[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.932 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:58:
Maar Key gaat kennelijk dus naar McLaren. Dat roept bij mij meteen een andere vraag op.

Het lijkt erop dat Ocon naar Renault gaat. Dan is Sainz zonder zitje. Die zou dan naar McLaren gaan. Dat zorgt ervoor dat Vandoorne geen zitje meer heeft. Zou Red Bull dan Stoffel willen nemen in ruil voor miljoenen om Sainz uit het Red Bull programma te kopen en het inkorten van de periode dat Key niet aan de slag mag bij McLaren? Ik zou dat wel fijn vinden, want Stoffel verdient naar mijn mening wel een tweede kans bij een minder waardeloos team...

Aan de nieuwe auto zijn ze waarschijnlijk bij McLaren nog niet begonnen omdat ze correlatieproblemen hebben. Het heel concept deugt ook voor geen ene meter, waardoor ze eigenlijk opnieuw moeten beginnen. Het is dan erg handig als je een nieuwe ontwerper haalt die meteen aan de slag kan in plaats van eerst maanden thuis op de bank zitten. Als Zak Brown dan ook nog wat doet aan de totaal geflopte matrixstructuur...
Whut, OCO naar Renault, heb ik iets gemist? Waar heb je die vandaan?

Dacht dat Renault wel tevreden is met SAI. Of gaan ze nu toch zelf maar iets regelen omdat RBR/STR/Marko geen uitsluitsel over hem geeft ivm RIC?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Gekkenhuis schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:13:
[...]

Whut, OCO naar Renault, heb ik iets gemist? Waar heb je die vandaan?

Dacht dat Renault wel tevreden is met SAI. Of gaan ze nu toch zelf maar iets regelen omdat RBR/STR/Marko geen uitsluitsel over hem geeft ivm RIC?
Als je de media kan geloven, zou RBR lekker rustig aan doen met onderhandelen over Sainz. Een team als Renault kan daar niet te lang op wachten.
Renault zou een soort van pre-contract hebben afgesloten met FI over Ocon. Ze zouden de eerste keus hebben als Ocon indd weg zou mogen. Renault een Frans team, wil natuurlijk wel een Franse rijder zoals Ocon in 1 van hun bolides.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:31
@DaniëlWW2, Franz Tost heeft aangegeven dat James Key een langdurend contract met Torro Rosso heeft maar mogelijk mag Key toch gaan als zij Lando Norris bij Torro Rosso kunnen krijgen.

https://www.motorsport.co...ng-term-contract-1064247/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

Perez begint zich toch beetje zorgen te maken om Force India terwijl ze bij FI nog steeds claimen dat alles koek en ei is: https://www.autosport.com...ation-now-critical--perez

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
Uitvalbeurten van Mercedes heeft waarschijnlijk te maken met het te agressief rijden over diepgeribbelde curbstones. Ze hebben een speciaal hydraulische systeem ontwikkeld wat ontregeld lijkt te worden door de specifieke trillingen die dit soort curbs veroorzaken:

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:49:
Uitvalbeurten van Mercedes heeft waarschijnlijk te maken met het te agressief rijden over diepgeribbelde curbstones. Ze hebben een speciaal hydraulische systeem ontwikkeld wat ontregeld lijkt te worden door de specifieke trillingen die dit soort curbs veroorzaken:

[video]
Zie je wel dat je een F1 auto kapot kunt rijden zonder te crashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DaMarcus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:00:
Als Grosjean zo iedereen er afbeukt of zijn wagen in de muur parkeer. Vandoorne en Leclerc mogen uitvechten wie er bij Sauber zit en wie er in de Haas mag stappen.
Ik zie Gro inderdaad uit de F1, of bij Williams bij wijze van spreken. Lec zie ik nog niet bij Ferrari, maar bij het betere Haas. Aan de andere kant, zie ik in een betere Sauber. Lec ook nog wel een jaar extra daar rijden.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Chocoball schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:25:
@DaniëlWW2, Franz Tost heeft aangegeven dat James Key een langdurend contract met Torro Rosso heeft maar mogelijk mag Key toch gaan als zij Lando Norris bij Torro Rosso kunnen krijgen.
Dat Norris stukje wordt er door 'observers' bij verzonnen. Niemand heeft dat gezegd.
Dat Key een meerjaren contract heeft is natuurlijk alleen maar om extra geld of inderdaad iets als een Norris eruit te kunnen slepen. Je kunt Key namelijk niet tegen zijn zin vasthouden. Maar goed, we gaan het zien. Ik meende toch echt dat McLaren heel graag Norris wilde houden. Net als dat Red Bull kostte wat het kost Verstappen binnenboord wilde houden.

En wat die RBR met een Honda motor tijdens de test betreft: het idee alleen al...
Het enige dat je zinvol kunt testen is of ie heel blijft. Een andere motor heeft hele ander systemen, layout van bedrading en leidingen, koeling eisen enzovoort. Je kunt best met wat ductape en tiewraps de boel in elkaar knutselen, stukje van de body zagen oid, maar je leert er niets van. Aero, gewichtsverdeling en what not, klopt niets meer van. Het is geen Kadett waar je met een beetje goede wil een motor van een BMW in kunt lepelen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Ome Ernst schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Ik zie Gro inderdaad uit de F1, of bij Williams bij wijze van spreken. Lec zie ik nog niet bij Ferrari, maar bij het betere Haas. Aan de andere kant, zie ik in een betere Sauber. Lec ook nog wel een jaar extra daar rijden.
Williams zal wel een rijder nodig hebbe die geld meebrengt? Weet niet of hji sponsering meebrengt? Vroeg nog Microsoft dacht ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
GRO eventueel naar een WEC categorie zal mij ook niet zoveel verbazen. Volgens mij is het wel degelijk een aardige coureur, maar iemand die voor de F1 best veel onnodige fouten maakt. Bij WEC of andere dichte autosporten zijn de consequenties vaak toch wat minder groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:06:
[...]

En wat die RBR met een Honda motor tijdens de test betreft: het idee alleen al...
Het enige dat je zinvol kunt testen is of ie heel blijft. Een andere motor heeft hele ander systemen, layout van bedrading en leidingen, koeling eisen enzovoort. Je kunt best met wat ductape en tiewraps de boel in elkaar knutselen, stukje van de body zagen oid, maar je leert er niets van. Aero, gewichtsverdeling en what not, klopt niets meer van. Het is geen Kadett waar je met een beetje goede wil een motor van een BMW in kunt lepelen...
Op verschillende forums gaat echter rond dat er al lang een ander chassis met honda motor aanwezig is bij RBR. Hoeveel waarde je kan hechten aan deze "inside" informatie is natuurlijk nog maar de vraag. Heel vreemd vind ik het niet klinken. Dit is namelijk de enigste manier om achter verschillende problemen en foutjes te komen. Het geld om een nieuw extra chassis te bouwen hebben ze namelijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
alex3305 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:18:
GRO eventueel naar een WEC categorie zal mij ook niet zoveel verbazen. Volgens mij is het wel degelijk een aardige coureur, maar iemand die voor de F1 best veel onnodige fouten maakt. Bij WEC of andere dichte autosporten zijn de consequenties vaak toch wat minder groot.
Of zien we hem als kok bij omroep max O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
powah33 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Op verschillende forums gaat echter rond dat er al lang een ander chassis met honda motor aanwezig is bij RBR. Hoeveel waarde je kan hechten aan deze "inside" informatie is natuurlijk nog maar de vraag. Heel vreemd vind ik het niet klinken. Dit is namelijk de enigste manier om achter verschillende problemen en foutjes te komen. Het geld om een nieuw extra chassis te bouwen hebben ze namelijk wel.
Gaat nooit gebeuren maar zou wel een stunt zijn. De laatste paar races als ze genoeg punten hebben voor p3 in het kampioenschap gewoon de RB15 alvast introduceren en lekker gaan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
[...]

