Dat betwijfel ik, volgens mij rijden de meeste coureurs nog steeds liever achteraan in de F1, dan vooraan in de meeste andere klasses.mphilipp schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:30:
[...]
Maar ja, een man als Vergne zal een terugkeer naar STR als een demotie zien. Buemi ook denk ik.
Ik denk juist dat VER en Buemi het wel naar hun zin hebben in Formula E. en niet zomaar weer naar F1 willen gaan, om daar over een jaar weer uitgeknikkerd te worden..Tleilaxu schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:04:
[...]
Dat betwijfel ik, volgens mij rijden de meeste coureurs nog steeds liever achteraan in de F1, dan vooraan in de meeste andere klasses.
Zeker nu VER kampioen is, gaan hij denk niet zomaar de overstap maken naar TR.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Niet om weer welles/nietes los te maken, puur ter leering ende vermaeck 
Testing, one, two ...
Hangt er vanaf. Mits ze over voldoende zelfkennis beschikken, weten ze of ze kans maken om ooit het alfa-mannetje te worden in F1. Dat wil iedereen wel, maar je moet op enig moment kunnen inschatten of je de nieuwe Senna bent of de opvolger van Maldonado...Tleilaxu schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:04:
[...]
Dat betwijfel ik, volgens mij rijden de meeste coureurs nog steeds liever achteraan in de F1, dan vooraan in de meeste andere klasses.
Dan zou ik liever blijven winnen in een klasse die als minder beschouwd wordt, maar waar in wél een zitje heb en een leuk salaris (en een prijzenkast om mee te pochen) dan dat ik elke zoveel maanden bedreigd wordt met ontslag omdat ik toch niet zo goed ben als ik denk.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Misschien zit daar nog wel een verschil in. Ik weet niet hoe de budgetten in de Formula-E zijn, maar binnen de F1 is een salaris van pakweg 5 miljoen $ voor een middelmatig coureur nog wel haalbaar volgens mij (evt. inclusief persoonlijke sponsoren etc). Ik weet niet of de salarissen in de Formula-E ook op dat niveau zitten ?
Edit: Formula-E : ca 15-20 M $ voor het team (2 rijders, 2x2 auto's) in 2017-2018
bron: https://medium.com/the-da...rmula-e-team-d93497ff993c
[ Voor 15% gewijzigd door u_nix_we_all op 31-08-2018 14:59 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Niet te vergelijken. In FE hoeven ze niet hun eigen auto te ontwikkelen. Tot nu toe dan. Er gaat eea veranderen volgens mij. Evengoed, die budgetten gaan over een auto die een half miljoen kost. F1 kost meer. Dus er blijft meer over voor de coureurs.u_nix_we_all schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:51:
[...]
Edit: Formula-E : ca 15-20 M $ voor het team (2 rijders, 2x2 auto's) in 2017-2018
bron: https://medium.com/the-da...rmula-e-team-d93497ff993c
Vergeet niet dat als je in de F1 gaat rijden bij een klein team, je doorgaans geld mee moet nemen, wat betekent dat je sponsors jouw salaris (deels) betalen. Maar goed, ik ken de afwegingen niet zo goed voor die coureurs. Gaan voor meer geld is een universele slechte motivator. Geldt voor alle lagen en alle beroepen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Even terug ging er een gerucht dat Raikkonen naar Sauber zou gaan, in een ruil met Leclerc. Ik dacht dat het just another silly rumour was, maar dat is het blijkbaar niet. Fred Vasseur wacht gewoon nog steeds tot Ferrari een beslissing neemt in deze zaak. Pas dan weet hij wat ie moet doen mbt de rijders voor volgend seizoen.
Kan me niet voorstellen dat Kimmi geïnteresseerd is in een 'overstap' naar Sauber om plaats te maken voor die zuigeling (in zijn ogen dan). Maar goed...stranger things have happened zullen we maar zeggen.
Kan me niet voorstellen dat Kimmi geïnteresseerd is in een 'overstap' naar Sauber om plaats te maken voor die zuigeling (in zijn ogen dan). Maar goed...stranger things have happened zullen we maar zeggen.
My guess: Giedo vervangt Olav of wordt vaste co-commentator. Ik hoop zelf het eerste... 
https://twitter.com/jackontracks/status/1035567351440322562
Wat moest Gasly bij RBR vanmiddag ? Ging er zelfs inzitten...

(via f1technical.net)

(via f1technical.net)
[ Voor 44% gewijzigd door loekf2 op 31-08-2018 20:10 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Gewoon even proefzitten voor de auto van volgend jaar. Zodat ze weten waar zijn armen en benen komen e.d.loekf2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:07:
[afbeelding]
(via f1technical.net)
Hij gaat dit jaar niet rijden voor RB.
-
Wat @Edd zegt. Passen, aan het stuur draaien om te kijken hoeveel ruimte hij daarbij gebruikt, foto's daarvan maken, .... Een paar races terug zat dit in F1 café, interview met Verstappen vroeg Olav naar wat ik meen Paul Monaghan allemaal foto's van hem had gemaakt terwijl die (Max) in de auto zat. Verstappen gaf toen aan dat dat inderdaad was voor de auto van volgend jaar. Zodat ze weten hoeveel ruimte ze moeten hebben etc.loekf2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:07:
[afbeelding]
(via f1technical.net)
Zouden ze 'm nog een paar FP's geven, bedenk ik me nu..?Edd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:11:
[...]
Gewoon even proefzitten voor de auto van volgend jaar. Zodat ze weten waar zijn armen en benen komen e.d.
Hij gaat dit jaar niet rijden voor RB.
Volgens mij is deze al voorbij gekomen:
YouTube: Ferrari's Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen | Grill the Grid: ...
"Have you been speeding?"
Kimi: "only in pitlane"
YouTube: Ferrari's Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen | Grill the Grid: ...
"Have you been speeding?"
Kimi: "only in pitlane"
Ik denk dat het nog te vroeg is voor vervanging omdat Giedo zelf nog raced, maar vaste co-commentator bij de meeste races lijkt me wel aardig. OIav begint gewoon oud te worden en mist veel.Woask schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:38:
My guess: Giedo vervangt Olav of wordt vaste co-commentator. Ik hoop zelf het eerste...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Olav gaat écht nog niet kappen hoor.

Waarom zouden ze? Wie gaat dan de FP's rijden voor TR?AzzKickah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:01:
[...]
Zouden ze 'm nog een paar FP's geven, bedenk ik me nu..?
