[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 11:30
pro_6or schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Scuderia Toror Rosso gaat in Mexico de laatste rijder bekend maken. Hartley heeft ook dit weekeind het niet echt waar kunnen maken (metname op race day) ook al werkte zijn motor wel beter dan die van Gasly dus ik denk dat hij nu echt out is. Zou het dan dus Perez kunnen zijn?
Okee, de ideale gelegenheid om dat te doen was precies afgelopen weekend, maar mijn geld staat op Nirei Fukuzumi. Nirei is 21, en Japanner. Ik ben niet echt onder de indruk van de prestaties, maar ik vermoed dat het Honda uitstekend uit zou komen als er een Japanner de kans krijgt in de opleidingsploeg van hun dubbele partnerschap.

Nirei is op dit moment de enige F2 rijder van het Junior RB team - kan geen toeval zijn :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 10:10
Helixes schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Okee, de ideale gelegenheid om dat te doen was precies afgelopen weekend, maar mijn geld staat op Nirei Fukuzumi. Nirei is 21, en Japanner. Ik ben niet echt onder de indruk van de prestaties, maar ik vermoed dat het Honda uitstekend uit zou komen als er een Japanner de kans krijgt in de opleidingsploeg van hun dubbele partnerschap.

Nirei is op dit moment de enige F2 rijder van het Junior RB team - kan geen toeval zijn :Y)
Volgens dit artikel heeft hij niet genoeg superlicentie punten:

https://www.motorsport.co...-in-f2-next-year/3183897/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:05:
[...]

Bron? Maar klinkt dan an zich wel aannemelijk, hetzelfde als dat ze Kvyat ook in Rusland bekend maakte. Voordeel voor STR is dan ook nog eens dat het aardig wat euro's op zal leveren omdat Perez aardig wat sponsoren meebrengt (en juist daarom ook altijd in Mexico zijn nieuwe contract aankondigt). Ik vraag me alleen af waarom een rijder als Perez naar STR zou gaan. Dit omdat hij toch al heel wat jaren meedraait in de sport. Dan moet het ook al bijna een "gebrek aan (beter) zitje zijn", en dus inderdaad dat Racing Point hem niet meer zou willen hebben, of hij verwacht dat het team niet goed zal gaan.
Ik weet de bron niet meer, maar het komt echt niet uit mijn duim, ik heb het gehoord vh weekend (of kan zelfs wel al het Rusland weekeind geweest zijn).

Het zou best wel eens kunnen passen. Ocon kan dan in de force India blijven, Perez houd een stoeltje. Een naar alle waarschijnlijkheid goed stoeltje want volgend jaar is de Toro Rosso naar verluid een semi Red Bull (zoals de Haas nu een copy paste Ferrari lijkt te zijn). Ze zullen vast weer half test team zijn maar Perez is ook een ervaren rijder die vast goede feedback kan geven. Daarnaast zou het strategisch voor Perez ook nog wel eens een kans kunnen zijn. Wat als Gasly het in 2019 niet trekt tegen Verstappen, zou Perez dan in 2020 de tweede RBR stoel kunnen krijgen? Why not, wellicht ziet hij het zelf zo.

Ik begin er haast in te geloven!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:14:
[...]
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Kvyat, of telt het voor hem als herhaalcursus?
Maar Kvyat is wel logischer omdat hij een Red Bull Junior is. Perez niet, dus ik zou dat heel opmerkelijk vinden. Om beide reden; geen RB Junior en geen beginner. Zou een behoorlijke demotie zijn.

Kvyat heeft een cursus charcterbuilding gehad :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pro_6or schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:30:
[...]
Ik weet de bron niet meer, maar het komt echt niet uit mijn duim, ik heb het gehoord vh weekend (of kan zelfs wel al het Rusland weekeind geweest zijn).
Bronnen zijn wel handig af en toe, als ik nu beweer dat VER naar TR gaat!!!11

Kun je morgen zeggen dat je het echt wel ergens gehoord hebt dat VER naar TR gaat :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
En doooorrrrrr…

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DogwW0_VsAACu5R?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Bronnen zijn wel handig af en toe, als ik nu beweer dat VER naar TR gaat!!!11

Kun je morgen zeggen dat je het echt wel ergens gehoord hebt dat VER naar TR gaat :P
Ja maar dan heb ik WEL een bron. >:)

Ik meen ziggo sport uitzending van de GP van Rusland dat gemeld werd dat STR het in Mexico bekend gaat maken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heeft er iemand nog een paar bokshandschoenen over? :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hij gaat helemaal nergens met Max over praten, want hij weet de uitkomst al. Hij vermijdt zo gewoon de vervelende vragen van de pers waarin ie moet zeggen dat het niet zijn schuld was...en dat gelooft zelfs zijn moeder niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:39:
[...]

Hij gaat helemaal nergens met Max over praten, want hij weet de uitkomst al. Hij vermijdt zo gewoon de vervelende vragen van de pers waarin ie moet zeggen dat het niet zijn schuld was...en dat gelooft zelfs zijn moeder niet.
Nah, hij gaat wel met Max praten hoor.
Zeg Max, wil jij naar het grote Ferrari joh? Dan neem ik dat zitje bij RBR wel weer over. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

mphilipp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:39:
[...]

Precies, hij is daar onderhand ervaren genoeg voor.

Verbaas me wel dat hij geen straf kreeg tijdens de race: causing a collision is volgens mij toch goed voor minimaal 5 seconden... :?

In ieder geval heeft Max bij allebei de Ferrari-rijders een uitnodiging af kunnen geven voor zijn volgende verjaardagsfeestje. :+
En zich nog wat populairder gemaakt bij zijn grote fans Arrivabene en Lauda :D

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sambalbaj schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:07:
Maar Lance gaat toch geen tweede rijder worden in team Stroll?
Met een ambitieuze rijder als Ocon of Perez wordt hij dat wel vanwege gebrek aan talent.
Hooguit zet je daar een echte mentor als Alonso naast, maar anders iemand die in dienst van Lance moet rijden.
Misschien hebben ze (pappa en zoon Stroll) bedacht dat Lance geen WDC gaat worden maar 'gewoon' een paar podiums of overwinningen gaat pakken in het beste geval*. Dan maakt het ook niet uit of Lance eerste of tweede rijder is, zolang ie maar lekker competitief kan racen. Dan heb je liever iemand in je team waarmee je goed overweg kunt dan iemand die het je wel even voor gaat doen.
*wellicht misschien alleen tijdens zijn Racing Point Force India stint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:48:
[...]

