Bedenk dan ook tegen wat voor kosten die aanpassing gaat zijn. Ik geloof ook wel dat de mensheid niet ten onder gaat aan een paar graden hogere temperaturen. Dat dit zonder slag of stoot zal gaan is naief optimisme ten top, mocht er iemand serieus in geloven: dat gaat niet gebeuren. De armste landen ter wereld worden het hardste getroffen en mensen zullen vluchten. Schaarste, oorlogen, reken maar uit. De migrantencrisis van nu is een windvlaagje vergeleken met de storm die nog gaat komen. Ik wil niet dat mijn generatie daarmee de volgende generaties gaat belasten, ondanks dat vorige generaties gewoon de hete aardappel hebben doorgegeven.Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:52:
[...]
Welke feiten zijn er om te geloven dat dit niet het geval is, de aarde is al 100-en miljoen jaren bewoonbaar voor levende wezens. Je moet wel een heel zwart beeld hebben als je denkt dat dit in 100 jaar veranderd.
De temperatuur op aarde is de afgelopen 100.000 jaar wel vaken op en neer gegaan. De ijstijd hebben we ook overleefd. Ja we trekken misschien weg uit de warme onleefbare delen (al nestelen we ons nu ook in de hete dorre woestijn). De mens past zich wel aan..
Wat dat betreft maak ik me meer zorgen om instabiliteit en daarmee grote oorlog (om grondstoffen) door de hoeveelheid mensen op aarde en de welvaartsgroei dan die 100 ppm extra co2 in de lucht.
Mensen die zo enorm kortzichtig zijn en zelf gewoon op de kosten van onze kinderen "genieten", nee, daar kan ik niks mee.
Disclaimer: ik denk niet dat veel mensen echt "genieten op kosten van onze kinderen" als levensvisie hebben. Ik denk dat er veel mensen zijn die de problemen wél zien, maar alsnog niet reageren. Niet omdat ze zo asociaal zijn. Maar meer zoiets hebben van "ja, dat is wel waar, maar hunnie doen het ook niet, dus waarom zou IK me aanpassen?"
"Een beter milieu begint bij jezelf" van SIRE says it all. Er zijn nu wel genoeg mensen die roepen dát er wat moet gebeuren, nu moeten we alleen nog woorden in daden gaan omzetten. En dat begint zeker bij onszelf, bij onze eigen keuzes, bij onze politieke keuzes, en bij een bepaald besef van wat de consequenties van onze keuzes zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Garyu op 08-10-2018 11:30 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future