A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat slecht en gemakkelijk zeg...

"When you grow up your heart dies"
De eerste dislike is dan ook van mij.
O, en Thomas ken ik wel maar ik ben uit de Bolke de Beer, Beetje Colargol, Fabeltjeskrant en Paulus de Boskabouter tijd.
[ Voor 61% gewijzigd door sjaool op 21-08-2018 20:27 ]
Mooi bouwjaar, mijn zoon was Thomas fansjaool schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:24:
@hjs Geen fan van nietszeggende en onnozele YouTube video's.![]()
De eerste dislike is dan ook van mij.![]()
O, en Thomas ken ik wel maar ik ben uit de Bolke de Beer, Beetje Colargol, Fabeltjeskrant en Paulus de Boskabouter tijd.
Vergeet Calimero niet!sjaool schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:24:
@hjs Geen fan van nietszeggende en onnozele YouTube video's.![]()
De eerste dislike is dan ook van mij.![]()
Stelletje ouwe knarren hier
En nu back ontopic dan maar?

@alo_oficial
@PierreGASLY
@danielricciardo
@Carlossainz55
@Max33Verstappen
@svandoorne
@Ericsson_Marcus
@lance_stroll
Details here >> https://t.co/zloVXK4aD3
#BelgianGP 🇧🇪 #F1 https://t.co/GtjVEcQO5J
Acht mensen! Een dubbele 4-4 opstelling. Lekker hoor. Oh valt mee ze doen het in twee delen. Dus niet met z'n achten in 1x.
Thursday, August 23, 1500 hours local time (1300 UTC)
Part 1
Fernando Alonso (McLaren), Pierre Gasly (Toro Rosso), Daniel Ricciardo (Red Bull), Carlos Sainz (Renault)
Part 2
Marcus Ericsson (Sauber), Lance Stroll (Williams), Stoffel Vandoorne (McLaren), Max Verstappen (Red Bull)
Friday, August 24, 1300 hours local time (1100 UTC)
Part 1
Cyril Abiteboul (Renault), Gil de Ferran (McLaren), Christian Horner (Red Bull)
Part 2
Otmar Szafnauer (Force India), Franz Tost (Toro Rosso), Claire Williams (Williams)
[ Voor 43% gewijzigd door Oekol op 21-08-2018 21:48 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Graag weer ontopic ja.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heb alleen het idee dat ik delen van dit filmpje eerder heb gezien.
(Filmpje is wel vandaag gepost)
(Ook de oude auto etc, maar gaat meer om de fabriek
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 21-08-2018 22:03 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nu hebben ze daarnaast Gas...
Max Gas
FreeReef.nl
Er staat dan wel 33 op maar de T-cam is niet geel. Beetje jammer. Maar goed die van de Jumbo klopte ook al niet.Ari Gold schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:30:
voor wie nog een RB13 1:43 autotje wilt, bij de action is die 4 euro.![]()

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 22-08-2018 01:21 ]
Nee, want Max is een voornaam en Gasly een achternaamWorld Citizen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:50:
Stiekem heb ik het altijd wel grappig gevonden dat Max... Max heet.
Max Gas
https://www.planetf1.com/...-us-he-was-going-to-sign/
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ach heb ik ook weleens gedaan of wel getekend en later toch bedanktbasvn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:47:
RIC heeft het niet helemaal netjes gedaan
https://www.planetf1.com/...-us-he-was-going-to-sign/
En andersom gebeurd het ook (vanuit werkgevers kant)
Monisha Kaltenborn anyone?
Als hij staat te wachten voor de poort die open gaat.. Postal 2 anyoneYakuzA schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:54:
Red bull heeft wel de goede muziek.
Heb alleen het idee dat ik delen van dit filmpje eerder heb gezien.
(Filmpje is wel vandaag gepost)
[video]
(Ook de oude auto etc, maar gaat meer om de fabriek)
Ziet er wel weer strak uit
Het wordt gewoon VER GAS hoor, iets met achternamen ipv voornaam.World Citizen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:50:
Stiekem heb ik het altijd wel grappig gevonden dat Max... Max heet.
Max Gas
Gaan nieuwssites nu ieder los zinnetje uit het interview bij ServusTV als nieuwsitem brengen?kevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:12:
https://m.gpupdate.net/nl...n-aan-ontwikkeling-honda/
Marko is in ieder geval al fan!
