[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.035 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:24

Edd

Ok, misschien een beetje off-topic, maar toch eindelijk de MGU-H en MGU-K techniek die terugvloeit richting de weg..
https://www.autoweek.nl/n...-black-s-mee-naar-parijs/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb dat ook al eens zitten denken. Toyota heeft van de ene kant zoveel ontwikkeling in hun hybride systeem zitten en wint er ook Le Mans mee, maar verder dan het bestaande pakket gaan ze niet. Terwijl hybrides zich er uitermate voor lenen om een MGU-H in te zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Maasluip schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:49:
Ik heb dat ook al eens zitten denken. Toyota heeft van de ene kant zoveel ontwikkeling in hun hybride systeem zitten en wint er ook Le Mans mee, maar verder dan het bestaande pakket gaan ze niet. Terwijl hybrides zich er uitermate voor lenen om een MGU-H in te zetten.
Is dat wel zo? Die project black s lijkt me een op performance gericht model. De standaard Hybride van Toyota is alles behalve dat, die zijn op zuinigheid gericht. Kan me best voorstellen dat die auto's minder warmte genereren, en dat MGU-H daarom minder effect zal hebben.

Er zitten best slimme koppen bij Toyota, en als ze geen MGU-H op de productiemodellen zetten dan hebben ze daar een hele goede reden voor.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:06
Toch wel wat voorzichtige keuze van HAAS. Had verwacht dat ze toch minstens 1 van beide rijders zouden inruilen. MAG omdat hij als een piraat kan rijden/ GRO omdat hij als een natte dweil kan rijden (zeker begin van het seizoen.)

Geeft voor 2019 wel weer voldoende spektakel.

Blijven er nog weing zitjes onbevestigd
.

FI = PER/STR (99%)

WI = SIR/???

STR= HAR/???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:19

basvn

Breezand - NHN

Hoor nog steeds overal dat Kvyat dit weekend aangekondigd word om weer terug te komen.. :'(

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

nachtnet schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:08:
Toch wel wat voorzichtige keuze van HAAS. Had verwacht dat ze toch minstens 1 van beide rijders zouden inruilen.
Günther zei laatst nog dat ie Ocon als een mogelijkheid beschouwde. Maar je weet dat er in de F1 altijd nog andere belangen spelen in de achtergrond. Hij kan dat gezegd hebben om de zittende coureurs te laten denken dat hun stoel allerminst zeker is. Of hij kreeg het gewoon niet rond met sponsors/andere stakeholders. Het hoeft niet persé zo te zijn dat ie het niet durfde qua risico oid. Maar wij krijgen de werkelijke redenen toch nooit te horen (als er al iets anders achter zit dan).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:11:
[...]
Hoor nog steeds overal dat Kvyat dit weekend aangekondigd word om weer terug te komen.. :'(
время скажет...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 22:13

Jelte,89

Woodworking

spoiler:
время скажет...

>:)

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lang geduurd maar uiteindelijk wel uitbetaald:

https://www.motorsport.co...ean-sepang-crash/3184711/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ondertussen heeft Haas een brandje gehad vannacht, waardoor twee banden verkloot zijn. Kortsluiting in de bandenwarmers. Gelukkig merkte een security meneer het op en kon hij het brandje blussen voordat de banden echt gingen fikken.

De vraag werpt zich nu op of de bandenwarmers aan stonden, iets wat niet mag. Haas zegt van niet; ze stonden gewoon ingeplugd zodat ze in de ochtend meteen aangezet konden worden. Ik vind het een beetje vaag, want als ze niet aanstaan, dan zou een kortsluiting hooguit in de control unit moeten kunnen plaatsvinden (trafo oid). Die zou dan opfikken, maar niet de bandenwarmer zelf. En dan nog zou je zeggen dat zo'n kastje beveiligd is tegen kortsluiting met een zekering/thermische beveiliging. Met mijn bescheiden electronicakennis zou ik zeggen dat die warmers wél aan stonden.
One rival team has questioned whether the blankets were turned up overnight, which is not the accepted practice, suggesting an advantage could be gained by curing the tyres.

Prescriptions from Pirelli that are enforced by the FIA state tyres can be kept at a "storage" temperature of 60C, before being heated to 80C for two hours, and then finally boosted to 110C in the last hour before the session.

Steiner denied that the blankets had been turned up.

"They were not used overnight," he said. "They were plugged in, otherwise there would have been no fire, but they were not turned up. They were just on standby.

"Now we'll have to unplug them at night. What they do normally is just come in in the morning and switch them on, everything is cabled up."
Kwootje van Autosport.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
mphilipp schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:31:
Ondertussen heeft Haas een brandje gehad vannacht, waardoor twee banden verkloot zijn. Kortsluiting in de bandenwarmers. Gelukkig merkte een security meneer het op en kon hij het brandje blussen voordat de banden echt gingen fikken.

