[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.022 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 15:34

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien een domme vraag, maar ja dat past ook wel bij mij.
Kan verstappen een FP doen in de auto van STR? Om zelf te voelen hoe de Honda motor reageert?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Zo, dan doen we het hier nog heel aardig met z'n allen heb ik het idee :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
TrekDr0p schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:01:
Kan verstappen een FP doen in de auto van STR? Om zelf te voelen hoe de Honda motor reageert?
Ik denk dat het reglementair wel zou mogen. Echter, is het niet even instappen en wegrijden. Dan moet er o.a. eerst weer een apart stoeltje voor Max gemaakt worden.
Plus dat het allemaal weinig zeggend is, de auto is compleet anders t.o.v. de Red Bull en de motor die hij volgend jaar krijgt zal ook anders zijn.

Daarnaast durf ik te wedden dat ze in de simulator al lang de Honda motor testen en dat Max dus ook wel weet hoe deze presteert (voor nu). Dat is namelijk allemaal iets eenvoudiger te realiseren en aan te passen :)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

B-Real schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat het reglementair wel zou mogen. Echter, is het niet even instappen en wegrijden. Dan moet er o.a. eerst weer een apart stoeltje voor Max gemaakt worden.
Plus dat het allemaal weinig zeggend is, de auto is compleet anders t.o.v. de Red Bull en de motor die hij volgend jaar krijgt zal ook anders zijn.

Daarnaast durf ik te wedden dat ze in de simulator al lang de Honda motor testen en dat Max dus ook wel weet hoe deze presteert (voor nu). Dat is namelijk allemaal iets eenvoudiger te realiseren en aan te passen :)
Best kans dat je op een team gezet moet worden om in de auto te mogen rijden, en dat Max zijn punten dan dus niet meer voor het WCC mee zouden tellen.

Twee keer onzin in 2 dagen, ik ben lekker bezig :P

Maar je mag dus niet op 2 teams staan in 1 weekend dus zou betekenen dat Max ook in de STR moet racen (of niet racet).

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 06-09-2018 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:10
Bansheeben schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:16:
[...]

Zo, dan doen we het hier nog heel aardig met z'n allen heb ik het idee :)
Dat komt met name door de corrigerende tikken die @DaniëlWW2 af en toe uit moet delen O-)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Maurice079 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:27:
[...]

Dat komt met name door de corrigerende tikken die @DaniëlWW2 af en toe uit moet delen O-)
En we zijn hier ook best aardig voor elkaar :(:)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mark-k schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:27:
[...]

Best kans dat je op een team gezet moet worden om in de auto te mogen rijden, en dat Max zijn punten dan dus niet meer voor het WCC mee zouden tellen.
Voor een vrije training? Dat lijkt me niet.
Het kost je alleen waardevolle tijd in je eigen auto.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
mark-k schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:27:
[...]

Dat zou kunnen. Ik zit hard na te denken of er in het verleden zoiets is voorgevallen.
Eigenlijk heeft Max in 2016 natuurlijk al het omgekeerde gedaan, toen werd hij gepromoveerd van Toro Roso naar Red Bull. Dat was natuurlijk niet voor één training, maar zal voor het verhaal niet veel uitmaken.
Ben even te lui om het op te zoek, maar toen is hij (of Toro Rosso) zijn punten toch ook niet kwijt geraakt?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

B-Real schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:33:
[...]

Dat zou kunnen. Ik zit hard na te denken of er in het verleden zoiets is voorgevallen.
Eigenlijk heeft Max in 2016 natuurlijk al het omgekeerde gedaan, toen werd hij gepromoveerd van Toro Roso naar Red Bull. Dat was natuurlijk niet voor één training, maar zal voor het verhaal niet veel uitmaken.
Ben even te lui om het op te zoek, maar toen is hij (of Toro Rosso) zijn punten toch ook niet kwijt geraakt?
Nee maar toen is hij wel van team gewisseld. Iets wat hij in dit geval niet zou doen natuurlijk.

Zie hier nergens staan dat het niet zou mogen trouwens: https://www.formula1.com/...d_additional_drivers.html

[ Voor 11% gewijzigd door Brummetje op 06-09-2018 16:36 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
B-Real schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:33:
[...]

Correct. Zowel STR als Verstappen hebben toen bun punten behouden.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Wom

Je moet op voorhand de rijders voor een GP-weekend inschrijven. Lijkt mij niet dat je dezelfde coureur bij twee teams voor hetzelfde weekend kunt inschrijven, los van het feit of de daadwerkelijke sessies anders zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MikeyMan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:33:
[...]

Voor een vrije training? Dat lijkt me niet.
Het kost je alleen waardevolle tijd in je eigen auto.
Even gezocht en ik zit idd verkeerd te denken. Punten zijn dus niet het probleem. Het grote probleem is dat Max dan niet de race in de RB mag rijden, aangezien een driver lineup inclusief backups en testers voor het weekend vastgesteld moet worden en een driver niet bij 2 teams op de lijst mag staan. Je kunt dus niet tijdens het weekend van team wisselen, alleen tussen de weekenden. Dus dan zou hij ook een race bij STR moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Jackson6 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:01:
[...]

Alleen de Q battle zegt al genoeg, Vettel is gewoon echt beter dan Kimi, tweede rijder of niet. Z'n staat van dienst is dik in orde hoor maar ik vind het een vage kerel die nooit lacht en altijd als een idioot de pers te woord staat. De één vind het grappig en noemt het cult, maar ik vind het gewoon een mafkees.
Kimi is net als Hamilton het gewoon zat om stomme vragen te beantwoorden.

