[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Lijkt me persoonlijk helemaal niks om auto's rond te hebben rijden die niet echt meetellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
kevlar01 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:40:
[...]

Met die rekensom heb je potentieel minder punten dan met de 3e auto puntloos.
Bijv een 1/2/3 voor Mercedes zou betekenen:
25+18+15 punten. Als we aannemen dat de nr 3 de 3e auto zou zijn, dan is het 25+18 = 43 punten.

In jouw berekening zou het worden 25+18+15=58 punten. 58/3=19,33. 19,33*2 =38,66

Aan de andere kant kunnen ze met die 3e auto bijv veel meer test km's maken en nieuwe onderdelen uitproberen etc.
Ah logisch verhaal. Klopt helemaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29
roda_djavulen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:01:
Lijkt me persoonlijk helemaal niks om auto's rond te hebben rijden die niet echt meetellen
Lijkt me ook helemaal niets. Hoewel we dat met Williams al een beetje hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:29
Of gewoon een eigen competitie + punten voor de 3de auto's in de F1.
Met eigen podium voor de beste 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:59
Om de geruchten maar weer eens aan te zwengelen:

https://www.gpfans.com/nl...m-je-bij-ferrari-te-zien/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die was volgens mij gisteren al langs gekomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 22-09 13:59
SinergyX schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:16:
Die was volgens mij gisteren al langs gekomen.
Dan heb ik die gemist. Sorry :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik denk dat we binnen nu en een uurtje of 2-3 het nieuws wel te horen krijgen. Ik snap nog steeds niet waarom ze @ Ferrari Leclerc echt serieus overwegen. Los dat 'ie een zombie-uitstraling heeft (vooral bij de F1-persfoto die altijd gebruikt wordt) denk ik echt dat 'ie gehyped is: afgelopen GP's heeft 'ie weinig laten zien en heeft 'ie zelfs de grootste moeite om Ericsson achter zich te houden. :X Laat die knul gewoon nog een jaar rijpen @ Sauber of Haas en ga gewoon 1 jaar door met Raikkonen. Maar goed: het is Ferrari en dus zal het wel een domme/rare beslissing worden (as usual). :P

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Perez op bezoek bij een fan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XWj0tnm.jpg

#blessed

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Dit systeem blokkeert toch ook het zicht op het stuurtje? Waarom gebruikt Ferrari dit niet? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmfP_8QW0AA-413?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sssssshhhhhhhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:35
Jasphur schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:27:
Dit systeem blokkeert toch ook het zicht op het stuurtje? Waarom gebruikt Ferrari dit niet? :P

[afbeelding]
De camera zit helemaal rechts (op de foto gezien), en die zie je in dit geval nog. Of deze zicht geeft in de cockpit/op het stuurtje is dan wel nog de vraag, maar de boel is in ieder geval niet zoveel afgedekt als bij Ferrari met die zak er overheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:21
iichel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:40:
Perez op bezoek bij een fan:

[afbeelding]

#blessed
Officieel: "Perez naar Racing Point Vatican".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Financieel plaatje van Force India --> https://www.forbes.com/si...illion-loss/#743c7d126de5

Netto verlies $315M over 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
hardware-lover schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:15:
Kun je misschien net zo goed de F2 mee laten rijden tijdens de F1 race, en dat is misschien niet eens zo'n gek plan.
Van de ene kant best een leuk idee. Van de andere kant denk ik dat het snelheidsverschil soms te groot is voor de jonkies. Laten we zeggen zo'n 10-15 seconden per rondje. Ik weet dat het bij het WEC ook zo is tussen LMP en GT, maar voor mijn gevoel is dat toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Bart-Willem schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:36:
Ik denk dat we binnen nu en een uurtje of 2-3 het nieuws wel te horen krijgen. Ik snap nog steeds niet waarom ze @ Ferrari Leclerc echt serieus overwegen. Los dat 'ie een zombie-uitstraling heeft (vooral bij de F1-persfoto die altijd gebruikt wordt) denk ik echt dat 'ie gehyped is: afgelopen GP's heeft 'ie weinig laten zien en heeft 'ie zelfs de grootste moeite om Ericsson achter zich te houden. :X Laat die knul gewoon nog een jaar rijpen @ Sauber of Haas en ga gewoon 1 jaar door met Raikkonen. Maar goed: het is Ferrari en dus zal het wel een domme/rare beslissing worden (as usual). :P
Ben het met je eens dat het beter voor leclerc is om een jaar te "Rijpen" bij Haas.
Echter ben ik het niet geheel eens met je opmerking dat hij Ericsson maar met moeite achter hem houd.
Bedoel afgelopen race: Lec p11, Erc: p15, tijdsverschil tussen de 2 weet ik dan niet(beide 1 ronde achterstand).(kwali p15 lec p18 Erc.)
De GP daarvoor kan je niet mee tellen want daar werd leclerc in de 1e bocht slachtoffer van hulk.
(kwali: P12 Lec, p13 Erc)
En hongarije: Lec in 1e ronde uitgeschakeld door beide FI waar ERC ook schade had opgelopen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

[afbeelding]
Tja, zolang Mercedes aan de FIA kan aantonen dat dit echt nodig en functioneel is dan zullen ze het niet verbieden. Ferrari zal straks ook wel met zoiets komen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Martin0 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:43:
[...]

