[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.962 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:07:
De "dorpsgek" van de Formule 1 komt ook aan bod in de nieuwe podcast. ;)

[video]
Leuk interview! En zo gek lijkt ie niet te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Aardappel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:21:
Stroll mogelijk al in Singapore in de Force India
Eerst zou die stoelendans al in Monza plaatsvinden. Zul je zien dat iedereen dadelijk hun rit gewoon uitzit en er niks veranderd tot volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De DRS aanpassingen voor de nog volgende circuits voor dit seizoen. Ook Monza heeft een kleine aanpassing, valt in het Monza topic te lezen.

https://www.motorsport.co...-for-remainder-of-f1-2018

...
In Russia, the main DRS zone which runs down the start-finish straight and around Turn 1 will be extended.

In Austin, the DRS on the backstraight between Turns 11 and 12 will be lengthened.

The DRS zone in Brazil after Turn 14 will be lengthened by 100 metres, while both DRS zones in Abu Dhabi will be extended.
...

Vettel doet een Verstappen ;) (staat ook al gemeld in het Monza topic zag ik)

Langer filmpje van het evenement.
YouTube: Vettel crash Ferrari FESTIVAL MILAN - F1 2018 Monza Italian GP Milan...

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2018 11:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

iichel

Gazoooo

MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Leuk interview! En zo gek lijkt ie niet te zijn ;)
"Eddie the Oracle" heet ie soms :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Ben momenteel op vakantie in de USA en dacht; laat ik eens proberen of ik nu een subscription op F1 TV Pro kan nemen, aangezien de iOS app nu uit is. En warempel, het werkt ook nog. Gewoon met m'n Nederlandse creditcard die aan m'n Apple ID gekoppeld zit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08
@Rivanov Grote vraag is of je nu terug in Nederland ook nog kunt kijken. Maar dit is wel het verkeerde topic, beter verder gaan in het uitzendingen topic.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:41:
De DRS aanpassingen voor de nog volgende circuits voor dit seizoen. Ook Monza heeft een kleine aanpassing, valt in het Monza topic te lezen.

https://www.motorsport.co...-for-remainder-of-f1-2018

...
In Russia, the main DRS zone which runs down the start-finish straight and around Turn 1 will be extended.

In Austin, the DRS on the backstraight between Turns 11 and 12 will be lengthened.

The DRS zone in Brazil after Turn 14 will be lengthened by 100 metres, while both DRS zones in Abu Dhabi will be extended.
...

Vettel doet een Verstappen ;) (staat ook gemeld al in het Monza topic zag ik)
[video]

Langer filmpje van het evenement.
YouTube: Vettel crash Ferrari FESTIVAL MILAN - F1 2018 Monza Italian GP Milan...
Tja, dat krijg je als die "track" onderhand minder ruimte biedt dan een pitlane.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind racingnews365 geen betrouwbare of serieuze nieuwsbron. Doorgaans alleen maar clickbait en copypaste verhalen met interessante kop. Ik kijk er niets eens meer naar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Gaaf, hoe vol de balkonnen stonden toen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dl1P86SW0AAGpXp?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Jasphur schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:14:
Gaaf, hoe vol de balkonnen stonden toen.

[afbeelding]
Lijkt me - gezien de wagens en het grote scherm - toch niet zo'n hele oude foto.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@alexbl69 Fosters was tot en met 2006 sponsor van de F1. En voor zo ver ik kan vinden heeft Gauloises alleen in 2006 langs het circuit reclame geplaatst. Dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Pfft, was ff de laatste races van het seizoen in mijn agenda aan het zetten.
Welke marketinggrootheid heeft nou weer bedacht dat qualifying van 23:00-00:00 Europese tijd een goed idee was. 8)7 (16:00-17:00 lokaal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Cranzai schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:33:
Pfft, was ff de laatste races van het seizoen in mijn agenda aan het zetten.
Welke marketinggrootheid heeft nou weer bedacht dat qualifying van 23:00-00:00 Europese tijd een goed idee was. 8)7 (16:00-17:00 lokaal)
Wacht, hoe zien die races er dan uit...?

Ja, baas, sorry man, maar ik ga ff een paar maandagen wat slaperig zijn.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Stoelpoot schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Wacht, hoe zien die races er dan uit...?

Ja, baas, sorry man, maar ik ga ff een paar maandagen wat slaperig zijn.
Race is om 20:10 net zoals Mexico en Brazilië

Ik meen me te herinneren dat het met een of ander concert/sportevenement te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Jasphur schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:32:
@alexbl69 Fosters was tot en met 2006 sponsor van de F1. En voor zo ver ik kan vinden heeft Gauloises alleen in 2006 langs het circuit reclame geplaatst. Dus…
Volgens mij is op het scherm de Ferrari F2004 (?) te zien en de laatste auto die vol in beeld is lijkt op een Jordan (incl. Benson & Hedges reclame?). Jordan deed tot 2005 mee en volgens mij hadden ze voor het laatst in 2003 met tabaksreclame.

Ik gok dus op 2003 of 2004 :P

Anyway, gave foto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Cranzai schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Race is om 20:10 net zoals Mexico en Brazilië

Ik meen me te herinneren dat het met een of ander concert/sportevenement te maken heeft.
Wat een ballentent zeg. Bernie had gewoon het concert laten verzetten /s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Voor diegenen die zich afvragen waarom @Jasphur en @B-Real hun jaren afwijken: sponsoring langs de baan is altijd van FOM (circuits regelen die niet en verdienen er niks aan), behalve uiteraard in Monaco. Het kan dus best dat Gauloises wat volgens Jaspur dan alleen in 2006 sponsor van F1 was, wel meerdere jaren heeft gesponsord in Monaco, maar dus niet zichtbaar was op alle andere circuits.

• Jasphur
B-Real schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:37:
[...]