True or False dus.....Woask schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:38:

Konden waarschijnlijk niemand anders krijgen.
Maar is Giedo dit weekend dan co-commentator?
[ Voor 45% gewijzigd door Edd op 31-08-2018 22:38 ]
-
Degene die in 2019 voor ze zal rijden.Edd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:36:
[...]
Waarom zouden ze? Wie gaat dan de FP's rijden voor TR?
Of DaniRic natuurlijk
AMuS.
Was kann der neue Renault-Motor?
Bei Red Bull gingen die Daumen hoch. Die neue Motorenspezifikation von Renault, intern C-Motor gegannt, bringt mehr, als sich Red Bull erwartet hat. Die Ingenieure berechneten einen Fortschritt von eineinhalb bis zwei Zehnteln. Deshalb wird am Samstag auch in das Auto von Max Verstappen der neue Motor eingebaut. Trotzdem bleibt Red Bull auf der schnellsten Strecke im Kalender nur dritte Kraft. „In der Qualifikation verlieren wir eine Sekunde auf Ferrari“, fürchtet Motorsportchef Helmut Marko. In den Longruns sieht es wie üblich besser aus. „Da liegen wir in Reichweite von Bottas“, stellte Marko fest. Dank Mini-Flügeln kann Red Bull im ersten Sektor überraschend gut mit Ferrari und Mercedes mithalten. „Wir zahlen dann in den Sektoren 2 und 3 dafür.“
(botte online vertaling)
[b]What can the new Renault engine do?[/ b]
[i]At Red Bull, thumbs up. The new engine specification from Renault, internally C engine engine, brings more than Red Bull expected. The engineers calculated a progress of one and a half to two tenths. Therefore, on Saturday, in the car of Max Verstappen the new engine will be installed. Nevertheless, Red Bull remains only third power on the fastest track in the calendar. "In qualifying, we lose a second to Ferrari," fears motorsport director Helmut Marko. In the long runs it looks as usual better. "That's where we are within reach of Bottas," noted Marko. Thanks to mini wings, Red Bull can keep up surprisingly well with Ferrari and Mercedes in the first sector. "We'll pay for it in Sectors 2 and 3."[/ I]
Bei Red Bull gingen die Daumen hoch. Die neue Motorenspezifikation von Renault, intern C-Motor gegannt, bringt mehr, als sich Red Bull erwartet hat. Die Ingenieure berechneten einen Fortschritt von eineinhalb bis zwei Zehnteln. Deshalb wird am Samstag auch in das Auto von Max Verstappen der neue Motor eingebaut. Trotzdem bleibt Red Bull auf der schnellsten Strecke im Kalender nur dritte Kraft. „In der Qualifikation verlieren wir eine Sekunde auf Ferrari“, fürchtet Motorsportchef Helmut Marko. In den Longruns sieht es wie üblich besser aus. „Da liegen wir in Reichweite von Bottas“, stellte Marko fest. Dank Mini-Flügeln kann Red Bull im ersten Sektor überraschend gut mit Ferrari und Mercedes mithalten. „Wir zahlen dann in den Sektoren 2 und 3 dafür.“
(botte online vertaling)
[i]At Red Bull, thumbs up. The new engine specification from Renault, internally C engine engine, brings more than Red Bull expected. The engineers calculated a progress of one and a half to two tenths. Therefore, on Saturday, in the car of Max Verstappen the new engine will be installed. Nevertheless, Red Bull remains only third power on the fastest track in the calendar. "In qualifying, we lose a second to Ferrari," fears motorsport director Helmut Marko. In the long runs it looks as usual better. "That's where we are within reach of Bottas," noted Marko. Thanks to mini wings, Red Bull can keep up surprisingly well with Ferrari and Mercedes in the first sector. "We'll pay for it in Sectors 2 and 3."[/ I]
Testing, one, two ...
Volgens Olav zijn de laatste geruchten dat Mercedes niet wil dat Stroll dit seizoen al naar Force India gaat omdat ze Ocon niet kwijt kunnen. Het lijkt er dus op dat Stroll volgend seizoen pas gaat verhuizen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max krijgt de C-spec Renault;. Dat is al bevestigd en zou al op FIA documenten staan.
Maar Olav gooit even een balletje op van 30pk. Max zegt dat het minder is, maar het is merkbaar. Verder zei Max dat de PU om vreemde eisen vroeg om in te bouwen en maakt hij zich ook wel wat zorgen over betrouwbaarheid. We gaan het dus zien.
edit: Volgens Doornbos zou Honda de komende maanden al meer dan een geheel jaar aan budget van Renault hun PU ontwikkeling erdoorheen gaan branden. Dit om op drie locaties met een cilinder te testen om er het absoluut maximale uit te halen voor de 2019 spec.
Maar Olav gooit even een balletje op van 30pk. Max zegt dat het minder is, maar het is merkbaar. Verder zei Max dat de PU om vreemde eisen vroeg om in te bouwen en maakt hij zich ook wel wat zorgen over betrouwbaarheid. We gaan het dus zien.
edit: Volgens Doornbos zou Honda de komende maanden al meer dan een geheel jaar aan budget van Renault hun PU ontwikkeling erdoorheen gaan branden. Dit om op drie locaties met een cilinder te testen om er het absoluut maximale uit te halen voor de 2019 spec.
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-08-2018 23:37 ]
Waar kan ik die documentatie vinden? Is toch site voor met allemaal pdf?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:34:
Max krijgt de C-spec Renault;. Dat is al bevestigd en zou al op FIA documenten staan.
Ongetwijfeld de FIA site waar die PDF's staan, maar waar precies, geen idee.Woudloper schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:40:
[...]
Waar kan ik die documentatie vinden? Is toch site voor met allemaal pdf?
Naar algemeen geschopt.
Voor Monza is het veel te weinig, maar voor Singapore, Suzuka of Mexico kan het net genoeg zijn en het verschil maken tussen volslagen kansloos, en een kans. Zeker op Singapore zal het RBR hopelijk wat helpen. Max moet die jongste pole eens scoren en heeft nog maar zeer weinig kansen.hardware-lover schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:45:
AMuS.
