burne schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:41:
Dus, omdat je geen 18 procent korting krijgt, maar 14 procent, volgend jaar, ga je in een veel slechtere auto rijden?
Ik snap soms helemaal niets van jullie
subsidiezuigers leaserijders.
Het is allemaal leuk dat je het korting noemt, maar de nieuwwaarde van een EV is onevenredig hoog.
Neem de Model 3, dat ding zit op de achterbank net zo brak als de Focus die ik heb gehad en en dan was de Focus nog veel ruimer.
Een leuke Focus heb je voor 35k een bruikbare Model 3 voor 60k.
Zo'n Focus zou mij per maand netto 320 euro kosten, dan heb je gewoon ene prima auto met 150-180pk. Ruim voldoende voor mijn gebruik.
Het is allemaal leuk dat een Model 3 450pk heeft, maar dat is iets dat van mij niet hoeft. Geef hem 200pk en laat het ook in 7 sec naar de 100 terkken en ik heb echt meer dan voldoende eraan!
In 2019 kost een Model 3 LR mij nog 279 euro per maand, door een eigen bijdrage van 200 euro, omdat de Model 3 200 euro meer kost per maand in de lease, dan een Focus.
vanaf volgend jaar kost diezelfde Model 3 mij opeens 380 euro per maand... Dat is fors duurder dan een Focus zonder korting op de bijtelling.
Ik weet dat er veel Tesla lovers rondlopen in Nederland, maar kwa auto en ruimte is het echt niet zo bijzonder. Ik denk dat de keuze tussen een V60, Mondeo, Talisman en Passat in vergelijk met de Model 3, met gelijke maandlasten echt in het voordeel van de ICE auto's uitkomt.
Waarom alleen een Model 3 overwegen? Snelladen. Bij Tesla kan dat straks tegen de 200-250Kw. Bij de concurentie zit je met 50-70Kw. Die ga ik niet eens overwegen.
22% bijtelling tegen 60k zal ik echt nooit van mijn leven doen. Zonde van het geld.
Tot einde van het jaar nog geluk met een V60 PHEV tegen 7% bijtelling. En ja ik laad altijd netjes op (wanneer mogelijk)!
Uiteindelijk gaat het allemaal om maandlasten.
Ik betaal nu 208 netto per maand.
Een Model 3 in 2019 kost 279 netto per maand.
Dat betekent dat ik even een netto loonsverlaging krijg van 71 euro.
In 2020 betekent dat opeens 172 euro netto loon... Gaan we niet doen...
[
Voor 6% gewijzigd door
BlakHawk op 03-07-2019 12:22
]