3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Duidelijk, dan vatte ik hem wat verkeerd opmphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:28:
[...]
Dat zeg ik bewust zo. Ik haat het woord 'fan' omdat het van 'fanaticus' komt en dat zijn fans doorgaans ook. Fans van een popartiest eigenen zich de artiest toe en in de racerij zie je de haatposts van zogenaamde fans ten opzichte van de concurrenten op Facebook voorbij komen. Als je dat zo ziet, wil je jezelf geen fan meer noemen. Ik noem mezelf liever liefhebber van de sport en ik bewonder een aantal coureurs specifiek. Maar fan...nee, zou wil ik mezelf niet noemen. Meestal komt er weinig goeds van een fan.
Kan, maar dan moeten ze wel met geld over de balk komen want Williams heeft nu gewoon knaken nodig. En ik denk niet dat Sirotkin volgend jaar nog in de F1 zit (want ik had niet het idee dat ie nou zoveel geld mee nam)basvn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Williams word Mercedes junior team, en daar stoppen ze Russel in?
Het scheelt al als ze de Mercedes motor 'krijgen' ipv kopen.Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:43:
[...]
Kan, maar dan moeten ze wel met geld over de balk komen want Williams heeft nu gewoon knaken nodig. En ik denk niet dat Sirotkin volgend jaar nog in de F1 zit (want ik had niet het idee dat ie nou zoveel geld mee nam)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Buemi rijdt WEC en FE en is ook alweer aardig op leeftijd. Die verwacht ik niet zomaar terug als vaste rijder. Het was dan logisch geweest dat ze hem al hadden verkozen boven HAR afgelopen jaar.MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:23:
- Buemi is testrijder van RB. Heeft ervaring, misschien een goede keuze om naast een rookie (Norris?) te zetten?
- Ik vlak Vandoorne niet uit voor TR
- Nakajima heeft genoeg punten, wel Toyota Junior begreep ik
Verder:
- Rowland (Mercedes achtergrond?)
- Rosenquist
- Nyck de Vries
- Tom Dillman
En zoals ik zei; ik denk dat er na vorig jaar wel een paar aan dit rijtje zijn toegevoegd.
UIt het nieuwe rijtje:
- Rossi
- Nasr
- Markelov
De keuze is reuze, zelfs een paar jonkies
Vandoorne zou kunnen, maar dan moet hij zichzelf echt wel bewijzen.
Nakajima verwacht ik niet terug vanwege zijn leeftijd, volgens mij is hij ook niet bepaald junior meer.
Rowland vraag ik me af of teams hem echt zien zitten als F1 rijder. Hij is al junior geweest bij McLaren, Renault en Williams. Wat doet hij dit seizoen eigenlijk?
Rosenquist heeft volgens mij komend jaar niet meer voldoende punten omdat er 30 wegvallen.
De Vries moet ook eerst maar eens zien dat hij voldoende punten haalt.
Dillmann zie Rosenquist en de Vries.
Rossi is een optie. Maar zou die echt terugkomen uit Amerika? Volgens mij zie hij carrière maken in de IndyCar ook wel zitten, staat momenteel 2e in het kampioenschap.
Nasr geen idee.
Markelov zie ik wel samen met Sirotkin bij Williams zitten. In combinatie met een Rus als sponsor. Williams zal iets moeten mochten zowel papa Stroll als Martini weg gaan.
Handig lijstje als deze inderdaad klopt. Let wel dat voor komend seizoen de eerste kolom wegvalt en de resultaten van 2018 erbij komen. Daarbij zit volgens mij ook de kanttekening dat er vanuit het WEC in 2018 geen punten komen, gezien dat seizoen doorloopt in 2019.Shiver23 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:20:
Actuele lijst (mei 2018?) met punten: https://docs.google.com/s...mMoHHxdzPgOX5Q/edit#gid=0
In deze lijst staan ook lui van over de 40
[ Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 15-08-2018 13:54 ]
TheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:51:
[...]
Williams zal iets moeten mochten zowel papa Stroll als Martini weg gaan.
Maar het is naast de baan in 2018 spannender dan op de baan.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Twee keer zoveel als Kubica bij zich had...Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:43:
[...]
Kan, maar dan moeten ze wel met geld over de balk komen want Williams heeft nu gewoon knaken nodig. En ik denk niet dat Sirotkin volgend jaar nog in de F1 zit (want ik had niet het idee dat ie nou zoveel geld mee nam)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Naast testrijden voor Williams (recent nog in Hongarije) zit hij dit jaar in het WEC.TheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:51:
[...]
Rowland vraag ik me af of teams hem echt zien zitten als F1 rijder. Hij is al junior geweest bij McLaren, Renault en Williams. Wat doet hij dit seizoen eigenlijk?
Als Kubica gaat zeggen dat hij sponsoren nodig heeft, denk ik dat hij dat in 3 tellen bij elkaar heeft gesprokkeld (door fans)mphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Twee keer zoveel als Kubica bij zich had...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kimi heeft dezelfde directe manier van reageren als FernandoPathogen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:46:
[...]
Geen idee hoe de situatie bij McLaren, met Stoffel en Fernando, wat te doen heeft met Kimi of Max, maar dat McLaren erop vooruit zal gaan als ze niet meer een zowel grof betaalde als grofgebekte coureur in dienst hebben lijkt mij wel logisch.
Max krijgt dezelfde geweldige motor volgend seizoen .
Mc Laren zal volgend jaar al die ervaring gaan missen .
"Beautiful Clean Coal"
Vind je? Ik ben geen Kimi-aanhanger en ken zijn historie ook niet goed, maar ondanks dat ik het een chagrijnig mannetje vind is het mij nog nooit opgevallen dat hij zijn auto race na race aan het afzeiken is.leekers schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:04:
[...]
Kimi heeft dezelfde directe manier van reageren als Fernando
Nou rijdt ie ook in een prima bak, dat scheelt
De Honda in de RBR/TR zal niet een afgedwongen size-zero concept zijn zoals bij McLaren het geval was. Wordt het een geweldig powerhouse? Geen idee, maar ik heb wél het idee dat RBR en Honda daadwerkelijk in synergie willen samenwerken.Max krijgt dezelfde geweldige motor volgend seizoen .
Tuurlijk. Het is heus niet allemaal ellende dat Alonso met zich meebrengt, anders had niemand hem willen hebben. Ik denk alleen dat je, zeker bij een wat afgegleden team als McLaren, veel meer kan hebben aan saamhorigheid dan aan felle kritiek. Felle kritiek is beter geschikt om puntjes op de i te zetten bij een al goed lopende auto, om mensen scherp te houden in plaats van op hun lauweren te laten rusten.Mc Laren zal volgend jaar al die ervaring gaan missen .
In dit geval is de i nog niet aanwezig om puntjes op te zetten.