Geld is volgens mij het probleem niet bij zowel Honda als RBR. En nu ze TR als proefkonijn gebruiken, is de kans behoorlijk groot dat ze volgend seizoen vanaf race 1 meteen goed meekunnen doen met Mercedes en Ferarri

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Je kunt Key namelijk niet tegen zijn zin vasthouden.
Daar hebben ze in het Engels een aardige term voor... Garden leave. Een periode waarin je niet voor een concurrent mag werken, soort concurrentiebeding ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

alex3305 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:18:
:D whut? Wel eens een LMP1/2 met een GTE zien crashen? :o

YouTube: Anthony Davidson Crash 2012 Le Mans

YouTube: AUSmotive: Allan McNish crash Le Mans 2011 (HD)

YouTube: 6H of Silverstone Brendon Hartley crash

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ome Ernst schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Ik zou Stoffel ook wel eens in een betere auto willen zien. Maar atm is die TR ook niet zo denderend...
Ik vraag me vooral af dat als die nu geen problemen met zijn downforce heeft, of het oude chassis in de buurt komt van dat van Alonso. Want als ie daarmee alsnog een halve seconde langzamer is, heeft het nog weinig zin.

Ik snap werkelijk niet waarom die gasten geen nieuw chassis gebouwd hebben. Ja het kost tijd en moeite, maar je wilt toch dat het probleem over is. Gaan ze weer terug naar een oude die ze toch al wel bij moeten hebben gehad.

Echt de verkeerde kostenbesparing dit 8)7

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Ik vraag me vooral af dat als die nu geen problemen met zijn downforce heeft, of het oude chassis in de buurt komt van dat van Alonso. Want als ie daarmee alsnog een halve seconde langzamer is, heeft het nog weinig zin.

Ik snap werkelijk niet waarom die gasten geen nieuw chassis gebouwd hebben. Ja het kost tijd en moeite, maar je wilt toch dat het probleem over is. Gaan ze weer terug naar een oude die ze toch al wel bij moeten hebben gehad.

Echt de verkeerde kostenbesparing dit 8)7
Ik weet niet of ze bij McLaren het lek al boven hebben, waarom het huidige MCL33 chassis gewoon kut is.
Stoffel krijgt een nieuw chassis, die dan waarschijnlijk gewoon dezelfde spec is als die van Alonso: https://www.autosport.com...changes-vandoorne-chassis

Het schijnt dat ze wat problemen hebben met de correlatie tussen windtunnel en CFD. Ik hoop dat ze dat gewoon kunnen oplossen met andere aero onderdelen, a la Red Bull in begin 2017. De auto is wel opvallend kaal, die MCL33. De bargeboards zien er niet spannend uit, de vloer niet. Alleen de achtervleugel is wel spannend en de voorvleugel heeft de meeste flapjes.

Maar ik denk dat McLaren al hun aandacht gaan verschuiven naar de MCL34; de 33 was een overgangsmodel van Honda naar Renault en in de basis al een compromis door de late wissel. Echter, als je de 34 als evolutie wilt hebben van de 33, dan moet de bais wel goed zijn. Dat is de 33 op dit moment gewoon niet. En als je CFD tools niet correleren met de windtunnel, dan wordt de 34 net zo'n drama.

Kortom, McLaren heeft een probleem :P en da's niet alleen de MCL33 van Stoffel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

iichel schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Ik weet niet of ze bij McLaren het lek al boven hebben, waarom het huidige MCL33 chassis gewoon kut is.
Stoffel krijgt een nieuw chassis, die dan waarschijnlijk gewoon dezelfde spec is als die van Alonso: https://www.autosport.com...changes-vandoorne-chassis

Het schijnt dat ze wat problemen hebben met de correlatie tussen windtunnel en CFD. Ik hoop dat ze dat gewoon kunnen oplossen met andere aero onderdelen, a la Red Bull in begin 2017. De auto is wel opvallend kaal, die MCL33. De bargeboards zien er niet spannend uit, de vloer niet. Alleen de achtervleugel is wel spannend en de voorvleugel heeft de meeste flapjes.

Maar ik denk dat McLaren al hun aandacht gaan verschuiven naar de MCL34; de 33 was een overgangsmodel van Honda naar Renault en in de basis al een compromis door de late wissel. Echter, als je de 34 als evolutie wilt hebben van de 33, dan moet de bais wel goed zijn. Dat is de 33 op dit moment gewoon niet. En als je CFD tools niet correleren met de windtunnel, dan wordt de 34 net zo'n drama.

Kortom, McLaren heeft een probleem :P en da's niet alleen de MCL33 van Stoffel :+
Eigenlijk raar dat ze niet eens de slechtste auto op de grid zijn.
Een Williams die al jarenlang met de Merc motor rijden, staan hier weer dik achter...
Die hebben de zaken nog veel slechter voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:58:
Maar Key gaat kennelijk dus naar McLaren. Dat roept bij mij meteen een andere vraag op.

Het lijkt erop dat Ocon naar Renault gaat. Dan is Sainz zonder zitje. Die zou dan naar McLaren gaan. Dat zorgt ervoor dat Vandoorne geen zitje meer heeft. Zou Red Bull dan Stoffel willen nemen in ruil voor miljoenen om Sainz uit het Red Bull programma te kopen en het inkorten van de periode dat Key niet aan de slag mag bij McLaren? Ik zou dat wel fijn vinden, want Stoffel verdient naar mijn mening wel een tweede kans bij een minder waardeloos team...

Aan de nieuwe auto zijn ze waarschijnlijk bij McLaren nog niet begonnen omdat ze correlatieproblemen hebben. Het heel concept deugt ook voor geen ene meter, waardoor ze eigenlijk opnieuw moeten beginnen. Het is dan erg handig als je een nieuwe ontwerper haalt die meteen aan de slag kan in plaats van eerst maanden thuis op de bank zitten. Als Zak Brown dan ook nog wat doet aan de totaal geflopte matrixstructuur...
Key naar McLaren;
- Huidige contract verscheuren
- Gardening leave opheffen

Sainz naar McLaren

Dan geeft Red Bull behoorlijk wat op, en dan is het terug krijgen van Vandoorne (die sowieso zonder zitje komt te zitten bij de overgang van Sainz en dus "vrij" is op de rijdersmarkt) nogal een magere betaling richting Red Bull/STR.

Met alle respect voor Vandoorne; als hij bij STR had gepresteerd zoals hij de afgelopen jaren bij McLaren heeft gedaan dan was hij er al weer uit geknikkerd. Ik gun het hem van harte om een tweede kans te krijgen, maar zie het toch een tikje somber voor hem in.

Dan denk ik eerder dat Red Bull en STR in zetten op Norris, omdat dat precies is wat ze missen bij Red Bull; het nieuwe aanstormende talent. Het talentenprogramma staat een beetje droog op dit moment.

Zou je ook niets verbazen als McLaren er mee akkoord gaat om Norris op te geven, als Key nog invloed wil hebben op de auto van volgend seizoen dan moet hij eigenlijk NU beginnen bij McLaren. Anders is het al te laat voor een aantal cruciale onderdelen van de nieuwe auto.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik denk, met alle respect voor Stroll en Sirotkin, dat Alonso die auto ook tot hogere hoogtes sleept dan waar die thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Williams gaat het om die reden dit weekeind ook heel slecht krijgen. Die dingen waren begin dit seizoen compleet onbestuurbaar, in hoeverre ze dat dit seizoen kunnen redden weet ik niet.

