Wat ook nog wel een interessant vraagstuk is m.b.t. McLaren en de crash is of Alonso überhaupt eenzelfde auto terug krijgt. Sommige (aero) onderdelen zullen zo vaak geüpdate worden dat reserve onderdelen eigenlijk een verspilling van resources is. Dus voor hetzelfde geldt rijdt hij dadelijk met een oude spec voorvleugel of bargeboards of whatever.
In een head to head battle niet meteen nee, maar hoe vaak is het al voor gekomen dat een Merc of Fer zich vanaf achteren moest terug vechten? In die situaties (of vergelijkbare) kan een beetje meer vermogen misschien juist doorslaggevend zijn. Iedere 10e van een seconde sneller is uiteindelijk gewoon het doel van het hele spelletje toch? Goed, betrouwbaarheid is natuurlijk ook niet onbelangrijk maar daar kom je nooit achter zonder het te proberensanderb schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:12:
[...]
Als ze met 1 Miljoen de pole zouden kunnen halen op Singapore zou het ze dan dubbel en dwars waard zijn inderdaad..
Helaas gaat die upgrade -waarschijnlijk- bij lange na niet genoeg zijn om het verschil met Merc en Ferrari goed te maken. Ook niet op Singapore.
Als met die motor bij RIC op Monza blijkt dat het echt de moeite waard is zullen ze het wel doen.
Maar als je van 6 tienden achtersstand naar 4 tienden achterstand gaat schiet je er dus niet heel veel mee op.
En meer dan de helft heeft de reactie #ferrrari of Mercedes dus we laten hem maar door gaanHippocampus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:54:
[...]
In een head to head battle niet meteen nee, maar hoe vaak is het al voor gekomen dat een Merc of Fer zich vanaf achteren moest terug vechten? In die situaties (of vergelijkbare) kan een beetje meer vermogen misschien juist doorslaggevend zijn. Iedere 10e van een seconde sneller is uiteindelijk gewoon het doel van het hele spelletje toch? Goed, betrouwbaarheid is natuurlijk ook niet onbelangrijk maar daar kom je nooit achter zonder het te proberen
Sorry, wat bedoel je te zeggen?Mektheb schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:57:
[...]
En meer dan de helft heeft de reactie #ferrrari of Mercedes dus we laten hem maar door gaan, dan kan dat ook
Ik neem aan dat de achterhoede en midfield teams erkennen dat ze niet in gevecht zijn met Ferrari en Mercedes en ze dus ook niet tegen hen verdedige. Dit omdat dat dus geen zin heeft omdat het verdedigen tijd kost (/langzamer rijden), meer van de banden vergt, ... en daardoor de teams waarmee je wel in gevecht bent juist dichterbij komen of wegrijden.
Beetje hetzelfde als dat Verstappen Hamilton ook geen strobreed in de weg deed leggen. Vergelijk dit met Verstappen in 2016 met Räikkönen achter zich, waarbij die in een split second besluit om Räikkönen z'n aanval te blokkeren met alle risico's die daarbij horen.
Hij kan gewoon die van VAN nemen, en VAN krijgt er dan een van 2 jaar oudRobertMe schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:24:
Wat ook nog wel een interessant vraagstuk is m.b.t. McLaren en de crash is of Alonso überhaupt eenzelfde auto terug krijgt. Sommige (aero) onderdelen zullen zo vaak geüpdate worden dat reserve onderdelen eigenlijk een verspilling van resources is. Dus voor hetzelfde geldt rijdt hij dadelijk met een oude spec voorvleugel of bargeboards of whatever.
Ohhzo. Nouja, stel je doet dan dus een 10e van een seconde minder traag per rondje heeft dat voor de snellere achterligger weinig consequenties totdat je dus na 50 rondjes die extra 5 secondes hebt en dan misschien juist wel genoeg ruimte hebt om alles te geven om ervoor te blijven.RobertMe schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
Ik neem aan dat de achterhoede en midfield teams erkennen dat ze niet in gevecht zijn met Ferrari en Mercedes en ze dus ook niet tegen hen verdedige. Dit omdat dat dus geen zin heeft omdat het verdedigen tijd kost (/langzamer rijden), meer van de banden vergt, ... en daardoor de teams waarmee je wel in gevecht bent juist dichterbij komen of wegrijden.
Beetje hetzelfde als dat Verstappen Hamilton ook geen strobreed in de weg deed leggen. Vergelijk dit met Verstappen in 2016 met Räikkönen achter zich, waarbij die in een split second besluit om Räikkönen z'n aanval te blokkeren met alle risico's die daarbij horen.