Ach ja, in Duitsland fahr je weer met je autoperpixel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:35:
OT op het chauffeur/piloot verhaal. Als je niet kunt autorijden ben je toch ook een brokkenpiloot? en in dezelfde categorie vind ik het al jaren vreemd dat in het engels "een boot varen" "to drive a boat" is. Nu hoop ik dat in het Nederlands een boot ook drijft, maar das toch net iets anders.
Gamertag: FinrazielNL
Ik denk dat niet veel mensen twijfelden aan die combinatie. Ik ben meer benieuwd naar wie er bij STR gaan rijden. Gezien de krappe situatie denk ik dat Brandon nu een vreugdedansje in zijn kamertje aan het doen is. Maar wie wordt zijn teamgenoot? Norris? Zouden ze die kunnen uitruilen tegen Key? Contractvrij dan, niet huren voor een jaartje.leekers schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:47:
Gasly meerdere bronnen melden dat
https://www.telegraaf.nl/...uwe-teamgenoot-verstappen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Sainz en Key geruild voor Norrismphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:51:
[...]
Ik denk dat niet veel mensen twijfelden aan die combinatie. Ik ben meer benieuwd naar wie er bij STR gaan rijden. Gezien de krappe situatie denk ik dat Brandon nu een vreugdedansje in zijn kamertje aan het doen is. Maar wie wordt zijn teamgenoot? Norris? Zouden ze die kunnen uitruilen tegen Key? Contractvrij dan, niet huren voor een jaartje.
ESPN bron (volgens het artikel). Meerdere bronnen, behalve suggestief, heb ik niet kunnen vinden.leekers schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:47:
Gasly meerdere bronnen melden dat
https://www.telegraaf.nl/...uwe-teamgenoot-verstappen
http://www.espn.com/f1/st...e-fernando-alonso-mclaren
Edit: Sources have told ESPN that Sainz will be confirmed on a two-year deal at McLaren on Thursday, meaning Toro Rosso's Gasly looks set to be the man to make the jump and partner Max Verstappen in 2019.
[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 15-08-2018 16:03 ]
Testing, one, two ...
Interessante ontwikkeling maar in de Formule 1 hoeft dat toch niet, Hier zouden ze gewoon altijd op de limiet moeten kunnen rijden, zonder ook maar ergens op te letten (benzine, banden, toeren etc.). Kun je je 100% concentreren en heb je ook al die info niet nodig.
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Nou...die schermpjes op de sturen zitten er niet voor de sier. Soms is het erg interessant om de bandentemp te zien bv. Je zou kunnen stellen dat als ze het in Superformula nodig vinden, het voor F1 ook interessant zou kunnen zijn. Gele vlaggen bv, je delta's, VSC enzo...best fijn als je niet steeds van de baan af hoeft te kijken.aveenhuysen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Interessante ontwikkeling maar in de Formule 1 hoeft dat toch niet, Hier zouden ze gewoon altijd op de limiet moeten kunnen rijden, zonder ook maar ergens op te letten (benzine, banden, toeren etc.). Kun je je 100% concentreren en heb je ook al die info niet nodig.
Zou wel tof zijn als ze live gap's kunnen tonen aan de rijders.aveenhuysen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Brengt wat extra druk mee als je ziet dat je achterligger ineens 0,2sec per ronde inloopt.
Daarnaast kan het percentage energie wat je gespaard hebt (boost) ook getoond worden.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hebben de coureurs in de F1 niet al een beetje, maar dan via audio?
Daarnaast rijden die kerels toch allemaal op gevoel en op de bovenste lampjes op hun display?
Klopt, maar ik zie bijv op het display van de Mercedes stuurtjes soms de BBW (brake by wire, niet de andere afkortingJasphur schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Hebben de coureurs in de F1 niet al een beetje, maar dan via audio?
Daarnaast rijden die kerels toch allemaal op gevoel en op de bovenste lampjes op hun display?

Ook welke gear dat je in zit is handig lijkt me. Als ik motorrij tel ik ook welke versnelling ik zit (sequentieel), maar soms vergeet je dat of mis je een gear.
[ Voor 23% gewijzigd door kevlar01 op 15-08-2018 16:37 ]
Die aanpassing kan best op de tast en dan via het beeldschermpje een bevestiging dat je het goed hebt gedaan. Iets aanpassen doen ze vooral op de rechte stukken dus dan kun je best een halve seconden iets naar beneden kijken op je stuurtje. Maar inderdaad een bevestiging van de juiste aanpassing op je vizier kan hier handig zijn.kevlar01 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:34:
[...]
Klopt, maar ik zie bijv op het display van de Mercedes stuurtjes soms de BBW (brake by wire, niet de andere afkorting) of de harvesting settings aanpassen. Zal vast ook wel op de tast kunnen maar dit kan vast wel handig zijn
[afbeelding]
Ook welke gear dat je in zit is handig lijkt me. Als ik motorrij tel ik ook welke versnelling ik zit (sequentieel), maar soms vergeet je dat of mis je een gear.
Het getal van de versnelling staat vaak met koeienletters op het display dus dat zou de coureur net moeten kunnen zien zonder zijn ogen naar het display te brengen. Denk overigens dat de coureurs de versnellingen 'tellen' en echt wel weten in welke versnelling ze zitten. Ik vergeet het al nauwelijks en heb het niet eens op mijn display staan.
We gaan het zien. Als iemand in de F1 op het idee komt om het toe te passen zal het wel handig zijn. Als het schermpje an sich maar geen storende factor wordt.
Ik weet eigenlijk niet meer of ik het hier mee eens ben.aveenhuysen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Aan de ene kant wel omdat F1 staat voor de snelste auto's en het gaat om racen.
Maar aan de andere kant gaat het ook over het neusje van de zalm aan techniek.
Zo is er een fuel limiet. Ik vind dat geen gek plan... zo stimuleer je de ontwikkeling van brandstrof besparing.
Ik blijf continu toch van mening dat F1 ook een ontwikkel platform moet zijn voor fabrikanten. Het moet naast entertainment ook een bijdrage leveren aan techniek.
F1 is hier vaak in doorgeslagen, maar ik heb ze ook dingen zien doen ten koste van snelheid maar ten gunste van technieken. Als je die balans fijn afstelt heb je leuke races, maar word er ook nog iets leuks ontwikkeld.
FreeReef.nl
Eigenlijk zouden ze in de F1 nu moeten afspreken dat de volgende generatie motoren op waterstof rijdJasphur schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:49:
@World Citizen Grappig dingetje: volgend seizoen is de brandstof limiet verhoogd zodat ze langer en nog meer op de limiet kunnen rijden
(ooeee alle petrolheads zijn nu aan het flamen).
Dan is Formula E voor de accupakketjes en kan waterstof als techniek verder en sneller ontwikkeld worden.
