Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De F1 kan op sommige circuit de race ook wel uitrijden op een set banden maar die zijn verplicht om een keer van compound te wisselen. En wat ik al zei, ze kunnen natuurlijk eenvoudig banden ontwikkelen die gewoon een hele race meegaan.kevlar01 schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:58:
[...]
De LMP1 bijv. draait veel langere stints dan F1, terwijl ze daar bijna net zoveel downforce genereren.
Alonso moest zn rijstijl blijkbaar aanpassen daar omdat ie te voorzichtig met de banden was
"When you grow up your heart dies"
Laat je toekomstige vrouw dit maar niet lezen

Alvast gefeliciteerd!!!!
Die banden hebben ze toch al, de super hardsjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:14:
En wat ik al zei, ze kunnen natuurlijk eenvoudig banden ontwikkelen die gewoon een hele race meegaan.
Goed zo, prioriteiten
I intend to live forever. So far, so good.
Die geen enkele coureur er onder wil hebben omdat anders het gebit eruit klappert op sommige circuits?RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:33:
[...]
Die banden hebben ze toch al, de super hard
Ik kan mij niet herinneren wanneer die banden ingezet zijn. Volgens mij nog maar een keer toch?
Bruiloft niet op zondag, mag ik hopen? Anders gewoon even in het gemeentehuis vragen of de GP op mag hoor, snappen ze wel.
Nee, de superhards (oranje) zijn nog helemaal niet gebruikt. De hards (lichtblauw) zijn wel meegenomen naar Silverstone, maar niet heel veel gebruikt door de rijders.sjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:42:
[...]
Die geen enkele coureur er onder wil hebben omdat anders het gebit eruit klappert op sommige circuits?
Ik kan mij niet herinneren wanneer die banden ingezet zijn. Volgens mij nog maar een keer toch?
De super hard is een "reserve" band voor als blijkt dat er iets fout is met de selectie banden die Pirelli heeft meegenomen. Deze zijn dus alleen achter de hand als backup en voornamelijk bedoelt voor (bv) nieuwe circuits (alhoewel die er dit jaar niet zijn/waren? Alleen Hockenheim is weer terug maar niet nieuw nieuw). Ik vraag me alleen af hoe Pirelli dat dan wil doen, als blijkt dat er iets mis is met de bandenkeuze. Teams moeten niet voor niks de bandenkeuze zo vroeg doorgeven zodat Pirelli ze op tijd (& "goedkoop") op het circuit krijgt (bij fly-away races dus per boot). Als ze op vrijdag dus erachter komen dat de banden die beschikbaar zijn niet werken lijkt me niet dat ze op zaterdag ineens uit thin air voor elke coureur 3 of 4 sets super hards daar kunnen hebben. Of Pirelli moet al elk weekend een X aantal sets super hards meenemen naar het circuit voor als het nodig blijkt te zijnsjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:42:
[...]
Die geen enkele coureur er onder wil hebben omdat anders het gebit eruit klappert op sommige circuits?
En de hardheid heeft toch niet perse te maken met vibraties (/"tanden eruit klapperen")? Dat heeft toch meer te maken met of de band rond is
Ah, duidelijk. En van banden heb ik verder ook geen verstand dan zouden we Kees van der Grint erbij moeten halen...RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:58:
[...]
De super hard is een "reserve" band voor als blijkt dat er iets fout is met de selectie banden die Pirelli heeft meegenomen. Deze zijn dus alleen achter de hand als backup en voornamelijk bedoelt voor (bv) nieuwe circuits (alhoewel die er dit jaar niet zijn/waren? Alleen Hockenheim is weer terug maar niet nieuw nieuw). Ik vraag me alleen af hoe Pirelli dat dan wil doen, als blijkt dat er iets mis is met de bandenkeuze. Teams moeten niet voor niks de bandenkeuze zo vroeg doorgeven zodat Pirelli ze op tijd (& "goedkoop") op het circuit krijgt (bij fly-away races dus per boot). Als ze op vrijdag dus erachter komen dat de banden die beschikbaar zijn niet werken lijkt me niet dat ze op zaterdag ineens uit thin air voor elke coureur 3 of 4 sets super hards daar kunnen hebben. Of Pirelli moet al elk weekend een X aantal sets super hards meenemen naar het circuit voor als het nodig blijkt te zijn
En de hardheid heeft toch niet perse te maken met vibraties (/"tanden eruit klapperen")? Dat heeft toch meer te maken met of de band rond isEn het lijkt mij dat de luchtdruk in de banden ook gelijk is en daardoor de vering/demping van de banden ook gelijk? super hard <=> hyper soft slaat volgens mij alleen op de hardheid van het rubber (van het loopvlak? en mogelijk dus niet eens de wangen?) waardoor de demping/vering vrijwel gelijk is.
Verwijderd
Ze gaven in 2017 al aan ze niet nodig te hebben tenzij de ontwikkeling van de auto's extreem zou verlopen
Huwelijksreis naar Singapore toevallig?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
O schatje kijk eens wat een toeval , de Formule 1 is hier ook!!! nou...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Z´n toekomstige ex-vrouw als hij zo door gaatTakeAway schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:32:
[...]
Laat je toekomstige vrouw dit maar niet lezen![]()
Alvast gefeliciteerd!!!!
Geen Ziggo Go app o.i.d.? Openbaar WiFi is overal tegenwoordigTommyGun schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:02:
De eerste race die ik niet kan zien dit jaar, en wellicht maar goed ook. Ik krijg nog eens een hartaanval met dank aan de F1
Jawel, maar dagje Efteling en dan ga ik niet met m'n telefoon lopen zeulenPathogen schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:07:
[...]
