[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.006 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
basvn schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat ze dit bij RBR wel weten hoor! Er heeft vast wel een motor uit die Honda fabriek gedraaid in een RBR
dat zou betekenen dat ze inderdaad een rb15 klaar hebben staan maar testen is niet toegestaan en stiekem ergens een baan huren om te testen word toch wel ontdekt door iemand.
dus ga er maar niet vanuit dat RBR al heeft gereden met een honda blok.

veder zie ik ook niet echt in dat ze dit jaar nog met een honda gaan rijden ik geloof niet dat renault hun dat gaat gunnen(als ze het al echt zouden willen met nadeel van punten enzo) er is gewoon een contract tot eind dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
RobinHood schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Wat imho best triest is, de koningsklasse van de autosport zoals het graag genoemd wordt heeft allerlei exotische, nauwelijks-raakvlak-technologie met normale auto's, zoals de MGU-H, de pneumatische kleppen en allerlei exotische metalen in het blok, maar iets wat al meer dan 20 jaar in normale auto's wordt gebruikt en niet eens extreem moeilijk is om te maken, mag niet gebruikt worden 8)7
Als het al 20 jaar in normale auto's gebruikt word is het niet meer echt een innovatief voor in de F1, toch :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Even tussendoor, zojuist hoor ik op de radio dat Max Verstappen de populairste sportman van het jaar is. Hoera!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon weg met die motor regels. Je mag maximaal 50 liter of kg brandstof per race gebruiken. Accu's aan de start moeten leeg zijn. Motoren minimaal 7 wedstrijden aan een gesloten mee gaan anders minpunten op de constructeurs punten (geen gridstraffen meer) en knallen met die hap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43

Edd

hjvg schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:51:
dat zou betekenen dat ze inderdaad een rb15 klaar hebben staan maar testen is niet toegestaan en stiekem ergens een baan huren om te testen word toch wel ontdekt door iemand.
dus ga er maar niet vanuit dat RBR al heeft gereden met een honda blok.
Aston Martin Valkyrie powered by Honda? :+
Afbeeldingslocatie: https://s.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/916x515/quality/95/https://s.blogcdn.com/slideshows/images/slides/726/506/2/S7265062/slug/l/01-aston-martin-valkyrie-amr-pro-geneva-1.jpg

Ik zat weleens te denken of ze niet stiekem het Honda blok hierin stoppen om te testen. Vooral toen ik las dat Daniel, Max en Jos de auto gaan testen...
https://www.autobahn.eu/9...n-martin-valkyrie-testen/

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:06:
Gewoon weg met die motor regels. Je mag maximaal 50 liter of kg brandstof per race gebruiken. Accu's aan de start moeten leeg zijn. Motoren minimaal 7 wedstrijden aan een gesloten mee gaan anders minpunten op de constructeurs punten (geen gridstraffen meer) en knallen met die hap.
Uuuuh. Wil je dat ze racen met een snelheid van een 80 jarige op een scootmobiel met standje schildpad? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hjvg schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:51:
veder zie ik ook niet echt in dat ze dit jaar nog met een honda gaan rijden ik geloof niet dat renault hun dat gaat gunnen(als ze het al echt zouden willen met nadeel van punten enzo) er is gewoon een contract tot eind dit jaar
Advocaat van de duivel spelende. Is het niet andersom? Renault heeft een verplichting om te leveren (die ze maar half nakomen, zie Hockenheim met Ricciardo), maar RBR heeft lijkt mij geen verplichting om de motoren ook daadwerkelijk te gebruiken? Het geld zijn ze dan wel kwijt uiteraard, maar de Honda's krijgen ze toch al met een flinke korting.

Stoelpoot schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:02:
Even tussendoor, zojuist hoor ik op de radio dat Max Verstappen de populairste sportman van het jaar is. Hoera!
En dat voor een Belg :+ Halve Belg dan, en halve Nederlander, die toevallig zijn sport onder Nederlandse vlag uitoefent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 14:43

Edd

RobertMe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:11:
Advocaat van de duivel spelende. Is het niet andersom? Renault heeft een verplichting om te leveren (die ze maar half nakomen, zie Hockenheim met Ricciardo), maar RBR heeft lijkt mij geen verplichting om de motoren ook daadwerkelijk te gebruiken? Het geld zijn ze dan wel kwijt uiteraard, maar de Honda's krijgen ze toch al met een flinke korting.
Ik zag het al in mijn hoofd voor me... Een hoop Japanners in de pitboxen bij RBR en in een hoekje wat gele shirtjes die om een bergje Renault-onderdelen staan..

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Edd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

[afbeelding]

Ik zat weleens te denken of ze niet stiekem het Honda blok hierin stoppen om te testen. Vooral toen ik las dat Daniel, Max en Jos de auto gaan testen...
Is ook voor de marketing.. er zal vast nog wel iets van een of twee exemplaren met een handtekening van Daniel en/of Max op het motorblok en het dashboardkastje verschijnen }:O En het verkoopt ook wel goed als je kan zeggen dat er F1 coureurs mee hebben geholpen aan de ontwikkeling. Blijft een hele dikke wagen verder 8)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
[...]