Doet alleen wel pijn dat die auto's dan geen geluid meer maken
Nee, en dat is ook nooit geweest. In de tijd dat je mocht bijtanken moest je toch op je brandstof letten, want 6x stoppen is geen optie. En ook je banden zijn altijd een limiterende factor, zelfs als je banden hebt die de hele race mee kunnen. Als je heel erg hard rijdt, teveel drift (een gevolg van te hard rijden) of een keer te hard hebt geremd, zijn je banden ook (te vroeg) aan gort. Je hebt dus altijd een limiet van een of andere soort. Je kunt nooit écht helemaal voluit gaan. Die bandentemps zijn belangrijk omdat bij een bepaalde configuratie/setup, op een bepaalde baan, bij weersomstandigheid xyz, de banden niet goed op temperatuur komen, of juist te heet worden. Dat is dan belangrijke info. Als de banden te koud zijn, kan ie zomaar de baan af zeilen, en in het andere geval slijten ze te hard. Ja, dat kun je ook voelen, maar dat betekent dat je wat voorzichtiger moet rijden. Heb je de info voor je neus, kun je het wetenschappelijker aanpakken.aveenhuysen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Hier zouden ze gewoon altijd op de limiet moeten kunnen rijden, zonder ook maar ergens op te letten (benzine, banden, toeren etc.). Kun je je 100% concentreren en heb je ook al die info niet nodig.
Sommige coureurs hebben dat niet nodig, of vinden dat niet nodig. Ik weet niet meer wie, maar er is er een die de simulator maar onzin vindt. Raikkonen of Hamilton dacht ik. Dat zal wel met zijn aanpak van het raceweekend te maken hebben.
Maar die data is an sich best interessant. Ze staan nu ook op het schermpje (of zijn op te roepen). In welke versnelling je staat is denk ik minder interessant, hoewel ik zelf op de motor nog al eens de kluts kwijt ben...dan moet ik echt even kijken. Maar misschien rij ik daarom niet voor Mercedes...
Ja klopt. Dat komt omdat de teams dit hebben aangegeven. Ze waren nu TE veel bezig hiermee en het was zelfs gunstiger om minder benzine mee te nemen dan toegestaan. Als ze de hele race doorrekenen was je sneller door minder bezine mee te nemen en iets rustiger (anders) te rijden.Jasphur schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:49:
@World Citizen Grappig dingetje: volgend seizoen is de brandstof limiet verhoogd zodat ze langer en nog meer op de limiet kunnen rijden
Dit is een voorbeeld van doorslaan....
Volgend seizoen kun je nog steeds niet elk rondje maximaal rijden. Je zult nog steeds tactisch bezig moeten zijn. Maar ipv dus minder meenemen en rustiger rijden, zal er nu in de fabriek gekeken moeten worden of het rendement van de motor omhoog kan.
Ik vind dat juist een perfect voorbeeld van F1 op de marge. Ze verzinnen iets maar in praktijk blijkt het niet het effect te hebben wat ze willen. De teams staken geen effort in rendement van motoren want het andere pad naar Rome werkte veel beter. De teams geven dat zelf aan en dan kan de regelgeving weer wat bijgestuurd worden.
FreeReef.nl

Voor het vertrek van al deze andere Red Bull jr. talenten is ook een overkoepelende oorzaak aan te wijzen, Max Verstappen.
-Verne werd uit de STR geschopt voor Verstappen. Omdat Vettel bij RBR vertrok, ging Kvyat toen naar RBR en kwam er een zitje voor Sainz vrij. Anders had hij ook niet in 2015 bij STR gezeten.
-Sainz is ruim verslagen door Max, waardoor zijn pad naar RBR dicht werd gegooid. Vervolgens hebben de politieke intriges met de Spaanse media, naar aanleiding van Max zijn promotie, hem op de weg uit Red Bull gezet.
-Kvyat is gestorven voor de carrière van Max. Kvyat zijn carrière is ergens begin mei door Marko naar een steegje gesleept waar Marko zijn benen brak met een knuppel. Vervolgens sleepte Marko ruim een jaar later Kvyat zijn carrière weer naar dat steegje en gaf deze een nekschot als genadeslag. Dit omdat Kvyat slechter bleek te zijn geworden als coureur nadat zijn benen waren gebroken door Marko.
-Als laatste vertrekt Ricciardo ondanks een aanbod voor gelijk salaris, gelijke rechten vanuit RBR als Max heeft. Hij wou duidelijk weg. Vanuit verschillende kanten heb ik al van oud coureurs gehoord dat deze overstap niks meer dan een capitulatie is omdat Ricciardo zijn teamgenoot niet langer kan verslaan en zo op termijn in een nummer twee veranderd. Er lijkt ook geen aanleiding om iets anders te denken want het is zeker een stap achteruit naar Renault. Een stap die je niet zet als je de beste bent bij een beduidend beter team met veel meer middelen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ssst dat mag je zo niet zeggenDaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:05:
In ander nieuws. We weten dat het eraan zit te komen, maar wie had gedacht dat Hartley de laatste van dit groepje zou zijn die bij Red Bull bleef?![]()
[afbeelding]
Voor het vertrek van al deze andere Red Bull jr. talenten is ook een overkoepelende oorzaak aan te wijzen, Max Verstappen.![]()
-Verne werd uit de STR geschopt voor Verstappen. Omdat Vettel bij RBR vertrok, ging Kvyat toen naar RBR en kwam er een zitje voor Sainz vrij. Anders had hij ook niet in 2015 bij STR gezeten.
-Sainz is ruim verslagen door Max, waardoor zijn pad naar RBR dicht werd gegooid. Vervolgens hebben de politieke intriges met de Spaanse media, naar aanleiding van Max zijn promotie, hem op de weg uit Red Bull gezet.
-Kvyat is gestorven voor de carrière van Max. Kvyat zijn carrière is ergens begin mei door Marko naar een steegje gesleept waar Marko zijn benen brak met een knuppel. Vervolgens sleepte Marko ruim een jaar later Kvyat zijn carrière weer naar dat steegje en gaf deze een nekschot als genadeslag. Dit omdat Kvyat slechter bleek te zijn geworden als coureur nadat zijn benen waren gebroken door Marko.
-Als laatste vertrekt Ricciardo ondanks een aanbod voor gelijk salaris, gelijke rechten vanuit RBR als Max heeft. Hij wou duidelijk weg. Vanuit verschillende kanten heb ik al van oud coureurs gehoord dat deze overstap niks meer dan een capitulatie is omdat Ricciardo zijn teamgenoot niet langer kan verslaan en zo op termijn in een nummer twee veranderd. Er lijkt ook geen aanleiding om iets anders te denken want het is zeker een stap achteruit naar Renault. Een stap die je niet zet als je de beste bent bij een beduidend beter team met veel meer middelen.
Het maakt wel pijnlijk duidelijk dat F1 top coureurs eigenlijk idioot moeten zijn. Iedereen op die foto kan wel rijden maar het is wat Ham zegt “we wachten tot Max iets doet en dan proberen wij het”
Kennelijk lopen er niet rond met een doodswens zoals Max. En dat belonen we
FreeReef.nl
Misschien omdat het niet helemaal serieus bedoeld was.MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:20:
@DaniëlWW2 das wel heel veel dichterlijke vrijheid op sommige vlakken... Maar breder gezien doet Hartley het in de f1 natuurlijk niet al te best. Jammer, want ik gun het hem wel.