Afgelopen zondag zei jack plooij tegen kimi: "kimi fucking raikonen" en zowaar een glimlach bij Kimi.
Hij heeft echt wel humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

tlpeter schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:41:
[...]
Afgelopen zondag zei jack plooij tegen kim: "kimi fucking raikonen" en zowaar een glimlach bij Kimi.
Hij heeft echt wel humor.
Ze vinden het dan ook allemaal geweldig dat je die dingen gewoon op de Nederlandse televisie mag zeggen. :P Plus Jack Plooij is sowieso een beetje ouwe jongens krentenbrood met de coureurs.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:27
Kimi is samen met Alonso de enige die nog tegen Jos verstappen en Max Verstappen hebben geracet.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:34

basvn

Breezand - NHN

TrekDr0p schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:01:
Kan gasly gelijk de redbull auto een paar rondjes proberen!
Ben wel benieuwd of het mag ja!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gewoon stiekem doen joh. Zet Gasly een petje met rechte klep op en Verstappen eentje met ronde klep en je ziet het verschil niet meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
tlpeter schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:41:
[...]
Kimi is net als Hamilton het gewoon zat om stomme vragen te beantwoorden.
Kan me dat ook wel voorstellen. Die jongens willen graag racen, het zijn coureurs. Natuurlijk hoort daar een portie media bij, maar vaak is dit zo geestdodend als maar kan zijn. Tig keer hetzelfde verhaaltje opdreunen, oppassen dat je niet in een valstrik van een journalist stapt.

Tientallen verplichte 'feestjes' per jaar voor de sponsoren die allemaal met je op de foto willen. Natuurlijk, die mensen betalen je salaris en dus doe je het, maar je hoeft het niet leuk te vinden. De meeste doen alsof ze het wel leuk vinden, maar niet allemaal. Kimi hoort bij die laatste categorie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Pathogen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:51:
Gewoon stiekem doen joh. Zet Gasly een petje met rechte klep op en Verstappen eentje met ronde klep en je ziet het verschil niet meer ;)
Gewoon allebei in een soort 'the Stig' pak laten hijsen voor een complete FP, niemand die het ziet :P

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[aluhoedje]Misschien hebben ze het al gedaan! :o [/aluhoedje]

• vhal
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Aardappel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:47:
Kimi is samen met Alonso de enige die nog tegen Jos verstappen en Max Verstappen hebben geracet.
Gek idee wel, Button was er ook zo'n één... :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Over Kimi gesproken:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:51:
[...]

Kan me dat ook wel voorstellen. Die jongens willen graag racen, het zijn coureurs. Natuurlijk hoort daar een portie media bij, maar vaak is dit zo geestdodend als maar kan zijn. Tig keer hetzelfde verhaaltje opdreunen, oppassen dat je niet in een valstrik van een journalist stapt.

Tientallen verplichte 'feestjes' per jaar voor de sponsoren die allemaal met je op de foto willen. Natuurlijk, die mensen betalen je salaris en dus doe je het, maar je hoeft het niet leuk te vinden. De meeste doen alsof ze het wel leuk vinden, maar niet allemaal. Kimi hoort bij die laatste categorie.
En zeker Kimi heeft er volgens mij echt een hekel aan. Sommigen zoals Hamilton vinden zo'n feestje ook nog wel leuk. Kimi is juist nuchtere "ouwe rot" die bijna alleen maar in die auto zit omdat hij van racen houdt, en de rest van de tijd zit 'ie wat ik uit z'n Instagram-posts kan halen het liefst bij z'n vrouw en kinderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Komt er nog wat van, Maranello? O-)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

KRAI.7

Bwoah...

http://webcache.googleuse...mments/9dj30v/hes_coming/ :-(

Onderteken hier de petitie! :9 https://www.change.org/p/...aikkonen-for-another-year

[ Voor 35% gewijzigd door KRAI.7 op 06-09-2018 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Doe dan even de directe link ;)
https://twitter.com/simo_.../1037701680538824704?s=19
Deleted facebook post from Charles' sponsor Garage Italia, who's boss is Lapo Elkann.

"Proud to have believed in you since your F1 debut. Proud to have accompanied you in track and in corner after corner. Happy to see you soon in Red."

Wear Sunscreen!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:34

basvn

Breezand - NHN

Persberichten kunnen beter overdag komen voor de media enzo.. Wie kan dat Ferrari uitleggen?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Misschien trouwens wel leuk om te vermelden, als het off topic is, sorry...
Zojuist weer 3 boeken besteld:
- The Mechanic's Tale (door Steve Matchett)
- The Mechanic (door Marc Priestley, van de MP videos)
- Colin Chapmans autobiografie (ontwerper van de Lotus F1 wagens, n.a.v. een post hier vanmiddag)

Dat om toe te voegen aan m'n huidige F1/auto boeken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MeqDsTA.jpg?1

Mocht er iemand een keer een boek willen lenen... geef maar een gil. Ik heb ze allemaal gelezen en wat ik leuk vond heb ik bewaard en wat ik niet leuk vond heb ik weer weggegeven/verkocht. Het is leuk om zo'n collectie te hebben, maar het is zonde om ze te laten verstoffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 22:57

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:09

KenVerburg

Race-fan

NVM

[ Voor 99% gewijzigd door KenVerburg op 06-09-2018 19:35 ]