Volgens mij is op het scherm de Ferrari F2004 (?) te zien en de laatste auto die vol in beeld is lijkt op een Jordan (incl. Benson & Hedges reclame?). Jordan deed tot 2005 mee en volgens mij hadden ze voor het laatst in 2003 met tabaksreclame.

Ik gok dus op 2003 of 2004 :P

Anyway, gave foto :)
Zou heel goed kunnen hoor. Ik kan alleen 2006 vinden dat Gauloises gesponsord heeft. Maar gezien hun geschiedenis met oa Prost zullen ze vast ook in de jaren daarvoor gesponsord hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Zou heel goed kunnen hoor. Ik kan alleen 2006 vinden dat Gauloises gesponsord heeft. Maar gezien hun geschiedenis met oa Prost zullen ze vast ook in de jaren daarvoor gesponsord hebben.
In 2006 hadden ze toch al lang kleurenfotos?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• B-Real
  • Laatst online: 22:05
Ik weet het ook niet hoor, ik keek vooral of ik herkenbare auto's zag.

Bij nader inzien heeft de Ferrari uit 2006 wel een iets rondere neus t.o.v. die uit 2004 en deze lijkt meer op de auto op het TV scherm. 2006 zou dus kunnen.

Maar volgens mij zie ik toch echt een Jordan rijden en die waren er in 2006 niet meer.

Wie heeft er nog meer ideeën? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
iichel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Monaco he. Tradities, tradities.

• RobertMe
[...]

Ooit gehoord van photoshop? :+ En in 2004 hadden ze natuurlijk ook al kleurenfoto's.

Daarnaast is er nu ook nog een of andere fotograaf die veel races afreist en nog foto's maakt met een of andere antieke camera van begin 1900.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Kleurenfotografie is al in 1891 uitgevonden :)

[ontopic]
In dit interview legt Eddie nog één keer uit hoe het zat met Schumacher. Heel in het kort komt het erop neer dat Schumacher (hij wist niet eens hoe je het uitsprak en had nog nooit van 'm gehoord) alleen maar heeft gereden omdat Mercedes $150.000 neertelde voor 'm. That's it. Dus Schumacher was gewoon een ordinaire paydriver >:)

Goed om daaraan te denken als er weer gezeurd wordt over Sirotkin en straks over Markelov, die ook bij Williamski lijkt te gaan rijden.

[ Voor 53% gewijzigd door mphilipp op 30-08-2018 11:57 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RobertMe
B-Real schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:51:
Maar volgens mij zie ik toch echt een Jordan rijden en die waren er in 2006 niet meer.

Wie heeft er nog meer ideeën? :D
Zou het niet een BMW (Williams of Sauber) zijn met blauwe sponsoring aan de zijkanten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Ooit gehoord van photoshop? :+ En in 2004 hadden ze natuurlijk ook al kleurenfoto's.

Daarnaast is er nu ook nog een of andere fotograaf die veel races afreist en nog foto's maakt met een of andere antieke camera van begin 1900.
@iichel Ze trol!
Joshua Paul inderdaad, is hier wel eens eerder voorbij gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2017/05/photographer-shoots-f1-old-graflex-camera-joshua-paul-7-591aed81dec41__700.jpg

kimi

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:17
RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Zou het niet een BMW (Williams of Sauber) zijn met blauwe sponsoring aan de zijkanten?
Die derde van onder een jaguar?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jasphur schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Monaco he. Tradities, tradities.
Waarom spannen ze dan geen paarden voor die racewagens?

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Waarom spannen ze dan geen paarden voor die racewagens?
Omdat duizend paarden per auto niet passen op de baan :P

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

Pathogen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:54:
[...]

Inhalen op Monaco was toch al niet mogelijk.. veranderd vrij weinig dus! :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

Pathogen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:54:
[...]

jawel joh, alleen tegen de tijd dat ze er allemaal op staan bijt dan het eerste paar weer achter in de kont van het laatste paar op banen als Monaco. (dus idd het past niet!)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Haas gaat niet akkoord met het betalen van prijzengeld aan FI van de oudere jaren.

Hierdoor missen ze tot $50.000.000 aan prijzengeld. en ontvangen ze dit pas weer rond 2020

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Nieuwe beelden vanuit Leclerc zijn auto bij de startcrash in Spa YouTube: F1 Explained: The Halo
Naar mijn inzicht is het hier goed te zien dat er zonder halo ook geen ernstige verwondingen zouden zijn geweest. Geen 1-0 voor de Halo dus.

[ Voor 8% gewijzigd door -ION- op 30-08-2018 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
-ION- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:14:
Nieuwe beelden vanuit Leclerc zijn auto bij de startcrash in Spa YouTube: F1 Explained: The Halo
Naar mijn inzicht is het hier goed te zien dat er zonder halo ook geen ernstige verwondingen zouden zijn geweest. Geen 1-0 voor de Halo dus.
[video]
Weet je zeker dat het wiel (+/-0.31) hem zou missen?

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:28
[video]
Ik zeg nog steeds 1-0 voor de Halo. Ook al had het nu goed gegaan, hoeveel centimeter van zijn hoofd had het gezeten? Ik vind het ding graflelijk, maar het is wel een goede zaak voor de veiligheid, al twijfel ik alleen aan het feit of het wel handig is wanneer een auto op zijn kop ligt of in de brand staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
Nukar schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Weet je zeker dat het wiel (+/-0.31) hem zou missen?
Ja goed te zien dat zijn hoofd veel verder naar achteren zit dan waar het wiel komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
[video]
Die concluxsie kun je helemaal niet trekken op basis van die beelden.

Ik zeg, deze is close enough om de halo iig te verantwoorden.

