Ik hoor daar toch zijn stem in hoorpjlgt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:49:
Als ik dat filmpje van Alonso zijn afscheid luister, dan heb ik toch echt het idee dat een andere Spanjaard dat in het Engels heeft ingesproken?! Beetje goedkoop als je het mij vraagt. Neem dan even de moeite voor je fans om dat zelf in te spreken...
Ik denk ook wel dat het Alonso zelf is die dat inspreekt. maar het klinkt een beetje hol/dof.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Nu is dit oudere nieuwsbericht ook wel wat logischer. Sainz zal nu toch wel als nummero unno worden aangetrokken. Dan zie ik Stoffel nog steeds vertrekken.
http://www.espn.com/f1/st...ing-daniel-ricciardo-2019
http://www.espn.com/f1/st...ing-daniel-ricciardo-2019
Testing, one, two ...
Zal Alonso niet nog een jaar WEC gaan racen, zodat hij daar ook 2x de 24 uur van Le mans kan winnen? (Monaco heeft hij ook 2x) zodat hij kan gaan voor 2x de indi500?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Lig er niet wakker van, eindelijk van dat gezeur van hem af in de race als er iets weer eens niet gaat zoals meneer in gedachten had.
Nu Kimi nog

Smiling as the shit comes down...
1e gedachte: mooi want dat betekent beter kansen voor Stoffel
2e gedachte: goede coureur, maar niet in staat een team te dragen de laatste jaren (teveel politiek?)
3e gedachte: loser. Want zeiken op Honda en met een Renault nog steeds nix.... (ja ik snap dat hij niet overal de hand in heeft, maar daar gaat deze gedachte niet over)
4e gedachte: hoe krijgt een van de beste F1 coureurs ooit het voor elkaar om zo veel slechte jaren aan elkaar te rijgen. Zo graag Hamilton, Vettel of Max in een direct gevecht met Alonso willen zien. Had me ook niet verbaasd als ie ze allemaal de baas zou zijn.
5e gedachte: die Triple gaat ie halen, en ik ga dit meemaken jihaaaa!
2e gedachte: goede coureur, maar niet in staat een team te dragen de laatste jaren (teveel politiek?)
3e gedachte: loser. Want zeiken op Honda en met een Renault nog steeds nix.... (ja ik snap dat hij niet overal de hand in heeft, maar daar gaat deze gedachte niet over)
4e gedachte: hoe krijgt een van de beste F1 coureurs ooit het voor elkaar om zo veel slechte jaren aan elkaar te rijgen. Zo graag Hamilton, Vettel of Max in een direct gevecht met Alonso willen zien. Had me ook niet verbaasd als ie ze allemaal de baas zou zijn.
5e gedachte: die Triple gaat ie halen, en ik ga dit meemaken jihaaaa!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dit seizoen is sowieso "super season" in het WEC, en loopt tot en met LM2019. Dus als hij het WEC seizoen afmaakt gaat hij ook Le Mans 2019 nog rijden.basvn schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:57:
Zal Alonso niet nog een jaar WEC gaan racen, zodat hij daar ook 2x de 24 uur van Le mans kan winnen? (Monaco heeft hij ook 2x) zodat hij kan gaan voor 2x de indi500?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hij heeft toch wel een specifieke klank maar die haal ik hier niet uit, maar goed luister ook via mijn telefoon dus kan het mis hebben.iichel schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:54:
Ik denk ook wel dat het Alonso zelf is die dat inspreekt. maar het klinkt een beetje hol/dof.
Verder op zich wel een gemis. Toch degene die (voor mij) helaas het einde van het Schumacher tijdperk heeft ingeleid. Laatste F1 jaren eigenlijk alleen nog maar in beeld door zijn boordradio gesprekken en minder door de prestaties (vanwege het materiaal). Nog knap dat hij het daarom nog zo lang heeft volgehouden in de McLaren. Adios Alo!
Indy zal de zwaarste veruit worden, F1 zat hij in de juiste jaren, WEC nu helemaal (Toyota), maar indy zelfs met een top team zal nog steeds een uitdaging worden. 1x zeker mogelijk, 2x zou wel legendarisch zijnbasvn schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:57:
Je hoort wel soort van accent, maar klinkt alsof dit is opgenomen met een telefoon en erbij geplakt?iichel schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:54:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Leuk bommetje wat Alonso zo opgooit.
Niet dat ik er heel rauwig om ben dat hij de F1 verlaat, maar hij is er wel 17 jaar onderdeel van geweest.
Uiteraard rijst dan meteen de vragen: Wie gaan de stoeltjes bij McLaren volgend jaar vullen? En met welke motor gaat Alonso rijden in de IndyCar? Een Honda?
Maar goed, we kunnen weer even speculeren en wachten op het volgende nieuwtje.
Niet dat ik er heel rauwig om ben dat hij de F1 verlaat, maar hij is er wel 17 jaar onderdeel van geweest.
Uiteraard rijst dan meteen de vragen: Wie gaan de stoeltjes bij McLaren volgend jaar vullen? En met welke motor gaat Alonso rijden in de IndyCar? Een Honda?
-
^
Heb eigenlijk liever de volgende wedstrijd alvast ....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Er zijn diverse gegadigden. Blijft Stoffel zitten? Ik denk/vrees van niet. Of hij moet zich de rest van het seizoen geweldig laten zien.Edd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:22:
Leuk bommetje wat Alonso zo opgooit.
De eerste kandidaat is Carlos Sainz Jr. Red Bull wil hem niet naast Max hebben (teveel gedonder) en terug naar het opleidingsteam is ook echt een stap terug. Carlos is vrij om te gaan als Red Bull de optie niet neemt.
De tweede kandidaat is er eentje uit de stal van Force India. Strolliebollie krijgt een stoeltje van zijn pappie, dus één van de twee heren (Ocon of Perez) moet wijken. Er zit 1 WK punt tussen dus ik zou niet weten welke kant het dan op valt.
Een derde kandidaat is Grosjean. Hij valt een beetje weg bij zijn teamgenoot en maakt teveel brokken. Ik denk dat Ferrari LeClerc wel een stapje omhoog wil zetten en Giovinazzi bij Sauber wil laten debuteren.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Je vergeet een van de grootste kandidaten, Lando Norris: McLaren talentje van het kaliber Leclerc.asing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:34:
[...]
Er zijn diverse gegadigden. Blijft Stoffel zitten? Ik denk/vrees van niet. Of hij moet zich de rest van het seizoen geweldig laten zien.
De eerste kandidaat is Carlos Sainz Jr. Red Bull wil hem niet naast Max hebben (teveel gedonder) en terug naar het opleidingsteam is ook echt een stap terug. Carlos is vrij om te gaan als Red Bull de optie niet neemt.
De tweede kandidaat is er eentje uit de stal van Force India. Strolliebollie krijgt een stoeltje van zijn pappie, dus één van de twee heren (Ocon of Perez) moet wijken. Er zit 1 WK punt tussen dus ik zou niet weten welke kant het dan op valt.
