Da's een goede... Kan ook geen actueel overzicht vinden...YakuzA schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:44:
[...]
Wie heeft in de regen een podium gehaald? Lance?
[...]
Hij mocht wel testen voor RB. Dus dan moet hij iig ?14 punten? hebben?
Jake Dennis: 30MikeyMan schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:07:
[...]
Da's een goede... Kan ook geen actueel overzicht vinden...
- 3e F3 Europe 2015 (20 pts)
- 4e GP3 2016 (10 pts)
- 2017 (0)
Testing, one, two ...
Er zijn zoveel jonge talenten die een kans verdienen in de F1. Jake Dennis is er mijns inziens niet één van...
Nee hoor. Dat is het volgens mij wel degelijk. Pappa Stroll heeft kosten nog moeite gespaard om zijn zoontje te leren racen. Je ziet nu dat bij hem het talent ontbreekt. Ook kan hij de auto niet afstellen (hij geeft geen feedback, weet amper of een band lek is of zijn halve achterkant eraf ligt), kan geen feedback geven aan zijn team om de auto te verbeteren en ontwikkelen. Ik vind dat hij daarom niet in de F1 thuis hoort en er hierdoor een plek minder is voor een coureur die het wel verdient.Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:44:
[...]
Hij is niet de meest intelligente op de grid maar hem wegzetten als verwend jongetje zonder talent is me stap te ver.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Lekker overdreven weer allemaal. HIj heeft iig itt een coureur als Hulk een podium weten te behalen en heeft zijn auto niet in de muur geparkeerd toen dat mogelijk was. Ik vind persoonlijk dat Stroll echt te veel kritiek krijgt. Als de FI volgend jaar een aardige auto is, dan zie ik hem graag nog eens aan het werk in een nofmale auto. Ik denk zelf iig niet dat het de slechtste coureur op de grid is (maar een topper is het uiteraard ook niet).hansvk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:40:
[...]
Nee hoor. Dat is het volgens mij wel degelijk. Pappa Stroll heeft kosten nog moeite gespaard om zijn zoontje te leren racen. Je ziet nu dat bij hem het talent ontbreekt. Ook kan hij de auto niet afstellen (hij geeft geen feedback, weet amper of een band lek is of zijn halve achterkant eraf ligt), kan geen feedback geven aan zijn team om de auto te verbeteren en ontwikkelen. Ik vind dat hij daarom niet in de F1 thuis hoort en er hierdoor een plek minder is voor een coureur die het wel verdient.
En dat gezeur over 'een stoeltje innemen'. Welcome to F1. Dit soort coureurs zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Dat heeft de sport door de hoge kosten ook wel nodig. Ik zie het probleem niet zo.
Dus Hulk is slechter dan Stroll??? Moet niet gekker wordenSnowdog schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:57:
[...]
Lekker overdreven weer allemaal. HIj heeft iig itt een coureur als Hulk een podium weten te behalen en heeft zijn auto niet in de muur geparkeerd toen dat mogelijk was. Ik vind persoonlijk dat Stroll echt te veel kritiek krijgt. Als de FI volgend jaar een aardige auto is, dan zie ik hem graag nog eens aan het werk in een nofmale auto. Ik denk zelf iig niet dat het de slechtste coureur op de grid is (maar een topper is het uiteraard ook niet).
Dat is iets van jaar en dag inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ik/wij dat goed moeten vinden.En dat gezeur over 'een stoeltje innemen'. Welcome to F1. Dit soort coureurs zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Dat heeft de sport door de hoge kosten ook wel nodig. Ik zie het probleem niet zo.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Die 3e plaats was natuurlijk wel met veel geluk in een knotsgekke race in Baku, waar hij 2e had kunnen worden maar zich op de streep liet verrassen door Bottas. Hij kan echt wel een auto in de rondte rijden, maar een lichtgewicht is het wel. En het gebrek aan feedback is in de F1 gewoon slecht, omdat het daar sowieso allemaal heel nauw luistert.
Gewoon opnemen in de regels dat gesponsorde coureurs niet meer mee mogen rijden. Hoe dat gecontroleerd moet worden is dan wel de vraag. Paydrivers worden over het algemeen ook door de kleinere teams aangenomen. Dus zul je de verdeling van het geld/budgetten anders moeten aanpakken.
"When you grow up your heart dies"
Uiteindelijk is de carrière van elke coureur afhankelijk van diverse sponsoren en dat begint al in de lagere klassen. Vooral als je een minder 'rijke' familie hebt.sjaool schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:43:
[...]
Gewoon opnemen in de regels dat gesponsorde coureurs niet meer mee mogen rijden. Hoe dat gecontroleerd moet worden is dan wel de vraag. Paydrivers worden over het algemeen ook door de kleinere teams aangenomen. Dus zul je de verdeling van het geld/budgetten anders moeten aanpakken.
✌
Het hele superlicentie systeem zorgt nu toch ook al gedeeltelijk ervoor dat je je niet simpelweg kunt inkopen? Je zult het eerste fatsoenlijk gepresteerd moeten hebben in de lagere klassen voordat je kans maakt op een zitje in F1.
Van wat ik hier gelezen heb is dat bij Stroll echter ook weer een krom verhaal geweest. In F2 of waar heeft die gereden? sowieso bij het beste team "inkopen" en dan ook nog ervoor zorgen dat de teamgenoten altijd/meestal achter hem finishte. Daardoor dus dat Stroll wel de prestaties op papier, en dus de punten, heeft maar (mogelijk) niet het echte talent.
Edit:
Stroll is dus niet een simpele paydriver die een sponsor heeft die het team een paar miljoen betaald, maar er wordt nog veeel meer aan uitgegeven. Waarbij Lawrence Stroll al zo ongeveer het team in de lagere categorie over nam (incl. het bouwen van een peperdure simulator voor Williams die Stroll ook gebruikte voor zijn F1 tijd), en ook nu bij Williams veel meer geld erin steekt dan een sponsor normaal doet en invloed ervoor terug wil. En dan ook tussendoor nog miljoenen neerleggen om Stroll in een oude Williams al te laten wennen aan F1 auto's en daarmee de wereld over vliegen.
Zo'n dingen zie ik andere sponsoren, van paydrivers, toch nog niet doen. Wat het dichtst in de buurt komt is denk ik Ericson? Waarbij de sponsor die hij meebracht (Longbow finance?) later een groter aandeel nam in het team van Sauber.
Van wat ik hier gelezen heb is dat bij Stroll echter ook weer een krom verhaal geweest. In F2 of waar heeft die gereden? sowieso bij het beste team "inkopen" en dan ook nog ervoor zorgen dat de teamgenoten altijd/meestal achter hem finishte. Daardoor dus dat Stroll wel de prestaties op papier, en dus de punten, heeft maar (mogelijk) niet het echte talent.
Edit:
Stroll is dus niet een simpele paydriver die een sponsor heeft die het team een paar miljoen betaald, maar er wordt nog veeel meer aan uitgegeven. Waarbij Lawrence Stroll al zo ongeveer het team in de lagere categorie over nam (incl. het bouwen van een peperdure simulator voor Williams die Stroll ook gebruikte voor zijn F1 tijd), en ook nu bij Williams veel meer geld erin steekt dan een sponsor normaal doet en invloed ervoor terug wil. En dan ook tussendoor nog miljoenen neerleggen om Stroll in een oude Williams al te laten wennen aan F1 auto's en daarmee de wereld over vliegen.
Zo'n dingen zie ik andere sponsoren, van paydrivers, toch nog niet doen. Wat het dichtst in de buurt komt is denk ik Ericson? Waarbij de sponsor die hij meebracht (Longbow finance?) later een groter aandeel nam in het team van Sauber.
[ Voor 41% gewijzigd door RobertMe op 08-08-2018 09:00 ]
https://twitter.com/JakeDennis19/status/995987359639461889Mr_DD schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:56:
Deze was nog niet geplaatst toch?
@Jake Dennis op Twitter
[...]
Gaat de RB14 testen.
N.v.m. ga weer verder slapen....

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-08-2018 09:20 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Klopt maar zoals je ziet bij Red Bull kan het ook anders. De teams moeten gewoon zelf meer investeren in de jeugd. Dus zelf opleiden.MJHH93 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
Uiteindelijk is de carrière van elke coureur afhankelijk van diverse sponsoren en dat begint al in de lagere klassen. Vooral als je een minder 'rijke' familie hebt.
Is dat echt zo veel anders? Max heeft sinds jaar en dag al steun vanuit de Jumbo. Zijn vader had de lijntjes om hem binnen te krijgen in het wereldje.sjaool schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:24:
[...]
Klopt maar zoals je ziet bij Red Bull kan het ook anders. De teams moeten gewoon zelf meer investeren in de jeugd. Dus zelf opleiden.
Snowdog schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:57:
[...]
Lekker overdreven weer allemaal. HIj heeft iig itt een coureur als Hulk een podium weten te behalen en heeft zijn auto niet in de muur geparkeerd toen dat mogelijk was. Ik vind persoonlijk dat Stroll echt te veel kritiek krijgt. Als de FI volgend jaar een aardige auto is, dan zie ik hem graag nog eens aan het werk in een nofmale auto. Ik denk zelf iig niet dat het de slechtste coureur op de grid is (maar een topper is het uiteraard ook niet).
