PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Magnussen denk ik?wowly schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:17:
Moet zeggen dat Gasly wel een volwassen race reed, alweer. Zelf met de ontwikkelhonda erachter doet ie het prima tov de mercedes en Ferrari motor aangedreven wagens.
Overigens die start van Ericsson (?) zo tussen die twee Red Bulls door, fabelachtig!
PSN: Shiver23
Ja, was Magnussen. Dit was ook het grote geluk voor Max. Magnussen stond op de grid direct achter Max, maar door zijn superstart vloog hij daar weg, Max werd dus recht vanachter alvast niet snel meer geraakt omdat daar 1 auto weg was. Magnussen ging naar buiten (voor de neus van Ric) en Ric moest dus remmen, Alo moest remmen en ook de hulk had een topstart en kon niet meer remmen, hele zwikje op elkaar. Had Max P8 gehad (en niet P7) dan was hij er wellicht alweer uit geweest in bocht 1 en had ric nu 30 punten los gestaan en hadden we nog veel langer de Ric verslaat Max nu al 3 jaar lariekoek mogen eten. (1e jaar kwam Max pas na 6 races en 2e jaar had Max enorm veel pech terwijl hij altijd betere trackposition had op de pechmomenten).
Zo zie je maar dat die 2 tienden in de regen sneller zijn dan je teammaat heel wat waard kunnen zijn. Ik hou altijd mijn hart vast voor de Spa start, zeker wanneer je wat verder naar achteren staat.
een treffende spreuk
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Mja ziet er aardig uit maar ze zijn alsnog veel langzamer dan de kopgroep en echt dominant zijn ze ook niet in de subtop. Dus dan vind ik het wat lastig om te oordelen of de Honda nou zo goed is. Want dan zou je namelijk ook impliceren dat de aeropackage vrij ruk is. Anders verlies je niet 1+ seconde per ronde.
En topsnelheid is ook niet alles, het gaat ook erom hoe snel je op topsnelheid komt en dat is iets waar zowel Renault als Honda het momenteel lijken te laten liggen. Het is jammer dat ze altijd maar 1 speedtrap laten zien en niet 2 of 3 van het rechte stuk want het zal me niet verbazen als ze in de eerdere speedtraps ook gewoon achter liggen.
Excuus, er zijn diverse F1 topics en ik volg ze niet allemaal op de voet en was dus ook niet zeker meer of het hier nu wel of niet passend was. O.b.v. de topic warning dus blijkbaar wel en dus gepost. Ik zal mijn leven beteren....naitsoezn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:03:
[...]
Dit dus. Ik heb een hele zwik verplaatst.
[...]
Serieus...Op veler verzoek is die topic warning ingekort. En dan toch tegen beter weten in het verkeerde topic vervuilen.
De strijd van de Honda motoren vond ik mooi afgelopen zondag. Ericsson had toch echt wel moeite om de Toro Rosso voorbij te komen, ik had verwacht dat dat op Camel Straight toch prima zou moeten lukken. Wellicht onkunde van Ericsson (was het Leclerc wel gelukt?) of een verschil in afstelling waardoor de Toro Rosso enorm hard liep?
Feit is dat de Honda motoren dit seizoen serieus stappen heeft gemaakt en dat blok het prima doet in de Toro Rosso. Renault daarentegen heeft maar kleine stapjes gezet als ik naar Renault en McLaren kijk en maar blijven volhouden dat ze dicht bij Ferrari/Mercedes zitten, het begint er toch sterk op te lijken dat ze dit seizoen nog een zware dobber gaan krijgen aan de Honda krachtbron....
Op Spa zag je soms ook de snelheid bovenop Radillion langs komen, zouden daar geen lijstjes van zijn?Martinspire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Mja ziet er aardig uit maar ze zijn alsnog veel langzamer dan de kopgroep en echt dominant zijn ze ook niet in de subtop. Dus dan vind ik het wat lastig om te oordelen of de Honda nou zo goed is. Want dan zou je namelijk ook impliceren dat de aeropackage vrij ruk is. Anders verlies je niet 1+ seconde per ronde.
En topsnelheid is ook niet alles, het gaat ook erom hoe snel je op topsnelheid komt en dat is iets waar zowel Renault als Honda het momenteel lijken te laten liggen. Het is jammer dat ze altijd maar 1 speedtrap laten zien en niet 2 of 3 van het rechte stuk want het zal me niet verbazen als ze in de eerdere speedtraps ook gewoon achter liggen.
Verder is het gezien het budget van TR best knap dat ze rond de positie van McL en Renault aan het knokken zijn in sommige races.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 27-08-2018 14:51 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Plaatje met Speed trap, Int 1/2, start/finish

[ Voor 41% gewijzigd door iichel op 27-08-2018 15:00 ]
Mja daarop is Finish Line al een goede aangezien die totaal niet aan het eind van een recht stuk zit. En daar zie je dus dat Renault en Honda nog wel onderaan bungelen. Dus wat dat betreft denk ik ook niet dat we dit jaar Honda al bij de Red Bull gaan zien
Trouwens het moment toen ze bijna 4 breed einde Kemmel naderde was spectaculair!! Jammer dat ocon hem niet liet staan. Had Max misschien hoger geëindigd
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Minus party mode, minus tow, plus uitvallen in Q1/2 en je gaat niet meer volluit zoals ze Q3 gaan, in de race zag je dat Gasley toch wel Bottas even voor kon blijven, was niet lang en veel, maar het is geen uitlopen zoals je bij Ocon/Perez tov Ver zag.Martinspire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Mja daarop is Finish Line al een goede aangezien die totaal niet aan het eind van een recht stuk zit. En daar zie je dus dat Renault en Honda nog wel onderaan bungelen. Dus wat dat betreft denk ik ook niet dat we dit jaar Honda al bij de Red Bull gaan zien
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit jaar al van motor wisselen ging natuurlijk sowieso al nooit gebeuren. Zo'n auto wordt echt om die motor heengebouwd, dingen als gewichtsverdeling, koeloplossing en afmetingen maken dat je halverwege het seizoen echt niet even die auto uit elkaar trekt en er een andere motor in legt. Verder zijn de topsnelheden natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de aero setup van de auto's. Het geeft natuurlijk wel een indicatie, maar we gaan het denk ik pas volgend jaar echt kunnen meten.Martinspire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Hartley werd in Eau Rouge toch al ingehaald? Dat heb ik hem bij andere auto's niet zien doenSinergyX schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:01:
[...]
