[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 16:10

TrekDr0p

QR niet scannen

basvn schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:12:
Albon/Buemi gaat hem niet meer worden als STR rijder. die heeft net aangekondigd dat hij samen met Buemi in Formula E gaat rijden voor Nissan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DneLlvuXsAAXS4O?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

ik zie 8 sterren, betekend dit dat HAM nog 4x WDC gaat worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 14:07
TrekDr0p schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:32:
[...]

THERE ARE FOUR LIGHTS!

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44

Destruction

(ex-)Automonteur

jgj82 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:19:
[...]

Ligt het nou aan mij?

VET: 241 + 6 * 25 =391
HAM 281 + 6 * 18 = 389

Hij heeft toch gewoon gelijk? ;)
Het erge is dat als Hamilton in Sochi ook weer wint, hij vanaf dan genoeg heeft aan P2 om aan het eind van het seizoen het WK te pakken, met 12 punten voorsprong (384 om 396). That is: Mits Merc verder geen pech krijgt en Hamilton geen fouten maakt.

Ik hoop dat de WK strijd weer eens spannender kan worden.
Giesber schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:30:
[...]

Hij heeft toch gewoon gelijk? En het heeft hem ook niet tegengehouden om eventjes in China en Monaco te gaan winnen. Dus die houding houdt hem niet tegen om toch te proberen.
Het kan zijn dat hij sinds de zomerstop met deze houding rond rijdt, hoe dan ook.. Je moet altijd voor het maximaal haalbare willen gaan imo, daar ben je toch coureur voor?

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 20-09-2018 09:43 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Destruction schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:39:
[...]

Ik hoop dat de WK strijd weer eens spannender kan worden.
Als RBR volgend jaar een beetje mee komt, zal dat al schelen!
(al is het eind van het seizoen om het spannender te maken wie er kans op winst heeft van een race)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:50
TrekDr0p schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:32:
[...]

Ik wist niet dat HAM met een gele camera rond rijdt :?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

alesandro_46 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:46:
[...]

Ik wist niet dat HAM met een gele camera rond rijdt :?
Dat hebben ze gewoon voor de foto bewerkt.
Dit om ons mensen te misleiden en denken dat het BOT is, maar ik weet wel beter :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 13:54
DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:54:
[...]
Of Hulkenberg is helemaal niet zo slecht dat hij verslagen word door Sainz. ;)
Meest opvallende vind ik nog dat Hulkenberg "ruim" boven Sainz staat, terwijl hij 3 keer vaker is uitgevallen. Het zou mij dan ook zeer verbazen als Sainz ineens top gaat presteren bij MCL zelfs als ze daar het lek boven krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

stefanass schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:59:
[...]

Meest opvallende vind ik nog dat Hulkenberg "ruim" boven Sainz staat, terwijl hij 3 keer vaker is uitgevallen. Het zou mij dan ook zeer verbazen als Sainz ineens top gaat presteren bij MCL zelfs als ze daar het lek boven krijgen.
Tja, ik verwacht eigenlijk niet dat Ricciardo Hulkenberg zomaar gaat verslaan. "Der Hulk" is naar mijn mening een behoorlijk ondergewaardeerde coureur. Had hem veel liever bij Mercedes gezien dan Bottas. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 17:02
Sainz is ook alleen een wereldster voor Marca en Sr. Ik vind het armoedige zet van McLaren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nou, vergis je niet hoor. Sainz Jr is een groot aanstaand kampioen.

Volgens Sainz Jr. zelf dan toch :+

Hij had de pech naast Max te debuteren, maar hij heeft (behalve Kvyat) geen enkele teamgenoot overtuigend verslagen. Max ondertussen presteerde in hun gezamelijke debuutseizoen (overall) al beter en gaat voor zover het er nu naar uit ziet ook Ricciardo verslaan dit jaar, ondanks enkele domme fouten begin van het seizoen die Max veel punten hebben gekost. IMO is Sainz geen prutser, maar een toptalent?

[ Voor 68% gewijzigd door Destruction op 20-09-2018 10:12 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Destruction schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:08:

Volgens senior ook hoor :+
Die wou hem toen graag bij RBR hebben, inplaats van B-team STR

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:52
Dit is ook een mooi stukje https://www.f1today.net/n...an-ocon-aan-zijn-contract
Hierdoor staat een van de grootste talenten op dit moment volgend jaar langs de zijlijn, tot grote frustratie van hemzelf. Toto Wolff wil zijn rivaliserende teams in laten zien dat ze een grote fout maken om op politieke gronden Ocon geen zitje te gunnen: "In geen miljoen jaar laten wij Ocon vertrekken, wij houden hem aan zijn contract. Op een dag zal hij voor Mercedes rijden waardoor hij races en kampioenschappen gaat winnen. Andere teams gaan dan inzien welke grote fout ze hebben gemaakt door hem nu geen zitje te gunnen."
"Wat er is gebeurd dit jaar in juli en augustus is ongelooflijk. Er speelt zoveel politiek op de achtergrond, verborgen agenda's en leugens waardoor de goede coureurs niet in de beste auto's terecht komen. Esteban is waarschijnlijk één van deze coureurs.
Lachen met Toto, nu andere teams de schuld geven dat Ocon naast de pot piest terwijl hij/Mercedes vast blijft houden aan het contract van Ocon én men er voor heeft gekozen om Bottas nog wat langer aan te houden ipv Ocon te promoveren.

Echt te bezopen voor woorden.

Ik hoop van harte dat LeClerc en Gasly volgend seizoen Bottas al hoeken van de baan laten zien. Niet zozeer dat ik Bottas dat gun, maar om Toto in te laten zien dat zij zelf een fout hebben gemaakt en om te bewijzen dat (semi-)rookies het prima kunnen doen in een topteam.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 19:40

Wom

Toch bijzonder dat een Talent als Albon schijnbaar niet in de F1 terecht kan. Zijn er gewoon meer talenten dan vroeger of is het de top kleiner geworden en is er een bredere tweede garnituur?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mercedes had Bottas al verlengd vóór het hele circus begon, als ik het mij goed herinner, dus ze konden Ocon al niet meer promoveren. Daarnaast lijkt het me logisch dat ze Ocon onder contract willen houden, want waarom zouden ze een groot talent van de hand doen en/of aan een concurrent cadeau doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DeKaerften schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:19:
Mercedes had Bottas al verlengd vóór het hele circus begon, als ik het mij goed herinner, dus ze konden Ocon al niet meer promoveren. Daarnaast lijkt het me logisch dat ze Ocon onder contract willen houden, want waarom zouden ze een groot talent van de hand doen en/of aan een concurrent cadeau doen?
Blijkbaar is het dan toch niet zo'n groot talent dat ze Williams of FI een miljoentje of 10 a 15 korting willen geven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:23:
[...]

Blijkbaar is het dan toch niet zo'n groot talent dat ze Williams of FI een miljoentje of 10 a 15 korting willen geven.
Denk dat FI vol zit. maar bij Williams hebben ze zo ver ik weet sowieso nog 1 lege plek..
Ik mag toch hopen dat hij daar komt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:08:

Hij had de pech naast Max te debuteren, maar hij heeft (behalve Kvyat) geen enkele teamgenoot overtuigend verslagen. Max ondertussen presteerde in hun gezamelijke debuutseizoen (overall) al beter en gaat voor zover het er nu naar uit ziet ook Ricciardo verslaan dit jaar, ondanks enkele domme fouten begin van het seizoen die Max veel punten hebben gekost. IMO is Sainz geen prutser, maar een toptalent?
Sainz is meer een Magnussen, Perez of zelfs Vandoorne, en we weten wat McLaren doet met dergelijke coureurs...
Als Sainz het aflegt tegen Norris dan is het einde F1 voor hem. Zou er niet al te rauwig om zijn. Zit genoeg talent aan te komen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 08:14
B-Real schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:14:
Dit is ook een mooi stukje https://www.f1today.net/n...an-ocon-aan-zijn-contract

[...]