En dat gezeur over 'een stoeltje innemen'. Welcome to F1. Dit soort coureurs zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Dat heeft de sport door de hoge kosten ook wel nodig. Ik zie het probleem niet zo.
Wie is volgens jullie slechter dan Stroll?Snowdog schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
Ach, beter dat het team verkocht wordt dan dat er straks een team wegvalt. Het is niet alsof de investeerders in de rij staan om de teams op te kopen en als er 1 team wegvalt dan is dat wel direct een probleem.
Geen problemen mee dus en ik heb eigenlijk ook niets tegen Stroll. Is gok ik zo niet de slechtste coureur op de grid, wel de meest bekritiseerde, ondanks dat er ook andere coureurs zijn die er ook alleen dankzij hun sponsoren zitten
Wie zegt dat Stroll naar FI gaat? Dat z'n vader FI gekocht heeft betekent toch niet direct dat hij daar ook gaat rijden? Zou logisch zijn maar nergens bevestigd toch?
WeltrustenIllegal_Alien schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:19:
[...]
https://twitter.com/JakeDennis19/status/995987359639461889
Gaat de RB14 testen.
N.v.m. ga weer verder slapen....
Zou best prima zijn als hij tekent bij TR, en dan Gasly direct bevestiging naar RBR
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Tuurlijk heb je sponsors nodig om er in ieder geval te komen. Maar Max is niet bij het Red Bull programma aangenomen vanwege zijn sponsors. Dat is niet belangrijk. Maar elke coureur heeft sponsors nodig om te rijden in welke klasse dan ook. Soms is die sponsor Papa...laten we er nou niet te spastisch over doen.Stoelpoot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:28:
[...]
Is dat echt zo veel anders? Max heeft sinds jaar en dag al steun vanuit de Jumbo. Zijn vader had de lijntjes om hem binnen te krijgen in het wereldje.
En dat Stroll die derde plek in Baku pakte was inderdaad puur geluk. Je kunt ook zeggen dat hij het hoofd koel hield en geen brokken maakte, maar dat maakt in the end niets uit. In de geschiedenisboeken staat ie als derde genoteerd, zonder voetnoot. Net als dat Olivier Panis genoteerd staat als winnaar van de GP van Monaco. Dat er maar 3 man over de streep gingen en 4 auto's geklasseerd werden, staat daar niet bij. Het maakt van Panis een GP winnaar, geen potentieel WK. En veel mensen kennen niet eens zijn naam meer...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Stroll is de allergrootste pannenkoek van het veldSnowdog schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:57:
[...]
Of zoals Olav altijd zegt: StrolliebollieHenri. schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:39:
[...]
Stroll is de allergrootste pannenkoek van het veld
Ligt voor de hand toch? Pa zal geen twee teams in de lucht gaan houden zodat zijn zoon ook kan racenKappuhH schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:34:
Wie zegt dat Stroll naar FI gaat? Dat z'n vader FI gekocht heeft betekent toch niet direct dat hij daar ook gaat rijden? Zou logisch zijn maar nergens bevestigd toch?
Hij heeft wel een racers hart toch, wanneer je investeerd in het ene team en een ander team uit de brand helpt (of dit nu ook voor het gewin van Lance is maakt niet uit).jip_86 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
Ligt voor de hand toch? Pa zal geen twee teams in de lucht gaan houden zodat zijn zoon ook kan racen
Ik vind het i.i.g. wel mooi. Beter dit als een team minder!
Iemand moet wel die aandelen van 'm willen kopen. En hij heeft poen zat.jip_86 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
Ligt voor de hand toch? Pa zal geen twee teams in de lucht gaan houden zodat zijn zoon ook kan racen
Het zou slimmer zijn om de aandelen nog even te houden en te investeren in Williams zodat het team weer een beetje op orde komt. Dan kan ie tenminste later een betere prijs krijgen voor zijn aandelen. Het geld heeft ie toch al uitgegeven, dus daar zit ie niet op te wachten.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
I agree, maar ach je kan het die jongen toch niet kwalijk nemen dat zijn vader veel geld uitgeeft voor het geluk van zijn zoon? Dat doe ik ook, alleen op een heel ander financieel niveau :-)Henri. schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:39:
[...]
Stroll is de allergrootste pannenkoek van het veld
Just grow old with grace
Het verhaal dat Stroll zijn overwinningen gekocht heeft (of meer: zijn tegenstanders omgekocht heeft om te winnen)? 2016 Formule 3 was hij 1e in de klasse terwijl je voor je superlicentie maar één overwinning nodig zou hebben en hij heeft er zowat de helft gewonnen. Dat is dan wel een beetje overkill.RobertMe schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:56:
Ik vind dat ook een sterk verhaal.
Neemt niet weg dat hij geen geweldige F1 coureur is.
Signatures zijn voor boomers.
Moeilijk met zekerheid te zeggen, aangezien ze niet allemaal in dezelfde auto rijden. Maar een Ericsson lijkt me nou ook niet direct een topper, Sirotkin doet het ook niet echt beter (ok ook een paydriver en een rookie), Hartley valt ook tegen (ja, hij heeft ook pech gehad, maar verder ook niet heel veel laten zien) en, hoewel hij eigenlijk niet in het rijtje thuishoort, begin ik toch ook wel te twijfelen aan Vandoorne (ondanks zijn eerdere successen in andere series).Arjantje72 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:29:
[...]
[...]
Wie is volgens jullie slechter dan Stroll?
Het is gewoon vrij lastig om Stroll qua pace te vergelijken met andere coureurs aangezien hij dit jaar in die uiterst brakke Williams rijdt en daarin weinig kans krijgt zich te laten zien. Daarnaast deed hij het vorig jaar qua punten iig niet slecht ivm Massa en is best wat keren voor hem gefinished. Ook dit jaar heeft hij wel een paar races best aardig gereden volgens mij though. Kan me een P11 herinneren een paar races terug, maar daar krijgt hij dan 0 credits voor in tegenstelling tot een Hartley die met een P10 op Hockenheim wel iig iets van credits krijgt.
Ik hoop dat Stroll bij FI iig een leuke teammate krijgt en dat de auto in ieder geval een beetje competatief is, dan wordt het eenvoudiger zijn echte waarde in te schatten. Maar om hem nou direct met stip de slechte man op de grid te noemen. Dat is natuurlijk wel makkelijk, want dat doet iedereen al vanaf de dag dat bekend werd dat hij F1 zou gaan rijden, maar dat is een beetje flauw vind ik. Net als de Crashtappen grapjes (hoewel velen hier dat ook met Grosjean doen, dus wellicht valt dat hier in goede aarde).
Zolang die kerel maar niet zijn zinnen op Williams zet. Laat inderdaad Mercedes maar Williams 'overnemen'.sanderb schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:40:
Beter dit dan die geflipte energy drank mafkees die wel even het team zou kopen. Ik denk dat dat ook de reden is dat Perez en Mercedes in actie kwamen.
Next up: Mercedes die Williams moet gaan ondersteunen door er een B team van te maken. Met het wegvallen van martini en stroll komen ze daar geheid in de problemen.
FI heeft gewoon een goed team. Heel benieuwd of Lance daar idd plaats gaat nemen. Ik vrees dat ie door zijn teamgenoot compleet weggevaagd wordt.
@iichel Ik ben vooral erg benieuwd naar vering/demping en dergelijke afstellingen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ligt voor de hand inderdaad maar nergens bevestigd. We doen allemaal de aanname dat papa Stroll het team voor z'n zoon koopt maar het is een echte zakenman en koopt het wellicht omdat hij het een goede investering vindt. Houdt misschien ook zijn aandelen van Williams en laat z'n zoon daar nog rijden. Want we weten ook nog niet wat het perspectief van dat team is. Als Mercedes daar een B team van maakt kunnen ze zomaar een enorme stap zetten. De vraag is natuurlijk of Lance daar dan überhaupt mag blijven of niet...jip_86 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
F3 kampioen krijgt toch 30 punten? 30 punten is nog niet genoeg om F1 te rijdenMaasluip schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:52:
[...]
Het verhaal dat Stroll zijn overwinningen gekocht heeft (of meer: zijn tegenstanders omgekocht heeft om te winnen)? 2016 Formule 3 was hij 1e in de klasse terwijl je voor je superlicentie maar één overwinning nodig zou hebben en hij heeft er zowat de helft gewonnen. Dat is dan wel een beetje overkill.
Ik vind dat ook een sterk verhaal.
Neemt niet weg dat hij geen geweldige F1 coureur is.
Verder maakt het natuurlijk niet uit of iemand op merit of geld in de F1 zit, als je daar in zit ben je goed genoeg om mee te doen
Als iemand echt te slecht is houd die het ondanks zijn geld toch niet super lang uit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hmm, volgens de engelse wikipagina wel.YakuzA schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:08:
[...]
