[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.952 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Tsjaa...appels en eieren. Hartley is er niet echt uit getrapt. Hij is gewoon niet geschikt bevonden, maar wél lid van de Red Bull familie gebleven. Bij Porsche in het WEC heeft ie laten zien een heel waardevolle coureur te zijn, dus misschien dacht Red Bull 'we proberen het nog een keer'.
Een iets andere situatie dan met Sainz. Maar je kunt ook niet verwachten dat iemand gaat roepen dat ie als onruststoker wordt beschouwd... Dus maak je een verhaal. Zouden wij zelf ook doen, toch?
Tja, ik heb denk ik toch al een andere mening over Marko dan veel anderen. Marko is kennelijk een demoon die als enige doel hebben om coureurs hun carrière te verpesten. Ik zie het juist anders. Marko geeft zoveel coureurs juist een kans en zelfs als ze te licht worden bevonden voor de F1, dan helpt RBR ze naar het WEC of de Formule-E. Verder zijn nu zes van de twintig F1 coureurs via het RB programma in de F1 gekomen. Volgend seizoen komt daar waarschijnlijk een zevende bij. Dat is nogal wat.
Grimmie187 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:25:
Want het interresseert mensen echt waarom hij uit de F1 vertrokken is? Alsof ze daar in Amerika waar hij wil gaan rijden een bal om geven.. :?
Dat interesseert Alonso. We hebben het hier over de man die elke F1 auto waarin hij heeft gereden ook bezit en in een museum geweid aan Alonso heeft gezet. Zie jij een Vettel een museum aan zichzelf weiden? Nee hé. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harrie schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:19:
[...]
Hier staat dat ook:
https://www.motorsport.co...nza-red-bull/3164469/amp/

Klanten kunnen hem hebben vanaf Monza, maar zelf durfen ze hem niet in te zetten :+
Eerder in het seizoen werd er door hetzelfde Renault beweert dat de C-spec een flinke stap richting Mercedes en Ferrari power zou zijn, en nu brengt deze update ineens vrij weinig en is daarbij ook minder betrouwbaar? Ik geloof goed dat Red Bull het gezever van Renault onderhand meer dan zat was, je kunt er werkelijk geen touw aan vastknopen van wat daar naar buiten wordt gebracht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Harrie schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

Hier staat dat ook:
https://www.motorsport.co...nza-red-bull/3164469/amp/

Klanten kunnen hem hebben vanaf Monza, maar zelf durfen ze hem niet in te zetten :+
Wat echt? Zegt Renault nou echt dat ze de Spec C hebben maar dat ze deze zelf niet gaan gebruiken vanwege betrouwbaarheid? _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Renault biedt de C motor aan, met de mededeling "mogelijke betrouwbaarheidsproblemen, je mag zelf weten of je hem erin zet". Renault er zelf voor om deze niet te gebruiken. Of er een Spec C mk 2 of een Spec D komt, da's wel interessant om te weten.

Maar die keuzevrijheid, dat zie ik liever dan Mercedes, die een motor maakt en daarna last-minute erachter komt dat het misschien toch een probleem is. En de upgrade uitstelt, het fixt en even later een dubbele DNF in Oostenrijk heeft :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:43:
Renault biedt de C motor aan, met de mededeling "mogelijke betrouwbaarheidsproblemen, je mag zelf weten of je hem erin zet". Renault er zelf voor om deze niet te gebruiken. Of er een Spec C mk 2 of een Spec D komt, da's wel interessant om te weten.

Maar die keuzevrijheid, dat zie ik liever dan Mercedes, die een motor maakt en daarna last-minute erachter komt dat het misschien toch een probleem is. En de upgrade uitstelt, het fixt en even later een dubbele DNF in Oostenrijk heeft :P
Misschien moeten ze uberhaupt niet met een "nieuwe" motor komen met betrouwbaarheidsproblemen out-of-the-box... Los het dan op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:43:

En daarnaast weet Cyril het nog eruit te krijgen dat ie nog steeds dwars zit met hoe Red Bull reageerde toen een oude component (die al 2 jaar gebruikt werd) ineens stuk ging. Die gozer moet echt naar een gesticht

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:28:
Ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat lopen tussen Max en Gasly... Denk dat Gasly wel snel is, maar denk tegelijkertijd ook wel dat Max sneller is, maar who knows. Vind het wel mooi dat we dat binnenkort gaat zien. Denk ook wel dat RIC weinig problemen gaat hebben met de Hulk, maja who knows. Echt moeilijk om coureurs op hun waarde te schatten.
Ik vermoed dat Gasly in staat is om binnen de 0,2sec te rijden in kwalificatie, maar in een race...
Dat is ook het indrukwekkende aan Verstappen. Het was altijd een uitstekende racer die zijn banden kan sparen en geweldig kan inhalen. Het is in rap tempo zoveel meer aan het worden.

Max is in een rap tempo een uitstekende coureur in kwalificaties aan het worden tot het punt dat hij Ricciardo, ooit gezien als een van de beste in kwalificaties, totaal declasseert. Max laat dit seizoen ook uitstekende snelheid zien met zeer weinig vleugel. Hij is al regelmatig sneller geweest met minder vleugel dat Ricciardo. Ook lijkt hij sinds Monaco beheerster zijn bij de start van een race en kieskeuriger in inhaalmanoeuvres. Daarnaast het talent om banden te sparen, of juist snel op temperatuur krijgen, rijden in de regen en hij is nog steeds geen 21 jaar oud. Hij ontwikkelt zich nog steeds in rap tempo terwijl nog zo jong is en al beter is dan vrijwel het hele veld. Hebben we het nog niet over de 70+ punten die hij is verloren dit seizoen door stupiditeit en mechanische problemen. Anders deed hij gewoon mee voor het kampioenschap in deze RB-14. Dat is bijna niet te bevatten als je de verschillen in kwalificatie ziet.

Ik zou er niet naast willen zitten, echt niet. Als Gasly zich ook maar een beetje staande houdt naast Max dan is dat denk ik al indrukwekkend. Ricciardo lukte het eigenlijk al niet meer. Verder moet ik nog maar zien of Ricciardo zomaar Hulkenberg verslaat. Ik onderschat Hulkenberg echt niet.

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-08-2018 17:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@iichel je kunt toch niet met droge ogen beweren dat Renault beter levert dan Mercedes, omdat ze een onbetrouwbare PU op de plank hebben en dat je die als klant mag kiezen.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat die ploffen, anders ging hij wel achter in de Renault.

Nou, wat een keus..... 8)7

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Ik vermoed dat Gasly in staat is om binnen de 0,2sec te rijden in kwalificatie, maar in een race...
Dat is ook het indrukwekkende aan Verstappen. Het was altijd een uitstekende racer die zijn banden kan sparen en geweldig kan inhalen. Het is in rap tempo zoveel meer aan het worden.

Max is in een rap tempo een uitstekende coureur in kwalificaties aan het worden tot het punt dat hij Ricciardo, ooit gezien als een van de beste in kwalificaties, totaal declasseert. Max laat dit seizoen ook uitstekende snelheid zien met zeer weinig vleugel. Hij is al regelmatig sneller geweest met minder vleugel dat Ricciardo. Ook lijkt hij sinds Monaco beheerster zijn bij de start van een race en kieskeuriger in inhaalmanoeuvres. Daarnaast het talent om banden te sparen, of juist snel op temperatuur krijgen, rijden in de regen en hij is nog steeds geen 21 jaar oud. Hij ontwikkelt zich nog steeds in rap tempo terwijl nog zo jong is en al beter is dan vrijwel het hele veld. Hebben we het nog niet over de 70+ punten die hij is verloren dit seizoen door stupiditeit en mechanische problemen. Anders deed hij gewoon mee voor het kampioenschap in deze RB-14. Dat is bijna niet te bevatten als je de verschillen in kwalificatie ziet.

