A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Alleen zitten daar niet veel fatale ongelukken bij die aan de remmen/telemetrie te wijten zijn... zeker geen recente.scrappy.doo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:19:
Nee vroegah ging dat echt heeeel goed: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_fatalities
A1 GP toch? Was op zichzelf wel geinig, maar verloor al snel zijn aantrekkingskracht.demonic schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:08:
[...]
Nog los van wat je zelf al zegt dat niet gaat werken dan.
We hebben dit volgens mij gehad. Het heette formula A... Werkte niet
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
A1GP leek een leuk concept, met die landenteams. Maar dat verzandde al gauw in oneerlijke samenwerking. Ik weet de naam niet meer, maar er waren 2 GP2 teams (of de eigenaren daarvan) die ook eigenaar waren van meerdere A1GP teams. Die werkten samen in de FP sessies, waardoor team 1 longruns testte en team 2 quali sims deed (bijvoorbeeld). Zo konden ze de data naast elkaar leggen en de ideale setup en strategie bedenken, waar de andere teams, die niet samenwerkten, dat niet konden en alles zelf moesten uitvogelen. En sommige teams waren écht heikneuters die dit nog nooit gedaan hadden. Echt te amateuristisch voor woorden. Team Pakistan werd gevraagd om er als eerste uit te gaan in de FP's om zo niemand in de weg te rijden. Die gast had denk ik net zijn brommerrijbewijs en kon er echt helemaal niets van. Zat ook geen leercurve in ofzo.ATS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
A1 GP toch? Was op zichzelf wel geinig, maar verloor al snel zijn aantrekkingskracht.
Maar in principe was het een leuke serie. Zo zie je maar dat die teams alles doen om voordeel te halen en budgetcaps en eenheidsformules niet altijd het gewenste effect hebben. Je moet dus van alles verzinnen wat reglementen en het handhaven daarvan betreft om het eerlijk te houden. Dat valt niet mee.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Nou ja...het was nieuw. En een ander concept, landenteams. Dat leek op zich wel leuk. En er zijn genoeg talenten die niet in andere series terecht kunnen, die hier kunnen laten zien wat ze kunnen. Ik vond vooral het concept van landenteams wel leuk en dat je nu eens coureurs te zien kreeg uit andere landen. Er was bv een redelijk goede racer uit Zuid Afrika. Sommige waren ook te triest voor woorden. In de press release van Indonesie zeiden ze letterlijk dat hun coureur de enige in het land was met een racelicentie dus dat ie het daarom geworden was. Geen woord over dat ie heel goed was ofzo...alleen maar dat ze tot hem veroordeeld waren (min of meer).alesandro_46 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:36:
Of was de A1GP vooral "geweldig" omdat dit tijdens de winterperiode gereden werd en er zo nog wat motorsport te kijken was?
Ik was fotograaf bij de tweede race in Berlijn en later op Zandvoort, en toevallig stond ik naast de auto van Griekenland op de grid toen ik een interessante conversatie hoorde: blijkbaar zei de coureur dat ie nog nooit een rollende start gedaan had. Teambaas: "...nog nooit een rollende start gedaan?' [stilte] "...oh, alleen in karting...nouja...dan doe je het zoals met karts..." Zijn blik was veelzeggend. De prestaties van de coureur ook trouwens. Echt amateurs met de hoofdletter A.
Maar er zaten ook goede mannen tussen. En heel mooi van Jan Lammers dat ie het op zich nam om met Team Holland te gaan racen. Die man verdient een lintje vind ik eigenlijk.
Als ze dit opnieuw gaan opzetten in bijvoorbeeld 2020, dan hebben alle landen die interesse hebben, genoeg tijd om rijders bij elkaar te sprokkelen lijkt mij.mphilipp schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:03:
[...]
Nou ja...het was nieuw. En een ander concept, landenteams. Dat leek op zich wel leuk. En er zijn genoeg talenten die niet in andere series terecht kunnen, die hier kunnen laten zien wat ze kunnen. Ik vond vooral het concept van landenteams wel leuk en dat je nu eens coureurs te zien kreeg uit andere landen. Er was bv een redelijk goede racer uit Zuid Afrika. Sommige waren ook te triest voor woorden. In de press release van Indonesie zeiden ze letterlijk dat hun coureur de enige in het land was met een racelicentie dus dat ie het daarom geworden was. Geen woord over dat ie heel goed was ofzo...alleen maar dat ze tot hem veroordeeld waren (min of meer).
Ik was fotograaf bij de tweede race in Berlijn en later op Zandvoort, en toevallig stond ik naast de auto van Griekenland op de grid toen ik een interessante conversatie hoorde: blijkbaar zei de coureur dat ie nog nooit een rollende start gedaan had. Teambaas: "...nog nooit een rollende start gedaan?' ~~~[stilte] "...oh, alleen in karting...nouja...dan doe je het zoals met karts..." Zijn blik was veelzeggend. De prestaties van de coureur ook trouwens. Echt amateurs met de hoofdletter A.
Maar er zaten ook goede mannen tussen. En heel mooi van Jan Lammers dat ie het op zich nam om met Team Holland te gaan racen. Die man verdient een lintje vind ik eigenlijk.
Dan krijg je ook niet meer de dingen zoals van Indonesië en Griekenland.
Lijkt me wel leuk, een extra race klasse
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Volgens Brawn zijn ze nu idd met 3 of 2 elementen net te ver gegaan en gaan ze voor de toekomst weer wat meer toestaan.Sir_Lion schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:09:
Ik zou niet willen zeggen dat de limiet van onderdelen afgeschaft moet worden, noch vind ik het huidige systeem logisch. Als de kleinere teams momenteel moeite hebben met rond blijven, kan er dan niet een systeem opgezet worden waarbij een top team een extra nieuw onderdeel gebruikt, daar een geldelijke straf voor komt die juist de kleinere teams toekomt?
Verder willen ze op een andere manier gaan straffen, maar ze weten nog niet hoe, je kan namelijk moeilijk Williams financieel gaan straffen omdat hun motor geleverd door Mercedes te vaak kapot gaat.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als ze iets vaker elementen mogen wisselen, hoeven deze ook niet zo duur te zijn (betrouwbaarheid mag iets lager). Denk dat dat voor de kleinere teams wel gaat schelen in de kosten.YakuzA schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Volgens Brawn zijn ze nu idd met 3 of 2 elementen net te ver gegaan en gaan ze voor de toekomst weer wat meer toestaan.
Verder willen ze op een andere manier gaan straffen, maar ze weten nog niet hoe, je kan namelijk moeilijk Williams financieel gaan straffen omdat hun motor geleverd door Mercedes te vaak kapot gaat.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[YouTube: Ferrari's F1 engine dramas explained]
En de kijk van Autosport op hetzelfde thema: waar is de pace van Ferrari gebleven?
[ Voor 31% gewijzigd door ATS op 05-10-2018 11:50 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik zat zelf te denken aan een fixed price op basis van je constructeurs plek.YakuzA schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Volgens Brawn zijn ze nu idd met 3 of 2 elementen net te ver gegaan en gaan ze voor de toekomst weer wat meer toestaan.
MikeyMan schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:13:
Ik zou er ook nog steeds voor zijn om gewoon terug te gaan naar stalen remschijven.
Hoe langer de remweg, hoe meer ruimte voor overtakes. Gecombineerd met simpeler aerodynamica en een lager gewicht lijkt dat me een goed startpunt.