F3 kampioen krijgt toch 30 punten? 30 punten is nog niet genoeg om F1 te rijden
Maar goed, dan nog 8 van zijn 5e plek het jaar daarvoor en 7 van de Toyota racing series.
Klopt, je zult toch ergens moeten starten. Maar Max betaalt Red Bull niet om er te mogen rijden.Stoelpoot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:28:
[...]
Is dat echt zo veel anders? Max heeft sinds jaar en dag al steun vanuit de Jumbo. Zijn vader had de lijntjes om hem binnen te krijgen in het wereldje.
Maar Max heeft de Jumbo sticker op zijn helm en de centen van Frits niet nodig gehad om z'n carrière te bekostigen. Het is een (slimme) commerciële zet geweest van Jumbo (maar ook Exact om de gok te nemen en vroeg op de Max-trein te stappen).Stoelpoot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:28:
[...]
Ik zie dat STR Honda heeft nu al bijna net zoveel punten (28) heeft als McLaren heeft in heel vorig seizoen (30) 
Interessant tussenrapport STR
https://nl.motorsport.com...y-hartley/3155428/?nrt=54
Interessant tussenrapport STR
https://nl.motorsport.com...y-hartley/3155428/?nrt=54
[ Voor 35% gewijzigd door kevlar01 op 08-08-2018 10:28 ]
Stroll sr neemt ook redelijk wat vrienden mee in de redding
Hier het volledige artikel op F1.comStroll is joined in the consortium by Canadian entrepreneur Andre Desmarais, Jonathan Dudman of Monaco Sports and Management, fashion business leader John Idol, telecommunications investor John McCaw Jr, financial expert Michael de Picciotto and Stroll’s business partner Silas Chou.
Is het al ergens bekend of de bezwaren van Renault/Williams tegen het toekennen van prijzengeld dit jaar aan Force Canada al overboord zijn gezet?Jasphur schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:31:
Stroll sr neemt ook redelijk wat vrienden mee in de redding
[...]
Hier het volledige artikel op F1.com
PSN
Max heeft het geld van pappa nodig gehad om er te komen. Jos heeft al aangegeven dat de carriere van Max hem ongeveer een miljoen heeft gekost. Karten in europa en doorstromen naar single seaters is niet goedkoop.Erwin schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:26:
[...]
Maar Max heeft de Jumbo sticker op zijn helm en de centen van Frits niet nodig gehad om z'n carrière te bekostigen. Het is een (slimme) commerciële zet geweest van Jumbo (maar ook Exact om de gok te nemen en vroeg op de Max-trein te stappen).
Nu doet Jos dat ook niet zomaar als die geen talent ziet natuurlijk. Dan had ie het al lang geleden opgegeven.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 08-08-2018 10:49 ]
Dus je wilt de kwaliteit van coureurs waarborgen door sponsoring te verbiedensjaool schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:43:
[...]
Misschien moet je er nog even iets langer over nadenken
En de papa's die geen talent zien maar dan wel doorgaan maken de paydrivers. Een Pedro Diniz bijvoorbeeldBosmonster schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:44:
[...]Nu doet Jos dat ook niet zomaar als die geen talent ziet natuurlijk. Dan had ie het al lang geleden opgegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Erwin op 08-08-2018 10:52 ]
Nee, sponsoring niet verbieden zolang het ten goede komt aan de coureur en niet aan het team. Dat is nu al niet anders. Je hebt toch sponsors nodig om je sport te kunnen beoefenen op zo'n hoog niveau. Alleen de laatste stap om je in te kopen bij een team zou aan banden gelegd moeten worden.Bosmonster schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Dus je wilt de kwaliteit van coureurs waarborgen door sponsoring te verbieden
Misschien moet je er nog even iets langer over nadenken
Onzin. Vrijwel elke coureur is tot op zekere hoogte een paydriver. Sommige coureurs nemen grote sponsors mee die een groot gedeelte van hun salaris betalen in ruil voor hun naam op de auto. Voorbeeld: Alonso, Santander en McLaren.sjaool schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:43:
[...]
Verder is het, zoals ik en anderen al opmerkten onmogelijk om een betekenisvolle carrière te starten in de autosport zonder sponsors. Dat kan paps zijn, je eigen bedrijf of externe partijen. Een vriend van me heeft Ferrari Challenge gereden en dat kostte hem 350k per jaar. Hij heeft eigen geld. Racen kost geld. Veel geld.
Het probleem is niet zozeer het fenomeen paydriver an sich; Alonso is immers ook zo begonnen. Het probleem is als een talentloze spoiled brat de racerij in wordt gekocht door een rijke pap of sponsors die het leuk vinden om met hun relaties in de F1 paddock rond te hangen.
Max heeft sponsors (Jos, Frits en Exact) nodig gehad om zover te komen, maar het is niet zijn toeganskaartje geweest tot Red Bull. Marko heeft 'm op zijn merites gescout en versneld opgenomen omdat hij zag wat ie waard was.
Maar gesponsorde coureurs weren is (om met Jacobse en Van Es te spreken) gelul van een dronken aardbei. Bovendien is het niet te controleren. Net zo ingewikkeld als budgetcaps.
Over budgetcaps en paydrivers gesproken: misschien weet iemand precies hoe dat zit, maar ik heb ooit een verhaal gehoord over hoe het werkt in de VS met ofwel American Football of Baseball. Daarheb je ook budgetcaps, maar ook een pool van rookies. Wie dan het minst heeft uitgegeven als team, mag het eerst kiezen uit de rookie pool. Dat zullen dan de college jongens zijn die willen promoveren naar Major League oid. Maar door de 'zuinige' teams als eerste te laten kiezen, geef je die de kans om met het grootste talent aan de haal te gaan en zelf beter te worden. Zoiets zou ook leuk zijn in de F1 denk ik.
Weet iemand hoe dit precies werkt in de VS? Het is een tijd geleden en ik ben ervan overtuigd dat ik allerlei details oversla, maar dit was in grote lijnen het verhaal dat me is bijgebleven.
Maar dat is bijna niet realistisch om te doen. De 1 betaald 100.000 om een plek te krijgen (daar wordt niet over gesproken want dit is peanuts) terwijl de ander over 3 jaar tijd 10 miljoen betaald om te mogen rijden/bewijzen.sjaool schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
Nee, sponsoring niet verbieden zolang het ten goede komt aan de coureur en niet aan het team. Dat is nu al niet anders. Je hebt toch sponsors nodig om je sport te kunnen beoefenen op zo'n hoog niveau. Alleen de laatste stap om je in te kopen bij een team zou aan banden gelegd moeten worden.
Dan heb je wel Mercedes, RBR of een Ferrari team met een eigen opleiding programma, maar het budget voor zo'n programma is niet voor elk team weggelegd.
Een team met veel minder budget om een goede coureur te bekostigen zie je dus het tegenovergestelde bij. Ze willen een coureur die geld meeneemt voor het team. Het is niet een sport als voetbal waarbij je puur en alleen talent en een voetbal van 100 euro nodig hebt, er zijn hier miljoenen bij betrokken om te bestaan.
Dit heeft in mijn ogen dan ook alleen maar voordelen, dat Stroll zo afgezeikt wordt in dit topic vanwege de grote hoeveelheid geld die ze hebben, tsja daar kan hij weinig aan veranderen.. Een klein team kan zo toch groeien tot een groter team, door deze constructie te verbieden zul je straks nog maar enkele teams hebben rijden en dan mag je de sport gerust dood verklaren. Mij lijkt niet dat jij dit wilt?
De F1 werkt nu eenmaal op deze manier al sinds dag 1 dat de sport bestaat, dit moet je niet op de schop gooien, gewoon omdat het leuk zou zijn om de sport kapot te maken
Het is dan ook jammer om te zien dat Stroll zoveel negativiteit krijgt van bepaalde mensen, elk verwijt wat hij krijgt bewijst hij elke keer het tegendeel van en elke keer wordt er weer een ander lullig smoesje verzonnen waarom hij moet stoppen.
Grosjean, die mag nu weleens de F1 verlaten, niet Stroll die zijn auto heel houd ondanks dat die naar zeggen vrijwel onbestuurbaar is. Grosjean die in een perfecte middenmoot wagen zit weet er niks mee te doen en crasht zodra hij zijn kans krijgt.
Stroll die een grandioze kwalificatie in de regen doet, dat zijn punten waar ook wel naar gekeken mag worden. Ook de vervelende aannamen dat Stroll dit jaar keihard ingemaakt zou worden door zijn nieuwe teamgenoot blijkt niks van waar te zijn. Stroll bewijst het tegenover gestelde van alle geruchten.
Is het een Hamilton, Schumacher of Vettel? Nah dat lijkt er niet bepaald op, is hij misschien een jaartje te vroeg gekomen? Voor hemzelf wel, voor Williams niet. Hij is een jaar jonger dan onze Max, maar weet dit jaar wel zijn auto vaker heel te houden dan onze Max.
