Iedereen gaat er altijd maar vanuit dat RIC tot 2e rijder gebombardeerd zou gaan worden. Natuurlijk is het waar dat RBR eigenlijk altijd geroepen heeft dat Max hun volgende WK moet worden en dat hij het team om zich heen kan gaan bouwen, etc.. Maar laten we wel eerlijk zijn: Voorlopig heeft RIC de meeste punten ipv Max. Waarom zou je als teambaas iemand die méér punten scoort tot 2e rijder benoemen?
En inderdaad, vanuit Renault naar MER of FER zou een optie zijn, maar dat was ook een optie bij RBR.
Hij had, net als dit jaar, ook volgend jaar weer de kans kunnen pakken om zich in de kijker te rijden bij FER of MER, kennelijk vinden die 2 teams hem echter toch niet zo'n hele interessante optie, waar voornamelijk Wolff er meermalen geen geheim van gemaakt heeft dat-ie graag op een dag Max naar MER zou halen.
RIC zal door hebben gehad dat Max nog flink zal groeien en het hem nu al lastig maakt, en hij zal allicht vermoeden dat Max 'm op een dag naar huis zou rijden. Wellicht gaat hij nu gewoon voor plan B: Hopen dat Renault de zaken voor elkaar krijgt (ik heb daar zelf weinig vetrouwen in, maar RIC weet wellicht meer dan wij) en dan daar de grote ster worden,
Het gaat me te ver om te stellen dat RIC 100% door VER weg gaat, maar het zal een punt zijn dat meegewogen heeft in zijn beslissing. Daarentegen, mocht hij Renault zover kunnen krijgen dat ze zich vooraan kunnen gaan melden in de gevechten, is-ie de grote held. Bij MER of FER verwacht je eigenlijk niet anders dan een WK waardige auto, RBR komt motorvermogen (en betrouwbaarheid) te kort, de andere teams lijken (zoals vaker gezegd) in een andere klasse te rijden.
Ik denk dat RIC met een goed idee (mogelijk ook ingegeven door een wantrouwen jegens Honda) een verkeerde beslissing genomen heeft, maar ik hoop voor RIC dat 't (uiteindelijk?) goed uit pakt.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.