[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.986 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:00
MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelLeclerc
Red BullVerstappenGasly
RenaultRicciardoHulkenberg
Force IndiaStrollPerez
HaasMagnussenGiovanazzi
SauberRaikkönenEricsson
McLarenOconHartley
WilliamsSirotkinRussell
Torro RossoSainzNorris

Wild guess

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aardappel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:58:
MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelLeclerc
Red BullVerstappenGasly
Force IndiaStrollPerez
HaasMagnussenGiovanazzi
SauberRaikkönenEricsson
McLarenOconHartley
WilliamsSirotkinRussell
Toro RossoSainzNorris
Eindelijk een kloppend team overzicht, en dan doel ik niet op de rijders 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

In welke zin kloppend? Niet op volgorde van WK stand, zo te zien ;) (mijn eigen lijstje ook vast niet, da's gewoon een schaamteloze copy/paste geweest).

Ff het overzichtje van GPupdate gejat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Mercedes            345
2. Ferrari               335
3. Red Bull         223
4. Renault            82
5. Haas                66
6. Force India       59
7. McLaren           52
8. Toro Rosso       28
9. Sauber             18
10. Williams           4

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:10:
[...]

Eindelijk 1 zonder Force Canada? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Toro Rosso is het inderdaad ;)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RobertMe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

Volgens mij hoefde Ricciardo niks te managen? De MGU-K was kapot waardoor hij vermogen miste, maar verder hoefde hij daar niet veel aan te doen (alleen rembalans wat aanpassen?). Rijden met een kapotte versnellingsbak lijkt mij dan toch een stuk moeilijker.
https://www.autosport.com...icciardo-lost-25%25-power
En er is wel meer over te vinden. Radicaal andere auto ineens dan de rest van je weekend. Dit is wat top drivers top maakt. De auto is ineens anders, en toch het maximale eruit te kunnen halen, ook al past het niet met je driving style.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Voor iedereen die Vandoorne al uit alle lijstjes heeft gehaald: Daar is Alonso het niet mee eens, die neemt het nog eens extra op voor hem.

https://www.formula1.com/...behind-than-vandoorn.html

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pinda powerrr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:34:
Voor iedereen die Vandoorne al uit alle lijstjes heeft gehaald: Daar is Alonso het niet mee eens, die neemt het nog eens extra op voor hem.

Aangezien Alonso al heeft aangegeven dat hij Sainz wel naast zich wil is dit natuurlijk gewoon voor de bühne.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:15
ThomasG schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
Schumacher himself zag Vettel als zijn opvolger.
Dat was misschien in het begin van zijn carriere, maar het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat Vettel niet echt van hetzelfde niveau is (met al zijn fouten),,,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Schumacher was ook niet perfect... als mens onthouden we graag een bepaald beeld bij iemand maar Schumacher heeft ook genoeg stomme dingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Ohw, dat was bij die van mij niet eens opgevallen. Ik had het gewoon gekopieerd en alleen de rijders aangepast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mark-k schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:14:
[...]

Dan kun je het beste naar de resultaten binnen McLaren kijken momenteel. Die hebben ook een zeer matige auto en daar rijdt Alonso toch constant betere resultaten dan Vandoorne. Ok, de auto is niet zo slecht als die van Williams en Vandoorne is n stuk beter dan Stroll, maar het geeft een aardig inzicht.
Hmm ja, alhoewel de McLaren van Vandoorne ook een issue schijnt te hebben dat ze maar niet boven water kunnen krijgen. Ik geloof Sainz wel wanneer ie zegt dat de meeste coureurs in de F1 binnen 3 tiende van elkaar zouden zitten in hetzelfde materiaal.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Aardappel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:58:
MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelLeclerc
Red BullVerstappenGasly
Force IndiaStrollPerez
HaasMagnussenGiovanazzi
SauberRaikkönenEricsson
McLarenOconHartley
WilliamsSirotkinRussell
Torro RossoSainzNorris

Wild guess
Bijna goed.

Sainz wil denk ik niet terug naar Toro Rosso maar zou het liefst naar McLaren gaan. Hij heeft best wat laten zien dus Toro Rosso zou een vreemde stap zijn.
Alonso bewijst zich nog steeds als puntenmachine dus de Spanjaarden samen zou een misschien een goede match zijn. Hebben ze ook al naar elkaar uitgesproken.
Ik heb twijfels over of Hartley volgend jaar nog te zien is in de F1. Boekt weinig resultaten tot nu toe en zal toch op basis van punten worden afgerekend. Als hij het bij Toro Rosso in de tweede helft geen verbetering laat zien dan denk ik F1 exit, mits er ergens een nieuwe naam te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Denk dat Spanje helemaal gek word als er een "Spaans" team komt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:41

Soggney

Zeekomkommer

@Jasphur Spanje kan dan misschien gek worden, maar toch zie je de meeste sfeer/gekken op de oranje tribune. (met oranje tribune bedoel ik de Max fans, niet de Mclaren fans)

[ Voor 22% gewijzigd door Soggney op 10-08-2018 09:20 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Bansheeben schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Hmm ja, alhoewel de McLaren van Vandoorne ook een issue schijnt te hebben dat ze maar niet boven water kunnen krijgen. Ik geloof Sainz wel wanneer ie zegt dat de meeste coureurs in de F1 binnen 3 tiende van elkaar zouden zitten in hetzelfde materiaal.
Een coureur is er niet alleen om foutloze rondjes te rijden. Om als team te kunnen verbeteren heb je een vaardige coureur nodig die de engineer vertelt waar het niet lekker loopt in bijvoorbeeld de afstelling. Ook telt de vaardigheid bandenmanagement. Invloed in strategiekeuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Bansheeben schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Momenteel maakt de auto meer verschil dan de rijder inderdaad. Dat betekent echter niet dat ze allemaal dicht bij elkaar zitten. Die 3 tienden zal iig niet in Q zijn, daar zie je nu al veel grotere verschillen tussen teamgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Knap dat jij dat weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zou momenteel toch liever instappen bij TR dan bij McLaren. Het gaat niet bepaald soepel bij de oranje stal, al seizoenen lang niet en hoewel TR natuurlijk wel de speelvijver is voor RB staat er absoluut geen slechte wagen op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

pinda powerrr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:34:

Klinkt een beetje alsof ie nog wel wil dat ie volgend jaar een stoeltje heeft, al hoeft dat niet bij McLaren te zijn

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Ik weet natuurlijk niets. Maar vind het leuk om te speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Iemand nog een (klein) behangetje van BOT?
Kan even nergens vinden op welke demo hij deze donut maakt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkOI_1UXgAArgF1?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
Jasphur schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:28:
Iemand nog een behangetje van BOT?
Kan even nergens vinden op welke demo hij deze donut maakt.