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:06
B-Real schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat het hem er ook in zit dat Max bijna elke keer op het podium kan eindigen of zelfs kan winnen als er een ferrari en/of mercedes af gaat. En dat is meer waard. Als max nu echt in niemandsland zou reiden dan zou ik max en pierre nog wel een wedstrijd zien wisselen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
Wom schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:37:
Je moet op voorhand de rijders voor een GP-weekend inschrijven. Lijkt mij niet dat je dezelfde coureur bij twee teams voor hetzelfde weekend kunt inschrijven, los van het feit of de daadwerkelijke sessies anders zijn.
In de 50's gebeurde het wel dat coureurs van auto binnen het team wisselden, zelfs tijdens de race nog. Zo is in Frankrijk '51 de race door zowel Fagioli als Fangio gewonnen, en ze zijn die zelfde race samen ook 11e geworden. Zo is Ascari in diezelfde race uitgevallen, bij Gonzalez in de auto gestapt en zo toch nog 2e geworden. Wel werden de punten over 2 coureurs verdeeld.

www.statsf1.com is je vriend om dit soort dingen terug te vinden _/-\o_

Nu zullen dat soort dingen inderdaad niet meer kunnen.
Aardappel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:47:
Button ook, en met een beetje fantasie Massa. Massa maakte zijn debuut in 2002, toen Jos een jaar zonder stoeltje zat. In 2003 had Jos weer een stoeltje, maar was Massa een seizoen testrijder bij Ferrari.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:27
Richard117 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:12:
[...]

[...]

Button ook, en met een beetje fantasie Massa. Massa maakte zijn debuut in 2002, toen Jos een jaar zonder stoeltje zat. In 2003 had Jos weer een stoeltje, maar was Massa een seizoen testrijder bij Ferrari.
Bedoelde eigenlijk van de huidige grid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

alexbl69 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:51:

Voor die miljoenen per jaar wil ik wel doen wat ik het allerleukste vind om te doen, en als ik dan af en toe 350983 x achter elkaar dezelfde domme vraag moet beantwoorden hoef ik enkel aan m'n bankrekening te denken...... Ja, het is leuk dat Kimi zo is, dat is Kimi nou eenmaal maar als er 5 van dat soort coureurs in een seizoen zijn is dat opeens echt niet zo leuk meer. Ze mogen ook wel een beetje moeite doen voor het geld dat ze verdienen, het zijn geen kleuters.

Exact expert nodig?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Crazy D schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:29:
[...]

Voor die miljoenen per jaar wil ik wel doen wat ik het allerleukste vind om te doen, en als ik dan af en toe 350983 x achter elkaar dezelfde domme vraag moet beantwoorden hoef ik enkel aan m'n bankrekening te denken...... Ja, het is leuk dat Kimi zo is, dat is Kimi nou eenmaal maar als er 5 van dat soort coureurs in een seizoen zijn is dat opeens echt niet zo leuk meer. Ze mogen ook wel een beetje moeite doen voor het geld dat ze verdienen, het zijn geen kleuters.
Ze doen ook moeite voor dat geld, daar racen ze namelijk voor. Domme vragen beantwoorden is een bijzaak, dat is niet waar ze voor ingehuurd zijn. Als ze in de race slecht presteren krijgen ze minder geld, niet als ze in het interview slecht presteren. Kimi doet gewoon wat van hem gevraagd wordt en krijgt daarvoor betaald.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
niet meer van toepassing

[ Voor 104% gewijzigd door bvbal79 op 06-09-2018 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
Wat ziet Bernie er slecht uit eigenlijk. Of beter gezegd, hij wordt nu wel erg oud. Dat ene oog van hem blijft ook niet goed open staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Maar weer een fototje tussen door dan?
Lando met de MvLaren voor de Pirelli testdagen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dmbok6mXcAATpTX?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:21
Jasphur schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:52:
Maar weer een fototje tussen door dan?
Lando met de MvLaren voor de Pirelli testdagen.

[afbeelding]
Mooi contrast.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Mooi oranje is mooi O+

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Maar is er vanuit Ferrari vandaag nu echt nieuws gekomen/bevestigd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

* DaniëlWW2 hoopt nog steeds dat Kimi blijft. O-)
Dat zou denk ik ook beter zijn voor Ferrari. Wie denkt er nu serieus dat Leclerc naast Vettel zetten niet gaat eindigen in twee jaar oorlog binnen Ferrari?

Leclerc is jong en wil zich bewijzen terwijl Vettel vier WDC's heeft en onbetwiste nummer een is nu. Vettel zal Leclerc af moeten maken om nummer een te blijven terwijl Leclerc zich moet bewijzen tegenover Vettel want anders gooit Ferrari hem er op termijn uit. Leclerc kan zich ook niet twee jaar inhouden mocht bij gelijkwaardig, laat staan beter zijn dan Vettel omdat hij zich dan ook niet bewijst. Kimi vervangen is gewoon vragen om problemen, forse problemen. Zo geeft je waarschijnlijk de titels van 2019 ook weg aan Mercedes en Hamilton omdat Vettel en Leclerc elkaar bevechten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 22:57
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:56:
Dat zou denk ik ook beter zijn voor Ferrari. Wie denkt er nu serieus dat Leclerc naast Vettel zetten niet gaat eindigen in twee jaar oorlog binnen Ferrari?

Leclerc is jong en wil zich bewijzen terwijl Vettel vier WDC's heeft en onbetwiste nummer een is nu. Vettel zal Leclerc af moeten maken om nummer een te blijven terwijl Leclerc zich moet bewijzen tegenover Vettel want anders gooit Ferrari hem er op termijn uit. Leclerc kan zich ook niet twee jaar inhouden mocht bij gelijkwaardig, laat staan beter zijn dan Vettel omdat hij zich dan ook niet bewijst. Kimi vervangen is gewoon vragen om problemen, forse problemen. Zo geeft je waarschijnlijk de titels van 2019 ook weg aan Mercedes en Hamilton omdat Vettel en Leclerc elkaar bevechten.
Als je die redenatie volgt , kan nooit iemand anders dan RAI het 2e stoeltje bij FER vullen.. Niet LEC, niet RIC, niet PER, etc...
Een Nummer 1 rijder hebben werkt zo al jaren tegen Ferrari.. Vandaar ook de droogte in titels afgelopen seizoenen.. :X :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien is Vettel gewoon niet goed genoeg en moet juist hij vervangen worden door Leclerc :Y)

Leclerc is dan de jonge hond die risico's neemt en hopelijk vaker wint dan dat ie ondersteboven in de grindbak eindigt, en Kimi is de stabiele factor die consistent ergens in de top 4 eindigt en Leclerc dingen leert. En dan geen gezeik met eerste en tweede rijder, maar gewoon RBR-stijl 2 verschillende soorten coureurs.

Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar een mens kan dromen :+

Een 1-2 opstelling heeft ze natuurlijk wel wat kampioenschappen opgeleverd met Schumacher, maar dat kwam ook omdat hun auto toen gewoon behoorlijk goed was. Het is heel lang geleden voor me, maar ik meen dat McLaren-Mercedes niet altijd even betrouwbaar was toen. Maar inmiddels is het laatste WCC voor hen alweer 10 jaar geleden als ze dit jaar niet winnen, lijkt me imho toch het teken dat er misschien iets moet veranderen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

RobinHood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:34:
Een 1-2 opstelling heeft ze natuurlijk wel wat kampioenschappen opgeleverd met Schumacher, maar dat kwam ook omdat hun auto toen gewoon behoorlijk goed was. Het is heel lang geleden voor me, maar ik meen dat McLaren-Mercedes niet altijd even betrouwbaar was toen. Maar inmiddels is het laatste WCC voor hen alweer 10 jaar geleden als ze dit jaar niet winnen, lijkt me imho toch het teken dat er misschien iets moet veranderen.
Maar hun auto was ook een tijdje niet helemaal top. Al was het in de succes jaren van Schumi natuurlijk ook wel een hele stevige overmacht, dat zelfs als Barrichello af en toe had mogen winnen was Schumi nog steeds een paar races voor het einde van het seizoen kampioen geweest.

Ik denk dat en nummer 1 rijder wel kan werken maar dan moet alles binnen het team ook op de nummer 1 gefocust zijn en de nummer 2 moet dan wel lekker stabiel ook top 3-tjes rijden, liefst af en toe 2 zodat ie de rest iets kan ophouden (nummer 1 als eerste de pits in en de nummer 2 houdt de rest eventjes een tel extra op). Maar dan had Kimi Vettel ook direct voorbij moeten laten gaan in Monza toen Kimi per ongeluk pol pakte.

Niet dat ik het trouwens leuk vind, doe maar 2 rijders die gewoon mogen knokken om te laten zien wie het beste is, voor de constructeurs maakt het geen zak uit, als ze maar winnen. En als beiden goed zijn, is de kans dat 1 van de rijders kampioen wordt ook wel groot.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

mark-k schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:35:
[...]

Ze doen ook moeite voor dat geld, daar racen ze namelijk voor. Domme vragen beantwoorden is een bijzaak, dat is niet waar ze voor ingehuurd zijn. Als ze in de race slecht presteren krijgen ze minder geld, niet als ze in het interview slecht presteren. Kimi doet gewoon wat van hem gevraagd wordt en krijgt daarvoor betaald.
Nee dus. Ze zijn ingehuurd als uithangbord van een team, en vooral de sponsors. Die leggen de miljoenen op tafel die deze heren mee naar huis nemen. Bij die functie als uithangbord is het beeld in de media heel, heel belangrijk. Dat is als sponsor wanneer je logo op TV komt (vandaar die stomme petjes altijd: logo's), de feestjes zijn wanneer sponsors hun relaties kunnen vermaken met een 'exclusieve' ontmoeting met een beroemde coureur.

Natuurlijk is wat ze op de baan laten zijn heel belangrijk. Maar hoe ze zich buiten de baan presenteren is dat net zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 07-09-2018 06:56 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ATS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:53:
[...]

Nee dus. Ze zijn ingehuurd als uithangbord van een team, en vooral de sponsors. Die leggen de miljoenen op tafel die deze heren mee naar huis nemen. Bij die functie als uithangbord is het beeld in de media heel, heel belangrijk. Dat is als sponsor wanneer je logo op TV komt (vandaar die stomme petjes altijd: logo's), de feestjes zijn wanneer sponsors hun relaties kunnen vermaken met een 'exclusieve' ontmoeting met een beroemde coureur.

Natuurlijk is wat ze op de baan laten zijn heel belangrijk. Maar hoe ze zich buiten de baan presenteren is dat net zo goed.
Als dat het verhaal was had Kimi al een paar jaar thuis gezeten.
Hoe vaak wordt er nu over zijn opmerkingen gesproken? Elke publiciteit is goede publiciteit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:56:

Dit dus, Leclerc komend jaar al in de Ferrari zetten naast Vettel is zowat het domste wat ze kunnen doen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
MikeyMan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:25:
[...]

Hoe vaak wordt er nu over zijn opmerkingen gesproken? Elke publiciteit is goede publiciteit ;)
Denk dat Raikkonen daar wel degelijk mee bezig is. Dat bewees ie toen ie na de qualifying de auto parkeerde op het rechte stuk om dan naar de pit wall te lopen om het juiste petje en zijn zonnebril te gaan halen.

En net als iedere piloot zal ook hij wel acte-de-présences moeten doen bij sponsoren.

Voor de bedragen die hij maandelijks op zijn rekening krijgt, zal ie toch echt wel veel meer moeten doen dan enkel maar aan een stuurtje draaien

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

MikeyMan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:25:
[...]

