[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
demo31051987 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:19:
[...]

Dat klopt, maar dat doen ze niet door hem in een auto te zetten. Ze zullen die motor gewoon op een testbank zetten.

[...]

Dit mag, volgens mij, niet volgens de regels. Dus dit jaar zullen ze gewoon uit moeten rijden met de Renault.
Volgens de regel mag AMRBR gewoon van PU wisselen, zie iichel in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
alesandro_46 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:29:
[...]

Volgens de regel mag AMRBR gewoon van PU wisselen, zie iichel in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"
Zie mijn aanpassing :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Zo. Dat was even een technisch ochtendtje. Lekker lezen dit :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Ik hoorde van je vader dat jij mijn nieuwe teamgenoot wordt volgend jaar? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x0zdpsf3f8d11.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Spotmatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:08:
[...]

RB13? Die van vorig jaar, "unlucky for some". :P
Ja, voor iedereen bij RBR waardoor die geweldig was voor de rest van het veld. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
demo31051987 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:19:
[...]

Dat klopt, maar dat doen ze niet door hem in een auto te zetten. Ze zullen die motor gewoon op een testbank zetten.

[...]

Dit mag, volgens mij, niet volgens de regels. Dus dit jaar zullen ze gewoon uit moeten rijden met de Renault.

Zie hier:

[...]

Dus ze zouden geen punten meer krijgen voor de rest van het seizoen. Dus dat is de reden om het niet te doen, aangezien ze dan waarschijnlijk hun derde plaats in het kampioenschap kwijt raken.
Ze krijgen nog wel punten en de punten van beide inschrijvingen worden aan het einde van het jaar alsnog bij elkaar opgeteld voor de financiële verdeling, maar ze doen niet meer mee met het WCC.
WDC (Verstappen en Ricciardo nog kans op hebben) blijft wel gewoon geldig.

Ik heb alleen geen idee hoe zwaar het niet meer meedoen met het WCC weegt...

En daarnaast zullen ze nog financieel handjeklap moeten doen met Renault (contract breuk).

Andere belangrijke vraag is... kan Honda nu al genoeg support leveren voor 2 teams?

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 31-07-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
https://www.gpupdate.net/...om-force-india-te-redden/

Gaat niet werken zolang die Indiër er nog rondloopt. Mallya wil niet meewerken, ergens valt het dan om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
YakuzA schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Wordt wel moeilijk aangezien dit een van de dingen is waar de FIA dit jaar extra op let:

https://www.autosport.com...lown-wing-f1-engine-modes

[...]
Ik heb even de tekst erbij gezocht, maar dat richtte zich op enginemodes die enkel en alleen als doel hebben extra uitlaatgassen te genereren.
Er is expliciet ruimte gelaten voor een situatie zoals ik die schetste.
Het is vrij simpel te bewijzen dat dit bijdraagt aan een verbeterde performance van de PU, want meer energie voor de MGU-K en een hogere turbodruk. Die uitlaatgassen zijn slechts een bijverschijnsel. ;)

"We do not accept that engine modes specifically designed to increase the exhaust flow in corners are permissible."
"To be permissible, such flows should be the result of settings that genuinely increase the performance or reliability of the power unit, and not contrived to increase the exhaust flow."

https://www.motorsport.co...-exhaust-blowing-1029656/
Derby schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:26:
[...]

@P.K. heeft wel een punt. Het is een kwestie van modelleren. Dat doen de teams nu ook al voor de race om de rijders te leren wanneer ze hoeveel van de hybride systemen moeten gebruiken zodat ze zo snel en zuinig mogelijk zijn. Met verbeteringen in de verbrandingsmotoren techniek is die 105 kg steeds minder een probleem. En de motor kan ontworpen worden om extreem arm te draaien (lang leven geen-emissie-eisen-wetgeving) en zo brandstof over te houden voor andere zaken. Ferarri zal wel een soort anti lag systeem hebben wat er voor zorgt dat ze wat extra vuldruk kunnen genereren. Met een generator aan de turbine/compressor as is het ook mogelijk de vuldruk wat te verhogen. Wordt de turbo druk te hoog kun je inderdaad de as weer afremmen voor elektrische energie. Complexe materie maar wel erg leuk. :)
Precies, net zoals dat de teams hebben berekend dat het 'sneller' is om met minder kilo's te starten. Is dit ook een kwestie van modelleren en uitvinden wat uiteindelijk het snelste is.

Overigens doelde ik met mijn 'oplossing' niet eens zozeer op de race, maar vooral op de kwalificatiemodus van de Ferrari, want in die modus hebben ze voornamelijk het voordeel momenteel. De hele race in een dergelijke modus rijden is vast geen goed idee wbt betrouwbaarheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Suicyder schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:10:
https://www.gpupdate.net/...om-force-india-te-redden/
Gaat niet werken zolang die Indiër er nog rondloopt. Mallya wil niet meewerken, ergens valt het dan om.
Heeft ie nog wat te zeggen dan? Ik weet niet hoe het Engelse faillisementsrecht werkt, maar FI zit in 'Administration'. Volgens de berichten gaat dan een bewindvoerder zoeken naar kopers. Aangezien de eigenaar er een zooitje van heeft gemaakt, en het bedrijf anders echt failliet wordt verklaard (beslag op alles, personeel ontslagen), bepaalt denk ik de bewindvoerder aan wie er verkocht wordt.

Maar goed, ik weet er verder niet veel van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jorick schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:23:
[...]
Als je ziet hoe Max gisteren uit zijn slof schoot en laatst ook al voor ophef zorgde dan vraag ik mij af of ze bij Mercedes of Ferrari zitten te wachten op dergelijke gedrag.
Dat is de emotie van iemand die graag wil winnen. Ik denk dat dat precies het gedrag is waar je op zit te wachten. Waar je NIET op wacht is gelaten de pech over je heen laten komen alsof het je niets interesseert of je auto als wapen gebruiken als het even tegen zit...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:23
mphilipp schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Heeft ie nog wat te zeggen dan?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
alesandro_46 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:29:
[...]

Ja mag maar je raakt wel constructers punten kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 23:27

Gelukkig rijdt Max beter dan dat ie gooit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:11
devil-strike schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Ja mag maar je raakt wel constructers punten kwijt.
Nope, wat hier gisteren ergens stond is dat je een nieuwe inschrijving krijgt (' RBR Honda'). Alle nieuwe punten komen dus daarop. En aan het eind van het seizoen krijg je bonusgeld op basis van beide inschrijvingen. Je kunt/mag alleen niet meer WCC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:40:
[...]

Nope, wat hier gisteren ergens stond is dat je een nieuwe inschrijving krijgt (' RBR Honda'). Alle nieuwe punten komen dus daarop. En aan het eind van het seizoen krijg je bonusgeld op basis van beide inschrijvingen. Je kunt/mag alleen niet meer WCC worden.
Dat had ik hier inderdaad ook gelezen :). Voor @devil-strike:
ArcticWolf in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2" en
ArcticWolf in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Nee blijkbaar niks meer, toch gaat het nog lastig worden
https://www.gpupdate.net/...erkoopproces-force-india/

Dit soort rare afsprakenconstructies bemoeilijken de sport ook alleen maar. Eigenlijk hebben Ferrari en Honda zometeen al een satellietteam (RBR heeft STR en FER heeft Sauber), waarom moet dan Mercedes geblokkeerd worden.

Williams is altijd al tegen, dat is niets nieuws. En volgens mij zijn Renault en McLaren gewoon bang voor een team dat sterker is dan hun maar niet voor kampioenschap gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Jorick schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:23:
[...]
Als je ziet hoe Max gisteren uit zijn slof schoot en laatst ook al voor ophef zorgde dan vraag ik mij af of ze bij Mercedes of Ferrari zitten te wachten op dergelijke gedrag..
Ik denk dat ze bij Mercedes wel wat gewend zijn.
Die hebben daar namelijk ook een aardige Diva rondlopen.