(botte online vertaling)
Ik zag ze in de schouwburg Gouda begin van de week met hun F1 show, ze zijn nog steeds zo enthousiast over F1, die stoppen echt niet (bizar dat hun met 4 zijn, Sky en consorten met 15+ man). Show zelf was meer entertain dan info (alles wat ze zeiden moest binnen de schouwburg blijven
Hij maakte nog wel een weddenschap voor de wedstrijd zondag, ben benieuwd of hij hem daadwerkelijk gaat doen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De nieuwe F1 kalender bevat wat mij betreft goed nieuws: Duitsland blijft vooralsnog op de kalender staan, waar het dit jaar er naar uitzag dat het de laatste zou zijn geweest. Mercedes heeft kennelijk de portemonaille getrokken. USA en Mexico zijn omgedraaid, en er zitten geen tripple headers meer in (maar wel vijf double headers: Frankrijk - Oostenrijk, Duitsland - Hongarije, België - Italië, Singapore - Rusland en Mexico - USA). Totaal 21 races.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Honda blijkbaar ook, om de Japanse GP op de been te houden.ATS schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:20:
De nieuwe F1 kalender bevat wat mij betreft goed nieuws: Duitsland blijft vooralsnog op de kalender staan, waar het dit jaar er naar uitzag dat het de laatste zou zijn geweest. Mercedes heeft kennelijk de portemonaille getrokken. USA en Mexico zijn omgedraaid, en er zitten geen tripple headers meer in (maar wel vijf double headers: Frankrijk - Oostenrijk, Duitsland - Hongarije, België - Italië, Singapore - Rusland en Mexico - USA). Totaal 21 races.
Nog een leuk stukje van AMuS over de Ferrari motor:
https://www.auto-motor-un...ps-trick-gp-belgien-2018/
Vertaling --> https://translate.google....-trick-gp-belgien-2018%2F
https://www.auto-motor-un...ps-trick-gp-belgien-2018/
Vertaling --> https://translate.google....-trick-gp-belgien-2018%2F
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Je weet dat jij als kijker nooit alle radio berichten te horen krijgt? Allicht heeft het team gezegd "Ok, 1 more lap". Als ze écht hadden gewild dat-ie binnen kwam hadden ze 'm dat wel gezegd en dan was hij gewoon naar binnen gegaan. In dit geval was die extra lap meteen een snelste ronde, niks mis mee.TommyGun schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:03:
[...]
Het team vraagt het niet zomaar lijkt me. Maar ja... zal de leeftijd wel zijn (opstandigheid).
Een Alonso, Hamilton of Vettel zou dit ook prima kunnen doen. Hebben die dan ook last van jeugdige opstandigheid?
Die man moet in z'n eentje 5 of 6 schermen in de gaten houden, daar een voor de leek begrijpbaar verhaal van maken en doet ook een deel van de regie terplaatse. Dit allemaal tegelijk.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Ik denk dat het nog te vroeg is voor vervanging omdat Giedo zelf nog raced, maar vaste co-commentator bij de meeste races lijkt me wel aardig. OIav begint gewoon oud te worden en mist veel.
Geen wonder dat-ie af en toe wat mist imo. Daar moet echt voor vast iemand bij, gewoon elke race.
[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 01-09-2018 13:58 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat weet ik, maar zelfs dan nog. Ik zie hem ook dingen missen die hij wel gezien moet hebben en zaken door elkaar halen. Olav wordt denk ik ook wat ouder. Zeker heeft hij iemand ernaast nodig, maar denk ik niet alleen omdat het te veel informatie is.Destruction schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:35:
[...]
Die man moet in z'n eentje 5 of 6 schermen in de gaten houden, daar een voor de leek begrijpbaar verhaal van maken en doet ook een deel van de regie terplaatse. Dit allemaal tegelijk.
Geen wonder dat-ie af en toe wat mist imo. Daar moet echt voor vast iemand bij, gewoon elke race.
Olav heeft zoveel contacten in de F1 dat het heel erg moeilijk gaat worden om voor hem een vervanger te vinden. Giedo zie ik dit om heel eerlijk te zijn niet worden. Zijn stem is gewoon irritant (maar dat is een persoonlijke reden). Dan vind ik Doornbos een stuk beter om naar te luisteren ook al heeft hij het ook wel eens mis. Maar goed niemand is onfeilbaar.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:54:
[...]
Dat weet ik, maar zelfs dan nog. Ik zie hem ook dingen missen die hij wel gezien moet hebben en zaken door elkaar halen. Olav wordt denk ik ook wat ouder. Zeker heeft hij iemand ernaast nodig, maar denk ik niet alleen omdat het te veel informatie is.
Het wordt tijd voor een jonger iemand ernaast die net zoals Olav langzaam in zijn rol kan groeien.
"When you grow up your heart dies"
Ik denk ook niet dat je die 2 moet gaan laten invallen. Ze hebben bij Ziggo ook nog Rick Winkelman (Formule 1 trainingen maar doet ook Dakar), Frank Weeink, Ronald van Dam (volgens mij doet die Formule 2, bv hier te horen), René Hoogterp (Formule E en Indycar, plus hij doet Pitspraat).sjaool schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:31:
[...]
Olav heeft zoveel contacten in de F1 dat het heel erg moeilijk gaat worden om voor hem een vervanger te vinden. Giedo zie ik dit om heel eerlijk te zijn niet worden. Zijn stem is gewoon irritant (maar dat is een persoonlijke reden). Dan vind ik Doornbos een stuk beter om naar te luisteren ook al heeft hij het ook wel eens mis. Maar goed niemand is onfeilbaar.
Het wordt tijd voor een jonger iemand ernaast die net zoals Olav langzaam in zijn rol kan groeien.
Al met al vind ik op zich de andere commentatoren ook prima. Liever heb ik een duo zoals bij de andere zenders, maar ik denk dat we vooral iemand moeten hebben die de sport wat boeiender maakt om naar te kijken. Zo vind ik bv het commentaar van voetbal in Nederland erg saai en niks toevoegen. Mol doet het wat mij betreft goed maar de Britten doen het wat mij betreft beter als het aankomt op wat meer meeslepend commentaar. Winkelman vind ik wel wat toevoegen qua nieuwtjes en dingen vertellen, al vind ik Mol de betere om een lange wedstrijd te vullen bij bv rode vlag of safety car en daarnaast bij mooie inhaalacties.
Ik denk alleen dat de discussie wat nutteloos is, gezien Mol al vaker heeft aangegeven nog langer door te willen.
@Martinspire Van mij hoeft Olav nog lang niet te stoppen. Ik kan nog altijd van zijn commentaar genieten ook al heeft hij het wel eens mis. Dat laatste boeit mij totaal niet, ik heb het ook wel eens mis.
"When you grow up your heart dies"
Volgens AMuS wordt er in de wandelgangen toch gespeculeerd dat Leclerc in 2019 naast Vettel terecht gaat komen. Dat is een beetje tegen de geruchten in die de laatste tijde de ronde deden?