Liever wat lelijkere auto's dan eens in de zoveel tijd een zwaar gewonde of dode coureur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind dit soort discussies redelijk zinloos. Een beetje op de toon van 'zie je wel, het is toch een onzinding want het wiel zou LeClerc nooit geraakt hebben'. Nou ja, dat kan NIEMAND zeggen, want het is niet gebeurd zonder HALO. Zonder HALO had dat wiel wat de schade heeft veroorzaakt misschien wel een andere baan gevolgd en 'm wel geraakt. Wie weet. Maar het is een onzindiscussie. Ik heb mijn airbag nog nooit gebruikt. Is ie daarom zinloos? Moet ik 'm maar eruit slopen dan? Nee toch? Ik ben best blij met dat ding. Just in case. Ooit één keer mijn gordel nodig gehad bij een kleine aanvaring. Ook dat had ik denk ik wel overleefd zonder gordel. Misschien minus één of twee voortanden, maar ik had het overleefd.

Gordel kan er dus ook uit... :X

De HALO zit op een F1 wagen. Deal with it.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25
-ION- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Ja goed te zien dat zijn hoofd veel verder naar achteren zit dan waar het wiel komt.
Ik vind het ook helemaal niet goed te zien, en de halo verandert de baan van het wiel ook denk ik, zonder halo had het pad misschien dichter bij/over zijn hoofd geweest.

• -ION-
Adlermann schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Die concluxsie kun je helemaal niet trekken op basis van die beelden.

Ik zeg, deze is close enough om de halo iig te verantwoorden.

Liever wat lelijkere auto's dan eens in de zoveel tijd een zwaar gewonde of dode coureur.
Ik zie op basis van deze beelden meer reden om de conclusie te trekken dat het wiel zijn hoofd niet had geraakt, dan dat de Halo zijn redding is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe eigenwijs sommige mensen toch kunnen zijn... :N
Ik blijf me erover verbazen.

Mooie duidelijke beelden vanaf de auto van LeClerc d:)b Cool dat dat wordt vrijgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat maakt het nou in godsnaam uit of deze specifieke keer wél of niet het hoofd van LEC geraakt zou zijn eventueel misschien speculaas?

Het hele idee van dat ding is dat áls er iets met een flinke kracht richting een hoofd vliegt, die Halo er voor kan zitten om te beschermen. Niet om elke poep of scheet te gebruiken als argument dat ie niet nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
-ION- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Oneens: Op ander beeldmateriaal +/- 0.10 zie je dat de auto van Alonso rechtsom draait tot het wiel de Halo raakt waarna de draairichting van de auto van richting veranderd.
Gecombineerd met de rijrichting van Leclerc zelf is het aannemelijker dat zonder de halo dat wiel hem wel zou raken.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
Pathogen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:28:
Wat maakt het nou in godsnaam uit of deze specifieke keer wél of niet het hoofd van LEC geraakt zou zijn eventueel misschien speculaas?

Het hele idee van dat ding is dat áls er iets met een flinke kracht richting een hoofd vliegt, die Halo er voor kan zitten om te beschermen. Niet om elke poep of scheet te gebruiken als argument dat ie niet nodig is.
Het hele ding is juist dat de voorstanders dit incident hebben aangegrepen om hun pleidooi voor de halo te ondersteunen. Nu is er op de beelden goed te zien dat dit niet correct is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

-ION- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Het hele ding is juist dat de voorstanders dit incident hebben aangegrepen om hun pleidooi voor de halo te ondersteunen. Nu is er op de beelden goed te zien dat dit niet correct is geweest.
Dat is hoe jij het ervaart. Ik lees evenveel voor- als tegenstanders die weer lekker in een flamewar ontaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Misschien had Leclerc er in dit geval zonder de Halo ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Maar je kunt niet ontkennen dat het op het randje zat. Als de omstandigheden iets anders waren geweest, had de auto van Alonso hem wel geraakt. Al was het maar een zacht tikje tegen zijn helm, dan nog heeft dat grote gevolgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ik denk dat een goede manier om dit te zien is: Als Leclerc door dat wiel was geraakt, dan had hij dat bijzonder onprettig gevonden. Hoewel je er over kan discussiëren of dat zonder de Halo was gebeurd, is het nu dankzij de Halo 100% zeker niet gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nukar schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Oneens: Op ander beeldmateriaal +/- 0.10 zie je dat de auto van Alonso rechtsom draait tot het wiel de Halo raakt waarna de draairichting van de auto van richting veranderd.
Gecombineerd met de rijrichting van Leclerc zelf is het aannemelijker dat zonder de halo dat wiel hem wel zou raken.
Maar andersom zat ik te denken, die groundplate gaat over de halo heen, als hij iets lager was geweest, had de halo als een 'mes' gewerkt en 1 kant zou onder de halo komen, ander er overheen, geen idee wat daar het resultaat van zou zijn geworden.

Maargoed, zoals ze bij FIA ook zeiden, Halo is 'een' oplossing, niet 'de' oplossing. Net zoals Indy een ander scherm gaat gebruiken, wat ook 'een' oplossing is. Elke crash is uniek, dat je nooit een alles omvattende 'oplossing' kan vinden, buiten simpelweg F1 af te schaffen.. want te gevaarlijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
roda_djavulen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:40:
@Rivanov Grote vraag is of je nu terug in Nederland ook nog kunt kijken. Maar dit is wel het verkeerde topic, beter verder gaan in het uitzendingen topic.
Genoeg mensen die F1 TV Pro in Nederland gebruiken door een VPN te gebruiken voor de aanschaf van het abonnement. Dit lukte echter niet altijd bij iedereen. Nu via de App Store gaat het dus wel sinds de iOS app uit is. Want dan gaat betaling via je Apple ID ipv rechtstreeks via je creditcard.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:49:
[...]
Maar andersom zat ik te denken, die groundplate gaat over de halo heen, als hij iets lager was geweest, had de halo als een 'mes' gewerkt en 1 kant zou onder de halo komen, ander er overheen, geen idee wat daar het resultaat van zou zijn geworden.
Hoe kom jij onder de HALO? Er zit toch een grote staande balk in het midden? Je kunt er niet onderdoor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het geldt voor beide kanten. Je kunt gewoon niet weten hoe het zou zijn zonder de HALO omdat het niet zo gebeurd is. Klaar.
Je zou kunnen beargumenteren dat het pad van Alonso's auto anders was geweest zonder HALO, want hij heeft 'm geraakt, dus beïnvloed. Dus het beste waarmee je kunt komen is dat ie misschien LeClerc geraakt zou hebben. Ik denk van wel, maar dat kan ik ook nooit zeker weten. Ik heb het idee dat dat wiel zijn baan heeft verandert (en ook ingeveerd is) onder invloed van de HALO. Dat is sowieso een ding dat zeker is, want de HALO (cover) is beschadigd.
Maak zeker kan niemand het weten.