Qoute"Lewis Hamilton 'destroyed' a room in the Mercedes hospitality area after qualifying for the European Grand Prix, his boss Niki Lauda has revealed."/Qoute

Bron:https://www.nzherald.co.nz/sport/news/article.cfm?c_id=4&objectid=11669380

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:40:
[...]
En als je die Honda dan ook Tag Heuer noemt, net als die Renault? Dan blijft het toch hetzelfde? Of is dit reglementair afgevangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:05

Edd

mphilipp schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:49:
[...]

En als je die Honda dan ook Tag Heuer noemt, net als die Renault? Dan blijft het toch hetzelfde? Of is dit reglementair afgevangen?
Wat ik even zo snel zie is dat ze bij de inschrijving moeten aangeven wat de "Make of the Engine" is. In alle communicatie vanuit de FIA en in de entry list staat dat idd als "Tag Heuer"

Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/public/plan_de_travail_1_4.png?itok=OIBOl7Vk

Maar toch verwacht ik, als men de Honda ook rebadged als Tag Heuer, er een aantal teams (en misschien FIA zelf ook) op hun achterste poten gaan staan :+

Zou wel een stunt zijn.. Een Spec H introduceren... :D

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Arrne schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:12:
[...]

[...]

Ach, als jullie er blij van worden moeten jullie hierover zeker nog even blijven speculeren. Dat zal de gemoederen hier wel een dag of 2 bezig kunnen houden. Dan kunnen jullie daarna misschien weer verder over een F1 race op Zandvoort ofzo, dat is ook alweer even geleden geloof ik. :+
Oke. Let’s go. GP in Assen is in principe haalbaar voor 2019

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 31-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Edd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:59:
[...]

Wat ik even zo snel zie is dat ze bij de inschrijving moeten aangeven wat de "Make of the Engine" is. In alle communicatie vanuit de FIA en in de entry list staat dat idd als "Tag Heuer"

[afbeelding]

Maar toch verwacht ik, als men de Honda ook rebadged als Tag Heuer, er een aantal teams (en misschien FIA zelf ook) op hun achterste poten gaan staan :+

Maar dat zou ook betekenen dat Renault überhaupt een andere motor aan Red Bull kan leveren. Want elke klant moet dezelfde spec. motor hebben, maar Red Bull rijdt dan ook niet met een Renault maar een Tag Heuer dus kan Renault net zo goed een andere spec. leveren (of pas later de nieuwe spec leveren etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Precies. Dat dus. Toch denk ik dat het niet zo simpel is... :)
Maar inderdaad, het zou de stunt van het jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 16:05

Edd

RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Maar dat zou ook betekenen dat Renault überhaupt een andere motor aan Red Bull kan leveren. Want elke klant moet dezelfde spec. motor hebben, maar Red Bull rijdt dan ook niet met een Renault maar een Tag Heuer dus kan Renault net zo goed een andere spec. leveren (of pas later de nieuwe spec leveren etc).
Dat is ook iets waarom ik denk dat het nog wel een probleempje kan zijn.
In theorie zou Renault idd een andere spec kunnen leveren, maar de vraag is natuurlijk hoe de FIA hierop zal reageren..

Het is gewoon een rare/vreemde situatie en het ligt er maar net aan van welke kant je het bekijkt ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Honda heeft afgedwongen dat de motor geen Tag Heuer gaat heten... dat was 1 van hun weinige eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:40:
Honda heeft afgedwongen dat de motor geen Tag Heuer gaat heten... dat was 1 van hun weinige eisen.
Voor een half jaar zullen ze daar neit te moeilijk over doen lijkt mij. (Dat zal niet de grootste drempel zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:39:
[...]
Ik denk dat ze bij Mercedes wel wat gewend zijn.
Die hebben daar namelijk ook een aardige Diva rondlopen.

Qoute"Lewis Hamilton 'destroyed' a room in the Mercedes hospitality area after qualifying for the European Grand Prix, his boss Niki Lauda has revealed."/Qoute

Bron:https://www.nzherald.co.nz/sport/news/article.cfm?c_id=4&objectid=11669380
Waar Niki Lauda, zoals wel vaker het geval was, later weer op teruggekomen is. Als zijnde niet gebeurd dus.

https://www.motorsport.co...or-destroyed-room-796051/

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 31-07-2018 15:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
hardware-lover schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Waar Niki Lauda, zoals wel vaker het geval was, later weer op teruggekomen is. Als zijnde niet gebeurd dus.

https://www.motorsport.co...or-destroyed-room-796051/
Schade beperking heet dat :9

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
[...]

[afbeelding]

Er staat dan ook niet "Make of the engine" maar "Name of the engine".
De fabrikant is Renault maar de badge/naam is Tag Heuer

Het chassis van Haas wordt ook niet door Haas zelf ontwikkeld

[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 31-07-2018 15:23 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:20:
[...]
Schade beperking heet dat :9
In Brabant noemen we het gewoon zwetsen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
Reken er maar niet op dat die Honda motor een andere naam gaat krijgen als hij in de Red Bull komt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kenhas schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:21:
[...]
Er staat dan ook niet "Make of the engine" maar "Name of the engine".
De fabrikant is Renault maar de badge/naam is Tag Heuer
Ik heb de vraag voorgelegd aan Gary Anderson van Motorsport.com. Kijken of hij daar een inzicht over heeft. Hij zal er wel om moeten lachen vermoed ik...

Maar ik denk ook niet dat Honda het leuk zou vinden dat ie Tag Heuer heet. En dit door ons verzonnen scenario is ook helemaal niet voorzien, dus denk ik niet dat Honda de resources al beschikbaar heeft om dit te realiseren dit seizoen. Als het wel gebeurt, was het gewoon gepland, want volgens mij komt er best wel wat bij kijken. Al die speciale onderdelen, dat bak je niet even in een paar maanden/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Reken er maar niet op dat die Honda motor een andere naam gaat krijgen als hij in de Red Bull komt. ;)
Dat was inderdaad niet de bedoeling, herinner ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:04

mb1

Dat rebranden kan wellicht enkel voor het laatste deel van het jaar en volgend jaar gewoon als Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Het lijkt me dat als je je kampioenschapspunten opgeeft, je toch wel een ander labeltje mag gebruiken?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

Spotmatic

Ken sent me

Martinspire schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:51:
Het lijkt me dat als je je kampioenschapspunten opgeeft, je toch wel een ander labeltje mag gebruiken?
En wat vindt Tag Heuer daarvan?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
MikeyMan schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:30:
[...]

Op zich is het verschil tussen max en Daniel inmiddels aardig fors aan het worden. Met als hoogtepunt het laatste weekend. Weet niet of dat een reëele weergave is, maar denk dat de performance van de laatste tijd de salarisonderhandelingen van Daniel niet ten goede komt. Misschien dat daar de vertraging in zit.
Vind je? De statistieken laten tot op heden wat anders zien, zie bijvoorbeeld http://www.f1-facts.com/stats/teammates/M.Verstappen, https://formula1.markwessel.com/season en F1 points / head-to-head. Max doet het dit seizoen beter in de kwalificatie maar desondanks weet Daniel, al sinds Max bij RBR is gekomen, in races meer punten te scoren. Qua DNF's ontlopen ze elkaar nauwelijks dus daar zal het verschil hem niet in zitten. Max komt dichter in de buurt bij Daniel en ik sluit niet uit dat Max hem op den duur voorbij gaat maar op dit moment ontlopen die twee elkaar niet veel.