Minus party mode, minus tow, plus uitvallen in Q1/2 en je gaat niet meer volluit zoals ze Q3 gaan, in de race zag je dat Gasley toch wel Bottas even voor kon blijven, was niet lang en veel, maar het is geen uitlopen zoals je bij Ocon/Perez tov Ver zag.
[Video: https://g.redditmedia.com/9Wb5zQee0UhVLTkc-5YiZqffm6hMQyrqQJeo2YHwGVU.gif?fm=mp4&mp4-fragmented=false&s=b0fafe622c0417a81111e6fad01590aa]
Ik weet niet hoe ik mp4's kan embedden

[ Voor 15% gewijzigd door Knul op 27-08-2018 15:08 ]
Beetje jammer dat ik nu deel uitmaak van de klaagtopic terwijl ik juist wilde dat dat gezeik nu eens een keer ophield...naitsoezn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:03:
[...]
Dit dus. Ik heb een hele zwik verplaatst.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Komt het rechter voorwiel nou vol op de halo? Lijkt er wel op.Knul schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:06:
Weet niet of het al gepost is, maar Leclerc heeft toch profijt van de Halo:
[video]
Ik weet niet hoe ik mp4's kan embedden
Yup, anders had Leclerc dat wiel kunnen koppen.Eli3l schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:25:
[...]
Komt het rechter voorwiel nou vol op de halo? Lijkt er wel op.
Maar Renault en RBR gebruiken dezelfde motor. Dat verschil is dus te verklaren door een beter chassis op de RB. Dus ja, hoe zou ie dan scoren met een Honda achterin?Martinspire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als ik het lijstje zo zie zou ik eerder verwachten dat het te maken heeft met de deployment van de electrische systemen. (Ferrari's bovenaan gevolgd door Merc)mphilipp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:41:
[...]
Maar Renault en RBR gebruiken dezelfde motor. Dat verschil is dus te verklaren door een beter chassis op de RB. Dus ja, hoe zou ie dan scoren met een Honda achterin?
Even gebaseerd op het gerucht dat ferrari een dubbele batterij gebruikt.
PS: Dit gaat natuurlijk over de start/finish speedtrap
[ Voor 6% gewijzigd door Bastie-88 op 27-08-2018 15:50 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het is ook geen detail data, Q3 partymode is er niet geweest (regen), dus het verloop is compleet anders geweest. Topsnelheid is maar 1 aspect, je ziet bv Max op diverse punten bijna onderaan, maar die reed Q1/2 toch behoorlijk netjes bij de top. Net als Perez, hoogste topsnelheid int1, maar laagste bij int2, andersom zit bv Hartley bij int1/2 juist mid-hoog.Bastie-88 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:49:
[...]
Als ik het lijstje zo zie zou ik eerder verwachten dat het te maken heeft met de deployment van de electrische systemen. (Ferrari's bovenaan gevolgd door Merc)
Even gebaseerd op het gerucht dat ferrari een dubbele batterij gebruikt.
PS: Dit gaat natuurlijk over de start/finish speedtrap
Net zoals Max al zei, hij zet zijn batterijen waarschijnlijk op heel andere momenten in, voor hem is het die 1sec gap te houden tov anderen, terwijl een STR juist kiest om bv topsnelheid of S3 te pakken.
Zolang het geen identieke rondjes zijn met identieke doelen (een Q1 team die toch nooit Q3 haalt zal anders rijden), zijn het leuke cijfers.. maar meer ook niet.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geen feiten, natuurlijk, maar Joe staat niet bekend om roddel en achterklap.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Flavio is gewoon Alonso zijn manager toch?Bigfoot schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:26:
Ik denk dat een tussenpersoon (Flavio?) aan Alonso gevraagd heeft of hij interesse had om naar Red Bull te gaan. En dat Alonso toen dacht dat ze hem echt hebben gevraagd. Vervolgens gaat tussenpersoon naar RB om te zeggen dat Alonso interesse heeft.
PSN
Correct, en dat was ook mij interpretatie uit ik meen het verhaal van Alonso (en anders was het Horner). Flavio zal aan Alonso verkocht hebben dat er een offer was terwijl daar nooit sprake van is geweest.YakuzA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Flavio is gewoon Alonso zijn manager toch?
Nu je dit zo schrijft ben ik eigenlijk benieuwd wat Max met de STR-13 zou kunnen.DaniëlWW2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Het begint er aardig op te lijken maar ik hou een slag om de arm. McLaren hun chassis is gewoon een grap en hoe efficiënt Renault haar chassis is op snelle banen weet ik eigenlijk niet. Ik zie dat @Wom het het antwoord geeft over downforce. Duidelijk te zien dat de STR-13 met meer voor en achtervleugel reed, en ook nog eens redelijk wat rake. Dan gaat het lastig worden om nog lang vol te houden dat de Renault zelfs maar on par is met Honda.![]()
Monza gaat een mooie tweede test worden. Verder heeft de Renault C-spec gewoon gefaald als ze deze zelf niet durven te gebruiken. Honda is bezig en probeert nog een nieuwe motor te introduceren dit seizoen, maar die beloven niks.
"When you grow up your heart dies"
Weinig omdat die auto alsnog veel downforce zal missen.sjaool schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:32:
[...]
Nu je dit zo schrijft ben ik eigenlijk benieuwd wat Max met de STR-13 zou kunnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En inhalen in 2015 is heel wat anders dan in 2017/18. Kijk voor de gein die beelden van die rolschaatsen eens terug. Het verschil is echt schokkend. Ik vond het prima de oude vleugels want hoe minder grip hoe meer het op de skills van de rijder aan komt maar nú inhalen is veel moeilijker dan toen.DaniëlWW2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:46:
[...]
Weinig omdat die auto alsnog veel downforce zal missen.
een treffende spreuk
Geef toe, je bent wel er wel nieuwsgierig naar...DaniëlWW2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:46:
[...]
Gewoon zien of Max er toch nog wat extra's uit weet te slepen.