Thuis gezeten? Dat weet ik niet. Maar ik denk dat de marketingwaarde van een Ricciardo in potentie een stuk groter is, zeker als het hem gaat lukken om ook een WDC te pakken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 22-09 15:36

Damian

Insane Obtrusion

ATS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:46:
[...]

Thuis gezeten? Dat weet ik niet. Maar ik denk dat de marketingwaarde van een Ricciardo in potentie een stuk groter is, zeker als het hem gaat lukken om ook een WDC te pakken.
In een Renault? 8)7

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Denk dat kimi toch een behoorlijke marketingwaarde heeft, was volgens die grote F1 enquete anderhalf jaar terug ook de populairste coureur. Ik denk ook dat hij naar zijn sponsors ook erg netjes is, zie maar het al aangehaalde voorbeeld van het petje plus de zonnebril waar hij best moeite voor deed. Je moet er maar aan denken als je net de pole hebt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

roda_djavulen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:56:
Denk dat kimi toch een behoorlijke marketingwaarde heeft, was volgens die grote F1 enquete anderhalf jaar terug ook de populairste coureur. Ik denk ook dat hij naar zijn sponsors ook erg netjes is, zie maar het al aangehaalde voorbeeld van het petje plus de zonnebril waar hij best moeite voor deed. Je moet er maar aan denken als je net de pole hebt gepakt.
Hij zal wel betaald krijgen voor elke keer als hij die Ray-Ban op heeft.
Petje was volgens mij hetzelfde als die hij al had, maar kan het fout hebben.

Vind persoonlijk Kimi een van de tofste op de grid. Vind de meeste eigenlijk wel tof, behalve Magnussen, Sirotkin, en Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Crazy D schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:43:
[...]

Maar hun auto was ook een tijdje niet helemaal top. Al was het in de succes jaren van Schumi natuurlijk ook wel een hele stevige overmacht, dat zelfs als Barrichello af en toe had mogen winnen was Schumi nog steeds een paar races voor het einde van het seizoen kampioen geweest.

Ik denk dat en nummer 1 rijder wel kan werken maar dan moet alles binnen het team ook op de nummer 1 gefocust zijn en de nummer 2 moet dan wel lekker stabiel ook top 3-tjes rijden, liefst af en toe 2 zodat ie de rest iets kan ophouden (nummer 1 als eerste de pits in en de nummer 2 houdt de rest eventjes een tel extra op). Maar dan had Kimi Vettel ook direct voorbij moeten laten gaan in Monza toen Kimi per ongeluk pol pakte.

Niet dat ik het trouwens leuk vind, doe maar 2 rijders die gewoon mogen knokken om te laten zien wie het beste is, voor de constructeurs maakt het geen zak uit, als ze maar winnen. En als beiden goed zijn, is de kans dat 1 van de rijders kampioen wordt ook wel groot.
Ik denk ook dat een eerste rijder het team helpt om het kampioenschap te winnen (in ieder geval de coureurs titel). Indien je het nu ziet dat Mercedes en Ferrari zeer gewaagd zijn aan elkaar, dan is Hamilton de eerste rijder en Bottas moet mee helpen om de Ferrari's achter Hamilton te houden.
Stel je hebt een situatie waarbij beiden coureurs mogen vechten om P1 dan kan je Max/Daniel praktijken verwachten, en dat is een poging tot inhalen in een bocht waarbij je teamgenoot die plek gaat verdedigen = boem = 0 punten.

Mercedes heeft hier ook van geleerd met Hamilton en Rosberg. Dit terwijl het simpelweg: Team Mercedes is en niet Team Hamilton of Team Rosberg. Indien je team verzekert is van het kampioenschap, laat dan de coureurs maar vechten om hun eigen titel. Met andere sporten schiet het ook niet op indien je je eigen teamgenoten gaat pakken of de bal gaat afpakken puur voor eigen gewin.

De eerste en tweede rijder tactiek is gewoon een hele sterke om meer kans te maken op het kampioenschap.

Stel RBR heeft volgend jaar de winnende auto en stel RBR hanteert geen eerste en tweede rijder systeem en stel Gasly en Verstappen zijn aan elkaar gewaagd.. Dat gaat fout zonder teamorders. Zo hebben zowel Gasly als Verstappen het recht om elkaar aan te vallen en elkaar te verdedigen.. Nja dat is gewoonweg wachten op schade en 0 punten. Zit je dan met je winnende auto vol scheuren en schade, niet bepaald gewenst lijkt mij.

Althans, dit is mijn mening :*)

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 07-09-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:03:
[...]

Hij zal wel betaald krijgen voor elke keer als hij die Ray-Ban op heeft.
Petje was volgens mij hetzelfde als die hij al had, maar kan het fout hebben.

Vind persoonlijk Kimi een van de tofste op de grid. Vind de meeste eigenlijk wel tof, behalve Magnussen, Sirotkin, en Stroll.
Ericsson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Hmm.. inderdaad ook kleurloos.

Op zijn Monza crash na natuurlijk... ;)
LopendeVogel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:08:
[...]

Mercedes heeft hier ook van geleerd met Hamilton en Rosberg. Dit terwijl het simpelweg: Team Mercedes is en niet Team Hamilton of Team Rosberg. Indien je team verzekert is van het kampioenschap, laat dan de coureurs maar vechten om hun eigen titel. Met andere sporten schiet het ook niet op indien je je eigen teamgenoten gaat pakken of de bal gaat afpakken puur voor eigen gewin.
Helemaal mee eens, alleen in het tijdperk Hamilton/ Rosberg (2014-2016) hadden ze eigenlijk geen concurrentie van de andere teams.
Dit jaar (en vorig jaar al een beetje) is dat gelukkig aan het veranderen.