[afbeelding]

TAG Heuer staat op de "motorkap", dat geeft te denken ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is 002 het nieuwe nummer van James Bond? :+

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
alesandro_46 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

TAG Heuer staat op de "motorkap", dat geeft te denken ;)
Dat is puur om te timen hoe snel die optrekt etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

sanderb schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:45:
[...]
Dat concept hebben ze bedacht...het heet Formula E..
Dat is vast niet de enige optie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

[afbeelding]

Dat zou best een aantrekkelijke mule zijn.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mphilipp schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:24:
[...]

Dat is vast niet de enige optie.
Ongetwijfeld. Maar de F1 hoeft van mij niet meer op ICE niveau raakvlakken te hebben met de techniek in consumenten auto's. Die worden toch allemaal elektrisch over een tijdje. Dus beter stoppen ze inderdaad al het geld in het ontwikkelen van betere accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:06:
Daarmee doe je meteen het hele DNA van de Formule 1 teniet en creëer je een compleet nieuwe raceklasse. Succes ermee! ;) 8)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Zijn er nog mensen geinterreseerd in een 1:12 Lotus TYPE79 schaalmodel

http://www.modelfactoryhiro.com/new/archives/1663

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjgFGdDVAAAK7aY?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjgFHhDUwAAem3Y?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjgFDonUUAEiibQ?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

als ik rb was dan was dit mijn actie plan.
De band met Renault is toch al verziekt, dus dit actie plan kan geen kwaad.

alle logo's kleur en etc van de auto van max en daniel halen.
zodat die 2 krengen puur carbon zijn.

dan vrije training 123 rijden.

terug de pits in. en achter gesloten deuren die complete auto bestickeren met renault kleuren.
Elke vierkant centimeter. en op elke cm duidelijk de fabrikant van de motor zetten.

en dan gewoon zo in de kwalificatie de pits uitkomen.

helpen zal het niet doen, maar goede reclame is het in elk geval niet wanneer 1 van die ''renault'' autos stil valt.

gelukkig zit ik niet bij rb, maar had het graag willen zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:17
Jasphur schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:29:
[...]
Ongetwijfeld. Maar de F1 hoeft van mij niet meer op ICE niveau raakvlakken te hebben met de techniek in consumenten auto's. Die worden toch allemaal elektrisch over een tijdje. Dus beter stoppen ze inderdaad al het geld in het ontwikkelen van betere accu's.
Ontwikkeling in de F1 is eigenlijk alleen nog maar ontwikkelen binnen de regeltjes. Er wordt een hoop geld uitgegeven om iets op te lossen wat alleen op papier (regels) een probleem is.

Dit zie je dus ook terug in het hybride tijdperk. De opslag van de accu ligt vast. Het vermogen van MGU-K ligt vast...dan gaan ze dus bakken met geld uitgeven om de MGU-H en het winnen van energie daarmee te optimaliseren.

Tesla doet hard zijn best om de accu-techniek te verbeteren. Ze doen dit echter wel incrementeel: Stapje voor stapje bestaande technieken verbeteren en processen optimaliseren. Met als voornaamste doel de prijs te drukken. Musk richt zich dus voornamelijk op KWh per dollar.

Innovatie op accu gebied zit/zat bij kleinere startups die nieuwe technieken willen toepassen. Wat mij betreft een uitgelezen kans om de belangen van de F1 in te betrekken.

Ten tijde van KERS heeft Mercedes samen gewerkt met A123 systems. Die willen nog steeds nieuwe technieken gebruiken, maar liepen er in het verleden al tegenaan dat je daarvoor hele diepe zakken moet hebben omdat de nieuwe techniek in het begin per definitie te duur is voor commercieel gebruik.
Ideaal om daar zakken met F1 geld heen te brengen voor een goed concept, dat daarna voor commercieel gebruik kan worden geoptimaliseerd.

Ik ben een liefhebber van autotechniek. Zowel de 'ouderwetse' ruwe lawaaiige ronkende motoren als de nieuwe ontwikkelingen.
F1 zit nu in een compromis-gebied: De techniek voor full electric is er nog niet. De ouderwetse techniek heeft een slecht image. Dus zitten we nu met schijnheilige hybrides en een brandstoflimiet... En stoppen ze bakken met geld in een MGU-H die je nooit in een straatauto zal zien. Prachtig stukje techniek, maar alleen toe te passen in de huidige F1.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
Amen! Daar zijn we het vast allemaal mee eens :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Both cars entered by a competitor must be presented in substantially the same livery at every Event, any significant change to this livery during a Championship season may only be made with the agreement of the Formula One Commission.
Bron: F1 sporting regulations , art 9.1

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

I'll just leave this here...

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/Tabel-F1-geld-2018.jpg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

1 GBP was 0,1 EUR toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Misschien is het handig eerst het seizoen af te maken voordat de prijzenpot verdeeld wordt :?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hehe. Zou grappig zijn :P
Helaas het is op het moment 1 tegen 1,12 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
u_nix_we_all schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:56:
Misschien is het handig eerst het seizoen af te maken voordat de prijzenpot verdeeld wordt :?
Ik neem aan dat dit de bedragen zijn die eind vorig jaar zijn uitgekeerd.
Gezien het ook de team ranking van afgelopen jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

u_nix_we_all schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:53:
[...]