Een derde kandidaat is Grosjean. Hij valt een beetje weg bij zijn teamgenoot en maakt teveel brokken. Ik denk dat Ferrari LeClerc wel een stapje omhoog wil zetten en Giovinazzi bij Sauber wil laten debuteren.
Ik ook. Kom op met Spa zeg. Altijd een heerlijk circuit om thuis naar te kijken. Daar aanwezig zijn schijnt wat minder te zijn, maar het is dan ook België.Help!!!! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:30:
^
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hm, Ik heb idd de naam van Ocon ergens gelinkt zien worden aan McL, alleen weet ik niet meer waar precies.
Sainz dicht ik wel een goede kans toe, maar Grosjean blijft bij Haas of is ook exit F1. Die is al eens gelinkt aan het Formule E-team van Nissan om naast Buemi plaats te gaan nemen.
En zoals @mark-k al opmerkt, hebben we Norris nog. Maar toch hoop ik dat ze die niet direct in het diepe gooien en uitlenen/ruilen aan Toro Rosso voor James Key.
-
Maar hoe zit het dan met de ontwikkeling van de auto? Met twee rookies lijkt het mij heel lastig om een slechte auto beter te krijgen. Zie Williams in dezelfde positie.mark-k schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:37:
[...]
Je vergeet een van de grootste kandidaten, Lando Norris: McLaren talentje van het kaliber Leclerc.
Je hebt het over Verstappen en het Renault gezeik van RBR ?ScrooLoose schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:00:
![]()
Lig er niet wakker van, eindelijk van dat gezeur van hem af in de race als er iets weer eens niet gaat zoals meneer in gedachten had.
Nu Kimi nog
Wat dacht je van Stoffel, dat lijkt me wel een technische jongen. Zeker geen rookie meer. Nu al een paar jaar coureur en heeft lange tijd achter de schermen mee gelopen.Zahariac schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
Maar hoe zit het dan met de ontwikkeling van de auto? Met twee rookies lijkt het mij heel lastig om een slechte auto beter te krijgen. Zie Williams in dezelfde positie.
En dit scenario bij McLaren :
Alonso is boos na de upgrade van Barcelona : de sprong dichter bij RBR komt er niet.
McLaren...oei oei, Fernando, hier alle nieuwe ditjes en datjes komen op jou auto, Stoffel zal ze allemaal testen.
Test na test na test blijft Fernando boos en zegt tegen McLaren, ja doei, jullie bakken er niets van. Ik ben hier weg.
McLaren tegen Stoffel : sorry jongen, de tests leveren niets op. Fernando ziet het niet meer zitten en zegt dat we verder moeten met jou.
We gaan opnieuw beginnen, hopla... hier is je oud chassis.
Everybody happy?
Alonso is boos na de upgrade van Barcelona : de sprong dichter bij RBR komt er niet.
McLaren...oei oei, Fernando, hier alle nieuwe ditjes en datjes komen op jou auto, Stoffel zal ze allemaal testen.
Test na test na test blijft Fernando boos en zegt tegen McLaren, ja doei, jullie bakken er niets van. Ik ben hier weg.
McLaren tegen Stoffel : sorry jongen, de tests leveren niets op. Fernando ziet het niet meer zitten en zegt dat we verder moeten met jou.
We gaan opnieuw beginnen, hopla... hier is je oud chassis.
Everybody happy?
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Stoffel zit er al een tijdje dus die zal heus wel iets weten, verder heb je denk ik meer aan een talentje dan aan een matige andere coureur. Als je naar Max of Leclerc kijkt zie je dat die er echt wel meer van weten als het goed is of niet dan vele andere coureurs. Iemand als GRO heb je bijvoorbeeld helemaal niks aan aangezien die hem waarschijnlijk kapot rijdt voor je alles hebt kunnen testen. Ocon lijkt me ook niet de meest geweldige voor auto ontwikkeling.Zahariac schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
Maar hoe zit het dan met de ontwikkeling van de auto? Met twee rookies lijkt het mij heel lastig om een slechte auto beter te krijgen. Zie Williams in dezelfde positie.
Was verwacht van Alonso, maar ik vindt het wel heel jammer. Het is net als Hamilton een politiek gedoe om hem in een team te hebben, maar ik vindt het erg jammer om hem keer op keer de keuze te zien maken voor het verkeerde team. Net als ik graag van Kimi nog een kampioenschap zou willen, had ik van Alonso ook graag nog een kampioenschap gewild.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
mark-k schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:37:
[...]
Je vergeet een van de grootste kandidaten, Lando Norris: McLaren talentje van het kaliber Leclerc.
Ik vergeet Lando niet. McLaren wil James Key hebben en het is niet dat James zomaar zijn baan op kan zeggen en kan gaan werken voor de concurrentie. Dat is dichtgespijkerd en James en Toro Rosso hebben een doorlopend contract. Dus als McLaren Key wil hebben, moeten ze wat inzetten. En diens naam is Lando. Wil McLaren vooruit dan moeten ze met een beter chassis komen. Je kunt het niet meer op de Honda gooien want met de Renault wil dat ding ook niet.Edd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:58:
[...]
En zoals @mark-k al opmerkt, hebben we Norris nog. Maar toch hoop ik dat ze die niet direct in het diepe gooien en uitlenen/ruilen aan Toro Rosso voor James Key.
Williams heeft Kubica. En die vind de Williams een draak om in te rijden. De basis is al fout dus dan kan je er een top coureur in zetten maar dat wordt nog niks. Ze hebben duidelijk gekozen voor 2 betalende coureurs en dat zie je in de stand terug. Maar ik geef je gelijk, je hebt een ervaren coureur nodig die feedback kan geven om je chassis beter te maken.Zahariac schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Mijn verwachting is dat Stoffel wel blijft zitten. Teams hebben niet graag 2 nieuwe piloten in hetzelfde jaar. Daarmee gooit men vaak te veel ervaring weg binnen het team en loopt ontwikkeling nog verdere vertraging op. Ik verwacht dan ook dat Stoffel een extra jaar krijgt om zich te bewijzen tegen een andere, sterke teamgenoot. Vergeet ook niet dat Alonso recent nog positieve uitspraken deed over Stoffel, net om hem te steunen binnen het team.
Bij FI zitten ze met een piloot te veel. Maar als ik me niet vergis hebben die twee goede sponsors achter zich en de kans is dan ook groot dat diegene die afvalt gewoon naar Williams zal gaan waar ze het geld kunnen gebruiken. McLaren heeft ook geen reputatie van tieners in de wagen te zetten. Lando zie ik dan ook niet direct een zitje opnemen zonder nog wat meer ervaring ergens anders op te doen. En met Stoffel hebben ze net laten zien dat ze geduld hebben bij het promoveren van jongeren naar de F1.