Ja, dat heb ik ook al eens geroepen: volgens mij zijn de te effectieve remmen deel van het probleem van de F1.MikeyMan schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:13:
Ik zou er ook nog steeds voor zijn om gewoon terug te gaan naar stalen remschijven.
Hoe langer de remweg, hoe meer ruimte voor overtakes. Gecombineerd met simpeler aerodynamica en een lager gewicht lijkt dat me een goed startpunt.
Juist niet. De sporting penalties zijn gemaakt om de kleinere teams te beschermen tegen die met onbeperkte budgetten. Als je elke race een nieuwe motor kan 'kopen' dan doen ze dit wel. Of het nou 100k of 10M kost, bij wijze van. Ongeacht van de plaats in het WCC. Force india bokst ver boven z'n gewicht, McLaren er ver onder, om maar wat te noemen.Sir_Lion schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:21:
[...]
Ik zat zelf te denken aan een fixed price op basis van je constructeurs plek.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Zelfs als je het combineert met een budget cap?iichel schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:49:
[...]
Juist niet. De sporting penalties zijn gemaakt om de kleinere teams te beschermen tegen die met onbeperkte budgetten. Als je elke race een nieuwe motor kan 'kopen' dan doen ze dit wel. Of het nou 100k of 10M kost, bij wijze van. Ongeacht van de plaats in het WCC. Force india bokst ver boven z'n gewicht, McLaren er ver onder, om maar wat te noemen.
Ik denk dat het niet eens een kwestie is van minder betrouwbaar. Momenteel zijn de limieten zo restrictief dat ze langzamer dan gewenst moeten rijden om de onderdelen niet teveel te belasten. Ze zijn best wel duurzaam, maar je moet er veel te voorzichtig mee doen.basvn schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:16:
[...]
Als ze iets vaker elementen mogen wisselen, hoeven deze ook niet zo duur te zijn (betrouwbaarheid mag iets lager). Denk dat dat voor de kleinere teams wel gaat schelen in de kosten.
Aan de andere kant: LPM1 auto's hebben bijna hetzelfde vermogen en rijden ook zo'n beetje even snel, maar kunnen 24 uur aan één stuk door blijven jakkeren. Dat zijn 12 F1 races in 24 uur. Dus wellicht is het concept van de LMP1 beter. Als je die motoren (de auto's zijn zwaarder) iets meer opvoert, houden ze het misschien 10-12 uur aan één stuk door vol. Lijkt me meer dan genoeg voor F1. En dan gaan ze even hard.
12 races ja, maar een weekend duurt veel langer.mphilipp schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:51:
[...]
Ik denk dat het niet eens een kwestie is van minder betrouwbaar. Momenteel zijn de limieten zo restrictief dat ze langzamer dan gewenst moeten rijden om de onderdelen niet teveel te belasten. Ze zijn best wel duurzaam, maar je moet er veel te voorzichtig mee doen.
Aan de andere kant: LPM1 auto's hebben bijna hetzelfde vermogen en rijden ook zo'n beetje even snel, maar kunnen 24 uur aan één stuk door blijven jakkeren. Dat zijn 12 F1 races in 24 uur. Dus wellicht is het concept van de LMP1 beter. Als je die motoren (de auto's zijn zwaarder) iets meer opvoert, houden ze het misschien 10-12 uur aan één stuk door vol. Lijkt me meer dan genoeg voor F1. En dan gaan ze even hard.
2x 1.5 uur VT, en 1x een uur. en dan nog een uur kwalificatie op 100%
Dus al 5 uur extra per weekend.
Dus zit je snel aan de 6 uur per weekend waarvan er misschien 4/5 op de baan zijn.
Dan zit je aan de 5/6 races in vergelijking
Niet helemaal. Ze rijden niet het hele weekend met dezelfde motor. En bovendien rijden ze op Le Mans bv ook nog eens 2x een vrije trainig van 4 uur... En volgens mij rijden ze zowat het hele seizoen WEC met dezelfde spullen. Ze mogen uiteraard eea aan de motor doen (ken het reglement niet uit het hoofd) dus dat ie zeker niet hetzelfde als F1, maar toch.basvn schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:53:
[...]
12 races ja, maar een weekend duurt veel langer.
2x 1.5 uur VT, en 1x een uur. en dan nog een uur kwalificatie op 100%
Dus al 5 uur extra per weekend.
Dus zit je snel aan de 6 uur per weekend waarvan er misschien 4/5 op de baan zijn.
Dan zit je aan de 5/6 races in vergelijking
We kunnen het niet 1:1 met F1 vergelijken, maar als het over duurzaamheid van de motoren gaat is het wel duidelijk dat WEC het veel beter doet. Maar qua concept zijn die motoren best wel weer anders. Echter, Porsche lukt het toch maar om met een 4pittertje een behoorlijk rappe tijd neer te zetten.
Ah, dat lijkt er dus aan de hand te zijn. Het past wel allemaal in het plaatje van de afgelopen races namelijk dat Ferrari over de 250km/h opeens een extra hybride boost leek te krijgen waardoor ze op het tweede rechte stuk extra wonnen. Dat lijken ze te zijn verloren in Singapore, en meteen was Ferrari weg in kwalificaties.ATS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:18:
Scarbs en Winsor over de technische trucjes van Ferrari en de FIA sensoren...
[YouTube: Ferrari's F1 engine dramas explained]
En de kijk van Autosport op hetzelfde thema: waar is de pace van Ferrari gebleven?
[YouTube: Where's Ferrari's pace gone?]
Het maakt maar weer eens pijnlijk duidelijk hoe belangrijk de PU is geworden in het V6 hybride tijdperk. Het hele jaar ziet de SF-71H eruit als potentieel de beste auto en een PU dingetje weg en meteen kansloos in kwalificatie, zowel in Singapore als Sochi wat twee totaal verschillende banen zijn. Kan je natuurlijk moord en brand gaan schreven dat Ferrari hun aerodynamica zo slecht is en dat hun auto te veel luchtweerstand opwekt, maar vrijwel niemand zal dat geloven na Ferrari hun prestaties voor Singapore. Vervolgens lijkt de racepace van de Ferrari niet of nauwelijks aangetast. Kunnen ze dus Mercedes wel matchen, maar niet passeren. Zijn we dus weer terug bij Mercedes dominantie...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is het niet een Hybride dingetje? Of reken je dat tot PU? Als ik dat verhaal zo hoor en de geruchten die al een poosje circuleerden, is het een grapje met de MGU-H die wellicht een tweede (?) batterij voedt. Maar niemand weet het zeker natuurlijk.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:51:
[...]
Het maakt maar weer eens pijnlijk duidelijk hoe belangrijk de PU is geworden in het V6 hybride tijdperk. Het hele jaar ziet de SF-71H eruit als potentieel de beste auto en een PU dingetje weg en meteen kansloos in kwalificatie, zowel in Singapore als Sochi wat twee totaal verschillende banen zijn.
Op zich wel weer jammer dat dit soort slimmigheidjes worden afgevangen door de FIA. Zij hebben er zelf voor gezorgd dat die hybride system dermate complex geworden zijn dat de FIA het ook niet meer snapt. Alleen door extra sensoren toe te voegen kunnen ze beredeneren wat er mogelijk gebeurt en zeggen dat dat niet de bedoeling is.