• SinergyX
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mphilipp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:05:
[...]

Hoe kom jij onder de HALO? Er zit toch een grote staande balk in het midden? Je kunt er niet onderdoor.
Geen idee wat jij ziet in een halo, maar naast die grote balk in het midden, zitten toch 2 behoorlijk grote gaten. Onder bedoel ik dus 'onder' de bovenste ring door.

Q&D paint:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A7230d5HPPEeHwhgaMIDMgmp/full.png

Zo'n shield van de indycar (ook getest op Ferrari) beschermt alles van voren (geen idee wat de impact van bovenaf doet met zo'n shield).
https://cdn-4.motorsport....ockpit-shield-5977911.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 30-08-2018 17:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:11:
[...]
Geen idee wat jij ziet in een halo, maar naast die grote balk in het midden, zitten toch 2 behoorlijk grote gaten. Onder bedoel ik dus 'onder' de bovenste ring door.
Op die manier, maar dan moet je 'm wel precies op die plek naar binnen schuiven, en dan precies met een hoekje dat er exact in past. Zo zijn er voor elk ding wel situaties te bedenken waar het alsnog mis gaat. En dat zal ook nog vast wel eens gebeuren ook. Dat noemen we een freak accident. Daar doe je niets tegen, want dat is juist iets dat je niet verwacht of dat je hoogst onwaarschijnlijk hebt geacht. De HALO zal het grootste deel van het naderend onheil kunnen afweren, maar niet alles. Zo is het denk ik ook niet gebracht.
Als je met je auto te water raakt, is de gordel ook een lastig ding als je niet precies weet hoe je 'm onder water los moet maken als je ondersteboven hangt. Maar de kans dat je boven water crashed is vele malen hoger.

En of dat shield nou alles aankan weet ik ook niet. Gevoelsmatig zeg ik dat een titanium balk steviger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oepsie _O-

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 30-08-2018 18:43 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Alonso heeft gebrek aan reserve onderdelen. Best vlot in het seizoen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De grap van het jaar... Kvyat kan zomaar eens het tweede stoeltje bij Torro Rosso gaan opvullen. Red Bull heeft geen junioren meer met genoeg punten, en Kvyat heeft die wel. Of hij dat wil, is vers 2, maar ik verwacht dat een F1 coureur graag wil laten zien wat ie kan en dus gewoon wil rijden.
bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:07:
De grap van het jaar... Kvyat kan zomaar eens het tweede stoeltje bij Torro Rosso gaan opvullen. Red Bull heeft geen junioren meer met genoeg punten, en Kvyat heeft die wel. Of hij dat wil, is vers 2, maar ik verwacht dat een F1 coureur graag wil laten zien wat ie kan en dus gewoon wil rijden.
bron
Hopelijk dat ie dan maar voor een paar races terug komt. Als hij dan weer mag gaan wint Verstappen nog eens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gebrek aan reserve onderdelen van dezelfde spec. Zoals ik een paar dagen terug al schreef te verwachten.
Voor een team is het onzinnig om bv 10x dezelfde voorvleugel te maken omdat er toch om de zoveel races een nieuwe spec is. 2 stuks per auto zou voldoende moeten zijn. Alleen is er nu ook geen tijd meer geweest om nieuwe onderdelen te maken, of het team wil het niet omdat er bv in Singapore alweer een nieuwe spec is.

Hetzelfde zag je ook in Hongarije waar Strool in de kwalificatie zijn voorvleugel stuk reed en daardoor de race met een oudere spec moest rijden omdat ze niet een van dezelfde spec reserve hadden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

-ION- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Ik zie op basis van deze beelden meer reden om de conclusie te trekken dat het wiel zijn hoofd niet had geraakt, dan dat de Halo zijn redding is geweest.
Dan hierbij de vraag, zou jij zo instappen in een auto zonder Halo als ze dit nog een keer zouden testen? (Als het mogelijk was om de crash perfect na te doen). Zo nee ben je er dus niet zeker van en dan is die Halo dus mogelijk toch zijn redding geweest.

Verder zit dat ding nou eenmaal op de auto, de drivers zeggen zelf dat ze blij waren dat hij er hier op zat. Het ding is voor de veiligheid, het enige tegenargument van mensen is "ja maar hij is lelijk boehoe". Nou, er is wel meer lelijk, er zijn vast genoeg tegenstanders van de halo lelijk, moeten we die dan ook allemaal maar afschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

* DaniëlWW2 mompelt iets over GP2 chassis, GP2 team en karma. O-)
mphilipp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:07:
bron
Als dat gebeurd dan heeft het Red Bull juniorenprogramma alle waarde verloren. Red Vandoorne zijn carriere dan...

De enige verlichtende factor in die zet zou het verplichte, routinematige ontslag van Kvyat zijn, elk weekend, uit te delen na elke kwalificatiesessie op de zaterdag. Gaat Max er namelijk met een perfect seizoen en 21 overwinningen naar zijn eerste WDC. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

* DaniëlWW2 mompelt iets over GP2 chassis, GP2 team en karma. O-)

[...]

Als dat gebeurd dan heeft het Red Bull juniorenprogramma alle waarde verloren. Red Vandoorne zijn carriere dan...