Maar ze kunnen beter de volgende auto vast klaarzetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Op verschillende forums gaat echter rond dat er al lang een ander chassis met honda motor aanwezig is bij RBR.
Tsjaa...geen idee. Het zou zomaar kunnen. Maar ik denk dat 'wij' te weinig ingevoerd zijn in hoe zo'n team te werk gaat om dat te kunnen beoordelen. Ik weet niet in hoeverre het chassis nu al 'af' kan zijn. Of hebben ze alleen een basic bodemplaat gemaakt waarop ze alle delen plaatsen. Het bodywork is iets dat er omheen gaat en afgestemd moet worden op de vorm van de motor, uitlaten e.d. Ik durf niet te zeggen dat de vorm van zo'n bodemplaat niet (veel) meer verandert gedurende het ontwerpproces. Volgens mijn beperkte inzicht zijn alleen de diffuser, de zijkanten bij de sidepods en de splitter aan de voorkant van belang voor de aero. Dus je zou 'makkelijk' een basic bodemplaat kunnen fabriceren om een idee te krijgen hoe je alles integreert. Maar dan kun je ook in de computer... Ik weet het niet.

Maar vergis je niet: het is komkommertijd, en iedereen die iets verzint kan als deskundige bestempeld worden. RBR gaat geen foto's publiceren of andere details prijsgeven van hun development proces dus je kunt van alles roepen, er komt géén bewijs.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XyritZz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:54:
[...]
Zou je ook niets verbazen als McLaren er mee akkoord gaat om Norris op te geven, als Key nog invloed wil hebben op de auto van volgend seizoen dan moet hij eigenlijk NU beginnen bij McLaren. Anders is het al te laat voor een aantal cruciale onderdelen van de nieuwe auto.
Maar dan verliest STR Key al voor de ontwikkeling van de nieuwe STR én kan hij geen input geven aan RBR voor de ontwikkeling van hun nieuwe auto. Iets dat ik met grote zekerheid durf aan te nemen dat dat gebeurt.

Nee, het zou unprecedented zijn dat een team iemand in die positie halverwege het seizoen laat vertrekken en meteen bij het andere team laat beginnen. Alleen maar om McLaren een betere seizoenstart te geven? No way? Je gaat je concurrent toch niet helpen? En dat alleen maar om Norris te krijgen? Dan moet ie wel een megatalent zijn. Nee, ik zie het niet gebeuren. Maar ja...zeker weten doe je het nooit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RIC had in Hockenheim een kapotte uitlaatklep op z'n TAG Heuer ICE. Aldus Horner op Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Wom schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Williams zal wel een rijder nodig hebbe die geld meebrengt? Weet niet of hji sponsering meebrengt? Vroeg nog Microsoft dacht ik.
Die hebben dat zeker nodig. Maar ik sluit niet uit dat hij dat gaat doen, om in de F1 te blijven, mocht het zo gaan dat er geen stoeltjes anders zijn.
Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
Ik sluit niet uit, dat door uitblijvende resultaten, dat het zelfvertrouwen in hetgeen wat hij doet, dat dat het goede is, weg is. Hierdoor zal hij langzamer zijn, en zeer zeker niet het maximale uit het materiaal halen,
ook al is het zo slecht. Maar dit zal men altijd ontkennen.

[ Voor 44% gewijzigd door Ome Ernst op 27-07-2018 11:34 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Maar dan verliest STR Key al voor de ontwikkeling van de nieuwe STR én kan hij geen input geven aan RBR voor de ontwikkeling van hun nieuwe auto. Iets dat ik met grote zekerheid durf aan te nemen dat dat gebeurt.

Nee, het zou unprecedented zijn dat een team iemand in die positie halverwege het seizoen laat vertrekken en meteen bij het andere team laat beginnen. Alleen maar om McLaren een betere seizoenstart te geven? No way? Je gaat je concurrent toch niet helpen? En dat alleen maar om Norris te krijgen? Dan moet ie wel een megatalent zijn. Nee, ik zie het niet gebeuren. Maar ja...zeker weten doe je het nooit natuurlijk.
Je kan Key moeilijk houden, als hij echt weg wil.
Daarbij kan STR het met het Ferrari>Haas systeem misschien welk heel goed opvangen.
En kopen ze volgend seizoen alles wat juridisch en regelementair toegestaan is over van het moeder team RBR.
Dit combineren en er dan Norris + een pak geld mee binnenhalen is niet slecht.
RBR is niet bang voor Mclaren, en zal het dan ook niet zien als Mclaren helpen.

Op deze manier kan RBR inzetten op 4 paarden IPV 2 en een berg data genereren voor honda en het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

XyritZz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Key naar McLaren;
- Huidige contract verscheuren
- Gardening leave opheffen

Sainz naar McLaren

Dan geeft Red Bull behoorlijk wat op, en dan is het terug krijgen van Vandoorne (die sowieso zonder zitje komt te zitten bij de overgang van Sainz en dus "vrij" is op de rijdersmarkt) nogal een magere betaling richting Red Bull/STR.

Met alle respect voor Vandoorne; als hij bij STR had gepresteerd zoals hij de afgelopen jaren bij McLaren heeft gedaan dan was hij er al weer uit geknikkerd. Ik gun het hem van harte om een tweede kans te krijgen, maar zie het toch een tikje somber voor hem in.

Dan denk ik eerder dat Red Bull en STR in zetten op Norris, omdat dat precies is wat ze missen bij Red Bull; het nieuwe aanstormende talent. Het talentenprogramma staat een beetje droog op dit moment.

Idd. Key + Sainz lijkt me voor McLaren niet te betalen. 1 van de 2 zie ik wel gebeuren, maar Alonso brengt niet genoeg binnen dat ie beide kan gaan eisen.

Verder lijkt het me niet dat Sainz echt weg wil bij Red Bull. Want momenteel heeft ie daar gewoon de meeste kans op een zitje voor overwinningen. Bij McLaren en Renault gaat dat de komende 2 jaar gewoon niet gebeuren. En daarbij snap ik niet waarom Renault van Sainz af zou willen en liever met Ocon gaat rijden. Er zijn veel geruchten van silly season, maar ik geloof niet dat we veel verschuivingen gaan zien. Stroll lijkt naar Force India te gaan, maar de kans dat het gaat gebeuren lijkt me eerder kleiner omdat het al zo lang duurt. Als Raikkonen weg zou gaan, maakt dat weer wat ruimte, maar eigenlijk zie ik dat ook niet gebeuren. En als Ricciardo dan bij Red Bull blijft, zit de rest ook gewoon vrij vast. En dan is er helaas ook geen plek voor Russel of Norris.

Ik denk trouwens dat ze bij McLaren ook wel weten wie er sneller is in de simulator en daarom zie ik Vandoorne ook niet echt verdwijnen daar. Ze hebben hem ook meerdere malen hard genaaid (om Alonso in Q3 te krijgen of door die betere onderdelen of een betere strategie te geven). Ik kan me niet voorstellen dat ie dat niet nog eens in mag cashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ah. Eindelijk een wat uitgebreider artikel over de nieuwe brandstof van RBR

https://m.gpupdate.net/nl...or-red-bull-in-hongarije/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Jasphur schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:57:
Ah. Eindelijk een wat uitgebreider artikel over de nieuwe brandstof van RBR

https://m.gpupdate.net/nl...or-red-bull-in-hongarije/
BAM! 2.5PK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

powah33 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:31:
[...]
Daarbij kan STR het met het Ferrari>Haas systeem misschien welk heel goed opvangen.
Dat deden STR/RBR jaren geleden, maar inmiddels ontwerpen ze gewoon hun eigen pakket. Zou raar zijn als dat ineens anders moet.