Ik zou er niet naast willen zitten, echt niet. Als Gasly zich ook maar een beetje staande houdt naast Max dan is dat denk ik al indrukwekkend. Ricciardo lukte het eigenlijk al niet meer. Verder moet ik nog maar zien of Ricciardo zomaar Hulkenberg verslaat. Ik onderschat Hulkenberg echt niet.
Nouja, ik verwacht vooral dat Ricciardo de Hulk wel verslaat op basis van zijn reputatie pre-Max. Als dat niet het geval is, dan wordt Max zn reputatie natuurlijk ook iets minder. Ik denk idd dat Max nu ook beter (of gecontroleerder) rijdt dan in het begin van het jaar, maar blijf het toch moeilijk vinden om voorspellingen te doen met betrekking tot nieuwe teamgenoten uit andere teams, want je kan d'r eigenlijk niks van zeggen.
Het zou me wel enorm verbazen als Gasly sneller zou blijken (zeer onwaarschijnlijk zou ik zeggen), maja who knows... Volgend jaar wordt een mooi jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:29:
[...]

Nouja, ik verwacht vooral dat Ricciardo de Hulk wel verslaat op basis van zijn reputatie pre-Max. Als dat niet het geval is, dan wordt Max zn reputatie natuurlijk ook iets minder. Ik denk idd dat Max nu ook beter (of gecontroleerder) rijdt dan in het begin van het jaar, maar blijf het toch moeilijk vinden om voorspellingen te doen met betrekking tot nieuwe teamgenoten uit andere teams, want je kan d'r eigenlijk niks van zeggen.
Het zou me wel enorm verbazen als Gasly sneller zou blijken (zeer onwaarschijnlijk zou ik zeggen), maja who knows... Volgend jaar wordt een mooi jaar :P
Of Hulkenberg gaat eindelijk gewaardeerd worden. ;)
Verder maak ik me meer zorgen over Honda dan Gasly. Honda lijkt onderhand wel on par te zijn met Renault, maar dat is bij lange na nog niet genoeg. Voor Honda zal nu ook het moeilijkste stuk komen namelijk het tempo behouden en stap voor stap inlopen. Dat is hard nodig omdat ik betwijfel of Verstappen nog enkele jaren met een sup par PU gaat accepteren. Verder merk ik dat ik het ook meer dan zat ben en er behoorlijk cynisch over begin te worden. Het gat in vermogen lijkt ook alleen maar groter te worden. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@DaniëlWW2 omdat Mercedes en Ferrari steeds weer iets weten te vinden? Ja ik ook. Desondanks heb ik er vertrouwen in dat de wisselwerking RBR-Honda veel meer gaat brengen dan McLaren-Honda.

Afwachten of het genoeg gaat zijn...

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Nieuw verhaal...
#F1 Ocon has confirmed to Vettel that he will out of 'Force India' next season and replaced by Lance Stroll

The conversation between the two was caught by FOM cameras and published on Motorsport.com:

Vettel: Next year? Still nothing?
Ocon: No.
Vettel: Will you be here [at Force India]? No?
Ocon: No, no. The seat is taken.
Vettel: Oh yeah? Who?
Ocon: Have a guess! The one who bought it!
Vettel: Yes, but the other one...?
Ocon: Well, the other one [Sergio Perez] brings money.
Dus het verhaal van de volgende race is denk ik onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 25-08-2018 18:50 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:33:
[...]

Verder maak ik me meer zorgen over Honda dan Gasly. Honda lijkt onderhand wel on par te zijn met Renault, maar dat is bij lange na nog niet genoeg. Voor Honda zal nu ook het moeilijkste stuk komen namelijk het tempo behouden en stap voor stap inlopen. Dat is hard nodig omdat ik betwijfel of Verstappen nog enkele jaren met een sup par PU gaat accepteren. Verder merk ik dat ik het ook meer dan zat ben en er behoorlijk cynisch over begin te worden. Het gat in vermogen lijkt ook alleen maar groter te worden. :/
Vrees helaas dat Honda het gewoon niet gaat halen, ze zullen best on par kunnen komen met Renault, maja dan heb je nog Merc en Ferrari. Ik zie ze dat gat niet zomaar inlopen. Vrees dan ook dat Red Bull gewoon een subtopper blijft. Ben niet helemaal op de hoogte of de motorregelementen nog gaan veranderen,maar als dat niet het geval is, dan zit er voor Verstappen denk ik echt niks anders op dan naar Merc of Fer te gaan om wereldkampioen te worden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:47:
[...]
Vrees helaas dat Honda het gewoon niet gaat halen, ze zullen best on par kunnen komen met Renault, maja dan heb je nog Merc en Ferrari.
Maar dat basseer je op een gevoel. Je hebt geen idee wat Honda in de pijplijn heeft zitten. Ik weet het ook niet,maar ik waag me niet aan een voorspelling. Je hebt 50-50 kans dat je gelijk krijgt. Gok je goed, kun je zeggen 'zie je wel' en anders verbaasd zijn. Maar het blijft een gok. Niet eens een educated guess...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 07:05

vhal

ಠ_ಠ

En ik vraag mij af waar RBR is zonder Newey als hij er opeens mee stopt of wat dan ook. Ik krijg het idee dat het fundament van succes eerder bij hem ligt dan een random Honda motor...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Maar dat basseer je op een gevoel. Je hebt geen idee wat Honda in de pijplijn heeft zitten. Ik weet het ook niet,maar ik waag me niet aan een voorspelling. Je hebt 50-50 kans dat je gelijk krijgt. Gok je goed, kun je zeggen 'zie je wel' en anders verbaasd zijn. Maar het blijft een gok. Niet eens een educated guess...
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor degenen die denken dat Honda Renault voorbij gaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:40:
@DaniëlWW2 omdat Mercedes en Ferrari steeds weer iets weten te vinden? Ja ik ook. Desondanks heb ik er vertrouwen in dat de wisselwerking RBR-Honda veel meer gaat brengen dan McLaren-Honda.

Afwachten of het genoeg gaat zijn...
[...]

Vrees helaas dat Honda het gewoon niet gaat halen, ze zullen best on par kunnen komen met Renault, maja dan heb je nog Merc en Ferrari. Ik zie ze dat gat niet zomaar inlopen. Vrees dan ook dat Red Bull gewoon een subtopper blijft. Ben niet helemaal op de hoogte of de motorregelementen nog gaan veranderen,maar als dat niet het geval is, dan zit er voor Verstappen denk ik echt niks anders op dan naar Merc of Fer te gaan om wereldkampioen te worden ;(
Ik maak me niet eens zorgen over het ontwikkeltempo van Honda. Honda laat nu eigenlijk al sinds 2017 een tempo zien dat echt niet onderdoet voor Mercedes en Ferrari. Als je van een nieuw PU concept met absoluut waardeloze betrouwbaarheid binnen een seizoen redelijk on par kan komen met Renault, dan heb je ontwikkeltempo. Ik zou eigenlijk verbaast zijn als Honda niet minstens 100pk heeft gevonden in 2017. Ook besef ik me dat Mercedes en Ferrari op een gegeven moment tegen een limiet gaan aanlopen waarna hun ontwikkeltempo inzakt. Mercedes lijkt het al langzaam moeilijk te krijgen en Ferrari zie ik dit tempo ook niet lang meer volhouden. Ik hoop dat ik gelijk heb, maar ik weet natuurlijk ook niet wat er nog allemaal aan zit te komen.

Nee, ik maak me eigenlijk meer zorgen hoe lang Max het nog kan opbrengen om zo kansloos te zijn in kwalificaties en races. Hij is best relaxed, maar bij hem lijkt de frustratie ook weer op te bouwen. Nu heeft hij nog de hoop op Honda, maar als dat ook moeilijker blijkt te zijn en langer gaat duren dan gewenst...

Op een gegeven moment ga je dan uit frustratie fouten maken om maar te compenseren. Dat zou gewoon zonde zijn want het talent heeft hij zeker, en het chassis en team ook. Verder begin ik me ook af te vragen hoelang ik dit nog wil aanzien. Ik word er ook cynisch van en ben onderhand meer geïnteresseerd in Hamilton vs. Vettel omdat dit nog wel eens spannend en interesant is. Op zaterdagen is er gewoon geen ene F aan om naar RBR te kijken. Ze worden toch P5 en P6 tenzij er chaos uitbreekt, care. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mphilipp schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Nouja, zou dat wel iets meer dan een gevoel noemen denk ik. Ja, alles is uiteindelijk 50-50 als in je hebt gelijk of niet, maar zo'n achterstand loop je gewoon niet zomaar in. Het is niet alsof Honda zoveel meer resources tot hun beschikking hebben dan Merc of Ferrari.