De enige verlichtende factor in die zet zou het verplichte, routinematige ontslag van Kvyat zijn, elk weekend, uit te delen na elke kwalificatiesessie op de zaterdag. Gaat Max er namelijk met een perfect seizoen en 21 overwinningen naar zijn eerste WDC. :+
hmm, mischien dan meteen ook maar de Maldonator terug brengen. Extra explosies/crashes (Fia wilde toch meer show en actie? :+)

Maar zonder gein, als Kvyat terug komt, snap ik het totaal niet meer. Hij had al een extra kans gekregen. Die heeft hij gewoon verkloot. Die jongen komt helaas nooit meer terug waar die ooit was..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wat zou het kosten voor TR om Ocon uit het Mercedes programma te kopen?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3x3 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 06:34:
Wat zou het kosten voor TR om Ocon uit het Mercedes programma te kopen?
Ik denk niet zo heel veel, aangezien hij waarschijnlijk zonder stoeltje zit volgend jaar (williams is gevuld, en alleen bij Sauber is er eigenlijk nog plek..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:01:
[...]
Ik denk niet zo heel veel, aangezien hij waarschijnlijk zonder stoeltje zit volgend jaar (williams is gevuld, en alleen bij Sauber is er eigenlijk nog plek..)
Sauber zit ook aardig vol.
1 plek voor Ferrari: lec/gio.
1 plek om zelf te kiezen: eri ivm eigenaar

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:05:
[...]

Sauber zit ook aardig vol.
1 plek voor Ferrari: lec/gio.
1 plek om zelf te kiezen: eri ivm eigenaar
Ja dat is ook weer zo!
Ik hoop dat Ocon/Stoffel gered worden door TR (of beide natuurlijk) (ten nadele van HAR :'( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
basvn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:08:
[...]

Ja dat is ook weer zo!
Ik hoop dat Ocon/Stoffel gered worden door TR (of beide natuurlijk) (ten nadele van HAR :'( )
Wat is de waarde van Stoffel voor en team? Als rijder komt hij tekort om echt mee te doen, beetje pr in een klein land, meer niet. Dan zijn er anderen met meer waarde.

Maar komt het RBR niet juist goed uit dat TR leeg loopt? Ik meen mij te herinneren dat ze dat team af wilden stoten. Dit jaar hebben ze het gebruikt om de Honda blokken te testen en te ontwikkelen, maar wat willen ze volgend jaar nog met dat team?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ankona schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:44:
[...]

Wat is de waarde van Stoffel voor en team? Als rijder komt hij tekort om echt mee te doen, beetje pr in een klein land, meer niet. Dan zijn er anderen met meer waarde.

Maar komt het RBR niet juist goed uit dat TR leeg loopt? Ik meen mij te herinneren dat ze dat team af wilden stoten. Dit jaar hebben ze het gebruikt om de Honda blokken te testen en te ontwikkelen, maar wat willen ze volgend jaar nog met dat team?
Nieuw talent zoeken voor RBR voor als Ver in 2021 toch naar Merc of Fer gaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
[...]

Gek genoeg heeft Stoffel zo'n beetje alles gewonnen wat er te winnen viel waar hij meereed.
Ik vind het bijzonder dat hij nu totaal niet zijn klasse en kunde kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
tlpeter schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:56:
[...]

Gek genoeg heeft Stoffel zo'n beetje alles gewonnen wat er te winnen viel waar hij meereed.
Ik vind het bijzonder dat hij nu totaal niet zijn klasse en kunde kan laten zien.
Dat is ook vreemd. Voor hij zijn stoeltje in de F1 had was het een groot talent. Toen hij een keer in mocht vallen deed hij het ook goed. Maar laten we eerlijk zijn, nu hij zijn stoeltje al een tijdje heeft bakt hij er helemaal niets meer van.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ankona schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:59:
[...]

Dat is ook vreemd. Voor hij zijn stoeltje in de F1 had was het een groot talent. Toen hij een keer in mocht vallen deed hij het ook goed. Maar laten we eerlijk zijn, nu hij zijn stoeltje al een tijdje heeft bakt hij er helemaal niets meer van.
Komt dat misschien door de Lada waarin hij rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:59:
[...]

Zeker. Ik heb het effe opgezocht:

2010 -> F4 eurocup 1.6 kampioen
2011 -> Eurocup formula renault 5e plaats
2011 -> Formula renault nothern eurpean cup 3e plaats
2012 -> Eurocup formula renault kampioen
2013 -> Formula renault 3.5 2e plaats
2014 -> GP2 2e plaats
2015 -> Super formula (Honda) 4e plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Was het verhaal om hem heen dat hij té lang in de lagere klassen dominant was? Waardoor zijn rijstijl ook specifiek op die klasse aangepast was. De overstap naar F1 werd toen groter. En door de kwaliteiten van de McLaren (of het gebrek daaraan) lukt het hem niet om het beste eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hjs schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:06:
[...]

Verschil met die andere Lada is wel groot. En tussen de andere mindere teams met pay drivers kan hij ook geen indruk maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ankona schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Verschil met die andere Lada is wel groot. En tussen de andere mindere teams met pay drivers kan hij ook geen indruk maken.
Daar zit dan wel de beste driver van het veld in, die ook alle betere onderdelen als eerste krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Martinspire schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

Dan lijkt het erop dat Verstappen weer een race gaat winnen *O*
ja, inderdaad. als ik sommige reacties soms lees, is zelfs van koffiejongen bij Ferrari naar rijder bij een ander team al een demotie. en het is bewezen, elke demotie van Kvyat is een winst voor Verstappen. ik zeg, doen! :+

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

ATS

hjs schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:06:
[...]

Ook in vergelijking met zijn teamgenoot maakt hij weinig indruk. En ja, dan heb je dikke pech dat je teamgenoot Ferdando Alonso heet, maar dat is wel je benchmark.
[...]
Ik denk niet dat RBR/Honda volgend jaar al klaar is. Honda heeft data nodig om de motor te ontwikkelen, en als er meer teams rijden met Honda, levert dat meer data. Bovendien zullen STR en RBR volgend jaar weer veel meer ontwikkeling delen, dat scheelt in de kosten en dat zorgt voor of minder uitgaven of (waarschijnlijker) meer budget voor ontwikkeling op andere vlakken. Dus nee, ik denk niet dat RBR komend jaar al afscheid zal gaan nemen van STR.