Nu heb je Stroll SR die met een club investeerders een zeer mooi team weet te redden, gevolg? Ze worden weer neergehaald zonder ook maar 1 goede reden. Ik zou zeggen: stuur ze een twitter en bedank ze voor al hun financiële inzet om de sport in leven te houden. Dat afzeiken is nergens voor nodig joh (ps, dit is niet persoonlijk naar jou hoor, maar voor alle negatievelingen richting Stroll)
@mphilipp en zo werkt het, vergeet echter niet dat Stroll helemaal niet zo'n drol is als sommige beweren.. Je ziet bij hem vergeleken sommige andere coureurs een stijgende lijn ipv een dalende lijn. Ja zijn eerste jaar was een drama, dit jaar vind ik hem helemaal niet slecht. Oké hij rijdt niet in de top 3, maar dat is ook onmogelijk met de slechtste auto op de baan.
[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 08-08-2018 11:18 ]
Ik zou het verwachten in de zin dat het een beter team is momenteel dan Williams. Ik denk niet dat je graag je zoon achteraan ziet rijden en liever voor punten. Dat kan met Force India. Het is voor Stroll de volgende stap. Ik denk alleen dat ze vooral een team voor hem moeten zoeken wat hem de laatste stap kan brengen. Ik verwacht niet dat Mercedes, Ferrari of Red Bull hem een winnend stoeltje gaat geven, maar wie weet kan ie ooit nog weer bij Williams terecht als ze wel weer meedoen. Of bij McLaren (als ze eenmaal genoeg in de financiële shit zitten). Voor de komende 2 jaar lijkt me Force India wel prima voor hem eigenlijk.KappuhH schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:34:
Zijn probleem, en dat van Sirotkin, is dat die auto inderdaad zo köt is. Ga er maar aan staan als rookie. Vergeet niet dat F2, F3 en al die andere klassen, eenheidsklassen zijn. Al een paar seizoenen dezelfde auto. Er verandert niets, alleen de setup en die is dramatisch veel simpeler dan in de F1, waar je elke ribbel kunt instellen.LopendeVogel schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:05:
[...]
@mphilipp en zo werkt het, vergeet echter niet dat Stroll helemaal niet zo'n drol is als sommige beweren.. Je ziet bij hem vergeleken sommige andere coureurs een stijgende lijn ipv een dalende lijn. Ja zijn eerste jaar was een drama, dit jaar vind ik hem helemaal niet slecht. Oké hij rijdt niet in de top 3, maar dat is ook onmogelijk met de slechtste auto op de baan.
Stroll en Sirotkin hebben geen referentiepunt en geen ervaren collega die kan aangeven hoe het moet voelen. Daarom hebben beide mannen 2 engineers elk. Sirotkin schijnt niet eens zo'n pannekoek te zijn; in GP2 sloeg hij geen slecht figuur. Maar zoals vaker gebleken is: F1 is een hele andere wereld. Mentaal heel veel zwaarder en er wordt veel meer van je skills verwacht. Zoals men bij Stoffel al aangaf: in F1 heb je praktisch elk weekend een nieuwe auto; in GP2 en F3 is het steeds dezelfde. Dat is al iets om aan te wennen. Je merkt aan deze mannen hoe goed Max eigenlijk is. Praktisch geen inwerktijd, meteen er bovenop, dat is echt heel bijzonder. Dáárom heeft is zo'n mooi contract gekregen.
Dat zat ik zelf ook al te bedenken: wil je als je er financieel in geïnvesteerd bent wel dat je zoon zelf rijdt? Aan de andere kant: Stroll is ook weer niet zo slecht als velen hem doen lijken. Soms houden F1-fans er ook wel van om iemand te zien falen. De haat over en weer richting andere coureurs gaat heel ver, getuige de gemiddelde Youtube-reactie.KappuhH schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
Ligt voor de hand inderdaad maar nergens bevestigd. We doen allemaal de aanname dat papa Stroll het team voor z'n zoon koopt maar het is een echte zakenman en koopt het wellicht omdat hij het een goede investering vindt. Houdt misschien ook zijn aandelen van Williams en laat z'n zoon daar nog rijden. Want we weten ook nog niet wat het perspectief van dat team is. Als Mercedes daar een B team van maakt kunnen ze zomaar een enorme stap zetten. De vraag is natuurlijk of Lance daar dan überhaupt mag blijven of niet...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
@mphilipp @LopendeVogel O, begrijp mij niet verkeerd hoor. Ik ben niet tegen paydrivers. Maar er wordt zo vaak over geklaagd dat ze niks brengen qua racen en eigenlijk alleen maar in de weg rijden. Vandaar dat ik zo een paar opties opsomde. Of ze een goede suggestie zijn of niet, is verder natuurlijk niet aan mij.
Max is best goed inderdaad, daarmee zijn alle nieuwkomers niet ineens slecht. Ik vind niet dat wanneer je nieuw in de F1 komt direct beter of gelijkwaardig aan Max hoeft te zijn. Stroll vind ik dit jaar dan ook helemaal niet slecht, dat zijn auto niet vooruit te branden is kan hij niks aandoen. Hij crasht niet, deed het goed in de regen en laat weinig fouten (voor zover ik weet?) zien. Meer kan hij niet doen totdat zijn auto beter presteert.mphilipp schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Zijn probleem, en dat van Sirotkin, is dat die auto inderdaad zo köt is. Ga er maar aan staan als rookie. Vergeet niet dat F2, F3 en al die andere klassen, eenheidsklassen zijn. Al een paar seizoenen dezelfde auto. Er verandert niets, alleen de setup en die is dramatisch veel simpeler dan in de F1, waar je elke ribbel kunt instellen.
Stroll en Sirotkin hebben geen referentiepunt en geen ervaren collega die kan aangeven hoe het moet voelen. Daarom hebben beide mannen 2 engineers elk. Sirotkin schijnt niet eens zo'n pannekoek te zijn; in GP2 sloeg hij geen slecht figuur. Maar zoals vaker gebleken is: F1 is een hele andere wereld. Mentaal heel veel zwaarder en er wordt veel meer van je skills verwacht. Zoals men bij Stoffel al aangaf: in F1 heb je praktisch elk weekend een nieuwe auto; in GP2 en F3 is het steeds dezelfde. Dat is al iets om aan te wennen. Je merkt aan deze mannen hoe goed Max eigenlijk is. Praktisch geen inwerktijd, meteen er bovenop, dat is echt heel bijzonder. Dáárom heeft is zo'n mooi contract gekregen.
Ja het eerste jaar van Stroll ging vaker samen met een muurtje hier en daar aantikken. Dit jaar? Moa minder schade gemaakt dan de beste Max (niet dat ik hiermee negatief naar Max wil zijn, maar aangezien Max overal bij betrokken moet worden, hier een voorbeeld).
[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 08-08-2018 11:30 ]
Poeh, al dat gezeik op Stroll. Ik denk dat een hoop mensen hier vergeten dat de radio messages eerst langs Liberty gaan alvorens ze live uitgezonden worden. Het schijnt dat Liberty hier best wel vrij mee omgaat en vaak maar de helft van het verhaal op een later moment laat horen om zo een bepaalde storyline te maken die volgens hen goed in de race past (dat gevoel krijg ik er iig bij). Daar komen dan ook die hardnekkige onzin verhalen vandaan dat Stroll niet wist dat ie lek had gereden, terwijl hij op dat moment gewoon aan het team vroeg waarom hij lek had gereden (wat was het ook alweer? Er werd iets te heet wat plotselinge klapbanden tot gevolg had oid?). Voor iemand die geen greintje talent in zijn lijf zou moeten hebben, doet hij het vrijwel altijd geweldig in de eerste paar ronden.
Hij is ongetwijfeld niet de beste coureur ooit, maar 'm zomaar een pannenkoek noemen is echt totale onzin.
Hij is ongetwijfeld niet de beste coureur ooit, maar 'm zomaar een pannenkoek noemen is echt totale onzin.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Stroll heeft wel degelijk naast een heel ervaren coureur gereden, Massamphilipp schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Zijn probleem, en dat van Sirotkin, is dat die auto inderdaad zo köt is. Ga er maar aan staan als rookie. Vergeet niet dat F2, F3 en al die andere klassen, eenheidsklassen zijn. Al een paar seizoenen dezelfde auto. Er verandert niets, alleen de setup en die is dramatisch veel simpeler dan in de F1, waar je elke ribbel kunt instellen.
https://twitter.com/JakeDennis19/status/1027124990473379846Mr_DD schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:56:
@Jake Dennis op Twitter
[...]
Nou, da's een anti climax (voor F1)
Niet veel dusMr_DD schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:56:
@Jake Dennis op Twitter
[...]
https://twitter.com/JakeDennis19/status/1027124990473379846
^^^spuit elf was een paar seconde sneller
[ Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 08-08-2018 11:33 ]
En, wie komt er nu naast hem te rijden, en moet deze rijder nog steeds als "mentor" helpen?[b]Arjantje72 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:32:
Stroll heeft wel degelijk naast een heel ervaren coureur gereden, Massa
Gaat deze rijder gelijkwaardig materiaal krijgen, of zetten ze alles op Lance ?
Stel dat dit Perez zou zijn, neemt hij daar dan genoegen mee ?