En wat wou je er precies aan doen?
Nah, Max pushed de limieten gewoon veel meer. Die uitspraak van Hamilton werd ook briljant opgevolgd door Max die vrijwel meteen tijdens FP1 op Silverstone met DRS door de bochten ging. Toen gingen anderen het ook proberen en uiteraard vloog Grosjean er toen af.Het maakt wel pijnlijk duidelijk dat F1 top coureurs eigen idioot moeten zijn. Iedereen op die foto kan wel rijden maar het is wat Ham zegt “we wachten tot Max iets doen en dan proberen wij het”
Kennelijk lopen er niet rond met een doodswens zoals Max. En dat belonen we
Iets anders. In 2001 werden zowel Jos Verstappen als Kimi Räikkönen gesponsord door Red Bull.
Zie: https://i.redditmedia.com...897b96504960017ee079f49c9
Kimi naar Red Bull Racing confirmed?
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-08-2018 18:30 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:05:
In ander nieuws. We weten dat het eraan zit te komen, maar wie had gedacht dat Hartley de laatste van dit groepje zou zijn die bij Red Bull bleef?![]()
[afbeelding]
Voor het vertrek van al deze andere Red Bull jr. talenten is ook een overkoepelende oorzaak aan te wijzen, Max Verstappen.![]()
Overigens, Marc Marquez wilde toch ook wel een overstap maken van de MotoGP naar de F1? Zal niet lukken vanwege de punten, maar toch. Moet hij alleen wel anders rijden dan in de GP anders beukt hij het halve veld eruit
Dude, waar haal je die foto nou weer vandaanDaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:05:
[afbeelding]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Reddit Formula 1.Help!!!! schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:45:
[...]
Dude, waar haal je die foto nou weer vandaan![]()
Hartley is wel een coureur die totaal in dienst van het team rijdt. Ik geloof ook niet dat hij de illusie heeft om ooit wereldkampioen te worden. Voorlopig is hij van grote waarde voor Toro Rosso, Red Bull en Honda door het vergaren van data. Zodra Toro Rosso echt voor de punten gaat rijden zie ik Hartley wel richting de functie van testrijder verdwijnen.MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:20:
@DaniëlWW2 das wel heel veel dichterlijke vrijheid op sommige vlakken... Maar breder gezien doet Hartley het in de f1 natuurlijk niet al te best. Jammer, want ik gun het hem wel.
Voor de rest ben ik wel een beetje een Hartley fan. Leuke gozer met een vlotte babbel.
"When you grow up your heart dies"
Daarom zit je op Tweakers. een paar duizend nerds die enkel de pareltjes hier posten. Onlangs heb ik mij pa een bookmark gegeven naar dit topic en die leest nu ook mee. Reddit is voor newkids. Ik ben oud en doe forums.Help!!!! schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:45:
[...]
Sainz... ik vind het sneu voor hem maar ook weer niet.
Die jongen eindigt nu bij McL en dacht 2 jaar geleden nog dat hij bij RB kampioen ging worden in 2019/2020
Zijn interviews waren me nooit echt van waarde. Ik had er niet zo veel mee en ik vond dat hij een tandje overschat werd. Hij kan prima rijden maar heeft een fundamenteel verschil met bv Max
Als Max in een auto stapt denkt hij "ik ga proberen deze race te winnen"
Als Sains in een auto stapt denk hij "Ik ga mijzelf bewijzen"
FreeReef.nl
Het geheim van Reddit is de reacties niet lezen.World Citizen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
Daarom zit je op Tweakers. een paar duizend nerds die enkel de pareltjes hier posten. Onlangs heb ik mij pa een bookmark gegeven naar dit topic en die leest nu ook mee. Reddit is voor newkids. Ik ben oud en doe forums.
Sainz mag blij zijn dat hij uit STR is en een kans heeft gekregen bij Renault, en er nog eentje lijkt te krijgen bij McLaren. Genoeg coureurs van zijn kaliber die niet eens de kans krijgen bij een van de rijkere teams, zeker niet zonder sponsorgeld. De kans krijgen op twee zitjes voor een topteam, eigenlijk zelfs drie als je RBR meetelt, is nogal wat. Hij zal zich bij McLaren moeten bewijzen. Als hij waarschijnlijk Vandoorne niet eens aankan, dan is het wel afgelopen met hem. Niet dat ik denk dat Vandoorne nou zo slecht is. Waarschijnlijk is hij na Hamilton, Kimi en Massa, de beste coureur waar Alonso ooit naast heeft gezeten. Dat zijn nogal namen, en Vandoorne doet het procentueel niet eens zo slecht in kwalificatie.Sainz... ik vind het sneu voor hem maar ook weer niet.
Die jongen eindigt nu bij McL en dacht 2 jaar geleden nog dat hij bij RB kampioen ging worden in 2019/2020
Zijn interviews waren me nooit echt van waarde. Ik had er niet zo veel mee en ik vond dat hij een tandje overschat werd. Hij kan prima rijden maar heeft een fundamenteel verschil met bv Max
Als Max in een auto stapt denkt hij "ik ga proberen deze race te winnen"
Als Sains in een auto stapt denk hij "Ik ga mijzelf bewijzen"
"Other team mates have been further off me than Stoffel," said Alonso. It's true. Here are the numbers:
— Mark Hughes (@SportmphMark) 14 augustus 2018
Vandoorne ('17)+0.195%
Fisichella ('06)+0.224%
Grosjean ('09)+0.386%
Massa ('11)+0.427%
Massa ('10)+0.460%
Räikkönen ('14)+0.549%
Fisichella ('05)+0.550%
Piquet ('08)+0.598%
Verder heeft Alonso in zijn gehele carrière nog nooit een seizoen minder punten gescoord dan zijn teamgenoot. Alleen in 2007 was het 109 om 109 met Hamilton.
Is het niet logischer dat Norris doorgeschoven wordt? Zoals iedereen al zegt, Sainz kan prima rijden... maar zo'n topper is het nu ook niet weer. Als je dat al weet en een potentieel topper op de bank hebt zitten, ga je toch eerder daar voor?
[ Voor 8% gewijzigd door Barres B. op 15-08-2018 20:49 ]
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Hij had hem ook uit een van de vorige Tweakers F1 topics kunnen vissen. Met Hartley als nieuwe rijder voor STR is dit leuke plaatje vanzelfsprekend al eerder hier gedeeld. Reddit eat your heart out 🤡Help!!!! schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:45:
[...]
Testing, one, two ...
En jij denkt dat ik door die eindeloze hoeveelheid slowchat heen ga om een foto te zoeken?hardware-lover schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:52:
[...]