Bron: F1 sporting regulations , art 9.1
Ok, dus dan ga je naar die commissie toe en leg je genoeg poen op tafel om dit te doen :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

Amen! Daar zijn we het vast allemaal mee eens :+ 8)
Incl ondergetekende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Zou liever hebben dat de discussie hierover bij de beslissingsbevoegde lieden gevoerd werd in plaats van in tig fora over de wereld. Op een paar fanboys na is iedereen er wel over eens dat dit volslagen bezopen is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

alexbl69 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:21:
[...]

Zou liever hebben dat de discussie hierover bij de beslissingsbevoegde lieden gevoerd werd in plaats van in tig fora over de wereld. Op een paar fanboys na is iedereen er wel over eens dat dit volslagen bezopen is.
Ja, een basis en de rest op prestatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Uuuuh. Wil je dat ze racen met een snelheid van een 80 jarige op een scootmobiel met standje schildpad? :P
Overdrijven is ook wel een vak zeg.

Ze rijden krap 350km op zondag.. Nu stoken ze 100kg ongeveer 110l weg.. dat is 1 op 3.2 ofzo... als die efficiëntie hoger wordt zal in het begin de snelheid om laag gaan maar met 1 op 6 moet het nog steeds prima mogelijk zijn desnoods bouw je het af. Maar scootmobiel die 1 op 6 loopt zou ik gelijk afschrijven.

Nu zijn er echt veels te veel regels en verboden die het juist alleen maar duurder maken. Laat de sport weer echt ontwikkelen. Zorg dat ze hogere efficiënte uit de motoren halen en dat kan samen met hybride technieken juist interessant zijn en ook aansluiten bij de echte automarkt.

Neem je een v12 of een 3 cilinder zoek maar uit wat het meest efficiënt is als motor waarmee je met 50 liter zo snel mogelijk de streep haalt. Rij je de 50 liter in de eerste 30 ronden op en haal je de rest elektrisch ook prima. Je krijgt gewoon een bepaalde hoeveelheid energie en daar moet je het meeste uithalen.

Nu ligt er een motor in die bijna nog dorstiger is dan een hummer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Stoelpoot schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:02:
Sportman van het jaar is volgens mij pas ergens in december, en het zou mij eigenlijk enigszins tegenvallen als Max deze wederom zou winnen zonder Wereldkampioen te worden.

Wat ik vandaag wel op de radio hoorde was dat Max qua merk de bekendste sporter van Nederland is. Iets waar ik dan wel weer in kan komen gezien alle spotjes momenteel van o.a. zijn eigen merchandise en Exact :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
:o

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Over een mogelijke redder van FI.

[ Voor 7% gewijzigd door 3x3 op 01-08-2018 20:30 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3x3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:16:
Over een mogelijke nieuwe koper van FI.
[video]
Als je ver terug scrollt zie je dat die al was langs gekomen, maar goed voor de mensen die em gemist hadden. Vond hem zelf ook wel interessant :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 01-08-2018 20:24 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
3x3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:16:
Over een mogelijke nieuwe koper van FI.
[video]
Interview niet gekeken, maar ik zie dit never nooit gebeuren. Ten eerste springen ze nu ineens erop terwijl het team al bijna failliet is, en willen ze het met een sponsoring van 30 miljoen "redden". Daarnaast hun manier van communiceren (reactie op de open brief van Perez met iets van "mensen met een IQ hoger dan hun leeftijd trappen niet in deze onzin", geeft echt aan dat ze zelf een hoog IQ hebben...), het schijnt dat Rich Energy zelf het geld niet ervoor zou hebben, en last but not least: de curator zou volgens geruchten niet op zoek gaan naar de grootste geldschieter maar naar iemand die het team vatbaar kan houden. Als Andretti daadwerkelijk interesse in het team zou hebben zie ik hen dan ook de grootste kans maken. Aangezien zij ook al in Indy Cars rijden etc. Ook zou de curator zich flink laten informeren over de sport, bv in gesprek met Mercedes maar ik meen ook of FOM of een ander team of iets dergelijks. Ik geloof er dus ook niet in dat de curator het team zomaar zal verkopen aan een grote geldschieter die verder geen verstand heeft van de sport (want dan zal het team binnen de kortste keren weer op de rand van de afgrond staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Over een mogelijke nieuwe redder van FI.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheBrut3
3x3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:29:
Over een mogelijke nieuwe redder van FI.
[video]
Je weet dat jij dit filmpje pas 13 min geleden zelf al hebt gepost?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ZZ Top heeft interesse in FI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@3x3 En dat hij al hier was gepost? :+
YakuzA in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:24:
Zijn er nog mensen geinterreseerd in een 1:12 Lotus TYPE79 schaalmodel
Zeer geïnteresseerd, maar JY 60.000, da's bijna €500... (slaakt Japanse strijdkreet)