Geen Ziggo Go app o.i.d.? Openbaar WiFi is overal tegenwoordig
Met zo'n start als deze krijgt half Nederland er last van.TommyGun schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:02:
De eerste race die ik niet kan zien dit jaar, en wellicht maar goed ook. Ik krijg nog eens een hartaanval met dank aan de F1
Ik hoop gewoon op een mooi resultaat voor Ferrari (en daarachter RBR).sjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:09:
[...]
Met zo'n start als deze krijgt half Nederland er last van.
[video]
En wellicht een 44 in de muur

Het zou wel aerodynamica schelen als die uitstekende dingen weg zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 10-09-2018 11:15 ]
Ik zie graag een herhaling van de start van vorig jaar, maar dan met Hamilton in de sandwich ipv Verstappen.TommyGun schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:10:
[...]
Ik hoop gewoon op een mooi resultaat voor Ferrari (en daarachter RBR).
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
ATS schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:14:
[...]
Ik zie graag een herhaling van de start van vorig jaar, maar dan met Hamilton in de sandwich ipv Verstappen.

AFAIK moeten ze fysiek zijn. Anders zouden ze er uit aero-overwegingen al lang af zijn.Bestla schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:14:
Moeten er eigenlijk analoge spiegels op een F1 zitten? Moet er een armatuurtje voor zijn? Of kan je volstaan met een camera systeem wat het beeld projecteerd aan de bestuurder?
Zijn vast wel meer vaders mensen die mee willen kijken hoor!TommyGun schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:07:
[...]
Jawel, maar dagje Efteling en dan ga ik niet met m'n telefoon lopen zeulen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Vaderbasvn schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:15:
[...]
Zijn vast wel meer vaders mensen die mee willen kijken hoor!
Nah, ik overleef het wel
Ouderwetse regelgeving in de F1 dan wat het summum van autosport zou moeten zijn.ATS schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:15:
[...]
AFAIK moeten ze fysiek zijn. Anders zouden ze er uit aero-overwegingen al lang af zijn.

Als ze een schermpje in de cockpit zouden hebben, dan heeft MAG geen excuses meer als die iemand er weer af rijdt. Dat kan de FIA natuurlijk niet toestaanBestla schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:14:
Moeten er eigenlijk analoge spiegels op een F1 zitten? Moet er een armatuurtje voor zijn? Of kan je volstaan met een camera systeem wat het beeld projecteerd aan de bestuurder?
Vraag me serieus af of je niet een soort periscoop zou kunnen bouwen die het zicht vanaf een gunstiger punt pakt en dan mooi projecteert op een plekje in je cockpit.Bestla schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:16:
[...]
Ouderwetse regelgeving in de F1 dan wat het summum van autosport zou moeten zijn.
Dan blijft het analoog en vallen je spiegels niet uit als de elektronica doodgaat.
Mee eens. Als je kijkt naar hoe nog steeds met enige regelmaat (1 of 2 keer per seizoen) de comms met het team uitvallen, wil ik spiegels daar niet bij hebben. Weten we de bijna-crash van Hartley en Gasly(?) nog toen de een met een flying lap bezig was?Pathogen schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:22:
[...]
Vraag me serieus af of je niet een soort periscoop zou kunnen bouwen die het zicht vanaf een gunstiger punt pakt en dan mooi projecteert op een plekje in je cockpit.
Dan blijft het analoog en vallen je spiegels niet uit als de elektronica doodgaat.
Ik zou bij die snelheden niet willen vertrouwen op een display om te zien wat er om me heen gebeurt. Dan liever een normale spiegel die zijn nut al duizenden jaren en zonder lag bewezen heeft. Als je er tenminste in kijkt.Bestla schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:16:
[...]
Ouderwetse regelgeving in de F1 dan wat het summum van autosport zou moeten zijn.
Twee schermpjes plus camera’s zijn al snel een paar (honderd) gram zwaarder dan gewoon de klassieke spiegels. En zwaarder maakt de wagen niet sneller.Bestla schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:14:
Spiegels zijn aerodynamisch gezien wel het slechtst van alles op en aan de auto. Om die reden zouden teams ze het liefst ook gewoon helemaal weg laten.Jasphur schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:36:
[...]
Twee schermpjes plus camera’s zijn al snel een paar (honderd) gram zwaarder dan gewoon de klassieke spiegels. En zwaarder maakt de wagen niet sneller.
Vraag is dus wat teams liever hebben, paar gram extra gewicht of de extra drag. En vergeet niet dat het weghalen van de spiegels ook het gewicht weghaalt. Dus netto voeg je minder gewicht toe dan wat de camera's en schermpjes wegen.
Of je pakt alleen het beeld van de rear view T-cam, dan heb je alleen het scherpje nodig
In de jaren '20 kwam geloof ik bij de Indy 500 de eerste achteruitkijkspiegel in een autosjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:34:
[...]
Ik zou bij die snelheden niet willen vertrouwen op een display om te zien wat er om me heen gebeurt. Dan liever een normale spiegel die zijn nut al duizenden jaren en zonder lag bewezen heeft. Als je er tenminste in kijkt.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Zoiets misschien?
De gesloten cockpit racewagens hebben vaak al zo'n camera systeem (GT / LMP1) omdat het zicht daar al vrij beperkt is door de rollcage etc.
272 bij een 100 braking bord? Dat wordt leukkevlar01 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:53:
[afbeelding]
Zoiets misschien?
De gesloten cockpit racewagens hebben vaak al zo'n camera systeem (GT / LMP1) omdat het zicht daar al vrij beperkt is door de rollcage etc.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
130R = gas bij gevenSinergyX schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:54:
[...]
272 bij een 100 braking bord? Dat wordt leuk
een F1 wagen remt met ongeveer 3-5G
270km/h = 75m/s
-5G = -50m/s
-3G = -30m/s
dus je doet er ongeveer 1,5 seconde over (75/50) tot 2,5 seconde (75/30)
s = (1/2) * a * t^2 = (1/2) * 5 * (1,5 tot 2,5)^2 = 6 meter.
hier gaat iets mis
5G --> http://www.brembo.com/en/car/formula-1/f1-infographics
[ Voor 44% gewijzigd door iichel op 10-09-2018 12:03 ]
Maar waar laat je het display dan? Extra op het stuur? Extra schermpje in de T van de Halo? Op de plek van de spiegels?RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:47:
[...]