[afbeelding]
Dat is gehouden op Goodwood

https://nl.motorsport.com...-tand-op-goodwood/368906/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:33:
Schumacher was ook niet perfect... als mens onthouden we graag een bepaald beeld bij iemand maar Schumacher heeft ook genoeg stomme dingen gedaan.
Zeer zeker, maar Schumi was gewoon een verdomd goeie coureur en dat gevoel heb ik bij Vettel niet echt. Sterker nog, Hamilton is gewoon beter (imo). Als Vettel dit jaar geen kampioen wordt (en daar lijkt het wel op), dan is dit het tweede jaar op rij dat hijzelf de grootste oorzaak daarvan is. Dat zou Schumi niet overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Gecko123 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:15:
[...]
Sainz wil denk ik niet terug naar Toro Rosso maar zou het liefst naar McLaren gaan. Hij heeft best wat laten zien dus Toro Rosso zou een vreemde stap zijn.
Inderdaad. Maar het zegt genoeg dat ze Sainz (blijkbaar/volgens de geruchten) liever niet in de Red Bull zetten. Dat zou dan met de politieke strapazen te maken hebben, maar ik denk dat je dat best wel kunt regelen tussen Max en Carlos. Als ik Dieter was, zou ik tegen ze zeggen dat bij de eerste hint van rare fratsen tussen die twee, ze meteen in de Toro Rosso worden getrapt en dan kan Gasly naar RBR. Desnoods neem je het op in het contract. Het kan toch niet zo zijn dat je twee coureurs hebt die dankzij het Red Bull Junior Program een stoeltje hebben zonder dat ze geld mee hoeven te nemen de dienst gaan uitmaken in je team.
Ik heb toch een beetje het idee dat ze Sainz als rijder ook wat minder hoog aanslaan. Hij kan best wel rijden, maar hij heeft af en toe ook wat issues en dan doet ie gekke dingen. Misschien dat ze dat bij Gasly niet zien.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gecko123 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Een coureur is er niet alleen om foutloze rondjes te rijden. Om als team te kunnen verbeteren heb je een vaardige coureur nodig die de engineer vertelt waar het niet lekker loopt in bijvoorbeeld de afstelling. Ook telt de vaardigheid bandenmanagement. Invloed in strategiekeuzes.
En vergeet een ander belangrijk punt niet.. In kunnen halen op onverwachte plekken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zie het echt niet gebeuren dat Sainz naar RBR gaat. Op zich geen verkeerde rijder maar je hebt al een Max en Gasly kan ook wel wat.

Waarom zou je zo'n moeilijk figuur nemen met de bestaande historie bij TR. :? Veel te grote kans op gezeik, negatieve energie die afleidt.

Alonso willen ze ook niet om dezelfde reden dus waarom dan wel Sainz nemen.... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-08-2018 11:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Gecko123 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

De coureur is de belangrijkste sensor in de auto

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 21:55
SnowDude schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Vertel dat Stroll ook even. :P

Aan een bandenspanning sensor hebben ze meer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Help!!!! schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:22:
Zie het echt niet gebeuren dat Sainz naar RBR gaat. Op zich geen verkeerde rijder maar je hebt al een Max en Gasly kan ook wel wat.

Waarom zou je zo'n moeilijk figuur nemen met de bestaande historie bij TR. :? Veel te grote kans op gezeik, negatieve energie die afleidt.

Alonso willen ze ook niet om dezelfde reden dus waarom dan wel Sainz nemen.... :?
Geef Sainz ook weinig kans. Tenzij Gasly hele gekke dingen gaat doen in de tweede helft van het seizoen, acht ik de kans dat Pierre het stoeltje pakt op zeker 90%.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

OK, ik vond het Strollzeiken ook best wel even leuk, maar om nou elke 10 posts weer met het bandengrapje te komen terwijl er al meerdere malen context aan is gegeven wordt wel een beetje flauw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mja.. Als Stroll echt zo'n pannekoek was dan had ie steevast 5 seconden achter Sirotkin gereden in alle sessies.
Toegegeven, hij is wellicht niet 100% F1 materiaal, maar blijkbaar kan hij wel meekomen.
De laatste tijd irriteer ik me veel meer aan Magnussen. Niet zozeer aan zijn prestaties, maar vooral aan zijn roekeloze acties (in Baku en Silverstone bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

kevlar01 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:58:
Mja.. Als Stroll echt zo'n pannekoek was dan had ie steevast 5 seconden achter Sirotkin gereden in alle sessies.
Toegegeven, hij is wellicht niet 100% F1 materiaal, maar blijkbaar kan hij wel meekomen.
De laatste tijd irriteer ik me veel meer aan Magnussen. Niet zozeer aan zijn prestaties, maar vooral aan zijn roekeloze acties (in Baku en Silverstone bijv.)
Ik vind dan wel weer mooi dat Magnussen ten minste niet zomaar aan de kant gaat als er een Merc, Ferrari of Red Bull langs wil. Soms gaan de midfield coureurs echt aan de kant alsof ze een GT auto rijden en er een LMP1 langs moet... Ik begrijp dat het beter is voor hun gemiddelde race pace om ze voorbij te laten, maar ik irriteer me er wel een beetje aan...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Toch zou ik het een vreemde zet vinden als Gasly naast Max gaat rijden. Volgens mij heeft RBR dan nog nooit zo´n jong duo gehad. Voordeel van een ervaren coureur ernaast is dat de leercurve van de jongere coureur steiler wordt. Max leert veel van Daniel. Dit voordeel heeft hij niet als Gasly er komt. Als Max voor het kampioenschap wil gaan kan hij dan niet beter iemand ernaast hebben waarvan hij meer kan leren?

Vettel heeft ook een lange tijd met Mark Webber gereden.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

iichel

Gazoooo

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@iichel mooi stuk! Ik hoop inderdaad dat de versimpeling van de aero meer inhalen mogelijk maakt :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Gecko123 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:06:
Toch zou ik het een vreemde zet vinden als Gasly naast Max gaat rijden. Volgens mij heeft RBR dan nog nooit zo´n jong duo gehad. Voordeel van een ervaren coureur ernaast is dat de leercurve van de jongere coureur steiler wordt. Max leert veel van Daniel. Dit voordeel heeft hij niet als Gasly er komt. Als Max voor het kampioenschap wil gaan kan hij dan niet beter iemand ernaast hebben waarvan hij meer kan leren?

