Dat bedoelde ik inderdaad als 1 van de voorbeelden. Ik heb een gruwelijke hekel aan al die klimaatschreeuwers die vinden dat anderen wat aan het klimaat moeten doen maar zij zelf niet.
Overigens ook op andere vlakken, "niet doe wat ik zeg maar doe wat ik doe".
Jette was gewoon een handig voorbeeld van die groep mensen, hij kan heel goed via video conferencing die meetings bijwonen, dat lukt bedrijven namelijk ook prima, goed is misschien niet hetzelfde maar als je het gaat hebben over CO2 besparing is het krom om daar eerst bergen CO2 voor uit te stoten.
Over die belastingkorting op Electrische autos, die kosten ook een heel stuk meer, mijn auto kost in de bezine variant 10k minder. Dat betekend dat mijn auto dus 2100 extra bijtelling zou hebben zonder deze regeling. Omgerekend ongeveer 80 euro per maand meer betalen zodat je dezelfde auto kan rijden maar bij 5% van de ritjes ineens moet gaan klooien met snelladers. Waarom zou iemand dat doen? Je betaald meer voor minder dan blijft iedereen gewoon bezine leasen of diesel.
Juist omdat het 4% bijtelling is is het de moeite om te doen. Ipv dat je 80 euro meer per maand betaald betaal je 100 euro per maand minder. Dat is geen extreem verschil dat is gewoon leuk, maximaliseren vind ik overigens wel redelijk. Maar dat betekend ook dat je niet met die auto op vakantie kan en je voor langere ritten moet zoeken naar een laadpaal op locatie of snelladers moet gebruiken, dat kost op 350km ongeveer 30 min extra. Dus klein beetje ongemak voor klein beetje belasting voordeel.
Bereking is ongeveer en afgerond op 10 tallen.
[
Voor 38% gewijzigd door
Shadowhawk00 op 26-04-2019 14:35
]