De vraag werpt zich nu op of de bandenwarmers aan stonden, iets wat niet mag. Haas zegt van niet; ze stonden gewoon ingeplugd zodat ze in de ochtend meteen aangezet konden worden. Ik vind het een beetje vaag, want als ze niet aanstaan, dan zou een kortsluiting hooguit in de control unit moeten kunnen plaatsvinden (trafo oid). Die zou dan opfikken, maar niet de bandenwarmer zelf. En dan nog zou je zeggen dat zo'n kastje beveiligd is tegen kortsluiting met een zekering/thermische beveiliging. Met mijn bescheiden electronicakennis zou ik zeggen dat die warmers wél aan stonden.

[...]

Kwootje van Autosport.com
Ik heb geen verstand van banden en bandenwarmers, maar als je die infosheets van Pirelli er elke keer bij haalt staat daar een ideale tijd op voor het optimaal houden van de warmte van de banden. De banden dan warm houden tijdens de nacht lijkt mij dan te lang voor de band. Ook al zet je hem een par graden minder warm.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:34:
[...]
Ik heb geen verstand van banden en bandenwarmers, maar als je die infosheets van Pirelli er elke keer bij haalt staat daar een ideale tijd op voor het optimaal houden van de warmte van de banden. De banden dan warm houden tijdens de nacht lijkt mij dan te lang voor de band. Ook al zet je hem een par graden minder warm.
Geen idee, maar deze zinsnede in het artikel is intrigerend:
suggesting an advantage could be gained by curing the tyres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:34:
[...]

Je zou je dan kunnen afvragen waarom het verboden zou moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 22:17
Edd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:26:
Ok, misschien een beetje off-topic, maar toch eindelijk de MGU-H en MGU-K techniek die terugvloeit richting de weg..
https://www.autoweek.nl/n...-black-s-mee-naar-parijs/
Ontwikkeld met Renault Sports _O-
Man dan moet je serieus in de slappe was zitten wil je het onderhoud kunnen financieren :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Tarabass schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:40:
[...]

Je zou je dan kunnen afvragen waarom het verboden zou moeten zijn?
Ik denk omdat er een curfew gehanteerd wordt waarbij er niemand in of om de garage (en dacht ook paddock) mag zijn. Ik kan mij voorstellen dat machines die aanstaan daar ook onder vallen, dan wel niet omdat er niemand is die zoiets kan controleren of het niet mis gaat. Zoals in het artikel dus het geval was.

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 28-09-2018 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:50:
[...]

Ik denk omdat er een curfew gehanteerd wordt waarbij er niemand in of om de garage (en dacht ook paddock) mag zijn. Ik kan mij voorstellen dat machines die aanstaan daar ook onder vallen, dan wel niet omdat er niemand is die zoiets kan controleren of het niet mis gaat. Zoals in het artikel dus het geval was.
Dus eigenlijk moet je zorgen dat de beveiliging bij jou(RBR) op de payroll staat en stiekem monteurs zijn _/-\o_
"Ja ik moest even controleren of er niks mis was in de garage van Ferrari en Mercedes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Will Buxton plaatst dit op zijn Twitter. Iemand een idee?

[Twitter: https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1045656152871194624]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DoLquCcWsAE2bt5.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:51:

[Twitter]

[Afbeelding]
Ikke ja kies mij kies mij! :+

https://www.instagram.com/p/BoRNCibB-Kd/

Reclame iets van Babe (een merk)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

[Twitter]

[Afbeelding]
Nieuwe titelsponsor voor Mclaren?
A bunch of monkeys :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

basvn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:54:
[...]

Ikke ja kies mij kies mij! :+

https://www.instagram.com/p/BoRNCibB-Kd/

Reclame iets van Babe (een merk)
Iets over Japan?
Dus eigenlijk vind de F1 zelf de race in Sochi ook maar saai en beginnen ze nu al te instagrammen over Japan? :D

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Edd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:59:
[...]

Iets over Japan?
Dus eigenlijk vind de F1 zelf de race in Sochi ook maar saai en beginnen ze nu al te instagrammen over Japan? :D
Honda&Toro Rosso doen al weken niet anders!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://www.nu.nl/voetbal...appen-erg-veeleisend.html

Sjongejonge. Kan ABI niet eens stoppen met dat geneuzel in de media?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

He's not wrong...

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nee, maar wel irritant :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Abiteboel wordt nu zelfs al gezien als klagende voetballer gezien de categorie waar het artikel geplaatst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

[Afbeelding]
Ziet er uit als een custom livery op een oudere auto.

Die camera positie lijkt op de 2008/2009/2010???

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

We kunnen ook gewoon de berichten in de media over klagende rijders/teambazen/mensen zonder stoeltje/weetikwie negeren omdat ze verder niets toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ricciardo was ook weer bezig met Ricciardo zijn. :P
https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo te zien is de nieuwe Honda motor best snel. Gasly is achtste. Niet slecht als je ziet dat Max en Daniel de enige niet-Mercedes/Ferrari motoren zijn in de top-10. Hij is 1.7s langzamer dan Hamilton, en 1,3s achter Max. Dat is interessant, want toen de STR nog een Renault motor had, was ie meestal 1.5s langzamer dan de Bulls. Het lijkt er dus op dat de spec 3 Honda het gat met Renault aardig gedicht heeft.