Het is in feite een beetje alsof je nu zegt dat AMD de volgende generatie GFX cards sneller is dan nVidia... 50-50 zou je het kunnen noemen, maar het is more likely dat het 99-1 is met 99 de kans dat ze niet sneller zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:05:
[...]

[...]

Ik maak me niet eens zorgen over het ontwikkeltempo van Honda. Honda laat nu eigenlijk al sinds 2017 een tempo zien dat echt niet onderdoet voor Mercedes en Ferrari. Als je van een nieuw PU concept met absoluut waardeloze betrouwbaarheid binnen een seizoen redelijk on par kan komen met Renault, dan heb je ontwikkeltempo. Ik zou eigenlijk verbaast zijn als Honda niet minstens 100pk heeft gevonden in 2017. Ook besef ik me dat Mercedes en Ferrari op een gegeven moment tegen een limiet gaan aanlopen waarna hun ontwikkeltempo inzakt. Mercedes lijkt het al langzaam moeilijk te krijgen en Ferrari zie ik dit tempo ook niet lang meer volhouden. Ik hoop dat ik gelijk heb, maar ik weet natuurlijk ook niet wat er nog allemaal aan zit te komen.

Nee, ik maak me eigenlijk meer zorgen hoe lang Max het nog kan opbrengen om zo kansloos te zijn in kwalificaties en races. Hij is best relaxed, maar bij hem lijkt de frustratie ook weer op te bouwen. Nu heeft hij nog de hoop op Honda, maar als dat ook moeilijker blijkt te zijn en langer gaat duren dan gewenst...

Op een gegeven moment ga je dan uit frustratie fouten maken om maar te compenseren. Dat zou gewoon zonde zijn want het talent heeft hij zeker, en het chassis en team ook. Verder begin ik me ook af te vragen hoelang ik dit nog wil aanzien. Ik word er ook cynisch van en ben onderhand meer geïnteresseerd in Hamilton vs. Vettel omdat dit nog wel eens spannend en interesant is. Op zaterdagen is er gewoon geen ene F aan om naar RBR te kijken. Ze worden toch P5 en P6 tenzij er chaos uitbreekt, care. :/
Eens, maar ik vrees dat er voor RBR gewoon weinig te halen valt. Ik vind het wel een goeie zaak dat ze voor Honda gekozen hebben (het is eigenlijk hun enige keuze, bij Renault valt er ook niks te halen als hun eigen team het wat beter doet). Mjah, vrees gewoon dat RBR het gewoon moeilijk gaat krijgen omdat ze zelf geen motor kunnen ontwikkelen, en ja dan is een goed chassis fijn, maar aansluiting met de echte top vind je daarmee niet. Denk dan ook dat Max in de toekomst echt niet bij RBR gaat blijven, dat is gewoon niet mogelijk als hij meer wil dan af en toe een race winnen en echt mee wil doen in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
[...]

In principe hoeft de Honda niet zo goed te zijn als de Ferrari en de Mercedes. Als het enigszins in de buurt komt is het voor Red Bull genoeg. Mits ze volgend jaar ook gewoon een killer-chassis hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

En daarnaast weet Cyril het nog eruit te krijgen dat ie nog steeds dwars zit met hoe Red Bull reageerde toen een oude component (die al 2 jaar gebruikt werd) ineens stuk ging. Die gozer moet echt naar een gesticht
Het word tijd dat Cyril eruit geknikkerd gaat worden, wat een kerel, wat een loser. Zo'n vent laat je toch niet je bedrijf runnen?
Ik heb medelijden met Ricciardo, een paar jaar bij dat saaie zure Renault gaan rijden. Als bonus krijg je dan ook nog zo'n afgrijselijke Renault als bedrijfsauto en daar moet je dan promotie voor maken ook.. Dat worden zeer hard verdiende 35 miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
LoeWn schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:24:
[...]

In principe hoeft de Honda niet zo goed te zijn als de Ferrari en de Mercedes. Als het enigszins in de buurt komt is het voor Red Bull genoeg. Mits ze volgend jaar ook gewoon een killer-chassis hebben..
Ik betwijfel dat. Hoewel RB gewoon een goed chassis heeft, denk ik niet dat het chassis per definitie beter is dan het chassis van Merc of Fer... RB heeft op dit moment een chassis met korte wielbasis (geloof ik?) waardoor ze het op bepaalde circuits beter doen dan Merc en Fer, maar uiteindelijk denk ik niet dat ze met het chassis kunnen compenseren om een kampioenschap te winnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:27:
[...]

Ik betwijfel dat. Hoewel RB gewoon een goed chassis heeft, denk ik niet dat het chassis per definitie beter is dan het chassis van Merc of Fer... RB heeft op dit moment een chassis met korte wielbasis (geloof ik?) waardoor ze het op bepaalde circuits beter doen dan Merc en Fer, maar uiteindelijk denk ik niet dat ze met het chassis kunnen compenseren om een kampioenschap te winnen.
De top drie heeft zo allemaal hun eigen stijl met sterktes en zwakheden. :)

De Mercedes is een lange auto met een enorm vloeroppervlakte en zeer complexe aeodynamica over de gehele lengte van de auto. De Mercedes is eigenlijk een kwalificatiemonster. De aerodynamica is ontworpen om perfect te functioneren in vrije lucht. Door het enorme vloeroppervlak hebben ze bakken met downforce om ook snel door de bochten te gaan. De filosofie van Mercedes is P1 en P2 kwalificeren en bij de race doodleuk wegrijden en winnen. De auto heeft alleen wel veel last van dirty air en schade heeft vaak ook een disproportioneel grote impact op de prestaties. Het is dus niet de beste racer.

De Red Bull is bijna een tegenpool van Mercedes. Een korte wielbasis en veel rake om het vloeroppervlakte te maximaliseren. De aerodynamica is hier ook zeer complex, maar flexibeler dan Mercedes. Op een recht stuk wordt de achterkant van de auto naar beneden gedrukt door luchtweerstand. Dat kost snelheid, maar minder dan als de achterkant niet naar beneden gedrukt zou worden. Bij remmen schiet de achterkant omhoog en creëert de diffuser enorm veel extra downforce die meegenomen word in de bochten. Daarom kunnen die auto's zo bizar laat remmen en al die snelheid meenemen in de bochten.

Red Bull haar auto's zullen zo nooit de snelste zijn op een recht stuk. Dat maakt bij de meeste races ook helemaal niks uit omdat ze het verlies van de laatste paar kilometers topsnelheid compenseren met meer snelheid in de bochten, tenminste als ze vergelijkbaar vermogen hadden als de andere twee topteams...
De Red Bull is dan ook meer een racer dan een kwalificatieauto. Met een Red Bull kan je makkelijker binnen DRS komen bij DRS detectiepunten die zich vaak voor bochten bevinden. Vervolgens blijf je die bocht bij want extreem veel downforce en dan kan je iemand op een recht stuk inhalen. Het probleem is dat de huidige PU zo zwak is dat ze met DRS een Ferrari of Mercedes nauwelijks kunnen bijhouden.

De Ferrari leek vorig seizoen meer op de Red Bull, maar is nu meer een hybride tussen Mercedes en Red Bull. Het is een auto met wat rake en een lange wielbasis. Het vloeroppervlakte van de Ferrari zal ook enorm zijn en ze hebben in mindere mate dezelfde voordelen als RBR heeft als het om laat remmen en snelheid in de bochten gaat. Ook offert Ferrari wat topsnelheid op omdat ze wat rake hebben. Het compromis in combinatie met een goede PU zorgt ervoor dat de Ferrari eigenlijk heel sterk is in zowel kwalificatie als de race. De Mercedes zal meestal iets beter zijn in kwalificatie, en als de Red Bull eraan te pas komt dan zijn ze onverslaanbaar in een race, zie Monaco. De Ferrari heeft een balans tussen deze twee en is eigenlijk overal sterk.