Ben het met je eens dat het beter voor leclerc is om een jaar te "Rijpen" bij Haas.
Echter ben ik het niet geheel eens met je opmerking dat hij Ericsson maar met moeite achter hem houd.
Bedoel afgelopen race: Lec p11, Erc: p15, tijdsverschil tussen de 2 weet ik dan niet(beide 1 ronde achterstand).(kwali p15 lec p18 Erc.)
De GP daarvoor kan je niet mee tellen want daar werd leclerc in de 1e bocht slachtoffer van hulk.
(kwali: P12 Lec, p13 Erc)
En hongarije: Lec in 1e ronde uitgeschakeld door beide FI waar ERC ook schade had opgelopen.
Als je bedenkt dat Leclerc pas sinds dit jaar in de F1 rijdt en Ericcsson al een jaartje of 5, dan vind ik dat Leclerc het uitstekend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Snowdog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:32:
[...]

Ja, als hij anders echt de F1 zou uitgaan dan is dat inderdaad ook het einde. Lastig als zo'n matige non-risk driver als Bottas het tweede stoeltje heeft. Denk dat Ocon het beter zou doen dan Bottas, maarja dat willen ze natuurlijk niet :P
Wat zou Ocon beter doen? Bottas haalt prima de punten binnen en geeft geen spanning met de eerste rijder. Best mogelijk dat Ocon dat ook kan, maar of hij dat beter kan?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:34

basvn

Breezand - NHN

Er is dus een petitie, die fans hebben gemaakt, om Raikonnen bij Ferrari te houden

https://www.change.org/p/...aikkonen-for-another-year

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

pinda powerrr

Slow down...

[afbeelding]
Omdat Mercedes Deutsch ist en dus met praktische oplossingen komt. Waar de Italianen met hun houtje-touwtje oplossing proberen

Klar.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ankona schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:56:
[...]

Wat zou Ocon beter doen? Bottas haalt prima de punten binnen en geeft geen spanning met de eerste rijder. Best mogelijk dat Ocon dat ook kan, maar of hij dat beter kan?
Denk gewoon dat Ocon sneller is en uiteindelijk (zoals ik ook al aangaf) brengt dat Merc helemaal niks op. Zij vinden het wel prima dat er zo'n incapabele coureur op het tweede stoeltje zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@pinda powerrr Die houtje-touwtje oplossingen zorgen echter wel voor een behoorlijk snelle auto :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 00:08
Snowdog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:07:
[...]
Zij vinden het wel prima dat er zo'n incapabele coureur op het tweede stoeltje zit.
Hier een paar vergelijkingen van Bottas met zijn teamgenoot. Voordat hij naast Hamilton reed, was hij dus zowat de evenknie van Maldonado (OK, niet de beste referentie, maar het was Bottas zijn eerste seizoen) en beter dan Massa (toch niet bepaald incapabel).

Als je nu met Hamilton gaat vergelijken lijkt ie inderdaad een mindere coureur, maar dat gaat voor zo'n 90% van het pak gelden vermoed ik. Volgens mij is Bottas nog altijd een subtopper, en ik zie hem zomaar ooit eens kampioen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Bart-Willem schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:36:
afgelopen GP's heeft 'ie weinig laten zien en heeft 'ie zelfs de grootste moeite om Ericsson achter zich te houden. :X
LEC heeft een avg Q van 14.07 en staat daarmee op de 15e plaats. ERI heeft een avg Q van 16.36 en staat daarmee laatste. Dus nog onder beide Williams! LEC houdt ook nog HAR en VAN achter zich.
Verder is de avg Q van LEC 0.541s sneller dan ERI, alleen VER en GAS doen het beter in Q t.o.v. hun teamgenoot.
Ook qua punten heeft hij meer dan het dubbele dan ERI. En ja... Laatste 5 races is hij 3x uitgevallen. Maar Spa kon hij niets aan doen, want hij werd gecollecteerd in de crash van HUL/ALO. In Engeland een slecht pitstop van het team, kan LEC ook al niets aan doen. In Hongarije had hij een incident met de wagens van FI, maar ik weet zo niet meer of hij daad wat aan kon doen. In Duitsland is hij inderdaad achter ERI gefinished, maar dat was dan ook een erg gekke race, vraag maar aan VET. :*) LEC heeft daar een extra stop gemaakt, en daarna nog wat foutjes in de omstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Wom

Giesber schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:21:
[...]
Volgens mij is Bottas nog altijd een subtopper, en ik zie hem zomaar ooit eens kampioen worden.
Mist Killer-instinct en een goede dosis egoïsme. Enkel in een Button-scenario zou het Bottas lukken. /imho

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Martin0 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:43:
[...]
De crash van Ericsson vergeten? :P Die auto hebben ze compleet opnieuw moeten bouwen en was daarom ook niet optimaal afgesteld. En na zo'n zware megaklapper is het ook maar de vraag hoe fit Ericsson was gedurende de race. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
Bart-Willem schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:01:
[...]

