[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.988 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zit de podcast van Horner te luisteren. Begint goed met zijn twee honden. Bernie is de bazige hond, Flavio de dikke. :P

Verder perfecte timing omdat het interview op de dag van Ricciardo zijn vertrek is opgenomen, dus Horner was rond dit interview met andere dingen bezig.

edit: Ben nu bijna klaar. Deze is fijn hoor. :Y
Horner gaat op alles in zoals Ricciardo die waarschijnlijk vertrokken is omdat hij geen tweede viool wou spelen tegen een steeds beter presterende Max. Ook dat Alonso niet hoeft te rekenen op een RBR zitje, hoe hij en Marko elkaar leerde kennen. Het meest interessante was nog wel wat hij over Webber zei. Die speelde kennelijk behoorlijk wat manipulatieve spelletjes om Vettel maar te saboteren, puur omdat Vettel beter was. "Multi 21" was dan ook gewoon wraak van Vettel en dat heeft Vettel kennelijk gewoon toegegeven,

[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-08-2018 23:46 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@World Citizen dat laatste is mij welbekend. Ik volgde Verstappen al actief voor zijn F1 avontuur. Maar dat van die tik stond me niet bij, vandaar 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

@hardware-lover

Komt goed. Ik heb vertrouwen in mijzelf. Het kan niet waar zijn dat ik dit zomaar verzonnen heb. Ik ga het vinden.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kwam het niet bij die Ja/Nee @ Ziggo ook niet aan de orde? Ik heb Verstappen ooit wel ergens bij Mol horen zeggen dat 'ie een huidige F1-coureur in het verleden ooit een klap had verkocht @ kartrace, maar dat ze nu wel gewoon "on speaking terms" waren. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Bart-Willem schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:08:
Kwam het niet bij die Ja/Nee @ Ziggo ook niet aan de orde? Ik heb Verstappen ooit wel ergens bij Mol horen zeggen dat 'ie een huidige F1-coureur in het verleden ooit een klap had verkocht @ kartrace, maar dat ze nu wel gewoon "on speaking terms" waren. :P
Dat ^^ je helpt mijn geheugen hier... dingen schieten binnen :D

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Bart-Willem schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:12:
[...]

Wat ik niet snap aan Stroll: hoezo heeft hij straks in zijn 3e F1-seizoen nog steeds een mentor nodig? :X

[...]

MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelRaikkonen
Red BullVerstappenGasly
RenaultRicciardoHulkenberg
Force IndiaStrollPerez
HaasMagnussenLeclerc
SauberGiovinazziEricsson
McLarenAlonsoSainz
WilliamsSirotkinOcon
Torro RossoHartleyNorris

Ik denk dat dit 'm gaat worden. :P Waarom Leclerc bij Haas? Raikkonen krijgt jaarcontract, daarna Leclerc die doorstroomt. Waarom Ocon bij Williams? Wegens Mercedes-deal. Norris bij Torro Rosso wegens de Key-deal met McLaren. :P
Denk dat je aardig in de goede richting zit, alleen Ericsson verwacht ik echt niet meer in de F1 volgend jaar. De invloed van zijn sponsoren op Sauber is praktisch weg en nu Ferrari daar de scepter zwaait denk ik dat ze wel wat beters hebben voor dat stoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Volgens mij was deze nog niet gelinked.
https://www.f1maximaal.nl...-maken-met-verstappen.amp

Toch de bevestiging dat het ricciardo om max te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Wat ik niet snap aan Stroll: hoezo heeft hij straks in zijn 3e F1-seizoen nog steeds een mentor nodig? :X
Omdat hij niet kan autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelRaikkonen
Red BullVerstappenGasly
Force IndiaStrollPerez
HaasMagnussenLeclerc
SauberGiovinazziEricsson
McLarenAlonsoSainz
WilliamsSirotkinOcon
Torro RossoHartleyNorris

Ik denk dat dit 'm gaat worden. :P Waarom Leclerc bij Haas? Raikkonen krijgt jaarcontract, daarna Leclerc die doorstroomt. Waarom Ocon bij Williams? Wegens Mercedes-deal. Norris bij Torro Rosso wegens de Key-deal met McLaren. :P
Lijstje lijkt wel goed. Verwacht alleen ocon en Stroll in force Canada en perez naar Williams naast Sirotkin. Denk dat ze daar wel door hebben dat ze 1 ervaren rijder nodig hebben.

Evt zou Russel ook nog ergens binnen kunnen schuiven met Merc sponsoring.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Temujin schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:31:
Volgens mij was deze nog niet gelinked.
https://www.f1maximaal.nl...-maken-met-verstappen.amp

Toch de bevestiging dat het ricciardo om max te doen was.
Paar posts boven je. En dan de bron met de juiste nuances. Dit is click bait en sensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Tommy The Cat schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:38:
[...]

Paar posts boven je. En dan de bron met de juiste nuances. Dit is click bait en sensatie.
Och, nu ik terugscroll zie ik het inderdaad. Excuus voor de dubbele info, zal de 'bron met juiste nuances' er ook nog even bijpakken en doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

Edd

MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelRaikkonen
Red BullVerstappenGasly
Force IndiaStrollPerez
HaasMagnussenLeclerc
SauberGiovinazziEricsson
McLarenAlonsoSainz
WilliamsSirotkinOcon
Torro RossoHartleyNorris
Persoonlijk denk ik dat Williams volgend jaar toch echt een Merc B-team kan worden. Niet in naam, maar wel in uitvoering. Dan verwacht ik Ocon en Russell als coureurs in ruil voor graits motoren, versnellingsbak e.d.
Bij FI vermoed ik naast Stroll toch wel Kubica.
Giovinazzi ben ik niet zo zeker van. Misschien dat Ferrari daar een ander talent wil plaatsen, maar iwe?
Bosmonster schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:30:
Denk dat je aardig in de goede richting zit, alleen Ericsson verwacht ik echt niet meer in de F1 volgend jaar. De invloed van zijn sponsoren op Sauber is praktisch weg en nu Ferrari daar de scepter zwaait denk ik dat ze wel wat beters hebben voor dat stoeltje.
De sponsoren van Ericsson zijn, naar mijn weten, nog steeds de eigenaren van Sauber. Dus die hebben zeker nog iets te zeggen hierover.
Ik heb wel wat geruchten gelezen dat ze er vanaf wilden, maar daar nog geen bevestiging van geizen.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Edd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

De sponsoren van Ericsson zijn, naar mijn weten, nog steeds de eigenaren van Sauber. Dus die hebben zeker nog iets te zeggen hierover.
Ik heb wel wat geruchten gelezen dat ze er vanaf wilden, maar daar nog geen bevestiging van geizen.
Sorry, laat ik het anders verwoorden. De eigenaren van Sauber zijn een beetje klaar met Ericsson door het gebrek aan resultaten. Zeker naast rookie Leclerc laat hij zien gewoon een zeer matige coureur te zijn. En dat kost het team, nu het mee kan doen met het middenveld, ineens een hoop punten en dus geld.

Vroeger maakte dat niet niet zoveel uit, want ze reden toch wel achteraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:52:
Ik zit de podcast van Horner te luisteren. Begint goed met zijn twee honden. Bernie is de bazige hond, Flavio de dikke. :P

[video]

Verder perfecte timing omdat het interview op de dag van Ricciardo zijn vertrek is opgenomen, dus Horner was rond dit interview met andere dingen bezig.

edit: Ben nu bijna klaar. Deze is fijn hoor. :Y
Horner gaat op alles in zoals Ricciardo die waarschijnlijk vertrokken is omdat hij geen tweede viool wou spelen tegen een steeds beter presterende Max. Ook dat Alonso niet hoeft te rekenen op een RBR zitje, hoe hij en Marko elkaar leerde kennen. Het meest interessante was nog wel wat hij over Webber zei. Die speelde kennelijk behoorlijk wat manipulatieve spelletjes om Vettel maar te saboteren, puur omdat Vettel beter was. "Multi 21" was dan ook gewoon wraak van Vettel en dat heeft Vettel kennelijk gewoon toegegeven,
Robert Doornbos werd even genoemd :D (rond 18de minuut).
Maar blijft gewoon een eerlijke man, hoe hij ook de F1 ziet, de races zijn ze een race-team, de ma-vrij daarbuiten een bedrijf. Hij pakt wel een aardig sterke punten, ook richting FER/MERC, mooi stuk om te horen.