[...]

Lachen met Toto, nu andere teams de schuld geven dat Ocon naast de pot piest terwijl hij/Mercedes vast blijft houden aan het contract van Ocon én men er voor heeft gekozen om Bottas nog wat langer aan te houden ipv Ocon te promoveren.

Echt te bezopen voor woorden.

Ik hoop van harte dat LeClerc en Gasly volgend seizoen Bottas al hoeken van de baan laten zien. Niet zozeer dat ik Bottas dat gun, maar om Toto in te laten zien dat zij zelf een fout hebben gemaakt en om te bewijzen dat (semi-)rookies het prima kunnen doen in een topteam.
Helemaal met je eens!!! Precies mijn gedachten _/-\o_
Bange poepert die Toto, zijn fout verbloemen door andere teams de schuld te geven. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

basvn schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:25:
[...]

Denk dat FI vol zit. maar bij Williams hebben ze zo ver ik weet sowieso nog 1 lege plek..
Ik mag toch hopen dat hij daar komt!
Williams heeft naar mijn weten iemand nodig die een flinke zak geld meeneemt. Denk dat een eventuele korting van Mercedes niet genoeg gaat zijn.

Rijdt Deletraz nog ergens rond? :+

• B-Real
DeKaerften schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:19:
Dat is juist het punt, ze hadden Ocon het stoeltje van Bottas ook al moeten geven vóór het hele circus begon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wom schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:18:
[...]

Toch bijzonder dat een Talent als Albon schijnbaar niet in de F1 terecht kan. Zijn er gewoon meer talenten dan vroeger of is het de top kleiner geworden en is er een bredere tweede garnituur?
Talent als Albon... dat heb ik niet vaak in één zin gezien. :+ Hij zit al lang in de juniorklassen en blinkt daar niet echt uit

Toto heeft gewoon een hele boterberg op zijn hoofd. Die man kan ik gewoon niet serieus nemen.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:34:
Dat is juist het punt, ze hadden Ocon het stoeltje van Bottas ook al moeten geven vóór het hele circus begon.
Blijkbaar zijn ze bij Mercedes toch niet helemaal overtuigd van het talent van Ocon. Met Verstappen hebben ze vóór het hele circus wel gepraat... lijkt me toch wel veelzeggend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

warp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:51:
[...]

Blijkbaar zijn ze bij Mercedes toch niet helemaal overtuigd van het talent van Ocon. Met Verstappen hebben ze vóór het hele circus wel gepraat... lijkt me toch wel veelzeggend.
Het is een beetje een verhaal van 2 mensen die zich verloven, en terwijl ze nadenken wat de uiteindelijke huwelijksdatum moet worden, wordt 1 van de 2 (Mercedes) verliefd op een ander :P

Toto heeft meermalen aangegeven danwel kenbaar gemaakt dat hij graag Max bij Mercedes zou hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Wom schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:30:
[...]
Rijdt Deletraz nog ergens rond? :+
Jep, Louis, de zoon van. Rijdt in F2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Ocon is gewoon slachtoffer van de omstandigheden die toevallig zo uitkomen. Max en Ocon waren beiden te jong om al meteen een contract aan te bieden op het moment dat ze beschikbaar/goedkoop waren. Dat risico durfden ze niet te nemen, en dat snap ik wel. Je gaat niet meteen een onbewezen rookie inzetten in je topteam. Nu hebben ze gezien wat Max kan, maar die is inmiddels te duur. Ocon is nu een min of meer bewezen kandidaat, maar niemand heeft meer een stoeltje over. Ze kunnen moeilijk Bottas eruit trappen. En sowieso, hoe goed Ocon ook is, hij zal eerst door een leerperiode moeten gaan, dus heb je niet meteen de gedroomde tweede man (wingman) voor Hamilton.
Nee, ik denk niet dat Toto boter op het hoofd heeft of hypocriet is. Hij is zijn manager (vanuit het junior programma) maar niet zijn sponsor. Williams zou best een beetje korting kunnen krijgen, maar ze hebben behoefte aan contanten en Mercedes is zoals gezegd geen sponsor van Ocon in die zin dat ze dergelijke bedragen aan hem gaan uitgeven.

Het enige spelletje dat ik kan zien dat er gespeeld is, is de last minute deal tussen Ricciardo en Renault, waarbij volgens een aantal spelers mondelinge afspraken niet zijn nagekomen. Red Bull had en mondeling toezegging van Ricciardo en ook Renault en McLaren hadden deals die dus ineens niet doorgingen. Tot overmaat van ramp kocht Stroll Force India, iets wat we 6 maanden geleden ook niet zagen. Dus om nu te zeggen dat Toto hypocriet is, is te kort door de chicane...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Naja, hypocriet is misschien een iets te zware term een flinke lading boter heeft Toto Wolff in elk geval wel.

Ik durf de stelling wel aan dat Ocon het zeker niet slechter had gedaan als Bottas in de Mercedes. Wellicht wel her en der wat beginnersfoutjes die ook Verstappen en LeClerc maken en eigenlijk elke ander rookie, maar dat is een kwestie van tijd.

Ik denk dat de leercurve van Bottas inmiddels aardig is afgezwakt en dat Ocon nog een stuk kan groeien. Mercedes heeft dus duidelijk gekozen voor de betrouwbare, maar weinig spannende Bottas i.p.v. de (mijn verwachting!) sneller Ocon die wellicht nog wel een paar keur een domme fout had gemaakt wat punten had gekost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:13
Denk dat de slechte samenwerking tussen ocon en perez ook niet helpt voor hun beider imago. Laatste wat ze bij mercedes willen is dat ze elkaar weer van de baan af gaan rijden.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://www.autosport.com...that-transformed-mercedes
Interessant artikel over een verbetering bij de brakeducts bij Mercedes.
In het verleden waren ze nogal bandenvreters, na deze aanpassing zou het beter moeten zijn.
Die ribben lijken wat weg te hebben van een CPU koeler, waardoor ze effectief meer oppervlakte mee creeëren om de remmen mee te koelen, en dus ook de achterbanden / velgen minder heet worden.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34

iichel

Gazoooo

Ribben op de velgen zijn niets nieuws :)

RB13 in Sochi 2017

Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/0kPGvyj2/s8/f1-russian-gp-2017-red-bull-racing-rb13-side-detail.jpg

Mercedes lijkt wel z'n bandenprobleem, sinds 2010 ( :P ) redelijk onder controle te hebben. In 2014-2016 hadden ze gewoon zo'n enorm voordeel in vermogen dat ze daar een aero oplossing voor hadden. Nu lijkt het via de brake ducts inderdaad beter te gaan.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Señor Sjon schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:47:
[...]

Talent als Albon... dat heb ik niet vaak in één zin gezien. :+ Hij zit al lang in de juniorklassen en blinkt daar niet echt uit
Heb toch al meerdere keren gelezen van mensen die de juniorklasses beter volgen dan mij dat hij toch echt wat kan. Toegegeven, Leclerc was hem de baas toen ze samen reden, maar strijdt toch braaf op de voorste rangen mee in de F2.