De crash van Ericsson vergeten? :P Die auto hebben ze compleet opnieuw moeten bouwen en was daarom ook niet optimaal afgesteld. En na zo'n zware megaklapper is het ook maar de vraag hoe fit Ericsson was gedurende de race. :P
Oh die was ik zeker niet vergeten maar het vergelijken tussen LEC en ERC is erg lastig de laatste GP's daar LEC bij meerdere uitgevallen was.
Over het algemeen is LEC de betere van de 2 by far, maar vergeet niet dat de sauber ook geen slechte auto is.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Probleem met leclerc is dat we niet precies weten hoe goed ericsson is, Wehrlein was dan bijvoorbeeld wel beter, maar geen een f1 team vond Wehrlein goed genoeg, Dus dat Leclerc Ericsson verslaat zegt ook nog niet veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Haha. Yes please!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wfwmo5R81Sw8MRCXKw72ld0B/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 07-09-2018 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

To the Honda factory to retrofit it with a better engine :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pathogen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:39:
[...]

To the Mercedes factory to retrofit it with a better engine :P
Fixed :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat Leclerc beter is dan Ericsson, daar twijfel ik echt niet aan. Leclerc heeft nu al meer laten zien dan Ericsson in jaren bij Sauber. Ja, Sauber was jaren waardeloos, maar dit seizoen laat hij ook weinig bijzonders zien. Vettel is een heel ander niveau.

Vettel heeft echt niet vier WDC's gewonnen puur omdat hij in een Newey auto zat. Daarvoor heeft hij vier jaar lang de ooit hoog aangeschreven Webber voor verslagen naast Alonso in een Ferrari in 2010 en 2012. Ja maar Ricciardo in 2014? Tja in zit in het "Vettel probeerde het niet eens meer kamp". Het begon al met de Renault PU die bij de wintertesten botweg niet fatsoenlijk werkte. De klappen vielen ook steeds bij Vettel, niet bij Ricciardo. Verder zal Vettel gezien hebben dat Renault de komende jaren absoluut niet voor een verbetering zal zorgen terwijl Ferrari er wel vol voor ging. Dan zou ik het ook wel weten en een vertrekclausule activeren en gebruiken.

Geef Vettel geen ongelijk als je het dramatische 2015 seizoen van RBR erbij pakt of de reacties van Renault die toen ook al de schuld bij RBR probeerde neer te leggen terwijl het falen toen ook overduidelijk bij Renault lag...

Ik moet dus nog maar zien of Leclerc zich staande zal houden tegenover Vettel. Zeker omdat Vettel wat te bewijzen zal hebben. Het is ook niet vergelijkbaar met Max zijn overstap naar RBR. Max liet na een seizoen zien dat hij de auto vrij systematisch kon maximaliseren en eigenlijk voorbij de kunnen van zijn auto reed. Vervolgens zat hij wel eens in de simulator van RBR waar hij kennelijk ook liet zien wat hij kon. Het ultieme bewijs was zijn eerste race in RBR.

Leclerc mist dit referentiekader. Komt nog eens bij dat rijden voor Ferrari nogal wat druk op je legt. Het is het grootste team, budget en werkzaam personeel is enorm en de reacties in en na Monza van de fans en Italiaanse media kunnen we ons ook nog herinneren geloof ik. Het is absoluut niet de plek nog het moment om een talentvolle coureur neer te zetten. RBR deed in 2016 toch niet mee voor de titel, dus weinig risico en minder druk. Ferrari doet in 2019 waarschijnlijk wel mee en dat maakt het alleen maar erger.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21-09 22:12
Wom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:57:
Toto Wolff had aangegeven een voorstander te zijn voor drie auto's per team, maar begreep ook dat dit wel wat problemen met zich kon meebrengen. Zijn idee werd gevoed door het aantal rijders wat ze onder contract hebben. Maar zie het niet direct gebeuren eerlijk gezegd.
100% mee eens, mogen ze van mij volgend jaar al mee beginnen. Meer auto's op de baan en de goeie coureurs worden dan niet uit de F1 gezet omdat sommige teams een kut auto hebben omdat ze rijke pannekoeken achter het stuur zetten die geen auto ontwikkelen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 17:54

scorpie

Supra Addict

Sowieso vind ik 20 auto's een beetje aan de karige kant. Maar ik denk dat 30 auto's met wellicht een stuk of 4 rookies ook wel weer wat teveel van het goede is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

scorpie schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:19:
Sowieso vind ik 20 auto's een beetje aan de karige kant. Maar ik denk dat 30 auto's met wellicht een stuk of 4 rookies ook wel weer wat teveel van het goede is.
Mee eens, ik heb ook geen zin in elke wedstrijd chaos. Het moet geen loterij worden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Nouja, er passen maar 24 auto's op de grid hoor. Een derde auto per team lijkt mij persoonlijk niet zo interessant, puur vanwege het feit dat bepaalde teams zo dominant zijn. Een team of 5 extra zou geweldig zijn, maar dat gaat helaas nooit gebeuren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik denk niet dat Ferrari nog met een aankondiging komt, jongens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

Edd

iichel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:47:
Ik denk dat ze de geruchtenstroom hebben gezien op social media en zoiets hadden van "laat ze maar hangen".. :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:33:
[...]