Wat denk je nu zelf? En dan zeggen ze dat er geen stomme vragen bestaan.Tleilaxu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]
Gaan nieuwssites nu ieder los zinnetje uit het interview bij ServusTV als nieuws item brengen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ga wel lachen als Gasly dan WDC wordt volgend jaarkevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:12:

We zullen zien hoe ze ervoor staan, volgend jaar in Melbourne.kevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:12:
* Destruction verwacht een moeizame seizoensstart voor RBR- Honda, maar die Japanners weten wel hoe ze 'n motorblok moeten bouwen dus uiteindelijk zal het absoluut goed komen.
VER vs. GAS, moeilijk te zeggen. Aan de ene kant heeft Gasly niet voor niks heel lang op de reserveplank van RB/TR gelegen (kan het nu zo 1,2,3 niet terug vinden, maar Gasly is een paar jaar reserve coureur geweest iirc).
[ Voor 41% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2018 12:35 . Reden: Laat de scheldwoorden achterwege ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Tja, uiteindelijk had Toyota ook onbeperkt geld... Ik zie nog niet helemaal in waarom Honda volgend jaar ineens vooraan zou moeten staan, maar laten we het hopen.Destruction schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
We zullen zien hoe ze ervoor staan, volgend jaar in Melbourne.
* Destruction verwacht een moeizame seizoensstart voor RBR- Honda, maar die Japanners weten wel hoe ze 'n motorblok moeten bouwen dus uiteindelijk zal het absoluut goed komen.
[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2018 12:35 . Reden: Quote aangepast ]
De vraag stellen is hem beantwoordenTleilaxu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]
Gaan nieuwssites nu ieder los zinnetje uit het interview bij ServusTV als nieuwsitem brengen?
En zoals Marko zegt: "Wij bouwen er wel een chassis omheen." Dat kunnen ze bij RBR ook daadwerkelijk, chassisbouwen is één van hun grootste kwaliteiten

Het is zéker geen puur gokwerk wat RBR betreft, maar een zeer educated guess dat men elkaar op papier erg goed kan aanvullen en dat zich in de praktijk gaat bewijzen met een goede auto.
Het zit min of meer verborgen in de handgreep onder het zwarte rubber:

Artikel:
https://www.motorsport.co...est-ferrari-tech-intrigue
Pijltje erbij zou handig zijnErapaz schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:57:
Heeft iemand meer informatie over het extra knopje van Ferrari op het stuurwiel wat ingedrukt wordt tijdens het aangaan van de rode lichten op de startgrid?
Het zit min of meer verborgen in de handgreep onder het zwarte rubber:
[afbeelding]
Artikel:
https://www.motorsport.co...est-ferrari-tech-intrigue
Je kan het ook anders bekijken. De relatie met Renault was dermate verziekt dat ze niet verder konden gaan. Die vochten elkaar de paddock uit. Dan moet je als RBR iets anders. Mercedes en Ferrari vallen af dus blijft alleen Honda over.Pathogen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:52:
Het blijft een stap die, in ieder geval voor ons zonder direct inzicht, heel goed of heel slecht kan uitpakken. Al vind ik dat het met TR zeker zo slecht nog niet gaat.
En zoals Marko zegt: "Wij bouwen er wel een chassis omheen." Dat kunnen ze bij RBR ook daadwerkelijk, chassisbouwen is één van hun grootste kwaliteiten
Het is zéker geen puur gokwerk wat RBR betreft, maar een zeer educated guess dat men elkaar op papier erg goed kan aanvullen en dat zich in de praktijk gaat bewijzen met een goede auto.
Dan kan je er ook een goed nieuws verhaal van spinnen en hopen op het beste.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik denk dat hij op deze doelt:

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ja, thanks, denk dat die wordt bedoeld. Maar wat doet het? Heeft het invloed op de koppeling?Slavy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat hij op deze doelt:
[afbeelding]
Zowel McLaren als RBR hebben geen goede reputatie als het gaat om kritiek op hun PU partner... valt op dat het vooral bij hen steeds over negatieve zaken gaat, terwijl andere klantenteams zoals bijv. Sauber, FI of Williams geen echte klachten hebben over hun PU.asing schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:00:
[...]
Je kan het ook anders bekijken. De relatie met Renault was dermate verziekt dat ze niet verder konden gaan. Die vochten elkaar de paddock uit. Dan moet je als RBR iets anders. Mercedes en Ferrari vallen af dus blijft alleen Honda over.
Dan kan je er ook een goed nieuws verhaal van spinnen en hopen op het beste.
Misschien komt dat omdat de Mercedes en Ferrari PU betrouwbaarder en sneller zijn? Dan heb je ook niets te klagen, aangezien de rest vanuit het team zelf komt.kevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Zowel McLaren als RBR hebben geen goede reputatie als het gaat om kritiek op hun PU partner... valt op dat het vooral bij hen steeds over negatieve zaken gaat, terwijl andere klantenteams zoals bijv. Sauber, FI of Williams geen echte klachten hebben over hun PU.