Je kunt ook een Tamiya 1/12 Lotus 78 kopen. Zal denk ik wel via eBay moeten, maar ze zijn hier en daar nog wel te krijgen. En dan hoef je je nieren niet te verkopen. Ik heb 'm op mijn lijstje staat. Ik heb inmiddels al de McLaren van Senna, de Ferrari van Prost en de Williams (nog in aanbouw, al 10 jaar...) van Mansell. Tamiya maakt bijzonder mooie modellen. Je moet alleen elders de sigarettenreclamestickers vandaan halen. Die zitten er niet bij. Maar dat is geen probleem. Talloze bedrijfjes en particulieren maken die dingen tegenwoordig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nieuwe livery is ook al bekend! :+

Afbeeldingslocatie: https://imgc.allpostersimages.com/img/print/posters/david-perry-billy-f-gibbons-zz-top-car_a-G-7924485-14258389.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Die William Storey (CEO van Rich Energy) zou dus een 30 miljoen sponsor contract zijn aangegaan?
Was deze van al voorbijgekomen?

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/Hp6cTkUlTtmyMblm-l2FXg.jpeg

_O-

Dat Peter Windsor hem aan tafel wil hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 01-08-2018 22:34 ]

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:33:
Die William Storey (CEO van Rich Energy) zou dus een 30 miljoen sponsor contract zijn aangegaan?

[afbeelding]

_O-

Al een paar honderd keer, maar nogmaals kan geen kwaad. ;)
Serieus, Rich energy lijkt wel een witwasconstructie als ze opeens 30 miljoen tevoorschijn kunnen toveren...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarschijnlijk elders een brievenbusfirma en dit puur voor de Engelse fiscus? :P

Edit: ik ken deze site niet, maar ze maken wel een vergelijking met Van Rossem (Moneytron/Onyx): http://www.f1i.com/news/2...dia-much-ado-nothing.html Ik moet ook zeggen dat ik voorheen nooit van Rich Energy gehoord had, wel van Hype (is dat niet in handen van oud-coureur Betrand Gachot?).

[ Voor 66% gewijzigd door Bart-Willem op 02-08-2018 00:05 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grappig, ze hebben GBP1,7mld intangible assets (hun merk) en nog geen GBP 18k tangible assets (echte bezittingen, zoals een pand, computers e.d). Da's best krapjes... Hun hele kantoor + inhoud is dus geleased ofzo. Waarschijnlijk is dit maar de helft of zelfs minder. De rest zal wel via andere bv's (ltd's) gaan. Voor 18k heb je een paar MacBooks ofzo. Verder veel schulden, maar zoals ik al zei, dit is maar een deel. Geen enkel bedrijf bestaat uit maar één bv, dus het zit allemaal weggestopt in talloze bv's.
Leuk om dit te publiceren, het zal dan ook wel door de tegenpartij gedaan zijn, omdat ze weten dat geen hond dit soort dingen snapt zonder graad in bedrijfseconomie. Bovendien is dit maar een deel zoals ik al aangaf. We kunnen hier dus niets mee. Pak een willekeurige balance sheet van Starbucks en je ziet waarschijnlijk hetzelfde, want die willen ook zo min mogelijk belasting betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
In navolging van het ongeval van Niki Lauda op de Nordschleife in 1976 een stukje over het ongeval van de Nederlander Carel Godin de Beaufort: Retro: Enige Nederlandse F1-coureur die in het harnas stierf

Afbeeldingslocatie: https://adn.gpupdate.net/news/322223.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:33:
[...]

Overdrijven is ook wel een vak zeg.

Ze rijden krap 350km op zondag.. Nu stoken ze 100kg ongeveer 110l weg.. dat is 1 op 3.2 ofzo... als die efficiëntie hoger wordt zal in het begin de snelheid om laag gaan maar met 1 op 6 moet het nog steeds prima mogelijk zijn desnoods bouw je het af. Maar scootmobiel die 1 op 6 loopt zou ik gelijk afschrijven.

Nu zijn er echt veels te veel regels en verboden die het juist alleen maar duurder maken. Laat de sport weer echt ontwikkelen. Zorg dat ze hogere efficiënte uit de motoren halen en dat kan samen met hybride technieken juist interessant zijn en ook aansluiten bij de echte automarkt.

Neem je een v12 of een 3 cilinder zoek maar uit wat het meest efficiënt is als motor waarmee je met 50 liter zo snel mogelijk de streep haalt. Rij je de 50 liter in de eerste 30 ronden op en haal je de rest elektrisch ook prima. Je krijgt gewoon een bepaalde hoeveelheid energie en daar moet je het meeste uithalen.

Nu ligt er een motor in die bijna nog dorstiger is dan een hummer.
Je snapt hoe racen werkt? En dat dat niet te vergelijken is met 120 cruisen op de snelweg? Ze rijden constant vol gas (vol acceleratie dus), om vervolgens vol te remmen, en weer vol gas te gaan. Acceleratie gaat nou eenmaal veel energie in zitten. Als je een random auto pakt met n beetje motor (dus geen starlet die 30 jaar doet over de 100 halen) en daar volgas mee accelereert kom je op dezelfde verbruikscijfers uit. In een normale auto ga je echter bijna nooit volgas bij accelereren, en deze meeste tijd rijd je een constante snelheid waarbij je alleen de lage wrijving moet overwinnen. Daarom is verbruik op de snelweg ook lager dan in de stad ondanks de hogere snelheid (en dus hogere wrijving/weerstand), je hoeft nauwelijks te remmen en accelereren.