Dat Daniel op zich laat wachten omdat de salarisonderhandelingen niet vlotten vanwege tegenvallende resultaten geloof ik niet in, ik denk eerder dat het iets te maken heeft met de onzekerheid van volgend jaar omtrent de Honda-motor en/of hoe het motorreglement in 2021 eruit gaat zien want dat moet binnenkort ook definitief zijn.
mphilipp schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Dat is de emotie van iemand die graag wil winnen. Ik denk dat dat precies het gedrag is waar je op zit te wachten. Waar je NIET op wacht is gelaten de pech over je heen laten komen alsof het je niets interesseert of je auto als wapen gebruiken als het even tegen zit...
Dat is ook een manier om het uit te leggen. Alle coureurs die op de grid staan willen winnen en die gaan echt niet allemaal zo te keer als het tegenzit. Laten we het er maar op houden dat de een wat beter zijn emoties onder controle heeft dan de ander ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Jorick schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:00:

Max doet het dit seizoen beter in de kwalificatie maar desondanks weet Daniel, al sinds Max bij RBR is gekomen, in races meer punten te scoren. Qua DNF's ontlopen ze elkaar nauwelijks dus daar zal het verschil hem niet in zitten.
De reden van de DNF verschilt nog al is.
Zo is Max natuurlijk een paar keer uitgevallen/geschakeld door een crash. (singapore 2017 waarbij hij slachtoffer was, of monaco 2017(?) waarbij hij hem zelf in de muur parkeerde).

Waarbij RIC voornamelijk door technische problemen is uitgevallen. (of als slachtoffer, hongarije 2017).

Geen cijfers bij de hand, maar dat idee heb ik O-)

Daniel is wel de conistentere coureur (op het moment), al doet verstappen het inmiddels een stuk beter (dan begin van het seizoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bahrein, China, Baku, Monaco heeft Max veel punten verloren.

GB en Hongarije waren gewoon pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Spotmatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:00:
[...]

En wat vindt Tag Heuer daarvan?
Denk niet dat die gaan klagen als je ziet hoe vaak er over de motor geklaagd is haha. Verder als ze dan groot op de auto komen lijkt het me allemaal prima. Maar wat zou er mis zijn met Tag Heuer Honda oid? Ik denk dat een team als Red Bull daar wel iets mee kan.

Als ze de stap al zetten is dat waarschijnlijk het minste probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zal vast niet kunnen, anders deed elke constructeur dat toch om het limiet van de motoren te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:21:
Bahrein, China, Baku, Monaco heeft Max veel punten verloren.

GB en Hongarije waren gewoon pech.
Bahrein was een technische DNF. Baku is hem niet geheel aan te rekenen. China en Monaco wel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

alexbl69 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Bahrein was een technische DNF. Baku is hem niet geheel aan te rekenen. China en Monaco wel.
Bahrein was een versnellingsbak die kapot ging nadat hij een beuk gaf/kreeg van/aan Hamilton.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Bahrein was een technische DNF
Met een kapot differentieel ja, ontstaan na een aanrijding met ene Lewis Hamilton. Hoewel technisch correct dat hij is uitgevallen door een kapot differentieel ligt de oorzaak daarvan toch bij de aanrijding en niet een mechanisch falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
https://drivetribe.com/p/...id=GO0y0iGZR9C8tCZ9ogUyvA

Blijkbaar is een ex-f1 coureur de eigenaar van Hype-energy, een force india sponsor.

Nu ik dit weer zo lees dacht ik er dus aan dat hype energy force india al sponsort dus wat heeft rich energy eigenlijk binnen dit verhaal te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Cranzai schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:13:
https://drivetribe.com/p/...id=GO0y0iGZR9C8tCZ9ogUyvA

Blijkbaar is een ex-f1 coureur de eigenaar van Hype-energy, een force india sponsor.

Nu ik dit weer zo lees dacht ik er dus aan dat hype energy force india al sponsort dus wat heeft rich energy eigenlijk binnen dit verhaal te zoeken?
Dat weet niemand? Wat ik begrepen heb zijn ze pas tijdens de "crisis" sponsor geworden, vorige week. Daarnaast straalt hun Twitter account nu ook niet echt veel af. Zo stond er op de tweet van Perez (met de open brief) een reactie van Rich Energy met iets van "iedereen met een IQ hoger dan hun leeftijd..." (iets met in de gaten hebben dat Perez de boel aan het bezeiken was). Ik zou dus bijna zeggen dat Rich Energy op deze manier meer een schreeuw om aandacht doet dan wat anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

ArcticWolf schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:28:
Zal vast niet kunnen, anders deed elke constructeur dat toch om het limiet van de motoren te omzeilen?
Nee, want je zult dan nooit wereldkampioen bij de constructeurs worden. In het midden van het seizoen wisselen van motor biedt op dat gebied dan ook geen enkel voordeel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jorick schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:00:
[...]
Laten we het er maar op houden dat de een wat beter zijn emoties onder controle heeft dan de ander ;).
Ja, de ene ramt een kleedhok in elkaar en de ander foetert wat in de boordradio. Wat is het probleem? Scheldt jij nooit als het (weer een keer) tegen zit terwijl je het idee hebt dat je een goede kans maakt op kostbare punten? Ik zie niet in hoe dat Max een mindere of minder goede rijder maakt. Hij leeft die frustratie niet op de baan uit, en na een kwartiertje is ie het weer kwijt. Ik vind het helemaal niet gek en zeker niet iets om een persoon op te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Ja, de ene ramt een kleedhok in elkaar en de ander foetert wat in de boordradio. Wat is het probleem? Scheldt jij nooit als het (weer een keer) tegen zit terwijl je het idee hebt dat je een goede kans maakt op kostbare punten? Ik zie niet in hoe dat Max een mindere of minder goede rijder maakt. Hij leeft die frustratie niet op de baan uit, en na een kwartiertje is ie het weer kwijt. Ik vind het helemaal niet gek en zeker niet iets om een persoon op te beoordelen.
Ik, zijnde een driftkop, had waarschijnlijk de halve pitbox gesloopt :X Zeker op die leeftijd

Of ik zou (op die leeftijd dan, heh) bij m'n teambaas vragen "Die Renault gast, waar zit die klootzak? Ik zal eens even..." >:) :P :X

Dus imo doet Max dat heel netjes d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 31-07-2018 22:03 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:09

Mef

RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:28:
[...]

Dat weet niemand? Wat ik begrepen heb zijn ze pas tijdens de "crisis" sponsor geworden, vorige week.
Hype is al sinds 2015-2016 sponsor van force India. En ervoor hebben ze nog bij een aantal teams sponsor geweest, dacht arrows, Benetton, lotus, Williams.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:56:
[...]

Ik, zijnde een driftkop, had waarschijnlijk de halve pitbox gesloopt :X Zeker op die leeftijd

Of ik zou (op die leeftijd dan, heh) bij m'n teambaas vragen "Die Renault gast, waar zit die klootzak? Ik zal eens even..." >:) :P :X

Dus imo doet Max dat heel netjes d:)b
Max krijgt naar verluid ongeveer €500.000 redenen per raceevenement als basisreden. Hierboven komen nog potentieel nog veel meer redenen voor het scoren van punten, podia of snelste rondetijden. Die extra redenen zou ik er ook graag bij pakken, maar de basis is denk ik afdoende om me een klein beetje in te houden als het gaat om het bezit van de werkgever, of de lichamelijke integriteit van de werkgever hun zakenrelaties. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mef schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:59:
[...]