Nah, hij gaat wel met Max praten hoor.
Zeg Max, wil jij naar het grote Ferrari joh? Dan neem ik dat zitje bij RBR wel weer over. :+
Met de wijzigingen voor 2019 en de tendens bij Ferrari lijkt me dat voor VER een slechte deal :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Met de wijzigingen voor 2019 en de tendens bij Ferrari lijkt me dat voor VER een slechte deal :)
Daarom zou Vettel het ook voorstellen. ;) :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Grrrrrene schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Iets waar ik zonet aan moest denken. Ferrari gaat dit jaar geen WDC leveren. Daarmee is de druk voor volgend jaar op zowel Ferrari als Vettel mega hoog. Gezien de dominantie van Merc/Ham de afgelopen jaren, en het vooral meedogenloos afstraffen van fouten van de concurrentie, zie ik ze volgend jaar ook nog wel
kampioen worden.

ik zie Ferrari dan Vettel nog wel de wacht aanzeggen, echter, Leclerc zie ik in 2020 nog niet het niveau hebben van 1e rijder van het grote Ferrari. Hamilton zie ik zijn carriere bij Merc af maken. Qua talent, zie ik eigenlijk maar een andere rijder goed genoeg zijn voor die baan, maar ik geloof nooit dat hij die keus dan al zal maken.

Dus, wie zouden er dan moeten rijden ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:29
Ome Ernst schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:57:
[...]
Nou, Verstappen zie ik er nooit rijden. Vind hem in woord en 'gebaar' vrij duidelijk uitstralen dat hij maar weinig affectie heeft voor de Italiaanse renstal.

Hij heeft reeds meermalen buiten de 'heat of the moment' geen al te flatteuse opmerkingen over Ferrari gemaakt. Spa 2016: "die k*t-Ferrari's verknallen m'n race". Gisteren in de uitloopronde als antwoord op de opmerking dat hij flink wat Italianen pissig heeft gemaakt volgt een vrij bot "is niet mijn probleem".

Iemand als Verstappen rijdt berekenend, en is berekenend. Door dit soort opmerkingen verdient hij niet bepaald de 'hearts and minds' van de Italianen. Maar volgens mij interesseert hem dat geen zier omdat hij toch nooit van zins is naar Ferrari te gaan. En zoals het daar nu al een paar jaar gaat heeft hij daar groot gelijk in.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

alexbl69 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:13:
[...]

Nou, Verstappen zie ik er nooit rijden.
¨Qua talent, zie ik eigenlijk maar een andere rijder goed genoeg zijn voor die baan, maar ik geloof nooit dat hij die keus dan al zal maken.¨

Hier bedoelde ik ook Verstappen.

Maar wie is er dan wel goed genoeg? Vergeet even lopende contracten, want als Ferrari iemand nodig heeft, breken ze dat wel open/cq. heeft de vertrekkende rijder wel een clausule voor mocht er een topteam langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Nou, Verstappen zie ik er nooit rijden. Vind hem in woord en 'gebaar' vrij duidelijk uitstralen dat hij maar weinig affectie heeft voor de Italiaanse renstal.

Hij heeft reeds meermalen buiten de 'heat of the moment' geen al te flatteuse opmerkingen over Ferrari gemaakt. Spa 2016: "die k*t-Ferrari's verknallen m'n race". Gisteren in de uitloopronde als antwoord op de opmerking dat hij flink wat Italianen pissig heeft gemaakt volgt een vrij bot "is niet mijn probleem".

Iemand als Verstappen rijdt berekenend, en is berekenend. Door dit soort opmerkingen verdient hij niet bepaald de 'hearts and minds' van de Italianen. Maar volgens mij interesseert hem dat geen zier omdat hij toch nooit van zins is naar Ferrari te gaan. En zoals het daar nu al een paar jaar gaat heeft hij daar groot gelijk in.
Ach 1 race winnen en alles is vergeten en vergeven.
Verder zou Ric zijn kont daar kunnen parkeren.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:14:
[...]

Ach 1 race winnen en alles is vergeten en vergeven.
Verder zou Ric zijn kont daar kunnen parkeren.
Ach, F1-fans denken steeds veel te emotioneel. F1 is zakelijk en kil en daar wil je gewoon de beste coureur in je auto. Als Ferrari Max wil hebben, doen ze hem ondanks zijn uitspraken een aanbod. Zie ook hoe Honda zei dat ze Alonso zouden verwelkomen in het Indycar 2019-kampioenschap. Al die bedrijven zitten maar met 1 reden in de F1 en dat is exposure om geld te verdienen. Als je dan emotie gaat mixen in je zakendoen haal je sub-optimale resultaten. Ik heb altijd het gevoel dat dat precies is wat bij Ferrari fout gaat, maar dat kan ik natuurlijk niet hard maken.

Dus nee, "heat of the moment"-uitspraken zijn geen reden om Max niet te overwegen als coureur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
[...]

Iets waar ik zonet aan moest denken. Ferrari gaat dit jaar geen WDC leveren. Daarmee is de druk voor volgend jaar op zowel Ferrari als Vettel mega hoog. Gezien de dominantie van Merc/Ham de afgelopen jaren, en het vooral meedogenloos afstraffen van fouten van de concurrentie, zie ik ze volgend jaar ook nog wel
kampioen worden.

ik zie Ferrari dan Vettel nog wel de wacht aanzeggen, echter, Leclerc zie ik in 2020 nog niet het niveau hebben van 1e rijder van het grote Ferrari. Hamilton zie ik zijn carriere bij Merc af maken. Qua talent, zie ik eigenlijk maar een andere rijder goed genoeg zijn voor die baan, maar ik geloof nooit dat hij die keus dan al zal maken.

Bottas, en verstappen naar mercedes.. ( je heb het niet van mij )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14
Grrrrrene schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:58:
[...]

Ach, F1-fans denken steeds veel te emotioneel. F1 is zakelijk en kil en daar wil je gewoon de beste coureur in je auto. Als Ferrari Max wil hebben, doen ze hem ondanks zijn uitspraken een aanbod. Zie ook hoe Honda zei dat ze Alonso zouden verwelkomen in het Indycar 2019-kampioenschap. Al die bedrijven zitten maar met 1 reden in de F1 en dat is exposure om geld te verdienen. Als je dan emotie gaat mixen in je zakendoen haal je sub-optimale resultaten. Ik heb altijd het gevoel dat dat precies is wat bij Ferrari fout gaat, maar dat kan ik natuurlijk niet hard maken.

Dus nee, "heat of the moment"-uitspraken zijn geen reden om Max niet te overwegen als coureur :)
Toch worden sommige relaties wel ergens beschadigd door coureurs...

16 september, Autosport.com:
Double Formula 1 world champion Fernando Alonso's 2019 IndyCar plans have hit an engine-supply impasse, with Honda no longer an option for a potential McLaren entry.