Als je zelf een auto hebt waarbij je real-time het verbruik kunt zien, ga maar eens een afgelegen weggetje op en duw het pedaal op de mat, dan zul jeans ook in de regio 30L/100km op je dashboard zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:23
Peter Windsor is zelf de grootvader van dit soort grappen *kuch* US F1 Team *kuch* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Je snapt hoe racen werkt? En dat dat niet te vergelijken is met 120 cruisen op de snelweg? Ze rijden constant vol gas (vol acceleratie dus), om vervolgens vol te remmen, en weer vol gas te gaan. Acceleratie gaat nou eenmaal veel energie in zitten. Als je een random auto pakt met n beetje motor (dus geen starlet die 30 jaar doet over de 100 halen) en daar volgas mee accelereert kom je op dezelfde verbruikscijfers uit. In een normale auto ga je echter bijna nooit volgas bij accelereren, en deze meeste tijd rijd je een constante snelheid waarbij je alleen de lage wrijving moet overwinnen. Daarom is verbruik op de snelweg ook lager dan in de stad ondanks de hogere snelheid (en dus hogere wrijving/weerstand), je hoeft nauwelijks te remmen en accelereren.

Als je zelf een auto hebt waarbij je real-time het verbruik kunt zien, ga maar eens een afgelegen weggetje op en duw het pedaal op de mat, dan zul jeans ook in de regio 30L/100km op je dashboard zien staan.
Anders: Stap op de fiets en trap zo hard als je kan vanaf een stilstaande positie alle versnellingen, en doe het daarna (als je bent bijgekomen) nog eens geleidelijk. Dan merk je fysiek ook waarom het zo veel meer energie kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind een F1 wagen voor een racewagen eigenlijk nog best wel zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

[afbeelding]

_O-

Die had ik al gepost ja. Zijn verhaal is nu echter dat hij een groepje miljardairs achter zich heeft, die willen investeren. Zijn eigen bedrijf heeft daar sowieso geen assets voor.

Maar goed, we weten niet wat er in het offshore bedrijf zit die ook aandeelhouder is blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Stoelpoot schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:49:
Anders: Stap op de fiets en trap zo hard als je kan vanaf een stilstaande positie alle versnellingen, en doe het daarna (als je bent bijgekomen) nog eens geleidelijk. Dan merk je fysiek ook waarom het zo veel meer energie kost.
Ik vond de auto optie beter klinken, zeker met 30+ graden buiten :+

Maar het klopt wel. Mijn ervaring met een paar circuitdagen op Spa was ook een verbruik van zo'n 1 op 3. En dat was een 2.0 met maar 320pk, dus geen bijna 1000pk machine zoals in de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:56:
Ik vind een F1 wagen voor een racewagen eigenlijk nog best wel zuinig efficiënt.
https://www.autosport.com...ts-remarkable-dyno-target
Mercedes / AMG hebben een warmte efficiëntie van zo'n 50% bereikt ('maar' 50% van de energie in de brandstof gaat verloren aan warmte).

https://www.greencarrepor...-efficiency-of-38-percent
Een efficiënte normale wegauto doet 38% efficiëntie (62% van de energie in de brandstof gaat verloren aan warmte).

Dat is ook de road relevance dat ze als excuus voor deze motorformule gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 14:40

TrekDr0p

QR niet scannen

DeKaerften schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

https://www.autosport.com...ts-remarkable-dyno-target
Mercedes / AMG hebben een warmte efficiëntie van zo'n 50% bereikt ('maar' 50% van de energie in de brandstof gaat verloren aan warmte).

https://www.greencarrepor...-efficiency-of-38-percent
Een efficiënte normale wegauto doet 38% efficiëntie (62% van de energie in de brandstof gaat verloren aan warmte).

Dat is ook de road relevance dat ze als excuus voor deze motorformule gebruiken :+
Nieuws van de 50% efficiëntie is al een oudje september 2017 was dit al bekend.

https://www.autoblog.nl/n...nte-motor-op-aarde-107350
In dit stukje geven ze zelfs aan dat de efficiëntie van de Toyota motor 40% is en in een hybride opstelling zelfs 41% :+

Wel altijd leuk om dit soort dingen te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DeKaerften schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:37:
[...]
Nou ja...uiteindelijk komen bepaalde zaken uit de racerij vanzelf wel naar straatauto's. Uiteraard niet alles, want we hebben op de weg niet zoveel voordeel bij keramische remschijven. Maar wat Audi bv voor de Le Mans auto heeft ontwikkeld, de hoge druk diesel injectie, zie je nu op 'gewone' auto's terug. En zo zijn er meer dingen. F1 en straatauto's staan natuurlijk erg ver uit elkaar, maar dat is altijd zo geweest. Maar aangezien ze er altijd naar hebben gestreefd om heel veel vermogen uit weinig te halen, zal een deel van die technologie onvermijdelijk ook naar ons komen. Zolang het niet tè exotisch is en het makkelijk in massa te produceren is, kan het.