"When you grow up your heart dies"
Ja, maar Max heeft die downforce niet nodig..DaniëlWW2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:46:
[...]
Even zonder grappen. Max schijnt een goede autocontrole te hebben, waardoor hij de auto met minder downforce kan rijden dan andere coureurs..
Niet mijn menig, heb het ook maar van ene G. Berger tijdens een Ziggo F1 Cafe.
-
Ik ben nieuwsgierig naar een RBR-Honda. Die STR-Honda is leuk en aardig, maar die heeft het al moeilijk genoeg met een Haas of Force India.sjaool schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:39:
[...]
Geef toe, je bent wel er wel nieuwsgierig naar...
Gewoon zien of Max er toch nog wat extra's uit weet te slepen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
True. Kijk maar eens naar het rondje van Max in Q3. Hij glibbert door de bochten, maar blijft wel op zijn traject. Dat is best een prestatie. Het is niet alsof ie er maar een slag naar slaat; hij voelt exat aan hoeveel gas hij kan geven en hoe hard hij moet remmen. Zonder lock ups of (ongecontroleerde) slides.Edd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:14:
[...]
Even zonder grappen. Max schijnt een goede autocontrole te hebben, waardoor hij de auto met minder downforce kan rijden dan andere coureurs..
Het deed me denken aan een verhaal over Lewis Hamilton een paar maanden geleden op Autosport.com waarin men aangeeft hoe goed Lewis eigenlijk is. Hij kan als geen ander aanvoelen wat ie moet doen en daarom is ie altijd nét even iets sneller dan een ander (zijn teammaat voornamelijk). Het gaat instinctief. Max is ook zo. Misschien moet ie een aantal aspecten van zijn racecraft nog aancherpen, maar hij is echt heel erg goed in het aanvoelen van de limiet. Velen in de F1 zijn snel, sommigen zijn erg snel en minder dan een handvol zijn bijzonder snel. Zelfs iemand als Sirotkin is snel, maar zeker niet bijzonder. In een betere auto zou hij het beter doen, maar hij zou nooit echt opvallen. Max wel. Net als Vettel, Hamilton en Alonso. Dát zijn echt de uitzonderlijk goede rijders.
Ik wacht wel tot ze 'm op YT gezet hebben, via Ziggo Go (app en browser) is het gewoonweg niet te doen. Constant haperingen, als het beeld al niet helemaal wegvalthjs schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:59:
Mocht je peptalk gemist hebben met Max, zou ik hem even terug kijken.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja, hopeloos. beeld en geluid loopt ook nooit synchroon.Destruction schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:43:
[...]
Ik wacht wel tot ze 'm op YT gezet hebben, via Ziggo Go (app en browser) is het gewoonweg niet te doen. Constant haperingen, als het beeld al niet helemaal wegvalt
Hoop dat @VodafoneZiggo dat es gaat oplossen die brakke app van ze op windows.
Apart. Ik heb de race op het IJselmeer gekeken en dat ging prima op mijn mobiel. Een enkele keer moest ie even laden, maar dat stoorde niet echt. Monaco heb ik achteraf bekeken in Rusland en zelfs op de brakke wifi daar ging dat goed op de tablet.Destruction schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:43:
[...]
Ik wacht wel tot ze 'm op YT gezet hebben, via Ziggo Go (app en browser) is het gewoonweg niet te doen. Constant haperingen, als het beeld al niet helemaal wegvalt
Tijdens de race viel het beeld één keer volledig weg, net tijdens de laatste pitstop van Bottas. Opzich dan nog niet heel erg, maar niet wat je wil natuurlijk.mphilipp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:53:
[...]
Apart. Ik heb de race op het IJselmeer gekeken en dat ging prima op mijn mobiel. Een enkele keer moest ie even laden, maar dat stoorde niet echt. Monaco heb ik achteraf bekeken in Rusland en zelfs op de brakke wifi daar ging dat goed op de tablet.
* Destruction blijft het bijzonder vinden dat vanaf een Ziggo lijn via een Ziggo product naar een programma op Ziggo Sport kijken niet mogelijk is zonder de nodige storing(en). Het vertrouwen dat Ziggo het wel gaat oplossen is inmiddels redelijk weg. Iets met een huurhuis en een vorige huurder die geen telefoon aansluiting nodig had

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nou ja...niet mijn ervaring. Ik weet nog zo net niet of het aan de app ligt. Dan zou het bij mij ook drama moeten zijn. Tenzij je eist dat ie altijd 100% werkt. Ik heb er geen problemen mee dat ie een keer wegvalt voor een paar tellen. Niet geweldig natuurlijk, maar ik vindt het al lang prima dat ik overal kan kijken in HD.Destruction schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:56:
[...]
Tijdens de race viel het beeld één keer volledig weg, net tijdens de laatste pitstop van Bottas. Opzich dan nog niet heel erg, maar niet wat je wil natuurlijk.
* Destruction blijft het bijzonder vinden dat vanaf een Ziggo lijn via een Ziggo product naar een programma op Ziggo Sport kijken niet mogelijk is zonder de nodige storing(en). Het vertrouwen dat Ziggo het wel gaat oplossen is inmiddels redelijk weg. Iets met een huurhuis en een vorige huurder die geen telefoon aansluiting nodig hadAnders was de overstap allang een feit geweest.

Ik heb in Duitsland/België (rond de grens) gekeken op een parkeerplaats waar ik 4g kon krijgen. (met h+/edge kreeg ik de app niet goed opgestart)hjs schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:50:
[...]
Ja, hopeloos. beeld en geluid loopt ook nooit synchroon.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
https://www.f1today.net/n...tor-grote-stappen-gemaakt
Ja het is een Sauber en dat is ongetwijfeld de slechte Ferrari PU auto. Zelfs dan is het opvallend hoe goede Honda PU eigenlijk lijkt te zijn geworden in racetempo. Daar lijkt die niet of nauwelijks meer onder te doen voor een Mercedes of Ferrari. Het probleem lijkt meer bij piekvermogen in kwalificaties te liggen.
Haha. Nice. Kun je nagaan wat een ‘not FIA approved’ zou kunnen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
InderdaadJasphur schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:34:
[...]
Haha. Nice. Kun je nagaan wat een ‘not FIA approved’ wat zou kunnen.