Dus mijns inziens is er altijd behoefte aan more power omdat er altijd een moment komt (of de kans groot is) dat het zich uitbetaald. (ok, die kans gaat steeds kleiner worden naarmate het seizoen vordert)
Ik denk dat Vandoorne onderhand graag oude aerodynamische onderdelen pakt. Aan het begin van het seizoen had hij nog enige controle over zijn auto.Aardappel schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:11:
[...]
Hij kan gewoon die van VAN nemen, en VAN krijgt er dan een van 2 jaar oud
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Onder het mom van "wij van WC-eend..." 
https://www.renaultsport....q-a-with-remi-taffin.html
...
Can you talk to us about the new C specification?
The C Spec is an evolution of the current B Spec engine. It’s significantly more powerful. Conversely, it’s possibly not as reliable as the current generation, hence the different choices made by each team. Depending on fuel used, the power gain is in the order of 0.3s per lap in qualifying on a circuit like Monza, which is a substantial step forward.
...
You have introduced a new, more reliable and lighter MGU-K on the Renault, but what about the customer teams?
Today only the Renault team uses this version. McLaren and Red Bull Racing did not want to make the needed changes for its integration. They have opted to take and assume this clearly identified reliability risk. However, to respond to the demands expressed after the incident with Max Verstappen’s car that saw him retire in Hungary, we have developed an evolution of the version used by our two customers to reinforce its sturdiness.
...
https://www.renaultsport....q-a-with-remi-taffin.html
...
Can you talk to us about the new C specification?
The C Spec is an evolution of the current B Spec engine. It’s significantly more powerful. Conversely, it’s possibly not as reliable as the current generation, hence the different choices made by each team. Depending on fuel used, the power gain is in the order of 0.3s per lap in qualifying on a circuit like Monza, which is a substantial step forward.
...
You have introduced a new, more reliable and lighter MGU-K on the Renault, but what about the customer teams?
Today only the Renault team uses this version. McLaren and Red Bull Racing did not want to make the needed changes for its integration. They have opted to take and assume this clearly identified reliability risk. However, to respond to the demands expressed after the incident with Max Verstappen’s car that saw him retire in Hungary, we have developed an evolution of the version used by our two customers to reinforce its sturdiness.
...
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 28-08-2018 20:44 ]
Testing, one, two ...
What the heck... Aftrappen die Renault. Gassen! Alles voor VER z'n eerste pole.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Behalve dat met die (theoretische) 0.3 sec winst Red Bull op Monza nog steeds op 6-7 tienden van Ferrari en Mercedes zal staan.

Waarschijnlijk nog wel meer, ze staan er op andere circuits ook vaak al meer dan een seconde achter.Bart-Willem schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:39:
Behalve dat met die (theoretische) 0.3 sec winst Red Bull op Monza nog steeds op 6-7 tienden van Ferrari en Mercedes zal staan.
RBR werd in vorige seizoenen gaandeweg het jaar steeds beter. Ik hoop dat dit nu ook zo is.mark-k schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:48:
[...]
Waarschijnlijk nog wel meer, ze staan er op andere circuits ook vaak al meer dan een seconde achter.
(Tegen beter weten in).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Liever dat ze nu gewoon vol gas samenwerken met Honda. En dat die volgend jaar ineens verrassen met een snelle motor.Spotmatic schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:05:
[...]
RBR werd in vorige seizoenen gaandeweg het jaar steeds beter. Ik hoop dat dit nu ook zo is.![]()
(Tegen beter weten in).
Gasly krijgt het toch voor elkaar om Ericsson voor te blijven. Aan de ene kant omdat hij een veel betere coureur is. Maar wat opviel is dat hun auto's ongeveer even snel waren. En Ericsson heeft er een Ferrari in liggen.
Hadden jullie de powerslide van Perez op Spa tijdens de kwali al gezien?
Slicks op natte eau rouge...
https://twitter.com/alber.../1034338695996948480?s=21
Iemand met de juiste rechten kan vast de tweet wel embedden.
Slicks op natte eau rouge...
https://twitter.com/alber.../1034338695996948480?s=21
Iemand met de juiste rechten kan vast de tweet wel embedden.