Bij FI zitten ze met een piloot te veel. Maar als ik me niet vergis hebben die twee goede sponsors achter zich en de kans is dan ook groot dat diegene die afvalt gewoon naar Williams zal gaan waar ze het geld kunnen gebruiken. McLaren heeft ook geen reputatie van tieners in de wagen te zetten. Lando zie ik dan ook niet direct een zitje opnemen zonder nog wat meer ervaring ergens anders op te doen. En met Stoffel hebben ze net laten zien dat ze geduld hebben bij het promoveren van jongeren naar de F1.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
asing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:26:
[...]
Ik vergeet Lando niet. McLaren wil James Key Sainz hebben en het is niet dat James Sainz zomaar zijn baan op kan zeggen en kan gaan werken voor de concurrentie. Dat is dichtgespijkerd en James Sainz en Toro Rosso Red Bull hebben een doorlopend contract. Dus als McLaren Key Sainz wil hebben, moeten ze wat inzetten. En diens naam is Lando. Wil McLaren vooruit dan moeten ze met een beter chassis komen. Je kunt het niet meer op de Honda gooien want met de Renault wil dat ding ook niet.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je vergeet even dat red bull een optie heeft op sainz voor 2019. Die mogen ze nemen, maar dat zijn ze niet verplicht. Nemen ze hem niet dan mag sainz gaan waar hij wil.
Nemen ze hem wel, dan moeten ze hem ergens laten. Het zou gek zijn om Sainz te verlengen om te ruilen tegen Norris.
Het lijkt me waarschijnlijker dan dat ze Key laten gaan. Met Sainz verliezen ze een stuk minder, vooral omdat ze ook volgend jaar over gaan naar integratie met de Honda waar key ervaring mee heeft.asing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:12:
[...]
Je vergeet even dat red bull een optie heeft op sainz voor 2019. Die mogen ze nemen, maar dat zijn ze niet verplicht. Nemen ze hem niet dan mag sainz gaan waar hij wil.
Nemen ze hem wel, dan moeten ze hem ergens laten. Het zou gek zijn om Sainz te verlengen om te ruilen tegen Norris.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Silly season is wel heel vroeg dit jaar hè jongens?
Straks krijgen we nog een newsflash dat Manor nieuw leven wordt ingeblazen en we weer 22 rijders hebben. En besluit Massa om ze te helpen ofzo

Straks krijgen we nog een newsflash dat Manor nieuw leven wordt ingeblazen en we weer 22 rijders hebben. En besluit Massa om ze te helpen ofzo
Waiting on the world to change
Rosberg return confirmed
Jos Verstappen aangekondigd als tweede rijder bij red bull
eerste
Nou ja, doe dan ook gelijk maar BMW en Toyota weer terug, dan hebben we weer wat te kiezen.
En Eddie en flavio terug als teambaas
Alonso had ook verder geen keus, nog een jaar in een onbetrouwbare trage McLaren wilde hij niet (overduidelijk), en bij een topteam is geen plaats. Renault ging voor Ricciardo. Er bleef dus niks anders over, behalve dan verder gaan in WEC/Indy? Z'n triple crown binnen hengelen
Voor McLaren nu mogelijk Sainz en Vandoorne? Lijkt me voor Vandoorne wel echt erop of eronder, als hij z'n nieuwe teammaat niet regelmatig weet te verslaan is ook zijn F1 carrière voorbij vrees ik.
Ook nogsteeds benieuwd wie naast HAR het 2e STR zitje krijgt.
Voor McLaren nu mogelijk Sainz en Vandoorne? Lijkt me voor Vandoorne wel echt erop of eronder, als hij z'n nieuwe teammaat niet regelmatig weet te verslaan is ook zijn F1 carrière voorbij vrees ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 14-08-2018 21:35 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik lig er ook niet wakker van hoor maar laat ik zeggen dat ik wel vaak van hem heb kunnen genieten, zowel als racer maar ook als persoonlijkheid. Tuurlijk komt er hier en daar wat gezeur mee, welke coureur miept er niet?ScrooLoose schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:00:
![]()
Jammer dat het met zo'n low moet eindigen, ik had hem graag nog eens een seizoen competitief gezien.
Want die zeurt ook zoveel wil je zeggen?Nu Kimi nog
Nee, met een beetje geluk zit Kimi met zijn 40e nog lekker in een Ferrari
Kimi zie ik ook nog wel even doorgaan. Vettel wil hem erbij houden, en hij heeft er schijnbaar geen moeite mee om in deze rol te rijden.
Zit natuurlijk bij een topteam, dus heeft geen gedoe met een slechte auto zoals Alonso had, dus de motivatie blijft beter daardoor.
Leuk team, leuke collega, leuk salaris...dus die blijft idd tot zijn 40e zitten
(<--verplichte smiley als het over Kimi gaat)
Zit natuurlijk bij een topteam, dus heeft geen gedoe met een slechte auto zoals Alonso had, dus de motivatie blijft beter daardoor.
Leuk team, leuke collega, leuk salaris...dus die blijft idd tot zijn 40e zitten
Flavio heeft net even wat andere dingen aan zijn hoofd.asing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:22:
En Eddie en flavio terug als teambaas

https://www.f1today.net/e...ced-to-jail-for-tax-fraud
Voor Vandoorne is het ook wel een kans. Hulkenberg verslaat Sainz nu eigenlijk al ruim, terwijl hij meer races niet uit heeft gereden dan Sainz en dus nog meer punten is verloren. Ik hou er eigenlijk stiekem al rekening mee dat Ricciardo het heel moeilijk met hem gaat krijgen. Maar Sainz zal nu naar McLaren moeten, of het is einde carrière. Dat is een kans voor Vandoorne omdat Sainz goed te verslaan is. Zeker omdat McLaren nu niet meer om Alonso zal draaien zodat Vandoorne eens zijn voorkeuren kan dicteren in auto-ontwerp. Alonso schijnt nogal een unieke stijl te hebben. De auto waarin hij reed is vrijwel zijn gehele carrière altijd ontwikkeld word voor hem. Zo benadeel je de andere coureur omdat die niet een auto naar wensen krijgen, maar een auto waar ze het maar mee moeten doen. Dat is nu voorbij.Destruction schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:35:
Alonso had ook verder geen keus, nog een jaar in een onbetrouwbare trage McLaren wilde hij niet (overduidelijk), en bij een topteam is geen plaats. Renault ging voor Ricciardo. Er bleef dus niks anders over, behalve dan verder gaan in WEC/Indy? Z'n triple crown binnen hengelen![]()
Verder zou McLaren onderhand toch moeten beseffen dat hun hele aerodynamische concept bagger is. Ik zou niet vreemd opkijken als McLaren het een en ander gaat veranderen. Ze hebben nog steeds een ruimer budget heeft dan Renault, en hebben dus het geld om flink wat dingen om te gooien. Ik zou McLaren niet uitsluiten voor P4 in 2019, met Vandoorne de coureur die de overhand krijgt. Sainz is naar mijn mening ook overschat. Hij legde het behoorlijk af tegen Max, was niet eens zeer overtuigend tegen een zwaar gedemotiveerde Kvyat en kan Hulkenberg eigenlijk ook niet aan. Als Vandoorne echt zo goed is, en hij is echt niet slecht denk ik, dan kan hij Sainz hebben en zit hij de komende seizoenen veilig bij McLaren terwijl die herbouwen.
