard moet klagen dat het zo'n hard leven is.
En daarnaast: Vroeger had ik een brakke fiets, dus ging ik maar lopen naar het café in Bussum. Toen had ik een goede fiets, dus ging ik naar cafés in HIlversum, daarna kreeg ik een gratis OV, dus dat werd stappen in Utrecht of Amsterdam. Weer even laten kreeg ik een auto, dus dat werd nachtjes Antwerpen. Als ik een privéjet had was ik ook naar #weetikwaar gevolgen

wanneer luister je zoiets dan? Als je aan het werk bent ofzo?Lasmibalsingh schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:06:
[...]
De podcasts van f1 vind ik juist wel tof omdat ze vaak een interessant achtergrondverhaal vertellen. Meestal beluister ik ze als ik wat anders aan het doen ben. Ik heb er maar een paar beluisterd trouwens.
In de podcast met Prost vertelde hij veel persoonlijke gebeurtenissen die ik nergens anders heb gelezen. Zowel situaties met Lauda als met Senna vrij diepgaand zelfs. Daarnaast ook vrij open over zijn prost team later waarbij hij eigenlijk geflest werd door de Franse politiek.
De podcast met Gasly was ook wel interessant. Vooral zijn relatie met Ocon dat startte als broeders maar steeds meer verwaterde en nu praten ze in principe niet meer met elkaar door verscheidene gebeurtenissen. Ook zijn relatie en ervaringen met Japan en Honda waren informatief.
Ik denk dat bepaalde podcasts beter zijn dan anderen. Podcasts van de teammanagers interesseren mij bijvoorbeeld niet.
Zou die James Hunt zich echt de rambam hebben gesnoven en gedronken of was dat alleen maar in de film?mphilipp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
Tsja...zo is het makkelijk oordelen vanaf een fotootje. Je kent hun dagindeling en agenda niet. Mag hij tussendoor ook even ontspannen? Dat ie een keer een zaterdag gaat feesten zegt natuurlijk niets. Bovendien is hij een zelfverklaarde saaie piet op feestjes omdat ie geen alcohol drinkt.
De rest van de tijd is het gewoon om 6u op, sporten, eten, sporten, sponsorverplichtingen, sporten, sim runs, briefings, en dan is het weer bedtijd. Toen Max een keer bij zo'n tv programma was, zetten ze hem ook iets voor dat hij niet nam (frikandel oid), omdat ie dat tijdens het seizoen niet mag/kan eten.
Als jij denkt dat één foto impliceert dat ie een leven als James Hunt leidt, heb je een vreemd beeld van de wereld. Insta en FB zijn geen 100% reflecties van iemands leven.
Geen idee. Maar als het zo is, kun je je afvragen hoe goed ie zou zijn als ie echt als een sportman leefde...Rudolf schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Zou die James Hunt zich echt de rambam hebben gesnoven en gedronken of was dat alleen maar in de film?
Hij was een F1 coureur in de jaren 70 die uiteindelijk nog voor z'n 50e is overleden omdat z'n lichaam op was. Denk dat er geen twijfel over hoeft te bestaan dat de beste man niet zo zuinig was op z'n lichaam.Rudolf schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Zou die James Hunt zich echt de rambam hebben gesnoven en gedronken of was dat alleen maar in de film?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ja, die Hunt was een echte levensgenieter.Rudolf schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:49:
https://www.formule1.nl/n...s-hunt-de-levensgenieter/
https://www.gpupdate.net/...ige-leven-van-james-hunt/
"When you grow up your heart dies"
Tijdens het sporten, koken, in de auto, tijdens het stofzuigenRudolf schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
wanneer luister je zoiets dan? Als je aan het werk bent ofzo?
Daarvoor zag je gerust coureurs nog een sigaretje roken
Hoor je dat wel boven het stofzuiger geluid uit?MikeyMan schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:24:
[...]
Tijdens het sporten, koken, in de auto, tijdens het stofzuigen
Kwestie van een stille stofzuiger en noise cancelling bose. Niks aan het handje!Ari Gold schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:26:
[...]
Hoor je dat wel boven het stofzuiger geluid uit?
Fangio gebruikte zelfs drugs om zijn uithoudingsvermogen te verbeteren. Daar maakte hij geen geheim van; was normaal in die tijd.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:25:
Tot de jaren 90 ging het er ook anders aan toe met het aanzien van F1 als sport, pas met de komst van een Schumacher is het hele conditietrainen ed pas naar een veel hoger niveau gehaald.
Daarvoor zag je gerust coureurs nog een sigaretje roken
True.. beetje amfetamine voor de wedstrijd werd in veel sporten gedaan in die tijd.mphilipp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:46:
[...]
Fangio gebruikte zelfs drugs om zijn uithoudingsvermogen te verbeteren. Daar maakte hij geen geheim van; was normaal in die tijd.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1