Misschien een beetje vroeg om dit al te concluderen, maar ik vond het wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-09 22:10
mphilipp schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:47:
Zo te zien is de nieuwe Honda motor best snel. Gasly is achtste. Niet slecht als je ziet dat Max en Daniel de enige niet-Mercedes/Ferrari motoren zijn in de top-10. Hij is 1.7s langzamer dan Hamilton, en 1,3s achter Max. Dat is interessant, want toen de STR nog een Renault motor had, was ie meestal 1.5s langzamer dan de Bulls. Het lijkt er dus op dat de spec 3 Honda het gat met Renault aardig gedicht heeft.

Misschien een beetje vroeg om dit al te concluderen, maar ik vond het wel opvallend.
Is de bodywork van de STR al geoptimaliseerd voor de Honda motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Nou, dat is wel een hele grote sprong in je conclusies... STR heeft natuurlijk het hele seizoen al een Honda, en je kan niet zomaar veronderstellen dat het chassis van STR en RBR zich met dezelfde snelheid ontwikkeld hebben. Dat gat hoeft absoluut niet constant te zijn gebleven, daar kan makkelijk een paar tienden verschil vandaan komen (in de ene of de andere richting). Van wat ik dit jaar van de STR gezien heb, lijkt het erop dat ze meer achterstand op het chassisvlak hebben opgelopen. Dat zou in dit geval overigens te zien zijn als positief nieuws!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ATS schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:53:
[...]
Nou, dat is wel een hele grote sprong in je conclusies...
Maar ze zijn ook nog eens 0,2s sneller dan de eerste andere Renault. Dus op zich lijkt het wel of ze een stap hebben gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk wel meer dan gedicht. ;)
Die STR-13 is gewoon geen goede auto. Zeker Gasly hoor je er regelmatig over klagen. Ze krijgen de balans niet in die auto, nog lijken ze veel downforce te genereren. Zelfs in Singapore deed STR niet echt mee en dat is normaal gesproken een goede baan voor STR. Vervolgens zijn er nu al bijna een halfjaar nauwelijks upgrades meegebracht omdat ze steeds niet werkte. Die STR-13 is nauwelijks veranderd sinds het begin van het seizoen, en stilstand is achteruitgang aangezien de teams, zeker de topteams streven naar minstens 0,2sec aan verbeteringen per GP.

Bij STR komt het er maar niet van. Ze lijken daar net zoals bij McLaren en Williams ook correlatieproblemen te hebben. Dat is misschien ook waarom Hartley zo tegenvalt want een auto die niet doet wat je verwacht wekt ook geen vertrouwen op. In de VS wil STR dan een grote update meenemen die hopelijk ook wat doet aan de auto kant. Tot dusver is vrijwel alle winst dit seizoen gekomen van de PU.

Schaamteloze linkdrops en informatie gejat van f1technical. :+
https://www.f1technical.n...18874&start=14265#p794810
https://www.f1technical.n...18874&start=14265#p794880

Nee, kan het niet goed verfrivieren omdat mijn Japans ook wat roestig is. Maar het lijkt om een waarde groter dan 35pk te gaan en het lijkt voornamelijk uit de ICE zelf te komen. Kennelijk wisten ze bij Mercedes ook al dat het eraan zat te komen en schatten ze het in op een achterstand van 30pk op hun eigen warpdrive PU. Dat klinkt allemaal zeer veelbelovend. :Y

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2018 16:39 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 22:17
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:10:
[...]

Die STR-13 is gewoon geen goede auto. Zeker Gasly hoor je er regelmatig over klagen. Ze krijgen de balans niet in die auto, nog lijken ze veel downforce te genereren. Zelfs in Singapore deed STR niet echt mee en dat is normaal gesproken een goede baan voor STR. Vervolgens zijn er nu al bijna een halfjaar nauwelijks upgrades meegebracht omdat ze steeds niet werkte. Die STR-13 is nauwelijks veranderd sinds het begin van het seizoen, en stilstand is achteruitgang aangezien de teams, zeker de topteams streven naar minstens 0,2sec aan verbeteringen per GP.

Bij STR komt het er maar niet van. Ze lijken daar net zoals bij McLaren en Williams ook correlatieproblemen te hebben. Dat is misschien ook waarom Hartley zo tegenvalt. In de VS wil STR dan een grote update meenemen die hopelijk ook wat doet aan de auto kant. Tot dusver is vrijwel alle winst dit seizoen gekomen van de PU.
Het is ook niet voor niets dat de geluiden rond Honda steeds positiever worden.
Dr. Marko roept al dat ze volgend jaar races kunnen winnen en altijd proberen mee te doen om de prijzen.
Die man begon eerst met het wordt een tussen jaar.

Stiekem hoop ik dat de aero update van STR niet lekker werkt in de VS, niet omdat ik het ze niet gun.
Maar meer omdat de verrassing dan volgend jaar alleen maar groter is als blijkt dat Honda echt een kunststukje heeft weggezet

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Bastie-88 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:22:
[...]

Dr. Marko roept al dat ze volgend jaar races kunnen winnen en altijd proberen mee te doen om de prijzen.