TL;dr: Alle drie zijn de chassis ijzersterk op hun eigen manier. Kwalificatie is echt Mercedes terrein en rijdt er eenmaal een Mercedes vooraan in de race, dan pak je die meestal niet meer. De Red Bull kan zich veroorloven om met minimale voor en achtervleugels te rijden omdat ze zoveel downforce hebben. Alsnog zijn ze dan zeer competitief of gewoon de snelste door bochten. De Ferrari combineert de sterke eigenschappen van beide auto's maar is eigenlijk nergens de echte meester. Het compromis is gewoon overal competitief en daar valt ook wat voor te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Maar denk je dat Mercedes aan deze ontwerpfilosofie gaat blijven vasthouden? Je ziet dit jaar al dat het niet altijd meer werkt omdat Ferrari gelijkwaardig is waardoor de voordelen minder tot uiting komen. Tenzij ze nu al weten dat de 2019 PU 100 pk extra gaat vinden kan je ervan uitgaand dat dit in 2019 alleen maar erger wordt.

En het lijkt me ook niet verstandig om er bij voorbaat al vanuit te gaan dat Red Bull Honda gaat mislukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Krankenhausen op 25-08-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:39
Krankenhausen schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:32:
Maar gaat Mercedes aan deze ontwerpfilosofie vasthouden dan? Je ziet dit jaar al dat het niet altijd meer werkt omdat Ferrari gelijkwaardig is waardoor de voordelen minder tot uiting komen. Tenzij ze nu al weten dat de 2019 PU 100 pk extra gaat vinden kan je ervan uitgaand at dit in 2019 alleen maar erger wordt.

En het lijkt me ook niet verstandig om er bij voorbaat al vanuit te gaan dat Red Bull Honda gaat mislukken.
Volgend jaar komen er sowieso compleet andere aero regels. Veel simpelere voorvleugel, bargeboards en alles daar omheen wordt weer erg beperkt of gedeeltelijk zelfs verboden, andere achtervleugel. Dat gaat dus ook een grote rol spelen op het ontwerp van de auto en mogelijk zelfs de complete filosofie. Nu lijkt het ook al erop dat de Mercedes zo lang is zodat ze allemaal die vleugels van de neus tot de bargeboards kunnen plaatsen. Als dat dadelijk aan banden is gelegd kunnen ze die ruimte dus ook niet meer gebruiken en heb je ook best kans dat de auto weer korter wordt.

Voor zover je over langer en korter kunt spreken, want volgens mij gaat het maar over enkele tientallen centimeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Krankenhausen schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:32:
Maar gaat Mercedes aan deze ontwerpfilosofie vasthouden dan? Je ziet dit jaar al dat het niet altijd meer werkt omdat Ferrari gelijkwaardig is waardoor de voordelen minder tot uiting komen. Tenzij ze nu al weten dat de 2019 PU 100 pk extra gaat vinden kan je ervan uitgaand at dit in 2019 alleen maar erger wordt.
Waarom zouden ze het veranderen? Hamilton staat toch echt bovenaan het WDC. ;)
Het probleem met Mercedes en verandering is dat wat ze nu hebben gewoon werkt. Je hebben nu jaren aan ontwikkeling in deze stijl zitten en hebben het aardig geperfectioneerd. Ze winnen er ook nog steeds mee.

Ferrari had in 2016 niks te verliezen. Allison zijn vrouw overleed en Allison zelf was kennelijk vaak afwezig voordat hij werd ontslagen. Daarna was het in paniekmodus maar een auto ontwerpen. Het 2016 chassis was slecht met correlatieproblemen en doorgaan op de huidige weg was zinloos. Toen heeft Ferrari kennelijk vanuit de individuele werknemers hun initiatief een meer Red Bull stijl auto ontwikkeld en die was best wel aardig. Een goede PU hadden ze in 2016 eigenlijk al, en in 2017 kreeg die een chassis. Die PU was in 2017 nog niet zo sterk als de Mercedes, maar ze waren dichtbij. Vettel heeft vorig seizoen het ook zelf weggegooid met acties zoals Baku, en Singapore naast betrouwbaarheidsproblemen.
Ik zou RBR-Honda dan ook niet zomaar afschrijven. Als Honda dat gat eenmaal gaat dichten dan zal RBR met hun uitgebreide kennis als het gaat om het optimaliseren van downforce en luchtweerstand per circuit een zeer geducht team kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

toolkist schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:56:
[...]
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor degenen die denken dat Honda Renault voorbij gaat bijvoorbeeld.
Inderdaad. Zou niet heel logisch zijn om dat wel te accepteren als gospel, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik ben wel benieuwd hoe de grid er op Monza uit ziet.
De geruchten...
- Stroll naar Strol Force India
- Ocon uit Force India
- Ocon naar McLaren
- Vandoorne uit McLaren

Kubica wellicht dan naar Williams?
Vandoorne exit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:15:
Ik ben wel benieuwd hoe de grid er op Monza uit ziet.
De geruchten...
- Stroll naar Strol Force India
- Ocon uit Force India
- Ocon naar McLaren
- Vandoorne uit McLaren

Kubica wellicht dan naar Williams?
Vandoorne exit?
Als je het nieuws gisteren en vandaag hebt gevolgd blijft Vandoorne dit seizoen gewoon bij McLaren rijden. Stroll (beter gezegd: Strulovitch) doet geheimzinnig over de volgende GP, maar uit het gesprek tussen Ocon en Vettel zou blijken dat Ocon het seizoen gewoon bij FI afmaakt en daardoor Stroll (beter gezegd: Strulovitch) dus bij Williams blijft tot het einde van het seizoen. Als Ocon vervangen zou worden staat die gewoon aan de kant.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Reliable sources claim that Perez has signed with Haas
https://twitter.com/Cezar.../1033406386590425089?s=20

[ Voor 37% gewijzigd door iichel op 25-08-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
In het Channel 4 interview leek Grosjean ook enthousiast te zijn en dat hij wellicht zelfs snel al met nieuws kon komen. Welk team zou hem willen oppikken? Of zou die het ook zelf voor gezien houden en ergens anders gaan rijden? (WEC, Formula E, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wellicht gewoon vernieuwing bij Haas? Indy?

[ Voor 7% gewijzigd door iichel op 25-08-2018 23:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als Perez plaats maakt, zou Vandoorne niet meer slachtoffer hoeven zijn dit jaar.

Overigens wel wat offtopic, maar in de Formule 2 heeft vanmiddag Nyck de Vries na de pole position van gister vandaag de race gewonnen. Dat zal een leuke opsteker voor hem zijn voor de rest van het seizoen. Hij staat nu 4e in het kampioenschap met 145 punten. Russel staat nog steeds bovenaan met 186 en Norris 2e met 171. Albon met 151 is niet ver weg meer. Nycks teamgenoot Gelael staat trouwens met 29 punten aardig laag en laatste punten is alweer 10 races geleden. Daar waar Russell en Norris toch wel wat nuttigere teamgenoten hebben. Morgen vanaf 10.45 race 2 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Perez naar haas lijkt me onwaarschijnlijk.
Aangezien hij zelf al aangaf dat hij een contract bij FI zou verlengen.
Zou daar ook eerder Leclerc verwachten, maar we zullen het zien of perez een Ric doet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Franz Tost is wel heel positief over Red Bull volgend jaar:
‘Verstappen en Gasly gaan volgend seizoen meedoen om de titel’ - http://nos.nl/l/2247572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Ocon lijkt bevestigd te hebben dat er volgend seizoen geen plek meer voor 'm is bij Force Stroll Point Racing Point Point. Ofzoiets :+

Gisteren na de interviews stond-ie met Vettel frans te praten, bij Ziggo net de beelden incl. ondertiteling :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

voor degene die denken; waarom is Lauda niet bij Mercedes ?