Maar ja, we kunnen er lustig op los gokken, maar we weten gewoon niet wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Dat deden STR/RBR jaren geleden, maar inmiddels ontwerpen ze gewoon hun eigen pakket. Zou raar zijn als dat ineens anders moet.

Maar ja, we kunnen er lustig op los gokken, maar we weten gewoon niet wat ze gaan doen.
Probleem was uiteraard ook dat RBR en STR veel met andere motoren hebben gereden. Vorig jaar beide Renault, maar STR heeft ook wel eens vaker met Ferrari gereden. Volgend jaar hebben ze in ieder geval weer samen dezelfde motor met Honda.

En ook nu worden al dingen gedeeld. De versnellingsbak is ook al gelijk en komt van Red Bull Technology, of in ieder geval het binnenwerk, de behuizing is uiteraard anders omdat ze een andere motor hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Waarom zou dat raar zijn?
Je ziet dat HAAS er suc6 mee heeft en williams nu ook die stap gaat maken voor volgend seizoen.
Als je deze onderdelen zelf niet hoeft te ontwerpen/testen en maken scheelt dat een pak met geld.
En wanneer deze onderdelen van een top team komen zoals Mercedes/Ferrari of RBR, dan zijn de onderdelen bijna altijd beter als een eigen design. Er zit tenslotte een veel groter budget achter.

Het zou me daarom niets verbazen als STR deze straat ook weer inslaat. Als je onder de streep geld overhoud aan dit systeem kan je dit mooi weer ergens anders gebruiken.

Maar zoals je al zegt, Nu is en blijft het gokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
powah33 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:24:
[...]

Als je de media kan geloven, zou RBR lekker rustig aan doen met onderhandelen over Sainz. Een team als Renault kan daar niet te lang op wachten.
Renault zou een soort van pre-contract hebben afgesloten met FI over Ocon. Ze zouden de eerste keus hebben als Ocon indd weg zou mogen. Renault een Frans team, wil natuurlijk wel een Franse rijder zoals Ocon in 1 van hun bolides.
Je laatste zin klopt niet helemaal. Iemand van Renault heeft enkele jaren eens gezegd dat het veel belangrijker is om een Spanjaard in het team te hebben dan een fransman.
Frankrijk is hun grootste afzetmarkt en daar kunnen ze reclame maken met Renault als merk. Maar Spanje is hun tweede grootste markt en daar heb ze een link met Spanje nodig om reclame te maken
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:49:

[video]
Dat bedoelde ik gisteren in een discussie met het verschil tussen "pech" en "driver error". Mijn uitspraak was toen dat je niet alle pech zomaar kan toeschrijven aan de auto's maar dat het ook kan liggen aan de rijstijl van de piloot. Maar dat werd dan tegengesproken omdat F1 auto's tegen alle rijstijlen beschermd zouden zijn
naitsoezn schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Daar hebben ze in het Engels een aardige term voor... Garden leave. Een periode waarin je niet voor een concurrent mag werken, soort concurrentiebeding ;)
Dat is geen vaste regel maar meer een afspraak onder de teams. Dacht dat die afspraak dit jaar niet meer bestond omdat ie geschonden werd. Weet niet meer hoe het juist zat. Dacht dat Ferrari er alleszins tussen zat. Iemand die bij FIA weg ging en toch onmiddellijk begon te werken voor Ferrari of een ander team. Of zoiets. Kan ook ander team geweest zijn
Lasmibalsingh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Voor onderdelen wel maar niet voor het chassis een daar gaat het over. Red Bull gaat denk ik dezelfde constructie gebruiken zoals Ferrari en Haas met Dallara waarbij effectief chassisonderdelen van Ferrari worden gerecycleerd door Dallara en toegepast bij Haas.
Vraag me af in hoeverre dit klopt. Volgens mij maakt Dallara toch zelfstandig het chassis voor Ferrari. Het is verboden om het chassis door te geven.
Of is dat al ergens bevestigd? Ik herinner me dat in ieder geval niet. Heb je daar een link van?

[ Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 27-07-2018 13:28 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kenhas schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:25:

Dat is geen vaste regel maar meer een afspraak onder de teams. Dacht dat die afspraak dit jaar niet meer bestond omdat ie geschonden werd. Weet niet meer hoe het juist zat. Dacht dat Ferrari er alleszins tussen zat. Iemand die bij FIA weg ging en toch onmiddellijk begon te werken voor Ferrari of een ander team. Of zoiets. Kan ook ander team geweest zijn
Het is gewoon een arbeidsrechtelijk iets, niet specifiek voor de F1-wereld. Heeft te maken met hoe het in je contract staat en de bereidwilligheid van beide partijen om er eventueel vanaf te wijken.

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 27-07-2018 13:34 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Klok/Klepel ;)

Het is wel een vast iets. Het heet 'Gardening Leave', alle teams hebben dit (in principe) in de contracten staan.
Normaal staat het op +/- 1 jaar of meer.

Echter volgens Zwitsers recht mag iemand max 3 maanden 'Gardening Leave' in zijn contract hebben staan. (dus mensen die voor de FIA werken kunnen max 3 maanden in hun contract hebben.)
In het Britse recht is dit niet zo beperkt, dus Mercedes heeft er bijv 2 jaar in de contracten staan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26

Vraag me af in hoeverre dit klopt. Volgens mij maakt Dallara toch zelfstandig het chassis voor Ferrari. Het is verboden om het chassis door te geven.
Of is dat al ergens bevestigd? Ik herinner me dat in ieder geval niet. Heb je daar een link van?
Op F1technical kan je in het F1 Car Hardware & Development subforum volgen hoe Haas-updates opvallend veel lijken op chassisonderdelen van de Ferrari van vorig jaar. Er bestaat daar geen twijfel over dat Dallara daar niet bepaald 'zelfstandig' bezig is, het is een schijnconstructie om te recycleren in een iets aangepaste vorm zodat er geen sprake is van een 1 op 1 kopie.

Dit deed gebeurde bij Red Bull en Toro Rosso namelijk wel in het verleden al was daar nog een complicatie aan de orde dat ze de onderdelen bij dezelfde fabrikant kochten (periode waarin Vettel op Monza won met de STR). Ferrari en Haas gebruiken een constructie met Dallara dus om dat te omzeilen en niet exacte kopieën van chassisonderdelen te maken maar enigzins anders (dat geef ik aan met recycleren).

De laatste paar jaren zijn privateers zoals Force India en Williams in opstand gekomen tegen deze constructie, juist omdat ze het 2008 jaar wilde wilde voorkomen waarbij STR eigenlijk met hetzelfde chassis als RBR reed en op Monza de snelste was door de Ferrari-motor. Ik denk dat je dat met een aantal zoekopdrachten wel hebt gevonden in google.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
"Complot"theorie van Ted Kravitz: op Hockenheim had hij het op de grid over dat bij beide Ferrari's er een zak ijs bovenop de T-cam ligt. Zijn vermoeden was dat het voor koelen van (extra?) electronica zou zijn. Nu had hij echter een nieuwe theorie (die hem was ingefluisterd). Het heeft niks met koeling te maken, maar het is puur het blokkeren van het beeld van de T-cam. Dit zodat je op de grid (zoals in Hockenheim) of in de pitbox (zoals nu net) niet op het stuur kunt kijken, of mee kunt kijken op de data schermen (zoals ze in de FPs en Q op de auto plaatsen). Volgens DiResta mogen teams het dashboard/scherm op het stuur ook niet blokkeren (bv met die speciale folie wat je hebt zodat je alleen van recht ervoor erop kunt kijken), maar door zogenaamd de T-cam/bovenop de airbox te moeten koelen kunnen ze dus alsnog het schermpje op die momenten afschermen. Deze theorie wordt ook gestaafd door het feit dat op het moment dat hij het vertelde er geen ijs bovenop de T-cam van Kimi zijn auto lag, maar op dat moment de koeling in de airbox zat (ventilators wat ze daar vaker in doen), en ook op die koeling zat iets wat mooi de T-cam aan de kant waar de daadwerkelijke camera zit doet afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het leuke en makkelijke aan complottheorieën is dat ze nooit te controleren zijn. Als er iets geks op de schermen staat, moeten ze ook maar hopen dat er niet net een FIA official langs loopt. En je kunt iets ook anders noemen. Als je iets hebt dat verboden is, laten we zeggen traction control, dan ben je niet zo lomp op op je scherm "Traction Control Activated" te tonen. Dan noem je het "Diff Mode 5" oid.

