Seizoen voltooien en volgend seizoen om Renault lachen die als enige PU fabrikant geen podium, laat staan overwinning gaan scoren.

Dat had Honda niet in de McLaren tijd en daar is ook het nodige over geroepen door een zekere Alonso, terwijl ze bij McLaren veel diplomatieker zijn dan bij RBR.
McLaren ook uitlachen omdat die ook geen podium gaan scoren terwijl RBR er met de winst van McLaren hun jaren van ellende vandoor gaat.

Er zijn door Renault keer op keer verwachtingen geschept en ik kan me zo niet heugen dat er ook maar een is waargemaakt, terwijl er wel behoorlijk afgetikt moet worden voor die PU's.
Nu de keus is gemaakt om te stoppen, is er voor de korte termijn blijkbaar onvoldoende reden om nog diplomatiek te zijn over Renault. Begrijpelijk en volgens mij minder spannend dan het hier wordt gemaakt.
Ik vraag me trouwens af hoe Renault aankijkt tegen het verlies van een klant als RBR en of dat ook Abiteboul wordt aangerekend.
Renault gaat meer dan €20 miljoen aan inkomsten verliezen omdat RBR vertrekt. Dat gaat de Franse tak van Renault Sport F1 in de rode cijfers drukken. Aangezien Renault gedeeltelijk eigendom van de Franse staat is, en de Franse staat de participatie in de Formule 1 als een prestigeproject ziet dat vooral niet te veel mag kosten, zal er voor miljoenen bezuinigd moeten worden op de ontwikkeling van de Renault PU in Frankrijk. Het alternatief is dat Renault Sport F1 in Engeland de verliezen moet gaan compenseren, en dat zal ten koste gaan van de auto. Dat is niet erg waarschijnlijk omdat er dan in Engeland ontslagen vallen omdat ze in Frankrijk hun zaakjes niet op orde hebben.
Wat denk je verder dat er met Abitaboul gaat gebeuren als Honda ze echt passeert en Renault kansloos achterblijft op al hun concurrenten? Die kan volgend seizoen zomaar de deur worden gewezen omdat hij na jaren van blufpoker, de Renault Sport F1 in Frankrijk met rode cijfers opzadelt, het slechte product levert en de auto nog steeds niet in de buurt komt van Mercedes, Ferrari of zelfs de reclamemobiel van een energiedrankjesfabrikant.
Als laatste geloven we nu allemaal echt dat Max rustig Ziggo, Sky, Channel 4, RTL.de etc af kon gaan en telkens kon verkondigen dat de Renault PU sh*t is zonder dat hij hier toestemming voor heeft gekregen van Helmut Marko? Werkelijk?
Natuurlijk niet. Idem voor Horner. Horner is echt niet de baas binnen Red Bull Racing, hij is meer een manager van de dagelijkse gang van zaken. De beslissingen worden genomen door Marko. Marko is daar de baas omdat hij aangesteld is door Mateschitz, en dat is een controle freak die geen zin zal hebben in ondergeschikte managers die voor hun beurt spreken, laat staan werknemers die een miljoenensalaris krijgen. Wees alsjeblieft niet zo naïef om te denken dat het ongecontroleerd is wat Max of Horner zegt. Dat is het echt niet.
[
Voor 26% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 01-08-2018 11:35
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.