Hij had hem ook uit een van de vorige Tweakers F1 topics kunnen vissen. Met Hartley als nieuwe rijder voor STR is dit leuke plaatje vanzelfsprekend al eerder hier gedeeld. Reddit eat your heart out 🤡
Ze hadden met Button en Alonso 2 wereldkampioenen en volgens velen de beste coureur van het veld in de auto zitten... En wat heeft dat ze gebracht?Barres B. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:48:
Is het niet logischer dat Norris doorgeschoven wordt? Zoals iedereen al zegt, Sainz kan prima rijden... maar zo'n topper is het nu ook niet weer. Als je dat al weet en een potentieel topper op de bank hebt zitten, ga je toch eerder daar voor?
Ik hoop dat het Sainz en Vandoorne wordt. Dat wordt dan namelijk het moment dat Stoffel zich eindelijk echt kan bewijzen. Als hij door Sainz naar huis wordt gereden is het einde verhaal. Als hij toch de belofte is die hij leek, dan kan hij nog best eens op een hele mooie plek zitten.
Norris is een potentiele topper, maar dat was Stoffel zeker ook.
Sterker nog...Norris moet oppassen met instappen bij McLaren dat hij niet hetzelfde doormaakt als Vandoorne.
Mocht het toch Norris en Sainz worden, dan hoop ik dat Red Bull de ballen heeft om Stoffel in de STR te zetten. Ik zou graag zien waar hij toe in staat is.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ten eerste: Het verhaal over Sainz naar McLaren werd vanaf het begin gehijacked door Alonso-geruchten. Nooit is aangetoond dat het Alonso was die hem wilde halen. Ten tweede, mocht dat wél het geval zijn: Alonso is natuurlijk ook geen koekwous die zomaar iemand naar voren schuift omdat ie toevallig goed met hem overweg kan. Als Alonso iemand aanbeveelt zou ik als team er wel serieus naar kijken.Barres B. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:48:
Maar waarom wil McLaren nu Sainz willen hebben? Ik meende eerder te lezen dat Sainz bij McLaren gewild was omdat Alonso dat graag zou willen, twee spanjaarden. Die reden kan nu natuurlijk niet meer...(opzicht spanjaard voor spanjaard vervangen is misschien wel handig ivm sponsoring/publiciteit?).
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mijn persoonlijke mening: Sainz uit F1... Maar het probleem is dat ik liever 3 andere eerst zie gaan. Ik zou graag zien dat er iets meer gekeken word naar jong talent. Ik snap dat dit lastig is door het constructeurs kampioenschap, maar Ik zie een midden/ondermoot graag vertrekken.
Ik weet dat je veel kunt leren in 5 jaar, maar ik zie F1 naast heel het technische gebeuren ook als entertainment. Ik ben geen fan van Liberty maar ik zou graag zien dat er wat spektakel helemaal onderaan komt door wat rookies. Een Sainz zit er dan voor mij te lang in. Die mag nu wel gaan want Top3 team gaat het niet worden. Enkel en alleen zijn social market waarde is al niet te vergelijken met bv Ric/Vet/Ham/Rai. Max begint er ook aan te werken met zijn oranje tribunes. F1 is OOK entertainment.
Sainz, Gro, en nog wat... Doei.... (I love Hulk.. dus die noem ik lekker niet)
FreeReef.nl
Het geheim van Reddit IS mijns inziens juist de reacties! Daar vindt je de echte pareltjes.DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:39:
[...]
Het geheim van Reddit is de reacties niet lezen.
Yep, eigenlijk wel 😏DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:54:
[...]
En jij denkt dat ik door die eindeloze hoeveelheid slowchat heen ga om een foto te zoeken?
Testing, one, two ...
Tussen de eindeloze hoeveelheid BS zal er wel wat goeds zitten. Maar als ik alles ga lezen dan verlies ik het vertrouwen in de mensheid.Bosmonster schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:52:
[...]
Het geheim van Reddit IS mijns inziens juist de reacties! Daar vindt je de echte pareltjes.
Die ben ik al kwijtgeraakt bij de Tweakers frontpage reacties (en moderaties).DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:57:
[...]
Tussen de eindeloze hoeveelheid BS zal er wel wat goeds zitten. Maar als ik alles ga lezen dan verlies ik het vertrouwen in de mensheid.
+1Bosmonster schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:06:
[...]
Die ben ik al kwijtgeraakt bij de Tweakers frontpage reacties (en moderaties).
Maar het forum en dit topic is het voorbeeld van wat Tweakers is.
Helaas is deze en voorgaande posts niet echt dat... maar goed
FreeReef.nl
Tenzij hij zeker weet dat hij die iemand voor kan blijven natuurlijk... Zie Hamilton/bottas en Vettel/raikkonennaitsoezn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:14:
[...]
Als Alonso iemand aanbeveelt zou ik als team er wel serieus naar kijken.
De belangrijkste teammaat staat er niet bij; Tarso MarquesDaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:39:
[...]
Het geheim van Reddit is de reacties niet lezen.![]()
[...]
Sainz mag blij zijn dat hij uit STR is en een kans heeft gekregen bij Renault, en er nog eentje lijkt te krijgen bij McLaren. Genoeg coureurs van zijn kaliber die niet eens de kans krijgen bij een van de rijkere teams, zeker niet zonder sponsorgeld. De kans krijgen op twee zitjes voor een topteam, eigenlijk zelfs drie als je RBR meetelt, is nogal wat. Hij zal zich bij McLaren moeten bewijzen. Als hij waarschijnlijk Vandoorne niet eens aankan, dan is het wel afgelopen met hem. Niet dat ik denk dat Vandoorne nou zo slecht is. Waarschijnlijk is hij na Hamilton, Kimi en Massa, de beste coureur waar Alonso ooit naast heeft gezeten. Dat zijn nogal namen, en Vandoorne doet het procentueel niet eens zo slecht in kwalificatie.
[html] <blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="de" dir="ltr">"Other team mates have been further off me than Stoffel," said Alonso. It's true. Here are the numbers:<br>Vandoorne ('17)+0.195%<br>Fisichella ('06)+0.224%<br>Grosjean ('09)+0.386%<br>Massa ('11)+0.427%<br>Massa ('10)+0.460%<br>Räikkönen ('14)+0.549%<br>Fisichella ('05)+0.550%<br>Piquet ('08)+0.598%</p>— Mark Hughes (@SportmphMark) <a href="https://twitter.com/SportmphMark/status/1029306839928893440?ref_src=twsrc%5Etfw">14 augustus 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
Verder heeft Alonso in zijn gehele carrière nog nooit een seizoen minder punten gescoord dan zijn teamgenoot. Alleen in 2007 was het 109 om 109 met Hamilton.
https://www.autoblog.nl/n...vlucht-113454#post-113454
Heeft die maar 1 seizoen gedraaid of waarom ken ik heel die vent niet?