Maar Sainz is ook een jonkie :)

Ik weet niet wie anders beschikbaar zou zijn als 'oude' rot.
Buemi? Maar die heeft een contract met Toyota -> concurrent van Honda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Snowdog schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:02:
[...]

Zeer zeker, maar Schumi was gewoon een verdomd goeie coureur en dat gevoel heb ik bij Vettel niet echt. Sterker nog, Hamilton is gewoon beter (imo). Als Vettel dit jaar geen kampioen wordt (en daar lijkt het wel op), dan is dit het tweede jaar op rij dat hijzelf de grootste oorzaak daarvan is. Dat zou Schumi niet overkomen.
Schumacher heeft zijn kampioenschap ook wel eens weggegooid hoor. Denk aan de actie met Hill in 1994. Nu scheelde het toen maar 1 punt, maar toch. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
sjaool schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

Schumacher heeft zijn kampioenschap ook wel eens weggegooid hoor. Denk aan de actie met Hill in 1994. Nu scheelde het toen maar 1 punt, maar toch. ;)

[video]
Nouja, zonder die capriolen had hij het kampioenschap sowieso niet gewonnen. Ik ben het er zeker mee eens dat hij meermaals in de laatste race wat minder legale acties heeft uitgehaald, maar dat kwam vooral omdat hij anders het kampioenschap sowieso kwijt was. Bij Vettel ligt het net wat anders ;P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
Ryur schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Maar Sainz is ook een jonkie :)

Dan krijgen we dit na elke race. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Ryur schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:26:
Is al reserve voor Red Bull:
there's no better source of experience and continuity than our test and reserve driver Sébastien Buemi, for whom 2018 will represent an eighth year as a member of the Red Bull Racing driver roster.
Link: https://redbullracing.redbull.com/athlete/sebastien-buemi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Dat zou wat zijn :P Buemi wint Monaco in 2019 met een RB15 en staat daarna even hoog als Alonso in de Triple Crown :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
iichel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:08:
Dat zou wat zijn :P Buemi wint Monaco in 2019 met een RB15 en staat daarna even hoog als Alonso in de Triple Crown :D
echt niet! Max wint Monaco

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25

Moofnor

King of my castle

Max crasht :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

kevlar01 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:58:
Je vergeet de optie dat Sirotkin mogelijk een even grote pannenkoek is.

Ik wens hem in ieder geval heel veel succes als die volgend jaar naast (verwacht ik) Perez komt te rijden bij Force India. Denk dat je dan goed gaat zien wat het pannenkoekniveau is van Stroll.
Gecko123 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:06:

Max begint aan zijn 5de seizoen in F1. Denk dat het leren er wel een beetje op zit nu. Hij is een ervaren coureur inmiddels, ook al istie dan pas 21 (bij aanvang 2019).

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 10-08-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Pathogen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:18:
@iichel mooi stuk! Ik hoop inderdaad dat de versimpeling van de aero meer inhalen mogelijk maakt :Y
We gaan het zien volgend seizoen. Wel grappig, dat ik nu al meer uitkijk naar het volgende seizoen, terwijl er in het huidige seizoen nog zo'n spannende WDC battle gaande is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Bosmonster schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:25:

Max begint aan zijn 5de seizoen in F1. Denk dat het leren er wel een beetje op zit nu. Hij is een ervaren coureur inmiddels, ook al istie dan pas 21 (bij aanvang 2019).
Ik denk dat hij nog een hoop kan leren van coureurs die meer ervaringen hebben dan hij. Dit zegt ook Horner.
https://www.f1maximaal.nl...-nog-geslepen-moet-worden

Maar of het nu Gasly of Sainz wordt, ik zal enorm uitkijken naar hun races en dan bedoel ik de confrontaties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46

kimi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

"If you don't speak you can't lie"

spoken like a true Finn :P

-----

RTL GP review van de 1e seizoenshelft

gevalletje beetje oranje bril...

[ Voor 59% gewijzigd door iichel op 10-08-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Woah, die lach van Hamilton. Rustaaggh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31

[...]

Ik denk dat het voor Max goed is dat er iemand naast hem rijdt die hem scherp houdt, en ik weet niet of een jongere en veel minder ervaren coureur dat wel goed kan. Zoals de slechte periode die hij begin van dit seizoen had; terwijl hij een paar flinke fouten maakte, haalde Daniel wel punten, podia en overwinningen. Als dat wegvalt zal het ongetwijfeld moeilijker zijn om je te herpakken na zo'n periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Arrne schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat het voor Max goed is dat er iemand naast hem rijdt die hem scherp houdt, en ik weet niet of een jongere en veel minder ervaren coureur dat wel goed kan. Zoals de slechte periode die hij begin van dit seizoen had; terwijl hij een paar flinke fouten maakte, haalde Daniel wel punten, podia en overwinningen. Als dat wegvalt zal het ongetwijfeld moeilijker zijn om je te herpakken na zo'n periode.
Ik denk eerder het tegenovergestelde. Max heeft zijn beste prestaties neergezet met een mindere teamgenoot (Sainz) of aan het begin van z'n RBR tijd. Juist met Daniel naast hem ging die fouten maken (China....).

Ik denk dat het goed is als Max zich weer wat meer op zichzelf en het kampioenschap kan focussen en minder op een zinloos gevecht met een teamgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 12:16
Bosmonster schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

Ik denk eerder het tegenovergestelde. Max heeft zijn beste prestaties neergezet met een mindere teamgenoot (Sainz) of aan het begin van z'n RBR tijd. Juist met Daniel naast hem ging die fouten maken (China....).

Ik denk dat het goed is als Max zich weer wat meer op zichzelf en het kampioenschap kan focussen en minder op een zinloos gevecht met een teamgenoot.
Ja inderdaad, sommige coureurs hebben een goede teamgenoot nodig die hen pusht (Hamilton, Ricciardo) en andere presteren het beste zonder druk van hun teamgenoot (Vettel, Alonso). Ik denk persoonlijk dat Max meer in de 2e categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
RichardQG schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

Ja inderdaad, sommige coureurs hebben een goede teamgenoot nodig die hen pusht (Hamilton, Ricciardo) en andere presteren het beste zonder druk van hun teamgenoot (Vettel, Alonso). Ik denk persoonlijk dat Max meer in de 2e categorie valt.
Vergeet Ericsson niet. Die lijkt onderhand jaren extra vaardigheid te hebben gekregen nadat Leclerc Q3 begon te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ari Gold schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:42:
[...]