Spiegels zijn aerodynamisch gezien wel het slechtst van alles op en aan de auto. Om die reden zouden teams ze het liefst ook gewoon helemaal weg laten.
Vraag is dus wat teams liever hebben, paar gram extra gewicht of de extra drag. En vergeet niet dat het weghalen van de spiegels ook het gewicht weghaalt. Dus netto voeg je minder gewicht toe dan wat de camera's en schermpjes wegen.
Of je pakt alleen het beeld van de rear view T-cam, dan heb je alleen het scherpje nodig
Precies.kevlar01 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:53:
[afbeelding]
Zoiets misschien?
https://toyotagazooracing.com/release/2018/wec/0405-01.htmlSmall but productive improvements to the aerodynamic package have been achieved within the strict homologation rules while the 2018 car features a Gentex rear view camera, displayed on a screen inside the cockpit for the first time.
In 2015, Gentex provided Toyota Gazoo Racing with its hybrid full display mirror and high-dynamic-range imager. Toyota’s LFA driving team noted how well the Gentex system worked under the grueling race conditions of the Nür 24hrs in Nürburgring, Germany, at which the team finished first in class (SP-Pro) and 14th overall.
In 2016, Gentex again provided a racing version of its Full Display Mirror system to Toyota Gazoo Racing for Nürburgring 24 Hours, at which the team finished 24th overall.

http://www.gntx-r.com/case-studies/
[ Voor 46% gewijzigd door TommyGun op 10-09-2018 12:05 ]
De spiegel in zijn algemeen bedoel ik hè.iichel schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:51:
[...]
In de jaren '20 kwam geloof ik bij de Indy 500 de eerste achteruitkijkspiegel in een auto
Hey, van mij ook! Vandaag precies 14 jaar geleden.
Alvast gefeliciteerd en geniet er van!
Zonder twijfel heeft Vettel vorig jaar zijn WK kansen hier vergooit. Ik blijf het bijzonder vinden dat hij hier niet is bestraft, en HUL voor zijn startcrash in Spa wel aangepakt werd. Dat een FIA zich op zo'n manier met het WK bemoeit is niet het probleem van de FIA, dan moet desbetreffende WK kandidaat dit soort dingen maar niet doen.sjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:09:
[...]
[video]
Maargoed, om daar nu verder weer een discussie over aan te gaan.. Laten we hopen dat 't dit jaar beter verloopt.
Ik hoop in elk geval op een WK strijd die liefst pas de laatste bocht van de laatste race beslist kan worden. En dat de beide WK kandidaten dan totaal gesloopt zijn omdat het zo'n pittig seizoen voor ze is geweest.TommyGun schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:10:
[...]
Ik hoop gewoon op een mooi resultaat voor Ferrari (en daarachter RBR).
Wie 't WK uiteindelijk wint, zal me een zorg zijn.
Als Vettel z'n start van vorig jaar zou willen herhalen kan-ie er inderdaad beter voor zorgen dat-ie HAM meeneemt in de ellende, anders is z'n WK kans ook dit jaar verkeken.ATS schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:14:
[...]
Ik zie graag een herhaling van de start van vorig jaar, maar dan met Hamilton in de sandwich ipv Verstappen.
Mocht er weer zoiets gebeuren, laat 't dan zo zijn dat BOT RAI eruit kegelt en de RB's daar zonder schade langs kunnen komen. Ik gun RAI in z'n laatste seizoen zeker nog podiums en overwinningen, maar dat geldt ook voor de heren bij RB.
[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 10-09-2018 12:35 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Een F1 auto stuitert verder vrij veel waardoor je beeld ook niet heel handig in gebruik zal zijn. Iedereen die de beginfase heeft gezien van toen men net schermen ging ophangen in bussen heeft het wel gezien als die een flinke drempel nam: flikkerend beeldscherm en haperend beeld.
Overigens hebben we een fase gehad waarop die dingen er meer voor de sier zaten en ze enorm mee trilden maar daar heeft de Fia een stokje voor gestoken met regelgeving dat ze ook daadwerkelijk stevig moeten zijn (en wat weer de reden is dat je er nu wel vleugeltjes aan kunt hangen).
Een spiegel is simpel, snel te vervangen en goedkoop waardoor dit met de genoemde nadelen momenteel niet opweegt.
Wat ik liever zou zien is dat ze een HUD maken in de helm om de beelden weer te geven. Dat lijkt me erg zinvol en die helm heeft een coureur toch wel op of ie nou bedekt is met een dak of niet. Geef de coureur meer informatie in zijn helm om hem zelfstandig beslissingen te laten maken is iets wat ik liever zie dan andere zaken.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 10-09-2018 12:34 ]
Wat je allemaal moet doen voor een stoeltje bij mercedes.sjaool schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:09:
[...]
[video]
het schijnt dat apache piloten met één oog in een helm camera kijken en 1 oog IRL . laten we dat proberen!Pathogen schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:22:
[...]
Vraag me serieus af of je niet een soort periscoop zou kunnen bouwen die het zicht vanaf een gunstiger punt pakt en dan mooi projecteert op een plekje in je cockpit.
[ Voor 43% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 10-09-2018 12:42 ]
[ Voor 97% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 10-09-2018 12:42 ]
Tijdje terug al gepostMartinspire schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:33:
Wat ik liever zou zien is dat ze een HUD maken in de helm om de beelden weer te geven. Dat lijkt me erg zinvol en die helm heeft een coureur toch wel op of ie nou bedekt is met een dak of niet. Geef de coureur meer informatie in zijn helm om hem zelfstandig beslissingen te laten maken is iets wat ik liever zie dan andere zaken.
https://jalopnik.com/a-su...ds-up-visor-di-1828386519
Een soort Dragonball Z oplossing
Maar echt, wat deed Vettel daar raar als je het zo nog eens terug zietDestruction schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:28:
[...]