[ Voor 61% gewijzigd door kevlar01 op 07-09-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
LopendeVogel schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:08:
Bij voetbal sta je met 11 man op het veld en moet je samenwerken. Bij F1 zit je alleen in de auto, moet je alleen anderen inhalen, etc. Bij F1 kun je perfect races winnen, en evt ook een WDC, zonder dat beide coureurs echt samen werken. Is Vettel zelfs niet kampioen geworden in het jaar van de Multi 21 converse? Daarentegen gaat het je bij voetbal echt niet lukken om een wedstrijd te winnen zonder samen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://racingnews365.nl/...moeten-we-ocon-laten-gaan

Lijkt me voor ocon wel het beste.
Maar vraag me af; als ocon eruit wil stappen dan kan ie dat zelf ook toch?

Zou wel wat deuren openen bij TR of Haas misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Dat was het punt niet. En nee, dat zal in elk geval op de korte termijn in een Renault niet lukken. Het punt was dat Ricciardo een veel hogere like-factor heeft en daarmee, voor zover ik het spelletje begrijp, een hogere waarde voor sponsoren. Wie zou je liever op je event hebben? Big-smile Ricciardo of 'Bwah...' Raikonnen, afgezien van de WK standings dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

In ander nieuws. Ik begrijp uit de video van Mark Priestley dat Pat Simmons terug gaat naar McLaren? Het zou mooi zijn als hij het voor elkaar krijgt om eens orde op zaken te stellen in dat team. Ik vind het zo zonde dat dat voormalige top-team zo door het ijs gezakt is de laatste jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

Wat was nou de grote gebeurtenis bij Ferrari, gisteren? Heb ik iets gemist? -O-

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Spotmatic schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:07:
Wat was nou de grote gebeurtenis bij Ferrari, gisteren? Heb ik iets gemist? -O-
De gedachte was dat Ferrari Leclerc zou gaan aankondigen (en daarmee, het vertrek van Raikonen). Dat is vziw niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

ATS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:09:
[...]

De gedachte was dat Ferrari Leclerc zou gaan aankondigen (en daarmee, het vertrek van Raikonen). Dat is vziw niet gebeurt.
Dus het was alleen maar ongefundeerde napraterij op basis van een bericht van Sky Sports Italia. ;w

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
MikeyMan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:58:

Het zou eeuwig zonde zijn als Ocon de Formule 1 al weer moet verlaten, erg groot talent en hij presteert ook gewoon niet slecht. Dat er voor zo iemand geen plek is in de sport is echt een teken aan de wand dat er iets goed mis is met de Formule 1.

Het laat ook wel zien hoe slecht de teams op Red Bull na hun opleidingsprogramma op orde hebben. Mercedes helpt talenten de F1 in, maar hoe groot het talent ook ze verliezen hun plekjes (eerst Wehrlein en nu Ocon). McLaren helpt ze de F1 in, durft talenten te laten debuteren bij het ooit grote team maar dumpt ze net zo hard nadat ze een paar jaar in een draak van een auto hebben mogen rijden. Ferrari is een slangenkuil waar contracten worden getekend waar een half team het niet mee een is, en daarnaast zou Leclerc het eerste Ferrari talent sinds Massa zijn dat naar de hoofdmacht mag....

Wat dat betreft heeft Verstappen een verstandige keuze gemaakt door bij Red Bull aan de slag te gaan op een moment dat ook Mercedes en Ferrari interesse hadden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mja, Ocon zal er best zelf uit kúnnen stappen, maar Mercedes kán hem dan ook aan een contract houden. Hiermee geeft Mercedes iig aan dat er wel wat mogelijk is qua contract en niet dat hij klem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 13:37
Zie ineens dit voorbij komen:

https://twitter.com/ToroRosso/status/1037359418940305408

Buemi naar TR?

(Sorry als dit al eerder gepost is is een twitter bericht van 5 sept) :)

[ Voor 26% gewijzigd door michaeltjeh1 op 07-09-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:32
michaeltjeh1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:16:

Buemi naar TR?

Is al een paar dagen geleden. Is niks over bevestigd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

michaeltjeh1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:16:

Buemi naar TR?

Hij is al 2 dagen oud ;) maar ja, wat dit impliceert... Kan net zo goed betekenen dat Buemi wat Honda-tests gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Pathogen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:17:
[...]

Hij is al 2 dagen oud ;) maar ja, wat dit impliceert... Kan net zo goed betekenen dat Buemi wat Honda-tests gaat rijden.
https://www.f1maximaal.nl...sso-speculaties-laaien-op

Hij zou inderdaad wat tests gaan doen, wellicht ook vaste rijder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zou natuurlijk ideaal zijn als Buemi (ik blijf Buemie typen om de een of andere reden) de Honda-STR van nu kan vergelijken met de Honda-RBR van komend jaar.
Er was al de discussie of Max niet even kon testen bij STR, maar dat kan niet zomaar. Buemi, however, die kan prima een testritje maken bij STR, want die heeft verder geen F1 raceweekend :Y

Lijkt mij de meest logische optie in ieder geval. Al kan ie ook prima als rijder aangesteld worden, maar dat kan net zo goed met alle andere kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 08:20
MikeyMan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:58:

Dan gaat RedBull zich ook wel achter de oren krabben...
Misschien beter kunnen wachten voordat ze een beslissing hadden genomen met de opvolger van RIC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

TakeAway schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:25:
[...]

Misschien beter kunnen wachten voordat ze een beslissing hadden genomen met de opvolger van RIC.
Als ze Ocon kunnen en willen pakken, zetten ze hem toch eerst in de STR. Je hebt gezien dat ze er geen problemen mee hebben om midden in het seizoen een switch te doen als daar aanleiding toe is (Gastly presteert toch ondermaats en/of Ocon blijkt een maat te groot voor STR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
ATS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:26:
[...]