Dan krijgen we dit na elke race. :+

[video]
Wat een figuur zeg, die hoef ik niet in F1. Een beetje begrip voor fouten moet je wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ari Gold schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:24:
Woah, die lach van Hamilton. Rustaaggh.
Thats not cool man.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Stoelpoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Wat een figuur zeg, die hoef ik niet in F1. Een beetje begrip voor fouten moet je wel hebben.
ik moet altijd weer denken aan zijn vage crash in die Toro Rosso waarbij die twee voorbanden spontaan loskomen op het rechte stuk, ( China 2010 was dat geloof ik.)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

vhal schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

ik moet altijd weer denken aan zijn vage crash in die Toro Rosso waarbij die twee voorbanden spontaan loskomen op het rechte stuk, ( China 2010 was dat geloof ik.)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:00
[...]

Je vergeet de optie dat Sirotkin mogelijk een even grote pannenkoek is.

Ik wens hem in ieder geval heel veel succes als die volgend jaar naast (verwacht ik) Perez komt te rijden bij Force India. Denk dat je dan goed gaat zien wat het pannenkoekniveau is van Stroll.
Je verwacht dat Sirotkin en Perez bij FI gaan rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Die ja :P Het mooiste vond ik nog wel het mee/tegensturen 8)7

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoelpoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Vergeet Ericsson niet. Die lijkt onderhand jaren extra vaardigheid te hebben gekregen nadat Leclerc Q3 begon te rijden.
Je bedoelt dat de Sauber van dit jaar een stuk beter is dan waar Ericsson tot nog toe mee heeft gereden?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Je bedoelt dat de Sauber van dit jaar een stuk beter is dan waar Ericsson tot nog toe mee heeft gereden?
Niet alleen dat. Je gaat niet van het niveau Williams 2018 naar Q3. Daar zit ook echt een deel vaardigheid bij, en in dat opzicht zie ik Ericsson zichzelf ook echt wel optrekken aan Leclerc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

iichel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:21:
[knip]

gevalletje beetje oranje bril...
Natuurlijk is Max de beste en heeft ie dit seizoen niks fout gedaan, het is of een mechanisch gebrek of een race incident geweest dus ja, dikke 8 voor Max :)F
[/idolaat]

Ik had gehoopt op een soort van samenvatting van de eerste seizoenshelft maar de heren hebben het amper over de resultaten tot dusver of over de overige teams buiten de top 3 (zo liefkozend de puntensprokkellaars genoemd)

De heren lijken overigens te vergeten dat teams die complete auto's met motoren kopen nog steeds niet mee vooraan rijden, toen niet en nu ook niet. Dus leuk dat ze het zo bedenken hoor, maar zoals men al weinig kansen geven aan 'paydrivers' zie ik ook geen wereldkampioenschappen voor 'payteams'.
Wil je als team in de F1 winnen dan moet je toch echt zelf iets bedenken en maken waardoor je sneller bent dan de rest. 8)

Jammer dat ze niet ingaan op de opties van het pre-sillyseason wat er nu ontstaan is door de move van RIC, of de situatie rond Force India. mja, lekker weer bomen over zandvoort :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Aardappel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:36:
[...]

Je verwacht dat Sirotkin en Perez bij FI gaan rijden?
Nee Stroll en Perez natuurlijk. Het ging om de vergelijking tussen die twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Stoelpoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

Niet alleen dat. Je gaat niet van het niveau Williams 2018 naar Q3. Daar zit ook echt een deel vaardigheid bij, en in dat opzicht zie ik Ericsson zichzelf ook echt wel optrekken aan Leclerc.
In dit geval is er een duidelijke verbetering van de auto en Ferrari krachtbron, dus is dat een stuk logischere verklaring dan dat een matige coureur ineens het licht heeft gezien.

Daarnaast boeien de losse resultaten natuurlijk sowieso totaal niet, maar gaat het alleen om de vergelijking tussen de twee coureurs in dezelfde auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 10-08-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dank!

Ik moet t later verder lezen, maar vraag over diffuser.

Je schrijft:
Doordat het volume groter wordt (zie de vloer als een driehoek met de punt naar voren) gaat het Venturi effect ervoor zorgen dat de druk daalt. Een lagere druk 'zuigt' de auto naar onderen. De diffuser, die aan de achterkant zit en qua maten sterk gereguleerd wordt, is een driehoek met een nog steilere schuine zijde. Hier kan de lucht no
De beeldvorming puntvormige vloer: dat is van een zij-aanzicht neem ik aan?

Het principe van het venturi effect wellicht toelichten?

Dus meer kinetische energie door hogere snelheid leidt tot minder druk. Snelheid van de lucht wordt onder de vloer verhoogd (en waarom). Drukverschil wil zich opheffen en leidt tot zuigkracht, dus downforce.

Zo’n belangrijk principe voor F1 verdient meer aandacht! Toch!?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ja het was een beetje een afweging tussen een belachelijk lange blog met veel details en een kortere samenvatting van de basisprincipes. Maar ik ga er zeker over nadenken. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hippocampus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Natuurlijk is Max de beste en heeft ie dit seizoen niks fout gedaan, het is of een mechanisch gebrek of een race incident geweest dus ja, dikke 8 voor Max :)F
[/idolaat]

Ik had gehoopt op een soort van samenvatting van de eerste seizoenshelft maar de heren hebben het amper over de resultaten tot dusver of over de overige teams buiten de top 3 (zo liefkozend de puntensprokkellaars genoemd)
Leuk he, al die media die eerder niets van de F1 wilden weten (of in het geval van RTL, de deur hebben gewezen) en nu Max meedoet en ook nog 's goed vooraan meekomt moet iedereen er een graantje van meepikken |:(

Van Kalff had ik overigens wel meer verwacht dan blinde Max aanbidderij :') Hetzelfde geld voor die van der Grint.