[ Voor 55% gewijzigd door ATS op 31-08-2018 09:36 . Reden: Reactie op 2e post. ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
ATS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

Ook in vergelijking met zijn teamgenoot maakt hij weinig indruk. En ja, dan heb je dikke pech dat je teamgenoot Ferdando Alonso heet, maar dat is wel je benchmark.
Stoffel heeft een Lada terwijl Alonso een Lada heeft met nieuwe voorvleugel, nieuwe achtervleugel, nieuwe vloer etcetra...

De 2 mclarens zijn niet gelijk, het is al een aantal keer bevestigd dat Stoffel met oude(re) onderdelen rijdt dan Alonso. Binnen het team is er geen gelijke benchmark. En als je dan ziet dat Stof nog regelmatig op maar 0,2 seconde achter Alonso zit.. Dan kan ik alleen maar concluderen dat die het niet eens zo slecht doet.

Dit weekend vraag ik me af hoe ze het gaan doen. Gaan zijn Stoffel zijn auto strippen om Alonso een redelijke auto te geven. (aangezien die van Alonso total loss was na de crash in Spa.) of krjgt Alonso de oude onderdelen dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
demonic schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Stoffel heeft een Lada terwijl Alonso een Lada heeft met nieuwe voorvleugel, nieuwe achtervleugel, nieuwe vloer etcetra...

De 2 mclarens zijn niet gelijk, het is al een aantal keer bevestigd dat Stoffel met oude(re) onderdelen rijdt dan Alonso. Binnen het team is er geen gelijke benchmark. En als je dan ziet dat Stof nog regelmatig op maar 0,2 seconde achter Alonso zit.. Dan kan ik alleen maar concluderen dat die het niet eens zo slecht doet.

Dit weekend vraag ik me af hoe ze het gaan doen. Gaan zijn Stoffel zijn auto strippen om Alonso een redelijke auto te geven. (aangezien die van Alonso total loss was na de crash in Spa.) of krjgt Alonso de oude onderdelen dit keer.
Alonso krijgt onderdelen van de nieuwste spec, maar heeft niet overal reserve onderdelen van, of in ieder geval niet overal dezelfde spec.

Of die onderdelen van de laatste spec van Vandoorrne zijn auto komen is niet bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:58:
[...]
Dat is maar hoe je het bekijkt. Ze zitten gewoon in een lastige situatie wat betreft de aanvoer van versch bloed. Door de 'Verstappen regel' is het moeilijker om de jonkies in te laten stromen en is nu ineens de plas opgedroogd. Tictum heeft nét niet genoeg punten en de gedroomde Japanse mannetjes hebben bij lange na niet genoeg punten om een superlicentie te krijgen. Het enige dat je Red Bull kunt verwijten is dat ze er niet voor gezorgd hebben dat ze meer talent in de pool hebben.
Maar ja, een man als Vergne zal een terugkeer naar STR als een demotie zien. Buemi ook denk ik.

Teruggrijpen op Kvyat komt heel raar over. Aan de andere kant: Ferrari heeft 'm als ontwikkelingsrijder (voornamelijk simwerk) en dat betekent dat ie wél kan rijden, en goede feedback kan geven. Anders laat je iemand dat niet doen. En Ferrari is ook geen sociale werkplaats of dagbesteding voor werkeloze coureurs. Ferrari heeft dus iets in die knul gezien. Het grote probleem bij Kvyat was (of is nog steeds, dat kan ik zo niet beoordelen) dat ie zichzelf teveel druk oplegde en daar niet mee om kon gaan.
Marko beweerde steeds dat Daniil wél de raw speed heeft en best potentie heeft. Maar ja...we hebben gezien dat het in tweede aanleg ook op een gegeven moment de verkeerde kant uit ging. Het valt denk ik ook niet mee als iedereen het steeds over je falen heeft...

Ik ben niet de erevoorzitter van de Kvyat fanclub, maar ik roep wel vaker 'ze zijn niet helemaal gek natuurlijk'. En wij weten het met zijn alleen altijd beter dan de teambazen die alle gegevens voor hun neus hebben. Soms zien wij het (achteraf natuurlijk) beter, maar er is vaak wel wat te zeggen voor de beslissingen die ze nemen. Ook ben ik geen fan van gespeculeer, maar het feit dat Autosport er nu over bericht, geeft volgens mij aan dat dit meer is dan een paddock rumour.... Zij doen namelijk nooit mee aan al die vage geruchten. We gaan het zien...wel weer erg leuk voor de media. Hebben ze weer een field day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Dat is maar hoe je het bekijkt. Ze zitten gewoon in een lastige situatie wat betreft de aanvoer van versch bloed. Door de 'Verstappen regel' is het moeilijker om de jonkies in te laten stromen en is nu ineens de plas opgedroogd. Tictum heeft nét niet genoeg punten en de gedroomde Japanse mannetjes hebben bij lange na niet genoeg punten om een superlicentie te krijgen. Het enige dat je Red Bull kunt verwijten is dat ze er niet voor gezorgd hebben dat ze meer talent in de pool hebben.
Maar ja, een man als Vergne zal een terugkeer naar STR als een demotie zien. Buemi ook denk ik.