Mis/Gebruik maken van de regels hoort toch bij het spelletje. Zo is vrijwel elke innovatie in de sport ontstaan. Iemand bedenkt iets slims en de rest staat met open mond te kijken.
PU = motor, turbo, MGU-K. MGU-H, ERS controle-eenheid en batterij. Met PU bedoel ik dus alles, anders zeg ik wel motor.mphilipp schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:40:
[...]
Is het niet een Hybride dingetje? Of reken je dat tot PU? Als ik dat verhaal zo hoor en de geruchten die al een poosje circuleerden, is het een grapje met de MGU-H die wellicht een tweede (?) batterij voedt. Maar niemand weet het zeker natuurlijk.
De regels oprekken hoort er natuurlijk bij en maakt het leuk om te volgen. Het is alleen wel zo dat als de FIA je interpretatie van de reglementen niet accepteert, dat het klaar is. Verder zie ik dit als een wraakactie van Mercedes op Ferrari. Het was Ferrari die vorig seizoen de ophanging van Mercedes (en RBR) verboden kreeg waarna beide teams grote moeite hadden met hun auto's. Nu pakt Mercedes, Ferrari gewoon terug door ook een verzoek in te dienen bij de FIA.Op zich wel weer jammer dat dit soort slimmigheidjes worden afgevangen door de FIA. Zij hebben er zelf voor gezorgd dat die hybride system dermate complex geworden zijn dat de FIA het ook niet meer snapt. Alleen door extra sensoren toe te voegen kunnen ze beredeneren wat er mogelijk gebeurt en zeggen dat dat niet de bedoeling is.
Mis/Gebruik maken van de regels hoort toch bij het spelletje. Zo is vrijwel elke innovatie in de sport ontstaan. Iemand bedenkt iets slims en de rest staat met open mond te kijken.
Verder bedenken ze nog genoeg slimme dingen. De afgelopen tien jaar hebben we genoeg trucjes en slimigheden gehad zoals: double diffuser, blown diffuser, high-rake, gesplitste turbo, olieverbranding, passieve ophanging die FRIC aardig nabootste of nu ogenschijnlijk dat Ferrari iets met de compressor en brandstofmengsels op hoge snelheden deed waardoor ze extra vermogen uit hybride systemen haalde zonder dat het opviel in de sensoren van de FIA.
RBR en RBT haar 2017 cijfers zijn ook binnen. Toevallig ook 17,4% meer uitgegeven dan in 2016, net zoals Mercedes F1, met een vergelijkbare bijdrage van Red Bull als Mercedes F1 krijgt van Mercedes. Ook nog steeds winst voor zowel RBR als RBT.
https://www.motorsport.co...-f1-rules-change/3189149/
Dit is de lijst van schuldeisers van Force India, de oude Force India.
https://old.reddit.com/r/...ditors_and_how_much_they/
En bij Ferrari zijn ze boos dat er is uitgelekt dat er een tweede sensor voor hun hybride systemen is aangebracht door de FIA.
https://www.motorsport.co...a-serious-matter/3189413/
En vandaag is het dag 4000 dat Kimi regerend Ferrari wereldkampioen is.
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-10-2018 14:34 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tuurlijk, dat hoort erbij. Alleen vond ik hun afhandeling van de blown diffuser nogal sloppy. Sowieso moet je niet halverwege het seizoen terugkomen op een eerdere beslissing. Als een team expliciet aan je vraagt of zus en zo toegestaan is, en je keurt het goed, moet je daarmee leven. Dus niet een goedgekeurd concept alsnog afkeuren. Dat kun je niet maken als je tegelijkertijd over budgetcaps praat.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:57:
[...]
De regels oprekken hoort er natuurlijk bij en maakt het leuk om te volgen. Het is alleen wel zo dat als de FIA je interpretatie van de reglementen niet accepteert, dat het klaar is.
Hmmm...zo moet je dat niet zien. Alle teams houden elkaar in de gaten en als ze zien dat hun concurrent een grapje heeft bedacht dat voordeel oplevert, gaan ze het eerst proberen te kopiëren. Soms kan dat niet omdat je dan een heel nieuw chassis moet maken, dus treedt plan B in werking: zorg dat het verboden wordt. Dat hoort ook bij het spelletje. Dat doen ze allemaal, dus het wraak noemen klinks alsof ze het niet hadden gedaan als Ferrari hun speeltje niet had laten afkeuren.Verder zie ik dit als een wraakactie van Mercedes op Ferrari. Het was Ferrari die vorig seizoen de ophanging van Mercedes (en RBR) verboden kreeg waarna beide teams grote moeite hadden met hun auto's. Nu pakt Mercedes, Ferrari gewoon terug door ook een verzoek in te dienen bij de FIA.
On other news...Arivebene is boos over het uitlekken de extra sensoren van de FIA en daarmee hun geheime truuk met de accu's.
Sinds wanneer is de FIA of de FOM te betrappen op consistentie of eerlijkheid?mphilipp schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:43:
[...]
Tuurlijk, dat hoort erbij. Alleen vond ik hun afhandeling van de blown diffuser nogal sloppy. Sowieso moet je niet halverwege het seizoen terugkomen op een eerdere beslissing. Als een team expliciet aan je vraagt of zus en zo toegestaan is, en je keurt het goed, moet je daarmee leven. Dus niet een goedgekeurd concept alsnog afkeuren. Dat kun je niet maken als je tegelijkertijd over budgetcaps praat.
Natuurlijk rapporteren ze wat als ze denken dat een concurrent een voordeel haalt wat ze niet kunnen reproduceren, maar ik kan de gedachte niet kwijtraken dat Mercedes er ook wel enig plezier uit zal halen omdat Ferrari ze zo hard heeft getroffen in 2017. Het verbod was ook niet meteen toen de testdagen begonnen, nee het kwam tijdens die testdagen pas naar boven en het deed pijn.[...]
Hmmm...zo moet je dat niet zien. Alle teams houden elkaar in de gaten en als ze zien dat hun concurrent een grapje heeft bedacht dat voordeel oplevert, gaan ze het eerst proberen te kopiëren. Soms kan dat niet omdat je dan een heel nieuw chassis moet maken, dus treedt plan B in werking: zorg dat het verboden wordt. Dat hoort ook bij het spelletje. Dat doen ze allemaal, dus het wraak noemen klinks alsof ze het niet hadden gedaan als Ferrari hun speeltje niet had laten afkeuren.
Zie edit.On other news...Arivebene is boos over het uitlekken de extra sensoren van de FIA en daarmee hun geheime truuk met de accu's.
Tuurlijk lachen ze in hun vuistje. Ze weten dat die gasten misschien wel miljoenen hebben uitgegeven aan zo'n geintje. En er dan geen plezier van hebben....that has got to hurt...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
[...]
maar ik kan de gedachte niet kwijtraken dat Mercedes er ook wel enig plezier uit zal halen omdat Ferrari ze zo hard heeft getroffen in 2017
De RA618H Ja, dit is de 2018 PU.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarschijnlijk is dit de gp2 engineSinergyX schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:28:
Doen ze bij elke race fucking moeilijk om niets te laten zien van hun auto, setup of techniek met doeken en mensen ervoor, laat Honda gewoon fullblown hun motor zien?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Vast wel. Krijgt Alonso kado als dank voor het eindigen van zijn F1 loopbaan
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Dat doet Honda elk seizoen. Tot dusver maakte het ook weinig uit, maar nu zullen ze bij Renault onderhand eens gaan kijken hoe je nou echt een PU ontwerpt.SinergyX schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:28:
Doen ze bij elke race fucking moeilijk om niets te laten zien van hun auto, setup of techniek met doeken en mensen ervoor, laat Honda gewoon fullblown hun motor zien?