Fuel flow eraf, kJ limiet eraf op het ERS systeem, een warmere baan (ipv 13 graden), hypersofts, max toeren ipv 12,5k... wellicht een 1:35 ofzo?
Als je F1 designers helemaal bonkers laat gaan krijg je waarschijnlijk iets als een Red Bul X2010/X2014
https://www.topgear.com/c...%E2%80%99s-red-bull-x2014

Open wheel racing is leuk, maar afgedekte wielen zijn veeeeeel beter voor je aero. En zo'n helmpje die uit de cockpit steekt is ook maar lastig voor je luchtstromen
Ik heb er in GT5 mee gereden. Was niet op de baan te houden met een controller.iichel schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:27:
Mwa ze mogen nu ook tot iets van 16k toeren draaien, maar dat doen ze niet omwille van de efficiëntie en de maximale fuel flow van 100kg/uur.
Als je F1 designers helemaal bonkers laat gaan krijg je waarschijnlijk iets als een Red Bul X2010/X2014
https://www.topgear.com/c...%E2%80%99s-red-bull-x2014
[afbeelding]
Open wheel racing is leuk, maar afgedekte wielen zijn veeeeeel beter voor je aero. En zo'n helmpje die uit de cockpit steekt is ook maar lastig voor je luchtstromen

Grazie ragazzi, let's go Monza!
Jasphur in "[F1 2018] Race 14 - GP van Italië"
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 28-08-2018 08:53 ]
Ik wilde Peptalk terug kijken tijdens de voetbalwedstrijd erna maar dat was inderdaad echt niet te doen zeg. App op telefoon, app op tablet, chrome op tablet, chrome op laptop. Alles haperde helemaal kapot. Dacht even echt dat het aan mijn internetverbinding lag maar na die getest te hebben bleek die gewoon helemaal prima. Wat een drama dat zo'n service zo belabberd werkt.Destruction schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:43:
[...]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lijkt mij meer op een perendrankje oid. Ik vind het blikje er in ieder geval niet uitzien als een bierblikje.Siebeh schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:56:
[...]
Zie ik daar een blikje bier...Kimi was toch al 19 weken van de drank af, volgens Olav Mol?!
Ah. Dan is het perryJasphur schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:59:
[...]
Lijkt mij meer op een perendrankje oid. Ik vind het blikje er in ieder geval niet uitzien als een bierblikje.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
"Never drink when you drive" - Heinekken 2018.roda_djavulen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:26:
Lijkt meer op een of andere cider inderdaad. Is dit nog on-topic eigenlijk?
Heineken Sponsor F1. Tadaaa, terug on topic:P
Ondertussen had die Porsche wel vierde gestaan op de grid als je naar de Q2 tijden kijkt. Dat ding is wel serieus snel. Is natuurlijk niet te vergelijken met een F1 auto, qua concept niet en qua motor niet, maar toch. Meestal is F1 verreweg de snelste en moet een tegenstander uit een andere klasse een rondje minder rijden of mag 1 minuut eerder weg oid. Maar deze komt gewoon binnen een seconde van een F1 wagen. Dat is best bijzonder.kevlar01 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:39:
[Porsche Endurance Racer]
Een McLaren houdt 'm niet bij...
Tsjah, aan de andere kant; als je willekeurig welk F1-team de vrije hand geeft, halen ze er binnen een week waarschijnlijk nog wel 15 seconden vanaf.mphilipp schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:55:
[...]
Ondertussen had die Porsche wel vierde gestaan op de grid als je naar de Q2 tijden kijkt. Dat ding is wel serieus snel. Is natuurlijk niet te vergelijken met een F1 auto, qua concept niet en qua motor niet, maar toch. Meestal is F1 verreweg de snelste en moet een tegenstander uit een andere klasse een rondje minder rijden of mag 1 minuut eerder weg oid. Maar deze komt gewoon binnen een seconde van een F1 wagen. Dat is best bijzonder.
Dat krijg je als je alle regels laat varen
Sneller dan een coureur aankan.RonaldMcDonald schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:22:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel een 'auto' zou kunnen gaan als je geen regels toepast, behalve de natuurkundige wetten uiteraard.
Nieuwe Safety car?mphilipp schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:55:
[...]
Ondertussen had die Porsche wel vierde gestaan op de grid als je naar de Q2 tijden kijkt. Dat ding is wel serieus snel. Is natuurlijk niet te vergelijken met een F1 auto, qua concept niet en qua motor niet, maar toch. Meestal is F1 verreweg de snelste en moet een tegenstander uit een andere klasse een rondje minder rijden of mag 1 minuut eerder weg oid. Maar deze komt gewoon binnen een seconde van een F1 wagen. Dat is best bijzonder.
Newey heeft een keer een auto ontworpen met volledige vrijheid voor Red Bull (de X2010), die concept is in Assetto Corsa gezet door een modder en daar rijden sommige mensen gewoon een rondje nordschleife onder de 4 minuten. Uiteraard is n sim geen werkelijkheid, maar toch.RonaldMcDonald schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:22:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel een 'auto' zou kunnen gaan als je geen regels toepast, behalve de natuurkundige wetten uiteraard.
Dat punt zal je niet bereiken, je bent al veel eerder bij het punt 'niet veilig'. 20-30 jaar geleden hadden ze dit zo gedaan, daar was risico op zware ongelukken een 'calculated risk', nu is het een no go.
Binnen de huidige F1 hebben ze al aangegeven dat ze rustig 3 sec van een Q-record kunnen afrijden, met slechts een paar kleine aanpassingen (zelfde voor LMP, waar bv diffusers onder zeer zware regels zitten).
Die kwam gewoon uit GT, waar die toen voor ontworpen was (wat later Vision werd).mark-k schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
Newey heeft een keer een auto ontworpen met volledige vrijheid voor Red Bull (de X2010), die concept is in Assetto Corsa gezet door een modder en daar rijden sommige mensen gewoon een rondje nordschleife onder de 4 minuten. Uiteraard is n sim geen werkelijkheid, maar toch.