Teruggrijpen op Kvyat komt heel raar over. Aan de andere kant: Ferrari heeft 'm als ontwikkelingsrijder (voornamelijk simwerk) en dat betekent dat ie wél kan rijden, en goede feedback kan geven. Anders laat je iemand dat niet doen. En Ferrari is ook geen sociale werkplaats of dagbesteding voor werkeloze coureurs. Ferrari heeft dus iets in die knul gezien. Het grote probleem bij Kvyat was (of is nog steeds, dat kan ik zo niet beoordelen) dat ie zichzelf teveel druk oplegde en daar niet mee om kon gaan.
Marko beweerde steeds dat Daniil wél de raw speed heeft en best potentie heeft. Maar ja...we hebben gezien dat het in tweede aanleg ook op een gegeven moment de verkeerde kant uit ging. Het valt denk ik ook niet mee als iedereen het steeds over je falen heeft...

Ik ben niet de erevoorzitter van de Kvyat fanclub, maar ik roep wel vaker 'ze zijn niet helemaal gek natuurlijk'. En wij weten het met zijn alleen altijd beter dan de teambazen die alle gegevens voor hun neus hebben. Soms zien wij het (achteraf natuurlijk) beter, maar er is vaak wel wat te zeggen voor de beslissingen die ze nemen. Ook ben ik geen fan van gespeculeer, maar het feit dat Autosport er nu over bericht, geeft volgens mij aan dat dit meer is dan een paddock rumour.... Zij doen namelijk nooit mee aan al die vage geruchten. We gaan het zien...wel weer erg leuk voor de media. Hebben ze weer een field day.
Dat begrijp ik allemaal maar ik constateer iets anders. Kvyat is in een noodgreep naar RBR gebracht, zakte daar door het ijs, is op een brute manier uit RBR geschopt en daarna bleven in 2016 en 2017 constant maar de geruchten over zijn vervanging lopen. Toen is hij uiteindelijk weer midden in een seizoen vervangen, mocht hij nog even terugkomen omdat dit even zo uitkwam en uiteindelijk is hij vervangen door Hartley. Zal vast een vriendelijk persoon en een goede coureur zijn, maar Hartley haalt het niveau al helemaal niet. Dan krijg je dadelijk dat Kvyat naast zijn vervanger moet gaan rijden, of erger nog zijn vervanger gaat vervangen. Dat is toch niet geloofwaardig meer? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Kvyat is gewoon aangeschoten wild en dat wil je niet meer in de TR zetten. Brendon presteert niet echt lekker in de TR maar hij mag denk ik zijn stoeltje houden bij gebrek aan talent om hem te vervangen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kvyat is ook zo'n prakker zoals GRO en STR, maar qua rijdniveau ertussenin. Dat GRO nog een stoeltje heeft snap ik nog wel, want hij kan soms wel eens een leuk rondje neerzetten als hij m uit de muur houdt, en Stroll heeft een plekje omdat papa elke dag een nieuwe auto kan kopen dus maakt het niet uit dat hij ze verbouwd tot een hoop troep. Kvyat sloopt ook genoeg, maar heeft ook nooit echt goed gereden voor zover ik weet en hij brengt geen berg met centjes mee. Ik zie dus niet hoe hij nog een stoeltje zou moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:11:
Kvyat sloopt ook genoeg, maar heeft ook nooit echt goed gereden voor zover ik weet en hij brengt geen berg met centjes mee.
Nou...heeft ie niet op een bepaald moment betere rondjes als Ricciardo neergezet? Om in het nieuwe seizoen volledig door het ijs te zakken? Ik ben momenteel even te lui om het na te zoeken, maar er staat me iets bij dat ie initieel best wat liet zien.

@DaniëlWW2
Ik snap wat je bedoelt, maar de situatie is momenteel gewoon zo dat ze niet even iemand uit de hoge hoed kunnen toveren. Vandoorne recruteren is misschien een optie in onze ogen, maar als Marko al een oog op hem heeft, zijn er misschien andere zaken die dat blokkeren. En Vandoorne moet dat zelf ook willen. Misschien ziet hij dat als een demotie en wil hij die beweging niet maken in zijn carrière. Wie weet.
Maar om het te zien als het failliet (zo vertaal ik het dan even) van het junior programma is een beetje te kort door de bocht. Normaal gesproken hadden ze een aantal opties gehad, maar door de aangescherpte regels nu even niet. En je kunt niet zomaar een Ferrari Junior bv inzetten bij STR. Dat zal Ferrari weer niet leuk vinden. Of die mannen willen niet.
Het is geen veemarkt; je kunt niet kopen wat je wil... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:28:
[...]

Nou...heeft ie niet op een bepaald moment betere rondjes als Ricciardo neergezet? Om in het nieuwe seizoen volledig door het ijs te zakken? Ik ben momenteel even te lui om het na te zoeken, maar er staat me iets bij dat ie initieel best wat liet zien.

@DaniëlWW2
Ik snap wat je bedoelt, maar de situatie is momenteel gewoon zo dat ze niet even iemand uit de hoge hoed kunnen toveren. Vandoorne recruteren is misschien een optie in onze ogen, maar als Marko al een oog op hem heeft, zijn er misschien andere zaken die dat blokkeren. En Vandoorne moet dat zelf ook willen. Misschien ziet hij dat als een demotie en wil hij die beweging niet maken in zijn carrière. Wie weet.
Maar om het te zien als het failliet (zo vertaal ik het dan even) van het junior programma is een beetje te kort door de bocht. Normaal gesproken hadden ze een aantal opties gehad, maar door de aangescherpte regels nu even niet. En je kunt niet zomaar een Ferrari Junior bv inzetten bij STR. Dat zal Ferrari weer niet leuk vinden. Of die mannen willen niet.
Het is geen veemarkt; je kunt niet kopen wat je wil... :+
Ik heb me ook niet echt in Kvyat verdiept verder, spreek nu over wat ik gezien heb van zn laatste paar seizoenen.