...
Räikkönen weiß offenbar, was die Stunde geschlagen hat. Die Würfel bei Ferrari für 2019 sind gegen ihn gefallen. Der Fahrerlagerfunk meldet: Ferrari wird im nächsten Jahr mit Charles Leclerc an der Seite von Sebastian Vettel fahren. Umso mehr muss die Trainingsbestzeit eine Genugtuung für den schnellsten Mann in Monza gewesen sein. Ferrari bleibt bei seiner Version. Eine Entscheidung über die Fahrer fällt erst später. Doch die Indiskretionen im Zirkus und die Körpersprache der Beteiligten sagen etwas anderes. Ferrari konnte in Monza schlecht seine Karten aufdecken. Die Fans hätten die Scuderia gegrillt, wenn ihr heimlicher Liebling nach einer Pole Position gekündigt worden wäre. In Monza demonstrierte Ferrari noch einmal Nibelungentreue zu dem Fahrer, der nach Michael Schumacher die zweitmeisten Rennen für die Scuderia gefahren ist. Das Team hielt sich an seine internen Prozeduren, obwohl für Sebastian Vettel jeder WM-Punkt zählt, den er auf Lewis Hamilton aufholen kann. Doch was macht Ferrari, wenn Räikkönen in Monza nach 107 Rennen auch noch den GP Italien gewinnt? Dann wird es immer schwerer, eine Trennung zu erklären.
...
[S3 Translator]
Raikkonen apparently knows what has struck the hour. The dice at Ferrari for 2019 have fallen against him. The driver's radio announces: Ferrari will drive next year with Charles Leclerc at the side of Sebastian Vettel. All the more the best time for training must have been a satisfaction for the fastest man in Monza. Ferrari stays with his version. A decision on the drivers falls later. But the indiscretions in the circus and the body language of those involved say otherwise. Ferrari was unable to reveal his cards in Monza. The fans would have grilled the Scuderia if their secret darling had been terminated after a pole position. In Monza Ferrari demonstrated again Nibelungentreue to the driver who drove after Michael Schumacher the second most races for the Scuderia. The team stuck to its internal procedures, although for Sebastian Vettel, every World Cup point counts, which he can catch up with Lewis Hamilton. But what does Ferrari do when Räikkönen wins the GP Italy in Monza after 107 races? Then it becomes more difficult to explain a separation.
...
...
Räikkönen weiß offenbar, was die Stunde geschlagen hat. Die Würfel bei Ferrari für 2019 sind gegen ihn gefallen. Der Fahrerlagerfunk meldet: Ferrari wird im nächsten Jahr mit Charles Leclerc an der Seite von Sebastian Vettel fahren. Umso mehr muss die Trainingsbestzeit eine Genugtuung für den schnellsten Mann in Monza gewesen sein. Ferrari bleibt bei seiner Version. Eine Entscheidung über die Fahrer fällt erst später. Doch die Indiskretionen im Zirkus und die Körpersprache der Beteiligten sagen etwas anderes. Ferrari konnte in Monza schlecht seine Karten aufdecken. Die Fans hätten die Scuderia gegrillt, wenn ihr heimlicher Liebling nach einer Pole Position gekündigt worden wäre. In Monza demonstrierte Ferrari noch einmal Nibelungentreue zu dem Fahrer, der nach Michael Schumacher die zweitmeisten Rennen für die Scuderia gefahren ist. Das Team hielt sich an seine internen Prozeduren, obwohl für Sebastian Vettel jeder WM-Punkt zählt, den er auf Lewis Hamilton aufholen kann. Doch was macht Ferrari, wenn Räikkönen in Monza nach 107 Rennen auch noch den GP Italien gewinnt? Dann wird es immer schwerer, eine Trennung zu erklären.
...
[S3 Translator]
Raikkonen apparently knows what has struck the hour. The dice at Ferrari for 2019 have fallen against him. The driver's radio announces: Ferrari will drive next year with Charles Leclerc at the side of Sebastian Vettel. All the more the best time for training must have been a satisfaction for the fastest man in Monza. Ferrari stays with his version. A decision on the drivers falls later. But the indiscretions in the circus and the body language of those involved say otherwise. Ferrari was unable to reveal his cards in Monza. The fans would have grilled the Scuderia if their secret darling had been terminated after a pole position. In Monza Ferrari demonstrated again Nibelungentreue to the driver who drove after Michael Schumacher the second most races for the Scuderia. The team stuck to its internal procedures, although for Sebastian Vettel, every World Cup point counts, which he can catch up with Lewis Hamilton. But what does Ferrari do when Räikkönen wins the GP Italy in Monza after 107 races? Then it becomes more difficult to explain a separation.
...
Testing, one, two ...
Ik hoop het. Ik vind het voor Kimi leuk dat ie nu pole heeft, maar zie hem liever vertrekken dan nog een jaar aan vast plakken. Hij is niet snel genoeg voor de absolute top. Ja hij kan af en toe snel zijn en is wel consistent in het scoren van punten, maar tijdens de races laat ie het wat mij betreft gewoon te vaak liggen. Een overwinning zou hem wel goed doen overigens en ik denk dat als Vettel 2e ligt ze het ook misschien zo laten voor de uitslag van de race. Soort van afscheidscadeau dan. Want voor mij is Kimi niet meer die persoon die jaren geleden bij Ferrari reed. Hij mist gewoon wat en zijn desinteresse maakt hem voor mij ook heel oninteressant. Ik snap dat het hem geen fuck uitmaakt maar ik vind hem steeds verder en verder gaan daarin. Het is gewoon onderdeel van je werk, dan maak je het maar leuk voor jezelf. Nu skip ik telkens de interviews maar want ik weet al dat je er toch niks wijzer van wordt. Als het hem niet interesseert, waarom zou het mij dan moeten interesseren.hardware-lover schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:35:
Volgens AMuS wordt er in de wandelgangen toch gespeculeerd dat Leclerc in 2019 naast Vettel terecht gaat komen. Dat is een beetje tegen de geruchten in die de laatste tijde de ronde deden?
...
...
[S3 Translator]
...