Ik denk dat RBR of McLaren ook niet zou klagen als ze een Mercedes of Ferrari PU hadden.kevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Zowel McLaren als RBR hebben geen goede reputatie als het gaat om kritiek op hun PU partner... valt op dat het vooral bij hen steeds over negatieve zaken gaat, terwijl andere klantenteams zoals bijv. Sauber, FI of Williams geen echte klachten hebben over hun PU.
Maar ik hoop dat Marko niet aan het bluffen is. Nog een hype en teleurstelling met PU's hoeft van mij echt niet.

Een necrologie van het Toyota F1 verhaal zou ik grààg lezenTleilaxu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:39:
[...]
Tja, uiteindelijk had Toyota ook onbeperkt geld... Ik zie nog niet helemaal in waarom Honda volgend jaar ineens vooraan zou moeten staan, maar laten we het hopen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zoiets?Wom schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:42:
[...]
Een necrologie van het Toyota F1 verhaal zou ik grààg lezen
https://www.f1maximaal.nl...ljarden-fiasco-van-toyota
Ik zeg ook niet dat Honda volgend jaar wel even een WDC/WCC op gaat leveren, dat zal echt nog wel even gaan durenTleilaxu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:39:
[...]
Tja, uiteindelijk had Toyota ook onbeperkt geld... Ik zie nog niet helemaal in waarom Honda volgend jaar ineens vooraan zou moeten staan, maar laten we het hopen.
Newey echter gaat vast geen 10 jaar meer door, die wil ook een keer van z'n rust genieten.. En of er echt al iemand klaar is om in de voetsporen van Newey te gaan staan...? Zie de RB13 waar Newey minder bij betrokken was, dat ding ging pas toen Newey zich er weer mee bezig ging houden...
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Als Ferrari en Mercedes om de knikkers gaan in het kampioenschap, en jij als Williams redt het niet tot in de top 10 met diezelfde Mercedes.... Ligt het dan aan de motor of aan de rest?kevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Vanaf de andere kant bekeken : als je als Renault fabrieksteam iedere keer door je eigen klantenteam (RBR) om de oren wordt gereden, ligt het dan ook aan de motor?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zowel McLaren als RBR zijn/waren topteams die miljoenen in de sport steken en het liefst een fabrieksteam zijn. Dat zal ook nog wel een verschilletje maken. Tuurlijk zijn de Force Indias, Haasen, STRs etc ook nodig als "veldvulling", maar die teams weten in principe ook dat ze niet meedoen om de winst, voor hun heeft het dan ook veel minder zin om te klagen over een slechte PU, zeker aangezien ze al de betere PUs hebben.kevlar01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Das wel heel erg oppervlakkig... Bij dit verhaal is het vooral belangrijk waardoor het precies mis is gegaan...
Toyota deed het op het laatst helemaal zo gek nog niet, en als dat chassis een van de betere zou zijn geweest dan had er mogelijk meer ingezeten. De krachtbron zelf leek prima in orde gezien sommige kwalificatie (en race)-resultaten van de Toyota aangedreven teams (2009 als voorbeeld). Tegen Brawn was dat seizoen (zeker de eerste seizoenshelft niet), vrijwel niemand opgewassen.Tleilaxu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:39:
[...]
Testing, one, two ...
https://www.racefans.net/2009/11/05/how-toyota-got-it-wrong/MikeyMan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:08:
[...]
Das wel heel erg oppervlakkig... Bij dit verhaal is het vooral belangrijk waardoor het precies mis is gegaan...
Zie kopje 'Driver Decisions'
Nog steeds beknopt, maar staat eea wel in uitgelegd.
Niet helemaal toch? RBR had een correlatie probleem met het designen van de RB13. Als je met verkeerde modellen rekent/ontwerpt kan zelfs Newey geen topauto wegzetten. Ze zijn na de wintertesten als een gek gaan zoeken waar die problemen vandaan kwamen en dat hebben ze gedurende het jaar gevonden/rechtgezet. De hulp van Newey heeft het process versnelt maar ik denk niet dat het een hele goede graadmeter is om te kunnen zeggen dat RBR toen gefaalt heeft op design. Wie weet wat de RB13 zonder die problemen gelijk gepresteerd had.Destruction schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:50:
[...]
Ik zeg ook niet dat Honda volgend jaar wel even een WDC/WCC op gaat leveren, dat zal echt nog wel even gaan durenMaar Honda weet hoe ze motoren moeten bouwen, dat moet uiteindelijk gewoon goed komen. Dat kan niet anders. RedBull, zeker zolang ze Newey hebben, weet hoe ze een auto moeten bouwen, dus op termijn zou het zeker een sterke combinatie kunnen worden.