Maar ik ben het met je eens dat F1 nooit echt een proeftuin is geweest voor de straatauto. Dan zit Le Mans daar dichter bij, en is daar zelfs specifiek voor opgezet: laten zien (en testen) of je auto wel lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:42:
[...]

Al een paar honderd keer, maar nogmaals kan geen kwaad. ;)
Serieus, Rich energy lijkt wel een witwasconstructie als ze opeens 30 miljoen tevoorschijn kunnen toveren...
Heb je de website wel eens bekeken? (https://richenergy.com/)

Komt over als een pretentieus product. Treetje met 24 blikjes kost 24 pond (dus 1 pond per blikje). Koop je echter 108 treetjes (2592 blikjes) betaal je nog steeds 1 pond per blikje 8)7
Dat vind ik nu al vreemde bedrijfsvoering. Volgens mij is bij elk beetje respectabel bedrijf de stukprijs een stukje lager als je zo'n bulk aanschaft.

Maar de echte uitblinkers zijn de gift box en luxury gift box.
Gift Box

2 individual cans of Rich Energy beautifully presented with a vial of gold leaf vodka in a black presentation box.

Free delivery within the UK mainland
Luxury Gift Box

2 individual cans of Rich Energy beautifully presented with a vial of gold leaf vodka in a wooden presentation box.

Limited Edition

Free delivery within the UK mainland.
kost respectievelijk 40 en 250 pond.
Echt iets voor de wannabe Paris Hilton's en niet voor Jan Modaal die dan toch eerder een blik Red Bull of Monster uit de schappen trekt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14:48

Damian

Insane Obtrusion

L1nt schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Heb je de website wel eens bekeken? (https://richenergy.com/)

Komt over als een pretentieus product. Treetje met 24 blikjes kost 24 pond (dus 1 pond per blikje). Koop je echter 108 treetjes (2592 blikjes) betaal je nog steeds 1 pond per blikje 8)7
Dat vind ik nu al vreemde bedrijfsvoering. Volgens mij is bij elk beetje respectabel bedrijf de stukprijs een stukje lager als je zo'n bulk aanschaft.

Maar de echte uitblinkers zijn de gift box en luxury gift box.

[...]

[...]

Echt iets voor de wannabe Paris Hilton's en niet voor Jan Modaal die dan toch eerder een blik Red Bull of Monster uit de schappen trekt.
En al die energie drankjes smaken allemaal hetzelfde, allemaal chemische kauwgom rotzooi. Zal bij deze niet veel anders zijn denk ik.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

Maar wat Audi bv voor de Le Mans auto heeft ontwikkeld, de hoge druk diesel injectie, zie je nu op 'gewone' auto's terug.
Beetje offtopic, maar voor de R8 heeft Audi veel ontwikkeling gestoken in de FSI (directe benzine inspuiting) techniek. De R10 had een V12 TDI blok (diesel) maar dat was al gangbaar in de straatauto's AFAIK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Klopt en de Audi R18 e-Tron quattro gebruikte een Williams 'flybrid' (KERS via een vliegwiel ipv batterij) in z'n eerste iteraties vanaf 2012 tot 2015. In 2016 kwam daar een Li-ion accu voor in de plaats. De motor is altijd een V6 TDI geweest van 3.7 of 4.0 liter.

[ Voor 18% gewijzigd door iichel op 02-08-2018 12:38 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar wat er volgens mij wel nieuw was aan die dieselblokken was de extreem hoge druk in de injectie. Dat was toch een ontwikkeling die uit de racerij kwam. En in de FSI blokken hebben ze dat zo'n beetje nagebouwd. Hogedruk injectie was er nog niet bij benzinemotoren voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jazeker, Le Mans heeft bijgedragen aan de ontwikkeling en de marketing van directe injectie bij verbrandingsmotoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
L1nt schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:55:
Het heet dan ook niet voor niets Rich Energy. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Blijft een grappig gezicht. Ik hoop van harte dat Williams nu heeft kunnen achterhalen waar de fouten in de aero zitten.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Djlxn_tXsAA5ntH?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Djlxo-KW0AAQj7J?format=jpg&name=large

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jasphur schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:47:
Blijft een grappig gezicht. Ik hoop van harte dat Williams nu heeft kunnen achterhalen waar de fouten in de aero zitten.

[afbeelding]
[afbeelding]
Weet je wellicht ook wat ze hier precies doen / hoe dit werkt ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Help!!!! schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Weet je wellicht ook wat ze hier precies doen / hoe dit werkt ?
FLOW-VIS
Flow-vis (short for Flow Visualisation) is a paint-like substance used for aerodynamic testing during practice sessions. A high-contrast luminous colour, it is applied to an area of the car – e.g. one side of the front wing – in the garage.

The driver will do a short run during which airflow around the car will cause the flow-vis to run. When the car returns to the garage the pattern will be carefully photographed before the car is cleaned. Typically the flow-vis test will be used to corroborate data gathered in CFD or the wind tunnel. It’s simple and very effective – though it does create quite a mess!
https://www.mclaren.com/formula1/f1-playbook/flow-vis/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Vinden de technische talenten onder ons het leuk om tijdens deze zomerstop in co-productie een basisstukje te schrijven voor de OP?