Hier hebben ze toch al eerder mee getest dit seizoen?AzzKickah schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:34:
[afbeelding]
https://www.gpupdate.net/...op-achtervleugel-in-2019/
Ik vind het er superdik uitzien
/me Jasphur moet eerst het artikel lezen voordat hij dit soort dingen vraagt
[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2018 08:33 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
-
[ Voor 106% gewijzigd door basvn op 29-08-2018 08:50 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
@basvn Even refreshen jij
aaandd it's gone
Ik vind het er wel duidelijk uitzien! hoop dat het voor de rijders ook zo is, ondanks de spray
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
offtopic: maar dit dus.. ik heb het tabblad dus altijd openstaan op /last. En klik op die mooie banner voor de nieuwste berichten.. Maar edits komen dan dus never nooit te zien.. Echt mega irritant...

Wat mij betreft mogen die lichten ook bij gewone races ingezet worden.basvn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:51:
[...]
aaandd it's gone
Ik vind het er wel duidelijk uitzien! hoop dat het voor de rijders ook zo is, ondanks de spray
haha hier t zelfde..ProudElm schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:53:
[...]
offtopic: maar dit dus.. ik heb het tabblad dus altijd openstaan op /last. En klik op die mooie banner voor de nieuwste berichten.. Maar edits komen dan dus never nooit te zien.. Echt mega irritant...#einderant
Inderdaad! ziet er niet verkeerd uit, en vanaf verre afstand (lange rechte stukken) misschien ook wel wat duidelijker hoeveel auto's er nou rijdenJasphur schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
Wat mij betreft mogen die lichten ook bij gewone races ingezet worden.
[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 29-08-2018 09:04 ]
Maak er dan gelijk remlichten van.. Handig voor Vettel als die weer eens te dicht achterop iemand rijdt tijdens een SC
Van de meeste onderdelen zullen ze wel een reserve hebben liggen, ze zijn er meestal wel op bedacht dat een coureur in een VT er af schiet en wat schade rijdt.RobertMe schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:24:
Soms komt het echter voor dat onderdelen zo hagelnieuw zijn dat ze er maar één of twee van kunnen produceren. Zie bijv. de beroemde "Not bad for a number two driver" opmerking van Webber. Vettel reed z'n neus stuk, en Webber moest die van hem inleveren omdat er maar twee waren.
Een race/week later is echter voldoende tijd om er nog één bij te produceren. Daarnaast gaan we nu naar Monza, een circuit waar geen enkele coureur z'n vleugel van Spa zal monteren omdat voor Monza speciaal ultra-low downforce pakketten worden ontwikkeld.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Behalve RBR dan, die reden al met Monza-spec op Spa
Zal dus wel weer meevallen met die tijdswinst. Hij dekt zich alvast in voor het geval RB er niets van merkt.hardware-lover schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:43:
...
...
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verhaal ging zelfs dat de c-spec het beter doet met de brandstof van RB dan van Renault. Kan het zo snel niet terug vinden, maar dat zou helemaal lachen zijn
Bij amus kun je adt terug vinden.MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:29:
Verhaal ging zelfs dat de c-spec het beter doet met de brandstof van RB dan van Renault. Kan het zo snel niet terug vinden, maar dat zou helemaal lachen zijn
Alonso kan wel meer zeggen, in 2007 staat vast dat hij een aanbod gehad heeft. De rest wordt door RB op zijn minst ontkent en ik zie eigenlijk niet in waarom men daarover zou moeten/willen liegen.
Z'n management heeft hem wijs gemaakt dat RB meerdere keren heeft aangeklopt voor zijn diensten, en Alonso gelooft dat. En dat plaatje geloof ik dan weer wél. Ook voor Alonso gunstig om aan dit verhaal vast te houden, helaas voor hem is de waarheid dat behalve McLaren niemand 'm wilde hebben.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Met "management" bedoel je Flavio Briatore. Je weet wel, die man die zich een X aantal jaren niet in de F1 mocht laten zien omdat hij doelbewust een coureur z'n auto in de muur liet parkeren zodat de ander (toevallig Alonso) er met de winst vandoor kon.Destruction schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:44:
Z'n management heeft hem wijs gemaakt dat RB meerdere keren heeft aangeklopt voor zijn diensten, en Alonso gelooft dat.
Briatore heeft natuurlijk alle schijn tegen gezien dat "akkefietje" in Singapore, maar zo zijn er natuurlijk wel meer boeven in het F1 wereldje. Bernie Ecclestone, Eddie Jordan en ook bijv. Tom Walkinshaw konden er ook wat van.RobertMe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:50:
[...]
Met "management" bedoel je Flavio Briatore. Je weet wel, die man die zich een X aantal jaren niet in de F1 mocht laten zien omdat hij doelbewust een coureur z'n auto in de muur liet parkeren zodat de ander (toevallig Alonso) er met de winst vandoor kon.