Newey echter gaat vast geen 10 jaar meer door, die wil ook een keer van z'n rust genieten.. En of er echt al iemand klaar is om in de voetsporen van Newey te gaan staan...? Zie de RB13 waar Newey minder bij betrokken was, dat ding ging pas toen Newey zich er weer mee bezig ging houden...
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Tja als we dat zouden weten....Erapaz schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Ja, thanks, denk dat die wordt bedoeld. Maar wat doet het? Heeft het invloed op de koppeling?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
In ieder geval op het wegrijden bij Lights Out, want via diverse onboards is te zien dat de (linker)duim op die knop wordt gehouden en bij lichten uit gaat de duim direct van het knopje af. Vooral bij de onboard van Vettel, afkomstig van de GP van Oostenrijk, is dat goed te zien. Raikkonen lijkt trouwens een voorkeur voor de rechterduim te hebben. Mogelijk dat daarom het knopje zowel links als rechts aanwezig is op het stuur.Erapaz schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Ja, thanks, denk dat die wordt bedoeld. Maar wat doet het? Heeft het invloed op de koppeling?
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2018 13:44 ]
Testing, one, two ...
Ik heb er de laatste race niet meer opgelet, maar bij een paar races lag er bij de start-voorbereiding een zak over de top cam. Why?hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:40:
[...]
In ieder geval op het wegrijden bij Lights Out, want via diverse onboards is te zien dat de (linker)duim op die knop wordt gehouden en bij lichten uit gaat de duim direct van het knopje af. Vooral bij de onboard van Vettel, afkomstig van de GP van Oostenrijk, is dat goed te zien.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Net als bij de launch control vroeger dus.hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:40:
[...]
In ieder geval op het wegrijden bij Lights Out, want via diverse onboards is te zien dat de (linker)duim op die knop wordt gehouden en bij lichten uit gaat de duim direct van het knopje af. Vooral bij de onboard van Vettel, afkomstig van de GP van Oostenrijk, is dat goed te zien.
Zou het een soort elektronische rem zijn, waardoor je het aangrijpingspunt van de koppeling alvast kunt voelen zonder per ongeluk naar voren te rollen? Maar waarom dan niet gewoon je linkervoet op de rem houden?
Of moeten we het meer zoeken in een vervanging voor het mechanisme wat vroeger automatisch het bitepoint zocht en nu handmatig?
Edit:
Als ik dit https://www.formula1.com/...h-race-start-returns.html artikel bekijk over het verbieden van een tweede koppeling, dan zou dit knopje daar misschien een vervanging voor kunnen zijn.
Druk op het knopje zodat de koppeling ontkoppeld is, zoek met de clutchpaddle het bitepoint, laat het knopje los om de koppeling naar het bitepoint te laten schieten. Vervolgens regel je met een combinatie van gaspedaal en koppeling de rest van je start.
[ Voor 24% gewijzigd door Erapaz op 22-08-2018 13:55 ]
https://nl.motorsport.com...a-koeling/3162261/?nrt=54Jasphur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:43:
[...]
Ik heb er de laatste race niet meer opgelet, maar bij een paar races lag er bij de start-voorbereiding een zak over de top cam. Why?
TL;DR nog onbekend maar men denkt om de temp in de airbox te verlagen zodat de motor een 'boost' krijgt
Een ander vermoeden was dat ze de T-cam blokkeren zodat deze "iets" niet filmt (info op het stuur bv?) wat ook bevestigd wordt door het feit dat de koeling voor de airbox wat ze in de pitbox gebruiken (dus die buis wat ze in de airbox schuiven met ventilator) ook een stukje plastic heeft wat heel toevallig precies over de T-cam schuift heeft. Er zit dus echt een stuk plastic aan aan alleen de kant waar daadwerkelijk de camera zit, en dat vormt ook precies om de T-cam/vleugelvorm heen.vhal schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:53:
[...]
https://nl.motorsport.com...a-koeling/3162261/?nrt=54
TL;DR nog onbekend maar men denkt om de temp in de airbox te verlagen zodat de motor een 'boost' krijgt
Ik heb wel een screenshot van een beeld van de T-camPathogen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:15:
Ik heb die artikelen over de "koelzak" ook gelezen maar helaas allemaal zonder plaatje van de zak in kwestie... Ben nu wel benieuwd

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik zal eens zoeken. Ik zag het toen Ted Kravits over de grid heen liep. Het Ferarri personeel werd ineens heel zenuwachtig toen hij en zijn camera eraan kwamen. Sindsdien staat er vaak een paraplu voor.Pathogen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:15:
Ik heb die artikelen over de "koelzak" ook gelezen maar helaas allemaal zonder plaatje van de zak in kwestie... Ben nu wel benieuwd
Wist toch meer dan ik dacht:
Je hebt 12 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 62,326 seconden bezig geweest.