Hype is al sinds 2015-2016 sponsor van force India. En ervoor hebben ze nog bij een aantal teams sponsor geweest, dacht arrows, Benetton, lotus, Williams.
En al die tijd heb ik niet geweten dat hype een energydrink was... :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
mphilipp schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Deze actie van Max (en Horner deed er nog een schepje bovenop) heeft de relatie tussen RBR en Renault tot een nieuw dieptepunt gebracht. Renault zal waarschijnlijk alle inspanning tot het minimale beperken dat contractueel verplicht is en geen stap extra zetten. Uiteindelijk zijn Max én Ricciardo daar de dupe van want die kunnen langer wachten op (betere) onderdelen. Max had het allemaal niet zo bedoeld en heeft z'n excuses aangeboden et cetera maar dat is allemaal mosterd na de maaltijd.

Bovendien weet je nooit of dit hem of RBR in de toekomst nog een keer in de staart gaat bijten.
Puur hypothetisch: de samenwerking tussen RBR en Honda komt niet van de grond en Honda besluit over twee jaar te stoppen met hun F1-avontuur. In de tussentijd stappen er geen nieuwe motorfabrikanten in de F1 want motorreglement voor 2021 is te conservatief waardoor het te duur/lastig is en nieuwe partijen er geen trek in hebben. Waar gaan ze dan heen voor een motor? De F1 is een kleine wereld en zoveel opties zijn er niet, wie weet moeten ze in de toekomst weer zaken met elkaar doen. In dat licht is het verstandiger om je iets professioneler op te stellen wetende dat overal camera's op je gericht zijn en alles wat je doet onder een vergrootglas komt te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorick schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:49:
[...]
Deze actie van Max (en Horner deed er nog een schepje bovenop) heeft de relatie tussen RBR en Renault tot een nieuw dieptepunt gebracht. Renault zal waarschijnlijk alle inspanning tot het minimale beperken dat contractueel verplicht is en geen stap extra zetten. Uiteindelijk zijn Max én Ricciardo daar de dupe van want die kunnen langer wachten op (betere) onderdelen. Max had het allemaal niet zo bedoeld en heeft z'n excuses aangeboden et cetera maar dat is allemaal mosterd na de maaltijd.

[knip]
Ik dacht dat Verstappen enkel heeft aangegeven dat ie spijt heeft van zijn "woord"keuze in zijn tirade, dacht niet dat er excuses richting Renault zijn gegaan, of heb jij dat elders wel zo gelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat vinden jullie dan dat RBR moet doen?
Het blijkt toch dat Renault het niet op orde krijgt?!

Dat had Honda niet in de McLaren tijd en daar is ook het nodige over geroepen door een zekere Alonso, terwijl ze bij McLaren veel diplomatieker zijn dan bij RBR.

Er zijn door Renault keer op keer verwachtingen geschept en ik kan me zo niet heugen dat er ook maar een is waargemaakt, terwijl er wel behoorlijk afgetikt moet worden voor die PU's.

Nu de keus is gemaakt om te stoppen, is er voor de korte termijn blijkbaar onvoldoende reden om nog diplomatiek te zijn over Renault. Begrijpelijk en volgens mij minder spannend dan het hier wordt gemaakt.

Ik vraag me trouwens af hoe Renault aankijkt tegen het verlies van een klant als RBR en of dat ook Abiteboul wordt aangerekend.

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:22
albino71 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 00:07:
Ik vraag me trouwens af hoe Renault aankijkt tegen het verlies van een klant als RBR en of dat ook Abiteboul wordt aangerekend.
Vraag ze dat in 2021, dan hebben ze bij Renault pas door dat RBR geen klant meer is, aangezien ze sinds 2015 al niet meer lezen wat er geroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gisteren stond in Dagblad de Limburger een heel stuk over de Renault vs RBR relatie. O.a. wat @Transportman zegt dat Renault aangeeft al 3 jaar geen nieuws meer te lezen m.b.t. RBR. Maar ook uitspraken dat ze Red Bull helemaal niet nodig hebben. Terwijl ze 1, 2 jaar terug Red Bull nog heeel graag deden behouden omdat ze dan een referentie hadden m.b.t. hoe goede de motor is (hint: niet) en hoeveel hun eigen chassis achter loopt. Blijkbaar weet Renault het nu echt allemaal beter, of hebben ze een goede referentie in McLaren, die zelfs achter hun rijdt.

Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de kwaliteit van dat artikel. Zo staat ook erin dat de nieuwe MGU-K al beschikbaar was in Monaco, terwijl dat pas 1 race later in Montreal het geval was. En vervolgens werd er ook nog eens gesproken over "de nieuwe verbrandingsmotor" verwijzende naar de MGU-K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dit seizoen als verloren beschouwen en de blik vooruit richten naar volgend jaar en de nieuwe samenwerking met Honda. De relatie tussen RBR en Renault is nooit echt top geweest (ik kan het me in ieder geval niet herinneren) en RBR was veroordeeld tot Renault omdat een Mercedes en Ferrari het nou niet perse nodig vonden een concurrent in het zadel te helpen (en op zich niet eens heel vreemd).

Renault loopt sinds de overgang naar de huidige motoren formule achter de feiten aan en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze dat gat ook nooit meer gaan dichten.
Dat had Honda niet in de McLaren tijd en daar is ook het nodige over geroepen door een zekere Alonso, terwijl ze bij McLaren veel diplomatieker zijn dan bij RBR.
Honda was "nieuw" in de F1 en bij Honda zal men ook echt wel door gehad hebben dat de basis bij McLaren net zo slecht was (zo niet slechter) als het Honda blok wat er achterin gelepeld werd. Bij Honda zijn ze inmiddels echt wel een stuk verder met de ontwikkeling dan toen ze in stapte met McLaren en hebben ze straks 2 teams welke ze van motoren kunnen voorzien. En die beide teams zijn afgelopen jaren in staat gebleken met beperkte middelen elk op hun eigen manier toch "leuk" mee te kunnen doen. RBR met de gemankeerde Renault motor en STR met hun beperkte budget doen het uiteindelijk nog niet zo slecht.
Er zijn door Renault keer op keer verwachtingen geschept en ik kan me zo niet heugen dat er ook maar een is waargemaakt, terwijl er wel behoorlijk afgetikt moet worden voor die PU's.

Nu de keus is gemaakt om te stoppen, is er voor de korte termijn blijkbaar onvoldoende reden om nog diplomatiek te zijn over Renault. Begrijpelijk en volgens mij minder spannend dan het hier wordt gemaakt.
Iedereen doet alsof het iets nieuws is maar RBR doet dit al een paar jaar. Ze konden nooit weg bij Renault omdat Ferrari en Merc geen motoren wilden leveren en Honda kon het niet vanwege de exclusieve deal met McLaren. RBR was dus gewoon veroordeeld tot Renault.
Het zou me niets verbazen als Renault er bij tegenvallend resultaat de stekker uit gaat trekken, op RBR na is er namelijk al in geen tijden meer een team geweest wat een fatsoenlijke prestatie neer heeft weten te zetten met een Renault PU.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hmm... de nieuwe Honda spec klinkt anders:
https://twitter.com/ToroR.../1024271196794368000?s=09

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Bovendien weet je nooit of dit hem of RBR in de toekomst nog een keer in de staart gaat bijten.
Puur hypothetisch: de samenwerking tussen RBR en Honda komt niet van de grond en Honda besluit over twee jaar te stoppen met hun F1-avontuur. I
Mee eens. Maar een vertrek van 4 autos, terwijl de toekomst van Williams en FI en als het zo door gaat Mcl niet 100% zeker is, een vertrek van TR en RBR. Dat is het einde. Maar dat is allemaal wel heel pessimistisch.Gaat allemaal noot gebeuren.
RobertMe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:39:
eigen chassis achter loopt. Blijkbaar weed Renault het nu echt allemaal beter, of hebben ze een goede referentie in McLaren, die zelfs achter hun rijdt.
In mijn ogen is een referentie alleen een goede referentie als het mee doet met de top. In het geval van Renault en RBR weet je dat het chassis en rijders bij RBR niet veel mis aan is. Dus kan je goed beoordelen
zowel op motor en chassis.