[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-08-2018 23:19 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je er zo over nadenkt is er toch een flink spel achter de schermen geweest. Volgens ALO zijn "aantal maanden geleden" opmerking speelt dat al even.Destruction schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:35:
Alonso had ook verder geen keus, nog een jaar in een onbetrouwbare trage McLaren wilde hij niet (overduidelijk), en bij een topteam is geen plaats. Renault ging voor Ricciardo. Er bleef dus niks anders over, behalve dan verder gaan in WEC/Indy? Z'n triple crown binnen hengelen![]()
Toen McL naar Ric stapte hebben ze toch iet moeten zeggen over de reden waarom. Ric was niet aan tafel gegaan met "mocht ALO ons verlaten". Dat stoeltje ruilen is allemaal volgens mij een open gesprek aan de achterkant. Althans, men weet van elkaar wat ze kwijt willen en wat ze zoeken.
Stiekem is het toch wel jammer dat Alo nu gaat. De cover foto van F1 was prachtig geweest met
Ham - Merc
Vet - Fer
Ver - RB
Ric - Renault
Alo - McL
Dat was wel een ideaal plaatje geweest als dat ook om het podium had kunnen strijden.
Als je dat lijstje zo ziet snap ik ook beter waarom Ric nu de stap naar Renault heeft gemaakt. Hij heeft nu effectief dezelfde status als zijn directe concurrenten. Dat heeft niet meteen iets met Max te maken. RB is vrijwel het enigste team wat zijn rijders gelijk behandeld in de top.
2019 Bring it on!
FreeReef.nl
Als je gelooft wat iedereen roept ja. Tuurlijk, hij heeft een paar (controleerbare) teringstreken gelfikt. Maar zo zijn er meer rijders. Hamilton, Senna, Schumacher, Prost, Vettel...zie je een partroon? Ik denk (en ik heb dat vaker gezegd) dat je om een echte winnaar te zijn, je rücksichtlos moet zijn. Don't take prisoners. Gerhard Berger zei ooit dat ie misschien wel te aardig was om wereldkampioen te worden.albino71 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:36:
[...]
Maar, zoals ik heb begrepen is het ook een en al politiek dat je dan binnenhaalt en of een team daar nu direct bij gebaat is...
Maar of Alonso nou erger is dan de rest, ik weet het niet. Er worden vooral veel dingen geroepen die men vermoedt en men hem toedicht, maar niemand echt zeker weet. Hearsay. Ik weet het niet. Misschien is het waar, misschien niet. Ik kijk F1, dus ik beoordeel hem op zijn rijden. Net als dat ik niet geïnteresseerd ben hoe mijn favoriete artiest het 't liefst heeft. Dat soort dingen wordt pas interessant als ze er anderen kwaad mee doen. Dus die braketest op Coulthard was wat dat betreft een dieptepunt. Best gevaarlijk zeg maar....en dan zo schaapachtig lachen als er na de race naar gevraagd wordt

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Autosport.com meldt het volgende:
lees zelfMcLaren is working on a plan to enter IndyCar full-time with double Formula 1 world champion Fernando Alonso in 2019, according to series chief Mark Miles.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nieuwe rijder McLaren bevestigd. 
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Will Buxton is er vrij zeker van dat het iemand anders die het ingesproken heeft, en anders heeft Alonso al die jaren een fake-stem gehad.
Klopt hij is inderdaad lichter, alleen de packaging is anders en voor RBR betekent dat een aanpassing aan het chassis (is in elk geval wat je her en der leest) vanwege zeer weinig marge wat hun bodywork heeft t.o.v. de onderliggende componenten. (Renault heeft de definitieve specificaties voor afmetingen in Monaco bevestigd).devil-strike schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:46:
[...]
Hu klopt dit wel want overall word vermeld dat hij 2kg lichter is, want nu geen 2 flessen nodig maar 1 etc.
https://www.autosport.com...ot-using-new-renault-mguk
En een wat ouder bericht via https://www.reddit.com/r/...ited_new_mguk_to_austria/
Hier wordt gesproken over 2 kg (waarschijnlijk is de extra 3 kg t.o.v. het oudere bericht nodig geweest om hem betrouwbaar te maken):The old specification of MGU-K were used by all three teams that use Renault engines (Renault, Red Bull and Toro Rosso) while return to the old specification has not been without consequences because of the additional weight of 5 kilograms and additional bottle of compressed air for cooling that adds another 1 kg, says Autosport. Red Bull’s motorsport advisor Helmut Marko has revealed that the RB13 is about five kilograms above the minimum weight and believes that the problem will be solved when Renault reintroduces new MGU-K.
https://www.f1maximaal.nl...ft-er-nog-geen-belang-bij
Met één i.p.v. twee hydraulische flessen is het dan 3 kg besparing.
Toch klopt hij niet, veel te vrolijk kijkend! Eerder dan met bb-code: 8| of 8/pinda powerrr schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:04:(<--verplichte smiley als het over Kimi gaat)
It is better to be roughly right, than precisely wrong.

[ Voor 146% gewijzigd door Bestla op 15-08-2018 08:26 ]
Ik denk ook dat ze dat bij RBR toen al goed gezien hebben. En in combinatie met het gekonkel, denk ik dat het einde RBR contract gaat worden.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:09:
Sainz is naar mijn mening ook overschat.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Mwah, hij heeft al van alles behaald in F1 en kreeg $ 30-40M per seizoen van McLaren. Ik denk dat hij lekker heeft zitten cashen en het nu zelfs voor dat soort bedragen niet meer kan opbrengen om kansloos te zijn voor een podium. Ik vind het vooral leuk voor Vandoorne, die nu toch een wat reëlere kans heeft om in de F1 te blijven en zich te bewijzen (tegenover Sainz?).albino71 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:44:
@Bart-Willem en @Lensent Dat is ook zo.
Blijf het wel jammer vinden dat iemand met zijn talent de afgelopen 4 jaar bij McLaren heeft doorgebracht. Weggegooide jaren a.g.v. verkeerde keuzes.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Die plannen zijn er al langer, maar er is ook al aangegeven van diverse kanten (insiders van de Indy, o.a. door een team die zelf ook net begonnen is geloof ik) dat het gewoon erg krap wordt om één en ander nu nog voor elkaar te krijgen op een competitieve wijze iig.mphilipp schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:27:
Autosport.com meldt het volgende:
[...]
lees zelf
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Liever twee relatief onervaren rijders dan één die alles afzeikt, of het nou een verbetering is of niet. Met constructieve kritiek kom je tenminste ergens, ook als het niet de beste kritiek is.Zahariac schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
Vroeger was Fernando's temperament leuk, maar de laatste jaren...