Despite repeated public assurances that Alonso's acrimonious history with Honda during F1 return with McLaren would have no impact, certain elements of Honda are understood to be against supplying an Alonso-fronted team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 10:46

iichel

Gazoooo

Het zal er wellicht ook iets mee te maken kunnen hebben, dat Alonso rijdt voor Honda's aartsvijand Toyota in het WEC sinds het begin van dit jaar.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ome Ernst schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:25:
[...]

¨Qua talent, zie ik eigenlijk maar een andere rijder goed genoeg zijn voor die baan, maar ik geloof nooit dat hij die keus dan al zal maken.¨

Hier bedoelde ik ook Verstappen.

Maar wie is er dan wel goed genoeg? Vergeet even lopende contracten, want als Ferrari iemand nodig heeft, breken ze dat wel open/cq. heeft de vertrekkende rijder wel een clausule voor mocht er een topteam langs komen.
Ricciardo. Als Ferrari net als in de eerste seizoenshelft een dominante auto kan neerzetten, dan zou Ricciardo met zijn stabiliteit denk ik een prima keuze zijn. Hij kan de auto heel houden, kan afwachten en kan dan wanneer er echt een gaatje is toeslaan.

Misschien is dat wel z'n hele game plan, even bij Renault zorgen dat hij geen marktwaarde verliest en als Ferrari Vettel er dan uit trapt wegens geen WDC het stoeltje overnemen.

Verstappen vind ik trouwens wel echt een Mercedes rijder; berekenend en alles voor de winst, de emotie komt wel als het WDC en WCC zijn gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:36:
[...]

[...]
Dat staat helemaal niet in dat artikel. Als je verder leest:
An HPD spokesperson reiterated to Autosport that "Alonso is one of the premier racing drivers of this generation, and we very much enjoyed working with him at the 2017 Indianapolis 500.

"Having Alonso as a driver would be an obvious benefit for any team or manufacturer."
Er zit gewoon om wat voor reden dan ook waarschijnlijk geen Honda in die wagen. Dat kan ook zijn omdat een andere motorleverancier een betere deal aanbood 8)7 De rest berust op geruchten, waar wil ik niet teveel aandacht aan besteden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

Spotmatic

Ken sent me

dr.lowtune schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:51:
[...]
Misschien is dat wel z'n hele game plan, even bij Renault zorgen dat hij geen marktwaarde verliest en als Ferrari Vettel er dan uit trapt wegens geen WDC het stoeltje overnemen.

Verstappen vind ik trouwens wel echt een Mercedes rijder; berekenend en alles voor de winst, de emotie komt wel als het WDC en WCC zijn gewonnen.
Ik vind het een plausibel scenario. RIC tegen VER, FER tegen MER. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:27:
Spotmatic schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:10:
Ik vind het een plausibel scenario. RIC tegen VER, FER tegen MER. ;)
Ik sluit me bij de laaste aan. Bottas is geen eerste rijder. Maar dan....Max en Ocon samen bij Merc ? DAT zou vuurwerk geven xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14
Grrrrrene schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:58:
[...]

[...]

Er zit gewoon om wat voor reden dan ook waarschijnlijk geen Honda in die wagen. Dat kan ook zijn omdat een andere motorleverancier een betere deal aanbood 8)7 De rest berust op geruchten, waar wil ik niet teveel aandacht aan besteden :)
Autosport.com is een geloofwaardige journalistieke bron, dat zijn geen geruchten :-).

Hier het hele artikel: https://www.autosport.com...pply-alonso-indycar-entry

Ik denk dat je onderschat hoe persoonlijke relaties de toekomst van coureurs kunnen beinvloeden. Alonso is een uitstekend voorbeeld hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken;
Afbeeldingslocatie: https://images2.persgroep.net/rcs/7az0rg6GWSPNLtDqHx4OfAbFvQg/diocontent/133754509/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Humma Kavula schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:50:
[Afbeelding]
Zonder werkend plaatje weet ik het ook niet :P

Edit: ah, als ik het linkje van het plaatje open doet hij het wel, weird. Anyway: sympathiek van Lewis, ik denk er niet zoveel over :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2018 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

[...]

kampioen worden.

Daniel wil wel...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[Afbeelding]
HAM being HAM, en dat is prima. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
[...]

Dat zien ze als passie en dan is het prima. Schumacher kon de Italiaanse harten niet echt doen smelten, maar Vettel al helemaal niet. Ferrari is al 12 jaar zonder titel (reken dit jaar vast mee). Toen Schumacher gehaald werd voor 1996 was het 15 jaar. Voor toen een astronomisch bedrag werd hij gehaald. Zoveel geld, dat Agip stopte met sponsoren en Shell in de plaats kwam. Vettel krijgt alleen maar meer druk en we weten hoe goed hij dan is. :X
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:27:
[...]

Bottas gaat na Merc nergens heen.
Requiem19 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:36:
[...]

[...]
Drie jaar ranten op Honda heeft dat effect ja. Zeker gezien de plek waar ze nu staan is de uitdrukking 'hand in eigen boezem steken' wel een goede.
dr.lowtune schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Ricciardo. Als Ferrari net als in de eerste seizoenshelft een dominante auto kan neerzetten, dan zou Ricciardo met zijn stabiliteit denk ik een prima keuze zijn. Hij kan de auto heel houden, kan afwachten en kan dan wanneer er echt een gaatje is toeslaan.

Ze konden Ricciardo ophalen dit jaar, evenals Mercedes. Dat hebben ze allebei niet gedaan. Net als toen Perez wat beter was, lieten ook de topteams hem schieten, idem Hulkenberg.
Grrrrrene schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:58:
[...]

[...]

Je hebt HPD (VS) en Honda zelf. Honda US wil wel, alleen HQ niet.
Ome Ernst schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:15:
[...]

[...]

Ik sluit me bij de laaste aan. Bottas is geen eerste rijder. Maar dan....Max en Ocon samen bij Merc ? DAT zou vuurwerk geven xD
Nee, Ocon zit al relatief lang in F1 en verslaat Perez niet.
Requiem19 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:33:
[...]

Autosport.com is een geloofwaardige journalistieke bron, dat zijn geen geruchten :-).