Ik denk alleen dat het voor Charles te vroeg gaat zijn. Zoals ook McLaren destijds te vroeg was voor Perez en Magnussen. Ik denk eerder dat het een andere coureur gaat worden voor dat team die geen probleem heeft om 2e viool uit te hangen met af en toe een snelle dag. Perez zie ik dat bv wel doen en anders Magnussen wel. Ik denk dat die ook wel weten dat er voorlopig geen top-zitje komt en wie weet kunnen ze bij Ferrari wat laten zien. Charles is goed maar ik denk dat ie nog wel wat tijd nodig heeft. Een jaartje Haas zou beter voor hem zijn. Beetje meer subtop dan Sauber is. Regelmatig punten scoren en meer in beeld zijn met inhaalacties voor punten. Kijken hoe hij het doet tegen rijders die net effe wat beter zijn en hem misschien nog een keer inhalen (op de baan of qua punten of qua kwalificatie).
En nog een pluim naar Williams. Die doen het echt veel beter dan verwacht. Ere wie ere toe komt (ook al is het vrij duidelijk dat ze het van hun motor moeten hebben)
Nog niet officieel, maar Raikkonen zou plaats moeten maken voor Leclerc
Bron:
https://www.auto-motor-un...-leclerc-statt-raikkonen/
Bron:
https://www.auto-motor-un...-leclerc-statt-raikkonen/
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Je moet wel rekening houden dat bij de Italiaanse fans hij wel geliefd is.Martinspire schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:17:
[...]
[...]
Een overwinning zou hem wel goed doen overigens en ik denk dat als Vettel 2e ligt ze het ook misschien zo laten voor de uitslag van de race. Soort van afscheidscadeau dan. Want voor mij is Kimi niet meer die persoon die jaren geleden bij Ferrari reed. Hij mist gewoon wat en zijn desinteresse maakt hem voor mij ook heel oninteressant. [...]
(ik ben het niet eens met je statement dat Kimi niet meer snel genoeg is, maar dat maakt niet uit).
Stel dat hij deze race 'mag' winnen als afscheidskado. Dan heeft die gewonnen OP monza!
Zeker als Vettel vervolgens niet als 2de over de finish komt, dan heeft Kimi het gemaakt bij de tifosi(?).
Dan krijgt Ferrari best wat commetaar als ze hem vervangen met LEC. (denk ik)
Ik hoop dat Kimi blijft, hij kan prima mee racen en ik ben bang dat LEC onderuit gaat aan de druk die er vanuit Ferrari op hem komt te liggen.
(of zijn we het eerste seizoen van Vettel vergeten bij Ferrari? Zelfs Vettel had bijna met een burnout thuis gezeten volgens mij.)
Ik hoop dat Raikkonen blijft, en ik denk dat Vettel ook niet zit te wachten op Leclerc naast hem. Los van het feit dat ik Leclerc ook té gehyped vind (de laatste races doet Ericsson niet echt voor hem onder), en ik denk dat er een behoorlijke kans is dat 'ie te vroeg komt bij een topteam. Toegegeven: bij Verstappen was het natuurlijk ook vroeg, maar het was meer dan 1 seizoen dat 'ie in de F1 reed voordat 'ie naar een topteam ging.
Bij Ziggo wisten ze ook te vertellen dat de positie van Raikkonen nog helemaal niet zeker is. Dat "als het aan de engineers zou liggen" (hebben die zoveel te zeggen dan?) het Leclerc zou worden. Dinsdag zou de beslissing vallen.
Als Raikkonen gewiebert wordt, waar kan hij dan nog terecht? Dan wordt het een Alonsotje of hij stopt er mee.
Als Raikkonen gewiebert wordt, waar kan hij dan nog terecht? Dan wordt het een Alonsotje of hij stopt er mee.
Signatures zijn voor boomers.
Misschien nog een jaartje Sauber.. maar een andere plek is er denk niet meer voor hemMaasluip schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:10:
Bij Ziggo wisten ze ook te vertellen dat de positie van Raikkonen nog helemaal niet zeker is. Dat "als het aan de engineers zou liggen" (hebben die zoveel te zeggen dan?) het Leclerc zou worden. Dinsdag zou de beslissing vallen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Naar Sauber dan verwacht ik.Maasluip schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:10:
Of hij gaat weer lekker voor de lol een beetje rallyen
[ Voor 16% gewijzigd door demonic op 02-09-2018 18:18 ]
Ze hebben nog wel een plekje voor hem over bij Toro Rosso... Dan kan hij gelijk de geheimen van Ferrari prijsgeven aan RB
-
Ik denk dat het ook wel uitmaakt naar wel top team je heen gaat. Bij Ferrari gaat het er anders aan toe dan bij RBR. Als leclerc nu bij ferrari komt heb je snel kans op een zelfde situatie als perez en magnussen bij McLaren, te snel, en geen kans om te wennen omdat de verwachting te hoog zijn. Om een of andere reden zijn ze kei hard bij RBR, maar hebben zo toch ook een bepaalde kalmte en geduld. En bij Ferrari ben je voer voor de tifosi.Bart-Willem schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:37:
Ik hoop dat Raikkonen blijft, en ik denk dat Vettel ook niet zit te wachten op Leclerc naast hem. Los van het feit dat ik Leclerc ook té gehyped vind (de laatste races doet Ericsson niet echt voor hem onder), en ik denk dat er een behoorlijke kans is dat 'ie te vroeg komt bij een topteam. Toegegeven: bij Verstappen was het natuurlijk ook vroeg, maar het was meer dan 1 seizoen dat 'ie in de F1 reed voordat 'ie naar een topteam ging.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Heb net even zitten rekenen:
Racing Point Force India heeft in 2 races 32 punten gehaald, daarmee zijn ze dus al Williams, Torro Rosso en Sauber voorbij. Met dit tempo (gemiddelde over 2 races zegt niet veel) zijn ze voor het eind van het seizoen McLaren voorbij en moeten Haas en Renault toch wel op gaan passen.
Racing Point Force India heeft in 2 races 32 punten gehaald, daarmee zijn ze dus al Williams, Torro Rosso en Sauber voorbij. Met dit tempo (gemiddelde over 2 races zegt niet veel) zijn ze voor het eind van het seizoen McLaren voorbij en moeten Haas en Renault toch wel op gaan passen.
“According to AMuS, any Ferrari attempt to renegotiate on the deal signed by Leclerc is complicated by the fact that the Monegasque is represented by FIA president and former Ferrari team principal Jean Todt's son, Nicolas.”
Ah... Dat zou het een en ander verklaren. Sergio had dus naar verluidt, volgens dat Duitse artikel, al een deal met Leclerc. Dat neem ik met een korrel zout, maar het zou kunnen dat ie dat alleen heeft beslist. Zo’n vent was t wel.