Ben geen grote F1 kenner en ik kijk pas sinds Max pas actiefdemo31051987 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:24:
Helmen-quiz van Ziggo: https://www.ziggosport.nl/sport-quiz/5-helmen-quiz.html
Je hebt 12 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 62,326 seconden bezig geweest.![]()

Een aantal verkeerd gegoktJe hebt 7 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 114,581 seconden bezig geweest.
Gemiddeld gezien hebben andere spelers 66% van de vragen goed beantwoord.
Jij had 46% van de vragen goed. Je scoorde dus lager dan het gemiddelde, volgende keer beter!

Je hebt 11 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 84,476 seconden bezig geweest.
Gemiddeld gezien hebben andere spelers 64% van de vragen goed beantwoord.
Jij had 73% van de vragen goed. Je bent dus beter dan de gemiddelde deelnemer!
Viel mij niets tegen moet ik zeggen. Hoewel ik meer coureurs aan de ogen herkende dan aan de helm
Uiteindelijk heeft het weinig met de helmen te maken maar meer met het herkennen van het gedeelte van het hoofd tussen het vizier.Je hebt 12 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 61,249 seconden bezig geweest.
Gemiddeld gezien hebben andere spelers 64% van de vragen goed beantwoord.
Jij had 80% van de vragen goed. Je bent dus beter dan de gemiddelde deelnemer!
Je hebt 14 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 79,370 seconden bezig geweest.demo31051987 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:24:
Helmen-quiz van Ziggo: https://www.ziggosport.nl/sport-quiz/5-helmen-quiz.html
Je hebt 12 van de 15 vragen goed beantwoord en je bent hiermee 62,326 seconden bezig geweest.![]()
Huh!
Geen idee hoe ik er 14 goed heb. En welke ik dan toch fout had.
Ik ben even door wat Sat Feed media beelden gestruind omdat daarin "eigen" FIA beelden zitten voorafgaand aan het FIA F1 Intro. Bij Monaco komt de koeling goed in beeld tijdens een shot met Raikkonen op de voorgrond. Het camera oog lijkt bij die toegepaste uitvoering nog onbedekt te zijn? Of gaat het over een ander onderdeel?RobertMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:56:
[...]
Een ander vermoeden was dat ze de T-cam blokkeren zodat deze "iets" niet filmt (info op het stuur bv?) wat ook bevestigd wordt door het feit dat de koeling voor de airbox wat ze in de pitbox gebruiken (dus die buis wat ze in de airbox schuiven met ventilator) ook een stukje plastic heeft wat heel toevallig precies over de T-cam schuift heeft. Er zit dus echt een stuk plastic aan aan alleen de kant waar daadwerkelijk de camera zit, en dat vormt ook precies om de T-cam/vleugelvorm heen.

Testing, one, two ...
Het was echt een zak. Als iemand de races offline heeft staan misschien kan diegene dan even op de starting grid (pre-warmup lap) van Duitsland en/of Hongarije kijken. Bij 1 van die, of beiden, lag die zak bovenop de T-cam.hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Ik ben even door wat Sat Feed media beelden gestruind omdat daarin "eigen" FIA beelden zitten voorafgaand aan het FIA F1 Intro. Bij Monaco komt de koeling goed in beeld tijdens een shot met Raikkonen op de voorgrond. Het camera oog lijkt bij die toegepaste uitvoering nog onbedekt te zijn? Of gaat het over een ander onderdeel?
[afbeelding]
Het ging in mijn ogen echt om een zak, zoals @AzzKickah ook al zegt. Dit was ergens een keer bij een start te zien.hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Ik ben even door wat Sat Feed media beelden gestruind omdat daarin "eigen" FIA beelden zitten voorafgaand aan het FIA F1 Intro. Bij Monaco komt de koeling goed in beeld tijdens een shot met Raikkonen op de voorgrond. Het camera oog lijkt bij die toegepaste uitvoering nog onbedekt te zijn? Of gaat het over een ander onderdeel?
[afbeelding]
Dit is inderdaad wat ik bedoelde, en hier dan ook niet zichtbaar, maar ik meen dat Ted het ook pas later (na Monaco dus) liet zien. Ik weet alleen niet meer wanneer dat was, zowel welke race, als welke sessie (denk tijdens een FP, mogelijk pre-race toen de auto nog in de pitbox stond).hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
[afbeelding]
Nu hebben ze op de start grid altijd die ijszak erop liggen, waar ze bij deze foto/screenshot gewoon de koeling erin hebben. Dus ik vermoed dat ze dit later hebben aangepast.