Mcl is dat zeker niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Ome Ernst op 01-08-2018 08:12 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Deze actie van Max (en Horner deed er nog een schepje bovenop) heeft de relatie tussen RBR en Renault tot een nieuw dieptepunt gebracht.
Kom op! Het is al sinds 2015 een drama. Dat geven ze zelf al aan: ze luisteren sinds 2015 al niet meer naar het gezeur. Je kunt zaken ook overdrijven. Om nou te stellen dat de tirade van Max de druppel is en dat ze alleen daarom niets meer doen... Ze zijn zelf al tijden aan het kloten en treiteren. Het niet vervangen van de alle gevraagde onderdelen van de auto van Ricciardo, de 'toevallige' timing van de introductie van de nieuwe MGU-HK zodat RBR er precies niets aan heeft...ik noem maar wat. En vorig jaar waren er ook al wat voorvallen met STR waardoor het hoog opliep.

Je kunt ook een drama maken waar het niet is. En RBR terug naar Renault....ik denk dat ze liever een vrachtwagenmotor steken.

En BTW, Renault had al langer genoeg van RBR en heeft meerdere malen zelf aangegeven ze liever kwijt dan rijk te zijn. Dus de 'bijdrage' van Max kan het natuurlijk nooit slechter maken.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 01-08-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
RobertMe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:39:
[...]

Gisteren stond in Dagblad de Limburger een heel stuk over de Renault vs RBR relatie. O.a. wat @Transportman zegt dat Renault aangeeft al 3 jaar geen nieuws meer te lezen m.b.t. RBR. Maar ook uitspraken dat ze Red Bull helemaal niet nodig hebben. Terwijl ze 1, 2 jaar terug Red Bull nog heeel graag deden behouden omdat ze dan een referentie hadden m.b.t. hoe goede de motor is (hint: niet) en hoeveel hun eigen chassis achter loopt. Blijkbaar weed Renault het nu echt allemaal beter, of hebben ze een goede referentie in McLaren, die zelfs achter hun rijdt.

Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de kwaliteit van dat artikel. Zo staat ook erin dat de nieuwe MGU-K al beschikbaar was in Monaco, terwijl dat pas 1 race later in Montreal het geval was. En vervolgens werd er ook nog eens gesproken over "de nieuwe verbrandingsmotor" verwijzende naar de MGU-K
Dat artikel blaat gewoon Abiteboul na dan, die claimt ook dat die MGU-K er al in Monaco was.
Terwijl ie er 'pas' in Oostenrijk was.

https://www.gpupdate.net/...euwe-mgu-k-in-oostenrijk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

P.K. schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:18:
[...]
Dat artikel blaat gewoon Abiteboul na dan, die claimt ook dat die MGU-K er al in Monaco was.

Idd. Want als hij er in Monaco was, had max al 2 van die nieuwe mgu-k’s gehad en was die gloednieuwe van ric ook de nieuwe speciaal geweest en niet kapot gegaan in de race.
:)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hij was in ieder geval een jaar of 2 te laat, en dan ook nog was de timing dubieus. Ik stelde toen ook al dat ze dat met opzet deden omdat ze gewoon weten dat RBR op de Red Bull Ring niet van achteren wil starten. Dus dat ding gaan ze dan echt niet monteren. Net zoals de andere teams dat ook niet deden. Renault maakte er nogal een punt van om dat te noemen in de press release. Een behoorlijke achterbakse streek. Ze weten precies waar en wanneer een team wel of niet gridstraffen wil of kan incasseren. En dan 'toevallig' de boel zodanig timen dat ze er precies nihili komma nul aan hebben.

Renault haalt vaker dat soort streken uit. STR heeft ze ook wel eens beticht van gerommel om hun eigen team voordeel te geven. Dat moest toen weer snel ingetrokken worden, maar het was toch maar even gezegd. Het is gewoon precies zoals McLaren zei toen ze nog Mercedes motoren hadden: je kunt geen wereldkampioen worden als klantteam terwijl er van hetzelfde merk ook een fabrieksteam rond rijdt. De aandacht moet dan verdeeld worden en het fabrieksteam krijgt meer aandacht.

Het is jammer dat de motorenformule zo complex en duur is. En helaas gaat daar niets aan veranderen. Ik zou graag zien dat de motoren wat simpeler werden zodat er onafhankelijke motorfabrikanten motoren gaan leveren. Vroeger was Ford een grote, Porsche zou er een kunnen maken. Maar die ellendige dingen die ze nu hebben bedacht, daar gaat niemand aan beginnen. Veel te duur en geen relevantie met enig andere serie of straatgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Oostenrijk zelfs? Ik dacht in Montreal, I stand corrected, in ieder geval was het na Monaco waar Verstappen dan nog die 2 MGU-Ks had toegevoegd aan zijn pool.

En het stond in het artikel inderdaad als citaat, maar blijft wel raar dat het dan gewoon klakkeloos wordt over genomen zonder enige kanttekening dat dat dus helemaal niet klopt.
Ome Ernst schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

In mijn ogen is een referentie alleen een goede referentie als het mee doet met de top. In het geval van Renault en RBR weet je dat het chassis en rijders bij RBR niet veel mis aan is. Dus kan je goed beoordelen
zowel op motor en chassis.

Mcl is dat zeker niet.
/s Ik bedoelde ook dat Renault helemaal niks aan McLaren heeft om te zien hoe goed hun motor/chassis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:36

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind hem niet anders klinken eerlijk gezegd. Nu klonk de Honda al wat rauwer dan de meeste anderen... Hopelijk dat het alleen maar rauwer gaat worden :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:44
YakuzA schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:56:
En al die tijd heb ik niet geweten dat hype een energydrink was... :)
Terwijl je wel wist dat Red Bull niets met stieren te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:36
[...]
Puur hypothetisch: de samenwerking tussen RBR en Honda komt niet van de grond en Honda besluit over twee jaar te stoppen met hun F1-avontuur. In de tussentijd stappen er geen nieuwe motorfabrikanten in de F1 want motorreglement voor 2021 is te conservatief waardoor het te duur/lastig is en nieuwe partijen er geen trek in hebben. Waar gaan ze dan heen voor een motor? De F1 is een kleine wereld en zoveel opties zijn er niet, wie weet moeten ze in de toekomst weer zaken met elkaar doen. In dat licht is het verstandiger om je iets professioneler op te stellen wetende dat overal camera's op je gericht zijn en alles wat je doet onder een vergrootglas komt te liggen.
Het is inderdaad niet verstandig om je schepen zo achter je te verbranden. Maar die uitbarsting van Max was in het heetst van de strijd en zal geen belemmering zijn voor een eventuele toekomstige samenwerking over een tig aantal jaren. Wat dat betreft hebben de woorden die achter de schermen gezegd worden veel meer impact.

Mocht het RBR/Honda avontuur op een mislukking uitdraaien en Honda over een paar jaar zelfs de F1 verlaten, dan hebben we een volledig nieuwe situatie. De kans is veel reëler dat Renault - mochten ze er niet in slagen om de komende 2 jaar aansprekende resultaten neer te zetten met het fabrieksteam - de handdoek in de ring zal gooien.

Als ook de komende 2 jaar Mercedes en Ferrari met een straatlengte voorsprong alle races winnen en Honda en/of Renault daarna besluiten het boek te sluiten, dan zullen Mercedes en Ferrari denk ik gedwongen worden hun motoren ook aan een competitief team (lees: RB) te leveren. De F1 is nu in handen van Amerikanen en die streven naar spektakel en een meer level-playing field. Dat is de F1 momenteel allerminst. Sterker, de verschillen worden alleen maar groter en groter.