Maar goed, dat terzijde: Ferrari zit dan in een moeilijk parket als het zo is, omdat Leclerd dus wordt vertegenwoordigd door de zoon van de FIA-opperbaas. Dus als ze de deal/belofte verbreken hebben ze ruzie met Todt.
... Doen ze dat niet en gaan ze wel door met Lec, ben ik juist weer benieuwd of we volgend jaar dan weer vaker een alternatieve uitleg te zien krijgen voor waar FIA voor staat.
En met alle respect maar dit riekt dan ook wel naar belangenverstrengeling.
Ik denk niet dat Lec, ondanks dat het een groot talent is, er klaar voor is. Dan nog liever Max naar Ferrari
(Misschien ging die meeting met Horner en Helmut wel over een driver-swap ipv Raikonnen parkeren bij TR
Speculatie, speculatie.
)
Ah... Dat zou het een en ander verklaren. Sergio had dus naar verluidt, volgens dat Duitse artikel, al een deal met Leclerc. Dat neem ik met een korrel zout, maar het zou kunnen dat ie dat alleen heeft beslist. Zo’n vent was t wel.
... Doen ze dat niet en gaan ze wel door met Lec, ben ik juist weer benieuwd of we volgend jaar dan weer vaker een alternatieve uitleg te zien krijgen voor waar FIA voor staat.

Ik denk niet dat Lec, ondanks dat het een groot talent is, er klaar voor is. Dan nog liever Max naar Ferrari
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 03-09-2018 02:30 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Aan de andere kant, het zijn 2 hogesnelheidscircuits waar RPFI het beter op doet gezien hun motor van Mercedes. Williams reeds nu ook dubbel in de punten op Monza (ok, met dank aan de DSQ van GRO)ge-flopt schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:44:
Heb net even zitten rekenen:
Of een geheime andere dealWhatsappHack schreef op maandag 3 september 2018 @ 02:29:
“According to AMuS, any Ferrari attempt to renegotiate on the deal signed by Leclerc is complicated by the fact that the Monegasque is represented by FIA president and former Ferrari team principal Jean Todt's son, Nicolas.”
Ah... Dat zou het een en ander verklaren. Sergio had dus naar verluidt, volgens dat Duitse artikel, al een deal met Leclerc. Dat neem ik met een korrel zout, maar het zou kunnen dat ie dat alleen heeft beslist. Zo’n vent was t wel.Maar goed, dat terzijde: Ferrari zit dan in een moeilijk parket als het zo is, omdat Leclerd dus wordt vertegenwoordigd door de zoon van de FIA-opperbaas. Dus als ze de deal/belofte verbreken hebben ze ruzie met Todt.
Ik denk niet dat Lec, ondanks dat het een groot talent is, er klaar voor is. Dan nog liever Max naar Ferrari(Misschien ging die meeting met Horner en Helmut wel over een driver-swap ipv Raikonnen parkeren bij TR
Speculatie, speculatie.
)
Zou wel een grap zijn als Raikkonen volgend jaar in de TR rijdt, met een (hopelijk) sterke Honda motor en veel RBR parts, kan me zo voorstellen dat hij het dan niet heel onverdienstelijk doet, er zijn slechtere plekken (Williams
Andere geheime deal zou kunnen (wij leggen jullie ons accu principe uit Wishfull dreaming) maar RBR gaat zeer zeker niet voor een ferrari krachtbron. Ze hebben meermaals aangegeven dat je alleen WK kan worden als je een fabrieksteam bent.dr.lowtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:57:
[...]
Of een geheime andere deal"Als jullie Raikkonen in 2019 even opvangen, dan leveren wij jullie bij de volgende motorformule motoren".
Zou wel een grap zijn als Raikkonen volgend jaar in de TR rijdt, met een (hopelijk) sterke Honda motor en veel RBR parts, kan me zo voorstellen dat hij het dan niet heel onverdienstelijk doet, er zijn slechtere plekken (Williams) waar je terecht kan komen.
Stiekem baal ik er trouwens wel van dat bijna iedere race wel iemand tegen de TR aan rijdt of ze zelf uitvallen. Wil nu welleens een paar races op rij zien wat dat ding kan doen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik zie eerder gebeuren dat RIC een clausule in zijn Renault contract heeft staan dat als Mercedes of Ferrari komen hij vrij is om te gaan. RAI eruit en RIC naar Ferrari. Of is dat hier al geopperd?
Mijn boefje is liev!
Als RAI bij Ferrari weggaat is dat niet omdat hij weg wil maar omdat zijn stoeltje aan LEC is beloofd. Daarmee is duidelijk dat RIC niet naar Ferrari kan als vervanger van RAI.JB schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:57:
Ik zie eerder gebeuren dat RIC een clausule in zijn Renault contract heeft staan dat als Mercedes of Ferrari komen hij vrij is om te gaan. RAI eruit en RIC naar Ferrari. Of is dat hier al geopperd?
RIC naar Mercedes gaat denk ik niet gebeuren zolang HAM er nog is. Dan moet RIC tweede viool spelen terwijl hij zeker vindt dat hij zelf kampioen kan worden.
Ik denk dat Mercedes eerder Max op dat plekkie wilt hebben dan RIC..Maasluip schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:02:
[...]
Als RAI bij Ferrari weggaat is dat niet omdat hij weg wil maar omdat zijn stoeltje aan LEC is beloofd. Daarmee is duidelijk dat RIC niet naar Ferrari kan als vervanger van RAI.
RIC naar Mercedes gaat denk ik niet gebeuren zolang HAM er nog is. Dan moet RIC tweede viool spelen terwijl hij zeker vindt dat hij zelf kampioen kan worden.
Dus ik denk dat het komende 2 jaar gewoon RIC bij Renault is, en dat hij daarna moet hopen op een plekje bij een goed team (als Renault dat dan nog niet is)
Ricciardo's enige kans op een ferrari/merc stoeltje lijkt mij een situatie waarin LeClerc niet genoeg presteerd. Of wanneer Max het stoeltje van Mercedus niet wil wanneer deze aangeboden word. Toto heeft in het verleden meermaals laten doorschijnen dat hij max best wel naar hem toe wil trekken.basvn schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:09:
[...]
Ik denk dat Mercedes eerder Max op dat plekkie wilt hebben dan RIC..
Dus ik denk dat het komende 2 jaar gewoon RIC bij Renault is, en dat hij daarna moet hopen op een plekje bij een goed team (als Renault dat dan nog niet is)
Een clausule? Dat lijkt me sterk. Ferrari en Mercedes hebben nooit écht interesse in RIC getoond.JB schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:57:
Lijken eerder geruchten die RIC zelf de ether in had geslingerd om zijn onderhandelingspositie te verbeteren.