Bij voetbal sta je met 11 man op het veld en moet je samenwerken. Bij F1 zit je alleen in de auto, moet je alleen anderen inhalen, etc. Bij F1 kun je perfect races winnen, en evt ook een WDC, zonder dat beide coureurs echt samen werken. Is Vettel zelfs niet kampioen geworden in het jaar van de Multi 21 converse? Daarentegen gaat het je bij voetbal echt niet lukken om een wedstrijd te winnen zonder samen te werken.
Precies dit, teamwork :) Afgelopen WK 1 wedstrijd gezien en 1 en al ego = verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Giesber schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:21:
[...]

Hier een paar vergelijkingen van Bottas met zijn teamgenoot. Voordat hij naast Hamilton reed, was hij dus zowat de evenknie van Maldonado (OK, niet de beste referentie, maar het was Bottas zijn eerste seizoen) en beter dan Massa (toch niet bepaald incapabel).

Als je nu met Hamilton gaat vergelijken lijkt ie inderdaad een mindere coureur, maar dat gaat voor zo'n 90% van het pak gelden vermoed ik. Volgens mij is Bottas nog altijd een subtopper, en ik zie hem zomaar ooit eens kampioen worden.
Nouja, bij Mercedes is alles mogelijk, dus dat zou inderdaad zomaar kunnen. Dat hij een Massa na zijn blessure/in zijn nadagen heeft verslagen is niet bijzonder. Massa was de laatste jaren (imo) sowieso pure veldvulling en die had al een stuk sneller weg mogen zijn. Over Maldonado hoeven we het denk ik niet te hebben. Er is een reden dat de beste man niet meer inj F1 rijdt (nouja, niet zijn snelheid, maar die was ook weer niet zo bijzonder blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

iichel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:47:
Komt door de petitie die zelfs nu @ RTL Nieuws genoemd is. :P Het gaat ook best hard nu en komende uren zal het alleen maar harder gaan vermoed ik. :P Nu over de 32k: https://www.change.org/p/...ary_share_options.variant

Maar goed: wat moeten ze @ Ferrari ermee? Dat er nu 33k en straks 50k Raikkonen-fans zijn? :P Da's nog altijd minder dan een willekeurige Nederlandse voetbalclub. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:01:
Er is dus een petitie, die fans hebben gemaakt, om Raikonnen bij Ferrari te houden

https://www.change.org/p/...aikkonen-for-another-year
Wat een flauwekul, Kimi is een beste kerel maar hij gaat geen WK voor je meer winnen. Vettel lijkt helaas toch te veel fouten te maken, dus een gok met Leclerc is echt prima, tweede ga je wel worden en wie weet in de Ferrari komt Leclerc los en anders is er niks aan de hand. Soms moet je een gok nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:49:
[...]

Wat een flauwekul, Kimi is een beste kerel maar hij gaat geen WK voor je meer winnen. Vettel lijkt helaas toch te veel fouten te maken, dus een gok met Leclerc is echt prima, tweede ga je wel worden en wie weet in de Ferrari komt Leclerc los en anders is er niks aan de hand. Soms moet je een gok nemen.
Bwoah.. Hoeveel keer heeft ie dit jaar op het podium gestaan?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

9/14 races. alleen hamilton heeft vaker op het podium gestaan, 11/14 races.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

iichel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:01:
9/14 races. alleen hamilton heeft vaker op het podium gestaan, 11/14 races.
Ik zou mijn beste coureur niet aan de kant zetten eigenlijk. Ik vind namelijk dat Vettel wel heel veel (domme*) brokken maakt en Ferrari dit jaar weer het WCC heeft heeft gekost.

* Zelfs in.. China?.. waar hij met Max botste en achteraf zei: ja, maar ik zou hem er toch wel langs gelaten hebben want banden - waarom doe je dat dan niet?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Sorry maar om China nou af te schrijven als een domme fout van Vettel vind ik wel heel erg... fout. :o

Voor de rest, ik denk dat Vettel gewoon sneller is dan Kimi maar misschien soms iets te agressief is en daardoor kleine foutjes maakt zoals bv in Duitsland. Monza is meer pech dan fout. Maar ik denk nog lang niet dat het WDC of WCC beslist is.

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 07-09-2018 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kleine fout in Duitsland? Dat heeft hem het WK gekost!

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Kleine fout, grote gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:14:
Sorry maar om China nou af te schrijven als een domme fout van Vettel vind ik wel heel erg... fout. :o

Voor de rest, ik denk dat Vettel gewoon sneller is dan Kimi maar misschien soms iets te agressief is en daardoor kleine foutjes maakt zoals bv in Duitsland. Monza is meer pech dan fout. Maar ik denk nog lang niet dat het WDC of WCC beslist is.
Monza, Duitsland, Frankrijk.
En vorig jaar Baku, Singapore (ok, Kimi ook schuldig).
Uiteindelijk maakt hij veel (kleine) fouten met grote gevolgen. Van Kimi kan ik me zo snel eigenlijk niet echt zo'n fouten herinneren, behalve Singapore vorig jaar dan. Kimi is in mijn herinnering een stuk minder betrokken bij/oorzaak van (kleine) incidenten dan Vettel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:30:
[...]
Uiteindelijk maakt hij veel (kleine) fouten met grote gevolgen. Van Kimi kan ik me zo snel eigenlijk niet echt zo'n fouten herinneren, behalve Singapore vorig jaar dan. Kimi is in mijn herinnering een stuk minder betrokken bij/oorzaak van (kleine) incidenten dan Vettel.
Wel minder incidenten, maar in Engeland was het Kimi die Hamilton te pakken had.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:30:
[...]