Heb alles offlineAzzKickah schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:44:
[...]
Het was echt een zak. Als iemand de races offline heeft staan misschien kan diegene dan even op de starting grid (pre-warmup lap) van Duitsland en/of Hongarije kijken. Bij 1 van die, of beiden, lag die zak bovenop de T-cam.
Testing, one, two ...
Kun je een screenie plempen?
Engeland? Misschien toch een koelzak?AzzKickah schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:48:
Raar hoe je geheugen je in de steek laat.. Ik weet niet meer of het wit of geel was, wat er bovenop lag.
Kun je een screenie plempen?
@Jasphur, bij welke race dacht je?
FIA beeld

Sky beeld

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2018 15:01 ]
Testing, one, two ...
Ja dat moet het geweest zijn.
In mijn herinnering zag je het op beeld vanaf de andere kant van de auto, vanaf een wat verhoogd oogpunt.
Andere races hadden ze een grotere zak/geen hand erboven waardoor de zak echt helemaal over de T-cam heen hong. Maar dit is wel waar we op doelden ja.hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:55:
[...]
Engeland? Misschien toch een koelzak?
[afbeelding]
Yes! Silverstone inderdaad, nu ik dit zo weer zie. En dit is inderdaad wat ik bedoelde.hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:55:
[...]
Engeland? Misschien toch een koelzak?
[afbeelding]
In mijn hoofd hing deze wel eens waar veel meer over de T-cam heen. Thanks voor het zoeken!
Ik zie dat ze ook vaak de paraplu over de cockpit plaatsen (zonder rijder erin), maar dat doen sommige andere teams ook. Zonder rijder heb je natuurlijk een aardig vrije blik in de cockpitRobertMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:58:
[...]
Andere races hadden ze een grotere zak/geen hand erboven waardoor de zak echt helemaal over de T-cam heen hong. Maar dit is wel waar we op doelden ja.
Testing, one, two ...
Tijdens de Jumbo racedagen werden er ook nog dozenvol van die miniaturen uitgedeeld, terwijl ik net te laat was met m'n spaarkaart omdat ze 'op' waren.sjaool schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 01:19:
[...]
Er staat dan wel 33 op maar de T-cam is niet geel. Beetje jammer. Maar goed die van de Jumbo klopte ook al niet.
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas ook geen pet gewonnen.
Ik neem aan dat dit met geluid (ik zit op werk
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heb hem net ook geluisterd vanochtend was mn baas er nogGrrrrrene schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:00:
[...]
Ik neem aan dat dit met geluid (ik zit op werk) grappiger is?
Maar het is gewoon het deuntje van Thomas de trein, over het filmpje heen, vind er vrij weinig aan.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik heb beiden van mijn zoon gekregen. Ze werden uitgedeeld tijdens de presentatie van Racing Team Nederland in een restaurant te Veghel waar hij werkt(e). De misser met de T-cam was opvallend te noemen.Aardappel schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:09:
[...]
Tijdens de Jumbo racedagen werden er ook nog dozenvol van die miniaturen uitgedeeld, terwijl ik net te laat was met m'n spaarkaart omdat ze 'op' waren.![]()
![]()
Testing, one, two ...
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-08-2018 17:00 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Tering wat slecht.iichel schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:39:
Enige nut van het F1 intro is om Will z'n kutgrappen aan elkaar te compileren
[video]
Maar dat zijn ze zeker niet allemaal in dat filmpje.
Gerucht of waarheid, geen idee eerlijk gezegd. Als het waar is hebben we zondag 18 auto's op de grid.
Ik zeg waar.Destruction schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:04:
Legal problems may stop Force India from racing in Belgian Grand Prix
Gerucht of waarheid, geen idee eerlijk gezegd. Als het waar is hebben we zondag 18 auto's op de grid.
Ik ken de F1 in jaren niet anders. Andere teams zullen geen poot uitsteken om te helpen, en als ze het kunnen blokkeren door de TV gelden of een uitzondering op de regels te blokkeren zullen ze het doen. De FIA doet er ook geen zak aan behalve papier bestuderen.
Ik vraag me af of dat de FOM hier zich gaat laat gelden en de nieuwe bazen het oude gekronkel niet accepteren en gewoon er door drukken dat FI toch gewoon op de baan zal staan. Ook al voldoen ze niet aan de inschrijving. Het is gewoon het zelfde team alleen het zwarte gat wordt nu door een ander met geld gevuld.