Zie o.a.
Slecht nieuws voor Ricciardo, Wolff kijkt niet buiten 'Mercedes-gezin'
Ricciardo eerlijk: 'Had verwacht dat Ferrari meer interesse zou tonen'
'Ferrari en Mercedes niet geïnteresseerd in Daniel Ricciardo'
Etc. Etc.
En deze is wellicht helemaal interessant...
'Paddock geruchten dat Arrivabene en Marchionne niet van 'type Ricciardo' houden'
Ik denk wel dat ie een clausule voor de komende 2 jaar heeft, maar nog niet om meteen begin 2019 in te stappen. Wel dat als Renault matig presteert en er een plekje vrij komt bij Mercedes of Ferrari.JB schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:57:
Voor de verzamelaars onder ons is het weer tijd om naar de Jumbo te gaan.
https://twitter.com/Max33...tatus/1036539295492911105
https://twitter.com/Max33...tatus/1036539295492911105
@Max33Verstappen
Het 1:24 schaalmodel van mijn winnende auto in Oostenrijk is super! 👍 Vanaf 5 september kun je ervoor sparen bij @JumboSupermarkt #Primeur #LimitedEdition #Unboxing
-
Vermoed dat Ferrari na gisteren met nog meer interesse naar de 'optie' Verstappen kijkt. De race van gisteren was mijns inziens een voorbeeld waarbij Max' bandenmanagement en rijstijl Ferrari wellicht wel de overwinning had kunnen bezorgen.
Zeker nu hun nummer 1 Vettel het dit jaar wederom op cruciale momenten af laat weten.
Volgend jaar zal enorm bepalend zijn voor de relatie RB/Verstappen. De Nederlander zal ongetwijfeld een clausule in zijn contract hebben staan dat als hij ook met de Honda motor weer voor spek en bonen meerijdt hij vrij is om te gaan waar hij wil.
Zeker nu hun nummer 1 Vettel het dit jaar wederom op cruciale momenten af laat weten.
Volgend jaar zal enorm bepalend zijn voor de relatie RB/Verstappen. De Nederlander zal ongetwijfeld een clausule in zijn contract hebben staan dat als hij ook met de Honda motor weer voor spek en bonen meerijdt hij vrij is om te gaan waar hij wil.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Veel geruchten dat Leclerc naar Ferrari toch echt gaat gebeuren en dat Kvyat naar TR ook rond is. Kimi dan McLaren?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De vraag is hoeveel van de bandenslijtage aan de rijder ligt en hoeveel aan het chassis. Als je ziet dat Vettel aan het eind nog snel dichterbij kwam, kwam dat echt omdat Verstappen zat te lamballen?alexbl69 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:29:
Vermoed dat Ferrari na gisteren met nog meer interesse naar de 'optie' Verstappen kijkt. De race van gisteren was mijns inziens een voorbeeld waarbij Max' bandenmanagement en rijstijl Ferrari wellicht wel de overwinning had kunnen bezorgen.
TR heeft 2 stoeltjes te vullen toch? Of blijft Hartley komend jaar zitten?Wom schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:37:
Veel geruchten dat Leclerc naar Ferrari toch echt gaat gebeuren en dat Kvyat naar TR ook rond is. Kimi dan McLaren?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Afgelopen weekend kwam naar buiten dat Hartley wel serieuze optie is bij gebrek aan anders. Maar gezien zijn resultaten vrees ik er een beetje voor.Bastie-88 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:37:
[...]
TR heeft 2 stoeltjes te vullen toch? Of blijft Hartley komend jaar zitten?
Het is gewoon vermakelijk om te lezen dat jan en alleman clausules verzinnen in contracten met rijders zonder enige basis van kennis!
Indycar ???demonic schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:17:
Of hij gaat weer lekker voor de lol een beetje rallyen
How do you save a random generator ?
Het is minimaal deels toe te schrijven is aan het chassis. De Red Bull is een auto die vaak veel downforce heeft, wat zeer ten goede komt van de bandenslijtage. De grootste factor in het verslijten van de banden is het glijden in de bochten. Hier kunnen de banden slecht tegen. Meer downforce is minder glijden, vooral in de hogesnelheidsbochten als de Curva Grande en de Parabolica.Maasluip schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:37:
[...]
De vraag is hoeveel van de bandenslijtage aan de rijder ligt en hoeveel aan het chassis. Als je ziet dat Vettel aan het eind nog snel dichterbij kwam, kwam dat echt omdat Verstappen zat te lamballen?
Dit heeft de coureur uiteraard deels zelf in de hand, hoeveel hij glijdt en hoe soepel hij na een bocht accelereert. Maar in de regel, hoe meer downforce een auto heeft, hoe minder deze z'n banden verslijt. Daarnaast zie je wel autos die gewoon inherent zwaar voor z'n banden is, bijvoorbeeld Mercedes in 2010-2013 en daarna in mindere mate nog steeds. Dit heeft te maken met de ophanging (FRIC, camber, toe, stijfheid, kinematica/geometrie van de ophanging). Mercedes loste dit in 2014-15-16-17 vaak op door gewoon wat meer downforce op die auto te schroeven, omdat ze dat konden lijden met hun goede package van die autos.
Voordeel van 'zwaar op de banden' zijn is, de banden zijn sneller op temperatuur en blijven dat ook. Meer temperatuur is meer grip. Teveel temperatuur is weer blisters, zoals we gisteren juist de Ferraris zagen hebben. We hebben bijvoorbeeld in Oostenrijk gezien dat bijna alle coureurs last van blistering hadden op de Soft band, behalve de Ferraris, waarbij de Red Bulls een van de eerste waren die er last van hadden, met name bij Ricciardo.
[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 03-09-2018 12:03 ]
McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season.
https://www.mclaren.com/f...en-after-end-2018-season/
En dat is het "einde" van de carriere van Stoffel jammer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan zijn er weinig kansen voor Stoffel. Ocon is ook zoekende...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Jammer. Had hem graag nog een seizoen willen zien.Wom schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:06:
McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wat Perez nog in de hoge hoed hebben als team?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Haas? Grosjean is ook nog niet zeker van zijn zitje dacht ik?Pierre schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:15:
Wat Perez nog in de hoge hoed hebben als team?
Make room for..... LandoWom schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:06:
Testing, one, two ...
