Crazy D schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:43:
[...]
Maar hun auto was ook een tijdje niet helemaal top. Al was het in de succes jaren van Schumi natuurlijk ook wel een hele stevige overmacht, dat zelfs als Barrichello af en toe had mogen winnen was Schumi nog steeds een paar races voor het einde van het seizoen kampioen geweest.
Ik denk dat en nummer 1 rijder wel kan werken maar dan moet alles binnen het team ook op de nummer 1 gefocust zijn en de nummer 2 moet dan wel lekker stabiel ook top 3-tjes rijden, liefst af en toe 2 zodat ie de rest iets kan ophouden (nummer 1 als eerste de pits in en de nummer 2 houdt de rest eventjes een tel extra op). Maar dan had Kimi Vettel ook direct voorbij moeten laten gaan in Monza toen Kimi per ongeluk pol pakte.
Niet dat ik het trouwens leuk vind, doe maar 2 rijders die gewoon mogen knokken om te laten zien wie het beste is, voor de constructeurs maakt het geen zak uit, als ze maar winnen. En als beiden goed zijn, is de kans dat 1 van de rijders kampioen wordt ook wel groot.
Ik denk ook dat een eerste rijder het team helpt om het kampioenschap te winnen (in ieder geval de coureurs titel). Indien je het nu ziet dat Mercedes en Ferrari zeer gewaagd zijn aan elkaar, dan is Hamilton de eerste rijder en Bottas moet mee helpen om de Ferrari's achter Hamilton te houden.
Stel je hebt een situatie waarbij beiden coureurs mogen vechten om P1 dan kan je Max/Daniel praktijken verwachten, en dat is een poging tot inhalen in een bocht waarbij je teamgenoot die plek gaat verdedigen = boem = 0 punten.
Mercedes heeft hier ook van geleerd met Hamilton en Rosberg. Dit terwijl het simpelweg: Team Mercedes is en niet Team Hamilton of Team Rosberg. Indien je team verzekert is van het kampioenschap, laat dan de coureurs maar vechten om hun eigen titel. Met andere sporten schiet het ook niet op indien je je eigen teamgenoten gaat pakken of de bal gaat afpakken puur voor eigen gewin.
De eerste en tweede rijder tactiek is gewoon een hele sterke om meer kans te maken op het kampioenschap.
Stel RBR heeft volgend jaar de winnende auto en stel RBR hanteert geen eerste en tweede rijder systeem en stel Gasly en Verstappen zijn aan elkaar gewaagd.. Dat gaat fout zonder teamorders. Zo hebben zowel Gasly als Verstappen het recht om elkaar aan te vallen en elkaar te verdedigen.. Nja dat is gewoonweg wachten op schade en 0 punten. Zit je dan met je winnende auto vol scheuren en schade, niet bepaald gewenst lijkt mij.
Althans, dit is mijn mening
[
Voor 9% gewijzigd door
LopendeVogel op 07-09-2018 09:13
]