Inderdaad. Jan Lammers heeft volgens mij nog steeds een snelheidsrecord staan van tegen de 400kmh op de Mulsanne Straight op Le Mans. Toen hebben ze er maar twee chicanes neergepoot om de snelheid eruit te halen (in twee fases overigens; 1 chicane was niet genoeg). Er komt nl aan het eind een haakse bocht (meer dan haaks zelfs als ik het me goed herinner) en als je dáár je rempunt mist, ben je echt zuur...SinergyX schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:40:
[...]
Dat punt zal je niet bereiken, je bent al veel eerder bij het punt 'niet veilig'. 20-30 jaar geleden hadden ze dit zo gedaan, daar was risico op zware ongelukken een 'calculated risk', nu is het een no go.
Dus de limiet ligt inderdaad vòòr het moment dat de coureur het niet meer trekt. Bij ovalracing heb je dat ook. De snelheden kun je niet onbeperkt laten oplopen, anders vliegt iemand straks over het publiek heen bij een crash...

De C-spec motor schijnt meer prestatie te leveren met Exxon/Mobil brandstof die Red Bull gebruikt dan met de BP/Castrol brandstof die Renault en McLaren gebruiken. Ombouwen schijnt nogal kostbaar te zijn waarbij Marko spreekt van een bedrag van 7 cijfers aangezien koelers verplaatst moeten worden maar Reb Bull kan dan wel de nieuwe MGU-K inzetten. Daarom dat Renault en McLaren er van afzien en eigenlijk al met 2019 bezig zijn.hardware-lover schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
Horner vertelde aan Sky afgelopen zondag na de race, dat beide rijders een nieuwe krachtbron gaan nemen. Ricciardo krijgt daarvoor zeker een straf, voor Verstappen wordt bekeken of dat zonder straf zou kunnen.
Ricciardo gebruikt de laatste races nog steeds de A-spec van Renault aangezien zijn B-spec al naar de gallemiezen is gegaan. Verstappen jakkert met de B-spec rond.
Mclaren twijfelt schijnbaar nog over het inzetten van de C-spec i.v.m. de vele aanpassingen die daarvoor nodig zouden zijn, wordt er geschreven door Petr Hlawiczka.
RedBull will use new C-spec of Renault engine in ItalianGP - more power but reliability risk. McLaren without such a plans yet due to significant installation changes required.
bron: https://www.auto-motor-un...ault-auf-motoren-upgrade/
Het is in een wat ouder AMuS artikel ook al ter sprake gekomen, dat staat in het algemene dit topic vermeld.Chocoball schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
De C-spec motor schijnt meer prestatie te leveren met Exxon/Mobil brandstof die Red Bull gebruikt dan met de BP/Castrol brandstof die Renault en McLaren gebruiken. Ombouwen schijnt nogal kostbaar te zijn waarbij Marko spreekt van een bedrag van 7 cijfers aangezien koelers verplaatst moeten worden maar Reb Bull kan dan wel de nieuwe MGU-K inzetten. Daarom dat Renault en McLaren er van afzien en eigenlijk al met 2019 bezig zijn.
Ik neem aan dat de ombouw vooral met de nieuwe MGU-K te maken zal hebben, want daarvan had Horner gezegd dat er daarvoor flink wat zou moeten worden aangepast aan de auto, o.a. een radiator locatie. De C-spec zelf zal v.w.b. ontwerp toch niet heel erg afwijken van de A- en B-spec?
Een nieuwe MGU-K voor Verstappen zou wel automatisch een straf tot gevolg hebben, maar ik kan me voorstellen dat het nemen van de C-spec ICE niet als vanzelfsprekend ook het vervangen van de MGU-K in zal houden? Gezien de uitspraken van Horner of Verstappen misschien zonder straffen de nieuwe ICE in gebruik zou kunnen nemen?
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 28-08-2018 14:05 . Reden: Modje heeft reactie verplaatst ;) ]
Testing, one, two ...
edit: ook de reactie van @hardware-lover
Maar dat is wel interesant zeg. We gaan zien of deze PU wel wat extra's gaat bieden.Chocoball schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
De C-spec motor schijnt meer prestatie te leveren met Exxon/Mobil brandstof die Red Bull gebruikt dan met de BP/Castrol brandstof die Renault en McLaren gebruiken. Ombouwen schijnt nogal kostbaar te zijn waarbij Marko spreekt van een bedrag van 7 cijfers aangezien koelers verplaatst moeten worden maar Reb Bull kan dan wel de nieuwe MGU-K inzetten. Daarom dat Renault en McLaren er van afzien en eigenlijk al met 2019 bezig zijn.
Dat is toch de spec die ze Ricciardo in Monza laten testen?Chocoball schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Maar tegelijkertijd zeggen ze wel nu al dat Verstappen nu ook een nieuwe motor krijgt, maar straffen weten ze nog niet. Terwijl ze de onderdelen die ze straffenloos kunnen wisselen ook kunnen uitstellen tot Singapore.Wom schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:34:
Denk dat men ook kijkt naar Singapore, daar straffen pakken willen ze ten alle tijden vermijden.
Hoi,hjs schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:50:
[...]
Ja, hopeloos. beeld en geluid loopt ook nooit synchroon.
Jammer om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met de Ziggo Go app. Kun je mij een privébericht sturen? Dan pakken we dit samen verder op.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
https://www.reddit.com/r/...mon_hill_won_the_belgian/On this day in 1994, Damon Hill won the Belgian Grand Prix without leading a lap
This was briefly alluded to during the Channel 4's broadcast- Ben Edwards mentioned Jos Verstappen's final podium finish in Spa and the circumstances around it. I did also make a post about this last month, not realising that it was the 28th of July, not August. Anyway
Following the events of the San Marino Grand Prix earlier that season, changes occured in Formula 1 which focused on improving the safety of the drivers. Some of these were visable by the Spanish Grand Prix; front wing endplates and rear diffusers were reduced in size, and from the Canadian Grand Prix holes were cut into the engine cover, reducing engine power.
Another safety regulation change which was introduced during the 1994 season (at the German Grand Prix, two grands prix prior to Spa) was the introduction of the wooden plank, attached to the underside of the car which reduced ground effect advantages by increasing ride height. Wear on the planks were measured following the race, which I believe still happens today. Wear up to 1mm was permitted.
In addition to changes to the cars, changes were made to circuits following Imola to protect the drivers. Probably the most infamous of these was the Eau Rouge chicane which was installed for the Belgian Grand Prix weekend.