Stiekem hoop ik dat de aero update van STR niet lekker werkt in de VS, niet omdat ik het ze niet gun.
Maar meer omdat de verrassing dan volgend jaar alleen maar groter is als blijkt dat Honda echt een kunststukje heeft weggezet
Ik hoop juist wel dat het werkt, en ze Renault het snot voor de ogen rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bastie-88 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:22:
[...]

Ik laat het gewoon op me afkomen. Ik heb ook geen zin in de hosanna van Marko nu slikken. Komt potentieel alleen maar teleurstelling van. Ik zie het wel in Australië. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:40:
[...]

Ik laat het gewoon op me afkomen. Ik heb ook geen zin in de hosanna van Marko nu slikken. Komt potentieel alleen maar teleurstelling van. Ik zie het wel in Australië China. :P
FTFY :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 18:41

pro_6or

amateur_60r

Welke Hosanna?

Hij "roept" (zou hij echt hebben moeten schreeuwen tijdens dat interview?) dat ze volgend jaar races kunnen winnen. Nou, dat konden ze dit jaar ook al. Dus dat hoeft nog niet eens te betekenen dat ze zich relatief verbeteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pro_6or schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:46:
Welke Hosanna?

Hij "roept" (zou hij echt hebben moeten schreeuwen tijdens dat interview?) dat ze volgend jaar races kunnen winnen. Nou, dat konden ze dit jaar ook al. Dus dat hoeft nog niet eens te betekenen dat ze zich relatief verbeteren.
Marko begint onderhand van races winnen naar kampioen worden te verschuiven. Eerst zien, dan juichen, dan geloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 18:41

pro_6or

amateur_60r

In spanje goed op Max letten. (lichaamstaal) al moet ik zeggen dat hij me af en toe echt op het verkeerde been heeft weten te zetten dit jaar. Best handig die poker skills!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:03
mphilipp schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:56:
[...]

Maar ze zijn ook nog eens 0,2s sneller dan de eerste andere Renault. Dus op zich lijkt het wel of ze een stap hebben gezet.
Je vergelijkt nu wel een nieuwe Honda motor met een Renault Spec B. Als RB of Renault nu een Spec-C motor erin hadden gelegd was de vergelijking eerlijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sinasappel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:51:
[...]

Je vergelijkt nu wel een nieuwe Honda motor met een Renault Spec B. Als RB of Renault nu een Spec-C motor erin hadden gelegd was de vergelijking eerlijker geweest.
Ja maar die Renault Spec C werkt niet naar behoren. Verder heeft Renault een veel betere auto dan STR, dus dat is ook niet eerlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:03
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:53:
[...]

Ja maar die Renault Spec C werkt niet naar behoren. Verder heeft Renault een veel betere auto dan STR, dus dat is ook niet eerlijk. ;)
Mee eens, de Spec-C werkt nog niet oprimaal (positief denken). Ik denk dat we niet moeten vergelijken met een andere motor/fabrikant maar met de STR en de vorige motor. Alleen STR kan die vergelijking dus zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Wat niet (goed) werkt, kunnen we niet vergelijken. Wanneer is die Renault C-spec dan wel klaar? Als die MGU-H werkt zeker....dat heeft ook 2 jaar geduurd. Dus ja, ik kijk naar waar men momenteel mee rijdt en basseer daar mijn (voorlopige/vroegtijdige) conclusie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:00:
[...]

Wat niet (goed) werkt, kunnen we niet vergelijken. Wanneer is die Renault C-spec dan wel klaar? Als die MGU-H werkt zeker....dat heeft ook 2 jaar geduurd. Dus ja, ik kijk naar waar men momenteel mee rijdt en basseer daar mijn (voorlopige/vroegtijdige) conclusie op.
MGU-K. ;)
De MGU-H is een ander problematisch verhaal. Die lijken alle teams nu redelijk onder controle te hebben want dat was vorig jaar een groot drama bij zowel Honda als Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

Redbull kan wel de spec C vergelijken met de nieuwste honda motor (puur motor technisch)

Misschien is dat ook wel de enige reden geweest dat hij er 2 weken geleden in lag..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Of heeft Bleekemolen een punt dat het chassis van RBR het probleem is en niet de Renault motor? :+

https://motorsport.tv/embed/4VSgaGLi?autoplay

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:08:
[...]

MGU-K. ;)
De MGU-H is een ander problematisch verhaal. Die lijken alle teams nu redelijk onder controle te hebben want dat was vorig jaar een groot drama bij zowel Honda als Renault.
Vergeet niet dat Gasly in Australië ook nog is uitgevallen met een kapotte MGU-H. Te hard over curbstone en daardoor iets kapot gegaan/gebroken (en de turbo mee gesloopt). In China hadden ze echter wel al een update en die lijkt tot dusver inderdaad gewoon goed/betrouwbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:08:
[...]