ICE, turbo, batterij, mgu’s, etc?

Ik moet mijzelf meteen uitsluiten bij gebrek aan inzicht, excuus :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

d:)b Oh ja hoor. Wat mij betreft mag het spontaan zijn, als iets ter sprake komt dan schrijf ik er graag een stukje over, of we kunnen een lijstje maken van topics die we graag willen zien. Top idee d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@DaniëlWW2 Ik voel hier een vibe voor een aantal co-auteurs voor je boek. :+
Oké, en nu stop ik daarover. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kubica had zelfs een groene en roodachtige vlekken op zijn rug...misschien een beetje teveel verf gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21

[afbeelding]
[afbeelding]
Vind het wel iets hebben van de oude Benneton uit 1988.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
Is gewoon voor de nieuwe hoofssponsor Skittles of M&Ms :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wat random spul
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6jcr0co5eld11.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/Q7fmDiIGNdkYjZkgNIRt4wzQRSH0Gc7pmecRKN72Yi0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/8EfDGl2TM_RS2bMUVbz6AHuJc7caLM8YQTXhs3Cjefc.jpg?fit=crop&crop=faces%2Centropy&arh=2&w=960&s=e55556fe94821e4f2287c04492bb10e2
Afbeeldingslocatie: https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/vp/f4b6746c3dd45ef513887e61ff7221ec/5BF29FAA/t51.2885-15/e35/c0.21.790.790/s480x480/36889172_1938846512803012_3383010241430945792_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQhG3Aj5-8W3qbOtqjQvJ0guHqv80VwNshddzWGZTBLM55g4W1uA
Afbeeldingslocatie: https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/vp/61ba6a0148381fa37f79e352d96c064e/5B8EA458/t51.2885-15/s480x480/e35/30953998_399197847157961_4646508831579308032_n.jpg?ig_cache_key=MTc3MTM1MzQzMzgzNzExNzU0Ng%3D%3D.2
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lax3-2.cdninstagram.com/vp/b2c17e2980033dba5f596ed3de73c259/5BC7ECD1/t51.2885-15/e35/c92.0.895.895/s480x480/36650002_2067908076862317_7072567554501246976_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-2.cdninstagram.com/vp/f95640bbd2864732fbd1fbb10ce06779/5BDBCDF7/t51.2885-15/e35/s320x320/36113540_777175276005447_8806678858167222272_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:14:
[...]

Kubica had zelfs een groene en roodachtige vlekken op zijn rug...misschien een beetje teveel verf gebruikt :)
Weten ze wel meteen hoe de airflow in de cockpit is :P Lijkt me eigenlijk sowieso dat de luchtstroom over de auto daar niet in zou kunnen komen. Zou lijkt mij toch alleen moeten gebeuren door de gaatjes voor in de neus. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het daar niet uit komt (anders is echt de hele cockpit doorlopen en zou je het ook op de benen etc moeten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 14:40

TrekDr0p

QR niet scannen

RobertMe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Weten ze wel meteen hoe de airflow in de cockpit is :P Lijkt me eigenlijk sowieso dat de luchtstroom over de auto daar niet in zou kunnen komen. Zou lijkt mij toch alleen moeten gebeuren door de gaatjes voor in de neus. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het daar niet uit komt (anders is echt de hele cockpit doorlopen en zou je het ook op de benen etc moeten zien).
In uit stappen gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Kijk dan wordt het interessant. Vooral benieuwd of ze dan vrijwel elke race competitief kunnen zijn. Want als dat het geval is, zou met een switch het rijderskampioenschap nog in het visie kunnen liggen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Lauda was er dit weekend niet bij vanwege ziekte maar hij heeft dus ook op de IC gelegen.
Lauda liep tijdens zijn vakantie een fikse griep op en deze werd steeds heviger. Omdat Lauda ook een nierpatiënt is werd hij korte tijd behandeld op de intensive care, maar hij ligt op dit moment weer op een normale afdeling. Volgens de artsen is Lauda bijna volledig hersteld, maar moet hij voorlopig wel rust houden.
https://www.ad.nl/formule...-intensive-care~ae2d2a00/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Er is tijdens de Hongarije test niet met een nieuwe achtervleugel getest ofwel? Aangezien iedereen het over de nieuwe 2019 voorvleugels heeft... de achtervleugels gaan nl ook veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien dat ze alles wat tussen de wielen zit er tussen uit halen, kijken of dat helpt :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:39
https://www.gpblog.com/nl...n-tussenjaar-worden-.html

rb verwacht realistisch dat ze volgend jaar nog geen wk kansen hebben.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:59:
[...]
Hier:

Kubica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snowhite0901 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:04:
rb verwacht realistisch dat ze volgend jaar nog geen wk kansen hebben.
Nee, dat lijkt me ook niet. Tenminste, die verwachting moet je niet neerleggen. Als de Honda doet wat ze denken dat ie gaat doen, zullen ze mee kunnen doen om een paar podiums, net als nu (als de Renault het blijft doen). En hopelijk blijft de Honda heel. Het zou wel heel strak zijn als ie supersnel en superbetrouwbaar blijkt te zijn en ze er meerdere overwinningen mee halen. Maar hij zal best wel een keertje stuk gaan. En de power...ja, dat blijft gokken. Ik denk dat ze hopen dat ie minimaal hetzelfde is als de Renault. En bidden dat ie meer heeft... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
Hoe kan je eigenlijk meer vermogen uit je motorblok krijgen en hoe kun je de motorblok betrouwbaar maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Even embedden is toch leuker. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
kevlar01 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:53:
Er is tijdens de Hongarije test niet met een nieuwe achtervleugel getest ofwel? Aangezien iedereen het over de nieuwe 2019 voorvleugels heeft... de achtervleugels gaan nl ook veranderen.
Dat is een heel stuk lastiger om te testen. Een 2019 voorvleugel kan je makkelijk testen omdat dat het eerste onderdeel is dat door de lucht gaat, daar achter hang je de aero rakes zodat je kan meten welke invloed er is. Dus ze hebben nu een praktijk beginpunt van airflow voor de 2019 wagen en ze kunnen vergelijken of wat ze tot nu bedacht en bevonden hebben in de windtunnel ook klopt.

Bij een achtervleugel is dat al véél moeilijker omdat dat het laatste onderdeel is welke door de lucht gaat. De lucht is dan al langs zoveel 2018 onderdelen geweest dat dit een compleet ander beeld kan geven. Bij de testdagen na de GP van Abu Dhabi zie je al meer 2019-achtige onderdelen op de wagen zitten.
Formula one schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:42:
Hoe kan je eigenlijk meer vermogen uit je motorblok krijgen en hoe kun je de motorblok betrouwbaar maken ?
Afstellen en finetunen van de instellingen kan middels softwareupdates, zie het als chippen van je auto.
Bij motorupdates kan je ook veranderingen aanbrengen aan de "hardware" (inlaat, cilinder, zuigers enz), daarop kan de motor dan weer worden afgesteld zodat deze net wat meer power kan leveren.

[ Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 02-08-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het niet erg vinden als dat de kleurstelling wordt voor het volgende jaar. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

kevlar01 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:53:
De nieuwe achtervleugel zal weinig effect hebben op de eigen auto, die is de moeite niet waard om te testen waarschijnlijk.

Het missen van de louvres in de wing endplates en het iets breder maken zullen alleen effecten hebben voor de airflow achter de auto en vrij weinig effect op de downforce van de eigen auto.
- omdat hij breder is, staat hij gewoon iets minder stijl dan de huidige zodat deze ongeveer even veel downforce genereert.
- louvres in de achtervleugel hebben vooral effect op de vortices die de achtervleugel achterlaat vanaf de boven en achterkant van de wing endplate. (deze zijn vooral voordelig voor het verminderen van de drag terwijl de downforce gelijk blijft)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 02-08-2018 16:58 ]

PSN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Arjantje72 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Ik zou het niet erg vinden als dat de kleurstelling wordt voor het volgende jaar. :9
Zou dan tof zijn als ze in zee zouden gaan met United Colours :P Maar ik denk niet dat een 'verspillende'sport als F1 past bij UC.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

Die Renault is zo slap dat Ricciardo DRS nodig had om een camper in te halen. :N :+
:P :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Humma Kavula schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:45:
Lauda was er dit weekend niet bij vanwege ziekte maar hij heeft dus ook op de IC gelegen.
[...]

https://www.ad.nl/formule...-intensive-care~ae2d2a00/
Een 'griepje' met een longtransplantatie... :|

https://www.nu.nl/formule...t-longtransplantatie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Had hij nog dezelfde longen als tijdens het ongeluk of heeft hij al eens nieuwe gekregen en begonnen die af te stoten?

Ze waren in ieder geval goed stuk gebrand toen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:D _O- _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-08-2018 21:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Formule 1 heeft de volgende tweet verstuurd:
Share your favourite #F1 memory in five words
https://twitter.com/F1/status/1025041813114179584

De reacties daaronder, geweldig :D
pee wan Sebastian, pee wan!
I know what I'm doing
Gloves and steering wheel, c'mon!
"Fernando..... Palmer has retired." "Karma!"
JOOHEEJOHOO FUCKING HELL WAT BIZAR
Is that Glock going slowly?
5 seconds is a yoke
Red Bull gives you wings
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjnBBuGW4AIrC9t.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Benieuwd wat hier verder uit komt en of het goed is voor Williams.
Williams have traditionally built their own gearboxes at their HQ in Grove, Oxfordshire, but the British team are currently evaluating the way they operate as they struggle for on-track performance.

Mercedes Team Principal Toto Wolff said there are discussions with Williams about extending their current engine supply arrangement to include the gearbox.
Mercedes discuss gearbox deal with Williams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:39
Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:38:
Benieuwd wat hier verder uit komt en of het goed is voor Williams.

[...]

Mercedes discuss gearbox deal with Williams
Denk dat dit alleen maar goed is voor williams.

hoewel bij nader inzien, ham heeft nu al een paar keer laten zien dat ze niet zo goed tegen schokken kunnen, en een niet nader te noemen coureur rijdt vrij schokkerig >:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 7 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1