Afgezien daarvan heeft Briatore ook echt wel heel wat betekend voor de F1 en voor de vele coureurs waarvan hij manager was (en soms nog is).
Singapore? Dat was Monaco toch?B-Real schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
Briatore heeft natuurlijk alle schijn tegen gezien dat "akkefietje" in Singapore, maar zo zijn er natuurlijk wel meer boeven in het F1 wereldje. Bernie Ecclestone, Eddie Jordan en ook bijv. Tom Walkinshaw konden er ook wat van.
Afgezien daarvan heeft Briatore ook echt wel heel wat betekend voor de F1 en voor de vele coureurs waarvan hij manager was (en soms nog is).
Singapore. Schumacher was Monaco en daar had Briatore niks mee van doen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit is waar "crashgate" om ging.
https://www.youtube.com/watch?v=dZrCVbU6pWQ
Nelson Piquet kreeg voorafgaand aan de race van Briatore de opdracht om in deze specifieke bocht te crashen, juist omdat in deze bocht geen kranen stonden en het 100% een SC situatie zou beteken. Door de "toevallig" perfect getimede pitstop van Alonso kon Alonso de race winnen.
Dat was hem dan inderdaad! Bedankt voor jullie reacties.
Toch de leeftijd die begint mee te spelen denk ik!
Toch de leeftijd die begint mee te spelen denk ik!

Nouja...ze overwegen het. Dus wij kunnen nog wel 100 redenen bedenken om het niet te doen, maar de praktijk zal het uitwijzen. Als ze het doen, zullen ze een goede reden daarvoor hebben. Alleen om het geld uit te geven zal niet de motivatie zijn denk ik.sanderb schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:12:
[...]
Als ze met 1 Miljoen de pole zouden kunnen halen op Singapore zou het ze dan dubbel en dwars waard zijn inderdaad.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Briatore is Italiaan...say no more...B-Real schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
Briatore heeft natuurlijk alle schijn tegen gezien dat "akkefietje" in Singapore, maar zo zijn er natuurlijk wel meer boeven in het F1 wereldje. Bernie Ecclestone, Eddie Jordan en ook bijv. Tom Walkinshaw konden er ook wat van.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als team lijkt me niks idealer als de snelste auto te bouwen ongeacht de verstoorde lucht er achter?TheBrut3 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:48:
Dat deden ze altijd al. Alleen met de tijd komt steeds meer kennis bij de teams, dus kunnen ze de regels "goed" gebruiken. Als het de FIA weer te ver gaat komen ze met ideeën om het roer om te gooien, de teams komen dan vanzelf wel weer met dingen om het zo gunstig mogelijk voor zichzelf te maken. Want zeg nou eerlijk... Als team is er niets idealer dan zoveel mogelijk verstoorde lucht achter laten!
Hoe meer troep achter je, hoe moeilijker je in te halen bentbr men schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:37:
[...]
Als team lijkt me niks idealer als de snelste auto te bouwen ongeacht de verstoorde lucht er achter?
Veel troep achter je, langzame auto of geen troep achter je maar wel de snelste auto op het grid hebben. Lijkt me dan toch dat je liever voor optie 2 gaat? Nou snap ik dat dit waarschijnlijk wel veel met elkaar te maken heeft, maar als je ergens de keuze moet maken voor een onderdeel of je sneller kunt gaan of meer troep achter je lijkt me dat ze altijd voor de meer eigen snelheid zullen gaan?Pathogen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:39:
[...]
Hoe meer troep achter je, hoe moeilijker je in te halen bent
Ja, als het een of/of situatie is. Ik denk niet dat het zo zwart-wit is, anders was er niet zoveel aan de wagens geplakt om turbulentie te maken. Dat gaat echt niet alleen maar om het eigen voordeel, maar net zo goed om het nadeel voor de wagen achter je.
https://twitter.com/Racec...status/964900608322035712
Animatie met 'dirty air'.
Houd er ook rekening mee dat de lucht niet alleen 'vies' is door de wervelingen, maar dat deze ook een stuk heter is. Dit kan je uiteraard niet verhelpen door de vleugels aan te passen.
Animatie met 'dirty air'.
Houd er ook rekening mee dat de lucht niet alleen 'vies' is door de wervelingen, maar dat deze ook een stuk heter is. Dit kan je uiteraard niet verhelpen door de vleugels aan te passen.
Volgens AMuS medewerker Michael Schmidt is de kans op een Duitse GP (Hockenheim) voor 2019 zo'n 95%. En dat er voor meerdere jaren een contract zou kunnen worden afgesloten. Normaal gesproken is Michael Schmidt goed geïnformeerd.