https://www.nu.nl/tag/Niki%20Lauda

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

HUL 10-place grid penalty in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AzzKickah schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:07:
Kan die weer opnieuw kegelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AzzKickah schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:07:
Ach gewoon weer een extra motor erbij nemen dus.
Dan heeft ie genoeg op voorraad tot het einde van het seizoen.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 26-08-2018 19:10 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Ach gewoon weer een extra motor erbij nemen dus.
Dan heeft ie genoeg op voorraad tot het einde van het seizoen.
Je verwacht dat een Renault motor 4 races achter elkaar meegaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Hartley ook weer een matige race. Op een gegeven moment reed hij positie achter Gasly en is vlak voor Vandoorne gefinisht. Niet best.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wom schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:14:
Hartley ook weer een matige race. Op een gegeven moment reed hij positie achter Gasly en is vlak voor Vandoorne gefinisht. Niet best.
Gasly was al gestopt, Hartley nog niet. Daardoor dat ze ineens bij elkaar reden. Maar gezien Hartley 11e starte, direct achter Gasly, en er dan ook nog 5 uitvallers zijn was het inderdaad geen beste race van Hartley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
RobertMe schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:27:
[...]

Gasly was al gestopt, Hartley nog niet. Daardoor dat ze ineens bij elkaar reden. Maar gezien Hartley 11e starte, direct achter Gasly, en er dan ook nog 5 uitvallers zijn was het inderdaad geen beste race van Hartley.
Ben benieuwd wat ze gaan doen bij Toro Rosso.
Het doel van het junior team is het opleiden van coureurs voor het hoofdteam. Die noodzaak is met twee jonkies in RBR echter niet zo groot nu. (hoewel de kans van opstappen altijd aanwezig is)

Hartley moet wel heel veel waarde vertegenwoordigen voor het andere doel: Honda ontwikkelen.
Als dat niet zijn toegevoegde waarde is, dan is de enige reden om hem volgend jaar nog in de STR te hebben zitten dat ze niet met twee rookies willen beginnen.
Toch deden ze dat (uit noodzaak) ook met Sainz en Verstappen en pakte dat prima uit.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:26

Edd

sanderb schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:55:
Ben benieuwd wat ze gaan doen bij Toro Rosso.
Geruchten zijn dat (ook waar ik Olav vanmiddag iets over hoorde roepen) dat er een junior van Ferrari instapt bij TR.
Maar hoe waar dat is en wie, heb ik geen idee van.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Edd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:58:
[...]

Geruchten zijn dat (ook waar ik Olav vanmiddag iets over hoorde roepen) dat er een junior van Ferrari instapt bij TR.
Ik neem de geruchten die Jack noemt met een nog grotere korrel zout dan andere geruchten..

Ik zou het vreemd vinden. LeClerc zie ik naar Haas gaan (exit Grosjean), en dan kan Giovanazzi instappen bij Sauber.
Callum Illot is ook Ferrari junior en zou genoeg punten kunnen halen, maar als die bij STR in zou stappen zou betekenen dat ze een voormalige Red Bull junior plaatsen, maar dan voor Ferrari.

Ferrari heeft potentieel 4 plekken waar ze een junior kunnen stallen. Waarom zou Red Bull ze dan willen helpen met ontwikkeling van zo'n coureur?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

Edd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:58:
[...]

Maar hoe waar dat is en wie, heb ik geen idee van.
Niet waar natuurlijk, waarom zou RBR dat doen? Olav snapte gisteren tijdens Q3 niet eens dat de benzine op was. Lekker laten praten, altijd gezellig maar vooral zelf blijven nadenken want daardoor wordt Olav niet al te veel gehindert.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

sanderb schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:18:
Ferrari heeft potentieel 4 plekken waar ze een junior kunnen stallen. Waarom zou Red Bull ze dan willen helpen met ontwikkeling van zo'n coureur?
pro_6or schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:19:
Niet waar natuurlijk, waarom zou RBR dat doen?
Omdat er niemand in het juniorenprogramma zit die volgend jaar kan instappen?

Ik zou die geruchten trouwens niet zomaar afdoen als onzin. Waarom zit anders Arrivebene bij Red Bull met Marko en Horner om tafel?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DlZWCagX4AEmqfA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DlZWCaaW0AAMEgP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DlZWCagW4AEG45W.jpg
Bron: https://twitter.com/marksutton65/status/1033107792679391233

Ziet er niet uit alsof ze gewoon even gezellig op de koffie gingen :P

Maar tijd zal het leren. Volgens mij wilden ze binnenkort wel bekend gaan maken wie er volgend jaar in TR rijd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Edd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:43:
Maar tijd zal het leren. Volgens mij wilden ze binnenkort wel bekend gaan maken wie er volgend jaar in TR rijd.
Voor Monza? Als ik het mij goed herinner. Dat geldt overigens dan zowel voor STR als voor Ferrari (Kimi? Of in ieder geval dat zitje, Vettel heeft nog een contract).

Maar toch heeft @sanderb een punt. Waarom zou STR Ferrari helpen met het opleiden van een coureur (en een inkijkje geven in zowel STR/RBR als Honda)? Lijkt mij alleen interessant als RBR op zijn minst de mogelijkheid heeft om voor hun te rijden. Verder is er voor STR/RBR 0 voordeel. Tenzij RBR ineens Ferrari motoren ervoor terug krijgt of zo :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
sanderb schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:18:
[...]

Ze hebben er eigenlijk maar 1tje: Het stoeltje van Charles Leclerc.

Ericsson zit redelijk veilig (zolang de eigenaren nog blij zijn met hem & Ferrari niet meer 'inkoopt' in Sauber).

En Haas doet wat zij zelf willen. Zijn geen Ferrari-junior team.
Als Ferrari ze iets leuks kunnen bieden zouden ze het wel aannemen, maar momenteel is Gene de baas en niet Ferrari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

RobertMe schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:50:
Voor Monza? Als ik het mij goed herinner. Dat geldt overigens dan zowel voor STR als voor Ferrari (Kimi? Of in ieder geval dat zitje, Vettel heeft nog een contract).
Ik dacht het wel, dus voor volgende week.
Geruchten zijn (jaja, sue me.. :+) dat Kimi idd verlengt is dit weekend, maar nog niet officieel bekend gemaakt.
Marchionne was de grote drijfveer om Leclerc in de Ferrari te krijgen.
Maar toch heeft @sanderb een punt. Waarom zou STR Ferrari helpen met het opleiden van een coureur (en een inkijkje geven in zowel STR/RBR als Honda)? Lijkt mij alleen interessant als RBR op zijn minst de mogelijkheid heeft om voor hun te rijden. Verder is er voor STR/RBR 0 voordeel. Tenzij RBR ineens Ferrari motoren ervoor terug krijgt of zo :p
Misschien nemen ze wel een talent over.. Of krijgen ze het geheime recept met het geheime ingrediënt voor de benzine.. ;)
Ik weet niet wat ze ermee opschieten, maar blijkbaar is het interessant genoeg om aan de tafel te gaan zitten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Interessante foto’s, dan zou er iets kunnen spelen, maar da zit ik idd wel aan een leclerc te denken. RBR moet wel een echt goeie pakken anders hebben ze genoeg eigen gegadigden (toegegeven, op het moment is de spoeling dun).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
https://www.f1maximaal.nl...ussen-ferrari-en-red-bull
Volgens bovenstaande link, zou van middag cq vanavond een privé vergadering zijn geweest tussen Arrivabene en C Horner en H Marko.
Er zijn foto's geplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Juncto schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:56:
Volgens bovenstaande link, zou van middag cq vanavond een privé vergadering zijn geweest tussen Arrivabene en C Horner en H Marko.
Kimi naar RBR :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:49:
[...]