Vraag me sowieso af hoe McLaren dat in huidige vorm denkt te gaan doen? Zo florissant loopt het allemaal niet daar, om dan nog even 100 miljoen (?) In een IndyCar avontuur te stoppen lijkt mij redelijk opportunistisch.naitsoezn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:58:
[...]
Die plannen zijn er al langer, maar er is ook al aangegeven van diverse kanten (insiders van de Indy, o.a. door een team die zelf ook net begonnen is geloof ik) dat het gewoon erg krap wordt om één en ander nu nog voor elkaar te krijgen op een competitieve wijze iig.
Indirect is het beter voor de verkopen in Amerika. McLaren heeft in 2017 3340 wagens verkocht en de huidige productie capaciteit is zo'n 5k, ruimte voor 50% extra dus. Al is het moeilijk om wetenschappelijk aan te tonen dat iemand een McLaren koopt door deelname aan IndyCar.MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:02:
Vraag me sowieso af hoe McLaren dat in huidige vorm denkt te gaan doen? Zo florissant loopt het allemaal niet daar, om dan nog even 100 miljoen (?) In een IndyCar avontuur te stoppen lijkt mij redelijk opportunistisch.
Kweenie. Het is niet alsof ze een hele nieuwe auto moeten ontwikkelen. Alles is zo'n beetje standaard. Je moet alleen een aantal mensen bij elkaar harken. Nou zal dat voor een bedrijf als McLaren en de connecties van Zak niet zo'n probleem moeten zijn. Of ze nemen een bestaand team over.naitsoezn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:58:
[...]
Die plannen zijn er al langer, maar er is ook al aangegeven van diverse kanten (insiders van de Indy, o.a. door een team die zelf ook net begonnen is geloof ik) dat het gewoon erg krap wordt om één en ander nu nog voor elkaar te krijgen op een competitieve wijze iig.
Wat iedereen zich afvraagt: gaat Alonso dan met een Honda rijden...
Dit zeg je met de wetenschap dat Honda 200 punten voor staat op Chevrolet in het huidige seizoen?mphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:17:
Wat iedereen zich afvraagt: gaat Alonso dan met een Honda rijden...Ik hoor de boordradio nu al 'No powerrrr, no powerrrr!!!!'
Mag ik geen grapjes meer maken?TheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
Dit zeg je met de wetenschap dat Honda 200 punten voor staat op Chevrolet in het huidige seizoen?
Zijn die Chevrolet motoren nog slechterTheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
Dit zeg je met de wetenschap dat Honda 200 punten voor staat op Chevrolet in het huidige seizoen?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Voor McLaren zou het wel eens goed uit kunnen pakken als ze flink wat management overhevelen naar Indycar. Gebeurd er misschien eens wat zinnigs bij de Formule 1.mphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:17:
[...]
Kweenie. Het is niet alsof ze een hele nieuwe auto moeten ontwikkelen. Alles is zo'n beetje standaard. Je moet alleen een aantal mensen bij elkaar harken. Nou zal dat voor een bedrijf als McLaren en de connecties van Zak niet zo'n probleem moeten zijn. Of ze nemen een bestaand team over.
Wat iedereen zich afvraagt: gaat Alonso dan met een Honda rijden...Ik hoor de boordradio nu al 'No powerrrr, no powerrrr!!!!'
Verder zou ik als Honda een kill switch in Alonso zijn auto laten monteren. Als hij zijn kop niet houdt, dan gaat de boel gewoon "kapot". Dan bedoel ik ook echt kapot, dus ook de radio.
Is dit al door meerdere bronnen bevestigd? Dus niet gekopieerd.
SAI word vervanger van ALO en wordt later deze week bevestigd door MCLaren.
http://www.espn.co.uk/f1/...e-fernando-alonso-mclaren
SAI word vervanger van ALO en wordt later deze week bevestigd door MCLaren.
http://www.espn.co.uk/f1/...e-fernando-alonso-mclaren
Waarom piloten? Ze zitten toch niet in een vliegtuig? Ik vaag me af waarom mensen coureurs de naam piloot mee geven? Ondanks dat de wagens af en toe van de grond los komen is het toch niet de bedoeling dat ze vliegen?Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:33:
Teams hebben niet graag 2 nieuwe piloten in hetzelfde jaar. D
Bij FI zitten ze met een piloot te veel.
Ikke niet begrijp ;-)
Cogitationis poenam nemo patitur
Vziw is dat een Vlaamse uitdrukkingBullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:57:
[...]
Waarom piloten? Ze zitten toch niet in een vliegtuig? Ik vaag me af waarom mensen coureurs de naam piloot mee geven? Ondanks dat de wagens af en toe van de grond los komen is het toch niet de bedoeling dat ze vliegen?
Ikke niet begrijp ;-)

Vlaming waarschijnlijk ;-)Bullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:57:
[...]
Waarom piloten? Ze zitten toch niet in een vliegtuig? Ik vaag me af waarom mensen coureurs de naam piloot mee geven? Ondanks dat de wagens af en toe van de grond los komen is het toch niet de bedoeling dat ze vliegen?
Ikke niet begrijp ;-)
Aha, nu ligt dat Belgie heel ver van mijn stukje Nederland vandaan....
Maar waarom noem je een coureur dan piloot? Een buschauffeur is toch ook geen kapitein?
/me Bullet is nu nieuwsgierig
Maar waarom noem je een coureur dan piloot? Een buschauffeur is toch ook geen kapitein?
Omdat coureur en chauffeur Franse leenwoorden zijnBullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:03:

Bullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:03:
Wikipedia: PilootLetterlijk betekent het woord 'piloot' niets meer of minder dan 'bestuurder' of 'stuurman'
Waarom noemt Tesla die automatische bestuurdersfunctie dan AutopilotBullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:03:
Maar ws komt het van het ww piloteren
En ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een vlaamse uitdrukking isPathogen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:58:
[...]
Vziw is dat een Vlaamse uitdrukkingal wist ik tot vandaag niet bewust dat @Blokker_1999 Vlaams is
* Blokker_1999 is al 34 jaar op en top vlaams.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Je bent eerder in Tilburg dan Antwerpen volgens mijBlokker_1999 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:12:
[...]
En ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een vlaamse uitdrukking is
* Blokker_1999 is al 34 jaar op en top vlaams.
Maar goed ontopic: Sainz dus naar McLaren?
What's next for McLarenCould they provide a home for Carlos Sainz, who was recently jettisoned from Renault to make way for Daniel Ricciardo? Or could former pilot() Kimi Raikkonen make a shock return if he's deemed surplus to requirements at Ferrari? One thing is for sure: Alonso’s move has reignited an already fascinating driver market and at this point it feels like almost anything is possible...
En nu is de beurt aan Jacques Villeneuve voor een podcast
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 15-08-2018 11:17 ]
En dit staat nu ook net online. Dit zal leuk worden zeg.