[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2018 11:29 ]
Testing, one, two ...
Met dank aan de regen? (waardoor de Duitse GP van 2018 interessant werd)hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:17:
Volgens AMuS medewerker Michael Schmidt is de kans op een Duitse GP (Hockenheim) voor 2019 zo'n 95%. En dat er voor meerdere jaren een contract zal worden afgesloten. Normaal gesproken is Michael Schmidt goed geïnformeerd.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik gok de opkomst en verkoopcijfers, die waren beter dan ooit.alesandro_46 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:19:
[...]
Met dank aan de regen? (waardoor de Duitse GP van 2018 interessant werd)
Met dank aan Verstappen, het gaat vooral om het aantal bezoekers.alesandro_46 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:19:
[...]
Met dank aan de regen? (waardoor de Duitse GP van 2018 interessant werd)
Testing, one, two ...
Hmm balen. Zie dat verkrachte circuit liever niet terug.
Bedankt he Max
Bedankt he Max
German GP agrees deal to stay on F1 calendar

bron
Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Als fan is het fijn te kunnen blijven kiezen uit meerdere Europese GP's waar je heen gaat. Ook alle GP's hebben een flinke historie in de sport, wat toch een stukje meerwaarde geeft voor een weekend.
Met die betaalde GP's ver weg, en zonder fan's en beleving heb ik toch wat minder.

bron
Het Verstappen-effect. Het Oranje-legioen zorgt voor verhoogde zekerheid voor Europese GP's.The German Grand Prix is set to remain on the Formula 1 calendar next season after a deal between Hockenheim chiefs and the sport’s bosses was agreed in principle last weekend.
Source with good knowledge of the situation say that, following weeks of negotiations, all the hurdles preventing its return have now been overcome.
Although a final contract between Liberty Media and Hockenheim has not yet been signed, it is understood that this is now a formality and opens the way for a 21-race F1 calendar in 2019.
Liberty is expected to announce a provisional calendar over the next week, and potentially as early as this weekend’s Italian Grand Prix in Monza.
Motorsport.com understands that the German GP deal is only for one season, and has been fast-tracked through in a bid to offer Hockenheim chiefs the maximum possible time to make preparations and sell tickets – having been boosted by a 70,000 race day crowd last month.
The one-year deal will also allow some breathing space for talks to finalise a potential longer five-year contract, which would keep the German GP on the calendar for the long term.
Although there are suggestions the race hosting fee has been halved to ensure the race stays, the commitment of outside sponsors will still be essential to ensure the race makes financial sense for Hockenheim. Talks are underway with several potential backers, including Mercedes.
Speaking in Belgium last weekend before the deal was agreed, Mercedes motorsport boss Toto Wolff made clear how eager the German car company was to have a home race.
“We are very keen that the German GP happens,” he said. “As we’ve said in the past we are not a promoter. We run a team and that is complicated enough. It’s tricky to get involved in discussions between Liberty and the local organisers.
“We have tried to tried to facilitate a comeback, we’re involved in the discussions with the various parties, but I haven’t got visibility as of today whether the German GP will happen, or whether we’ll be involved.
"That’s something that needs to be decided soon. I’m speaking about the next couple of days.”
Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Als fan is het fijn te kunnen blijven kiezen uit meerdere Europese GP's waar je heen gaat. Ook alle GP's hebben een flinke historie in de sport, wat toch een stukje meerwaarde geeft voor een weekend.
Met die betaalde GP's ver weg, en zonder fan's en beleving heb ik toch wat minder.
[ Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 29-08-2018 11:29 ]
| live and give like no one else |
@AzzKickah Ieder zijn mening, maar ik vind het vaak wel mooie races geven deze nieuwe layout, je kan er iig wel inhalen.
Ik denk dat het feit dat Vettel in wellicht de beste auto op de grid zit ook best mee weegt.3x3 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:25:
German GP agrees deal to stay on F1 calendar
bron
[...]
Het Verstappen-effect. Het Oranje-legioen zorgt voor verhoogde zekerheid voor Europese GP's.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik zou graag de Nurburgring (GP strecke voor de wijsneuzen....) terug zien ipv Hockenheim, veel gaver circuit naar mijn mening.