Hoe was Kimi schuldig aan het incident in SIngapore? Dan was Max ook schuldig. Ik bedoel ik snap prima wat Vettel daar doet, maar het is niet slim als het kampioenschap op het spel staat. Ik vind persoonlijk dat Vettel gewoon te veel fouten maakt in vergelijking met een Hamilton. Goed, Hamilton had ook z'n fouten en rare acties tegen Rosberg, maar hij is bv. dit seizoen (of elk ander seizoen tegen een niet teamgenoot) niet echt te betrrappen op dat soort fouten. Denk ook dat dat ermee te maken heeft dat op dat moment Rosberg echt zijn enige concurrent was en een gevecht tussen teamgenoten toch net was anders is dan tussen verschillende teams.

Dan kan je zeggen, ja dat zijn kleine foutjes die Vettel maakt, maar dat doet er in dit geval niet toe. Hij heeft vorig seizoen het seizoen al weggegooid door kleine foutjes en het lijkt dit seizoen weer te gebeuren. Als ik zelf een team zou hebben, dan zou Hamilton iig een stuk hoger in de pikorde staan dan Vettel en ik zou zeggen dat Hamilton misschien eigenlijk zelfs geluk heeft dat zijn grote concurrent op dit moment Vettel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:42:
[...]

Hoe was Kimi schuldig aan het incident in SIngapore? Dan was Max ook schuldig. Ik bedoel ik snap prima wat Vettel daar doet, maar het is niet slim als het kampioenschap op het spel staat.
Beiden willen Verstappen afsnijden niet wetende dat hun teamgenoot aan de andere kant rijdt. In zie zin de fout van RAI & VET maar uiteindelijk beoordeeld als racing incident omdat er niet eenduidig iemand is aan te wijzen als schuldige. En zoals hier een aantal dagen terug al werd geschreven, Vettel doet dat elke keer bij de start, het gat flink dicht gooien zonder dat hij de volledige situatie kent. Kijk bv ook naar Spa 2016 waar die RAI bij VER naar binnen duwt, en zo zijn er meerdere starts te vinden waar Vettel na de start flink naar binnen snijdt om daar de deur dicht te gooien. Meestal gaat het goed, maar dus niet altijd met risico dat hij zijn eigen race ook vergooid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Huh? Discussie over de Ferrari sandwich?

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/007/784/what-year-is-it-robin-williams.jpg

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@albino71 Stay tuned... :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Opinie van Buxton over Vandoorne. Fijn stuk en een pleidooi om het gespotte talent van Vandoorne nog een kans te geven in een andere omgeving.

https://www.formula1.com/...2qeFKY12w2GSkaCi0e8G.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:20:
[...]

Beiden willen Verstappen afsnijden niet wetende dat hun teamgenoot aan de andere kant rijdt. In zie zin de fout van RAI & VET maar uiteindelijk beoordeeld als racing incident omdat er niet eenduidig iemand is aan te wijzen als schuldige. En zoals hier een aantal dagen terug al werd geschreven, Vettel doet dat elke keer bij de start, het gat flink dicht gooien zonder dat hij de volledige situatie kent. Kijk bv ook naar Spa 2016 waar die RAI bij VER naar binnen duwt, en zo zijn er meerdere starts te vinden waar Vettel na de start flink naar binnen snijdt om daar de deur dicht te gooien. Meestal gaat het goed, maar dus niet altijd met risico dat hij zijn eigen race ook vergooid.
Zonder het teruggekeken te hebben deed Kimi volgens mij niet zo gek veel en was het voornamelijk Vettel die het hele gebeuren initieerde.En zoals al aangaf snap ik de move ook wel, maar als je zoiets gaat doen (tegen een Verstappen nog wel) als het kampioenschap op spel staat dan is dat gewoon niet slim (imo). Hij had daar eigenlijk niks te winnen en niks te verliezen (nouja, misschien kortstondig de raceleiding). Maar aangezien Kimi beter weg was dan Max had ook dat weinig gevolgen gehad waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Snowdog schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 01:23:
[...]

Zonder het teruggekeken te hebben deed Kimi volgens mij niet zo gek veel en was het voornamelijk Vettel die het hele gebeuren initieerde.En zoals al aangaf snap ik de move ook wel, maar als je zoiets gaat doen (tegen een Verstappen nog wel) als het kampioenschap op spel staat dan is dat gewoon niet slim (imo). Hij had daar eigenlijk niks te winnen en niks te verliezen (nouja, misschien kortstondig de raceleiding). Maar aangezien Kimi beter weg was dan Max had ook dat weinig gevolgen gehad waarschijnlijk.
Jongens, ik schreef dit in kleine letters ter Illustratie.

Het punt was dat Vettel zoveel van dit soort foutjes maakt en dat je opa Kimi daar dus never nooit op kan betrappen. Hij stond 9 (!!) keer op het podium dit seizoen, lijkt mij dat je iemand die zo succesvol is niet afschrijft. Kimi levert, Vettel niet. (en ik vind dit dus al een tijdje..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Nvm. Moet nog wakker worden deze zaterdagochtend.