Enkele voorbeelden:

[Twitter: https://twitter.com/wbuxtonofficial/status/1042675746383249408]

[Twitter: https://twitter.com/TomGaymor/status/1042673840730595329]

Maargoed, is eigenlijk offtopic hier, want FE :+

• Señor Sjon
Alleen is hij nooit ergens kampioen geworden. Hij rijdt nu wel vooraan mee, maar maakt imo nog minder indruk dan De Vries, die ook extreem wisselvallig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

iichel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:58:
Ribben op de velgen zijn niets nieuws :)

RB13 in Sochi 2017

[Afbeelding]

Mercedes lijkt wel z'n bandenprobleem, sinds 2010 ( :P ) redelijk onder controle te hebben. In 2014-2016 hadden ze gewoon zo'n enorm voordeel in vermogen dat ze daar een aero oplossing voor hadden. Nu lijkt het via de brake ducts inderdaad beter te gaan.
Gaat dus niet om de velg, maar om de brakeducts :)
Oud:
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/210/image/21026956937de383b95a9e967f24ccdf.jpg
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/edc/image/edc914bbcb490ce664e1dcc32e4d3ab6.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

dus voorheen hadden ze een Ferrari achtervleugel? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Afbeeldingslocatie: https://78.media.tumblr.com/ef36e81e42b73cc5d94afc104684f45c/tumblr_ovnxu6sYPp1rdh6yvo1_r1_500.gif

Was een voorbeeld B)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:32:
Naja, hypocriet is misschien een iets te zware term een flinke lading boter heeft Toto Wolff in elk geval wel.
Wanneer had ie Ocon dan moeten inhuren bij Mercedes? Met de kennis van nu zeg je natuurlijk 2019, maar een paar maanden geleden was nog niemand bang voor de positie van Ocon bij FI voor 2019. Dat is wat ik zeg: Ocon is het slachtoffer van de omstandigheden die de laatste 2 maanden ineens sterk veranderd zijn tov 6 maanden geleden. Er is geen conspiracy of politiek spel (welke dan?) of zelfs boter op het hoofd. Toto is niet de algemeen directeur van Mercedes F1, dus moet hij meerdere mensen overtuigen. De keuze voor Bottas in 2019 was een soort nobrainer. Ik denk niet dat ie het voor elkaar kon krijgen om Ocon daar neer te zetten. Hij kan dat ook niet alleen beslissen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kevlar01 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:20:
[...]
Gaat dus niet om de velg, maar om de brakeducts :)
De velg ook. Die draagt ook bij aan de koeling. De nieuwe velg hadden ze reeds in België geïntroduceerd:
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/1fd/image/1fdf466cd887af4408e5cff2ccfe3a6b.jpg

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik ben benieuwd of dit dan ook betekent dat Mercedes zich wat meer gaat focussen op de zachtere banden. De hardere banden hebben een hogere working range qua temperatuur. Dus 100+ voor een medium bijvoorbeeld --> iichel in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Nu ze gaan voor een 'koelere' achteras (te warme banden was altijd een van de zwakke punten van de Merc) en banden die over het algemeen lang mee gaan, zouden ze echt wel weer wat pace kunnen unlocken. Slecht nieuws voor Ferrari :+

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
LordKnox schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:23:
[...]

Die quote is er van uitgaande dat geen van beiden uitvalt. Als Vettel alle races wint en Hamilton is elke race 2e, dan kan die nog winnen. Er zijn nog tig andere mogelijkheden (HAM valt 6x uit, VET valt 6x uit) maar de quote gaat uit van het scenario dat geen van beiden uitvalt. (iets dat reeeler is dan Hamilton die nog 2x uitvalt).
Ja fantastisch natuurlijk, maar dat is niet wat er staat. Er staat nergens als vettel alle 6 wint en Lewis alle 6de wordt dan is Vettel WDC met 2 punten verschil.

Er staat als Vettel alle 6 wint dan is hij WDC met 2 punten verschil. En dat is dus gewoon niet waar. Ofja, dat hoeft niet waar te zijn. Ja hij is dan WDC, maar met hoeveel punten verschil is niet te zeggen als het enige gegeven is dat Vettel alle 6 wint. Daar doelde ik meer op met mijn reactie.

• B-Real
mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:44:
[...]

Wanneer had ie Ocon dan moeten inhuren bij Mercedes? Met de kennis van nu zeg je natuurlijk 2019, maar een paar maanden geleden was nog niemand bang voor de positie van Ocon bij FI voor 2019. Dat is wat ik zeg: Ocon is het slachtoffer van de omstandigheden die de laatste 2 maanden ineens sterk veranderd zijn tov 6 maanden geleden. Er is geen conspiracy of politiek spel (welke dan?) of zelfs boter op het hoofd. Toto is niet de algemeen directeur van Mercedes F1, dus moet hij meerdere mensen overtuigen. De keuze voor Bottas in 2019 was een soort nobrainer. Ik denk niet dat ie het voor elkaar kon krijgen om Ocon daar neer te zetten. Hij kan dat ook niet alleen beslissen.
Die keuze hadden ze al ruim voor de huidige situatie moeten maken, op het moment dat ze het contract van Bottas wilden gaan verlengen en dat heeft dus 0,0 te maken met de situatie van FI.

Bottas is een prima coureur, maar hij komt als tweede coureur (want dat is hij naast Hamilton echt wel) gewoon te kort en ik denk dat Ocon dat beter kan. Wellicht niet vanaf race 1, want hij heeft nog genoeg te leren maar dat komt vanzelf.

Mercedes durft alleen niet wat Red Bull wel heeft gedurft (en wat eerlijk is eerlijk, in het verleden ook wel eens minder heeft uitgepakt). Zelfs Ferrari gaat het nu proberen met LeClerc en ik vind dat alleen maar mooi.
Zet die jonge talenten maar in een topwagen naast de gevestigde orde, kan nog voor mooie verrassingen zorgen!

Mercedes heeft nu gegokt op het feit dat Ocon nog een jaartje, of misschien wel twee, verder kon rijpen bij Force India en dan wellicht naar Mercedes kon en durfde het niet aan om Bottas eruit te sturen en Ocon in die auto te zetten. Prima, maar dan nu niet gaan roepen dat het de schuld van de andere teams is dat Ocon volgend jaar misschien niet rijdt.

Overigens denk ik dat we Ocon volgend jaar bij Williams gaan zien. Dan rijdt hij iig. F1, maar of hij er vrolijk van wordt.....

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:47:
[...]

De velg ook. Die draagt ook bij aan de koeling. De nieuwe velg hadden ze reeds in België geïntroduceerd:
[Afbeelding]
Is de velg een standaard item zoals de band of mag ieder team zijn eigen velg maken?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ieder team mag z'n eigen velgen maken/kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:32:
[...]

Qua kwalificatie klopt het wel inderdaad. Qua raceresultaat was het 10-7 voor Verstappen.

Dit jaar maakt Verstappen overigens wel korte metten met Ricciardo. Inmiddels is het 12-3 bij kwalificatie, waarbij Verstappen de laatste 9!! races de snelste was.
En waarbij er 2 kwalificaties waren dat Max ueberhaupt niet meedeed aan Q3 (Bahrein gecrasht in Q2, Monaco gecrasht in FP3 en de bak kapot) daarnaast was in Monza Rioc niet in Q3 (eigen keus ivm gridstraf) dus op de baan (wanneer beide in Q3) waren heeft Ric Max maarliefst 1 x verslagen.

Dat was Baku, daar was hij ik meen 0,1 seconde sneller en reed op de baan voor hem Raikonnen (die met een pole lap bezig leek) maar spinde bij opkomen van dat mega lange rechte stuk en waardoor Ric precise bij hem kon aanhaken voor een tow van jewelste (zonder eerst last te hebben gehad van hem in het bochtige stuk in sector 1 en 2).

In feite is dit jaar dus qua kwali een verpletterende zege voor Max, nog erger dan de cijfers duiden. Al zou je dan die twee crashes natuurlijk ook mee moeten wegen, waarbei Bahrein dan door het drive by wire (was pas 2e race) afstellingsprobleem zou kunnen zijn gekomen. Ook Monaco had een pech aspect dat de bak nu kapot was gegaan (zo hard was de crash niet, zeker niet op het achterwiel). Ric had bijvoorbeeld hetzelfde in China maar zijn wagen kon nog wel worden opgelapt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Tsja en in het WDC staat RIC ondanks 4 DNFs meer (geen z'n eigen schuld) maar 20 punten erachter :+

Leclerc bij z'n toekomstige werkgever, Paul Ricard testdag

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/p9zs0k4codn11.jpg?width=1024&s=31e3de7cdb497af0a290b82c82965683369978cb

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

iichel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:34:
Tsja en in het WDC staat RIC ondanks 4 DNFs meer (geen z'n eigen schuld) maar 20 punten erachter :+

Leclerc bij z'n toekomstige werkgever, Paul Ricard testdag

[Afbeelding]
Hey ze testen dezelfde banden als SIR had na de aanvaring met Perez :+

• iichel

iichel

Gazoooo

TrekDr0p schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:38:
[...]