Rubens Barrichello took the first pole position of his career, and would start ahead of Schumacher on the front row- the first time they shared the first row on the grid. This was also the first pole position for the Jordan team, and the last for a Hart engine, before they left the sport in 1999. Hill qualified 3rd, over half a second down on Barrichello.
Similar to the first lap of this year's Belgian Grand Prix, Barrichello kept the lead at the start but was passed by Schumacher into Les Combes. He also lost second place to the fast starting Alesi, before his Ferrari engine failed on lap 2.
I believe the following few laps were uneventful; Frentzen spun when trying to pass Barrichello, the Jordan struggling to maintain track position to faster cars behind.
On lap 19, Schumacher led from Barrichello, Coulthard, and Hill, who had made his first pitstop already on lap 12. On the same lap, Schumacher spun on the curbs, but kept the lead. Barrichello also spun, and was out of the race.
Coulthard let Hill through into second place on lap 37, and had to make an extra pitstop. After returning to the track, he suffered from gearbox issues before colliding with the Tyrell of Mark Blundell. Coulthard was the only other driver to lead a lap, just one on lap 29, with Schumacher leading from lap 30 and finishing ahead of Hill, Hakkinen, Verstappen and Coulthard.
After the race, Schumacher was stripped of his win after the wear on his plank exceeded the permitted limit. Benetton claimed this was due to his spin, but this explanation was not accepted due to the wear pattern. As a result, Damon Hill was promoted to first place, despite not leading a single lap. His 51 second lead over Hakkinen was his second highest margin of victory that year; he won the British Grand Prix by over a minute ahead of Alesi, another race where Schumacher was disqualified.
Hakkinen's second place was his fourth career podium and, after Schumacher's disqualification, his career best result. He wouldn't win a race until the European Grand Prix of 1997, coincidentally a race which saw Schumacher disqualified from the whole Championship. Verstappen was promoted to third place, giving him his second consecutive, and final, career podium finish. He only lasted another three grands prix for Benneton before being replaced by Johnny Herbert as Benneton attempted to win the Constructor's Championship, and would race for Simtek in 1995.
Kan ik ook een PB sturen over gebruik van de app op telefoon / tablet en de site op tablet / laptop?VodafoneZiggo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:07:
[...]
Hoi,
Jammer om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met de Ziggo Go app. Kun je mij een privébericht sturen? Dan pakken we dit samen verder op.
Groet,
Kim van Ziggo
Lastige call voor Red Bull...Chocoball schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
pros:
- sneller, dus op circuits zoals Singapore waar ze kans hebben op overwinning dan nog iets meer kans.
- nieuwe MGU-k ook meteen mogelijk...die weer wat betrouwbaarder is.
cons:
- onbetrouwbaarder, dus meer risico op nog meer gridstaffen later
- Ze helpen hiermee Renault in de ontwikkeling van hun motor....terwijl die zelf niet de kosten willen drage en het risico niet willen nemen om de c-spec te installeren.
- Euros... een miljoen uitgeven aan iets wat voor volgend jaar sowieso niet relevant is..
Voor de stand in het kampioenschap maakt het niet uit. Het zou dus puur om de prestige van podia en overwinningen gaan.
Zonder de upgrade eindigen ze 3e in het kampioenschap. Met de upgrade eindigen ze ook 3e in het kampioenschap.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
https://www.motorsport.co...her-2019-mirrors/3166804/
Zou als bij-effect ook weer moeten helpen voor het makkelijker volgen van de auto voor je
(blown wing idee van Renault gaat dan ook niet meer op de huidige manier effect hebben)
[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 28-08-2018 16:21 ]
PSN
Dus ze gaan van een hoge vleugel naar een lage vleugel naar weer een wat hogere vleugel... Denken ze ook wel eens na voordat ze iets invoeren of dobbelen ze die regels bij elkaar?YakuzA schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:20:
Weer een 5 cm hogere achtervleugel voor 2019.
https://www.motorsport.co...her-2019-mirrors/3166804/
Zou als bij-effect ook weer moeten helpen voor het makkelijker volgen van de auto voor je
(blown wing idee van Renault gaat dan ook niet meer op de huidige manier effect hebben)
Volgend jaar veranderd door aanpassingen aan de frontwing de complete airflow rond de auto. Dus is het effect van de achtervleugel en hoogte ook compleet anders, en moet dat opnieuw worden vastgesteld.mark-k schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:22:
[...]
Dus ze gaan van een hoge vleugel naar een lage vleugel naar weer een wat hogere vleugel... Denken ze ook wel eens na voordat ze iets invoeren of dobbelen ze die regels bij elkaar?
EDIT: Iets te snel gesproken.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoelpoot op 28-08-2018 16:26 ]
Juist een hele simpele afweging: zonder deze upgrade worden ze per definitie 5e in de race (tenzij Ferrari/Mercedes zichzelf uitschakelen), maar een overwinning zit er sowieso niet meer in. Met de upgrade hebben ze weer een beetje kans op een overwinning.sanderb schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Lastige call voor Red Bull...
pros:
- sneller, dus op circuits zoals Singapore waar ze kans hebben op overwinning dan nog iets meer kans.
- nieuwe MGU-k ook meteen mogelijk...die weer wat betrouwbaarder is.
cons:
- onbetrouwbaarder, dus meer risico op nog meer gridstaffen later
- Ze helpen hiermee Renault in de ontwikkeling van hun motor....terwijl die zelf niet de kosten willen drage en het risico niet willen nemen om de c-spec te installeren.
- Euros... een miljoen uitgeven aan iets wat voor volgend jaar sowieso niet relevant is..
Voor de stand in het kampioenschap maakt het niet uit. Het zou dus puur om de prestige van podia en overwinningen gaan.
Zonder de upgrade eindigen ze 3e in het kampioenschap. Met de upgrade eindigen ze ook 3e in het kampioenschap.
Ik denk dat Red Bull veel liever 2 overwinningen haalt en verder uitvalt, dan dat ze de rest van het seizoen niet meer meedoen om de overwinning.