Ik vind het maar een matig stuk en ben afgehaakt na het stuk over zijn jaar bij Minardi. Het komt nu over alsof hij niet veel beter was dan Tarso Marques, terwijl hij echt heel bijzondere dingen liet zien in die minardi. Als ik het mij goed herinner liet hij in de kwalificatie zien dat hij echt een klap sneller was en zat soms redelijk in de middenmoot. Ik kan me ook herinneren dat Olav Mol vrij lyrisch was over hem in zijn minardi-tijd.Humma Kavula schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:12:
Wat Tarso betreft, die komt hier ook ter sprake, zowaar een leuk stuk (imo) over Alonso zijn carrière op Autoblog;
https://www.autoblog.nl/n...vlucht-113454#post-113454
Marc Marques is een MotoGP coureur die, net als Rossi, een wens koestert om eens in de F1 mee te doen. Zou gaaf zijn als ie komt want het is een onwijs spectaculaire rijder echter zo nu en dan slaan de stoppen compleet door.vosss schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 01:21:
Ik kan mij heel die Marques niet heugen; terwijl ik toch echt al wat jaren keek toen Alonso als broekie de F1 binnen kwam.
Heeft die maar 1 seizoen gedraaid of waarom ken ik heel die vent niet?
Assen 2018 was een gevalletje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=s9ErgpfXA2I]
Gevalletje stoppen doorslaan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UC0KzWq193U]
En genoeg off-topic
Kwalificatie voor de GP van Amerika 2001JeroenTheStig schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:00:
[...]
Ik vind het maar een matig stuk en ben afgehaakt na het stuk over zijn jaar bij Minardi. Het komt nu over alsof hij niet veel beter was dan Tarso Marques, terwijl hij echt heel bijzondere dingen liet zien in die minardi. Als ik het mij goed herinner liet hij in de kwalificatie zien dat hij echt een klap sneller was en zat soms redelijk in de middenmoot. Ik kan me ook herinneren dat Olav Mol vrij lyrisch was over hem in zijn minardi-tijd.
Jammer dat er geen ´´regeling´´ is voor MotoGP rijders, om punten voor de Superlicentie te krijgen.. nu moeten ze eerst mee doen in F2, of een andere klasse (f2 is het makkelijkst om punten te vergaren) om überhaupt kans te maken op een zitje..Bastie-88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
Marc Marques is een MotoGP coureur die, net als Rossi, een wens koestert om eens in de F1 mee te doen. Zou gaaf zijn als ie komt want het is een onwijs spectaculaire rijder echter zo nu en dan slaan de stoppen compleet door.
Assen 2018 was een gevalletje:
[video]
[video]
En genoeg off-topic
Tarso Marques <> Marc MarquezBastie-88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
Marc Marques is een MotoGP coureur die, net als Rossi, een wens koestert om eens in de F1 mee te doen. Zou gaaf zijn als ie komt want het is een onwijs spectaculaire rijder echter zo nu en dan slaan de stoppen compleet door.
[video]
[video]
En genoeg off-topic
Tarso Marques en Marc Marques zijn twee verschillende personen hèBastie-88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
[video]
[video]
En genoeg off-topic
Tsjah, waarom zou iemand die snel is op twee wielen automatisch ook op vier wielen uit de voeten moeten kunnen? Of beter zijn dan iemand die al jaren kart?basvn schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:42:
[...]
Jammer dat er geen ´´regeling´´ is voor MotoGP rijders, om punten voor de Superlicentie te krijgen.. nu moeten ze eerst mee doen in F2, of een andere klasse (f2 is het makkelijkst om punten te vergaren) om überhaupt kans te maken op een zitje..
Vind een beetje een drempel wel goed eigenlijk. Dat deze nu een beetje onzinnig hoog ligt is een volgende...
MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:57:
[...]
Tarso Marques en Marc Marques zijn twee verschillende personen hè
Gaat koffie halen.... Het is weer zo'n ochtend..
Zowel Rossi als Marquez hebben al eens in een F1 auto mogen stappen (Marquez zelfs recent nog, in een Red Bull) en hebben daarbij best aardige rondjes mee gereden. Voor iemand die voor het eerst in zo'n klasse rijdt doen ze het beide erg goed.MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:59:
[...]
Tsjah, waarom zou iemand die snel is op twee wielen automatisch ook op vier wielen uit de voeten moeten kunnen? Of beter zijn dan iemand die al jaren kart?
Vind een beetje een drempel wel goed eigenlijk. Dat deze nu een beetje onzinnig hoog ligt is een volgende...
Rossi kan volgens mij sowieso alles met iets dat wielen heeft, die rijdt ook wel vaker motocross als 'pauze' en wint ook daar veel.
Ja, dat klopt, maar hebben ze daarmee meer recht op een stoeltje in de F1 dan de jongens die al jaren in formuleauto's rijden?mark-k schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:05:
[...]
Zowel Rossi als Marquez hebben al eens in een F1 auto mogen stappen (Marquez zelfs recent nog, in een Red Bull) en hebben daarbij best aardige rondjes mee gereden. Voor iemand die voor het eerst in zo'n klasse rijdt doen ze het beide erg goed.
Rossi kan volgens mij sowieso alles met iets dat wielen heeft, die rijdt ook wel vaker motocross als 'pauze' en wint ook daar veel.
Zeg ik dat dan? Het zou alleen kunnen zijn dat deze heren een stuk beter zijn aangezien ze nog nooit in zo'n auto gezeten hebben en er toch mee overweg kunnen. En aangezien ze veel race ervaring hebben in een compleet andere discipline zou dat ook voor interessant racegedrag kunnen zorgen. Probleem is nu dat je die overstap gewoon niet kunt maken.MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:11:
[...]
Ja, dat klopt, maar hebben ze daarmee meer recht op een stoeltje in de F1 dan de jongens die al jaren in formuleauto's rijden?
Moet zeggen dat hij geen onaardige lijnen reed:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ifHcsyNdWbE]
De overstap van 4 naar 2 wielen lijkt moeilijker. Schumacher heeft ooit ook meegereden met Superbikes meen ik, maar heeft daar geen potten kunnen breken.
Niet meer recht denk ik,MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:11:
[...]
Ja, dat klopt, maar hebben ze daarmee meer recht op een stoeltje in de F1 dan de jongens die al jaren in formuleauto's rijden?
Maar ik denk dat het kunnen krijgen van een superlicentie niet aan een formule categorie zou moeten vastzitten. Uiteindelijk zegt die licentie niks meer dan dat je capabel bent om op hoge snelheden te racen en juiste beslissingen kunt nemen.
De mannen van de MotoGP zijn zich daar misschien meer van bewust dan een coureur die middels een kooi beschermd is bij crashes.
Ik bedoel daar niet mee dat de één beter is dan de ander of meer rechten zou hebben, enkel dat ze gelijke kansen horen te hebben.
Als Rossi tijden rijdt in een F1 bolide die beter zijn dan die van een F2 coureur waarom dan niet Rossi kiezen? Door die kruisbestuiving van klasses creëer je juist nog grotere helden.
Stel je voor Rossi als WK in de F1 of bijv. Hamilton WK in MotoGP (bron)
Valt mij op hoe ongelofelijk rustig hij stuurt.kevlar01 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:16:
Pedrosa reed laatst ook.