Hey ze testen dezelfde banden als SIR had na de aanvaring met Perez :+
Interesting tactics from ferrari :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

iichel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:45:
[...]

Interesting tactics from ferrari :+
Ja SIR kon lange tijd die (RPFI)MER achter zich houden, dat lukt hun nog niet echt dit jaar :+

ja ik weet het SIR rijdt ook met een MER motor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:20:
Ocon is gewoon slachtoffer van de omstandigheden die toevallig zo uitkomen. Max en Ocon waren beiden te jong om al meteen een contract aan te bieden op het moment dat ze beschikbaar/goedkoop waren. Dat risico durfden ze niet te nemen, en dat snap ik wel. Je gaat niet meteen een onbewezen rookie inzetten in je topteam. Nu hebben ze gezien wat Max kan, maar die is inmiddels te duur. Ocon is nu een min of meer bewezen kandidaat, maar niemand heeft meer een stoeltje over. Ze kunnen moeilijk Bottas eruit trappen. En sowieso, hoe goed Ocon ook is, hij zal eerst door een leerperiode moeten gaan, dus heb je niet meteen de gedroomde tweede man (wingman) voor Hamilton.
Nee, ik denk niet dat Toto boter op het hoofd heeft of hypocriet is. Hij is zijn manager (vanuit het junior programma) maar niet zijn sponsor. Williams zou best een beetje korting kunnen krijgen, maar ze hebben behoefte aan contanten en Mercedes is zoals gezegd geen sponsor van Ocon in die zin dat ze dergelijke bedragen aan hem gaan uitgeven.

Het enige spelletje dat ik kan zien dat er gespeeld is, is de last minute deal tussen Ricciardo en Renault, waarbij volgens een aantal spelers mondelinge afspraken niet zijn nagekomen. Red Bull had en mondeling toezegging van Ricciardo en ook Renault en McLaren hadden deals die dus ineens niet doorgingen. Tot overmaat van ramp kocht Stroll Force India, iets wat we 6 maanden geleden ook niet zagen. Dus om nu te zeggen dat Toto hypocriet is, is te kort door de chicane...
Zo kijk ik er ook naar. Het Mercedes programma bestaat uit begeleiding en bepaalde financiële compensatie voor teams, maar niet vele miljoenen aan een team uitbetalen om een coureur er te plaatsen. Alleen Red Bull doet dat, en die hebben daar een team voor. Een team dat ongeveer €80 miljoen krijgt van Red Bull zelf. Dat is nogal een bedrag om steeds twee coureurs uit te proberen voor het hoofdteam. RBR zelf krijgt iets meer dan €100 miljoen. Dit zijn 2016 cijfers, waarschijnlijk liggen de bedragen nu al hoger. Zie:
https://www.forbes.com/si...r-f1-budget/#79b39c4960e8

Mercedes-AMG Petronas Motorsport is anders. Het team is eigendom van Mercedes, Toto Wolff en Niki Lauda die respectievelijk 60, 30 en 10% van de aandelen bezitten. Het is strikt genomen geen fabrieksteam maar een privaat team met een meerderheidsaandeel van Mercedes. Zeker voor die laatste twee aandeelhouders is het een investering waar ze winst uit willen halen. Tientallen miljoenen afdragen aan andere teams voor een coureur zit er niet zomaar in bij Mercedes. Dat zullen ze pas overwegen als de coureur in kwestie echt exceptioneel is en de gedoodverfde vervanger van Hamilton. Dan alsnog is het geen zekerheid.

Verder lijkt er vanuit Mercedes interesse zijn geweest om Ocon bij Renault te stallen. Daar lijkt Renault op in te zijn gegaan, maar niet als eerste keuze, nog eerlijk. Die deal klapte omdat Ricciardo naar Renault ging, tot verbazing van iedereen. Vervolgens werd het bij Force India echt kritiek, stapte Perez samen met Mercedes naar de rechter en nam Stroll de boel over. Vervolgens blijkt dat Ocon het slachtoffer gaat worden.

Het is slecht gespeeld voor Mercedes omdat ze hadden kunnen weten dat Renault nooit een coureur tijdelijk zou willen stallen voor een topteam. Vervolgens heeft Mercedes zelf bijgedragen aan het failliet van Force India en hebben ze zeker een rol gespeeld in de overname door Stroll. Nu lijkt het Ocon te veroordelen tot een jaartje doorbrengen als reservecoureur bij Mercedes en dan hopen dat Bottas eruit word geschopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:16
DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:55:
Mercedes-AMG Petronas Motorsport is anders. Het team is eigendom van Mercedes, Toto Wolff en Niki Lauda die respectievelijk 60, 30 en 10% van de aandelen bezitten.
Wat ik mij laatst af vroeg. Geldt dit ook voor de motorenbouwer Mercedes? Want vroeger had je natuurlijk al de motorenbouwer Mercedes, maar die had geen eigen team (alhoewel het wel McLaren Mercedes was). Is dat vervolgens allemaal samen gevoegd toen Mercedes met een eigen team kwam, of zijn het nog steeds twee aparte bedrijven waarbij de motorenbouwer echt onderdeel van Mercedes is en het team dus meer "privaat" maar wel een groot aandeel van Mercedes.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:01:
[...]

Die keuze hadden ze al ruim voor de huidige situatie moeten maken, op het moment dat ze het contract van Bottas wilden gaan verlengen en dat heeft dus 0,0 te maken met de situatie van FI.

Bottas is een prima coureur, maar hij komt als tweede coureur (want dat is hij naast Hamilton echt wel) gewoon te kort en ik denk dat Ocon dat beter kan. Wellicht niet vanaf race 1, want hij heeft nog genoeg te leren maar dat komt vanzelf.

Mercedes durft alleen niet wat Red Bull wel heeft gedurft (en wat eerlijk is eerlijk, in het verleden ook wel eens minder heeft uitgepakt). Zelfs Ferrari gaat het nu proberen met LeClerc en ik vind dat alleen maar mooi.
Zet die jonge talenten maar in een topwagen naast de gevestigde orde, kan nog voor mooie verrassingen zorgen!

Mercedes heeft nu gegokt op het feit dat Ocon nog een jaartje, of misschien wel twee, verder kon rijpen bij Force India en dan wellicht naar Mercedes kon en durfde het niet aan om Bottas eruit te sturen en Ocon in die auto te zetten. Prima, maar dan nu niet gaan roepen dat het de schuld van de andere teams is dat Ocon volgend jaar misschien niet rijdt.

Overigens denk ik dat we Ocon volgend jaar bij Williams gaan zien. Dan rijdt hij iig. F1, maar of hij er vrolijk van wordt.....
Dan ga je er wel aan voorbij dat mercedes na jaren gebakkelei tussen Rosberg en Hamilton er wel even klaar mee was en rust in de tent wil. Dat lijkt zich nu uit te betalen in een wereldkampioenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

iichel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:34:
Komt omdat hij de auto aan het 'overdriven' is, of geldt dat argument alleen bij Verstappen? :+

Wel bijzonder dat Leclerc al in de Ferrari mag testen feitelijk. Zal allemaal wel kloppen, maar komt wel goed uit weg maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:01:
[...]