Grappig hoe dus z'n vrouw indirect zijn sponsor was :D

Al zegt hij gewoon tussen woorden rond RIC/VER, 'he doesn't want to play a support role', toch indirect zeggen dat VER gewoon de betere gaat worden en als er keuze worden gemaakt, hij dus gewoon 2de racer zal zijn. Terwijl hij natuurlijk gewoon de 'big man' wil blijven.

'We gave him all everything he wanted and asked for, and it still wasn't enough'.
'Maybe an inspired choice, or a choice he will regret'.. toch mooi verwoord :)

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 09-08-2018 00:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

Edd

Bosmonster schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:05:
De eigenaren van Sauber zijn een beetje klaar met Ericsson door het gebrek aan resultaten.
Ik hoop dat ze inderdaad een beetje klaar zijn met Ericsson. Dat is een van de coureurs in het huidige veld, welke ik niet zal missen..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Edd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:22:
[...]

Ik hoop dat ze inderdaad een beetje klaar zijn met Ericsson. Dat is een van de coureurs in het huidige veld, welke ik niet zal missen..
Wat mij betreft zijn Ericsson, Stroll en Sirotkin (OK, hij rijdt in een baggerbak dus da's lastiger beoordelen) wel de voornaamste kandidaten om de sport uit geschopt te worden. Als Alonso doorgaat en bij McLaren blijft vrees ik ervoor dat het voor Vandoorne afgelopen is, niet volledig zijn eigen fout maar de prestaties zijn niet erg overtuigend.

Ik denk:
MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelRaikkonen
Red BullVerstappenGasly
Force IndiaStrollOcon
HaasMagnussenPerez
SauberLeclercEricsson
McLarenAlonso/VandoorneSainz
WilliamsSirotkinKubica?
Torro RossoHartley???

Driverpool/gedachtengang:
Grosjean mag na diverse blunders vertrekken, Perez komt vrij bij FI en stapt in bij Haas.
Giovinazzi mogelijk Sauber? Valt onder de Ferrari gelederen, right?
Kubica zou ervan kunnen profiteren als Stroll verdwijnt, maakt kans op het Williams zitje, kan mogelijk sponsoren meenemen (vorig jaar iig wel), intressant/nodig voor Williams na vertrek Stroll/Martini.
Vandoorne is er slachtoffer van als Alonso blijft, stopt Alonso dan rijdt hij naast Sainz volgend jaar.
Ericsson z'n sponsoren zijn (mede)eigenaar van het team, hij zit daarmee redelijk safe. Maar niet zonder concurrentie
Ocon zou ik, als ik Stroll Sr was, behouden naast Stroll. Ook vanwege de banden met Mercedes (korting motoren wellicht?)
Gasly gaat de kans krijgen bij RBR, een zij-instromer ligt niet voor de hand, en Gasly vs. Hartley.... Daar wint Gasly het.
Raikkonen doet het dit jaar perfect als #2 rijder en mag blijven.
Hartley mag blijven bij gebrek aan geschikte vervanger, mede door het vertrek van RIC.
Sainz komt niet bij RBR, is dan een vrij man en gaat naar McLaren. IMO kan RBR 'm eigenlijk niet missen, maar ze gaan Sainz en Verstappen niet met elkaar herenigen na het gelazer bij Toro Rosso.
STR zitje #2: Wie tovert Marko uit de hoge hoed? Of toch een Honda junior?

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 09-08-2018 00:50 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

asing schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:33:
[...]
Ik begrijp de gun factor voor Kubica. Het is echt een sympathieke vent. Het laatste resultaat van hem in de huidige F1 auto stamt van een paar dagen geleden : https://www.gpupdate.net/...ssell-op-laatste-testdag/
Sorry, maar iedereen die F1 een klein beetje serieus volgt, weet dat het op zo'n testdag, net als bij FP1 en 2, niet om de snelste tijd gaat. En wij als publiek weten al helemaal niet wat we van die tijden moeten maken want we hebben geen flauw benul van setup, fuel load en het doel van de sessie. Misschien willen ze bandenslijtage bij log runs testen. Wie weet...

Dus op basis daarvan worden geen beslissingen genomen. Als dat wél zou zou zijn, laten ze 'm een gesimuleerde quali run doen om te zien of ie ook snel op 1 rondje. Daarna een paar long runs, maar er is zo voor ons in ieder geval geen moer over te zeggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:15:
[...]

Sorry, maar iedereen die F1 een klein beetje serieus volgt, weet dat het op zo'n testdag, net als bij FP1 en 2, niet om de snelste tijd gaat. En wij als publiek weten al helemaal niet wat we van die tijden moeten maken want we hebben geen flauw benul van setup, fuel load en het doel van de sessie. Misschien willen ze bandenslijtage bij log runs testen. Wie weet...

Dus op basis daarvan worden geen beslissingen genomen. Als dat wél zou zou zijn, laten ze 'm een gesimuleerde quali run doen om te zien of ie ook snel op 1 rondje. Daarna een paar long runs, maar er is zo voor ons in ieder geval geen moer over te zeggen.
Er is zelfs al aangegeven dat KUB geen snelle ronde Mag rijden van Williams, juist omdat dan duidelijk wordt dat de huidige rijders gewoon kut zijn (in het vorige F1 topic dacht ik). KUB mag alleen maar setups en onderdelen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:21:
[...]
Er is zelfs al aangegeven dat KUB geen snelle ronde Mag rijden van Williams, juist omdat dan duidelijk wordt dat de huidige rijders gewoon kut zijn (in het vorige F1 topic dacht ik). KUB mag alleen maar setups en onderdelen testen.
Nou weet ik niet of dat een officieel bevestigd standpunt van Williams is, of een verhaal van de Kubica Brigade...maar laten we dat even in het midden laten.

Kubica was, wanneer het erom ging, slen genoeg. Tijdens de tests waarin men wilde kijken of ie snel genoeg was, sloeg hij geen slecht figuur. Ik geloof alleen dat bij long runs nog wat te wensen was, maar dat kan een kwestie van wennen zijn. Hij rijdt natuurlijk al een paar jaar niet meer, en de auto's zijn ook behoorlijk veranderd in die tijd. Mocht ie reguliere rijder worden, kun je er denk ik wel vanuit gaan dat ie na een paar race weekends wel weer in de buurt komt van een 'normale' rijder. En als een team echt twijfelt, kunnen ze toch een deal maken dat bv een gast als Sirotkin de rol van reserverijder op zich neemt en als na 5 of 6 races (of eerder) blijkt dat Kubica het maar niet oppakt en toch te langzaam blijkt, ze 'm kicken en Boy Wonder laten racen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tommy The Cat schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:54:
Horner verklaart het vertrek van Daniel niet in termen van een goed contract. Ook hij speculeert dat Ric niet in de schaduw van Max wil komen te staan.

https://www.formula1.com/...r-red-bull-ricciardo.html
[...]
Vind dit wel mooi. Horner geeft aan dat RB met alle liefde RIC had behouden en dat op legio manieren had willen faciliteren. Maar RIC had zijn keuze al gemaakt.

Een keuze vanuit passie en absoluut geen onmin vanuit het team. Veel mooier kun je niet gaan vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 10:21
mark-k schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Maar vooral dit vind ik een mooi punt. Want ik zie hier nog altijd mensen alle schuld in de schoenen van Stroll schuiven, zelfs dat de auto zo slecht is en blijft dit seizoen.
Weet Kubica niks beters in te brengen dan Stroll of is de auto gewoon niet te doen (volgens Massa, Kubica, Stroll en iedereen is de auto gewoon niet te doen, elke verbetering brengt direct andere nadelen mee)? Bij dit laatste, daar kan niemand Stroll de schuld van geven, als het ook Kubica niet lukt (niet dat hij een held is). Er zit een heel team achter Williams, en om van alles de schuld aan Stroll te geven is toch totaal niet doordacht?

Williams zit al enkele jaren in een dalende lijn en dit begon al ''ver'' voordat Stroll kwam rijden. Met de komst van de V6 hybride prut deed Williams het weer even goed en kwamen ze uit de zwaar dalende lijn (duh, ze reden met verreweg de allerbeste Mercedes motor rond, had dat ding op een bananendoos geplakt en je kon nog 3e worden.. Oké een tikkeltje overdreven), naar maten de rest op de grid ook progressie begon te maken was het alweer over met de pret.

Het gaat dus al (volgens mij??) zo'n 10 jaar slecht met Williams, dat komt niet allemaal door Stroll.