* Destruction heeft er 1 of 2 keer naar gekeken... En daar blijft het bij, dan kijk ik nog liever elke vrijdagavond naar het F1 cafe om te horen wat voor uitingen van verliefdheid op Max Coronel nu weer gaat doen :/

Voor het tever offtopic gaat, en een moderator weer druk aan het kopieren/verwijderen/wijzigen slaat.... We kunnen helaas in Nederland geen beter niveau F1 programma's verwachten dan dit. We hebben de mensen daar niet voor. Natuurlijk is (ik roep maar wat) een Brundle of Coulthard ook niet 100% onpartijdig in hun verslag, maar die blinde aanbidderij... :|

Abiteboul wil snel duidelijkheid over nieuwe power units
De power unit-regels per 2021 zijn nog altijd niet definitief vastgesteld. De tijd voor grote wijzigingen begint te dringen, benadrukt Renault-manager Cyril Abiteboul. Als het aan de vier huidige motorfabrikanten in de Formule 1 ligt, dan verschilt de nieuwe generatie power units niet heel veel ten opzichte van de huidige generatie.

De FIA en Liberty Media wilden de power units aanvankelijk minder complex maken, onder meer door de MGU-H te schrappen en bepaalde onderdelen te standaardiseren. Mercedes, Ferrari, Renault en Honda zien dat echter niet zitten. Het ontwikkelen van een volledig nieuwe krachtbron kost namelijk veel geld en bovendien lijkt er in 2021 geen nieuwe motorleverancier toe te treden tot de Formule 1, beargumenteren ze hun gezamenlijke standpunt. Vorige week hadden de FIA, de Formule 1 en de vier fabrikanten een vergadering over de nieuwe power units-regels.

"Als we een volledig andere motor willen voor 2021, dan begint de tijd te dringen. Dan zou het uiterlijk in deze zomerstop geregeld moeten zijn", zegt Abiteboul tegen Motorsport.com. "Het is geen geheim dat er twee hoofdredenen waren voor een verandering van het reglement. Ten eerste, de mogelijke toetreding van een nieuwe fabrikant. Ten tweede, de situatie bij Red Bull." Red Bull heeft met Honda inmiddels een nieuwe motorpartner gevonden en andere fabrikanten lijken er niet bij te komen in de F1. "Een radicale verandering van het power unit-reglement is daarom minder noodzakelijk geworden, denk ik", aldus Abiteboul.

Volgens Abiteboul zitten alle fabrikanten op één lijn. "Het gaat nu om de laatste details, maar over het algemeen zijn we het eens wat er moet gebeuren. We zijn het erover eens dat het beter is om verder te gaan met het huidige platform, maar dat we met dat huidige platform beter werk kunnen leveren", vervolgt hij. "We accepteren dat we de power unit om andere redenen moeten verbeteren. Hoofdzakelijk voor de show, de race, de klantenteams en ook de kosten voor de fabrikant. Bepaalde dingen zouden we eerlijk gezegd ook al volgend jaar kunnen doen, daarvoor hoeven we niet tot 2021 te wachten. Dat is één van de dingen waarover we het naar mijn mening moeten hebben: als we het eens worden over een interessante verandering voor 2021, dan zouden we misschien moeten kijken welke van deze verbeteringen al eerder kunnen worden doorgevoerd."

Abiteboul vindt het goed dat de MGU-H behouden lijkt te blijven. "We geloven dat de MGU-H een goed onderdeel voor de Formule 1 is. In deze sport wil je constant aanvallen, maar zonder MGU-H heb je een probleem met het behouden van het vermogen. Het zou ook gek zijn om na een aantal jaar afscheid te nemen van de MGU-H, waar autofabrikanten het omgekeerde doen", legt hij uit. "Misschien kunnen we de werking van de MGU-H en ook de MGU-K vereenvoudigen. Wellicht kan de manier waarop de elektrische energie wordt ingezet iets bijdragen aan de show, in plaats van dat het iets wegneemt bij de show. Misschien kunnen bepaalde dingen rond het energiemanagement gestandaardiseerd worden. Dat zou het verschil iets kleiner maken en goed zijn voor het racen."

Haas-teambaas Guenther Steiner is vooral van mening dat de power units per 2021 voor een redelijke prijs beschikbaar moeten zijn voor de klantenteams. "Ik hoef de fabrikanten niet te vertellen wat ze moeten maken, dat weten ze zelf wel. Wat ik wel graag zou willen, is dat er een maximumbedrag komt voor wat we moeten betalen voor de motoren", zegt Steiner tegen Motorsport.com. "De fabrikanten kunnen vervolgens doen wat ze willen. Als ze een motor van goud willen maken en wij die voor de afgesproken prijs kunnen krijgen, dan is dat prima. Dat standpunt is omdat we niet de expertise hebben om erbij betrokken te worden. Eén of twee turbo's, bij dat soort vragen willen we niet betrokken zijn omdat we ze zelf niet maken. Zolang we zeker zijn van een leverancier en de prijs gecontroleerd wordt, dan zijn we tevreden."

Bron: GPupdate

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Super en bedankt! d:)b

PS: Die Lotus '68 is ook ideaal als je de was moet ophangen. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tis komkommertijd en de Formule 1 heeft ook welverdiende rust. Mooi moment om eens wat stemmingen te peilen. :)

Poll: Wie is volgens jou de beste F1 coureur dit seizoen
SIR
STR
GAS
HAR
ERI
LEC
SAI
HUL
RIC
VER
HAM
BOT
VAN
ALO
GRO
MAG
PER
OCO
VET
RAI
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400819&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is volgens jou de slechtse coureur dit seizoen
VET
RAI
PER
OCO
GRO
MAG
VAN
ALO
HAM
BOT
RIC
VER
HUL
SAI
ERI
LEC
GAS
HAR
STR
SIR
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400820&layout=1&sort=prc

Poll: Welke coureur gun je dit seizoen nog een overwinning?
Alleen diegene die nog geen winst hebben dit jaar

SIR
STR
HAR
ERI
VAN
ALO
LEC
GRO
OCO
PER
SAI
HUL
MAG
GRO
BOT
RAI
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400824&layout=1&sort=prc

Poll: Welk team maakt het meeste kans op de wereldtitel dit seizoen
Aston Martin Red Bull Racing
Mercedes AMG Petronas Motorsport
Scuderia Ferrari
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400821&layout=1&sort=prc

Poll: Red bull met Honda is een goede stap?
Ja
Nee
Durf het niet te zeggen.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400825&layout=1&sort=prc

Poll: Maakt Ricciardo een goede keuze door naar Renault te gaan?
Ja, komt goed.
Nee, gaat fout.
Werkelijk geen idee.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400823&layout=1&sort=prc

Poll: Gaat Max er nog eentje winnen dit jaar?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400827&layout=1&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Hippocampus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:12:

Poll: Maakt Ricciardo een goede keuze door naar Renault te gaan?
Ja, komt goed.
Nee, gaat fout.
Werkelijk geen idee.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik blijf dit een moeilijke vinden, ik hoop voor hem dat het goed werkt. Maar ik ben bang dat het niks meer gaat worden als die daar komt te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hippocampus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:12:
Poll: Welke coureur gun je dit seizoen nog een overwinning?
Alleen diegene die nog geen winst hebben dit jaar

SIR
STR
HAR
ERI
VAN
ALO
LEC
GRO
OCO
PER
SAI
HUL
MAG
GRO
BOT
RAI
Tussenstand:
[afbeelding]
GAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja ziejewel dat ik iets niet goed deed daaro. Ik heb GRO er 2 keer instaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hippocampus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Ja ziejewel dat ik iets niet goed deed daaro. Ik heb GRO er 2 keer instaan |:(
De eikel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:24
demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:33:
[...]