Zonder twijfel heeft Vettel vorig jaar zijn WK kansen hier vergooit. Ik blijf het bijzonder vinden dat hij hier niet is bestraft, en HUL voor zijn startcrash in Spa wel aangepakt werd. Dat een FIA zich op zo'n manier met het WK bemoeit is niet het probleem van de FIA, dan moet desbetreffende WK kandidaat dit soort dingen maar niet doen.

Blijf er overigens ook bij dat Max hier de ellende had kunnen besparen als hij gewoon goed gestart was
Max had een goede start alleen die van Raikkonen was nog beter.Joster schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:19:
[...]
Maar echt, wat deed Vettel daar raar als je het zo nog eens terug ziet![]()
Blijf er overigens ook bij dat Max hier de ellende had kunnen besparen als hij gewoon goed gestart was
Ik dacht altijd dat de wielen aerodynamisch gezien het slechtst zijn. Ik denk dat een kap over de wielen meer winst zou geven dan de spiegels er af slopen.RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:47:
[...]
Spiegels zijn aerodynamisch gezien wel het slechtst van alles op en aan de auto. Om die reden zouden teams ze het liefst ook gewoon helemaal weg laten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
In de eerste alinea zeg je, terecht, dat de cockpit al erg krap is en een scherm daarom niet praktisch is.Martinspire schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:33:
Er zijn wel wat redenen te bedenken waarom ze de spiegels niet vervangen door schermpjes. Allereerst is het vrij kostbaar en daar een toerwagen niet zomaar alles binnenin kapot maakt, heb je bij een F1 crash wel meteen behoorlijke schade. In de cockpit is verder te weinig ruimte en de Halo is niet hol dus daar kun je ook niet zomaar een schermpje in doen en doe je dat wel dan moet ie nog groter zijn om dezelfde stevigheid te hebben.
Een F1 auto stuitert verder vrij veel waardoor je beeld ook niet heel handig in gebruik zal zijn. Iedereen die de beginfase heeft gezien van toen men net schermen ging ophangen in bussen heeft het wel gezien als die een flinke drempel nam: flikkerend beeldscherm en haperend beeld.
Overigens hebben we een fase gehad waarop die dingen er meer voor de sier zaten en ze enorm mee trilden maar daar heeft de Fia een stokje voor gestoken met regelgeving dat ze ook daadwerkelijk stevig moeten zijn (en wat weer de reden is dat je er nu wel vleugeltjes aan kunt hangen).
Een spiegel is simpel, snel te vervangen en goedkoop waardoor dit met de genoemde nadelen momenteel niet opweegt.
In de laatste alinea vind je de HUD in een helm een goed idee. De helm moet krap zitten en in een normale helm is misschien nog wel plek voor een HUD (er lopen volgens mij wel wat crowdfunding projecten) maar het houdt niet echt over. De helm van een F1 coureur is nog veel krapper v.w.b het vizier omwille van de veiligheid daar ook nog eens een camerabeeld van achter de auto projecteren lijkt me verre van handig, vooral ook omdat een coureur deze echt niet non-stop nodig is.
In het WEC/ALMS/VLN hebben ze er wel voor gekozen om met camera's en beeldschermen in de auto te werken. Daar hebben ze de ruimte, maar plakken ze de achterruit ook gewoon af omdat het licht van de achterop komende auto's te fel is en ze niets zien. Op de camerabeelden geven ze dan ook digitaal weer of het een auto uit een snellere klasse is of dat het een auto is waarmee wordt gevochten om een plek.
Al met al denk ik dat we nog maar even moeten vasthouden aan de pre-historische spiegeltjes in de F1. Ik denk dat coureurs ze bij tijden nog best handig vinden en het aerodynamische nadeel is er voor elk team, gewoon een kwestie wie er het beste omgaat met dit nadeel.
Als Verstappen een beter start had gehad had Vettel hem nog steeds afgesneden, alleen zat Räikkönen er dan niet naast.Joster schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:19:
[...]
Maar echt, wat deed Vettel daar raar als je het zo nog eens terug ziet![]()
En dat is ook waar het nu mis is gegaan. Vettel wou Verstappen naar binnen duwen, en Räikkönen wou Verstappen naar buiten duwen. Waarbij beide Ferrari's niet wisten dat z'n collega aan de andere kant zat. Correct beoordeeld als een racing incident dus. Want beide Ferrari's deden niks fout, alleen de combinatie van wat beide deden leide tot een fout resultaat. Dat Ferrari vervolgens op Twitter zet dat het de fout van Verstappen is is wel te absurd voor woorden.
Dat de wielen meer aerodynamische nadelen opleveren betekent niet dat de teams de winst die er te behalen valt met het het verwijderen van de spiegels negeren.XyritZz schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:26:
[...]
Ik dacht altijd dat de wielen aerodynamisch gezien het slechtst zijn. Ik denk dat een kap over de wielen meer winst zou geven dan de spiegels er af slopen.
Kijk bv naar begin 2017 toen sommige teams zeiden geen T-wing nodig te hebben. Nu in 2018 de shark fin weg is is de T-wing ook verdwenen. Maar toch was die even terug op de high downforce circuits zoals Monaco en Hongarije.
Vettel heeft er een handje van om gewoon bij de start keihard de persoon naast m af te snijden, en amper ruimte over te laten. bijvoorbeeld China 2018: YouTube: 2018 Chinese Grand Prix: Race Highlights, Spa 2016, etc.RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:40:
[...]
Als Verstappen een beter start had gehad had Vettel hem nog steeds afgesneden, alleen zat Räikkönen er dan niet naast.