Als ze Ocon kunnen en willen pakken, zetten ze hem toch eerst in de STR. Je hebt gezien dat ze er geen problemen mee hebben om midden in het seizoen een switch te doen als daar aanleiding toe is (Gastly presteert toch ondermaats en/of Ocon blijkt een maat te groot voor STR).
Daar heb je een punt! Kan natuurlijk ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:58
Niemand is te groot voor een achterhoede team in de F1. Er wordt zoveel data verzameld dat team eigenaren echt wel weten wie snel of niet is, zelfs in een matige wagen.

Ik vind ocon een middenklasse f1 coureur net zoals Perez. Overigens is een middelmatige F1 coureur een top coureur in lagere klassen. Ik hoop echter dat Vandoorne nog een plekje behoud op de grid, liever dan ocon.

Overigens schijnt er dus geen nieuwe motor leverancier toe te treden. Jammer, hopelijk dat Renault en Honda bijkomen tov de mercedes en Ferrari motoren..

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ocon naast Max in RBR? Wil je soms dat het daar een complete veldslag gaat worden? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 12:25
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:51:
[...]

Ocon naast Max in RBR? Wil je soms dat het daar een complete veldslag gaat worden? :P
Ja _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom

Wom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:51:
[...]

Whahaha, zou zomaar kunnen, ik denk dat het wel mee zal vallen.
Persoonlijk vind ik Ocon een betere rijder dan Gasly.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Same shit, different day :P

Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/dfb/image/dfb0b25337a6ecf79d64b8a625397cd5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2017/08/F1GrandPrixofHungaryOaLeZzYTZLAx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://www.motorsport.co...-horner-mercedes/3172433/

Horner says that Ocon would not be considered by Red Bull for a Toro Rosso seat while he is contracted to a main rival, despite the lack of qualified young drivers within the drinks company’s own junior programme.

[ Voor 64% gewijzigd door Slavy op 07-09-2018 10:59 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 20:26
@iichel Wil je zulke afbeeldingen in een spoiler-tag zetten voor mensen met een zwak hart zoals ik?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LoeWn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:59:
@iichel Wil je zulke afbeeldingen in een spoiler-tag zetten voor mensen met een zwak hart zoals ik?
nein :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Red Bull heeft naar mijn mening een geniale commerciële stap gedaan door Gasly naast Max te zetten. Twee jonge jongens met de uitstraling die Red Bull wil en die ook nog eens bij hun doelgroep past. Voordeel is ook nog dat beiden erg snel zijn natuurlijk. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:55
Slavy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:58:
https://www.motorsport.co...-horner-mercedes/3172433/

Horner says that Ocon would not be considered by Red Bull for a Toro Rosso seat while he is contracted to a main rival, despite the lack of qualified young drivers within the drinks company’s own junior programme.
Horner says that Ocon would not be considered by Red Bull for a Toro Rosso seat while he is contracted to a main rival
The crazy situation is you’ve got a driver like Ocon who might end up without a seat next year. If he was to be contractually free he’d be an obvious candidate for Toro Rosso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik zit nou eens naar de stand te kijken. Als het extreem gunstig uitpakt, en met een hele dikke als, dan zou Max nog 3de in het WDC kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Waar je dus eigenlijk kunt lezen dat als Merc hem laat gaan hij vrijwel zeker een stoeltje zal krijgen, dat is dan wel mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

Jasphur schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
Ik zit nou eens naar de stand te kijken. Als het extreem gunstig uitpakt, en met een hele dikke als, dan zou Max nog 3de in het WDC kunnen worden.
Hij heeft zelf al aangegeven dat dit hem totaal niks interesseert. Of om zijn eigen woorden te gebruiken: "Lekker boeiend". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 16:29
mark-k schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:01:
[...]

Waar je dus eigenlijk kunt lezen dat als Merc hem laat gaan hij vrijwel zeker een stoeltje zal krijgen, dat is dan wel mooi.
Nouja, mooi maar niet voor Ocon, als hij daarvoor zou kiezen is z'n carriere wel zo'n beetje voorbij denk ik. Bedoel hij kan dan wel nog lang in F1 rondrijden en zal het misschien ook wel gewoon vrij aardig doen, maar kampioenschappen kan ie wel op zn broek schrijven dan (tenzij er een klein wonder gebeurd).

edit: en niet omdat RB geen kampioenschappen zou kunnen winnen, maar hij zal nooit Max-status krijgen daar en is eigenlijk gewoon (goede) aanvulling op wat ze al hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowdog op 07-09-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:03:
[...]

Hij heeft zelf al aangegeven dat dit hem totaal niks interesseert. Of om zijn eigen woorden te gebruiken: "Lekker boeiend". :P
In de waan van de dag zal het natuurlijk lekker boeiend zijn, maar mocht de mogelijkheid zich aandienen dat hij écht nog een plekje kan stijgen zal hij die vast met beide handen aanpakken (en met hand en tand verdedigen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:03:
[...]

Ja, maar voor is het wel boeiend :P
Ik zal Max eens een appje sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 07-09-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snowdog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:03:
[...]