Ik blijf dit een moeilijke vinden, ik hoop voor hem dat het goed werkt. Maar ik ben bang dat het niks meer gaat worden als die daar komt te zitten.
Ik denk dat hij naast Max gewoon de 2e rijder is, was en zou blijven. Dus dat hij vertrekt begrijp ik. Maar bij Renault gaat hij geen WK winnen. En ik denk dat na renault het gewoon exit is of nog een stapje lager op de grid. Enige kans op een goed stoeltje is als Vettel en Raikonen dood neervallen, of als Bottas en Hamilton beide een terminale ingroeiende teennagel krijgen. Als er slecht een van die twee per team er de brui aan geeft , dan geven ze jong talent eerder een kans denk ik.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Edgenumber schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

Ik denk dat hij naast Max gewoon de 2e rijder is, was en zou blijven. Dus dat hij vertrekt begrijp ik. Maar bij Renault gaat hij geen WK winnen. En ik denk dat na renault het gewoon exit is of nog een stapje lager op de grid. Enige kans op een goed stoeltje is als Vettel en Raikonen dood neervallen, of als Bottas en Hamilton beide een terminale ingroeiende teennagel krijgen. Als er slecht een van die twee per team er de brui aan geeft , dan geven ze jong talent eerder een kans denk ik.
Ik ben het niet helemaal mee eens dat RIC standaard 2de rijder zou worden. Een reden om 'bang' te worden en daarom weg te gaan, ja. maar niet gegarandeerd dat dat zou gebeuren.

En inderdaad, vanuit Renault naar MER of FER zou een optie zijn, maar dat was ook een optie bij RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Het gras is niet altijd groener bij de buren hoor. Sky Sports F1 heeft zo ook zijn minpunten. Ik heb dan ook geen voorkeur voor wie dan ook, ik vind ze allemaal wel leuk om naar te kijken/luisteren. Allard en Kees kijken dan ook op een andere manier naar de Formule 1 dan wij dat doen. Coronel is gewoon nog steeds een ongeleid projectiel en daar moet ik soms ook best om lachen. Zeker als je Doornbos weer eens meewarend ziet knikken. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:43:
[...]

Ik ben het niet helemaal mee eens dat RIC standaard 2de rijder zou worden. Een reden om 'bang' te worden en daarom weg te gaan, ja. maar niet gegarandeerd dat dat zou gebeuren.
Iedereen gaat er altijd maar vanuit dat RIC tot 2e rijder gebombardeerd zou gaan worden. Natuurlijk is het waar dat RBR eigenlijk altijd geroepen heeft dat Max hun volgende WK moet worden en dat hij het team om zich heen kan gaan bouwen, etc.. Maar laten we wel eerlijk zijn: Voorlopig heeft RIC de meeste punten ipv Max. Waarom zou je als teambaas iemand die méér punten scoort tot 2e rijder benoemen?
En inderdaad, vanuit Renault naar MER of FER zou een optie zijn, maar dat was ook een optie bij RBR.
Hij had, net als dit jaar, ook volgend jaar weer de kans kunnen pakken om zich in de kijker te rijden bij FER of MER, kennelijk vinden die 2 teams hem echter toch niet zo'n hele interessante optie, waar voornamelijk Wolff er meermalen geen geheim van gemaakt heeft dat-ie graag op een dag Max naar MER zou halen.

RIC zal door hebben gehad dat Max nog flink zal groeien en het hem nu al lastig maakt, en hij zal allicht vermoeden dat Max 'm op een dag naar huis zou rijden. Wellicht gaat hij nu gewoon voor plan B: Hopen dat Renault de zaken voor elkaar krijgt (ik heb daar zelf weinig vetrouwen in, maar RIC weet wellicht meer dan wij) en dan daar de grote ster worden,

Het gaat me te ver om te stellen dat RIC 100% door VER weg gaat, maar het zal een punt zijn dat meegewogen heeft in zijn beslissing. Daarentegen, mocht hij Renault zover kunnen krijgen dat ze zich vooraan kunnen gaan melden in de gevechten, is-ie de grote held. Bij MER of FER verwacht je eigenlijk niet anders dan een WK waardige auto, RBR komt motorvermogen (en betrouwbaarheid) te kort, de andere teams lijken (zoals vaker gezegd) in een andere klasse te rijden.

Ik denk dat RIC met een goed idee (mogelijk ook ingegeven door een wantrouwen jegens Honda) een verkeerde beslissing genomen heeft, maar ik hoop voor RIC dat 't (uiteindelijk?) goed uit pakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RAI zou bijgetekend hebben voor een jaartje bij FER volgens de laatste geruchten.

http://scuderiafans.com/f...-according-spanish-media/

LEC zal dus waarschijnlijk nog een jaartje moeten wachten en wat ervaring op moeten doen bij Sauber/Haas.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

Gekkenhuis schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:52:
RAI zou bijgetekend hebben voor een jaartje bij FER volgens de laatste geruchten.

LEC zal dus waarschijnlijk nog een jaartje moeten wachten en wat ervaring op moeten doen bij Sauber/Haas.
Hoop jaartje Haas,

Maar ik weet niet hoe Sauber zich gaat ontwikkelen voor volgend jaar, ze doen het nu ook zeker niet verkeerd( als je ziet waar ze vandaan komen) Denk dat het ook nog te vroeg is om LEC in 2019 naar Ferrari te halen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
Destruction schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:40:
[...]

Iedereen gaat er altijd maar vanuit dat RIC tot 2e rijder gebombardeerd zou gaan worden. Natuurlijk is het waar dat RBR eigenlijk altijd geroepen heeft dat Max hun volgende WK moet worden en dat hij het team om zich heen kan gaan bouwen, etc.. Maar laten we wel eerlijk zijn: Voorlopig heeft RIC de meeste punten ipv Max. Waarom zou je als teambaas iemand die méér punten scoort tot 2e rijder benoemen?