Dat teams bankroet gaan ok, thats life. Maar het is toch een aanfluiting dat er eigenlijk gewoon geen 1 enkel nieuw team kan overleven.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
https://www.f1naarnederland.nl/
Ik heb twee RB13's gehaald. Ze hadden ook Mercedes en Ferrari staan.Aardappel schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:09:
[...]
Tijdens de Jumbo racedagen werden er ook nog dozenvol van die miniaturen uitgedeeld, terwijl ik net te laat was met m'n spaarkaart omdat ze 'op' waren.![]()
![]()
Een Red Bull RB13 gaat ongeopend bij het Max Verstappen blikje Red Bull. Leuk als soort tijdcapsule. De andere zet ik ergens neer.
Mooi die branding van FI, hopelijk kunnen ze wel gewoon meedoen dit weekend.
Dat zou dan ook nog een leuk probleem kunnen worden voor Liberty, aangezien voor zover ik weet de contracten met de organisatoren een minimum van 20 auto's voorschrijven? Als FI niet mag starten in Spa, zou Spa dan een claim in kunnen dienen bij Liberty? Ik herinner me dat dat eerder voor Bernie reden was om in de buidel te tasten om teams overeind te houden.Destruction schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:04:
Legal problems may stop Force India from racing in Belgian Grand Prix
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Lijkt mij dat dat de normale luchtstromen vanaf de achtervleugel zijn. Alleen zie je deze normaliter niet, behalve onder sommige weersomstandigheden (hetzelfde als regen/spray de luchtstromen zichtbaar maakt).Jasphur schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:33:
Gewoon een gave foto. Heb er geen informatie bij. Wie wel?
[afbeelding]
Alboreto in de F1/87:Jasphur schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:33:
[afbeelding]
Wikipedia: Ferrari F1/87
Locatie is wat lastiger, vanwege de timing waarschijnlijk Spa. Het betonnen muurtje rechts na bocht 9?
Iedereen denkt altijd dat Newey "wel even een goede auto bouwt" maar ook Newey heeft behoorlijke miskleunen gebouwd in zijn tijd bij McLaren. Newey alleen is dus geen garantie dat er wel even een goede gebouwd gaat worden voor volgend jaar en dat "hij" wel even de tekorten weg poetst met een "formidabele" auto.Destruction schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:50:
[...]
Ik zeg ook niet dat Honda volgend jaar wel even een WDC/WCC op gaat leveren, dat zal echt nog wel even gaan durenMaar Honda weet hoe ze motoren moeten bouwen, dat moet uiteindelijk gewoon goed komen. Dat kan niet anders. RedBull, zeker zolang ze Newey hebben, weet hoe ze een auto moeten bouwen, dus op termijn zou het zeker een sterke combinatie kunnen worden.
Daarnaast had de RB13 last van het feit dat er correlatie problemen waren tussen wat men in de simulaties / windtunnel zag en wat er op het asfalt gebeurde. Ik geloof niet dat de slechte start te wijten was aan het feit dat Newey in het begin van het jaar wat meer tijd in de Valkerie en de bootjes mocht stoppen. Dat wil iedereen natuurlijk graag horen "want als Newey weer 100% op een project staat zal het allemaal wel weer beter worden" maar zo blijkt het in de praktijk toch ook niet te werken.
En de directe mensen om Newey heen zullen ook geen koekenbakkers zijn net als de ontwerpers / engineers welke bij andere teams rond lopen. Ik denk dat RBR zich wel enige zorgen zou moeten maken om zijn opvolging nu Key dreigt te gaan vertrekken naar McLaren en er volgens mij verder geen "boegbeelden" meer aanwezig zijn met de naam / status van Newey.
Wat betreft de Honda motor, ik maak me daar persoonlijk niet zo heel veel zorgen over. Zo slecht doet de Honda het niet dit jaar. Als je bijvoorbeeld Leclerc in de Sauber vergelijkt met een Gasly in de Torro Rosso zitten die redelijk dicht bij elkaar als je af gaat op hun prestaties (en dan denk ik dat Leclerc zelfs nog de betere coureur is van de 2).
Honda (meen ik ooit eens ergens gelezen te hebben) heeft ook Ilmor aangetrokken voor de verdere ontwikkeling en die hebben al een historie met RBR dus ik denk dat het alleen maar mee kan vallen volgend jaar. Ik denk dat het een zegen is voor RBR dat McLaren de boel niet op de rit kreeg met Honda en dat RBR eindelijk afscheid kan nemen van Renault waar men al jaren een niet al te beste relatie mee heeft maar wel mee door moest omdat er geen enkel alternatief voor ze was.