Hier het hele artikel: https://www.autosport.com...pply-alonso-indycar-entry

Ik denk dat je onderschat hoe persoonlijke relaties de toekomst van coureurs kunnen beinvloeden. Alonso is een uitstekend voorbeeld hiervan.
Pak dan Motorsport.com. Zelfde eigenaar, zelfde artikelen, alleen geen 'view-wall'.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 09-10-2018 09:11 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

[Afbeelding]
Lekker "Amerikaans" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

kuch Williams kuch :p

Als ze dan nog bestaan.....
Drie jaar ranten op Honda heeft dat effect ja. Zeker gezien de plek waar ze nu staan is de uitdrukking 'hand in eigen boezem steken' wel een goede.
Hij is denk ik meer een ¨klager¨. Dat soort mensen zijn er ook, en daar is op zicht niets mis mee, want hij is zo als persoon. Echter, ik denk dat als hij een meer een type Ricciardo was geweest, dan had hij nu, zelfs met de keuzes en de resultaten die hij heeft gehad, meer als nestor van de F1 gezien worden, daar waar nu, een aantal mensen hem wel beu zijn om zijn opmerkingen.
Ze konden Ricciardo ophalen dit jaar, evenals Mercedes. Dat hebben ze allebei niet gedaan. Net als toen Perez wat beter was, lieten ook de topteams hem schieten, idem Hulkenberg.
Imho wachtten de topteams op wat Verstappen ging doen, de reden waarom de 2e rijders daar iedere keer een eenjarig contract kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

[Afbeelding]
Ik vind het wel goed dat Lewis dit doet. Hij weet zelf ook wel dat Vettel fout zat met zijn actie. Het probleem is alleen dat pers er altijd zo'n drama van maakt als een coureur een foutje maakt. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal in de F1. Dat is slikken en weer doorgaan, volgende race weer nieuwe kansen. Max heeft ditzelfde al meerdere malen ondervonden. Die zegt dan ook altijd, het is gebeurt, ik kan het niet meer veranderen nu weer kijken naar de volgende race. Ik denk ook dat je als coureur er zo in moet staan want als je elke keer weken lang over een foutje blijft doorbomen kom je ook niet verder.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[Afbeelding]
Hij vindt in ieder geval dat Vettel een 'mistake' heeft gemaakt ;).

Maar hij heeft gelijk. De druk op Vettel is gigantisch, en hij 'moest' absoluut Verstappen voorbij om nog mee te kunnen doen in het spelletje. In feite had Vettel niets te verliezen met die actie. Vierde worden was voor hem net zo waardeloos als laatste.
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Dat zien ze als passie en dan is het prima. Schumacher kon de Italiaanse harten niet echt doen smelten, maar Vettel al helemaal niet. Ferrari is al 12 jaar zonder titel (reken dit jaar vast mee). Toen Schumacher gehaald werd voor 1996 was het 15 jaar. Voor toen een astronomisch bedrag werd hij gehaald. Zoveel geld, dat Agip stopte met sponsoren en Shell in de plaats kwam. Vettel krijgt alleen maar meer druk en we weten hoe goed hij dan is. :X
Het zou in de toekomst wel mogelijk zijn (VER naar FER), maar dan moet hij - net als Schumacher destijds - wel de vrijheid krijgen om alle poppetjes mee te kunnen nemen die hij wenst. Inclusief de team-manager en alles. Dus eerst dienen alle heilige Italiaanse gesloopt te worden. Denk dat daar nog wel een paar vruchteloze jaren voor nodig zijn. Die komen ongetwijfeld vanzelf, dus we gaan het meemaken ;).

[ Voor 42% gewijzigd door alexbl69 op 09-10-2018 09:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[Afbeelding]
Ik vind het wel goed. Coureurs krijgen via het anonieme internet een enorme hoop aantijgingen, terwijl de Formule 1 de absolute top-van-de-top raceklasse is, met maar 20 coureurs. Vergeleken met een sport als voetbal, waarbij elk topteam al makkelijk 20 van de beste spelers ter wereld bevat, is het belachelijk exclusief. Als dan van een meervoudig wereldkampioen in die klasse ver onderuit wordt gehaald, is het een goede zaak als andere coureurs daar een tegengeluid van laten horen. Zeker als het niet de teamgenoot of runner-ups zijn, maar de rivaal van de bejegende coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
alexbl69 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Hij vindt in ieder geval dat Vettel een 'mistake' heeft gemaakt ;).

Maar hij heeft gelijk. De druk op Vettel is gigantisch, en hij 'moest' absoluut Verstappen voorbij om nog mee te kunnen doen in het spelletje. In feite had Vettel niets te verliezen met die actie. Vierde worden was voor hem net zo waardeloos als laatste.
Vettel had wel iets te verliezen met die actie, en dat was de kans om 3e (2e? 1e?) te worden. Grote kans dat hij hem na spoon gewoon ernaast kon zetten en voor 130R al erlangs had. Immers had hij al gezien dat Verstappen last had van "clipping" dus de kans dat hij dan wel dat lange rechte stuk naar 130R nog genoeg batterij zou hebben was vrij klein. Dan had hij hem dus zonder enig risico kunnen inhalen en was hij daadwerkelijk 3e geweest, i.p.v. met een hoog risico een inhaalactie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Vettel had wel iets te verliezen met die actie, en dat was de kans om 3e (2e? 1e?) te worden. Grote kans dat hij hem na spoon gewoon ernaast kon zetten en voor 130R al erlangs had. Immers had hij al gezien dat Verstappen last had van "clipping" dus de kans dat hij dan wel dat lange rechte stuk naar 130R nog genoeg batterij zou hebben was vrij klein. Dan had hij hem dus zonder enig risico kunnen inhalen en was hij daadwerkelijk 3e geweest, i.p.v. met een hoog risico een inhaalactie plaatsen.
Ik heb geen idee of VER last had van clipping. De enige die ik daarover gehoord heb was VET.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

Ik heb geen idee of VER last had van clipping. De enige die ik daarover gehoord heb was VET.
Zou die het achterlicht niet hebben zien knipperen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Vettel en druk is niet een al te beste combo. Dat hij nu met Verstappen wil praten onder vier ogen, is 75% puur om de pers te ontwijken. 25% is ego. Toch mooi joh! Het is F1, dus niet alleen maar racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

Zoals @MikeyMan zegt/suggereert. VER zijn achterlicht knipperde op dat moment. Zat ook in de post race analyses van Sky. Antony Davidson doet de analyze van het incident en laat ook duidelijk ziet dat het achterlicht knipperde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 29-09 20:10
RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Zoals @MikeyMan zegt/suggereert. VER zijn achterlicht knipperde op dat moment. Zat ook in de post race analyses van Sky. Antony Davidson doet de analyze van het incident en laat ook duidelijk ziet dat het achterlicht knipperde.
Ja het achterlicht knipperde idd. Max was wss zijn batterij aan het opladen zodat 'ie kon verdedigen op het rechte stuk erna. (technisch gezien iets anders dan clipping)
Terwijl Seb vol aan het deployen was.

Wellicht speelde dat ook mee in de wanhoop van Seb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Een auto die in re-gen zit hoeft niet te clippen.