Bedankt allemaal, tis duidelijk.... Piloot associeer ik met luchtvaart, terwijl coureurs de grootste mogelijke moeite willen doen om niet letterlijk te vliegen
Sainz naar McLaren…. Hmmmm, krijgt hij toch de kans om eerste rijden te worden, of zal McLaren nu in eens met Stoffel en Sainz een "geen" eerste rijder situatie alla RB creëren?
Sainz naar McLaren…. Hmmmm, krijgt hij toch de kans om eerste rijden te worden, of zal McLaren nu in eens met Stoffel en Sainz een "geen" eerste rijder situatie alla RB creëren?
Samenvatting aub?DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:20:
En dit staat nu ook net online. Dit zal leuk worden zeg.![]()
[video]
Ga geen uur luisteren
Neem een voorbeeld aan Kimi bedoel je ?Pathogen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:02:
[...]
Liever twee relatief onervaren rijders dan één die alles afzeikt, of het nou een verbetering is of niet. Met constructieve kritiek kom je tenminste ergens, ook als het niet de beste kritiek is.
Vroeger was Fernando's temperament leuk, maar de laatste jaren...
Laten we maar eens afwachten of Max opbouwende kritiek gaat leveren met die "excellente honda motor" volgend seizoen kijken hoe zijn humeur er onder blijft .
"Beautiful Clean Coal"
Als Sainz nu naar McL gaat. Dan betekend dat volgens mij dat gasly een plekje in RBR krijgt. Wat gebeurd er dan bij TR? Ticktum heeft nog niet genoeg punten voor een superlicentie volgens mij.
OT op het chauffeur/piloot verhaal. Als je niet kunt autorijden ben je toch ook een brokkenpiloot? en in dezelfde categorie vind ik het al jaren vreemd dat in het engels "een boot varen" "to drive a boat" is. Nu hoop ik dat in het Nederlands een boot ook drijft, maar das toch net iets anders.
OT op het chauffeur/piloot verhaal. Als je niet kunt autorijden ben je toch ook een brokkenpiloot? en in dezelfde categorie vind ik het al jaren vreemd dat in het engels "een boot varen" "to drive a boat" is. Nu hoop ik dat in het Nederlands een boot ook drijft, maar das toch net iets anders.
Stiekem hoop ik dat ze op de een of andere manier Norris binnen hengelen bij TR.perpixel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:35:
Als Sainz nu naar McL gaat. Dan betekend dat volgens mij dat gasly een plekje in RBR krijgt. Wat gebeurd er dan bij TR? Ticktum heeft nog niet genoeg punten voor een superlicentie volgens mij.
Zou een mooie zet zijn na die stunt om James Key weg te halen bij TR
Een Japanner zit er ook niet in. Ik vraag me serieus af of RBR met Norris en/of Albon aan de slag wil gaan. Neemt McLaren dan Norris en Sainz, dan misschien Vandoorne naar STR om hem vervolgens goed te evalueren, en eventueel door te verkopen aan een ander team zoals Sauber als Leclerc daar weg gaat. Russel was ook zeer goed mogelijk geweest als hij niet bij Mercedes zat. Het Red Bull programma is eigenlijk ook leeg, waardoor Ricciardo zijn vertrek slecht uitkomt. Gasly gaat ook echt niet naar RBR omdat het een gedroomde coureur is. Zeker niet slecht, maar zeker Horner had Ricciardo liever behouden, net zoals mateschitz. Marko, tja ik denk dat hij stiekem tevreden is dat Ricciardo gaat vertrekken. Hij is veel meer van de duidelijke nummer een, en die heeft hij nu.perpixel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:35:
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-08-2018 11:49 ]
Geen idee hoe de situatie bij McLaren, met Stoffel en Fernando, wat te doen heeft met Kimi of Max, maar dat McLaren erop vooruit zal gaan als ze niet meer een zowel grof betaalde als grofgebekte coureur in dienst hebben lijkt mij wel logisch.leekers schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Neem een voorbeeld aan Kimi bedoel je ?
Laten we maar eens afwachten of Max opbouwende kritiek gaat leveren met die "excellente honda motor" volgend seizoen kijken hoe zijn humeur er onder blijft .
Wat Ferrari betreft: ik vind met name Vettel opvallend verbeterd in zijn uitingen. Zou het bijna een fijne coureur gaan vinden.
Dat Alonso er de brui aan zou geven was me al even duidelijk. Nadat Ricciardo zijn move bekend maakte was het ook wel logisch dat Sainz dan naar McLaren zou gaan. Dat zien we nu dus langzaam gebeuren.perpixel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:35:
Gasly zal wel promoveren nast Max, en dan zit TR met de handen in het haar. Zouden ze Brendon laten zitten? Of gaan ze 2 rookies introduceren? En zo ja, welke 2 zouden dat dan zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze stoelendans echt prachtig vind. Vroeger bleef iedereen zitten en kwam er amper vers talent, nu moeten er toch een paar nieuwe namen komen
Daar moeten we ook niet te dramatisch over doen imho, want Max was ook nooit onderdeel van het Junior Team tot één dag voordat aangekondigd werd dat ie voor STR mocht gaan rijden. Het is ook niet zo dat er een statisch opleidingsprogramma is ofzo. Er wisselt daar nogal eens watDaniëlWW2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:44:
[...]
Het Red Bull programma is eigenlijk ook leeg, waardoor Ricciardo zijn vertrek slecht uitkomt.
Max is de uitzondering van het afgelopen decennium, niet de regel.naitsoezn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:53:
[...]
Daar moeten we ook niet te dramatisch over doen imho, want Max was ook nooit onderdeel van het Junior Team tot één dag voordat aangekondigd werd dat ie voor STR mocht gaan rijden. Het is ook niet zo dat er een statisch opleidingsprogramma is ofzo. Er wisselt daar nogal eens wat
Het programma is nu gewoon leeg. De talenten zitten nu bij Mercedes. Het zal ook hebben geholpen dat RBR het beste team was in 2010-2013. Daarna was het een grote Mercedes show en gingen de meeste talenten ook naar Mercedes. Het Ferrari programma was gewoon een grap omdat Stroll hierbij geeft gehoord. Alleen Leclerc is echt bijzonder. McLaren, tja wie kiest er nu voor McLaren als je voor Mercedes kan kiezen?
We moeten ergens een grens trekken en Vlaams is Vlaams!Jasphur schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:17:
Je bent eerder in Tilburg dan Antwerpen volgens mij
Tenzij we het over Poppel of dat soort half Nederlandse conglomeraten hebben.
@asing handen in het haar? Er zijn op zich natuurlijk coureurs zat. Uit de huidige pool van F1 coureurs zijn al wat mogelijkheden aan het ontstaan (Ocon/Perez), er zijn nog wat lui die waarschijnlijk op de nominatie staan (Vandoorne), en er zijn nog wat ex coureurs die er ongetwijfeld wel wat in zien om een seizoen in te stappen. Het lijkt haast onmogelijk om een volledige lijst naar boven te halen, maar ik kan wel de lijst van 2017 vinden:
https://www.racefans.net/...nce-points-enter-f1-2017/
toen al 38 coureurs met genoeg punten, dat zal een jaar later best een grotere groep zijn.