‘t zal ook in de software zitten, ik vond net broncode op het dark web..DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:31:
[...]
Dat doet Honda elk seizoen. Tot dusver maakte het ook weinig uit, maar nu zullen ze bij Renault onderhand eens gaan kijken hoe je nou echt een PU ontwerpt.
10 enchantez
20 ici c’est ne pas un voiture
30 voulez vous brûler avec mois
31 voulez vous brûler avec nous, Max?
40 changer le pilote
50 pas notre faute
60 dormir 60
70 aller à 10
ping 127.212.23.124
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
今日撮影したホンダPUの画像をチェックしてて気になった点。
— NOBU (@n_mode_log) 5 oktober 2018
フューエルポンプはBOSCH製(市販と違う特注?)
コネクター類もBOSCHかも
PU全体は六角穴付ボルトを使って組まれてるが、プラグカバーのカーボンと樹脂の固定にトルクスネジが使われてる。(この部分はサプライヤー側のネジなのかも) pic.twitter.com/2kshILOmA3
Deze japaner laat de bosch pomp zien.
Foto's in de tweet https://twitter.com/n_mode_log/status/1048216654151213056
[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 05-10-2018 21:29 ]
Honda doet dit altijd. Die zijn gewoon minder geheimzinnig. Dat gaat misschien wel veranderen als ze op niveau zijn, maar tot dusver hebben ze elk seizoen relatief veel informatie vrijgegeven. Mercedes laat na een seizoen vaak ook wel hun PU zien, Renault is al minder en Ferrari laat vrijwel nooit wat los.SinergyX schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:28:
En al die plastic/composiet afschermplaten verhullen ook flink wat.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Pure porno!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:55:
Engine pr0n.![]()
RA618H Ja, dit is de 2018 PU.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgens mij staat die tegenwoordig wat te vaak op 50.pjottum schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:47:
[...]
‘t zal ook in de software zitten, ik vond net broncode op het dark web..
10 enchantez
20 ici c’est ne pas un voiture
30 voulez vous brûler avec mois
31 voulez vous brûler avec nous, Max?
40 changer le pilote
50 pas notre faute
60 dormir 60
70 aller à 10
En toch zou het me niet verbazen als engineers van andere teams deze foto's bekijken, en daardoor meteen al e.e.a weten over de Honda PUAPClll schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:20:
Ach, de echte magie zit van binnen, dus die zie je toch niet.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat het allemaal zo niet gaat gebeuren weet ik natuurlijk ook wel. Ik praat als fan en bedenk wat de F1 voor mij spannender zou maken. De teams hebben weer hele andere belangen en de FIA/LM heeft de lastige taak om die alle 2 van dienst te zijn.mphilipp schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:19:
[...]
Dat gaat niet meer gebeuren. Dit is alleen maar goed voor de rijke teams die de vlag meteen uithangen als ze quali-motoren mogen gebruiken. Dan krijgen we een Mercedes met 1300pk in quali...Nee, dát is wat we willen. De volgorde op de grid gaat er niet door veranderen en de usual suspects verdwijnen aan de horizon like we're used to.
[...]
Dat is een goeie. Inderdaad, laat de coureur maar uitmaken wat ie moet doen. Bespreek een strategie, en laat 'm met borden en de radio weten waar de tegenstanders zijn, maar geen coaching meer. Misschien moet de boordradio ook maar weg. Echter, ze kunnen allerlei dingen afspreken die aanwijzingen doorgeven aan de rijder. Maakt het wel iets ingewikkelder denk ik, maar desnoods gaan ze over naar vlagsignalen door iemand op de tribune.
[...]
Dan krijg je weer een spending war die alleen maar goed is voor de rijke teams. Kijk maar hoe de DTM ter ziele is gegaan (vroeger, niet de huidige DTM, hoewel die nu door overregulatie naar de kloten gaat). Fabrikanten konden het gewoon niet meer betalen. Het waren bijna overdekte F1 auto's. Banaal gewoon. Iedereen geeft Bernie de schuld, maar de fabrikanten maakten het zelf te gek. Limieten eraf gooien maakt het helemaal onbetaalbaar. Mercedes heeft in 2017 €350mln uitgegeven. Hoe hoog moet dat bedrag worden als je geen limieten meer hebt? We waren dan denk ik vorig jaar Williams en McLaren al kwijt geweest. Over 5 jaar heb je dan F1 met alleen Mercedes, Ferrari en Red Bull. Misschien nog een paar juniorenteams erbij, maar met 6 teams heb je het dan wel gehad.
Ik ben het wel eens dat een aantal beperkingen eraf moeten (of verhoogd). Het is naar mijn idee nu tè restrictief. Het is niet alleen een kostenbeperking, maar de rijders moeten ook conservatief gaan rijden om onderdelen te sparen. Dán gaat het ten koste van het racen.
Het grote probleem met maatregelen om de races beter te maken én de kosten te beperken, je eigenlijk altijd de toch al rijke teams bevoordeelt. Die hebben de knapste engineers en de beste faciliteiten om de beste spullen te maken die lang meegaan. De huidige motorfabrikanten hebben nu lekker hun zin gekregen en de MGU-H blijft onderdeel van de motorformule, zodat ze zeker weten dat ze geen extra concurrent erbij krijgen. Dit hebben ze bereikt met een circulair argument dat er toch geen geïnteresseerde is, dus kunnen ze 'm net zo goed houden. Jaja...dat paste lekker in hun straatje. Blijkbaar waren er wel geïnteresseerden, alleen die wilden zekerheid over de reglementen dus zouden ze niet meteen in 2021 mee gaan doen.
Eigenlijk is de enige maatregel die het écht 'eerlijk' zou maken mijn grootste angstdroom die de F1 wat mij betreft voor altijd kapot zou maken: de eenheidsklasse. Net als Indy. Motoren in principe van elke fabrikant, maar ernstig gereguleerd met een aantal standaard onderdelen. Chassis van één leverancier met standaard aerokit en banden van één leverancier en ook één brand- en smeerstoffenleverancier.
Op die manier maak je alleen met strategie en goede coureur het verschil. Dan is de overstap van F2,3,4 ook veel makkelijker. Maar dan is er toch geen reet meer aan? Wat is dan nog de meerwaarde van een constructeur? Die verdwijnen dan, althans de benaming. Maar Ferrari en Mercedes doen in ieder geval niet meer mee. Red Bull misschien nog in naam, maar Adrian verhangt zich dan denk ik...
Duidelijk. Maar toch moet je geen ongelimiteerde F1 (meer) willen. Dan is het nl snel over met het spelletje namelijk. Je krijgt dan nog meer een spelletje voor de rijke teams.Richard117 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:16:
[...]
Dat het allemaal zo niet gaat gebeuren weet ik natuurlijk ook wel. Ik praat als fan en bedenk wat de F1 voor mij spannender zou maken. De teams hebben weer hele andere belangen en de FIA/LM heeft de lastige taak om die alle 2 van dienst te zijn.