Het wordt nu nog een beetje gemaskeerd omdat de strijd tussen Hamilton en Vettel redelijk spannend is, maar zodra één van de 2 (Mercedes of Ferrari) net iets boven de ander uitstijgt (en met de huidige banen/techniek/reglementen betekent dat bijna een 100% win), dan wordt het hele kampioenschap een farce en zullen de kijkcijfers dramatisch dalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
RobertMe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Oostenrijk zelfs? Ik dacht in Montreal, I stand corrected, in ieder geval was het na Monaco waar Verstappen dan nog die 2 MGU-Ks had toegevoegd aan zijn pool.

En het stond in het artikel inderdaad als citaat, maar blijft wel raar dat het dan gewoon klakkeloos wordt over genomen zonder enige kanttekening dat dat dus helemaal niet klopt.
Achja, zelfs grote autosportsites plaatsen de quotes klakkeloos zonder kanttekening...
Hij zegt ook dat Renault geen zaken meer met Red Bull wil doen, terwijl die beslissing toch echt genomen is door RBR (en Renault braaf aan het hopen was dat ze nog een jaar 30+ miljoen konden toucheren).

Daarom snap ik het ook wel, als je alles moet gaan factchecken wat Abiteboul zegt komt er geen einde aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

U123456 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:35:
[...]
Terwijl je wel wist dat Red Bull niets met stieren te maken heeft :)
Jupz. Heeft er vast mee te maken dat je hier nooit Hype in de supermarkt hebt liggen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
Ome Ernst schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:04:
Mee eens. Maar een vertrek van 4 autos, terwijl de toekomst van Williams en FI en als het zo door gaat Mcl niet 100% zeker is, een vertrek van TR en RBR. Dat is het einde. Maar dat is allemaal wel heel pessimistisch.Gaat allemaal noot gebeuren.
Zeg nooit nooit. Het is van alle tijden geweest dat er teams komen en gaan, of dat samenstellingen veranderen. Welk team is nou echt actief sinds de oprichting van de F1? Volgens mij alleen Scuderia Ferrari.

Met de huidige techniek en ontwikkeling is F1 een extreem dure hobby, zeker als privateer team. Ik snap best dat FI en Williams niet gaan overleven (beiden sponsoren) en dat RBR op een gegeven moment (niet op hele korte termijn) ook voor één team en mogelijk beide teams de handdoek in de ring gooit.

Instappen voor een motorleverancier is ook bijna niet mogelijk. Straks veranderd het motorconcept, dan zijn er misschien nieuwe kansen. Maar als die niet komen blijf je sukkelen met Ferrari, Mercedes, Renault en Honda (indien er niet één vertrekt). Waarbij Ferrari en Mercedes belang hebben bij het leveren aan mindere teams, zodat ze niet worden ingehaald door een klantenteam. De reden waarom ze dus niet aan RBR leveren.

Kosten en een bijna onmogelijke instap kunnen best de doodsteek worden voor een kampioenschap. Zoals het er nu naar uitziet is DTM komend jaar ook een klasse met maar 2 verschillende wagens. Al kunnen een jaar later mogelijk ook Super GT merken meedoen, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Seizoen voltooien en volgend seizoen om Renault lachen die als enige PU fabrikant geen podium, laat staan overwinning gaan scoren. :+
McLaren ook uitlachen omdat die ook geen podium gaan scoren terwijl RBR er met de winst van McLaren hun jaren van ellende vandoor gaat. :Y)

Renault gaat meer dan €20 miljoen aan inkomsten verliezen omdat RBR vertrekt. Dat gaat de Franse tak van Renault Sport F1 in de rode cijfers drukken. Aangezien Renault gedeeltelijk eigendom van de Franse staat is, en de Franse staat de participatie in de Formule 1 als een prestigeproject ziet dat vooral niet te veel mag kosten, zal er voor miljoenen bezuinigd moeten worden op de ontwikkeling van de Renault PU in Frankrijk. Het alternatief is dat Renault Sport F1 in Engeland de verliezen moet gaan compenseren, en dat zal ten koste gaan van de auto. Dat is niet erg waarschijnlijk omdat er dan in Engeland ontslagen vallen omdat ze in Frankrijk hun zaakjes niet op orde hebben.

Wat denk je verder dat er met Abitaboul gaat gebeuren als Honda ze echt passeert en Renault kansloos achterblijft op al hun concurrenten? Die kan volgend seizoen zomaar de deur worden gewezen omdat hij na jaren van blufpoker, de Renault Sport F1 in Frankrijk met rode cijfers opzadelt, het slechte product levert en de auto nog steeds niet in de buurt komt van Mercedes, Ferrari of zelfs de reclamemobiel van een energiedrankjesfabrikant. ;)

Als laatste geloven we nu allemaal echt dat Max rustig Ziggo, Sky, Channel 4, RTL.de etc af kon gaan en telkens kon verkondigen dat de Renault PU sh*t is zonder dat hij hier toestemming voor heeft gekregen van Helmut Marko? Werkelijk? :P

Natuurlijk niet. Idem voor Horner. Horner is echt niet de baas binnen Red Bull Racing, hij is meer een manager van de dagelijkse gang van zaken. De beslissingen worden genomen door Marko. Marko is daar de baas omdat hij aangesteld is door Mateschitz, en dat is een controle freak die geen zin zal hebben in ondergeschikte managers die voor hun beurt spreken, laat staan werknemers die een miljoenensalaris krijgen. Wees alsjeblieft niet zo naïef om te denken dat het ongecontroleerd is wat Max of Horner zegt. Dat is het echt niet.

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2018 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:51:
[...]
Instappen voor een motorleverancier is ook bijna niet mogelijk. Straks veranderd het motorconcept, dan zijn er misschien nieuwe kansen.
Nou, er gaat praktisch niets veranderen. De huidige motorleveranciers hebben gezegd dat aangezien er geen concrete nieuwe inschrijvingen zijn, ze de MGU-K net zo goed kunnen behouden. Dat rotding is nl erg complex en bestaat nergens anders, dus dat (oa) zou andere motorfabrikanten tegenhouden. Maar nu niemand zich gemeld heeft, zegt men dat je dat ding net zo goed kunt behouden. Dat doen ze natuurlijk expres, want zo houden ze de deur dicht voor nieuwelingen en hoeven ze niet iets nieuws te maken. Want dan bestaat de kans dat ineens Honda of Renault de snelste motor maakt. Dus vooral Ferrari en Mercedes vinden het wel best zo. Don't rock the boat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou ja...Ricciardo zet wéér een nieuwe deadline voor zijn (vermeende) contractverlenging... Nu wordt het 'definitief' voor of tijdens de Belgische GP. Waar wacht ie nou nog op? Straks wil RBR niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:49:
Nou ja...Ricciardo zet wéér een nieuwe deadline voor zijn (vermeende) contractverlenging... Nu wordt het 'definitief' voor of tijdens de Belgische GP. Waar wacht ie nou nog op? Straks wil RBR niet meer...
Binnenkort: "'definitief' voor of tijdens of na de Belgische GP." :+

/edit: voor je andere post MGU-K => MGU-H ;)
Verder zou het ook voor de convergence van pk's uit de motor goed zijn om dezelfde motor formule te houden.
Hoe langer het duurt met dezelfde regels, hoe dichter alles naar elkaar toe zal trekken.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 01-08-2018 11:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Renault gaat meer dan €20 miljoen aan inkomsten verliezen omdat RBR vertrekt. Dat gaat de Franse tak van Renault Sport F1 in de rode cijfers drukken. Aangezien Renault gedeeltelijk eigendom van de Franse staat is, en de Franse staat de participatie in de Formule 1 als een prestigeproject ziet dat vooral niet te veel mag kosten, zal er voor miljoenen bezuinigd moeten worden op de ontwikkeling van de Renault PU in Frankrijk. Het alternatief is dat Renault Sport F1 in Engeland de verliezen moet gaan compenseren, en dat zal ten koste gaan van de auto. Dat is niet erg waarschijnlijk omdat er dan in Engeland ontslagen vallen omdat ze in Frankrijk hun zaakjes niet op orde hebben.