[ Voor 78% gewijzigd door Jasphur op 08-09-2018 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Savage Chain Bear is savage. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mis dit toch wel erg, Oorgasme vanaf 3:30

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qdjCQIl-UyA]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ach, hoop wel dat Kimi nog een jaartje blijft. Las net dat Kimi voor 2019 zou blijven en Leclerc bij Sauber blijft tegen het salaris wat hij bij Ferrari zou krijgen. Zou een aparte move zijn, dan willen ze Kimi graag; kan ik me vanuit team en engineers wel voorstellen - maar zeker ook vanwege de fans.

Ik denk overigens dat ze compleet maling hebben aan die petitie... Als ze echt willen zetten ze Leclerc gewoon in die auto, petitie of niet. Maar ze willen kimi zelf ook graag houden als dit waar is, en dan kan men “luisteren naar de fans” als reden geven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06

MazeWing

The plot thickens...

Het zal Ferrari werkelijk waar geen ene moer schelen wat de fans van Kimi vinden. Ze pakken een coureur die hen de grootste kans geeft op winnen en middels feedback een goede auto neer kan zetten.
Daarnaast kan een zeer goede coureur die een serieuze bedreiging vormt voor Vettel en daardoor een concurrentiestrijd ontketend, goed zijn voor beide coureurs en ze daardoor naar een hoger level tillen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
Slavy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:36:
Mis dit toch wel erg, Oorgasme vanaf 3:30

[video]
Hou toch eens op met dat gejank (pun intented :P ) over vroeger.

Als je alleen keek voor het mooie geluid; zet dan een cd of wat oude beelden op :) .

Ik als ir. ingenieur vind deze motoren echt geweldig. Veel meer high-tech dan de simpele v10 ontwerpen.

Dit is vooruitgang, blijven hangen over hoe vroeger alles beter was wordt oud en vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Adlermann schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:04:
[...]

Dit is vooruitgang, blijven hangen over hoe vroeger alles beter was wordt oud en vervelend.
vooruitgang is geheel elektrisch, niet een ICE volgehangen met hybride meuk :+

* vhal rent

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

vhal schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:09:
[...]

vooruitgang is geheel elektrisch, niet een ICE volgehangen met hybride meuk :+

* vhal rent
Elektrisch is overrated en echt niet zo milieuvriendelijk als beweerd wordt, ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Als je alleen keek voor het mooie geluid; zet dan een cd of wat oude beelden op :) .

Ik als ir. ingenieur vind deze motoren echt geweldig. Veel meer high-tech dan de simpele v10 ontwerpen.

* Slavy is historicus als hobby en vind alles van vroeger qua technieken interessanter

Nieuw is altijd beter begint dan ook vervelend te worden. :+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ALO ziet er gelukkig uit, heeft een twinkeling in zn ogen.
Denk dat hij volgend jaar daar rijdt.

Mooie wagen trouwens, niet alleen omdat er geen halo op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 22-09 13:34
Fijne race alemaa ...

Oh geen race vandaag :|

*Sterkte deze zondag dan maar! ;)
* DoeEensGek moet koffie drinken bij de buren :/

[ Voor 25% gewijzigd door DoeEensGek op 09-09-2018 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

MotoGP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

kevlar01 schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:38:
[video]
ALO ziet er gelukkig uit, heeft een twinkeling in zn ogen.
Denk dat hij volgend jaar daar rijdt.

Mooie wagen trouwens, niet alleen omdat er geen halo op zit.
Maar Indycar krijgt wel het Aero shield, hieronder hoe die er ongeveer uit komt te zien en ook hoe die er op een F1 wagen uit zou zien.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/2j7j5WPY/s6/indycar-phoenix-february-testing-2018-scott-dixon-chip-ganassi-racing-honda-tests-the-aero-7477573.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/static/img/amp/700000/710000/718000/718800/718861/s6_1334223/f1-russian-gp-2016-daniel-ricciardo-red-bull-racing-rb12-with-the-aero-screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Slavy schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:03:
[...]

Maar Indycar krijgt wel het Aero shield, hieronder hoe die er ongeveer uit komt te zien en ook hoe die er op een F1 wagen uit zou zien.

[afbeelding]

[afbeelding]
De F1 variant was een eerste versie. Vettel heeft in 2017 op Silverstone 1 ronde gereden met een nieuwe versie, maar klaagde meteen over duizeligheid.

Deze tweede versie zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://e2.365dm.com/17/07/16-9/20/skysports-f1-shield-the-shield_4001636.jpg?20170714163244

Afbeeldingslocatie: https://e0.365dm.com/17/07/16-9/20/sebastian-vettel-ferrari-2017-british-gp-shield_4001108.jpg?20170714093621

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DErq6CJW0AAmGi4.jpg:large

Deze lijkt dus ook een stuk meer op de Indy variant. Langer, meer gebold en geen metalen strip bovenlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:06
Eerlijk gezegd vind ik dat ding lelijker dan de halo... Lijkt wel zo'n scherm voor op een scooter.

