mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:44:
[...]
Wanneer had ie Ocon dan moeten inhuren bij Mercedes? Met de kennis van nu zeg je natuurlijk 2019, maar een paar maanden geleden was nog niemand bang voor de positie van Ocon bij FI voor 2019. Dat is wat ik zeg: Ocon is het slachtoffer van de omstandigheden die de laatste 2 maanden ineens sterk veranderd zijn tov 6 maanden geleden. Er is geen conspiracy of politiek spel (welke dan?) of zelfs boter op het hoofd. Toto is niet de algemeen directeur van Mercedes F1, dus moet hij meerdere mensen overtuigen. De keuze voor Bottas in 2019 was een soort nobrainer. Ik denk niet dat ie het voor elkaar kon krijgen om Ocon daar neer te zetten. Hij kan dat ook niet alleen beslissen.
Die keuze hadden ze al ruim voor de huidige situatie moeten maken, op het moment dat ze het contract van Bottas wilden gaan verlengen en dat heeft dus 0,0 te maken met de situatie van FI.
Bottas is een prima coureur, maar hij komt als tweede coureur (want dat is hij naast Hamilton echt wel) gewoon te kort en ik denk dat Ocon dat beter kan. Wellicht niet vanaf race 1, want hij heeft nog genoeg te leren maar dat komt vanzelf.
Mercedes durft alleen niet wat Red Bull wel heeft gedurft (en wat eerlijk is eerlijk, in het verleden ook wel eens minder heeft uitgepakt). Zelfs Ferrari gaat het nu proberen met LeClerc en ik vind dat alleen maar mooi.
Zet die jonge talenten maar in een topwagen naast de gevestigde orde, kan nog voor mooie verrassingen zorgen!
Mercedes heeft nu gegokt op het feit dat Ocon nog een jaartje, of misschien wel twee, verder kon rijpen bij Force India en dan wellicht naar Mercedes kon en durfde het niet aan om Bottas eruit te sturen en Ocon in die auto te zetten. Prima, maar dan nu niet gaan roepen dat het de schuld van de andere teams is dat Ocon volgend jaar misschien niet rijdt.
Overigens denk ik dat we Ocon volgend jaar bij Williams gaan zien. Dan rijdt hij iig. F1, maar of hij er vrolijk van wordt.....