Nouja, mooi maar niet voor Ocon, als hij daarvoor zou kiezen is z'n carriere wel zo'n beetje voorbij denk ik. Bedoel hij kan dan wel nog lang in F1 rondrijden en zal het misschien ook wel gewoon vrij aardig doen, maar kampioenschappen kan ie wel op zn broek schrijven dan (tenzij er een klein wonder gebeurd).

edit: en niet omdat RB geen kampioenschappen zou kunnen winnen, maar hij zal nooit Max-status krijgen daar en is eigenlijk gewoon (goede) aanvulling op wat ze al hebben.
Kampioenschappen kan hij ook op zijn buik schrijven als hij nu uit de F1 gegooid wordt. Merc gaat echt geen driver voor zn eerste team halen dat 3 jaar niet in de F1 gereden heeft. Juist door in de F1 te blijven heeft hij kans op een beter team. twee jaartjes bij STR rijden, contract voorbij en door naar Merc bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mark-k schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:32:
[...]
Kampioenschappen kan hij ook op zijn buik schrijven als hij nu uit de F1 gegooid wordt. Merc gaat echt geen driver voor zn eerste team halen dat 3 jaar niet in de F1 gereden heeft. Juist door in de F1 te blijven heeft hij kans op een beter team. twee jaartjes bij STR rijden, contract voorbij en door naar Merc bijvoorbeeld.
Eerst kon Mercedes nog wat junior rijders tijdelijk in DTM stallen bij dit soort situaties, maar die route hebben ze zelf om zeep geholpen. Als STR zich zou laten verleiden om een "vrije" Ocon een zitje te geven, dan neem ik aan dat ze het contract dusdanig opstellen dat Mercedes (en anderen) wel met een hele grote zak geld aan moeten kloppen om hem weer terug te kunnen krijgen, want anders stelt dat "loslaten" van Ocon ook geen ene zak voor, ook geen gele ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Toto Wolff had aangegeven een voorstander te zijn voor drie auto's per team, maar begreep ook dat dit wel wat problemen met zich kon meebrengen. Zijn idee werd gevoed door het aantal rijders wat ze onder contract hebben. Maar zie het niet direct gebeuren eerlijk gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:57:
Toto Wolff had aangegeven een voorstander te zijn voor drie auto's per TOP-team, maar begreep ook dat dit wel wat problemen met zich kon meebrengen. Zijn idee werd gevoed door het aantal rijders wat ze onder contract hebben. Maar zie het niet direct gebeuren eerlijk gezegd.
Niet voor alle teams dus, zie correctie, enkel voor de top-teams heeft hij gezegd. Omdat het opzetten van een junior team (zoals STR), veel teveel geld zou kosten. Maar volgens mij breng je daarmee de hele klasse om zeep. De regelgeving omtrent die 3e auto heeft nogal wat voeten in aarde, en de B-teams zullen zich daarmee helemaal als tweederangs team gaan beschouwen, ongeacht of het met de regelgeving wel in orde gaat komen. Eerst 3x Mercedes, Ferrari, Red Bull over de finish, dan een hele tijd niets en dan de rest van het veld. Ongeacht of je de 3e rijder puntloos laat, heeft geeft wel een heel scheef beeld. Kun je misschien net zo goed de F2 mee laten rijden tijdens de F1 race, en dat is misschien niet eens zo'n gek plan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 16:29
mark-k schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:32:
[...]

Ja, als hij anders echt de F1 zou uitgaan dan is dat inderdaad ook het einde. Lastig als zo'n matige non-risk driver als Bottas het tweede stoeltje heeft. Denk dat Ocon het beter zou doen dan Bottas, maarja dat willen ze natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

hardware-lover schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:15:
[...]

Niet voor alle teams dus, zie correctie, enkel voor de top-teams heeft hij gezegd. Omdat het opzetten van een junior team (zoals STR), veel teveel geld zou kosten. Maar volgens mij breng je daarmee de hele klasse om zeep. De regelgeving omtrent die 3e auto heeft nogal wat voeten in aarde, en de B-teams zullen zich daarmee helemaal als tweederangs team gaan beschouwen, ongeacht of het met de regelgeving wel in orde gaat komen. Eerst 3x Mercedes, Ferrari, Red Bull over de finish, dan een hele tijd niets en dan de rest van het veld. Ongeacht of je de 3e rijder puntloos laat, heeft geeft wel een heel scheef beeld. Kun je misschien net zo goed de F2 mee laten rijden tijdens de F1 race, en dat is misschien niet eens zo'n gek plan.
Lijkt me sowieso oneerlijk voor het constructeurs kampioenschap, je kan immers meer punten scoren dan teams met 2 wagens.
nvm; zie dat je de optie 'puntloos' ook genoemd hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 07-09-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 20:26
kevlar01 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:33:
[...]

Lijkt me sowieso oneerlijk voor het constructeurs kampioenschap, je kan immers meer punten scoren dan teams met 2 wagens.
nvm; zie dat je de optie 'puntloos' ook genoemd hebt :)
aantal punten behaald / aantal auto's * 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben een voorstander voor het opnieuw invoeren van de T-car. Dan krijgen we misschien weer wat vaker een herstart te zien. :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v7Quey8VJBQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

LoeWn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:35:
[...]

aantal punten behaald / aantal auto's * 2
Met die rekensom heb je potentieel minder punten dan met de 3e auto puntloos.
Bijv een 1/2/3 voor Mercedes zou betekenen:
25+18+15 punten. Als we aannemen dat de nr 3 de 3e auto zou zijn, dan is het 25+18 = 43 punten.

In jouw berekening zou het worden 25+18+15=58 punten. 58/3=19,33. 19,33*2 =38,66

Aan de andere kant kunnen ze met die 3e auto bijv veel meer test km's maken en nieuwe onderdelen uitproberen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Het lijkt me beter dat ze gewoon 2 autos aanwijzen van te voren die voor het WCC gaan in plaats van de top 2 van de 3 nemen, of gewoon 2/3 van de constructeurspunten krijgen.

Pagina: 1 ... 41 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1