Ook terug naar het verleden zou ik jammer vinden. Sommige mensen roepen 'terug naar stalen schijven' 'terug naar handbak' en ik zei gisteren nog 'weg met de telemetrie en misschien zelfs de boordradio'. Of het gaat helpen betwijfel ik. We kunnen de klok niet meer terug zetten en F1 moet toch super-hightech blijven. Stalen remschijven en handbakken is zo 1980... Simpelere aero is misschien het beste idee. Het blijft nog steeds super high tech en lekker complex, maar de aero is eenvodig. Misschien moeten ze gewoon met van die mallen werken zodat ook geen vleugeltjes, flapjes en vinnetjes worden geplakt.
Dat zal best. Misschien hebben ze het leukste er vanaf gehaald of toch verstopt onder die kappen. Die zitten er niet voor de sier. Ze zijn ook niet gek natuurlijk. Als je iets slims bedenkt, ga je het niet zomaar weggeven. Tenzij iedereen die truuks al kent. Misschien zitten alle slimmigheidjes wel écht helemaal van binnen, in de verbrandingsmotor en de software. Plaatsing van turbo's enzo is niet echt supergeheim. Iedereen weet al vanaf het begin dat Mercedes die slimme configuratie heeft met de split turbo. Weten dat iemand iets slims heeft is één, namaken is twee. Ze weten zelf hoe ingewikkeld het was om goed te krijgen. Net als de high rake van Red Bull. Die hebben ze nu wel helemaal in de vingers. Mercedes kan dat niet zomaar overnemen. Het is meer dan een hoek...Destruction schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:14:
[...]
En toch zou het me niet verbazen als engineers van andere teams deze foto's bekijken, en daardoor meteen al e.e.a weten over de Honda PUMeer dan wij eraan zien.
[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 06-10-2018 01:28 ]
[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 06-10-2018 01:29 ]
Briljant gewoon. Miljoenen aan research en dan gewoon een off the shelf onderdeel gebruiken. Helden zijn het. Gewoon goed kijken waar je het geld echt nodig heb voor het meeste resultaat te halen and if it ain't broke don't fix itnachtnet schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:27:
[Twitter]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Honda heeft echt het geld wel om het zelf te bouwen. Waarom zouden ze alleen als je het van een hoop Duitsers kan kopen. Weet je dat het werkt en het beste is.Edgenumber schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:00:
[...]
Briljant gewoon. Miljoenen aan research en dan gewoon een off the shelf onderdeel gebruiken. Helden zijn het. Gewoon goed kijken waar je het geld echt nodig heb voor het meeste resultaat te halen and if it ain't broke don't fix it
[ Voor 4% gewijzigd door Tomcat84 op 06-10-2018 07:54 ]
Ze hebben inderdaad wel het geld om het zelf te maken. Maar ook honda kan hun yen maar een keer uitgeven. En dat doen ze zo te zien slim.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:52:
[...]
Honda heeft echt het geld wel om het zelf te bouwen. Waarom zouden ze alleen als je het van een hoop Duitsers kan kopen. Weet je dat het werkt en het beste is.
Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat hij aan een soort afscheidstoernee bezig is. Hoe groot achten jullie de kans de LH44 aan het eind van het jaar stopt?
PSN: IS_DJ
0%i-dj schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:17:
Ik vond Lewis de laatste races echt overdreven uitstappen uit zijn auto als hij weer eens een pole of win heeft. Alsof het zo moeilijk is in een Mercedes.
Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat hij aan een soort afscheidstoernee bezig is. Hoe groot achten jullie de kans de LH44 aan het eind van het jaar stopt?
Die acteerlessen hebben wel geholpen /si-dj schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:17:
Ik vond Lewis de laatste races echt overdreven uitstappen uit zijn auto als hij weer eens een pole of win heeft. Alsof het zo moeilijk is in een Mercedes.
500barnachtnet schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:27:
[Twitter]
Benzinedruk is iets anders dan turbodruk he...ArcticWolf schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:25:
[...]
500barkomt mijn turbo motor aan met 3 bar
Eh daar had ik het over... M'n benzine druk is 3 bar m'n turbo druk is 1 bar.MikeyMan schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:41:
[...]
Benzinedruk is iets anders dan turbodruk he...
Overigens, auto's met 3 bar turbo druk zijn echt zeldzaam. Meen dat de V6T Formule 1 motoren zelfs niet zo hoog zitten.
[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 06-10-2018 12:16 ]
Ongeveer 0,0054234%i-dj schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:17:
De meeste onderdelen uit een motor komen vanuit andere partijen. Ontwerp komt van de fabrikant, maar de onderdelen an sich worden grotendeels buitenhuis geproduceerd. Werk zelf bij Continental en daar maken we echt alles wat in een auto gaat. (en veel beter dan Bosch uiteraard!Edgenumber schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:00:
[...]
Briljant gewoon. Miljoenen aan research en dan gewoon een off the shelf onderdeel gebruiken. Helden zijn het. Gewoon goed kijken waar je het geld echt nodig heb voor het meeste resultaat te halen and if it ain't broke don't fix it
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk eigenlijk niet dat dat gaat gebeuren, ik zag wel een keer een interview tussen hem en Rosberg (ROS was toen voor Sky bezig, geloof ik). HAM gaf daar aan dat-ie niet het idee had dat-ie door zou kunnen tot 7 (Schumacher), hij had eerder de 5 van Fangio voor ogen, als ik het me goed herinner. De kans dat-ie dit jaar een 5e titel mis loopt is heel klein.i-dj schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:17:
Dus eigenlijk laat-ie ruimte bestaan voor een mogelijk Rosberg'je, maar ik zie 'm ook nog wel gewoon doorgaan. De laatste jaren heeft Mercedes alle WCC en WDC's gewonnen, als Mercedes de komende jaren weer een goede auto en PU weet te bouwen zie ik Hamilton de komende jaren nog wel een gooi doen naar het record van MSC, eigenlijk. De enige die tot nu toe Mercedes kan bedreigen, lijkt het in de loop van het seizoen toch niet vast te kunnen houden. Het is wel de vraag of je het op die manier wil winnen imo.
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 06-10-2018 12:40 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik wil dat onderscheid dus juist wel duidelijk maken. De autobouwers in Enstone doen gewoon hun werk naar behoren. Die zijn sinds eind 2015 in rap tempo aan het opbouwen met nieuwe faciliteiten en die maken elk seizoen stappen in de kwaliteit van de auto. Je hebt het daar over iets van 600 man die constant aan de auto werken om het beter te maken. Die mensen zijn net zo goed slachtoffer van het prutswerk dat uit Viry-Châtillon komt.Grrrrrene schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:09:
[...]
Dat snapt iedereen hier wel, maar het blijft een Frans team dat de ene na de andere blunder maakt (nu weer de olie te laat op het circuit) en nauwelijks progressie boekt (wat je van een fabrieksteam wel zou verwachten). Renault is aan zijn stand verplicht om het 3e team te zijn achter Mercedes en Ferrari of volgend jaar 4e achter Mercedes, Ferrari en het Honda works-team: RBR. Maar ik vraag me sterk af of ze volgend jaar wel 4e gaan worden als het op deze manier verder gaat.
Dus ja, natuurlijk zijn het formeel Britten, maar het is een Frans team.