Edit: hoewel die op de Ferrari er al beter uit ziet.

[ Voor 22% gewijzigd door Finraziel op 09-09-2018 10:28 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53
RobertMe schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:25:
[...]
Deze lijkt dus ook een stuk meer op de Indy variant. Langer, meer gebold en geen metalen strip bovenlangs.
De crash waarbij het voorwiel van Alonso de halo bij LEC raakte zou bij deze constructie dus nog steeds de helm geraakt hebben...

De auto's zijn zo gemaakt dat als de auto op de kop komt te liggen de helm van de coureur vrij ligt. Deze Aero screen zorgt dan wel weer voor de bescherming van kleine onderdelen zoals de veer die Massa raakte, maar doet niets tegen Alonso's wiel dat binnen komt .

Uiteindelijk is de enige echte bescherming een gesloten cockpit.

Ben benieuwd waar we over een paar jaar op uitkomen..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sanderb schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:33:
[...]
Uiteindelijk is de enige echte bescherming een gesloten cockpit.
En dan ben je nog niet zeker dat je niks overkomt. Een ongeluk met fatale afloop kun je nooit voorkomen. Je kunt er alleen maar voor zorgen dat de kans dat het gebeurt zo klein mogelijk is.

De F1 is een open single seater. Als die dus een gesloten cockpit geeft is het in mijn ogen geen F1 meer. De F1 gaat er bij vooral om dat je de coureur kunt zien en hoe reageert. Op de een of andere manier is die beleving bij een gesloten cockpit voor mij flink minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Mwah, ik als oude ir. ingenieur ben het er toch niet mee eens (Lol, wat doet die titel er toe ;)).

Als je vroeger tijdens de warm up van de support races richting het circuit liep, dan dacht je wow wat gaaf en dit is nog niet eens F1! Bij de hoofdrace moest je vervolgens wel je oordoppen in doen en dan nog voelde je het geweld van de wagens in al de vezels van je botten.

Nu rijdt de F2 de baan op en denk je, dit klinkt goed. Vlammen bij het aanremmen etc. allemaal dikke prima. Vervolgens komen de F1 stofzuigers met halo aan de beurt en is alle beleving weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:33:
[...]
[knip]

Nu rijdt de F2 de baan op en denk je, dit klinkt goed. Vlammen bij het aanremmen etc. allemaal dikke prima. Vervolgens komen de F1 stofzuigers met halo aan de beurt en is alle beleving weg.
F2 2017 klonk prima, F2 2018 (met Halo) klinken ook als "stofzuigers", maar de uitlaatvlammen zijn er nog ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat voor geluid de wagens maken boeit mij in principe niet zo, als ik maar mooie acties zie op de baan. Enige waar ik een probleem mee zou hebben is als ze gaan klinken als elektrische wagens. Dan is het net of er een zwerm bijen over de baan gaat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
hardware-lover schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:43:
[...]

F2 2017 klonk prima, F2 2018 (met Halo) klinken ook als "stofzuigers", maar de uitlaatvlammen zijn er nog ;)
Ik was in Hockenheim, daar hadden ze helaas geen F2 dit jaar, dus mijn referentie was inderdaad de oude V8. Overigens was er wel BOSS GP. met echte atmosferische F1 motoren dus. Die klonken echt veel beter dan de huidige F1.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
achja misschien komen ze toch nog ooit met iets als:

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com//admin/ckfinder/userfiles/images/Formula1/concept-2021-brawn.jpg

Zijn die concepts van een "Ferrari 2025" paar jaren terug toch nog mogelijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een link dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Hij doelt gok ik op nr. 18, het racenummer van Stroll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap. Dat had ik even gemist
Ik zat al te denken. Dat nieuws op een zondag..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik bedacht me opeens iets. Kvyat is nu reserverijder en simulatierijder bij Ferrari. Hij zal daar beschikken over enige informatie van de SF-71H. Ik vraag me af of Marko hem daarom niet terug zou halen? Na bijna een seizoen weet nog niemand wat Ferrari nu doet met starten, enorme vermogenspieken en stuurinstellingen. Kvyat weet het waarschijnlijk wel. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2018 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:53:
Ik bedacht me opeens iets. Kvyat is nu reserverijder en simulatierijder bij Ferrari. Hij zal daar beschikken over enige informatie van de SF-71H. Ik vraag me af of Marko hem daarom niet terug zou halen? Na bijna een seizoen weet nog niemand wat Ferrari nu doet met starten, enorme vermogenspieken en stuurinstellingen. Kvyat weet het waarschijnlijk wel. ;)
Wat het omgedraaide is van wat hier geschreven werd van toen die test driver bij Ferrari werd :P Toen werd hier nog geschreven dat Ferrari hem wilde hebben i.v.m. zijn kennis van de RBs (maar dat was dus alleen de RB11 en 4? races de RB12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:53:
Gezien Kvyat niet in het A team mag rijden twijfel ik over hij er zelf dan wat over los gaat laten, nu heeft hij een troef achter de hand als ze hem terug zouden nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

:')

[ Voor 9% gewijzigd door Slavy op 11-09-2018 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Iets meer dan een linkdump zou handig zijn :)

Vooral die twitter linkjes klikt nog niet de helft van de mensen op.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Formula one schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:28:
[...]