Clippen is vooral dat ergens op het rechte stuk de MGU-K gaan stroom meer uit de ES kan halen.
(Clippen lijkt me ook raar aangezien het in het 1e rondje na de safetycar was waarachter ze continu de ES bijladen)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

Clippen is vooral dat ergens op het rechte stuk de MGU-K gaan stroom meer uit de ES kan halen.
(Clippen lijkt me ook raar aangezien het in het 1e rondje na de safetycar was waarachter ze continu de ES bijladen)
De ES zal misschien niet leeg zijn geweest, maar ze mogen toch ook maar 2MJ of wat was het per ronde gebruiken. En GP gaf Verstappen bij de herstart nog het advies om vanaf bocht 17 (laatste bocht) de overtake button te gebruiken, op start/finish dus. Kan dus best dat Verstappen daardoor al het maximale vermogen voor die ronde gebruikt had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

Is clipping niet gewoon dat de ES/MGU-K niet genoeg kan leveren om de MGU-K aan de gang te houden? Knipperende regenlicht is 'Achtung, MGU-K is aan het genereren, ik kan onverwachts hard remmen'. Dat wordt toch zgn de-rating genoemd? Zoals bijvoorbeeld de crash van Alonso achterop de de-ratende Guittierez in Melbourne 2016. Of Rosberg die datzelfde jaar in Barcelona in de verkeerde Engine mode zat en daardoor zo langzaam ging dat Hamilton hem half crashend kwam inhalen?

Ik heb de analyse van Davidson verder niet gezien over Verstappen, daar kan ik weinig over zeggen. Maar gewoon ter info, deze stof. Het is allemaal wel interessant technisch materiaal over het delicate samenspel van energiestromen binnen de PU..

Mooi plaatje van de W09:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/6VR5ODL6/s8/mercedes-amg-f1-w09-of-valtter-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

"Jos on Max' podium finish in Japan: 'Max has grown tremendously this year'"
https://www.verstappen.nl/en/article/3455/
Jos is a firm advocate for set stewards: “That’s what I believe. Firstly, I think that a driver should know what is allowed and what not. That is now just very unclear. One cuts a corner and gets away with it and the other tries to return to the track and gets a penalty. That is just not right. I think that the Stewards should be formed by only one or two set persons.”
Dit is misschien wel een goed punt. De stewards zijn er om de regels te interpreteren bij vermoede overtredingen. Ik vind het top dat veel ex-coureurs deze rol op zich willen nemen, zo ben ik persoonlijk groots fan van Tom Kirstensen, zowel als racer als als analist (z'n analyses bij dit jaars 24 uur van Le Mans waren prachtig). Echter brengt dit ook een probleem van beschikbaarheid met zich mee; nu zijn niet iedere race dezelfde stewards aanwezig.

Dat geen situatie 100% vergelijkbaar is en voor interpretatie vatbaar is, dat is inherent aan de sport. Dat echter dit ook door verschillende mensen geinterpreteerd wordt (met veelal verschillende achtergronden), dat draagt ook alleen bij aan de inconsistentie. Het is een ieder ongetwijfeld opgevallen dat Verstappen vaak straffen ontvangt van het committee der stewards als de heer Connoley aanwezig is (echter, straffen komen niet alleen van hem).

Dat er experts in zitten met verschillende achtergronden, dat vind ik super. Racers, veiligheidsexperts, regelmakers, helemaal top. Iedere persoon kan de situatie vanuit een ander perspectief bekijken, zeker in de lastigere casus (meervoud van casus is ook casus). Echter is het misschien wenselijk om een vast committee vast te stellen per jaar. Zou dit bijdragen aan de consistentie van straffen? Discuss?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton die en passant een veer in zijn eigen reet steekt. Dat denk ik er van.

You cant imagine how hard it is roept hij met twee vingers in zijn neus....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Het gaat misschien (voor de kijkers thuis) voor HAM wat makkelijker dan de andere op het veld, maar vergis je niet dat het óók voor HAM hard werken is om op dit niveau te blijven en continue zulke strakke tijden neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
iichel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Is clipping niet gewoon dat de ES/MGU-K niet genoeg kan leveren om de MGU-K aan de gang te houden? Knipperende regenlicht is 'Achtung, MGU-K is aan het genereren, ik kan onverwachts hard remmen'. Dat wordt toch zgn de-rating genoemd? Zoals bijvoorbeeld de crash van Alonso achterop de de-ratende Guittierez in Melbourne 2016. Of Rosberg die datzelfde jaar in Barcelona in de verkeerde Engine mode zat en daardoor zo langzaam ging dat Hamilton hem half crashend kwam inhalen?
Dat achterlicht begint te knipperen als de MGU-K aan het harvesten is. Dus wanneer de MGU-K energie onttrekt aan de achteras (vaak aan het einde van rechte stukken en tijdens het remmen). Dat betekend niet direct dat een PU aan het 'clippen' is. Clippen is idd wat uitgelegd wordt in dat filmpje, namelijk dat er geen energie beschikbaar is om geplande deployment uit te voeren.
Je kan 'clippen' zonder te harvesten en dan knippert het achterlicht dus niet.
Sterker nog, ik denk dat clippen vaak gebeurt zonder dat de PU gelijk in harvesting schiet. Midden op het rechte stuk gaan harvesten is namelijk funest voor je rondetijd.

Het is meer een waarschuwing voor minder snelheid aan het eind van het rechte stuk, want ze remmen er niet harder door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Ik beaam wat @Jasphur zegt. Het lijkt allemaal wel makkelijk, maar Formule 1 is de absolute top van de autosport (in de subset van Formula Racing). Überhaupt het kunnen weerstaan van de krachten op de lichamen van de coureurs tijdens een race van 1-2 uur is een gigantische prestatie die de meeste mensen ziet zullen kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

iichel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:05:
"Jos on Max' podium finish in Japan: 'Max has grown tremendously this year'"
https://www.verstappen.nl/en/article/3455/

[...]

Dit is misschien wel een goed punt. De stewards zijn er om de regels te interpreteren bij vermoede overtredingen. Ik vind het top dat veel ex-coureurs deze rol op zich willen nemen, zo ben ik persoonlijk groots fan van Tom Kirstensen, zowel als racer als als analist (z'n analyses bij dit jaars 24 uur van Le Mans waren prachtig). Echter brengt dit ook een probleem van beschikbaarheid met zich mee; nu zijn niet iedere race dezelfde stewards aanwezig.

Dat geen situatie 100% vergelijkbaar is en voor interpretatie vatbaar is, dat is inherent aan de sport. Dat echter dit ook door verschillende mensen geinterpreteerd wordt (met veelal verschillende achtergronden), dat draagt ook alleen bij aan de inconsistentie. Het is een ieder ongetwijfeld opgevallen dat Verstappen vaak straffen ontvangt van het committee der stewards als de heer Connoley aanwezig is (echter, straffen komen niet alleen van hem).