Zolang RBR die fout niet maakt (wat Marko zegt: https://www.gpupdate.net/...n-aan-ontwikkeling-honda/) en zolang Honda van zijn fouten heeft geleerd dan gaat de samenwerking zeker goed komen.
Wat ook al enigszins te zien is bij de STR Honda samenwerking.
Klopt, maar ik denk dat er ook een force-majeure (overmacht) clausule in dat contract staat. Het is namelijk niet zo dat FI op omvallen staat. Ze zijn juist gered, alleen is er iemand verbolgen over het feit dat ie (blijkbaar) niet mee mocht doen en dat deze deal kennelijk in de achterkamers is beklonken. Dus komt er een rechtszaak, waardoor ze misschien niet mee kunnen doen. Dat is een tijdelijk verhaal. Bovendien geen goede reclame voor de partij die het team wil kopen....ze krijgen namelijk dan wel een vette boete van een paar ton. Plus alle kosten die al gemaakt zijn voor het raceweekend. Dus als je beweert dat je het team een warm hart toedraagt, ga je niet ervoor zorgen dat ze beginnen met een paar miljoen achterstand.ATS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 06:22:
[...]
Dat zou dan ook nog een leuk probleem kunnen worden voor Liberty, aangezien voor zover ik weet de contracten met de organisatoren een minimum van 20 auto's voorschrijven? Als FI niet mag starten in Spa, zou Spa dan een claim in kunnen dienen bij Liberty? Ik herinner me dat dat eerder voor Bernie reden was om in de buidel te tasten om teams overeind te houden.
Ik denk dat het met een sisser afloopt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Spanish GPJasphur schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:33:
Sparks and vortices from Michele Alboreto's Ferrari F1-87.
Image details
ID: 1015360183
Championship: Formula 1 1987 (Formula 1, 1987)
Event: Spanish GP
Date taken: Sunday, September 27, 1987
Teams: Ferrari
Photographer: Rainer Schlegelmilch
Bron.
Offtopic: mijn god wat een bedrag om het beeld rechtenvrij over te nemen.DJTimo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:29:
[...]
Spanish GP
Sparks and vortices from Michele Alboreto's Ferrari F1-87.
Image details
ID: 1015360183
Championship: Formula 1 1987 (Formula 1, 1987)
Event: Spanish GP
Date taken: Sunday, September 27, 1987
Teams: Ferrari
Photographer: Rainer Schlegelmilch
Bron.
Dat is geen fout van Honda, maar een fout van McLaren die de Japanse cultuur niet snapte. Als je een Japans bedrijf een hele lijst met eisen geeft, zeggen ze overal ja op. Dat betekend niet "ja, dat kunnen/doen we" maar "we gaan er naar kijken". McLaren kwam met een hele waslijst aan wensen en eisen, en ze hebben de "ja" van Honda verkeerd geinterpreteerd om vervolgens zuur te reageren toen Honda het niet zo kon bouwen. Eigenlijk betekend alleen in Noord-Europese landen een "ja" een "ja". In bijvoorbeeld Spaanstalige landen betekend het vaak "nee". Ze zeggen dan ja, en laten niets meer van zich horen.ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:06:
McLaren maakte de grote fout om het auto ontwerp prio #1 te maken en de motor moest daar maar op afgestemd zijn, Honda maakte de fout om daar grotendeels in mee te gaan en dan krijg je automatisch een toxic relatie.
Zolang RBR die fout niet maakt (wat Marko zegt: https://www.gpupdate.net/...n-aan-ontwikkeling-honda/) en zolang Honda van zijn fouten heeft geleerd dan gaat de samenwerking zeker goed komen.
Wat ook al enigszins te zien is bij de STR Honda samenwerking.
Tsja....dat hoor ik ook altijd. Maar ik vraag me dan af of dat 'onze' fout is of een gedeelde verantwoordelijkheid. Het is niet voor het eerst dat Honda zaken doet met een westers bedrijf. Het is nogal naïef om te veronderstellen dat de hele wereld meegaat in jouw rare eeuwenoude tradities en gewoontes. En dat iedereen daar ook van op de hoogte is. We zitten inmiddels in de 21ste eeuw en 'wij' weten van allerlei landen hun gekke gewoontes, maar zij zijn blijkbaar blissfully ignorant van die van ons...ThomasG schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:45:
[...]
Dat is geen fout van Honda, maar een fout van McLaren die de Japanse cultuur niet snapte.
Dus ja, dom van Honda om ja te zeggen. Zij hadden kunnen weten dat een westerling dan denkt dat jij echt ja bedoelt. Dat is dan weer onze gekke gewoonte.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1