Wat betreft Vandoorne, is het echt een demotie als je van een P20 team naar een team dat punten pakt gaat? Ook al heeft het eerdere team misschien de geschiedenis. Geschiedenis win je geen wedstrijden mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
De mooiste livery ever, maar dan even de onderkant ervan. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dl2KIo6XsAEo7sX?format=jpg&name=large

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
Jasphur schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:46:
De mooiste livery ever, maar dan even de onderkant ervan. :P

[afbeelding]
Binnenkant ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Bovenkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik begrijp het nog steeds niet van de FIA dat ze een pitch schrijven waarbij een nieuwe bandenleverancier voor 1 jaar 13 inch banden moet ontwikkelen en daarna 18 inch. Michellin doet niet meer mee in ieder geval

https://m.gpupdate.net/nl...in-de-formule-1-per-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

2019 kalender!

21 races!
en Oostenrijk (race 9) is pas de eerste back-to-back race

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 31-08-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://www.motorsport.co...ositions-in-2019/3168145/

Ja hoor, plak er nog maar een wing boven op, maak hem nog maar hoger :')

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jasphur schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:22:
Ik begrijp het nog steeds niet van de FIA dat ze een pitch schrijven waarbij een nieuwe bandenleverancier voor 1 jaar 13 inch banden moet ontwikkelen en daarna 18 inch. Michellin doet niet meer mee in ieder geval

https://m.gpupdate.net/nl...in-de-formule-1-per-2020/
Er is vast een hooggeplaatste pief van de FIA iets bij Pirelli of krijgt er geld van.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Wat betreft Vandoorne, is het echt een demotie als je van een P20 team naar een team dat punten pakt gaat? Ook al heeft het eerdere team misschien de geschiedenis. Geschiedenis win je geen wedstrijden mee.
Tsjaa...demotie in de zin van de reputatie die McLaren heeft in relatie tot STR, dat een junior team voor Red Bull is. Kun je Vandoorne nog beschouwen als een rookie en iemand die moet worden opgeleid? Hartley kon je beschouwen als een (F1) rookie. Vandoorne niet echt mee. In principe wordt McLaren, in ieder geval qua budget, gezien als topteam. Alleen de prestaties spreken niet (meer) voor hen in die positie.

Op Autosport staat een stuk (abo nodig) om Vandoorne te promoten (Autosport is af en toe best wel chauvinistisch en promoot schaamteloos Williams en McLaren). Een van de paragrafen vond ik wel treffend:
Has Vandoorne extracted the maximum from his situation with McLaren? Probably not, as even amid the problems he's had in an unstable team, he's had a disappointing season. This is elite sport and drivers must make the best of whatever their situation is, and Vandoorne hasn't. But you also must consider just how difficult the situation has been.
Inderdaad, de situatie waarin Vandoorne terecht kwam, was niet best voor een rookie. Het team had allerlei verkeerde keuzes gemaakt, en als je nog moet gaan wennen aan F1, is een team met een Lada niet de beste plek om in terecht te komen.
Echter, zijn trackrecord zegt feitelijk helemaal niets. Probleem met al die klassen, is dat het eenheidsklassen zijn waar verder niets of niet veel aan ontwikkeld wordt. Ook de setup is grotendeels al bekend, omdat die auto's per seizoen niet of nauwelijks veranderen, en ze ook veel en veel simpeler zijn qua setupmogelijkheden/parameters. Verder krijg je steeds weer een nieuwe auto onder je achterwerk omdat er van alles wordt verandert. Nieuw vleugeltje zus, flapje zo, nieuw knopje of een engine mode, verzin het maar. Je moet dat allemaal absorberen en kunnen verwerken in je workflow. Tel daar dan bij op dat die auto zelfs voor Alons bijna niet vooruit te branden was, en elke keer stuk ging. Dus aan de ene kant kon hij niet veel doen aan de problemen bij McLaren. Hij kon niets bijdragen want hij had geen referentiekader, maar hij kon zelf ook niets opbouwen, want het was gewoon een frikandel waar ie in reed. Dan leer je niet veel. En dat is nog steeds niet verandert. Maar hij heeft ook niet laten zien over een uitzonderlijk talent te beschikken en toch bijzondere dingen te doen. Dus het is blijkbaar geen superster in den dop.

Als we dan kijken naar onze eigen Max, dan zie je iets anders. Uiteraard had hij het veel makkelijker, want hij kreeg geen rampzalige auto. Evengoed zat hij er meteen goed bij, zeker naast Sainz, die al een jaar (simulator) ervaring had. Zijn overstap naar RBR was natuurlijk helemaal een droom. Natuurlijk in een veel beter auto dan de McLaren, maar hij liet wel zien dat ie over uitzonderlijk talent beschikte door het hoofd koel te houden en de juiste dingen te doen.
Maar goed, als we Max als benchmark nemen, vallen er wel meer coureurs af. Maar ik denk niet dat Vandoorne de prodigy is die men denkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Even wat vrijdag gekkigheid tussendoor. De ‘eerste’ rijder gemixd met de tweede rijder.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dl3svXzXgAA9zmN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

lol :D

Zie Saikenberg dan :') En Gronussen :')

@ hieronder: whehe Leclericsson :P

[ Voor 27% gewijzigd door AzzKickah op 31-08-2018 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 21:54
Lijken wel computerspelkarakters. :P

Hamtas of Botilton
Vetkonen of Raitel
Vercardo of Ricciappen
Percon of Ocper
Saikenberg of Hulkainz
Hartly of Gasley
Vandonso of Aloornen
Leclericsson of Ericlerc
Strokin of Siroll
Gronussen of Magjean

:z

[ Voor 30% gewijzigd door DJTimo op 31-08-2018 13:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voorlopige kalender voor 2019 is bekend, zie het volgende bericht bij Formula1.com.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dl7G6pIX0AAnAMh.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DJTimo schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:41:
Lijken wel computerspelkarakters. :P

Hamtas of Botilton
Vetkonen of Raitel
Vercardo of Ricciappen
Percon of Ocper
Saikenberg of Hulkainz
Hartly of Gasley
Vandonso of Aloornen
Leclericsson of Ericlerc
Strokin of Siroll
Gronussen of Magjean

:z
Heel toevallig dat Hartly/Gasley er ook het meest normaal uit ziet.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Pagina: 1 ... 34 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1