Ik denk dat het (helaas) financieel veel slimmer is om nu wat kosten te sparen. De voorsprong op Renault is 156 punten (!), dat gaat Renault niet meer goedmaken. Het gat naar Ferarri is ook meer dan 100 punten, ze zitten een beetje in niemandsland. De keren dat ze gaan winnen/scoren is als er Ferarri's of Merc's uitvallen, zie Spanje, Canada en Oostenrijk.GertjanO schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Juist een hele simpele afweging: zonder deze upgrade worden ze per definitie 5e in de race (tenzij Ferrari/Mercedes zichzelf uitschakelen), maar een overwinning zit er sowieso niet meer in. Met de upgrade hebben ze weer een beetje kans op een overwinning.
Ik denk dat Red Bull veel liever 2 overwinningen haalt en verder uitvalt, dan dat ze de rest van het seizoen niet meer meedoen om de overwinning.
Bovendien Renault feitelijk sponsoren voor volgend jaar is ook een gamble die je niet wilt nemen, er is best een kans dat mer Ric achter het stuur Renault volgend jaar een belangrijke concurrent voor RBR wordt.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Red Bull moet het hebben van de exposure en spanning op de baan.Kaaswagen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Ik denk dat het (helaas) financieel veel slimmer is om nu wat kosten te sparen. De voorsprong op Renault is 156 punten (!), dat gaat Renault niet meer goedmaken. Het gat naar Ferarri is ook meer dan 100 punten, ze zitten een beetje in niemandsland. De keren dat ze gaan winnen/scoren is als er Ferarri's of Merc's uitvallen, zie Spanje, Canada en Oostenrijk.
Bovendien Renault feitelijk sponsoren voor volgend jaar is ook een gamble die je niet wilt nemen, er is best een kans dat mer Ric achter het stuur Renault volgend jaar een belangrijke concurrent voor RBR wordt.
Een (paar) extra overwinning weegt qua kosten op tegen de verstandige afweging.
Ps. Plus op het totale budget wat is een bedrag van 7 cijfers nou.
Ook al geeft dit maar 1% meer kans op een overwinning dan zullen ze het niet laten ook al gaat het dit seizoen om de dagzeges en niet om het kampioenschap. Overigens zijn Raikkonen en Bottas nog prima in te halen door zowel Verstappen als Ricciardo.
Ik zie ze een goede kans hebben om een deel van hun betaalde motor-bedrag terug te krijgen. Al dan niet middels rechtszaak
Ongeveer 0.3%. Maargoed, mijn punt was ook meer: waarom investeren als het je kans op een zege niet dramatisch verbeterd en bovendien je concurrent van volgend jaar sponsort in de ontwikkeling.D-dark schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:35:
[...]
Ps. Plus op het totale budget wat is een bedrag van 7 cijfers nou.
Ik denk dat 1% meer kans al heel erg optimistisch gedacht is, zeker als de nieuwe units onbetrouwbaarder zijn. Robottas en Raikonnen zijn ongrijpbaar als alles normaal loopt in het huidige veld. Er is wat te zeggen voor Singapore en Brazilië maar op de rest van de circuits is dat gewoonweg niet realistisch.B-Real schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:42:
Ook al geeft dit maar 1% meer kans op een overwinning dan zullen ze het niet laten ook al gaat het dit seizoen om de dagzeges en niet om het kampioenschap. Overigens zijn Raikkonen en Bottas nog prima in te halen door zowel Verstappen als Ricciardo.
Ja ze denken er heel goed over na.mark-k schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:22:
[...]
Dus ze gaan van een hoge vleugel naar een lage vleugel naar weer een wat hogere vleugel... Denken ze ook wel eens na voordat ze iets invoeren of dobbelen ze die regels bij elkaar?
Deze reglementen zijn grotendeels dankzij RBR en McLaren die het belang van een PU probeerde te verminderen. Uiteraard omdat ze weinig vertrouwen hadden in hun respectievelijke PU fabrikanten dus probeerde ze Mercedes maar een pootje te lichten. Het resultaat hiervan was ironisch genoeg dat RBR problemen kreeg met correlatie en haar 2017 seizoen grotendeels kon afschrijven. Verder zorgde de reset van de aerodynamische reglementen ervoor dat Ferrari na vele jaren van problemen nu opeens een verste start maakte en in een keer zeer competitief was. Dat noemen we met een technische term nou een "oepsie". Mercedes een pootje lichten is overigens wel gelukt omdat Mercedes nog steeds wat moeite lijkt te hebben met deze reglementen.
Maar RBR herstelde van hun fouten, McLaren niet. Onder deze reglementen is de McLaren eigenlijk alleen maar slechter en slechter geworden. Onderhand is alleen het chassis van Williams nog slechter omdat zelfs de armlastige F1 teams meer hebben ontwikkeld dan McLaren. Dat is ook een "oepsie".
Volg je het nog?
Ik acht de kans ook klein, maar ik denk dat Red Bull wel elke kans aangrijpt want geld speelt wat dat betreft geen rol. Een (onverwachte) overwinning levert meer op dan de kosten van een nieuwe versie van de motor, ook al zal dit slecht meetbaar zijn.Kaaswagen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:50:
[...]
Ongeveer 0.3%. Maargoed, mijn punt was ook meer: waarom investeren als het je kans op een zege niet dramatisch verbeterd en bovendien je concurrent van volgend jaar sponsort in de ontwikkeling.
[...]
Ik denk dat 1% meer kans al heel erg optimistisch gedacht is, zeker als de nieuwe units onbetrouwbaarder zijn. Robottas en Raikonnen zijn ongrijpbaar als alles normaal loopt in het huidige veld. Er is wat te zeggen voor Singapore en Brazilië maar op de rest van de circuits is dat gewoonweg niet realistisch.
Maar wat levert het op? Een betere standing dan 3de zit er imo niet in dit jaar. Misschien wat meer sponsor geld, maar ik denk dat dat bedrag eigenlijk direct naar Renault overgemaakt kan worden. Kortom, financieel is er niet veel te halen en mogelijk geef je Renault een helpend handje. Voor een paar mil kan Renault een aantal technici een paar jaar betalen, dat maakt zeker wel een verschil.B-Real schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:53:
[...]
Ik acht de kans ook klein, maar ik denk dat Red Bull wel elke kans aangrijpt want geld speelt wat dat betreft geen rol. Een (onverwachte) overwinning levert meer op dan de kosten van een nieuwe versie van de motor, ook al zal dit slecht meetbaar zijn.