Vergeet niet dat Gasly in Australië ook nog is uitgevallen met een kapotte MGU-H. Te hard over curbstone en daardoor iets kapot gegaan/gebroken (en de turbo mee gesloopt). In China hadden ze echter wel al een update en die lijkt tot dusver inderdaad gewoon goed/betrouwbaar te zijn.
Ik zei redelijk hé. ;)
Dat was nog de 2017 MGU-H omdat de 2018 versie nog niet klaar was. Honda wou al van de 2017 versie af omdat die bij het minste of geringste kapot ging en de PU opblies en een kerbsteentje was voldoende. Toen liet Honda eigenlijk ook zien hoeveel middelen ze eigenlijk hebben. Volgende GP was de nieuwe MGU-H er al en werden er meteen flink wat onderdelen vervangen. Sindsdien heeft Honda geen betrouwbaarheidsproblemen meer gehad. Alles wat daarna vervangen is kwam door crashes, ingeplant of uit voorzorg. Mercedes doet het zelfs slechter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zat net even te rekenen mbt meeste starts gezien kimi doorgaat, rubens staat bovenaan met 326 starts, kimi staat nu op 288 maar met 2 jaar en alle starts gaat hij dat record pakken.

Toch mooi dat hij het zolang op zeer competatief niveau volhoudt. Ik heb ook respect voor rubens en jenson in dat perspectief.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:10:
[...]

Bij STR komt het er maar niet van. Ze lijken daar net zoals bij McLaren en Williams ook correlatieproblemen te hebben. Dat is misschien ook waarom Hartley zo tegenvalt want een auto die niet doet wat je verwacht wekt ook geen vertrouwen op. In de VS wil STR dan een grote update meenemen die hopelijk ook wat doet aan de auto kant. Tot dusver is vrijwel alle winst dit seizoen gekomen van de PU.

Schaamteloze linkdrops en informatie gejat van f1technical. :+
https://www.f1technical.n...18874&start=14265#p794810
https://www.f1technical.n...18874&start=14265#p794880

Nee, kan het niet goed verfrivieren omdat mijn Japans ook wat roestig is. Maar het lijkt om een waarde groter dan 35pk te gaan en het lijkt voornamelijk uit de ICE zelf te komen. Kennelijk wisten ze bij Mercedes ook al dat het eraan zat te komen en schatten ze het in op een achterstand van 30pk op hun eigen warpdrive PU. Dat klinkt allemaal zeer veelbelovend. :Y
AMUS claimde in Monza gps data van een team gekregen te hebben waarmee ze de pk’s van alle ICE konden inschatten in Q-mode.

Renault B-spec: 710pk
Renault C-spec: 730pk
Honda B-spec: 715pk
Mercedes C-spec: 780pk
Ferrari C-spec: 790pk

Als de Honda C-spec upgrade echt 30-40pk waard is, knallen ze Renault in 1x echt keihard voorbij (745-755pk uit de ICE).

Super knap! En goede voorbode voor RB vlg jaar.

(Disclaimer, dit zijn Q-estimates. Zegt niets over race-mode van de PU’s uiteraard. Plus: deze cijfers nemen niet mee hoe goed de ERS systemsn zijn...).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Requiem19 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 06:57:
[...]

AMUS claimde in Monza gps data van een team gekregen te hebben waarmee ze de pk’s van alle ICE konden inschatten in Q-mode.

Renault B-spec: 710pk
Renault C-spec: 730pk
Honda B-spec: 715pk
Mercedes C-spec: 780pk
Ferrari C-spec: 790pk

Als de Honda C-spec upgrade echt 30-40pk waard is, knallen ze Renault in 1x echt keihard voorbij (745-755pk uit de ICE).

Super knap! En goede voorbode voor RB vlg jaar.

(Disclaimer, dit zijn Q-estimates. Zegt niets over race-mode van de PU’s uiteraard. Plus: deze cijfers nemen niet mee hoe goed de ERS systemsn zijn...).
Benieuwd of we (merkbaar) verschil gaan zien vandaag bij kwalificeren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 08:13:
[...]
Benieuwd of we (merkbaar) verschil gaan zien vandaag bij kwalificeren.
Ik ook.

Vooral sector 1 in de gaten houden op live timing. Heelllll lange rechte stukken met 1 bocht en 1 vol gas bocht.

Gisteren deed RB daar 34.3 terwijl Hamilton al 33.9 deed - zonder de Q modus aan te zetten.

Wordt interessant wat TR daar kan doen met de extra pk’s. Als ze deze sector ineens sneller doen dan RB mag je stiekem juichen voor vlg jaar ^^.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
"Scuderia Toro Rosso is pleased to welcome back Daniil Kvyat to its driver line-up for 2019!

He will be replacing Pierre Gasly who is moving to Red Bull Racing"

Facebook linkje

[ Voor 21% gewijzigd door LoeWn op 29-09-2018 09:07 ]

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

LoeWn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 09:05:
"Scuderia Toro Rosso is pleased to welcome back Daniil Kvyat to its driver line-up for 2019!