Edit: oh Williams doet het al langer dan 10 jaar helemaal niet goed meer, zelfs met de dikke V8 Renault wisten ze niet verder te komen dan de 9e en 8e plek :P Tot 2001 hebben ze mooie dingen laten zien, en inderdaad met de komst van de Mercedes V6 hybdride wisten ze 2x 3e te worden, dat was het wel zo'n beetje met het Williams spektakel.
Allemaal ruk ver voor de komst van Stroll dus :D

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 09-08-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:05
Daarom denk ik dat het ook niet geheel onverstandig is voor Williams om met Mercedes in zee te gaan.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

'We hebben heel erg veel gedaan om Daniel te behouden', gaat de Brit verder. 'We hebben er ook alles aan gedaan om een zo'n prettig contract mogelijk te maken. We hadden zelfs een optie op tafel liggen waarbij hij maar voor één jaar zou tekenen en in 2019 dus naar Ferrari of Mercedes had kunnen gaan. Maar zelfs dat mocht niet baten.'
Damn. De ultieme deal feitelijk en die laat je afketsen. Kan dit niet helemaal begrijpen :/

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 10:21
Jasphur schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:57:
Daarom denk ik dat het ook niet geheel onverstandig is voor Williams om met Mercedes in zee te gaan.
Ik weet ook niet of dat überhaupt gaat gebeuren. FI was/is min of meer al het B-team (zie bijv Ocon die daar gestald zit, waarom dit zou veranderen weet ik niet).
Het kan natuurlijk zijn dat de rollen nu omgedraaid gaan worden voor FI en Williams, komen we over een half jaartje wel achter :P
Wom schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Damn. De ultieme deal feitelijk en die laat je afketsen. Kan dit nie helemaal begrijpen :/
Haha ik denk niet dat je het zomaar als buitenstaander een ultieme deal kan noemen. Ricciardo lijkt mij meer het type die wereldkampioen wilt worden en niet 2e rijder. Wat als Hamilton tot bijv 2025 blijft rijden, en idem dito voor Vettel? Dan zit je dus met je gebakken peren :D
Als dan ook nog Renault in 2019 of 2020 iedereen voorbij knalt alsof het niks is, zit je dan in een Mercedes of Ferrari als 2e rijder, dat is pas balen haha!

Voor Ricciardo zal het ook een gok zijn die hij echt wel goed overwogen zal hebben met professionals die hem hierbij helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door LopendeVogel op 09-08-2018 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LopendeVogel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Maar vooral dit vind ik een mooi punt. Want ik zie hier nog altijd mensen alle schuld in de schoenen van Stroll schuiven, zelfs dat de auto zo slecht is en blijft dit seizoen.
Weet Kubica niks beters in te brengen dan Stroll of is de auto gewoon niet te doen (volgens Massa, Kubica, Stroll en iedereen is de auto gewoon niet te doen, elke verbetering brengt direct andere nadelen mee)? Bij dit laatste, daar kan niemand Stroll de schuld van geven, als het ook Kubica niet lukt (niet dat hij een held is). Er zit een heel team achter Williams, en om van alles de schuld aan Stroll te geven is toch totaal niet doordacht?

Williams zit al enkele jaren in een dalende lijn en dit begon al ''ver'' voordat Stroll kwam rijden. Met de komst van de V6 hybride prut deed Williams het weer even goed en kwamen ze uit de zwaar dalende lijn (duh, ze reden met verreweg de allerbeste Mercedes motor rond, had dat ding op een bananendoos geplakt en je kon nog 3e worden.. Oké een tikkeltje overdreven), naar maten de rest op de grid ook progressie begon te maken was het alweer over met de pret.

Het gaat dus al (volgens mij??) zo'n 10 jaar slecht met Williams, dat komt niet allemaal door Stroll.

Edit: oh Williams doet het al langer dan 10 jaar helemaal niet goed meer, zelfs met de dikke V8 Renault wisten ze niet verder te komen dan de 9e en 8e plek :P Tot 2001 hebben ze mooie dingen laten zien, en inderdaad met de komst van de Mercedes V6 hybdride wisten ze 2x 3e te worden, dat was het wel zo'n beetje met het Williams spektakel.
Je hebt het neem ik aan over de kwaliteit en ontwikkeling van de auto, niet de rijderskwaliteiten toch?

KUB heeft zeker weten meer inzicht in wat er verkeerd is aan de auto (Remember Stroll die riep "something's wrong" terwijl zijn hele band naar de klote was?), maar er is dan ook echt enorm veel verkeerd aan die auto. Toen KUB gevraagd werd om een positief iets te noemen zei hij "well the engine is allright".

Vergeet ook niet dat ontwikkeling veel tijd kost, terwijl KUB misschien een paar uur in die auto gezeten heeft dit seizoen. Meer dan vertellen of het beter of slechter is (en op welke manier) gaat hij ook niet kunnen doen. Hij is geen Aero engineer ofzo he. Qua afstelling en het maximaliseren van performance met de onderdelen die erop zitten zal hij zeker kunnen helpen, maar hij zal niet gaan vertellen "Ja dat flapje moet weg en hier moet de curve wat vergroot worden" omdat hij een coureur is en geen engineer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LopendeVogel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:40:
[...]
Inderdaad, het is niet zijn schuld. Het is gewoon dom van het team om 2 relatief onervaren coureurs in te zetten. Dat weet je zeker dat je geen zinvolle input krijgt en dus helemaal geen kans maakt om te verbeteren. Stroll is gewoon iemand die graag F1 wil rijden en de mogelijkheden heeft. Can't blame him for trying.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:13:
[...]
Damn. De ultieme deal feitelijk en die laat je afketsen. Kan dit niet helemaal begrijpen :/
Voor Ricciardo geen ultieme deal. Want als hij ook volgend jaar door Max om de oren wordt gereden, wil Ferrari en/of Mercedes hem zeker niet hebben. Dus moet ie nu hopen dat ie Hulkenberg verslaat en geen gek figuur slaat in de Renault. Dan komen er misschien weer opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

LopendeVogel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Haha ik denk niet dat je het zomaar als buitenstaander een ultieme deal kan noemen. Ricciardo lijkt mij meer het type die wereldkampioen wilt worden en niet 2e rijder. Wat als Hamilton tot bijv 2025 blijft rijden, en idem dito voor Vettel? Dan zit je dus met je gebakken peren :D
Als dan ook nog Renault in 2019 of 2020 iedereen voorbij knalt alsof het niks is, zit je dan in een Mercedes of Ferrari als 2e rijder, dat is pas balen haha!

Voor Ricciardo zal het ook een gok zijn die hij echt wel goed overwogen zal hebben met professionals die hem hierbij helpen.
mphilipp schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Voor Ricciardo geen ultieme deal. Want als hij ook volgend jaar door Max om de oren wordt gereden, wil Ferrari en/of Mercedes hem zeker niet hebben. Dus moet ie nu hopen dat ie Hulkenberg verslaat en geen gek figuur slaat in de Renault. Dan komen er misschien weer opties.
Zit wel waarheid in wat jullie zeggen, maar voor hetzelfde geld is de Red Bull Honda combinatie een hele sterke. Die kans is niet kleiner dan dat Renault opeens het licht heeft gezien. Door een jaar bij Red Bull te blijven had je in ieder geval een gewogen beslissing kunnen maken. En de contracten van Hamilton en Vettel heb je geen invloed op, maar er lopen er mogelijk ook twee af bij Ferrari en Mercedes na 2019 (Bottas en mogelijk RAI). Die kans krijg je niet zo vaak mijns inziens. En als je dan de snellere bent (wat RIC toch wel zal denken mag ik hopen) krijg je ook daar alle kansen. Die gok is geen kleinere dan die je nu neemt.