Aah mooi, Stoffel weg. Ik heb echt helemaal niets met die coureur. Ik zie liever Massa terugkomen dan Vandoorne
Gaat nu erg hard met de stoelendans, volgens mij de grootste uit de geschiedenis.
(buiten nieuwe/wegvallers, puur de wissel van teams)
Iemand nog ergens een site waar dit enigszins overzichtelijk staat?
(buiten nieuwe/wegvallers, puur de wissel van teams)
Iemand nog ergens een site waar dit enigszins overzichtelijk staat?
[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2018 12:29 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zie Lando liever bij Toro Rosso rijden eerlijk gezegd. Ze gooien Vandoorne nu ook onder de bus, je hebt bij McLaren niks te zoeken als F1 rookie.
Dus VAN naar STR?
[ Voor 26% gewijzigd door -ION- op 03-09-2018 12:31 ]
Er zijn wat geruchten over Daniil Kvyat weer naar Toro Rosso. Silly season continues

zouden ze er in zijn geheel mee stoppen ?Wom schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:06:
wat ik na de behaalde resultaten , technische en aerodynamische achterstand, niet geheel vreemd zou vinden .
Reb Bull zou wel gek zijn om die kwast NOG een kans te geven.iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:34:
Er zijn wat geruchten over Daniil Kvyat weer naar Toro Rosso. Silly season continues
Hoe dan? Ze hebben Sainz al bevestigd voor volgend jaar.HeAdWaVe74 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:38:
[...]
zouden ze er in zijn geheel mee stoppen ?
wat ik na de behaalde resultaten , technische en aerodynamische achterstand, niet geheel vreemd zou vinden .
Ik zie eerder gezegd liever VAN in die STR zitten dan KVY.iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:34:
Tegenwoordig zijn de $$$ en politieke belangen groter dan de factor talent.
Zonde van Vandoorne. Carriere aardig om zeep geholpen de afgelopen jaren. Hoop dat het Norris niet hetzelfde vergaat.
Maar hoevele talent heb je dan als je Alonso niet om zijn minst bij hou.vhal schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:40:
[...]
Ik zie eerder gezegd liever VAN in die STR zitten dan KVY.
Waarom? Schrik dat die in goede wagen wel voor punten gaat. VAN is een van de weinige rijders die op basis van prestaties in de F1 gekomen zonder grote sponsors of geldschieters achter hem.Adlermann schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:24:
Aah mooi, Stoffel weg. Ik heb echt helemaal niets met die coureur. Ik zie liever Massa terugkomen dan Vandoorne
Ik zeg niet dat dat die WK kan winnen maar als 2e rijder ben je ideaal met een rijder als VAN. Zelden op fouten te betrappen, sympa verschijning en jongen kan stukje rijden.,,,
Alleen jammer dat het met zeepkist was. Ik ben reuze benieuwd wat die doet in betere wagen. Grosjean buiten en VAN in de plaats.
Al meerdere keren bewezen dat alonso en van doorne niet met zelfde wagen rijden...HeAdWaVe74 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:42:
[...]
Maar hoevele talent heb je dan als je Alonso niet om zijn minst bij hou.
Wat denk je, als je max tegen alonso laad rijden, dat max hem bijhoudt? Hahaha
[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 03-09-2018 12:46 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dit inderdaad. Triest zeg hoe dat ook hier weer een grote rol speelt. Geld == macht. Norris zit ook zo een keer in een F1 wagen, let maar op. Net als Droll...vhal schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:40:
[...]
Ik zie eerder gezegd liever VAN in die STR zitten dan KVY.
Mijn boefje is liev!
Nou Stoffel is nog redelijk vroeg gedumpt. Misschien heeft hij dan nog een kans om toch in de STR-14 terecht te komen aangezien het besluit over die zitjes snel zal vallen. Kijken of Helmut Marko weer wat gaat jatten van McLaren. We hebben al:
-God emperor of aerodynamics Adrian Newey.
-Brandstof leverancier
-Honda PU's
-God emperor of aerodynamics Adrian Newey.
-Brandstof leverancier
-Honda PU's
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-09-2018 12:56 ]
Niemand nog een zak geld liggen om Manor uit het stof te halen voor Ocon en Stoffel? Dan heb je meteen een leuk duo volgens mij
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Dat gaat echt niet gebeuren.Soggney schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:04:
Nee hoor geen manor (is haas niet met manor ervandoor?). Maar de FIA laat gewoon teams toe een derde wagen in te zetten. (geruchten)
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Jawel hoor, virtueel
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik vind eerlijk gezegd dat Vandoorne het best nog goed deed. Die wagen van hem was bijlange na niet dezelfde wagen als die van Alonso.HeAdWaVe74 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:42:
[...]
Maar hoevele talent heb je dan als je Alonso niet om zijn minst bij hou.
Wat je mijn inziens Vandoorne alleen maar kan verwijten is dat hij niet meer zijn ongenoegen hierover heeft geuit (sporadisch en zo goed als steeds off the record).
Bewonderenswaardig dan weer wel dat hij niet zijn ongeduld verloor, enkel in Hongarije was het even zichtbaar (en hoorbaar).
Edit: typo
In 2016 stonden zowel Manor als Haas op de grid, dus dat zou knap zijn geweest danSoggney schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:04:
Nee hoor geen manor (is haas niet met manor ervandoor?). Maar de FIA laat gewoon teams toe een derde wagen in te zetten. (geruchten)
Soms is Reddit ook leuk. 

En Norris is officieel aangekondigd
[ Voor 27% gewijzigd door MJHH93 op 03-09-2018 13:12 ]
✌
Ik vind het juist bewonderenswaardig dat hij zo netjes is. Alonso die ventileert z'n mening veel sterker, maar Stoffel was vaak gewoon correct in de media. Ik ga er vanuit dat achter de schermen bij McLaren wel steviger over gesproken is.Ekfad schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:09:
[...]
Ik vind eerlijk gezegd dat Vandoorne het best nog goed deed. Die wagen van hem was bijlange na niet dezelfde wagen als die van Alanso.
Wat je mijn inziens Vandoorne alleen maar kan verwijten is dat hij niet meer zijn ongenoegen hierover heeft geuit (sporadisch en zo goed als steeds off the record).
Bewonderenswaardig dan weer wel dat hij niet zijn ongeduld verloor, enkel in Hongarije was het even zichtbaar (en hoorbaar).
Lol het volgende talent wat zijn carrière de grond in boort door bij McLaren te gaan rijden

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Stoffel dan maar naar STR?
Die heb ik liever dan KVY
Die heb ik liever dan KVY
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1