In Viry-Châtillon konden ze twee jaar lang geen nieuwe MGU-K ontwikkelen die werkte, hadden ze jarenlang ook enorme problemen met de MGU-H, moet je al jaren blij zijn met 20pk erbij terwijl de concurrenten zowat het dubbele behalen, gaan er nog steeds willekeurig onderdelen kapot, worden zaken vergeten, werkt engine mapping niet en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het ergste is nog wel dat Abitaboul in een wedstrijdje verpissen is beland met RBR en af loopt te geven op Enstone dat ze daar meer hun best moeten doen, want het probleem is zeker niet de PU. Ik kan niet wachten totdat Renault keihard afgaat in 2019. Dan wordt Abitaboul hopelijk ontslagen en vervangen voor iemand die wel leiding kan geven. Gaan ze in Viry-Châtillon misschien eens wat vorderingen maken...
Op zich is dat voor elke auto en vrachtwagen normaal en voor een f1 auto op zich ook. Remmen van brembo, schokdempers van koni, electronica van magneti marelli, enz. Maar het is wel komisch om een standaard bosch pomp te zien.Wom schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:26:
[...]
De meeste onderdelen uit een motor komen vanuit andere partijen. Ontwerp komt van de fabrikant, maar de onderdelen an sich worden grotendeels buitenhuis geproduceerd. Werk zelf bij Continental en daar maken we echt alles wat in een auto gaat. (en veel beter dan Bosch uiteraard!) Van turbo's tot dashboards, enkel de fabrikanten schroeven het in elkaar
Dat klopt wel inderdaad. Je verwacht dat alles high-tech en geoptimaliseerd is in de F1. Dus een standaardcomponent is het laatste wat je verwacht. Maar dat zegt misschien ook iets over de standaardcomponenten in de automotiveEdgenumber schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Op zich is dat voor elke auto en vrachtwagen normaal en voor een f1 auto op zich ook. Remmen van brembo, schokdempers van koni, electronica van magneti marelli, enz. Maar het is wel komisch om een standaard bosch pomp te zien.
En nu is het wachten op iemand die langskomt met het verhaal van dat ondergeplaste BMW-onderblok wat een gouden greep bleek
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Mijn weekend is niet compleet zonder een mooie Abitaboul/Renault rant van Daniël...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:26:
Die mensen zijn net zo goed slachtoffer van het prutswerk dat uit Viry-Châtillon komt. Ik kan niet wachten totdat Renault keihard afgaat in 2019. Dan wordt Abitaboul hopelijk ontslagen en vervangen voor iemand die wel leiding kan geven. Gaan ze in Viry-Châtillon misschien eens wat vorderingen maken...
Deze is hardstikke terecht.mphilipp schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Mijn weekend is niet compleet zonder een mooie Abitaboul/Renault rant van Daniël...
Kijk, stiekem ben ik ook wel een Ricciardo en Hulkenberg fan. Die samen in een team is interesant, maar met de huidige Renault PU gaan ze niet meedoen voor podia, of zelfs vrij systematisch in de punten. Formule 1 is in het V6 hybride tijdperk zo gevoelig voor vermogen. Nu dit seizoen de gaten in vermogen tussen Renault aan de ene kant, en Mercedes en Ferrari aan de andere kant weer zijn gegroeid zie je het ook terug in het uiterst competatieve middenveld.
Na de laatste Mercedes en Ferrari PU upgrades in Spa doet Renault nauwelijks meer mee met Haas, Force India of in mindere mate Sauber. STR zakte ook helemaal weg en nu met die forse Honda update doen ze opeens weer mee. Williams en McLaren zijn gewoon hopeloos, waarbij McLaren terrein aan het verliezen is op de andere middenveld teams die wel een betere PU kregen. We zagen het vanaf Canada, en vanaf Spa weer.
Ik ga de schuld ook niet afschuiven op de Renault auto. Die was in het begin van het seizoen gewoon goed en heeft het lang volgehouden. De Mercedes en Ferrari PU update in Spa lijkt daar de boel ook wel de nek om te hebben gedraaid waardoor ze niet meer meekomen. Als laatste zie je dat RBR ook won met de 20pk van de Spec-C.
Ik weet het allemaal en dat is ook allemaal waar. Er werken niet allemaal Franse prutsers in de fabriek of ontwikkelafdeling van Renault die de auto bouwen. Helemaal correct. Maar zo'n team wordt wel aangestuurd en daar komen de Fransen wel in beeld. Helaas werk ik zelf ook bij een bedrijf waar het management het verkl**t voor per personeel dat de ontwikkeling en de bouw van onze producten verzorgt. Iedereen in de lagere regionen van de organisatie wil wel, maar als het management zonder visie en zonder motiverend leiderschap zo'n team van ingenieurs z'n gang laat gaan, komt het niet goed.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:26:
Ik reageer even hier zodat het niet offtopic gaat.![]()
[...]
Ik wil dat onderscheid dus juist wel duidelijk maken. De autobouwers in Enstone doen gewoon hun werk naar behoren. Die zijn sinds eind 2015 in rap tempo aan het opbouwen met nieuwe faciliteiten en die maken elk seizoen stappen in de kwaliteit van de auto. Je hebt het daar over iets van 600 man die constant aan de auto werken om het beter te maken. Die mensen zijn net zo goed slachtoffer van het prutswerk dat uit Viry-Châtillon komt.
Nu klopt het wel dat het beste deel van Renault de auto zelf is, natuurlijk, maar dat is flauw, want na een jaar doorontwikkelen heeft Honda de Fransen nota bene ingehaald met een helemaal nieuw concept speciaal voor de combinatie STR/RBR. Dat geeft wel aan hoe matig de motorontwikkeling van Renault is. "Het beste deel" is dus nogal een makkelijk te behalen classificatie
De ontwikkeling dit jaar is inderdaad bijzonder triest gesteld. Er was een tijd dat RBR met/ondanks de Renault-PU de 2e plek pakte achter Mercedes, daarna kwam Ferrari langszij en nu liggen ze op beide teams vaak een halve tot zelfs een hele seconde achter in Q3, tenzij het een circuit betreft waar motorvermogen nauwelijks een rol speelt.In Viry-Châtillon konden ze twee jaar lang geen nieuwe MGU-K ontwikkelen die werkte, hadden ze jarenlang ook enorme problemen met de MGU-H, moet je al jaren blij zijn met 20pk erbij terwijl de concurrenten zowat het dubbele behalen, gaan er nog steeds willekeurig onderdelen kapot, worden zaken vergeten, werkt engine mapping niet en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Precies mijn punt: het probleem zit in de leidinggevende functies, want ik weiger te geloven dat een Mercedes-ingenieur slimmer/beter is dan een Renault-ingenieur (bijvoorbeeld). En ik heb ook alvast voorpret voor 2019, gezien Honda nu al een PU lijkt te hebben die de Renault kan verslaan, als dat ontwikkeltempo nog even door gaat in de winter 2018-2019 wordt dat een mooi seizoenHet ergste is nog wel dat Abitaboul in een wedstrijdje verpissen is beland met RBR en af loopt te geven op Enstone dat ze daar meer hun best moeten doen, want het probleem is zeker niet de PU. Ik kan niet wachten totdat Renault keihard afgaat in 2019. Dan wordt Abitaboul hopelijk ontslagen en vervangen voor iemand die wel leiding kan geven. Gaan ze in Viry-Châtillon misschien eens wat vorderingen maken...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
https://twitter.com/andre...tatus/1048564566261678080

Naja, zal wel een staaltje "money, dear boy" zijn, hopelijk wordt het circuit wat, maar als ik kijk naar de huidige F1 stratencircuits hang ik de vlag nog maar niet uit, een Sochi 2.0 zie ik zomaar gebeuren

People as things, that’s where it starts.