En na volgend jaar had Ricciardo ook nog wel naar Renault gekund gok ik zo. Nu ga je all-in op Renault (wat volgens mij ook een gok is, hoeveel info je ook krijgt van adviseurs) en lijkt het vooral een vlucht weg bij een sterke teamgenoot. Zo gaat men inderdaad je nooit als eerste rijder zien natuurlijk :?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe dan ook, voorlopig komen we niet achter de echte reden waarom RIC overstapt naar Renault, misschien wel nooit. Er zijn gewoonweg te veel redenen voor hem om deze stap te zetten. Laten we hopen dat hij ooit een boek schrijft waarin hij de rede van deze switch meeneemt. Voor nu moedig ik het alleen maar aan, want hij heeft dit silly season (nu al) erg leuk gemaakt. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar volgend seizoen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:35:
[...]
Zit wel waarheid in wat jullie zeggen, maar voor hetzelfde geld is de Red Bull Honda combinatie een hele sterke.
Het gaat denk ik meer om hoe hij afsteekt tov zijn teamgenoot. Ricciardo denkt dat ie Hulkenberg wel aan kan.
En na volgend jaar had Ricciardo ook nog wel naar Renault gekund gok ik zo. Nu ga je all-in op Renault (wat volgens mij ook een gok is, hoeveel info je ook krijgt van adviseurs) en lijkt het vooral een vlucht weg bij een sterke teamgenoot. Zo gaat men inderdaad je nooit als eerste rijder zien natuurlijk :?
Dat dus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

En dat vraag ik mij dus eigenlijk af. Zowel Ferrari als Mercedes hebben momenteel vol ingezet op 1e en 2e rijder. Zowel Vettel als Hamilton kruipen langzaam richting einde carrière. Kan 2020 zijn, 2022 maar zal geen 10 jaar meer duren. Beide teams hebben ook al 2 duidelijke opvolgers klaar staan in de vorm van Ocon en LeClerk en beide lijken voldoende in huis te hebben om die rol waar te maken.

Die mogen straks 1 of 2 jaar naast Vettel/Hamilton rijden en daarna zijn zij de 1e rijder. Daar komt dan een 2e rijder naast.

In die zin is ook een Verstappen eigenlijk fucked als RBR niet gaat aanhaken. Of 1 van de 2 moet toch er voor kiezen om met 2 exceptional drivers te gaan werken. Maar die kans acht ik heel eerlijk gezegd minimaal

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:31:
[...]
In die zin is ook een Verstappen eigenlijk fucked als RBR niet gaat aanhaken. Of 1 van de 2 moet toch er voor kiezen om met 2 exceptional drivers te gaan werken. Maar die kans acht ik heel eerlijk gezegd minimaal
Als RBR niet kan aanhaken is Max niet fucked. Zolang hij beter is dan zijn teamgenoot en duidelijk laat zien dat ie zelf niet debet is aan het gebrek aan performance (of vooruitgang) bij RBR. Stel dat ie net als Alonso die auto against all odds de top 10 in sleept (als het zo dramatisch is als McLaren) is ie echt niet fucked. De mensen die ertoe doen kunnen echt wel zien dat het niet aan hem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Als RBR niet kan aanhaken is Max niet fucked. Zolang hij beter is dan zijn teamgenoot en duidelijk laat zien dat ie zelf niet debet is aan het gebrek aan performance (of vooruitgang) bij RBR. Stel dat ie net als Alonso die auto against all odds de top 10 in sleept (als het zo dramatisch is als McLaren) is ie echt niet fucked. De mensen die ertoe doen kunnen echt wel zien dat het niet aan hem ligt.
Je hebt de van mijn verhaal totaal niet gelezen. Ferrari en Mercedes lijken volledig in te zetten op LeClerk en Ocon voor de toekomst als vervangers van Vettel en Hamilton. De kans is zeer groot dat ze er een echte 2e rijder naast gaan zetten ipv een rijder van het kaliber Verstappen of Ricciardo.

Dan kan Max wel elk weekend een trabant naar P5 rijden maar dat schiet niks op als Ferrari en Mercedes vast houden aan het 1e en 2e rijder concept en LeClerk en Ocon de verwachtingen waar maken. Dus in dat geval is Max fucked.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Je hebt de van mijn verhaal totaal niet gelezen. Ferrari en Mercedes lijken volledig in te zetten op LeClerk en Ocon voor de toekomst als vervangers van Vettel en Hamilton. De kans is zeer groot dat ze er een echte 2e rijder naast gaan zetten ipv een rijder van het kaliber Verstappen of Ricciardo.

Dan kan Max wel elk weekend een trabant naar P5 rijden maar dat schiet niks op als Ferrari en Mercedes vast houden aan het 1e en 2e rijder concept en LeClerk en Ocon de verwachtingen waar maken. Dus in dat geval is Max fucked.
Maar hoezo ga je er vanuit dat ze Ocon en LeClerc hoger inschatten dan Max?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
[...]

Toto Wolff heeft al meerdere keren laten doorschemeren dat hij Verstappen naar Mercedes wilt halen als hij de kans krijgt. Er zit een groot verschil in hoe Toto zich gedraagt als hij het over Verstappen heeft of over een andere rijder als bijvoorbeeld Ocon in een interview. Er zijn genoeg interviews te vinden waar hij zich een secret Verstappen fan noemt en een gezichtsuitdrukking heeft van een kind in een snoepwinkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leoon. schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Maar hoezo ga je er vanuit dat ze Ocon en LeClerc hoger inschatten dan Max?
Ik schat ze redelijk gelijkwaardig in. De teams lijken vertrouwen in ze te hebben. Mocht 1 van de 2 de verwachting niet waar maken dan veranderd natuurlijk het hele plaatje.
ThomasG schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:59:
[...]
Toto Wolff heeft al meerdere keren laten doorschemeren dat hij Verstappen naar Mercedes wilt halen als hij de kans krijgt. Er zit een groot verschil in hoe Toto zich gedraagt als hij het over Verstappen heeft of over een andere rijder als bijvoorbeeld Ocon in een interview. Er zijn genoeg interviews te vinden waar hij zich een secret Verstappen fan noemt en een gezichtsuitdrukking heeft van een kind in een snoepwinkel.
Dat ie zwaar gecharmeerd is van Verstappen betekend niet direct dat Verstappen hoe dan ook die kant op kan.
Maakt Ocon de verwachting waar en zit het hele Hamilton/Rosberg nog steeds in hun collectieve geheugen dan is de kans gewoon een heel stuk kleiner dat ze Verstappen er naast gaan zetten.

We moeten, als Nederlanders, ook niet gaan doen alsof Max god is. Ocon en LeClerk zijn ook gewoon hele goede coureurs en in potentie wereldkampioenen.

Het hele betoog hangt natuurlijk af hoe die 2 zich verder gaan ontwikkelen maar op basis van verwachtingen en historie kun je wel redelijk inschatten hoe die teams de komende jaren ingevuld gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

Ik schat ze redelijk gelijkwaardig in. De teams lijken vertrouwen in ze te hebben. Mocht 1 van de 2 de verwachting niet waar maken dan veranderd natuurlijk het hele plaatje.

[...]

Dat ie zwaar gecharmeerd is van Verstappen betekend niet direct dat Verstappen hoe dan ook die kant op kan.
Maakt Ocon de verwachting waar en zit het hele Hamilton/Rosberg nog steeds in hun collectieve geheugen dan is de kans gewoon een heel stuk kleiner dat ze Verstappen er naast gaan zetten.

We moeten, als Nederlanders, ook niet gaan doen alsof Max god is. Ocon en LeClerk zijn ook gewoon hele goede coureurs en in potentie wereldkampioenen.

Het hele betoog hangt natuurlijk af hoe die 2 zich verder gaan ontwikkelen maar op basis van verwachtingen en historie kun je wel redelijk inschatten hoe die teams de komende jaren ingevuld gaan worden.
Ik denk dat daarnaast Max marketing technisch interessanter is dan beide heren. Potentieel jongste WK kampioen etc etc. Heeft al wat records die niet meer afgepakt kunnen worden door nieuwe regels FIA

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Heerlijk, wild guessen! Laten we eens gek doen...

MercedesHamiltonBottas
FerrariVettelLeclerc
Red BullVerstappenGasly
Force IndiaStrollWehrlein
HaasMagnussenPerez
SauberFuoco/SainzEricsson
McLarenAlonsoOcon
WilliamsSirotkinMarkelov
Torro RossoHartley/???Sainz/???