En dat is ook waar het nu mis is gegaan. Vettel wou Verstappen naar binnen duwen, en Räikkönen wou Verstappen naar buiten duwen. Waarbij beide Ferrari's niet wisten dat z'n collega aan de andere kant zat. Correct beoordeeld als een racing incident dus. Want beide Ferrari's deden niks fout, alleen de combinatie van wat beide deden leide tot een fout resultaat. Dat Ferrari vervolgens op Twitter zet dat het de fout van Verstappen is is wel te absurd voor woorden.
China kon Kimi nog een stukje extra ernaast, maar feitelijk is dit 'forcing another driver off the track', en als er nog iemand een superstart had gehad, zat die daar in de muur. Spa duwde hij kimi opzei, en kimi duwt Verstappen in de muur.
een enkele keer kan ik nog begrijpen. maar bij Vettel is regelmatig raak, en dat wordt niet bekeken bij de stewards blijkbaar.
wellicht deed hij in singapore niets fout, maar het lijkt me dat je daar wel een lesje leert, bijvoorbeeld dat er wellicht bij de start meer mensen zijn dan alleen diegenen die je ziet. Verstappen wordt over gezegd dat hij nooit dat gat in had moeten duiken op Spa, maar Vettel had gewoon even moeten nadenken, maar waarom zou hij? hij wordt toch niet afgestraft. ik ben echt benieuwd waar hij dit seizoen een 'laatste waarschuwing' voor gaat krijgen. 2016 voor het 'f*ck charly' verhaal, 2017 voor het wheelbashen met Hamilton op Baku. Om even een paralel naar een andere sport te trekken: bij voetbal is het beledigen van de scheidsrechter (niet helemaal gelijkwaardig met Whiting, I know) gelijk een rode kaart. idem voor het opzettelijk slaan van een tegenspeler.
nee, ik ben inderdaad geen fan van Vettel.
[ Voor 3% gewijzigd door Korras op 10-09-2018 14:17 ]
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Nachtrace dus alle wagens komen mooi uit..

14:10 dacht ikPolycom schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:41:
Hoe laat is zondag de race (Nederlandse tijd?)
Tijdsoverzicht (Nederlandse tijd)Polycom schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:41:
Hoe laat is zondag de race (Nederlandse tijd?)
Vrijdag 14 september
Eerste vrije training: 10:30-12:00
Tweede vrije training: 14:30-16:00
Zaterdag 15 september
Derde vrije training: 12:00-13:00
Kwalificatie: 15:00-16:00
Zondag 16 september
Race: 14:10-...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zoals Hamilton dat ook elke start doet/deed, maar dat vergeten we voor 't gemak maar evenKorras schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:16:
[...]
Vettel heeft er een handje van om gewoon bij de start keihard de persoon naast m af te snijden, en amper ruimte over te laten. bijvoorbeeld China 2018: YouTube: 2018 Chinese Grand Prix: Race Highlights, Spa 2016, etc.

Omdat @DaniëlWW2 , @nachtnet en @naitsoezn nog geen tijd hebben gehad gok ikHeAdWaVe74 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:53:
waarom is het weekend topic er nog niet ?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
FixedRobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:40:
Maar toch was die even terug op de low high downforce circuits zoals Monaco en Hongarije.
Wel interessant, was me eerlijk gezegd niet opgevallen.
Zouden die dit weekend ook terugkomen?
Omdat die altijd pas op dinsdag 8:00 verschijnen.HeAdWaVe74 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:53:
waarom is het weekend topic er nog niet ?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
aha, ik was al bang dat ik een weekend verkeerd zat en nog een week moest wachten!Wom schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:54:
[...]
Omdat @DaniëlWW2 , @nachtnet en @naitsoezn nog geen tijd hebben gehad gok ik
Ik heb net 'even' alle starts waarop Hamilton pole stond dit jaar nagekeken. Hamilton gaat steeds naar het midden van de baan, ipv naar waar z'n tegenstander rijd. Spa is een uitzondering: hier ging hij richting Vettel, waar ook de Apex was, maar liet netjes voldoende ruimte voor Vettel.TommyGun schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:46:
[...]
Zoals Hamilton dat ook elke start doet/deed, maar dat vergeten we voor 't gemak maar even
Sterker nog.. Red Bull Ring 2018. Kimi tussen twee mercedesen in na de start. maar beide laten alles heel.
Ik kan oprecht geen recente race herinerren waarin Hamilton iemand dusdanig wegdrukte dat er brokken vielen, dus ben echt benieuwd welke je bedoelde. Vat dat ajb niet verkeerd op, want ik bedoel dat gewoon zoals ik dat zeg.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ferrari C spec = 790PK
Mercedes C spec = 780PK
Renault B spec = 710PK
Renault C spec = 730PK
Honda B spec = 715PK
Honda C spec = Gehoopt wordt op 750PK
https://www.auto-motor-un...rrari-10-ps-vor-mercedes/
Renault mist dus gewoon de 50PK+ die al zo vaak is aangewezen. Verder heeft Honda, Renault dus in Canada al gepasseerd met beide B spec upgrades.
En dan de rake angles van de top drie in Monza in 2017 en 2018. Ferrari is dus voor dit seizoen van 1,28 naar 1,53 graden gegaan. Dit terwijl RBR beide seizoenen 1,9 graden had en Mercedes van 1,2 naar 1,25 graden ging. Ferrari heeft dus ook een behoorlijke stap gezet in hun rake angle, zelfs op Monza waar je die normaal gesproken wat lager probeert te houden. Dit verklaard waarom Ferrari ook met een beduidend kleinere achtervleugel reed dan Mercedes, en geen problemen had met downforce achteraan de auto.
https://www.motorsport.co...op-teams-compare/3174238/
[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2018 23:06 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als die honda 750 heeft, dan hebben ze toch ergens 35PK gevonden afgelopen tijd.. knap!DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:14:
En AMuS heeft weer de laatste PK waarden ontvangen. Dit is alleen de motor zelf en het gaat om piekvermogen in kwalificatie. Er moet dus nog 163PK bij voor de MGU-K.