[video]
De overstap van 4 naar 2 wielen lijkt moeilijker. Schumacher heeft ooit ook meegereden met Superbikes meen ik, maar heeft daar geen potten kunnen breken.
Daar ben ik het ook wel mee eens! maar om nu de overstap te kunnen maken vanuit hun succesvolle MotoGP carriere naar F1, moeten ze best wel wat doorlopen. En dat maakt de kans op zo'n overstap heel klein.MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:59:
[...]
Tsjah, waarom zou iemand die snel is op twee wielen automatisch ook op vier wielen uit de voeten moeten kunnen? Of beter zijn dan iemand die al jaren kart?
Inderdaad, en als je dit dan vergelijkt met StrollJasphur schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:21:
[...]
Valt mij op hoe ongelofelijk rustig hij stuurt.
Alonso for the quadruple crown?Bastie-88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:20:
[...]
Als Rossi tijden rijdt in een F1 bolide die beter zijn dan die van een F2 coureur waarom dan niet Rossi kiezen? Door die kruisbestuiving van klasses creëer je juist nog grotere helden.
Stel je voor Rossi als WK in de F1 of bijv. Hamilton WK in MotoGP (bron)
Tijden van Marquez en Pedrosa zijn helaas niet vergelijkbaar omdat ze met een F1 2012 demo op de RB Ring reden. In die periode is er geen GP geweest met die wagens, pas weer in het V6 tijdperk.
Hoeft niet perse, maar dan moet er dispensatie aangevraagd worden bij de FIA en die zal dan per geval kijken of ze in aanmerking kunnen komen voor een superlicentie.basvn schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:42:
[...]
Jammer dat er geen ´´regeling´´ is voor MotoGP rijders, om punten voor de Superlicentie te krijgen.. nu moeten ze eerst mee doen in F2, of een andere klasse (f2 is het makkelijkst om punten te vergaren) om überhaupt kans te maken op een zitje..
Marquez heeft laatst ook een paar rondjes gedaan op de Red Bull Ring. Ze hadden meerdere coureurs van 2-wielers in een F1 auto gestopt en onder begeleiding van Webber wat rondjes laten doen.kevlar01 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:16:
Pedrosa reed laatst ook.
[video]
Ik kan alleen de daadwerkelijke filmpjes even niet meer vinden.
-
Dat zegt men ook van Rossi in de MotoGP, maar hij gaat gewoon doorTheBrut3 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:40:
Jammer dat de tijden niet vergelijkbaar zijn. Van Rossi is inderdaad bekend dat mensen onder de indruk waren. Hij was 0.7 sec langzamer dan Schumacher, maar niet in dezelfde spec wagen. Dan staat natuurlijk nog de vraag open hoe hard Schumacher zelf aan het pushen was? Het was geen kwalificatie/race situatie. Overigens is Rossi nu te oud voor F1.
Tijden van Marquez en Pedrosa zijn helaas niet vergelijkbaar omdat ze met een F1 2012 demo op de RB Ring reden. In die periode is er geen GP geweest met die wagens, pas weer in het V6 tijdperk.
Ineens vannacht een paar duimpjes
Wat gaan we voor maandag nog horen?
Ik gok dit weekend duidelijkheid over FI en daarmee eventueel alvast de eerste rijderswissels van het seizoen. STR naar FI voor PER of OCO, denk dat ze eerder OCO wegdoen om zoonlief geen gezichtsverlies te geven met het oog op een meer ervaren coureur, logisch dat die beter is.
Is het mogelijk dat RIC toch al naar Renault gaat om aan de auto te wennen? En Gas bij RBR om aan de auto en het team te wennen?
Zo spannend aankomend weekend!!!!!!
Vannacht pas? Bij mij is ie al een paar dagen bezig..TrekDr0p schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:45:
Goed om te zien dat @nachtnet weer bij ons is.
Gerucht was toch dat SAI vandaag bekend zou worden gemaakt bij McLaren?Wat gaan we voor maandag nog horen?
Uitgesloten. Gaat niet gebeuren.Is het mogelijk dat RIC toch al naar Renault gaat om aan de auto te wennen? En Gas bij RBR om aan de auto en het team te wennen?
Mwah... Valt wel meeZo spannend aankomend weekend!!!!!!
-
Wat is er aankomend weekend??TrekDr0p schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:45:
/me Jasphur ziet nu dat hij een dagje uit met de vriendin gepland heeft op de 26ste
Wat is nou belangrijker?Jasphur schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
Wat is er aankomend weekend??![]()
/me Jasphur ziet nu dat hij een dagje uit met de vriendin gepland heeft op de 26ste![]()
, achja
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ja maar jij bent een echte Tweaker Hero en ik ben maar een snoepjeEdd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:48:
[...]
Vannacht pas? Bij mij is ie al een paar dagen bezig..
Dat is dan toch voor maandag[...]
Gerucht was toch dat SAI vandaag bekend zou worden gemaakt bij McLaren?
Hoop wel duidelijkheid te krijgen over FI, die zijn sinds de overnamen ook niet meer actief op social media.
Waarom niet? Punten die RIC heeft gehaald blijven voor RBR in het WCC, dus die verliezen ze niet.[...]
Uitgesloten. Gaat niet gebeuren.
En geloof er niks van dat een ander team RBR nog gaat inhalen, en ook niet dat RBR FER of MER gaat inhalen. Dus best wel een move die gemaakt kan worden zonder plaats verlies, alleen voor RIC zelf die dan geen #5 kan worden in WDC.
Ik hou niet van onduidelijkheid.. ik wil nu weten[...]
Mwah... Valt wel mee
Weekend voor SPA mooie gelegenheid om Silly season een vervolg te gevenJasphur schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
/me Jasphur ziet nu dat hij een dagje uit met de vriendin gepland heeft op de 26ste![]()
, achja
Je kan altijd nog een nieuwe vriendin nemen, SPA 2018 kan je maar 1 keer live volgen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rKCn3hlTvWc]Edd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:42:
[...]
Marquez heeft laatst ook een paar rondjes gedaan op de Red Bull Ring. Ze hadden meerdere coureurs van 2-wielers in een F1 auto gestopt en onder begeleiding van Webber wat rondjes laten doen.
Ik kan alleen de daadwerkelijke filmpjes even niet meer vinden.
Bedoel je deze?
Hier nog Alonso vs Marquez op een bike
Gaat nog lang niet zo hard als tijdens een race, lijkt wel cruisen. Ook wel logisch natuurlijk.
Iets meer ontopic richting Spa:
Ronderecord Porsche 919 Hybrid:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5VYYNIfLiNo]
Uiteindelijk is het ronderecord gezet op 1:41:770, wat sneller is dan de F1 pole lap van vorig jaar.
Zou de F1 hem dit jaar weer terug claimen?
1. Lopende contracten. Ja, zolang je geen Monisha heet, hebben ze iets van waardeTrekDr0p schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:54:
Waarom niet? Punten die RIC heeft gehaald blijven voor RBR in het WCC, dus die verliezen ze niet.