Is die niet wat krap op diverse punten? Chicane voor laatste bocht S/F lijkt me niet echt fijn om met 2 man een poging te doen er doorheen te vliegen. Al ben ik het eens, vind dat circuit wel leuker (en beter voor de RBRB-Real schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:30:
Ik zou graag de Nurburgring (GP strecke voor de wijsneuzen....) terug zien ipv Hockenheim, veel gaver circuit naar mijn mening.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb in GT die eerste bochten combinatie nooit goed kunnen krijgen.B-Real schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:30:

Even gaan YouTuben, we hebben al aardig wat mooie races gehad op de Nurburgring, al dan niet geholpen door het soms onvoorspelbare weer in de Eiffel!
Circuit is prima geschikt voor de F1.
Ze rijden nu op hockenheim. Back to youtube you!B-Real schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:40:
Even gaan YouTuben, we hebben al aardig wat mooie races gehad op de Nurburgring, al dan niet geholpen door het soms onvoorspelbare weer in de Eiffel!
Uhh, dat ontken ik toch ook nergens? Ik zeg juist dat ik ze graag terug zie gaan naar de Nurburgring!br men schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:43:
[...]
Ze rijden nu op hockenheim. Back to youtube you!
Hoe hebben ze dat in het verleden gedaan dan?SinergyX schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:34:
[...]
Is die niet wat krap op diverse punten? Chicane voor laatste bocht S/F lijkt me niet echt fijn om met 2 man een poging te doen er doorheen te vliegen. Al ben ik het eens, vind dat circuit wel leuker (en beter voor de RBR).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik ben blij dath ockenheim blijft. Altijd met plezier geweest. Ook zijn de faciliteiten daar gewoon goed. Vooral bij de mercedes tribunes aan de binnenkant heb je gewoon relatief schone toiletten, korte wachtrijen en niet zo druk bij de catering.
En veel minder oranjelegioen, die zijn gewoon irritant om tussen te zitten
En veel minder oranjelegioen, die zijn gewoon irritant om tussen te zitten
Kleinere en smallere auto'sTommyGun schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:50:
[...]
Hoe hebben ze dat in het verleden gedaan dan?

Zat een tijdje terug GT te spelen met een maatje. Eerste bocht op de GP strecke reden we allebei op de automatische piloot de verkeerde kant op, even vergeten dat we de 24h strecke hadden geselecteerd.Jasphur schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Ik heb in GT die eerste bochten combinatie nooit goed kunnen krijgen.

Er is in 2013 nog gereden door de F1. Monza is op sommige plekken ook erg smal voor 2, en er zijn wel meer circuits die dat hebben. Is het breder dan proberen ze ook om er met meer dan 2 doorheen te gaan, vooral in de eerste ronde, "ieder nadeel heb zijn voordeel"SinergyX schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:34:
[...]
Is die niet wat krap op diverse punten? Chicane voor laatste bocht S/F lijkt me niet echt fijn om met 2 man een poging te doen er doorheen te vliegen. Al ben ik het eens, vind dat circuit wel leuker (en beter voor de RBR).
Testing, one, two ...
Inderdaad, de huidige auto's zijn echt gigantisch in vergelijk met de oudere. Geloof dat die Mercedes bijna 5,5 meter is.
Breed?MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:02:
[...]
Inderdaad, de huidige auto's zijn echt gigantisch in vergelijk met de oudere. Geloof dat die Mercedes bijna 5,5 meter is.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Logisch verhaal... En wellicht een oplossing om het inhalen makkelijker te maken; waarom niet naar een maximale lengte van zeg 4,5 Meter en de breedte terugbrengen naar 1,8m...?
Je wilt naar GP3 afmetingen voor een F1 bolide?MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:12:
[...]
Logisch verhaal... En wellicht een oplossing om het inhalen makkelijker te maken; waarom niet naar een maximale lengte van zeg 4,5 Meter en de breedte terugbrengen naar 1,8m...?
Testing, one, two ...
Laat de speculaties maar weer beginnen..
Perez heeft ergens getekend en binnenkort wordt het bekend gemaakt:
https://www.crash.net/f1/...-signed-announcement-soon
Maar ik heb zijn naam zien vallen bij Force India, Haas, McLaren..
-
Apart. Als ie 'gewoon' verlengd heeft bij RPFI, waarom dan zo geheimzinnig? Zo ga je haast denken dat ie toch naar McLaren gaat ofzo, en dat ze het arme Stoffel nog moeten vertellen...Edd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:53:
Waren de hardnekkigste geruchten niet juist dat hij naar Haas zou gaan als vervanging van Grosjean? (buiten dat hij bij RPFI zou blijven).mphilipp schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Apart. Als ie 'gewoon' verlengd heeft bij RPFI, waarom dan zo geheimzinnig? Zo ga je haast denken dat ie toch naar McLaren gaat ofzo, en dat ze het arme Stoffel nog moeten vertellen...