Leuke verhalen allemaal, maar we hebben er geen bal aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:58:
Het leuke en makkelijke aan complottheorieën is dat ze nooit te controleren zijn. Als er iets geks op de schermen staat, moeten ze ook maar hopen dat er niet net een FIA official langs loopt. En je kunt iets ook anders noemen. Als je iets hebt dat verboden is, laten we zeggen traction control, dan ben je niet zo lomp op op je scherm "Traction Control Activated" te tonen. Dan noem je het "Diff Mode 5" oid.

Jij hebt het nu over FIA, maar het zal ook zijn voor (/tegen) andere teams (neem aan dat zelfs F1 TV ook de volledige onboards tijdens FPs doorgeeft? (zodat je continu beeld van 1 coureur hebt). De schermen die ze tijdens FPs & Q voor de coureur neerzetten zullen mogelijk ook interessante informatie bevatten? Wat ze op Sky benoemden bv de deployment vanuit de ES etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Binnen week duidelijkheid over koper/redder van Force India

bron: Sky Sports

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 27-07-2018 16:22 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:58:

Zeker wel. Ze voeden de fora. Ik vind de theorie zo gek nog niet. En het zal eerder een nieuwe functie of 'eigen' interpretatie van een regel zijn die op het stuur is terug te vinden dan een illegale functie. Uiteindelijk zullen ook de andere teams de functie overnemen/bedenken. Ik ben er dan ook echt heilig van overtuigd dat er na een race een x aantal werknemers (oké oké, stagiairs) naar alle on board beelden zitten te kijken naar eventuele informatie op de schermpjes van 'collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:26:
[...]
Ik ben er dan ook echt heilig van overtuigd dat er na een race een x aantal werknemers (oké oké, stagiairs) naar alle on board beelden zitten te kijken naar eventuele informatie op de schermpjes van 'collega's.
Hmmm....klinkt leuk, maar een stagair weet niet waar ie naar moet kijken. Sommige (alle?) coureurs zitten constant aan knopjes te draaien en te friemelen. Een ondeskundige ziet niets geks natuurlijk. Iemand die weet waar ie op moet letten, kan iets zien en concluderen.

Maar goed, ik ga er geen discussie van maken. Ik ga van nature niet (zo snel) mee met conspiracy theorieën. Zoals ik al zeg, kan iedereen wat verzinnen; bewijs komt er vrijwel nooit.

Net als dat gespit naar waar Ferrari het toch vandaan haalt. Alsof ze (weer) iets illegaals hebben. Misschien gewoon een aantal updates die nu samenkomen. Evoluties op wat er al eerder geïmplementeerd was oid. Maar goed, websites worden per klik betaald, dus dat is een groot deel van de verklaring denk ik... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, er lijkt wel wat aan de hand te zijn. Silly season gaat echt beginnen als FI omvalt, of word overgenomen. Zowel Perez als Ocon zullen naar een ander team willen, en dan gaat alles schuiven in het middenveld.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Observatie is 1, interpretatie is 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:39:
Both Wolff and Szafnauer confirm Force India is in court today, as we speak. Exact reason (administration / winding up) could not be given at the time. Szafnauer convinced whatever the outcome, result will be positive for the team and concluded in 2 weeks.
Wolff? Moeten we dan gaan speculeren of het is omdat er een Mercedes junior coureur zit of omdat Mercedes interesse heeft om het team over te nemen/als B-team :P

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 27-07-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je het hebt over conspiracies, dan heb ik hier een leuke:

De nieuwe bandenreglementen vs de tender voor een nieuwe bandenleverancier. Er loopt een tender voor de nieuwe periode 2020-2024, waar naast Pirelli, ook Michelin zich voor wil inschrijven. Echter, de nieuwe reglementen gaan per 2021 in, en daarin is de nieuwe velgmaat van 18" opgenomen. Wie goed kan rekenen en overweg kan met een kalender, merkt het al: in 2020 gaan we nog op de 13" velgen rijden. Als Pirelli de tender wint, is er niets aan de hand. Gewoon dezelfde banden, hooguit nieuwe compounds. Zelfde mallen e.d. Maar als het Michelin wordt, moeten ze voor één jaar 13" banden ontwikkelen en produceren. Het jaar daarop kan alles de prullenbak in en wordt het een productielijn voor 18". Lekker efficiënt zullen we maar zeggen.

Verdediging van Charlie:
F1 race director Charlie Whiting admitted last weekend that the single season requirement for 13-inch wheels was not ideal, but there was no way of avoiding it with F1's rules only changing from 2021.

"That's why the tyre tender is for four years so there'll be three years with the likely new sizes in 2021, 2022 and 2023," he said.

"It would've been probably quite elegant if we'd been able to extend the existing contract but that wasn't possible.

"It was a discussion between our legal department and the legal department of our current supplier."
Je snapt niet dat de FIA en Pirelli er niet uit kunnen komen om hun leverancierschap 1 jaar langer te laten duren. Als ze het hebben over kostenbesparingen, is dit wel een makkie zou je zeggen. Je zou er een conspiracy in kunnen zien. Pirelli heeft immers alle knowhow en apparatuur in huis om 13" banden te maken. Michelin zou alleen voor dat ene jaar research en development moeten optuigen. De 18" banden zijn dermate anders dat je niets hebt aan de data van dat ene jaar 13" inch productie. Helemaal niets. De krachten op de banden zijn heel anders, de wangen totaal anders geconstrueerd, geen bandenwarmers meer, een totale desinvestering dus.

Ik vermoed dat we straks gewoon nog steeds Pirelli hebben. Michelin gaat afhaken als het zo moet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
@mphilipp Breaking! FI heeft gespot wat er op het scherm te zien is bij Ferarri en hebben het overgenomen. Kansen om punten te pakken zeer hoog dit weekend.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjGmmquXgAAlrQk?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 19:20
RobertMe schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:43:
[...]