Dat er experts in zitten met verschillende achtergronden, dat vind ik super. Racers, veiligheidsexperts, regelmakers, helemaal top. Iedere persoon kan de situatie vanuit een ander perspectief bekijken, zeker in de lastigere casus (meervoud van casus is ook casus). Echter is het misschien wenselijk om een vast committee vast te stellen per jaar. Zou dit bijdragen aan de consistentie van straffen? Discuss?
Beschikbaarheid van stewards is volgens mij eenvoudig op te lossen; zet ze op de loonlijst voor een goede vergoeding en ze moeten wel komen. Gezien de financiële gevolgen die sommige besluiten kunnen hebben is dat denk ik best te rechtvaardigen.

Ik denk dat er consistenter bestraft gaat worden met een vast team. Dat vaste team heeft nog een ander voordeel: ze ontwikkelen zich samen en kunnen wellicht dan ook als een blok met praktijkdeskundigen input geven op een deel van de reglementen.

Je bent alleen wel de sigaar als werkelijk alle stewards je niet mogen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 10:39

basvn

Breezand - NHN

dr.lowtune schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

Stewards moeten de beelden in zwart-wit met hoog contrast kijken :+
Zien ze niet wie het is, alleen wat er gebeurt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

Beschikbaarheid van stewards is volgens mij eenvoudig op te lossen; zet ze op de loonlijst voor een goede vergoeding en ze moeten wel komen. Gezien de financiële gevolgen die sommige besluiten kunnen hebben is dat denk ik best te rechtvaardigen.

Ik denk dat er consistenter bestraft gaat worden met een vast team. Dat vaste team heeft nog een ander voordeel: ze ontwikkelen zich samen en kunnen wellicht dan ook als een blok met praktijkdeskundigen input geven op een deel van de reglementen.

Ik denk dat het lastiger wordt om mensen aan te nemen als ze daardoor opnieuw die commitment moeten maken om een jaar lang rond te reizen. Dan wordt het iets voor dat soort mensen waar ze een heel F1-seizoen omheen moeten plannen, dat kan lastiger zijn dan op vrijwillige basis. Bovendien is het dan ook zo dat als een steward onverwachts langdurig ziek wordt, je *opnieuw* iemand moet vinden die dat commitment op zeer korte termijn op zich wil nemen. Zeker een ouder iemand, die je toch vaak ziet bij de stewards, zal na het oplopen van een longontsteking in Canada een groot deel van het seizoen uit de running zijn. Zoek dan voor de volgende race maar snel een vervanger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Waarom moeten stewards eigenlijk de hele wereld over reizen? Ze beoordelen alles vanaf de CCTV & TV beelden, dat kunnen ze dus ook van ergens anders doen. Hetzelfde als dat bij voetbal de VAR niet in of bij het stadion aanwezig is. Enige dingetje is dan als de stewards de coureurs en/of team representatives willen spreken. Maar dat kan ook via een video verbinding. En hoewel een video conference "gewoon" nog niet is ingeburgerd, is dat voor de F1 teams dagelijkse kost omdat ze allemaal wel een team engineers in de fabriek hebben waar ze het hele weekend verbinding mee hebben, incl. de briefings etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:13:
Waarom moeten stewards eigenlijk de hele wereld over reizen? Ze beoordelen alles vanaf de CCTV & TV beelden, dat kunnen ze dus ook van ergens anders doen. Hetzelfde als dat bij voetbal de VAR niet in of bij het stadion aanwezig is. Enige dingetje is dan als de stewards de coureurs en/of team representatives willen spreken. Maar dat kan ook via een video verbinding. En hoewel een video conference "gewoon" nog niet is ingeburgerd, is dat voor de F1 teams dagelijkse kost omdat ze allemaal wel een team engineers in de fabriek hebben waar ze het hele weekend verbinding mee hebben, incl. de briefings etc.
Op zich wel met je eens, maar je beantwoord denk ik ook zelf al je vraag. Zie dik gedrukte. Uit ervaring kan ik je vertellen dat met videogesprekken er soms toch kleine dingetje wegvallen. Denk hierbij aan gezichtsuitdrukkingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 01:43

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:13:
Omdat het om veel meer gaat dan de race alleen. Tijdens het volledige weekend zien zij toe op het correct toepassen van reglementen en moeten zij de mogelijkheid hebben om met alles en iedereen te kunnen spreken. Een VAR beoordeelt alleen tijdens een voetbalwedstrijd en ook alleen maar als ondersteuning van de scheidrechter op het veld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:30
Sainz kent pijnpunt van Renault: "Motor is niet goed genoeg"

Kan iemand Sainz vertellen dat er een Renault naar P3 gereden heeft afgelopen weekend? :+

Als je 6 auto's met Renault motoren in het veld hebt, en daarvan zijn er 2 die om het podium kunnen strijden, terwijl de andere 4 meestal niet eens in de punten eindigen, dan lijkt me inderdaad dat de motor het probleem is ja. 8)7

Het team dat 4 jaar lang Honda heeft lopen bashen en met Renault weer mee dacht te gaan doen om overwinningen is compleet door de mand gevallen, het fabrieksteam blijft bitchen op RBR, terwijl dat het enige team is dat competitief is met hun motor.

En oja, de Spec C zou niet betrouwbaar genoeg zijn. Afgezien van de issue's die er zijn met de Spec C, heb ik Max dit weekend toch naar een 3e podiumplek zien rijden, op een powertrack. Terwijl hij op zowat iedere onboard aan het shortshiften was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:48
RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Max had China, Vettel Japan... beetje vergelijkbare situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

Aardappel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Max had China, Vettel Japan... beetje vergelijkbare situaties.
Ik zie nog een overeenkomst: Azië :)

En wat stewards betreft, bijna niet te doen om een vast team "oude knarren" te krijgen die een jaartje rond willen reizen. Oud coureurs als bv Massa en Rosberg zijn te kort gestopt om neutraal te zijn.
Volgens mij heeft Whiting wel eens uitgelegd waarom ze het doen, zoals ze het nu doen. Maar ja...wie heeft de link?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FastFred schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:58:

Kan iemand Sainz vertellen dat er een Renault naar P3 gereden heeft afgelopen weekend? :+

Als je 6 auto's met Renault motoren in het veld hebt, en daarvan zijn er 2 die om het podium kunnen strijden, terwijl de andere 4 meestal niet eens in de punten eindigen, dan lijkt me inderdaad dat de motor het probleem is ja. 8)7

Het team dat 4 jaar lang Honda heeft lopen bashen en met Renault weer mee dacht te gaan doen om overwinningen is compleet door de mand gevallen, het fabrieksteam blijft bitchen op RBR, terwijl dat het enige team is dat competitief is met hun motor.