Wat denk je verder dat er met Abitaboul gaat gebeuren als Honda ze echt passeert en Renault kansloos achterblijft op al hun concurrenten? Die kan volgend seizoen zomaar de deur worden gewezen omdat hij na jaren van blufpoker, de Renault Sport F1 in Frankrijk met rode cijfers opzadelt, het slechte product levert en de auto nog steeds niet in de buurt komt van Mercedes, Ferrari of zelfs de reclamemobiel van een energiedrankjesfabrikant. ;)
Mja ik denk dat niet zozeer de data maar wel het geld ze belangrijk is. De vraag is vooral of ze in de tijd een sponsor kunnen vinden die hetzelfde betaald. Overigens lijkt het mij wel dat de balans van de motoren los zal staan van het team, maar als ze door blijven modderen zie ik inderdaad dat het veel gevolgen kan hebben voor Renault. Hoe lang krijgen die nog de tijd van de top van het bedrijf om mee te doen zonder overwinningen? Toyota was ook vrij snel weer klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Vandaag precies 42 jaar geleden had Lauda zijn ongeluk op de Nürburghring.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjgTRt0XoAAhMeW?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martinspire schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:54:
[...]

Mja ik denk dat niet zozeer de data maar wel het geld ze belangrijk is. De vraag is vooral of ze in de tijd een sponsor kunnen vinden die hetzelfde betaald. Overigens lijkt het mij wel dat de balans van de motoren los zal staan van het team, maar als ze door blijven modderen zie ik inderdaad dat het veel gevolgen kan hebben voor Renault. Hoe lang krijgen die nog de tijd van de top van het bedrijf om mee te doen zonder overwinningen? Toyota was ook vrij snel weer klaar.
Dit zeg ik toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:15
*knuppel in hoenderhok
Straks blijkt volgend jaar dat die Renault motor zo slecht nog niet is. Zit er een Hondamotor in de RB die heel goed werkt in de TR (even hypothetisch), blijkt de RB nog steeds flink achter te lopen op Mercedes en Ferrari. En daarmee worden ze een soort nieuwe McLaren. Blijkt dat ze dit jaar met een chassis hebben gereden dat veel te veel downforce genereert, waardoor ze veel trager zijn op de rechte stukken en inderdaad (logisch genoeg) prima de bochten door komen.

[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 01-08-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

floriz87 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:25:
*knuppel in hoenderhok
Straks blijkt volgend jaar dat die Renault motor zo slecht nog niet is. Zit er een Hondamotor in de RB die heel goed werkt in de TR (even hypothetisch), blijkt de RB nog steeds flink achter te lopen op Mercedes en Ferrari. En daarmee worden ze een soort nieuwe McLaren. Blijkt dat ze dit jaar met een chassis hebben gereden dat veel te veel downforce genereert, waardoor ze veel trager zijn op de rechte stukken en inderdaad (logisch genoeg) prima de bochten door komen.
Klinkt als een 2016 McLaren'tje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
mphilipp schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:49:
Ik denk dat hij hoopt op meer centen, die hij niet gaat krijgen.

Probleem is dat hij door het openlijk uitstellen en hopen op een ander team zich richting de uitgang heeft gewerkt. Doordat andere (interessante) teams niet meer mogelijk zijn wil hij het maximale uit zijn nieuwe contract met RBR halen en die houden de poot nu stijf, want ze hebben de luxe van een stapel rijders.

edit:
Ik zie het straks nog gebeuren dat SAI in de RBR zit en RIC bij Renault :+

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 01-08-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:51:
[...]
Verder zou het ook voor de convergence van pk's uit de motor goed zijn om dezelfde motor formule te houden.
Hoe langer het duurt met dezelfde regels, hoe dichter alles naar elkaar toe zal trekken.
Maar we missen een kans voor een shake-up. Zou heel mooi zijn om een nieuw concept te bedenken voor een simpelere motor die ook meer relevantie heeft met de wegauto's. Helemaal leuk als er dan een nieuwe krachtenverdeling ontstaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

*knuppel in hoenderhok
Blijkt dat ze dit jaar met een chassis hebben gereden dat veel te veel downforce genereert, waardoor ze veel trager zijn op de rechte stukken en inderdaad (logisch genoeg) prima de bochten door komen.
Ik denk niet dat ze zo dom zijn dat ze dat zelf niet doorhebben. Dat zijn echt komkommertijd conlusies van leunstoeldeskundigen. En als er 'teveel' downforce wordt gegenereerd, doen ze dat bewust. Het kan nooit per ongeluk zijn, of dat men dat niet in de gaten heeft. En volgens mij is het niet zo moeilijk om downforce te reduceren. Vraag maar aan Williams, die kunnen daarmee helpen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
mphilipp schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Maar we missen een kans voor een shake-up. Zou heel mooi zijn om een nieuw concept te bedenken voor een simpelere motor die ook meer relevantie heeft met de wegauto's. Helemaal leuk als er dan een nieuwe krachtenverdeling ontstaat.
Dat was eigenlijk de bedoeling met de aanpassingen vanaf 2021, maar er zouden (volgens FIA/FOM) te weinig nieuwe leveranciers staan te wachten om mee te gaan doen.
Wellicht willen die mogelijke leveranciers duidelijkheid hebben voor ze gaan spreken.

Nu de MGU-H of MGU-K (een van de 2 was heel ingewikkeld en moeilijk te ontwerpen, ik weet niet meer welke) blijft zoals het nu is komen ze sowieso niet. Leuke cirkeltje blijf je dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

De MGU-H is een motor-generator die aan de turbo vast zit. Dat is het ingewikkeldste om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
iichel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:39:
De MGU-H is een motor-generator die aan de turbo vast zit. Dat is het ingewikkeldste om te maken.
Waarom maken ze niet zoiets als een volvo T8, Supercharged, Turbocharged en elektrisch? YouTube: Volvo's Engine Is Supercharged, Turbocharged, And Electric - The...

(heb totaal geen verstand van motors :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Jasphur schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:55:
Vandaag precies 42 jaar geleden had Lauda zijn ongeluk op de Nürburghring.

[afbeelding]
Leuk dat je dit deelt, ik lees op dit moment het boek Pole Position (Koen Vergeer) en had vanmorgen onderweg naar het werk het hoofdstuk over Lauda gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

demonic schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Waarom maken ze niet zoiets als een volvo T8, Supercharged, Turbocharged en elektrisch? YouTube: Volvo's Engine Is Supercharged, Turbocharged, And Electric - The...

Beter implementeren ze V-TEC, dan kan Honda zich eindelijk onderscheiden :P

https://www.autoblog.nl/nieuws/technique-zo-werkt-vtec-81463

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

demonic schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Hm nou ja dan moet ik je uitleggen hoe een turbo werkt, hoe een supercharger werkt en hoe een F1 motor werkt :P
Long story short, zodra je een electrische motor (de MGU-H) aan een turbo hangt kun je daarmee het toerental van de turbine en de compressor bepalen. Gaat ie te snel, rem je 'm af (stroom genereren), gaa ie te langzaam, spin je hem op.

Zodra je de turbo laat opspinnen is je turbo feitelijk een supercharger geworden. Met energie van de motor (of de batterij) drijf je direct de compressor aan en pomp je op deze manier lucht de motor in.

Natuurlijk is er altijd wel wat druk op de turbine van de uitlaatgassen, tenzij je geen gas geeft (maar dan heb je ook geen turbodruk nodig, immers geen gas geven = geen verbranding = geen lucht nodig).

