Nou, 't is misschien al gezegd heb niet alles in het topic gelezen, maar vond het vrij one-sided. En dat zeg ik terwijl ik het er wel mee eens ben dat dit incidentje de schuld van VER was. Maar ze slaan wat mij betreft de plank op een aantal punten toch wel helemaal mis (like most zou ik zeggen).
Eerst beginnen ze erover dat het duidelijk is dat hij nog niet klaar is om WC te worden, dat is het eerste enorm grote onzinpunt. Het feit dat een Hamilton nooit bij dergelijke incidentjes is betrokken is vooral te danken aan de superioriteit van z'n auto.
We zagen in de laatste 2 jaren met Rosberg wel dat HAM en ROS ook regelmatig dirty konden races en contact maken. Dat gebeurt nu zelden, tsjah, niet zo gek als je eigenlijk maar tegen een auto rijdt. Daarnaast moet Verstappen het doen met een auto die een stuk langzamer is, dan is je enige kans dit soort 'stunts' uithalen of gewoon je positie opgeven. Daar lijken ze compleet aan voorbij te gaan.
Verder vind ik de kritiek op z'n instelling ook totale bs, ik denk dat het team er 0,0 problemen mee heeft dat hij zo reageerde. Als VER in een gevecht om het WC zat, dan denk ik sowieso ook dat hij anders zou hebben gereageeerd, maar hij weet zelf echt wel prima dat dit geen enkele invloed heeft op het kampioenschap en die 2 punten kunnen hem (en ook het team denk ik) gestolen worden (nog los van het feit dat hij VET sowieso nooit achter zich had kunnen houden). Denk dat ook de monteurs etc dit liever zien dan 2 puntjes meer. Past ook prima bij het image van Red Bull.
Ze gaan er ook compleet aan voorbij dat HAM als het een keer tegen zit ook enorm down kan zijn en allemaal rare vragen gaat stellen over de boordradio. Als de man geen 4-voudig wereldkampioen zou zijn, dan zouden ze waarschijnlijk over hem precies hetzelfde zeggen. Dat hij mentaal sterker moet zijn om ooit een kampioenschap te winnen.
Tot slot beginnen ze nog over het feit dat VER nooit zn fouten zou willen toegeven en daarom niet klaar is om kampioen te worden. Ten eerste bewijst China (ofzo? iig die race waar VER tegen VET knalde) al het tegendeel, aangezien hij daar direct zijn fout toegaf en ten tweede doet ook vrijwel elke coureur dit (en in alle competitieve sporten, zo zijn mensen met een winnaarsmentaliteit nou eenmaal).
Ik bedoel een VET claimde deze race ook dat het incident puur HAM's fout was, of in SIngapore 2017 claimde het team van Ferrari zelfs dat het Max was die fout zat. Ik heb geen zin om het terug te zoeken, maar de incidentjes met HAM en ROS waren vast identiek, waarin beide rijders een eigen versie hebben van het verhaal.
Anyway dit was een klein incidentje en een miniem foutje, maar het wordt weer groot uitgemeten er wordt allerlei bullshit bijgehaald en de conclusies zijn w.m.b. echt compleet uit de lucht gegrepen en totale onzin. Het zal ook wel een beetje met views winnen te maken hebben, maar ben het iig absoluut niet eens met deze twee 'experts'. Wat een koekenbakkers.