Hoe gaan ze dat dan doen? Ik meen dat dit jaar met de Jumbo Racing Dagen het niet duidelijk was of er een derde RBR auto aanwezig zou zijn. Dit omdat (ik meen Coulthard) een aantal weken ervoor een demo had gegeven met die auto in Vietnam, maar het door extreem strenge douane regels of zoiets zo lang duurde voordat ze dat ding het land weer uit krijgen.
Een race in Vietnam kun je dan alleen voor de zomerstop of als seizoensafsluiter doen, anders is de grid bij de volgende race leeg omdat alle auto's nog bij de douane in Vietnam staan
Er zullen allicht tussen de regering in Vietnam en de FOM afspraken worden gemaakt hieromtrent. Het staat mij namelijk ook bij dat dit in andere landen gebeurd, zodat er niet teveel vertraging wordt opgelopen. Ik weet alleen even niet meer welk land het was.RobertMe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:20:
[...]
Hoe gaan ze dat dan doen? Ik meen dat dit jaar met de Jumbo Racing Dagen het niet duidelijk was of er een derde RBR auto aanwezig zou zijn. Dit omdat (ik meen Coulthard) een aantal weken ervoor een demo had gegeven met die auto in Vietnam, maar het door extreem strenge douane regels of zoiets zo lang duurde voordat ze dat ding het land weer uit krijgen.
Een race in Vietnam kun je dan alleen voor de zomerstop of als seizoensafsluiter doen, anders is de grid bij de volgende race leeg omdat alle auto's nog bij de douane in Vietnam staan
Dus zolang je geen onderdelen in je handbagage hoeft mee te nemen, zal het wel goed komen
-
Ik voorspel bij deze dan gridstraffen of afwezigheid voor een een Renault powered teamEdd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:26:
Dus zolang je geen onderdelen in je handbagage hoeft mee te nemen, zal het wel goed komen
Lewis is een poser. Hoe hij achter zijn auto ging staan nadat hij hem geparkeerd had na de kwalificatie, totaal belachelijk.i-dj schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:17:
Ik ben geen Lewis fan.
Signatures zijn voor boomers.
Maar het is al veel te laat, snel slapen als we er morgenvroeg zo vroeg uit moeten.
[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 06-10-2018 23:45 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Testing, one, two ...
Op zich wel mooi dat hij dan bij Williams kan starten, dan kan je eerst op halve snelheid leren hoe het er aan toe gaat en heb je de kans om veelvuldig te zien hoe anderen bepaalde situaties benaderen en bochten insturen. Dat is toch handig als je een paar jaar later op volledige snelheid mee gaat doenhardware-lover schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:18:
In de Post-race interviews van Channel4 kwam Russel nog even voorbij. Het lijkt er toch wel een beetje op dat deze toch een Williams zitje gaat krijgen voor 2019. Hij is nog wat voorzichtig maar het ziet er positief uit. Er moet nog wel het e.e.a. gebeuren maar Toto en anderen zijn er mee bezig.
* dr.lowtune vraagt zich af of Stroll genoeg heeft geleerd, aangezien hij volgend jaar ook op volle snelheid mag rijden
Jupz, Williams heeft liever Russell ipv Ocon omdat deze minder snel weg gehaald zal worden richting het Merc team omdat deze dan al achter Ocon in het lijstje van opvolgers voor Bottas terecht komt.hardware-lover schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:18:
In de Post-race interviews van Channel4 kwam Russel nog even voorbij. Het lijkt er toch wel een beetje op dat deze toch een Williams zitje gaat krijgen voor 2019. Hij is nog wat voorzichtig maar het ziet er positief uit. Er moet nog wel het e.e.a. gebeuren maar Toto en anderen zijn er mee bezig.
PSN
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tsja, gewild.Jasphur schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:13:
Wel lullig hoor. Ben gewild bij een topteam, kun je het volgende seizoen nergens een stoeltje bemachtigen.
Als Merc het niet aandurft om Bottas te vervangen door Ocon, en ze bij FI liever Perez hebben is hij blijkbaar toch niet zo gewild
PSN
Ik denk voornamelijk (en dit is ook al meermaals genoemd) dat Bottas al getekent was, en Ocon zijn plek toen nog safe was bij FI.YakuzA schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:15:
[...]
Tsja, gewild.
Als Merc het niet aandurft om Bottas te vervangen door Ocon, en ze bij FI liever Perez hebben is hij blijkbaar toch niet zo gewild
Toen FI over de kop ging was het alle hens aan dek, maar toen waren de handen van mercedes al vastgebonden want HAM en BOT hadden al getekend.
Als ze het willen geven ze Bottas wat geld en een rol als test/reserve rijder, en zetten ze Ocon in de autodemonic schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Ik denk voornamelijk (en dit is ook al meermaals genoemd) dat Bottas al getekent was, en Ocon zijn plek toen nog safe was bij FI.
Toen FI over de kop ging was het alle hens aan dek, maar toen waren de handen van mercedes al vastgebonden want HAM en BOT hadden al getekend.
BOT is niet de meest strijdlustige persoon van het grid, maar helemaal geen ruggengraat heeft hij nou ook weer niet. Ik geloof niet dat BOT zich laat afschepen als reserverijder. Ook niet voor een zak met geld extra.Destruction schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:39:
[...]
Als ze het willen geven ze Bottas wat geld en een rol als test/reserve rijder, en zetten ze Ocon in de auto
Ik ben het eens met Jasper. Je gaat niet je eigen carriere om zeep helpen voor een beetje geld.Destruction schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:39:
[...]
Als ze het willen geven ze Bottas wat geld en een rol als test/reserve rijder, en zetten ze Ocon in de auto
Heeft niet zoveel met wel/niet gewild zijn te maken. Ocon is nog steeds een Mercedes junior en Mercedes wil hem niet los laten. Andere teams zullen dus gek zijn om hem te tekenen. Enige stoeltjes waar die dus geplaatst kan worden zijn de Mercedes powered teams, en laat daar nu waarschijnlijk geek plek zijn.Jasphur schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:13:
Wel lullig hoor. Ben gewild bij een topteam, kun je het volgende seizoen nergens een stoeltje bemachtigen.
Overigens werd in Paddock Pass (van donderdag) door Will Buxton aangegeven dat er nu weer wordt gespeculeerd over dat juist Perez weg gaat bij FI. Waarom precies werd me niet duidelijk.
Dat ga je zeker niet zomaar doen, dat klopt. Maar totaal onmogelijk? Dat denk ik nou ook weer niet.demonic schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:45:
[...]
Ik ben het eens met Jasper. Je gaat niet je eigen carriere om zeep helpen voor een beetje geld.
Niet dat het mij nou zoveel interesseert
Waarom denk je dat Bottas maar 1 jaar heeft gekregen. Volgens mij zodat Ocon hem kan vervangen. (Denk ik.. pure speculatie van mij)Destruction schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:50:
[...]
Niet dat het mij nou zoveel interesseertAls Ocon echt zo goed is als velen beweren, had-ie sowieso al wel een contract voor volgend jaar gehad, toch? Alsin, dan hadden ze Bottas wel vervangen.