Uiteindelijk zal het een fijne balans zijn tussen supercharging (electrisch de compressor aandrijven) en de uitlaatgassen het werk laten doen. Je wilt immers zo min mogelijk energie (electrisch of brandstof) verspillen aan dingen die niet de achterwielen aandrijven. En dit is een van de vele redenen, maar wel een belangrijke, waarom deze power units zo verschrikkelijk complex zijn.

Veel van de ontwikkeling van de powerunits zit niet meer in het mechanische gedeelte, maar ook in de aanpassingen in de vele zogenaamde 'maps' (of bij mercedes, strat modes). Dit is de software die bepaalt wanneer je gaat 'harvesten', wanneer je gaat superchargen, hoeveel harvest je, hoeveel supercharge je, hoeveel stuur je van en naar de batterij, hoeveel direct tussen de MGU-K en MGU-H, etc etc.

Maar TD;DR: doordat je een MGU-H vast hebt zitten aan je turbo, kun je daar effectief ook een supercharger van maken en zijn deze motoren in principe turbocharged, supercharged en electrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:49:
[...]

Beter implementeren ze V-TEC, dan kan Honda zich eindelijk onderscheiden :P

https://www.autoblog.nl/nieuws/technique-zo-werkt-vtec-81463
Variabele kleppen zijn verboden in de F1 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ArcticWolf schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Weet ik, anders hadden ze waarschijnlijk wel zoiets dergelijks geimplementeerd.
Jammer eigenlijk, maar goed. Ze zorgen dat er weinig speelruimte is, of ruimte voor 'eigen interpretatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

*knuppel in hoenderhok
Kan.

Blijft dat ze zeker weten dat ze met renault het gat niet gaan dichten en met honda wordt het afwachten.

Het zal vast niet zo erg zijn dat ze moeten strijden met Williams op de baan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
RB stapt niet over naar Honda omdat Honda per definitie zo geweldig is, ze willen van Renault af. Het is nog afwachten hoe het uit gaat pakken, als Renault stil blijft staan (en het vertrekken van RB is een aderlating van een miljoen of 20 dollar) en Honda stappen vooruit blijft maken blijkt pas of de gok een goede geweest is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ArcticWolf schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Wat imho best triest is, de koningsklasse van de autosport zoals het graag genoemd wordt heeft allerlei exotische, nauwelijks-raakvlak-technologie met normale auto's, zoals de MGU-H, de pneumatische kleppen en allerlei exotische metalen in het blok, maar iets wat al meer dan 20 jaar in normale auto's wordt gebruikt en niet eens extreem moeilijk is om te maken, mag niet gebruikt worden 8)7

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40
*knuppel in hoenderhok
Van alle auto's met Renault motoren zijn de RBR's de enige die vooraan meedoen, af en toe een podium en zelfs een overwinning kunnen pakken. Als RBR dus een flutchassis heeft, dan zijn Renaul en McLaren nog slechter dan Williams :+
Dat is (was..) juist het voordeel dat Renault had door RBR motoren te leveren. Ze zijn volgend jaar de benchmark kwijt. Als ze alleen naar McLaren kijken weten ze nog niet waar ze zich moeten verbeteren.
mphilipp schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Dat concept hebben ze bedacht...het heet Formula E.. Veel relevanter voor wegauto's. Niet voor niets dat de fabrikanten daarheen trekken.
Helaas zijn die nog niet geschikt om op echte circuits rond te rijden. De accu techniek is nog niet ver genoeg om lang op topsnelheid rond te rijden. Vandaar dat ze op stratencircuits rondrijden. De topsnelheid ligt op 220 km/u... dat is geen gezicht op bijvoorbeeld Spa of andere echte circuits.
(en het trekt dus ook nog niet de top coureurs aan...)
Als ze een uur lang maximaal op Spa kunnen rijden met een top van boven de 300 wordt het interessant 8)

Als je F1 weer echt relevant wil maken voor wegauto's, dan zouden ze die limiet van 4MJ per ronde moeten vervangen door een maximaal gewicht van het accu pack.. Laat ze die miljoenen maar stoppen in ontwikkeling van accu's die enorm veel energie per kg kunnen opslaan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ze hebben daarentegen wel variabele lengte inlaat kanalen.
http://www.newsf1.it/f1-n...e-height-intake-trumpets/

Uiteraard niet hetzelfde als een variabele kleptiming, maar wel een variabel inlaatsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
RobinHood schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Wat imho best triest is, de koningsklasse van de autosport zoals het graag genoemd wordt heeft allerlei exotische, nauwelijks-raakvlak-technologie met normale auto's, zoals de MGU-H, de pneumatische kleppen en allerlei exotische metalen in het blok, maar iets wat al meer dan 20 jaar in normale auto's wordt gebruikt en niet eens extreem moeilijk is om te maken, mag niet gebruikt worden 8)7
Gelukkig zijn er ook wel zaken uit de F1 die wel de weg naar straat auto's hebben gevonden. DLC bijvoorbeeld (diamond like carbon), als coating op b.v. nokkenassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
sanderb schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

Van alle auto's met Renault motoren zijn de RBR's de enige die vooraan meedoen, af en toe een podium en zelfs een overwinning kunnen pakken. Als RBR dus een flutchassis heeft, dan zijn Renaul en McLaren nog slechter dan Williams :+
Dat is (was..) juist het voordeel dat Renault had door RBR motoren te leveren. Ze zijn volgend jaar de benchmark kwijt. Als ze alleen naar McLaren kijken weten ze nog niet waar ze zich moeten verbeteren.
Dat ze af en toe een podium pakken is voor het grootste gedeelte aan het chassis en de kwaliteiten van RIC en VER te danken. Het chassis van Renault zelf en McLaren is dan ook om te huilen dit seizoen. Al hebben ze bij McLaren natuurlijk ook al een achterstand omdat ze naar Renault zijn geswitched.

Ik ben ook heeel erg benieuwd hoe het RBR chassis zich verhoudt tot de TR, en wat er gebeurt als je een Honda blok in de RBR lepelt, en hoe de RBR het dan zou doen ten opzichte van TR.
Dat concept hebben ze bedacht...het heet Formula E.. Veel relevanter voor wegauto's. Niet voor niets dat de fabrikanten daarheen trekken.
Helaas zijn die nog niet geschikt om op echte circuits rond te rijden. De accu techniek is nog niet ver genoeg om lang op topsnelheid rond te rijden. Vandaar dat ze op stratencircuits rondrijden. De topsnelheid ligt op 220 km/u... dat is geen gezicht op bijvoorbeeld Spa of andere echte circuits.
(en het trekt dus ook nog niet de top coureurs aan...)
Als ze een uur lang maximaal op Spa kunnen rijden met een top van boven de 300 wordt het interessant 8)
Een uur lang op Spa met 300+ is wel een he-le grote stap... de circuits van de Formule E zijn ook nog eens veeeel kortere baantjes dan F1 circuits. Then again, als je die VW ID.R pikes peak op ziet hossen, of de heuvel op ziet gaan bij Goodwood...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:34

basvn

Breezand - NHN

Chiron schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Ik ben ook heeel erg benieuwd hoe het RBR chassis zich verhoudt tot de TR, en wat er gebeurt als je een Honda blok in de RBR lepelt, en hoe de RBR het dan zou doen ten opzichte van TR.

[...]
Ik denk dat ze dit bij RBR wel weten hoor! Er heeft vast wel een motor uit die Honda fabriek gedraaid in een RBR

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Volgens mij hebben ze variabele kleptiming bewust verboden zodat de motoren nog niet veel duurder worden, maar ja... als je het aan mij vraagt is die regel achterhaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

leuke chainbear video over natta qualy:

Pagina: 1 ... 6 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1