Of zetten ze een paydriver naast hem neer, om wat geld terug te verdienen, of om Lance er beter uit te laten komen ?
Vragen, vragen, vragen...
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ik denk dat Williams nu wel een dik probleem heeft. Het geld van Stroll weg, en Martini weg in één seizoen. Dat moet aangevuld gaan worden, maar met de prestaties die ze nu neerzetten gaat dat niet eenvoudig worden. Vol inzetten op Mercedes B-team worden lijkt me het beste voor de nabije toekomst.Bosmonster schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:05:
[...]
Stoffel heeft praktisch geen geld. En ook niet echt de resultaten laten zien.
Sirotkin blijft daar waarschijnlijk gewoon zitten en ze vinden vast wel nog een Rus ergens met een zak geld.
Ik verwacht dat Stroll nu wel naar Force India zal gaan, maar ben zeer benieuwd wie daar gaat vertrekken. Als Ocon blijft zou het me niet verbazen als het exit Perez is voor heel de Formule 1, waar zou hij nog naar toe moeten gaan? Te weinig geld voor Williams, en de andere teams zitten denk ik ook niet op hem te wachten.
Als Perez blijft zie ik Ocon via de relatie met Mercedes wel naar Williams gaan, maar voor zo'n groot talent is het eigenlijk doodzonde om achteraan op de grid te gaan harken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het maakt denk ik niet heel veel uit, geen enkele coureur wordt keihard verplicht om bij Force India (of wat de naam dan ook zal worden) te rijden. Niemand zal je dwingen voor hun in een auto te rijden.Ome Ernst schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:37:
[...]
En, wie komt er nu naast hem te rijden, en moet deze rijder nog steeds als "mentor" helpen?
Gaat deze rijder gelijkwaardig materiaal krijgen, of zetten ze alles op Lance ?
Stel dat dit Perez zou zijn, neemt hij daar dan genoegen mee ?
Of zetten ze een paydriver naast hem neer, om wat geld terug te verdienen, of om Lance er beter uit te laten komen ?
Vragen, vragen, vragen...
Stel ze stellen de eis dat er een ervaren coureur naast moet komen om Stroll vooruit te helpen dan is dat je eigen keuze om je daarvoor beschikbaar te stellen. Wil je jezelf niet als 2e coureur neerzetten dan ga je er niet rijden?
Het is vooralsnog geen team Ferrari of Mercedes waarbij je vrij duidelijk een 2e coureur ziet rijden, en stel FI wordt wel zo'n team als Ferrari of Mercedes dan is het nogmaals de keuze van de coureur om daar te rijden.
Tot nu toe is het alleen nog maar positief dat FI niet verdwijnt en dat ze blijven bestaan. Als Stroll de nr1 driver gaat worden dan is daar in mijn ogen helemaal niks mis mee. Vergeet daarnaast niet dat de grote Stroll met alle investeerders hier geld willen verdienen. Als dat met Stroll lukt dan is het toch goed? Als dat niet lukt met Stroll als coureur dan zullen ze het doen met een andere coureur.
[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 08-08-2018 11:48 ]
Badum tssssDJTimo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Oeps... Dan heb ik die tabel altijd verkeerd geïnterpreteerd.Maasluip schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:52:
2016 Formule 3 was hij 1e in de klasse terwijl je voor je superlicentie maar één overwinning nodig zou hebben en hij heeft er zowat de helft gewonnen. Dat is dan wel een beetje overkill.
Dan hebben er ineens véél coureurs voldoende punten voor een super licence.
Als ik de post, welke hier boven is gequote, lees worden die punten per race gegeven. Ik dacht ook per seizoen.YakuzA schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:08:
F3 kampioen krijgt toch 30 punten? 30 punten is nog niet genoeg om F1 te rijden
Maar F3 was 40 punten, de tabel waar jij naar kijkt is degene die vanaf 2018 in is gegaan. Hiervoor was die anders.
De punten worden per seizoen gegeven. Wikipedia: FIA Super LicenceTheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Oeps... Dan heb ik die tabel altijd verkeerd geïnterpreteerd.Ik dacht dat die punten uit de tabel werden verdeeld na het kampioenschap en niet per race.
[...]
Als ik de post, welke hier boven is gequote, lees worden die punten per race gegeven. Ik dacht ook per seizoen.
Maar F3 was 40 punten, de tabel waar jij naar kijkt is degene die vanaf 2018 in is gegaan. Hiervoor was die anders.
Er zijn echter ook speciaaltjes zodat als je halverwege het seizoen al goed voorstaat je wel een F1 test kan doen ed.
Maar daar ken ik het gebruik niet van.
PSN
Nee, ik heb hem verkeerd geïnterpreteerdTheBrut3 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Oeps... Dan heb ik die tabel altijd verkeerd geïnterpreteerd.Ik dacht dat die punten uit de tabel werden verdeeld na het kampioenschap en niet per race.
Verkeerd topic
[ Voor 94% gewijzigd door Jasphur op 08-08-2018 12:24 ]
Het is maar net wat je onder 'compleet nieuw' verstaat, in de praktijk kan het voor 99% dezelfde motor zijn.TheBrut3 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:01:
[...]
Dat is verwarrend ja. Ik dacht juist dat de Honda 2019 motor was gebaseerd op het 2018 model en dat Renault wat anders wilde gaan doen.
Als je de spaarzame updates van Renault gewend bent voelt zoiets als dit al snel als 'compleet nieuw' wellicht.
Ik denk dat het er op neerkomt dat Honda voor elk onderdeel van de PU met een update gaat komen.
Het concept van de motor gaan ze niet nog een keer overhoop halen, sowieso is daar niks mis mee. Het concept staat, ze moeten het 'alleen' verder ontwikkelen.
Er zullen ongetwijfeld inzichten/ideeen opgedaan zijn tijdens het afgelopen jaar die niet te implementeren waren in de huidige PU. Of die pas uitontwikkeld zijn na de zomer. Dat wordt dan meegenomen in de ontwikkeling van de PU voor volgend jaar.
Sowieso zijn er gebieden waar Honda mee bezig is, maar waar tijdens dit seizoen vooralsnog geen upgrade heeft plaats gevonden (met name het ERS gedeelte).
De vondst van Ferrari helpt hopelijk ook een handje om deze motoren dichter bijelkaar te brengen.
Ja, maar toen was de auto niet slecht. Nu is die auto onbestuurbaar (Kubica kan er ook geen goede ronde mee rijden) en missen ze de constante input van een ervaren vent die kan zeggen wat er moet gebeuren. Tenzij natuurlijk deze auto is gebouwd op de input van Massa...Arjantje72 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Stroll heeft wel degelijk naast een heel ervaren coureur gereden, Massa
Afscheidscadeau van Massa, een slechte automphilipp schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:37:
[...]
Ja, maar toen was de auto niet slecht. Nu is die auto onbestuurbaar (Kubica kan er ook geen goede ronde mee rijden) en missen ze de constante input van een ervaren vent die kan zeggen wat er moet gebeuren. Tenzij natuurlijk deze auto is gebouwd op de input van Massa...
Leverde hem wel weer een hoop publiciteit opDJTimo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Ik denk dat we resumerend kunnen zeggen dat sommige coureurs niet slecht zijn, maar niet goed genoeg om vooraan mee te rijden in de F1. Over het algemeen behoren de nieuwelingen in F1 tot de besten uit de klasse waar ze vandaan komen, maar dat komt lang niet bij iedereen uit de verf in F1. Rijders als Ocon, Verstappen en Leclerc zijn min of meer buitencategorie en als die in een goede auto zitten, kunnen ze wereldkampioen worden. Sirotkin en in mindere mate Stroll, krijgen vooralsnog het voordeel van de twijfel. Het valt denk ik niet mee om in een gebakkie te laten zien wat je kunt. Vandoorne lijkt nu door het ijs te zakken, maar de McLaren deed het ook in de regen niet best, dus waarschijnlijk is het écht een draak van een auto. Ik kan zo van afstand niet bepalen wat het nou is. Alonso neemt een bak ervaring mee en hij heeft vaker laten zien dat ie het grootste schijthuis nog de top 10 in kan sleuren. Dat vereist een hoop skills, en dat ie ook niet iets dat ie in zijn eerste jaar F1 had kunnen doen.
Godver moest wel even lachen, zo random.Jasphur schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:22:
Verkeerd topic
Wel belangrijke informatie voor eventuele dames die meelezen in het topic. Dan weten ze dat ook meteen van jeJasphur schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:22:
Verkeerd topic
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Ik vraag mij bij dat soort filmpjes, zoals ook die Road to America van RBR, of het wel echt HAM of RIC is
Als de zakken van pa nog vééél dieper waren geweest en een team of 10 kon kopen dan kan zelfs Stroll WK wordenjip_86 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41:
[...]
Zijn we nou niet de input van een coureur aan het verheerlijken?ThomasG schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:43:
[...]
Afscheidscadeau van Massa, een slechte autoMisschien was het wel Bottas die zorgde voor een goede auto, en dat het daarom vorig seizoen (2017) nog enigsinds bestuurbaar was door zijn input van het seizoen daarvoor (2016).