En geloof er niks van dat een ander team RBR nog gaat inhalen, en ook niet dat RBR FER of MER gaat inhalen. Dus best wel een move die gemaakt kan worden zonder plaats verlies, alleen voor RIC zelf die dan geen #5 kan worden in WDC.
2. Punten = punten. Hoe meer, hoe beter
3. Wie gaat er dan bij Toro Rosso plaatsnemen?
Echt het wisselen van rijder Mid-Season is een uitzondering van de regel. Dat gaat gewoonweg niet gebeuren. Alles en iedereen is op elkaar ingespeeld voor dit seizoen.
-
Ik moet het nog zien.Edd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:59:
[...]
1. Lopende contracten. Ja, zolang je geen Monisha heet, hebben ze iets van waarde
2. Punten = punten. Hoe meer, hoe beter
3. Wie gaat er dan bij Toro Rosso plaatsnemen?
Echt het wisselen van rijder Mid-Season is een uitzondering van de regel. Dat gaat gewoonweg niet gebeuren. Alles en iedereen is op elkaar ingespeeld voor dit seizoen.
Het is en blijft de F1. Vraag maar aan Sainz vorig jaar.
En in de TR plaatsnemen misschien wel Lando, ivm Sainz die naar Mclaren gaat.
Achja we gaan het zien, ik zie nog wel een driver swap gebeuren voor het einde van dit seizoen.
https://www.gpblog.com/nl...tes-na-de-zomerstop-.html
Renault gaat zich alvast indekken voor volgend jaar?
Ja omdat we de auto van 2018 bleven ontwikkelen lopen we nu achter met de 2019 auto
[ Voor 14% gewijzigd door TrekDr0p op 16-08-2018 10:09 ]
Jup dat zou een goede deal zijnTrekDr0p schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:08:
[...]
Ik moet het nog zien.
En in de TR plaatsnemen misschien wel Lando, ivm Sainz die naar Mclaren gaat.
Achja we gaan het zien, ik zie nog wel een driver swap gebeuren voor het einde van dit seizoen.
Maar als McLaren zijnde zou ik Norris no way willen ruilen voor Sainz.
Sainz was de afgelopen tijd enkel beter als Kyvat. Geef dan het talent een kans..
Uitstekend. Weten we nu al dat Max gaat winnen in Spa omdat jij er niet bent om de boel te jinxen.Jasphur schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
, achja
Die bedoelde ik inderdaad.
Naast Marquez hebben ze ook Pedrosa laten rijden en een of andere MX'er Red Bull rijder en nog iemand dacht ik.
Maar die waren bij mij allemaal langsgekomen via Twitter, dus dat wordt zoeken.
Aparte situatie vanwege de uitleenconstructie en het voor RBR waarschijnlijk een leuke deal was.
TrekDr0p schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:08:
Ik moet het nog zien.
In de situatie van RIC zal Renault dan ook over de brug moeten komen naar RBR om het contract van RIC af te kopen. Dat zie ik niet gebeuren.
-
Ik denk dat, als ze Mercedes te vriend willen houden, Ocon niet zomaar weg kunnen krijgen daar.. (Mercedes junior driver) Of ze moeten hem bij Williams plaatsen.TrekDr0p schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:45:
Goed om te zien dat @nachtnet weer bij ons is.
Wat gaan we voor maandag nog horen?
Ik gok dit weekend duidelijkheid over FI en daarmee eventueel alvast de eerste rijderswissels van het seizoen. STR naar FI voor PER of OCO, denk dat ze eerder OCO wegdoen om zoonlief geen gezichtsverlies te geven met het oog op een meer ervaren coureur, logisch dat die beter is.
Is het mogelijk dat RIC toch al naar Renault gaat om aan de auto te wennen? En Gas bij RBR om aan de auto en het team te wennen?
Ik denk dat Perez weg gaat, en dat hij op de plek van GRO komt.
Ze zouden kunnen beloven om eindelijk weer eens te gaan luisteren naar de terechte kritiekEdd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:16:
[...]
In de situatie van RIC zal Renault dan ook over de brug moeten komen naar RBR om het contract van RIC af te kopen. Dat zie ik niet gebeuren.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Op zich kan het geen kwaad om je talent een jaartje te laten rijpen in een andere auto... Minder druk voor Lando ook waarschijnlijk.Bastie-88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
Jup dat zou een goede deal zijn![]()
Sainz was de afgelopen tijd enkel beter als Kyvat. Geef dan het talent een kans..
True, maar hadden ze beide niet nog een 1-jarig contract?MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:22:
[...]
Op zich kan het geen kwaad om je talent een jaartje te laten rijpen in een andere auto... Minder druk voor Lando ook waarschijnlijk.
Dan neem je best een risico mijn inziens, TR en McLaren doen nu niet veel voor elkaar onder en mocht Honda de motorupdates kunnen voortzetten op dit tempo kan het goed zijn dat ze McLaren (en misschien Renault) gaan verslaan. In dat geval bindt je de kat wel een beetje op het spek zeg maar
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Hij rijdt ook lang niet op de limiet hèJasphur schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:21:
[...]
Valt mij op hoe ongelofelijk rustig hij stuurt.
Ja, ik denk het wel. Het zijn geen rookies meer in competetieve motorsport. Nee, ze hebben geen formule ervaring, maar je zou dat met een soort test kunnen oplossen. Er zijn ook F1 mannen die voor de ontspanning motorracen. Schumacher, Alonso en er zullen er meer zijn. Als je jarenlang op topnivo meedoet in een competitie, heb je een streepje voor op iemand die nét 2 jaar loopt te kloten in F2 oid.MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:11:
[...]
Het belangrijkste in (motor)sport is namelijk het mentale gedeelte, de mindset, omgaan met de druk, snappen hoe je je gedraagt in een race, hoe je je voorbereidt op een kwalificatie e.d. Ook heb je ervaring met het omgaan met je team, de organisatie, hoe benader je een setup met je engineer. Ik denk dat een Marc Marques (geen fan) het stukken beter zal doen dan een willekeurige pipo uit F2.
Er zou wat dat betreft wel een regeling kunnen zijn voor elder behaalde credentials. Net als in de academische wereld. Een commissie beoordeeld je ervaring en je nivo als dat niet overeenkomt met de reguliere weg. De vaardigheid van het besturen van een F1 auto hebben die mannen zo onder de knie. Iedereen kan dat leren nl. Snel zijn niet. Dat zit die mannen weer in het bloed, daarom zijn zij meteen snel.
Dat zag ik. Maar dan nogJeroenTheStig schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:38:
[...]
Hij rijdt ook lang niet op de limiet hè
Misschien niet tegen Sainz, maar je wilt ook James Key hebben en die heeft nog een contract tot eind 2019 bij STR. Dus als je pas in 2020 gebruik wilt kunnen maken van Key, moet je vooral aan Lando vasthouden. Dan ga je pas in 2021/2022 iets merken van je aankoop...Bastie-88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1