He will be replacing Pierre Gasly who is moving to Red Bull Racing"

Facebook linkje
https://www.gpblog.com/nl...terug-bij-toro-rosso.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur

Knallend seizoen volgend jaar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

😢 Jammer dat de Pool bij RBR zo leeg is.. Had hem liever niet terug gezien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

The torpedo is back. :*)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DoPvrvIXgAA2g61.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Benieuwd wie het tweede stoeltje krijgt :) Hartley gun ik het van harte maar hij is niet indrukwekkend snel en heeft een magneet voor bad luck....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

iichel schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:00:
Benieuwd wie het tweede stoeltje krijgt :) Hartley gun ik het van harte maar hij is niet indrukwekkend snel en heeft een magneet voor bad luck....
En met Kvyat in de buurt lijkt me dat niet handig, zo'n magneet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Niet onverwacht, maar ook niet gewenst. Ik had graag een ander jonkie in dat stoeltje gezien. Of een rijder zoals Ocon.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Tsja red bull heeft een beetje een tekort in hun opleiding maar om er nou een coureur van de concurrent in te zetten. Ik denk niet dat Mercedes ocon graag vrij ziet vertrekken....
Ik zou het niet raar vinden als Hartley nog een jaar blijft om daarna een Tinckum oid erin te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

Zou leuker zijn om Vandoorne in de STR te zetten, die Hartley zie ik momenteel als veredelde testrijder om die Honda-meuk in-season te testen voor RBR...

Strava

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tja, als ze Hartley behouden kan Kvyat ook eens over een heel seizoen de betere rijder zijn :+

Ik zou ook wel liever Vandoorne Of Ocon naast Kvyat zien, en dan Hartley als testcoureur ofzo. Kan ie zich daarnaast weer richten op de Endurance :P Maar dat zal wel niet gebeuren, want politiek enzo.

[ Voor 57% gewijzigd door naitsoezn op 29-09-2018 11:08 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19

Destruction

(ex-)Automonteur

Kvyat weer terug in de STR.. man man man.

Ze flikkerden hem eruit bij RBR (terecht)
Hij krijgt de kans om zich te herpakken bij STR (prima)
Hij wordt uit de STR geknikkerd om Gasly een kans te geven
Gasly moet nog een race in Japan rijden, dus Kvyat mag even terug komen
Kvyat wordt ontslagen.

...En nu moet Kvyat weer een rijders probleem voor RB oplossen? |:( Ze hadden van mij een middelvinger gekregen, hoe graag ik ook zou willen racen.

Er zijn genoeg rijders met superlicentie die graag voor één seizoen in die STR zouden willen rijden, zoals waarschijnlijk Vandoorne. Oh well...

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 29-09-2018 11:07 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Destruction schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:05:

...En nu moet Kvyat weer een rijders probleem voor RB oplossen? |:( Ze hadden van mij een middelvinger gekregen, hoe graag ik ook zou willen racen.
Dit is zijn laatste (en enige) kans om ooit nog een F1 stoeltje te krijgen.. ik denk dat hij dat niet wilde afslaan.

Ik had liever een Ocon/Stoffel gezien op zijn plek..

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo, wat is Marko lovend over Daniil Kvyat. Hij is gegroeid als persoonlijkheid, hij wist eerder van de beslissing van Ricciardo af etc. Bron Sky.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@sjaool Toch maar even verplaatst voordat iedereen erop gaat reageren. :P
sjaool schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:08:
Zo, wat is Marko lovend over Daniil Kvyat. Hij is gegroeid als persoonlijkheid, hij wist eerder van de beslissing van Ricciardo af etc. Bron Sky.
Ik begin onderhand te vermoeden dat Marko helemaal niet de duivel in menselijke vorm is. O-)
Nee, ik vermoed zo dat Marko wat vriendelijker is. Mensen die uit het Red Bull programma worden gezet belanden ook verdacht vaak met steun van Red Bull in een andere klasse of een andere plek.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2018 11:14 ]

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:11:
[...]

Ik begin onderhand te vermoeden dat Marko helemaal niet de duivel in menselijke vorm is. O-)
Nee, ik vermoed zo dat Marko wat vriendelijker is. Mensen die uit het Red Bull programma worden gezet belanden ook verdacht vaak met steun van Red Bull in een andere klasse of een andere plek.
Marko is wel een man die iedereen meer kansen geeft. Dat is wel gebleken bij Hartley. Als ik hem zo zie met Max en de andere jongens is hij vaak ook een beetje een vaderfiguur. Als ze het goed doen dan krijgen ze ook alle lof. Maar als ze de boel verprutsen krijgen ze een stevig gesprek met pa te verduren.

Red Bull is natuurlijk ook wel een team dat volledig voor de sport en sportiviteit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:11:
[...]

Helm van Buemi (in 2015)
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/static/img/mgl/3600000/3670000/3674000/3674100/3674156/s8/formula-e-long-beach-eprix-2015-helmet-of-sebastien-buemi-e-dams-renault.jpg

En die van Verrgne (in 2014)

Afbeeldingslocatie: https://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2014/09/photo-1.jpg

Beide kampioen geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@basvn Nah, deze puinzooi heb ik zelf veroorzaakt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:18:
Anders ik wel. :P

Strontverkouden en nog niet helemaal wakker hier. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:18:
En ik maar kijken wat ik verkeerd deed..
Daarna reactie opnieuw plaatsen
Is alles al verplaatst.. staat het er dubbel |:(

Goedemorgen Daniël!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 17:02

Toro Rosso terug naar de oude Honda engine.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

leonwin7 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:23:
[Twitter]

-O-
Maar in ieder geval wil Honda het goed doen. Het is ook zinloos om de nieuwe PU's te rijden als ze niet goed geïnstalleerd zijn en zichzelf dan gaan slopen.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2018 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

leonwin7 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:23:
[Twitter]

Iets met vibraties door montage in het chassis dat ik begreep. Gaan ze aanpassen en in Japan zit ie er weer in.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 17:02
Edd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:25:
[...]