Ferrari C spec = 790PK
Mercedes C spec = 780PK
Renault B spec = 710PK
Renault C spec = 730PK
Honda B spec = 715PK
Honda C spec = Gehoopt wordt op 750PK
https://www.auto-motor-un...rrari-10-ps-vor-mercedes/
En of Renault gewoon 50PK+ mist en helemaal niet beter is dan Honda. Verder heeft Honda, Renault dus in Canada al gepasseerd met beide upgrades.
Als ze dat nog een x doen, staan ze gelijk met FER&MER.
Daarnaast is het chassis van RB beter, dus volgend jaar WDC??
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Spec C willen ze introduceren in de VS. Zelfs als het een beetje tegenvalt en het "maar" 740PK is, dan hebben ze Renault nog steeds gepasseerd. Verder blijven er die geruchten dat Honda er nu heel veel middelen tegenaan aan het gooien is.basvn schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:18:
[...]
Als die honda 750 heeft, dan hebben ze toch ergens 35PK gevonden afgelopen tijd.. knap!![]()
Als ze dat nog een x doen, staan ze gelijk met FER&MER.
Daarnaast is het chassis van RB beter, dus volgend jaar WDC??
Ik ben niet helemaal up-to-date met de specs, maar komt Renault nog met een soort van D-spec? Of was dit het voor seizoen 2018?DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:19:
[...]
Spec C willen ze introduceren in de VS. Zelfs als het een beetje tegenvalt en het "maar" 740PK is, dan hebben ze Renault nog steeds gepasseerd. Verder blijven er die geruchten dat Honda er nu heel veel middelen tegenaan aan het gooien is.
PSN: xMaurice93
De rest hebben ze herleid aan de hand van fotos van frontaal oppervlak en GPS data (en gegokte drag coëfficiënten).
Renault heeft aangegeven dit jaar niet meer met een update te komen. De C-spec is de laatste en dient als basis voor volgend jaar.Maurice079 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:20:
[...]
Ik ben niet helemaal up-to-date met de specs, maar komt Renault nog met een soort van D-spec? Of was dit het voor seizoen 2018?
@iichel Ja, pure speculaas. In Austin gaan we het zien, als ze er mee komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Edd op 10-09-2018 17:24 ]
-
Dit was het. Verder weigert Renault zelf de C-spec voor hun eigen auto's omdat ze de betrouwbaarheid niet vertrouwen en het ding kennelijk zeer moeilijk is om in te bouwen. Bij RBR hebben ze beide auto's omgebouwd in Monza en bij McLaren lijken ze de C-spec ook niet te nemen. Misschien zou McLaren dan toch moeten overwegen want nu zitten ze alweer met de "GP2 engine" van de Formule 1.Maurice079 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:20:
[...]
Ik ben niet helemaal up-to-date met de specs, maar komt Renault nog met een soort van D-spec? Of was dit het voor seizoen 2018?
Bij McLaren moest er ook een berg geld bij voor de "eer" om met die motor te mogen rijden.DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:19:
[...]
Spec C willen ze introduceren in de VS. Zelfs als het een beetje tegenvalt en het "maar" 740PK is, dan hebben ze Renault nog steeds gepasseerd. Verder blijven er die geruchten dat Honda er nu heel veel middelen tegenaan aan het gooien is.
Bij RedBull zijn ze gewend om te moeten betalen voor een motor. Die hebben liever een snelle motor dan geld toe. Ik neem dan ook aan dat de huidige deal een stuk gunstiger is voor Honda.
Tja, McLaren moet Honda een paar seizoenen, elk seizoen $25 miljoen betalen als afkoopsom. Vervolgens zullen ze een vergelijkbaar bedrag betalen voor de Renault PU's. Hiervoor kregen ze gratis Honda PU's en $100 miljoen per seizoen.RocketKoen schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:28:
[...]
Bij McLaren moest er ook een berg geld bij voor de "eer" om met die motor te mogen rijden.
Bij RedBull zijn ze gewend om te moeten betalen voor een motor. Die hebben liever een snelle motor dan geld toe. Ik neem dan ook aan dat de huidige deal een stuk gunstiger is voor Honda.
Ik betwijfel of RBR (veel) geld zal krijgen, waardoor Honda waarschijnlijk een extra budget van $100 miljoen heeft per seizoen. Dan krijg je opeens ontwikkelingen omdat Honda nu meer dan genoeg budget heeft voor de wildste ideeen en experimenten om er maar vermogen uit te halen.
Plus dat RedBull (iig STR) de auto aanpast aan het ontwerp van Honda, terwijl McClaren eiste dat Honda de motor aan zou passen zodat hij in hun "fantastische chassis" zou passen.DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:32:
[...]
Tja, McLaren moet Honda een paar seizoenen, elk seizoen $25 miljoen betalen als afkoopsom. Vervolgens zullen ze een vergelijkbaar bedrag betalen voor de Renault PU's. Hiervoor kregen ze gratis Honda PU's en $100 miljoen per seizoen.![]()
Ik betwijfel of RBR (veel) geld zal krijgen, waardoor Honda waarschijnlijk een extra budget van $100 miljoen heeft per seizoen. Dan krijg je opeens ontwikkelingen omdat Honda nu meer dan genoeg budget heeft voor de wildste ideeen en experimenten om er maar vermogen uit te halen.
Al is het weer weinig vergeleken met de 300 miljoen die Ferrari in de ontwikkeling van hun PU heeft gepompt om de achterstand op Mercedes in te halen.