En oja, de Spec C zou niet betrouwbaar genoeg zijn. Afgezien van de issue's die er zijn met de Spec C, heb ik Max dit weekend toch naar een 3e podiumplek zien rijden, op een powertrack. Terwijl hij op zowat iedere onboard aan het shortshiften was....
Je wilt toch niet zeggen dat het een goede motor is he? Constant gehaper 0,5-1 seconde trager in kwalificatie en zelfs met DRS zijn ze nog te traag, terwijl ze met weinig downforce rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik hoorde zondag tijdens de race kort wat geruchten, maar blijkbaar is het officieel aangezien ik hier ook al wat berichten her en der langs zie komen? Hanoi vanaf 2020 (aan de uitloopstroken te zien tegen de klok in denk ik?):

Afbeeldingslocatie: https://onlinesportsblog.com/wp-content/uploads/2018/10/HanoiStreetCircuit-696x484.jpg
https://onlinesportsblog....on-the-cards-for-f1-2020/

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 09-10-2018 13:32 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:31:
Ik hoorde zondag tijdens de race kort wat geruchten, maar blijkbaar is het officieel aangezien ik hier ook al wat berichten her en der langs zie komen? Hanoi vanaf 2020 (aan de uitloopstroken te zien tegen de klok in denk ik?):

[Afbeelding]
Werkelijk, dat als baan? ;w
Dat ziet er echt ongelofelijk doodsaai uit zeg. Paar rechte stukken en wat 90 graden bochten. Dat is toch geen Formule 1 circuit meer zeg. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00

[Afbeelding]
Dit lijkt mij gewoon een Sochi kopie, maar dan net even anders. Ik zie er meerwaarde er niet van om nog zo'n (meestal saaie) race op de kalender te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Afbeelding]
Ik lees juist dat dit door iemand op reddit gemaakt is, en het het verre van officieel is.

Je foto is van 5 maanden geleden alleen al..
https://www.reddit.com/r/...dwv/hanoi_street_circuit/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die draai om het stadion heen ziet er wel interessant uit. De rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Ik lees juist dat dit door iemand op reddit gemaakt is, en het het verre van officieel is.

Je foto is van 5 maanden geleden alleen al..
https://www.reddit.com/r/...dwv/hanoi_street_circuit/
Ah, zou kunnen. De geruchten over Hanoi gaan echter wel al wat langer dan vandaag of gister... Het is trouwens mijn foto niet, de link waar ie vandaan komt staat er nota bene onder ;)

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 09-10-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Ah, zou kunnen. De geruchten over Hanoi gaan echter wel al wat langer dan vandaag of gister...
Yes klopt.
Las vanochtend ook dat het officieel zou zijn.
Later dat het door Whiting is gezegd.
en daarna dat het allemaal niet zo is :+

Lees ook verder niks op echte nieuws sites, dus denk dat het ook nog niet zo ver is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3PS7gqlh37p8dhA5I1wU80p0/full.png

in 10 seconden interessanter gemaakt

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pathogen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:39:
[Afbeelding]

in 10 seconden interessanter gemaakt
Het is een begin, maar dit is denk ik wat beter. :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/61Bn2EtmzSf3RRxvAoouE1pX/full.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, Amerikanen die ook graag Vietnam willen veroveren... What else is new.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Het is een begin, maar dit is denk ik wat beter. :Y)

[Afbeelding]
Dit is dan toch wel wat beter
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/TT_Assen.svg/1200px-TT_Assen.svg.png

of

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Circuit_Zandvoort_1.png/266px-Circuit_Zandvoort_1.png
Als ze krappe baantjes willen

En gegarandeerd 100% uitverkocht :+

[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 09-10-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Dit is dan toch wel wat beter
[Afbeelding]

of

[Afbeelding]
Als ze krappe baantjes willen

En gegarandeerd 100% uitverkocht :+
Alleen niet echt Vietnam of Hanoi meer te noemen :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
HOU OP MET NOG MEER STRATENCIRCUITS!! Please…

Hebben ze niet gehoord hoe ongelofelijk blij 'racegod' Hamilton niet is met circuits zoals Suzuka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Alleen niet echt Vietnam of Hanoi meer te noemen :+
Staat vast wel een Vietnammer om de hoek wat loempia's te verkopen :+ O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Volgens mij hebben de Vietnamezen Sochi en Baku in de wokpan gegooid. En dit kwam eruit :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het zal in ieder geval wel een smakelijke track wok zijn op donderdag... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Jasphur schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:48:

Hebben ze niet gehoord hoe ongelofelijk blij 'racegod' Hamilton niet is met circuits zoals Suzuka.
Tja, geld. Het draait allemaal om geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Pathogen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:52:
Het zal in ieder geval wel een smakelijke track wok zijn op donderdag... :+
mogelijk met nog wat vreemde hindernissen in en om de baan

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

Ook iemand naar P4, als je maar een coureur hebt die de concurrentie een paar flinke tikken kunt geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

De ES zal misschien niet leeg zijn geweest, maar ze mogen toch ook maar 2MJ of wat was het per ronde gebruiken. En GP gaf Verstappen bij de herstart nog het advies om vanaf bocht 17 (laatste bocht) de overtake button te gebruiken, op start/finish dus. Kan dus best dat Verstappen daardoor al het maximale vermogen voor die ronde gebruikt had.
2 MJ was iets van 30/35 seconden deployment op de mgu-k.
tenzij van start/finish naar 1e bocht meer dan 30/35 duurt lijkt me die theorie erg onwaarschijnlijk. vanaf bocht 17 tot aan startfinish hoort nog bij het vorige rondje.

Achter de safety car rijdt toch iedereen op vollege re-gen van de ES dus die zit dan wel vol met 4 MJ aan voorraad :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Het kan ook zijn dat ze een deel van die 4 MJ richting de mgu-H sturen om zo de turbo wat aan te sterken. Lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:26:
[...]