Waarom zouden ze het veranderen? Hamilton staat toch echt bovenaan het WDC. ;)
Het probleem met Mercedes en verandering is dat wat ze nu hebben gewoon werkt. Je hebben nu jaren aan ontwikkeling in deze stijl zitten en hebben het aardig geperfectioneerd. Ze winnen er ook nog steeds mee.
Zal er dan wel eens vanaf kunnen hangen wie er met het WDC vandoor gaat. Als Vettel het seizoen uiteindelijk toch weet te winnen zie ik Mercedes nog wel grote chassis veranderingen maken. Zeker als ze niet zeker weten of ze hun motor superioriteit weer terug kunnen krijgen. Als Hamilton wint dan waarschijnlijk niet.

En natuurlijk hoop ik ook dat RBR-Honda een succes wordt. Een echte driestrijd vooraan zal het alleen maar spannender maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Bij Ziggo hadden ze het erover dat Ferrari een jeugd driver bij STR wilde gaan plaatsen zodat die ervaring op kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Bij Ziggo hadden ze het erover dat Ferrari een jeugd driver bij STR wilde gaan plaatsen zodat die ervaring op kan doen.
Dan zou Horner er niet bij zitten maar Tost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:04
Zou dit niet gewoon een oude foto kunnen zijn? Bespreking van Vettel van RBR > Ferrari ? Want nergens is er bewijs dat het vandaag gebeurde?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Dan zou Horner er niet bij zitten maar Tost ;)
Helmut Marko beslist wie er bij RBR en STR rijdt, niet Christian Horner of Franz Tost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
mnarijnm schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:04:
Zou dit niet gewoon een oude foto kunnen zijn? Bespreking van Vettel van RBR > Ferrari ? Want nergens is er bewijs dat het vandaag gebeurde?!
Zou wel raar zijn dat zowel aan de RBR kant als aan de Ferrari kant al de 2018 team kleding gedragen werd in het jaar 2013 :+

Daarnaast is Mark Sutton volgens mij een gerespecteerd fotograaf (in ieder geval komen ook veeeel foto's van hem hier langs), zou dus een rare move zijn om dan ineens zo'n move te doen en nieuws proberen te halen uit oude foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:04
RobertMe schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:08:
[...]

Zou wel raar zijn dat zowel aan de RBR kant als aan de Ferrari kant al de 2018 team kleding gedragen werd in het jaar 2013 :+

Daarnaast is Mark Sutton volgens mij een gerespecteerd fotograaf (in ieder geval komen ook veeeel foto's van hem hier langs), zou dus een rare move zijn om dan ineens zo'n move te doen en nieuws proberen te halen uit oude foto's.
Dat zou dan wel een rare verkleedpartijtje zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

[...]

Ik zou die geruchten trouwens niet zomaar afdoen als onzin. Waarom zit anders Arrivebene bij Red Bull met Marko en Horner om tafel?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand trouwens een idee wie die tweede man van Ferrari is? Bekend gezicht, maar geen idee wat hij doet binnen het team. Is het meer een technische man (maar daarvan is de hoogste Jock Clear?), of meer een manager man? (zoals Jonathan Wheatley bij RBR).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 20:11
[...]

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

"hoe kunnen we mercedes uitschakelen zonder sporen achter te laten?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even naar het algemene topic geschopt. :)
Tja, er gaan geruchten dat Ferrari een plek zoekt voor Giovinazzi. Haas lijkt Magnussen te worden en dan Grosjean of Perez. Bij Sauber zal Ericsson wel blijven. Ik zie Marko niet zomaar tweede garnituur accepteren, ook niet voor een flinke zak met geld. Het zou dus potentieel kunnen dat Leclerc naar STR gaat. Dat brengt wel een risico met zich mee als het om de ontwikkelingen van Honda gaat. Die moeten afgeschermd worden omdat Leclerc een Ferrari coureur blijft.

Verder kunnen ze het ook nog over geheel andere dingen hebben zoals de budgetcap. Zowel RBR als Ferrari zullen niet zitten te wachten op een cap van $150 miljoen omdat ze dan honderden mensen moeten ontslaan en een aanzienlijk deel van hun fabrieken stil komen te liggen. Dat lijkt me eigenlijk waarschijnlijker omdat het de aanwezigheid van Horner verklaard.
Ari Gold schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:21:
[...]

"hoe kunnen we mercedes uitschakelen zonder sporen achter te laten?"
Meer hoeveel betalen jullie ons om Mercedes uit te schakelen. :+
Krankenhausen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Zal er dan wel eens vanaf kunnen hangen wie er met het WDC vandoor gaat. Als Vettel het seizoen uiteindelijk toch weet te winnen zie ik Mercedes nog wel grote chassis veranderingen maken. Zeker als ze niet zeker weten of ze hun motor superioriteit weer terug kunnen krijgen. Als Hamilton wint dan waarschijnlijk niet.

En natuurlijk hoop ik ook dat RBR-Honda een succes wordt. Een echte driestrijd vooraan zal het alleen maar spannender maken.
Ik denk dat Mercedes ook bij verlies niks gaat veranderen. Anders is niet slechter maar gewoon anders. Er is niks fundamenteel mis met Mercedes hun aerodynamische concept net zoals dat er niks mis is met de concepten van Red Bull en Ferrari.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-08-2018 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:38:
Even naar het algemene topic geschopt. :)

[...]

Tja, er gaan geruchten dat Ferrari een plek zoekt voor Giovinazzi. Haas lijkt Magnussen te worden en dan Grosjean of Perez. Bij Sauber zal Ericsson wel blijven. Ik zie Marko niet zomaar tweede garnituur accepteren, ook niet voor een flinke zak met geld. Het zou dus potentieel kunnen dat Leclerc naar STR gaat. Dat brengt wel een risico met zich mee als het om de ontwikkelingen van Honda gaat. Die moeten afgeschermd worden omdat Leclerc een Ferrari coureur blijft.
Komt hoofdzakelijk vanuit RAI, sinds de dood van die oude topman is de wens voor een nieuwe racer in het team ook een stuk minder en willen ze gewoon RAI houden als 'wingman' voor Vettel (doet ie goed), dus GIO (immers LEC zit al bij 'B team' Sauber) tijdelijk onderbrengen bij een ander team om hem later bij hun te laten racen.

STR is dan de ideale, ze doen aardig mee, gigantisch budget, liften op RBR, win/win voor RBR en FER.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Ik voorspel (dwz mij glazen bol en mijn kippenbotjes) dat er een grote kans is dat Kimi terug komt naar RB en ze leclerc naar Ferrari willen halen.

Zoals ik al zei in het andere topic mbt Spa: er moet nu echt nieuw talent komen wat Jack en Olav vervangt, ditgaat echt niet meer. Teveel fouten, teveel ego, slecht inzicht. Gewoon Olaf zo nu en dan op de bank zetten en iemand anders het laten proberen die wezenlijk wat toegevoegde waarde biedt als commentator. Jaiks.

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 27-08-2018 14:11 . Reden: Doe eens niet zo triest met die name-calling ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

wowly schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:57:
Ik voorspel (dwz mij glazen bol en mijn kippenbotjes) dat er een grote kans is dat Kimi terug komt naar RB en ze leclerc naar Ferrari willen halen.

Zoals ik al zei in het andere topic mbt Spa: er moet nu echt nieuw talent komen wat ben en jerry vervangt, ditgaat echt niet meer. Teveel fouten, teveel ego, slecht inzicht. Gewoon Olaf zo nu en dan op de bank zetten en iemand anders het laten proberen die wezenlijk wat toegevoegde waarde biedt als commentator. Jaiks.
Waarom zou Red Bull in vredesnaam Kimi in een van de wagens willen hebben? Dat slaat nergens op. Red Bull laat alleen maar jonge coureurs instappen waar Ferrari alleen maar ervaren coureurs in de Ferrari laat rijden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

wowly schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:57:
Kimi terug naar RB? Die heeft nooit voor RB gereden, dus hoe kan hij nu terug naar RB?
Daarnaast was Leclerc in de Ferrari iets wat Marchionne aan het pushen was.
Ik verwacht "gewoon" dat Kimi bij Ferrari blijft.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Giovinazzi is italiaa en Scuderi Toro Rosso is ook Italiaans, daar zit dan evt de win voor RBR (populariteit in Italië) maar of Gio nu echt zo goed is. Vooral fijn voor Ferrari dit. Er zal nog wel wat sweetener in deze koffie moeten dan.