Ferrari: een vertrek van RAI wordt opgevuld door LEC.
RBR: GAS krijgt promotie, geen SAI daar.
FI: Vader STR doet een investering in FI en STR gaat daar heen. Wehrlein komt terug, waardoor de Mercedes motor goedkoper wordt.
Haas: PER er in GRO er uit; Uitleg is niet nodig.
Sauber: LEC trekt een gat. Fuoco als Ferrari junior er in, GIO heeft dan pech. Als Fuoco niet voldoende punten heeft, dan krijgt SAI misschien een aanbod zodat hij toch in de F1 blijft.
Williams: Deze verliezen al het inkomen. Papa Stroll gaat weg of minder betalen en Martini ook. Als redding staat er een rijke Rus op waardoor SIR blijft en MAR promotie krijgt naar de F1.
STR: SAI krijgt een aanbieding om terug te komen in de STR. Wanneer SAI weigert zal STR op zoek gaan naar een andere rijder, met als voorkeur een Jap. Dit zal voor SAI betekenen dat hij zijn heil moet zoeken bij Sauber en anders is het exit. Als de luxe er is, bijvoorbeeld SAI wil bij STR rijden met nog een andere rijder, dan zal HAR moeten vertrekken.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 09-08-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leoon. schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat daarnaast Max marketing technisch interessanter is dan beide heren. Potentieel jongste WK kampioen etc etc. Heeft al wat records die niet meer afgepakt kunnen worden door nieuwe regels FIA
Tegen de tijd dat Max beschikbaar is kan hij het record "jongste kampioen" niet meer halen. Uit mijn hoofd moet hij in 2020 echt kampioen worden om dat nog te redden en tenzij 1 van de 2 de knip trekt is hij niet eerder beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Tegen de tijd dat Max beschikbaar is kan hij het record "jongste kampioen" niet meer halen. Uit mijn hoofd moet hij in 2020 echt kampioen worden om dat nog te redden en tenzij 1 van de 2 de knip trekt is hij niet eerder beschikbaar.
Bij heeft nog even: Sebastian Vettel is met zijn 23 jaar en 134 dagen de jongste wereldkampioen in de Formule 1.

Max is 20 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 16-09 09:16
L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat het vooral belangrijk wordt hoe dicht beide teams bij elkaar komen qua snelheid (en eventuele andere teams). In een situatie zoals waar Mercedes vanaf 2014 zo dominant is, maakt het qua coureurs niet eens zoveel uit. Zit alles heel dicht bij elkaar, dan kan het wel net dat verschil maken tussen WDC/WCC of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Bijna 21. Het zal dus komend seizoen of het seizoen daarna moeten gebeuren. Dus met de huidige motor techniek. Dus... Ik ben er bang voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

Bijna 21. Het zal dus komend seizoen of het seizoen daarna moeten gebeuren. Dus met de huidige motor techniek. Dus... Ik ben er bang voor. :+
Wie weet he, met die Honda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Stoelpoot schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

Dat komt wel goed met de Honda motor. Met Renault had het sowieso nooit gelukt, die maken al jaren weinig vooruitgang. Honda heeft afgelopen jaar flinke sprongen gemaakt, zowel in betrouwbaarheid als performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ja, en als er morgen een boom op zijn grote teen valt ook... :+

Niemand weet hoe het seizoen volgend jaar gaat verlopen en of Ocon/LeClerc überhaupt dan al bij Mercedes/Ferrari rijden. En we weten ook niet of ze hun belofte dan waarmaken. Dus wie er wanneer fucked is, is onbekend.

Ik had je verhaal wel gelezen, maar we weten gewoon niet hoe de situatie zich ontvouwd. Misschien ontpopt Stroll zich wel tot een goede coureur... :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:17:
Heerlijk, wild guessen! Laten we eens gek doen...

WilliamskiSirotkinMarkelov
There, I fixed it for you... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

TheBrut3 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

Makkie, volgend jaar Honda achterin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:15
Denk dat het wel duidelijk is dat Max dat record kan vergeten. Geloof er niks van dat Honda ooit de achterstand op Merc/Ferrari kan inlopen. Maar dat maakt verder ook niet zoveel uit toch? Leuk voor Vettel dat 'ie dat record heeft, maar meer dan een useless fact is het eigenlijk niet. Het is ook niet alsof het een absolute indicator van talent is of iets dergelijks. Ik denk dat weinig mensen Vettel in dezelfde klasse als Schumacher zouden indelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Snowdog schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:27:
Denk dat het wel duidelijk is dat Max dat record kan vergeten. Geloof er niks van dat Honda ooit de achterstand op Merc/Ferrari kan inlopen. Maar dat maakt verder ook niet zoveel uit toch? Leuk voor Vettel dat 'ie dat record heeft, maar meer dan een useless fact is het eigenlijk niet. Het is ook niet alsof het een absolute indicator van talent is of iets dergelijks. Ik denk dat weinig mensen Vettel in dezelfde klasse als Schumacher zouden indelen.
Schumacher himself zag Vettel als zijn opvolger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ThomasG schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:31:
Klopt. En zoals jullie allemaal weten: Duitsers maken geen grappen.

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
warp schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Klopt. En zoals jullie allemaal weten: Duitsers maken geen grappen.

;)
:+

Hoe dan ook heeft Schumacher zich als mentor opgesteld voor Vettel en hem veel geleerd, zoals hoe je een team opbouwd (als in: dat het team volledig achter je staat). Daarin zie je wel verschil tussen Vettel en Hamilton, waarbij Vettel het team helpt opruimen en Hamilton de diva uithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stoelpoot schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

Nu kwam ik wel een artikel tegen die claimt dat de Honda binnen 30HP zit en als ze dat nog kleiner weten te maken en met een door Newey ontworpen auto ze volgend jaar wel een gooi kunnen doen..... Uiteraard een Nederlandse site: https://www.gpfans.com/nl...-mercedes-nog-maar-30-pk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Nu kwam ik wel een artikel tegen die claimt dat de Honda binnen 30HP zit en als ze dat nog kleiner weten te maken en met een door Newey ontworpen auto ze volgend jaar wel een gooi kunnen doen..... Uiteraard een Nederlandse site: https://www.gpfans.com/nl...-mercedes-nog-maar-30-pk/
Aan de andere kant blijkbaar wel een bron vanuit de BBC. Hoewel dat natuurlijk de NOS van onze overzeese buren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Leoon. schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Bij heeft nog even: Sebastian Vettel is met zijn 23 jaar en 134 dagen de jongste wereldkampioen in de Formule 1.

Max is 20 nu.
Max wordt 23 jaar en 134 dagen op 11 februari 2021. Daarmee kun je in 2021 geen wereldkampioen meer worden, dus het zal in 2019 of 2020 moeten gebeuren (2018 zal niet gebeuren).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mark-k schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

(Remember Stroll die riep "something's wrong" terwijl zijn hele band naar de klote was?)
Dit is dus onzin. Hij zei dat er iets mis was met de auto omdat hij geen idee had waarom zijn band aan flarden lag. En dat bleek dus met het overhitten van de brake ducts te maken te hebben oid. Daar refereerde Stroll naar, niet naar zijn band. Niemand is zo'n grote idioot dat ie niet doorheeft dat er een band lek is in de F1. Dat bestaat gewoon niet.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Bansheeben schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Dit is dus onzin. Hij zei dat er iets mis was met de auto omdat hij geen idee had waarom zijn band aan flarden lag. En dat bleek dus met het overhitten van de brake ducts te maken te hebben oid. Daar refereerde Stroll naar, niet naar zijn band. Niemand is zo'n grote idioot dat ie niet doorheeft dat er een band lek is in de F1. Dat bestaat gewoon niet.
Tijdens de GP van Canada beweerde hij dat hij een lekke band had en daarom tegen Hartley aanreed, terwijl dat niet zo was :+ I think I have a flat tire or something!

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 09-08-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

L1nt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Ik vind die binnen 30pk claims wel grappig. Pk is eigenlijk een veel te simpele specificatie over hoe goed de motor is. Het hele energy recovery systeem met de mgu h en mgu k is ook sterk bepalend voor hoe een groot deel van de ronde er extra vermogen beschikbaar is.