2 MJ was iets van 30/35 seconden deployment op de mgu-k.
tenzij van start/finish naar 1e bocht meer dan 30/35 duurt lijkt me die theorie erg onwaarschijnlijk. vanaf bocht 17 tot aan startfinish hoort nog bij het vorige rondje.
De rest van de ronde wordt toch ook gewoon gebruik gemaakt van de MGU-K om de bochten uit te accelereren. Dat gecombineerd met de "boost" na start/finish tot aan T1 lijkt het mij nog best mogelijk dat je naar de 2MJ limiet gaat. Of de software is slim genoeg om juist op dat stuk richting spoon wat zuiniger te zijn om nog wat over te hebben voor het hele stuk van spoon naar 130R. Voor ons natuurlijk gissen, maar ik kan me best een aantal redenen bedenken waarom de auto in die ronde op dat punt geen gebruik maakte van de MGU-K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 23:45
Jasphur schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:48:

Er werd van het weekend toch gezegd dat het een soort hybride circuit ging worden?
Een deel bestaande bochten (stratencircuit) en een nog volledig te ontwerpen deel vast circuit.
Bij dat laatste deel zou dan ook het paddock moeten komen.
Bron weet ik niet meer maar volgens mij ziggo of sky

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 15:39
Och, Baku zeggen we ook altijd dat het niets kan worden, een circuit zonder ziel en wat moeten we in dat bananenland.. maar toch altijd mooie races gezien. zowel de F1 en F2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-knip-
Schijnbaar ligt dat aan de benzine;
The team is fully sure that with our fuel it is just not reliable enough, so I fully back the team with whatever decision they take.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat het verschil zou moeten maken eerlijk gezegd.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Bastie-88 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Er werd van het weekend toch gezegd dat het een soort hybride circuit ging worden?
Een deel bestaande bochten (stratencircuit) en een nog volledig te ontwerpen deel vast circuit.
Bij dat laatste deel zou dan ook het paddock moeten komen.
Bron weet ik niet meer maar volgens mij ziggo of sky
Dat staat overal in de nieuwsberichten idd, vergelijkbaar met Singapore.
Ik snap het gezeur niet zo, Singapore, Baku, Montreal... gemiddeld leveren ze geen saaiere races op dan die op permanente circuits.

Het probleem ligt bij de auto's, niet de circuits.

Bovendien zijn races zoals Singapore en Montreal om te bezoeken echt fantastisch. Infrastructuur is perfect op orde, er zijn veel hotels en restaurants, er valt buiten de racerij genoeg te beleven (festivals / concerten)
Veel beter dan met je kont in het gras zitten, uren in de file om er (weg) te komen, of in een tentje op de camping. :+

Kom maar op met Hanoi. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

P.K. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Veel beter dan met je kont in het gras zitten, uren in de file om er (weg) te komen, of in een tentje op de camping. :+
Spa is dan ook wel het absolute dieptepunt op het gebied van gemak :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:30
Idd, als ik dan toch ooit naar een F1 race wil, dan wordt het sowieso geen Spa, niet alleen de file, maar de voetbalhooligans-turned-Max-Verstappen-fan heb ik ook geen zin in.

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 09-10-2018 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Mercedes vreest Red Bull in 2019...

https://racingnews365.nl/...or-ziet-er-zeer-sterk-uit

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 09-10-2018 15:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 09:53

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien is het al eerder besproken, maar heb ik het niet meegekregen.
Maar de nieuwe voorvleugel, welk top team zal daar het meeste last van hebben?

Welk team heeft het meeste baat bij de 2018 voorvleugel? Want als RBR een front end wingplate kwijt raken(max in Spanje) lijkt hij er bijna geen last van te hebben, terwijl als RIC een stuk (vleugeltje voor de Y250) dan zegt hij er veel last van gehad te hebben :?

Dus met andere woorden, welk team zal het meest profijt hebben van de 2019 voorvleugel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die teksten.. 'vreest', 'boezemt angst in', man gooit gewoon een generiek failsafe verhaaltje op tafel voor volgend jaar, mochten de wijzigingen van 2019 regelement wat slechter uitvallen voor merc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DpEoR1WW4AElhVz.jpg:large

Bandjes voor COTA

Mclaren heeft deze x wel bandenkeuze gehad. Maar wel weer totaal anders als de rest

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 09-10-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

SinergyX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

Die teksten.. 'vreest', 'boezemt angst in', man gooit gewoon een generiek failsafe verhaaltje op tafel voor volgend jaar, mochten de wijzigingen van 2019 regelement wat slechter uitvallen voor merc.
Precies...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mercedes houdt meer rekening met RBR dan met Ferrari... Zegt dat iets over RBR of over Ferrari? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Pathogen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Mercedes houdt meer rekening met RBR dan met Ferrari... Zegt dat iets over RBR of over Ferrari? :P
Of over de coureurs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:17
[...]

Iets over Honda.Het zegt namelijk dat de Honda motor meer gevreesd wordt dan die slome Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Nouja, zou je eerlijk moeten zijn, wat Max neerzet met op papier inferieure wagen, als zij inderdaad een flinke berg PK's erbij krijgen waarmee rechte stukken ook concurrerend worden, zou je dat zeker wel moeten zijn. Ferrari zit nu aan z'n max van kunnen, RBR is enkel gelimiteerd met een veel groter potentie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
P.K. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Dat staat overal in de nieuwsberichten idd, vergelijkbaar met Singapore.
Ik snap het gezeur niet zo, Singapore, Baku, Montreal... gemiddeld leveren ze geen saaiere races op dan die op permanente circuits.

Het probleem ligt bij de auto's, niet de circuits.

Bovendien zijn races zoals Singapore en Montreal om te bezoeken echt fantastisch. Infrastructuur is perfect op orde, er zijn veel hotels en restaurants, er valt buiten de racerij genoeg te beleven (festivals / concerten)

Kom maar op met Hanoi. d:)b
Helemaal mee eens, Monaco kan erg saai zijn, maar reken altijd maar op een SF die roet in diverse strategieën gooit. Australië vond ik ook niet saai dit jaar. Frankrijk viel ik volgens mij bijna in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TrekDr0p schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:02:
Welk team heeft het meeste baat bij de 2018 voorvleugel? Want als RBR een front end wingplate kwijt raken(max in Spanje) lijkt hij er bijna geen last van te hebben, terwijl als RIC een stuk (vleugeltje voor de Y250) dan zegt hij er veel last van gehad te hebben :?
Die (kleine) onderdelen maken nooit heel veel uit qua laptimes. Elk flapje, bobbeltje en richeltje is onderdeel van een pakket. Samen geven ze een bepaalde winst qua driveability, stabiliteit, airflow, hang er maar een naam aan, want het komt uiteindelijk op een verbetering van de laptime neer.
Zo'n endplate forceert zoveel mogelijk lucht langs de banden. Als dat ding eraf valt, zal nog steeds de meeste lucht die over de voorvleugel gaat langs die banden zoeven, maar een deel 'knalt' tegen die band aan. Dat geeft wat meer wrijving, en wellicht een minieme vibratie oid. Maar je gaat niet meteen zien dat ze 0.1s per rondje langzamer of sneller gaan.

Om terug te komen op de concrete vraag: geen idee, want als die voorvleugel verandert, veranderen ze de rest van de auto mee om weer een geheel te krijgen dat op elkaar is afgestemd. Het is niet zo dat ze de 2018 auto hebben met een andere voorvleugel. Dán zou zo'n vraag te beantwoorden zijn.

Pagina: 1 ... 63 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1