Vlak red bull niet uit. Verhaal gaat dat Honda momenteel erg veel Versnellingsbakken uit Oostenrijk ontvangt voor de tests. Als McLaren hier ook de beperkende factor in was, helpt dat natuurlijk ook wel.DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:19:
[...]
Eerst bij McLaren details meekrijgen over Mercedes, en nu via Red Bull details over Ferrari en Renault.
Natuurlijk verlies je aardig wat info over specifieke dingen, maar toch krijgt Honda wel aardig wat mee over verschillende filosofieen.
How do you save a random generator ?
FTFYDaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:56:
[...]
Omdat die (bijna) altijd pas op dinsdag 8:00 verschijnen.
Testing, one, two ...
Uit de Amazon documentaire over McLaren bleek dat, als ik het mij goed herinner, de motor en versnellingsbak niet eens goed 'gekoppeld' konden worden. En in ieder geval ging er ook al vanalles mis met bouten om de motor vast te zetten in het chassis.MikeyMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:05:
[...]
Vlak red bull niet uit. Verhaal gaat dat Honda momenteel erg veel Versnellingsbakken uit Oostenrijk ontvangt voor de tests. Als McLaren hier ook de beperkende factor in was, helpt dat natuurlijk ook wel.
Het toonbeeld dus van in eilanden werken waarbij iedereen zijn eigen ding doet en ergens op papier staat waar ze elkaar tegen zouden moeten komen (zo sluit de motor en versnellingsbak op elkaar aan en zo vindt de montage in het chassis plaats). En als het dan zover is blijkt het allemaal net niet goed te gaan.
Overigens is het ook niet zo gek dat er nogal wat versnellingsbakken van RB naar Honda gaan. Zowel RBR als STR gebruiken AFAIK hetzelfde 'binnenwerk' (gemaakt door Red Bull Technologies). Alleen de casing waarin de daadwerkelijke versnellingen zitten is anders. Leuk detail is dat de regel 'versnellingsbak moet 6 achtereenvolgende races meegaan' ook alleen over het binnenwerk gaat. In het geval van de post race Stroll/Vettel crash heeft Ferrari toen IIRC ook de casing vervangen maar de originele tandwielen etc behouden, daardoor dat Vettel de race erna geen nieuwe bak nodig had
Ik vlak RBR echt niet uit hoor. Verder komen die versnellingsbakken uit Milton Keynes en staat er toevallig ook een fabriek van Honda F1 in Milton Keynes.MikeyMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:05:
[...]
Vlak red bull niet uit. Verhaal gaat dat Honda momenteel erg veel Versnellingsbakken uit Oostenrijk ontvangt voor de tests. Als McLaren hier ook de beperkende factor in was, helpt dat natuurlijk ook wel.
Oke, de bakken gaan waarschijnlijk naar Sakura omdat Honda hun ERS systemen kennelijk (gedeeltelijk) in Milton Keynes ontwikkeld. Verder zal er in Milton Keynes veel gedaan worden met chassis en PU integratie aangezien ze toch bij elkaar zitten.
Schumacher rijdt op dit moment de sterren van de hemel, Mick dus, in de Formule 3. Hij is met stip naar positie 2 in de rangschikking gestegen door zijn plotselinge opleving in die klasse. Nu stelt het overige veld misschien ook niet al teveel voor op dit moment, maar m.i.v. het Spa weekend, kwam de vaart er ineens in. Mag natuurlijk ook wel een beetje gezien zijn 2e seizoen in die klasse (12e vorig jaar), maar hij komt zo wel aan het aantal benodigde punten voor de 2019 Super Licentie.
Ik heb Mick tot nu toe nog niet werkelijk als super talent gezien, maar zijn achternaam alleen al brengt al wat extra's wat andere rijders niet direct als voordeel hebben. Hij liet zich al eens zien tijdens een F1 race-weekend.
Logischer is waarschijnlijk volgend jaar de Formule 2 in.
Testing, one, two ...
Op zijn vroegst in 2020 lijkt me. Punten haalt ie sowieso niet.hardware-lover schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:34:
Er lijkt trouwens nog een naam aan de lijst met potentiële F1 coureurs toegevoegd te kunnen worden, als ie het licht blijft zien wat ie ineens voor ogen heeft gekregen.
Schumacher rijdt op dit moment de sterren van de hemel, Mick dus, in de Formule 3. Hij is met stip naar positie 2 in de rangschikking gestegen door zijn plotselinge opleving in die klasse. Nu stelt het overige veld misschien ook niet al teveel voor op dit moment, maar m.i.v. het Spa weekend, kwam de vaart er ineens in. Mag natuurlijk ook wel een beetje gezien zijn 2e seizoen in die klasse (12e vorig jaar), maar hij komt zo wel aan het aantal benodigde punten voor de 2019 Super Licentie.
Ik heb Mick tot nu toe nog niet werkelijk als super talent gezien, maar zijn achternaam alleen al brengt al wat extra's wat andere rijders niet direct als voordeel hebben. Hij liet zich al eens zien tijdens een F1 race-weekend.
Mick heeft nu 3 races op een rij gewonnen.hardware-lover schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:34:
Er lijkt trouwens nog een naam aan de lijst met potentiële F1 coureurs toegevoegd te kunnen worden, als ie het licht blijft zien wat ie ineens voor ogen heeft gekregen.
vriend Stroll heeft er 5 op een rij gered..
Ik hoop nog steeds dat Ticktum het kampioenschap wint, en dat we beide in F2 zien volgend jaar (beide niet genoeg punten voor superlicentie)
Ricciardo over Singapore: "Wordt tijd dat ik die verdomde GP win"
En die van Bottas vind ik persoonlijk ook heel grappig want zo verbazingwekkend vind ik het niet...