Marko heeft inderdaad tijdens een interview gezegd dat er een plek is bij STR voor Ocon mits die alle relaties met Mercedes verbreekt. (intentie, geen contract dus).Volgens geruchten ligt er een aanbod voor Ocon om bij STR te komen rijden (ipv Hartley), mits hij het contract met Mercedes verscheurt. Toto gaat daar niet mee akkoord, dan moet-ie imo ook niet zeuren dat zijn talent geen zitje meer heeft.
Maar het is inderdaad jammer dat Toto dan gaat klagen dat er geen zitje is. Dat had je kunnen weten lijkt me.
De reden dat Perez misschein niet getekent is/word bij RPFI is mogelijk Lance Stroll.
Aangezein Lance en Ocon het heel goed met elkaar kunnen vinden is er wellicht een kans dat Lance even papa gaat praten over zijn toekomstige teamgenoot.
Met een ambitieuze rijder als Ocon of Perez wordt hij dat wel vanwege gebrek aan talent.
Hooguit zet je daar een echte mentor als Alonso naast, maar anders iemand die in dienst van Lance moet rijden.
Bottas doet het perfect als tweede rijder, voor Mercedes is er dus geen reden hem te vervangen. En naast hun eerste rijder zullen ze echt geen ambitieus haantje willen hebben.
alles kan off-topic
Dat dachten we ook over Ferrari. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat lopenAnkona schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:13:
Waar zou Ocon heen moeten? Welke stoeltje is beschikbaar?
Bottas doet het perfect als tweede rijder, voor Mercedes is er dus geen reden hem te vervangen. En naast hun eerste rijder zullen ze echt geen ambitieus haantje willen hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 08-10-2018 10:40 ]
Scuderia Toror Rosso gaat in Mexico de laatste rijder bekend maken. Hartley heeft ook dit weekeind het niet echt waar kunnen maken (metname op race day) ook al werkte zijn motor wel beter dan die van Gasly dus ik denk dat hij nu echt out is. Zou het dan dus Perez kunnen zijn?RobertMe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:46:
[...]
Heeft niet zoveel met wel/niet gewild zijn te maken. Ocon is nog steeds een Mercedes junior en Mercedes wil hem niet los laten. Andere teams zullen dus gek zijn om hem te tekenen. Enige stoeltjes waar die dus geplaatst kan worden zijn de Mercedes powered teams, en laat daar nu waarschijnlijk geek plek zijn.
Overigens werd in Paddock Pass (van donderdag) door Will Buxton aangegeven dat er nu weer wordt gespeculeerd over dat juist Perez weg gaat bij FI. Waarom precies werd me niet duidelijk.
een treffende spreuk
Bron? Maar klinkt dan an zich wel aannemelijk, hetzelfde als dat ze Kvyat ook in Rusland bekend maakte. Voordeel voor STR is dan ook nog eens dat het aardig wat euro's op zal leveren omdat Perez aardig wat sponsoren meebrengt (en juist daarom ook altijd in Mexico zijn nieuwe contract aankondigt). Ik vraag me alleen af waarom een rijder als Perez naar STR zou gaan. Dit omdat hij toch al heel wat jaren meedraait in de sport. Dan moet het ook al bijna een "gebrek aan (beter) zitje zijn", en dus inderdaad dat Racing Point hem niet meer zou willen hebben, of hij verwacht dat het team niet goed zal gaan.pro_6or schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
Scuderia Toror Rosso gaat in Mexico de laatste rijder bekend maken. Hartley heeft ook dit weekeind het niet echt waar kunnen maken (metname op race day) ook al werkte zijn motor wel beter dan die van Gasly dus ik denk dat hij nu echt out is. Zou het dan dus Perez kunnen zijn?
of Guitierez?RobertMe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:05:
[...]
Bron? Maar klinkt dan an zich wel aannemelijk, hetzelfde als dat ze Kvyat ook in Rusland bekend maakte. Voordeel voor STR is dan ook nog eens dat het aardig wat euro's op zal leveren omdat Perez aardig wat sponsoren meebrengt (en juist daarom ook altijd in Mexico zijn nieuwe contract aankondigt). Ik vraag me alleen af waarom een rijder als Perez naar STR zou gaan. Dit omdat hij toch al heel wat jaren meedraait in de sport. Dan moet het ook al bijna een "gebrek aan (beter) zitje zijn", en dus inderdaad dat Racing Point hem niet meer zou willen hebben, of hij verwacht dat het team niet goed zal gaan.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Kvyat, of telt het voor hem als herhaalcursus?warp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:09:
Perez naar een opleidingsteam klinkt niet erg logisch... maar ja, weet maar nooit.
Edit:
Maar die is intussen ook alweer 2 jaar weg. Of is die nog reserve rijder bij Ferrari?
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 08-10-2018 12:17 ]
De V6T F1 motoren uit de jaren 80 (de beroemde BMW 1.5 liter met 1400pk) zaten wel rond de 4.5-5 bar in quali trim geloof ik. Maargoed, die hielden het soms zelfs niet eens 2 quali rondjes uitArcticWolf schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:01:
[...]
Eh daar had ik het over... M'n benzine druk is 3 bar m'n turbo druk is 1 bar.
Overigens, auto's met 3 bar turbo druk zijn echt zeldzaam. Meen dat de V6T Formule 1 motoren zelfs niet zo hoog zitten.
Die beroemde BMW M12/13 was een viercilinder.RonaldMcDonald schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:31:
De V6T F1 motoren uit de jaren 80 (de beroemde BMW 1.5 liter met 1400pk) zaten wel rond de 4.5-5 bar in quali trim geloof ik. Maargoed, die hielden het soms zelfs niet eens 2 quali rondjes uit
Nope lijkt me zeker niet. Perez gaat gewoon weer verlengen bij FI en bekend maken in Mexico zoals altijd.pro_6or schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
Scuderia Toror Rosso gaat in Mexico de laatste rijder bekend maken. Hartley heeft ook dit weekeind het niet echt waar kunnen maken (metname op race day) ook al werkte zijn motor wel beter dan die van Gasly dus ik denk dat hij nu echt out is. Zou het dan dus Perez kunnen zijn?
TR heb ik de laatste weken alleen over Hartley gehoord, verdere geruchten over andere rijders zijn ook wat verstomt.
PSN
3 bar boost is echt wel veel, dat zie je voornamelijk in die 1000pk Supra's/Skyline's terug (goed die rijden ook met 2,8L~ 6-in-line twin turbo motoren).
Op F1technical stonden de specs van de RA617H motor, zal vanavond wel even kijken of ik die terug kan vinden maar meen dat de huidige V6T niet zoveel boost draaien.
Volgens mij was dat idd al uitgerekend dat de optimale fuel/air verhouding bij 2,5 bar bereikt werd.ArcticWolf schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:18:
idd die hielden het niet zo heel lang vol nee![]()
3 bar boost is echt wel veel, dat zie je voornamelijk in die 1000pk Supra's/Skyline's terug (goed die rijden ook met 2,8L~ 6-in-line twin turbo motoren).
Op F1technical stonden de specs van de RA617H motor, zal vanavond wel even kijken of ik die terug kan vinden maar meen dat de huidige V6T niet zoveel boost draaien.
(vanaf 10,500 rpm vanaf waar ze 100 kg/hr mogen gebruiken aan brandstof)
PSN
1000pk Supras zijn meestal Big Single toch. En turbolag van hier tot Tokyo. Die gasten zouden eigenlijk een MGU-H moeten monteren. Zie je wel, F1 technologie eindigt in de normale auto industrie .ArcticWolf schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:18:
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1