Er zitten daar minstens 100 man te werken aan een auto. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een coureur daar de belangrijkste persoon is om te bepalen hoe zo'n auto werkt. En wat er moet verbeteren.
Teams als Mercedes en Red-Bull hebben weer andere coureurs die vooral in de simulator rijden om updates en aanpassingen te testen. Daar heeft Williams Stroll ook niet per se voor nodig.
PSN: Shiver23
Grotendeels met je eens. Maar wat de engineers bedenken, kan maar 1 persoon in het echt testen. En dat is de coureur. En dan is het erg fijn dat een coureur duidelijk kan overbrengen wat er dan mankeert aan de wagen.Shiver23 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:48:
[...]
Zijn we nou niet de input van een coureur aan het verheerlijken?
Er zitten daar minstens 100 man te werken aan een auto. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een coureur daar de belangrijkste persoon is om te bepalen hoe zo'n auto werkt. En wat er moet verbeteren.
Teams als Mercedes en Red-Bull hebben weer andere coureurs die vooral in de simulator rijden om updates en aanpassingen te testen. Daar heeft Williams Stroll ook niet per se voor nodig.
Dat vind ik altijd zo leuk aan Stroll: "There is something wrong with the car, please help me!"Jasphur schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:51:
[...]
Grotendeels met je eens. Maar wat de engineers bedenken, kan maar 1 persoon in het echt testen. En dat is de coureur. En dan is het erg fijn dat een coureur duidelijk kan overbrengen wat er dan mankeert aan de wagen.

Nee. Neem enkel maar de voorvallen de afgelopen seizoenen dat er teams moeten bekennen dat de windtunnel niet overeenstemt met de praktijk. Ook CFD modellen zijn niet heilig. En die Williams is toch echt door iemand ontworpen die er verstand van heeft, zou je zeggen. En toch kunnen de coureurs er niet veel mee.Shiver23 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:48:
[...]
Zijn we nou niet de input van een coureur aan het verheerlijken?
Nee, de input van de coureurs is van onschatbare waarde. Alles wat bedacht wordt, moet geverifiëerd worden door de coureurs. Uiteraard hebben ze ook cold hard numbers nodig, zoals ze vergaren met de aero rakes, maar dat ie niet lekker voelt in bocht zus en zo kun je niet meten.
Anders gezegd: de pre-season tests zouden geskipped kunnen worden als de input van de coureurs niet nodig was...
[edit]
De simulator simuleert ook alleen maar wat je geprogrammeerd hebt. Dus als de CFD en windtunnel modellen A zeggen, maar het is B (blijkt uit de test) moet dat gecorrigeerd worden.
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 08-08-2018 14:03 ]
@mphilipp Een auto die niet goed door de bocht gaat, gaat ze in de pits sneller zien dan dat de piloot het kan melden. Er zitten honderden sensoren op zo'n auto
Denk dat tijdens de pre-season tests de piloot nog van minder belang is dan anders. Ze moeten rondjes doen en de engineers zullen de data wel analyseren. Meestal is het de eerste keer dat piloten met (soms een volledig) nieuwe auto rijden en moeten ze zich nog aanpassen aan het gedrag van de auto. Denk dat data op zo'n momenten primeert
Denk dat tijdens de pre-season tests de piloot nog van minder belang is dan anders. Ze moeten rondjes doen en de engineers zullen de data wel analyseren. Meestal is het de eerste keer dat piloten met (soms een volledig) nieuwe auto rijden en moeten ze zich nog aanpassen aan het gedrag van de auto. Denk dat data op zo'n momenten primeert
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Valt me tegen dat ze niet met de tijd meegaan. Tegenwoordig zie je alle kinky meiden op van die opblaasbare eenhoorns en flamingo's.
easy scores die meiden, dat wel
Voor diegene die wil weten waar Team Stroll nu uit bestaat:
https://www.motorsport.co...ut-stroll/3155692/?nrt=54
https://www.motorsport.co...ut-stroll/3155692/?nrt=54
Stroll is believed to be not just the driving force behind the deal, but also the main investor, with the others putting in much smaller amounts.
However, their presence serves to divert attention from Stroll, who inevitably is sensitive to suggestions that he has bought the team purely to further the career of son Lance, rather than as a practical business investment.
Misschien hebben we een F1 engineer nodig om het uit te leggen, maar ik ben ervan overtuigd dat de coureur van onschatbare waarde is. Maar dat is denk ik dezelfde discussie als wat nu de belangrijkste invloed is: de auto, de coureur of het team. Daar kom je haast niet uit. Ik denk dat het geen of/of is, maar en/en. Je kunt geen auto maken zonder de input van een coureur. Ja, het kan...net als dat ik een vliegtuig kan tekenen en hopen dat ie vliegt. Uiteraard maak je mbv cfd en windtunnel al sneller een auto dan vroeger, toen je het voornamelijk op gevoel moest doen. Maar uiteindelijk vertellen die cijfertjes maar een deel van het verhaal. En de sensoren vertellen ook maar een deel. De coureur moet zeggen hoe het voelt, of ie vertrouwen krijgt. De meter kan zeggen: 35,74 maar wat betekent dat? Dát vertelt die coureur je. Dus je kunt niet zonder. Een goede ontwerper bij een goed team heeft een dik boek met ervaring en kan een heel mooi concept bedenken en de cfd modellen geven 'm gelijk, en de windtunnel ook, maar de proof of the pudding is de testrit. Kijk naar de RBR13. Ik kan me niet voorstellen dat Newey niet heel zorgvuldig te werk is gegaan. Zo ook met de 'diva' van Mercedes. Leuk dat de computer zegt dat het goed is, maar de coureurs geven je de feedback om weer op het rechte pad te komen.Kenhas schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:21:
@mphilipp Een auto die niet goed door de bocht gaat, gaat ze in de pits sneller zien dan dat de piloot het kan melden. Er zitten honderden sensoren op zo'n auto
https://www.gpblog.com/nl...eg-opties-voor-2019-.html
Als dit allemaal echt zo is met Stroll en Kubica, kunnen we nog een leuke stoeltjes dans zien als dit word aangekondigd.
Heb wel het gevoel dat er meer dan 2 mensen vaarwel gezegd gaan worden dit jaar.
En niet omdat ze met pensioen mogen.
Als dit allemaal echt zo is met Stroll en Kubica, kunnen we nog een leuke stoeltjes dans zien als dit word aangekondigd.
Heb wel het gevoel dat er meer dan 2 mensen vaarwel gezegd gaan worden dit jaar.
[ Voor 20% gewijzigd door TrekDr0p op 08-08-2018 15:14 ]
De coureur voelt de auto aan en kan feedback geven wat er beter afgesteld kan worden. Het probleem bij Williams is volgens ingewijden echter niet zozeer dat de coureurs geen goede feedback geven (ook dat is een probleem!), maar dat de auto gewoon überhaupt slecht is qua aerodynamica, waardoor je geen goede setup _kunt_ vinden. En juist in welke richting de auto ontwikkeld moet worden is iets wat een ervaren coureur als Vettel of Hamilton kan doen (en wat Max bij RBR gaat doen als ik de verhalen moet geloven). Daarom ook dat de 2e rijders vaak trager zijn, deels doordat de auto niet op hun rijstijl afgesteld is.Kenhas schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:21:
@mphilipp Een auto die niet goed door de bocht gaat, gaat ze in de pits sneller zien dan dat de piloot het kan melden. Er zitten honderden sensoren op zo'n auto.
Dat denk ik ook, ze verifiëren dan vooral dat alles werkt, maar ze luisteren zeker wel naar de coureur om nog eventuele last minute aanpassingen te doen. Ze zijn echter niet op zoek naar een race-afstelling, maar proberen te kijken of deze auto met deze onderdelen op alle circuits een beetje redelijk gaat presterenDenk dat tijdens de pre-season tests de piloot nog van minder belang is dan anders. Ze moeten rondjes doen en de engineers zullen de data wel analyseren. Meestal is het de eerste keer dat piloten met (soms een volledig) nieuwe auto rijden en moeten ze zich nog aanpassen aan het gedrag van de auto. Denk dat data op zo'n momenten primeert
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mijn inschatting nav alle "roddels" tot nu toe, met daarin alleen de drivers waar ik meer dan 75% zeker van ben. Rest drivers in een pool gegooid.TrekDr0p schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:55:
Mercedes | Hamilton | Bottas |
Ferrari | Vettel | Raikkonen |
Red Bull | Verstappen | Gasly |
Renault | Ricciardo | Hulkenberg |
Force India | Stroll | ??? |
Haas | Magnussen | ??? |
Sauber | Leclerc | ??? |
McLaren | Alonso | Sainz |
Williams | Sirotkin | $$$ |
Torro Rosso | Hartley | ??? |
Driverpool:
Perez
Ocon
Grosjean
Giovinazzi
Ericcson
Kubica
Vandoorne
Cijfers vertellen natuurlijk sowieso maar het halve verhaal. De moeite die een coureur heeft om het aan de praat te krijgen is een belangrijke, maar ook zaken als setup en vergelijking t.o.v. eerder is belangrijk.