Accu geheimpjes graag😈

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Laatst online: 15-09 19:52
Edd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:53:
[...]

Kimi terug naar RB? Die heeft nooit voor RB gereden, dus hoe kan hij nu terug naar RB?
Daarnaast was Leclerc in de Ferrari iets wat Marchionne aan het pushen was.
Ik verwacht "gewoon" dat Kimi bij Ferrari blijft.
wowly heeft het waarschijnlijk over het WRC avontuur van Kimi.

https://s1.cdn.autoevolut...aled-pictures-15866_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Valt me nu pas op dat met één race Racing Point al voorbij is aan Williams :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

akerssies schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 01:14:
[...]

wowly heeft het waarschijnlijk over het WRC avontuur van Kimi.

https://s1.cdn.autoevolut...aled-pictures-15866_1.jpg
Bij sauber reed Kimi ook ooit met rb sponsoring. Evenals Jos in de arrows dat seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mark-k schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Alleen Giovinazzi heeft genoeg punten toch? En die was nou ook niet bepaald denderend. Misschien wil Red Bull wel van Toro Rosso af? Ik zie niet waarom Red Bull mee zou werken aan het toevoegen van een Ferrari rijder. Voor het geld hoeven ze het niet te doen en ze kunnen vast wel 2 jonge rijders vinden die voor ze daar willen rijden. En dan is het vooral de vraag of ze Giovinazzi echt overwillen nemen en dat lijkt me eigenlijk weinig kans hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Martinspire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Alleen Giovinazzi heeft genoeg punten toch? En die was nou ook niet bepaald denderend. Misschien wil Red Bull wel van Toro Rosso af? Ik zie niet waarom Red Bull mee zou werken aan het toevoegen van een Ferrari rijder. Voor het geld hoeven ze het niet te doen en ze kunnen vast wel 2 jonge rijders vinden die voor ze daar willen rijden. En dan is het vooral de vraag of ze Giovinazzi echt overwillen nemen en dat lijkt me eigenlijk weinig kans hebben
Ik heb geen idee, ik vertel alleen wat ik gehoord heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Kimi is vaker door red bull gesponsord zoals anderen als heel opmerkten. Maar mijn glazen bol is niet echt effectief hoor. Zie niet in waarom kimi naar en zou willen gaan nu hij lekker bij Ferrari zit, echter Leclerc is erg belangrijk voor ferrari

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ja, dat is precies hoe al die leipe conspiracy theoristen ook te werk gaan... Als zus en zo niet zo is, waarom zien we dan situatie xyz? Nou, heb je even? Er zijn heel veel dingen gaande in F1, nieuwe regels, nieuwe banden, Concorde toestand, de lijst is best lang. En op momenten dat ze even tijd hebben, is er zo af en toe best wel eens wat te bespreken. Dat iemand op enig moment ernstig kijkt, en de foto half stiekem (kan ook gewoon een gordijntje zijn) genomen is, wil niet zeggen dat het een geheime meeting was.
Je kunt ook nieuws maken met je fantasie. Ga voor een willekeurige foto zitten en verzin een verhaal...is makkelijker dan je denkt, want niemand kan het gesprek dat gaande was afleiden uit de foto.

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar ik vind het behoorlijk dun om de foto als bewijs te zien voor een of ander vaag scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Misschien ging die meeting wel over hoe je de beste pannekoeken kunt maken, nobody knows :p

Overigens gaat de prijs voor het maken van de grootste pannekoek naar papa Stroll :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Semi inhakende op de Honda discussie in de Spa thread:
Gezien de regels m.b.t. dat een fabrikant alle teams een gelijke motor moet leveren. Kan Honda volgend jaar STR nog steeds als ontwikkelteam zien waarbij ze meer motoren bij STR testen en op het moment dat zo'n motor goed blijkt te zijn pas bij RBR plaatsen?

Ik denk van wel zolang ze de nieuwe motor maar bij RBR aanbieden, en dat dan dus eigenlijk de keuze is van RBR om die niet af te nemen. Vraag is alleen of ze wel "ooit" dezelfde motor moeten hebben. Of dat ze bv bij STR ook een motor kunnen testen met een X aantal verbeterde dingen, en ze later een nieuwe motor in de RBR plaatsen die maar een klein deel van die verbeteringen bevat (omdat de andere nog niet goed genoeg zijn bv). Dus dat ze eigenlijk 2 aparte motoren ontwikkelen waarbij STR steeds nieuwe dingen krijgt en de motor die RBR heeft een stuk behoudender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:35
Martinspire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:53:
Alleen Giovinazzi heeft genoeg punten toch?
GIO heeft al een SL en dus geen punten nodig. Fuoco heeft volgens mij ook voldoende punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, Giovinazzi... Wel knap van hem dat ie voor meerdere teams in een jaar een auto kort reed.
Weet niet of dat een echte topper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

@RobertMe
Een Merc/Fer doet dit eigenlijk al. Ze plaatsen eerst de nieuwe motoren bij klantenteams. Als die het goed doen, pakken de hoofdteams de motor. Dit om betrouwbaarheidsproblemen voor te zijn.

Het gaat er inderdaad volgens mij om dat de motor beschikbaar is voor RBR. Deze hoeven ze niet in te zetten. Net zoals Renault nu Spec-C heeft, maar hem zelf niet gaat inzetten.

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

Dat interview van Jack met Gasly was pas erg. In plaats van blij te zijn voor die jongen dat ie promotie had gekregen ging Jack alleen maar zeveren dat hij het toch wel moeilijk ging krijgen naast Max en dat Max een betere rijder is |:(

edit: Gasly... pfffffff nog niet wakker, thx @Melantrix !

edit: https://www.ziggosport.nl...-telefoon-van-vriend.html op 00:45.

[ Voor 27% gewijzigd door beany op 27-08-2018 11:32 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
beany schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:26:
Dat interview van Jack met Ocon was pas erg. In plaats van blij te zijn voor die jongen dat ie promotie had gekregen ging Jack alleen maar zeveren dat hij het toch wel moeilijk ging krijgen naast Max en dat Max een betere rijder is |:(
Je bedoelt Gasly? ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:43
RobertMe schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:24:
Semi inhakende op de Honda discussie in de Spa thread:
Gezien de regels m.b.t. dat een fabrikant alle teams een gelijke motor moet leveren. Kan Honda volgend jaar STR nog steeds als ontwikkelteam zien waarbij ze meer motoren bij STR testen en op het moment dat zo'n motor goed blijkt te zijn pas bij RBR plaatsen?

Ik denk van wel zolang ze de nieuwe motor maar bij RBR aanbieden, en dat dan dus eigenlijk de keuze is van RBR om die niet af te nemen. Vraag is alleen of ze wel "ooit" dezelfde motor moeten hebben. Of dat ze bv bij STR ook een motor kunnen testen met een X aantal verbeterde dingen, en ze later een nieuwe motor in de RBR plaatsen die maar een klein deel van die verbeteringen bevat (omdat de andere nog niet goed genoeg zijn bv). Dus dat ze eigenlijk 2 aparte motoren ontwikkelen waarbij STR steeds nieuwe dingen krijgt en de motor die RBR heeft een stuk behoudender is.
Een fabrikant mag een team geen upgrade weigeren, maar de teams hoeven niet elke upgrade te gebruiken. Zoals nu ook vaak gebeurt, omdat ze anders een grid straf krijgen en het daarom uitstellen tot een circuit dat sowieso in hun nadeel is zodat ze er minder last van hebben. STR kan volgend seizoen dus nog als test team voor de Honda motor dienen, RBR hoeft die motor, mgu-h/k, e.d. namelijk niet gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 20:11
Hey, weer raceweek. :+ *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IQDuPtE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Arrivabene doet RB het aanbod om in 2020 met Ferrari motoren te rijden, mocht het met Honda niet lukken. Voowaarde van Arrivabene: RB beloofd Ferrari niet alteveel aan te vallen en vooral Mercedes te dwarsbomen :+
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:38:
[...]