Van dit lijstje zijn er natuurlijk ook al een paar ex-RB coureurs bij.
Denk aan Buemi bijvoorbeeld.
Jongens als Nyck de Vries (ja, hoop doet leven
) zijn er zat natuurlijk.
Is het van weelde, niet echt, maar dat stoeltje krijgen ze echt wel gevuld. Desnoods met vier verschillende coureurs in een jaar.
toen al 38 coureurs met genoeg punten, dat zal een jaar later best een grotere groep zijn.
Jongens als Nyck de Vries (ja, hoop doet leven
Is het van weelde, niet echt, maar dat stoeltje krijgen ze echt wel gevuld. Desnoods met vier verschillende coureurs in een jaar.
Fotomomentje
Ik was even naar dat lijstje aan het kijken, maar daar staan er toch niet heel veel tussen welke echt een reële optie zijn volgens mij. (Misschien wil Mark Webber nog een keer proberen?MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:09:
@asing handen in het haar? Er zijn op zich natuurlijk coureurs zat. Uit de huidige pool van F1 coureurs zijn al wat mogelijkheden aan het ontstaan (Ocon/Perez), er zijn nog wat lui die waarschijnlijk op de nominatie staan (Vandoorne), en er zijn nog wat ex coureurs die er ongetwijfeld wel wat in zien om een seizoen in te stappen. Het lijkt haast onmogelijk om een volledige lijst naar boven te halen, maar ik kan wel de lijst van 2017 vinden:
Jongens als Nyck de Vries (ja, hoop doet leven) zijn er zat natuurlijk.
Actuele lijst (mei 2018?) met punten: https://docs.google.com/s...mMoHHxdzPgOX5Q/edit#gid=0MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:09:
Jongens als Nyck de Vries (ja, hoop doet leven) zijn er zat natuurlijk.
In deze lijst staan ook lui van over de 40
Komt uit dit topic: https://www.reddit.com/r/..._with_fia_license_points/
PSN: Shiver23
Ticktum krijgt dit jaar ook niet genoeg punten.perpixel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:35:
Zelfs al wordt hij kampioen in FIA F3 Europe (waar hij nu 3de staat volgens mij?), is het niet haalbaar dat hij genoeg punten heeft om in F1 te komen.
Of FIA moet de puntentellingen veranderen en de GP van Macau apart punten geven (die heeft hij afgelopen editie gewonnen).
- Buemi is testrijder van RB. Heeft ervaring, misschien een goede keuze om naast een rookie (Norris?) te zetten?perpixel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:18:
[...]
Ik was even naar dat lijstje aan het kijken, maar daar staan er toch niet heel veel tussen welke echt een reële optie zijn volgens mij. (Misschien wil Mark Webber nog een keer proberen?)
- Ik vlak Vandoorne niet uit voor TR
- Nakajima heeft genoeg punten, wel Toyota Junior begreep ik
Verder:
- Rowland (Mercedes achtergrond?)
- Rosenquist
- Nyck de Vries
- Tom Dillman
En zoals ik zei; ik denk dat er na vorig jaar wel een paar aan dit rijtje zijn toegevoegd.
UIt het nieuwe rijtje:
- Rossi
- Nasr
- Markelov
De keuze is reuze, zelfs een paar jonkies
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-08-2018 12:25 ]
Hoe dan ook krijgen we een redelijk gehusseld grid volgend seizoen. Dat word wennen
Gewoon Palmer terughalen, middelvinger naar Renault 
Al zou het me niet verbazen dat ze icm met Honda toch kijken naar mogelijk een die al bekend is via Honda. (zou Nakajima nog terug willen komen? Of Sato in tegengestelde richting van Alonso?
)
Al zou het me niet verbazen dat ze icm met Honda toch kijken naar mogelijk een die al bekend is via Honda. (zou Nakajima nog terug willen komen? Of Sato in tegengestelde richting van Alonso?
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 15-08-2018 12:29 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Takuma Sato terug in F1!
Dat is eigenlijk alleen de tendens bij de zogenaamde fans. McLaren zelf heeft er alle moeite voor gedaan om hen binnenboord te houden. En ze zijn 'm nog steeds niet kwijt, want ze zijn van plan om een Indy verhaal op te zetten met McLaren en Alonso. Dat zal wel de reden zijn dat Zak vanmiddag bij de teleconference van Indycar zit.Pathogen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:46:
[...]
Geen idee hoe de situatie bij McLaren, met Stoffel en Fernando, wat te doen heeft met Kimi of Max, maar dat McLaren erop vooruit zal gaan als ze niet meer een zowel grof betaalde als grofgebekte coureur in dienst hebben lijkt mij wel logisch.
Alonso kost een pak geld en de buitenwereld dicht 'm allerlei Machiavelliaanse eigenschappen toe, maar McLaren is nog lang niet moe van 'm. En hij zelf ook niet. Hij of McLaren fluistert zelfs dat ie misschien na een jaar terug komt als het beter gaat bij McLaren. De huidige slechte vorm van McLaren is niet aan hem te danken, de punten die ze hebben gehaald weer wél. Het is gewoon een buitengewoon goede coureur. Ja, hij heeft het achter zijn ellebogen, maar zijn rijkunsten compenseren dat best wel goed. Voor het geld hoeft ie het al lang niet meer te doen, dus hij vindt het racen zelf blijkbaar nog veel te leuk. Ik weet niet of ie het zou doen om in de spotlight te staan. F1 coureurs/piloten zijn geen popsterren, dus ze kunnen nog gewoon over straat zonder steeds aangehouden te worden. Zet ie gewoon een Kimoa op en niemand herkent 'm meer
Als dat gebeurt, dan weet ik wel wat ie gaat zeggen...SinergyX schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:29:
Gewoon Palmer terughalen, middelvinger naar Renault
De puntenwaardering is wel wat gewijzigd voor 2018, maar daarmee wordt het via bepaalde raceklassen alleen nog wat moeilijker om aan het aantal benodigde punten te komen (waaronder EU F3).Ryur schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:21:
[...]
Ticktum krijgt dit jaar ook niet genoeg punten.
Zelfs al wordt hij kampioen in FIA F3 Europe (waar hij nu 3de staat volgens mij?), is het niet haalbaar dat hij genoeg punten heeft om in F1 te komen.
Of FIA moet de puntentellingen veranderen en de GP van Macau apart punten geven (die heeft hij afgelopen editie gewonnen).
Testing, one, two ...
Het is een leuke lijst, maar als je de huidige F1 coureurs afstreept dan vallen er 20 af. Dan zijn er nog een paar met pensioen (Massa, Rosberg, Button etc), en een groot deel van de rest racet ergens en ligt misschien al vast voor 2019.