Wolff? Moeten we dan gaan speculeren of het is omdat er een Mercedes junior coureur zit of omdat Mercedes interesse heeft om het team over te nemen/als B-team :P
Mercedes kan er ook "gewoon" zitten als schuldeiser als leverancier van motoren

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:58:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie. En daarnaast ook nog de versnellingsbak en volgens mij nog wat dingen die FI van Mercedes koopt. Daartegenover zal FI wel weer een korting hebben i.v.m. het parkeren van Ocon aldaar. Maar alleen de motoren zit een kostenlimiet van 20 miljoen op? Die zullen ze dus ook wel om en nabij benaderen en zo duur zal het niet zijn om Ocon te parkeren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Klopt, hier hadden we het een aantal pagina's geleden ook al een soort van over. Hele rare timing van de FIA maar heel fijn voor Pirelli. Denk je dat Bridge- en Firestone ooit nog interesse zouden hebben? En heb je toevallig info over hoe Michelin hier overdenkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:08:
[...]
Klopt, hier hadden we het een aantal pagina's geleden ook al een soort van over.
Beetje gemist...
Hele rare timing van de FIA maar heel fijn voor Pirelli. Denk je dat Bridge- en Firestone ooit nog interesse zouden hebben? En heb je toevallig info over hoe Michelin hier overdenkt?
Nou...ze zijn 'troubled'. Dat is eigenlijk de bron van mijn post. Zie hier

Ze hebben hun reserves over twee punten:
It is not happy about the fact that the first year of the tyre tender will be for 13-inch wheels, before a planned switch to its preferred 18-inch wheel size from 2021.

Michelin has made no secret of the fact that it is only interested in supplying 18-inch wheels in F1, and it has questioned the wisdom of being forced to prepare smaller wheels for one year.

A Michelin spokesperson told Autosport: "We are against 13-inch wheels because it doesn't match our vision.

"Furthermore, to have to create 13-inch wheels for one season would be a waste of time and money, and this is a pretty big blocking point."

Michelin is also uneasy about the FIA's request for high-degrading tyres.

The FIA wants two-stop races at a majority of GPs and has laid out technical requirements to achieve this through tyres that drop off in performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Even afgezien van wat de woordvoerder zegt over het dwingen van de 13 inch. Dit is wel interessant:
Michelin is also uneasy about the FIA's request for high-degrading tyres.

The FIA wants two-stop races at a majority of GPs and has laid out technical requirements to achieve this through tyres that drop off in performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18

Edd

Kenhas schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:58:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat FI de motoren rekening van vorig jaar nog moet betalen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Jasphur op 27-07-2018 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:19:
Even afgezien van wat de woordvoerder zegt over het dwingen van de 13 inch. Dit is wel interessant:
Ja, want ze maken voor Le Mans ook banden die best lang mee gaan. Dat hebben ze Alonso moeten leren namelijk. Die deed aanvankelijk te voorzichtig met zijn banden. Dus Michelin wil graag banden maken die heel goed zijn en blijven. Maar ja...dan krijgen we optochten van twee uur...we willen kunstmatige spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:46:
Als je het hebt over conspiracies, dan heb ik hier een leuke:

De nieuwe bandenreglementen vs de tender voor een nieuwe bandenleverancier. Er loopt een tender voor de nieuwe periode 2020-2024, waar naast Pirelli, ook Michelin zich voor wil inschrijven. Echter, de nieuwe reglementen gaan per 2021 in, en daarin is de nieuwe velgmaat van 18" opgenomen. Wie goed kan rekenen en overweg kan met een kalender, merkt het al: in 2020 gaan we nog op de 13" velgen rijden. Als Pirelli de tender wint, is er niets aan de hand. Gewoon dezelfde banden, hooguit nieuwe compounds. Zelfde mallen e.d. Maar als het Michelin wordt, moeten ze voor één jaar 13" banden ontwikkelen en produceren. Het jaar daarop kan alles de prullenbak in en wordt het een productielijn voor 18". Lekker efficiënt zullen we maar zeggen.

Verdediging van Charlie:

[...]

Je snapt niet dat de FIA en Pirelli er niet uit kunnen komen om hun leverancierschap 1 jaar langer te laten duren. Als ze het hebben over kostenbesparingen, is dit wel een makkie zou je zeggen. Je zou er een conspiracy in kunnen zien. Pirelli heeft immers alle knowhow en apparatuur in huis om 13" banden te maken. Michelin zou alleen voor dat ene jaar research en development moeten optuigen. De 18" banden zijn dermate anders dat je niets hebt aan de data van dat ene jaar 13" inch productie. Helemaal niets. De krachten op de banden zijn heel anders, de wangen totaal anders geconstrueerd, geen bandenwarmers meer, een totale desinvestering dus.

Ik vermoed dat we straks gewoon nog steeds Pirelli hebben. Michelin gaat afhaken als het zo moet.
Enezijds snap ik het probleem. Anderzijds moeten we ook concluderen dat dit een sport is waar wordt verwacht dat je er miljoenen insteekt. Ik denk dat de grote bandenfabrikanten heus wel goed genoeg zijn om ook voor een enkel jaar de banden te kunnen maken en dat dan weer weg te gooien. Teams hebben ook elk jaar dat regels veranderen of zelfs per weekend dat er ineens iets illegaal is en ze dat moeten veranderen. Zie de experimenten van Ferrari met de spiegels en wat ze daar nog meer mee deden. Of hoe elk team ineens een monkey seat, sharkfin en kleerhanger konden toevoegen begin vorig jaar. Voor die 18 inch wielen moet ook de hele vering op de schop.

Ik denk dat als je de regels genoeg veranderd, het uiteindelijk toch wel een level playing field blijft. Het probleem met de huidige bandensituatie is eerder dat FIA verwacht dat ze een bepaalde manier afslijten. Ga je een tweede fabrikant toevoegen, dan kan die weer net wat anders doen waardoor de banden totaal niet gelijk zijn. Ik denk niet dat ze zoiets nog een keer willen. En daarbij komt ook dat de FIA die contracten niet zomaar kan opbreken of maar heel kort verlengen. Zo werken die zaken ook niet. Denk je dat Pirelli dan voor 1 jaar nog veel investeringen voor die 13' wielen wil gaan doen? Ook niet hè.

Ik hoop liever dat ze wat gaan doen met de banden gedurende een seizoen. Dus vanaf de zomerstop een net iets andere compound zodat het weer een beetje door elkaar gehusseld wordt. En van mij hoeven ze ook Mercedes niet te helpen met een dunnere band zoals ze in de UK ineens een voordeel kregen en er qua slijtage weer gewoon bij zaten. Dat zij iets meer slijtage hebben is hun probleem, niet dat van de rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
Force India is weer een stap dichterbij faillissement! Ze zijn nu in "administration".
En Perez/Merc krijgen de schuld van Rich Energy!

https://twitter.com/rich_energy/status/1022922604125073408

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 27-07-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Ryur schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:47:
Force India is weer een stap dichterbij faillissement! Ze zijn nu in "administration".

Ben benieuwd waarom ze Merc en Perez de schuld geven.... 8)7

Nu ff afwachten totdat twitter ontploft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ryur schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:47:

Dat klinkt als FI, Mercedes, Perez en BWT geen zin hadden in een overname door Rich, en liever het bedrijf onder curatele liet zetten. Ongetwijfeld wil Mercedes hun geld voor de PU's en versnellingsbakken, Perez zal de belangen van zijn sponsoren verdedigen, even eventueel zijn stoeltje. BWT zal er ook geen zin in hebben.

Nee, geen flauw idee wie Julian Jakobi is. Kan er dus ook weinig over zeggen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Cranzai schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:52:
[...]

Ben benieuwd waarom ze Merc en Perez de schuld geven.... 8)7

Nu ff afwachten totdat twitter ontploft...
Merc die nog betaald moet krijgen voor de motoren en Perez die nog wat achterstallig loon krijgt?
Verder vind ik het wel apart dat BWT ook genoemd wordt als schuldige, aangezien zij een sponsor zijn voor FI.
En van wie is Julian Jakobi op dit moment manager? Toevallig Perez?

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 19:49
Edd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:55:
[...]
En van wie is Julian Jakobi op dit moment manager? Toevallig Perez?
Na even gegoogled te hebben: de manager van Perez is, jawel, Julian Jakobi :)

Dus het is Perez die dwars ligt (met zijn team).