[...]
Die ziet natuurlijk zelf ook wel dat max meer potentie heeft.
Tijdens de kwali word Ric er standaard vanaf gereden.
Als ze samen een normale race hebben en beiden finishen, zit max er ook altijd voor. (vooral door de betere kwali, maar ook race pace zit max er grotendeels voor)

Waar Ric heel goed in is, is rustig afwachten tot de race naar hem toe komt.
Je word er geen WK mee, maar je wint er dus blijkbaar af en toe een race mee en sprokkelt veel punten binnen.
Ik durf hem wat dat betreft wel de slimste rijder van de grid te noemen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-09 13:31
TheBrut3 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Dat is verwarrend ja. Ik dacht juist dat de Honda 2019 motor was gebaseerd op het 2018 model en dat Renault wat anders wilde gaan doen.
Wat heeft dit hiermee te maken?

Mooi stukkie tekst trouwens. Zal deel 2 even bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gekkenhuis schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:52:

Was wel te verwachten dat RAI zou bijtekenen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

YakuzA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Was wel te verwachten dat RAI zou bijtekenen.
Het zal mij niet verbazen dat RAI net zolang bij Ferrari blijft tot VET er stopt. Ik had begrepen dat VET het min of meer voor het zeggen had over wie zijn teamgenoot zou moeten zijn en dat de werkrelatie met RAI erg fijn was. Dus een nieuwe rijder naast VET (zoals LEC) zie ik niet snel gebeuren eigenlijk, tenzij RAI er zelf klaar mee is. En RAI gaat eigenlijk best lekker in die rooie auto dit seizoen dus racen wil ie nog wel.

Van de andere kant kunnen teamgenoten zomaar een haakse bocht maken in hun carrière, ROS die zomaar stopte of RIC die ineens naar de concurrent gaat. Of soms ongepland zoals KVI, al zie ik dat bij RAI niet gebeuren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De gouden regel is dat je je teamgenoot moet verslaan. Als dat niet meer lukt of je bent mentaal al zo ver heen dat je ook niet meer genoeg in jezelf gelooft dat je dat kunt waarmaken is het misschien inderdaad beter de wild card te trekken.

Gun RIC het allerbeste (na Max natuurlijk :P) maar denk toch dat dit de doorslaggevende reden is geweest.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 23:12

Just_I

What did you just say?

Ik denk dat LEC nog een jaartje bij Sauber of Haas mag/moet rijpen voor hij naar Ferrari gaat. Ferrari is niet het team dat een (b)rookie na een jaar F1 al in de tweede wagen zet.
RAI is wat mij betreft al een paar jaartjes te lang blijven hangen bij Ferrari, nog een extra jaar zou ik zonde van het stoeltje vinden. Ik zie liever dat PER een jaartje in dat stoeltje zit.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Just_I schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:55:
Ik denk dat LEC nog een jaartje bij Sauber of Haas mag/moet rijpen voor hij naar Ferrari gaat. Ferrari is niet het team dat een (b)rookie na een jaar F1 al in de tweede wagen zet.
RAI is wat mij betreft al een paar jaartjes te lang blijven hangen bij Ferrari, nog een extra jaar zou ik zonde van het stoeltje vinden. Ik zie liever dat PER een jaartje in dat stoeltje zit.
RAI staat netjes op de 3e plek in het WDC, puntjes te pakken voor Ferrari. Hij is twee keer ge-DNF-ed en beide waren niet zijn schuld. Ik denk dat ze em nog lekker een jaartje in dat stoeltje laten zitten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

SnowDude schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Ik kan even geen bron vinden, en ook niet wat de vraag was, maar Lauda heeft ooit eens gezegd dat hij zoveel won omdat hij het gevoeligste kontje van allemaal had.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Ome Ernst schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:14:
Ik kan even geen bron vinden, en ook niet wat de vraag was, maar Lauda heeft ooit eens gezegd dat hij zoveel won omdat hij het gevoeligste kontje van allemaal had.
Uit de fillm Rush:

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.circlesix.co/image/1/700/0/uploads/memes/rush-niki-lauda-quote-5388482291197.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.motorsport.co...iver-lineup-risk/3156972/
McLaren not fast enough for young driver "risk"
Klinkt een beetje als moeilijk voor stoffel en geen kans voor Norris?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Die heb ik gezien, maar daar heb ik het niet van. Ik volg hem even voor dat hij dat ongeluk op de Nurburgring had. Daarna ben ik fan van hem geworden. Maar dat is al zo lang geleden dat ik niet meer weet wat de bron is.
Zeer waarschijnlijk het AmuS of Sport Auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
Ome Ernst schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Die heb ik gezien, maar daar heb ik het niet van. Ik volg hem even voor dat hij dat ongeluk op de Nurburgring had. Daarna ben ik fan van hem geworden. Maar dat is al zo lang geleden dat ik niet meer weet wat de bron is.
Zeer waarschijnlijk het AmuS of Sport Auto.
Je volgde hem al voor dat ongeluk? Dan moet je wel de tweaker met de meeste F1 ervaring zijn _/-\o_.
Just_I schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:55:
RAI is wat mij betreft al een paar jaartjes te lang blijven hangen bij Ferrari, nog een extra jaar zou ik zonde van het stoeltje vinden.
Vind RAI dit jaar juist een 'revelatie'. Rijdt snel en foutloos en z'n commentaar tijdens de race is zeer vermakelijk :). Als die dit niveau vast weet te houden zit hij volgend jaar weer in dat stoeltje.

Dit is precies wat Ferrari wil naast Vettel; een ervaren, snelle en betrouwbare coureur dit zonder al te opzichtig gemopper doet wat er van hem verwacht wordt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

@alexbl69 Mee eens, hij rijd dit jaar beter dan voorgaande jaren, zo dicht op een overwinning heeft hij lange tijd niet gezeten. De laatste keer was denk ik Spanje 2016.
JackBol schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:33:
[...]

RAI staat netjes op de 3e plek in het WDC, puntjes te pakken voor Ferrari. Hij is twee keer ge-DNF-ed en beide waren niet zijn schuld. Ik denk dat ze em nog lekker een jaartje in dat stoeltje laten zitten.
Klopt. En tegelijkertijd scorebord journalistiek.