Wat ik mij laatst af vroeg. Geldt dit ook voor de motorenbouwer Mercedes? Want vroeger had je natuurlijk al de motorenbouwer Mercedes, maar die had geen eigen team (alhoewel het wel McLaren Mercedes was). Is dat vervolgens allemaal samen gevoegd toen Mercedes met een eigen team kwam, of zijn het nog steeds twee aparte bedrijven waarbij de motorenbouwer echt onderdeel van Mercedes is en het team dus meer "privaat" maar wel een groot aandeel van Mercedes.
Mercedes AMG HPP (high performance powertrains) is geloof ik het bedrijf wat vroeger Ilmor was van Mario Illen en Paul Morgan. Morgan is geloof ik overleden en Mario Illen is wel verder gegaan. Ze hebben jarenlang daar de Mercedes V10 en V8 daar gebouwd, terwijl Mercedes de boel overnam rond 2003 (?) met een meerderheisbelang. Rond 2005/2006 namen ze de rest over.

Het is dus een losstaand bedrijf dat eigendom is van Mercedes.

Fun fact, die Mario Illen schijnt in 2014/15 nog een beetje bijgeklust te hebben voor de Renault F1 V6.
Wom schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:03:
[...]

Komt omdat hij de auto aan het 'overdriven' is, of geldt dat argument alleen bij Verstappen? :+

Wel bijzonder dat Leclerc al in de Ferrari mag testen feitelijk. Zal allemaal wel kloppen, maar komt wel goed uit weg maar ;)
Oh, je mag ervan maken wat je wilt, ik dacht een beetje scorebordjournalistiek toe te voegen :+

[ Voor 18% gewijzigd door iichel op 20-09-2018 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:01:
[...]

Volgens mij horen zowel de motorbouwer als autobouwer bij het Mercedes F1 bedrijf. Gezien de verdeling in aandelen vermoed ik dat de motorbouwer geheel eigendom is van Mercedes en de autobouwer gedeeld is tussen Mercedes, Wolff en Lauda.

Deze vorm van risicospreiding is overigens niet vreemd. Mercedes had in de McLaren tijd ook een 40% aandeel in McLaren. Dat geeft je invloed en een zekere mate van controle. Verder kan je makkelijker uitstappen of je inzet beperken dan als je het team 100% eigendom van Mercedes is.

Meer Chain Bear. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-09-2018 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:01:
[...]
Ik had Ocon dit jaar ook nog niet willen ruilen voor Bottas. Ocon kan een aardig rondje sturen, maar we weten niet wat ie doet in een situatie waar het om het kampioenschap gaat. Misschien had ie het net zo goed of beter gedaan als Bottas, maar we weten dat niet, want het is zo niet gebeurd. Maar in zo'n team als Mercedes is het niet de gewoonte om te gokken. Zij weten ook wel dat Bottas niet de beste man van het veld is, maar dat hoeft ook helemaal niet. Ze hebben Hamilton. Bottas moet gewoon een goede wingman zijn. Met Ocon beginnen ze weer opnieuw en de situatie was ook weer zo dat ze dachten meer tegengas van Ferrari en misschien Red Bull te hebben. Dus dan zou ik in die positie niet gaan gokken met een bijna rookie.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het is slecht gespeeld voor Mercedes omdat ze hadden kunnen weten dat Renault nooit een coureur tijdelijk zou willen stallen voor een topteam.
Sainz?
Vervolgens heeft Mercedes zelf bijgedragen aan het failliet van Force India en hebben ze zeker een rol gespeeld in de overname door Stroll.
Hoe dan? Dat zie ik niet, maar ik volg niet elke mm nieuws.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
iichel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:04:
[...]
Fun fact, die Mario Illen schijnt in 2014/15 nog een beetje bijgeklust te hebben voor de Renault F1 V6.
En wordt ook gelinked aan Honda en schijnt mee geholpen te hebben aan de huidige 2018 motor. Geen bron, sorry.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

... Die deal klapte omdat Ricciardo naar RBR ging, tot verbazing van iedereen. ...
Je bedoelt Renault.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:08

Martinspire

Awesomeness

Wat voor contract heeft Ocon nog met Mercedes? Loopt dat niet ook nog eens af dan? Want als ik Ocon was zou ik sowieso breken met Mercedes. Niet omdat het een slecht team is om voor te rijden maar omdat ze geen garantie op zitjes geven en met de huidige rijdersmarkt en beschikbare teams is het gewoon lastig. In principe kun je er vanuit gaan dat Force India wel vast zit met Stroll en Perez (of andere geldschieters) en Williams heeft ook niet echt het geld om te kiezen voor een rijder die geen geld mee brengt. De rest van de teams zijn wat dat betreft beter.

Stel hij zou breken met Mercedes en naar Toro Rosso gaan, dan zie ik toch een grote kans dat ie op den duur bij RBR uitkomt. Losse rijder blijven om te hopen op een Ferrari-zitje zie ik ook niet gebeuren, daar Vettel nog wel even blijft zitten en Leclerc voorlopig ook.

Wat mij vooral stoort aan het hele debacle is dat teams coureurs wegkapen. Wat mij betreft moeten die meer vrij zijn van teams om te zorgen dat ze makkelijker kunnen wisselen en er geen talent blijft staan omdat er geen geld of zitje voor beschikbaar is. Ja er mag best een lijntje zijn voor testwerk of sponsoractiviteiten, maar onmogelijk maken om naar een ander team te gaan moet gewoon niet kunnen.

En eigenlijk zou ik het ook prima vinden als er een limiet komt aan hoe lang een rijder in de formule 1 kan zitten. Probeer in 10 jaar maar kampioen te worden en lukt het je niet dan is daar de deur. Rijders als Raikkonen, Massa e.d. blijven gewoon veel te lang hangen zonder zichtbare verbetering. En van mij mogen Perez, Grojean en Magnussen onderhand ook wel plaats gaan maken voor nieuw bloed.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 20-09-2018 15:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RobertMe
Die kwam als vervanger van Palmer, die ook echt niet langer dat stoeltje bezet kon houden en het al maanden een publiek geheim was dat Renault van die af wou. Daarnaast denk ik dat RB/Marko toen ook al wist dat de kans extreem klein zou zijn dat Sainz ooit bij RBR zou komen te rijden. RB/Marko hadden toen volgens mij al lang genoeg van zowel Sainz junior als Sainz senior.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:02:
[...]
Die kwam als vervanger van Palmer, die ook echt niet langer dat stoeltje bezet kon houden en het al maanden een publiek geheim was dat Renault van die af wou. Daarnaast denk ik dat RB/Marko toen ook al wist dat de kans extreem klein zou zijn dat Sainz ooit bij RBR zou komen te rijden. RB/Marko hadden toen volgens mij al lang genoeg van zowel Sainz junior als Sainz senior.
Maar ondertussen hebben ze wél een coureur van een topteam genursed...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sainz was eigenlijk Red Bull al uitgegooid toen hij naar Renault ging. Sainz had zichzelf onhoudbaar gemaakt met eisen stellen en dan is Marko heerlijk voorspelbaar wat hij met je doet. Renault accepteerde hem als vervanger voor Palmer als onderdeel van de motorruil. Dat Sainz niet naar behoren presteerde en door Ricciardo vervangen zal worden zal hard aan zijn gekomen.
[...]

Hoe dan? Dat zie ik niet, maar ik volg niet elke mm nieuws.
Omdat Mercedes ook betrokken was bij het onder curatele stellen van Force India omdat ze nog miljoenen kregen voor de PU's. Vervolgens gaf de curator vrijwel meteen aan de adviezen van de schuldeisers in acht te nemen als het gaat om de koper die het team voor langere tijd in stand zou kunnen houden. Stroll kon de inboedel van Force India dus eigenlijk alleen kopen met instemming van Perez en Mercedes. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:07:
[...]
Sainz was eigenlijk Red Bull al uitgegooid toen hij naar Renault ging. Sainz had zichzelf onhoudbaar gemaakt met eisen stellen en dan is Marko heerlijk voorspelbaar wat hij met je doet. Renault accepteerde hem als vervanger voor Palmer als onderdeel van de de motorruil. Dat Sainz niet naar behoren presteerde en door Ricciardo vervangen zal worden zal hard aan zijn gekomen.
Maar toch een coureur bij Renault gestald. RBR zal niet gezegd hebben of ze zin hebben in een RBR outcast.
Omdat Mercedes ook betrokken was bij het onder curatele stellen van Force India omdat ze nog miljoenen kregen voor de PU's
Ja, natuurlijk. Maar dat maakt ze niet mede schuldig aan de ondergang van FI natuurlijk. Zo kun je elke schuldeiser wel aanwijzen. Ze kregen gewoon nog geld. Niets moeilijks aan.