Denk dat de cijfers van het eerste ritje met de blown diffuser niet best waren bijvoorbeeld. Totdat de coureur (met name Vettel) ermee om kon gaan.
Denk dat de cijfers van het eerste ritje met de blown diffuser niet best waren bijvoorbeeld. Totdat de coureur (met name Vettel) ermee om kon gaan.
Giovinazzi naar Sauber zal wel een goede zijn denk ik, alleen is de hoofdsponsor van Ericcson toch ook groot aandeelhouder van Sauber? Denk stiekem dat Leclerc misschien wel naar Haas gaat, en Ericcson bij Sauber blijft samen met Gio.floriz87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Mijn inschatting nav alle "roddels" tot nu toe, met daarin alleen de drivers waar ik meer dan 75% zeker van ben. Rest drivers in een pool gegooid.
Mercedes Hamilton Bottas Ferrari Vettel Raikkonen Red Bull Verstappen Gasly Renault Ricciardo Hulkenberg Force India Stroll ??? Haas Magnussen ??? Sauber Leclerc ??? McLaren Alonso Sainz Williams Sirotkin $$$ Torro Rosso Hartley ???
Driverpool:
Perez
Ocon
Grosjean
Giovinazzi
Ericcson
Kubica
Vandoorne
Heb ook nog steeds mijn twijfels over Alonso, denk toch dat hij stopt.
Hartley blijft inderdaad wel bij TR tenzij ze een zeer ervaren rijder vinden die kan helpen het team en de motor op te bouwen.
Hopelijk komen in de weken voor SPA nog wat contract deals rond, zodat de stoeltjes dans kan beginnen
Ik denk(/hoop) eigenlijk wel dat Perez naar Haas gaat want die zullen wel voor p4 blijven strijden en Perez is al jaren een van de beste coureurs uit het middenveld. Dus ik gun hem wel een goed plekje.floriz87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Mijn inschatting nav alle "roddels" tot nu toe, met daarin alleen de drivers waar ik meer dan 75% zeker van ben. Rest drivers in een pool gegooid.
Mercedes Hamilton Bottas Ferrari Vettel Raikkonen Red Bull Verstappen Gasly Renault Ricciardo Hulkenberg Force India Stroll ??? Haas Magnussen ??? Sauber Leclerc ??? McLaren Alonso Sainz Williams Sirotkin $$$ Torro Rosso Hartley ???
Driverpool:
Perez
Ocon
Grosjean
Giovinazzi
Ericcson
Kubica
Vandoorne
Misschien dat Alonso er na dit jaar mee stops en dan zou Stoffel zomaar zijn plekje kunnen behouden. Leclerc blijft denk ik nog ff een jaartje bij Sauber (naast Ericsson). En dan mag Ocon Stroll even laten zien hoe je zo'n wagen nou echt bestuurt
Frits van Eerd is wel degelijk degene geweest die de centen opgehoest heeft om Max in de F3 van Van Amersfoort te krijgen.Erwin schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:26:
[...]
Maar Max heeft de Jumbo sticker op zijn helm en de centen van Frits niet nodig gehad om z'n carrière te bekostigen. Het is een (slimme) commerciële zet geweest van Jumbo (maar ook Exact om de gok te nemen en vroeg op de Max-trein te stappen).
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik heb flink wat gemist zie ik. Force India wordt Force Stroll?
Ik denk inderdaad dat het ook nog geen uitgemaakte zaak is dat hij doorgaat in de F1,TrekDr0p schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:43:
[...]
Heb ook nog steeds mijn twijfels over Alonso, denk toch dat hij stopt.
Zou me niks verbazen als hij nu naar de Indycar gaat om vol voor de triple crown te gaan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Overtuig me met een bron 😄u_nix_we_all schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:43:
[...]
Frits van Eerd is wel degelijk degene geweest die de centen opgehoest heeft om Max in de F3 van Van Amersfoort te krijgen.
Weet iemand of dat de naam van Force India nu ook veranderd?
Canadian Racing for the Advancement of Stroll's Heir?
Doet mij denken aan de tijd dat Tom Cruise voor Paul Newman zijn team reed. Toen had hij de nickname: S.C.C.A - See Cruise Crash AgainAardappel schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:02:
Weet iemand of dat de naam van Force India nu ook veranderd?
Formule 1-icoon Lauda had nog maar dagen te leven zonder longtransplantatie
https://www.nu.nl/formule...r-longtransplantatie.html
Vandaar dus die spoed.
https://www.nu.nl/formule...r-longtransplantatie.html
Vandaar dus die spoed.
[ Voor 31% gewijzigd door Paulus07 op 08-08-2018 18:57 ]
Ocon is goed hoor, daar niet van, maar buitencategorie zou ik hem niet willen noemen.mphilipp schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:01:
Rijders als Ocon, Verstappen en Leclerc zijn min of meer buitencategorie
Daarvoor heeft hij ook veel te weinig laten zien t.o.v. Perez.
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was. Keiharde bronnen kan ik zo snel niet vinden, maar hier
https://www.metronieuws.n...ensen-voor-max-verstappen
is te lezen dat van Eerd al sponsorde toen Max vanuit de karting naar de F3 ging.
En hier heeft Max het ook over de sponsors van het begin van zijn carriere
edit:
bron: https://www.mt.nl/busines...its-eerd-ceo-jumbo/548273Van Eerd steunde Verstappen al jaren, ook voordat hij bekend werd.
edit2
http://www.racexpress.nl/...et-eens-autoracen/n/73258
Heel plezierig, Frits was natuurlijk mijn allereerste sponsor in de Formule 3. Daar was ik enorm blij mee, want anders kon ik niet eens beginnen aan de autosport.
[ Voor 29% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-08-2018 19:36 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik begrijp de gun factor voor Kubica. Het is echt een sympathieke vent. Het laatste resultaat van hem in de huidige F1 auto stamt van een paar dagen geleden : https://www.gpupdate.net/...ssell-op-laatste-testdag/floriz87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Driverpool:
Perez
Ocon
Grosjean
Giovinazzi
Ericcson
Kubica
Vandoorne
De snelste rijdt een 1:15.5 waar Kubica het redt tot een 1:18.4. Toegegeven, supertalent Lando Norris was nipt langzamer in de McLaren. Dat is weer 0.1 sec sneller dan Stroll in de kwalificatie. En daar was de baan nat. Dus op basis van dat resultaat gaat Kubica het waarschijnlijk niet worden.
ik denk overigens dat Alonso vertrekt voor zijn triple crown. Dan zal McLaren misschien Norris in dat stoeltje zetten, samen met Sainz. Kimi zou ook wel eens aan zijn laatste jaar bezig kunnen zijn, dan zetten ze Leclerc in de Ferrari en Giovinazzi in de Sauber. Ik geloof niet dat Ferrari bepaalt wie er bij Haas mag rijden.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
"Tests zeggen niks".asing schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:33:
De snelste rijdt een 1:15.5 waar Kubica het redt tot een 1:18.4. Toegegeven, supertalent Lando Norris was nipt langzamer in de McLaren. Dat is weer 0.1 sec sneller dan Stroll in de kwalificatie. En daar was de baan nat. Dus op basis van dat resultaat gaat Kubica het waarschijnlijk niet worden.
Ik mag toch aannemen dat Williams bezig was met het begrijpen/verbeteren van de auto etc, en geen kwalificatie simulatie heeft gedaan. Je kunt dus de tijden van de zaterdag en de woensdag niet vergelijken.
Wat ik niet snap aan Stroll: hoezo heeft hij straks in zijn 3e F1-seizoen nog steeds een mentor nodig?TrekDr0p schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:55:

floriz87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Mercedes | Hamilton | Bottas |
Ferrari | Vettel | Raikkonen |
Red Bull | Verstappen | Gasly |
Renault | Ricciardo | Hulkenberg |
Force India | Stroll | Perez |
Haas | Magnussen | Leclerc |
Sauber | Giovinazzi | Ericsson |
McLaren | Alonso | Sainz |
Williams | Sirotkin | Ocon |
Torro Rosso | Hartley | Norris |
Ik denk dat dit 'm gaat worden.
[ Voor 53% gewijzigd door Bart-Willem op 08-08-2018 20:16 ]
Horner verklaart het vertrek van Daniel niet in termen van een goed contract. Ook hij speculeert dat Ric niet in de schaduw van Max wil komen te staan.
https://www.formula1.com/...r-red-bull-ricciardo.html
https://www.formula1.com/...r-red-bull-ricciardo.html
Speaking on the latest episode of the official F1 podcast, Beyond The Grid, presented by Bose, Horner talks through the lengths Red Bull went to in a bid to keep the Honey Badger onside and reveals how close they actually came to doing a deal before the Australian chose to sign with Renault.
“I thought he was winding me up to be honest with you,” said Horner. “He rang me to say I’m going to Renault. I said ‘You what? Is this a wind-up for the summer holidays?’ But it then became very clear that was his choice and you have to respect that. Renault are a growing team, they’re committing resource there.