En volgens mij is dat geld al lang 'uitgegeven' in de zin dat men een x bedrag begroot voor updates en zo. Ze zijn natuurlijk niet gek, en ze gaan geen geld uitgeven als ze denken dat het geen zin heeft of alleen Renault helpt.B-Real schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:53:
[...]
Ik acht de kans ook klein, maar ik denk dat Red Bull wel elke kans aangrijpt want geld speelt wat dat betreft geen rol.
Of het een overweging is (ik denk het niet) weet ik niet, maar Max kan theoretisch nog 3de worden in het kampioenschap. Men roept altijd dat de teams daar niets om geven, maar het levert media exposure op. Hij is dan wel geen wereldkampioen, maar derde is natuurlijk ook niet slecht. En als ie weer in alle kranten en autoblaadjes staat met zijn petje op en op tv verschijnt is dat weer ettelijke tonnen aan media exposure waard. En dat heb je met een overwinning (en zeker een pole voor Max) ook. Zo kun je die investering ook verantwoorden.
[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 28-08-2018 17:03 ]
Idd. Er zal beslist de nodige rek in zo'n budget zitten, want hoe ga je anders met zo'n wrak om waar, als voorbeeld, Mclaren nu weer mee op werd gezadeld afgelopen zondag? Dat zal ook het nodige pengar kosten om deze weer in fatsoenlijke staat op de baan te krijgen?mphilipp schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:02:
[...]
En volgens mij is dat geld al lang 'uitgegeven' in de zin dat men een x bedrag begroot voor updates en zo. Ze zijn natuurlijk niet gek, en ze gaan geen geld uitgeven als ze denken dat het geen zin heeft of alleen Renault helpt.
[knip]
Testing, one, two ...
Maar dat wil niet zeggen dat ze de 2018 auto aan zijn lot overlaten. Het feit alleen al dat Ricciardo op vrijdag de spec c gaat testen zegt al genoeg. Vrijdagavond beslissen ze of Max 'm dan ook krijgt.albino71 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:07:
Ik verwacht wel dat er bij RBR al meer recources op 2019 zijn gezet, omdat 2018 hem niet meer gaat worden.
Wat ze voor 2019 doen, is een heel apart traject. En wat ik al zei: het budget voor 2018 is er al, dus als er nog ruimte is in dat budget, ga je dat niet ineens terugtrekken. Volgens mij heeft RBR genoeg centjes en elke prestatie is er één. Elk podium is weer extra media exposure en maakt het team alleen maar interessanter voor nieuwe sponsors. Zo moet je ook rekenen.
Lees in die zin het woord "meer", die is nogal belangrijk.mphilipp schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:21:
[...]
Maar dat wil niet zeggen dat ze de 2018 auto aan zijn lot overlaten. Het feit alleen al dat Ricciardo op vrijdag de spec c gaat testen zegt al genoeg. Vrijdagavond beslissen ze of Max 'm dan ook krijgt.
Wat ze voor 2019 doen, is een heel apart traject. En wat ik al zei: het budget voor 2018 is er al, dus als er nog ruimte is in dat budget, ga je dat niet ineens terugtrekken. Volgens mij heeft RBR genoeg centjes en elke prestatie is er één. Elk podium is weer extra media exposure en maakt het team alleen maar interessanter voor nieuwe sponsors. Zo moet je ook rekenen.
Ze lopen behoorlijk voor op de nr.4 en de nr.2 inhalen gaat niet lukken, dus een paar 2018 poppetjes op 2019 zetten kan prima.
Dat zijn inderdaad kosten voor het potje 'onvoorzien'. Ik ben benieuwd hoe ze dat begroten, want je moet er geld voor reserveren, anders ben je de sigaar als je een keer een total loss hebt. Valt niet mee denk ik. Sowieso is het begroten in een F1 team volgens mij best wel een soort nachtmerrie. Aan de ene kant wil je zo min mogelijk uitgeven, maar het is allemaal gruwelijk duur. Bezuinigen is erg moeilijk. Je moet goed gereedschap hebben en voldoende onderdelen, en alles moet topkwaliteit zijn. Ze kunnen niet even naar de Action ofzo...hardware-lover schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:19:
[...]
Idd. Er zal beslist de nodige rek in zo'n budget zitten, want hoe ga je anders met zo'n wrak om waar, als voorbeeld, Mclaren nu weer mee op werd gezadeld afgelopen zondag? Dat zal ook het nodige pengar kosten om deze weer in fatsoenlijke staat op de baan te krijgen?
Inderdaad, belangrijk in die zin.albino71 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:23:
[...]
Lees in die zin het woord "meer", die is nogal belangrijk.
Klopt, maar dat is het WCC, maar een podium halen is ook geld waard. Dus zeggen dat het WDC ze niet interesseert is bs. Elk podium is media exposure. En als Max in Signapore pole haalt, staat ie wéér in alle blaadjes en kranten als jongste polesitter enzo...levert allemaal centjes op. Dus daar doe je wat voor.Ze lopen behoorlijk voor op de nr.4 en de nr.2 inhalen gaat niet lukken, dus een paar 2018 poppetjes op 2019 zetten kan prima.
Nu denken ze er iig meer over na dan vroeger.mark-k schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:22:
[...]
PSN
Als ze met 1 Miljoen de pole zouden kunnen halen op Singapore zou het ze dan dubbel en dwars waard zijn inderdaad..mphilipp schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
Klopt, maar dat is het WCC, maar een podium halen is ook geld waard. Dus zeggen dat het WDC ze niet interesseert is bs. Elk podium is media exposure. En als Max in Signapore pole haalt, staat ie wéér in alle blaadjes en kranten als jongste polesitter enzo...levert allemaal centjes op. Dus daar doe je wat voor.
Helaas gaat die upgrade -waarschijnlijk- bij lange na niet genoeg zijn om het verschil met Merc en Ferrari goed te maken. Ook niet op Singapore.
Als met die motor bij RIC op Monza blijkt dat het echt de moeite waard is zullen ze het wel doen.
Maar als je van 6 tienden achtersstand naar 4 tienden achterstand gaat schiet je er dus niet heel veel mee op.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1