Ja hij pakt de nodige punten voor Ferrari, mmaar mijns inziens presteert hij al tijden onder zijn kunnen (pre rally tijdperk niveau zeg maar) het lijkt erop dat het hem ook niet echt meer kan boeien als hij niet kan winnen en het opgeofferd worden zal hem ook vast niet in de koude kleren gaan zitten. Ik zou graag zien dat RAI zijn oude niveau weer haalt en blij word van het racen en dat het niet als een verplichting word. RAI is dan ook de persoon die het meest een overwinning word gegund, ik ook.

Zolang die overwinning uitblijft is het tijd voor verandering. Ik gun het RAI niet om tweede viool te moeten spelen, jaar in jaar uit. Daar lijkt hij me de juiste persoon niet voor, zeker ook als je zijn onverschilligheid ziet tijdens persco’s. Hij zit er nu voor de centen heb ik het idee en omdat hij wil winnen (maar tot nu toe lijkt dat hem niet gegund om allerlei redenen)

[ Voor 6% gewijzigd door Just_I op 11-08-2018 22:33 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

alexbl69 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Je volgde hem al voor dat ongeluk? Dan moet je wel de tweaker met de meeste F1 ervaring zijn _/-\o_.
Nee, dat zijn er wel meer hoor. :P
Vind RAI dit jaar juist een 'revelatie'. Rijdt snel en foutloos en z'n commentaar tijdens de race is zeer vermakelijk :). Als die dit niveau vast weet te houden zit hij volgend jaar weer in dat stoeltje.

Dit is precies wat Ferrari wil naast Vettel; een ervaren, snelle en betrouwbare coureur dit zonder al te opzichtig gemopper doet wat er van hem verwacht wordt.
Inderdaad. Voor Lec is het nog te vroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Just_I schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:29:
@alexbl69 Mee eens, hij rijd dit jaar beter dan voorgaande jaren, zo dicht op een overwinning heeft hij lange tijd niet gezeten. De laatste keer was denk ik Spanje 2016.

[...]

Klopt. En tegelijkertijd scorebord journalistiek.

Ja hij pakt de nodige punten voor Ferrari, mmaar mijns inziens presteert hij al tijden onder zijn kunnen (pre rally tijdperk niveau zeg maar) het lijkt erop dat het hem ook niet echt meer kan boeien als hij niet kan winnen en het opgeofferd worden zal hem ook vast niet in de koude kleren gaan zitten. Ik zou graag zien dat RAI zijn oude niveau weer haalt en blij word van het racen en dat het niet als een verplichting word. RAI is dan ook de persoon die het meest een overwinning word gegund, ik ook.

Zolang die overwinning uitblijft is het tijd voor verandering. Ik gun het RAI niet om tweede viool te moeten spelen, jaar in jaar uit. Daar lijkt hij me de juiste persoon niet voor, zeker ook als je zijn onverschilligheid ziet tijdens persco’s. Hij zit er nu voor de centen heb ik het idee en omdat hij wil winnen (maar tot nu toe lijkt dat hem niet gegund om allerlei redenen)
No offense maar als je denkt dat Kimi nog bij Ferrari rijdt voor de centen zit je er echt gruwelijk naast..

Daarnaast snap ik je logica niet, als hij geen race wint verdient hij zn stoeltje niet? Ferrari heeft al sinds tijden een duidelijke 1e/2e coureur filosofie die ze niet onder stoelen of banken steken. Kimi is wat dat betreft de beste nummer 2 die Ferrari ooit kan wensen.

Wat jij trouwens als onverschillig ziet is imo gewoon zijn Finse karakter. Kijk maar eens beelden terug van zijn titel in 2007, exact dezelfde (gebrek aan) emoties.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Grimmie187 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:40:
[...]

No offense maar als je denkt dat Kimi nog bij Ferrari rijdt voor de centen zit je er echt gruwelijk naast..

Daarnaast snap ik je logica niet, als hij geen race wint verdient hij zn stoeltje niet? Ferrari heeft al sinds tijden een duidelijke 1e/2e coureur filosofie die ze niet onder stoelen of banken steken. Kimi is wat dat betreft de beste nummer 2 die Ferrari ooit kan wensen.

Wat jij trouwens als onverschillig ziet is imo gewoon zijn Finse karakter. Kijk maar eens beelden terug van zijn titel in 2007, exact dezelfde (gebrek aan) emoties.. :P
Ik bedoel dat het voor Kimi beter zou zijn (voor hem mentaal) als hij weer eens wint. Nu lijkt het er in ieder geval op dat niks hem boeit, niet zozeer vanuit de emotitie gezien maar de inhoudelijke antwoorden die hij geeft. Het komt op mij over alsof het hem niet zoveel meer boeit aangezien hij niet gewonnen heeft of een pole gepakt.

Hij weet dat hij tweede coureur is en gaat daarmee akkoord. Dat wil echter niet zeggen dat hij niet wil winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_I op 11-08-2018 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Just_I schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:46:
[...]

Ik bedoel dat het voor Kimi beter zou zijn (voor hem mentaal) als hij weer eens wint. Nu lijkt het er in ieder geval op dat niks hem boeit, niet zozeer vanuit de emotitie gezien maar de inhoudelijke antwoorden die hij geeft. Het komt op mij over alsof het hem niet zoveel meer boeit aangezien hij niet gewonnen heeft of een pole gepakt.

Hij weet dat hij tweede coureur is en gaat daarmee akkoord. Dat wil echter niet zeggen dat hij niet wil winnen.
Kimi heeft twee taakjes, en het zou me niet verbazen als het letterlijk in z’n contract zou staan.
1) zorgen dat Ferrari het WCC wint
2) zorgen dat seb het WDC wint

Door te winnen, verzaakt hij puntje 2. Als Seb op eigen kracht niet naar de overwinning kan rijden, mag Kimi ervoor gaan. Want daarmee houdt hij punten bij Hamilton weg.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Even twee foto’s tussendoor. Anders word het zoveel tekst op een pagina. :+

De EJ191
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkV_e1nXsAEFNgf?format=jpg&name=900x900
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkV_X6uWsAEB5na?format=jpg&name=900x900

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 11-08-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:24:
Even twee foto’s tussendoor. Anders word het zoveel tekst op een pagina. :+

De EJ191
[afbeelding]
[afbeelding]
Met Schumi zo te zien? Nice! Één van de mooiste auto's ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Er gaat trouwens weer een gestoord gerucht rond. Alonso zou ermee kappen en Ocon zou naar McLaren gaan. Dan bedoel ik vanaf Spa. :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2018 00:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 19 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1