Iets met vibraties door montage in het chassis dat ik begreep. Gaan ze aanpassen en in Japan zit ie er weer in.
Natuurlijk willen ze ook voor een optimaal resultaat gaan in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:06
Kvy terug is niet onverwacht, maar geeft wel aan dat er een gat zit in de talentpool van rbr. De huidige poolrijders hebben dus tot 2020 om aan superlicentie te komen en dan te proberen f1 waardig te worden. (lees:Ticktum.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:32:
Kvy terug is niet onverwacht, maar geeft wel aan dat er een gat zit in de talentpool van rbr. De huidige poolrijders hebben dus tot 2020 om aan superlicentie te komen en dan te proberen f1 waardig te worden. (lees:Ticktum.)
Ik weet niet of Red Bull blij moet worden van Ticktum. Die wil nog wel eens gekke dingen doen en er wat ongenuanceerds uit gooien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ticktum lijkt de punten voor een superlicentie niet te gaan halen. Verder was die rant op Mick Schumacher gewoon onzin. Met die houding moet je ook naar STR komen waar je niks gaat winnen.
Nee, ik zou veel liever zien dat iemand anders Hartley gaat vervangen. Die Mick Schumacher om precies te zijn. ;)

Wat? Het is de zoon van. Als die potentieel laat zien, dan moet die naar de Formule 1. Geen beter team om leren omgaan met Formule 1 dan STR. :Y

Trouwens dit is pas bizar. Marko hoorde dat Ricciardo ging vertrekken van Kvyat. Kvyat bood zich namelijk aan voordat Ricciardo vertrokken was omdat Ricciardo, Kvyat al had verteld dat hij naar Renault ging. Wut? :P

https://www.motorsport.co...iardo-move-marko/3185586/

Serieus, BEST SILLY SEASON EVER. :+

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2018 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:50:
Ticktum lijkt de punten voor een superlicentie niet te gaan halen. Verder was die rant op Mick Schumacher gewoon onzin. Met die houding moet je ook naar STR komen waar je niks gaat winnen.
Nee, ik zou veel liever zien dat iemand anders Hartley gaat vervangen. Die Mick Schumacher om precies te zijn. ;)

Wat? Het is de zoon van. Als die potentieel laat zien, dan moet die naar de Formule 1. Geen beter team om leren omgaan met Formule 1 dan STR. :Y

Trouwens dit is pas bizar. Marko hoorde dat Ricciardo ging vertrekken van Kvyat. Kvyat bood zich namelijk aan voordat Ricciardo vertrokken was omdat Ricciardo, Kvyat al had verteld dat hij naar Renault ging. Wut? :P

https://www.motorsport.co...iardo-move-marko/3185586/

Serieus, BEST SILLY SEASON EVER. :+
Benieuwd wat hij allemaal over Ferrari doorgeeft dan ;)
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/teamfortress/images/4/47/Spy_with_the_Fancy_Fedora_TF2.png/revision/latest/scale-to-width-down/402?cb=20130729204246

TheS4ndm4n#1919

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:28:
[...]

Ik weet niet of Red Bull blij moet worden van Ticktum. Die wil nog wel eens gekke dingen doen en er wat ongenuanceerds uit gooien.
Ver, kvy,gas,ric zeggen nooit iets ongenuanceerds? :+

Past er precies tussen :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RocketKoen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:31:
[...]
Benieuwd wat hij allemaal over Ferrari doorgeeft dan ;)
[Afbeelding]
Tja, je bent een Rus of niet. :+

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:55:
[...]

Ver, kvy,gas,ric zeggen nooit iets ongenuanceerds? :+

Past er precies tussen :P
Nee, niet op de manier zoals Ticktum dat doet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 18:56
sjaool schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:16:
[...]

Marko is wel een man die iedereen meer kansen geeft. Dat is wel gebleken bij Hartley. Als ik hem zo zie met Max en de andere jongens is hij vaak ook een beetje een vaderfiguur. Als ze het goed doen dan krijgen ze ook alle lof. Maar als ze de boel verprutsen krijgen ze een stevig gesprek met pa te verduren.

Red Bull is natuurlijk ook wel een team dat volledig voor de sport en sportiviteit gaat.
Geeft Marko iedereen meer kansen omdat hij zo'n toffe peer is of omdat er geen alternatieven voorhanden zijn? Kvyat wéér een kans geven is echt niet omdat ie zich zo geweldig ontwikkeld heeft als simulator coureur.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

TinusTegengas

Formula Racing

The fall and rise of Daniil Kvyat

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• sjaool

sjaool

Lekker Ventje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:02:
[...]