RPFI verlaten zou ook net zo raar zijn, aangezien hij juist het team heeft gered en daardoor ook de grootste kans zou hebben om te blijven.
Als je de breedte terugbrengt hoef je de lengte niet eens te regelen. Die krimpt dan waarschijnlijk vanzelf wel mee, aangezien dat ding wel bestuurbaar moet blijven.MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:12:
[...]
De lengte is ook niet echt een probleem, dat belemmert inhalen niet, het is vooral de breedte. Ze kunnen amper zij-aan-zij door de bochten nu. Je ziet het iig bijna niet meer gebeuren sinds vorig jaar. Terwijl je in de Formule 2 en GP3
Hopelijk zien ze in dat het breder maken van die auto's een miskleun van jewelste was.
Perez was juist de aanstichter om het team failliet te laten gaan. Hij zal zijn geld nu gehad hebben en verkassen naar een ander team.RobertMe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:07:
[...]
Waren de hardnekkigste geruchten niet juist dat hij naar Haas zou gaan als vervanging van Grosjean? (buiten dat hij bij RPFI zou blijven).
RPFI verlaten zou ook net zo raar zijn, aangezien hij juist het team heeft gered en daardoor ook de grootste kans zou hebben om te blijven.
Aan de andere kant was RPFI lang een zinkend schip en is zijn management misschien toen al rond gaan kijken.RobertMe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:07:
[...]
Waren de hardnekkigste geruchten niet juist dat hij naar Haas zou gaan als vervanging van Grosjean? (buiten dat hij bij RPFI zou blijven).
I served in a company of heroes.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Wat ik ervan begreep is dat hij juist het team gered heeft door die move. Anders zouden ze inderdaad failliet gegaan zijn en dan wordt er direct bodembeslag gelegd (dwz dat alles achter slot en grendel verdwijnt) en gaat een curator kijken hoe hij de schulden af kan handelen en het licht uit kan doen. Door in 'administration' te gaan, komt er een bewindvoerder die de tent juist open houdt om de zoeken naar een overnamekandidaat. Perez heeft dus het goede gedaan, anders bestond de hele stal niet meer en waren 400 man werkeloos.Tleilaxu schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:10:
[...]
Perez was juist de aanstichter om het team failliet te laten gaan. Hij zal zijn geld nu gehad hebben en verkassen naar een ander team.
Als ze het zo doen zou ik eerder Ferrari vermoeden en dat dan komend weekend bekend makenmphilipp schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Apart. Als ie 'gewoon' verlengd heeft bij RPFI, waarom dan zo geheimzinnig? Zo ga je haast denken dat ie toch naar McLaren gaat ofzo, en dat ze het arme Stoffel nog moeten vertellen...
Gewoon op de Nordschleife racen
Al met al opnieuw een week met silly season gekkigheid dus waarschijnlijk
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Lengte blokkeert het inhalen wel degelijk. Hoe langer de auto, hoe meer lengte er gebruikt kan worden voor Aero, wat weer vuile lucht oplevertP.K. schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:08:
[...]
Als je de breedte terugbrengt hoef je de lengte niet eens te regelen. Die krimpt dan waarschijnlijk vanzelf wel mee, aangezien dat ding wel bestuurbaar moet blijven.![]()
De lengte is ook niet echt een probleem, dat belemmert inhalen niet, het is vooral de breedte. Ze kunnen amper zij-aan-zij door de bochten nu. Je ziet het iig bijna niet meer gebeuren sinds vorig jaar. Terwijl je in de Formule 2 en GP3dat nog wel ziet gebeuren.
Hopelijk zien ze in dat het breder maken van die auto's een miskleun van jewelste was.
En een langere auto neemt ook gewoon meer ruimte in in de bocht. Afhankelijk van de breedte van het circuit in de bocht is de lengte van de wielbasis enorm bepalend voor hoeveel auto's er tegelijk door kunnen (zie hairpin in Monaco) tenzij ze sturende achterwielen gaan introduceren.MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:31:
[...]
Lengte blokkeert het inhalen wel degelijk. Hoe langer de auto, hoe meer lengte er gebruikt kan worden voor Aero, wat weer vuile lucht oplevert
Sky meldt dat het gerucht gaat dat Ocon te lang is voor McLaren en Perez in plaats van hem in beeld isEdd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:53:
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Yep daar hadden Alard Kalff en Kees v/d Grind het ook al over op hun YouTube kanaal, Ocon schijnt gewoon iets van 15cm langer te zijn. Dat is toch best veel.