En dat onder curatele stellen was meer een redding dan de ondergang. Een faillisement zou de ondergang betekend hebben.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:10:
[...]

Maar toch een coureur bij Renault gestald. RBR zal niet gezegd hebben of ze zin hebben in een RBR outcast.
Nee, Marko zal eerder gezegd hebben dat de Sainz niet terug willen en dat Renault hem hoe dan ook mag houden of dumpen. ;)
[...]

Ja, natuurlijk. Maar dat maakt ze niet mede schuldig aan de ondergang van FI natuurlijk. Zo kun je elke schuldeiser wel aanwijzen. Ze kregen gewoon nog geld. Niets moeilijks aan.

En dat onder curatele stellen was meer een redding dan de ondergang. Een faillisement zou de ondergang betekend hebben.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat Mercedes een hand had in de curatele van Force India, het opkopen van de inboedel door Stroll en indirect dus ook met Stroll jr. die Ocon gaat vervangen. Als Mercedes het beter had gespeeld dan was Perez eruit gegooid en kon Ocon blijven naast Stroll.

McLaren heeft ondertussen Pat Fry ingehuurd als engineering director om Matt Morris te vervangen die is ontslagen door Zak Brown. Dan mist alleen de vervanger voor Tim Goss nog. Dat zou James Key moeten worden, als Red Bull hem loslaat en hem vrijlaat uit zijn tuin. :+
https://www.f1technical.net/news/21835

En we zijn al op het punt in het seizoen beland dat er bij Ferrari gesproken moet worden over het zondebok waarom het weer niet is gelukt. Kandidaat nummer een is Arrivabene. O-)
http://f1i.com/news/31767...-blame-ferrari-flops.html

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-09-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://www.f1today.net/n...or-beide-een-redding-zijn

Uitgebreid verhaal over het Ocon verhaal

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:54:
[...]
Als Mercedes het beter had gespeeld dan was Perez eruit gegooid en kon Ocon blijven naast Stroll.
Sorry, maar dat is klinklare nonsens. Mercedes is/was schuldeiser. Ze kunnen zich niet bemoeien met het beleid van de eigenaar. Ze kunnen hun wensen naar voren brengen, maar meer niet. Ze zijn motorleverancier, meer niet. Als ik eten lever aan een bedrijf kan ik toch ook niet eisen dat ze Pietje Puk moeten aannemen omdat ik dat zo'n goede vent vind?

Nee, dit is teveel implicatie. Mercedes/Toto zal zijn best hebben gedaan om het voor elkaar te krijgen op het moment dat het er ineens slecht uit begon te zien. Maar helaas. Ik pretendeer niet te weten wat er allemaal gezegd en ik ga niet doen of ik het allemaal beter weet, maar over deze dingen zulke stellige beweringen doen is een beetje teveel van het goede. Wij zijn er niet bij geweest. Beetje makkelijk om dan maar wat te roepen hoe ze het hadden moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ook weer een verhaal van mensen die het allemaal goed weten. Er staat één heel waar en belangrijk ding in: Mercedes heeft teveel goede junioren. Precies het tegenovergestelde van Red Bull, die er te weinig heeft. Tenminste, RB heeft geen mannen met genoeg punten.
Wat er staat over dat Mercedes Manor had moeten redden is kul. Mercedes heeft vaker gezegd dat ze geen junior team willen. En ook RBR voorzien van motoren (wat Ferrari ook weigerde) is volledig begrijpelijk. RBR heeft een beter chassis, dat weet iedereen. Met een Ferrari of Mercedes, gaan ze het fabrieksteam voorbij. Wat ze nu ook doen met Renault. Dus ja, wil je dan dat Mercedes gedwongen wordt een motor te leveren en daarmee hun grootste concurrent aan een kampioenschap helpen? Lijkt me een beetje raar.

Wat Mercedes wellicht wel te verwijten valt op dit moment is dat ze vasthouden aan zijn contract. Dat is een beetje lullig voor Ocon, want hij moet dan misschien volgend jaar uitzitten en maar hopen dat er niet een second coming is van de een of de ander waardoor ie alsnog niet kan rijden voor Mercedes in 2020. Beter zou het zijn als ze 'm lossnijden, eventueel met een overnamesom voor het team dat 'm wil nemen voor 2019. Dat zou dan Toro Rosso moeten zijn, verder is er geen plaats. Williams moet iemand hebben die geld meeneemt, niet die geld kost. Maar Mercedes heeft geïnvesteerd in Ocon, dus daar willen ze wel een beetje plezier van hebben. Zou jammer zijn als ze een toekomstig kampioen weggeven aan iemand anders.

Vandaar ook dat ik zeg dat Ocon een slachtoffer is van de omstandigheden. Simpleweg roepen dat Toto of weetikwie zus of zo had moeten doen is te simpel. Het gaat ook nog eens om geld. Net zoals Stroll Jr zegt: lullig voor 'm, maar het is business...

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:51:
[...]

Ocon kan een aardig rondje sturen, maar we weten niet wat ie doet in een situatie waar het om het kampioenschap gaat.
Gezien de gevechten met Perez die hij vooral vorig jaar had, gok ik dat het haantje in hem, ook met een Ham
op die manier zou rijden. Maar dan geef ik Ham een veel grotere kans om als winnaar uit de bus te komen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ome Ernst schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:41:
[...]

Gezien de gevechten met Perez die hij vooral vorig jaar had, gok ik dat het haantje in hem, ook met een Ham
op die manier zou rijden. Maar dan geef ik Ham een veel grotere kans om als winnaar uit de bus te komen.
Gevechten met Perez? Ik kan mij alleen een keer of vier herinneren dat hij door Perez (bijna) van de baan is gedrukt. Spa 2017 2x, Baku 2017, nu Singapore.

Het incident met Sirotkin doet mij ook denken dat het stuk voor stuk bewuste acties van Perez zijn, hetzelfde als bv Magnussen op Gasly dit jaar in Baku.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:37:
Mercedes heeft teveel goede junioren.
Dat wel maar dat wil niet zeggen dat ze ook in de F1 slagen. Zie een Stoffel Vandoorne bijvoorbeeld. Deed het goed in de lagere klassen, maar in de F1 heeft hij weinig laten zien. Natuurlijk helpt dat hondehok van McLaren ook niet echt, evenals het momentum, maar Alonso liet met dat gare hok toch wel zien waarom hij nog steeds tot de top behoort.

Wat Ocon betreft, beetje hetzelfde verhaal. Deed het goed in de lagere klassen maar in de F1 heeft hij niet bepaald spectaculaire dingen laten zien. En dat zal wellicht ook wel meespelen met zijn huidige situatie. Want de topteams staan niet bepaald in de rij voor hem, en Mercedes zelf laat liever Bottas in het tweede zitje zitten dan Ocon een kans te geven...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:46:
[...]

Gevechten met Perez? Ik kan mij alleen een keer of vier herinneren dat hij door Perez (bijna) van de baan is gedrukt. Spa 2017 2x, Baku 2017, nu Singapore.

Het incident met Sirotkin doet mij ook denken dat het stuk voor stuk bewuste acties van Perez zijn, hetzelfde als bv Magnussen op Gasly dit jaar in Baku.
Precies, Perez is het haantje bij RPFI. STR gaat daar echt geen plezier aan beleven. Ik denk dat als Perez een keer zoiets bij STR flikt dat hij zich bij Stroll senior kan gaan melden. :P

"When you grow up your heart dies"

• RobertMe
sjaool schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:52:
[...]