Helmut Marko zal dat lijstje wel onder zijn kussen hebben gelegd om te bedenken wie hij in een TR stoeltje zet.
Helmut Marko zal dat lijstje wel onder zijn kussen hebben gelegd om te bedenken wie hij in een TR stoeltje zet.
Ik had hem ook graag nog een jaartje in een Fer/Mer/RBR auto gezien hoor maar dat zit er nu eenmaal niet meer in en dan kan je na toch een geweldige F1 loopbaan het beste het zitje aan 1 van de aanstormende talenten geven.Hippocampus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:51:
[...]
Ik lig er ook niet wakker van hoor maar laat ik zeggen dat ik wel vaak van hem heb kunnen genieten, zowel als racer maar ook als persoonlijkheid. Tuurlijk komt er hier en daar wat gezeur mee, welke coureur miept er niet?
Jammer dat het met zo'n low moet eindigen, ik had hem graag nog eens een seizoen competitief gezien.
Kimi heeft ook gewoon zijn beste tijd gehad, hij kan nog steeds races winnen als hij dat wil maar hij krijgt er gewoon de kans er niet voor met Vettel als #1 rijder, dan zie ik toch liever een talent als Leclerc naast Vettel.Want die zeurt ook zoveel wil je zeggen?![]()
Nee, met een beetje geluk zit Kimi met zijn 40e nog lekker in een Ferrari
Kimi en Alonso moeten gewoon beide opzij stappen voor nieuw bloed imo, dat is het allerbeste voor F1.
Smiling as the shit comes down...
Voor Lec naar FER gaan als tweede rijder, dat is toch helemaal niet goed. Ja hij zal beter resultaten halen. Maar iedere keer als je dan in de buurt komt van Vet moet je op de rem gaan staan.ScrooLoose schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:57:
Kimi heeft ook gewoon zijn beste tijd gehad, hij kan nog steeds races winnen als hij dat wil maar hij krijgt er gewoon de kans er niet voor met Vettel als #1 rijder, dan zie ik toch liever een talent als Leclerc naast Vettel.
Dan is het leuker en nuttiger om gewoon vol gas in het middenveld te rijden en vanuit daar lekker om je plek te mogen vechten.
Ook wel grappig dat dat bord met de rijders lineup 2019 dat ze elke keer uit de kast trekken bij F1 Café op Ziggo nu totaal gewijzigd wordt. Geen van die mannen had dit voorzien (net als zovelen).
Leuke namen in je rijtjes. Hoop dat er wat gaat gebeuren. Sowieso mag Nasr van mij wel terug komen en eigenlijk lijkt me Markelov ook wel leuk maar die heeft zich gebonden aan Renault waarvan ik me afvraag waar die dan nu gestalt moet worden. Misschien dat ie naar Williams kan met het Russische geld wat ze daar wel kunnen gebruiken. Rossi lijkt me voor F1 een gesloten deur eigenlijk.MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:23:
[...]
- Buemi is testrijder van RB. Heeft ervaring, misschien een goede keuze om naast een rookie (Norris?) te zetten?
- Ik vlak Vandoorne niet uit voor TR
- Nakajima heeft genoeg punten, wel Toyota Junior begreep ik
Verder:
- Rowland (Mercedes achtergrond?)
- Rosenquist
- Nyck de Vries
- Tom Dillman
En zoals ik zei; ik denk dat er na vorig jaar wel een paar aan dit rijtje zijn toegevoegd.
UIt het nieuwe rijtje:
- Rossi
- Nasr
- Markelov
De keuze is reuze, zelfs een paar jonkies
Het is jammer dat zoveel jonkies zich hebben gebonden aan McLaren, Renault of Mercedes daar die gewoon geen stoeltjes beschikbaar hebben of maken.
Als we kijken naar wat er dit jaar nog qua punten verdiend kan worden, dan zie ik Russell ook wel klaar staan, maar ook daar is het de vraag waar die gestalt gaat worden en of die dan zin hebben om bij een achterhoede team in te stappen.
Buemi en Di Grassi hadden overigens al wel in STR gezeten ipv Hartley als ze die graag wilden. Denk dat ook voor hen het nu wel klaar is.
Overigens vind ik sommigen De Vries iets te makkelijk op zij zetten. Het lijkt me duidelijk dat Prema van dit jaar niet het Prema van vorig jaar is. En aan Gelael heeft ie sowieso weinig. Die rijdt ie overigens ook mooi elke race om de oren. Norris lijkt gewoon in een goed team te zitten, daar Sette Camara het ook goed doet (en dat helpt ook bij de ontwikkeling). En ook het team van Aitken en Russell lijkt beter te zijn dit jaar. Sowieso kan de top van de Formule 2 wel een zitje krijgen van mij
[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2018 13:28 ]
Op je uitspraak ("zogenaamde fans") na vind ik dit een behoorlijk informatieve postmphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:31:
[...]
Dat is eigenlijk alleen de tendens bij de zogenaamde fans. McLaren zelf heeft er alle moeite voor gedaan om hen binnenboord te houden. En ze zijn 'm nog steeds niet kwijt, want ze zijn van plan om een Indy verhaal op te zetten met McLaren en Alonso. Dat zal wel de reden zijn dat Zak vanmiddag bij de teleconference van Indycar zit.
Alonso kost een pak geld en de buitenwereld dicht 'm allerlei Machiavelliaanse eigenschappen toe, maar McLaren is nog lang niet moe van 'm. En hij zelf ook niet. Hij of McLaren fluistert zelfs dat ie misschien na een jaar terug komt als het beter gaat bij McLaren. De huidige slechte vorm van McLaren is niet aan hem te danken, de punten die ze hebben gehaald weer wél. Het is gewoon een buitengewoon goede coureur. Ja, hij heeft het achter zijn ellebogen, maar zijn rijkunsten compenseren dat best wel goed. Voor het geld hoeft ie het al lang niet meer te doen, dus hij vindt het racen zelf blijkbaar nog veel te leuk. Ik weet niet of ie het zou doen om in de spotlight te staan. F1 coureurs/piloten zijn geen popsterren, dus ze kunnen nog gewoon over straat zonder steeds aangehouden te worden. Zet ie gewoon een Kimoa op en niemand herkent 'm meer

Dat zeg ik bewust zo. Ik haat het woord 'fan' omdat het van 'fanaticus' komt en dat zijn fans doorgaans ook. Fans van een popartiest eigenen zich de artiest toe en in de racerij zie je de haatposts van zogenaamde fans ten opzichte van de concurrenten op Facebook voorbij komen. Als je dat zo ziet, wil je jezelf geen fan meer noemen. Ik noem mezelf liever liefhebber van de sport en ik bewonder een aantal coureurs specifiek. Maar fan...nee, zou wil ik mezelf niet noemen. Meestal komt er weinig goeds van een fan.Pathogen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:25:
[...]
Op je uitspraak ("zogenaamde fans") na vind ik dit een behoorlijk informatieve post
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1