[ Voor 31% gewijzigd door Ryur op 27-07-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kennelijk heeft FI een speciaal soort van uitstel van betalingen aangevraagd. Ze zouden niet direct onder toezicht worden gesteld zodat ze zelf een financiële injectie of overname kunnen regelen zonder dat ze opgebouwde rechten verliezen, of kaal worden geplukt door schuldeisers.
https://www.motorsportweek.com/joeblogsf1/id/00280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dit begint een mooie soap te worden in ieder geval... #gtsttune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:13:
Kennelijk heeft FI een speciaal soort van uitstel van betalingen aangevraagd.
Als ik het goed begrijp, betekent dit dat er geen faillissement volgt aangezien er eerst een deal met een geinteresseerde koper wordt gemaakt die dan het gehele pakket inclusief schulden overneemt.
Dat zou inderdaad voorkomen dat je als bedrijf volledig uit elkaar getrokken wordt.

Het zou dan ook betekenen dat iemand dus om tafel gaat met de schuldeisers om een totaalpakket samen te stellen? Ze hebben het over 5 partijen die interesse zouden hebben..

Gezien de boze tweet van Rich Energy lijken die nog voor de hand te liggen.. Of toch juist niet? Of zou het juist zijn dat een overname door Rich tegen wordt gehouden, mede door Perez, omdat ze een andere betere optie zien?

Zou dat dan toch Stroll zijn, waarbij Perez zich op deze manier verzekerd van een stoeltje?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 10-09 09:45
sanderb schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:24:
[...]

Zou dat dan toch Stroll zijn, waarbij Perez zich op deze manier verzekerd van een stoeltje?
olav mol had het bij Ziggo f1 cafe net over dat er 2 belangstellende zouden zijn 1 rijke rus die zijn zoontje test rijder is bij FI en de andere is dan stroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
hjvg schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:50:
[...]

olav mol had het bij Ziggo f1 cafe net over dat er 2 belangstellende zouden zijn 1 rijke rus die zijn zoontje test rijder is bij FI en stroll
Deze meneer dan denk ik: Wikipedia: Dmitry Mazepin ?
Las dat net ook ergens..

Nikita Mazepin is idd testrijders, maar dan zou het wel een lange termijn plan zijn. Die heeft volgens mij voorlopig niet genoeg punten voor een licentie.

Is dit dan de toekomst? Matige coureurs met miljardairs als vader die niet een stoeltje, maar zelfs een heel team kopen?? ;w

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sanderb schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:53:
[...]
Las dat net ook ergens..

Nikita Mazepin is idd testrijders, maar dan zou het wel een lange termijn plan zijn. Die heeft volgens mij voorlopig niet genoeg punten voor een licentie.

Is dit dan de toekomst? Matige coureurs met miljardairs als vader die niet een stoeltje, maar zelfs een heel team kopen?? ;w
F1 weer terug naar de roots dus d:)b
Weer terug naar de tijd van playboys en miljonairs.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

F1 Café had het erover dat Perez en co een rechtszaak had aangespannen om 4 miljoen niet uitbetaald salaris oid. Mercedes zou juist niet al te zwaar tillen aan wat ze nog te goed hebben om het team in ieder geval door te laten gaan (bovendien is een extra jaar motoren leveren meer waard dan 1 enkele betaling lijkt me)

BWT vind ik wel apart, want die geven toch alleen aan FI of is er meer aan de hand? Of hadden die afgesproken dat er verder geen drank-sponsor bij mocht en dat nu Rich Energy daar dus bij wil?

Verder zou inderdaad Pa van Mazepin geld willen investeren dan wel overnemen om zijn zoon daar te krijgen.

Volgens mij is vooral Perez zijn glazen in aan het gooien want welk team wil je dan nog hebben als je liever een team falliet laat gaan dan de optie van Rich Energy te nemen. Overigens had ik daar ook nog niet van gehoord maar die zal dan wel op de auto staan komende race?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

Geruchten waren er al eerder dat Rich Energy het team wilde overnemen, dus die naam komt niet uit de lucht vallen :)

10 juni:
https://nl.motorsport.com...h-energy-1045474/3119809/

[ Voor 31% gewijzigd door Wom op 28-07-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
[...]

Las dat net ook ergens..

YakuzA schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:40:
[...]

F1 weer terug naar de roots dus d:)b
Weer terug naar de tijd van playboys en miljonairs.
Wikipedia: Hesketh Racing
Wikipedia: James Hunt

:D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Force India zou onder curatele staan:
https://twitter.com/andre...tatus/1022964384816148480

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het lijkt erop dat Perez echt de aanstichter van deze aanklacht was. Verder zou er sprake zijn van dat het geld van BWT een lening was, geen sponsoring. Die willen dus ook hun geld terug. We hebben dus een van de coureurs die samen met de "hoofdsponsor" waardoor de auto nota bene roze is geverfd, die het team aanklagen en onder curatele laten stellen.
https://www.racefans.net/...inistration-over-4m-debt/

Nou Perez, het was mooi geweest met je F1 carrière. Pak je miljoenen en ga maar lekker rentenieren. Geen team die je nog wil hebben nadat je deze stunt uit hebt gehaald. Hij mag dus maar hopen dat FI het overleeft, en hij een zitje behoudt.

Mercedes doet waarschijnlijk ook mee omdat ze vooraan willen staan als FI echt op de fles gaat. Die hebben kennelijk ook nog €10,5 miljoen tem goed voor 2017 PU's. Dat is ook een opvallend bedrag omdat RBR kennelijk meer dan €20 miljoen betaald, voor slecht materieel...

Het enige positieve dat je hierover kan zeggen is dat Perez, BWT en Mercedes nu gaan bepalen wie FI koopt. Vijay staat nu buitenspel en een zeer dubieuze partij zoals Rich kan ook niks meer. De vraag is of er wel een serieuze koper is die het team voor langere tijd draaiende zal houden. Onder die voorwaarden zou het zomaar kunnen gebeuren dat het team voor een symbolische €1 verkocht zal worden aan een eigenaar die alle schulden op zich neemt en zich contractueel verplicht voor na 2021, met de financiën om het ook echt te doen.

edit: Ik zit nog wat meer te graven en het lijkt erop dat Vjiay aankomende dinsdag zijn laatste hoorzitting heeft voor de Britse rechter over het verzoek van India om uitzetting. Dat zou deze zet kunnen verklaren. Eenmaal in India komt hij niet meer vrij en zal FI waarschijnlijk in handen van schuldeisers daar vallen.

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-07-2018 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:46
[...]

Zou wel spectaculairder worden een grid met alleen maar stroll's en maldonado's

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Force India onder curatele gesteld door Britse rechtbank

Bron :

https://www.gpupdate.net/...ld-door-britse-rechtbank/

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:18:
Het lijkt erop dat Perez echt de aanstichter van deze aanklacht was. Verder zou er sprake zijn van dat het geld van BWT een lening was, geen sponsoring. Die willen dus ook hun geld terug. We hebben dus een van de coureurs die samen met de "hoofdsponsor" waardoor de auto nota bene roze is geverfd, die het team aanklagen en onder curatele laten stellen.
https://www.racefans.net/...inistration-over-4m-debt/

Nou Perez, het was mooi geweest met je F1 carrière. Pak je miljoenen en ga maar lekker rentenieren. Geen team die je nog wil hebben nadat je deze stunt uit hebt gehaald. Hij mag dus maar hopen dat FI het overleeft, en hij een zitje behoudt.