“I think Daniel decided after a long flight to America, he decided he wanted a change. You look at the rational reasons for that, it’s difficult to understand, but Daniel obviously had his reasons.
“I think it comes back to wanting to take on, in his words, a new challenge but I also feel he sees Max growing and growing in terms of speed and strength and he doesn’t want to play a support role I guess, for want of a better word, not that they are treated in any way differently.
“They would have equal status, as they have always had. I could understand if it was to Ferrari or Mercedes, but it’s an enormous risk at this stage of his career.
“It’s been a bit like trying to convince a girl to go out with you, but she’s being pretty reticent. We have bent over backwards to make it happen, but if someone’s heart isn’t really in it, then…
“We gave Daniel everything he wanted and asked for and it still wasn’t enough. We were even prepared to do a one-year agreement so he was available to Ferrari or Mercedes should they come knocking in 12 months’ time.
“It wasn’t about money or status, commitment or duration. I think he felt 'I need to take something else on in this stage of my career'. It might be an inspired choice, it might one that he regrets.”
Horner also discusses his own racing career, his rise to the role of Team Principal of Red Bull and the time he was quizzed by the Queen about the ‘Multi 21’ controversy between Sebastian Vettel and Mark Webber.
[ Voor 84% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-08-2018 21:21 ]
Eensch, maar ik bedoel te zeggen dat hij een top5 team koopt en er dan een B coureur in zet. Ik zie hem dat niet doen. Dat is gewoon kapitaal vernietiging. Maar ik hou hier wel een slag om de arm. Als hij het gewoon leuk vind een F1 team met zijn zoon te hebben dan zie ik het wel gebeuren. Maar als hij enigszins zakelijk nadenkt breekt hij heel FI compleet af door er Lance Stroll in te zetten.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:04:
[...]
Een slimme zakenman koopt geen Formule 1 team. Dat is namelijk de beste manier om een miljonair te worden, als miljardair.
Goed punt. Ik kan hier niet veel aan toevoegenVerder heeft Williams veel grotere problemen dan Stroll die vertrekt. Het is nu al een aantal keer pijnlijk duidelijk geworden dat hij zeer weinig begrijpt van zijn auto. Hij kan gewoon geen feedback geven, weet het niet als een band lek is, echt helemaal versleten, weet niet wat over of onderstuur is etc. Het is allemaal voorbij gekomen in radioberichten. Daar kan Williams niks mee omdat ze geen flauw idee hebben hoe ze die auto moeten ontwikkelen. Waarom denk je dat Williams opeens sh*t is? Het is echt niet alleen door fouten in de fabriek. Ze komen er ook niet uit, en zijn over de helft van het seizoen nog steeds druk bezig met de hele auto vol met flow viz smeren om te achterhalen wat er nou misgaat.
Stroll die vertrekt is een zegen voor Williams, geen vloek. Wel pijnlijk is dat Martini stopt als sponsor. Aan de andere kant, met een coureur als Stroll ga je Williams ook niet sponsoren. De camera wordt alleen op zijn auto gericht als hij weer eens iets doms doet. Er zijn teams die veel meer aandacht krijgen, en daar gaan de sponsoren naartoe. Verder doet Williams ook veel met hybride onderdelen voor de Formule-E. Ze maken gewoon winst en staan niet op omvallen. Volgend seizoen zal lastig worden omdat ze waarschijnlijk laatste gaan worden. Dan moeten ze misschien wat reserves aanspreken omdat seizoen te overbruggen. Het is vooral te hopen dat ze ondanks Stroll een redelijke auto kunnen ontwikkelen voor 2019. De nieuwe reglementen zorgen er in ieder geval voor dat luchtstromen veel minder complex zullen worden. Dat zal ze helpen.
Ik vermoed alleen wel dat vader Stroll naast geld ook andere dingen mee heeft genomen naar Williams. Anders gezegd, hij is niet enkel een financiële pilaar in de organisatie, maar heeft eerder 10x kleine pilaren. Ik ben bang dat hij bedrijfstechnisch sterker is dan Williams zelf, en ze straks overal door de organisatie gaten moeten gaan vullen. (dit is mijn gevoel en nergens op gestaafd)
Dat je Lance Stroll erbij krijgt is jammer ja, maar vader Stroll trek ik heeeeel graag mijn organisatie in. Die weet wel hoe het moet. Zie ook de lui die hij meeneemt bij FI. Ik zie het wel gebeuren dat we volgend jaar een Michael Kors auto hebben. En dat is stiekem ook niet eens zo een gekke sponsor in de F1 wereld. Ralph Lauren zou ik zeker niet misstaan. Hij heeft allemaal vrienden in dit soort prestige en exclusieve producten en ik denk dat hij heel wat te brengen heeft.
Maar ik kan me helemaal vinden in je post. Het is een lastig parket zo.
Dat vind ik dus lastig omdat ik Vader Stroll hoger inschat (maar ik kan dus op mijn bek gaan hier). Hoe dom zou het zijn als hij FI's status compleet vergooid met Lance.De laatste vraag blijft wie moet vertrekken bij Force India. Perez zou naar Haas kunnen om Grosjean te vervangen. Zijn positie als nummer een bij Haas is wel afgelopen, en zijn zitje zelf is echt niet meer veilig. Haas had de P4 voor het WDC al aardig zeker moeten hebben gesteld, maar Grosjean heeft het enorm af laten weten. Dat kost Haas miljoenen. Ocon zou ook naar Williams kunnen gaan. Nog steeds een Mercedes PU team, en een team waar ze niet helemaal achterlijk zijn. Als ze de Stroll tijd overleven en een fatsoenlijke auto bouwen voor 2019, dan doen ze zo weer meer voor P5 of misschien zelfs P4 in het WCC. Een gebrek aan geld of technisch capabel personeel zal het niet zijn.
Voor Force India zie ik het heel wat somberder in. Nu worden de rekeningen voldaan, maar ze gaan tenminste een capabele coureur verliezen die vervangen gaat worden voor een van de slechtste in de huidige Formule 1. Eentje die ook al bewezen heeft geen feedback te kunnen geven als het om de ontwikkeling van de auto gaat. Force India is een klein en armlastig team. Die kunnen zich geen fouten in ontwerp permitteren. Die moeten meteen duidelijk van de courreurs krijgen wat ze willen, en dit omzetten in een goede auto. Dat kan Stroll niet, en dat kan ze op termijn lelijk op gaan breken.
Het schijnt toch zo te zijn dat Max hem een keer een tik verkocht heeft? Ocon ziet er vriendelijk uit, maar kennelijk speelt daar wat achter de schermen en is hij toch wat anders.Ocon schijnt slecht te liggen bij zo ongeveer alle andere coureurs en kan alleen met Stroll opschieten.
Ocon... ik heb er niks mee... dus het is een grijs figuur voor mij in de F1. Dat was overigens in lagere klasse ook. Het is niet mijn ding.
Ik blijf gewoon lekker hopen dat Hulk naar RB gaat en dan maakt het me verder niet meer uit
FreeReef.nl
Het meest vervelende aan Ocon is dat hij maar structureel blijft benadrukken dat hij Max in F3 heeft verslagen, terwijl Ocon dat seizoen een superieure auto had en Max dat jaar bij wijze van de RBR van dit jaar
Interessant. Heb je daar wat meer info over, kan het mij niet herinneren, maar ik word ook al een dagje ouder 😏World Citizen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:07:
[...]
[knip]
Het schijnt toch zo te zijn dat Max hem een keer een tik verkocht heeft? Ocon ziet er vriendelijk uit, maar kennelijk speelt daar wat achter de schermen en is hij toch wat anders.
[knip]
Testing, one, two ...
Voor wie de podcast niet luistert. Horner benadrukt dat het talentenprogramma de voorkeur heeft.
Over de absurde suggestie - waar zag ik dat toch voorbij komen, ik dacht een reddit-user - dat Alonso een potentiele naam is laat hij zich duidelijk uit. Respect voor Alonso, maar de tendens is dat hij ‘chaos’ creeert. ‘Geen gezonde keuze voor het team.’
Nee. Ik kan het zo snel niet vinden, maar.. als ik het vind post ik het en link ik je erbij.hardware-lover schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:29:
[...]
Interessant. Heb je daar wat meer info over, kan het mij niet herinneren, maar ik word ook al een dagje ouder 😏
Als ik het goed onthouden heb.
Olav riep ergens een paar keer dat Max ooit iemand een tik had verkocht.
Ergens sijpelde dit volgens mij in een vraag van Mol aan Max wie dat was. Max wilde dat niet vertellen.(een vraag als "ben je ooit wel eens boos geworden en een rijder aangevallen?"
Een aantal maanden later riep Mol iets over Ocon en een tik van Max.
Bovenstaand is wat ik me herinner. Ik ga echt zoeken voor je, maar het kan even duren voor ik dat tegenkom. Het is niet echt in de media verder gekomen.
Ocon heeft overigens zat harde uitspraken gedaan over Max. Die google je met "Ocon Max fight"
[ Voor 9% gewijzigd door World Citizen op 08-08-2018 22:44 ]
FreeReef.nl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1