Geeft Marko iedereen meer kansen omdat hij zo'n toffe peer is of omdat er geen alternatieven voorhanden zijn? Kvyat wéér een kans geven is echt niet omdat ie zich zo geweldig ontwikkeld heeft als simulator coureur.
Nee, niet omdat hij een toffe peer is maar wel omdat hij ontwikkeling ziet. Dat hij geen keus heeft is daar natuurlijk wel een onderdeel van maar dat komt vooral ook door het maffe puntensysteem dat de FIA nu hanteert.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:09:
[...]

Nee, niet omdat hij een toffe peer is maar wel omdat hij ontwikkeling ziet. Dat hij geen keus heeft is daar natuurlijk wel een onderdeel van maar dat komt vooral ook door het maffe puntensysteem dat de FIA nu hanteert.
En dat maffe puntensysteem heeft Red Bull dan weer zelf veroorzaakt :P Door Verstappen dus zo jong in de F1 te zetten.

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:27:
[...]

En dat maffe puntensysteem heeft Red Bull dan weer zelf veroorzaakt :P Door Verstappen dus zo jong in de F1 te zetten.
Tja, dat kwam omdat de FIA bang was dat Max de boel zou verprutsen, wat dus uiteindelijk niet gebeurt is. Dus paniek om niets. ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
Ik ben nu op RTL7 Sush aan het kijken en er lijkt in 40 jaar niet veel verandert - auto kut = schuld van het team, auto goed = meer salaris

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JB schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:38:
Of heeft Bleekemolen een punt dat het chassis van RBR het probleem is en niet de Renault motor? :+

https://motorsport.tv/embed/4VSgaGLi?autoplay
Mijn ondeskundige mening is dat dit onzin is.

a)RBR is verreweg het snelste team met een Renault motor
b)Ze zitten Ferrari en Mercedes redelijk op de hielen
c)Renault had anders allang geroepen dat ze best harder zouden kunnen, want ze hebben ook 975pk (of hoeveel het ook is dat Mercedes zou hebben).

Ofwel, ik geloof het niet. Aardige kerel, die Bleek, maar ik denk dat dit een beetje napraterij is. Het is even terug geopperd en sommigen gaan erin mee. Maar ik zou het kras vinden als die Renault motor meer heeft dan RBR eruit perst. Ik denk dat ze het beste compromis hebben gevonden om zoveel mogelijk uit een motor te persen, zodat ze ook nog eens op best wel wat banen goed uit de verf komen. Een chassis/aero concept is altijd een compromis, en ook Mercedes 'offert' een of meerdere circuit min of mee op om op de meeste goed uit de verf te komen. En RBR (en alle ander Renault aangedreven teams) hebben alleen problemen op de banen waar de nadruk op topsnelheid ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Insider story how redbull won the austrian grand prix

YouTube: Inside Story of How Red Bull Won The 2018 Austrian Grand Prix

Is dit ooit langs gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Laten we hopen op een mooi cadeautje voor Max..

Wel allemaal even netjes zingen :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Wilhelmus van nassaue...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Pierre

Van nature lui!

LOL zingen ze dat als jij je verjaardag viert :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 18:56
sjaool schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:09:
[...]

Ben ik toch eens benieuwd naar de ontwikkeling die Marko twee jaar terug bij Hartley zag.
Maar wellicht gaat Kvyat ons verrassen volgend seizoen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

basvn schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:32:
Insider story how redbull won the austrian grand prix

YouTube: Inside Story of How Red Bull Won The 2018 Austrian Grand Prix

Is dit ooit langs gekomen?
Ik vind het niet echt een inside story, en het is ook niets nieuws. Dit is eigenlijk wat in alle commentaren en analyses al genoemd is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ergens vind ik het ook wel best dat hij terugkomt. Het probleem was niet dat hij slecht was, maar dat hij moeite had met de druk van een topteam en iemand plaats moest gaan maken voor Max. Daarna was hij er een beetje gebroken in die auto en ging het maar niet. Kijken of het nu beter zal gaan. Dat hij ooit nog voor RBR zal rijden ga ik niet eens uitsluiten. Als Max per 2021 naar Mercedes gaat dan kan het zomaar gebeuren. :)

[ Voor 63% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2018 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Edd schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:11:
Laten we hopen op een mooi cadeautje voor Max..

[Twitter]

Wel allemaal even netjes zingen :+
Hahaha heerlijk toch die kop van Ricciardo. Die is blijer dan Max op z'n verjaardag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lekker Ventje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:02:
[...]
Ferrari was Kvyat niets verplicht, en heeft hem toch aangesteld als test/ontwikkelingscoureur. Dat moet je niet onderschatten. Kvyat was op zich helemaal niet slecht; zijn problemen waren mentaal, misschien was is door oorzaken buiten de racerij teveel afgeleid en kon zich daardoor niet goed op het racen concentreren.
Uiteraard is dit min of meer een noodgreep, maar als Marko in contact met 'm is gebleven geeft dat ook wel wat aan. Misschien moeten we niet zo snel vanuit de heup schieten en meteen een oordeel klaar hebben.
We hebben Hamilton ook een bepaalde periode echt slecht zien presteren door externe oorzaken (slechte relatie met zijn vader, verkering uit). Hadden ze die toen ook maar moeten afserveren?

Pagina: 1 ... 58 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1