Mercedes doet waarschijnlijk ook mee omdat ze vooraan willen staan als FI echt op de fles gaat. Die hebben kennelijk ook nog €10,5 miljoen tem goed voor 2017 PU's. Dat is ook een opvallend bedrag omdat RBR kennelijk meer dan €20 miljoen betaald, voor slecht materieel...

Het enige positieve dat je hierover kan zeggen is dat Perez, BWT en Mercedes nu gaan bepalen wie FI koopt. Vijay staat nu buitenspel en een zeer dubieuze partij zoals Rich kan ook niks meer. De vraag is of er wel een serieuze koper is die het team voor langere tijd draaiende zal houden. Onder die voorwaarden zou het zomaar kunnen gebeuren dat het team voor een symbolische €1 verkocht zal worden aan een eigenaar die alle schulden op zich neemt en zich contractueel verplicht voor na 2021, met de financiën om het ook echt te doen.

edit: Ik zit nog wat meer te graven en het lijkt erop dat Vjiay aankomende dinsdag zijn laatste hoorzitting heeft voor de Britse rechter over het verzoek van India om uitzetting. Dat zou deze zet kunnen verklaren. Eenmaal in India komt hij niet meer vrij en zal FI waarschijnlijk in handen van schuldeisers daar vallen.
Mja Perez gaat hetzelfde doen als Giedo door met rechtszaken zijn loopbaan op het spel te zetten.

Van BWT snap ik het ook niet helemaal. Eerst een lening doen en dan ook overal op de auto en overalls staan en dat dan weer terug eisen. Beetje wat Doornbos ook had met die lening van waar hij uiteindelijk de klos was. Die exposure is toch ook wel wat waard?

En hoe had Force India gedacht het terug te kunnen betalen dan? Het eerdere gerucht was 4 miljoen oid maar als het 150+ aantikt dan is dat wel vrij veel ja.

Die 10 miljoen voor de motoren kan ook best de helft zijn trouwens. En misschien krijgen ze al korting als ze daarmee het Mercedes hoofdteam helpen.

Als dit inderdaad nu gedaan wordt omdat Vijay weg gaat, dan kan ik het nog enigszins begrijpen maar het lijkt mij dat ze nu in beide gevallen gewoon geen geld krijgen want er is gewoon niks. Die Vijay was toch ook redelijk door zijn geld heen (anders had ie wel betaald lijkt mij, je gaat niet voor niks opgesloten zitten).

Ik vraag me verder af hoe het met BWT zit icm sponsoring want het lijkt me niet dat ze die DTM auto's ook met leningen gesponsored hebben. Dus als dat zo is, waarom daar wel en in F1 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij worden er vieze spelletjes gespeeld zo te horen op Sky met Force India.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Pierre schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:05:
Volgens mij worden er vieze spelletjes gespeeld zo te horen op Sky met Force India.
Op Ziggo vertellen ze dat Mario Andretti mogelijk interesse heeft? Zou niet slecht zijn voor de sport, dan heb je twee Amerikaanse teams.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Yep, het schijnt dat Perez/Mercedes het failliet willen laten verklaren, danwel uit eigen financieel belang, danwel om de toekomst zeker te stellen. Op deze manier moet Mallija het bedrijf geforceerd verkopen en kan er een nieuwe eigenaar op komen.

En dan nog de rare verhalen rondom een cash injectie van Rich Energy, die naar de geruchten gaan nooit de 30M hebben die ze zeggen gespendeerd te hebben.

En dan nog een gerucht dat de sponsorgelden van BWT (waar het roze weg komt) een lening waren en geen betaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat zijn financiële (en criminele) spelletjes op hoog niveau denk ik. Komen we nooit helemaal achter.

Hopelijk wordt het team door een serieuze partij overgenomen.

Edit: sorry @DaniëlWW2 , je hebt gelijk

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 28-07-2018 12:11 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

@DaniëlWW2 excuses

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

verkeerde topic :P

[ Voor 83% gewijzigd door pinda powerrr op 28-07-2018 12:25 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iichel schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:07:

En dan nog een gerucht dat de sponsorgelden van BWT (waar het roze weg komt) een lening waren en geen betaling.
Zou wel bizar zijn als dat ineens een verrassing achteraf is... Ofwel mooie Naaistreek van bwt, of er heeft er eentje bij fi zitten slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

MikeyMan schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Zou wel bizar zijn als dat ineens een verrassing achteraf is... Ofwel mooie Naaistreek van bwt, of er heeft er eentje bij fi zitten slapen.
Je mag toch hopen dat dat allemaal tot in detail op papier staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ted op SKY had het net over Leclerc naar Haas en stoffel naar sauber ... grosjean zou eruit liggen. Rai zou gewoon naast vettel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Is van Sauber naar Haas wel zo'n stap vooruit? Ik ben erg onder de indruk van die Sauber dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
iichel schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:45:
Is van Sauber naar Haas wel zo'n stap vooruit? Ik ben erg onder de indruk van die Sauber dit jaar!
Ik ook.
Misschien heeft HAAS meer budget voor volgend seizoen, en verwachten ze nog een stap te maken.
En zo heeft HAAS wel een sterker rijders duo met Leclerc naast Kmag.
Ik vind het ook wel mooi voor stoffel als het waar is. krijgt hij toch nog een echte kans om zich te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Haas rijdt vrij consequent op plek 6 - 9, Sauber zit af en toe met één auto in de top tien. Ik denk dat Haas zeker een stap omhoog zou zijn voor Leclerc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hungarian GP: Force India asked me to start proceedings, says Sergio Perez

https://www.bbc.com/sport/formula1/44994539
Force India driver Sergio Perez says he started administration proceedings against the team to fend off a winding-up petition from another creditor.

The Mexican told BBC Sport: "The team asked me to do it. Otherwise, it would have been very bad."

Force India were put in administration by the High Court on Friday evening and are the subject of interest from several potential buyers.

Perez said he wanted to help protect the future of the team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Haas is kwa auto gewoon het 4e team.
Als gro het wat beter deed en de pechduivel wat minder had toegeslagen stonden ze daar ook gewoon.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien wordt de Ferrari 2018 de Haas voor 2019, lijkt mij weinig mee mis dan? Je zou er als niet Ferrari team misschien zelfs wel wat bang van moeten worden als ze er ook nog twee klasse coureurs in laten rijden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Mwa, 2019 autos worden redelijk 'anders' qua aero in de belangrijke gebieden (FW dus waarschijnlijk ook bargeboards, achtervleugel) dus zomaar de 2018 Ferrari pakken en aanpassen lijkt me niet heel waarschijnlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd

Edd

Perez heeft ook een verklaring gegeven waarom hij de rechtszaak was begonnen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjOTKNhWsAMwae9.jpg:large

Bron: https://twitter.com/SChecoPerez/status/1023323451434647553

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Daarnaast heeft Rich Energy helemaal niet de assets voor een eventuele overname.

klik naar Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Eli3l schreef op zondag 29 juli 2018 @ 02:06:
Daarnaast heeft Rich Energy helemaal niet de assets voor een eventuele overname.

klik naar Twitter
Hoezo hoog van de toren schreeuwen. Als ik die cijfers zo zie moet dat een lening zijn die 30miljoen tenzij dat gewoon keihard gelogen is. In beide gevallen heel slecht voor rich energy.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Eli3l schreef op zondag 29 juli 2018 @ 02:06:

klik naar Twitter
Balans van 2017 is toch irrelevant? Verder kan er prima een investeerder zijn die namens Rich Energy de sponsoring doet om te zien of de verkopen daarmee omhoog gaan. Ik vind het wel erg simpel om ze meteen af te branden. Ik zie liever dat ze bij Force India gaan vragen hoe het zit met Rich

Pagina: 1 ... 3 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1