Dus dan kan je wel uitgaan van de max Pk spec en zeggen dat je al erg dichtbij bent, maar als Ferrari en Mercedes ongeveer de hele ronde gemiddeld gebruik kunnen maken van 40pk meer uit de mgu k door een slimmer gebruik van energie uit de mgu h, dan is dat alsnog een grote achterstand.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit seizoen, ik weet zo 1,2,3 ff niet meer welke race, op gare banden volgas blijven pushen tot linksvoor klapte... Slecht van zowel Stroll zelf als van het team. Waarom the flying f*ck blijf je buiten? 8)7

Max jongse WK zie ik niet meer gebeuren, tenzij HAM eind dit seizoen een Rosbergje doet en Wolff de portemonnee trekt om Max bij RBR vrij te kopen. Maar dat lijkt me niet geheel waarschijnlijk.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ThomasG schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:58:
[...]
Tijdens de GP van Canada beweerde hij dat hij een lekke band had en daarom tegen Hartley aanreed, terwijl dat niet zo was :+
Zie je? Met zijn vermogen om lekke banden op te merken is niets mis. Hij ziet ze zelfs wanneer ze er niet echt zijn :+

Nu was z'n Canada crash ook wel een rare. Hij verloor uit het niets al de grip aan de achterkant. Ik leg de blame voor het falen van Williams nog steeds grotendeels bij Williams zelf. Ongetwijfeld heeft het een hoop te maken met de onkunde van Sirotkin en Stroll om de problemen van de auto juist te communiceren. Anderzijds is een F1 auto ook wel zo bizar complex dat ik niet geloof dat een coureur iets anders zal comuniceren dan 'dit werkt' of 'dit werkt niet'. De input van de coureur is dan dus belangrijk, maar de inhoud zal technisch onmogelijk enorm complex kunnen zijn.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ThomasG schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
Als wat, de volgende duitse wereldkampioen? Helemaal waar. En met 4 kampioenschappen toch ook geen pannekoek.
Het duurde 3 jaar voordat Schumacher wereldkampioen werd. Het duurde 3 jaar voordat Vettel wereldkampioen werd. Wat dat betreft zou Verstappen dit jaar wereldkampioen moeten worden. :+

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heel appart om zo eens naar een rondje van Hamilton in Barcelona te kijken/luisteren.
Top: koptelefoon.

Video achter deze link: https://www.formula1.com/...is_Hamilton_in_Spain.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stoelpoot schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Aan de andere kant blijkbaar wel een bron vanuit de BBC. Hoewel dat natuurlijk de NOS van onze overzeese buren is.
Nope. De BBC bron gaf aan dat de informatie van "Insiders" afkomstig zou zijn. Lekker duidelijk ;)

hardware-lover in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
Bansheeben schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Zie je? Met zijn vermogen om lekke banden op te merken is niets mis. Hij ziet ze zelfs wanneer ze er niet echt zijn :+

Nu was z'n Canada crash ook wel een rare. Hij verloor uit het niets al de grip aan de achterkant. Ik leg de blame voor het falen van Williams nog steeds grotendeels bij Williams zelf. Ongetwijfeld heeft het een hoop te maken met de onkunde van Sirotkin en Stroll om de problemen van de auto juist te communiceren. Anderzijds is een F1 auto ook wel zo bizar complex dat ik niet geloof dat een coureur iets anders zal comuniceren dan 'dit werkt' of 'dit werkt niet'. De input van de coureur is dan dus belangrijk, maar de inhoud zal technisch onmogelijk enorm complex kunnen zijn.
Maar dan als nog zou juist Sirotkin goede feedback moeten geven aangezien hij een engineersopleiding heeft gevolgd/afgerond.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Maasluip schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Als wat, de volgende duitse wereldkampioen? Helemaal waar. En met 4 kampioenschappen toch ook geen pannekoek.
Het duurde 3 jaar voordat Schumacher wereldkampioen werd. Het duurde 3 jaar voordat Vettel wereldkampioen werd. Wat dat betreft zou Verstappen dit jaar wereldkampioen moeten worden. :+
Renault wil blijkbaar graag dat het 'youngest wdc' record in handen van Vettel blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Martin0 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Maar dan als nog zou juist Sirotkin goede feedback moeten geven aangezien hij een engineersopleiding heeft gevolgd/afgerond.
Meh, er is een verschil tussen mee kunnen praten en expert zijn denk ik. Als de link tussen windtunnel/computermodellen en realiteit niet heel stevig is, zal Sirotkin nog steeds in termen van dit voelt goed/niet goed moeten praten lijkt me. Wellicht dat hij dan wel meteen zelf de conclusie erbij kan optekenen, maar dat kunnen z'n engineers net zo goed lijkt me.

Maar goed, ik ga dan ook gewoon uit van mijn eigen logica. Ik ben geen insider natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Bansheeben op 09-08-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, die claim van de BBC over Honda met 30pk neem ik bij nader inzien ook met een korrel zout. Er lijkt geen enkele serieuze onderbouwing voor te bestaan anders dan "the power of dreams". Kijk, ik zou het geweldig vinden als Honda zo dichtbij zou zijn, maar voor nu geloof ik het echt niet. Verder wordt er vrij systematisch gerekend met waarden tussen de 10 en 15pk per 0,1 seconde, afhankelijk van de baan. Een gat van 30pk kan dus moeilijk voor 0,3 seconde zorgen. Misschien op Monza ja maar daarbuiten. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bansheeben schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Uiteraard ligt het hebben van een prutsauto bij Williams en niet bij de rijders. Echter hebben ze wel ook twee rijders die niet dankzij hun kwaliteiten in het stoeltje zijn gekomen maar dankzij een zak geld. Dan moet je ook niet verwachten dat je driver voor het falen van de auto kan compenseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snowdog schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:27:
Maar dat maakt verder ook niet zoveel uit toch? Leuk voor Vettel dat 'ie dat record heeft, maar meer dan een useless fact is het eigenlijk niet.
Tuurlijk niet, Je krijgt geen extra geld en ook geen aantekening op de beker. Maar je staat wél even in de geschiedenisboeken en gezien de aanscherping van de eisen voor een superlicentie wordt de kans dat iemand het verbreekt kleiner. Niet onmogelijk uiteraard, maar kans is groot dat je dit nog wel een jaar of wat kunt blijven hanteren. Het is misschien leuk voor je marketingwaarde. Als Max zo goed is als zijn fans denken :+ wordt ie straks 10x wereldkampioen en dan wordt ie heilig verklaard... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Tja, 30Pk meer of minder dan motor X is ook lastig te vergelijken.
Is dat absoluut piek-vermogen met 15.000 toeren, het beschikbare vermogen tijdens de kwali, continue vemogen in race-trim of anders wat?
Ik kan wel een motor hebben die 30Pk minder piek-vermogen heeft dan een Mercedes, maar als mijn vermogen erna beter "gespreid" ist over het toerental dan de Mercedes, zal ie waarschijnlijk alsnog sneller zijn.

Erbij komt dan ook nog kijken hoe is de "drivebility" van de motor? Geeft ie zijn vermogen "smooth" en opbouwend af waardoor ie makkelijk te "besturen" is, of is ie heel wispelturig en is het vermogen er ineens, waardoor je motor en auto veel onvoorspelbaarder worden en dus lastiger te rijden.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:15
World Citizen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:07:

Het schijnt toch zo te zijn dat Max hem een keer een tik verkocht heeft? Ocon ziet er vriendelijk uit, maar kennelijk speelt daar wat achter de schermen en is hij toch wat anders.
Ik heb effe gezocht en kwam dit filmpje voor bij http://www.skysports.com/...-waits-on-mercedes-chance (vpn nodig om te kijken ) hier vragen ze aan ocon als max hem had geslagen maar dat was niet zo zei ocon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jasphur schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:16:
Heel appart om zo eens naar een rondje van Hamilton in Barcelona te kijken/luisteren.
Top: koptelefoon.

Video achter deze link: https://www.formula1.com/...is_Hamilton_in_Spain.html
Weet niet wat ze er aan veranderen maar zo klinkt 't in 't echt niet. Tijdens de GP van Oostenrijk konden de oordoppen uit, je hoorde die auto's amper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Formula one schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Ik heb effe gezocht en kwam dit filmpje voor bij http://www.skysports.com/...-waits-on-mercedes-chance (vpn nodig om te kijken ) hier vragen ze aan ocon als max hem had geslagen maar dat was niet zo zei ocon.
Of Max hem geslagen heeft weet ik niet. Maar er is wel iets gebeurd tussen die twee waarbij Ocon Verstappen (en volgens mij ook zichzelf) van de baan reed en Verstappen aardig pissig was. Maar Ocon had toen al gezegd dat hij het Verstappen niet kwalijk nam omdat het in the heat of the moment was en hijzelf ook fout bezig was. Er is een filmpje met de reactie van zowel Verstappen als Ocon na het incident, maar die kan ik zo snel niet vinden.

Edit: Ik was in de war. Dat filmpje ging over Verstappen en Leclerc 8)7 Tussen Verstappen en Ocon was er iets anders, maar ik weet niet precies wat.

Het incident tussen Verstappen en Leclerc:

[ Voor 12% gewijzigd door ThomasG op 09-08-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
Denk dat Ricciardo zo lang heeft gewacht met beslissen omdat de kans dat Hamilton z'n titel kon prolongeren tot 2 races terug veel kleiner was dan nu.