Bottas: "Verbazingwekkend dat ik nog niet heb gewonnen"
Voor zover ik weet klopt dat ook. Het was kennelijk zelfs erger namelijk dat McLaren de installatie van de Honda PU zo zwaar had verpest dat de MGU-H zichzelf kapot vibreerde en de rest van de PU regelmatig meenam. Natuurlijk had Honda zelf ook problemen met hun MGU-H en vibraties. Dat ging er namelijk mis in Australië met Gasly zijn auto. Honda had toen nog de 2017 MGU-H omdat de 2018 nog niet klaar was. Volgende race was de 2018 versie er en waren de problemen weg.RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:19:
[...]
Uit de Amazon documentaire over McLaren bleek dat, als ik het mij goed herinner, de motor en versnellingsbak niet eens goed 'gekoppeld' konden worden. En in ieder geval ging er ook al vanalles mis met bouten om de motor vast te zetten in het chassis.
Het toonbeeld dus van in eilanden werken waarbij iedereen zijn eigen ding doet en ergens op papier staat waar ze elkaar tegen zouden moeten komen (zo sluit de motor en versnellingsbak op elkaar aan en zo vindt de montage in het chassis plaats). En als het dan zover is blijkt het allemaal net niet goed te gaan.
Overigens is het ook niet zo gek dat er nogal wat versnellingsbakken van RB naar Honda gaan. Zowel RBR als STR gebruiken AFAIK hetzelfde 'binnenwerk' (gemaakt door Red Bull Technologies). Alleen de casing waarin de daadwerkelijke versnellingen zitten is anders. Leuk detail is dat de regel 'versnellingsbak moet 6 achtereenvolgende races meegaan' ook alleen over het binnenwerk gaat. In het geval van de post race Stroll/Vettel crash heeft Ferrari toen IIRC ook de casing vervangen maar de originele tandwielen etc behouden, daardoor dat Vettel de race erna geen nieuwe bak nodig had
https://www.grandprixradi...echte-wagen-geproduceerd/
Dan onderkennen ze die realiteit ongeveer een halfjaar nadat de rest van de Formule 1 wereld, inclusief de meeste kijkers, al onderkende.pilskes schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:38:
Mclaren ziet eindelijk in dat ze toch geen topper hebber gebouwd!
https://www.grandprixradi...echte-wagen-geproduceerd/
Fixed…DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:46:
[...]
Dan onderkennen ze die realiteit ongeveer een half jaar jaar of twee nadat de rest van de Formule 1 wereld, inclusief de meeste kijkers, al onderkende.
Fair enough, hoewel ik 2013 als het punt zou willen aanstippen dat McLaren voor het eerst een absolute sh*t auto had.
@MikeyMan, je bedoelt, voldoende punten haalt ie niet voor 2019? Hij heeft er tot nu toe 20 op zijn conto.MikeyMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:59:
[...]
Op zijn vroegst in 2020 lijkt me. Punten haalt ie sowieso niet.
Testing, one, two ...
[ Voor 40% gewijzigd door albino71 op 10-09-2018 21:07 ]
Off topic je kan gratis 30 dagen amazon proberenpilskes schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:22:
Is die docu over Mclaren ook ergens te vinden buiten Amazon om? Lijkt me erg interessant om die ook eens te zien!
Waarheidsgehalte.. mwooaah.. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat Kimi graag een jaartje zou willen racen op z'n eigen condities. Dat betekent: lekker racen, zonder druk, en zonder mediaverplichtingen. Als teameigenaar kan hij zichzelf daarvan vrijstellen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik denk dat als dat gebeurt dat hij in Australië zowel op donderdag als op vrijdag mag komen opdagen voor de perscoalexbl69 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:30:
Gerucht dat zich her en der over de interwebs verspreidt... 'Räikkönen wordt mogelijk mede-eigenaar van Sauber'
Waarheidsgehalte.. mwooaah.. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat Kimi graag een jaartje zou willen racen op z'n eigen condities. Dat betekent: lekker racen, zonder druk, en zonder mediaverplichtingen. Als teameigenaar kan hij zichzelf daarvan vrijstellen.
Lijkt mij sowieso raar. Sowieso zijn er al twee partijen die veel geld pompen in Sauber, zijnde Longbow Finance (die dus eerst persoonlijke sponsor van Ericson waren) en Alfa Romeo.
En krijg je dan dadelijk dat Sauber 3 rijders heeft? Longbow die Ericson naar voren schuift, Alfa Romeo Giovinachi, en Räikkönen zichzelf?
-
Longbow is geen medeeigenaar meer, vandaar dat ERI zijn positie ook niet zo zeker meer is:RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:40:
[...]
Ik denk dat als dat gebeurt dat hij in Australië zowel op donderdag als op vrijdag mag komen opdagen voor de perscoEerst de drivers press conference en op vrijdag dan de team representative press conference.
Lijkt mij sowieso raar. Sowieso zijn er al twee partijen die veel geld pompen in Sauber, zijnde Longbow Finance (die dus eerst persoonlijke sponsor van Ericson waren) en Alfa Romeo.
En krijg je dan dadelijk dat Sauber 3 rijders heeft? Longbow die Ericson naar voren schuift, Alfa Romeo Giovinachi, en Räikkönen zichzelf?
http://f1i.com/news/30594...ip-alfa-romeo-closes.html
Ik denk dat het gewoon einde ERI in F1 is en ik ben daar niet echt rouwig om.
Vervelend om naar te kijken en nog vervelender (stem) om naar te luisteren.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ahum..wowly schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:41:
Duitse Motor und sport ( https://www.auto-motor-un...errari-10-ps-vor-mercedes) claimt dat ze weten wat de vermogens zijn. Ferrari net voor Mercedes (790 om 780), en de bspec van Renault net achter de Honda (710 om 715), de c spec net voor de Honda (730 om 715) totdat in de VS de nieuwe variant van Honda eraan komt met 750 Pk. Dan zijn ze Renault voorbij hahaha. Als dit verhaal klopt dan wordt het nog leuk met Honda!
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"
Wel een beetje bijblijven hè!
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1