Las net op GPupdate dat Hockenheim een overeenkomst heeft voor 2019, maar dat de onderhandelingen voor meerdere jaren nog lopen. Voor volgend jaar zou de fee gehalveerd zijn en Mercedes zou ook een duit in het zakje doen qua sponsoring.
An sich wel logisch gezien de standaard al grote aanwezigheid van Mercedes op de Hockenheimring
Las net op GPupdate dat Hockenheim een overeenkomst heeft voor 2019, maar dat de onderhandelingen voor meerdere jaren nog lopen. Voor volgend jaar zou de fee gehalveerd zijn en Mercedes zou ook een duit in het zakje doen qua sponsoring.
An sich wel logisch gezien de standaard al grote aanwezigheid van Mercedes op de Hockenheimring
Is ook een mooie baan, het is alleen jammer dat het niet zo leeft als toen met Schumacher.B-Real schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:43:
Yep daar hadden Alard Kalff en Kees v/d Grind het ook al over op hun YouTube kanaal, Ocon schijnt gewoon iets van 15cm langer te zijn. Dat is toch best veel.
Dan zagen ze toch gewoon de bodem uit de stoel. Dat heeft Sauber in 2008 al eens gedaan voor Robert Kubica, omdat hij anders niet door de keuring van de FIA kwam; en dus gewoon op de bodem van de auto zat. YouTube: Formula 1 car cut in half!Killjoy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:34:
[...]
Sky meldt dat het gerucht gaat dat Ocon te lang is voor McLaren en Perez in plaats van hem in beeld is
Onderstaande is komende zondag erg van toepassing (voor Ricciardo).
Dezeookmaardoendan
Dezeookmaardoendan
[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2018 15:12 ]
Testing, one, two ...
En van FI is het gewoon slim. Die worden 9e en 8e ofzo, dus die krijgen 2x prijzengeld!
De payments zijn overgeheveld naar het nieuwe team. Ze zijn alleen punten tot nu toe in dit seizoen kwijt.TheBrut3 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:32:
[...]
En van FI is het gewoon slim. Die worden 9e en 8e ofzo, dus die krijgen 2x prijzengeld!
Dat en het oude FI is verdwenen uit de lijst van de FIA. Twee keer Force India op de lijst zou een beetje raar staan. Op formula1.com zie je dus een lijst die tot 11 gaat, maar nr.9 ontbreekt...Bosmonster schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:53:
[...]
De payments zijn overgeheveld naar het nieuwe team. Ze zijn alleen punten tot nu toe in dit seizoen kwijt.
Ik zag op Ziggosport dat er ook een blog wordt bijgehouden over o.a. DRS, Banden, downforce etc etc. @iichel daar ook auteur toevallig?
Hier te vinden en onderaan de pagina de andere onderwerpen:
https://www.ziggosport.nl...tgelegd-aerodynamica.html
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Zie ook:mphilipp schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:12:
[...]
Dat en het oude FI is verdwenen uit de lijst van de FIA. Twee keer Force India op de lijst zou een beetje raar staan. Op formula1.com zie je dus een lijst die tot 11 gaat, maar nr.9 ontbreekt...
Work hard & be brave.
Gaan we dadelijk zien dat landen of circuits coureurs in de junior klasses gaan sponsoren om het verstappen effect te bewerkstelligen?AzzKickah schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:23:
Hmm balen. Zie dat verkrachte circuit liever niet terug.
Bedankt he Max
Op zich logisch dat circuits pas een deal aangaan als de verwachtte inkomsten ook een beetje ok zijn.
Hoop dat Liberty zich ook realiseert dat de exodus van Bernie naar rijke oliestaatjes dus niet gewenst was. Prima dat we in China of Japan rijden als daar fans op de tribune zitten. Maar niet in een of andere zandbak waar alleen een paar zakenrelaties een borrel drinken terwijl buiten de autootjes voorbij razen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik ontken iedere affiliatie met Ziggo sportLeoon. schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:16:
Ik zag op Ziggosport dat er ook een blog wordt bijgehouden over o.a. DRS, Banden, downforce etc etc. @iichel daar ook auteur toevallig?![]()
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
De "dorpsgek" van de Formule 1 komt ook aan bod in de nieuwe podcast.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Stroll mogelijk al in Singapore in de Force India
Bron?Aardappel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:21:
Stroll mogelijk al in Singapore in de Force India
| live and give like no one else |
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1