Precies, Perez is het haantje bij RPFI. STR gaat daar echt geen plezier aan beleven. Ik denk dat als Perez een keer zoiets bij STR flikt dat hij zich bij Stroll senior kan gaan melden. :P
But then again, verwacht je dat Perez en Stroll om hetzelfde stuk baan zouden vechten? :P Ik zie Stroll eigenlijk wel consistent een aantal plekjes achter Perez rijden. Daar waar Perez en Ocon nu nog wel eens stuivertje wisselen met de volgorde van kwalificeren en finishen, en ze dan meestal ook achter elkaar finishen. Stroll zie ik dan ten opzichte van Perez eigenlijk altijd minimaal 2 plekken erachter rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

@RobertMe Wie weet doet STR je nog versteld staan. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:37:
[...]

Wat er staat over dat Mercedes Manor had moeten redden is kul. Mercedes heeft vaker gezegd dat ze geen junior team willen.
Prima dat ze geen junior team willen oprichten/runnen, maar dan moeten ze ook niet piepen dat de jonge coureurs geen kans krijgen, terwijl ze van de topteams inmiddels de enige zijn die hebben vast gehouden aan hun lineup :P

Zoals eerder al is aangegeven, Ocon is slachtoffer van de omstandigheden. Da's uiteraard jammer en lullig, en wat je er verder nog voor benamingen voor kunt verzinnen.. Maar zonder een junior team kun je vroeg of laat nou eenmaal in de situatie terecht komen dat je voor je junioren geen zitje hebt.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vraag me toch af hoe dat nou zal gaan met Ferrari in 2019 zonder Kimi. Iedereen weet toch dat Kimi stiekem elk seizoen weer die Ferrari fixed rond de wintertesten? :P

Zie: https://imgur.com/a/fimX4

Ja, dit is humor. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:14:
[...]
Zoals eerder al is aangegeven, Ocon is slachtoffer van de omstandigheden. Da's uiteraard jammer en lullig, en wat je er verder nog voor benamingen voor kunt verzinnen.. Maar zonder een junior team kun je vroeg of laat nou eenmaal in de situatie terecht komen dat je voor je junioren geen zitje hebt.
Inderdaad. En de F1 gaat ook dit kleine drama wel overleven... ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toto zal toch wel één van zijn "junior" piloten in 2019 in een F1 zitje willen hebben? Als ze niets te evalueren hebben dan hebben ze voor 2020 (mocht Bottas helemaal door het ijs zakken volgend seizoen), toch wel een hele moeilijke keuze te maken. Misschien laten ze Ocon daarom niet los. Die heeft zich al van een goede kant laten zien en biedt dan misschien één mogelijke uitweg.

Ik ben benieuwd, als Mercedes toch een Williams 2019 zitje kan regelen, welke coureur daar dan in gaat zitten. Je zou bijna verwachten dat het Russel zal worden, die moet nog laten zien dat ie het F1 niveau aankan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59
hardware-lover schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:33:
Misschien laten ze Ocon daarom niet los. Die heeft zich al van een goede kant laten zien en biedt dan misschien één mogelijke uitweg.
Ze willen Ocon zeker niet kwijt. Niet alleen om Bottas wellicht te vervangen, maar ze hebben ook geleerd van Rosberg. Hamilton gaat ook niet eeuwig door.

Ik denk dat het voor Ocon volgend jaar niet in de F1 ligt.
en Toto heeft nog wel wat achter de hand:
  • HWA doet komend seizoen al mee aan de Formule E. De link met Mercedes is daar heel duidelijk en het seizoen daarna moet het zelfs het fabrieksteam van Mercedes worden.
  • De auto's voor HWA worden komend seizoen geleverd door Venturi. Wie daar de teambaas is?
    Susie Wolff.. Klinkt bekend? Klopt... de vrouw van Toto.
  • Zover ik weet heeft HWA nog geen rijders bekend gemaakt voor komend seizoen.
  • Het Formula E seizoen begint pas als de F1 al klaar is.
Als Toto dus zegt dat andere teams gek zijn als ze Ocon geen zitje willen geven, dan is hij zelf helemaal gestoord wanneer het in de F1 niet gebeurd en hij het niet voor elkaar krijgt om Ocon in de Formule E te stallen.

Lijkt me dat hij daar veel meer aan heeft dan aan een jaar in een Williams te proberen die bak op de baan en uit de muur te houden terwijl de blauwe vlaggen hem om de oren vliegen.

En ik hoop dat ie dan dat hele veld in de FE rijles geeft :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Het is wel bekend dat de GP3 de F2 feederseries is, de F2 F1 feederseries, F1 voor WEC en WEC voor Formula E :+
Dus WEC zou de volgende stap zijn, tenzij je Hartley heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:59
warp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:21:
[...]

Dat wel maar dat wil niet zeggen dat ze ook in de F1 slagen. Zie een Stoffel Vandoorne bijvoorbeeld. Deed het goed in de lagere klassen, maar in de F1 heeft hij weinig laten zien. Natuurlijk helpt dat hondehok van McLaren ook niet echt, evenals het momentum, maar Alonso liet met dat gare hok toch wel zien waarom hij nog steeds tot de top behoort.

Wat Ocon betreft, beetje hetzelfde verhaal. Deed het goed in de lagere klassen maar in de F1 heeft hij niet bepaald spectaculaire dingen laten zien. En dat zal wellicht ook wel meespelen met zijn huidige situatie. Want de topteams staan niet bepaald in de rij voor hem, en Mercedes zelf laat liever Bottas in het tweede zitje zitten dan Ocon een kans te geven...
Precies , ik vind hem nu niet beter dan ene Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Arjantje72 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 06:19:
[...]

Precies , ik vind hem nu niet beter dan ene Perez.
Hoe kan je dat zeggen? Dit is onmogelijk met elkaar te vergelijken imho. Je hebt totaal geen idee wat er allemaal met die wagen van Stoffel is gebeurd de laatste jaren. Het is algemeen bekend dat McL er alles aan deed om Alonso te behouden en dat hij eerst alle nieuwe onderdelen kreeg. Daarnaast waren er races waarin ze opzoek waren naar een probleem in de auto, waarna ze de complete auto en chassis maar vervangen hebben omdat ze het probleem niet konden vinden.... sja, dat zegt ook al iets. Ik denk ook echt dat ze vaak nieuwe ideeën op de auto Stoffel testten en als het niks was maar weer eraf halen. Voorgaande jaren konden ze Honda nog de schuld geven maar nu vallen ze zelf bizar door de mand. Als je dan ziet dat Alonso met 17 jaar ervaring en door velen als 1 van de beste van het veld ingeschat, vaak maar een paar tienden voor Stoffel komt in de kwali, dan vind ik dat echt wel meevallen.

McL is gewoon totaal de weg kwijt en nu met die Renault motor erin wordt het pas echt pijnlijk duidelijk.

Natuurlijk heeft Stoffel niet zijn beste jaren gereden en had hij veel met kunnen laten zien, maar als je in een auto zit waar je geen vertrouwen in hebt en ziet dat het team wanhopig is om Alonso te pleasen, zorgt dat ook niet echt voor een positieve sfeer en motivatie voor jezelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:50
Een stukje geschiedenis (het Spa race topic is "al" dicht anders had ik het daar geplaatst :+):

Een rondje Spa Francorchamps in 1958.

In the film Grand Prix [1966] (aanrader voor de winterperiode) komt het circuit ook aan bod.

Afbeeldingslocatie: https://thejudge13.com/wp-content/uploads/2014/08/sh-spa24h-005.jpg?w=497
Bron

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:47
alesandro_46 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:08:
Een stukje geschiedenis (het Spa race topic is "al" dicht anders had ik het daar geplaatst :+):

Een rondje Spa Francorchamps in 1958.

In the film Grand Prix [1966] (aanrader voor de winterperiode) komt het circuit ook aan bod.

[Afbeelding]
Bron
Wat waren die circuits van vroeger toch lang zeg. Zie wel vaker zo'n circuit voorbij komen van vroeger, echt mega-lang.
Heb nou ook gewoon 30 seconden zitten waar het nieuwe Spa dan lag, totdat ik het paarse lijntje zag.