Tesla als sponsor op een f1 auto dat zou leuk zijn
MGU-K provided by Tesla
Energy Store provided by Tesla/Solar City

Edit:
Of een Tesla Powerwall inbouwen als accupack

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 09-09-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:34:
achja misschien komen ze toch nog ooit met iets als:

[afbeelding]

Zijn die concepts van een "Ferrari 2025" paar jaren terug toch nog mogelijk :P
Ziet er gaaf uit. Blijkt van https://antoniopagliadesign.wixsite.com/studio/f1concept2025 te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
Hopen dat ze daar ook naar toe gaan. Ziet er super vet uit!
:X
Offtopic: Wat een fucking idioot is die fenati dan joh :(

[ Voor 45% gewijzigd door Bastie-88 op 09-09-2018 22:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Formula one schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:28:
[...]

Tesla als sponsor op een f1 auto dat zou leuk zijn
Die doen alleen niks aan sponsoring.
Zelfs de Tesla Cup (raceklasse met alleen model S) moet al zijn auto's gewoon kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53
sjaool schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:51:
[...]

En dan ben je nog niet zeker dat je niks overkomt. Een ongeluk met fatale afloop kun je nooit voorkomen. Je kunt er alleen maar voor zorgen dat de kans dat het gebeurt zo klein mogelijk is.

De F1 is een open single seater. Als die dus een gesloten cockpit geeft is het in mijn ogen geen F1 meer. De F1 gaat er bij vooral om dat je de coureur kunt zien en hoe reageert. Op de een of andere manier is die beleving bij een gesloten cockpit voor mij flink minder.
single seater zal het voorlopig nog wel even blijven :+
Het "open" slaat echter niet op de cockpit, maar op de wielen. Voor zover ik weet staat er nergens een definitie dat een open wheel single seater geen gesloten cockpit mag hebben.

Sterker nog.. Je kunt je afvragen of de Formula E nog steeds een formule auto is volgend seizoen aangezien de wielen met de gen 2 auto niet meer open te noemen zijn. Natuurlijk bepaald die klasse zelf wat de regels zijn, maar het heet nog steeds "Formula", en dat waren altijd open wheel auto's.
(wat mij betreft kunnen ze die gen2 wel van een gesloten cockpit voorzien ook dan)

De problemen die de F1 nu heeft: niet kunnen inhalen, vuile lucht achter de auto, komen voor een deel door die open wielen. De Formule E pakt het eigenlijk heel logisch aan: drag verminderen door de wielen af te dekken, en downforce voornamelijk genereren met de bodem. Ze moeten ook wel door de beperking van de aandrijving.

Voor mij is F1 het summum van de autosport. Daarbij veranderen de auto's elk jaar van vorm binnen de geldende regels.. En elk jaar wordt er gezegd dat de auto's vroeger mooier waren.

Wat betreft het kunnen zien van de coureur en hoe hij reageert...
De enige keer dat je bij een coureur zijn ogen kan zien is als hij in de pits staat.. Hoe hij reageert zie je aan de beweging van de auto, niet aan de beweging van de helm...laat staan de gezichtsuitdrukking, Bovendien zou je bij een gesloten (maar transparante) cockpit net zoveel of meer zien als nu met de halo.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@sanderb Dat open op de wielen slaat weet ik maar om de wagen te beschrijven kwam ik niet om open single seater heen. ;) Die concept F1 van Ferrari ziet er wel mooi uit, net als die van Red Bull trouwens alleen gaan die dus volledig voorbij aan het feit dat je dan de coureur echt helemaal niet meer ziet. Dan kun je net zo goede een veld vol met Roboracers neerzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is eigenlijk het voordeel van "open wielen"? Je zou bij F1 het summum verwachten, dus ook dat vrije wielen een voordeel heeft.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het bodywork scheelt er vet uitziet en nauwkeurig sturen misschien wat makkelijker maakt. Verder niets.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 10-09-2018 08:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JvS schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:31:
Wat is eigenlijk het voordeel van "open wielen"? Je zou bij F1 het summum verwachten, dus ook dat vrije wielen een voordeel heeft.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het bodywork scheelt er vet uitziet en nauwkeurig sturen misschien wat makkelijker maakt. Verder niets.
Sneller banden vervangen aangezien een F1 wagen de afstand niet op een set volhoudt. Nu is het wel mogelijk om banden te ontwikkelen die het wel kunnen natuurlijk. Maar zo krijg je meer mogelijkheden qua racestrategie etc. En het ziet er natuurlijk gewoon veel mooier uit dan een gesloten wiel, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

sjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:36:
[...]

Sneller banden vervangen aangezien een F1 wagen de afstand niet op een set volhoudt. Nu is het wel mogelijk om banden te ontwikkelen die het wel kunnen natuurlijk. Maar zo krijg je meer mogelijkheden qua racestrategie etc. En het ziet er natuurlijk gewoon veel mooier uit dan een gesloten wiel, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)
De LMP1 bijv. draait veel langere stints dan F1, terwijl ze daar bijna net zoveel downforce genereren.

Alonso moest zn rijstijl blijkbaar aanpassen daar omdat ie te voorzichtig met de banden was :)
Pagina: 1 ... 42 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1