Hamilton wil graag het record van het meest aantal WDC's halen, maar als hij dit jaar geen kampioen wordt zal dat heel lastig worden. Hij staat nu op 4, en zal het dus nog zeker 3 keer moeten worden om de 7 van MSC te evenaren.

Tot 2 races geleden leek het er op dat het lastig ging worden. Na een 'desastreuze' *) thuis-Grand Prix had Vettel in de WDC stand zowaar een klein gat geslagen, en was de teneur dat Ferrari wel eens sneller zou kunnen zijn dan Mercedes.

Mijn persoonlijke gedachte is dat als Hamilton dit jaar geen kampioen wordt hij per direct stopt. Nog 3 maal kampioen worden zal - zeker omdat er waarschijnlijk/wellicht in die 3 jaar ook nog een nieuw motorenreglement gaat gelden - bijkans onmogelijk zijn. De concurrentie (zowel coureurs als teams) naderen hem steeds dichter. En hij is inmiddels ook 'al' 33.

Denk dat Ricciardo erop hoopte dat de malaise van Hamilton zou voortduren, en hij het daarop vrijkomende stoeltje bij Mercedes zou kunnen krijgen.

Maar nu Hamilton na Duitsland en Hongarije de koppositie weer stevig in handen heeft, en de Mercedes de Ferrari toch nog aardig lijkt bij te kunnen houden, heeft Hamilton weer de beste kaarten. En Ricciardo heeft het vertrouwen verloren dat Vettel hem nog pakken kan dit seizoen.

*) tussen aanhalingstekens want hij werd wel 2e in Engeland.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Is dit gewoon je persoonlijke gedachtengang of is het ergens op gebaseerd?

(klinkt heel bitcherig, zeker niet zo bedoeld)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ze zijn bij @F1 trouwens polls aan het doen over mooie inhaalacties van dit jaar:

https://twitter.com/F1/status/1027515757058568192
https://twitter.com/F1/status/1027527454683017216

Denk dat de rest binnen een paar uur wel online staan, maar binnen 4 uur sluit de eerste poll al

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:11:
Denk dat Ricciardo zo lang heeft gewacht met beslissen omdat de kans dat Hamilton z'n titel kon prolongeren tot 2 races terug veel kleiner was dan nu.

Hamilton wil graag het record van het meest aantal WDC's halen, maar als hij dit jaar geen kampioen wordt zal dat heel lastig worden. Hij staat nu op 4, en zal het dus nog zeker 3 keer moeten worden om de 7 van MSC te evenaren.

Tot 2 races geleden leek het er op dat het lastig ging worden. Na een 'desastreuze' *) thuis-Grand Prix had Vettel in de WDC stand zowaar een klein gat geslagen, en was de teneur dat Ferrari wel eens sneller zou kunnen zijn dan Mercedes.

Mijn persoonlijke gedachte is dat als Hamilton dit jaar geen kampioen wordt hij per direct stopt. Nog 3 maal kampioen worden zal - zeker omdat er waarschijnlijk/wellicht in die 3 jaar ook nog een nieuw motorenreglement gaat gelden - bijkans onmogelijk zijn. De concurrentie (zowel coureurs als teams) naderen hem steeds dichter. En hij is inmiddels ook 'al' 33.

Denk dat Ricciardo erop hoopte dat de malaise van Hamilton zou voortduren, en hij het daarop vrijkomende stoeltje bij Mercedes zou kunnen krijgen.

Maar nu Hamilton na Duitsland en Hongarije de koppositie weer stevig in handen heeft, en de Mercedes de Ferrari toch nog aardig lijkt bij te kunnen houden, heeft Hamilton weer de beste kaarten. En Ricciardo heeft het vertrouwen verloren dat Vettel hem nog pakken kan dit seizoen.

*) tussen aanhalingstekens want hij werd wel 2e in Engeland.
Dat mogen hele dikke aanhalingstekens zijn, want die tweede plaats kwam na een verbanning naar de staart van het veld door Kimi. Dat gebeurde nadat hij echt door god geholpen leek te zijn met een kwalificatie waar hij echt alles uit de auto haalde wat er te halen viel.

Ik voorzie een spannend einde van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leoon. schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
Weet niet wat ze er aan veranderen maar zo klinkt 't in 't echt niet. Tijdens de GP van Oostenrijk konden de oordoppen uit, je hoorde die auto's amper.
Is het niet gewoon een kweste van microfoons vlak aan het circuit? Je hoort de banden ook heel erg over de curbs gaan. Zal ook wel een beetje geboost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
mphilipp schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Is het niet gewoon een kweste van microfoons vlak aan het circuit? Je hoort de banden ook heel erg over de curbs gaan. Zal ook wel een beetje geboost worden.
Ze hebben speciale microfoons onder/bij de curbstones (bij sommige bochten ook camera's), en microfoons langs de baan. Op TV maakt het meer geluid dan wat je zult horen als je er bij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

FI was toch altijd zo trots dat ze met een klein budget zo een goede wagen konden neerzetten.
Zullen ze dan nu met een groter budget een nog betere en misschien wel een auto voor de overwinningen kunnen maken? En zo de verassing van 2019 worden, mits de rijders goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

mark-k schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Uiteraard ligt het hebben van een prutsauto bij Williams en niet bij de rijders. Echter hebben ze wel ook twee rijders die niet dankzij hun kwaliteiten in het stoeltje zijn gekomen maar dankzij een zak geld. Dan moet je ook niet verwachten dat je driver voor het falen van de auto kan compenseren.
Goed punt. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre een echt goede coureur als Alonso, Hamilton of Vettel (ik laat mensen als Max/Leclerc/Gasly/Ricc er bewust buiten, want geen wdc) er wel meer uit zou halen. Misschien over meerdere jaren door de ervaring met het ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wisten jullie dat de high speed camera die op de rijder gericht staat, in 2016 een de Motorsport Technology of the Year Award heeft gewonnen? :P Ik niet in ieder geval.
The camera, which was introduced into Formula One at the beginning of the 2016 season, rapidly films the driver at up to 400 frames per second. The data it captures provides information of what happened in the event of a crash and can help inform medical officials of any injuries a driver has sustained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Bansheeben schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Goed punt. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre een echt goede coureur als Alonso, Hamilton of Vettel (ik laat mensen als Max/Leclerc/Gasly/Ricc er bewust buiten, want geen wdc) er wel meer uit zou halen. Misschien over meerdere jaren door de ervaring met het ontwikkelen.
Vooral bij Hamilton zou ik me dat dan afvragen. Dit omdat hij vaak genoeg klaagt over de Mercedes, laat staan als hij in een auto als een Williams zou rijden. Sommige coureurs kunnen gewoon beter om de beperking van een auto heen rijden dan anderen. Volgens mij werd in ieder geval begin dit jaar vaker aangegeven dat Raikonnen ineens zo goed leek te presteren, in ieder geval in vergelijking met Vettel, omdat Vettel de auto minder lag en Raikonnen makkelijker om de problemen/beperkingen van de auto heen wist te rijden.

Ik denk dat het in die zin dus meer op (de kwaliteiten van) de coureur aan komt dan het aantal gewonnen races/bepaalde WDCs/.... De ene coureur zal makkelijker rijden in een slechtere auto dan de ander. Gedeeltelijk zal dit dus ook bv iets als gewenning en aanpassingsvermogen zijn. Zet een Hamilton/Bottas/Vettel/Raikonnen in een Williams en voor hetzelfde geldt liggen ze alle 4 in de eerste bocht er al vanaf als ze rijden zoals ze in hun eigen auto zouden doen. En vervolgens bepaald het pure aanpassingsvermogen wie in het minste aantal meters/ronden/... wel de maximale performance uit de auto weet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:48:
Wisten jullie dat de high speed camera die op de rijder gericht staat, in 2016 een de Motorsport Technology of the Year Award heeft gewonnen? :P Ik niet in ieder geval.

[...]
Zouden deze beelden duidelijkheid geven in de discussie of (bv) Hartley in Canada nu wel of niet de halo heeft gekopt? :+

Was het bij deze camera trouwens niet zo dat deze maar een relatief beperkte opslag heeft? Dus bv 1 minuut. Wat dus zal komen door de extreem hoge framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Zouden deze beelden duidelijkheid geven in de discussie of (bv) Hartley in Canada nu wel of niet de halo heeft gekopt? :+

Was het bij deze camera trouwens niet zo dat deze maar een relatief beperkte opslag heeft? Dus bv 1 minuut. Wat dus zal komen door de extreem hoge framerate.
Uit een oud artikel, maar denk dat het wel over dezelfde camera gaat die de award heeft gewonnen.
The camera can record for up to 90 minutes before it returns to the start and rewrites. The time restriction has been enforced to limit the amount of compression to the file.