Opvallende uitstapjes ooit trouwens, vooral bij eau rouge.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 21-09-2018 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 10:22
Aardappel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:24:
[...]
Opvallende uitstapjes ooit trouwens, vooral bij eau rouge.
Dat uitstapje was de oorspronkelijke weg. De huidige Raidillon is aangelegd om als shortcut te dienen voor dat uitstapje:
http://www.circuitsofthep...L/francorchamps/raidillon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Het schijnt dat we in de F1 na 2019 wellicht met Hankook kunnen rijden
https://www.racefans.net/...al-2020-f1-tyre-contract/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

StealthyPeanut schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:52:
[...]

Hoe kan je dat zeggen? Dit is onmogelijk met elkaar te vergelijken imho. Je hebt totaal geen idee wat er allemaal met die wagen van Stoffel is gebeurd de laatste jaren. Het is algemeen bekend dat McL er alles aan deed om Alonso te behouden en dat hij eerst alle nieuwe onderdelen kreeg. Daarnaast waren er races waarin ze opzoek waren naar een probleem in de auto, waarna ze de complete auto en chassis maar vervangen hebben omdat ze het probleem niet konden vinden.... sja, dat zegt ook al iets. Ik denk ook echt dat ze vaak nieuwe ideeën op de auto Stoffel testten en als het niks was maar weer eraf halen. Voorgaande jaren konden ze Honda nog de schuld geven maar nu vallen ze zelf bizar door de mand. Als je dan ziet dat Alonso met 17 jaar ervaring en door velen als 1 van de beste van het veld ingeschat, vaak maar een paar tienden voor Stoffel komt in de kwali, dan vind ik dat echt wel meevallen.

McL is gewoon totaal de weg kwijt en nu met die Renault motor erin wordt het pas echt pijnlijk duidelijk.

Natuurlijk heeft Stoffel niet zijn beste jaren gereden en had hij veel met kunnen laten zien, maar als je in een auto zit waar je geen vertrouwen in hebt en ziet dat het team wanhopig is om Alonso te pleasen, zorgt dat ook niet echt voor een positieve sfeer en motivatie voor jezelf.
Zoals ik zijn reactie lees, reageert hij over Ocon vs Perez. Kan je tirade over Stoffel dan ook niet echt plaatsen :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

iichel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:06:
Het kan verkeren. Het is nog niet lang geleden dat ik dacht dat Hankook een goedkoop bokkiewokkiemerk was.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:21:
[...]
Dat is altijd de gok. Qua racen zullen die mannen het allemaal wel kunnen, dat is nl iets dat je kunt zien op de baan, ook in die lagere klassen. Echter, F1 is een hele andere tak van sport. Ten eerste is het veel en veel technischer, qua setup en aanpassingen die aan de auto gedaan kunnen worden. Ook heb je te maken met een constante ontwikkelingscyclus, waardoor je soms een hele andere auto onder je bips hebt. Daar hebben ze nooit mee te maken gehad in die eenheidsklassen. Idereen heeft daar dezelfde auto en er wordt niets aan ontwikkeld gedurende het seizoen.

Maar het belangrijkste is het mentale aspect. De druk waaronder zo'n knaap staat is enorm. Het gezeur in de media (en door ons! :+ ) speelt ook mee. Ga er maar aan staan... Genoeg mannen die de druk niet aankunnen en gekke dingen doen: Vettel in mindere mate, maar Kvyat, Grosjean, Fenati...

Dus ja, door de geschiedenis van de F1 heen hebben we vaker gezien dat 'beloftes' niet konden waarmaken wat er beloofd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 17:57

ATS

iichel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:06:
Dat is toch wel verrassend. Een driejarig contract over twee wielmaten leek een tender die gemaakt was voor Pirelli, omdat investeren om banden te ontwikkelen voor huidige 13" velgen voor één jaar nogal een zinloze investering lijkt. Ik ben benieuwd!

Het was logischer geweest de deal met Pirelli met één jaar te verlengen, en dan een tender voor de 18" velgen uit te schrijven. Maar ja, dat zou wellicht te veel geïnteresseerden opleveren.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

ATS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:49:
[...]

Dat is toch wel verrassend. Een driejarig contract over twee wielmaten leek een tender die gemaakt was voor Pirelli, omdat investeren om banden te ontwikkelen voor huidige 13" velgen voor één jaar nogal een zinloze investering lijkt. Ik ben benieuwd!

Het was logischer geweest de deal met Pirelli met één jaar te verlengen, en dan een tender voor de 18" velgen uit te schrijven. Maar ja, dat zou wellicht te veel geïnteresseerden opleveren.
Juist vanwege dit staaltje vriendjespolitiek vind ik het geweldig dat er een fabrikant gewoon antwoordt met "OK, doen we dat toch lekker.".
Hankook heeft toch wel een racing-historie, ook al maken ze tevens goedkope bandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ATS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:49:
[...]
Inderdaad. Het is een heel vaag verhaal dat ze al lang hadden kunnen zien aankomen. De gedachte dringt zich op dat ze het echt hebben gedaan om Pirelli te kunnen houden en zo min mogelijk concurrenten te krijgen. Het was een juridisch verhaal waar blijkbaar niet zo 1-2-3 een mouw aan te passen was. Zeggen ze...
Maar als je alleen maar te maken hebt met de FIA en Pirelli en je zegt beiden dat je het eigenlijk ook anders wilt, lijkt het me geen juridisch probleem. Een contract kan makkelijk met wederzijds goedvinden ontbonden of aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Spotmatic schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:42:
[...]

Het kan verkeren. Het is nog niet lang geleden dat ik dacht dat Hankook een goedkoop bokkiewokkiemerk was.
Ik had ze juist onder mijn VW T2 als allround banden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

hjs schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:07:
[...]
Ik had ze juist onder mijn VW T2 als allround banden :P
Offtopic: de hartelijke groeten van een T1 en T3 eigenaar! d:)b
Dat zullen vast 185R14C's geweest zijn.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien niet helemaal Ontopic, maar een RB F1 tegen een superbike op een rechtelijn en dan is de superbike sneller?

Had verwacht dat een F1 auto op deze afstand ook wel sneller ging zijn, maar blijkbaar niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

TrekDr0p schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:45:
Misschien niet helemaal Ontopic, maar een RB F1 tegen een superbike op een rechtelijn en dan is de superbike sneller?

Had verwacht dat een F1 auto op deze afstand ook wel sneller ging zijn, maar blijkbaar niet :)

[YouTube: Superbike wins race against fighter jet, aircraft, Tesla and Formula one car]
Met bochten erbij is het heel anders
https://www.redbull.com/s...m-f1-red-bull-racing-2015

Had gedacht dat de F1 auto er wel voorbij zou gaan op het rechte stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
misschien al gepost, maar overzicht eerdere banden leveranciers.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dnm1mMbXoAACGx1.jpg:large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 23:00
Zelfs de teams slaan Rusland over:
Toro Rosso tweet over de Japanse GP.. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dnm1d2jW4AIYAuY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnmvD-gU0AAULM1.jpg
Pirelli heeft deze Pirelli Pole Position Awards Banden in hun webshopje te koop 1:2 €650,-

https://pirelli-fanstore....ind-tunnel-tyre-1-2-scale

* nachtnet slaat plaatje op voor een eventuele topicstart..

[ Voor 52% gewijzigd door nachtnet op 21-09-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

nachtnet schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:51:
misschien al gepost, maar overzicht eerdere banden leveranciers.

[Afbeelding]
Waren in het seizoen '81 / '82 gewoon vier verschillende bandenleveranciers? :o

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 25-09 08:55
naitsoezn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:
[...]

Waren in het seizoen '81 / '82 gewoon vier verschillende bandenleveranciers? :o
Wat dacht je van 1954? :P
Pagina: 1 ... 53 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1