Haas lijkt Magnussen te worden en dan Grosjean of Perez.
Volgend jaar rijden Perez en Stroll bij FI, Dat heeft Ocon al bevestigd tov Vettel ;) Vettel vroeg hem of hij bleef bij FI, toen zei Ocon "Nee, de stoeltjes zijn bezet."
Ik zie Marko niet zomaar tweede garnituur accepteren, ook niet voor een flinke zak met geld.
Het zou dus potentieel kunnen dat Leclerc naar STR gaat. Dat brengt wel een risico met zich mee als het om de ontwikkelingen van Honda gaat. Die moeten afgeschermd worden omdat Leclerc een Ferrari coureur blijft.
Ik zie dit niet zo snel gebeuren eigenlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 27-08-2018 12:45 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:10:

De vraag is alleen wie je dan op hun plaats kan zetten. Ze hebben die Guido mee laten draaien, maar Olav lult zoveel dat hij nauwelijks iets bijdraagt en als hij iets zegt lult Olav er snel overheen of negeer het. Misschien voelt ie zich bedreigt.
Nou moet ik ook zeggen dat Guido ook wel wat ondermaats presteerde die paar keer. Die gaf juist veel technische details, wat voor veel mensen helemaal niet relevant is. En hij was absoluut te zwak tegenover Olaf. Daar hadden ze beter aan kunnen werken, want het was voor Olaf ook niet lastig om de leiding weer over te nemen, waardoor ik constant het idee had dat er al een natuurlijke inbalans was. Waarschijnlijk omdat Olaf het niet gewend is met een ander te zitten, en Guido überhaupt niet zo gewend is commentaar te leveren, dat het er nog erg in moest groeien bij allebei. Olaf iets ingetogener, maar Guido ook zeer zeker wat mondiger om ook het commentaar op momenten te kunnen leiden. Ik vind het jammer dat er weinig kans op groei is geweest, ik vond het wel een interessant koppel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kan het gemiep over het commentaar zich weer naar het klaagtopic begeven?
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

Dan kunnen we het hier weer over de F1 zelf hebben :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
ATS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Nou, hoe Ricciardo zijn achtervleugel stuk kwam was mij ook niet direct helder. Het was op de beelden heel slecht te zien wat daar nu aan de hand was. Ik denk niet dat ik ergens beelden gezien heb (ook niet achteraf) van hoe die voorvleugel van Alonso dan de achtervleugel van Ric raakte. Die mag je hem wel vergeven denk ik. Ook waren er vroeg in de race volgens mij nog geen beelden te zien van de aanrijding tussen RIC en RAI, al had Olaf dat moeten kunnen zien of inschatten.
Dat van Alonso en Ric was maar een stuk of 5 keer in beeld tijdens de race. ;)

De conclusie dat de achterband van Rai dor Ric kapot was kon ik ook pas later trekken, ik zag in eerste instantie alleen schade aan zijn achtervleugel

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
YakuzA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:36:

Ik dacht dat er ook een passage over stond in de topic warning, maar die is er niet (meer). Daarom kon ik mij niet inhouden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vandoorne begint nu ook openlijk kritisch te worden op McL.

Toch stiekem wel een teken dat hij een beetje op de tocht zit de laatste weken:
https://www.motorsport.co...n-2018-vandoorne/3166195/
Stoffel Vandoorne believes McLaren has not made any progress in Formula 1 this season after admitting it is “difficult to get a worse weekend” than the Belgian Grand Prix.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:41:
Vandoorne begint nu ook openlijk kritisch te worden op McL.

Toch stiekem wel een teken dat hij een beetje op de tocht zit de laatste weken:
https://www.motorsport.co...n-2018-vandoorne/3166195/

[...]
Spa also exposed a major top speed deficit that has also contributed to McLaren’s struggles
Tja, als je dat hoort heeft 'ie ook wel gelijk. De woordkeuze doet me denken dat dit probleem er al een tijdje is en dat gewoon niet is opgemerkt? Hoe merk je dat nou niet op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Stoelpoot schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:46:
[...]

[...]

Tja, als je dat hoort heeft 'ie ook wel gelijk. De woordkeuze doet me denken dat dit probleem er al een tijdje is en dat gewoon niet is opgemerkt? Hoe merk je dat nou niet op?
Komt allemaal door die klote Honda motor toch, ligt niet aan het McLaren chassis :P eerh, ooh wacht :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Damian schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Komt allemaal door die klote Honda motor toch, ligt niet aan het McLaren chassis :P eerh, ooh wacht :P
Komt allemaal door de klote Honda motor die op maat gemaakt moet zijn aan het chassis, geloof ik. Helaas ligt dat probleem niet bij Honda, maar bij McLaren zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 16-09 18:54
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:33:
[...]

Ik denk dat Honda Renault inmiddels heeft ingehaald.
Gasly kon aardig meekomen afgelopen race en gevoelsmatig hadden ze ook meer vleugel staan dan renault.
Of ze moeten verder heel weinig downforce hebben op die auto.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

YakuzA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:36:

Dit dus. Ik heb een hele zwik verplaatst.
B-Real schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:39:
[...]

Ik dacht dat er ook een passage over stond in de topic warning, maar die is er niet (meer). Daarom kon ik mij niet inhouden :P
Serieus... :/ Op veler verzoek is die topic warning ingekort. En dan toch tegen beter weten in het verkeerde topic vervuilen. |:(

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:41

Wom

Bastie-88 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:02:
[...]

Gasly kon aardig meekomen afgelopen race en gevoelsmatig hadden ze ook meer vleugel staan dan renault.
Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00593/0010/1/1030/580/459/article/lead_image/belgian-grand-prix-2018-toro-rosso.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.f1reports.com/f1/img_upload_dir/RENAULT_SPORT_F1_BRANDING_26082018_01/11.jpg

Oordeel zelf maar :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Idd, zoals Horner aangaf is op het moment de Honda ongeveer gelijkwaardig qua power aan de Renault.
Vandaar ook dat ze het vertrouwen erin hadden dat er meer potentie zit bij Honda dan bij Renault.

(qua betrouwbaarheid valt het nog niet echt in te schatten, maar dat zullen wel volgend jaar wel merken :) )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Het begint er aardig op te lijken maar ik hou een slag om de arm. McLaren hun chassis is gewoon een grap en hoe efficiënt Renault haar chassis is op snelle banen weet ik eigenlijk niet. Ik zie dat @Wom het het antwoord geeft over downforce. Duidelijk te zien dat de STR-13 met meer voor en achtervleugel reed, en ook nog eens redelijk wat rake. Dan gaat het lastig worden om nog lang vol te houden dat de Renault zelfs maar on par is met Honda. :D

Monza gaat een mooie tweede test worden. Verder heeft de Renault C-spec gewoon gefaald als ze deze zelf niet durven te gebruiken. Honda is bezig en probeert nog een nieuwe motor te introduceren dit seizoen, maar die beloven niks.

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-08-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:03:
[...]

Serieus... :/ Op veler verzoek is die topic warning ingekort. En dan toch tegen beter weten in het verkeerde topic vervuilen. |:(
Niet iedereen leest natuurlijk al die aanpassingen ;) Ik heb er nooti wat van meegekregen dat daar ooit over is gesproken, ik volg toch al heel het seizoen.
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Het begint er aardig op te lijken maar ik hou een slag om de arm. McLaren hun chassis is gewoon een grap en hoe efficiënt Renault haar chassis is op snelle banen weet ik eigenlijk niet. Monza gaat een mooie tweede test worden. Verder heeft de Renault C-spec gewoon gefaald als ze deze zelf niet durven te gebruiken. Honda is bezig en probeert nog een nieuwe motor te introduceren dit seizoen, maar die beloven niks.
Dat ze hun eigen motor niet gebruiken vind ik ook al tekenend, dat ze dus echt geen betrouwbare motor kunnen maken dat ze het maar bij anderen willen testen voor zichzelf.
Pagina: 1 ... 31 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1