The video will be stored on the car's black box and will be synchronised to the telemetry so teams can analyse the exact speed and force at the point of impact.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 09-08-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

RobertMe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Vooral bij Hamilton zou ik me dat dan afvragen. Dit omdat hij vaak genoeg klaagt over de Mercedes, laat staan als hij in een auto als een Williams zou rijden. Sommige coureurs kunnen gewoon beter om de beperking van een auto heen rijden dan anderen. Volgens mij werd in ieder geval begin dit jaar vaker aangegeven dat Raikonnen ineens zo goed leek te presteren, in ieder geval in vergelijking met Vettel, omdat Vettel de auto minder lag en Raikonnen makkelijker om de problemen/beperkingen van de auto heen wist te rijden.

Ik denk dat het in die zin dus meer op (de kwaliteiten van) de coureur aan komt dan het aantal gewonnen races/bepaalde WDCs/.... De ene coureur zal makkelijker rijden in een slechtere auto dan de ander. Gedeeltelijk zal dit dus ook bv iets als gewenning en aanpassingsvermogen zijn. Zet een Hamilton/Bottas/Vettel/Raikonnen in een Williams en voor hetzelfde geldt liggen ze alle 4 in de eerste bocht er al vanaf als ze rijden zoals ze in hun eigen auto zouden doen. En vervolgens bepaald het pure aanpassingsvermogen wie in het minste aantal meters/ronden/... wel de maximale performance uit de auto weet te halen.
Sure, helemaal mee eens. Maar ik ontsnap er niet aan dat er in zulk soort verhalen een hoop aannames worden gedaan. Dat is een beetje het probleem van elke non spec motorsport natuurlijk. Coureurs zijn, behalve als ze teamgenoten zijn, niet een op een te vergelijken. En zelfs als ze wel teamgenoten zijn blijft het de vraag of ze met hetzelfde materiaal rijden. Ik zie overal op internet een soort consensus over hoe goed de gevestigde orde is, maar uiteindelijk blijft het eigenlijk gewoon giswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Dat doet mij denken aan Schumacher in 1994, toen hij tijdens de GP van Spanje vast zat in de 5e versnelling (van de 6) en wist zelfs nog een pitstop te maken en weg te rijden in de 5e versnelling en alsnog 2e te finishen. Ik vraag me af of zoiets mogelijk is met de huidige auto's, en hoeveel van de huidige coureurs het zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

In navolging van de eerste 2 votes:
Martinspire schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:18:
Ze zijn bij @F1 trouwens polls aan het doen over mooie inhaalacties van dit jaar:

https://twitter.com/F1/status/1027515757058568192
https://twitter.com/F1/status/1027527454683017216

Denk dat de rest binnen een paar uur wel online staan, maar binnen 4 uur sluit de eerste poll al
Nu dus de laatste 2:
https://twitter.com/F1/status/1027545099608227842
https://twitter.com/F1/status/1027557699570069504

Ben benieuwd wie er gaat winnen in de laatste quarterfinal

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wel mooi hoe Verstappen sowieso bij de laatste vier zit haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
iichel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:12:
Is dit gewoon je persoonlijke gedachtengang of is het ergens op gebaseerd?

(klinkt heel bitcherig, zeker niet zo bedoeld)
Niet te onderbouwen met concreet bewijs :). Puur persoonlijke gedachtegang inderdaad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 13:06
Jasphur schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:33:
Wel mooi hoe Verstappen sowieso bij de laatste vier zit haha
Hij krijgt sowieso een podiumplaats ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TrekDr0p schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:42:
FI was toch altijd zo trots dat ze met een klein budget zo een goede wagen konden neerzetten.
Zullen ze dan nu met een groter budget een nog betere en misschien wel een auto voor de overwinningen kunnen maken? En zo de verassing van 2019 worden, mits de rijders goed genoeg zijn.
Je baseert je hele argument en vraag op je stroman dat ze een groter budget krijgen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

[knip]
Daar was toch al duidelijkheid over, dat ie hem niet heeft geraakt? Dat leek alleen maar zo in eerste instantie (met het beeld op normale snelheid).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:41

Soggney

Zeekomkommer

ThomasG schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:25:
Dat doet mij denken aan Schumacher in 1994, toen hij tijdens de GP van Spanje vast zat in de 5e versnelling (van de 6) en wist zelfs nog een pitstop te maken en weg te rijden in de 5e versnelling en alsnog 2e te finishen. Ik vraag me af of zoiets mogelijk is met de huidige auto's, en hoeveel van de huidige coureurs het zouden kunnen.
Zie Ricciardo in Monaco. Die had bijna de hele race issues, en heeft toch gewonnen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Daarentegen kon je in de jaren '90 nog relatief ongestraft een motor wisselen. Draaide die in de soep, meh, next.
Tegenwoordig zijn ze veel zuiniger op hun power units en versnellingsbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Soggney schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:44:
[...]

Zie Ricciardo in Monaco. Die had bijna de hele race issues, en heeft toch gewonnen.
Volgens mij hoefde Ricciardo niks te managen? De MGU-K was kapot waardoor hij vermogen miste, maar verder hoefde hij daar niet veel aan te doen (alleen rembalans wat aanpassen?). Rijden met een kapotte versnellingsbak lijkt mij dan toch een stuk moeilijker.

Was er trouwens niet ook een race van Senna in Brazilië? waarbij de stuurbekrachtiging het niet deed? Die kiepte zo ongeveer om toen die de auto uit stapte doordat het rijden uiteraard zo zwaar was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
RobertMe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

Volgens mij hoefde Ricciardo niks te managen? De MGU-K was kapot waardoor hij vermogen miste, maar verder hoefde hij daar niet veel aan te doen (alleen rembalans wat aanpassen?). Rijden met een kapotte versnellingsbak lijkt mij dan toch een stuk moeilijker.

Was er trouwens niet ook een race van Senna in Brazilië? waarbij de stuurbekrachtiging het niet deed? Die kiepte zo ongeveer om toen die de auto uit stapte doordat het rijden uiteraard zo zwaar was geworden.
Als ik het mij goed herinner deden twee van de versnellingen het toen niet bij Ric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik dacht dat hij gewoon niet genoeg vermogen had om hard genoeg te gaan om de 7e en 8e versnelling te bereiken. Normaal gebruik je de 8e ook niet in Monaco, maar de 7e nog wel, mits je genoeg snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
iichel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:56:
Ik dacht dat hij gewoon niet genoeg vermogen had om hard genoeg te gaan om de 7e en 8e versnelling te bereiken. Normaal gebruik je de 8e ook niet in Monaco, maar de 7e nog wel, mits je genoeg snelheid hebt.
Het was inderdaad niet genoeg vermogen. Maar op Monaco maakt dat niet zoveel uit, want dat extra vermogen gebruiken zo niet (afgezien van een klein stukje van het circuit). De reden dat Ricciardo ondanks die problemen won was omdat het Monaco is, en dus moeilijk in te halen, en zowel Hamilton als Vettel hadden problemen met de banden en wilde geen extra pitstop riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bansheeben schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Dan kun je het beste naar de resultaten binnen McLaren kijken momenteel. Die hebben ook een zeer matige auto en daar rijdt Alonso toch constant betere resultaten dan Vandoorne. Ok, de auto is niet zo slecht als die van Williams en Vandoorne is n stuk beter dan Stroll, maar het geeft een aardig inzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
mark-k schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:14:
[...]

Dan kun je het beste naar de resultaten binnen McLaren kijken momenteel. Die hebben ook een zeer matige auto en daar rijdt Alonso toch constant betere resultaten dan Vandoorne. Ok, de auto is niet zo slecht als die van Williams en Vandoorne is n stuk beter dan Stroll, maar het geeft een aardig inzicht.
Maar tegelijkertijd bekende McLaren ook dat de laatste races de auto van Vandoorne onverklaarbare problemen had waardoor hij langzamer was. In Hongarije leken deze opgelost door een ander chassis te pakken, en zie daar Vandoorne reed 1,5, 2 seconden achter Alonso toen hij uitviel.
Pagina: 1 ... 18 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1